Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:38
Tot half drie zeker geen internet gehad. Daarna weggegaan en net weer geprobeerd, nu deed die het weer na een reset. Wel balen, ruim 6.5 uur geen internet gehad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Zijn er meer mensen met storingen op dit moment?
DNS lijkt vaak niet te reageren en verder traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Klopt, volgens mij liggen de DNS-servers van Telfort grotendeels op hun muil. Heb als workaround de ip-adressen van Google DNS er maar in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
n00bs schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:33:
Zijn er meer mensen met storingen op dit moment?
DNS lijkt vaak niet te reageren en verder traag.
Jep ;) Resolving host...
Ik heb naast de DNS van Telfort ook Google DNS in de modem ingevoerd. Scheelt een stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan ik mij voorstellen, kom alleen nu nog op de pagina's die in mijn Windows DNS cache staan, hebben jullie een IP adres voor mij :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
8.8.8.8 / 8.8.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
n00bs schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:41:
Kan ik mij voorstellen, kom alleen nu nog op de pagina's die in mijn Windows DNS cache staan, hebben jullie een IP adres voor mij :P?
8.8.8.8
8.8.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Thanks beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Zojuist Interactieve TV kastje binnen gehad. Alles gelijk aangesloten. Nu zegt ie:
Fout 12: Geen verbinding met het thuisnetwerk.

Ik heb het kastje aangesloten op ethernet poort 4, zoals in het boekje beschreven. Ik heb het modem al gereset. Het viel me wel op dat als ik mijn PC aansluit op ethernet 4 er geen verbinding is met internet.

Iemand een idee wat dit is?

Edit: op telfort.nl geen antwoord.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 11-06-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:16

Speedmaster

Make my day...

Wanneer gaat je ITV abbo in...? eerder als opleverdatum zal het echt niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Speedmaster schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:32:
Wanneer gaat je ITV abbo in...? eerder als opleverdatum zal het echt niet werken.
Ik weet het niet wanneer. Ik kan het ook niet vinden op mijn telfort. Enig idee waar ik dat kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Euh in de brief waar ook je code enzo instaat ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

chucky666 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:03:
Euh in de brief waar ook je code enzo instaat ?
En als je die brief nog niet gehad hebt is je ITV verbinding nog niet opgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Geen brief gehad inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Dan zal je moeten wachten tot je de brief binnen hebt.
De datum in de brief is de werkelijke opleverdatum, eerder zal het echt niet werken.
Wat je wel kan doen is op je PC/Laptop naar http://telfort.itvonline.nl/ gaan.
Het ITV pakket is hier over het algemeen al gedeeltelijk te bekijken mits je op je eigen Telfort netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37

rally

Deyterra Consultancy

/Edit: Ik had een probleem met internet maar dat lijkt nu opgelost. De Zyxel modem heeft er de brui aan gegeven :(
Gelukkig was ik een pilot klant voor de Arcadyan modem/router dus die had ik nog liggen.
Na deze om te wisselen en in bridge te zetten draait alles weer als vanouds.

[ Voor 74% gewijzigd door rally op 12-06-2013 20:10 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:29

Yucko

One clown to rule them all !

Nog meer mensen sinds gisteren problemen met internet en/of bellen? Gisteravond lag eerst alles eruit, rond 20:30 deed internet het weer, maar telefonie ligt er nog steeds uit :(

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ja ik, maar nadat ik mijn modem/router had omgewisseld was het probleem opgelost.
Rond 20:00 had ik de nieuwe modem live, maar dat kan dus ook toeval geweest zijn en had ik net zo goed mijn oude modem er aan kunnen laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Toppertje

www.davideografie.nl

Binnenkort ga ik verhuizen naar Schildwolde en als ik op de site van Telfort mijn postcode intik komt er het volgende te staan: De maximale bandbreedte op uw adres is 49 Mb/s.

Nu ben ik benieuwd of er mensen in die omgeving ervaring hebben met
Telfort Internet (Internet tot 30 Mb/s) & TV.

[ Voor 4% gewijzigd door Toppertje op 13-06-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:39

knakworst

Get more sats!

Gezien het resultaat mag je bij dat pakket, de volle 30 mbit halen, omdat je dichtbij de wijkcentrale zit, of dichtbij een buitenring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yucko schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 06:57:
Nog meer mensen sinds gisteren problemen met internet en/of bellen? Gisteravond lag eerst alles eruit, rond 20:30 deed internet het weer, maar telefonie ligt er nog steeds uit :(
Jij hebt toch ook internet en bellen via glas?
Ik ook en hier is niets uitgevallen. Internet en bellen werkt al ruim 3 weken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:24
Ben ik nou de enige waarvan het Wifi signaal van de experia box gewoon extreem bagger is?

Zit op 1 verdieping er boven, haalt niet eens 1mbit en klapt er om de haverklap uit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Om eerlijk te zijn vind ik het WiFi signaal van al dat soort "all-in-one" oplossingen bagger.
Dus ik heb er een losse router achter met losse access points (één op iedere verdieping) en ik heb door het hele huis perfect draadloos ontvangst.

Dat was met zowel de modem/router van Ziggo als van Telfort niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:06:
[...]

Jij hebt toch ook internet en bellen via glas?
Ik ook en hier is niets uitgevallen. Internet en bellen werkt al ruim 3 weken zonder problemen.
ik heb inderdaad internet + bellen via glas maar die lagen er dus uit. Helpdesk was onbereikbaar (technische storing, onze excuses *verbinding automatisch verbroken*).
Telefonie deed het vanmorgen toen ik naar mijn werk vertrok dus nog altijd niet.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yucko,

Er is een storing gaande in een aantal regio's en ze verwachten dat het komende nacht opgelost is.
Zie de Telfort site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Laatst online: 09-08 09:22
Toppertje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:32:
Binnenkort ga ik verhuizen naar Schildwolde en als ik op de site van Telfort mijn postcode intik komt er het volgende te staan: De maximale bandbreedte op uw adres is 49 Mb/s.

