Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:42
Ik hoop ooit nog eens op een Hybrid Monk (Dual Gen die als Support +Dmg geeft en +healing), en een setup waar je 2 damage dealers hebt (HotA barb + Archon bv).

Maar dat zal er wel nooit van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 10:20
Vidra schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:46:
Gefeliciteerd schaapiej! *O*

Beter laat dan nooit d:)b
Thanks! De hele dag nog dus ruim op tijd! *O*

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 20:32
RedHat schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:09:
Ik hoop ooit nog eens op een Hybrid Monk (Dual Gen die als Support +Dmg geeft en +healing), en een setup waar je 2 damage dealers hebt (HotA barb + Archon bv).

Maar dat zal er wel nooit van komen.
Sommige solo builds zijn al te zwaar voor de engine, laat staan meerdere dpa groeps...

Hoop voor d4 wellicht

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 17:49

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Zarhrezz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:23:
[...]

Dat is deels een goed ding...je wil niet weten hoeveel er geklaagd wordt over het niet meer compleet OP zijn van Firebird Archon en ook niets dan geklaag over het feit dat de compleet OP Gazing Demise niet in de game komt.

Dit is natuurlijk een terugkerend fenomeen op PTR. Class X is ruim OP (10-20 tiers boven de rest), bugfix / tuning pass -> massaal geklaag.

En als we dan onder de streep kijken waar het in het daarop volgende season op uitkomt, zit het doorgaans nog best goed...als er iets OP blijkt, is dat iets dat niet naar voren gekomen is op PTR.
Daar heb je een goed punt. Van OP builds wordt niemand blij (zeker niet als ze waardeloos zijn qua speelstijl, zoals Twister). Leuker als er een beetje competitie mogelijk is en niet iedereen vastgeroest dezelfde build moet spelen (moet als in om hoog mee te komen, niets moet natuurlijk, daar ben jij het bewijs van).

Ik had me wel verheugd op een nieuwe meta en/of nieuwe team samenstelling, maar het mag niet zo zijn van Blizzard...

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just in...ik ben benieuwd wat we nog meer gaan zien, goed te zien dat ze er wel degelijk van bewust zijn en goed de achterliggende gedachtes te lezen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Blizzard ziet het licht: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/20745654682#1
Stukje van de blue-post:
PROBLEM #1: Bringing damage support buffers is more effective than bringing a second damage dealer. Why bring damage dealer #2 when you can bring a damage support who increases the damage of damage dealer #1 by 300%?
CHANGE #1: We are going to be reviewing the party-based damage buffs provided by all the classes. The degree to which some classes can buff party damage is a huge contributor to the 1 DPS - 3 Support meta.

PROBLEM #2: It is too easy to group monsters together. This is bad because:
- It disproportionately increases the damage of the group compared to adding a 2nd damage dealer. If you have twice as many monsters grouped, not only are you dealing twice as much total damage - you're also scaling Area Damage upwards.
- On top of this, many of the grouping mechanics encourages stationary combat. If you're chain-pulling monsters to a point, you're fighting in one location for extended periods of time.
- In addition to being stationary, you’re also casting spells at a single location – it’s more engaging when you have to adjust dynamically to a changing battlefield.
- The grouping mechanics also act as a soft crowd-control, disabling monsters from attacking players, causing combat to feel stagnant and non-interactive.
- Grouping increases visual noise, which makes discerning (and hence responding to) monster mechanics difficult.
- Finally, it can cause server issues. While we are always working on server performance optimizations, we also need to recognize that the current game design rewards players for bringing as many monsters as possible onto the screen at once.

CHANGE #2: We are going to make adjustments to crowd control and pull effects to make it harder to perpetually pull monsters onto a single point.

PROBLEM #3: Extremely high rates of healing favor standing still to do more damage instead of respecting and avoiding monster mechanics .
CHANGE #3: One of the reasons you can ignore most monster mechanics is the amount of healing available. Expect to see a drastic reduction in available healing.
De eerste wijzigingen dmv. een hotfix:
Monk
- Epiphany
--- Soothing Mist healing reduced by 60%
- Blinding Flash
--- Crippling Light damage reduction reduced from 40% to 25%
- Starfire
--- The benefit to lightning damage is now capped at 40 yards

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 24-06-2016 22:15 . Reden: Zahr was juist te snel :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ha, ninja'd it })

En de eerste hotfixes op PTR zijn er ook al. Ik verwachte een interesante paar weken op de PTR!

Edit:
Die Starfire fix is dan wel weer typisch...dat hele wapen is insta-soul, lekker nuttig die cap.

En in de comment van de OP:
There will be specific changes available to peruse in the next PTR patch.

Fair warning: The reduction to group buffs is severe. People will be shell shocked.

If the goal is that 2 DPS can do more damage than 1 DPS + 1 support then it means no single class can bring > 100% worth of damage multipliers to the party. A support Witchdoctor in particular increases the effectiveness of party DPS by 300%+.

[ Voor 85% gewijzigd door Zarhrezz op 24-06-2016 23:15 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Morgen eens op mijn gemak lezen :)

Wat griftjes achter de rug met verschillende mensen, para 1200 en nog een 96 gem voor augment op twister :)

3.2M sheet dps in town ZONDER magic weapon
3.5M sheet dps in town MET magic weapon
16.921 Int

Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb er geen probleem mee, men huilt nu ook een rivier omdat de meta alweer hetzelfde is, nu kunnen ze huilen omdat ze puur DPS moeten gaan. But cry they will. Maar ik ben benieuwd hoeveel seasons en patches dit gaat nodig hebben om full-circle te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal vast niet volgend seizoen helemaal goed zijn, maar de richting waarin ze gaan ziet er in ieder geval goed uit. Als het 2-3 seasons duurt is dat nog altijd beter dan nog een paar seasons 1 DPS / 3 support.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Vandaag een korte test met mijn ET wiz gedaan, Gr100 geclear in 13min. Helaas daarna geplaagd door slechte supports, crashes van supports etc. Het is iig wel duidelijk dat mijn ET wiz prima klaar is voor betere clears. Nu nog een fatsoenlijke party vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zarhrezz schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:01:
Het zal vast niet volgend seizoen helemaal goed zijn, maar de richting waarin ze gaan ziet er in ieder geval goed uit. Als het 2-3 seasons duurt is dat nog altijd beter dan nog een paar seasons 1 DPS / 3 support.
Zeer zeker, ik hoop dat 2.4.2 meer zal zijn dan voorlopig op PTR is, de extra wijzigingen lijken dit wel te volgen en het zal ook niet iets zijn wat ze deze week eventjes besloten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neles7 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:55:
Vandaag een korte test met mijn ET wiz gedaan, Gr100 geclear in 13min. Helaas daarna geplaagd door slechte supports, crashes van supports etc. Het is iig wel duidelijk dat mijn ET wiz prima klaar is voor betere clears. Nu nog een fatsoenlijke party vinden :P
Lekker bezig hoor Neles, go get 'em *O*
Phuncz schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:08:
Zeer zeker, ik hoop dat 2.4.2 meer zal zijn dan voorlopig op PTR is, de extra wijzigingen lijken dit wel te volgen en het zal ook niet iets zijn wat ze deze week eventjes besloten hebben.
Ik verwacht dat de volgende PTR patch een grote klapper zal zijn. Ze kunnen niet alles via hotfix regelen maar wat ze daar kunnen doen zullen ze geleidelijk doorvoeren. Dan een grote bulk changes in een patch, dan nog wat tweaking patches / hotfixes. Beetje mazzel komt een nieuwe PTR patch komende week al.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:13

Hu9o

Schokkend

steeds disconnects deze ochtend.

Ik heb zo'n vermoeden dat Taeguk en cluster arrow niet samen gaan? Krijg geen stacks te zien. Doe ik iets niet goed?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zal je natuurlijk net zien, ben ik solo aan het pushen, al hele lading waardeloze maps op 85 voorgeschoteld gekregen met lage dichtheid, veel packs met shielding en illusionist, veel ranged packs... Krijg ik vervolgens eindelijk een beetje redelijke map en ga erg lekker, freezed de hele game client... De mobs vechten gewoon door, maar er wordt niks aan input geregistreerd. Enige optie was D3 killen met task manager.

EDIT: dit moet te doen zijn, 15:20.016 in een matige map met een RG die me kan 1 hitten.
EDIT2: 15:06.966 getting close now...

[ Voor 12% gewijzigd door Kid Jansen op 26-06-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 08:43
Vandaag voor het eerst in ACT2 beland.

Witch Dr. Nog een lange weg te gaan zo te lezen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
En hij is binnen:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/HqfWL3NMZrC26KhPYgX9aZVo/full.png

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/5UlOgZrutDVpoWnZctU8wqL8/full.png

Prima map qua dichtheid, maar RG was met Man Carver niet bepaald ideaal en maar één pylon in hele rift, maar dat was gelukkig wel een power en met twee packs in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hu9o schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:35:
steeds disconnects deze ochtend.

Ik heb zo'n vermoeden dat Taeguk en cluster arrow niet samen gaan? Krijg geen stacks te zien. Doe ik iets niet goed?
Cluster Arrow is geen channeling skill...dus nee, geen stacks.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Kid Jansen schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:09:
En hij is binnen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Prima map qua dichtheid, maar RG was met Man Carver niet bepaald ideaal en maar één pylon in hele rift, maar dat was gelukkig wel een power en met twee packs in de buurt.
Wat een mooie tijd man! Ik was vanavond van plan om weer even te gaan pushen (inmiddels een lading augments, >50 paragon levels en 10 gem levels verder). Maar nu twijfel ik of ik niet beter eerst de laatste paar augments ga halen voor ik ga pushen... (heb nog 4 items zonder augment, waarvan 2 non-ancient, dus kan er sowieso al 2 bijplaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Was er ook wel tevreden mee, maar 18 seconden langzamer dan m'n 84. (die was geen 13 minuten zoals je eerder in dit topic zei ;))
Ik was vanavond van plan om weer even te gaan pushen (inmiddels een lading augments, >50 paragon levels en 10 gem levels verder). Maar nu twijfel ik of ik niet beter eerst de laatste paar augments ga halen voor ik ga pushen... (heb nog 4 items zonder augment, waarvan 2 non-ancient, dus kan er sowieso al 2 bijplaatsen).
Ik heb nog steeds al m'n jewelry non ancient. Alleen m'n belt kan ik nog augmenten en daar heb ik de gem ook bijna voor klaar (nu 97, wil 100). BotT en Esoteric heb ik op 100, BotS op 99.

Grootste verschil ten opzichte van m'n 84 zijn de paragon levels, nieuwe gloves en augment op gloves. Die paar levels op gems zullen het verschil niet maken.

Wat ik nog zou kunnen doen is van voren af aan beginnen met augments (de laagste paar zijn 75 / 76), maar ik ben niet zo gek als Neles. HF amu kan ik ook nog redelijk wat winst op boeken, maar daar heb ik ook echt geen zin meer in dit season (misschien leuk voor volgende met nieuwe patch). Vorig season ben ik daar wel helemaal op los gegaan, echt een stuk of 250 gemaakt, maar zelfs toen was het beste een 996/100/8.5 met Brawler. Wacht nog altijd op de ancient 20/10/100 met bruikbare passive, 210 physical res en socket. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Kid Jansen schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:46:
[...]
Wat ik nog zou kunnen doen is van voren af aan beginnen met augments (de laagste paar zijn 75 / 76), maar ik ben niet zo gek als Neles.
Ik ben niet gek, ik doe het meteen goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Volgens mij aardig wat debuffs voor de support meta als ik dit zo zie!
New PTR patch 2.4.2

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:45
Ik wil Sephi / Serphi (?) bedanken voor de boost van gister. Toch stiekem een DH aangemaakt voor TX farmen. Dit blijft in mijn beleving de snelste manier van farmen. (UE)

Barb is een leuke class, maar voor TX niet de beste voor snel farm werk.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Goldman schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:01:
Ik wil Sephi / Serphi (?) bedanken voor de boost van gister. Toch stiekem een DH aangemaakt voor TX farmen. Dit blijft in mijn beleving de snelste manier van farmen. (UE)

Denk ook dat UE sneller is, maar zeker in solo is mijn speedbarb ook wel heel heel erg snel hoor (max 260% movement speed en alles is dood bij aanraking). In 4 player blijft alles net wat langer leven en kom ik wat toughness tekort, dus ik farm mijn keys tegenwoordig solo.
Kid Jansen schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:46:
[...]

Was er ook wel tevreden mee, maar 18 seconden langzamer dan m'n 84. (die was geen 13 minuten zoals je eerder in dit topic zei ;))

[...]

Ik heb nog steeds al m'n jewelry non ancient. Alleen m'n belt kan ik nog augmenten en daar heb ik de gem ook bijna voor klaar (nu 97, wil 100). BotT en Esoteric heb ik op 100, BotS op 99.

Grootste verschil ten opzichte van m'n 84 zijn de paragon levels, nieuwe gloves en augment op gloves. Die paar levels op gems zullen het verschil niet maken.

Wat ik nog zou kunnen doen is van voren af aan beginnen met augments (de laagste paar zijn 75 / 76), maar ik ben niet zo gek als Neles. HF amu kan ik ook nog redelijk wat winst op boeken, maar daar heb ik ook echt geen zin meer in dit season (misschien leuk voor volgende met nieuwe patch). Vorig season ben ik daar wel helemaal op los gegaan, echt een stuk of 250 gemaakt, maar zelfs toen was het beste een 996/100/8.5 met Brawler. Wacht nog altijd op de ancient 20/10/100 met bruikbare passive, 210 physical res en socket. ;)
Alles opnieuw gaan augmenten is wel heel erg gekkenwerk... Zou ik zelf ook niet aan beginnen. Hellfire ga ik ook niet opnieuw maken, maar denk dat ik een Ancient Restraint nog wel ga zoeken. Betekent dan dus dat ik nog 3 gems moet levelen voor augments (ik augment alles op 80). Vanavond maar even een beginnetje aan maken... Rift keys farmen, blegh.
schaapiej schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:20:
Volgens mij aardig wat debuffs voor de support meta als ik dit zo zie!
New PTR patch 2.4.2
Lijkt er toch steeds meer op dat, ondanks dat de Twister Wiz niet echt generft wordt, we volgend seizoen dan toch geen 1 dps 3 support gaan krijgen? Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

[ Voor 9% gewijzigd door adamvansanten op 28-06-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
adamvansanten schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:35:
[...]

Denk ook dat UE sneller is, maar zeker in solo is mijn speedbarb ook wel heel heel erg snel hoor (max 260% movement speed en alles is dood bij aanraking). In 4 player blijft alles net wat langer leven en kom ik wat toughness
Ik heb ook de IK + Bull Kathos wapens geprobeerd, maar een of andere manier wil het gewoon niet soepel (genoeg) door TX gaan. Het enige verschil wat ik heb met die van jouw, is dat ik Bane of the trapped ipv Pain enchancer gebruik. En Hexing pants ipv de belt voor movement speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:34

Shiro

Serenity

Goldman schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:01:

Geen dank, denk wel dat je misschien ook Monk had kunnen proberen :D

Zie build

Heb het zelf ook geprobeerd, ik kwam nog wat resource cost reduction en juiste gear tekort, maar permanent rond dashen en monsters mollen gaat erg hard.

Moet overigens zeggen dat SunWuKong monk met In-Geom ook erg snel is :) tussen de 2-3 min bij een normale level.

Hoe snel doet een UE DH een TX? Vanuit gaan dat je ook nog de tijd neemt om je loot op te pakken.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Goldman schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:50:
[...]

Ik heb ook de IK + Bull Kathos wapens geprobeerd, maar een of andere manier wil het gewoon niet soepel (genoeg) door TX gaan. Het enige verschil wat ik heb met die van jouw, is dat ik Bane of the trapped ipv Pain enchancer gebruik. En Hexing pants ipv de belt voor movement speed.
En die Pain Enhancer is juist datgene wat ervoor zorgt dat je door kan knallen en alles achter je dood gaat! ;)

Ik heb ook met allerlei gems geëxperimenteerd, maar Pain Enhancer + Taeguk + Wreath of Lightning is toch wel by far de sterkste combo. Mirinae was ook lachen, maar procte toch net te weinig op Whirlwind...

[ Voor 17% gewijzigd door adamvansanten op 28-06-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Shiro schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:58:
[...]

Geen dank, denk wel dat je misschien ook Monk had kunnen proberen :D

Zie build

Heb het zelf ook geprobeerd, ik kwam nog wat resource cost reduction en juiste gear tekort, maar permanent rond dashen en monsters mollen gaat erg hard.

Moet overigens zeggen dat SunWuKong monk met In-Geom ook erg snel is :) tussen de 2-3 min bij een normale level.

Hoe snel doet een UE DH een TX? Vanuit gaan dat je ook nog de tijd neemt om je loot op te pakken.
Ik had al een ancient Yang, dus vandaar mijn keuze met DH. Als een UE DH enig sinds goed geared is. Dan 1-2 shot je je scherm gelijk leeg. Ik vault dan snel naar voren, snel klikken en repeat. Ook 2 - 3 min clears. Kleine note: dit is met UE. Ik heb nu toevallig de maurauder set met <1k shards bij elkaar gekregen :+
adamvansanten schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:00:
[...]

En die Pain Enhancer is juist datgene wat ervoor zorgt dat je door kan knallen en alles achter je dood gaat! ;)

Ik heb ook met allerlei gems geëxperimenteerd, maar Pain Enhancer + Taeguk + Wreath of Lightning is toch wel by far de sterkste combo. Mirinae was ook lachen, maar procte toch net te weinig op Whirlwind...
Misschien dat ik dan toch nog de pain enhancer combi ga proberen. Season duurt toch nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 08:43
Speel nu voor de 1e playthrough. Toch het idee dat hard nog te simpel is. Vandaag maar eens een standje hoger zetten. Nog niet 1 keer dood gegaan, en zit in act2.

Is er overigens nog een nut voor gold? De dingen die de vendors hebben zijn veelal slechter dan wat je als drops krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Goldman schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:09:
[...]

Ik had al een ancient Yang, dus vandaar mijn keuze met DH. Als een UE DH enig sinds goed geared is. Dan 1-2 shot je je scherm gelijk leeg. Ik vault dan snel naar voren, snel klikken en repeat. Ook 2 - 3 min clears. Kleine note: dit is met UE. Ik heb nu toevallig de maurauder set met <1k shards bij elkaar gekregen :+

[...]

Misschien dat ik dan toch nog de pain enhancer combi ga proberen. Season duurt toch nog even.
Kan het aanraden. Taeguk is een GIGA damage boost (ik heb mijn gems op lvl50 voor mijn farmer en zit al op 40% extra damage), Wreath deelt een eerste harde klap uit als je in de buurt van de enemies komt (en geeft je flink wat extra movement speed) en Pain Enhancer sloopt alles achter je (dus je kan vrolijk door Whirlwinden). Enige waar ik voor moet "stoppen" zijn elites, die gaan in circa 2-3 seconden neer. Alle trash (ook de grote dikke mobs) zijn met 1 aanraking (plus de nasleep van Pain Enhancer) dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

Is het nu zo dat men in de nieuwe patch bezig is om support classes de kop in te drukken?
Dit zou ik wel fijn vinden, class buffs moeten klein en fijn zijn, en niet bepalend voor welke class / group combo je MOET spelen.

Ben trouwens nooit echt grote fan geweest van support classes in diablo ... liever gewoon 4 dps, lekker simpel. Mocht men er nu nog in slagen van de builds / sets ongeveer gelijk te laten preseteren...

[ Voor 31% gewijzigd door SideShow op 28-06-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sosua schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:10:
Speel nu voor de 1e playthrough. Toch het idee dat hard nog te simpel is. Vandaag maar eens een standje hoger zetten. Nog niet 1 keer dood gegaan, en zit in act2.

Is er overigens nog een nut voor gold? De dingen die de vendors hebben zijn veelal slechter dan wat je als drops krijgt.
Gold wordt later in het spel belangrijk, als je je gear gaat enchanten en als je gear gaat craften. Ook voor het upgraden van gems en het openen van empowered rifts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman

Gold heeft in de begin phase van het spel nog een toegevoegde waarde. Upgraden van je Blacksmith/Jewler/Mystic en het rerollen van gear kost (in de begin phase, relatief veel). Maar in de end-game, totaal nutteloos. Je krijgt de Mystic pas in act 5, dus zelfs daar hoef je je niet druk om te maken. Nu je nog aan het levelen bent, zou ik gewoon oppakken wat voor je voeten komt, maar niet terug lopen ervoor. Tenzij je een Dagobert / Goldman, zoals ik ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 22:35
Als je de campaign doet zul je bijna niet tot helemaal niet dood gaan. De mobs zitten behoorlijk ver uit elkaar waardoor je goed kan rondlopen en managen. Pas in rifts en greater rifts zul je veel dichtheid tegenkomen waardoor je snel dood kan gaan (mits te weinig gear of te hoog gegrepen). De uitdaging is altijd om zo hoog mogelijk te gaan zonder efficiëntie te verliezen.
Drops zijn de manier om aan gear te komen. Vendors is leuk tot je lvl 10 bent en daarna kun je veel beter dingen maken. De drops die je krijgt gewoon allemaal salvagen want hoe dan ook, je gaat te kort komen op een later tijdstip.
Gold is in het begin nutteloos maar wat andere al zeiden, later pas interessant. Veelal kun je ook wel met iemand meelopen die op Torment X (mits je 70 bent) je door een vault kan boosten waardoor je al snel 200 miljoen hebt. Kun je in ieder geval je blacksmith, jeweler, enchanter upgraden.

Have I ever told you the definition of insanity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
SideShow schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:18:
Is het nu zo dat men in de nieuwe patch bezig is om support classes de kop in te drukken?
Dit zou ik wel fijn vinden, class buffs moeten klein en fijn zijn, en niet bepalend voor welke class / group combo je MOET spelen.

Ben trouwens nooit echt grote fan geweest van support classes in diablo ... liever gewoon 4 dps, lekker simpel. Mocht men er nu nog in slagen van de builds / sets ongeveer gelijk te laten preseteren...
Blizz is inderdaad bezig om support steeds lastiger te maken. Zoals je ziet bij WD, alle dmg buffs worden alleen toepasselijk om je eigen casts en niet meer "from all sources". Monk debuffing is ook flink aangepakt, bijv: Inner Sanc. Forbidden Palace was voorheen 30% dmg buff en nu compleet vervangen voor movement speed reduction. Daarnaast is Blizz niet tevreden over het feit dat je veel te makkelijk grote groepen samen kan pullen en alles kan stacken dus proberen ze dat binnenkort ook te nerfen.

Hoe dan ook, er gaat op support gebied nog wel het een en ander wijzigen aan de laatste patch te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Meridius op 28-06-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Ik ben vooral benieuwd hoe die changes impact hebben op solo. Inner sanc is ook elke solo monk build. Wolf van DH werd geboost naar 30% omdat DH's achter liepen in damage, nu gaat het terug naar 15% want support moet gekilled worden.

Het voelt nu meer als we weten niet hoe we het moeten oplossen dus doen we het op de blizz manier, alles gaat eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67535

Nu mijn S6 Journey voltooid is en ik een fijne UE DH heb gecreëerd de uitdaging van de ....... dungeons aangegaan. Heeft ook wel wat in de laatste 10 sec nog 1 monster zoeken en killen. :+

Wd klaar Dh nog 1 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Neles7 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:53:
Het voelt nu meer als we weten niet hoe we het moeten oplossen dus doen we het op de blizz manier, alles gaat eraan.
Heeft Blizz ooit wat anders gedaan dan? :+

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
schaapiej schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:17:
[...]

Heeft Blizz ooit wat anders gedaan dan? :+
Niet echt, en dat is opzich wel weer jammer. We'll see wat de impact zal zijn als het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het korte-termijngeheugen is hier blijkbaar een probleem, Blizzard heeft al zeer lang juist niet zo'n nerf-wave gedaan. Dat was eerder in de tijd van Diablo 2 dat ik dat nog gezien heb, waar populaire builds de grond in generfed werden totdat ze nutteloos waren. Tot nu toe heeft Blizzard met Diablo 3 juist alle classes op hetzelfde niveau proberen te trekken, soms zelfs afzonderlijk.

Niet zo huilen he mannen, wees blij dat Season 7 een nieuwe meta aanbiedt. Ook al is die niet bijzonder innovatief, beter dan het eindeloos geklaag dat het "alweer dezelfde meta" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Heb je het puppeke achteraan m'n zin gezien Phuncz? :p

Wat mij betreft trouwens een goede actie dat ze het 1 DPS / 3 Support gebeuren aanpakken.
Al zal dat voor mij persoonlijk denk ik weinig veranderen dat ik season 7 alleen even voor het stashtab ga spelen en D3 dan weer de koelkast in gaat...
Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:08:
In het kader van innovatief.... check de conquests voor S7

http://www.diablofans.com...ptr-season-7-conquests#c4

mocht je s6 over hebben geslagen en denkt wtf.. dit was er in s5 toch ook.. ja dat klopt. Alleen was toen max lvl tx.. nu zal dat dan T13 zijn... goed innovatief bezig die gasten van blizzard :P
Zoveel dingen te verzinnen en dan dit..... serieus? -O-

[ Voor 117% gewijzigd door schaapiej op 28-06-2016 19:22 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373674

In het kader van innovatief.... check de conquests voor S7

http://www.diablofans.com...ptr-season-7-conquests#c4

mocht je s6 over hebben geslagen en denkt wtf.. dit was er in s5 toch ook.. ja dat klopt. Alleen was toen max lvl tx.. nu zal dat dan T13 zijn... goed innovatief bezig die gasten van blizzard :P

Verder zelf weinig tot geen D3 actie gedaan de afgelopen tijd, maar zag op diablofans wel dat ze teamplay compleet de grond in nerfen. Als ze al die skills die bonus geven aan het team weghalen/reduceren dan zal dit ook de top builds wel aardig beïnvloeden... of werkt dat solo dan nog wel zoals eerst?

Maar ja zie het wel in S7.. wordt denk ik tab halen en dan weer wat knallen in Overwatch/films kijken etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Gisteravond gem afgemaakt voor laatste augment die ik kon plaatsen (rank 100). Ik heb nu 9 van de 12 items geaugment met een gemiddelde rank van 83,89 (3775 strength totaal). Daarnaast main gems nog wat levels kunnen geven, die zijn nu allemaal 100, behalve BotT, die is 101. Focus en Restraint zou ik nog ancient kunnen zoeken, maar ik denk dat ik nu vooral solo ga pushen met wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:08:
wordt denk ik tab halen en dan weer wat knallen in Overwatch/films kijken etc....
Man man man, als ik die conquests zo zie dan lijkt het steeds meer richting dat te gaan idd. Misschien toch nog maar paar extra spellen in de steam sale scoren -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Damn, had gewoon 86 solo eerste poging kunnen halen als ik niet The Choker als RG had gehad. Nu 16:01, maar als ik een RG had gehad zonder spawns, of met veel spawns had ik het makkelijk gehaald. Weinig spawns is zo kut met boulder toss barb: FC op cd en je kan niks meer...

EDIT: binnen op 3e poging, 86 in 13:32.350, rank 172. Op naar 87!

[ Voor 11% gewijzigd door Kid Jansen op 29-06-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Is het uberhaupt wel mogelijk om met marauder en sentries een GR 75 te halen, solo?

Heb 7 ancients items geaugment met minimaal lvl 60 gems.
En blijf maar hangen op GR 72/73.

Wat kan ik nog beter doen?
MrDemonHunt
Volgens deze build (lichte aanpassing)

Of toch maar m'n multishot build augmenten en GR lvl's pushen?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
adamvansanten schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:11:
[...]

Kan het aanraden. Taeguk is een GIGA damage boost (ik heb mijn gems op lvl50 voor mijn farmer en zit al op 40% extra damage), Wreath deelt een eerste harde klap uit als je in de buurt van de enemies komt (en geeft je flink wat extra movement speed) en Pain Enhancer sloopt alles achter je (dus je kan vrolijk door Whirlwinden). Enige waar ik voor moet "stoppen" zijn elites, die gaan in circa 2-3 seconden neer. Alle trash (ook de grote dikke mobs) zijn met 1 aanraking (plus de nasleep van Pain Enhancer) dood.
Mijn barb uitgerust met jouw setup. Het werkt top inderdaad. Thnx!

http://eu.battle.net/d3/e...oldman-2525/hero/77538970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:30
Hu9o schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:12:
Is het uberhaupt wel mogelijk om met marauder en sentries een GR 75 te halen, solo?

MrDemonHunt

Waarom ga je niet voor cold (Maelstrom)? Betere cc? Zou toch met de augmented gear die je hebt een "eitje" moeten zijn... _/-\o_

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Hu9o schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:12:

MrDemonHunt

Kan je gear nu niet zien maar normaal kan m6 toch wel gr80+ halen. Ue is wat sterker maar gaat ook sneller dood. Maar als je alles zo goed als geaugment hebt mag 75 normaal geen issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Goldman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:42:
[...]

Mijn barb uitgerust met jouw setup. Het werkt top inderdaad. Thnx!

http://eu.battle.net/d3/e...oldman-2525/hero/77538970
Blij dat ik je heb kunnen inspireren! Vind het zelf ook een erg fijne build om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Nieuwe patchnotes:

http://www.diablofans.com...6-live-season-7-on-ptr#c5
Socketing a Topaz into your helm will now provide Resource Cost Reduction rather than Magic Find. This grants the same percentage bonus as Cooldown Reduction and caps at 12.5%
deze vind ik wel grappig. Maar veder alles meh. Weinig veranderingen die ik zelf merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Season 7 in a nutshell:

1. Kies DH
2. Krijg UE set
3. Fix yangs en dml (snel tx Ready)
4. Rush voor stash
5. Genieten van andere games
6. Kom terug voor s8

Daar lijkt het iig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Of ze kiezen Nats als DH set ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Bedoel je UE zien te looten of Haedrig? Ik kan nog zo nergens vinden welke sets je gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Meridius schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Bedoel je UE zien te looten of Haedrig? Ik kan nog zo nergens vinden welke sets je gaat krijgen.
Volgens Reddit is UE de haedrigs gift voor DH.
Demon Hunter - Unhallowed Essence
Barbarian - Wrath of the Wastes
Wizard - Tal Rasha's Elements
Witch Doctor - Helltooth Harness
Monk - Raiment of a Thousand Stor

https://www.reddit.com/r/.../4qjh33/season_7_rewards/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Neles7 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:11:
Volgens Reddit is UE de haedrigs gift voor DH.
Monk - Raiment of a Thousand Stor
Crus - Rolands

https://www.reddit.com/r/.../4qjh33/season_7_rewards/
Dat zou feitelijk betekenen dat DH en WD al direct sets krijgen waarmee ze T13 easymode kunnen farmen
Barb krijgt een set waarmee die T13 redelijk aan kan na wat paragon en ancients
Wiz, Monk en Crus moeten dan alleen een juiste set zien te krijgen.

Of te wel wat je al zei, 1 weekend no-life met een DH of WD en guardian is binnen.

Dan wordt het weer een DH voor mij en WD als fun erbij. Nog nooit WD gespeeld voor meer dan een week dus goede afwisseling

[ Voor 9% gewijzigd door Meridius op 30-06-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Neles7 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:07:
Season 7 in a nutshell:

1. Kies DH
2. Krijg UE set
3. Fix yangs en dml (snel tx Ready)
4. Rush voor stash
5. Genieten van andere games
6. Kom terug voor s8

Daar lijkt het iig op.
Voor mij gaat het eerder dit scenario zijn met de huidige patchnotes:
1. Season 7 skippen, af en toe NS spelen
2. speel andere games
3. kom misschien nog eens terug voor Season 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
1. Wacht op Diablo 4.
2. ???
3. Sterven van ouderdom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Misschien is er hoop voor de diablo fans

http://us.blizzard.com/en...s/posting.html?id=16000J8

lijkt mij de job van die Josh thuinkabouter.. Die gast is nu echt totaal niet zichtbaar. Feitelijk niet omdat hij nauwelijks boven een bureau uit komt, maar ook wat betreft uitstraling echt totaal inspiratieloos/onzichtbaar.

Zou mooi zijn als hij snel het veld ruimt en er verandering daar komt... kunnen ze denk ik echt goed gebruiken.

Deze eisen zouden wel handig zijn voor een nieuwe diablo game

- Outstanding communications and relationship-building skills
- Recognized ability to guide and inspire large development teams
- Great sense for what makes a game fun to play

Daar loopt het nu op zijn zachts gezegd een beetje scheef :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Interessant. Ik ben benieuwd, stel dat ze binnen de maand een nieuwe persoon hebben gevonden, hoe lang zou het duren voordat we iets gaan merken ? Nadat Jay Wilson het veld ruimde hebben we wel veel verandering meegemaakt maar ik weet niet in wat tijdsbestek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meridius schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:39:
[...]

Dat zou feitelijk betekenen dat DH en WD al direct sets krijgen waarmee ze T13 easymode kunnen farmen
Barb krijgt een set waarmee die T13 redelijk aan kan na wat paragon en ancients
Wiz, Monk en Crus moeten dan alleen een juiste set zien te krijgen.
Wiz krijgt Tal...de meest fragiele set, maar verder de meeste DPS. T13 easymode hoor, ruimschoots makkelijker dan met Firebird of DMO (Vyr laat ik bewust weg, want die kan geen T13).

Misschien ga ik zelf wel Crusader...S5 ook gedaan met een LoN shield maar aan het eind even met Roland Sweep zitten prutsen. Dat was eigenlijk wel erg grapig, maar season was over voordat ik 'em fatsoelijk geared had.

Andere optie is WD, maar goed, S4 ook al HT gedaan en nu met de pet focus is het wat mij betreft wat meh. Dan weer eerst Jade moeten sparen is ook weer zoiets.

Edit:
Trouwens een puntje dat de patch notes ontsnapt is niet rood en dus makkelijk misbaar is....Twisted Sword max stacks van 8 naar 5.

[ Voor 7% gewijzigd door Zarhrezz op 30-06-2016 21:44 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Zarhrezz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:29:
[...]
Edit:
Trouwens een puntje dat de patch notes ontsnapt is niet rood en dus makkelijk misbaar is....Twisted Sword max stacks van 8 naar 5.
Ik vrees dat ze twisted sword onbruikbaar maken straks omdat ze twisters niet kunnen fixen. Wat jammer is voor de opties die het wapen anders zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neles7 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:25:
Ik vrees dat ze twisted sword onbruikbaar maken straks omdat ze twisters niet kunnen fixen. Wat jammer is voor de opties die het wapen anders zou hebben.
Even op de getallen gekeken valt het mee...Woh is EB DPS x4. Met 5 stacks is Twisted nog altijd ET DPS x8.5. De multiplier was gewoon in de basis al veel te hoog. Alle andere skills worden gewoon weggedrukt hierdoor.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Guardian - Rewards Portrait Frame
- Complete a Torment XIII Nephalem Rift in under 4 minutes
- Level 3 Legendary Gems to 65 or higher
- Complete 3 Conquests
- Defeat Azmodan at Torment XIII difficulty in under 15 seconds
- Complete a Greater Rift 80 solo
- Use Kanai's Cube to augment three Ancients with level 50+ gems
- Extract 40 legendary powers into Kanai's Cube

Eigenlijk is alleen augment nieuw hier. En net zoals S5 weer cube zooi farmen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Meridius schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:04:
- Complete 3 Conquests

Eigenlijk is alleen augment nieuw hier. En net zoals S5 weer cube zooi farmen dus
Nog meer reden om guardian te skippen volgend seizoen.
Wel goed geen HC meer.

Maar we krijgen geen power creep meer en toch moet je gr80 clearen? ik voorzie de casuals al klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Lekker boeiend die GR80 solo, voor het stashtab hoef je niet zo hoog! :p
(al is die GR80 ook niet heel spannend)
Conqueror - Rewards 1 additional Stash Tab
Complete a Torment XIII Nephalem Rift in under 5 minutes
Level 3 Legendary Gems to 55 or higher
Complete 2 Conquests
Defeat Ghom at Torment XIII difficulty in under 30 seconds
Defeat Rakanoth at Torment XIII difficulty
Complete a Greater Rift 70 solo
Use Kanai's Cube to augment two Ancients with level 40+ gems
Use Kanai's Cube to reforge a Legendary item

[ Voor 3% gewijzigd door schaapiej op 01-07-2016 11:51 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Het is niet hoog, maar casuals klaagden al dat guardian te moeilijk was met powercreep dus laat staan zonder. Ziet er iig niet te moeilijk uit allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

- Complete 3 Conquests

Denk dat ik dit keer dan ook de laatste portrait frame ga laten schieten. DH met UE set > stash tab > exit to desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
adamvansanten schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:45:
[...]

Denk dat ik dit keer dan ook de laatste portrait frame ga laten schieten. DH met UE set > stash tab > exit to desktop.
Mmm, vind het altijd wel leuk om de Guardian te halen, zal nu wat meer tijd vergen als 4 dagen :P

Apsie's profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Apsie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:53:
[...]

Mmm, vind het altijd wel leuk om de Guardian te halen, zal nu wat meer tijd vergen als 4 dagen :P
Ik vind het normaal ook wel leuk, maar ga niet nog een seizoen exact dezelfde gameplay spelen... Daarvoor heb ik er al genoeg uren in gestoken dit seizoen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
adamvansanten schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:57:
[...]

Ik vind het normaal ook wel leuk, maar ga niet nog een seizoen exact dezelfde gameplay spelen... Daarvoor heb ik er al genoeg uren in gestoken dit seizoen! ;)
Das ook weer waar, maar deze reis met Jade i.p.v. Helltooth heeft hopelijk wel wat :D

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 14:25

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Neles7 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:23:
[...]

Kan je gear nu niet zien maar normaal kan m6 toch wel gr80+ halen. Ue is wat sterker maar gaat ook sneller dood. Maar als je alles zo goed als geaugment hebt mag 75 normaal geen issue zijn.
:N :N

Niet met mijn crappy skills... Nav ons gesprek gisteren nog 5 keer 75 geprobeerd, zowel met cinder als met visage, maar no way.... Ik ga voor nu wel verder met de wizz, en volgend season wel hakken met de barb ofzo. Klote DH.... -O-

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Sparhawk schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:04:
[...]

Niet met mijn crappy skills... Nav ons gesprek gisteren nog 5 keer 75 geprobeerd, zowel met cinder als met visage, maar no way.... Ik ga voor nu wel verder met de wizz, en volgend season wel hakken met de barb ofzo. Klote DH.... -O-
WD FTW!! <3 *O*

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Sparhawk schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:04:
[...]

Vervelend om te horen. Mijn aanbod staat nog steeds voor gameplay te analyseren als je wilt ^^.

Misschien zelf weer eens DH spelen en recorden voor mensen die er moeite mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 14:25

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Neles7 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:46:
[...]

Vervelend om te horen. Mijn aanbod staat nog steeds voor gameplay te analyseren als je wilt ^^.

Misschien zelf weer eens DH spelen en recorden voor mensen die er moeite mee hebben.
Haha, super aardig, en misschien doe ik het wel eens. Ik ben echter niet zo'n die hard gamer dat ik er ook maar 1 seconde wakker van kan liggen dat ik het niet haal :P

Misschien doe ik over 2 weken nog wel een poging, en anders staat er gewoon 73 achter mijn naam *O* -O-

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Dat is ook een instelling, maar ik motiveer graag mensen om te pushen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
You will grind, and then you will grind and finally you will grind some more!

Weet niet of ik de stash tab komend seizoen ga halen. Ik krijg er een beetje een dikke lul van om ieder seizoen twaalfhonderd keer dezelfde poepgems te moeten levellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neles7 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:19:
Maar we krijgen geen power creep meer en toch moet je gr80 clearen? ik voorzie de casuals al klagen.
*klaag!*

S6 leaderboards #1000 op dit moment.
Barbarian81#1479
Crusader78#888
Demon hunter80#1508
Monk80#1386
Witch Doctor#2335#2335
Wizard94#3736

Wiz gaat hard naar beneden straks, dus die kunnen we even buiten beschouwing laten. De derde kolom is de laagste 80 clear (op diabloprogress). Als S6 op dit moment zou eindigen, zou dat dus ongeveer het aantal spelers zijn dat dan Guardian zou hebben gehaald. Natuurlijk zou het wat hoger uitvallen omdat mensen verder zouden pushen, maar ik zou geen dubbele aantallen verwachten.

Op PTR season is er inmiddels een 80 clear (de enige); een Sunwuko monk met zo'n 600 paragon. Even de vraag of daar nog gear zit die nog aan PTR balancing onderhevig is. De meeste andere classes staan op 75, alleen Barb blijft ver achter (66). Dit zijn dus gasten die gezien de paragon sinds patch live gewoon niet gestopt zijn.

Als we dat dan naast de S6 lijst leggen, kan ik me zomaar voorstellen dat de Guardian er in S7 voor nog geen 5% van de spelers inzit. Voor mij zou dat echt een enorme afknapper zijn, ik speel season omdat het leuk vind die portrait te halen. Als dat niet meer realistisch is voor een (semi-)casual speler als ik, is voor mij de lol er ook wel af.

Gezien de PTR changes is het op 80 zetten van de solo clear voor Guardian echt een slecht idee. Sowieso is dit weer een stap terug van S6, waar de solo clear een conquest is. Dat is wat mij betreft beter: als je solo pushen gewoon niet leuk vind, kun je Guardian ook via andere conquests halen, zonder dat die nou direct veel makkelijker zijn.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Zarhrezz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:38:
[...]

*klaag!*

S6 leaderboards #1000 op dit moment.
Barbarian81#1479
Crusader78#888
Demon hunter80#1508
Monk80#1386
Witch Doctor#2335#2335
Wizard94#3736

Wiz gaat hard naar beneden straks, dus die kunnen we even buiten beschouwing laten. De derde kolom is de laagste 80 clear (op diabloprogress). Als S6 op dit moment zou eindigen, zou dat dus ongeveer het aantal spelers zijn dat dan Guardian zou hebben gehaald. Natuurlijk zou het wat hoger uitvallen omdat mensen verder zouden pushen, maar ik zou geen dubbele aantallen verwachten.

Op PTR season is er inmiddels een 80 clear (de enige); een Sunwuko monk met zo'n 600 paragon. Even de vraag of daar nog gear zit die nog aan PTR balancing onderhevig is. De meeste andere classes staan op 75, alleen Barb blijft ver achter (66). Dit zijn dus gasten die gezien de paragon sinds patch live gewoon niet gestopt zijn.

Als we dat dan naast de S6 lijst leggen, kan ik me zomaar voorstellen dat de Guardian er in S7 voor nog geen 5% van de spelers inzit. Voor mij zou dat echt een enorme afknapper zijn, ik speel season omdat het leuk vind die portrait te halen. Als dat niet meer realistisch is voor een (semi-)casual speler als ik, is voor mij de lol er ook wel af.

Gezien de PTR changes is het op 80 zetten van de solo clear voor Guardian echt een slecht idee. Sowieso is dit weer een stap terug van S6, waar de solo clear een conquest is. Dat is wat mij betreft beter: als je solo pushen gewoon niet leuk vind, kun je Guardian ook via andere conquests halen, zonder dat die nou direct veel makkelijker zijn.
Tering zeg. Ben net blij dat ik GR 75 heb kunnen halen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Kid Jansen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:09:
Damn, had gewoon 86 solo eerste poging kunnen halen als ik niet The Choker als RG had gehad. Nu 16:01, maar als ik een RG had gehad zonder spawns, of met veel spawns had ik het makkelijk gehaald. Weinig spawns is zo kut met boulder toss barb: FC op cd en je kan niks meer...

EDIT: binnen op 3e poging, 86 in 13:32.350, rank 172. Op naar 87!
Die 87 zit er tot nog toe niet in. In totaal nu 6 pogingen gedaan. De beste daarvan was m'n laatste van zojuist, die eindigde met 15:46.533. Probleem is dat ik nog geen één keer een goede map heb gehad (en dan heb ik het echt nog niet over een lucky map). Saxtris of Hamelin als RG zou een hoop schelen, want dan maken dichtheid, pylons, maptype en mobtype al een stuk minder uit. Maar met een map met echt goede dichtheid en beetje redelijke RG moet het ook echt wel lukken. Een conduit of power pylon op juiste moment scheelt ook een hoop altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Neles7 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:37:
Het is niet hoog, maar casuals klaagden al dat guardian te moeilijk was met powercreep dus laat staan zonder. Ziet er iig niet te moeilijk uit allemaal :)
Ze hebben je gehoord Neles!
Slayer
Now requires Greater Rift 30 (down from 35).

Champion
Now requires Greater Rift 40 (down from 50).
Normal rift timer increased to 7 minutes from 6 minutes.

Destroyer
Now requires Greater Rift 50 (down from 60).

Conqueror
Now requires Greater Rift 60 (down from 70).

Guardian
Now requires Greater Rift 70 (down from 80).
Azmodan timer has been adjusted to 20 seconds (up from 15).
Link

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hebben jullie dit al gezien?

Sets voor S7 als gift

Monk - Raiment of a Thousand Storms
Crusader - Roland's Legacy

Wordt voor mij dan een WD repeat van s5 en s6. Tot 70 levelen in act3 ruins of sescheron op hard/master met soms een easy boss bounty voor loot uit de chest en af en toe een run door die tunnels in act2.

Las iets dat ze die gifts per chapter willen geven.. zal dus iets langer duren in het begin, maar dat is juist het leukste aan de game omdat er dan nog een soort van loothunt gevoel is. Eenmaal vol HT en pew pew --> stash en ariverderci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Neles7 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:11:
Monk - Raiment of a Thousand Storm
Minst bruikbare set voor barb naar mijn mening. Beste set zonder sets te combineren is Might of the Earth. Verder zijn Raekor en Immortal King ook zeker bruikbaar, omdat de twee beste builds daar gebruik van maken 5/3 Boulder Toss of 3/5 Furious Charge i.c.m. RoRG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schaapiej schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 07:49:
[...]
Ze hebben je gehoord Neles!
[...]
Link
De 70 is prima te doen voor alle classes, daarmee wordt greater rift niet het struikelblok voor Guardian.

Ik denk dat ik zelf deze build ga spelen voor S7.

[ Voor 18% gewijzigd door Zarhrezz op 02-07-2016 15:47 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Zarhrezz schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:04:
[...]

De 70 is prima te doen voor alle classes, daarmee wordt greater rift niet het struikelblok voor Guardian.

Ik denk dat ik zelf deze build ga spelen voor S7.
Zat ook aan een WD te denken. Enkel nog maar DH gespeeld. Heeft dit niet teveel dezelfde speelstijl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hu9o schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:32:
Zat ook aan een WD te denken. Enkel nog maar DH gespeeld. Heeft dit niet teveel dezelfde speelstijl?
Ik weet niet welke DH build je hebt gespeeld, maar deze setup is redelijk close-combat; de Locust moet van de cubed Wormwood komen en de cast range van Locust is short range. Je moet dus in de buurt zijn van de enemies, iets dat voor de meeste DH builds niet geldt. Daarnaast wil je enemies de volle duration in de Firewalls hebben en op ranged gaat dat ook niet. Je gebruikt je pets wel enigszins als schild, maar je staat er zelf direct achter (als het al niet ertussen is).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Zarhrezz schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:13:
[...]

Ik weet niet welke DH build je hebt gespeeld, maar deze setup is redelijk close-combat; de Locust moet van de cubed Wormwood komen en de cast range van Locust is short range. Je moet dus in de buurt zijn van de enemies, iets dat voor de meeste DH builds niet geldt. Daarnaast wil je enemies de volle duration in de Firewalls hebben en op ranged gaat dat ook niet. Je gebruikt je pets wel enigszins als schild, maar je staat er zelf direct achter (als het al niet ertussen is).
Mooi dat klinkt inderdaad wel anders :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Welke is beter? De linker heb ik nu, de rechter net gekregen. Verlies 2% dmg maar krijg er wel een stat voor terug.

https://gyazo.com/7ec4a7bd6248c7b0555f292ad740a35b

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Planespotter schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:10:
Welke is beter? De linker heb ik nu, de rechter net gekregen. Verlies 2% dmg maar krijg er wel een stat voor terug.

https://gyazo.com/7ec4a7bd6248c7b0555f292ad740a35b
Ik denk zelf dat die rechter onderaan de streep wat snellere GR tijden gaat opleveren.
2% sheet DPS en 2 discipline inleveren voor 18% AD is niet verkeerd.

Al zou ik die linker sowieso lekker bewaren en niet soulen :+

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws mannen

http://www.polygon.com/20...-hiring-new-game-director

Die baan van game director voor een nieuw diablo project is inderdaad die van Josh de tuinkanbouter. Top nieuws dat hij weggaat.

Ben benieuwd of ze misschien bij gamescon al iets gaan vertellen over D4 of wachten tot blizzcon later dit jaar. Feit is wel dat diablo als game gelukkig niet is afgeschreven... staat van de game nu is imo wel echt heeeeeeeel slecht, maar hopelijk leren ze van alle fouten en komt er een top D4 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 373674 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:17:
Goed nieuws mannen

http://www.polygon.com/20...-hiring-new-game-director

Die baan van game director voor een nieuw diablo project is inderdaad die van Josh de tuinkanbouter. Top nieuws dat hij weggaat.

Ben benieuwd of ze misschien bij gamescon al iets gaan vertellen over D4 of wachten tot blizzcon later dit jaar. Feit is wel dat diablo als game gelukkig niet is afgeschreven... staat van de game nu is imo wel echt heeeeeeeel slecht, maar hopelijk leren ze van alle fouten en komt er een top D4 uit :)
Als ik dat zo lees, kan het ook heel goed opgevat worden als "we zijn tevreden met hoe D3 nu is, er worden geen grote dingen meer aan gedaan". De vacature zal dan voor D4 zijn, die we dan over een naar of 3-4 mogen verwachten. Een eerste teaser trailer op Blizcon is dan de meest logische.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Kid Jansen schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:29:
Die 87 zit er tot nog toe niet in. In totaal nu 6 pogingen gedaan. De beste daarvan was m'n laatste van zojuist, die eindigde met 15:46.533. Probleem is dat ik nog geen één keer een goede map heb gehad (en dan heb ik het echt nog niet over een lucky map). Saxtris of Hamelin als RG zou een hoop schelen, want dan maken dichtheid, pylons, maptype en mobtype al een stuk minder uit. Maar met een map met echt goede dichtheid en beetje redelijke RG moet het ook echt wel lukken. Een conduit of power pylon op juiste moment scheelt ook een hoop altijd.
En hij is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/nFnixNrgM4pPqFbbsgUjdIz5/full.png

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/OfQsFkNVAAIWSeBYVQGO3YMv/full.png

GR bestond uit 3x Arreat Crater map type met goede dichtheid. Kon bij vrijwel ieder pack nog een ander pack en een berg trash bij elkaar krijgen met wat herden. Pylons waren redelijk met 1x power, 1x channeling en 1x shield, die laatste wel op volkomen nutteloos moment, die andere twee wel met minimaal één pack in de buurt. RG was Binder, dus dat was ook prima (na Hamelin en Saxtris denk ik wel beste).

Gezien het aantal pogingen dat ik al had gedaan verwachtte ik niet het heel ruim te halen, dus ging eigenlijk voor rank 150, waar ik een 14:51 voor nodig had, maar uiteindelijk dus nog ruim een minuut sneller dan dat en daarmee geëindigd op rank 124. Zit te twijfelen of ik nog ga pushen voor rank 100. Daar heb ik 88 in 14:39 voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 20:34
erm....zit even op de PTR. Klopt het dat haunt nu max 2 spirits heeft? (zelfs incl haunting girdle)

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZTeeVeR schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:27:
erm....zit even op de PTR. Klopt het dat haunt nu max 2 spirits heeft? (zelfs incl haunting girdle)
Staat niets over in de patch notes. Heb je al op het PTR bug forum gekeken? Mocht je het niet terugvinden, dan even melden daar.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Kid Jansen schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:11:
[...]

En hij is binnen!

[afbeelding]

[afbeelding]

GR bestond uit 3x Arreat Crater map type met goede dichtheid. Kon bij vrijwel ieder pack nog een ander pack en een berg trash bij elkaar krijgen met wat herden. Pylons waren redelijk met 1x power, 1x channeling en 1x shield, die laatste wel op volkomen nutteloos moment, die andere twee wel met minimaal één pack in de buurt. RG was Binder, dus dat was ook prima (na Hamelin en Saxtris denk ik wel beste).

Gezien het aantal pogingen dat ik al had gedaan verwachtte ik niet het heel ruim te halen, dus ging eigenlijk voor rank 150, waar ik een 14:51 voor nodig had, maar uiteindelijk dus nog ruim een minuut sneller dan dat en daarmee geëindigd op rank 124. Zit te twijfelen of ik nog ga pushen voor rank 100. Daar heb ik 88 in 14:39 voor nodig.
Pfff gefeliciteerd man! Ik was net moed aan het verzamelen om een GR86 te gaan clearen deze week, maar nu moet ik al 87 gaan clearen... Misschien maar opgeven en mij gewonnen geven, haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
adamvansanten schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:11:
[...]

Pfff gefeliciteerd man! Ik was net moed aan het verzamelen om een GR86 te gaan clearen deze week, maar nu moet ik al 87 gaan clearen... Misschien maar opgeven en mij gewonnen geven, haha :D
Opgeven wat is dat nu? Al doe je het maar voor jezelf :P

Zelf hele weekend niet meer aangeraakt nadat ik JC3 en Rise of the tomb raider bundle heb gekocht op steam (Lang leve summer sale). Misschien dat ik nog inlog als ik weet dat we een groepje hebben voor gr pushing, maar weinig motivatie om in communities te zoeken maar spelers die gewillig zijn om met een ET noob te spelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Neles7 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:54:
[...]

Opgeven wat is dat nu? Al doe je het maar voor jezelf :P

Zelf hele weekend niet meer aangeraakt nadat ik JC3 en Rise of the tomb raider bundle heb gekocht op steam (Lang leve summer sale). Misschien dat ik nog inlog als ik weet dat we een groepje hebben voor gr pushing, maar weinig motivatie om in communities te zoeken maar spelers die gewillig zijn om met een ET noob te spelen :P
Dikke kans dat ik toch in ieder geval nog de 86 ga proberen te clearen (anders waren al die augments ook voor niets). Deze week laatste augments maar even doen en dan volgende week kijken of ik zin heb om te pushen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Thanks!
Misschien maar opgeven en mij gewonnen geven, haha :D
Lijkt me wel het beste ja, vooral niet naar Neles luisteren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Kid Jansen schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:58:
[...]

Lijkt me wel het beste ja, vooral niet naar Neles luisteren >:)
Hee het is mijn taak om mensen tegen elkaar op te zetten }) Ga het nu niet verpesten hea! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Haha heerlijk dit! Augments bijna klaar, dus ik ga er morgenavond een poging voor doen!

Pagina: 1 2 ... 73 Laatste