Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Waarom word je er niet blij van? Ze zitten in aparte subfora heFiber schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:57:
Onder anderen naar aanleiding van: LAA beleid en Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Dus elk advies zijn eigen draadje...? Ik wordt hier niet blij van.
alhoewel ik er persoonlijk voor het gekozen om ze in 1 subforum te doen en met tags te onderscheiden
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
Ik bedoel op een tech site niet mogen vragen over je te kopen PC vindt ik echt niet kunnen.
Dus GoT weer terug op de kaart!!!!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 18:01 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hoe werkt dat? Dat wegfilteren?NMe schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:42:
Ik word niet zo vrolijk van die extra subfora en had die topics zelf eerder een plaats gegeven in CSL, maar goed. Dit kan ik tenminste wegfilteren.

Nu zitten al die aankoop advies subforums toch nog redelijk verspreid over de diverse hoofdforums. Kunnen ze dan niet beter allemaal bij elkaar in één aankoop advies forum gezet worden?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences en dan zoeken op "forumfilter".
Dat lijkt me een slecht plan. Iemand die niet van het bestaan van die fora weet vindt ze dan nooit terug, omdat de plek waar ze dan staan nogal onlogisch is.Nu zitten al die aankoop advies subforums toch nog redelijk verspreid over de diverse hoofdforums. Kunnen ze dan niet beter allemaal bij elkaar in één aankoop advies forum gezet worden?
Geweldig!NMe schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:13:
[...]
[...]

LOL de enige belg op de redactie (onze stagiar) stopte er net vandaag mee.leuk_he schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:01:
Ja, ik dacht, zal vast met overname van de belgen+ creditcrises + een of ander persoonlijk conflict te maken hebben...
Jep, dan heb je eigen selectie (en een link om alles te laten zien).Fiber schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:21:
[...]
Geweldig!Mijn dank is groot. Ik heb in al die jaren hier nog nooit naar welke instellingen dan ook gekeken, laat staan iets veranderd, maar dat gaat er nu toch echt van komen. Zijn ze dan ook weg in http://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics ?
Zou mooi zijn!

Op verzoek titel ge-edit.
[ Voor 27% gewijzigd door zeef op 18-05-2012 19:52 ]

It's the end of GoT as we know it, and I feel fine...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Om effe te mieren neuken...doe je dan geen * bij de topic titel als hij "Verbetert" is.
"

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Dacht meer aan het 'Hoe krijgen we zo veel mogelijk hits op Google met domme vragen van domme leden die verder toch niets nuttigs toevoegen zodat we nog veel meer van die domme leden krijgen en straks groter dan Facebook worden forum...'

Verwijderd
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Als nou blijkt dat desktops en laptops qua drukte beter samengevoegd kunnen worden dan doen we dat. Het is alleen lastiger splitsen dan samenvoegen.BtM909 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:43:
Misschien handig om hier te vermelden waarom er gekozen is voor drie aparte subfora ipv 1 extra?
Klopt de helft kreeg bijna al geen advies meer en de andere helft vaak genoeg slecht advies door het ontbreken van kennis van mensen die advies geven. Maar de vraag is of het nu beter wordt, ben bang dat het alleen maar minder wordt.Edmin schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:50:
Vanwege de enorme aantallen vragen die er in de BBG topics voorbij komen.
In een topicstart kan bijvoorbeeld nog veel informatie worden gegeven wat door velen nog wel gelezen wordt. De gepinde topics bovenaan worden vaak al veel minder gelezen volgens mij en dezen worden ook niet echt bijgehouden/bevatten de juiste informatie imo.
In mijn beleving zakt het niveau van BBG/GoT/Tweakers nogal de laatste tijd.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Zie ook niet hoe dit handiger is voor mods. Ipv weten in welk topic je moet zijn kun je nu allemaal aparte topics gaan openen. Dit geldt ook voor de mensen met kennis die evt. willen helpen.
Ook de kennis raakt gefragmenteerd, zeker aangezien de GOT zoekfunctie nogal 1980 is.
Vind het geen goede beslissing.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Wat ook meespeelt is wat -The Mask- al aanhaalt : "de helft kreeg bijna al geen advies meer en de andere helft vaak genoeg slecht advies door het ontbreken van kennis van mensen die advies geven". een praktijk die iedereen wel zal herkennen. Wat we nu proberen is door het individueler te maken een beter advies te geven aan de TS. In CE en Mobile loopt dat best aardig dus daarom de grote stap voor HW maar eens gezet.
Dat we daarmee een aantal vertrouwde topics stop hebben gezet is inderdaad een zware beslissing geweest. Uiteindelijk hebben we dat wel gedaan omdat we helemaal 'over' wilden gaan en niet blijven hangen tussen twee werelden. Vergeet niet dat er voor vele items die in BBG topics besproken werden ook nog ervaringentopics zijn.
"Maar de vraag is of het nu beter wordt, ben bang dat het alleen maar minder wordt." Ook helemaal mee eens. Maar als je niets probeert en alles bij het oude laat weet je zeker dat je niet vooruit gaat komen. Uiteindelijk zal dit maar een tussenstap zijn en gaan we naar een model toe waarbij hulp geven op dit soort vragen ook een persoonlijke beloning (nee, niet in geld maar in status) gaat opleveren.
Hoe dat gaat worden daar gaan we de komende tijd over nadenken en in dat proces is absoluut een rol voor jullie weggelegd.
[ Voor 14% gewijzigd door zeef op 20-05-2012 19:03 ]

- Compact Aankoop Advies Forum
- ILC Aankoop Advies Forum
- dSLR Aankoop Advies Forum
- Objectieven Aankoop Advies Forum
- Accessoires Aankoop Advies Forum
- Video Aankoop Advies Forum
- Flitser Aankoop Advies Forum
- Statief Aankoop Advies Forum
- Fototas Aankoop Advies Forum
Die zijn er al maar zitten achter een paywall.Fiber schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:18:
Gaat 'Fotografie en Video' ook op de schop? Zou op zich wel consequent zijn natuurlijk:
- Compact Aankoop Advies Forum
- ILC Aankoop Advies Forum
- dSLR Aankoop Advies Forum
- Objectieven Aankoop Advies Forum
- Accessoires Aankoop Advies Forum
- Video Aankoop Advies Forum
- Flitser Aankoop Advies Forum
- Statief Aankoop Advies Forum
- Fototas Aankoop Advies Forum
NBBG's kijk ik niet zoveel, had het dus idd over de BBG's, maar dan met name het gamesysteem topic.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:47:
BBG, ja. NBBG, nee. De NBBG's waren altijd wel actief genoeg imo. Vooral dat thin-n-light topic..
Helemaal mee eens niveau gaat nu nog veel verder kelderen, met deze aanpak...Help!!!! schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:06:
Vind het jammer dit. Een aantal heel goede topics zit nu dicht en zijn vervangen door een zeer gefragmenteerde aanpak.
Ik zou zeggen breng het weer in originele staat, want dat was iig beter. Als het vorige niet overzichtelijk genoeg was zou er nog voor gekozen kunnen worden om een budget/mainstream/high-end topic te maken om het enig sinds overzichtelijk te houden. Andere verbetering is gewoon elke twee maanden (of elke maand) standaard een nieuw topic met een goede uitgebreide maar niet te lange TS en een dringende topicwarning zodat de TS ook gelezen wordt.
