Bosmonster schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:37:
[...]
Switch naar enchantress. Meer DPS dan scoundrel en veel betere skills verder. Verder is 20K dps gewoon never nooit niet genoeg. Daarmee kom je niet voorbij Ghom.
Je hebt nu gefocused op survivability met je 1M, terwijl je juist 100% op DPS glass cannon had moeten focussen. Zonder genoeg DPS loop je tegen een muur aan, waar dat beetje HP/res all je toch niet gaat helpen. Zelfs met 40K health en 500 res ga je ge-one-shot worden.
Primair is mijn vraag er een over skills, daarnaast probeerde ik een stukje context erbij te geven. Dit om aan te geven dat er een limiet is aan wat haalbaar is aan damage en sustainability qua items. Qua skills geef je helaas geen input, dit is jammer omdat ik weet dat jij vrij ver bent met je witchdoctor.
Qua follower, heb jij wel eens gespeeld met een scoundrel en een cold damage bow?(multishot)? Dat levert je een hoop crowd control op, ik weet niet of je dat haalt met een wizard(wel dps dat geef je gelijk toe, overigens doet de scoundrel ook zo'n 5k dps, maar dat terzijde is toch alleen maar bonusdamage). Ga ook zeker nog even testen met een wizard, en templar waarschijnlijk ook nog wel.
20K dps met pierce the veil en summoner was ~26,5k dps. Inclusief Soul harvest stacks was dit ongeveer 38,5k dps. Voor specifieke gevechten(dus waarin dit kan, zoals boss fights) passen vaak beter meer damage boost skills. Vind die dps zelf nog wel meevallen hoe laag die is, gezien met hoe weinig dps je met een barb act 3 kunt clearen.
Ik vraag me af of je met 1 miljoen heel veel meer dps gaat halen, zonder dat je met 20khp en 100 res all eindigd oid, waarbij je bij ieder zuchtje wind al omvalt. Maar als jij een setje kunt aanbieden voor 1 miljoen die veel beter werkt, houd ik mij aanbevolen(of doe dezelfde challenge zelf:P, en bewijs het:P).
Het gaat er mij om, dat ik ook lastige packs wil aankunnen. Lastige packs skippen kan ik al, maar wil ik dus niet. Een squishy build helpt je niet tegen extra fast teleporting/jailer packs(oid), want dan ben je gewoon dood. Je kunt ze immers niet kiten en overleeft 0 klappen. Ja, je burst packs die je al kon kiten sneller down, big deal, die krijg ik ook wel dood(tot nu toe). Daarmee clear ik denk ik dus niet meer content dan met een build met iets van sustain.
Het gaat om een skill setup, waarmee ik in staat ben om 'beter' te kiten en nog steeds kan dps-en tegen high mobility packs.
Eigen beschouwingen:
Fetishes zijn de beste tanks die ik heb volgens mij, duren alleen vrij kort(wellicht kan ik nog die passive nemen waarmee ze spawnen, maar die kans is vrij laag, dus niet echt betrouwbaar, maar nog niet veel mee gespeeld).
Tegen teleport/extra fast werkt grasp echt beroerd, dus die moet ik dan droppen imo. Horrify zou wellicht wel kunnen werken, wall of zombies werkt niet tegen teleporters, mass confusion heeft een wel erg hoge cooldown(kan ik nog wel eens even gaan testen).
Spirit vessel in combinatie met spirit walk en soul halvest(siphon) kan ook een hoop uitmaken, dan kan ik soul harvest gebruiken als dps increase maar ook als heal. Helpt bij het kiten imo. Maar kost ook weer een skillslot die geen damage doet, wellicht dan poison dart-splinters vervangen door haunt. Run run run galore, spam haunt/locust swarm(mana rune). Spirit walk als escape en soul harvest als heal/damage boost, fetishes als tanks en horrify als escape. Ga dit vanavond iig testen icm spirit vessel/pierce the veil, derde passive undecided tussen blood ritual/tribal rites.
Kortom, wat is een goede spec om high mobility packs mee te kiten.
Make it fool proof and someone will make a better fool.