Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.678 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40
L-VIS schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:05:
[...]

Even dit punt eruit nemen. Ik vind een automaat verre van oubollig! Het is modern, ontspannen en stiller. ik rij zelf een Auris HSD, en ik vind het prima rijden. Maar de aandrijflijn (dus de hele combo) is er wel 1 waar je van moet houden. Ik vind dat je een automaat in 2011 niet meer oubollig kan noemen :)
Tja, ik vind een automaat meer voor mensen die al te lang in een schakelbak hebben rondgereden. Maar meningen daarover mogen natuurlijk verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
u_nix_we_all schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:12:
Wat mij wel opvalt is dat de materialen wel degelijk meer klasse uitstralen, dan het harde plastic wat je in de lagere klasses bij andere merken (te) veel tegenkomt. Vergelijk bijv. eens een Polo met een Fiat Punto, ik weet wel waar ik prettiger in zit. Maar ja, saai is het wel idd.
Ik nodig je eens uit een Golf 6 trendline te testen. Zelfs het stuur is hard plastic, waar andere merken betere kwaliteit hebben. Ook het dash ziet er niet uit met scherpe randjes. Trendline dus... Pak daar eens een Renault Expression bij!
Flagg schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:31:
Seat is nou ook niet echt een topduitser, das meer een prijsvechter nog vergelijkingen met trabant maken? oostduits is toch ook duits?
Seat is 100% VAG, met exact dezelfde onderdelen als in de rest!
Kijk eens naar de Exeo, dan heb je bijna hetzelfde interieur als in het vorige model A4...
En ja bij de standaard duitsers is het echt wel beter een golf tegen een peug of Renault in dezelfde klasse is toch wat anders, ondanks dat ie akelig saai :P Zijn ook wel duurder over het algemeen, dus niks is voor niks
Een trendline is toch een standaard Golf?
Behalve de prijs verliest die het toch echt op ieder punt van de concurrentie! Je ziet ze niet voor niets, nagenoeg nooit rijden...
Nee natuurlijk niet wekelijks, zoek het woord chargeren eens op das leerzaam.
Zo krijg je de geruchten...
Is het nou toevallig dat je een Renault hebt gehad of is het nou toevallig dat die van jou geen problemen geeft? (sorrie die was flauw ;)
Net zo toevallig als die vriend van je...
Hoe oud was die Golf?
1997
Ja en franse auto's roesten namelijk niet. :X vriend van ons heeft een 306 gti uit ik meen 2005, bij de buitenkant achterklep, binnenkant achterklep, binnenkant motorkap, deurstijlen. allemaal roest, die dingen roesten harder dan een Lancia uit 1970. (denk aan wat je net geleerd hebt he :))
Tegenwoordig niet meer nee.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

t_captain schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:15:
[...]

Volgens mij is in 2002 de 307 op de markt gekomen ;)
I stand corrected, ik meen dat ie zei dat het 2005 was maar kan natuurijk ouder zijn, ik zie het verschil niet echt tussen een 10 jaar oude en 2 jaar oude peug, maar dat ligt ws aan mijn interesses. ;)
u_nix_we_all schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:42:
Als ik het zo lees bedoeld t_captain met "premium" de hoeveelheid peniscompensatie die een auto levert. Ik heb er niet zo'n boodschap aan, ik vind mensen die de hele dag alleen in de auto zitten, en dan toch vinden dat dat wel minstens een A6 moet zijn vanwege het prestige, niet zo ..... prestigieus.
En gek genoeg maken eigenlijk alleen mensen met kleine kutautootjes dit soort opmerkingen. Vreemd toch.

Een oplettende lezer zou dan misschien kunnen denken dat mensen die dit soort dingen zeggen, zich een zekere superioriteit aanmeten doordat ze in een klein autootje rijden.

Waardoor dat kleine autootje weer een soort statussymbool wordt.

Hetzelfde effect (poging althans) je betaalt alleen minder wegenbelasting. Good show. _/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door Flagg op 27-05-2011 15:07 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Flagg schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:58:
[...]

En gek genoeg maken eigenlijk alleen mensen met kleine kutautootjes dit soort opmerkingen. Vreemd toch.

Een oplettende lezer zou dan misschien kunnen denken dat mensen die dit soort dingen zeggen, zich een zekere superioriteit aanmeten doordat ze in een klein autootje rijden.
Penis-compensatie-compensatie ? :P
Waardoor dat kleine autootje weer een soort statussymbool wordt.

Hetzelfde effect (poging althans) je betaalt alleen minder wegenbelasting. Good show. _/-\o_
En het werkt nog ook ! Ik lach me een slag in de rondte qua bijtelling, en de positieve aandacht die je krijgt (ook van vrouwen ;) ) is niet vergelijkbaar met de reacties die ik kreeg toen ik nog standaard Volvo S40/VW Passat/Opel Vectra etc van de baas meekreeg. (Lees geen/nauwelijks/lauwe reacties) OK, dat zijn dan niet heel erg dikke bazenbakken, maar toch goeie middenklassers, maar stuk voor stuk saaie eenheidsworst.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:07
Het gaat dan ook niet om de grootte van de auto, maar om wat je ermee doet. ;)

Maar volgens mij gaat dit topic inderdaad de verkeerde kant op. Autorijden is nu eenmaal emotie, en iedereen beleeft dat op een andere manier.
Wat meer praktische argumenten die je dient te overwegen is: hoeveel ga je in de auto rijden? ga je vaak op vakantie? heb je behoefte aan zaken als navigatie of een goede geluidsinstallatie? heb je kinderen te vervoeren?
Al deze vragen kunnen invloed hebben op de keuze van de auto. Heb je vervolgens een selectie gemaakt, ga dan een proefrit maken in iedere auto uit de selectie, en kies de auto die je het meeste bevalt, liefst zonder erbij stil te staan wat de buurman ervan gaat denken.

Eigenlijk heel simpel.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

u_nix_we_all schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:23:
[...]

Penis-compensatie-compensatie ? :P

[...]

En het werkt nog ook ! Ik lach me een slag in de rondte qua bijtelling, en de positieve aandacht die je krijgt (ook van vrouwen ;) ) is niet vergelijkbaar met de reacties die ik kreeg toen ik nog standaard Volvo S40/VW Passat/Opel Vectra etc van de baas meekreeg. (Lees geen/nauwelijks/lauwe reacties) OK, dat zijn dan niet heel erg dikke bazenbakken, maar toch goeie middenklassers, maar stuk voor stuk saaie eenheidsworst.
hehe ik zie nu beelden van een rose fiat 500 met een hello kitty stikker. :p

Ik "krijg" over 2 maanden een nieuwe leasbak in miin mik geschoven, kans is levensgroot aanwezig dat wanneer ik wegrijd bij de dealer om mij heen een heleboel medeweggebruikers spontaan in slaap vallen. Een donkerblauwe VW golf variant slowmotion, wordt ook ingezet bij rent-o-kill, schijnt dat zelfs grijze muizen ervan in slaap vallen. :-)

Valt niet veel status aan te onttrekken ben ik bang. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Vrouwen reageren toch anders op auto's en motoren dan je als man zou denken. Uit eigen ervaring:

Wel: Honda Shadow. Niet: Triumph Daytona met een boel carbon onderdelen.

Wel: kleine auto (+1 voor u_nix_we_all, kennelijk denken vrouwen dat mannen met kleine auto's een grote schoenmaat hebben o.i.d ;)).
Niet: zwarte BMW coupe (het zijn vooral jongens met petjes die 'm erg mooi vinden bij stoplichten)
Wel: knalrode RX-8

Die laatste is me nog een beetje een raadsel. Veel vrouwen vinden 'm helemaal te gek, terwijl het toch net zo'n poserbak is als de Daytona, zij het met 4 wielen i.p.v. 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Laatst online: 16:10
dfrenner schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:30:

Seat is 100% VAG, met exact dezelfde onderdelen als in de rest!
Kijk eens naar de Exeo, dan heb je bijna hetzelfde interieur als in het vorige model A4...
Exeo is gewoon de vorige a4 met het dash uit de a4 cabrio (vorig model). Maar goed, seat of vw/audi, seat rammelt toch een stuk meer binnen korte tijd en het plastic heeft een meer hard plastic uitstraling dan vw/audi.

Ik rij nu seat, ding is 3 jaar, genoeg kraakjes en dash is hard plastic. Ik heb een A3 besteld. Dash is misschien wat strak en wat saai voor sommige, ik vind netjes en prima. Collega van me rijdt exeo, leuke wagen, maar toch, de aansluitingen zijn allemaal stuk minder en zitten kraakjes in. Ja seat is goedkoper, net als skoda binnen VAG, maar er zit wel degelijk verschil tussen die merken naast alleen de prijs. Afwerking is gewoon minder. Keuze die je maakt.

Frans of duits, het is kwestie van smaak. Ikzelf geef voorkeur aan duits, behalve als je naar de kleintjes gaat kijken (fox/lupo/twingo/clio). Dan vind ik de franse leuker, mn vriendin heeft nieuwe twingo, stuk leuker dan foxje. Maar goed, het blijft smaak en wat wil je betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 16:30
haha mooie discussies hier .
Maar heb jaren renault gereden , en wil gewoon wat anders ben beetje moe .En huidige auto heb ik zoveel pech mee gehad .
En levertijd voor mij zeker een probleem, al denk ik dat ik me gewoon neer moet leggen dat het volgend jaar gaat worden.
Nu zit ik gewoon te denken om gewoon ff te wachten , mijn huidige megane op te laten lappen en door de APK te halen.
Dan eens kijken wat de nieuwe Citroen bijv is ,(die DS5 beloofd ook veel) .
Maar aan andere kant heb ik gewoon geen zin om nog geld in huidige auto te moeten stoppen terwijl je leasebak mag rijden ..
Audi garage wist me bijv te melden dat de kans aanwezig is als je nu een A3 besteld dat je automatisch het nieuwe model zal krijgen (in 2012)

valt me btw op dat niemand het over die ford focus heeft ?

