Na 3 hardcore monk death's (lvl 15, 50 en 56) en 1 wizard death (lvl 57) was het me afgelopen weekend gelukt om eindelijk inferno te halen met een nieuwe monk. Deze death's zijn op de wizard na allemaal gekomen door een gamecrash.

In any case, helemaal blij met het slopen van de butcher op inferno en toen maar begonnen met farmen van act 1.
Gear was meer dan in orde voor deze act...
35k hp
820 res to all
7k armor
20% crit chance
130 % crit damage
13k dps
Mijn SC monk heeft vergelijkbare stats (iets meer dps en resistances) en heeft hiermee diablo op inferno neergehaald zonder al te veel deaths in act 3 en 4.
5 stacks verder op inferno loop ik het laatste level van de dungeon voor de butcher in. Wat ziet mijn oog: een dark berserker pack... met molten, fire chains, vortex en extra hp. Ookal zijn het aardig wat anti melee abilities, ervaring leert dat dit soort packs geen probleem zijn als je maar slim kite, niet in het vuur staat en wegloopt als ze die pickaxe in de grond slaan.
Zonder problemen had ik ze alledrie op ongeveer 10% hp gekregen. Een nasty firechain hier en daar, af en toe heal/serenity en er is niets aan de hand. Vol hp en ervan overtuigd dat ze met gemak neergaan duik ik er nogmaals in en sloop 1 van de 3 mobs... jaja, molten = boem, dus optijd weglopen. Dat kwam goed uit want ik zag die twee overige dark berserkers net de animatie beginnen van de "swing of death".
Het plan: Lekker op een afstandje wachten tot de boem voorbij is en ik niet een dubbele pickaxe in mn hoofd geparkeerd krijg.
De uitvoering: Weglopen, op een afstandje wachten maar toen kwam de vortex, ik land bovenop de reeds exploderende molten mob en zie een milliseconde later twee pickaxes op me afkomen.

Serenity net op cooldown dan maar het 2e backup plan... breath of heaven en potion. Een miliseconde reactietijd om deze twee te poppen resulteert meestal in een akkoord op het keyboard. Helaas niet voldoende, want ik was al dood voordat mijn akkoord uberhaupt aangeslagen kon worden. Van vol HP naar een tuintje op de buik binnen een halve seconde.
Ben toch van mening dat sommige affix combinaties verboden moeten worden.
R.I.P.
Nu maar eens aan een HC barb beginnen.