Nu ben ik benieuwd of er mensen in die omgeving ervaring hebben met
Telfort Internet (Internet tot 30 Mb/s) & TV.
ga er dan maar van uit dat je ook de snelheid krijgt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Kan iemand uitleggen de verschillen tussen KPN glas en Telfort glas qua TV en de bijbehorende kastjes? Maken ze gebruik van dezelfde kastjes met vergelijkbare UI, apps, oid? Tegenwoordig zit ik met Vodafone en mijn abbo is afgelopen dus ik kijk gewoon even rond. Een filmpje of zo van de UI zou heel fijn zijn maar er schijnt er heel weinig van op Youtube.

Een van de grootste nadelen een jaar geleden volgens mij wat betreft de KPN/Telfort dienst was de onmogelijkheid om je eigen router als de daadwerkelijke router te gebruiken. Is dit nog steeds het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 10:24
Wat is nu eigenlijk "het" advies omtrent het wifi probleem van het de witte Zyxel Telfort router?
Wifi signaal is bij mij (oud huis dunne muren) in de 2e kamer alleen bij de deur te ontvangen, dat is 7 meter van de router die ik dan op de tv meubel heb geplaatst (ipv erachter). Stapje verder en het is echt weg. Mijn Macbook Air ziet het netwerk heel soms wel (paar stappen van de deur, dan lig ik op bed) met vrijwel geen bereik.

Op een ander adres staat de pc 1 verdieping hoger.. das dus ook drama.

Overigens is het niet sneller dan mijn hele oude Asus wl-500g wifi router die slechts 11g was. Als ik met de macbook tegen de router aanleun, is de snelheid niet hoger dan 2.3 MB/s. Dat komt goed overeen met de praktijksnelheid van 11g. Niet 11n. Helaas is die Asus allang weggedaan.

Levert Telfort zelf een Wifi repeater? Of accepteert iedereen dat je een wifi router krijgt die maar in 1 kamer te ontvangen is? Want zo'n repeater ben je al gauw 40 euro aan kwijt.

[ Voor 23% gewijzigd door Jazco2nd op 14-06-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Of je gebruikt die hele zyxel niet? Het is een dienst van Telfort, dat wil niet zeggen dat jij geen complete opstelling erachter mag zetten. De Zyxel doet hier alleen dienst als modem. De rest los ik op met mijn eigen router en switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 10:24
Zandpad schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:28:
Of je gebruikt die hele zyxel niet? Het is een dienst van Telfort, dat wil niet zeggen dat jij geen complete opstelling erachter mag zetten. De Zyxel doet hier alleen dienst als modem. De rest los ik op met mijn eigen router en switches.
? Grapjas. routers en switches?? Beetje vreemde reactie. Prima dat jij over allerlei apparatuur beschikt. Ik wil gewoon op mijn laptop en mijn telefoon wifi hebben. Daarvoor ben ik een contract aangegaan met Telfort. Daarin staat dat ik een apparaat ontvang die dat kan. Zo is het contract. Jij doet het af als een cadeautje. Ik ben een gewone consument van Telfort en betaal voor een product en dienst.
Wat moet ik met switches en routers?? Om die ene laptop van internet te kunnen voorzien?

Zo makkelijk ga ik absoluut niet om met bedrijven als ik een product of dienst afneem. Je tekent iets en je betaald iets. Om maar verder in detail te treden: bij mijn ouders adres heeft de Telfort/Gideon monteur zelfs het complete isra punt vernield en is weggegaan... Telfort heeft nog een openstaande rekening van €85 euro voor de reparatiekosten, de helft is pas betaald (6mnd later)... ik weet dat het zeker administratief maar ook hun partners (Gideon) een rotzooi is daar.

En nu weer ontopic: ik ben benieuwd naar Telfort ervaringen van anderen die niet hun eigen sloot aan switches en routers inzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Jazco2nd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:41:
[...]

? Grapjas. routers en switches?? Beetje vreemde reactie. Prima dat jij over allerlei apparatuur beschikt. Ik wil gewoon op mijn laptop en mijn telefoon wifi hebben. Daarvoor ben ik een contract aangegaan met Telfort. Daarin staat dat ik een apparaat ontvang die dat kan. Zo is het contract. Jij doet het af als een cadeautje. Ik ben een gewone consument van Telfort en betaal voor een product en dienst.
Wat moet ik met switches en routers?? Om die ene laptop van internet te kunnen voorzien?
Nee 1 router ;). En nee dat is totaal geen grapje. Toevallig levert Telfort als dienst een modem/router combinatie mee. Nou kun je gewoon de huidige modem/router blijven gebruiken en dan kom je er achter dat dat ding eigenlijk een niet zo best signaal verzend. Dan kun je kiezen, of je doet er niets aan, of je plaatst je eigen router. De verantwoordelijkheid van Telfort stopt na de modem. Alles wat jij erachter wil doen is aan jou. Wil jij een beter wifi signaal, dan zul dus voor je eigen apparatuur moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
floepie05 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 00:53:
Kan iemand uitleggen de verschillen tussen KPN glas en Telfort glas qua TV en de bijbehorende kastjes? Maken ze gebruik van dezelfde kastjes met vergelijkbare UI, apps, oid? Tegenwoordig zit ik met Vodafone en mijn abbo is afgelopen dus ik kijk gewoon even rond. Een filmpje of zo van de UI zou heel fijn zijn maar er schijnt er heel weinig van op Youtube.

Een van de grootste nadelen een jaar geleden volgens mij wat betreft de KPN/Telfort dienst was de onmogelijkheid om je eigen router als de daadwerkelijke router te gebruiken. Is dit nog steeds het geval?
Bij KPN glas wordt er een kastje op je glasvezelaansluiting geplaatst dat alleen maar 1 signaal doorgeeft met een kabeltje naar de ExperiaBox. Vanaf de Experiabox moet je alles aansluiten. Precies hetzelfde dus als KPN via ADSL. TV Decoder is tegenwoordig de Motorola VIP 1853. Naar mijn mening dramatisch traag k*t ding. Maar google gerust om andere ervaringen te vinden.

Telfort is gelijk aan Vodafone glas. Dus 1 internet, 1 TV en 1 telefoniepoort rechtstreeks op je glasaansluiting (Genexis NT). En voor de TV decoder een Amino A140 of een M540 (in geval van een harde schijf). Dus eigen router gebruiken is geen probleem. Gewoon aan internetpoort 1 van je Genexis glasvezelkastje hangen.
Overigens kan dat bij KPN ook wel hoor, een eigen router achter de Experiabox hangen. Is zelfs helemaal niet moeilijk. Pas als je ook telefonie en TV over je eigen router wil doen wordt het lastig en eigenlijk alleen voor de ervaren techneuten onder ons.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:03

Polycom

Poes van goud

Momenteel zit ik met een probleem voor het tv signaal van mijn ouders. Die zijn onlangs van Ziggo naar telfort overgestapt.

De situatie: 2x TV en 1 keer laptop.

Beneden staat een SD televisie en die was aangesloten met zo'n draadlozeverbindingset (zie onder) maar dat gaf behoorlijk veel problemen (flitsen, kraken, piepen) dus besloten om een UTP kabel in een bestaand gat in de vloer via de kruipruimte van het huis direct aan te sluiten op de alles-in-een modem. Dit werkt gelukkig nu perfect.

Nu hebben mijn ouders boven ook een tv (HD-TV) en heb ik heb ik die verbindingset aangesloten en dit werkt een stuk beter dan benenden maar het geeft nog steeds veel problemen. De SD kanalen doen het over het algemeen prima (s'ochtends beter dan s'avonds) maar de HD kanalen schokken, kraken etc.

Lang verhaal kort, ik denk dat die draadloze verbindingsets niet helemaal lekker werken en wil het dus op een andere manier aansluiten, alleen is het niet mogelijk om een kabel naar boven te trekken (helaas). Heeft iemand misschien tips om het werkend te krijgen? (Misschien met een draadloze router of acces point e.d.?)

Afbeeldingslocatie: http://internet.telfort.nl/5/gfx/shop/draadlozeverbindingset.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
@pudy,

Ik weet dat je iets anders vraagt maar mijn vraag is waarom stap je in hemelsnaam over van Ziggo naar Telfort??? Je beeldkwaliteit is sowieso minder bij Telfort ipv Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

jeroen028 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:53:
@pudy,

Ik weet dat je iets anders vraagt maar mijn vraag is waarom stap je in hemelsnaam over van Ziggo naar Telfort??? Je beeldkwaliteit is sowieso minder bij Telfort ipv Ziggo
M'n ouders.. ;)
Heb zelf natuurlijk ook zigggo. Ben absoluut geen fan van tv/internet/telefoon via één verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wat je laat zien is overigens geen draadloze verbindingsset, maar ethernet over power (niet te verwarren met power over ethernet). Gebruiken ze verdeeldozen/stekkerblokken waar die dingen in zitten? Dan is dat zeer waarschijnlijk het probleem - die powerplugs (zo worden ze genoemd) moeten in de originele muurdoos.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PuDy schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:22:
Momenteel zit ik met een probleem voor het tv signaal van mijn ouders. Die zijn onlangs van Ziggo naar telfort overgestapt.

De situatie: 2x TV en 1 keer laptop.

Beneden staat een SD televisie en die was aangesloten met zo'n draadlozeverbindingset (zie onder) maar dat gaf behoorlijk veel problemen (flitsen, kraken, piepen) dus besloten om een UTP kabel in een bestaand gat in de vloer via de kruipruimte van het huis direct aan te sluiten op de alles-in-een modem. Dit werkt gelukkig nu perfect.

Nu hebben mijn ouders boven ook een tv (HD-TV) en heb ik heb ik die verbindingset aangesloten en dit werkt een stuk beter dan benenden maar het geeft nog steeds veel problemen. De SD kanalen doen het over het algemeen prima (s'ochtends beter dan s'avonds) maar de HD kanalen schokken, kraken etc.

Lang verhaal kort, ik denk dat die draadloze verbindingsets niet helemaal lekker werken en wil het dus op een andere manier aansluiten, alleen is het niet mogelijk om een kabel naar boven te trekken (helaas). Heeft iemand misschien tips om het werkend te krijgen? (Misschien met een draadloze router of acces point e.d.?)

[afbeelding]
Ja, het kan via een Wifi verbinding maar dan zou ik even heel goed gaan googlen. Zie ook de site van Glashart (leverancier van de TV dienst):
Kan ik een WiFi verbinding gebruiken om mijn Set-Top box aan te sluiten? ITV - Installatie
Het is mogelijk om uw Set-Top box aan te sluiten met WiFi verbinding.
U moet dan een z.g. draadloze BRIDGE (N.B. dus GEEN draadloze router) gebruiken.

Omdat een goede werking van de WiFi verbinding via een draadloze Bridge samen met een Set-Top box sterk afhankelijk is van de situatie in de woning (beschikbaar zijn van voldoende bandbreedte om een storingsvrije overdracht van het IPTV signaal te garanderden), garandeert en ondersteunt Glashart Media het gebruik en de werking van een draadloze Bridge niet.

Wanneer u een Amino M532 PVR of M540 PVR Set-Top box heeft wordt gebruik van een draadloze Bridge afgeraden vanwege de benodigde bandbreedte als er opgenomen en gekeken wordt naar verschillende zenders.

Andere mogelijkheid: Als ze boven een TV hebben, was daar dan geen Coax naar toe getrokken? Kan je die niet gebruiken n combinatie met het DVB-C (of analoge) signaal? Zijn natuurlijk niet helemaal dezelfde zenders maar toch wel alles 40 basiszenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Ik heb nu http://internet.telfort.n...raadlozeverbindingset.png ( ;) ) een update gegeven. Inmiddels staat de tv op een HD zender aan en nog geen storing kunnen ontdekken. Misschien dat dit wel geholpen heeft!

In ieder geval bedankt voor alle reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
Telfort is duurder geworden?
Eerst kostten 2x tv + 30mb internet + tel: 38,-
Nu 40..

Of 1x tv +30mb was €32
nu 33,50

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 17-06-2013 19:09 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Ik ben sinds mei ook abbonnee bij Telfort. Weinig klachten, op het modem na. Dat lijkt toch niet heel goed te werken met port forwarding of DNS. Of het moet aan de Telfort DNS zelf liggen.

Wat ik mij afvraag is waarom ik nog het oude Zyxel modem heb gekregen terwijl de Arcadyan al enige tijd wordt uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

harlekein schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:18:
Of het moet aan de Telfort DNS zelf liggen.
Dat kan je uitsluiten door gebruik te maken van de OpenDNS servers:

208.67.222.222
208.67.220.220

Is ook merkbaar sneller (cq. meer responsive) tov de standaard DNS-server van je provider.

Howto: instellen alternatieve DNS-server

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

PuDy schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:00:
Ik heb nu http://internet.telfort.n...raadlozeverbindingset.png ( ;) ) een update gegeven. Inmiddels staat de tv op een HD zender aan en nog geen storing kunnen ontdekken. Misschien dat dit wel geholpen heeft!

In ieder geval bedankt voor alle reacties..
Ik heb ook zo n setje besteld voor boven, maar op de telfort site staat er dat diegene die worden geleverd uptodate zijn.
Dus dat is niet het geval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:00
Iemand ervaring met de experiabox VGV7519? Ik ben sinds kort overgestapt op het internet standaard abonnement (had eerst de oude 20mbit variant) en hierbij hoorde een nieuwe modem. Mijn PS3, xbox360 en 3DS werken met deze modem niet meer fatsoenlijk online, omdat ze alle drie aangeven dat het NAT type dicht is, en verbindingen naar andere spelers dus amper mogelijk zijn. In de router zelf heb ik natuurlijk al de uPnP functie aangezet, maar deze lijkt helemaal niet te werken. Ik heb de consoles natuurlijk een vast ip-adress gegeven in de router, maar geven allen aan dat er geen upnp verbinding aanwezig is. Daarna heb ik nog zoals veelal te vinden is op internet een lading ports open gezet om het nat type goed te krijgen, maar zonder succes.

Voordat ik mijn abonnement heb omgezet had ik de Zyxel P-2601HN, bij deze modem werkte alles prima en deden de consoles het via internet naar behoren (nat type open etc.).

Op het internet zijn er talloze klachten te vinden over de huidige modem in combinatie met gameconsoles, een kwestie van het contract uitzitten en daarna overstappen naar een provider met een betere modem, of is er nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
ShininNL schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:14:
Iemand ervaring met de experiabox VGV7519? Ik ben sinds kort overgestapt op het internet standaard abonnement (had eerst de oude 20mbit variant) en hierbij hoorde een nieuwe modem. Mijn PS3, xbox360 en 3DS werken met deze modem niet meer fatsoenlijk online, omdat ze alle drie aangeven dat het NAT type dicht is, en verbindingen naar andere spelers dus amper mogelijk zijn. In de router zelf heb ik natuurlijk al de uPnP functie aangezet, maar deze lijkt helemaal niet te werken. Ik heb de consoles natuurlijk een vast ip-adress gegeven in de router, maar geven allen aan dat er geen upnp verbinding aanwezig is. Daarna heb ik nog zoals veelal te vinden is op internet een lading ports open gezet om het nat type goed te krijgen, maar zonder succes.

Voordat ik mijn abonnement heb omgezet had ik de Zyxel P-2601HN, bij deze modem werkte alles prima en deden de consoles het via internet naar behoren (nat type open etc.).

Op het internet zijn er talloze klachten te vinden over de huidige modem in combinatie met gameconsoles, een kwestie van het contract uitzitten en daarna overstappen naar een provider met een betere modem, of is er nog een oplossing?
Die problemen komen doordat ze de firmwares bewerken zodat je zelf niks meer aan modem kunt wijzigen. De Experiaboxen zijn eigenlijk geen slechte apparaten, zij zijn alleen helemaal verminkt door de providers zodat onervaren prutsers niks in het modem kunnen wijzigen en om te voorkomen dat deze vervolgens de helpdesk gaan lastigvallen. Echter vergeten ze dat ze zo wel veel problemen veroorzaken.

Wat ik heb gedaan in zo'n geval (Bij KPN van 1,5Mbit naar 40Mbit) is de Experiabox de kast in en een eigen modem eraan hangen. Bijvoorbeeld een FritzBox, worden ook door Telfort ondersteund. Prijs en type modem liggen aan of je VDSL of ADSL2+ -verbinding hebt, maw haal je werkelijk rond de 30Mbit. Een open, vrij in te stellen (fabrieksfirmware) Experiabox van KPN kun je op Ebay kopen voor tussen 40-60Euro

Wel opletten: Dit kun je alleen 'zomaar' doen als je alleen Internet van Telfort hebt. Met telefonie en TV is het verhaal anders...

[ Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 22-06-2013 21:43 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 18-09 10:45
Met telefonie heb je geen problemen (de SIP gegevens zijn bekend) en TV kan in ieder geval met een Fritzbox ook, daar is een config file met iTV voor beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:00
Ik heb toevallig ook telefonie en ITV ja. Ik zou dus op zoek moeten gaan naar een fritzbox die VDSL2 ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ShininNL schreef op zondag 23 juni 2013 @ 11:00:
Ik heb toevallig ook telefonie en ITV ja. Ik zou dus op zoek moeten gaan naar een fritzbox die VDSL2 ondersteunt?
Niet alleen VDSL2, maar ook iTV. Ik geloof dat alleen de FritzBox 7390 dat ondersteunt (zelf ff checken). Heb er ook naar gekeken, maar vond de 7390's op marktplaats nog prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:51
Hallo,

Kan je telfort.itvonline.nl ook gebruiken met telfort glasvezel alles in 1 extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Dat gaat niet werken volgens mij.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:53

Laguna

Connaisseur

Jammer dat Telfort nergens een globale planning vermeldt wanneer bepaalde gebieden geschikt gemaakt worden voor Internet Extra. In mijn woonplaats is het in een aantal wijken reeds mogelijk om Internet Extra af te nemen, maar bij mij nog niet (alleen Basis en Standaard met een max van 18Mbit). Mede door deze onduidelijkheid ben ik nu na 5 jaar overgestapt naar Ziggo.