[ Voor 4% gewijzigd door Pimmetje651 op 28-05-2011 22:46 ]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Die opmerking van de audi dealer lijkt me niet. Je weet niet eens exact hoe die word en eruit komt te zien, welke uitvoering, hoeveel die kost. SB variant komt pas later (2013?). Denk dat de dealer bedoeld, je krijgt hem pas in 2012 ipv het nieuwe model.

Je kiest voor het huidige model en die is nog gewoon te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
is het niet zo dat je zodra je een leasewagen heb uitgekozen je een zgn. voorloopauto krijgt?
dan hoef je in elk geval geen geld meer in je oude (eigen?) auto te stoppen.

bij mij ging het destijds wel zo, de directie was er over uit dat ik een auto mocht uitzoeken, in welke categorie e.d.
op het moment dat ik een bestelling had gedaan kreeg ik in afwachting van de levering een tijdelijke auto van de leasemij. (dus geen auto uit de interne pool van de werkgever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
shameete schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:58:
is het niet zo dat je zodra je een leasewagen heb uitgekozen je een zgn. voorloopauto krijgt?
dan hoef je in elk geval geen geld meer in je oude (eigen?) auto te stoppen.

bij mij ging het destijds wel zo, de directie was er over uit dat ik een auto mocht uitzoeken, in welke categorie e.d.
op het moment dat ik een bestelling had gedaan kreeg ik in afwachting van de levering een tijdelijke auto van de leasemij. (dus geen auto uit de interne pool van de werkgever)
Helaas ik krijg die optie van een voorloop auto niet, dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
tja maar inmiddels schiet het niet op met het maken van een keuze of beslissing :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 23:40
Ik zou de alfa Giulietta QV kiezen. Gewoon een erg fijne auto om in te rijden, en ziet er erg mooi uit. Heb inmiddels 7000 km in deze auto achter de rug en ben er echt erg blij mee. Door de DNA knop relaxed rijden in de file, en als je wat meer ruimte hebt lekker het gas er op. Voor de QV had ik een BMW 118D, ook een fijne auto, en zeer degelijk. De alfa geeft mij echter veel meer rijplezier dan de BMW. De gebruikte materialen voor het interieur zijn wel van wat mindere kwaliteit, maar dat valt me nu niet eens meer op. Eigenlijk iedereen die voor het eerst in mijn QV zit is erg onder de indruk (van de buitenkant, interieur en power).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Heeft die QV eigenlijk al de nieuwe versnellingsbak? (omdat je spreejt over relaxed filerijden)

Ik heb gezien dat een 1.4 MJ 170 + die bak al een vanafprijs van 30k oplevert, als die bak standaard op de QV zit dan is het prijsverschil niet zo groot meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:40:
valt me btw op dat niemand het over die ford focus heeft ?
Fijne auto's om te rijden alleen de dealers zijn hufters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 16:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

bouwfraude schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:36:
[...]

Niet allemaal. Ligt net aan je regio... Hier zijn ze erg netjes en staan ze er zelfs bekend om je goed te helpen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 23:40
t_captain schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:41:
Heeft die QV eigenlijk al de nieuwe versnellingsbak? (omdat je spreejt over relaxed filerijden)

Ik heb gezien dat een 1.4 MJ 170 + die bak al een vanafprijs van 30k oplevert, als die bak standaard op de QV zit dan is het prijsverschil niet zo groot meer)
Bedoel je de TCT variant? Die komt niet voor de QV, dat blijft een handgeschakelde auto. Het file rijden ervaar ik in de Neutral stand van de auto als prettig, prettiger dan in de Dynamic Stand. Verder schakelt de auto prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is dat jammer of juist okee? TCT is toch zo'n snelschakel-bak met een dubbele koppeling? Of is het niet zo sportief als een ouderwetse H-grid met 1 koppeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
tja zo'n TCT bak lijkt me wel leuk, maar daardoor zal helaas de binnenkant van de Alfa niet verbeteren :(

Dammn wat is dit toch eigenlijk een luxe probleem om niet te kunnen kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:05

vhal

ಠ_ಠ

bouwfraude schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:36:
[...]

Ik mag anders niet klagen over mijn dealer in Bergschenhoek.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
vind appart maar heb vaker vernomen dat ford dealers net de meest prettige zijn ?Moet eerlijk zeggen dat ik dit nog niet ervaren heb.
Iemand al wel eens mee gezien mbt myford touch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Het zal ook wel per dealer verschillen.
Er gaan aan een Ford dingen stuk die bij Japanners nooit stuk gaan (of in ieder geval niet zo snel)
en je spreekt nooit met een monteur zelf er zit altijd een receptie tussen, alles is onmogelijk.
Als ik verhalen van een collega hoor hoe hij bij een andere Ford dealer behandeld wordt, treurig.

Voor mijn nieuwe auto ben ik alle dealers in het dorp gaan kijken. Overal vriendelijk te woord gestaan,
praatje gemaakt soms zelfs een proefrit of dat kon geregeld worden. Alleen bij Ford en volgens mij Renault zegden ze niet eens gedag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 15:53

RvL

Dat ligt dan toch echt aan de dealer. Ik heb met Renault en Ford andere ervaringen.

Bij de lokale VAG dealer had ik echter eenzelfde ervaring als de ervaring die je beschrijft. Nauwelijks te woord gestaan, niet het gevoel dat je serieus genomen wordt, zeer moeilijk doen over een proefrit om deze vervolgens via de website van Skoda te regelen en na de proefrit nauwelijks interesse tonen. Toen was mijn zin echt over.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
RvL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:36:
Dat ligt dan toch echt aan de dealer. Ik heb met Renault en Ford andere ervaringen.

Bij de lokale VAG dealer had ik echter eenzelfde ervaring als de ervaring die je beschrijft. Nauwelijks te woord gestaan, niet het gevoel dat je serieus genomen wordt, zeer moeilijk doen over een proefrit om deze vervolgens via de website van Skoda te regelen en na de proefrit nauwelijks interesse tonen. Toen was mijn zin echt over.
Bij vag is het algemeen bekend... Vooral audi en vw...
Ik heb betere ervaringen bij Seat en Skoda...

Maar de beste ervaringen bij Volvo! Wat een top service. Petje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Hmmm heb juist bij Audi een postief gevoel gekregen, werd netjes behandeld en ze namen de tijd. Bij VW en Seat stuk minder, amper geholpen. Moeite doen om proefrit te regelen.

Skoda was ook prima, netjes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 15:53

RvL

Waaruit maar weer blijkt dat het gewoon echt per dealer verschilt.

Het heeft bij mij in ieder geval zwaar meegeteld in het maken van m'n keuze tussen de Renault Mégane Estate en de Skoda Octavia Combi (maar was niet doorslaggevend overigens).

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Vandaag gaan kijken bij lokale citroen dealer mbt de lancering van de Ds4 en er zelfs stuk in gereden.
tja wat ik ervan moet vinden weet ik nog niet, alleen de klokjes ... wauw wat gaaf :)! Kreeg de 1.6 mee om te testrijden maar dat vond ik echt een verschrikking van een motor zat geen pit in.maar men heeft ook nog een 200 pk variant gaven ze aan hmmmmm dat klinkt leuker dacht ik ..
Morgen eens kijken wat bijtelling doet ... ik maak het mezelf niet makkelijk merk ik weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:17:
... Kreeg de 1.6 mee om te testrijden maar dat vond ik echt een verschrikking van een motor zat geen pit in.maar men heeft ook nog een 2200 pk variant gaven ze aan hmmmmm dat klinkt leuker dacht ik ...
Dat zal brandstof zuipen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Roenie schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 08:35:
[...]
Dat zal brandstof zuipen ;)
Oeps :P maar wel gaaf om te hebben in een DS4 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:22

PauseBreak

derp!

Ik denk dat je dan meer geld kwijt bent aan banden dan je lief is :P Overigens is de 1.6THP exact dezelfde motor als gebruikt in de Mini Cooper, en de 156PK variant zou in principe ruim voldoende kracht moeten hebben om die DS4 leuk vooruit te helpen. Al is meer natuurlijk altijd leuker ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

dfrenner schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:49:
[...]

Bij vag is het algemeen bekend... Vooral audi en vw...
Wat een nonsens. Alsof het merk ook maar iets zegt over de dienstverlening of houding van de dealer. Over het algemeen is ook de dealer gewoon een zelfstandig bedrijf met een eigen cultuur. Daar verandert een merk maar weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
De 156pk in de DS4 komt alleen met die ranzige EGS automaat van PSA. Ik heb de HDi 110 gereden met die bak en het was een ramp, mijn vriendin werd misselijk van het hikken van de auto bij het schakelen. De 200pk die ik eigenlijk op het oog had was niet beschikbaar, maar ik hoef hem ook niet te rijden. De auto ziet er erg goed uit, maar biedt in feite niet veel meer dan de C4 op veel vlakken (interieur is identiek tenzij je full leather kiest en dan ga je richting de 40k) en op voor mij bepalende vlakken minder. De achterbank is amper bruikbaar en de achterbak is fors kleiner dan de C4. Een golftas bijvoorbeeld past niet eens.

Style over substance. Verder rijdt de auto erg lekker trouwens, prima wegligging.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:20

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Edmin schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:57:
[...]

Wat een nonsens. Alsof het merk ook maar iets zegt over de dienstverlening of houding van de dealer. Over het algemeen is ook de dealer gewoon een zelfstandig bedrijf met een eigen cultuur. Daar verandert een merk maar weinig aan.
Helemaal eens, ik heb bij diverse Seat dealers mijn auto neergezet (lease Leon 1.6) en er zit nogal wat verschil tussen de service van beide dealers. Zit nu in Amsterdam (seat point) en ik word daar echt heel anders geholpen dan in Utrecht. Altijd zeer correct en er wordt echt nagedacht over hoe de klant tevreden gehouden kan worden.

Ik ben wel van mening dat er vanuit de Volkswagen groep wat meer sturing mag komen, want soms is het echt belachelijk wat er aan 'service' plaatsvindt.

@Pimmetje651 heb je al eens gereden in een Leon of Ibiza FR editie (DSG)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

@Dr. Strangelove:
Dat 'hikken' bij het schakelen krijg je omdat het geen automaat is, maar een robotbak. Je moet dus net als met een handbak, gas lossen als de bak gaat schakelen. Doe je dat niet, dan krijg je inderdaad dat hikken :P
Overigens zou het voor PSA fijn zijn wanneer ze wél een fatsoenlijke automaat zouden gebruiken, in plaats van zo'n walgelijk ding. Ik ben het helemaal met je eens dat het geen fijne manier van rijden is. Doe mij dan maar gewoon een handbak.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13

Animal_X

Rodin

Afbeeldingslocatie: http://reviews.cnet.com/i/tim//2010/03/26/Volvo_C30_OVR_620_610x290.jpg

Mits ruimte niet echt een issue is: de 2011 Volvo C30 R-Design, 2.0L 145pk, 20% bijtelling. Misschien op de A3 sportsback na de meest comfortabele en unieke auto, meer premium gevoel ook!

Misschien net buiten budget, maar voor 40k rijd je ook al een S60 R-Design met 20% bijtelling:

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2010/Volvo_S60_R_Design.jpg

Guilietta heb ik ook in gereden, maar daar zitten echt verschikkelijke stoelen in... Erg oncomfortabel... en zelfs een (optionele!) een lendensteun weet hier weinig aan te veranderen...

[ Voor 40% gewijzigd door Animal_X op 19-06-2011 11:44 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Mis je de achterdeuren niet in een C30?
Ik vind dat altijd zo onhandig een driedeurs auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
PauseBreak schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:10:
@Dr. Strangelove:
Dat 'hikken' bij het schakelen krijg je omdat het geen automaat is, maar een robotbak. Je moet dus net als met een handbak, gas lossen als de bak gaat schakelen. Doe je dat niet, dan krijg je inderdaad dat hikken :P
Overigens zou het voor PSA fijn zijn wanneer ze wél een fatsoenlijke automaat zouden gebruiken, in plaats van zo'n walgelijk ding. Ik ben het helemaal met je eens dat het geen fijne manier van rijden is. Doe mij dan maar gewoon een handbak.
Het is inderdaad geen 'echte' automaat, maar zo moet je hem wel behandelen. Ik heb ook een tijdje gereden met de schakelflippers achter het stuur maar het hikken blijft, je mag alleen dan zelf bepalen wanneer hij hikt ;) Ik vind het een travestie van een ding, zeker op een auto als de DS4.

De C4 valt voor mij om dezelfde reden af; ik wil minimaal de 156pk THP maar die krijg je ook alleen in combinatie met de EGS op de C4. Gelukkig kan ik de 508, mijn huidige frontrunner, wel krijgen met de 156pk en handbak, en dat is een erg fijne combi. Mysterie waarom je dat niet op de DS4 kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Animal_X schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:36:
[afbeelding]

Misschien net buiten budget, maar voor 40k rijd je ook al een S60 R-Design met 20% bijtelling:
Toch niet zo'n 1.6 diesel, da's in die klasse echt ongepast ;) Ding presteert minder dan de zwakste diesel in de BMW 1 serie. Volgens mij rij je rond dat bedrag ook een 320d EDE. Wat kaler uitgevoerd maar wel leuke rijdynamiek en voldoende vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 11:13

Animal_X

Rodin

t_captain schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:17:
[...]

Toch niet zo'n 1.6 diesel, da's in die klasse echt ongepast ;) Ding presteert minder dan de zwakste diesel in de BMW 1 serie. Volgens mij rij je rond dat bedrag ook een 320d EDE. Wat kaler uitgevoerd maar wel leuke rijdynamiek en voldoende vermogen.
Klopt, 1,6D 115pk, start-stop, 6bak. Hij wil desondanks nog best wel vooruit hoor.

Overigens, als ik de TS was zou ik een tijdelijke huurauto regelen oid en wachten op de nieuwe Mercedes A-klasse:

Afbeeldingslocatie: http://www.play-auto.net/wp-content/uploads/2010/01/new-mercedes-a-class-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autofans.be/sites/default/files/imce4/mercedes-benz-a-klasse-render.jpg

:9~

[ Voor 3% gewijzigd door Animal_X op 19-06-2011 13:05 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Animal_X schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:58:
[...]
Klopt, 1,6D 115pk, start-stop, 6bak. Hij wil desondanks nog best wel vooruit hoor.
Ik heb ooit gereden in een S40 met dat blok en met die auto vond ik het al geen overtuigende combinatie. Te weinig koppel bij zeer lage toerentallen (bv als je wegrijd van een verkeersdrempel in de 2e versnelling).
Op die S40 zat een vijfbak, waardoor de motor enorm stond te stampen met 2700 rpm bij 120. Met een zesbak kun je dat wel strak krijgen, maar dan heb je echt nul acceleratie meer als je niet terugschakelt.

Ik snap overigens niet waarom dat blok in meer dan vijf jaar tijd slechts 5 pk erbij heeft gekregen. De snelste versie van de tweeliter BMW diesel is in die tijd van 150 naar 204 pk gegaan en er zit straks nog meer in het vat (25d versie). Dat geeft me geen goed gevoel mbt de betrouwbaarheid - zit het blok al zodanig aan z'n grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Neuh, die 1.6D in de Volvo's is afkomstig van PSA en die hebben andere krachtbronnen wanneer je meer kracht wilt hebben. Qua betrouwbaarheid zit het wel snor met die motoren.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik weet dat het blok van Peugeot komt. In de 207 is het een ronduit fijne motor, in een 308 wil het ook wel. In een S60 heeft het blok imho niets te zoeken :)

Ik weet ook dat je bij Volvo een hele mooie serie vijfcilinders kan kopen en bij Peugeot een 2.2 HDi. Maar het feit dat er na al die jaren geen snellere versie van het blok is gekomen, niet bij PSA, niet bij Volvo, niet bij Mini, wekt bij mij geen vertrouwen. Vooral omdat ik geruchten hoor dat BMW z'n eigen blok aan het aanpassen is voor de Mini Cooper SD i.p.v. gewoon even wat meer turbodruk op de HDiF te zetten. In de tussentijd zijn andere dieselblokken wel 25 a 35% gegroeid in topvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:51
Ik zit ook erg te twijfelen over de keuze van mijn nieuwe leasebak. Leasebudget is haast 800 euro. De volgende punten zijn voor mij belangrijk:

- niet te duur: ik zie een auto voornamelijk als vervoersmiddel, niet als statussymbool. Ik wil in de lease max. ongeveer €250,- per maand betalen;

- wel een beetje luxe: navigatiesysteem, cruise control en dergelijke belangrijk;

- goede stoeltjes: krijg bij te zachte stoelen snel last van mijn rug;

- 5-deurs i.v.m. mogelijke gezinsuitbreiding in de komende 4 jaar;

- een beetje milieuvriendelijk, max. 20% bijtelling;

- een 'normale' levertijd: geen jaar wachten ofzo.

Nu kom ik met deze eisen al heel snel uit op de Lexus CT200h of de Toyota Auris Full Hybrid. Ik vind persoonlijk de Auris mooier van de buitenkant. De Lexus is iets mooier ingericht. Overigens zou ik bij de Auris wel een boel opties nemen. Dan nog heb ik voor rond de €200,- per maand een prima bak met alle denkbare luxe, die daarnaast milieuvriendelijk is. De Lexus zou me iets duurder uitvallen. Dat vind ik niet zo erg, maar het grote probleem daarbij vind ik dat de levertijd een maand of 7 is. Dat vind ik te lang.

Zie ik wellicht nog andere goede opties over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
donleone83 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:54:

Nu kom ik met deze eisen al heel snel uit op de Lexus CT200h of de Toyota Auris Full Hybrid. [...]
Volgens mij valt de Lexus dan af op de levertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
t_captain schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:37:
[...]

Volgens mij valt de Lexus dan af op de levertijd...
Ook ik schreef:
De Lexus zou me iets duurder uitvallen. Dat vind ik niet zo erg, maar het grote probleem daarbij vind ik dat de levertijd een maand of 7 is. Dat vind ik te lang.
Andere opties? Ik las iets over de 308 Blue Line in de lease, vind ik ook een mooie bak, helemaal met panaromadak. Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja, en niet best. De 1.6 Vti benzine is de non-turbo van BMW die ook in de Mini ligt. Hij is te traag en heeft een waardeloze loop (hakkerig, stotteren, traag). Binnenkant is mooi; en ruim en redelijk stil op de snelweg. Ik vind de versnellingsbak, koppeling waardeloos. En tevens het stuurgedrag; de auto trekt enorm 'rechtdoor' - als je stuurt - moet je met twee handen krachtzetten om door de 'rechtdoorbekrachting' heen te sturen. Bleeh.

