Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Eerste stap is lid worden van de Tweakers community - zoeken op 'Tweakers' met als subcategorie "English (British)", daar kan iedereen lid van worden. In deze chat zijn de meeste officers van de verschillende (hieronder genoemde) clans wel aanwezig.
Voor iedereen die graag mee wil (mee)leechen en/of een powerlevel zoekt, hier een aantal generieke tips (met dank aan Neles7):
- Vraag vrienden om je te helpen
- Vraag sterkere mensen in je clan om je te helpen
- Join de Tweakers community (e.g. Communities > English (British) > Tweakers)
- Join specifiek Powerleveling / Gearing community's (e.g. DemonHunters)
- Join Solidarity Gaming Discord
[ #1 - Tweakers Clan - clan tag <GoT>] |
Tweakers-clan
De enige echte - meestal vol, maar soms is er gewoon plek
Als je lid wil worden van de Tweakers Clan roep dit dan in de community chat. Grin, Stingray en RetLaw kunnen je dan aan de clan toe voegen.
Er is niet altijd iemand online, maar in de avonden meestal wel
Voor meer informatie neem even contact op met RetLaw#2411 of een van de hierboven genoemde namen
De Tweakers Clan heeft ook een gezellige whatsapp groep waarin allerlei items de revue passeren.
\[/EINDE RECLAMEBLOK #1] |
[#2 - Solidarity Gaming - clag tag <SG> ] |
Solidarity Gaming is een groep met voornamelijk Nederlandse gamers (o.a. van voornamelijk Tweakers/GoT en andere fora) - die sinds de release Diablo 3 spelen, waarbij er altijd mensen zijn die bij tijd en wijlen andere games spelen (Black Dessert Online, Fortnite, League of Legends, Apex Legends, Heartstone, Battlefield, Path of Exile, Rainbow Six (Siege), the Division (2), Albion, World of Tanks, Kingsroad, FO4, the Witcher 3, Total War, Warhammer, etc.).
Wij ook een Discord server: Solidarity Gaming Discord
Waarom Discord?
De reden? Het maakt het spelen persoonlijker (de stem achter het character) en uiteraard is het makkelijk om met elkaar te communiceren. Is dat het enige wat jullie doen? Nee, wij organiseren zo nu en dan ook een borrel en/of een ander feestje!
In onze ogen levert Discord niet alleen bij aan een gezellig gesprek maar ook een bijdrage aan de end-game progress van de game.
Wie zitten er in jullie clan?
Bij voorkeur Nederlandse spelers (16+) met een voorliefde voor Diablo (1-3) en die graag in groepsverband (en met Teamspeak) met elkaar willen spelen. Tegenwoordig hebben wij een ondergrens gesteld voor nieuwe aanwas van paragon lvl 750 - overall (season en/of non-season) en het gebruik van Discord is verplicht.
Wij hebben momenteel ongeveer 140 leden, waaronder Wolf, Angeloonie, Wooldoor, Sabrac, 4th, FireDrunk, Temp2264, Vidra, Scorpio616, ye-roon, TepelStreeltje, etc. (oftewel veel mensen die actief zijn op GoT). Wij focussen ons voornamelijk op actieve spelers, die de theorycraft bijhouden en het uiterste uit hun character/build willen halen
Veel spelers hebben een drukke baan (inclusief onregelmatige diensten), een gezin thuis, een relatie en/of andere omstandigheden dat ze niet altijd kunnen spelen.
Op welk niveau spelen jullie?
Er wordt gespeeld/farmed op verschillende niveaus binnen Torment (1-16) > normal rifts, seasons en ook GR (140+) en onze leden zijn doorgaans bereid om anderen te helpen met kennis en kunde - want immers we zijn allemaal eens op 0 (nul) begonnen
Wat voor hulp?
- Samen spelen (zeker in de avonduren zijn er altijd wel plekken beschikbaar);
- Gear/build check;
- Uitleg over de D3 mechanics;
- Discussies, etc.
Solidarity Gaming heeft ook een gezellige whatsapp groep waarin allerlei items de revue passeren.
Hoe kan ik mij aanmelden?
- Door een PM te sturen via het forum naar ondergetekende?
- In-game contact op te nemen met vydra#2644
- In te loggen op onze Discord (https://discord.gg/Xcfx2eY)
\[/EINDE RECLAMEBLOK #2] |
[ #3 - GoTHC - clan tag <GoTHC>] |
GoTHC - wie zijn wij?
GoTHC is een afgeleide van de normale GoT clan, maar dan voor de hardcore spelers
As in Diablo II, Diablo III gives players the choice to make hardcore characters. Players are required to first level up a regular character to level 10 before they have the option to create new Hardcore characters. Hardcore characters cannot be resurrected; instead they become permanently unplayable if they are killed. Hardcore characters are separately ranked, and they can only form teams with other hardcore characters. After dying, the ghost of a hardcore character can still chat, the name still shows up in rankings, but the character cannot return to the game.
Wij hebben momenteel ongeveer 53 leden - voornamelijk leden van dit forum. De clanleader = GoTKwakke#2365 - neem voor meer informatie contact met hem op.
\[/EINDE RECLAMEBLOK #4] |
Op zoek een andere Clan, dan hierboven genoemd? |
Dienstmededelingen? |
Vragen over je build? Wil je snel geholpen worden met vragen over je build? Post dan je character profile of plaats hem in je signature middels de volgende code: [url="link naar profiel"]<Clan>Username[/url] Clantag Misschien handig als jullie je clantag neerzetten onder je nickname hier op Tweakers? In mijn geval staat er <SG>Vydra#2644 Wel zo leuk om te zien wie er lid is van welke clan, en daarnaast ook de bijbehorende D3 nickname te zien. Alvast bedankt voor jullie medewerking! |
Veel gebruikte afkortingen? |
General LoH = Life on Hit LS = Lifesteal (sinds RoS bestaat dit niet meer en is het alleen nog te vinden op legacy gear) CC/ChC = Crit Chance/Critical hit Chance (Not to be confused with Crowd Control) CD = Crit Damage IAS = Increased Attack Speed AR = All Resist Res = Resistance Str = Strength Int = Intelligence Dex = Dexterity Vit = Vitality MF = Magic Find GF = Gold Find EHP = Effective Hit Points MS = Movement Speed DPS = Damage per second S+B,S/B = Sword and Board (using a sword and shield) DW = Dual Wield APS = Attacks per Second Trading UNID = Unidentified item BiS = Best in Slot (The best item possible for that gearslot) BO = Buyout (momenteel wat lastig omdat praktisch alles account bound is) WTS = Want to Sell (momenteel wat lastig omdat praktisch alles account bound is) WTB = Want to Buy (momenteel wat lastig omdat praktisch alles account bound is) WTT = Want to Trade (momenteel wat lastig omdat praktisch alles account bound is) AH = Auction House (bestaat niet meer sinds 18 maart 2014) RMAH = Real Money Auction House (bestaat niet meer sinds 18 maart 2014) BOA = Bind on Account Items Krider = Kridershot Manti = Manticore IK = Immortal King set Nats = Natalya's set Andys = Andariel's Visage BT = Blackthorne's set SoJ = Stone of Jordan MoT/Mempos = Mempo of Twilight HoC = The Helm of Command WKL = Won Khim Lau 1h = 1 Handed Weapon 2h = 2 Handed Weapon TnT = Tasker & Theo BS = Brimstone Soul = Fiery Soulstone Pots = Potions Locations FW = Festering Woods WR = Warrior's Rest FoM = Fields of Misery CotA = Crypt of the Ancients HoA = Halls of Agony VoA/VotA = Vault of the Assassin KD2 = Keep Depths 2 Other CC = Crowd Control (spells/abilities that stop you from moving and/or attacking e.g. frozen bombs, jailer) NV = Nephalem Valor NG = Nephalem Glory DoT = Damage over time (e.g. bleeds) AoE = Area of Effect (spells that damage an entire area e.g. Blizzard) plvl = Paragon Level ilvl = Item Level HC = Hardcore SC = Softcore e = elite/champ pack gob = Treasure Goblin w/KW = Key Warden SK = Skeleton King Barbarians: Barb WotB = Wrath of the Berserker RltW = Run like the Wind (a rune for sprint) WW = Whirlwind - either the ability or builds based around the ability DT = Double Tornado (Running RltW + whirlwind) WT = Weapon Throw HotA = Hammer of the Ancients ItF = Into the Fray (a rune for Battle Rage) Demon Hunters: DH ToC = Trail of Cinders (a rune for vault) SS = Sharpshooter (sometimes Smoke Screen) HA = Hungering Arrow SP = Shadow Power Disc = Discipline resource Wizards: Wiz WW = Wicked Wind (rune for Energy Twister) SC = Storm Chaser (rune for Energy Twister) AP = Arcane Power resource APoC = Arcane Power on Crit Monks: Monk/s OWE = One With Everything StI = Seize the Initiative SSS = Seven Sided Strike FoT = Fists of Thunder BoH = Breath of Heaven MoC = Mantra of Conviction MoE = Mantra of Evasion SW = Sweeping Wind WoL = Wave of Light Witch Doctors: WD 5/5 = 5 gruesome feast and 5 soul harvest stacks BBV = Big Bad Voodoo OOM = Out Of Mana MR = Mana Regen |
[ Voor 9% gewijzigd door Vidra op 03-07-2020 14:22 ]
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Inmiddels zijn wij aanbeland bij topic nummero 35 en hebben wij met elkaar in het vorige topic #34 meer dan 400 pagina's en meer dan 10,000 reacties en verhalen met elkaar gedeeld.
Nu staan wij op de voorgrond van de lancering van de PTR met patch 2.4.2a, de afronding van het huidige season en de komst van een nieuw season.
Hierbij de kick-off voor het nieuwe deel
See you in the Sanctuary
- zelfde meta tenzij er drastische veranderingen komen aan de Wizard of de andere classes
- geen nieuwe content (gebieden, monsters, interessante items)
- weer wat powercreep items van een paar stat-loze legendaries
- de enige skill die eigenlijk véél te laat aandacht krijgt is Spike Trap
- extra Torment difficulty voegt weinig effectief toe buiten potentieel iets sneller grinden, volgende patch maar weer ?
En daar moeten we het dan weer mee doen met die kennis, de komende 4 maanden. Sommigen speculeren dat 2.4.2a slechts een deel van de complete 2.4.2 patch is omdat er nog hogere Torment difficulty aanwijzigingen zijn gevonden en dit gewoon te zielig is.
Mijn conclusie is, samen met het verloop van de developers, de samenval met de hoofzaak van de coding van Overwatch klaar te hebben en de magere patches dit jaar (2.4 was in december al klaar), dat dit drie dingen kan betekenen:
1. nieuwe Diablo game (misschien zelfs "World of ")
2. nieuwe expansion
3. de stekker uit de actieve support voor andere projecten
Maar aangezien Diablo 3 zo'n goede verkoop heeft gehad, betwijfel ik sterk dat er niet geopperd wordt voor een nieuwe game. Starcraft heeft geen behoefte aan een nieuw deel door de competitive playerbase, Hearthstone kan een tijdje door, WoW krijgt wel weer een expansion zeker en Overwatch vult het "nieuwe IP aanbreken" weer leuk. Dus in mijn ogen is er zeker een kans dat Diablo 4 eraan komt, alhoewel ik vrees dat dit voor 2018 zal zijn. Overwatch werd namelijk ook anderhalf jaar voor release aangekondigd, met BlizzCon in november 2016, zou dit mei 2018 betekenen, exact 6 jaren na release van Diablo 3.
Moet wel zeggen dat dit me nog het meeste gevoel van prestatie heeft gegeven.
Waren er nog maar meer van dit soort achievements
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Anoniem: 67535
Hu9o schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:52:
Gisteravond de "Boss mode" achievement gehaald. (Binnen 20 minuten alle bosses killen). Eerste poging 22 minuten. Daarna in 18 minuten gehaald.
Haha ook waarAnoniem: 67535 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:26:
Vanwege een 40 euro game uit 2012 deel 35 halen ....... dat is pas een ACHIEVEMENT![]()
[...]
maar ik speel het nog maar net 2 maanden ofzo
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Jammer....
Netjes hoor. Welke build heb je gebruikt?Hu9o schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:52:
Gisteravond de "Boss mode" achievement gehaald. (Binnen 20 minuten alle bosses killen). Eerste poging 22 minuten. Daarna in 18 minuten gehaald.
Komt het wel op neer ja!adamvansanten schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:04:
Conclusie: lekker stash page halen en een paar maanden andere games gaan spelen!
Ach, genoeg andere games om te spelen..
Mag ook zeker niet klagen hoeveel uur ik uit het spel heb gehaald voor die paar tientjes
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Deze
gebaseerd op
Demon Hunter Speedrun Multishot Fire Build with Yang's Recurve (Patch 2.4)
gebruik ik voor m'n speed runs, en hiervoor dus ook.
Enkel voor de lange loop afstanden heb ik de wapens even verwisseld voor de Danetta's.
Om constant vault te kunnen gebruiken.
Ik klaag in dat opzicht ook niet hoor, heb echt extreem veel uur in dit spel gestoken. Heeft zijn geld dubbel en dwars terugverdiend.schaapiej schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:00:
[...]
Komt het wel op neer ja!
Ach, genoeg andere games om te spelen..
Mag ook zeker niet klagen hoeveel uur ik uit het spel heb gehaald voor die paar tientjes
Uiteindelijke stats van twister waar nog 5x 455 int bij komt.

