Tsurany schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:19:
[...]
Dat kan je toch prima uitrekenen? Attack speed met 5% verhogen is je DPS verhogen met 5% zonder dat je daarbij je damage per schot verhoogt. Zelfde geld voor crit damage of crit chance, dat is allemaal uit te rekenen. Een gemiddelde damage van ~1100 verhogen met ~40 is 3,6% extra damage. Dan kan je daarna zelf uitrekenen of dat efficiënter is dan een paar procent crit damage of een paar procent attack speed erbij.
Uiteraard, maar die attackspeed is niet de enige stat die veranderde...dex ging omlaag, resistances gingen omlaag, crit damage ging ook omlaag terwijl vitality omhoog ging(albeit een beetje).
Daarnaast gaat ook je spirit generation omhoog, omdat je vaker mept, dus kan ik vaker spirit spenders gebruiken. Dus al gaat je base dmg niet omhoog, meer spenders is doorgaan meer dmg etc. etc. Heel leuk als je ring je 100 meer geeft, maar al je dan ook 15k life moet verliezen, is een bad trade-off lijtk me
Wat ik me afvroeg was dan ook niet of ik dan meer damage doe, maar of mijn algehele performance wel omhoog ging, zeker omdat je niet de stats gepreviewed ziet worden zoals bij items in je inventory, vond ik het in den beginne lastig om te bepalen of iets beter was en zo hoeveel beter, welk effect dat op zijn waarde had en hoe het zich tijdens een gevecht uit.
Het zijn een boel gegevens om te verwerken als je je er nog niet in verdiept hebt of de waarde van een effect nt kan inschatten. Fuck, als xeome me nooit verteld had over het nut van LoH, i'd probably still be in the dark(en act 1 inferno

)
Aragnut schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:29:
Ik vond het jammer dat het op normal (met 4 man) echt te makkelijk was om overal doorheen te komen. We zijn toen in 3-4 dagen tijd naar Hell act 3 gekomen op level 57-59 als ik het me goed herinner. Pas op act 2 hell begon het echt lastig te worden. Voor de 1.03 nerf van inferno kwam ik act 2 nog niet eens tot aan de "nep muur" zonder dood te gaan. De hele moeilijkheids-curve is over het algemeen te laag vind ik zelf (er is geen rede om op nightmare veel te grinden voor items om verder te komen).
edit: wel allemaal op softcore
Dus eigk is die cruve te exponentieel(en dus te stijl ipv te laag)
De moeilijkheid neemt exponentieel toe, zodanig dat je je op inferno act II wel 2 bruggen te ver lijkt te gaan

Ga weg joh, tweakers is van iedereen...juist omdat we hier met 100k mensen zitten heb je verschillende meningen en zul je altijd wel iemand vinden die het niet met je eens is.
Mijn eerste aankoop van >1 mil bleek later ook een miskoop of iig een te dure koop(en mijn 2e werd generfed

). Big deal, you'l live, gwn negeren en verder gaan...