1) het bere duur is qua aanleg vergeleken met luchtverwarming. Je ziet daarom ook bij projectontwikkelaars dat ze enkel de huiskamer verwarmen, en 'iets anders' doen met de rest van het huis.
- Even realistisch waarom zou de toilet&gang vloerverwarming moeten hebben, moderne woningen zijn dusdanig geisolleerd dat het niet nodig is, zelf verwarm ik die ruimte,s ook nooit, deze woning heeft daar geen verwarming, mogelijk door de vorige eigenaar eruit gesloopt, ik mis het ook niet, ondanks ik een koukleum ben.
Slaapkamers> Wordt niet gedaan omdat systeem te traag is, je bent aan studeren dan wil je het warm en vervolgens slapen wil je het koeler hebben, ik vind het ook smerig met verwarming aan te moeten slapen maar dat is persoonlijk natuurlijk, liefst wil ik het zo koel mogelijk hebben dan.
Vroeger bij mijn ouders ook nooit radiator in de gang/toilet open(moest vanwege bouwbesluit er zitten).
Ik vind het juist vreemd als mensen de gang bijvoorbeeld verwarmen, een gigantisch grote ruimte waar je hooguit 10 seconden bent...
Mijn verdiepingsvloeren zijn gewoon van beton(daarop laminaat), "trek" kwam onder de deur van de gang weg of de raamroosters, deur van de gang een tochtstrip geplaatst en raamroosters wat geknepen, en natuurlijk een minimale temp handhaven dan is het uitstekend comfortabel, vergelijkbaar met vooroorlogse radiatoren.
Mechanise afzuiging zuigt wel lucht aan via mijn luchtkanalen van de heteluchtverwarming, er is voldoende ventilatie, ga ik meer ventileren kan ik mijn luchtvochtigheid niet hoog genoeg houden, de zwaar overbemeten luchtbevochtiger heeft nu al soms moeite om op 40% te houden, dan lijkt de ventilatie wel op orde dacht ik.
Boven bij vloerverwarming precies hetzelfde ook veel te droog waardoor alles naar de kloten gaat (hout kan er slecht tegen).
Ik heb dat nog nooit begrepen waarom er zoveel focus op afzuiging/ventilatie is, hoe hou je de vochtigheid nog redelijk op pijl dan? volwassen kamerplanten wat bekend staat veel vocht af te geven heb ik hier ook al.
[
Voor 8% gewijzigd door
mr_evil08 op 13-01-2020 12:53
]