Toon posts:

Keuze leaseauto OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 103 Laatste
Acties:
  • 431.397 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 19:36
Sja daar zit je dan,
Ik had een Lexus ct200h besteld en zoals hier al op forum terug te vinden is de levertijd hiervan behoorlijk opgelopen.
Nu is dat voor mij ivm mijn huidige auto geen optie, had gerekend op ongeveer aug dit jaar.
Maar dat gaat hem dus met deze Lexus niet worden.
Nu ben op opzoek naar alternatieven :
- Alfa Giulietta 1.4 170 pk versie
- Audi A3 sportsback1.2 / 1.4 TFSI versie
- Ford Focus 1.6 180 pk versie
- ( heeel eventueel de Opel Astra of Insignia)
(BMW 1 , deze heb ik laten afvallen omdat het het tegen vond vallen mbt vermogen : 116 en 118)

Wie kan me gewoon eens zijn ongezoute mening geven , en eventueel onderbouwen waarom hij / zei voor die auto zal kiezen.
Natuurlijk heeft het geen zin om met dikkere auto's te komen want wil me aan het budget van 600 euro houden.
Oh ja en heb voor mezelf besloten dat het een auto mag zijn met max 20% bijtelling ( gewoon een principe)

[Voor 8% gewijzigd door Pimmetje651 op 22-05-2011 17:45]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan kan je de A3 ook wegstrepen, die heeft ook lange levertijden. Als je nu gaat bestellen zit je wss ook op 2012.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetje651
PWM schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:45:
Dan kan je de A3 ook wegstrepen, die heeft ook lange levertijden. Als je nu gaat bestellen zit je wss ook op 2012.
Had gisteren nog contact met audi dealer en die kwamen met week 44 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 05-05 10:01

PromWarMachine

Forsaken Archer

Pimmetje651 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:46:
[...]

Dat is halverwege november?
De meeste leasemaatschappijen zetten hem vanaf dan niet meer op kenteken, maar doen dat pas in januari weer.

Qua vermogen vond ik de A3 1.4 TFSI nogal tegenvallen. Er is een 2.0 TDI versie met 20% bijtelling. Daar ga ik voor als ik m'n werkgever overtuigd krijg. Alleen reken ik er niet meer op dat ik die in augustus kan rijden hoor..

Dividend for Starters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:46:
[...]

Audi dealers liegen altijd over levertijden (altijd!) ;) Tel er altijd maar 2-4 maanden bij op, zeker nu. Ik heb 2 weken geleden een Audi besteld die kreeg er gewoon even 5 maanden bij.

EDIT: Op Audiforum worden wat levertijden bijgehouden door mensen die nu bestellen. De A3 ligt nu op 7-8 maanden.

[Voor 24% gewijzigd door PWM op 22-05-2011 18:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:54
Als je de Insignia overweegt kan je ook kijken naar de C5 en 508. Of de DS4.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetje651
Dr. Strangelove schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:26:
Als je de Insignia overweegt kan je ook kijken naar de C5 en 508. Of de DS4.
Uhhm nee ben beetje franse auto moe geworden , de 508 zal wel beetje kunnen maar C5 hmm nee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetje651
PWM schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:22:
[...]

Audi dealers liegen altijd over levertijden (altijd!) ;) Tel er altijd maar 2-4 maanden bij op, zeker nu. Ik heb 2 weken geleden een Audi besteld die kreeg er gewoon even 5 maanden bij.

EDIT: Op Audiforum worden wat levertijden bijgehouden door mensen die nu bestellen. De A3 ligt nu op 7-8 maanden.
Sow dan zullen ze toch niet jarig zijn met mij , al weet ik dat men gewoon oppermachtig is.
Maar juist om deze reden wil ik de lexus annuleren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

neem het allegoedkoopste hok wat je kan vinden, 14% polo ofzo en koop met het geld wat je overhoudt prive een serieus leuke auto. :)

Of zeg ik dan iets raars? ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je snel een auto wilt: Gewoon bestellen en een fatsoenlijke voorloopauto eisen. Meestal zit die overigens gewoon bij het leasecontract in.
Ik ga er iig vanuit dat je toch wle graag wilt rijden in iets dat je zelf uitgezocht hebt, en niet in iets dat alleen maar snel leverbaar is? Je moet er 3 a 4 jaar in rijden, waarom dan niet even wachten

En anders: gewoon slikken. Heel leasend nederland wil zijn zelf uitgezochtte auto graag zsm. Join the club - and the queue.

[Voor 27% gewijzigd door The Eagle op 22-05-2011 19:13]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Flagg schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:11:
neem het allegoedkoopste hok wat je kan vinden, 14% polo ofzo en koop met het geld wat je overhoudt prive een serieus leuke auto. :)

Of zeg ik dan iets raars? ;)
Uh, ja :+

Ik heb een relatief dure auto besteld, 45.000,-. Kost me grofweg 450,- per maand. Een Polo tegen 14% kost me 80,-.

Heb je een verschil van 370,-. Knappe vent die daar een serieus mooie prive auto koopt, verzekeringm, onderhoud en brandstof inbegrepen.

Ain't gonna happen ;)

De TS zoekt een auto voor rond de 30-35k tegen 20%. Dan kost die auto je 240,- netto. Verschil van 160,-. Wellicht dat een trapauto dan nog lukt ;)
The Eagle schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:12:
Als je snel een auto wilt: Gewoon bestellen en een fatsoenlijke voorloopauto eisen. Meestal zit die overigens gewoon bij het leasecontract in.
Er is een makkelijkere oplossing, die heb ik 3x gedaan (helaas, deze keer lukte het niet): Een auto uit voorraad. Elk merk heeft een een flink aantal staan. Als deze je een beetje bevalt, neem je die gewoon :)

[Voor 24% gewijzigd door PWM op 22-05-2011 19:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetje651
ik ben zeker niet van plan om een auto te gaan leasen en dan ook prive er nog wat bij te gaan kopen.
Die Lexus was 38k ongeveer en dan voor een leasebedrag van 600 euro en 14% bijtelling .
Maar goed wachten ..... is (bijna) geen optie voor me . dus vandaar opzoek naar alternatieven.

Helaas is er ook niet veel op voorraad bij de dealers of van de auto's die ik zal willen gaan rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Harrie

NederVlaming

Giuletta, omdat het gewoon de gaafste en mooiste auto uit het rijtje is! Moest ik nu een auto moeten/mogen kiezen, zou ik zeker een Giuletta kiezen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 09:06
Als ik het goed begrepen heb, heb je de Lexus in principe in bestelling staan. Hoe lang wordt de levertijd op dit ogenblik geschat?

Tenzij je een voorraad auto kiest, lijkt het me sterk dat als je nu nog besteld, rond augustus in je nieuw bestelde auto rijd.

En zoals al gezegd, goede voorloop auto?

BMW 535D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tsja. Ik heb proefgereden in de Guiletta QV, en die viel mij weer niet mee. Problemen, voor mij:
  • Krap voorin (ben 1.96)
  • Krap achterin (voor iedereen)
  • Rammels
  • Afwerking op veel plekken matig
Toen ik een bocht echt goed nam vloog het dashboardkastje en het vak bovenop open. Het klepje links van het stuur kreeg ik sowieso niet dicht.

Erg mooie auto van buiten, van binnen viel hij mij gewoon tegen. Ook zonder afwerkingsproblemen, was de ruimte gewoon niet best.

Maar, er zullen vast mensen hem helemaal te gek vinden :)

De A3 gaat er uit in 2012, dus dat is ook een beetje jammer. De Focus vind ik persoonlijk niet zo mooi, het dash al helemaal niet.

Bekijk ook de Citroen C4 eens :)

En, als je afwerkingsmissers zoals in de Alfa niet erg vind:

Ook met 20% tegenwoordig :) En een beetje saai: Golf 160pk TSI, prima pak.

Keus zat imho

[Voor 13% gewijzigd door PWM op 22-05-2011 20:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harry
PWM schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:54:
Tsja. Ik heb proefgereden in de Guiletta QV, en die viel mij weer niet mee. Problemen, voor mij:

Toen ik een bocht echt goed nam vloog het dashboardkastje en het vak bovenop open. Het klepje links van het stuur kreeg ik sowieso niet dicht.
Toen ik voor het eerst in de (toen nieuwe) Passat 3C reed, hield na 3.000km de versnellingsbak ermee op.
Exemplarisch of structureel. Zit nogal een verschil in.

Persoonlijk ben ik van mening dat deze specifieke ervaring met de Giulietta (buiten wat rammeltjes en kraakjes die er ongetwijfeld in zitten, ruimte is inderdaad nogal lichaamsbouw afhankelijk) geen geheel eerlijk beeld schetst.

BMW 535D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Harry schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:56:
Persoonlijk ben ik van mening dat deze specifieke ervaring met de Giulietta (buiten wat rammeltjes en kraakjes die er ongetwijfeld in zitten, ruimte is inderdaad nogal lichaamsbouw afhankelijk) een eerlijk beeld schetst.
Dank :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harry
Sjeez, ik moet echt eens ophouden meerdere dingen tegelijkertijd te doen :P hahaha
(en ik me eerst af vragen waarom jij in godsnaam reageert met Dank :)

ff aangepast dus :D

BMW 535D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

PWM schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:14:
[...]

