Er gaat nog wel wat tijd over heen, de installateur heeft ook een planning.
Met de spullen in huis kan ik straks zien of het inderdaad gaat passen zoals ik het bedacht heb.
Heel handig ben ik niet met hout, dus dat wordt nog spannend
Ik wil proberen om een wat bredere strook tussen de ramen van een goot te voorzien en boven de goot hangt dan de airco.
In de huiskamer zijn alleen wcd's zonder randaarde, dus ik moet een kabel van de meterkast naar de tuin trekken, waar de buitenunit op balkjes komt te staan.
Er is al een gat waar een waterleiding doorheen gaat (via de kruipkelder), hopelijk past de kabel hier bij.
Een zo goed als vrije groep is nog beschikbaar.
De slaapkamer is een stuk eenvoudiger, daar komt hij aan een binnenmuur met gipsplaten, waar een houten frame achter zit (althans dat verwacht ik).
De leidingen komen in een kleine kamer uit (opslag) en gaan daar naar buiten via de muur of een kozijn.
Deze kamer grenst aan een cvhok waar ik een geaarde wcd heb, de pv omvormer hangt daar ook.
Op de 1e etage is een strook van 2 meter met grind, de buitenunit komt denk ik aan de muur te hangen zodat ik nog bij het grind kan als er iets aan de hand mocht zijn.
In beide situaties verwacht ik dat de condensafvoer met afschot aanbrengen geen probleem zal zijn.
Bijzonder aan deze Toshiba airco's is dat je het maximaal opgenomen vermogen kan instellen, dan kan je eventueel een belaste groep gebruiken.
Morgen eerst eens de foto's van de zending posten (2 airco's zonder leidingen)