Haha Neles, jij bent echt een machine he? Lekker bezig hoor! Ik kom vanavond ook wel weer even wat gems upgraden, moet ook nog een stuk of 5 augments...Neles7 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:29:
Zo weekend vol in de farm modus gestaan. Gem upgrades en de bijbehorende exp. Augments voor twister komen goed op gang, nog 5 gems te gaan.
Uiteindelijke stats van twister waar nog 5x 455 int bij komt.
[afbeelding]
ik ben op het moment een beetje diablo moe, en ben inderdaad weer een paar andere games aan het spelen. Na de patch release kom ik weer eens kijken (en voornamelijkste redenen, nieuw season). Ik merk toch dat het opnieuw beginnen, ik het leukst vind. Tot para 800 +/-.adamvansanten schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:04:
Conclusie: lekker stash page halen en een paar maanden andere games gaan spelen!
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Opnieuw beginnen is inderdaad wat het leuk houdt (weer veel upgrades vinden). Over het algemeen speel ik een seizoen tot ik er klaar mee ben. Wat inhoudt dat als aan het begin ik de juiste class heb gekozen (zoals dit seizoen met de Raekor Barbarian), ik toch wel leaderboards ga pushen en als ik de verkeerde class heb gekozen (zoals vorig seizoen, toen ik Shadow DH en Invoker Crusader heb gekozen) ik het na een paar weken wel weer heb gezien.Goldman schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:11:
[...]
ik ben op het moment een beetje diablo moe, en ben inderdaad weer een paar andere games aan het spelen. Na de patch release kom ik weer eens kijken (en voornamelijkste redenen, nieuw season). Ik merk toch dat het opnieuw beginnen, ik het leukst vind. Tot para 800 +/-.
Ik zit te overwegen om ook die build te gaan doen. Zit momenteel op deze build. Sentry's en arrow build werkt aardig maar ik ben er niet heel enthousiast over.Hu9o schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:49:
[...]
Deze
gebaseerd op
Demon Hunter Speedrun Multishot Fire Build with Yang's Recurve (Patch 2.4)
gebruik ik voor m'n speed runs, en hiervoor dus ook.
Enkel voor de lange loop afstanden heb ik de wapens even verwisseld voor de Danetta's.
Om constant vault te kunnen gebruiken.
Zoiets heb ik ook, ik wacht eerst de rewards etc wel even af, maar waarschijnlijk ga ik gewoon een tijdje op non-season door spelen.RedHat schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:28:
Ik zit toch te twijfelen om volgend seizoen over te slaan. Voelt als repeat aan, en Torment 13 is gewoon meer van hetzelfde. Ik wacht nog wel even af, maar hoop toch op meer.
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Ik ben, voor het eerst, ook dit keer aan 1x class blijven plakken. Barb. Raekor was niet mijn ding. EQ daarin tegen wel. Ook erg genoten, maar na een 10+ failed attempts op 80 was ik er klaar mee (de hele tijd +10 - 15sec.).adamvansanten schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:13:
[...]
Opnieuw beginnen is inderdaad wat het leuk houdt (weer veel upgrades vinden). Over het algemeen speel ik een seizoen tot ik er klaar mee ben. Wat inhoudt dat als aan het begin ik de juiste class heb gekozen (zoals dit seizoen met de Raekor Barbarian), ik toch wel leaderboards ga pushen en als ik de verkeerde class heb gekozen (zoals vorig seizoen, toen ik Shadow DH en Invoker Crusader heb gekozen) ik het na een paar weken wel weer heb gezien.
Als ik een doel heb gesteld voor mezelf ga ik er ook vol vooradamvansanten schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:06:
[...]
Haha Neles, jij bent echt een machine he? Lekker bezig hoor! Ik kom vanavond ook wel weer even wat gems upgraden, moet ook nog een stuk of 5 augments...
Maar gaar was ik wel zeg, maarja mag het na ~65 90s in een weekend?
Anyways, HC S7, who's in?
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aartss |
Snap ik, 65 grifts is echt veel... Kost ook wel de nodige uurtjes!Neles7 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:42:
[...]
Als ik een doel heb gesteld voor mezelf ga ik er ook vol voor
Maar gaar was ik wel zeg, maarja mag het na ~65 90s in een weekend?
Vanavond nog een paar 90jes doen om het af te leren? Ik heb twee gems op 73 en 60 die ik graag naar 80 wil brengen voor augments. Zijn dus 27/3 = 9 griftjes. Moet in max 2 uurtjes wel geklaard zijn!
EQ lijkt mij ook erg interessant, maar ik ga niet nog een keer een nieuwe build beginnen dit seizoen. Ik speel meestal 1 build, omdat het anders gewoon te tijdrovend wordt (zoveel vrije tijd heb ik tegenwoordig niet meer)...Goldman schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:40:
[...]
Ik ben, voor het eerst, ook dit keer aan 1x class blijven plakken. Barb. Raekor was niet mijn ding. EQ daarin tegen wel. Ook erg genoten, maar na een 10+ failed attempts op 80 was ik er klaar mee (de hele tijd +10 - 15sec.).
[ Voor 35% gewijzigd door adamvansanten op 20-06-2016 11:13 ]
Ik ben beschikbaar al moet ik nog 5gems naar 91 brengen dus ik denk dat ik nog even doorgaan daarnaadamvansanten schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:12:
[...]
Snap ik, 65 grifts is echt veel... Kost ook wel de nodige uurtjes!
Vanavond nog een paar 90jes doen om het af te leren? Ik heb twee gems op 73 en 60 die ik graag naar 80 wil brengen voor augments. Zijn dus 27/3 = 9 griftjes. Moet in max 2 uurtjes wel geklaard zijn!
Afhankelijk van het tijdstip wil ik ook nog wel even doorgaan hoorNeles7 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:27:
[...]
Ik ben beschikbaar al moet ik nog 5gems naar 91 brengen dus ik denk dat ik nog even doorgaan daarna
Herkenbaar allemaal. Mijn doel is altijd Guardian en dit seizoen was de eerste waarbij dat met 1 class kon en dat heb ik dan ook gedaan. Ik merk dat na de 78 ik niet echt veel zin meer heb om hoger te proberen...wellicht komt dat nog richting het einde van het seizoen. Ik ben nu voornamelijk bezig met pet-farming...kan snel, vereist weinig focus...lekker casual dus.Goldman schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:40:
Ik ben, voor het eerst, ook dit keer aan 1x class blijven plakken. Barb. Raekor was niet mijn ding. EQ daarin tegen wel. Ook erg genoten, maar na een 10+ failed attempts op 80 was ik er klaar mee (de hele tijd +10 - 15sec.).
Maar zoals anderen ook aangeven, het leukste is voor mij weer op nul beginnen en (op mijn manier) de Guardian halen. het grinden voor de hogere tier clears is gewoon niet voor mij.
We kijken wel even, normaal ben ik tussen 19.30 en 20.00 wel ergens online.adamvansanten schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:45:
[...]
Afhankelijk van het tijdstip wil ik ook nog wel even doorgaan hoorKan altijd nog de gems van mijn support barb wat hoger pushen.
Nog meer mensen die zich vast melden?
Mocht je een WD nodig hebben...Neles7 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:27:
[...]
Ik ben beschikbaar al moet ik nog 5gems naar 91 brengen dus ik denk dat ik nog even doorgaan daarna
http://eu.battle.net/d3/en/profile/JimMorrison-1307/hero/55432456
Voor mij wordt het iets later, ga eerst met vrienden na werk wat drinken. Denk rond 21.00 uur ofzo.Neles7 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:25:
[...]
We kijken wel even, normaal ben ik tussen 19.30 en 20.00 wel ergens online.
Nog meer mensen die zich vast melden?
[ Voor 3% gewijzigd door adamvansanten op 20-06-2016 13:00 ]
Ik had niet anders verwacht van Good old Jim
Ik zie je wel verschijnen ^^adamvansanten schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:00:
[...]
Voor mij wordt het iets later, ga eerst met vrienden na werk wat drinken. Denk rond 21.00 uur ofzo.
ik had ook gezien in de patch notes:adamvansanten schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:12:
[...]
[...]
EQ lijkt mij ook erg interessant, maar ik ga niet nog een keer een nieuwe build beginnen dit seizoen. Ik speel meestal 1 build, omdat het anders gewoon te tijdrovend wordt (zoveel vrije tijd heb ik tegenwoordig niet meer)...
deze lijkt mij heel leuk icm EQ set. Maar ik ben bang dat het bagger gaat werken omdat je je Fury niet snel kan dumpen dus meer CDR moet gaan inbouwen.Sledge of Athskeleng
Legendary power added
Seismic Slam increases the damage of your next 3 Earthquakes within 15 seconds by 100%
Dus ik ben nog steeds nr 1 barb van de clan?Goldman schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:40:
[...]
maar na een 10+ failed attempts op 80 was ik er klaar mee (de hele tijd +10 - 15sec.).
Heb al even niet meer echt gespeeld. Even flink druk prive en werk.
Als dit zo blijft dan zit er misschien voor het eerst een WD season aan te komen voor mij
https://www.youtube.com/watch?v=7DCXU44mw1w
[ Voor 19% gewijzigd door Meridius op 20-06-2016 14:21 ]
Have I ever told you the definition of insanity?
Misschien wat inter-clan strijd? Waar zit je op?Meridius schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:14:
[...]
Dus ik ben nog steeds nr 1 barb van de clan?![]()
Heb al even niet meer echt gespeeld. Even flink druk prive en werk.
Als dit zo blijft dan zit er misschien voor het eerst een WD season aan te komen voor mij![]()
Ik zit op 84 in 14 minuut nog wat en Kid Jansen op 84 in 13 minuut nog wat (uit mijn hoofd). Beide Raekor Barbs. Beide pas een paar augments, dus zit zeker nog rek in (ga er vanavond weer 2 gems bij augmenten).
Don't hold your breath. Het item is duidelijk bedoeld om Spirit Barrage een 2500% bonus (na 5 sec) te geven, niet om alle damage een 2500% bonus te geven:Meridius schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:14:
Als dit zo blijft dan zit er misschien voor het eerst een WD season aan te komen voor mij![]()
- Spirit Barrage damage is increased by 500% for each second it's channeled. Stacks up to a maximum of 5 times
Ik had 80 vrij gemakkelijk gehaald in m'n eerste attempt na wat augments. Volgens mij was de total time 11m 30s ofzo. Eigenlijk daarna niet meer echt gepushed. Na volgende week de WW in voor 2 maanden dus dan kan ik wel weer wat pushen. Voor nu druk druk helaasadamvansanten schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:50:
[...]
Misschien wat inter-clan strijd? Waar zit je op?
Ik zit op 84 in 14 minuut nog wat en Kid Jansen op 84 in 13 minuut nog wat (uit mijn hoofd). Beide Raekor Barbs. Beide pas een paar augments, dus zit zeker nog rek in (ga er vanavond weer 2 gems bij augmenten).