Uh, ja :+

Ik heb een relatief dure auto besteld, 45.000,-. Kost me grofweg 450,- per maand. Een Polo tegen 14% kost me 80,-.

Heb je een verschil van 370,-. Knappe vent die daar een serieus mooie prive auto koopt, verzekeringm, onderhoud en brandstof inbegrepen.

Ain't gonna happen ;)

De TS zoekt een auto voor rond de 30-35k tegen 20%. Dan kost die auto je 240,- netto. Verschil van 160,-. Wellicht dat een trapauto dan nog lukt ;)

[...]

Er is een makkelijkere oplossing, die heb ik 3x gedaan (helaas, deze keer lukte het niet): Een auto uit voorraad. Elk merk heeft een een flink aantal staan. Als deze je een beetje bevalt, neem je die gewoon :)
ah okay het gaat puur om de centen en maakt niet echt uit wat je verder rijdt. Okay dan is het geen optie ws.

Ligt ook een beetje aan hoeveel km je prive rijdt natuurlijk moet wel grappig blijven, leuke auto‘s verbruiken minimaal 1:10 gemiddeld, en dan kunnen de kosten wel oplopen.

Maar leuk autorijden moet je niet met een rekenmachine in je hand doen, maar met grijns op je gezicht. :

Ik heb nog nooit iemand gezien die een leuke leasebak heeft gehad. Zijn altijd de standaard mondeo, passat, golf oid.

Krijg zelf een Golf variant over een paar weken, ook zo‘n grijze muis.

Dus dan maar prive een leuke auto erbij voor op vakantie en voor fun.

[Voor 13% gewijzigd door Flagg op 23-05-2011 00:13]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Harry schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:11:
[...]

Sjeez, ik moet echt eens ophouden meerdere dingen tegelijkertijd te doen :P hahaha
(en ik me eerst af vragen waarom jij in godsnaam reageert met Dank :)

ff aangepast dus :D
Er staat nog steeds niet wat je bedoelt volgens mij...
Pimmetje651 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:43:
Maar goed wachten ..... is (bijna) geen optie voor me . dus vandaar opzoek naar alternatieven.
Weet de Lexus-dealer ook al van die plannen? Kan die geen leenauto voor je regelen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

Crazy D

I think we should take a look.

Ik ben heel benieuwd waar jij de Alfa voor 600 euro kunt leasen! Dan wil ik m ook... :) Ik kwam op 900 euro voor een beetje leuke aankleding en dat is echt te duur :( Maar dat zou wel mijn keuze zijn uit jouw rijtje. Ik vond m heerlijk rijden en erg mooi.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Pimmetje651 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:42:
- Alfa Giulietta 1.4 170 pk versie
Dat zou duidelijk mi9jn keuze in het rijtje zijn.
- Audi A3 sportsback1.2 / 1.4 TFSI versie
Kun je net zo goed een Golf nemen, boring...
- Ford Focus 1.6 180 pk versie
Ja grappig, maar verder een beetje gewoontjes.
- ( heeel eventueel de Opel Astra of Insignia)
Ik vind de Astra wel echt mooi en de Insignia ook, maar toch zou ik voor de Alfa gaan! Toch zakelijk!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:22
Audi A3 SB, als je nu nog moet bestellen, rij je niet dit jaar. De mijne 3 weken terug besteld, krijg hem hopelijk nog net dit jaar. Staat nu op 15-11-2011 als verwachte leverdatum. Lease gaf mij aan dat dit een uiterlijke datum is dat ze nog op kenteken zetten, iets later en het word januari. Dus nu bestellen, januari pas rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:01

bord4kop

maximaal 100KB!

Golf..

Voor dat geld heb je een highline met alle toeters en bellen.
Mét een DSG bak en voldoende power.

Ik heb destijds ook voor de keuze gestaan en heb voor een variant fully loaded gekozen. En 'slechts' een 1.2-tje..En zelfs met die kleine motor niets te klagen!

Kleed je een golf leuk aan is het echt een heerlijke auto. Zeg nou zelf, is dit een vervelende werkplek?

En een echt lelijke grijze muis kun je dit toch niet noemen wel?

Ja, eensch, een standaard Golfje is niet echt je van het, maar aangekleed is het een heel fijne wagen. Ik ben nog steeds zeer tevreden, 13000 km en 4 maanden verder ;)

Je zit er toch een paar uur per dag in en dan is comfort toch wel fijn..

EDIT
Als ruimte niet echt van belang is, wat dacht je van dit:

http://www.worldautocar.c...vw_scirocco_0-520x351.jpg

In 20% categorie en toch echt wel een heel fraaie kar.
Als ik geen gezin + veel bagage had en een leuk leasebudget, wist ik het echt wel hoor!

Levertijden zijn redelijk normaal bij VW dacht ik; variant is wat langer..

[Voor 18% gewijzigd door NMe op 12-05-2012 15:29. Reden: Anale Chrome-safe browsing fix.]

| Security Management |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 13:08

Gé Brander

MS SQL Server

Je weet ook dat de Prius en Auris beide groter zijn van binnen dan de Lexus die je eerst op het oog had? Ik dacht eerst ook aan de Prius of Lexus, waarbij de Lexus mijn voorkeur had, echter het is de Auris geworden. Waarom?

Hoe vaak heb ik een grotere kofferbak nodig? => Vrijwel nooit. Om dan een auto die 8000 euro duurder is te gaan leasen, dat is dan ook weer redelijk overdreven.
Hoofdruimte achterin is ook belangrijk voor mij. => Auris wint het van de Prius.
Binnenruimte in zijn geheel => Auris en Prius wint het van de Lexus... (toch raar als je dik 14000 meer kwijt bent voor de Lexus met dezelfde opties)

Vandaar dat ik uiteindelijk voor de Auris Hybride gegaan ben, met 14% bijtelling. Lekker goedkoop.
bord4kop schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:35:
EDIT

[afbeelding]

Als ik geen gezin + veel bagage had en een leuk leasebudget, wist ik het echt wel hoor!
Haha, ja inderdaad dat zou een heel leuke optie zijn in dat geval :9~
Echter, is dat gebakje ook heel erg in trek bij het dievengilde. Collega van mij had er een, en binnen 1 week was hij gestolen...

[Voor 30% gewijzigd door Gé Brander op 23-05-2011 08:51]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik rij zelf in een Ford Fiesta ST ( uit 2004) maar heb laatst gereden in de nieuwe focus. Ziet er goed uit. En rijdt zalig. Misschien focus 1.6 iets?

[Voor 3% gewijzigd door J.S. Bach op 06-06-2012 16:07]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
bord4kop schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:35:
EDIT

[afbeelding]

Levertijden zijn redelijk normaal bij VW dacht ik; variant is wat langer..
Ik kan daar anders prima in zitten met mijn 2 meter. Zowel voorin, als achterin ;) Alleen hoofdruimte is wat minder achterin, maar oceanen aan been ruimte ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:17
Voor de prijs van een 38000
PWM schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:14:
[...]
Als Belg kijk ik toch op van de bedragen die rondgaan van de auto's zelf. Voor die prijs rij ik hier rond met een BMW3, Mercedes C of Audi A4 met opties, rond de 35K rij je hier met een BMW5, Mercedes E of Audi A6.

Waar zit dat verschil? Ik heb zelf ene auto geleased, een passat variant bluemotion, met een kleine 6500 euro aan opties, en ik kom uit op een 27000 euro. En een bedrag van 410euro per maand.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat verschil zit in de enorme belastingen die geheven worden op nieuwe auto's, de cataloguswaarde is dus in Nederland fors hoger. De goedkoopste passat kost hier kaal 28000 euro.

Daarnaast wordt er een bepaald percentage bij je inkomen opgeteld waar je inkomstenbelasting over moet betalen. Het percentage (14, 20 of 25%) is afhankelijk van de energieklasse van de auto. Dat systeem werkt in België ook anders.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:45

S913

Abusus non tollit usum

Ten eerste het verschil in BPM, een auto in beginsel is al goedkoper in België als in NL. Daarnaast is jullie hele lease-regeling heel anders, waardoor jullie minder bijtelling of eigen bijdrage hebben (als jullie dat laatste al hebben).

Ik rij zelf in een BMW 320d Touring ED (20%) en mijn Belgische collega in een érg luxe Mercedes E200 en ik betaal 400 euro per maand meer :'(

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:41

Touchdomex

Meisje!

Nivida_intel schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:00:
Ik rij zelf in een Ford Focus ST 170 ( uit 2004) maar heb laatst gereden in de nieuwe focus. Ziet er goed uit. En rijdt zalig. Misschien focus 1.6 iets?
Staat al als keuze voor de TS :+

Ik moet zeggen ik zou zelf gaan voor de Alfa of de Ford. Beide zijn auto's die een sublieme afstelling hebben tussen strak rijgedrag en fijne motoren. Ik denk dat je bij de Ford een beter aangekleed pakket kan krijgen.

A3 vind ik zelf een weinig spannende auto en het huidige model word zeer binnenkort vervangen. Ford en Alfa zijn onlangs vervangen voor het nieuwe model dus die kan ook qua styling weer enkele jaren prima mee.