Geen fijne rijders auto; absoluut niet. Wellicht met een 1.6 HDI, of 2.0 wel een betere 'motor' ; maar het rijdt echt onplezierig. Afstandelijk; hangen aan je handen (die je dus niet kan ondersteunen); veel te zwaar bij 'corrigeren zijwind' , schakelt slecht, koppelt slecht, benzine blok waardeloos.

Neem géén 308. Ik heb 9(!) software updates gehad, een nieuw vliegwiel, en een nieuwe koppeling. BAH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

t_captain schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:13:
Ik weet dat het blok van Peugeot komt. In de 207 is het een ronduit fijne motor, in een 308 wil het ook wel. In een S60 heeft het blok imho niets te zoeken :)

Ik weet ook dat je bij Volvo een hele mooie serie vijfcilinders kan kopen en bij Peugeot een 2.2 HDi. Maar het feit dat er na al die jaren geen snellere versie van het blok is gekomen, niet bij PSA, niet bij Volvo, niet bij Mini, wekt bij mij geen vertrouwen. Vooral omdat ik geruchten hoor dat BMW z'n eigen blok aan het aanpassen is voor de Mini Cooper SD i.p.v. gewoon even wat meer turbodruk op de HDiF te zetten. In de tussentijd zijn andere dieselblokken wel 25 a 35% gegroeid in topvermogen.
De toename van het aantal pk's zegt natuurlijk niet zo heel veel. Zeker bij Franse merken niet. Onderhuids gebeurt er vaak wel wat. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik bij PSA's motoren niet heel erg op de hoogte ben, maar ook daar zie je dat de nadruk niet ligt op zoveel mogelijk vermogen eruit trekken, maar gewoon zuinige, betrouwbare blokken bouwen. En dat zie je over de hele linie terug, in werkelijk alle blokken van PSA (van de VTi's tot de HDiF's). Echt, over betrouwbaarheid zou ik me geen zorgen maken :P
Al zou ik wel verder kijken wanneer je meer vermogen wilt, want dat is niet iets dat de 1.6D je gaat geven. Zoals je zelf al zegt, bij Volvo komen dan de vijfcilinders om de hoek kijken, maar ook de 2.0D is een optie. Al denk ik dat die opties wel boven budget van TS liggen. Ik zou dus verder kijken.

Wat de 308 betreft:
Je geeft niet aan of het een benzine of diesel moet betreffen. Begin daar eens mee. Wat Blasterxp zegt kan ik overigens niet beamen en het komt mij ook wat vreemd over. De 1.6 VTI motor die PSA en BMW samen hebben ontwikkeld, staat namelijk juist bekend om een fijne loop.
Het enige dat ik wel in mijn overwegingen mee zou nemen is het feit dat de huidige Peugeots (wellicht muv de 508) last hebben van overgewicht. In combinatie met een turboloze motor heb je wel de kans dat dat gaat tegenvallen, want de 1.6VTI bijvoorbeeld is mijns inziens eigenlijk te licht voor de toch wel behoorlijk zware (1262kg ledig gewicht) 308.
Ik zou in dat geval dus zéker gaan kijken of een 1.6THP een optie is in het geval van een benzineauto, of anders toch minstens de 1.6 e-HDI. Al zou ik in het geval van een diesel eigenlijk eerder naar de concurrentie kijken want het houdt echt niet over hoor.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook erg te twijfelen over de keuze van mijn nieuwe leasebak. Leasebudget is haast 800 euro. De volgende punten zijn voor mij belangrijk:

- niet te duur: ik zie een auto voornamelijk als vervoersmiddel, niet als statussymbool. Ik wil in de lease max. ongeveer €250,- per maand betalen;

- wel een beetje luxe: navigatiesysteem, cruise control en dergelijke belangrijk;

- goede stoeltjes: krijg bij te zachte stoelen snel last van mijn rug;

- 5-deurs i.v.m. mogelijke gezinsuitbreiding in de komende 4 jaar;

- een beetje milieuvriendelijk, max. 20% bijtelling;

Nu kom ik met deze eisen al heel snel uit op de Lexus CT200h of de Toyota Auris Full Hybrid. Ik vind persoonlijk de Auris mooier van de buitenkant. De Lexus is iets mooier ingericht. Overigens zou ik bij de Auris wel een boel opties nemen. Dan nog heb ik voor rond de €200,- per maand een prima bak met alle denkbare luxe, die daarnaast milieuvriendelijk is. De Lexus zou me iets duurder uitvallen. Dat vind ik niet zo erg, maar het grote probleem daarbij vind ik dat de levertijd een maand of 7 is. Dat vind ik te lang.

Zie ik wellicht nog andere goede opties over het hoofd?
als je niets bijzonders wilt: Golf Highline 5drs 1.6TDI met RNS310 navi, dan zit je op ca 31.000 volgens mij, dat past wel in die 800,-
20% bijtelling, zuinige bluemotion (ca 217,- netto bijtelling)
Stevige stoelen
Aardig wat opties
Geen extreme levertijden zoals bij lexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:51
De 1.6VTi is een heerlijk soepele motor, maar dan wel in mijn DS3. Deze weegt 1050KG en dan kan je er tenminste nog wat mee. Er zit geen turbo op dus hij komt wat hoger in z'n toeren pas lekker op gang, het feit dat hij zijn vermogen over een heel breed spectrum heeft zorgt er dus ook voor dat je nergens het gevoel hebt eindelijk die duw in je rug te krijgen, terwijl je ondertussen de teller wel lekker rap omhoog ziet gaan.

De vijfbak die er bij mij in ligt heb ik wel een wisselende mening over, na 14.000km is het gelukkig wel wat soepeler, maar het hangt nog steeds erg van het weer af. Hetzelfde geld ook in mindere mate voor de motor, die wil als hij koud is nog wel eens een beetje bokken laag in de tweede versnelling. Als hij warm is dan loopt alles echt heerlijk soepel, ook is de motor erg stil en kan je er comfortabel mee rijden, juist omdat je dus niet zo'n duw in je rug krijgt van het koppel. Maar goed, voor een auto uit de klasse 308 zou ik een sterkere motor met meer trekkracht nemen, zeker gevoelsmatig zal je met de 120pk te kort komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Over die motor hoor je me niet; de rest van de auto wel incl de 1.6 Vti. De 'actieve' zithouding van Peugeot/Renault is zeker iets om in de gaten te houden. Heb je liever een auto die erg stabiel rechtdoor rijdt; en als je wilt sturen je eerst door een stuk weerstand heen moet ...... of wil je een auto die met 1 vinger te besturing is (Ford Focus bijv.) maar iets meer windgevoelig is? Ik weet het antwoord al wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Iemand een idee van de levertijden van de DS4 ? Want die lijkt me dan toch ook wel in aanmerking komen...

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Blasterxp schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:20:
[...]

Over die motor hoor je me niet; de rest van de auto wel incl de 1.6 Vti. De 'actieve' zithouding van Peugeot/Renault is zeker iets om in de gaten te houden. Heb je liever een auto die erg stabiel rechtdoor rijdt; en als je wilt sturen je eerst door een stuk weerstand heen moet ...... of wil je een auto die met 1 vinger te besturing is (Ford Focus bijv.) maar iets meer windgevoelig is? Ik weet het antwoord al wel...
Ik neem aan dat je Peugeot/Citroën bedoelt aangezien die twee samen PSA vormen? Renault heeft zo'n "stuk weerstand" niet in de besturing zitten namelijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Bedankt voor de wisselende verhalen. De Golf BlueMotion ga ik toch ook maar eens in de vergelijking meenemen. Iemand ervaring met de Auris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

@Blasterxp: waarom heb je destijds dan voor een 308 gekozen als je die auto zo kut vindt? :P Dat rijgedrag had je al kunnen merken bij de proefrit immers ;)

Je hebt blijkbaar wel pech gehad met jouw exemplaar. Ik rijd nu ruim drie jaar in mijn 1.6 HDI-110 en nog steeds naar volle tevredenheid :) Eén softwareupdate(je) gehad (tijdens een reguliere beurt) en een nieuwe motorkap (onder garantie) wegens roest/lakdefect.