Maar waarom wordt gedacht dat het nu beter wordt dan? Ontbreken van een TS en overzicht voor degene die advies willen en geven is helemaal weg. Ik verwacht nu ook dat er nog meer dezelfde vragen komen en nog minder goed advies komt. Iedereen start maar een topic, de helft met dezelfde vragen/eisen en advies gevers zullen er dan ook ongetwijfeld minder zin in hebben waardoor het nog minder wordt.zeef schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:59:
Wat we nu proberen is door het individueler te maken een beter advies te geven aan de TS.
Maar we hebben nu ook last van versplintering, er zijn namelijk nog wel NBBG topics in CSL, maar er is nu ook LAA.Dat we daarmee een aantal vertrouwde topics stop hebben gezet is inderdaad een zware beslissing geweest. Uiteindelijk hebben we dat wel gedaan omdat we helemaal 'over' wilden gaan en niet blijven hangen tussen twee werelden. Vergeet niet dat er voor vele items die in BBG topics besproken werden ook nog ervaringentopics zijn.
En het sluiten van [BBG aanschaf] Monitoren en [BBG aanschaf] SSD is gewoon dom, ik kan er niks anders van maken. Daar waren echt mensen met verstand van monitoren en SSD's en zo'n topic met een goede TS is gewoon een hele goede toevoeging. Wat is het nut dat iedereen een topic gaat maken van welke SSD die nodig heeft? Een topic met daarin een goede TS waarin al staat wat goede en slechte SSD's/controllers zijn en met veel info en reviews is toch veel makkelijker en overzichtelijker voor iedereen?
Ik zou zeggen start deze topics weer met eventueel een nieuwe TS, als dat nodig is, maar dan in CAA.
Klinkt een beetje als gewoon doen en niet nadenken, in plaats van eerst goed nadenken en dan pas doen."Maar de vraag is of het nu beter wordt, ben bang dat het alleen maar minder wordt." Ook helemaal mee eens. Maar als je niets probeert en alles bij het oude laat weet je zeker dat je niet vooruit gaat komen. Uiteindelijk zal dit maar een tussenstap zijn en gaan we naar een model toe waarbij hulp geven op dit soort vragen ook een persoonlijke beloning (nee, niet in geld maar in status) gaat opleveren.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Dat had ik nog niet eens gezien. Ehm, wtf?-The_Mask- schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:57:
En het sluiten van [BBG aanschaf] Monitoren en [BBG aanschaf] SSD is gewoon dom, ik kan er niks anders van maken. Daar waren echt mensen met verstand van monitoren en SSD's en zo'n topic met een goede TS is gewoon een hele goede toevoeging.
Welke vandaal heeft mijn topic titel gesloopt? Die was namelijk wel degelijk serieus bedoeld!

Maar goed, we zullen zien
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 20-05-2012 21:12 ]
Het heeft weinig zin om naast een speciaal forum waar je met je individuele vraag terecht kan nog eens grote topics voor exact dezelfde vraag open te houden. In CAA willen we graag ingaan op individuele vragen en voor het algemene verhaal zijn er topics zoals bijvoorbeeld Het grote SSD topic.
Strak plan. Wie zin en tijd heeft moet ff een DM sturen. Als ik tekst krijg plaats ik je topic als sticky op de juiste plekFiber schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:07:
Was er niet sprake van dat alle goede info uit de diverse OP's naar een uitgebreide FAQ zou verhuizen?
offtopic:
Welke vandaal heeft mijn topic titel gesloopt? Die was namelijk wel degelijk serieus bedoeld!

In CE en Mobile loopt het best aardig dus ik geef het voor HW een goede kans. We gaan het gewoon proberen en als na de zomer blijkt dat het echt niet werkt dan kunnen we altijd nog terug naar de oude situatie. Tegelijkertijd is dit slechts een tussenvorm en wil ik na de grote layout update die eraan zit te komen kijken naar een betere manier om zowel de vraag te verbeteren als het geven van goed(e) antwoord(en) te stimuleren.gambieter schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:57:
Ik moet zeggen dat ik ook denk dat de kwaliteit van de DAA etc topics laag gaat worden, met een "the blind leading the blind", en topics waar uiteindelijk alleen de topicstrter wat aan heeft. Uiteindelijk valt het onder de vlag van GoT/tweakers.net, en zal het moeilijk zijn om de kwaliteit te handhaven. Het is de vraag of de community echt breder wordt van mensen die hier komen om een boodschappenlijstje te laten keuren, en of degenen die nu nog in 1 BBG topic hun bijdragen leverden, dit wel willen doen in tientallen topics. Ook betekent het dat hun MyReact met dat soort topics vol komt te staan.
Maar goed, we zullen zien
[ Voor 69% gewijzigd door zeef op 21-05-2012 01:03 ]
Nuttig, had ik eigenlijk nog nooit naar gekekenNMe schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:13:
Toch zie ik daar zeker voor desktops een groot verschil: het gaat om de combinaties van hardware ipv relatief kant en klare producten zoals bij mobieltjes. Verder zal het een interessante evaluatie worden waarbij ik vermoed dat er nog wel wat tegengestelde meningen zullen zijnzeef schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:58:
In CE en Mobile loopt het best aardig dus ik geef het voor HW een goede kans. We gaan het gewoon proberen en als na de zomer blijkt dat het echt niet werkt dan kunnen we altijd nog terug naar de oude situatie. Tegelijkertijd is dit slechts een tussenvorm en wil ik na de grote layout update die eraan zit te komen kijken naar een betere manier om zowel de vraag te verbeteren als het geven van goed(e) antwoord(en) te stimuleren.
[ Voor 63% gewijzigd door gambieter op 21-05-2012 01:12 ]
Verwijderd
Dat idee had ik ook al. Sommige topics worden/werden werkelijk volgespamd door mensen met meer enthousiasme dan kennis en het is eigenlijk ook geen doen daar iedere keer tegenin te gaan. Je kan mensen beter geen advies geven dan slecht advies, maar dat zou in policy vertaald betekenen dat alles maar dicht moet en dat lijkt me ook totaal tegen de rol van GoT en Tweakers.net indruisen.-The_Mask- schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:41:
Klopt de helft kreeg bijna al geen advies meer en de andere helft vaak genoeg slecht advies door het ontbreken van kennis van mensen die advies geven. Maar de vraag is of het nu beter wordt, ben bang dat het alleen maar minder wordt.
[...]
In mijn beleving zakt het niveau van BBG/GoT/Tweakers nogal de laatste tijd.
Aan de andere kant is het nu wel zonde dat de fora/topics die wel functioneerden ook de nek om zijn gedraaid. De topics van SSD's, voedingen en beeldschermen waren toch allemaal voorbeelden van hoe het wel moet.
Dat ook nog ja, ik zoek tegenwoordig maar via Google, die vindt meer dan de Tweakers search zelf.Help!!!! schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:06:
Ook de kennis raakt gefragmenteerd, zeker aangezien de GOT zoekfunctie nogal 1980 is.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 03:43 ]
Niet helemaal, we moete toe naar een modus waarbij de experts slechte hulpvragen gewoon links laten liggen. Dat is veel beter dan een slotje want als de TS geen antwoord krijgt zal hij vroeg of laat zijn vraag bijstellen om wél antwoord te krijgen. Slotjes zijn echt funest, die lossen het problem niet op maar doen de irritatie alleen maar groeien.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 03:26:
[...]