Nu eigenlijk de belangrijkste vraag. Heb je al in de auto's gereden en wat voor auto rij je nu? Oftewel wat weet je zelf al van de auto's. Heb je ze al onder je kont gehad? Eventjes aan geroken en er lekker een bochtje mee genomen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetje651
zoals inderdaad al vaker aangehaald, de ford kan ik bijna met alles optie kiezen maar het dashboard..... nee dat staat me zo tegen :)
Weet alleen niet goed wat ik van uiterlijk moet vinden?
En ook de Alfa, aan de buitenkant gewoon de mooiste uit het hele lijstje, maar dan doe je de deur open en whaaaa shock nee vind het er allemaal goedkoop uitzien .Bijv nav systeem kost 2500 euro maar ziet eruit alsof het paar 100 heeft gekost .Anders had ik de keus al lang gemaakt .

De A3 tja ik vind het een mooie bak, en als je daar de deur van open doet ziet het er gewoon degelijk uit .

Als nu de alfa bijv een audi binnenkant had, keus gemaakt :)

Misschien kijk ik over merken / types enz heen ? (nee een Golf sorry daar word ik niet gelukkig in/van)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:29:
...Nu eigenlijk de belangrijkste vraag. Heb je al in de auto's gereden en wat voor auto rij je nu? Oftewel wat weet je zelf al van de auto's. Heb je ze al onder je kont gehad? Eventjes aan geroken en er lekker een bochtje mee genomen?
Met Touchdomex, rij eerst eens in die auto's. Misschien vallen er dan al weer af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:31
Pimmetje651 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:02:
zoals inderdaad al vaker aangehaald, de ford kan ik bijna met alles optie kiezen maar het dashboard..... nee dat staat me zo tegen :)
Weet alleen niet goed wat ik van uiterlijk moet vinden?
En ook de Alfa, aan de buitenkant gewoon de mooiste uit het hele lijstje, maar dan doe je de deur open en whaaaa shock nee vind het er allemaal goedkoop uitzien .Bijv nav systeem kost 2500 euro maar ziet eruit alsof het paar 100 heeft gekost .Anders had ik de keus al lang gemaakt .

De A3 tja ik vind het een mooie bak, en als je daar de deur van open doet ziet het er gewoon degelijk uit .

Als nu de alfa bijv een audi binnenkant had, keus gemaakt :)

Misschien kijk ik over merken / types enz heen ? (nee een Golf sorry daar word ik niet gelukkig in/van)
Heb voor ongeveer dezelfde keus gestaan. Vond het ook erg lastig, totdat ik een aantal proefritjes ben gaan maken. Was meteen duidelijk, het is de giulietta geworden. Wat rijdt dat heerlijk. Moet helaas tot september wachten ivm m'n huidge lease contract.

Overigens kost de het business pakket 1000 euro. Hierin zit ook de navigatie, en nog een aantal ander dingen. Die 2500 voor het navigatie systeem is dus niet helemaal waar...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetje651
Heb in alle auto's gereden. Dat is de voornaamste reden geweest om bij de bme af te laten vallen.
De alfa rijdt prima enz maar die binnenkant ... jammer ziet er niet degelijk uit vind ik
De buitenkant is zeker de mooiste van alle genoemde autos!

Ford: rijdt en stuurt heerlijk fel maar dashboard is verschrikkelijk
Audi: rijdt prima maar minder opties voor meer geld ( en de event levertijd)
Lexus 10 maanden levertijd dat doen we niet!
Opel : tja is en blijft een opel ( gevoels kwestie)
Citroen: wil eigenlijk geen franse auto meer ( al ziet die ds5 er wel gaaf uit)

Vw: golf buitenkant vind ik niks en heb daar iets op tegen ( voor oordelen), sirocco is heel mooi maar mega onpratisch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Giulietta lijkt me een mooie keuze, niet in gezeten of gereden maar lijkt me een heerlijke mooie auto!

De bmw 118I heeft 20% en 140pk, niet verkeerd toch? Ok, die ongeblazen 2L blokjes zijn niet de lekkerste motoren maar ook zeker niet verkeerd. De 1er is er nu wel met veel voordeel ivm met de presentatie van de compleet nieuwe 1-serie over een aantal weken. Denk dat je nu voor een leuk bedrag wel een 118i M-sport en wat meer leuke opties hebt..

Over een paar maanden wel een oud model maar nog steeds niet verkeerd, toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetje651
En oh ja rij nu een renalt megane 2.0 16v met alles erop en eraan uit 2004

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetje651
THIJZEL schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:52:
Giulietta lijkt me een mooie keuze, niet in gezeten of gereden maar lijkt me een heerlijke mooie auto!

De bmw 118I heeft 20% en 140pk, niet verkeerd toch? Ok, die ongeblazen 2L blokjes zijn niet de lekkerste motoren maar ook zeker niet verkeerd. De 1er is er nu wel met veel voordeel ivm met de presentatie van de compleet nieuwe 1-serie over een aantal weken. Denk dat je nu voor een leuk bedrag wel een 118i M-sport en wat meer leuke opties hebt..

Over een paar maanden wel een oud model maar nog steeds niet verkeerd, toch?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeker niks mis mee, maar zal voor de 5 deur versie gaan en vind die stuk minder.
En dan de prestatie.. tja was daar behoorlijk in ' teleurgesteld'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Pimmetje651 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:51:
Heb in alle auto's gereden. Dat is de voornaamste reden geweest om bij de bme af te laten vallen.
De alfa rijdt prima enz maar die binnenkant ... jammer ziet er niet degelijk uit vind ik
De buitenkant is zeker de mooiste van alle genoemde autos!

Ford: rijdt en stuurt heerlijk fel maar dashboard is verschrikkelijk
Audi: rijdt prima maar minder opties voor meer geld ( en de event levertijd)
Lexus 10 maanden levertijd dat doen we niet!
Opel : tja is en blijft een opel ( gevoels kwestie)
Citroen: wil eigenlijk geen franse auto meer ( al ziet die ds5 er wel gaaf uit)

Vw: golf buitenkant vind ik niks en heb daar iets op tegen ( voor oordelen), sirocco is heel mooi maar mega onpratisch
Toyota geen optie? c70070540 in "Keuze leaseauto"

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

Mx. Alba

die/hen/zij

Geen Franse auto willen, maar wel een Fiat in je lijstje houden? :')

C3, 3008, Mégane (Coupé), stuk voor stuk mooie degelijke wagens!

Verder ben ik het helemaal eens met c70070540. Toen ik mijn leasewagen mocht uitkiezen waren de enige twee hybrides de Prius en de Civic... Tussen die twee won de Prius hands down. Betere technologie, meer binnenruimte, uitgebreider optiepakket. Bovendien was de Prius de enige auto die in mijn budget paste met automaat, cruise control, GPS en bluetooth. Maar als ik nu zou mogen kiezen dan zou ik hoogstwaarschijnlijk voor de Auris Hybrid gaan...

[Voor 62% gewijzigd door Mx. Alba op 24-05-2011 10:36]

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ga een heel end met je mee, maar:
Wut

Ontopic:

Focus (pun intended) je eerst eens op de binnenkant. Waar voel je je lekker, dat lijkt me toch het belangrijkste. Ik zou nooit een auto kunnen bestellen waarvan ik het dash niet mooi vind (ik rijd nu in een Ford, niet zelf besteld ;) ).

Imho is dat bijvoorbeeld 1 van de sterkere kanten van de Golf. Kijk eens wat Ford heeft gedaan met het dash van de Focus, daar zou je bijna een doek overheen leggen bij het rijden :+

[Voor 46% gewijzigd door PWM op 24-05-2011 10:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Tsja, smaken verschillen hè... Het is een leuke crossover.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ossi
  • Nu online
Mx. Alba schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:32:
Geen Franse auto willen, maar wel een Fiat in je lijstje houden? :')

Verder ben ik het helemaal eens met c70070540. Toen ik mijn leasewagen mocht uitkiezen waren de enige twee hybrides de Prius en de Civic... Tussen die twee won de Prius hands down. Betere technologie, meer binnenruimte, uitgebreider optiepakket. Bovendien was de Prius de enige auto die in mijn budget paste met automaat, cruise control, GPS en bluetooth. Maar als ik nu zou mogen kiezen dan zou ik hoogstwaarschijnlijk voor de Auris Hybrid gaan...
Fiat is italiaans. Dus wat is het probleem? :P

Voor mij was toen ook de keuze tussen Civic en Prius. Toen ik ging zitten in de prius zat ik vast als een sardientje in een blikje. Ik ben 2 meter lang :) De Civic past prima.
Bij de toyota dealer zeiden ze dat ze de prius wel konden bestellen en dan de stoel naar achter zetten.
Mocht dat niet bevallen dan zat ik er aan vast.... mazzel, zo werkt het niet. Hoe kun je nou een auto bestellen waarvan je niet eens weet hoe het rijdt.