Al moet ik zeggen dat ik in die 5 jaar op 1 incident na (defecte lijnkaart waardoor ik 36 dagen zo goed als zonder internet zat) nooit echt problemen heb gehad. Al is het wel een groot nadeel dat als je dus problemen hebt, je in mijn geval hemel en aarde moet bewegen om een monteur aangestuurd te krijgen, omdat Telfort zelf geen monteurs in dienst heeft. Bij Ziggo is dit dus wel het geval en wordt er gewoon een monteur gestuurd als de klant dat wil, met de waarschuwing dat je de voorrijkosten moet betalen als het probleem in je eigen netwerk blijkt te zitten.

Verder heeft er geen (voor mij merkbare) ontwikkeling plaatsgevonden van de kant van Telfort, de snelheid van mijn verbinding is in die 5 jaar vooralsnog hetzelfde gebleven.

[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 25-06-2013 00:24 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of 'Internet Max' (oud pakket) is gewijzigd naar 'Internet Extra' ergens in +/- de afgelopen 2 jaar? Ik kan hier geen informatie of details over terugvinden.
Als ik 'Extra' vergelijk met 'Max' zijn de snelheden hetzelfde, maar wel bijna €10 per maand goedkoper.

Op mijn factuur wordt nog altijd 'Internet Max' vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 18:46
timmie1 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:40:
[...]

Die problemen komen doordat ze de firmwares bewerken zodat je zelf niks meer aan modem kunt wijzigen. De Experiaboxen zijn eigenlijk geen slechte apparaten, zij zijn alleen helemaal verminkt door de providers zodat onervaren prutsers niks in het modem kunnen wijzigen en om te voorkomen dat deze vervolgens de helpdesk gaan lastigvallen. Echter vergeten ze dat ze zo wel veel problemen veroorzaken.

Wat ik heb gedaan in zo'n geval (Bij KPN van 1,5Mbit naar 40Mbit) is de Experiabox de kast in en een eigen modem eraan hangen. Bijvoorbeeld een FritzBox, worden ook door Telfort ondersteund. Prijs en type modem liggen aan of je VDSL of ADSL2+ -verbinding hebt, maw haal je werkelijk rond de 30Mbit. Een open, vrij in te stellen (fabrieksfirmware) Experiabox van KPN kun je op Ebay kopen voor tussen 40-60Euro

Wel opletten: Dit kun je alleen 'zomaar' doen als je alleen Internet van Telfort hebt. Met telefonie en TV is het verhaal anders...
De Experiabox van Telfort heeft andere firmware als de KPN versie.
In tegenstelling tot de KPN versie kun je bij Telfort best een hoop wijzigen in het modem.
Bijvoorbeeld:
- eigen SIP instellingen
- Port Forwarding
- QoS instellen
- Static routing
swipe schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:37:
Kan iemand mij vertellen of 'Internet Max' (oud pakket) is gewijzigd naar 'Internet Extra' ergens in +/- de afgelopen 2 jaar? Ik kan hier geen informatie of details over terugvinden.
Als ik 'Extra' vergelijk met 'Max' zijn de snelheden hetzelfde, maar wel bijna €10 per maand goedkoper.

Op mijn factuur wordt nog altijd 'Internet Max' vermeldt.
Het kan heel goed dat Internet Max is hernoemd.
Volgens mij zijn alle pakketten wel eens van naam verandert in de afgelopen 2 jaar.
Het kan heel goed zijn dat je hierdoor 'teveel' betaald voor je internet.
Telfort zal dit niet zomaar voor bestaande klanten omdat een wijziging van een contract aan een hoop regeltjes is verbonden.
Je kan dit wel regelen door je contract verlengen op Mijn Telfort of via de klantenservice.
Je krijgt dan een nieuw contract waar je wel weer 1 jaar aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Laguna schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:11:
..........

Verder heeft er geen (voor mij merkbare) ontwikkeling plaatsgevonden van de kant van Telfort, de snelheid van mijn verbinding is in die 5 jaar vooralsnog hetzelfde gebleven.
Bij mij hetzelfde; wel is mijn snelheid beter, maar slechter dan een half jaar geleden:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2795295161.png

Ook de aanwezigheid van Telfort Webcare was in dit forum toegevoegde waarde. Telfort geeft zijn geld liever uit aan "leuke" reclamespots, waar het gaat om goedkoop; niet om kwaliteit of service.
De ontwikkeling van de service is zelfs stopgezet en teruggedraaid.

Bij mij komt de kabelaar dus ook duidelijker in beeld.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
brambo123 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 07:38:

[...]

Het kan heel goed dat Internet Max is hernoemd.
Volgens mij zijn alle pakketten wel eens van naam verandert in de afgelopen 2 jaar.
Het kan heel goed zijn dat je hierdoor 'teveel' betaald voor je internet.
Telfort zal dit niet zomaar voor bestaande klanten omdat een wijziging van een contract aan een hoop regeltjes is verbonden.
Je kan dit wel regelen door je contract verlengen op Mijn Telfort of via de klantenservice.
Je krijgt dan een nieuw contract waar je wel weer 1 jaar aan vast zit.
Bedankt voor de info. Ik heb het zojuist gewijzigd d.m.v. een verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco brinkman schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:08:
Hallo,

Kan je telfort.itvonline.nl ook gebruiken met telfort glasvezel alles in 1 extra?
Nee, Telfort glasvezel gaat over een ander netwerk dan Telfort XDSL. Het Telfort XDSL product is een kopie van KPN ITV waardoor ITV online wel beschikbaar is.
Telfort glasvezel is het Glashart Media product (tegenwoordig KPN-ITNS) en die hebben (nog) geen ITV online service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:55
Vandaag een brief in de bus gekregen dat lijbrandt haar diensten onder telfort gaat presenteren. Hiervan was ik al op de hoogte maar wat ik niet wist is, dat de tv beelden ipv glashart media nu door kpn worden doorgegeven. Daar staat me van bij dat deze een lage bitrate HD en SD kwaliteit doorgeven. Een zoekactie in deze topic geeft me hier dan ook een bevestiging van.

Het zet me wel aan het twijfelen of ik niet beter opzoek kan gaan naar een andere provider. Het voordeel is wel dat je niet zoals bij kpn als je jouw eigen router wil gebruiken, met vlans moet werken. De zyxel die ze uitleveren kan je gelukkig in bridge mode zetten. Vraag is dan ook zie je het verschil overduidelijk voor diegene die pas zijn overgestapt naar glasvezel van telfort? Hier moet het namelijk nog worden opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Andere provider heeft volgens mij geen zin, alles gaat volgens mij weg bij Glashart... Alles wordt KPN Verimatrix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ik zie dat vodafone niet wordt overgenomen door KPN. Lijkt me de beste optie in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Untouchablezz20 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:16:
Vandaag een brief in de bus gekregen dat lijbrandt haar diensten onder telfort gaat presenteren. Hiervan was ik al op de hoogte maar wat ik niet wist is, dat de tv beelden ipv glashart media nu door kpn worden doorgegeven. Daar staat me van bij dat deze een lage bitrate HD en SD kwaliteit doorgeven. Een zoekactie in deze topic geeft me hier dan ook een bevestiging van.

Het zet me wel aan het twijfelen of ik niet beter opzoek kan gaan naar een andere provider. Het voordeel is wel dat je niet zoals bij kpn als je jouw eigen router wil gebruiken, met vlans moet werken. De zyxel die ze uitleveren kan je gelukkig in bridge mode zetten. Vraag is dan ook zie je het verschil overduidelijk voor diegene die pas zijn overgestapt naar glasvezel van telfort? Hier moet het namelijk nog worden opgeleverd.
Er staat heel veel in elk topic maar niemand weet precies hoe het zit met de kwaliteit van de beelden. Wat vreemd is namelijk is dat Trelfort klanten wel Amino decoders krijgen. En die kunnen helemaal niet overweg met het KPN WMP signaal. Dus volgens mij blijven Telfort klanten gewoon WMP+ signalen houden (voorheen bekend als Glashart Media)

Vanaf 1 juli weten we meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Huh? Er zijn toch ook gewoon animo's in het verimatrix gebied geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

Kan het kloppen dat inkomend verkeer op poort 80 geblokkeerd wordt? Als ik poort 8080 doorknoop aan mn server werkt het wel. Voorheen werkte dit gewoon. Iemand een idee?

PC based oscilloscope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
Kan iemand iets zeggen over het volgende:

Momenteel 8Mbit abo waarbij ik max effectief 750kb/s binnenkrijg. Telfort geeft een snelheidsindicatie van 9Mbit. Modem geeft zelf aan tot 11,9 Mbit te kunnen gaan.

1. Waarom zou ik maar die 750kb/s max binnenkrijgen, terwijl ik tot 1mb/s moet kunnen komen (qua abo en technisch)?
2. Als ik nu naar het ongelimiteerde ADSL - abo zou gaan (geen VDSL hier), zou ik dan ongeveer 12Mbit kunnen halen of zal modem het naar beneden bijstellen?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je zit nu op een bbned lijntje volgens mij. Mijn ervaring met dat netwerk is niet bijster goed, maar zij hebben ook geen DLM geloof ik. Grote kans dat Telfort inderdaad richting de 11,9Mbit zal gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Reinstein schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:37:
Kan het kloppen dat inkomend verkeer op poort 80 geblokkeerd wordt? Als ik poort 8080 doorknoop aan mn server werkt het wel. Voorheen werkte dit gewoon. Iemand een idee?
Gebruik je de router functie van je modem?

Ik heb nl. de router in bridge gezet en bij mij werkt poort 80 i.i.g wel. Dus bij Telfort word poort 80 niet dicht gezet en vermoed ik dat het een configuratie in je modem/router is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

rally schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 07:47:
[...]

Gebruik je de router functie van je modem?

Ik heb nl. de router in bridge gezet en bij mij werkt poort 80 i.i.g wel. Dus bij Telfort word poort 80 niet dicht gezet en vermoed ik dat het een configuratie in je modem/router is.
Ik gebruik em als router. Vandaag nog ff op mn werk geprobeert, en dan werkt het gewoon. Alleen werkt vanaf mn interne netwerk naar mn externe ip niet op poort 80, op 8080 of 443 werkt wel :S

PC based oscilloscope

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tha_bulldog schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:34:
Huh? Er zijn toch ook gewoon animo's in het verimatrix gebied geleverd?
Ik had het niet over wel of niet Veritmatrix. Ik had het over de twee verschillende platforms bij KPN. Het bekende KPN platform (WBA/WMP) met de Motorola's en overbekende matige kwailiteit, en het WMP+ platform met de Amino's.
Telfort levert Amino's en draait over WMP+. Iets dat mede bewezen wordt uit het feit dat ze analoge/DVB-C TV erbij leveren. Daarom stel ik dat ze niet zezelfde streams zullen gebruiken als we kennen van KPN zelf.

Maar laten we 2 juli afwachten en dan kijken wat voor streams er door komen bij voorheen Concepts, Lijbrandt etc. Dan weten we het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Reinstein schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:37:
Je kan het eens testen door je modem te rebooten. Is poort 80 dan wel bereikbaar dan heb je last van een probleem in de local-loopback. (Je probeert je eigen webserver op poort 80 te bereiken vanaf je interne netwerk via het internet)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Gaat weer lekker vanavond.
Downloaden met 1.5 Mb tot 100 kb. Jippie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

chucky666 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:05:
Gaat weer lekker vanavond.
Downloaden met 1.5 Mb tot 100 kb. Jippie.
Hier maximaal 8Mbit/s ook (normaal 24Mbit/s) en een packetlossfeestje weer.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MensionXL schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:12:
[...]

Hier maximaal 8Mbit/s ook (normaal 24Mbit/s) en een packetlossfeestje weer.
En maar zeggen dat alles opgelost is, als je er nog last van hebt ligt het aan ons.
Vreemd dat het dan altijd in het weekend is of savonds als de meeste mensen tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Hier gaat het nu (zoals altijd) full-speed zonder errors; 2,9MB/s met supernews.
Wat zijn de verschillen tussen ons?
Lokatie? > 82-168-149-254.ip.telfort.nl (Core/Edge Router Telfort, 2e hopje Tracert)
Downloadserver? > news.eu.supernews.com (NL-server)

Ook 0% packetloss als ik het 100 maal achter elkaar test.

@ Coenen;
Ook bij mij; FTP Telfort = full speed

[ Voor 45% gewijzigd door bitshape op 01-07-2013 01:17 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb net even ftp.telfort.nl geprobeerd, gaat full speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik denk dat het verschil is, waar je woont.
Ik denk dat ze hier in rotterdam ommoord gewoon te weinig capaciteit hebben voor de mensen die er opaan zijn gesloten.
En zo zullen er wel meer plaatsen zijn waar ze dit probleem zullen hebben, en dus kan het ook zo zijn dat het bij jullie wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dat zou goed kunnen chucky666, ik kan me herinneren dat begin dit jaar Telfort in mijn regio (Amsterdam) de capaciteit heeft uitgebreidt om juist deze symptomen structureel op te lossen. Dat is gelukt, en volgens mij en mijn metingen zat het probleem (van capaciteitsgebrek/packetloss) in de Core/Edge-Router van Telfort. Bij drukte werd de latency erg hoog en was er constant packetloss. Sinds die fix/upgrade is het probleem helemaal weg.
Ik heb dit probleem toen ook meerdere malen bij Telfort aangekaart, en merkte het meteen al op sinds mijn overstap naar Telfort begin December 2012, dat er iets niet goed zat op het Telfort netwerk, vooral tijdens drukte/drukke tijdstippen.

Om de gebruikte Core/Edge-Router te achterhalen, deze is het 2e hopje bij een Tracert, het adres na je eigen Thuis-Router (interne gateway-adres). Het lijkt mij handig als mensen die deze problemen nu ervaren onderling even het Core/Edge-Router adres vergelijken met elkaar.
Dus mogelijk is het 1 en dezelfde Core/Edge-Router in regio Rotterdam die, of uitgebreid, of vervangen dient te worden door een moderner model met meer capaciteit. Maar ja, dat_kost_geld (Telfort of KPN).

Prijsvechter Telfort + VDSL2 (bandbreedte) + Primetime IP-TV streams = veel capaciteit nodig op de piek-momenten.

btw. via een Core/Edge-Router worden alle aangesloten (xDSL) Thuis-Routers van openbare IP-adressen voorzien en deze is het centrale (trechter-) punt van al die huisaansluitingen van de betreffende Regio naar het Telfort-netwerk en uiteindelijk weer het Internet.
Deze machines met 10Gb(+) Glas-aansluitingen staan ook in grote bedrijfspanden om intern het netwerk aan elkaar te knopen, en om de interne (LAN) ip-adressen uit te delen, evt met behulp van een losse redundante DHCP-server. Meestal staan er in zo'n situatie zelfs 2 stuks (tbv. fail-over). En op deze Core/Edge-Routers worden via Glasverbindingen (& Glas-switches) de (meestal 48poorts Cisco) Business-switches aangesloten om dan weer over te gaan op UTP-koper naar alle PC's ec.

:( een afbeelding is en blijft makkelijker dan woorden gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door bitshape op 01-07-2013 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Niet online
Is het al bekend wanneer de Android app van Telfort compatibel is met de Nexus 7? Zowel mijn Samsung Galaxy S4 als mijn Nexus 7 zijn volgens Google Play niet compatibel met deze app. Deze vraag is al eerder gesteld en zou doorgezet worden maar kan geen antwoord vinden op deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:24
Heel de dag zo'n beetje het volgende aan de gang dus:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VkLk4Q2.png

Ik ben niet de enige dus? :(

edit:
Regio Rotterdam trouwens...

[ Voor 12% gewijzigd door danslo op 01-07-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik woon niet in Rotterdam maar in Noord Limburg, hier ligt Telfort ADSL eruit..
http://www.telfort.nl/med...stricht-sittard-en-venlo/
Dit keer geen simpele DNS storing, want alternatieve DNS-en invullen helpt dit keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:20

Meneer aard

Porsche rulez!

Wat ik zo hoorde via de telefoon..toen ik de klantenservice belde voor info dat er een storing is op glasvezel etc. Wanneer het opgelost is konden ze niet zeggen aldus de ingesproken telefoon miep.

De reden dat ik belde was voor info over pakketten. A.s. vrijdag wordt hier glasvezel opgeleverd dus mooi bel naar xms voor een abo`tje maar door de overname hebben ze een klanten stop..Hoor diverse goede berichten over telfort en prijs/kwaliteit ook prima. Overige vind ik echt rete duur o.a. vodafone/xs4all.

Zijn er mensen met goede ervaringen? Ook de overstapserivce etc?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:46
Sinds thuiskomst geen sync meer op mijn Telfort lijntje. Iets te veel geroemd over de prima verlopen verhuizing. Meerdere reboots bieden nog geen soelaas. Meer mensen last in Vleuten/De Meern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meneer aard schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:20:
Wat ik zo hoorde via de telefoon..toen ik de klantenservice belde voor info dat er een storing is op glasvezel etc. Wanneer het opgelost is konden ze niet zeggen aldus de ingesproken telefoon miep.

De reden dat ik belde was voor info over pakketten. A.s. vrijdag wordt hier glasvezel opgeleverd dus mooi bel naar xms voor een abo`tje maar door de overname hebben ze een klanten stop..Hoor diverse goede berichten over telfort en prijs/kwaliteit ook prima. Overige vind ik echt rete duur o.a. vodafone/xs4all.

Zijn er mensen met goede ervaringen? Ook de overstapserivce etc?
Geen appels met peren vergelijken. Qua XS4All heb je wel wat gelijk, maar qua Vodafone niet. De extra HD zenders waar je bij Telfort 7,50 voor betaalt zitten er bij Vodafone standaard in. Net als de interactieve TV.
Als ik Telfort 50/50 gelijk wil trekken met Vodafone 50/50 kom ik bij Telfort op 57,50 en bij Vodafone op 54 euro.Eenmalige acties niet meegerekend.
Hoezo duur?

Of je die dingen wil hebben is natuurlijk een andere vraag, maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Hier ligt Telfort er weer eens uit. ADSL 20mbit abo hier btw. Regio Rotterdam. Nog meer mensen hier last van?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N.a.v. jullie signalen over mogelijke dataverkeer problemen in Rotterdam is er een onderzoek gestart.

@MensionXL,

Zou jij ICMP vanaf WAN aan willen zetten op je Draytek of evt een ZyXEL aan kunnen sluiten?

@danslo,

Van jou ontvang ik graag postcode en huisnummer in een DM.

Alvast bedankt voor jullie medewerking heren en mijn excuses voor het ongemak!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:26:
N.a.v. jullie signalen over mogelijke dataverkeer problemen in Rotterdam is er een onderzoek gestart.

@MensionXL,

Zou jij ICMP vanaf WAN aan willen zetten op je Draytek of evt een ZyXEL aan kunnen sluiten?

@danslo,

Van jou ontvang ik graag postcode en huisnummer in een DM.

Alvast bedankt voor jullie medewerking heren en mijn excuses voor het ongemak!

Hugo
De Zyxel hangt er al tussen als bridge, de Draytek zou nu ICMP's moeten accepteren :) Ik ben benieuwd!

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:20

Meneer aard

Porsche rulez!

Barre73 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:18:
[...]

Geen appels met peren vergelijken. Qua XS4All heb je wel wat gelijk, maar qua Vodafone niet. De extra HD zenders waar je bij Telfort 7,50 voor betaalt zitten er bij Vodafone standaard in. Net als de interactieve TV.
Als ik Telfort 50/50 gelijk wil trekken met Vodafone 50/50 kom ik bij Telfort op 57,50 en bij Vodafone op 54 euro.Eenmalige acties niet meegerekend.
Hoezo duur?

Of je die dingen wil hebben is natuurlijk een andere vraag, maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.
Oh wat krom..Want zat eens te kijken via de eindelijkglasvezel site maar daar krijg je andere info. Net even op de site zelf gekeken en inderdaad het is de overweging waard tussen telfort of vodafone. Vodafone plust nu al bij mij ook goedkoper dan telfort icm bellen afkopen.
En ze hebben leuke actie atm.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ben de brief kwijt geraakt waar het telefoonnummer en datum opstaat om telfort op te zeggen ivm overgang naar lijbrandt. Kan iemand mij hiervan voorzien aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Untouchablezz20 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:13:
Ben de brief kwijt geraakt waar het telefoonnummer en datum opstaat om telfort op te zeggen ivm overgang naar lijbrandt. Kan iemand mij hiervan voorzien aub?
Ehhh Lijbrandt = Telfort.....?? :-( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Dacht dat er een speciale opzeglijn hiervoor was. Dan bel ik gewoon naar de HD van telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
Wat betekend fup bij telfort glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 20:36
Remco brinkman schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:33:
Wat betekend fup bij telfort glasvezel?
Fair Use Policy, maar dat had je ook zelf kunnen Googlen en wordt ongetwijfeld uitgelegd op de Telfort site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
ik bedoelde meer, hoeveel gb/tb kan ik downloaden voordat ik er overheen ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Remco brinkman schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:04:
Veel, heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Remco brinkman schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:04:
Als je van Telfort een officiële waarschuwing ontvangt is het Teveel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

FUP bij Telfort Glasvezel?
Vragen over Internet via glasvezel

...
Heb ik een datalimiet?
Bij Telfort glasvezel heb je geen datalimiet.
En ja, ik weet dat geen datalimiet niet uitsluit dat er een FUP is, maar het wordt nergens aangegeven.
Eigenlijk wel een testje waard :P

[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 04-07-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
haha idd:P, lukt je vast nooit:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowam
  • Laatst online: 18-09 18:19

Neowam

[Booting...]

Dav1d schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:43:
[...]

In firmware 02.00.125W4 is die optie niet meer toegankelijk.

Maar ik heb even met de URL's zitten spelen, en het kan toch nog:
Bezoek http://192.168.2.254/atmint.stm/3/1, Apply, klaar!

:P
Helaas na het uitvoeren van dit commando op mijn Arcadyan VGV7519 Firmware Version:02.00.125W4, doet mijn telefoon het niet meer. Ik krijg nog wel een kiestoon te horen, echter na het intoetsen van 10 nummers krijg ik een snelle biep-biep-biep te horen.

Heeft iemand hier ook ervaringen mee, en al weten op te lossen?

PS: bridge mode werkt prima! WAN IP wordt prima geserveerd op mijn externe router.

[ Voor 5% gewijzigd door Neowam op 09-07-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Neowam schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:15:
Helaas na het uitvoeren van dit commando op mijn Arcadyan VGV7519 Firmware Version:02.00.125W4, doet mijn telefoon het niet meer.
Internet en voip gaan bij Telfort over hetzelfde VLAN (WAN1) volgens mij. Dus het klopt dat telefonie in bridge mode niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:23

Zjemm

...

edit..

verkeerd geplaatst

[ Voor 92% gewijzigd door Zjemm op 10-07-2013 15:40 . Reden: verkeerd geplaatst ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scraxxy
  • Laatst online: 11-07-2024

Scraxxy

/dev/null/

Iemand hier met Telfort Glasvezel ook problemen of ervaringen met router Sitecom WLR-4100 - X4 N300?

Gister mijn 2de router ontvangen nadat de 1ste defect bleek te zijn. De nieuwe lijkt wat betreft DHCP ook hetzelfde probleem te hebben. Je kan prima verbinding maken met het wireless netwerk maar er is geen internet. Via kabel gaat het verder prima.

Van de telfort support moet je het in ieder geval niet hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Scraxxy op 12-07-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mijn glasvezel een erg oude Sitecom WL-351 300N X3 gekregen.
Die was erg onstabiel op de laatste firmware. Ik ben van firmware 2.5 naar 2.4 gegaan en heb automatische firmware update uitgeschakeld. Sindsdien is alles stabiel.

Misschien helpt voor jouw router ook een oudere firmware?
Pagina: 1 ... 16 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie