*klaag!*
S6 leaderboards #1000 op dit moment.
Barbarian | 81 | #1479 |
Crusader | 78 | #888 |
Demon hunter | 80 | #1508 |
Monk | 80 | #1386 |
Witch Doctor | #2335 | #2335 |
Wizard | 94 | #3736 |
Wiz gaat hard naar beneden straks, dus die kunnen we even buiten beschouwing laten. De derde kolom is de
laagste 80 clear (op diabloprogress). Als S6 op dit moment zou eindigen, zou dat dus ongeveer het aantal spelers zijn dat dan Guardian zou hebben gehaald. Natuurlijk zou het wat hoger uitvallen omdat mensen verder zouden pushen, maar ik zou geen dubbele aantallen verwachten.
Op PTR season is er inmiddels een 80 clear (de enige); een Sunwuko monk met zo'n 600 paragon. Even de vraag of daar nog gear zit die nog aan PTR balancing onderhevig is. De meeste andere classes staan op 75, alleen Barb blijft ver achter (66). Dit zijn dus gasten die gezien de paragon sinds patch live gewoon niet gestopt zijn.
Als we dat dan naast de S6 lijst leggen, kan ik me zomaar voorstellen dat de Guardian er in S7 voor nog geen 5% van de spelers inzit. Voor mij zou dat echt een enorme afknapper zijn, ik speel season omdat het leuk vind die portrait te halen. Als dat niet meer realistisch is voor een (semi-)casual speler als ik, is voor mij de lol er ook wel af.
Gezien de PTR changes is het op 80 zetten van de solo clear voor Guardian echt een slecht idee. Sowieso is dit weer een stap terug van S6, waar de solo clear een conquest is. Dat is wat mij betreft beter: als je solo pushen gewoon niet leuk vind, kun je Guardian ook via andere conquests halen, zonder dat die nou direct veel makkelijker zijn.