Bosmonster schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:41:
[...]
Ok.. Dual Wield op mn WD?
Verder.. CHD + socket op een redelijk DPS wapen = 200M+ terrein
Dat bedoel ik met CHD = duur, terwijl CHC redelijk cheap is.
Dan liever 40/200, dan 30/300 als dat onbetaalbaar is.
De smiley stond er niet voor niets natuurlijk. Maar ik sluit ook af, dat als je voor een critbuild gaat, dual wield wel de route is.
50%CHC en 200%CHD geefs je 100% extra damage. Zeker niet verkeerd natuurlijk, maar heeft weinig met een echte critbuild te maken, dan gebruik die stats puur omdat het effectiever aan het worden is dan andere stats die al ernstig last hebben van diminishing returns.
Ga je voor de 50%CHC en 500% CHD, dan kun je wel wat slacken wat betreft pure weapon dps, aangezien je dan een 250% damageboost pakt. Dat is van een totaal andere orde dan waar je het anders over hebt.
Stel 1000dps 1-hander met 100% damageboost(ff al het andere gelijkhouden, ik weet dat het te kort door de bocht is). Of een 500 dps 1-hander met 250% dps boost, dan is de 500 dps one-hander al 'beter' terwijl die niet per direct veel duurder hoeft te zijn.
Barb met skills en crit build komt makkelijk boven de 60% CHC en met dual wield en skills haal je ook de 500% CHD wel. Dan heb je dus een 300% damage boost te pakken. Beetje betaalbaar haal je nog wel 700 dps-onehanders met 80+ CHD en socket. Dan heb je weinig te klagen over damage over het algemeen. Barbarian heeft met ruthless/weapon master passives (bij maces/axe) al 15% passive crit. Met Wrath of the berserker nog eens 10% en met battle rage nog eens 3%, en scoundrel met 3%. Base had je al 5%, dus dat is al 36% CHC zonder 1 item met CHC. CHD op beide wapens(150+% per stuk) en ruthless en base en je zit al boven de 400% CHD. Een beetje je best doen met je overige items en je hebt zo 60+% CHC(76% is ook haalbaar zonder shield en zonder unique items) en 500+%CHD(680% is ook haalbaar). Dan praat je in mijn optiek over een critbuild.(je hebt ook nog skill specifieke crit chance increases en legendary items die ik hierin niet meeneem)
Dit is geen witchdoctor, die is in mijn optiek veel minder geschikt voor critbuilds, die mist enorm veel passive critchance.
Wellicht een definitie discussie, maar dit is in mijn optiek een critbuild(300-518% dps increase), waarbij je het exponentiele gedrag van die build benut om heel veel damage te doen. Ja je offert daar base damage voor op, maar dat haal je er dubbel en dwars uit.
Make it fool proof and someone will make a better fool.