Dat idee had ik ook al. Sommige topics worden/werden werkelijk volgespamd door mensen met meer enthousiasme dan kennis en het is eigenlijk ook geen doen daar iedere keer tegenin te gaan. Je kan mensen beter geen advies geven dan slecht advies, maar dat zou in policy vertaald betekenen dat alles maar dicht moet en dat lijkt me ook totaal tegen de rol van GoT en Tweakers.net indruisen.
We zijn aan het kijken wat we kunnen doen om die pijn te verzachten. Voor SSD's is er al een alternatief, voor voedingen en monitoren (nog) niet. Tegelijk wil ik wel daarbij opmerken dat het aankoopadvies nu echt via CAA moet gaan lopen en niet via een (semi) BBG topic.Aan de andere kant is het nu wel zonde dat de fora/topics die wel functioneerden ook de nek om zijn gedraaid. De topics van SSD's, voedingen en beeldschermen waren toch allemaal voorbeelden van hoe het wel moet.
We doen ons best. Hou de iteraties maar in de gaten.Dat ook nog ja, ik zoek tegenwoordig maar via Google, die vindt meer dan de Tweakers search zelf.
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk dat mensen zelf laten ontdekken waarom hun vraag niet juist gesteld is de meest ideale situatie is. Dat kost relatief weinig moeite van anderen en het komt tegelijk ook echt aan bij mensen.zeef schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:45:
Niet helemaal, we moete toe naar een modus waarbij de experts slechte hulpvragen gewoon links laten liggen. Dat is veel beter dan een slotje want als de TS geen antwoord krijgt zal hij vroeg of laat zijn vraag bijstellen om wél antwoord te krijgen. Slotjes zijn echt funest, die lossen het problem niet op maar doen de irritatie alleen maar groeien.
Ik doelde echter eigenlijk op de situatie vanuit de adviesgevende kant. Daar zitten ook mensen tussen die meer enthousiasme hebben dan kunde en zoveel soms goede, soms minder goede adviezen de wereld in slingeren dat het eigenlijk geen doen is om dat weer allemaal te gaan nuanceren. Wellicht komt dat ook omdat je aan minder doordacht advies ook minder tijd kwijt bent, dat zou kunnen, maar het lijkt me hoe dan ook geen wenselijke situatie. Dan denk ik wel echt dat geen advies beter is dan slecht advies, want het gaat toch om een hoop centen.
Het was ook zeker geen kritiek op de inzet, puur op het eindproductWe doen ons best. Hou de iteraties maar in de gaten.

Het verklaart overigens wel waarom ik sinds kort opeens de BBG niet meer kan terugvinden met de zoekterm BBG op de frontpage. Als daar een verder betere search tegenover staat is dat echter een klein offer.
Hoi tweakers
Ik zoek een PC. Voor 500 euro.
Groet nieuw member
Oftewel, dump hier je boodschappenlijstje en die gasten op Tweakers zoeken wel wat voor je, om je vervolgens ook nog te helpen omdat je de PC zonder assemblage (want er moet zo veel mogelijk bang for buck zijn) niet goed aangesloten krijgt.
Bij een incomplete TS moeten wij nu vragen wat de wensen, eisen, voorkeuren etc. van TS zijn, waarop de reactie is:
Ik wil BF3 spelen met de PC
Persoonlijk is voor mij, en ik denk veel anderen, de lol er dan snel af. Discussiewaarde is minimaal omdat kennis gefragmenteerd wordt, terwijl in de oude BBG's mensen als The Mask continu advies konden geven over voedingen. Ik kan me niet voorstellen dat zo iemand het leuk vindt om nu in ieder los topic 100x hetzelfde betoog te houden waarom voeding X beter is dan voeding Y.
Wellicht (mocht het in de toekomst ooit weer richting BBG gaan) is het verstandig om experts op ieder materiegebied aan te wijzen en deze ipv het standaard grijs of eindbaas rood een andere nick kleur te geven, zodat mensen weten dat dit de experts zijn en dat hun advies normaliter als meer betrouwbaar kan worden gezien als wanneer ik advies geef.
Ik ben overigens erg benieuwd waar GoT naar toe wil de komende jaren. Zelf had ik altijd het gevoel dat GoT voornamelijk uit de 'elite' van IT-kennis bestond, maar het lijkt er op alsof jan en alleman tegenwoordig naar GoT komen voor boodschappenlijstjes. Voor mij persoonlijk neemt het niveau van het forum helaas enorm af en dat vind ik jammer. Collega fora (XDA) heeft een regel dat je geen topic kunt aanmaken onder de 20 posts. Persoonlijk vind ik dit een goed idee omdat het de boodschappenlijstmensen enigszins weghoudt en het niveau daardoor hoger wordt.
Ik heb het gevoel dat deze actie deels voortkomt uit de hoeveel modwerk omdat vooral nieuwe mensen zich niet aan de regels houden. Mij lijkt dat er andere opties zijn om dit tegen te gaan dan zeer interessante topics, met zeer kundige adviseurs, te sluiten.
Maar ik ken jullie beleid en visie natuurlijk niet. Ik kan me ook voorstellen dat hoe groter het bereik hoe interessanter het wordt.
Wat betreft de "GoT is voor de elite"-denkwijze die er bij veel van jullie nog in zit: ik denk dat dat al ruim 7 jaar niet meer opgaat, als het niet al langer is. Dat zou ik niet goed of slecht willen noemen, uiteindelijk wordt alsnog inzet beloond en luiheid afgestraft. Lijkt me niet meer dan normaal.
Je maakt mij trouwens ook niet wijs dat dat in de BBG-topics meer of minder nodig was. Ik kan me niet voorstellen dat het soort gebruiker waar je nu zo neerbuigend over doet ook maar 3 posts terugleest, laat staan 3 pagina's. Diezelfde herhaling had je in grote topics net zo hard. Misschien zelfs wel meer omdat een groot topic doorzoeken op info een ramp is terwijl de search nu met daadwerkelijk relevante topics terug kan komen.Aghanim schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:36:
Discussiewaarde is minimaal omdat kennis gefragmenteerd wordt, terwijl in de oude BBG's mensen als The Mask continu advies konden geven over voedingen. Ik kan me niet voorstellen dat zo iemand het leuk vindt om nu in ieder los topic 100x hetzelfde betoog te houden waarom voeding X beter is dan voeding Y.
[ Voor 38% gewijzigd door NMe op 22-05-2012 23:53 ]
Geloof me: het scheelt enorm...Aghanim schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:36:
Ik vraag me af of deze nieuwe werkwijze minder werk voor de mods oplevert,
Zie de reactie van zeef. Je hoeft niet te reageren. Sterker nog, als mod heb ik liever niet dat je dat doet. Simpelweg omdat het de beste manier is om een user te leren dat hij moeite moet doen om goed advies te krijgen. Wat mij betreft post je zelf een reactie als deze: zeef in "goede setup???" en laat je het daarbij tot TS daar eigen inzet toont. Daar heb je mijn collega's en mij niet voor nodiger van uitgaande dat mods nog steeds zullen optreden indien topics een slechte TS hebben en er geen initiatief door TS wordt geleverd. Er zijn nu al legio voorbeelden van een TS als:
Hoi tweakers![]()
Ik zoek een PC. Voor 500 euro.
Groet nieuw member
Oftewel, dump hier je boodschappenlijstje en die gasten op Tweakers zoeken wel wat voor je, om je vervolgens ook nog te helpen omdat je de PC zonder assemblage (want er moet zo veel mogelijk bang for buck zijn) niet goed aangesloten krijgt.
Bij een incomplete TS moeten wij nu vragen wat de wensen, eisen, voorkeuren etc. van TS zijn, waarop de reactie is:
Ik wil BF3 spelen met de PC
Kennis verloopt sowieso snel, omdat technologie zo snel ontwikkelt. Wat dan het beste werkt is algemeen advies. Er zijn een aantal voorbeelden waarin dat prima uitgevoerd is, zoals *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?. Nu is het nog aan ons als community om die kennis up-to-date te houden.Persoonlijk is voor mij, en ik denk veel anderen, de lol er dan snel af. Discussiewaarde is minimaal omdat kennis gefragmenteerd wordt, terwijl in de oude BBG's mensen als The Mask continu advies konden geven over voedingen. Ik kan me niet voorstellen dat zo iemand het leuk vindt om nu in ieder los topic 100x hetzelfde betoog te houden waarom voeding X beter is dan voeding Y.
Er zijn veel variaties denkbaar. Tnet heeft expertpanels (doen we daar nog wat mee, zeef?Wellicht (mocht het in de toekomst ooit weer richting BBG gaan) is het verstandig om experts op ieder materiegebied aan te wijzen en deze ipv het standaard grijs of eindbaas rood een andere nick kleur te geven, zodat mensen weten dat dit de experts zijn en dat hun advies normaliter als meer betrouwbaar kan worden gezien als wanneer ik advies geef.
Dan hoor ik die andere opties graag van je. We hebben dit uitvoerig besproken en zijn zeker niet over één nacht ijs gegaan. De workload was hierbij niet de drijfveer (hoewel ik me af en toe hele dagen kon 'vermaken' met het zetten van slotjes), maar het combineren van toegankelijkheid voor beginners en het interessant houden voor experts was dat wel.Ik heb het gevoel dat deze actie deels voortkomt uit de hoeveel modwerk omdat vooral nieuwe mensen zich niet aan de regels houden. Mij lijkt dat er andere opties zijn om dit tegen te gaan dan zeer interessante topics, met zeer kundige adviseurs, te sluiten.
Edmin schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:51:
[...]
Tnet heeft expertpanels (doen we daar nog wat mee, zeef?)
Ik krijg nog regelmatig een mailtje van de redactie omdat ik in zo'n panel zit, dus ja.
Ik denk niet dat de kwaliteit van de vragen achteruit zal gaan, wel de kwaliteit van de antwoorden. Mensen zullen het sneller zat zijn om in 10 topics te reageren die hun MyReact vullen, dan in 1 topic.NMe schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:50:
Waarom verwacht je dat de kwaliteit van de vragen er met losse topics op achteruit gaat ten opzichte van de grote topics?
Het voordeel voor het eerste zie ik zeker, maar het tweede zie ik niet zo snel? Ik ben voor ik op GoT kwam actief geweest op het ComputerIdee forum, waar eigenlijk alleen dat soort vragen voorbij kwamen, en ik vraag me af hoe een apart forum van dergelijke topics interessant gaat zijn voor expertsEdmin schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:51:
... maar het combineren van toegankelijkheid voor beginners en het interessant houden voor experts was dat wel.
Als mod had ik het liefst gezien dat er wat extra devtijd beschikbaar was geweest om dit op te stellen. We hadden namelijk een template in gedachten die als een soort formulier ingevuld moest worden waardoor je antwoord op de basale vragen moest geven om te kunnen posten. Dat was ons echter helaas niet gegund.
Uiteindelijk was het dus de keuze tussen verbieden, in BBG of in een apart forrum...
[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 23-05-2012 00:17 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Dit was geen overhaaste beslissing. Dit was gewoon een beslissing.-The_Mask- schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:20:
Ik mis het nut van een overhaaste beslissing trouwens volledig. Is niet dat het advies nu beter is geworden, dus de niet al te beste adviezen konden toch prima nog even doorgaan tot er fatsoenlijke oplossing was?
Verwijderd
Dat was ook mijn eerste ingeving, maar ik zie ook dat het doordat over de consequenties nog nagedacht moet worden ook anders kan overkomen.RoD schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:24:
Dit was geen overhaaste beslissing. Dit was gewoon een beslissing.
Nou, we zijn voorzichtig begonnen in CE, daarna Mobile en toen dat goed liep HW. Dus er is echt wel nagedacht, óók over de consequenties. Tegelijk besef ik maar al te goed dat het voor velen een rigoureuze wijziging is. Er is nou eenmaal geen makkelijke manier om dit te doen. Transities waarbij beiden naast elkaar bestaan leveren alleen maar onduidelijkheid op.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:32:
[...]
Dat was ook mijn eerste ingeving, maar ik zie ook dat het doordat over de consequenties nog nagedacht moet worden ook anders kan overkomen.
Waar we nog steeds over nadenken en waar jullie input ook zeer welkom in is, is de toekomst. Dat aankoopadvies verder moet groeien en dat we daar ook dingen voor moeten bouwen is helder. Daarbij is jullie input straks zeer welkom.
Iedere reis begint met de eerste stap, 't is een dooddoener maar wel waar. Er was tot op de dag van de invoering van aankoopadvies in HW grote behoefte aan deze fora. Zie de voorraad slotjes op aankoopadvies vragen daarvoor. Ondanks de BBG topics.
Verwijderd
Los daarvan denk ik dat de opmerking van Ed_L een heel aardige suggestie is; te veel mensen posten topics en armzalige posts omdat ze simpelweg niet beter weten. Daar kan je nog zoveel policy's tegenaan gooien, blijkbaar leest men die niet. Ze wat meer tegemoet komen en ze aan de hand nemen om de juiste informatie te verstrekken lijkt me dan een heel aardig begin, gecombineerd met de elders geopperde insteek dat er op slechte adviesvragen niet gereageerd zou moeten worden. Ik denk dat je met deels opvoeden en deels begeleiden al een heel eind moet komen.
De insteek zou mijns inziens moeten zijn dat mensen zichzelf ook moeten willen helpen en dat kunnen ze doen door zelf te lezen en suggesties te doen. Te vaak plempen mensen gewoon een paar veel te algemene eisen neer of doen ze zelf eigenlijk niets om met een prettig systeem te eindigen en dat zou eigenlijk niet beloond moeten worden. Dat is verre van de elitaire houding waar hierboven gesproken wordt en komt meer neer op mensen helpen dan het werk voor ze te doen. Dat lang niet iedereen van de hoed en de rand weet is juist de bestaansreden van de topics, maar dat mensen willen leren over e.e.a. ook. Als iemand echt alleen maar zonder inzet een leuk systeem wil hebben vind ik eerlijk gezegd dat diegene maar een leuk kant-en-klaar systeem moet kopen. Is er echter weinig kennis maar wel enthousiasme en een beetje inzet, dan zouden wij er moeten staan om ze voor fouten te behouden en een prachtig systeem op maat samen te stellen

Crap in crap out op een andere manier, zeg maar
Verwijderd
Is er een (actief) beleid om dat te stimuleren? Of te ontmoedigen, hoe je het wilt zien?zeef schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 01:38:
We denken na over een paar BBG topics en voor de rest zal het wennen zijn van beide kanten. Slechte topicstarts gewoon negeren, dat is het beste.
Nee, we willen juist zo min mogelijk slotjes, regeltjes en barrières in aankoopadvies. Hoe simpeler hoe beter : niet voldoende info = geen advies.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 02:03:
[...]
Is er een (actief) beleid om dat te stimuleren? Of te ontmoedigen, hoe je het wilt zien?
Natuurlijk is het zaak om samen deze houding aan te nemen en zo de TS te stimuleren om een goede overweging of vraag te maken.
Feedbacktopics kunnen daarbij zeker helpen, ga ik morgen regelen.
Verwijderd
Daar doelde ik inderdaad een beetje opzeef schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 02:19:
Natuurlijk is het zaak om samen deze houding aan te nemen en zo de TS te stimuleren om een goede overweging of vraag te maken.
Feedbacktopics kunnen daarbij zeker helpen, ga ik morgen regelen.
Is daar een beleid of stimulans voor?
Stimulans : daar gaan we het nog eens over hebben want dat wil ik wel gaan toevoegen op termijn.

AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Dat is iets waar ik al rekening mee had gehouden. Aankoopadvies fora zijn pas stap een, uitendelijk moeten we dat verder verfijnen. Wat zou beter helpen denk je. Een rating per post die door iedereen te geven is zoals op de FP of een "dit was het goede antwoord" vlaggetje dat je als TS kan zetten?-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:13:
Nou er wordt idd meer advies gegeven, maar daar is ook alles mee gezegd. De onzin adviezen overheersen totaal, fatsoenlijk advies lijkt een uitzondering geworden....
If it ain't Dell, its HELL!Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:52:
Ik ben inderdaad een groot deel van de tijd bezig met zeggen: maar die laptop is crap, dat heb ik vanmiddag nog gezegd in topic Y...
Ik zie dat ook wel. Aan de andere kant helpen we wel veel meer users op deze manier die anders een slotje hadden gekregen. De vraag is dan ook : wat hebben we voor features nodig om het goede advies te bepalen en naar voren te laten komen.
[ Voor 31% gewijzigd door zeef op 19-06-2012 22:54 ]
IMO een combinatie van de twee, maar dan niet met een rating van posts maar met een aantal upvotes. "Ja, dit antwoord was nuttig", of "like" als je dat beter in de oren klinkt. Krijgen we ook geen edits met "waarom wordt dit omlaag gemod!!!!!1" terwijl je wel de voordelen van het stemsysteem hebt. Als je daarnaast ook aangeeft dat antwoord X door de topicstarter als accepted answer is gekozen, dan ben je rond volgens mij.zeef schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:52:
[...]
Wat zou beter helpen denk je. Een rating per post die door iedereen te geven is zoals op de FP of een "dit was het goede antwoord" vlaggetje dat je als TS kan zetten?
Heb je degenen ook van tevoren gevraagd of ze ook liever slecht advies hebben in plaats van geen advies?Aan de andere kant helpen we wel veel meer users op deze manier die anders een slotje hadden gekregen.
Ik ben bang dat zoiets niet goed gaat werken, aangezien iedereen het kan invullen net zoals iedereen onzin advies kan geven.Een rating per post die door iedereen te geven is zoals op de FP of een "dit was het goede antwoord" vlaggetje dat je als TS kan zetten?
Neem bijvoorbeeld dit topic: high end gaming proccesor
Denk niet dat het hier voor werkt. Verwacht dat zo'n post vooral de meest hoge beoordeling krijgt:
sjaakwortel schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:40:
Die cpu koeler is gay
Maar als dat niet gebeurt, met zoveel 'adviezen' verwacht ik niet dat het beste advies ook als zodanig wordt geoordeeld, omdat dus iedereen zijn mening kan geven. Of je moet iets zoals de frontpage reactie beoordelingen maken, maar dan werkt denk ik ook lang niet goed genoeg.
[ Voor 76% gewijzigd door -The_Mask- op 19-06-2012 23:54 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Was de beste tip in jaren! Heerlijk rustig...NMe schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:13:
[...]
[...]
Zie hierboven en maak je niet druk verder...Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:52:
Ik ben inderdaad een groot deel van de tijd bezig met zeggen: maar die laptop is crap, dat heb ik vanmiddag nog gezegd in topic Y...
[ Voor 25% gewijzigd door Fiber op 20-06-2012 00:34 ]
Heb je een beter idee? Kom maar op. Het FP systeem is misschien niet het ideale eindbeeld maar het is een stap in de goede richting. We hebben/kennen de techniek en dat scheelt. Maar as said : ik sta open voor andere ideeën om het beste advies prominent naar voren te laten komen.-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:12:
Maar als dat niet gebeurt, met zoveel 'adviezen' verwacht ik niet dat het beste advies ook als zodanig wordt geoordeeld, omdat dus iedereen zijn mening kan geven. Of je moet iets zoals de frontpage reactie beoordelingen maken, maar dan werkt denk ik ook lang niet goed genoeg.
Verwijderd
Ik ben bang dat dat er ook toe leidt dat mensen gaan stemmen voor wat ze willen horen of zelf in de kast hebben zitten. Hoe vaak het wel niet gebeurt dat iemand gewoon absurde hardware wil aanschaffen. Als je dan probeert duidelijk te maken dat het misschien een beetje te veel van het goede is wordt dat vaak totaal genegeerd of word je zelfs aangevallen door anderen in het topic want frames!!!111oneone Het is makkelijker tien ondeskundige mensen te vinden die een i7 aanraden omdat dat beter zou zijn 'omdat het een i7 is en die altijd beter zijn' dan om er evenveel te vinden die kunnen onderbouwen waarom dat voor een gamesysteem zonde van het geld is.-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:12:
Ik ben bang dat zoiets niet goed gaat werken, aangezien iedereen het kan invullen net zoals iedereen onzin advies kan geven.
Neem bijvoorbeeld dit topic: high end gaming proccesor
Denk niet dat het hier voor werkt. Verwacht dat zo'n post vooral de meest hoge beoordeling krijgt:
Misschien dat je dat zou kunnen opvangen door mensen global scores mee te geven. Zo kan je zien dat iemand vaak advies geeft dat vaak op prijs wordt gesteld. Dat helpt alsnog niet tegen mensen die slecht onderbouwde adviezen spammen (zoals op het laatst gebeurde in het BBG-topic), maar het voorkomt misschien wel dat slechte adviezen klakkeloos aangenomen worden van mensen die even binnenvallen.
Je houdt het probleem dat het een populariteitswedstrijdje wordt wie het advies geeft dat men het liefste hoort, in plaats dat goede adviezen noodzakelijk boven komen drijven. Hoe je dat zou moeten oplossen weet ik niet.
Ik kan het eigenlijk alleen met hem eens zijn helaas. Waarom?Touchdomex schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:35:
[...]
Ja maar daarna dus constant het niveau proberen op te krikken en is het eindelijk enkele jaren fatsoenlijk op kwaliteit weer keihard gaan afbrekenWel een beetje zonde
Is niet erg dat men meer mensen naar Tweakers wil brengen, er moet immers ook verdiend worden. Maar nu lijken de echte Tweakers te verdwijnen en als dat gebeurt lijkt mij het einde in zicht...
Denk dat je eerst het niveau weer terug moet gaan vinden, dan gaat het niveau in de advies topics ook vanzelf omhoog. De grote xxx nieuwsdiscussie, ervarings en wat moet ik kopen waren altijd van erg hoog niveau, maar merk dat ook die topics dalen en het sluiten van die enkele wat moet ik kopen topics lijkt mij nog steeds niet slim. In zo'n topic kan ook mooi een TS welke ook als FAQ fungeert, wordt dat ook eens bijgehouden.
Misschien in iets zoals een rep knop wat je op sommige topics ziet ook wel wat, schijnt voor veel mensen toch een extra stimulans te zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Inclusief rode nick? uhuu daar weet ik wel wat bezwaren bij te bedenken ...zeef schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 01:09:
Je zou in de techfora postratings kunnen laten meedraaien en wie voldoende niveau heeft in de techfora kan in aankoopadvies wat meer gewicht in de schaal leggen. Als een soort powermod.
Tsja, dat hoor ik nou al zo lang als ik crew ben en dat is al heel wat jaren. Wat ik de laatste tijds mis zijn boze mails over slotjes in CSL. Of klachten over de onvindbaarheid van info in "het grote xxxx BBG topic" of erger nog, de soms ronduit botte houding van de vaste BBG zusenmezo clan ten opzichte van n00bs met vragen.-The_Mask- schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 01:10:
[...]
Ik kan het eigenlijk alleen met hem eens zijn helaas. Waarom?![]()
Is niet erg dat men meer mensen naar Tweakers wil brengen, er moet immers ook verdiend worden. Maar nu lijken de echte Tweakers te verdwijnen en als dat gebeurt lijkt mij het einde in zicht...
Denk dat je eerst het niveau weer terug moet gaan vinden, dan gaat het niveau in de advies topics ook vanzelf omhoog. De grote xxx nieuwsdiscussie, ervarings en wat moet ik kopen waren altijd van erg hoog niveau, maar merk dat ook die topics dalen en het sluiten van die enkele wat moet ik kopen topics lijkt mij nog steeds niet slim. In zo'n topic kan ook mooi een TS welke ook als FAQ fungeert, wordt dat ook eens bijgehouden.![]()
Misschien in iets zoals een rep knop wat je op sommige topics ziet ook wel wat, schijnt voor veel mensen toch een extra stimulans te zijn.
Ervaringen topics kunnen gewoon blijven bestaan dus als het gaat om het die topics : geen probleem. Het enige dat we gesloten hebben zijn de grote BBG topics.
Dus zullen we nu eens constructief met elkaar gaan denken over hoe we aankoopadvies (nog) beter krijgen of blijven we verzanden in klagen?
Nee, dan denk ik meer aan een 'expert' status zoals op de FP. Die kan je verdienen op basis van de waardering van je content in de techfora en die zouden we aan een bepaalde categorie kunnen koppelen. Expert Laptops, Expert Voedingen, Expert Opslagmedia, etc. etc.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 01:30:
[...]
Inclusief rode nick? uhuu daar weet ik wel wat bezwaren bij te bedenken ...
[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 20-06-2012 02:32 ]
Verwijderd
Die geven nu gewoon elkaar antwoordzeef schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 02:28:
of erger nog, de soms ronduit botte houding van de vaste BBG zusenmezo clan ten opzichte van n00bs met vragen.
Om te beginnen kan die vote-feature natuurlijk forumbreed ingezet worden, niet alleen in de aankoopadviesfora. Daarnaast geldt nog steeds de wet van de grote getallen. Zelfs als mensen alleen stemmen op wat zij in de kast hebben staan, dan heeft dat alleen invloed als ineens heel veel mensen dat ding in de kast hebben staan. En als heel veel mensen dat ding in de kast hebben staan en het ook nog eens de waardering van die post waard vinden, dan is het misschien stiekem wel een goed product en dus ook een goed advies.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 01:00:
[...]
Ik ben bang dat dat er ook toe leidt dat mensen gaan stemmen voor wat ze willen horen of zelf in de kast hebben zitten.
Dan is het alsnog de vraag of het voor die persoon een goed product is. Dat is toch waar het om draait? Dat het voor de toepassingen van diegene een geschikt advies is? Anders kun je gewoon alleen van de BBG's uitgaan en voor de rest dat soort topics gewoon niet meer toestaan want je weet toch al wat het beste is want dat heeft iedereen in zijn of haar kast zitten?NMe schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:27:
[...]
Om te beginnen kan die vote-feature natuurlijk forumbreed ingezet worden, niet alleen in de aankoopadviesfora. Daarnaast geldt nog steeds de wet van de grote getallen. Zelfs als mensen alleen stemmen op wat zij in de kast hebben staan, dan heeft dat alleen invloed als ineens heel veel mensen dat ding in de kast hebben staan. En als heel veel mensen dat ding in de kast hebben staan en het ook nog eens de waardering van die post waard vinden, dan is het misschien stiekem wel een goed product en dus ook een goed advies.
Persoonlijk vind ik met het systeem weinig mis. Er is eindelijk ruimte gekomen voor een fatsoenlijk platform waar je over je nog aan te schaffen peperdure hardware vragen kan stellen en hopelijk ook voldoening kan vinden in het antwoord wat je krijgt.
Alleen wat ik nu vooral zie opduiken zijn de echte basisvragen of zelfs de zoekvragen die gewoon keihard weer terug komen. Lijkt wel alsof er bijna geen moeite is gestoken in het zoekwerk en er simpel net ctrl-c --> ctrl-v dingen zijn geplakt met de vraag is dit goed. Die topics blijven ook open staan...
Een goed advies begint met een goede vraag en een duidelijke richting waar de vrager naartoe zou willen. Niet zozeer het uiteindelijke advies.
Ratings kunnen maar zijn ook weer sterk onderhevig aan meningen waardoor je dus straks mensen krijgt die advies over een Apple aanschaffen een +2/+3 gaan geven en alles wat dat niet is een -2 geven

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Blijven de BBG's die zo nu en dan op de FP aangekondigd werden wel bestaan? Dat kan toch ook zonder die forum topics?
Zo werkt het natuurlijk niet want niet iedereen die zelf een HD7990 heeft zal een ander diezelfde HD7990 aanraden. En je gaat er voor het gemak even van uit dat iedereen alleen maar stemt op wat hij zelf heeft in plaats van op goed advies. Volgens mij onderschat je heel erg hoe dit soort dingen werkt. Kijk voor de grap eens op Stack Exchange, daar gaat het al jaren goed...Touchdomex schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:53:
[...]
Dan is het alsnog de vraag of het voor die persoon een goed product is. Dat is toch waar het om draait? Dat het voor de toepassingen van diegene een geschikt advies is? Anders kun je gewoon alleen van de BBG's uitgaan en voor de rest dat soort topics gewoon niet meer toestaan want je weet toch al wat het beste is want dat heeft iedereen in zijn of haar kast zitten?
Natuurlijk blijven die bestaan. Het enige dat we anders doen is het individuele advies.Fiber schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:44:
Is wel goed voor de economie...En voor de tweedehandsmarkt!
Blijven de BBG's die zo nu en dan op de FP aangekondigd werden wel bestaan? Dat kan toch ook zonder die forum topics?
Wat we nu al kunnen doen zonder enige technische aanpassing is het niet reageren op slechte topicstarts. Is het te brak voor woorden : laat het topic links liggen.Touchdomex schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:53:
Persoonlijk vind ik met het systeem weinig mis. Er is eindelijk ruimte gekomen voor een fatsoenlijk platform waar je over je nog aan te schaffen peperdure hardware vragen kan stellen en hopelijk ook voldoening kan vinden in het antwoord wat je krijgt.
Alleen wat ik nu vooral zie opduiken zijn de echte basisvragen of zelfs de zoekvragen die gewoon keihard weer terug komen. Lijkt wel alsof er bijna geen moeite is gestoken in het zoekwerk en er simpel net ctrl-c --> ctrl-v dingen zijn geplakt met de vraag is dit goed. Die topics blijven ook open staan...
Een goed advies begint met een goede vraag en een duidelijke richting waar de vrager naartoe zou willen. Niet zozeer het uiteindelijke advies.
Ratings kunnen maar zijn ook weer sterk onderhevig aan meningen waardoor je dus straks mensen krijgt die advies over een Apple aanschaffen een +2/+3 gaan geven en alles wat dat niet is een -2 gevenDaardoor komt het advies van schaf toch een Mac aan bovenaan komt terwijl de vraagsteller een Acer had willen kopen van 400 euro
Wat er op een andere plek gebeurd hoeft geen garantie te zijn dat het hier ook goed gaat. Er zit een heel duidelijke verband in de kwaliteit van de vraag en het antwoord wat erop komt en dat zie je daar. Dat is wat ik in eerste instantie bedoel. Als de vraagstelling goed is en duidelijk geformuleerd dan zal het antwoord ook daarbijbehorend zijn.NMe schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:44:
[...]
Zo werkt het natuurlijk niet want niet iedereen die zelf een HD7990 heeft zal een ander diezelfde HD7990 aanraden. En je gaat er voor het gemak even van uit dat iedereen alleen maar stemt op wat hij zelf heeft in plaats van op goed advies. Volgens mij onderschat je heel erg hoe dit soort dingen werkt. Kijk voor de grap eens op Stack Exchange, daar gaat het al jaren goed...
Het stemmen kan goed gaan maar het is ook puur afhankelijk van de vraag die word gesteld en zolang de formulering van de vraag bagger is zijn de antwoorden ook vrij matig zowel voor anderen om te lezen als voor de vraagsteller die er utieindelijk niets mee kan.
Het is actie --> reactie
Ja maar toch komen ze in je active topics voorbij en toch gaan mensen er ook op reageren en moeite ervoor doen om te reageren zo uitgebreid mogelijk. Wat ik heel dapper vind van mensen omdat je er meer energie insteekt dan de vraagsteller...zeef schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:57:
[...]
Natuurlijk blijven die bestaan. Het enige dat we anders doen is het individuele advies. ±'
[...]
Wat we nu al kunnen doen zonder enige technische aanpassing is het niet reageren op slechte topicstarts. Is het te brak voor woorden : laat het topic links liggen.
Misschien eerst zonder technische aanpassingen kijken of er wat veranderd kan worden aan dit systeem en daarna pas verder kijken? Of denk ik nu te wollig
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik volg jouw gevolgtrekking niet. Iemand die een slechte vraag stelt kan wel degelijk een perfect antwoord krijgen. Dat hoeft geen antwoord te zijn dat de TS direct helpt, maar bijvoorbeeld een antwoord dat hem helpt bij het stellen van de juiste vragen. Zo'n antwoord zou best wel wat votes krijgen, terwijl iemand die hem probeert te helpen met de gebrekkige info die hij heeft inderdaad wat lager zou eindigen. Is dat erg? Vervolgens kan de TS na het geven van meer info wél geholpen worden en kunnen de antwoorden daarna ook weer een score krijgen. Bovendien kan de TS dan een antwoord markeren als "accepted answer". Ik zie niet hoe dat fout kan gaan als maar genoeg mensen überhaupt voten.Touchdomex schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:02:
[...]
Wat er op een andere plek gebeurd hoeft geen garantie te zijn dat het hier ook goed gaat. Er zit een heel duidelijke verband in de kwaliteit van de vraag en het antwoord wat erop komt en dat zie je daar. Dat is wat ik in eerste instantie bedoel. Als de vraagstelling goed is en duidelijk geformuleerd dan zal het antwoord ook daarbijbehorend zijn.
Het stemmen kan goed gaan maar het is ook puur afhankelijk van de vraag die word gesteld en zolang de formulering van de vraag bagger is zijn de antwoorden ook vrij matig zowel voor anderen om te lezen als voor de vraagsteller die er utieindelijk niets mee kan.
Het is actie --> reactie
Maar wat leert de TS hier direct van? Zal hij de volgende keer zijn vraag beter formuleren of niet? Ik ben bang dat een TS de volgende keer weer met een brakke vraag toch een goed antwoord kan krijgen als mensen maar lief en behulpzaam genoeg zijn. Of denk ik wel heel min over mensen die hier langskomen.NMe schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:18:
[...]
Ik volg jouw gevolgtrekking niet. Iemand die een slechte vraag stelt kan wel degelijk een perfect antwoord krijgen. Dat hoeft geen antwoord te zijn dat de TS direct helpt, maar bijvoorbeeld een antwoord dat hem helpt bij het stellen van de juiste vragen. Zo'n antwoord zou best wel wat votes krijgen, terwijl iemand die hem probeert te helpen met de gebrekkige info die hij heeft inderdaad wat lager zou eindigen. Is dat erg? Vervolgens kan de TS na het geven van meer info wél geholpen worden en kunnen de antwoorden daarna ook weer een score krijgen. Bovendien kan de TS dan een antwoord markeren als "accepted answer". Ik zie niet hoe dat fout kan gaan als maar genoeg mensen überhaupt voten.
Ik krijg echt meer een gevoel van drop je vraag, heb je een antwoord dan kom je hier nooit meer terug tenzij je een volgende vraag hebt die ook beantwoord moet worden...
Voor algemene vragen werkt het overigens nog wel en dat zie ik ook wel maar ik denk dat de toepassing voor het geven van een advies over aan te schaffen hardware lastiger is om juist te beoordelen.
Het valt me vooral op hoe vaak er een nieuwe laptop gekocht moet worden tussen de 500-800 euro. Is veelal hetzelfde advies = BBG.
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als deze wordt opgediend. Ja, er zullen vast wel slechte vragen zijn en ja, ook zal er best eens een verkeerd advies gegeven worden. Maar grosso modo moet het toch wel heel raar lopen als het continu zo zal gaan. Juist omdat we een actieve en betrokken community hebben kom je er niet mee weg om mensen telkenmale met een kluitje in het riet te sturen.Touchdomex schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:30:
[...]
Maar wat leert de TS hier direct van? Zal hij de volgende keer zijn vraag beter formuleren of niet? Ik ben bang dat een TS de volgende keer weer met een brakke vraag toch een goed antwoord kan krijgen als mensen maar lief en behulpzaam genoeg zijn. Of denk ik wel heel min over mensen die hier langskomen.
Ik krijg echt meer een gevoel van drop je vraag, heb je een antwoord dan kom je hier nooit meer terug tenzij je een volgende vraag hebt die ook beantwoord moet worden...
Voor algemene vragen werkt het overigens nog wel en dat zie ik ook wel maar ik denk dat de toepassing voor het geven van een advies over aan te schaffen hardware lastiger is om juist te beoordelen.
En juist het individuele advies sneeuwde volledig onder in de BBG topics omdat daar al snel verwezen werd naar de courante BBG opties. In de aankoopadviesfora kunnen we veel meer rekening houden met individuele wensen en verwachtingen. We hebben de kennis, we hebben de prijzen dus.. ja, kom maar op met je aankoopadvies vraag.Aghanim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:37:
Dat klopt wel gezien het percentage aankoopadviestopics waarvij de user net geregistreerd is. GoT is tegenwoordig de winkel waar advies kan worden gevraagd en ook nog eens de laagste prijs wordt gevonden.
Het valt me vooral op hoe vaak er een nieuwe laptop gekocht moet worden tussen de 500-800 euro. Is veelal hetzelfde advies = BBG.
[ Voor 24% gewijzigd door zeef op 20-06-2012 13:41 ]
Dus zullen we moeten kijken hoe het meedenken en adviseren op de minder zeldzame vragen leuk wordt & blijft.Fiber schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:42:
Goede vragen zijn natuurlijk wel leuk. Die brengen anderen ook weer op ideeën en nodigen uit tot meedenken.en het verzinnen van creatieve oplossingen. Helaas zijn zulke vragen redelijk zeldzaam.
Wat is je budget?*
TS vult hier het budget in
Waarvoor gebruik je (PC, laptop, etc.)?*
TS vult hier de werkzaamheden in
Welke merken vind je interessant?*
TS vult merken in
Door zo veel mogelijk specifieke vragen gedwongen (je kunt niet submitten zonder alle velden gevuld te hebben) vergroot je de kans op een goede TS. Natuurlijk zal er nog steeds bs ingevuld worden in sommige velden, maar de velden waar TS zelf niet aan zou hebben gedacht kun je op deze manier wel afdwingen.
De TS wordt hierdoor netter, overzichtelijker en gedetailleerder.
Geen idee of dit te maken is en het is geen oplossing voor het meerdere malen per dag dezelfde aankoopvraag krijgen, maar het draagt imo wel bij aan verbeterde topics.
Dit soort topics (overigens is dit de meest kansloze in tijden imo) hebben dan geen kans meer.
[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 20-06-2012 14:15 ]
We vragen binnen de huidige technische mogelijkheden al een en ander maar veel mensen zien dat over 't hoofd..Aghanim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:12:
Puur een idee (geen idee of dit moeilijk te maken is) voor wanneer iemand een topic opent in aankoopadvies. In plaats van het grote witte veld waar ik momenteel ook in aan het typen ben is het wellicht mogelijk een soort formulier aan te bieden waarin de TS de betreffende vragen dient te beantwoorden. Dit zou er globaal dan zo uit zien:
Wat is je budget?*
TS vult hier het budget in
Waarvoor gebruik je (PC, laptop, etc.)?*
TS vult hier de werkzaamheden in
Welke merken vind je interessant?*
TS vult merken in
Door zo veel mogelijk specifieke vragen gedwongen (je kunt niet submitten zonder alle velden gevuld te hebben) vergroot je de kans op een goede TS. Natuurlijk zal er nog steeds bs ingevuld worden in sommige velden, maar de velden waar TS zelf niet aan zou hebben gedacht kun je op deze manier wel afdwingen.
De TS wordt hierdoor netter, overzichtelijker en gedetailleerder.
Geen idee of dit te maken is en het is geen oplossing voor het meerdere malen per dag dezelfde aankoopvraag krijgen, maar het draagt imo wel bij aan verbeterde topics.
Dit soort topics (overigens is dit de meest kansloze in tijden imo) hebben dan geen kans meer.

[ Voor 23% gewijzigd door NMe op 20-06-2012 15:27 ]
Toch krijgt de TS nog verbazend veel advies en is er kennelijk tevreden mee. Iedereen blij toch...?Aghanim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:12:
[...]
Die TS was sowieso niet zo mager als sommigen die ik gezien heb? Nu hij hem weggehaald heeft is dat een ander verhaal, maar goed.Fiber schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:27:
[...]
Toch krijgt de TS nog verbazend veel advies en is er kennelijk tevreden mee. Iedereen blij toch...?
Wat op zich jammer is, want nu kan hij minder goed gebruikt worden door anderen met een vergelijkbare vraag.NMe schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:28:
[...] Nu hij hem weggehaald heeft is dat een ander verhaal, maar goed.
Ik ben er eigenlijk voor om openingsposts te locken, dwz om deze gewoon terug te zetten omdat anders het topic slecht- tot onbruikbaar is. Of de topicstarter dit nu leuk vind of niet, nu is het eigenlijk een soort van parasiteren op de community.Fiber schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:34:
Wat op zich jammer is, want nu kan hij minder goed gebruikt worden door anderen met een vergelijkbare vraag.
Aan de andere kant: de meeste users doen toch niet de moeite om serieus te zoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 20-06-2012 15:38 ]
Yep, dit bedoel ik. Als je het beleid gaat maken moet je dat ook in de beleidstopics opnemen, dit lijkt me iets voor de lokale mods om als standaard aanpak te nemen (dwz terugzetten en vriendelijk aanspreken, behalve als er een goede reden is om het zo te laten).NMe schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:45:
Het hoeft geen beleid te zijn om in dit geval die post even terug te zetten, toch? Da's gewoon maatwerk voor iemand die deze community (nog?) niet snapt.
Achter en voor de schermen maakt wmb uit
Nee, ik vind het namelijk leuk advies te geven maar niet steeds hetzelfde te moeten schrijven. Voor mijn gevoel had de BBG daar toch een betere rol in.Fiber schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:27:
[...]
Toch krijgt de TS nog verbazend veel advies en is er kennelijk tevreden mee. Iedereen blij toch...?
@zeef: je gaat imo snel over mijn idee heen door te stellen dat deze vragen er al staan. Deze leest echter niemand vandaar mijn idee om het verplicht te maken
Ruime (station) auto 10.000km/j max €2000
Dikke diesels: welke merken zijn er nog meer?
Auto voor woon-werk verkeer - €3500
Keuze leaseauto
Kleine RWD rijdersauto gezocht!
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Nou zo te zien niet, want ik zie continue mensen met dezelfde vragen. Is er ook nog een goede reden om het niet te doen?zeef schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:58:
[...]
Het heeft weinig zin om naast een speciaal forum waar je met je individuele vraag terecht kan nog eens grote topics voor exact dezelfde vraag open te houden. In CAA willen we graag ingaan op individuele vragen en voor het algemene verhaal zijn er topics zoals bijvoorbeeld Het grote SSD topic.
Maar gaat er ook nog iets veranderen? In principe hebben de mods het nu drukker dan ooit omdat de helft van de topics bijna wel op slot kan, maar aangezien dit niet wordt gedaan gaan heel veel topics ook nergens over...
AMD Nieuwsdiscussie