Qua gear zit ik best aardig alleen heb ik geen hellfire amu. Constant crap rolls of bagger passive. Jammer genoeg kun je geen hellfire amu's rerollen
Ja, tegen de WW kan ik niet competen qua vrije tijd... Ben benieuwd hoe ver je komt!Meridius schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:10:
[...]
Ik had 80 vrij gemakkelijk gehaald in m'n eerste attempt na wat augments. Volgens mij was de total time 11m 30s ofzo. Eigenlijk daarna niet meer echt gepushed. Na volgende week de WW in voor 2 maanden dus dan kan ik wel weer wat pushen. Voor nu druk druk helaas![]()
Qua gear zit ik best aardig alleen heb ik geen hellfire amu. Constant crap rolls of bagger passive. Jammer genoeg kun je geen hellfire amu's rerollen
Hellfire amu is zo snel te farmen tegenwoordig, denk dat ik na 2 uur farmen er 20 had. Toen zat er wel een aardige tussen (helaas niet ancient). Gewoon even een avondje in steken en je hebt bijna gegarandeerd een aardige!
Ik heb er denk ik al wel een stuk of 100-150 gemaakt.. ook echt de perfecte ancient roll gehad (20% phys/10%/100%) maar met een bagger passive. Was ik wel even flink zuur van maar misschien binnenkort weer even wat farmen idd, alweer even geleden..adamvansanten schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:14:
[...]
Hellfire amu is zo snel te farmen tegenwoordig, denk dat ik na 2 uur farmen er 20 had. Toen zat er wel een aardige tussen (helaas niet ancient). Gewoon even een avondje in steken en je hebt bijna gegarandeerd een aardige!
Oh man, dat is wel gigantisch pijnlijk... Kan me voorstellen dat de computer bijna het raam uitging op dat moment.Meridius schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:18:
[...]
Ik heb er denk ik al wel een stuk of 100-150 gemaakt.. ook echt de perfecte ancient roll gehad (20% phys/10%/100%) maar met een bagger passive. Was ik wel even flink zuur van maar misschien binnenkort weer even wat farmen idd, alweer even geleden..
Mijne is ook verre van perfect. Staat nog wel op het lijstje om te vervangen, maar eerst augmenten. Had hem gelukkig wel na één craftsessie (15 amuletten).

[ Voor 4% gewijzigd door adamvansanten op 20-06-2016 15:28 ]
Ik had wel even een diepe diepe zucht genomen en de computer maar meteen ff uit gezet.. Hardop gezegd: "well... i'm done"... Was echt bij het maken van de laatste 30 amu's ofzo.. Daarna niet echt meer veel gespeeld lol.adamvansanten schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:22:
[...]
Oh man, dat is wel gigantisch pijnlijk... Kan me voorstellen dat de computer bijna het raam uitging op dat moment.
[afbeelding]
Something like this came to mind (als hij het doet):
http://giphy.com/gifs/kHU8W94VS329y
[ Voor 9% gewijzigd door Meridius op 20-06-2016 15:56 ]
Hahaha! Zoiets bedoelde ik inderdaad.Meridius schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:54:
[...]
Ik had wel even een diepe diepe zucht genomen en de computer maar meteen ff uit gezet.. Hardop gezegd: "well... i'm done"... Was echt bij het maken van de laatste 30 amu's ofzo.. Daarna niet echt meer veel gespeeld lol.
Ik heb dat bij Diablo gelukkig eigenlijk nooit, maar bij Heroes of the Storm wel regelmatig, als er weer een of andere ramdebiel in mijn team zit die de hele game voor mijn team verpest... Ondanks meerdere aanwijzingen wat hij wel moet doen...
Zit zelf op 86 maar geen enkele ancient met redelijke rolls voor lonbomb.Meridius schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:54:
[...]
Ik had wel even een diepe diepe zucht genomen en de computer maar meteen ff uit gezet.. Hardop gezegd: "well... i'm done"... Was echt bij het maken van de laatste 30 amu's ofzo.. Daarna niet echt meer veel gespeeld lol.
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aartss |
Dat heb ik bij greater pushing als het voor 80-90% prima gaat en je dan bepaalde maps / density / packs krijgt en je vervolgens kansloos faalt. Op een of andere manier merkt m'n vriendin het dan ook...krijg je opeens het verwijt dat je niet erg gezellig bentadamvansanten schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:59:
Hahaha! Zoiets bedoelde ik inderdaad.
Ik heb dat bij Diablo gelukkig eigenlijk nooit, maar bij Heroes of the Storm wel regelmatig, als er weer een of andere ramdebiel in mijn team zit die de hele game voor mijn team verpest... Ondanks meerdere aanwijzingen wat hij wel moet doen...
Ik kom met diezelfde build nu tot GR 71. 72 zou ik ook moeten halen.Plato1989 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:16:
[...]
Ik zit te overwegen om ook die build te gaan doen. Zit momenteel op deze build. Sentry's en arrow build werkt aardig maar ik ben er niet heel enthousiast over.
Ben nu bezig om m'n ancients te upgraden met gems. Plan is om dan langs de 75 te komen natuurlijk
Begonnen met 90s met de clan, daarna haakte mensen af en moest ik zelf ook even weg.
Daarna verder gegaan met wat random noobs die eigenlijk 85 wilden doen, uiteindelijk consistent (goede maps) 92 gedaan op ~8min
Als afsluiter met Sephi nog een 90 2p gedaan, klote map en dan choker als boss, uiteindelijk toch nog gehaald (14.54 ofzo).
Na augments ziet de twister er als volgt uit:

Lekker bezig geweest, inderdaad een productief avondje! Ben benieuwd hoe we ermee gaan spelen! Morgen heb ik sowieso tijd, let me know.Neles7 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:49:
Productief avondjenog 1 gem te gaan rest is voltooid.
Begonnen met 90s met de clan, daarna haakte mensen af en moest ik zelf ook even weg.
Daarna verder gegaan met wat random noobs die eigenlijk 85 wilden doen, uiteindelijk consistent (goede maps) 92 gedaan op ~8min
Als afsluiter met Sephi nog een 90 2p gedaan, klote map en dan choker als boss, uiteindelijk toch nog gehaald (14.54 ofzo).
[afbeelding]
6 seconden over, zowat een fotofinish te noemen,Neles7 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:49:
Productief avondjenog 1 gem te gaan rest is voltooid.
[afbeelding]
Morgen maar weer ff mijn gems lvlen voor mijn main en vervolgens weer grift pushen. Misschien de lat leggen op 85 voor einde season ofzo.
Heb je nou naast je andere augmented wizzard een 2e Twister wizzard volledig zitten augmenten?
SR+ MiC
Jep. Eerst firebirds volledig augmented en nu TwisterShiro schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:11:
[...]
6 seconden over, zowat een fotofinish te noemen,We hadden qua maps weinig geluk, maar qua elite density was het nog best wel aardig.
Morgen maar weer ff mijn gems lvlen voor mijn main en vervolgens weer grift pushen. Misschien de lat leggen op 85 voor einde season ofzo.
Heb je nou naast je andere augmented wizzard een 2e Twister wizzard volledig zitten augmenten?

Als ik die 10 stones gewoon op de grond gedropt had en de game gequit, was ik eerder klaar geweest...voor die 3 paragon had ik het niet hoeven doen.
Een beetje uitdaging mag wel, maar zodra het stones naar de RNG gooien wordt, ben ik er wel klaar mee...dat punt heb ik kennelijk weer bereikt dit seizoen.
All of the above, in willekeuring volgorde en samenstellingNeles7 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:13:
Dat is balen zar, maar waar loop je dan tegen aan? Slechte maps/mobs? Killspeed of overleven een issue? Misschien kun je met wat simpele wijzigingen toch wat hoger.

Aantal rifts gehad die halverwege gewoon quit waren; 2-3 floors no density. Ook eentje vol met no-progress trash en halverwege de tijd net 2 elite packs gezien.
Ook een paar maps met mobs die niet te pullen zijn; al de elites archers en dat soort mobs die gewoon blijven staan als je verder gaat, dus niet mee te krijgen naar density.
En dan nog een paar met enorm goede density...maar dan wel met bergen Lacuni en Excorcists. Zodra je uit Archon komt wordt je ge-1-shot en het lukt dan gewoon niet meer om in je cycle te komen. Archon builds zijn lastig wat dat betreft, je mag eigenlijk niet neer gaan. Bergen ranged physical damage helpt dan niet.
Met de build is de 79 wel te halen bij een redelijke tot goede density en redelijke monster types. Gisteravond was die combinatie alleen niet aanwezig, althans, niet tot meer dan 80% progress.
Ik vind het niet zo erg om een greater te falen omdat m'n gear niet goed genoeg is, omdat m'n build niet goed genoeg is, omdat ik niet goed genoeg speel...maar falen omdat de rift gewoon niet te halen is door density is echt een zware demotivator. Door verschillen in classes en keuzes in gems kun je monster types / affixes / damage types ondervangen, dat is het probleem niet. Map layout is ook prima, sommige builds werken beter in open spaces, andere in corridors...heb ik dus ook geen probleem mee. Density heb je echter geen enkele invloed op en die is wel bepalend in of een rift te halen is of niet...dat zou dus gewoon altijd goed moeten zijn.
Wudijo heeft hier een mooi stukje tekst over geschreven, ik herken de issues net als iedereen die gaat pushen.Zarhrezz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:54:
Yup...dat dat soort dingen in normale rifts voorkomen is tot daar aan toe maar voor greaters zou iets meer consistentie leuk zijn.
Ik vind het niet zo erg om een greater te falen omdat m'n gear niet goed genoeg is, omdat m'n build niet goed genoeg is, omdat ik niet goed genoeg speel...maar falen omdat de rift gewoon niet te halen is door density is echt een zware demotivator. Door verschillen in classes en keuzes in gems kun je monster types / affixes / damage types ondervangen, dat is het probleem niet. Map layout is ook prima, sommige builds werken beter in open spaces, andere in corridors...heb ik dus ook geen probleem mee. Density heb je echter geen enkele invloed op en die is wel bepalend in of een rift te halen is of niet...dat zou dus gewoon altijd goed moeten zijn.
quote: WudijoThe only thing that I think is really bad about fishing is that so many map and monster sets are a clear insta-leave without ever even having the chance to be good. You will never see a r1 clear without seeing one of the top 12 or so monster sets, meaning only 1/4 of all monster sets even have a chance to be played against. I don't mind that some monster types are better or worse than others, you should feel happy getting Unburieds or Hulks + Golgors or Blue Fallen etc., let them be a little bit better on average but at least give the other monster types the chance to be on the same level. It would make things much more interesting if I could fight Demonic Tremors and Armadons and Oppressors and try to make a good time on them, but it's just not possible even if everything else (map, pylons, RG, density) in the rift is perfect. The same is true for map types, unfortunately.
Gekkenwerk, 2 chars volledig Augmenten. Ik heb al moeite met 1 char volledig te Augmenten.
En herkenbaar dat fishen naar een goeie rift/monsters. Merk wel dat de gewenste soort monster heel erg verschilt qua class/build. In S5 als DMO wizzard had ik toch een pesthekel aan die wespen, omdat je zoveel mogelijk monsters op je wilt hebben voor de Arcane Orbs.
Inmiddels als Monk, maakt ranged me niet zoveel uit met Wave of Light build, maar is een goeie density en Rift weer heel belangrijk. En natuurlijk heb je enkele monster soorten waarbij je gelijk Alt+F4 kan rammen
SR+ MiC
Als ik ergens voor ga doe ik het goedShiro schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:16:
@Neles,
Gekkenwerk, 2 chars volledig Augmenten. Ik heb al moeite met 1 char volledig te Augmenten.
Edit: En dan erachter komen dat ik tijdens het farmen ook upgrades heb gevonden waardoor ik eigenlijk nog 1 gem meer naar 91(+) moet tillen

[ Voor 23% gewijzigd door Neles7 op 21-06-2016 13:58 ]
Tot aan 60% DR op de Firebird 6-piece, bij een max 2400% damage increase. Dat zijn wel prima getallen. Daarmee blijft Tal meer DPS maar Firebird wordt defensive veel beter. Altijd 60% DR tegen Elites / RG is behoorlijk goed en 2400% is meer dan een hoop andere class 6-piece bonussen...en het is een generic bonus (dus gems profiteren ook).Goldman schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:07:
wat geupdate rond de PTR: http://www.diablofans.com...ptr-patch-june-20th-37893
En ze hebben de potentiële Spirit Barrage de nek omgedraaid *zucht*. Een skill die niet onder een class set valt heeft echt een grote multiplicative damage bonus nodig...40% per Phantasm is ordegroottes te weinig om ook maar TX mee te doen, zeker omdat je er maar 3 kunt hebben. Een whooping 120% damage bonus op een skill die een max 1300% van LoN kan krijgen, echt Bliz, snap je dit spelletje wel? Dat een 1200% Twister naast de 3000% Tal en eventueel Bastion / Endless / CoE wat veel is snap ik...maar dit is echt wel heel erg voorkomen dat een skill misschien toch wel eens competitief zou kunnen worden.
Power Hungry is ook een mooie rework gezien de flavor...oh wacht. Nou ja, kun je 2 passives besteden aan meer damage.
Eigenlijk ben ik geneigd volgend seizoen met een Firebird te doen, maar zelfde karakter twee seasons op rij...meh. Misschien dan maar trap-DH.
Dat is inderdaad jammer, ik heb wat filmpjes gezien dat spirit barrage i.c.m. Jade al op 107 zat.Zarhrezz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:20:
[...]
En ze hebben de potentiële Spirit Barrage de nek omgedraaid *zucht*. Een skill die niet onder een class set valt heeft echt een grote multiplicative damage bonus nodig...40% per Phantasm is ordegroottes te weinig om ook maar TX mee te doen, zeker omdat je er maar 3 kunt hebben. Een whooping 120% damage bonus op een skill die een max 1300% van LoN kan krijgen, echt Bliz, snap je dit spelletje wel? Dat een 1200% Twister naast de 3000% Tal en eventueel Bastion / Endless / CoE wat veel is snap ik...maar dit is echt wel heel erg voorkomen dat een skill misschien toch wel eens competitief zou kunnen worden.
Had ik eindelijk m'n Jade set weer eens af kunnen stoffen, oh well......
Dat was gewoon een domme bug...de bonus die voor SB bedoeld was op alles laten werken...keiharde faal. Dat Jade hiervoor gebruikt werd is logisch omdat daarmee Haunt 2-piece hits ook vrolijk 2500% bonus kregen, naast dat de Locust die bonus kreeg. Maar met de andere sets had het net zo goed abused kunnen worden...voor Jade was het alleen dubbel feest omdat je de Locust / Haunt voor de belt bonus toch wel neemt...iets dat voor de andere sets minder synergy is.Apsie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:59:
Dat is inderdaad jammer, ik heb wat filmpjes gezien dat spirit barrage i.c.m. Jade al op 107 zat.
Had ik eindelijk m'n Jade set weer eens af kunnen stoffen, oh well......
Maar in plaats van die bug te fixen, gooien ze een best goed idee overboord en komen met een compleet kansloos alternatief aanzetten. Af en toe vraag je je af of het team daar het spel wel speelt met de changes die ze maken. Als het nou nog 1000% per Phantasm was kon ik me er nog wat bij voorstellen...maar 40% is toch een beetje veel minder dan dat. Of ze snappen het niet, of er komt nog naar voren dat Spirit Barrage aan een van de bestaande sets wordt toegevoegd als supported skill, dan kan het nog wel interessant zijn.
Ja, absoluut m'n favoriete WD skill, maar bij gebrek aan een spirit set is het een junk skill. Zo ontzettend jammer dat ze er niet gewoon eerst eens voor zorgen dat elke skill viable is...niet perse competitief, maar in ieder geval bruikbaar tot tier 50-60 ofzo.Phuncz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:37:
Spirit Barrage vind ik persoonlijk een leuke skill, door de auto-target en doordat het niet door waller of obstakels tegengehouden wordt. Zeker omdat je met wat passives al snel het bijna infinite kunt channelen, alhoewel het geen channel skill is dacht ik. Zeer spijtig dat er niet genoeg mee gedaan wordt, maar dat kan over zowat elke character gezegd worden op een skill.
Edit:
Updated PTR patch notes.
- Fixed an issue that was causing stacks of Archon from a previous cast due to The Swami to stack multiplicatively instead of additively with a subsequent, overlapping cast of Archon

[ Voor 18% gewijzigd door Zarhrezz op 21-06-2016 22:11 ]
Wel leuk:
The Skeleton King will now drop Leoric's Crown beginning at Level 5
Vandaag laatste gem die ik had voorbereid (1 na laatste door telfout) op de twister gezet.
Let op stats zijn wel met Magic Weapon/Force Armor actief waar vorige zonder waren.

Neles, je bent niet goed in je hoofd. Ik ben al 4 weken bezig om mijn barb te augmenten en ben pas op 2/3e ofzo... Maar verder diep respect natuurlijkNeles7 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:28:
[...]
Als ik ergens voor ga doe ik het goedAfhankelijk van hoe goed twister gaat en of ik nog zin heb om de nieuwe archon-twister te testen komen er nog minimaal 3 90+ augments bij
Edit: En dan erachter komen dat ik tijdens het farmen ook upgrades heb gevonden waardoor ik eigenlijk nog 1 gem meer naar 91(+) moet tillenDaar tijdens de rust momenten/twister test/push runs ook maar even rekening mee houden
Tja, kan maar iets zijnadamvansanten schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:22:
[...]
Neles, je bent niet goed in je hoofd. Ik ben al 4 weken bezig om mijn barb te augmenten en ben pas op 2/3e ofzo... Maar verder diep respect natuurlijk
Zonder gein het kost veel tijd/moeite, en vooral je moet bereid zijn heel veel uren erin te stoppen.
~200keys gefarmed (ga uit van avg 3min per tx ben je minimaal 300min/60=5uur kwjt)
2/3 avonden 60s ofzo voor basis level van 51, leuk voor even, maar door geen uitdaging vrij mind boring.
groep zoeken voor 90s en ook dat varieert (groepen gehad waar de avg time 9-10min was en groepen waar die tijd ook 5-6min was). En dit vervolgens de hele dag/weekend te doen.
Soms kom je ook mensen tegen die zien oh je hebt 100 gehaald, dan gaan we 100s farmen en als de eerste rift niet lukt (Goh, het is push geen farm ..) zijn ze weg.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar goed het heeft mijn interesse in D3 weer verlengd met enige tijd
Nou, mocht je je gaan vervelen, je kan nog altijd Solo pushen met je Wizzard, vanaf 93 heb je een notering op de EU leaderboardsNeles7 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:45:
[...]
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar goed het heeft mijn interesse in D3 weer verlengd met enige tijd
Of je kan je Monk weer afstoffen en Grifts mee gaan pushen
Gisteren ook bijna ragequit moment, 3e poging en een decent lvl voor Grift pushen op mijn Monk. Begon het na 70% ineens te laggen... Nog net op het nippertje gehaald.
Hielp ook niet dat het mijn eerste poging was om met 2 one-handers de Wave of Light build te spelen i.p.v. Incense Torch of the Grand Temple. Merk dat ik teveel IAS heb voor de Rift boss, meer dan 2min over gedaan om hem te mollen, reden dat het zolang duurde was omdat mijn Sweeping Wind continue uit ging. En dat met de maximale mogelijke CRIT al als Monk.
[ Voor 38% gewijzigd door Shiro op 22-06-2016 13:26 ]
SR+ MiC
Wel goed dat er hier en daar nog criticasters zijn die durven te posten dat ze het mis hadden. Vanavond maar eens kijken met welke setups de 90+ gedaan wordt. Ik denk dat ik zelf toch m'n ringen maar eens ga opzoeken en dan kijken of ik zelf de 75 ermee kan doen.
Edit:
Quin heeft kennelijk ook wat feedback op YT gezet:
Deel 1
Deel 2
[ Voor 12% gewijzigd door Zarhrezz op 23-06-2016 14:22 ]
Het hele competitieve aspect heeft niet zo'n positief resultaat op D3. Het lijkt de topsport wel, waar doping de regel is, in plaats van de uitzondering. En ik heb schrik om AutoHotKey te gebruiken voor window resize scriptjes (voor 3x 1/3de schermen)

Zarhrezz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:50:
Vanavond maar eens kijken met welke setups de 90+ gedaan wordt.

Top 20 allemaal Chantodo Archon, overgrote deel Firebird, paar Tal en een enkele Vyr.
DuidelijkZarhrezz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:42:
[...]
![]()
Top 20 allemaal Chantodo Archon, overgrote deel Firebird, paar Tal en een enkele Vyr.
Tja, ik vind het wel een beetje jammer zo. De beste Archon builds zijn Tal en Firebird, Vyr komt totaal niet mee. Ondanks de bugfix op Swami is het nog steeds de sterkste setup. Hoe Firebird Archon aan de top nu werkt:Vidra schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:19:
DuidelijkDat wordt weer klooien met een wizard in het volgende season
- Buiten Archon dingen aansteken voor de Firebird stacks.
- Archon in en herden. De Archon rune is Arcane, dus je kunt niet igniten maar dat boeit niet, het gaat om Chantodo blast damage met de Firebird stack bonus.
- Buiten Archon weer igniten om de 20 stacks te houden en zorgen dat je zo snel mogelijk weer in Archon kan.
Overigens kun je de fire rune van Archon gebruiken...je verliest dan Teleport maar dan kun je in Archon wel igniten (Blast + Slam / Beam + MW - Ignite). Het is wat minder mobiel, maar Firebird stacks houden is wel makkelijker.
Overigens verwacht ik dat als het zo blijft, Tal Twister Archon de top solo build wordt...Tal Twister zal meta blijven. Dit omdat Tal gewoon meer damage doet...Firebird is veel sterker defensively maar bij genoeg fishing (= top clears) is DPS king. Je gaat toch ge-1-shot worden dus beter defensively gaat het verschil niet maken.
Gisteren een aantal 65's gedaan met diverse Firebird setups, toch een hoop net gefaald. Waar ik voornamelijk tegenaan loop is dat Firebird heel gevoelig is voor density. Bij average density zat ik meestal op maar 10-15 stacks en daar red je het gewoon niet mee, je kill speed is dan te laag. Eigenlijk heb je een constante toestroom van trash of elites nodig om de 20 stacks te houden maar ja, hoe meer dingen ignited, hoe sneller dingen dood gaat en dan ben je weer terug bij af. Wat daar enorm tegenwerkt is dat de drop-off van de death-DoT nog geen 2 schermen is...als je density moet zoeken, zit je dus weer op 0 en als je geen elite weet te vinden of minder dan 20 trash bij elkaar hebt, schiet het dus niet op. Hopelijk gaan ze die drop-off range nog wat aanpassen om de gameplay wat minder alles-of-niets te maken.
Ik denk dat er inderdaad, helaas, niet veel veranderd met de verschillende charactersNeles7 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:51:
Ik ben benieuwd of er nog iets gedaan gaat worden aan twister, als de meta niet veranderd is het stash rush (weekendje no-life) en dan bye bye diablo vrees ik.

Misschien toch de Jade maar eens afstoffen, de aangepaste ring hiervoor maakt het misschien weer eens leuk.
2 dagen geleden een GR 80 gehaald op de PTR daarmee dus is weer eens wat anders...
Gisteravond een paar potjes met Neles zijn twister wizard gespeeld. Wat is dat waardeloos zeg. Als het op deze manier moet, dan hoef ik geen 100+ clears op mijn naam te hebben. Want met een twister wiz ga ik echt niet samen spelen, na 2,5 potje ben ik gequit.Neles7 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:51:
Ik ben benieuwd of er nog iets gedaan gaat worden aan twister, als de meta niet veranderd is het stash rush (weekendje no-life) en dan bye bye diablo vrees ik.
Volgend seizoen wordt dus stash tab halen en andere games spelen...
Tja helaas is dit de enige manier. Ik ga niet NOG meer fishen voor 100+ archon, dan moet ik gewoon grote silver spire/arreat crater/vault of the assassins hebben met Goats en Unburied....adamvansanten schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:21:
[...]
Gisteravond een paar potjes met Neles zijn twister wizard gespeeld. Wat is dat waardeloos zeg. Als het op deze manier moet, dan hoef ik geen 100+ clears op mijn naam te hebben. Want met een twister wiz ga ik echt niet samen spelen, na 2,5 potje ben ik gequit.
Even kijken als ik wat beter ben met stacken met wie we een 'vast' groepje kunnen vormen voor push.
Is niet lief om zo over Neles te praten he!adamvansanten schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:21:
[...]
Gisteravond een paar potjes met Neles zijn twister wizard gespeeld. Wat is dat waardeloos zeg. Als het op deze manier moet, dan hoef ik geen 100+ clears op mijn naam te hebben. Want met een twister wiz ga ik echt niet samen spelen, na 2,5 potje ben ik gequit.
Twister Wiz was ik na één season ook echt klaar mee... maar als ik 't zo lees gaan we daar een derde season mee doen. Wordt tijd voor een andere meta om het pushen weer interessant te maken!
En gefeliciteerd schaapiej!schaapiej schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:47:
Is niet lief om zo over Neles te praten he!![]()
Twister Wiz was ik na één season ook echt klaar mee... maar als ik 't zo lees gaan we daar een derde season mee doen. Wordt tijd voor een andere meta om het pushen weer interessant te maken!

Ik praat niet zo over Neles hoor! Speel graag met Neles samen. Gaat puur om de speelstijl van de build zelf. Ik meld me in ieder geval af voor het pushgroepje.schaapiej schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:47:
[...]
En gefeliciteerd inderdaad!
Taart, Lekker! Gefelicteerd!schaapiej schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:47:
[...]
Heb er honderden runs als twister wiz opzitten, maar nu is het echt wel genoeg geweest... Variatie aub Blizz!schaapiej schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:47:
[...]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/JimMorrison-1307/hero/55432456
Ow en night gefeliciteerd
Hehe ja die snapte ik!adamvansanten schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:08:
[...]
Ik praat niet zo over Neles hoor! Speel graag met Neles samen. Gaat puur om de speelstijl van de build zelf. Ik meld me in ieder geval af voor het pushgroepje.
En gefeliciteerd inderdaad!
Voor mij hetzelfde, altijd goed om met Neles samen te gamen.
@alle, thanks! Ik zal aan jullie denken als ik straks de kaarsjes op m'n taart uit blaas!
Het probleem zit waarschijnlijk in capaciteit / kennis. Een wijziging in de collision en pathing vereist best vergaande kennis van de engine. De kans is redelijk aanwezig dat die kennis niet meer in het huidige D3 team aanwezig is. Als die kennis niet voorhanden is, worden fixes redelijk grof; Twisted Sword de nek omdraaien, of Twister compleet kapot nerfen. Dat zou ook weer jammer zijn; ik doe niet aan walling en zit nooit aan de cap en dan is Twister een prima skill. Die de game uitnerfen vanwege een pathing issue zou zonde zijn. Wellicht is het nog mogelijk om Twister damage niet te laten stacken...dat zou Twister uit de end-game meta halen, maar voor semi-casual play prima werken (want ik heb zelden dat monsters damage happen van meer dan 1 Twister, dat lukt gewoon nauwelijks als je niet aan walling doet).Neles7 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:36:
Eigenlijk best wel apart, iedereen is klaar met twister, toch lijkt blizz niet geneigd er iets aan te doen.
Daar heb je een punt. Maar zonder gekkigheid is dat niet hoe blizz de meeste 'fixxes' doet? Ow het is te OP nerf into oblivion. Dus ja jammer, maar ergens zou ik er niet zo'm moeite mee hebben. Alleen moet er nog iets op staan om het gat te vullen, geen multi archon stacks is archon zeker niet meer 100+ viable, dus welke build zou het dan moeten doen? Om nu van 123 terug te gaan naar 100 is wel een heel groot verlies.Zarhrezz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:48:
[...]
Het probleem zit waarschijnlijk in capaciteit / kennis. Een wijziging in de collision en pathing vereist best vergaande kennis van de engine. De kans is redelijk aanwezig dat die kennis niet meer in het huidige D3 team aanwezig is. Als die kennis niet voorhanden is, worden fixes redelijk grof; Twisted Sword de nek omdraaien, of Twister compleet kapot nerfen. Dat zou ook weer jammer zijn; ik doe niet aan walling en zit nooit aan de cap en dan is Twister een prima skill. Die de game uitnerfen vanwege een pathing issue zou zonde zijn. Wellicht is het nog mogelijk om Twister damage niet te laten stacken...dat zou Twister uit de end-game meta halen, maar voor semi-casual play prima werken (want ik heb zelden dat monsters damage happen van meer dan 1 Twister, dat lukt gewoon nauwelijks als je niet aan walling doet).
Kom op apsie, met jou paragon moet dit toch ook wel lukken?Apsie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:37:
[...]
Misschien toch de Jade maar eens afstoffen, de aangepaste ring hiervoor maakt het misschien weer eens leuk.
2 dagen geleden een GR 80 gehaald op de PTR daarmee dus is weer eens wat anders...
https://www.youtube.com/watch?v=i8AzdmIWdzU
Of in ieder geval 100 dan
Ik denk dat wederom een twister season niet veel belovend is maar het punt dat er binnen het team kennis weggehaald wordt is wel mogelijk. Wat Neles al zegt, het wordt dan een weekend no-life mode om guardian te halen en dan was het dat wel weer.
Enorm zonde dat het spel nu eigenlijk na de stash tab niets meer waard is. Iedereen heeft al dezelfde setup voor 2 seizoenen gespeeld.
[ Voor 29% gewijzigd door Meridius op 24-06-2016 14:11 ]
Zo groot zal de terugval niet worden denk ik...niet als Twister blijft zoals die nu is. Ik hoop persoonlijk op een extra nerf erop...desnoods dan maar het voorstel dat ook langs kwam; in plaats van 150% per stack -> Twister gains the effect of the Wicked Wind rune (met zeg een 150-200% Twister damage). Exit de mega-damage, weg meta...maar voor een groot deel van de spelers nog steeds wel bruikbaar.Neles7 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:57:
Daar heb je een punt. Maar zonder gekkigheid is dat niet hoe blizz de meeste 'fixxes' doet? Ow het is te OP nerf into oblivion. Dus ja jammer, maar ergens zou ik er niet zo'm moeite mee hebben. Alleen moet er nog iets op staan om het gat te vullen, geen multi archon stacks is archon zeker niet meer 100+ viable, dus welke build zou het dan moeten doen? Om nu van 123 terug te gaan naar 100 is wel een heel groot verlies.
Voor degenen die nu 100+ doen is een -20 tiers waarschijnlijk wel naar, maar aan de andere kant, maakt het op season echt uit? De kracht van season is juist dat power creep beperkt kan worden terwijl het competitieve element blijft. Dit lijkt me het juiste moment om daar dan maar eens gebruik van te maken. Als je al je skills in moet zetten voor een 100 clear, maakt het toch niet uit dat je daarmee vorig seizoen een 120 haalde?
Spirit barrage is al redelijk vakkundig de nek omgedraaid door Blizz, de enige redding is die ring aanpassingMeridius schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:07:
[...]
Kom op apsie, met jou paragon moet dit toch ook wel lukken?
https://www.youtube.com/watch?v=i8AzdmIWdzU
Of in ieder geval 100 dan
Enige jammere is dat die ring nu mandatory wordt voor HT setups, die daarmee hoger gaan komen dan JadeApsie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:18:
Spirit barrage is al redelijk vakkundig de nek omgedraaid door Blizz, de enige redding is die ring aanpassing

Klinkt dit een beetje als een zekere Wiz belt?
Mmm, ben HT wel een beetje zat, Jade FTWZarhrezz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:20:
[...]
Enige jammere is dat die ring nu mandatory wordt voor HT setups, die daarmee hoger gaan komen dan Jade![]()
Klinkt dit een beetje als een zekere Wiz belt?
Ik had het dan ook berekend op geen twister metea meer. Met huidige cap van 8 is de verwachting ~115.Zarhrezz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:17:
[...]
Zo groot zal de terugval niet worden denk ik...niet als Twister blijft zoals die nu is. Ik hoop persoonlijk op een extra nerf erop...desnoods dan maar het voorstel dat ook langs kwam; in plaats van 150% per stack -> Twister gains the effect of the Wicked Wind rune (met zeg een 150-200% Twister damage). Exit de mega-damage, weg meta...maar voor een groot deel van de spelers nog steeds wel bruikbaar.
Voor degenen die nu 100+ doen is een -20 tiers waarschijnlijk wel naar, maar aan de andere kant, maakt het op season echt uit? De kracht van season is juist dat power creep beperkt kan worden terwijl het competitieve element blijft. Dit lijkt me het juiste moment om daar dan maar eens gebruik van te maken. Als je al je skills in moet zetten voor een 100 clear, maakt het toch niet uit dat je daarmee vorig seizoen een 120 haalde?
Het is misschien wel iets voor season, maar de NS leaderboards dan? Die 'era' zal nog niet voorbij zijn, en dan ben je dus niet meer te verslaan, sterker nog de top 1000 zal blijven zoals die is op NS. Dus dan krijg je dat probleem weer.
Tja, jammer voor de era denk ik dan. Niet alsof 2.4.1 niet live ging na eind season, voor eind era. Dit is een gevalletje choose your poison en het ergste wat Bliz in dit geval kan doen is wat mij betreft niet ingrijpen op Twister. Twister heeft inmiddels 2 seasons gedomineerd, Archon 1 season. Daarnaast is inmiddels wel duidelijk dat geen van de andere wijzigingen een andere class op tier 115+ brengt. Als het dus zo blijft, blijft de meta zoals die is, wordt season 7 een extended season 6 maar dan minus een paar tiers en wat betreft de eta top 1000, ook ongewijzigd van Twister 2.4.2 is minder krachtig dan nu.Neles7 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:28:
[...]
Ik had het dan ook berekend op geen twister metea meer. Met huidige cap van 8 is de verwachting ~115.
Het is misschien wel iets voor season, maar de NS leaderboards dan? Die 'era' zal nog niet voorbij zijn, en dan ben je dus niet meer te verslaan, sterker nog de top 1000 zal blijven zoals die is op NS. Dus dan krijg je dat probleem weer.
Era loopt meestal toch in ieder geval redelijk gelijk met season. Die paar dagen extra zullen vast wat mensen over klagen, maar niemand zal dat serieus nemen (overigens wordt het meeste geklaag niet serieus genomen door Blizzard, maar dat terzijde).Neles7 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:28:
[...]
Ik had het dan ook berekend op geen twister metea meer. Met huidige cap van 8 is de verwachting ~115.
Dat is deels een goed ding...je wil niet weten hoeveel er geklaagd wordt over het niet meer compleet OP zijn van Firebird Archon en ook niets dan geklaag over het feit dat de compleet OP Gazing Demise niet in de game komt.adamvansanten schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:00:
(overigens wordt het meeste geklaag niet serieus genomen door Blizzard, maar dat terzijde).
Dit is natuurlijk een terugkerend fenomeen op PTR. Class X is ruim OP (10-20 tiers boven de rest), bugfix / tuning pass -> massaal geklaag.
En als we dan onder de streep kijken waar het in het daarop volgende season op uitkomt, zit het doorgaans nog best goed...als er iets OP blijkt, is dat iets dat niet naar voren gekomen is op PTR.

Beter laat dan nooit
[Multi] Diablo IV