Kleine RWD rijdersauto gezocht!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Dit is een nieuw deel die ik binnen GoT aan het ontdekken ben en ik kom meteen met een vraag :)

Na de zomer wil ik een auto kopen en ik wil me er langzamerhand een beetje op voorbereiden. Ik ben nu 21 en over een aantal maanden heb ik ongeveer een budget van 2500/3000 eu voor mijn eerste auto.

Ik ben een groot fan van de Lotus Elise en die moet er (van mezelf) ooit eens komen. Helaas kost een S1 ook nog 10 tot 15.000eu, dus dit zit er voorlopig nog even niet in.
Is niet heel erg, maar ik zoek iets vergelijkends.

Even kort mijn wensen:
- ik koop de auto als hobby, niet als vervoersbus oid, dus 2 persoons
- achterwiel aandrijving omdat ik hier al wat ervaring mee wil op doen.
- 0-100 rond de 8 seconden, gewoon net even wat spannender dan m'n moeders Polo
- Het liefst een targa, vind ik mooier en fijner (m'n oom heeft een ferrari 308GTS en met dat targa dak eraf is dat echt heerlijk)
- niet te groot/breed

Er zijn redelijk wat van dit soort auto's, maar ik heb denk ik nog even een steuntje in de rug nodig.
Waar ik aan heb zitten denken:

Mazda mx-5
Met 110pk aan de krappe kant, maar het schijnt wel goed te sturen.
Ik vind hem ook iets te open en bloot eigenlijk. Maar als het leuk rijd en goed van zn plek komt ben ik al blij. Aan dat laatste twijfel ik dus, het lijkt me een beetje saai.

Toyota MR2 2.0l uit pak m beet '91
Met 150-175pk een goed blok. Heel gaaf targa dak. Hoe rijd hij? Je leest vaak dat een mr2 een leuke variant is op een Elise, maar dan gaat het volgens mij over de nieuwere modellen, de kleine cabrio'tjes a la mx-5. Niet over deze wat grotere targa. ?

Honda S2000
Verbaasde me dat deze nog zo duur zijn. Ik zie ze niet onder de 10.000eu :/
Dus helaas.

BMW E36 3-serie coupe
Lijkt me eigenlijk iets te groot voor me en je hebt volgens mij min. een 325i nodig om een beetje leuk te rijden. 9 van de 10 aangeboden zijn 316's of 318i's.
Zijn vaak toch een beetje 'sjonnie' auto's..

Ik kom er dus niet helemaal uit. Nu neig ik het meest naar de mr2, vanwege het targa dak en de motor. Maar ik wil eigenlijk gewoon iets kleins en simpels. Ik hoef geen luxe, gewoon een leuke motor, 4 wielen en een stuur, je kent t wel. :)
Een Elise S1 zou perfect voor me zijn, maar helaas te duur. Dan maar een mx-5 getuned naar 150pk, strakker onderstel, sparco stoeltjes erin etc?

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
mx-5 is volgens mij moeilijk te overtreffen qua weggedrag tot zover ik heb gehoord. Ik denk dat je daarmee goed zit voor een wagen met als doel plezier.

Ook een S2000 is een leuke wagen om mee rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MG F ?

Je zei niks over eventuele onderhoudskosten, bouwkwaliteit e.d. ;), maar zijn mogelijk nog net in je prijsklasse te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/MG-F.jpg/250px-MG-F.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door 3dfx op 23-05-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Smart Roadster is ook wel grappig, maar die zal je wel niet snel genoeg vinden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR2 AW11 (het oude model, ook belastingvrij te krijgen!) heb ik zelf in bezit gehad. En, maar dat is mijn mening, dat is ook de enige "oude" MR2 waar je mee wegkomt. Het model waar jij naar kijkt is nogal ehh, een sjonniebak geworden.

De AW11's rijden echt heerlijk, motortje achterin, heel veel grip en hartstikke licht. Ik heb er echt enorm veel plezier aan gehad, en doordat t toyota is, ook nog eens oersterk en betrouwbaar. Heb er nooit problemen mee gehad, terwijl hij toch erg veel in het bovenste toerengebied bereden werd. (doordat het een 1.6 motor is, ook nog eens aardig zuinig. Maar zeker niet traag!)

Is er tevens in Targa en uitneembaar zonnedakje uitvoering. (en had ik je al gewezen op dattie wegenbelastingvrij te krijgen is, en dan ook geen drol in de verzekering kost? dat geld kan je mooi wegzetten voor als je wel een dagelijks-gebruik auto wilt gaan kopen!)

Deze dus, om mn verhaal wat kracht bij te zetten, al was de mijne boven rood en vanaf de onderkant bumper zwart, erg mooie combi.

Afbeeldingslocatie: http://static3.carsablanca.de/files/medias/filename/aw11-1_8076_big.jpg?1280327471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Snel, RWD, open en betaalbaar? Koop een motor ;)

Snel, RWD, open en geen motor? Niet betaalbaar. Of in de aanschaf, of in de operationele kosten. Of allebei ;)

Niet zo heel snel, wel leuk, open en RWD? Klasse van de MX5 en MG-F.

Als je niet bang bent voor oude auto's met misschien wat hogere onderhoudskosten, zou je kunnen kijken naar een 944.

[ Voor 20% gewijzigd door t_captain op 23-05-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe klein is klein?

Afbeeldingslocatie: http://files.conceptcarz.com/img/suzuki/cap1.jpg

Suzuki Cappuccino niet iets? Niet veel vermogen, wel extreem licht en rwd en turbo.

Voordeel van weinig vermogen is goedkoop in de verzekering en in de belasting omdat het ding geen reet weegt.

Zijn die MR2's niet roestgevoelig?

[ Voor 21% gewijzigd door Touchdomex op 23-05-2012 19:29 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
Smart Roadster? Moet voor dat bedrag wel een degelijk exemplaar voor te vinden zijn. Alleen niet de acceleratie die je zoekt, wel fun.

Pas alleen wel op van wie je 'm koopt, alle Smart's (iig de Fortwo, maar volgens mij ook de Roadster) hebben t/m bouwjaar 2006/2007 motoren van Mercedes, en die zijn nogal kwetsbaar als er lomp mee gereden is (veel redlinen en/of hardrijden bij koude motor). Resultaat is dan vaak 1 liter olie iedere 800 a 1000km, met een km-stand van meestal rond de 90k km. Dit resulteert dan vaak in een verbrande uitlaatklep en een complete motorrevisie (koop dan ook NOOIT een Smart die een cilinderkop revisie gehad heeft, want het probleem is dan weg, maar de oorzaak is er nog).

Als je van een Smart liefhebber koopt (evt. via smartforum.nl) hoef je je daar iig niet druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Let ook op de terugkerende kosten zoals verzekering en wegenbelasting. Het is soms goedkoper om een duurdere auto te kopen waardoor je minder wegenbelasting en verzekering betaalt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
MX5. Eigenlijk probleemloze auto's, anders dan de gebruikelijke dingen waar je op moet letten op die leeftijd. Qua vermogen? Het is niet veel, maar genoeg. WTF modus: niet genoeg? leer eerst rijden :P Nog een voordeel van een MX5 boven een Elise: er kan meer bagage mee dan een doosje tandenstokers :D

Als Top Gear de MX5 de beste Engelse roadster noemt, dan doe je iets serieus goed. :P
Scirocco schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:33:

Zijn vaak toch een beetje 'sjonnie' auto's..
...en je kijkt naar een MR2 W20? 8)7
Een Elise S1 zou perfect voor me zijn, maar helaas te duur.
Los van je specs, maar wat is de rijervaring? Elise is een heerlijke auto, daar niet van, maar iets met hooi op vork :D
Dan maar een mx-5 getuned naar 150pk, strakker onderstel, sparco stoeltjes erin etc?
Dat zou strafbaar moeten zijn. Seriously... die auto heeft dat zo erg niet nodig.

[ Voor 71% gewijzigd door ijdod op 23-05-2012 19:56 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Met een budget van ~3K is een MX5 volgens mij het enige betaalbare?. E36 is een leuk rijdende auto, maar geen echte sportauto natuurlijk. M3 daarvan is veel te duur (in meerdere opzichten).
Grootste nadeel van een MX5 (behalve het redelijkse kapsters uiterlijk) het feit dat ze weinig vermogen leveren. Beetje leuke sportauto moet gewoon +150pk leveren (of alla Lotus zeer licht zijn).

S2000's blijven duur omdat ze relatief schaars zijn en technisch goed (mits fatsoenlijk warm gereden).Voor een beetje fraaie betaal je 14-15k en die heeft dan als nog bijna 100.000 gelopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 23-05-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:23

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Je kan natuurlijk altijd nog een S2000 uit duitsland importeren. al zit je dan wel strak tegen de 10.000 aan.
En anders gewoon een mazda MX5 :) ook daar kan je veel plezier van hebben :)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Over een aantal maanden heb je een budget van 3k. Okay. En je wil een sportautootje kopen tegen een absolute bodemprijs. Okay. Dit klinkt voor mij als een recept voor (financiële) ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10
MX5-s moet je toch mee uitkijken, die dingen roesten serieus op de a-stijl en onderaan de zijpanelen. Vooral de NB heeft daar ernstig last van.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46

Entity

9000rpm

MX-5 is absoluut erg leuk en vermogen genoeg om rijplezier mee te hebben. Voor 2500-3000 euro moet je wel een goeie kunnen vinden. Kilometerstanden zijn het probleem niet, roest is wel een potentieel probleem. Dorpels zijn berucht en ook de wielkasten willen nog weleens roesten. Dorpels zijn overigens -als je de juiste adressen weet- goed en relatief goedkoop te herstellen, maar let er in ieder geval op. Als ze aan de buitenkant een klein beetje roest vertonen, kun je ervan uit gaan dat het binnenin nog veel erger is.

Heb zelf vorig jaar een Miata (Amerikaanse MX-5) gekocht van een liefhebber voor 2500 euro. Het ding is 23 jaar oud (bj 1989, eerste jaar dat ze gemaakt werden) maar in erg goede conditie, zowel technisch als optisch. Niet perfect, maar dat kun je op deze leeftijd, voor deze prijs, niet verwachten. Heb er erg veel plezier van. Ben ondertussen aan het sparen voor een S2000, maar zoals je zelf al zag, beginnen die pas bij 10k, dus een heel andere prijsklasse. Maar bedenk wel dat ze jonger zijn dan de MX-5, veel exclusiever en veel sneller, dus vandaar dat de prijs wat hoog blijft. Voor datzelfde geld komt een Elise S1 ook al in zicht...

Als je een MX-5 zou nemen, neem dan een 1.6 uit de eerste jaren, die hebben 115pk, of een 1.8 van latere jaren (131pk of meer). De latere 1.6jes hebben namelijk zo'n 90pk en dat is wel wat krap voor sportief gebruik.

Naast de MX-5 is de MR2 AW11 denk ik de enige andere leuke optie. MG F kan wel, maar is toch minder betrouwbaar en lastiger om aan te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Scirocco schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:33:
- 0-100 rond de 8 seconden, gewoon net even wat spannender dan m'n moeders Polo
A propos Polo, hier hebben we ook zo'n ding staan. Die doet 0-100 in 6.9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iva_Bigone schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:17:
MG F ?

Je zei niks over eventuele onderhoudskosten, bouwkwaliteit e.d. ;), maar zijn mogelijk nog net in je prijsklasse te vinden.

[afbeelding]
MG F niet doen, reserveonderdelen ligt namelijk erg lastig ;) (Lees: vrijwel niet te krijgen omdat MG niet meer bestaat, was onderdeel van het failliete Rover)

Goedkope targa's (binnen budget van 3000 euro): Nissan 100NX, tenzij je toch liever een afgeragde BMW M3 wilt ;) Evt een Fiat Barchetta, maar da's geen echte Targa. Mogelijk krijg je ook nog een oude Peugeot 206cc voor je budget, maar maak je geen illussies: auto's zijn duur. Bovendien: met een Polo kun je er alleen maar op vooruitgaan. True, het is geen Ferrari, maar een Ferrari 308GTS heeft ook maar 255 PK...een beetje Mercedes heeft er onderhand meer, en een opgekietelde Leon ook :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Entity schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:47:
MX-5 is absoluut erg leuk en vermogen genoeg om rijplezier mee te hebben. Voor 2500-3000 euro moet je wel een goeie kunnen vinden. Kilometerstanden zijn het probleem niet, roest is wel een potentieel probleem. Dorpels zijn berucht en ook de wielkasten willen nog weleens roesten. Dorpels zijn overigens -als je de juiste adressen weet- goed en relatief goedkoop te herstellen, maar let er in ieder geval op. Als ze aan de buitenkant een klein beetje roest vertonen, kun je ervan uit gaan dat het binnenin nog veel erger is.
Ik ben gewoon verziekt. Als je vanuit een S2000 in een MX5 (MB 1.8) stap valt het nogal tegen ;). Neemt niet weg dat een MX5 qua basis absoluut een leuke auto is.

Een klein detail bij je Lotus Elise S1 droom. Ook daar zitten rover onderdelen in toch?. Daarnaast is zo'n auto wel zeer onpraktisch om als enige auto te hebben. Een MX5 / S2000 etc zijn te gebruiken als daily drive. Al haalt dat wel meteen het speciale van zo'n auto af.

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 23-05-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Twee opties die nog niet voorbij zijn gekomen: Honda Beat (Suzuki Cappuccino rivaal) of een Nissan 200SX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

200SX is een stuk duurder dan €3000 toch?.

CRX! :D

[ Voor 107% gewijzigd door Tortelli op 23-05-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
En dan de Del Sol vanwege het targa dakje. Valt mogelijk af vanwege FWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
MX-5 is leuk, zeker omdat je dak open kan gooien (in wat... 2 seconden als het echt moet?) Oogt wel wat jonger dan een MR2 AW11...

Beide erg leuk om te rijden, (heb beide gehad, zou ze nog wel willen hebben), en qua kwaaltjes ongeveer gelijk, in rood verkleuren ze, ze roesten en er kan amper wat in ... maar technisch beide ook gewoon erg degelijk.

MR2 is net wat meer een rijdersauto, net wat groter ook dan een MX-5, zowel van binnen als van buiten, ook wat meer bergruimte, maar tis nog uberkrap, maar nadeel is dat dakje niet open kan en volgens mij zijn ze 2e hands tegenwoordig prijziger dan een MX-5, omdat er gewoon minder van zijn.
Bijkomend dingetje van de MX-5 is dat het dakje slijt, hoort erbij... nieuwe is niet vreselijk duur, omdat het een simpel enkellaags ding is, maar kost je wel geld, let dus goed op lekken.

En negeer de mensen die het bassie en adriaan auto's noemen en daarna in een saaie burgerbak stappen... die snappen het niet :-)

Beide hebben geen 300+ pk (ong 125 uit de fabriek geloof ik), maar dat ga je niet nodig hebben, lol is er niet minder om.

SW20 MR2 is sjonniebak tijd voorbij... was een tijdje geleden wel wat meer. Heeft meer vermogen, is wat groter en moderner qua uiterlijk... maar qua rijgedrag wint een AW11, zeker op de limiet.

[ Voor 8% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 23-05-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:27:
[...]

En dan de Del Sol vanwege het targa dakje. Valt mogelijk af vanwege FWD.
Maar heeft wel dit!

Afbeeldingslocatie: http://www.awesomehq.com/wp-content/uploads/2010/12/hondadelsol.jpg

[YouTube: http://youtu.be/jBBQGTLd24I]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Dat (overigens debiel trage) dak zit maar op zeer weinig auto's, de meeste moet je gewoon met het handje eruit tillen en achterin leggen. Met het budget van 3K en RWD zou ik zelf ook de MX5 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
The Eagle schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:13:
Evt een Fiat Barchetta, maar da's geen echte Targa.
Barchetta is best een leuke auto, maar is Italiaans, en bijbehorende stereotype ellende. Als je het in de roadster hoek zoekt, spaar dan door voor een MX5. Da's in alle opzichten de betere auto. Daarbij is de Barchetta geen RWD. (Heb beiden gehad)
SkiFan schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:33:
MX5-s moet je toch mee uitkijken, die dingen roesten serieus op de a-stijl en onderaan de zijpanelen. Vooral de NB heeft daar ernstig last van.
We hebben het inmiddels met een NB over een auto die worst case richting de 15 jaar gaat. De NB is niet specifiek roestgevoelig. De genoemde punten zijn inderdaad aandachtspunten, maar niet meer dan elke auto van die leeftijd. 'Ernstig last van' is nogal overdreven. Bij ernstig last denk ik aan een Barchetta van dezelfde leeftijd...

De A-stijl wordt overigens veroorzaakt door een verstopte afvoer, de zijpanelen is vooral achter bij de wielkasten, door steenslag en zout. Die laatste is vrij goedkoop te fixen, if need be.
-
Verder een punt van aandacht, iemand noemde hem al indirect: als je een auto neemt met open dak, zorg dat dat dit zonder uit te stappen open en dicht kan. Handmatig of electrisch boeit niet zoveel (anders dan dat de laatste moet werken...). Heb je dat niet, zul je vaak dicht rijden, want dan is het net te veel moeite om hem even open te gooien.

Aardig praktijkvoorbeeld van hoe het moet :D Youtube

[ Voor 26% gewijzigd door ijdod op 23-05-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Even snel wat punten waar ik op wil reageren:

Onderhoudskosten
Het doel is om een auto te kopen die in prima staat is. Ik verwacht voor max 3k geen 'als nieuw' status, maar ik wil niet zo zijn dat er nog werk aan gedaan moet worden voordat ik kan rijden. Ik zal wel rekening houden met wat onvoorziene kosten, maar over het algemeen moet het goed voor elkaar zijn.
Zo nodig wil ik later wat meer investeren om de auto wat meer eigen te maken, zij het velgen etc.

MX-5
Blijkbaar indd veel voorstanders van de mx-5. Ik ga eens verder lezen en verdiepen.

Smart Roadster
61pk met handbak of 71pk met automaat.. ik sla ze allebei liever over. Niet dat ik nou zo graag een pk monster wil, maar dit lijkt me gewoon saai rijden. Daarnaast vind ik ze ook niet mooi.

MR2 AW11
Hele goede tip, die AW11 ziet er indd erg goed uit (en minder sjonnie) en als die ook nog goed rijd en belastingvrij is, ben ik er al bijna. Bedankt, dit vind ik een interessante keuze.

Porsche 944
Heb ik ook even naar gekeken, maar daar zit veel rommel tussen. Veel afgeleefde, afgetrapte modellen. Je zal hier indd veel onderhoud aan hebben. Een 944 in goede conditie is dan weer rond de 5000.

MG F
Lijkt me ook geen goed plan ivm beschikbare onderdelen. Verder lijkt hij erg op de mx-5 qua specs en dan zal ik op basis van merk en looks echt voor de mx-5 gaan.

Fiat Barchetta
FWD, dus no-go. Misschien een leuke auto, maar gewoon niet wat ik zoek.

Lotus Elise S1 en rijervaring
Een S1 heeft een 120pk rover motor en weegt slecht 750kg. Geweldig natuurlijk. Tot nu toe geen ervaring met zulke auto's. Eigenlijk ook alleen maar fwd's. Het snelste is de V70 2.5T van mn vader, verder veel gereden in een Golf variant, nieuwe polo 1.4 van mn moeder waar ik al heel wat km's heb gemaakt, ford windstar (uber saai, groot, log etc, maar de 3 liter V6 klonk leuk). Verder her en der wat auto's van anderen gereden, niets bijzonders.
Geen relevante ervaring met een lichte rwd dus, maar ik denk dat ik nu prima een Elise zou kunnen rijden. Je hoeft niet meteen op het limiet te rijden en het zal ook wel een aantal maanden/jaren en heel wat km's duren voordat ik dat wèl een beetje kan. Maar ik denk dat het een prima leerproces kan zijn zonder dat ik hem meteen in de vangrail rijd. Mocht het nou zo ver zijn dat ik een Elise zou kopen, zal ik daar zo snel mogelijk een aantal rij trainingen mee willen doen. Natuurlijk voor de fun, maar misschien wel meer om daadwerkelijk ook te leren rijden met zo'n auto. Dat is ook de hobby ervan. Je koopt zo'n ding niet om je boodschappen te doen.. (hoewel ik die gewoon bij de passagierstoel zou gooien)

Nissan 100NX en 200SX
100NX vind ik helaas hondslelijk, de 200SX is wat duurder inderdaad en vind ik misschien iets te lang/groot. Ik vind er ook niet veel van te koop.

Honda CRX
Vind ik nogal een sjonniebak. De Del Sol is dat minder, maar door de ontbrekende daklijn ook lelijk.
The Eagle schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:13:
Bovendien: met een Polo kun je er alleen maar op vooruitgaan. True, het is geen Ferrari, maar een Ferrari 308GTS heeft ook maar 255 PK...een beetje Mercedes heeft er onderhand meer, en een opgekietelde Leon ook :+
Ik vind niet dat k er met een polo op vooruit zal gaan. Oerdegelijk, fwd en niet bedoeld om eens lekker met te sturen. Geloof mij, ik kan ongelofelijke lol hebben in de 85pk polo van mn moeder, maar het is echt geen rijders auto. Een lage, rwd van het zelfde formaat en gewicht doet dat veel beter. Zoals gezegd ga ik niet voor een pk monster. Een Elise heeft ook maar 120pk, maar op 750kg is dat helemaal super. Ik wil helemaal geen ferrari, mercedes, laat staan een Leon. Gewoon een auto waar je veel lol in kunt hebben.
De Elise is op basis van zn specs al geweldig, maar de looks en het spartaanse interieur zijn net zo goed briljant. Het rijd leuk, je kan zonder veel windruis cabrio rijden en je hebt misschien zelfs een radio, meer heb ik echt niet nodig. Anders koop ik indd wel een polo.

Het lijkt erop dat ik de mx-5 en de MR2 AW11 nog even moet gaan bestuderen. :)
EDIT: hmm ik zie toch niet zoveel in de AW11..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tortelli schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:17:
[...]

Ik ben gewoon verziekt. Als je vanuit een S2000 in een MX5 (MB 1.8) stap valt het nogal tegen ;). Neemt niet weg dat een MX5 qua basis absoluut een leuke auto is.

Een klein detail bij je Lotus Elise S1 droom. Ook daar zitten rover onderdelen in toch?. Daarnaast is zo'n auto wel zeer onpraktisch om als enige auto te hebben. Een MX5 / S2000 etc zijn te gebruiken als daily drive. Al haalt dat wel meteen het speciale van zo'n auto af.
Geloof dat dat vooral de motoren zijn, de beruchte rover K series blokken zijn overal in geleverd (en hadden overal koppakking & Cilinderkop problemen) dus onderdelen zal wel goed komen.
Z'n S2000 is wel even een andere klasse dan een vroege MX5.
Rationeel is niets van dit verstandig met z'n budget maar de MX5 heeft als voordeel dat ze betrouwbaar zijn, niet te duur in vaste lasten door het relatief lage vermogen, veel gebouwd = goede onderdelen voorziening en beter verspreide kennis qua onderhoud.
Nadeel: zoals al genoemd ROEST ROEST ROEST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FastFred schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:37:
Smart Roadster? Moet voor dat bedrag wel een degelijk exemplaar voor te vinden zijn. Alleen niet de acceleratie die je zoekt, wel fun.

Pas alleen wel op van wie je 'm koopt, alle Smart's (iig de Fortwo, maar volgens mij ook de Roadster) hebben t/m bouwjaar 2006/2007 motoren van Mercedes, en die zijn nogal kwetsbaar als er lomp mee gereden is (veel redlinen en/of hardrijden bij koude motor). Resultaat is dan vaak 1 liter olie iedere 800 a 1000km, met een km-stand van meestal rond de 90k km. Dit resulteert dan vaak in een verbrande uitlaatklep en een complete motorrevisie (koop dan ook NOOIT een Smart die een cilinderkop revisie gehad heeft, want het probleem is dan weg, maar de oorzaak is er nog).

Als je van een Smart liefhebber koopt (evt. via smartforum.nl) hoef je je daar iig niet druk om te maken.
Je hoeft echt niet te redlinen om een Smartblok snel af te schrijven. Snelweggebruik kunnen ze ook niet goed tegen (tenzij je 90 blijft rijden). Mijn moeder redlined echt niet met haar Smart, maar die verbruikt ook olie. Het hoort er een beetje bij, een nieuwe motor kost daarentegen dan ook weer erg weinig. De motors van na 2001 zijn al beter (volgens mij ook ietsje groter geworden)

Of de Roadster dat ook heeft vraag ik me af, hij kwam op de markt in 2002 en toen was er ook voor de Fortwo al een nieuw blok. Ik hoop dat hij ook wat sneller schakelt want met een oude Smart komt het regelmatig voor dat je voorrang krijgt, maar de ander toch maar begint te rijden omdat de Smart altijd eerst twee seconde na moet denken als je gas geeft en de ander dan denkt dat je niet gaat rijden :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 12:56

boesOne

meuh

Scirocco schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:04:
EDIT: hmm ik zie toch niet zoveel in de AW11..
Ik denk dat je een vergissing maakt. De MR2 AW11 is een echte rijderwagen. Een maat van me heeft er een en geloof me, het is een kart. Ding gaat rap genoeg vooruit. Stuurt geweldig en de rijervaring is gewoon fun..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16
Scirocco schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:04:
Even snel wat punten waar ik op wil reageren:

Onderhoudskosten
Het doel is om een auto te kopen die in prima staat is. Ik verwacht voor max 3k geen 'als nieuw' status, maar ik wil niet zo zijn dat er nog werk aan gedaan moet worden voordat ik kan rijden. Ik zal wel rekening houden met wat onvoorziene kosten, maar over het algemeen moet het goed voor elkaar zijn.
Zo nodig wil ik later wat meer investeren om de auto wat meer eigen te maken, zij het velgen etc.
Wees voorzichtig met de illusie dat je voor 2500 euro een sportwagen in prima staat vind. En ik bedoel dan niet wat kleine deukjes en steenslag op de motor.

Hier wellicht een tip for winners: Laat hem onafhankelijk keuren, kost wat maar dan weet je of de wagen wel degelijk prima is. Tevens had ik toch minstens (ja klinkt veel) 1000 euro achter gehouden voor onvoorziene reparaties. Een auto van die leeftijd kan altijd wel wat hebben, en dingen zoals: koppeling, schokdempers, remmen etc. kosten veel geld. iets waar iemand die de auto gaat verkopen niet veel meer in zal investeren. Vergeet niet dat je met die 2500 euro in de onderkant van de markt zit, daar is prima vaak best lastig te vinden en zal het je veel tijd gaan kosten. Die 1000 euro kan je in een later stadium gebruiken voor bijvoorbeeld velgen als er verder niets raars mee is.

sidenote: investeren om de auto eigen te maken met velgen etc. is natuurlijk geen onderhoud ;) Ik zou dit toch als 2 aparte kostenposten rekenen.

Succes met de zoektocht en laat weten wat het geworden is! :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:58

-tom-562

Oliesjeik

Met dat budget wat je hebt? Een MX5, no doubt about it. Een goede, niet rotte, niet afgetrapte AW11 kost volgens mij een stuk meer.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
MG F
Lijkt me ook geen goed plan ivm beschikbare onderdelen.
Lotus Elise S1 en rijervaring
Een S1 heeft een 120pk rover motor en weegt slecht 750kg. Geweldig natuurlijk.
Uh, dat probleem met (al dan niet) beschikbare onderdelen heb je ook met de Lotus (Lots Of Trouble, Usually Serious :+), beide zijn voorzien van een Rover-blok ;)

Mazda lijkt me qua mechaniek de beste keus van je shortlist. Zoals gezegd, uitkijken voor roest.
Discovery's Wheeler Dealers heeft er een keer eentje opgeknapt, hier een stukje van die episode.

Ga je er zelf aan sleutelen trouwens? Zo'n Toyota MR2 is leuk met zo'n mid-engine, alleen onderhoud kan trickier zijn omdat je lastiger bij de motor kunt. En een (niet-gespecialiseerde) garage zal mogelijk langer bezig zijn > meer arbeidsloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Als je naar de 944 wat dan van een 924?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2448/3625498019_b9a584092d.jpg

RWD, licht, Porsche, niet bijzonder roestgevoelig volledig verzonken chassis! Belastingvrij en mogelijk als je niet teveel rijd ook nog eens goedkoop in de verzekering, relatief dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 19-09 17:14
Iva_Bigone schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:07:
[...]
Ga je er zelf aan sleutelen trouwens? Zo'n Toyota MR2 is leuk met zo'n mid-engine, alleen onderhoud kan trickier zijn omdat je lastiger bij de motor kunt. En een (niet-gespecialiseerde) garage zal mogelijk langer bezig zijn > meer arbeidsloon.
Denk dat het opzich wel meevalt... naar mijn idee was het niet uber-krap ofzo. Zou wel humor zijn als je bij een garage aankomt, ze voor de kap open trekken en zich afvragen waar de motor gebleven is.

Keer bij de Ikea gehad... iedereen achteruit naar zon laadplaats toe, klep open en volladen... ik met die MR2 vooruit, klep open en volladen... krijg je gekke gezichten :D

Volgens mij zijn ze beide wel handig te onderhouden als je een beetje goede set doppen, sleutels en schroevedraaiers hebt. Wat dat betreft is jaren '80 techniek wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Iva_Bigone schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:07:

Uh, dat probleem met (al dan niet) beschikbare onderdelen heb je ook met de Lotus (Lots Of Trouble, Usually Serious :+), beide zijn voorzien van een Rover-blok ;)
True, maar Lotus heeft een grote fanbase die hier weer erg handig voor is. Er zijn meerdere onderdelen-sites zoals elise-parts.com en elise-shop.com. Maar ook verschillende Lotus dealers.
Het is dus wel te doen om aan onderdelen te komen. Het lijkt me bij een MG F wat minder. Daar zal ook een fanclub achter zitten, maar ik denk toch wat minder groot en actief.
Maar om even het Elise verhaal af te sluiten:
De aankoop daarvan, zit er nog lang niet in. Mocht ik een Elise kopen, hou ik natuurlijk rekening met extra kosten en moeilijk verkrijgbare onderdelen. Als het zo ver is probeer ik niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, zoals ik nu een beetje doe. (max. 3000eu voor een leuke sportauto is gewoon niet veel geld)

Wat me een beetje tegen zit wbt de AW11, is dat hij gewoon nòg een generatie ouder is. Waarschijnlijk wat meer onderhoud nodig heeft en dat k hem toch niet mooi vind. Daarnaast zijn ze indd een stuk duurder.

Als ik voor de mx-5 ga, wat nu de beste keus lijkt, let ik wel op delen die helemaal zijn door geroest. Maar een beetje roest zal ik voor deze prijs altijd hebben. Is ook niet erg, want ik denk niet dat ik de auto langer dan 3/4 jaar in mijn bezit hou. Hopelijk tegen die tijd weer iets nieuws.
Maar deze MR2 sw20 lijkt me voor 2500eu ook een goede kandidaat. (?)

Porsche 924 is ook weer zo oud en vaak afgetrapt. Lijkt me wat risicovoller wbt onvoorziene kosten, onderhoud etc. Maar als ik een goed exemplaar tegenkom, zeker een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Scirocco schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:39:
[...]
Porsche 924 is ook weer zo oud en vaak afgetrapt. Lijkt me wat risicovoller wbt onvoorziene kosten, onderhoud etc. Maar als ik een goed exemplaar tegenkom, zeker een mogelijkheid.
Volgens mij juist vaak niet afgetrapt omdat het eigenlijk geen Porsche is :+ Het imago van de 924 heeft zijn voordelen. Weinig petjes en redelijk wat liefhebbers. Je moet er gewoon mee opletten zoals elke auto. Hoe mooi die er ook mag uitzien neem gewoon iemand mee die er verstand van heeft en je kan beter een half jaar zoeken naar een perfect exemplaar dan eentje kopen die het net niet is maar je wel binnen een maand hebt gekocht omdat je zo graag wat wou hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 24-05-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Ergens ooit eens gelezen dat de MX-5 met 1.6 makkelijk op te krikken zijn met wat tuning kits. Zou sowieso naar de MX-5 wat meer onderzoek doen op de eigen fora.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik zeg Mazda RX-7!
'80 tot '85 met groot opendak geleverd. Daarna in Cabio.

Snel, licht, mooi, goedkoop. En last but not least: een leuke club met +/- 100 leden

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

artificial_sun schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:21:
Ik zeg Mazda RX-7!

Snel, licht, mooi, goedkoop. En last but not least: een leuke club met +/- 100 leden
Hoe zit het met roest en de motorblokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ja de RX-7 leek me ook super, maar daar staan er niet zoveel van te koop volgens mij en zijn ook een beetje buiten mijn budget? En er zijn ook redelijk wat rx-7's die RHD zijn klopt dat? Ik wil namelijk perse een LHD. Kan jij wat meer vertellen over de RX-7? beschikbaarheid, onderhoudskosten etc

Dat blokje van de mx-5 moet makkelijk meer aankunnen indd, dat word dan later misschien een projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wat is er mis met RHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Leuk topic, een MX5 o.i.d. staat ook op mijn verlanglijstje. Achterwielaandrijving hoeft voor mij niet perse (dat heb ik al op de motor). De MX5 vind ik met name leuk omdat het zo'n klein speelautootje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:19
Het is simpelweg onoverzichtelijk (lees: gevaarlijk) in bepaald verkeerssituaties. Je hoeft niemand te overtuigen hiervoor te kiezen. Als hobby auto zou het nog kunnen natuurlijk maar toch..

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Tja, gewoon persoonlijke voorkeur. Weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen, maar dat voelt gewoon ongemakkelijk. Ondanks ik veel lees dat het snel went.
Daarnaast ben ik aan mijn linker oor doof, dus ik voel me al snel ongemakkelijk als iemand links van mij tegen me aan het praten is, laat staan in een lawaaiige cabrio.
Ik voel me als bestuurder gewoon helemaal 'thuis' op de plek van een linksgestuurde auto, rechtsgestuurd is voor mij persoonlijk gewoon een no-go. En het kan inderdaad in sommige verkeers situatie's niet handig zijn. Over je linker schouder kijken bijv.

Nog een vraagje. Ik lees soms de afkorting 'NA' als het over motoren gaat, wat betekend dit? Las het laatst over een 2.2 liter blok in de opel speedster en kwam het net weer ergens tegen bij een mx-5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Bwlian schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:50:
Het is simpelweg onoverzichtelijk (lees: gevaarlijk) in bepaald verkeerssituaties. Je hoeft niemand te overtuigen hiervoor te kiezen. Als hobby auto zou het nog kunnen natuurlijk maar toch..
Doel je nu op de MX5 omdat-ie zo laag is? Laat ik het zo zeggen: ik ben gewend dat mensen me niet zien omdat ze niet kijken zoals ze geleerd hebben...
MX5 heeft wel een verbruik van 1 op 12 zie ik net, dat maakt het inderdaad meer een hobbyauto dan iets waar je wat vaker mee wilt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:14
Scirocco schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:52:
[...]
Nog een vraagje. Ik lees soms de afkorting 'NA' als het over motoren gaat, wat betekend dit? Las het laatst over een 2.2 liter blok in de opel speedster en kwam het net weer ergens tegen bij een mx-5.
Naturally Aspirated engine, geen turbo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 10:24

Flotter

Pelipper!

'NA' bij een MX-5 betekent meestal eerste generatie. NB is tweede generatie, NBFL tweede generatie met facelift en NC is derde generatie.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als je een RX7 koopt als student, weet je zeker dat je financieel leeg gaat lopen :P dat is een leuke auto als 2e auto, maar niet als primaire auto

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:57
Touchdomex schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:10:

RWD, licht, Porsche, niet bijzonder roestgevoelig volledig verzonken chassis! Belastingvrij en mogelijk als je niet teveel rijd ook nog eens goedkoop in de verzekering, relatief dan :+
Hoe ziet dat er uit, volledig verzonken? Of bedoel je misschien verzinkt? :+

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

artificial_sun schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:21:
Ik zeg Mazda RX-7!

Snel, licht, mooi, goedkoop.
Licht zijn ze niet echt, een FC in aardige staat die nog een paar jaar mee kan is niet echt goedkoop, je kan (mag!) er geen korte ritjes mee rijden en het verbruik is enorm hoog.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Precies, je moet dan een model voor de 3e generatie hebben wil je een cabrio. Echt betrouwbaar zijn ze niet, olie verbruik is hoog, benzine verbruik is hoog. Goed warm rijden, goed af laten koelen etc etc.

En toch wil ik er nog een :9

Maar niet voor een daily drive..

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Ik heb een mx-5 NB te koop voor je.
Bouwjaar: 1998
KM stand: 102.600
Kleur: 18g (Highlight Silver)
Dorpels zijn een jaartje geleden gedaan, maar alleen gespoten met antisteenslag, dus matzwart
Heeft alleen wat roest bij de achterklep.
Banden zijn goed
Stoffen dak is 2 jaar oud (Robbins)
Heeft door een fuck up van een monteur vorig jaar een nieuwe krukas gekregen. Toen is ook de koppeling vervangen en uiteraard de riemen.
Sinds die reparatie resoneert/rammelt er iets.

Wegens de rammel en de optische tegenvallers Prijs: € 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
-tom-562 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:59:
Als je een RX7 koopt als student, weet je zeker dat je financieel leeg gaat lopen :P dat is een leuke auto als 2e auto, maar niet als primaire auto
+1.

Reken ten eerste op een verbruik van 1:6 a 1:8.

Motor van de oudere RX-7's gaat 50.000 - 100.000 meer voor revisie (latere Renesis blok van de RX-8 is al beter, maar ook die heeft een levensduur van 100.000 tot 200.000 afhankelijk van het gebruik). En een revisie van een Wankel-blok kost 5500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Ik heb zelf 3 mx5'en gehad (NA,NB,NC). Kan alleen maar zeggen dat het een topautootje is. Ongeevenaarde wegligging!
Nooit iets mee gehad, erg weinig onderhoud. Alleen het dak van de NA moest eens vervangen worden.
Spijt dat ik em niet meer heb.

[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 24-05-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
ah, normally aspirated, daar was ik indd naar op zoek!
De verschillende mx-5 modellen zijn ook handig om te weten. De NB vind ik het mooist, maar is moeilijk te vinden onder de 3000eu. Het NA model is ook prima voor mij denk ik.

RX-7 valt duidelijk af :)

@Newbreed: Thanks voor je aanbod. Het duurt echter nog even voordat ik mn budget bij elkaar gespaard heb.
@rinkel: Bedankt voor je positieve feedback, dat maakt me alleen maar enthousiaster om voor de mx-5 te gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Scirocco op 24-05-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
np

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
newbreed schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:08:
Ik heb een mx-5 NB te koop voor je.
Linkje naar foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

[afbeelding]

Sorry?

Heb zelf een 944S2 gehad, die is dus later dan de 924 gekomen, en die hadden al notoire roestplekken. Bij de 924 is dat nog een slagje erger! Daarnaast was de 924 pas vanaf 78 geheel verzinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:19
RemcoDelft schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:53:
[...]

Doel je nu op de MX5 omdat-ie zo laag is?
Nee doelde op RHD, jouw post kwam er tussen. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Bwlian op 24-05-2012 13:31 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
[...]

Doel je nu op de MX5 omdat-ie zo laag is?
Ik denk dat 'ie doelde op het gebruik van een RHD-exemplaar in een land waar men rechts rijdt (en dus in in LHD's).
MX5 heeft wel een verbruik van 1 op 12 zie ik net, dat maakt het inderdaad meer een hobbyauto dan iets waar je wat vaker mee wilt rijden.
Aangaande verbruik: ik vind 1:12 niet eens zo erg hoor. Maar ja, ik ben dan ook een V6 gewend :P
(waarbij de 6 staat voor het aantal km's dat je uit 1 liter haalt als je een beetje doortrapt :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Iva_Bigone schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:30:
[...]
Maar ja, ik ben dan ook een V6 gewend :P
(waarbij de 6 staat voor het aantal km's dat je uit 1 liter haalt als je een beetje doortrapt :+).
Beter koop je een V12...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

911GT2 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:23:
[...]

Sorry?

Heb zelf een 944S2 gehad, die is dus later dan de 924 gekomen, en die hadden al notoire roestplekken. Bij de 924 is dat nog een slagje erger! Daarnaast was de 924 pas vanaf 78 geheel verzinkt!
Elke auto heeft notoire roestplekken dus daar ontkom je niet aan. Zeker bij zo'n auto. Lees maar eens wat bekende problemen zijn en roest staat er nauwelijks tussen. Ik weet het niet uit eerste hand maar van wat ik er tot nu toe over heb gelezen lijkt het relatief wel mee te vallen. ja een 924 zou ik nog wel eens willen hebben :9

En vanaf 78 voor een auto die van 76 tot 88 is gemaakt vind ik nog wel een redelijke periode die je belastinvrij kan krijgen met een zinken chassis.

Zoals ik eerst ook al zei lees je er eerst op in en neem iemand mee met verstand ervan. Vooral bij dit soort modellen. Meld je aan bij een club als je serieus gaat zoeken en leer eerst voordat je gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

assje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:01:
[...]

Hoe ziet dat er uit, volledig verzonken? Of bedoel je misschien verzinkt? :+
Als ik het me goed herinner is de 924 pas vanaf een bepaald bouwjaar verzinkt (1980 ofzo). Kijk eens op het http://944forum.nl en op het http://924forum.nl, mocht je je verder willen verdiepen in de 924/944. Het zijn prachtige auto's en robuust. Maar.. het zijn wel sportauto's van minimaal 19 jaar oud, dus er gaat wat vaker iets stuk dan in een normale / jongere auto. De meeste onderdelen zijn goed leverbaar, zowel nieuw (o.a. via alpo) als 2e hands via constructeurs voor de 944 basic cup, martkplaats, ebay en sloop. En, in tegenstelling tot wat je in de kroeg hoort, niet echt duurder of goedkoper dan bijv VW, Merc of Audi, op de zeer specifieke onderdelen na (maar die koop je dan 2e hands).

Bij alle wat oudere (sport) auto's is het heel handig zelf te kunnen klussen: er gaat nou eenmaal wat vaker iets stuk. En als je voor ieder slangetje, pijpje of klusje de auto meteen naar de specialist brengt, kost het je aanzienlijk meer dan bij een nieuwe auto. Zoals bij alle oude(re) auto's: zorg dat je budget groter is dan de aanschafprijs van de auto die je op het oog hebt: er komen onverwachte kosten.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Ik moet hem weer eens goed poetsen, want ik heb hem afgelopen winter een beetje verwaarloosd.

Oude foto van toen ik hem net had met oud dak:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VEJOC6RJ.jpg

Met stoffen dak:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7VVHQR86.jpg

De dorpel zoals die gerepareerd is en er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6SAPXXEU.jpg

Bagagerekje:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-B3PKYM3Q.jpg

Op de foto met zijn kleine broertje:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FGKVV38D.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door newbreed op 24-05-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:48

ThunderNet

Flits!

Ik zeg ook MX5, sterker nog, die komt hier ook voor de deur te staan.

Punten waar je idd op moet letten zijn dorpels, als deze nog niet gedaan zijn kost je dat ±800euro bij de goedkope adresjes (zitten paar specialisten in Nederland). Ook moet je kijken of alle afwateringskanalen goed doorlopen, (even stukje draad in onderkant van kanaal drukken en voelen of ie verstopt zit, als er daarna ineens water uitkomt zat ie verstopt).
1.6 90pk zou ik laten staan omdat het gewoon een flink afgeknepen versie is, de 1.6 met 110/115pk is prima, de 1.8 met 130pk is ook prima. Makkelijke manier om extra vermogen te krijgen is een andere uitlaat (uitlaatkanaal is standaard wat te dun voor de motor, en idem met inlaat). Daarnaast kun je heel gemakkelijk de timing ietsjes veranderen waardoor je ook weer een beetje wint.
Let wel 110pk is ruim genoeg om mee te beginnen, op beetje vochtige grond laat je de achterkant zeer gemakkelijk uitbreken.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
ThunderNet schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:09:
Ik zeg ook MX5, sterker nog, die komt hier ook voor de deur te staan.

Punten waar je idd op moet letten zijn dorpels, als deze nog niet gedaan zijn kost je dat ±800euro bij de goedkope adresjes (zitten paar specialisten in Nederland). Ook moet je kijken of alle afwateringskanalen goed doorlopen, (even stukje draad in onderkant van kanaal drukken en voelen of ie verstopt zit, als er daarna ineens water uitkomt zat ie verstopt).
1.6 90pk zou ik laten staan omdat het gewoon een flink afgeknepen versie is, de 1.6 met 110/115pk is prima, de 1.8 met 130pk is ook prima. Makkelijke manier om extra vermogen te krijgen is een andere uitlaat (uitlaatkanaal is standaard wat te dun voor de motor, en idem met inlaat). Daarnaast kun je heel gemakkelijk de timing ietsjes veranderen waardoor je ook weer een beetje wint.
Let wel 110pk is ruim genoeg om mee te beginnen, op beetje vochtige grond laat je de achterkant zeer gemakkelijk uitbreken.
Je kan op de NA (eerste versie t/m bj 97) inderdaad de ontsteking iets vervroegen. Als je dat doet, dan adviseren de meeste om benzine met een hogere octaanwaarde te tanken. Welke bewezen theorie hier achter schuil gaat weet ik niet, maar sommigen zweren er bij.
Er is een ontzettend groot aanbod van aftermarket spul (en dan bedoel ik niet de shit van halfords). Volop Sport Luchtfilters, Uitlaten. Turbo's, Superchargers etc.
Er zijn diverse specialisten die alleen maar in MX-5 handelen en hier onderhoud en reparaties aan verrichten.

Wat dat betreft een prima type auto. Ik ben er op uitgekeken, omdat ik tegenwoordig motor rijd. Ook RWD, ook 110 pk, maar 5x lichter. Zelfde nadelen: max 1 passagier, nauwelijks ruimte voor bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:30

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Goedkoop, RWD, redelijk rap?

Volvo 360 2 liter, die dingen wegen niet veel, hebben de versnellingsbak tussen de achterwielen liggen en je kunt er geweldig mee scheuren.

En ze kosten geen drol, de onderdelen ook niet en echt veel gaat er niet stuk aan. Je moet alleen tegen het imago kunnen. :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, ze kosten geen drol, maar zijn vaak qua carrosserie zo gaar als een klontje, als ze dat niet zijn is de prijs er ook naar. Hoe ik dat weet? Ik ben er 1 aan het opknappen met een maatje van me, voor hem. Gekocht voor 500 euro, en je blijft steeds dingen tegen komen :P. De hele linkerwielkast achter is er opnieuw ingelast, een groot gedeelte van de rechterdorpel en dan nog heel veel kleine plekken. Bovendien zijn ze niet echt heel zuinig. Wel is het blok behoorlijk laagtoerig. Motorisch is het allemaal wel redelijk ok. Zorg idd wel voor de 2 liter, en geen 340 met renault blok en CVT.
En dat ze niet veel wegen, valt tegen, ze wegen nog altijd +1000 kg, echt snel zijn ze ook niet. Een MX5 gaat beter de bocht om.
En kwa imago, je moet hem lekker fout bouwen, dan heb je maximum swag (die vna m'n maatje heeft 17" BBS erop, dikke gele ronde mistlampen op de grill en meer van die geintjes :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik denk dat ik er wel uit ben, voorlopig ga ik voor de mx-5 NA met 1.6! :)
Lijkt me het dichtsbij mijn wensen en budget te komen en er is ruimte genoeg om hem uiteindelijk misschien iets sneller te maken. Het lijkt me een leuk begin in iedergeval.
Deze zomer nog even doorwerken dan maar d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:39:
Idd, ze kosten geen drol, maar zijn vaak qua carrosserie zo gaar als een klontje, als ze dat niet zijn is de prijs er ook naar. Hoe ik dat weet? Ik ben er 1 aan het opknappen met een maatje van me, voor hem. Gekocht voor 500 euro, en je blijft steeds dingen tegen komen :P. De hele linkerwielkast achter is er opnieuw ingelast, een groot gedeelte van de rechterdorpel en dan nog heel veel kleine plekken. Bovendien zijn ze niet echt heel zuinig. Wel is het blok behoorlijk laagtoerig. Motorisch is het allemaal wel redelijk ok. Zorg idd wel voor de 2 liter, en geen 340 met renault blok en CVT.
En dat ze niet veel wegen, valt tegen, ze wegen nog altijd +1000 kg, echt snel zijn ze ook niet. Een MX5 gaat beter de bocht om.
En kwa imago, je moet hem lekker fout bouwen, dan heb je maximum swag (die vna m'n maatje heeft 17" BBS erop, dikke gele ronde mistlampen op de grill en meer van die geintjes :P)
Of een CVT + turbo :+ Dat is helemaal gestoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

die cvt trekt die 2 liter al niet, dan heb je binnen n paar 100 km brokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AlexanderB schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:08:
die cvt trekt die 2 liter al niet, dan heb je binnen n paar 100 km brokken :+
Alleen je bandjes vervangen van je versnellingsbak en weer gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik ben BMW fan, maar een z3 is niet te doen voor je budget en een 3 coupé is niet wat je zoekt.

Ik zou voor een Mx5 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Touchdomex schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:56:
[...]

Of een CVT + turbo :+ Dat is helemaal gestoord :D
Oude klasgenoot van me had zo'n DAF 66, die had daar de 1.4 van een 340 ingebouwd. Zo'n 1.4 levert niet superveel vermogen, maar in een DAF 66 wordt het al gauw heel spannend!
Er schijnen wel wat 340/360's rond te rijden met zo'n Clio Williams turbo blokje

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Touchdomex schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:31:
[...]

Elke auto heeft notoire roestplekken dus daar ontkom je niet aan. Zeker bij zo'n auto. Lees maar eens wat bekende problemen zijn en roest staat er nauwelijks tussen. Ik weet het niet uit eerste hand maar van wat ik er tot nu toe over heb gelezen lijkt het relatief wel mee te vallen. ja een 924 zou ik nog wel eens willen hebben :9

En vanaf 78 voor een auto die van 76 tot 88 is gemaakt vind ik nog wel een redelijke periode die je belastinvrij kan krijgen met een zinken chassis.

Zoals ik eerst ook al zei lees je er eerst op in en neem iemand mee met verstand ervan. Vooral bij dit soort modellen. Meld je aan bij een club als je serieus gaat zoeken en leer eerst voordat je gaat kopen.
Ik ken de problemen van de 924 wel en de 944 net zo goed. Roest hoort daar zeker bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

911GT2 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:15:
[...]

Ik ken de problemen van de 924 wel en de 944 net zo goed. Roest hoort daar zeker bij!
Apart dat er zo weinig over staat maar in ieder geval bedankt dan! Als ik straks ga zoeken ook daar dus opletten :o
-tom-562 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:15:
[...]

Oude klasgenoot van me had zo'n DAF 66, die had daar de 1.4 van een 340 ingebouwd. Zo'n 1.4 levert niet superveel vermogen, maar in een DAF 66 wordt het al gauw heel spannend!
Er schijnen wel wat 340/360's rond te rijden met zo'n Clio Williams turbo blokje
Er rijden wel meer gestoorde 340's rond.

Het is alleen jammer want die 340's beginnen steeds zeldzamer te worden vooral de belastingvrije. Vooral de 360's schijnen niet meer zoveel van te zijn... Je moet er een beetje liefde insteken en een beetje gekheid en je komt heel ver met ze O+

Heb je overigens ook nog een projectpagina van die 340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:30

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

-tom-562 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:15:
[...]

Oude klasgenoot van me had zo'n DAF 66, die had daar de 1.4 van een 340 ingebouwd.
Zoiets heb ik ook, is gaaf :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod

Dat geldt voor alle sportieve auto's, en al helemaal van die leeftijd. Pas vrij recent zie je vermogen in combinatie met een net verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

In combinatie met een net opgave verbruik. In de praktijk valt het meestal tegen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Niet zo miepen zeg, als je 1 op 15 en zuiniger wil rijden heb je gewoon geen sportieven auto nodig maar een eco hok. Met 1 op 12 zouden de meeste met een sportieve auto in hun handjes klappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Inderdaad. 1:12 zie ik niet als bijzonder slecht. Met de S2k kon je overigens de 1:12 halen, op de autobaan en netjes 120 rijden op lange stukken!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Vorig weekend in het Hartz boven de 1 op 13 gereden en ik reed niet rustig op de bergwegen :P Heuvel op-heuvel af is gewoon zuiniger dan die platte rechte troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
1:12 is juist lekker zuinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Sick Nick schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:12:
Vorig weekend in het Hartz boven de 1 op 13 gereden en ik reed niet rustig op de bergwegen :P Heuvel op-heuvel af is gewoon zuiniger dan die platte rechte troep.
Ik was het afgelopen weekend (tot zaterdag) ook in de Harz met de R8! 8)7.Verbaasde me hoe weinig sportauto's je daar ziet rijden.
Leuk gebied om rond te rijden als de topicstarter tzt zijn (mx5?) heeft!

[ Voor 15% gewijzigd door Tortelli op 24-05-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Harz is een gebied in midden Duitsland toch? Waarom niet in de omgeving van de Ring, stukje dichterbij en ook erg lekkere wegen.
Hoe komen jullie bij nieuwe mooie wegen? Is er een handige site met een overzicht per land of provincie waar de leukste wegen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Touchdomex schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:21:
[...]

Apart dat er zo weinig over staat maar in ieder geval bedankt dan! Als ik straks ga zoeken ook daar dus opletten :o

[...]

Er rijden wel meer gestoorde 340's rond.

Het is alleen jammer want die 340's beginnen steeds zeldzamer te worden vooral de belastingvrije. Vooral de 360's schijnen niet meer zoveel van te zijn... Je moet er een beetje liefde insteken en een beetje gekheid en je komt heel ver met ze O+

Heb je overigens ook nog een projectpagina van die 340
360's worden opgereden in de DNRT 360 geen modena cup :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Scirocco schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:16:
Harz is een gebied in midden Duitsland toch? Waarom niet in de omgeving van de Ring, stukje dichterbij en ook erg lekkere wegen.
Hoe komen jullie bij nieuwe mooie wegen? Is er een handige site met een overzicht per land of provincie waar de leukste wegen zijn?
Harz:
Wikipedia: Harz

Gebied is vooral populair bij motorrijders. Mijn vader was er al een paar keer met de motor geweest en wou er eens met de R8 heen. Vorig jaar zijn we naar Zwitserland geweest overigens. De bergwegen daar zijn _/-\o_ . Enige probleem is dat een eventuele bekeuring in Zwitserland extreem veel geld kost, in Duitsland hoef je daar minder druk om te maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 10:06

[afbeelding]

2.0 boxer blok, zelfde als in het tweede model VW Transporter geloof ik.

"Wich had the engine from a van, a pricetag from Mars and the topspeed..... of a horse" Jeremy Clarkson :+

Maar inderdaad, je hebt dan wel een Porsche, en ze kosten ook geen drol (in de aanschaf dan), alleen oude auto's, veel gezeur mee.

EDIT: De 924 werd trouwens pas verzinkt vanaf 1986, toen Porsche de productie van Audi overnam. Dat was de 924S

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 25-05-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34
924 was vandaag in Wheeler Dealers :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
ik raad de cappuccino aan !

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Wat negatief hier over de Rx-7 Ik heb er een gehad van 1984 met 200.000 op de teller en dat ding reed altijd. Olie verbruik mag je vervangen door olie gebruik! Wankelmotoren gebruiken een beetje olie om de verbrandingskames te smeren.

Een Rx-7 is een echt liefhebbers auto en die moet je gewoon verzorgen, dan zal er weinig nis gaan.

Naar verbruik zou ik niet kijken voor een hobby auto, dan valt bijna je hele lijst af.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 08:15
Volvo 340 GL.

Rear wheel dirve.
Power zat.
Onderdelen zat.
Betrouwbaar.
Klassiek uiterlijk.

Ik zeg kopen :P

ps: RX7 niet aan beginnen imo tenzij je zelf goed kunt sleutelen. Die dingen zijn natuurlijk helemaal kapot getrapt door petjes zoals hierboven :+

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Volvo_340_GL_1990_red.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Loona35 op 25-05-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

340, power zat? :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Loona35 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:40:
ps: RX7 niet aan beginnen imo tenzij je zelf goed kunt sleutelen. Die dingen zijn natuurlijk helemaal kapot getrapt door petjes zoals hierboven :+
Het voordeel is dan weer dat iedereen met een hoger IQ dan een goudvis die dingen uit elkaar kan halen en kan reviseren. Je hebt geen lastige nokkenassen en timing en koppakking enzo en reviseren komt vaak neer op het schoonmaken van de poorten en de apex seals vervangen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

FastFred schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:46:
[...]

2.0 boxer blok, zelfde als in het tweede model VW Transporter geloof ik.

"Wich had the engine from a van, a pricetag from Mars and the topspeed..... of a horse" Jeremy Clarkson :+
In een 924 ligt geen 4-cyl boxer. Wel een 4-cyl inline, ongeveer hetzelfde als in de Audi 80, maar dan met o.a. andere kop en kleppen (details weet ik niet exact, weet meer van de 944). In de 924S vind je hetzelfde blok als in de 944 type 1 en 2, maar dan ligt geknepen (anders werd ie sneller dan de 944 wegens minder gewicht en iets betere aerodynamica). In de 944 ligt een 4-cyl inline, 2.5l tot 3.0l, qua design een half 928 blok, maar deelt geen onderdelen met de 928.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Loona35 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:40:
Volvo 360.

Rear wheel dirve.
Power zat.
Onderdelen zat.
Betrouwbaar.
Klassiek uiterlijk.

Ik zeg kopen :P

[afbeelding]
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Voor jou budget vind ik een MX5 ook de beste keuze. Ik heb er zelf helaas nooit mee gereden, maar ik heb er al veel goeie dingen over gelezen.
Ik ben zelf in het bezit van een S2000 en die bevalt zeer goed, maar die is inderdaad wel een stuk duurder.
Wellicht dat je eerst een paar jaar in de MX5 kunt rijden en dan later overstappen naar de S2000.
Ik heb zelf met de aanschaf van deze wagen wel ontdekt dat cabrio rijden sowieso erg leuk is!

Als je er trouwens niet om geeft om met een RHD te rijden, dan kun je makkelijk onder de 10.000 euro een S2000 vinden in Engeland.

[ Voor 24% gewijzigd door SToRM666 op 26-05-2012 09:49 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Die s2000 is ook wel echt een compleet andere beleving dan een mx5. mx5 is leuk om een beetje rond te tuffen met open dak en mooi weer, een s2000 is gewoon bruut knallen. Mijn broertje heeft eens een Prelude 2.2 VTEC met 200pk gehad, vtec erin bij 3500 en knallen tot 7500, echt supergaaf. De s2000 is nog een stapje bruter, die heeft 240pk en redlined pas bij 9000 toeren!!

Bijvoorbeeld;
YouTube: Honda S2000 acceleration(kph)

Al kan je met geen enkel filmpje goed het geweld vastleggen. Het is echt net een soort F1 auto qua geluid, het is echt een beleving. Terwijl je met een mx5 gewoon een normaal motortje erin hebt, niets speciaals, en meer een cruisebak is. Dat is het prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

YouTube: S2k
Al weer 3 jaar geleden :o. Enige wat jammer is, is dat een S2000 met orginele uitlaten van buiten klinkt als een stofzuiger :(. Al is daar relatief betaalbaar wat aan te doen.

S2000 VTEC gaat erin bij zo'n 5800rpm, en dan door tot 9000rpm *O*.

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 26-05-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Lol @ HonderdVEERtig (8> ... HonderdZESTIG 8)

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1 2 Laatste