Anyway.
TS:
Wat kan jou het nou schelen hoe het er van buiten uitziet? Je zit er in, zolang de binnenkant bevalt zou het mij worst wezen waar ik in rijd. Misschien eens met een andere mindset auto's gaan kijken?
Wordt de keus vast een stuk makkelijker van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Tsja, ik zou gewoon zeggen:
Ga langs ieder merk, en maak een proefrit. Dat is de enige manier waarop je er echt voor jezelf uit zult komen. Vergeet daarbij ook de dealers van Renault, Peugeot, Citroën, Honda, Hyundai (i40 misschien wat?) etc niet.

Persoonlijk zou ik nooit voor een Alfa Romeo gaan. De reden is vrij simpel: Die auto's zijn zó slecht afgewerkt, dat is echt niet grappig meer. Voor een anti-rookbehandeling pomp je er normaliter rook in (the good kind :P ), en die laat je 3 uur lang zitten. Lukt je bij geen enkele Alfa Romeo om die rook er 3 uur lang in voldoende mate in te houden. Daar moet je constant iets bijvullen, en daardoor krijg je ook geen mooi resultaat. Reden: De afwerking is gewoon niet zo goed als bij andere merken.

Voor een auto van 38k zou ik toch eerder kijken naar een full-options Mégane of een leuk aangekleedde Laguna. Alhoewel de huidige Laguna me niet kan bekoren eigenlijk. Als je in dat segment wilt shoppen, zou ik toch ook kijken naar een Prius, de 508 of een Civic.

Nee, merp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:28

ralpje

Deugpopje

Skoda Superb (al dan niet als combi) Greenline Business.
De combi-versie kost helemaal aangekleed 34k tegen 20%. De niet-combi zal nog iets goedkoper zijn.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Pfff, die Škoda Superb vind ik maar een lelijk gedrocht... Maarja, over smaak valt niet te twisten hè, zegt de Priusrijder :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Neemt niet weg dat de Superb wel een goede aanbieding is, zo lang je tenminste voorbij dat afschuwelijk lelijke ontwerp kunt kijken. Mij lukt dat niet, dus mij zul je niet zien rijden in een Superb (tenzij het een taxi is, maar dan rijd ik niet zelf :P ).

Overigens, voor 38k kun je ook prima bij Mercedes-Benz en Volvo kijken. De enige BMW die je budget nog aardig vindt is al afgevallen, dus die laat ik buiten beschouwing.

Nee, merp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetje651
Ossi schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:01:
[...]

Anyway.
TS:
Wat kan jou het nou schelen hoe het er van buiten uitziet? Je zit er in, zolang de binnenkant bevalt zou het mij worst wezen waar ik in rijd. Misschien eens met een andere mindset auto's gaan kijken?
Wordt de keus vast een stuk makkelijker van.
Uhhm nou wat het mij kan schelen , je rijd er mee rond en is natuurlijk tof als dat ook mooi is aan de buitenkant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetje651
PauseBreak schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:36:
Neemt niet weg dat de Superb wel een goede aanbieding is, zo lang je tenminste voorbij dat afschuwelijk lelijke ontwerp kunt kijken. Mij lukt dat niet, dus mij zul je niet zien rijden in een Superb (tenzij het een taxi is, maar dan rijd ik niet zelf :P ).

Overigens, voor 38k kun je ook prima bij Mercedes-Benz en Volvo kijken. De enige BMW die je budget nog aardig vindt is al afgevallen, dus die laat ik buiten beschouwing.
Mee eens, supurb is mooie aanbieding maar vind het oohh zo lelijk :)

En MB tja uhhm principe kwestie denk ik dat vind ik maar niks (ook weer vooroordelen)
En Volvo daar kan ik wel eens naar gaan kijken wat die te bieden hebben.

• Pimmetje651
vanmiddag de focus maar eens ophalen om in te gaan proefrijden .. (was de enige uit het lijstje waar in nog niet in gereden heb)

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:26
Misschien eens kijken naar een Citroën DS4? Vind ik zelf erg mooi er uit zien en de reviews zijn toch wel behoorlijk positief. Kan je ook nog eens goed aankleden voor een leuke prijs.

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:22
Er zijn toch een aantal CT200H's direct leverbaar als ik deze site mag geloven?
http://www.gaspedaal.nl/Lexus/?trfw=ct200h

Nadeel is dan wel dat je niet zelf de aankleding kunt bepalen, maar dat is een afweging die je dan moet maken.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

SpongeRob schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:45:
Er zijn toch een aantal CT200H's direct leverbaar als ik deze site mag geloven?
http://www.gaspedaal.nl/Lexus/?trfw=ct200h

Nadeel is dan wel dat je niet zelf de aankleding kunt bepalen, maar dat is een afweging die je dan moet maken.
Definieer direkt leverbaar:

Hij is nog niet eens gebouwd :)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 10:56

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Toch ben ik benieuwd waar TS deze auto's zou willen leasen.

Collega rijdt Insignia, wel turbo, geen full option (dus geen verkeersborden lezer etc), toch mooi aangekleed, ik meen een cataloguswaarde van circa 38k incl bpm en btw, met een leasebedrag van rond de 1000 euro.

Mijn Avensis, 1.8 business, leer af fabriek en een aantal accessoires (niet in cataloguswaarde) heeft een leasebedrag van € 850.

Een relatief eenvoudige Alfa 159 business kost ook zo'n € 800 in de lease en een goed uitgeruste C4 in ons wagenpark gaat ook voor ruim € 800.

Hoe TS dan een Giullietta, Insignia A3 of BMW1 of eender welke auto met een cataloguswaarde van 30k+ wil rijden voor € 600 is mij een raadsel.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• PWM
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:31:
Hoe TS dan een Giullietta, Insignia A3 of BMW1 of eender welke auto met een cataloguswaarde van 30k+ wil rijden voor € 600 is mij een raadsel.
Mijn 45.000,- Audi A4 met 18 inch en tuning kost 890,- per maand (48 maanden/30.000), dan moet een A3 voor 600 wel lukken.

EDIT:

48 maanden/30.000 kost een A3 1.2TSI Ambition Pro Line S-tronic (redelijk vol dus) 550,-. De 1.4tsi kost 575,-. De allerduurste 1.4 Guiletta (Distinctive 170pk met automaat) is 601,-

Om het af te maken: BMW 118i Business Line Ultimate Edition (dat bekt lekker :P ) 590,-

Dit alles bij de leasemij waar ik mijn auto heb besteld :)

[Voor 29% gewijzigd door PWM op 25-05-2011 22:44]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dan heb je mzzl PWM. Ik zit op meer als 900 euro voor mijn A3 Pro line S op basis van 48 maanden en 40.000km. Een leuke A4 zat op de 1100 euro.

Ruilen? :P

Mijn V&A

• Pannekoek81
Je bijtelling is ook afhankelijk van aantal jaar, verwachte kilometers enzo. Weet niet wat de TS voor afspraken/regeling heeft. Maar als hij snel een auto wil kan ie audi a3 laten vallen. Elke a3 sb die nu besteld word levering: januari. Ik zit op de grens met 15-11, iets vertraging, een dag is al genoeg en het word ook januari. Besteld: 3 weken terug.

Zit trouwens met een A3 SB tdi ook op 900 euro op basis van 48 maanden en 40.000KM.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 10:56

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@PWM
Ah ja, daar zit inderdaad nog een verschil in... Wij leasen door de band genomen voor 36 maanden en gemiddeld 40.000 km, al zijn er maar weinig die onder die 40k km blijven... VW en Audi leasen wij overigens maar voor 24 maanden ivm afspraken over inruilwaarde / kmstand tussen leasemaatschappij en huisdealer.

Zelf zit ik op 36 mnd / 50k km...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:52

Wimo.

Shake and Bake!

Het verschil tussen benzine - diesel is ook behoorlijk. Dat scheelt echt heel erg veel per maand. Wij stappen ook van de benzine wagens af. De hybride's hier zijn goedkoop voor de werknemer maar erg duur voor de werkgever met 70k/jaar.

• Pimmetje651
de regeling waar ik rekening mee moet houden bij lease maatschappij ( ING) : 25k aan km , en 4 jaar

• PWM
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:24:
@PWM
Ah ja, daar zit inderdaad nog een verschil in... Wij leasen door de band genomen voor 36 maanden en gemiddeld 40.000 km, al zijn er maar weinig die onder die 40k km blijven...
Dat verschil valt zelf nog best mee, tientjes werk.

Ik heb voor ons bedrijf een nieuwe leasemij uitgezocht (15 auto's) en je schrikt van het verschil. De leasemij die ik heb gekozen (Leaseplan) was veel goedkoper dan bijvoorbeeld Athlon, dat scheelde bij mijn auto 220,- per maand.

Ik wilde iets leasen voor 1100,- per maand, en kwam dus onder de 900,- uit waarmee ik alles had wat ik wilde, dat is luxe ;)

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2018
Inmiddels geeft Lexus aan dat de CT200h een verwachte levertijd heeft van ongeveer 7 maanden. En zelfs al waren het er 5 of 6: na 15 november registreren de meeste leasemaatschappijen geen nieuwe kentekens meer, dus dan moet je nog tot januari 2012 wachten. Misschien dat dit mensen nog over de streep trekt?

Ikzelf zit ook in het selectieproces. Een aantal auto's komen/kwamen voor mij in aanmerking:

1. Lexus CT200h: Veel auto voor weinig geld (14%), echter nog relatief lange levertijd en mist motorisch wat pit. Ben nog niet 100% ervan overtuigd dat deze auto niet halverwege de looptijd flink duurder wordt door toedoen van onze prachtige overheid.

2. Audi A3 Sportback: Mooi en degelijk + premium-uitstraling, maar ook lange levertijd als je pech hebt (afhankelijk van configuratie). Kan in 20% geleased worden met dieselmotor, maar wordt nogal kaal geleverd en opties zijn duur.

3. BMW 116d: Ikzelf vind het ook met 5 deuren een mooie auto, maar is met diesel net niet tegen 20% bijtelling te rijden, dus vrij prijzig per maand, ook al is ie voor hetzelfde geld completer dan de Audi met het Business Lease Ultimate pakket. Daarnaast slecht leverbaar, omdat het een uitloopmodel is (opvolger verwacht in september).

4. Renault Mégane hatchback GT-line: Ik vind hem best mooi voor een Mégane en kan met meer opties gunstiger geleased worden dan nr. 2 en 3. Ik heb nog geen proefrit gehad (overmorgen pas), maar ik vermoed dat deze het premium-gevoel wel merkbaar mist.

Moet uiterlijk 15 juni mijn keuze hebben gemaakt, dus nog ff overpeinzen en grasduinen in brochures e.d. :)

• Pannekoek81
Heb zelf ook een A3 SB besteld. Viel mij mee wat de opties kosten. Heb een pro line pakket samengesteld op de 1.6tdie (102gr) versie. Daarnaast nog wat extra opties, kwam uit op 32K. Heb inwezen van alles erop wat ik belangrijk vond zoals fatsoenlijke audio en climat control. Opties lijken door de komst van de nieuwe A3 aardig gedaald te zijn. Nieuwe A3 voor mij nog geen optie omdat de SB variant nog ff laat wachten.

Doordat het een 102gr versie is is ie goedkoper dan de gewone 1.6 tdi. Beide gereden, 0,0 verschil in rijden vond ik. Deze versie haalde mij over de streep.

• ST10©DE
  • Laatst online: 21:26

ST10©DE

Dus.............

Ik geloof dat ik de tip al eerder heb gelezen, maar wat ik heb gedaan om snel een auto geleverd te krijgen is gewoon bij wat dealers te kijken wat ze op voorraad hebben. En dan hopen dat ze wat hebben staan wat aan je verwachtingen voldoet en eventueel aanvullen met accessoires (geen bijtelling itt opties).

Zo heb ik vorig jaar binnen een maand een A3 SB geleverd gekregen. Een S-edition, met alle opties die ik noodzakelijk achtte. Helaas geen stoelverwarming voor mijn vrouw, maar dat woog voor mij niet op tegen de lange wachttijd als ik een met stoelverwarming zou willen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
en daarbij maakt het ook nog uit wat voor type leaseconstructie het is (operational of financial)
zit de voorschot brandstof erbij, hebben werknemers eigen risico bij schade of is dat nihil enz. enz.
het is dus niet zomaar klakkeloos te vergelijken met elkaar.

• PWM
  • Niet online
P. Mekes schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:50:
Ik geloof dat ik de tip al eerder heb gelezen, maar wat ik heb gedaan om snel een auto geleverd te krijgen is gewoon bij wat dealers te kijken wat ze op voorraad hebben. En dan hopen dat ze wat hebben staan wat aan je verwachtingen voldoet en eventueel aanvullen met accessoires (geen bijtelling itt opties).

Zo heb ik vorig jaar binnen een maand een A3 SB geleverd gekregen. Een S-edition, met alle opties die ik noodzakelijk achtte. Helaas geen stoelverwarming voor mijn vrouw, maar dat woog voor mij niet op tegen de lange wachttijd als ik een met stoelverwarming zou willen.
Achteraf voor 250 te krijgen per stoel in je audi ;)

• Luuk
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:15:

Persoonlijk zou ik nooit voor een Alfa Romeo gaan. De reden is vrij simpel: Die auto's zijn zó slecht afgewerkt, dat is echt niet grappig meer. Voor een anti-rookbehandeling pomp je er normaliter rook in (the good kind :P ), en die laat je 3 uur lang zitten. Lukt je bij geen enkele Alfa Romeo om die rook er 3 uur lang in voldoende mate in te houden. Daar moet je constant iets bijvullen, en daardoor krijg je ook geen mooi resultaat. Reden: De afwerking is gewoon niet zo goed als bij andere merken.
Afwerk-kwaliteit beoordelen aan de hand van een of andere rookbehandeling? right.. :z

• PauseBreak
  • Nu online
:
G-PHREAK schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:04:
[...]

Afwerk-kwaliteit beoordelen aan de hand van een of andere rookbehandeling? right.. :z
Het zegt genoeg als de rook er aan alle kanten uitkomt bij een bepaald merk, en bij de rest nagenoeg niet. Dus ja, dat kun je prima gebruiken want het zegt veel over de kieren en naden, en dus over hun kwaliteitseisen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
fraQ schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:19:

4. Renault Mégane hatchback GT-line: Ik vind hem best mooi voor een Mégane en kan met meer opties gunstiger geleased worden dan nr. 2 en 3. Ik heb nog geen proefrit gehad (overmorgen pas), maar ik vermoed dat deze het premium-gevoel wel merkbaar mist.
Kan je mij uitleggen wat het 'premium-gevoel' is dat je bij die Duitse wagens wel voelt?

Ik ben verstokte fransrijder maar als je gewoon puur naar de feiten kijkt is er niks beters aan een Duitse auto, alleen maar anders. In de betrouwbaarheidslijsten doen de Fransen het regelmatig beter, i.t.t. wat de meeste mensen denken. Duitse auto's zijn gemiddeld met dezelfde prestaties en opties 10-20% duurder. Het interieur is een kwestie van smaak maar hoewel het in Franse auto's wat frivoler is, is het qua materiaal echt niet minder. Qua prestaties krijg je best makkelijk wat fun onder je kont met de nieuwe THP motoren en veel stijvere vering die in de meeste PSA en Renaults zit.

Blijft over de restwaarde, die gebaseerd is op populariteit, die voor een belangrijk deel gebaseerd is op de mythe dat Duits veel betrouwbaarder is. Ben je echter goedkoper uit op de lange duur? Neen, want als je de NPV berekening doet zal je zien dat het feit dat je minder bij aanschaf uitgeeft opweegt tegen een lagere restwaarde.

Op moment ben ik in de markt voor een auto rond de 30k; opnieuw gaat het Frans worden, toch veel meer auto voor mijn geld. Ik heb de A3 bekeken maar allemachtig, wat een prijzen voor zo'n kleine auto zeg. Ver over de 32k ga ik als ik hem even leuk wil configureren als de Peugeot 508, die notabene een klasse hoger staat. Ik kan ook voor een DS4 gaan met 200pk met alles erop en eraan, en voor de kosten daarvan moet je nog steeds beknibbelen bij Audi, BMW en zelfs VW. Bekijk die auto eens en zeg dan dat dat minder 'premium-gevoel' geeft dan een A3 waar half leasend Nederland in rondrijdt.

Uiteindelijk is het allemaal smaak en er zijn zat Duitse wagens die er mooi uitzien en heerlijk rijden, maar premium zijn ze echt niet meer in de klasse tot 50k. Daarboven maken ze de dienst uit, maar een BMW 1 of 3 of een Audi A3 of A4 premium noemen terwijl er vele andere merken zijn die in die klasses net zulke mooie wagens maken... laat je niet gek maken zou ik zeggen :P
G-PHREAK schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:04:
[...]

Vorige maand eentje mee gehad die gloednieuw was, 1100 op de teller. Had al heel wat rammeltjes... het rijdt leuk, maar ik vraag me af hoe lang het allemaal in elkaar blijft steken. Natuurlijk was het een huurauto en die worden mishandeld, maar een Alfa met 170pk koop je ook om er stevig in te rijden. Ik vind dat toch wel een bummer als een auto twee weken nadat je de sleutels hebt gekregen al slijtage gaat vertonen.

[Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-05-2011 10:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Een goede duitser heeft het grote voordeel dat niet alles piept en kraakt na een paar jaar. Mijn oom heeft enkele renaults gehad, waarvan de laatste een megane scenic, en dat ding was 3 maanden oud en alles piepte en kraakte in dat ding.

Vriend van ons heeft een renault espace, en bij 130.000km hele blok aan gort (diesel), ja was een bekend probleem, iets met de 4de cilinder die niet goed genoeg gekoeld werd. Dus een bekend probleem, heeft hij wel zelf nog 2500€ moeten lappen om het opgelost te krijgen. En wat krijgt ie, dezelfde motor waar vermoedelijk dezelfde problemen mee zijn. Dan denk ik toch echt rot maar op met je renault. Dan heb je nog de oude Laguna, die staan er berucht om dat de electronica er ongeveer wekelijks mee ophoudt.

Peugeot heb ik geen ervaring mee, behalve dan dat als de buurman zijn auto te hard dicht laat vallen er een deuk in zijn portier zit :o , maar die zijn ronduit lelijk ;) en zien er hopeloos ouderwets uit als ze 1,5 jaar oud zijn.

Citroën is idd de enige franse auto die ik uberhaupt zou overwegen.

Die betrouwbaarheidscijfers zou ik wel eens willen zien, zijn die gebaseerd op "per jaar" of op "per gereden km?" En tevens gekeken naar de leeftijd van de auto? er rijden nog heel wat 20 jaar oude Duitsers rond, maar 20 jaar oude franse karretjes, zijn al heel wat zeldzamer, hoe zou dat dan komen. En als er zoveel oudere rondrijden zal de de uitval (panne) ook wat hoger worden. Cijfers wil ik best geloven maar dan wil wel zien hoe ze zijn opgebouwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij gaat het hier het volgende topic achterna: Wat is een 'luxewagen'? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RvL
Als je het over de Mégane Scenic hebt, dan heb je het over een model van voor 1999. Sinds die tijd is het geen Mégane Scenic meer maar gewoon een 'Scenic'. Als je het dus inderdaad over een Mégane Scenic hebt, heb je het dus over een auto van minimaal 12 jaar oud. Daar kun je bij geen enkel merk de huidige modellen meer mee vergelijken. Daarnaast is het voor de huidige modellen ook totaal niet relevant of er nog een hoop 20 jaar oude modellen van een merk rond rijden. Dat zegt hooguit iets over de betrouwbaarheid en degelijk van het merk destijds maar helemaal niets over de betrouwbaarheid en degelijkheid van de huidige modellen.

Renault heeft inderdaad een aantal slechte modellen gehad. De Laguna die je noemt is daar inderdaad een schoolvoorbeeld van en daar hebben ze zeker van geleerd. Maar de huige series van Renault zitten gewoon goed in elkaar en doen zeker niet onder voor een vergelijkbare (!) Duitser. Je kan een Clio bijvoorbeeld niet vergelijken met een Audi A4.

Dat ze een heel stuk verbetert zijn blijkt wel uit de verschillende testen op o.a. hier op Autoweek en verschillende betrouwbaarheidsonderzoeken onder moderne auto's. Maar ja, veel mensen blijven vasthouden aan 'Frans == Slecht' terwijl dat al enige tijd niet meer op gaat. Het vooroordeel blijft echter en is meestal zelfs nog van horen zeggen en niet uit eigen ervaring

Vergelijk bijvoorbeeld de onderstaande voorbeelden uit de Autoweek Tevredenheidstrofee, gehouden onder lezers (en dus berijders)

Renault Laguna
Volkswagen Passat

Zoals je kan zien slaat deze vergelijking in positieve zin uit naar de Laguna. Als je kijkt bij Storingen zie je dat de Laguna minder last lijkt te hebben van storingen, waaronder de door jou genoemde rammels en de electronica. Opvallend is echter wel dat de Renault meer terugroepacties heeft gehad, maar dat er minder mensen stil zijn komen te staan met de Laguna t.o.v. de passat

Een vergelijking met de Golf vs. de Mégane levert een vergelijkbaar plaatje op, maar met minder terugroepacties bij de Mégane.

En nee, hoewel ik momenteel Frans rijd ben ik zeker geen fanaat van Franse auto's. Ik ben echter wel realistisch en baseer me op de huidige feiten. Immers, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

[Voor 6% gewijzigd door RvL op 27-05-2011 09:26]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:06

Dionysos

Nec scire fas est omnia

TS, ik heb heel kort over dezelfde auto's nagedacht als jij (althans Giulietta, Golf en A3), maar ik heb eigenlijk meteen gekozen voor de Alfa - en wat denk je, geen seconde spijt!

Heerlijke auto om in te rijden. Qua looks is het natuurlijk smaakafhankelijk. Ik vind het mooi (ook de binnenkant). Belangrijkste overweging voor mij was dat 'ie lekker moest rijden'. Dat lukt wel met deze Alfa. :) Rij gewoon elke dag met een lach op mijn gezicht (ik heb hem nu 9 maanden en verveelt geen enkele dag).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:19

t_captain

Moderator General Chat
Zelf heb ik een tijd rondgereden met een BMW 118d. Ik zou de BMW zeker niet uitvlakken.

Fijnste viercilinder diesel de ik ken. Genoeg kracht vanaf stationair, mooie loop, lineaire koppelontwikkeling. Andere disels die ik heb gereden missen kracht onderin, of hebben een aan/uit gasrespons, of stampen en dreunen erop los.

Het fijne van de BMW was de combintie van rust op de snelweg (120 km/h @ 2000 rpm), met het bochtengedrag van een kart als je er zin in had (RWD, vrij goede gewichtsverdeling voor/achter). Bij de voorwielaandrijvers moet ik een soortgelijk weggedrag nog tegenkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fraQ
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:35:
[...]

Kan je mij uitleggen wat het 'premium-gevoel' is dat je bij die Duitse wagens wel voelt?
Het premium-gevoel is voor mij het gevoel dat je een auto rijdt waarvan de afwerking van topniveau is. Dus geen rammeltjes, piepjes en kraakjes zoals ik bij andere auto's wel al ervaren heb. Waarbij de gebruikte materialen van kwalitatief beter niveau zijn (dus zo min mogelijk plastic in het interieur, maar meer leer, aluminium, chroom etc.), en waarbij het interieur ook een zekere klasse, rust en luxe uitstraalt. Ter illustratie van het laatste: een interieur zoals dat te vinden is in bijvoorbeeld de laatste generatie Ford Fiesta/Focus vind ik schreeuwerig en staat me helemaal niet aan.

Tegelijkertijd realiseer ik me natuurlijk ook dat dit voor een belangrijk deel niet iets feitelijk aantoonbaars is. Een stuk merkbeleving en status komen hier ook bij kijken. En het feit dat de 'niet-premium' merken vaak een wat anoniemere uitstraling hebben. Misschien vind je dit heel oppervlakkig en snobistisch, maar zo voel ik het in ieder geval. :)

Ik ben er natuurlijk ook achter dat dit een keerzijde heeft in de vorm van de prijs en dat ik bij Renault, zeker in termen van meeruitrusting, meer voor minder krijg. Daarom dat ik de genoemde Mégane ook zeker wel een kans wil geven in de vorm van een proefrit zaterdag. Ik hoop daar positief verrast te worden.

[Voor 11% gewijzigd door fraQ op 27-05-2011 10:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Ik ben het helemaal eens met fraQ. Ik heb zelf een Volvo V40 gehad en dat ding straalde gewoon luxe en degelijkheid uit terwijl het helemaal niet zo'n super luxe wagen was. (En met 300.000km op de teller reed hij nog als een zonnetje en zag het interieur er nog steeds zeer netjes uit). Nu hebben we privé een Polo'tje en die is qua interieur gewoon ook oerdegelijk en rustig en rijdt ook heel soepeltjes en prettig. Mijn lease-Prius is dan toch veel meer "plastic fantastic" qua interieur :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
fraQ schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:36:

Daarom dat ik de genoemde Mégane ook zeker wel een kans wil geven in de vorm van een proefrit zaterdag. Ik hoop daar positief verrast te worden.
collega kwam van de week z'n nieuwe Megane estate laten zien, dat was 1 of andere Bose uitvoering (zwarte velgen, chromen dorpelplaatjes enz.)
maar die zag er echt supercompleet uit, bijna téveel knopjes.. dat dan weer wel, BMW heeft dat beter voor elkaar met 1 centrale draaiknop.

de vorige generatie megane vond ik echt een verschrikkelijk ding om te zien en te rijden (heb er een paar weken mee gereden wegens schade aan eigen auto)

het is dat die megane uit m'n budget viel, anders had ik die begin dit jaar besteld.

succes met proefrijden :)

[Voor 7% gewijzigd door Shanquish op 27-05-2011 11:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het is ook erg persoonlijk. Ik vind de interiors van alles wat van VAG komt oersaai, de ander noemt dat zakelijk of degelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:51:
Het is ook erg persoonlijk. Ik vind de interiors van alles wat van VAG komt oersaai, de ander noemt dat zakelijk of degelijk.
Tsja... Deutsche Gründlichkeit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Flagg schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:42:
Een goede duitser heeft het grote voordeel dat niet alles piept en kraakt na een paar jaar. Mijn oom heeft enkele renaults gehad, waarvan de laatste een megane scenic, en dat ding was 3 maanden oud en alles piepte en kraakte in dat ding.
Wat een onzin... De Seat Leon, van 3 jaar oud kraakt aan alle kanten, de Golf 6 die ik als leenauto kreeg had een fluitende airco en een licht ratelende versnellingsbak op het moment dat je het gas los liet...

Nee hoor, bij de standaard Duitsers is er echt niets beters... Tenzij je in het hogere segment komt... Vanaf 5 serie, A6, E klasse...
Vriend van ons heeft een renault espace, en bij 130.000km hele blok aan gort (diesel), ja was een bekend probleem, iets met de 4de cilinder die niet goed genoeg gekoeld werd. Dus een bekend probleem, heeft hij wel zelf nog 2500€ moeten lappen om het opgelost te krijgen. En wat krijgt ie, dezelfde motor waar vermoedelijk dezelfde problemen mee zijn. Dan denk ik toch echt rot maar op met je renault. Dan heb je nog de oude Laguna, die staan er berucht om dat de electronica er ongeveer wekelijks mee ophoudt.
Natuurlijk waren er meer problemen met de Laguna, maar dat was vooral met het 2001 modeljaar. En dan nog is het de grootste onzin dat iedere Laguna stil stond. Door mensen zoals jij, komen dit soort fabels de wereld in... Wekelijks!?!?

Toevallig hebben wij de Laguna uit 2001 gereden en buiten de achterklep nog geen enkel probleem gehad, na 4 jaar en 120.000 km verder... Het was een leasebak... En de achterklep was geen elektronisch probleem, maar het werd daar in Zuid Frankrijk zo warm en de hitte kon door de belading niet weg, dat er een stukje plastic was verbogen... Verder NIETS.
De huidige Laguna's staan hoger in de statistieken dan menig VW of welk VAG product dan ook...
Die betrouwbaarheidscijfers zou ik wel eens willen zien, zijn die gebaseerd op "per jaar" of op "per gereden km?" En tevens gekeken naar de leeftijd van de auto? er rijden nog heel wat 20 jaar oude Duitsers rond, maar 20 jaar oude franse karretjes, zijn al heel wat zeldzamer, hoe zou dat dan komen. En als er zoveel oudere rondrijden zal de de uitval (panne) ook wat hoger worden. Cijfers wil ik best geloven maar dan wil wel zien hoe ze zijn opgebouwd.
Misschien omdat de Golfjes door de vraag nog genoeg opbrengen. Wat overigens niets zegt over de kwaliteit. Een vriend van mij heeft veel geluk gehad en het scheelde niet veel of hij zakte compleet door het plaatwerk heen met zijn Golf 3.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Dionysos schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:30:
TS, ik heb heel kort over dezelfde auto's nagedacht als jij (althans Giulietta, Golf en A3), maar ik heb eigenlijk meteen gekozen voor de Alfa - en wat denk je, geen seconde spijt!

Heerlijke auto om in te rijden. Qua looks is het natuurlijk smaakafhankelijk. Ik vind het mooi (ook de binnenkant). Belangrijkste overweging voor mij was dat 'ie lekker moest rijden'. Dat lukt wel met deze Alfa. :) Rij gewoon elke dag met een lach op mijn gezicht (ik heb hem nu 9 maanden en verveelt geen enkele dag).
Denk dat dat het belangrijkste is, zeker met een lease auto, je hoeft toch niet bang te zijn voor gezeik, want alles wordt voor je opgelost. Dus je moet gewoon die auto nemen die de grootste grijs op je gezicht brengt. :)

En ik kan amper glimlachen als ik in een franse auto zit. (citroen als uitzondering) Zeker qua weggedrag, zo'n Alfa daarentegen... :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:51:
Wat mij wel opvalt is dat de materialen wel degelijk meer klasse uitstralen, dan het harde plastic wat je in de lagere klasses bij andere merken (te) veel tegenkomt. Vergelijk bijv. eens een Polo met een Fiat Punto, ik weet wel waar ik prettiger in zit. Maar ja, saai is het wel idd.

Wat ben ik blij met m'n Citroën DS3, best-of-both-worlds, klasse afwerking, mooie materialen, en zeker niet saai. Ook de wegligging is totaal on-frans, het standaard sport-onderstel maakt het een genot om sportief te rijden. Ik zou dan ook zeker eens kijken naar de DS4, erg mooie auto (IMHO). :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

dfrenner schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:03:
[...]

Wat een onzin... De Seat Leon, van 3 jaar oud kraakt aan alle kanten, de Golf 6 die ik als leenauto kreeg had een fluitende airco en een licht ratelende versnellingsbak op het moment dat je het gas los liet...

Nee hoor, bij de standaard Duitsers is er echt niets beters... Tenzij je in het hogere segment komt... Vanaf 5 serie, A6, E klasse...
Seat is nou ook niet echt een topduitser, das meer een prijsvechter nog vergelijkingen met trabant maken? oostduits is toch ook duits?

En ja bij de standaard duitsers is het echt wel beter een golf tegen een peug of Renault in dezelfde klasse is toch wat anders, ondanks dat ie akelig saai :P Zijn ook wel duurder over het algemeen, dus niks is voor niks
Natuurlijk waren er meer problemen met de Laguna, maar dat was vooral met het 2001 modeljaar. En dan nog is het de grootste onzin dat iedere Laguna stil stond. Door mensen zoals jij, komen dit soort fabels de wereld in..Wekelijks!?!?
Nee natuurlijk niet wekelijks, zoek het woord chargeren eens op das leerzaam.
Toevallig hebben wij de Laguna uit 2001 gereden en buiten de achterklep nog geen enkel probleem gehad, na 4 jaar en 120.000 km verder... Het was een leasebak... En de achterklep was geen elektronisch probleem, maar het werd daar in Zuid Frankrijk zo warm en de hitte kon door de belading niet weg, dat er een stukje plastic was verbogen... Verder NIETS.
De huidige Laguna's staan hoger in de statistieken dan menig VW of welk VAG product dan ook...
Is het nou toevallig dat je een Renault hebt gehad of is het nou toevallig dat die van jou geen problemen geeft? (sorrie die was flauw ;)

[...]
Misschien omdat de Golfjes door de vraag nog genoeg opbrengen. Wat overigens niets zegt over de kwaliteit. Een vriend van mij heeft veel geluk gehad en het scheelde niet veel of hij zakte compleet door het plaatwerk heen met zijn Golf 3.
Hoe oud was die Golf?

Ja en franse auto's roesten namelijk niet. :X vriend van ons heeft een 306 gti uit ik meen 2005, bij de buitenkant achterklep, binnenkant achterklep, binnenkant motorkap, deurstijlen. allemaal roest, die dingen roesten harder dan een Lancia uit 1970. (denk aan wat je net geleerd hebt he :))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Flagg schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:07:
Denk dat dat het belangrijkste is, zeker met een lease auto, je hoeft toch niet bang te zijn voor gezeik, want alles wordt voor je opgelost. Dus je moet gewoon die auto nemen die de grootste grijs op je gezicht brengt. :)

En ik kan amper glimlachen als ik in een franse auto zit. (citroen als uitzondering) Zeker qua weggedrag, zo'n Alfa daarentegen... :*)
Ik moet dan altijd denken aan die opmerking uit Top Gear: "Fiat makes cars that are everything a car can be; for a little while." [...and then they fall apart.] ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RvL
@Flagg
Wederom blijkt dat je mening gebaseerd is op ervaringen van anderen met oude modellen en sterke vooroordelen.

Je hebt het eerst over een Megane Scenic waarvan de laatste in 1999 van de band is gerold. Vervolgens heb je het over Peugeot 306GTI die voor het laatst in 2000 gemaakt is. Ofwel, omdat jij in die twee gevallen weet dat de ervaringen van anderen met Franse auto's minder zijn, deugen Franse auto's niet.

Geef mij bijvoorbeeld eens aan waarom het instapmodel Golf beter is dan het instapmodel 308, Mégane of C4? En dan heb ik het niet over de standaardopties, want dat durf ik je op een presenteerblaadje te geven dat dat in het voordeel van de Fransen uitvalt.

Wat betreft roest: kijk nog eens goed naar de links die ik je gaf en je zal zien dat de VW Golf slechter scoort op het punt roest dan b.v. de Mégane. En dan heb ik het niet over de Golf 3 en de Mégane 1.

Oh en je mening over wegligging is ook ernstig achterhaald. Frappant vind ik dan wel weer dat je qua wegligging wel weer in een Citroën gezien wil worden. De oude C4 heeft inderdaad een goede wegligging maar is toch wat week (al is het zeker niet des Citroëns). De C5 die ik heb gereden vond ik toch wat week. De Mégane daarentegen heeft een zeer goede wegligging en laat in o.a. de Multitest (Astra - Leon - Giulietta - Mégane) van Autoweek de Astra en de Leon achter zich. De Alfa is op dit moment de absolute top in de compacte middenklasse, dat ben ik met je eens.

offtopic:
Let wel, ik beweer hier nergens dat Duitse auto's geen goede auto's zijn. De Golf en aanverwanten zijn zeker goede auto's maar worden door sommigen over het paard getild. Ik probeer hier alleen te ontkrachtigen dat Franse auto's niet deugen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:35:
[...]

Het gevoel in een auto te rijden die niet voor iedereen is weggelegd.

Wat zijn daarvoor nodig:

1. een auto die op alle vlakken minstens zo goed is als een Skoda :P
Hoeft echt geen uitblinker te zijn, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat je auto meer kraakt en rammelt dan de Kia van de buren.

2. op een of ander vlak onderscheidend "anders" is, en op dat punt de concurrentie aftroeft (bijvoorbeeld door een zescilinder en achterwielaandrijving i.p.v een viercilinder met voorwielaandrijving)

3. zodanig duur is dat de rationele autokopers afhaken.
Dit zijn de kopers met stalen velgen onder hun auto, veilige kleur voor de restwaarde, 1.6 dieseltje voor de lage bijtelling. De kopers die de Peugeot 508 van zijn premium gevoel ontdoen, ook al is de auto kwalitatief niet slechter dan een Audi ;)

Om bij de 508 te blijven, hij zou premium zijn als hij:
1. niet met viercilinders te krijgen zou zijn maar alleen met een V6 benzine of V6 diesel. en voor de eco-liefhebbers een hybride die weer 50pk sterker is dan de gewone V6. Dat hoort er natuurlijk ook bij anno 2011.
2. tenminste 45.000 euro zou kosten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Flagg schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:31:
[...]

Ja en franse auto's roesten namelijk niet. :X vriend van ons heeft een 306 gti uit ik meen 2005,
Volgens mij is in 2002 de 307 op de markt gekomen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• L-VIS
  • Laatst online: 17:04
Om bij de 508 te blijven, hij zou premium zijn als hij:
1. niet met viercilinders te krijgen zou zijn maar alleen met een V6 benzine of V6 diesel. en voor de eco-liefhebbers een hybride die weer 50pk sterker is dan de gewone V6. Dat hoort er natuurlijk ook bij anno 2011.
2. tenminste 45.000 euro zou kosten
Dus een BMW 3- en 5-serie en Audi A4 en A6 zijn niet premium?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 20:48
Ik heb 11 juni een proefrit gepland staan met de Lexus CT200h, lijkt me een heerlijke auto. Goedkoop, mooi van binnen, vol met opties en goede service. Enige waar ik nog echt over twijfel is de aandrijving, een automaat is misschien relaxed in de file maar vind het wel een beetje oubollig. Maar moet dus raar lopen wil ik die Lexus niet gaan bestellen op 15 juni.

Overigens zal een Business Line Pro met navigatie ongeveer 35.000 kosten. In de lease ongeveer 870 euro p.m. voor 48 maanden/36000 km inclusief brandstof. Dat is een stuk goedkoper als bijvoorbeeld een Audi A3 of een ietwat aangeklede VW Golf. Maar die leaseprijzen zijn sowieso bizar waar ik werk, betaal echt veel te veel vind ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
M.a.w. helemaal niks dat met de kwaliteit van de auto zelf te maken heeft maar met jouw enigszins vreemde beeld van wat premium inhoudt. Met het laatste punt haal je meteen alle auto's in de post waarop ik reageerde uit die categorie.

[Voor 60% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-05-2011 13:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
L-VIS schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:16:
[...]

Dus een BMW 3- en 5-serie en Audi A4 en A6 zijn niet premium?
De A6 begint gewoon netjes bij de 45.xxx euro. En de BMW 5 zelfs vanaf 49k.

Wat betreft de 3 en A4: die zijn een beetje premium ;)
Aan de ene kant hebben ze iets te betaalbare uitvoeringen (318i etc), die bovendien veel te goed verkopen in NL. Daarmee balanceren ze wel op de grens van wat verstandig is voor je merk-identiteit. Aan de andere kant vinden Skoda rijders het nog steeds weggegooid geld om Audi of BMW te rijden dus zijn de rationele autokopers nog niet in de showroom te vinden.

Lexus zit wel echt in de gevarenzone met hun Auris HSDCT200h. Door de 14% bijtelling trekt deze auto Golf en Astra rijders aan. Natuurlijk is groen autorijden ook wel een beetje avant garde, maar volgens mij is die mode alweer een beetje passe. Die CT200h hadden ze in 2008 moeten neerzetten. En in 2011 moeten opvolgen door een CT350h ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:26:
[...]

M.a.w. helemaal niks dat met de kwaliteit van de auto zelf te maken heeft maar met jouw enigszins vreemde beeld van wat premium inhoudt. Met het laatste punt haal je meteen alle auto's in de post waarop ik reageerde uit die categorie.
Ook met kwaliteit van de auto: minstens net zo goed + op tenminste 1 onderscheidend punt veel beter.
Om de BMW 3 te nemen: over het algemeen zit deze net zo goed in elkaar als een VW Jetta. Veel betere handling. Veel betere motoren leverbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:26
u_nix_we_all schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:12:
[...]

Wat mij wel opvalt is dat de materialen wel degelijk meer klasse uitstralen, dan het harde plastic wat je in de lagere klasses bij andere merken (te) veel tegenkomt. Vergelijk bijv. eens een Polo met een Fiat Punto, ik weet wel waar ik prettiger in zit. Maar ja, saai is het wel idd.
Ik vind een Punto Evo toch wel wat leuker en mooier van binnen als een Polo. Ik heb heel lang in een Polo gereden en dat is ook één en al hard plastic. En wat is er trouwens boeiend aan 'soft-touch' plastic? Je zit er toch niet de hele tijd overheen te aaien? 8)7
u_nix_we_all schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:12:
Wat ben ik blij met m'n Citroën DS3, best-of-both-worlds, klasse afwerking, mooie materialen, en zeker niet saai. Ook de wegligging is totaal on-frans, het standaard sport-onderstel maakt het een genot om sportief te rijden.
Hier ook, stap elke dag in de auto met een grijns op mijn gezicht :*) Ook alleen maar positieve reacties van collega's, vrienden en familie. Mensen verwachten dat niet van een Citroën :D

De DS4 zou ik zeker als kandidaat voor een leaseauto meenemen, schijnt ook een toppertje te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Als ik het zo lees bedoeld t_captain met "premium" de hoeveelheid peniscompensatie die een auto levert. Ik heb er niet zo'n boodschap aan, ik vind mensen die de hele dag alleen in de auto zitten, en dan toch vinden dat dat wel minstens een A6 moet zijn vanwege het prestige, niet zo ..... prestigieus.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Peniscompensatie is synoniem voor status. Ik denk dat dit een van de drijfveren van mensen is om uberhaupt auto te rijden en een van de belangrijkste drijfveren om zo'n groot deel van het maandelijkse inkomen aan autorijden te besteden.
Ik heb het gevoel dat bij vrouwen de trefwoorden "gemak" en "vrijheid" belangrijker zijn dan status. Maar een man die "gemak" wil gaat trouwen, een man die "vrijheid" wil gaat motor rijden en Grolsch drinken. Die zaken hebben bij mannen dus wat minder koppeling met auto's. Blijven over: status en lol.

Dit verklaart deels ook waarom vrouwen vaak kleinere en goedkopere auto's rijden dan mannen. Statusgevoeligheid is iets minder gekoppeld aan bezit. Bij vogels zijn de felgekleurde exemplaren ook altijd de mannetjes :)

Al kunnen de Mini-rijdende dames en de V70 hockey moms er ook wat van. En ik zou me ook geen Estelle Gullit kunnen voorstellen zonder haar SUV ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:56:
Bij vogels zijn de felgekleurde exemplaren ook altijd de mannetjes :)
LOL, dus daarom ziet een beetje corporate carpark er uit als een zee van grijze en zwarte BMW's en Audi's. Maar je hebt wel gelijk dat veel mannen het als statussymbool zien, maar het signaal dat ik doorkrijg is niet: "Kijk, ik ben belangrijk" maar meer "Kijk, ik ben heel saai"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Blik1984 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:24:
Ik heb 11 juni een proefrit gepland staan met de Lexus CT200h, lijkt me een heerlijke auto. Goedkoop, mooi van binnen, vol met opties en goede service. Enige waar ik nog echt over twijfel is de aandrijving, een automaat is misschien relaxed in de file maar vind het wel een beetje oubollig. Maar moet dus raar lopen wil ik die Lexus niet gaan bestellen op 15 juni.

Overigens zal een Business Line Pro met navigatie ongeveer 35.000 kosten. In de lease ongeveer 870 euro p.m. voor 48 maanden/36000 km inclusief brandstof. Dat is een stuk goedkoper als bijvoorbeeld een Audi A3 of een ietwat aangeklede VW Golf. Maar die leaseprijzen zijn sowieso bizar waar ik werk, betaal echt veel te veel vind ik.
Ik heb begrepen dat er een enorme levertijd op de CT200h is. Ik hoop voor je dat dat voor jou geen probleem is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• L-VIS
  • Laatst online: 17:04
Blik1984 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:24:
Enige waar ik nog echt over twijfel is de aandrijving, een automaat is misschien relaxed in de file maar vind het wel een beetje oubollig. Maar moet dus raar lopen wil ik die Lexus niet gaan bestellen op 15 juni.
Even dit punt eruit nemen. Ik vind een automaat verre van oubollig! Het is modern, ontspannen en stiller. ik rij zelf een Auris HSD, en ik vind het prima rijden. Maar de aandrijflijn (dus de hele combo) is er wel 1 waar je van moet houden. Ik vind dat je een automaat in 2011 niet meer oubollig kan noemen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 20:48
Danot schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:01:
[...]

Ik heb begrepen dat er een enorme levertijd op de CT200h is. Ik hoop voor je dat dat voor jou geen probleem is.
Levertijd is niet langer als bijvoorbeeld op een Audi A3, is voor mij verder geen probleem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fraQ
Danot schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:01:
[...]

Die levertijd was in eerste instantie 10+ maanden, maar is inmiddels 7 maanden. Nog steeds langer dan gemiddeld, maar ik denk dat de CT200h dat wachten wel waard is. Er zijn overigens nog wel meer merken met langere levertijd momenteel (Audi, Ford).
Pagina: 1 2 3 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee