Wat betreft het blazen van boven naar beneden in de meeste gevallen gaat het bij mij juist andersom. Mijn Daikin nexura blaast zowel warm als de koude lucht naar boven. Ook heb ik bij verwarming het stralings paneel eigenlijk altijd aan, het is dan net een radiator, hij hangt ook op dezelfde hoogte als de "cv" radiatoren.
Als de nexura op het stralings paneel draaid zonder ventilator stand aan, blaast hij nog zachter dan fluisterstand en brengt de warme lucht heel langzaam omhoog zodat het mooi mengt.
Boven hangt er ook 1 (5 Kw), die de gehele bovenetage doet (circa 150m3 ) hij hangt op de overloop, er is wel een grote vide aanwezig, maar dit gaat prima. We waren eerst wel een beetje bang voor de "worp" , dat de koude lucht "naar beneden zou vallen" maar met overdag de deuren allemaal open blijft het lekker koel op de slaapkamers.
Vorig jaar met de 40graden, sliepen wij heerlijk allemaal onder het dekbed...
Als de nexura op het stralings paneel draaid zonder ventilator stand aan, blaast hij nog zachter dan fluisterstand en brengt de warme lucht heel langzaam omhoog zodat het mooi mengt.
Boven hangt er ook 1 (5 Kw), die de gehele bovenetage doet (circa 150m3 ) hij hangt op de overloop, er is wel een grote vide aanwezig, maar dit gaat prima. We waren eerst wel een beetje bang voor de "worp" , dat de koude lucht "naar beneden zou vallen" maar met overdag de deuren allemaal open blijft het lekker koel op de slaapkamers.
Vorig jaar met de 40graden, sliepen wij heerlijk allemaal onder het dekbed...
[ Voor 48% gewijzigd door vanderv op 13-05-2020 23:29 ]
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)