Ik kan me dan ook niet volledig vinden in je commentaar... Wel ben ik het met je eens dat de (vijf)versnellingsbak en koppeling van de 1.6VTi niet prettig werken (compleet gevoelloos); bij een 308 moet je absoluut voor een zesbak (THP of HDI) gaan: die schakelt prima! :)

Dat een 308 geen 'rijdersauto' is, klopt wel: dat is ook niet de insteek van de 308. Een 308 is gebouwd om grote afstanden in comfort af te leggen, niet om de Nordschleife in recordtempo te ronden ;) Het hangt dus wel van je rijstijl af of een 308 bij je past. Persoonlijk vind ik het heerlijk, maar ik ben dan ook geen stereotype leaserijder ;)

PauseBreak heeft al een ander issue aangetipt: (over)gewicht. Een 308 is relatief zwaar (1312kg leeg voor mijn 1.6 HDI :X ). Tijdens het sturen voel je wel dat dat gewicht doorduwt; again, met mijn rijstijl heb ik er geen hinder van, maar een 'actievere' chauffeur zal hier niet vrolijk van worden :P
donleone83 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:41:
Andere opties? Ik las iets over de 308 Blue Line in de lease, vind ik ook een mooie bak, helemaal met panaromadak. Iemand ervaringen?
Maak in ieder geval een proefrit in de 1.6THP (benzine) en/of 1.6 e-HDi (diesel), beide met handbak. Dan heb je de fijnste combinaties van motor en bak voor de 308 (de 2.0 HDi met zestraps automaat is nog fijner, maar ook een stuk duurder) en kun je voor jezelf bepalen of een 308 wat voor je is :)

Bij mij staat de 308 in ieder geval weer op de shortlist als ik begin volgend jaar weer mag gaan bestellen...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
u_nix_we_all schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:22:
Iemand een idee van de levertijden van de DS4 ? Want die lijkt me dan toch ook wel in aanmerking komen...
Dik vier maanden, goede kans dat dat oploopt bij hoge belangstelling, gebeurde met de DS3 ook. Lees overigens mijn ervaring tijdens een proefrit in het Citroen topic ook even, ik keek erg naar de auto uit maar hij viel me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
u_nix_we_all schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:22:
Levertijd is vanaf nu ong 10 weken (bron:lokale citreon dealer)

Ik vond de DS4 wel prettig rijden al was het met dat suffe blok, maar wat ik vreem vind de achterdeuren hebben een ruit, maar die ruit kan niet naar beneden en zit dus vast , ook zit daar een rare hoek van glas als je deze deur open doet .Dus ik voorzie daar een hoop ongelukken mee.
Voor de rest vind ik het echt een mooie bak , je moet er wel even aan wennen

[ Voor 39% gewijzigd door Pimmetje651 op 20-06-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Dat de ruit niet naar beneden kan is niet belangrijk, je komt er bijna niet in vanwege de wielkast en als dat al lukt heb je echt nul ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:50

EraZor

Don't mention the war

Is een Scirocco niks voor je? Niet heel praktisch, maar wel apart en voordelig (relatief) in de lease...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Heel erg bedankt voor de reacties allemaal alvast! Ik ben al meer te weten gekomen over auto's en dingen waar ik op moet letten, erg welkom!

Om nog een vraag te beantwoorden: als het geen hybride auto wordt (ik neig nog steeds naar de Auris, echt niemand ervaringen?), zal ik waarschijnlijk diesel moeten rijden.

Mijn shortlist nu (testritten en netto bedrag per maand gaan uiteindelijk de doorslag geven):
- Toyota Auris: hybride, goedkoop, relatief goed voor het milieu, goede prijs/kwaliteit verhouding (als in: veel luxe voor weinig geld). Nadeel: beperkte kofferbakruimte, wisselende verhalen over hoe de motor presteert;
- Peugeot 308 Blue Lease: mooie bak, helemaal met dat panoramadak. Ook relatief veel auto voor relatief weinig geld. Benieuwd wat een proefrit brengt na de wisselende verhalen hier. Het zou dan wel de Executive versie worden met de 1.6 HDi motor;
- Volkswagen Golf 5 deurs: betrouwbaar, degelijk, ruim. Eigenlijk weinig mis mee. De prijs is alleen wat hoger dan de anderen, als ik hem samenstel zodat ik hem zou willen. En flink per maand meer betalen om in een Golf te mogen rijden zit me een beetje tegen;
- Nog aanvullingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Honda insight niks?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Laatst online: 08:27

sebasd

loopt op espresso

Renault Megane 1.5 dCi Dynamique 110pk? Ook aardig wat auto voor niet al te veel geld, en persoonlijk vind ik het een mooie auto. Eventueel voor een paar tientjes meer de automaat, als dat je ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Nu online
donleone83 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:26:
Mijn shortlist nu (testritten en netto bedrag per maand gaan uiteindelijk de doorslag geven):
- Toyota Auris: hybride, goedkoop, relatief goed voor het milieu, goede prijs/kwaliteit verhouding (als in: veel luxe voor weinig geld). Nadeel: beperkte kofferbakruimte, wisselende verhalen over hoe de motor presteert;
Wat wil je weten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ongelofelijk. Ik rij zelf een VW polo uit 1999 en mensen zeuren over levertijden van splinternieuwe bakken met pk's 3 keer zoveel als ik. De wereld is oneerlijk ;(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
De Insight vind ik persoonlijk niet mooi. De Mégane zou nog een optie kunnen zijn..
Alles! ;) Hoe bevalt de auto je? Hoe is het rijgedrag en de wegligging? Hoe is de ruimte achterin (ik ben 1.86, zou fijn zijn als er een klein iemand nog redelijk comfortabel achter me kan zitten)? Hoe is de bagageruimte (prettig als er gewoon twee weekendtassen in passen of wat boodschappen ofzo)? Vind je dat je veel auto voor weinig geld gekregen hebt? Het is absoluut mijn nummer 1 keuze tot nu toe om in de lease te gaan rijden. Voornamelijk prijstechnisch, maar ook qua uiterlijk vind ik hem erg mooi. Wat heeft jou doen besluiten om er een aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Nu online
Hoe bevalt de auto je?
Hij bevalt me erg goed. Ik geef meteen toe, maak zeker een proefrit. Het hybride systeem moet je wel liggen en je moet eraan kunnen wennen. Er is bijvoorbeeld geen relatie tussen motorgeluid en snelheid. Je ervaart snelheid anders, alsof hij trager aanvoelt dan hij werkelijk is.

Hoe is het rijgedrag en de wegligging?
Wegligging is comfortabel, met een stugge demping. Dat betekend dat korte oneffenheden wel wat harder worden doorgegeven. Ik had hiervoor een Peugeot 207, en die had een iets beter wegligging in de bochten. De Auris is beter op de snelweg.

Hoe is de ruimte achterin (ik ben 1.86, zou fijn zijn als er een klein iemand nog redelijk comfortabel achter me kan zitten)?
Ik ben ongeveer zo lang (1.86 ;) ). En de ruimte in het interieur is er goed voor deze klasse. Veel hoofd en beenruimte. Ik heb zelf een glazen dakje en dan wordt de hoofdruimte een stuk minder. Als ik een flinke kuif heb, zit deze tegen het dak. Ik kan goed achter mezelf zitten, stoel in achterste stand dus.

Hoe is de bagageruimte (prettig als er gewoon twee weekendtassen in passen of wat boodschappen ofzo)?
Vind je dat je veel auto voor weinig geld gekregen hebt?

Serieus een groot minpunt van deze auto. Weekend boodschappen gaan prima. Weekendje weg met zijn tweeen ook. Veel meer niet. Ik heb ervoor gekozen om een set dakdragers erbij te nemen, met een dakkoffer. Hiermee is voor mij die 2 á 3 keer per jaar dat ik meer ruimte nodig heb, afgedekt.

Het is absoluut mijn nummer 1 keuze tot nu toe om in de lease te gaan rijden. Voornamelijk prijstechnisch, maar ook qua uiterlijk vind ik hem erg mooi.
Wat heeft jou doen besluiten om er een aan te schaffen?

Belangrijkste argumenten waren voor mij:
  • Prijs
  • Rijgedrag
  • Automaat
Ik heb de Executive uitvoering en die is lekker compleet. Ik vind het een fijne auto met mooie techniek, die lekker ontspannend rijdt. Minpunten zijn idd de bagageruimte en de wat hoge zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Wow, dat is nog eens een uitgebreide post, heel erg bedankt! Het bevestigt veel van wat ik dacht, op een positieve manier.

Ik zelf zou ook zeker de Executive versie nemen, en waarschijnlijk ook het schuifdak er bij. Maar eens goed kijken hoeveel dat in beenruimte scheelt.

Fijn om je ervaringen zo te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombola
  • Laatst online: 09-09 17:16
Zo Leon, ook een leasebak uitzoeken?

Ik zelf ben nu aan het twijfelen over hooftzakelijk de Golf Variant 1.2 77KW Highline, Octavia Combi 1.2 77KW Elegance Businessline, eventueel de Jetta of octavia niet combi.
Wel apart trouwens dat bij mijn lease calculatie de golf goedkoper is dan de 308

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
tombola schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:04:

Ik zelf ben nu aan het twijfelen over hooftzakelijk de Golf Variant 1.2 77KW Highline, Octavia Combi 1.2 77KW Elegance Businessline, eventueel de Jetta of octavia niet combi.
Wel apart trouwens dat bij mijn lease calculatie de golf goedkoper is dan de 308
Burgerlijk hoor Tom, die stations..

Het lijkt me sterk dat die Golf goedkoper is dan de 308, aangezien de aanschafprijs van de Golf hoger is en ze beiden dezelfde bijtelling hebben (20%)... Het ligt er natuurlijk aan welke variant je kiest, en misschien vergelijk ik appels met peren (je weet hoeveel verstand ik van auto's heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 23:03
Pimmetje651 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:10:
[...]

Levertijd is vanaf nu ong 10 weken (bron:lokale citreon dealer)

Ik vond de DS4 wel prettig rijden al was het met dat suffe blok, maar wat ik vreem vind de achterdeuren hebben een ruit, maar die ruit kan niet naar beneden en zit dus vast , ook zit daar een rare hoek van glas als je deze deur open doet .Dus ik voorzie daar een hoop ongelukken mee.
Voor de rest vind ik het echt een mooie bak , je moet er wel even aan wennen
Tjah je wilt nog steeds snel een Audi-achtige auto rijden, met een bepaalde bijtelling en diesel... ik raad je een Seat Exeo aan: het is een update van de vorige Audi A4, met vele verbeterpunten, en het rijdt ook gewoon als een echte Audi (m'n vader heeft er 1) :)

Ik raad je de 2.0 TDI 143 pk versie aan voor wat pit, je kan altijd nog later hem door Seat zelf (met garantie) laten chiptunen naar de 170 pk versie als het nog niet genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

Bij ons (INGcarlease) is de Golf variant highline DSG full options ook goedkoper dan vergelijkbare 308sw of Megane Estate. Veel goedkoper zelfs..

Combi is misschien burgerlijk, maar je hebt zoveel meer ruimte, bij iedere keer Gamma, mensen ophalen, mensen met fietsen ophalen :| , weekendje weg etc. is het weer een genot om alles zo achterin te kunnen mieteren.

Helemaal als je kinderen hebt (kinderstoeltje achterin ;) )

En de Golf met DSG rijdt zoooo fijn :9
Heerlijke stoelen!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombola
  • Laatst online: 09-09 17:16
klopt, ING car lease inderdaad, restwaarde is daar waarschijnlijk belangrijker en zijn de leasebedragen blijkbaar lager...

Maar ach, burgerlijk, ik wil gewoon ruimte! :)

Ik zou voorzichtig zijn met een 14% auto, je weet niet wat ze gaan doen met eventuele afschaffing. Dan is je hybrid ineens niet zo goedkoop meer. </mijn vermoedens>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
tombola schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:28:
klopt, ING car lease inderdaad, restwaarde is daar waarschijnlijk belangrijker en zijn de leasebedragen blijkbaar lager...

Maar ach, burgerlijk, ik wil gewoon ruimte! :)

Ik zou voorzichtig zijn met een 14% auto, je weet niet wat ze gaan doen met eventuele afschaffing. Dan is je hybrid ineens niet zo goedkoop meer. </mijn vermoedens>
Eensch. Alleen: dan blijft die hybride alsnog heel goedkoop. Als hij 20% wordt is het nog steeds heel veel auto voor betrekkelijk weinig geld. Daarnaast vind ik het milieu aspect ook belangrijk.

Overigens zijn mijn berekeningen gebaseerd op aanschafwaarde. Ik heb geen idee wat een leasemaatschappij daar dan mee gaat doen met restwaarde en dergelijke. Enig idee hoe ik dat van te voren goed kan af kaarten? Vind het wel belangrijk om vooraf al goed helder te hebben wat een bepaalde auto me nou echt netto per maand gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
tombola schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:28:
Je weet wel wat ze gaan doen met een eventuele afschaffing, de 14% blijf je dan houden :) Het is wettelijk vastgelegd dat de bijtellingscatogorie van 14% en 20% wordt bepaald aan de hand van kentekendatum. Wordt de auto op kenteken gezet op het moment dat deze 14% bijtelling krijgt, blijft dat voor de hele looptijd het geval, ook bij tussentijds verhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
PWM schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:45:
[...]

Je weet wel wat ze gaan doen met een eventuele afschaffing, de 14% blijf je dan houden :) Het is wettelijk vastgelegd dat de bijtellingscatogorie van 14% en 20% wordt bepaald aan de hand van kentekendatum. Wordt de auto op kenteken gezet op het moment dat deze 14% bijtelling krijgt, blijft dat voor de hele looptijd het geval, ook bij tussentijds verhogingen.
Ik ken je niet, maar hou een beetje van je. Wat een topnieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Als je nu voor 14% leased en ze passen het aan dan blijft het toch de hele lease periode 14%?
Dat meen ik ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik denk dat het verhaal van PWM geld voor de wegenbelasting, en niet voor de bijtelling in de lease. Toen die een tijd terug naar 24% ging, gold dat ook meteen voor alle bestaande lease-auto's.
Ik hoop natuurlijk dat PWM wél gelijk heeft, maar ben bang van niet ..... bron ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Ik ga voor het eerst leasen dus zit hier vooral mee te lezen. :)

Ik vind die nieuwe Mistubishi ASX wel aardig.
Veel leuke zaken voor een prettige prijs.

Wat zijn jullie bedenkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Prima auto die ASX.. alleen de oude motor en dat hij nogal overhelt in de bochten.

Al over de Lancer Two Edition nagedacht, dat is nou een leuke auto! Standaard leer, elektrische stoelen, 17 inch velgen en dat voor een prijs rond de 22.000 euro en 20% bijtelling.

[ Voor 52% gewijzigd door Falcon op 22-06-2011 14:12 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
tombola schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:04:

Ab-so-luut de Octavia!
De Golf 6 komt erg als een dwijl over naar mijn mening. De TSI vond ik wel 100% meevallen (1.2) en de 1.4TSI was best rap, geheel tegen mijn verwachting in. De stoelen vond ik ook redelijk lekker zitten. Maar daar hield alles op!
Bierkameel schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:49:
Als je nu voor 14% leased en ze passen het aan dan blijft het toch de hele lease periode 14%?
Dat meen ik ergens gelezen te hebben.
Klopt, bijtelling blijft gelijk!
u_nix_we_all schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:53:
Ik denk dat het verhaal van PWM geld voor de wegenbelasting, en niet voor de bijtelling in de lease. Toen die een tijd terug naar 24% ging, gold dat ook meteen voor alle bestaande lease-auto's.
Ik hoop natuurlijk dat PWM wél gelijk heeft, maar ben bang van niet ..... bron ?
Ik zie de bron even niet, maar ik heb het volgende artikel in een ander topic hier op GOT gepost, dat is of de telegraaf geweest, of autoweek:
De regelgeving voor de stimulering van zuinige auto’s blijft gewoon bestaan. De huidige MRB-vrijstelling wordt zelfs met een jaar verlengd naar 2014. Wel gaan vanaf 1 juli 2012 de grenzen van de CO2-uitstoot, waardoor auto’s in aanmerking komen voor bpm-vrijstelling en 14 of 20 procent bijtelling, ietsje omlaag.

Grote schrik toen RTL Nieuws vorige week meldde dat de voordelen voor zuinige auto's binnenkort verdwijnen. Wij zetten er al vraagtekens bij, nu blijkt dat die berichtgeving er compleet naast zat. Staatssecretaris Weekers heeft vanmiddag zijn plannen door de ministerraad gekregen en sprak na afloop kort met AutoWeek. "Ik zet gewoon het beleid van mijn voorganger door", verklaarde hij.

Dat betekent dat alle voordelen op het gebied van BPM, MBR en fiscale bijtelling voor leaserijders dus gewoon blijven bestaan. Wel worden de normen voor sommige voordelen de komende jaren ietsje aangescherpt, maar dat gaat maar met enkele grammen per keer. Weekers liet desgevraagd weten heel graag de accijnzen te verhogen en in ruil de MRB te verlagen om gebruik meer te belasten dan bezit. "Dat is echter alleen mogelijk als men in het buitenland de accijnzen ook verhoogt, anders gaat heel Nederland over de grens tanken. België en Duitsland maken daar echter geen aanstalten toe, dus laat ik het zoals het is."

De feiten:

De belangrijkste feiten die voor autorijdend Nederland belangrijk zijn:

-De MRB-vrijstelling voor auto's die minder dan 96/111 gram CO2 uitstoten blijft, en zelfs een jaar langer dan tot op heden beloofd. Dus tot 2014 in plaats van 2013. Daarna gaat de grens voor vrijstelling omlaag naar 50 gram CO2 per kilometer.

-Wie een lease-auto uitzoekt die in de 20- of 14 procentsklasse valt, houdt deze bijtelling gedurende de hele looptijd van het leasecontract, ook al worden de normen tussendoor aangescherpt, zoals 1 juli 2012 voor het eerst gebeurt. Zie hieronder de nieuwe grenzen.

-Auto's die minder dan 50 gram CO2 per kilometer uitstoten, zoals de Opel Ampera, worden vanaf 1 januari vrijgesteld van alle autobelastingen. Dus geen BPM, maar wellicht nog interessanter: tot 2015 ook geen MRB én geen fiscale bijtelling. Net als bij elektrische auto's dus. Inderdaad: wie voor 2015 een Opel Ampera als leaseauto krijgt en deze privé rijdt, betaalt nul euro aan fiscale bijtelling. Dat wordt rennen naar de Opel-dealer.

De nieuwe CO2-grenzen

Belangrijk is natuurlijk hoe de nieuwe CO2-grenzen eruit gaan zien voor BPM-vrijstelling en 14 procent bijtelling. De eerste aanpassing vindt plaats 1 juli 2012, daarna steeds per 1 januari van het nieuwe jaar. De verschuivingen zijn klein. Auto's die precies op de grens zitten vallen uiteraard als eerste af, maar nieuwe auto's als de Polo Bluemotion en de Toyota Prius blijven nog zeer lange tijd belastingvrij en goed voor 14 procent bijtelling. Het verschil tussen diesel en benzineauto's gaat komende jaren langzaam verdwijnen. Wel krijgen dieselauto's een kleine heffing per gram CO2 om de lage accijns te compenseren. Het schema voor de komende jaren:

De maximum CO2-uitstoot voor 14 procent bijtelling en BPM-vrijstelling voor achtereenvolgens diesel- en benzine-auto's:

Op dit moment: 95 en 110 gram

1 juli 2012: 91 en 102 gram

2013 88 en 95 gram

2014 86 en 89 gram

2015 83 gram voor zowel diesel als benzine auto's

Dieselauto's krijgen wel een BPM-toeslag per gram CO2 vanaf 70 gram om de lage accijns te compenseren

De grenzen voor 20% bijtelling voor achtereenvolgens diesel- en benzine-auto's:

Op dit moment: 116 en 140 gram

1 juli 2012 114 en 132 gram

2013 112 en 124 gram

2014 111 en 112 gram

2015 110 gram voor zowel diesel- als benzine-auto's

Voor de duidelijkheid nogmaals: alleen het moment dat je je lease-auto in ontvangst neemt is relevant. Je bijtelling gaat dus niet tussentijds omhoog.

Kijk op zustersite groenopweg.nl om auto's te selecteren op basis van CO2-uitstoot als je wilt weten welke auto in 2013 nog goed is voor 20 procent bijtelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:53:
Ook gaat er een nieuwe overgangsregeling gelden. Op dit moment staat er een overgangsregeling in de wet die er op neerkomt dat de categorieindeling zoals die geldt op de kentekendatum ook van toepassing blijft na aanscherping van de normen. De staatssecretaris wil dat aanscherpen via het voorstel om de categorieindeling op de kentekendatum niet onbeperkt te laten gelden, maar voor de gebruikelijke leaseduur. Voor de vaststelling van die gebruikelijke leaseduur moeten nog concrete regels worden geformuleerd.

http://www.autoenfiscus.n...-14-en-20-bijtelling.html
De leaseduur zal naar alle waarschijnlijkheid op 48 maanden worden gezet. Op dit moment is het zelfs nog gewoon onbeperkt, maar dat zal per 2012 veranderen.

Het is gewoon simpel: Zolang jij je 14% bijtellingsauto ontvangt voor 1 juli 2012, heb je gewoon de looptijd 14% (behalve als je 5 jaar moet leasen)

EDIT: dfrenner was me voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Oh, cool, dat is inderdaad wel goed nieuws. Wat voor mij dan wel weer spannend wordt, tegen die tijd, is hoe gaat het met de zgn. "short-lease" contracten, dat is wel leasen, maar per maand opzegbaar .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
donleone83 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:26:

- Peugeot 308 Blue Lease: mooie bak, helemaal met dat panoramadak. Ook relatief veel auto voor relatief weinig geld. Benieuwd wat een proefrit brengt na de wisselende verhalen hier. Het zou dan wel de Executive versie worden met de 1.6 HDi motor;
- Volkswagen Golf 5 deurs: betrouwbaar, degelijk, ruim. Eigenlijk weinig mis mee. De prijs is alleen wat hoger dan de anderen, als ik hem samenstel zodat ik hem zou willen. En flink per maand meer betalen om in een Golf te mogen rijden zit me een beetje tegen;
- Nog aanvullingen? :)
Volgens mij kan ik hierop ook de nieuwe Focus bijschrijven. Met een aanschafwaarde van onder de €30.000 kan je hem heel luxe configureren. Daarnaast maar 20% bijtelling en veel ruimte, terwijl hij netto ook niet zo duur is. Misschien zelfs een uitstekende optie..

Iemand ervaringen met de nieuwe Ford Focus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
donleone83 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:58:
[...]

Volgens mij kan ik hierop ook de nieuwe Focus bijschrijven. Met een aanschafwaarde van onder de €30.000 kan je hem heel luxe configureren. Daarnaast maar 20% bijtelling en veel ruimte, terwijl hij netto ook niet zo duur is. Misschien zelfs een uitstekende optie..

Iemand ervaringen met de nieuwe Ford Focus? :P
Met deze gedachten zit ik dus ook zie start van topic, maar ik stoor me MATELOOS aan de middenconsole.God wat is dat ding lelijk.
Nu komt er in 2012 een nieuwe sony middenconsole die ik dan redelijk vind .. maar die kun je nu nog niet bestellen anders wist ik het wel denk ik :)
Voor de rest : lekker stuurende auto , 180 Pk en heel veel opties
Maar ja uhhm het is ford ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Hoe meer ik in ogenschouw neem, hoe meer ik er naar neig om óf de Toyota Auris te nemen, óf eerst gewoon nog even een bak uit de leasepool op te rijden die nog 1 of 2 jaar contract heeft. Eerst maar eens afwachten wat daar in staat en of de leasemaatschappij het eens is met mijn berekeningen (als in: of de voorgestelde auto's in mijn budget passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
donleone83 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:12:
Hoe meer ik in ogenschouw neem, hoe meer ik er naar neig om óf de Toyota Auris te nemen
Fijne auto, ik heb hem zelf ook, wel de Aspiration versie (de werkgever betaald niet mee) maar daar zitten meer dan genoeg opties op voor mij. Bij een Golf zit je dan al aan de Highline versie, maar dan zou ik nog voor een Octavia gaan.

Kofferbak lijkt op het eerste gezicht klein, komt door het accupakket maar er past een boodschappenkratje in plus wat losse tassen. De achterbank klapt vrij makkelijk naar beneden, als de stoel in de achterste stand staat hoeft alleen de rugleuning wat rechter. (Bij een Focus was dat een stuk lastiger)

Rijden is erg comfortabel, automaat is erg handig zeker bij rustig aan door het woonerf. Cruisecontrol werkt goed alleen het activeren is even wennen.

Ik heb er geen satnav erbij genomen, dat was 999 euro terwijl een nieuwe Garmin 135 euro is met zelfklevend dashboard schijfje.
De standaard radio heeft een usb/aux poort in het dashboardkastje daar kan een usbstick met mp3's in.
Telefoon ondersteuning zit pas in de Dynamic maar ik bel nooit in de auto.

Geen glazen dak want nare ervaringen uit het verleden (Nissan), ze zitten in de weg, lekken, maken lawaai als ze open staan en de airco staat toch aan.

Tja vormgeving het gaat, er zijn mooiere auto's maar geen MRB (helaas t/m 2013) en een verbruik van 1:19,2 aan de pomp (tot nu toe) helpt wel en dat gaat mij nooit lukken met een 1.2turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Dank je, Bouwfraude, voor je uitgebreide review met ervaringen. Eigenlijk hoor ik overal alleen maar positieve ervaringen over deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

@donleone83:
Misschien is het een goed idee om eens te kijken op Autoweeks MyReview gedeelte. Daar vind je echt heel veel gebruikerservaringen, wat voor jou de keuze misschien wel wat makkelijker kan maken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
donleone83 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:56:
Dank je, Bouwfraude, voor je uitgebreide review met ervaringen. Eigenlijk hoor ik overal alleen maar positieve ervaringen over deze auto.
Ik denk dat je sowieso een proefrit moet regelen voor je een auto gaat leasen en ook de andere kanshebbers bekijkt. Er zijn ook mensen die het helemaal niks vinden, het is geen scheurijzer maar wel vlot genoeg
om in te halen.

Aan lease zit een ander financieel plaatje / risico's dan als het je eigen auto is, voor het maandbedrag/bijtelling zijn er vast legio mogelijkheden. Een Exeo zoals hierboven genoemd is ook een fijne auto om in te rijden
(de 150pk benzine versie) maar dat werd allemaal wat te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
en bouwfraude, al een keuze kunnen maken ?
Ik niet in iedergeval wordt er langzamerhand gek van :) al doe ik dat natuurlijk wel zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
bouwfraude schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:45:
[...]

Ik denk dat je sowieso een proefrit moet regelen voor je een auto gaat leasen en ook de andere kanshebbers bekijkt.
Rijden kan inderdaad de zaak behoorlijk veranderen ;) Ik heb een tijd uitgekeken naar de Alfa Guiletta QV met 235pk. Dat zou hem worden. Na de eerste 300 meter begonnen de twijfels, na 800 meter de irritaties, en na 1.5 kilometer besloten nooit meer in deze auto te stappen :+ Maar goed, genoeg goede verhalen over de auto te lezen, het is allemaal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Mijn 308 loopt over ruim een half jaar ook uit de lease, dus zo langzamerhand ben ik rond aan het kijken voor een opvolger. Vanmiddag heb ik proef gereden met de Auris Full Hybrid en de Citroën C4 e-HDi. Hierbij mijn ervaringen...

Citroën C4 e-HDi Airdream EGS
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ixIB4NvnGLoAngT8hWLNaWFy/full.jpg
Nette auto om te zien. Interieur ziet er gelikt uit en is opgetrokken uit mooie materialen. Alleen de afwerking rondom het display in de middenconsole doet wat goedkoop aan. Liever dus bestellen met het e-MyWay navigatiesysteem :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dL2MP4vExlqZnoyPez3XTHFb/full.jpg
Aangezien de 'double chevron' de voorplecht siert, ging ik uit van een sterk op comfort afgestemde auto. Hoewel 'comfort' nog steeds met hoofdletters wordt geschreven, was het wel een verassing dat het onderstel minder week is dan dat van mijn 308. Dat had ik echt niet verwacht! Ik vond het wel prettig zelfs :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bWyLAKrQtVm17tPA4omUmX2I/full.jpg
Ik heb ruim een uur met de auto gereden en na de proefrit stapte ik weer fris uit. De stoelen zijn voor mij uitstekend: dat komt niet vaak voor met mijn moeilijke lichaam (zeer lange benen en een vergroeiing in mijn wervelkolom). Wat dat betreft voelde instappen als een warm bad en daarmee verwerft de C4 met stip een plaats op mijn shortlist.

Motorisch komt de C4 ook niets tekort met de 1.6 diesel van 112 pk/270Nm. Deze motor is een doorontwikkeling van de 110pk/240Nm sterke 1.6HDi zoals die te vinden is in mijn 308. Die 30Nm extra zijn erg goed te merken: er is altijd genoeg trekkracht voorhanden. Fijn apparaat!

Domper op de feestvreugde is echter de EGS-transmissie. Het is geen volautomaat, maar een geautomatiseerde handbak. Je moet echt leren rijden met deze transmissie en bij voorkeur geen haast hebben. Rijd je hem als ware het een volautomaat, dan worden je passagiers wagenziek... Als je het gaspedaal echter heel even iets lift tijdens het schakelmoment, is er goed mee te leven. Onder de streep blijft het echter een compromis en ik snap ook niet dat PSA aan deze transmissie vast blijft houden, terwijl de concurrentie wel moderne volautomaten kan leveren (lees: DSG, EDC, TCT, PowerShift, etc...)

Door die EGS-transmissie twijfel ik nog. Misschien moet ik over een paar maanden eens kijken of ik zo'n e-HDi voor een langere periode (lees: enkele dagen) kan lenen/huren om echt te kunnen wennen aan de transmissie om een oordeel te kunnen vellen. De auto heeft verder namelijk alles mee: fijne stoelen, fijne motor, goede uitrusting en kan er heel chique uitzien (in de showroom stond een Exclusive in Brun Hickory met beige halfleder interieur :9~)

Toyota Auris Full Hybrid Executive
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FpIp4yxP4LV9ggWZForAlhoP/full.jpg
Ondanks dat de Auris als model al behoorlijk op leeftijd is, ziet-ie er nog best goed uit. De laatste facelift heeft hem goed gedaan en de 17" wielen (standaard op deze uitvoering) en Pearl White pareleffectlak maken hem af. In het interieur is de leeftijd hem wel aan te zien. De gebruikte materialen staan bijvoorbeeld niet op het niveau van mijn 308. Ook zijn de diverse schakelaars en knoppen wat 'grof' uitgevoerd en zijn ze niet allemaal even logisch geplaatst: de spiegelverstelling zit bijvoorbeeld weggemoffeld links onder op het dashboard...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MOxhpt7RjyUPmtGL87NRVse9/full.jpg
Tijdens het rijden heeft de Auris me positief verrast :) Hoewel de prestaties me wat tegen vielen (ik had meer verwacht van een auto met, op papier, een gecombineerd vermogen van 136pk) vond ik het rijgedrag prettig. Een stevig gedempt onderstel zonder oncomfortabel te worden en goede geluidsisolatie (dat is ook wel nodig, want als je vlot wilt optrekken staat de motor als een malle te loeien). De wat hogere zitpositie vond ik ook wel prettig.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qu7MIKCUu87yxEQhSg0MF7qP/full.jpg
Toch heb ik de Auris na vanmiddag geschrapt van mijn shortlist, zij het met tegenzin. Ik kon gewoon geen comfortabele zitpositie vinden in de auto: na de proefrit van bijna een uur had ik ook gewoon last van mijn rug :X Daarmee wil ik de Auris niet afschilderen als een slechte auto, integendeel, maar de stoelen zijn niet geweldig. Ook de zitting vond ik erg kort.

Ondanks dat de stoelen voor mij niet geschikt zijn, vind ik de Auris Full Hybrid een ijzersterke aanbieding. Voor 30K heb je een auto afgeladen met opties die ook nog eens beter rijdt dan je op grond van zijn imago en uiterlijk zou verwachten. Bedenk echter wel dat zoveel 'bang for buck' gepaard gaat met concessies: de materialen en afwerking zijn toch echt wel van twee autogeneraties geleden... Zeker het kastje dat als 'sleutel' door moet gaan: erg fragiel en zelfs bij Hyundai durven ze die plastics niet meer te gebruiken...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

PWM schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:28:
[...]

Rijden kan inderdaad de zaak behoorlijk veranderen ;) Ik heb een tijd uitgekeken naar de Alfa Guiletta QV met 235pk. Dat zou hem worden. Na de eerste 300 meter begonnen de twijfels, na 800 meter de irritaties, en na 1.5 kilometer besloten nooit meer in deze auto te stappen :+ Maar goed, genoeg goede verhalen over de auto te lezen, het is allemaal persoonlijk.
Wat was er zo slecht aan dan?
Ik had overigens hetzelfde met een Alfa 147 150PK diesel een paar jaar geleden, ik was er al dat ik die ging kiezen maar tijdens de proefrit ook direct geschrapt, wat een zenuwachtig hok was dat en als je het gas ook maar iets aanraakte schoot de versnellingspook alle kanten op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bierkameel schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:09:
[...]

Wat was er zo slecht aan dan?
Persoonlijke ervaring he :)
  • Rammels
  • 3 onderdelen die loslieten/openschoten tijdens rijden
  • Rammels
  • Matige zit
  • Kleine ruimte voorin
  • Matige materialen
  • Verschrikkelijk Navi systeem
  • Snelle motor, maar nergens meeslepend
  • Rammels
Wellicht had ik een maandagochtend exemplaar te pakken, maar dan nog waren materialen en zit gewoon niet goed, en die motor, tsja, met 235pk verwacht ik wat meer vuurwerk. En voor 35k+ verwacht ik ook een "POEF" als ik de deur dichtgooi, en niet "TOINK" :+

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 03-07-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:21:
en bouwfraude, al een keuze kunnen maken ?
Ik niet in iedergeval wordt er langzamerhand gek van :) al doe ik dat natuurlijk wel zelf
Ik wel, ik rij rond in een Auris Aspiration (voor het prijsverschil (4k) met de Executive kan ik bijna 3 jaar tanken 45.000km) Hij bevalt goed, van de week een kleine 400km op een dag gereden, geen last van rug, nek, knie.

De Ikea test is geslaagd, kartonnen doos van 141cm lang paste met half (2/3) neergeklapte achterbank achter de bijrijder stoel.
Wat me opviel was dat het grootste deel van de neerklapbare rugleuning achter de bijrijder stoel zit.
In de Focus en Grande Punto was dat andersom, dat was altijd een te kleine opening.
Als je de hoedenplank eruit haalt heb je nog best een ruime opening.

Stoplichtsprint gewonnen van BMW 5 en A6 3.0 TDI :) Hoewel de laatste niet echt zijn best deed.

[ Voor 0% gewijzigd door bouwfraude op 04-07-2011 12:45 . Reden: Volgens de prijslijst 4k verschil ipv 7k ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
bouwfraude schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:04:
Stoplichtsprint gewonnen van BMW 5 en A6 3.0 TDI :) Hoewel de laatste niet echt zijn best deed.
Die eerste ook niet kan ik je vertellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
PWM schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:00:
[...]
Die eerste ook niet kan ik je vertellen :+
Hij keek wel heel zuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 11-09 12:27
shameete schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:26:
[...]

collega kwam van de week z'n nieuwe Megane estate laten zien, dat was 1 of andere Bose uitvoering (zwarte velgen, chromen dorpelplaatjes enz.)
maar die zag er echt supercompleet uit, bijna téveel knopjes.. dat dan weer wel, BMW heeft dat beter voor elkaar met 1 centrale draaiknop.

[afbeelding]

de vorige generatie megane vond ik echt een verschrikkelijk ding om te zien en te rijden (heb er een paar weken mee gereden wegens schade aan eigen auto)

het is dat die megane uit m'n budget viel, anders had ik die begin dit jaar besteld.

succes met proefrijden :)
Die Megane is voor mij net vorige week besteld :) Tis m'n 2e leasebak en het wordt ook de Bose Limited Edition (niet dat ik nou zo'n fan ben van Bose ofzo, maar het pakket is gewoon aantrekkelijk met nog wat extra dingen erbij). Ik heb wel de EDC automaat met dubbele koppeling gekozen.

Levertijd november dit jaar dus zal wel 2012 worden (bla leasemaatschappijen en op kenteken zetten).
Als de TS het nog even uit kan zingen zou ik deze absoluut ns bekijken als ik hem was.

+ Fijn weggedrag, niet te hard geveerd maar zeker niet dat franse deinen wat ze tot voor kort hadden
+ Strak interieur (afgezien van tomtom)
+ 1.5 dCi motor is zalig !
+ EDC bak is zalig !
+ Goed maar toch zakelijk uiterlijk
+ 20% bijtelling, ook met EDC automaat
+ RUIMTE voorin. Ben 1.91 met erg lange benen en de stoel hoeft niet eens in achterste stand
- Sturen is nog wat afstandelijk maar een stuk beter dan de vorige megane
- Helaas geen adaptive cruisecontrol
- Tomtom zit er vrij lelijk in (blok beton op je dasboard)

Edit: oja.. nog een ENORM pluspunt: De climate control kent een stand 'fast' en 'slow'. Met name de slow stand is erg fijn. Er komt dan nauwelijks herrie uit het systeem. Op normal stand hoor je hem wel iets (afhankelijk van snelheid en radiovolume).

[ Voor 6% gewijzigd door Korvaag op 04-07-2011 15:24 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:55
Lastig die keuze van lease auto's.

Ik ga vandaag een proefritje maken in een Jetta, een octavia en als eventuele extra optie een touran.

De jetta heb ik al even in gereden. Heerlijke auto. De octavia heb ik alleen even in gezet. Viel mij op dat de stoelen wat klein waren, maar misschien heb ik wel niet goed gezet, Iemand anders ook die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Mijn megane bose wordt binnenkort eindelijk geleverd :/ eerste indicatie was week 15, zou nu week 31 zijn, dan ben ik alleen op vakantie....Leaseplan gebeld, willen ze me een "gelijkwaardige" huurauto meegeven voor de vakantie, heb maar gezegd dat ik daar niet zo'n trek in heb, kans dat er geen navigatie in die huurbak zit is erg groot, en ik ga liever niet naar Schotland met een mij onbekende auto.
Pagina: 1 2 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.