Kleine RWD rijdersauto gezocht!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 20:14
Ik ben zelf overgestapt van de NA naar de NB om de eenvoudige reden dat de NA klaplampen heeft. Op zich heel leuk, maar ik merkte dat ik altijd met licht aan rij, dus staan altijd die lampen omhoog. De NB is nagenog dezelfde auto, met dezelfde geweldige wegligging. De NC is een hele andere auto (welke ik ook heb gehad), ik vond em geweldig mooi, vind ik nog steeds, moderner, iets meer luxe, betere radio, maar een iets mindere wegligging. Dus voor het geld vind ik de NB de leukste auto.

De MX5 laat zeer goed zien dat je niet perce een dikke motor moet hebben om echt lol te kunnen beleven. Zelfs topgear heeft er een leuk filmpje over: "De beste engelse roadster is een.... Mx5".

In voorgaande posts staan idd wat zaken waar je rekening mee moet houden. Mijn mx'en waren nog redelijk jong en hadden die issues niet. Op de kap na.
De originele kap van de NA en de NB zijn van een soort kunstof, welke nogal hard is bij koude temperaturen, en dus kunnen scheuren bij het dicht doen. Dit gebeurd meestal op de bekende zwakke plek; bij het scharnierpunt bij de zijramen, als ik het me goed herinner. Als de kap vervangen is door een van stof heb je geen last van dit probleem.

Oja, wat ook zo leuk is: het hele korte schakelpookje!! Geweldig!

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 02-06-2012 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Zo'n MX5 is leuk, behalve als (zoals ik) 1.95 bent. Pffff. Als ik wil gymnastieken was ik wel op turnles gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:58
Dan is deze klasse sowieso niets voor je.

Ik ben 1m96 en kan nét aan in een z3 rijden... t zijn kleine autos in deze klasse en daar moet je niet te lang voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ok, misschien een beetje vreemd in het licht van dit topic, maar misschien toch wel interessant...

Wat denk je van een Opel Calibra 4x4 Turbo?
Goed, das 4 wieltjes met aandrijving ipv alleen de achterste twee, maar wel een 2liter 204PK turbo blok, strakke coupé daklijn, lekker rijden, etc.

Voordelen:
-Niet te gek duur.
-Aandrijving op de achterwielen (en de voorwielen erbij, maargoed...)
-Danoontje POWERRRR!!! :+ 204PK en van 0 naar 100 in 6 a 7 seconden
-Stuurt lekker, zeker als je er wat leukere dempers+veren onder knoopt (Eibach/Bilstein combi is b.v. leuk)
-Voorzien van alle creature comforts.
-In stock vorm (zonder bodykits etc) is het ook niet echt een sjonniewagen
-Bouwjaar 1997 roest ook niet zo gauw, of je moet een vinden die in Finland is gebouwd, want die zijn ook beter roest-proof.
-2+2 zitter
-Standaard voorzien van Recaro sportstoelen.

Nadelen:
-Geen Cabrio/Targa, maar wel te krijgen met schuifdak. Of je moet ergens een Calibrio zien op te scharrelen. Ze bestaan, maar zijn schaars en duur. (is een Calibra omgebouwd naar Cabrio)
-Redelijk groot. Astra G Stationwagon van m'n pa is ongeveer even lang. Aan de andere kant: het went absoluut.
-Aandrijving op de voorwielen (tegelijk met de achterwielen)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Buiten dat t precies is wat hij niet zoekt is de calibra gewoon eeb sjonniewagen hoor. maak je geen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

En een MX5 is een kappers-auto, voor homo's en voor vrouwen.
Net als een Z3.

Vooroordelen enzo...

Verder is het alles wat gezocht wordt, op het targadak na.
Iedereen focust op de open top, maar laten vermogen achterwege. Dit is precies andersom.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja en die beleving zoekt hij dus niet. hij wil een boulevardcruiser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

McKaamos schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:22:
En een MX5 is een kappers-auto, voor homo's en voor vrouwen.
Net als een Z3.

Vooroordelen enzo...

Verder is het alles wat gezocht wordt, op het targadak na.
Iedereen focust op de open top, maar laten vermogen achterwege. Dit is precies andersom.
vermogen is ook niet nodig als je geen dak hoeft mee te slepen. Daarnaast, zodra je het dak naar beneden doet verdubbelt je beleving!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Precies. ik heb 2 weken in een z3 gereden en dat is echt wel heel leuk hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:45
Geen idee of importeren ook een optie is, maar die S2000 is in de UK een stuk goedkoper te vinden.
Verder is de Daihatsu Copen ook een erg leuke wagen. Laat je niet misleiden door z'n kleine motor! Het ding weegt namelijk ook net niks.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Alleen is een Copen net zo groot als een Alto/Cuore, behoorlijk klein dus :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Kijk nou eens naar de shortlist in de ts, kleine lekker sturende sportautootjes, stuk voor stuk rijdersauto's. 4x4 is niet hetzelfde als rwd.

En dan kom jij met een of ander lomp hok die vooral populair is bij boeren mensen die opgegroeid zijn in de Manta van papa.

[ Voor 61% gewijzigd door Flagg op 02-06-2012 19:28 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-07 22:39

NoFearCreations

3DPrint the world!

En Calibra's rotten waar je bij staat, zelfs de goed onderhouden modellen. Regelmatig aan zo'n ding staan te lassen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:04
NoFearCreations schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:39:
En Calibra's rotten waar je bij staat, zelfs de goed onderhouden modellen. Regelmatig aan zo'n ding staan te lassen.
Dan doen die mensen toch iets verkeerd zou ik zeggen ;) . Heb zelf een v6 uit '96 en die heeft geen enkele roestplek. M'n pa heeft de allereerste Turbo die in Nederland geleverd werd en zelfs die heeft alleen een paar kleine plekjes in de randen van de wielkasten. En nee, hij is absoluut geen poets-/onderhoudsfreak, die wagen mag blij zijn als ie eens per 3 maanden een wasbeurt krijgt

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:27

houthakker

Poehé

Calibra's 4x4 systeem is echt ruk. Als er een licht bandenslijtage verschil is tussen LA en RA, dan begeeft het achterdifferentieel het al (daar is dat ding toch voor), en ook met niet originele velgens gaan ze snel kapot. Bij de standaard velgen bij 150dkm. Het quattro systeem (veel ouder) gaat gewoon een auto leven lang mee.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Frank Martin schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:01:
Zo'n MX5 is leuk, behalve als (zoals ik) 1.95 bent. Pffff. Als ik wil gymnastieken was ik wel op turnles gegaan.
Klopt, is absoluut een auto voor de wat kleinere mensch, ik ben 181, dan gaat het perfect.

Over die vooroordelen; dat interesseert me echt geen ene drol, ik bepaal zelf wel wat ik mooi of leuk vind. Mensen houden die zelf in stand, laten zich beinvloeden door wat andere mensen vinden. Je mist dan een hoop lol in dit leven. Ik kan ook zeggen dat ik auto's met een dikke motor een aso-bak vind, zonder enig respect voor het milieu. En zo is er bij elke auto wel een reden om m niet te kopen.

Daarbij is een mx5 een van de weinige auto's die gewoon enorm veel fun is zonder veel motorvermogen. Leuk om 500pk te hebben, in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Mercedes 190 E 2.6

Niet groot (vergeleken met de 200-serie bijvoorbeeld), achterwielaandrijving, 160 PK, evt. lederen interieur, evt. handgeschakeld en met name in Duitsland veel keuze, zoals deze.

Laat de reacties over het imago maar komen. ;)

-- edit: Automaat, in goede conditie en binnen korte termijn belastingvrij dus lage vaste kosten.

[ Voor 28% gewijzigd door mcdronkz op 03-06-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
http://www.knac.nl/2012/0...sting-klassiekers-blijft/ :
In dit amendement is geregeld dat voor auto’s die op 31 december aanstaande 25 jaar of ouder zijn er niets verandert. Dat zijn auto’s met het bouwjaar 1986 en eerder. In stappen schuift de grens van 25 jaar naar 30 jaar. Auto’s uit het bouwjaar 1987 worden na 26 jaar (dus in 2013) belastingvrij. Auto’s uit 1988 na 27 jaar (dus in 2015). Auto’s uit 1989 na 28 jaar (dus in 2017). Auto’s uit 1990 na 29 jaar (dus in 2019). Auto’s van na 1990 worden na 30 jaar belastingvrij (dus vanaf 1 januari 2021).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wat is de lengte van de TS, ik heb nooit een MX5 kunnen kopen omdat ik er niet in pas.
FWD, maar is een 106 rallye niet een heerlijke rappe bak.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53

DropjesLover

Dit dus ->

Een MX-5 is er toch niet in targa?
Wel in soft-top, wat je kan vervangen in de winter door een hard-top.

Overigens, een 100nx is echt een serieus leuke auto, al helemaal als je een goede, bijgelast GTI kan vinden 2.0L 143pk, ABS en een nette bumperlip + skirts. Super makkelijk om zelf in te klussen. Wel FWD. Heb ik redelijk wat jaren ervaring mee :P

Buiten de MX-5 en CRX del Sol (=FWD) de enige auto's die voor die prijs te krijgen zijn en waarvan het onderhoud ook makkelijk zelf te doen is en/of niet duur.
AW11's roesten en er drupt water op de motor + dynamo,
Porsche 924/944 is zeldzaam + duur,
BMW is Sjonnie + duur,
200SX is zeldzaam (wel veel engelse RHD import, geen cabrio/targa)
RX-7 is erg zeldzaam en die wankelmoter is in onderhoud, je raad het al, duur.

Ik zou persoonlijk voor een goede Smart Roadster gaan. Licht en klein genoeg om als een kart te rijden en snel weg te zijn bij het stoplicht. Maar te krijgen voor jouw budget... ik vrees van niet.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 19:18

Sick Nick

Drop the top!

En een van de meest brakke automaten ooit, lekker sportief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Zo'n 100nx is wel leuk, maar die afzichtelijk lelijke voorkant staat me zó tegen. Daar zou dan toch echt een andere bumper opmoeten.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 08-07 14:49
Beter filmpje van het MX-5 dak: klik

Zeker in de NB met één hand en in een paar seconde open te doen en bijna net zo snel weer dicht. Best gemakkelijk met het Nederlandse weer :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

brama schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:41:
Zo'n 100nx is wel leuk, maar die afzichtelijk lelijke voorkant staat me zó tegen. Daar zou dan toch echt een andere bumper opmoeten.
Zat andere bumpers te krijgen, maar die verdiepte koplampen blijf je altijd houden.
Ik vind het een erg leuk wagentje, echt eigen lijnen en weer eens echt wat anders dan de standaard rechte/gladde voorkant. Ieder zijn ding :)

Enige reden dat ik hem niet meer heb is dat hij niet meer door de APK kwam omdat mn ABS in storing lag en ik zelf geen tijd en plek had om grof in te grijpen in het remsysteem ;(
Beetje omlaag geschroefd, veerpootbrugje voor en achter en knallen :D
Pinin schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:16:
Wat is de lengte van de TS, ik heb nooit een MX5 kunnen kopen omdat ik er niet in pas.
FWD, maar is een 106 rallye niet een heerlijke rappe bak.
TS vraag een targa sportcoupe met vermogen, jij komt met een dinky-toy aanzetten? :P
Sick Nick schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:37:
En een van de meest brakke automaten ooit, lekker sportief :+
Is vast wel een andere schakelbak in te lepelen.
Compressortje op de motor (is toch Mercedes) en gaan :P

[ Voor 30% gewijzigd door DropjesLover op 04-06-2012 17:00 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

DropjesLover schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:57:
[...]

[...]

TS vraag een targa sportcoupe met vermogen, jij komt met een dinky-toy aanzetten? :P
MX5 is geen targa en heeft ook niet veel vermogen en die wordt veel geopperd. Dus zo vreemd is een 106 rallye niet, serieus rap en sportief. oh en driften gaar prima met FWD :P http://www.autojunk.nl/2012/06/drifen-op-dienbladen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Thanks voor jullie suggesties!

- 4x4 Calibra gaat m niet worden. 4wd, lang, zwaar en toch een beetje sjonnie indd.
- Mercedes 190E, heel veel geld voor zo'n oude brakke bak...en ook nog automaat?
- ik ben overigens ongeveer 1.85m moet net lukken in een mx-5. M'n vader is ook 1.85 en pastte prima in een S2000, is dat een beetje te vergelijken met een mx-5?
- In principe valt elke FWD voor mij af. Er zijn zat leuke FWD's, maar dat is gewoon niet te beleving waar ik naar op zoek ben.
- 100NX vind ik ook hondslelijk en ik ga niet met Need for speed achtige bumpers rijden.
- Ik heb indd even gekeken naar het aanbod in Duitsland. Veel meer aanbod, maar ook erg veel brakke, uitgereden mx-5 jes. Een redelijke goede mx-5 vind je daar ook pas vanaf 2000eu, net als in NL. S2000's en Elises gaan ook voor net geen 10.000eu, scheelt dus ook niet veel. Maar het aanbod is veeel groter, dus wel goed om die markt in de gaten te houden.
- De mx-5 vind ik eigenlijk ook een beetje 'open en bloot', maar het is licht, RWD en voor een eerste auto, waarschijnlijk snel zat. Zet er andere velgen dan standaard onder en hij ziet er nog goed uit.

Voor nu lijkt me de mx-5 nog steeds de beste keus, maar de MR2 SW20 houd ik ook nog in gedachten. Die zag ik laatst weer in bodegraven (die gele die ook op MP staat) en dat vond ik toch wel een gaaf ding. Verder vind ik ze er nog behoorlijk goed uit zien voor een auto van 20 jaar, die rond de 2500eu kost. De meeste mx-5jes zijn er slechter aan toe lijkt wel.
EDIT: ik weet trouwens dat de SW20 ook een beetje sjonnie is en zeker die gele op MP die ik laatst zag. Maar toch vind ik m eigenlijk best mooi. Als je niet te gek doet met rare velgen en spoilers is hij gewoon top. hmmm ik merk al dat ik nogal naar de mr2 neig haha >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Scirocco op 04-06-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Welke ik nog niet heb gezien in dit topic, maar wellicht wel erg interessant is: BMW E30 cabrio (of coupé). Dat zijn wat oudere 3-series, niet zo sjonnie als de E36 (hoewel die, in originele staat, ook leuk is). Bijvoorbeeld de 325i cabrio is met ongeveer 170pk op 1300kg prima in staat veel rijplezier te geven. De coupé is lichter (Vanaf 1070kg) . Eentje in redelijk goede staat moet goed te doen zijn met jouw budget.

Houd, maar dat geldt ook voor MR2, 924 of MX-5, altijd wel wat geld op zak voor eventueel onderhoud of reparaties. Er zal altijd iets boven water komen wat je niet verwacht.

[ Voor 18% gewijzigd door noes op 04-06-2012 21:54 . Reden: wat verduidelijking, extra alineaatje ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:05

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Scirocco schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:13:
- ik ben overigens ongeveer 1.85m moet net lukken in een mx-5. M'n vader is ook 1.85 en pastte prima in een S2000, is dat een beetje te vergelijken met een mx-5?
-
S2000 is geen auto voor grote mensen. Ik pas er prima in (maar ben ook een kabouter met 1,74 ;)). Mijn broer paste er net fatsoenlijk in @ 1.93.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
noes schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:51:
Welke ik nog niet heb gezien in dit topic, maar wellicht wel erg interessant is: BMW E30 cabrio (of coupé). Dat zijn wat oudere 3-series, niet zo sjonnie als de E36 (hoewel die, in originele staat, ook leuk is). Bijvoorbeeld de 325i cabrio is met ongeveer 170pk op 1300kg prima in staat veel rijplezier te geven. De coupé is lichter (Vanaf 1070kg) . Eentje in redelijk goede staat moet goed te doen zijn met jouw budget.

Houd, maar dat geldt ook voor MR2, 924 of MX-5, altijd wel wat geld op zak voor eventueel onderhoud of reparaties. Er zal altijd iets boven water komen wat je niet verwacht.
Mijn e30 320i sedan was al 1090kg en het 2.0 blok is een stukkie lichter dan de kopie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Sorrie maar wat een onzin comments. Dat krijg je er van als je op een forum vraagt wat voor een auto je moet kopen.

Koop gewoon wat je wilt. De meesten hier hebben niet eens een auto.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 08-07 14:49
1 meter 85 past prima in een MX5, 1m90 zal ongeveer de praktische limiet zijn. Ik ben 1m88 en pas er net in, tenzij ik mijn haar in stekels heb :)

Mocht je een NA kopen, dan vind ik het een grote verbetering om er lagere koplampen in te zetten:
linkje

Gaat het meteen van jaren negentig naar sportief.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:35

Entity

9000rpm

Je moet gewoon nooit met je lampen onhoog rijden ;)

Uiteraard moet je kopen wat je zelf wil. Je weet pas echt hoe een auto is, als je er een tijdje in gereden hebt. Zo heb ik ook ooit een Mini Cooper 1.3i gehad. Maat van me had er ook eentje, vond het altijd erg vet. Dus eentje gekocht, bleek toch niet echt mijn ding te zijn en dus vervolgens weer verkocht.

Met de Miata had ik hetzelfde: geen idee of het iets voor mij zou zijn, maar gewoon eentje gekocht en heb er na ruim een jaar nog geen spijt van gehad.

Koop dus de auto die je het meest aanspreekt. Als het je ding toch niet is, verkoop je hem weer en weet je in ieder geval dat je die nooit meer hoeft te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 30-06 21:06
Wellicht is deze MR2 wat voor je? Beetje afdingen en je bent klaar als ik afga op de advertentie :?

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=214221698

Ben zelf ook wel nieuwsgierig geworden naar deze auto'tjes. Erg leuk om voor de fun mee te rijden plus alle wegenbelasting en verzekeringsvoordelen :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:58
Dat is een AW10/11, die hebben last van problemen met water wat op in de motorruimte komt. Is hier ook al eerder ter sprake gekomen volgens mij. Een SW20 is dan wat handiger denk ik. En ook wat moderner.

Mijn keuze zou trouwens gaan tussen een MX-5, een MR2 SW20 of een Lotus Seven kitcar-achtige.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:43
DropjesLover schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:29:
Een MX-5 is er toch niet in targa?
Wel in soft-top, wat je kan vervangen in de winter door een hard-top.

Overigens, een 100nx is echt een serieus leuke auto, al helemaal als je een goede, bijgelast GTI kan vinden 2.0L 143pk, ABS en een nette bumperlip + skirts. Super makkelijk om zelf in te klussen. Wel FWD. Heb ik redelijk wat jaren ervaring mee :P

Buiten de MX-5 en CRX del Sol (=FWD) de enige auto's die voor die prijs te krijgen zijn en waarvan het onderhoud ook makkelijk zelf te doen is en/of niet duur.
AW11's roesten en er drupt water op de motor + dynamo,
Porsche 924/944 is zeldzaam + duur,
BMW is Sjonnie
:') :O
+ duur,
:Y
200SX is zeldzaam (wel veel engelse RHD import, geen cabrio/targa)
RX-7 is erg zeldzaam en die wankelmoter is in onderhoud, je raad het al, duur.

Ik zou persoonlijk voor een goede Smart Roadster gaan. Licht en klein genoeg om als een kart te rijden en snel weg te zijn bij het stoplicht. Maar te krijgen voor jouw budget... ik vrees van niet.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Scirocco schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:13:
- Mercedes 190E, heel veel geld voor zo'n oude brakke bak...en ook nog automaat?
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 12:21

vooghel

Cunning linguist

(jarig!)
Scirocco schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:54:
Ik denk dat ik er wel uit ben, voorlopig ga ik voor de mx-5 NA met 1.6! :)
Lijkt me het dichtsbij mijn wensen en budget te komen en er is ruimte genoeg om hem uiteindelijk misschien iets sneller te maken. Het lijkt me een leuk begin in iedergeval.
Deze zomer nog even doorwerken dan maar d:)b
d:)b Ik rij zelf al aan paar jaar in een MX-5 NA, en het blijft leuk! De RWD en de balans maken het geweldig om bochtjes en (turbo-)rotondes te nemen :D, en het kapje open bij goed weer is echt zó heerlijk. Ik heb de mijne nu te koop staan (zie sig) omdat we door samenwonen twee auto's hebben, en dat is er eigenlijk een teveel. Het meeste over dit autootje is in dit topic al gezegd, ik heb alleen nog de tip voor je om eens te kijken op het forum van de MX-5 owners. Hier vind je een berg aan informatie en vooral ervaring, en de leden zijn van harte bereid je te helpen bij aankoopkeuze :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Waarom deze reactie? Het is gewoon een oude uitgereden bak. Verder ook totaal niet wat ik zoek. Prima dat jij t zon geweldige auto vind, maar t is niks voor mij. Voor 3500eu koop ik liever een mx-5 of mr2 in wat betere staat.
vooghel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:57:
[...]

d:)b Ik rij zelf al aan paar jaar in een MX-5 NA, en het blijft leuk! De RWD en de balans maken het geweldig om bochtjes en (turbo-)rotondes te nemen :D, en het kapje open bij goed weer is echt zó heerlijk. Ik heb de mijne nu te koop staan (zie sig) omdat we door samenwonen twee auto's hebben, en dat is er eigenlijk een teveel. Het meeste over dit autootje is in dit topic al gezegd, ik heb alleen nog de tip voor je om eens te kijken op het forum van de MX-5 owners. Hier vind je een berg aan informatie en vooral ervaring, en de leden zijn van harte bereid je te helpen bij aankoopkeuze :).
Bedankt voor je reactie! Je hebt een mooie mx-5 te koop staan trouwens, ziet er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Scirocco schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:38:
[...]

Waarom deze reactie? Het is gewoon een oude uitgereden bak. Verder ook totaal niet wat ik zoek. Prima dat jij t zon geweldige auto vind, maar t is niks voor mij. Voor 3500eu koop ik liever een mx-5 of mr2 in wat betere staat.
De Mercedes W201 (190 / 190E / 190D) is de stevigst gebouwde auto in de volledige geschiedenis van vierwielers, en jij noem het een "uitgereden", "brakke" bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bron?
Een 190 is het tegenovergestelde wat de TS zoekt. Dan kan je hem net zo goed een Lada aanbevelen, net zo charmant. Alhoewel een Lada minstens 100x zoveel swag heeft

[ Voor 18% gewijzigd door -tom-562 op 06-06-2012 11:45 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:18

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:44:
Bron?
Een 190 is het tegenovergestelde wat de TS zoekt. Dan kan je hem net zo goed een Lada aanbevelen, net zo charmant. Alhoewel een Lada minstens 100x zoveel swag heeft
Lada's zijn briljant!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@b-smulders: Prima dat t een stevige auto is, maar dat is dan ook alles. Interieur is na 28 jaar echt wel uitgeleefd en de auto is 9 van de 10 keer niet zo goed onderhouden zoals veel liefhebbers met hun hobby auto doen (mx-5, elise s1, mr2 etc)
Maar t is wel duidelijk dat dit niet is wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Scirocco schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:38:
[...]

Waarom deze reactie? Het is gewoon een oude uitgereden bak.
Dat je geen sjoege van auto's hebt, is bij deze duidelijk. Dat het je smaak niet is, is volledig verdedigbaar, maar ga dan geen aantoonbare onzin praten over de staat of de kwaliteit van het voertuig.

Tot een jaar of vier geleden moest ik ook niet zoveel van Mercedes hebben, maar sinds ik een halve ton in een W123 gerden heb, is het voor mij wel duidelijk dat het absolute topauto's zijn. Ons exemplaar (overigens dus geen 190) is wèl volledig mishandeld en afgeleefd, heeft ~ 450.000 km op de teller staan, maar voelt en rijdt alsof 'ie nog minstens 450.000 km mee kan gaan zonder noemenswaardig onderhoud. Dit in tegentelling tot onze '98 BMW 530d, waar veel mechanische en electronische problemen plus bijbehorende kosten aan zitten. Daar komt nog bij dat je een klassieke Mercedes gerust als investering kunt zien met een nogal fors rendement op langere termijn.

Ik heb niet de illusie dat je op korte termijn een Mercedes zult kopen en dat maakt me ook helemaal niets uit, maar ga niet voorbij aan het feit dat er meer is dan een sportief uiterlijk en een flitsende naam. Tussen het segment waarin jij aan het zoeken bent zitten veel mishandelde auto's en gezien je budget vraag ik me af hoe realistisch zo'n soort auto is. Je doet er in ieder geval verstandig aan om een 'Scheckheftgeplefgt' exemplaar te kopen, dan heb je nog enige zekerheid over het gepleegde onderhoud. Zoek voor de grap op YouTube eens naar 'Det Sucht', ondanks dat er laatst veel afleveringen verwijderd zijn, kun je daar ongetwijfeld informatie vandaan halen over de punten waar je op moet letten bij de aanschaf van zo'n auto. Dat is een tv-serie van een Duitse handelaar met heel veel ervaring en routine die auto's in opdracht van anderen koopt. Oh ja, hij is een groot liefhebber van Mercedes, met een reden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Een jaren '80/midden jaren '90 Toyota met diesel gaat ook tot in den treure mee zonder rare fratsen, maar die beveel je hem toch ook niet aan als 'ie op zoek is naar een rijdersauto :P
Maar je hebt wel een punt, voor dat budget moet je wel oppassen. Vooral met een auto als een MR2 (oko al zijn ze best vet) moet je denk ik goed op je hoede zijn dat je geen afgetrapte koopt. Een MX5 is wat dat betreft een veiligere keus, maar ook daar zitten vast wel rotte/afgetrapte exemplaren tussen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
-tom-562 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:39:
Een jaren '80/midden jaren '90 Toyota met diesel gaat ook tot in den treure mee zonder rare fratsen, maar die beveel je hem toch ook niet aan als 'ie op zoek is naar een rijdersauto :P
Klopt, een 190 2.6 benzine is echter wel een RWD rijdersauto, vandaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:39:
Maar je hebt wel een punt, voor dat budget moet je wel oppassen. Vooral met een auto als een MR2 (oko al zijn ze best vet) moet je denk ik goed op je hoede zijn dat je geen afgetrapte koopt. Een MX5 is wat dat betreft een veiligere keus, maar ook daar zitten vast wel rotte/afgetrapte exemplaren tussen.
MR2 is toch de sjonniebak van een paar jaar geleden? Groot deel is afgetrapt of bij liefhebbers gekomen? Dus je moet echt geluk hebben voor een mooie?

MX5 is inderdaad een betere keuze maar roesten die dingen niet net zo hard als de gemiddelde Alfa? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mx5 roest volgens mij niet heel erg hoor. MR2's wel geloof ik (dat vierkante model sowieso wel, AW11?).

MX5 is volgens mij goed te doen qua onderhoud, je moet geen afgetrapte hebben alleen. Maar dat geldt voor elk model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

mcdronkz schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:45:
[...]

Klopt, een 190 2.6 benzine is echter wel een RWD rijdersauto, vandaar. ;)
Maar geen kekke, lichte, snelle, sportieve, targa/cabrio/sportcoupe. En dat is waar de TS naar op zoek is.
Enige dat overeen komt is het RDW gedeelte, maar dan kan je hem ook elke oude Alfa, BMW of Nissan skyline aanraden...

De MX-5 is zo'n succes geworden omdat hij zo leuk, sportief en goedkoop was. Geen verzinkt carosserie dus. Als je een beetje oudere koopt (>10 jaar) dan zal er zeker wat beginnende roest zijn. Gewoon inlezen wat de typische plekken zijn en een nette kopen.

[ Voor 39% gewijzigd door DropjesLover op 06-06-2012 15:13 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
of bevriend raken met een lasser. Maar dat valt allemaal wel te overzien hoor meestal. Gewoon wat centen opzij leggen voor een overhaul na een paar jaar.

Als je goed zoekt is er voor een goede prijs wel een lasser en spuiter te vinden als het nodig is hoor.

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 06-06-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@mcdronkz: verstand komt met de jaren zeggen ze wel eens. Bij jou kwam het ook pas 4 jaar geleden zo blijkt. Ik ben nog jong, dus wie weet komt het zsm. ;) Trouwens ook een van de redenen om een auto te kopen. Je leert veel meer van het bezitten van een auto ipv dingen te lezen op internet.
Dat jij nou toevallig ervaring hebt met een mercedes uit dat tijdperk is prima en blijkbaar vind jij het ook kwalitatief goede auto's. Maar ik vind dat je je wel wat behoudender kunt opstellen. Het is geen algrmene kennis die iedereen moet weten, jij hebt er toevallig ervaring mee. Dat ik ervan uitga dat het oude bakken zijn is ook niet zo gek als hij uit '84 komt.
Verder: zie DropjesLover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Scirocco schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:34:
Maar ik vind dat je je wel wat behoudender kunt opstellen.
Prachtige woorden uit de mond van iemand die een Mercedes uit de jaren '80 per definitie een 'brakke' en 'uitgereden' bak noemt. Je hebt nog veel te leren Freek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Je hebt je punt gemaakt Willem-Aart. ;)
We zijn het blijkbaar niet met elkaar eens, dat moet toch gewoon kunnen lijkt me. Nu verder OT aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:59:
Mx5 roest volgens mij niet heel erg hoor. MR2's wel geloof ik (dat vierkante model sowieso wel, AW11?).

MX5 is volgens mij goed te doen qua onderhoud, je moet geen afgetrapte hebben alleen. Maar dat geldt voor elk model.
Volgens mij zijn de NA MX-5 en AW11 MR2 ongeveer even gevoelig voor roest en technische meuk... beide gewoon degelijk, maar ivm leeftijd willen ze best gaan roest op ongeveer dezelfde plekken...

Let trouwens ook bij rode auto's op... die zijn vaak meer roze dan rood, al valt dat nog wel een beetje op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan.timmer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 01:11
Ik ben zelf de trotse eigenaar van een MX-5 NB (10th anniversary edition). Deze valt echter wel buiten jouw genoemde max. prijs.

Ik kan je echter wel een NB aanraden (NA's niet in gereden, dat is meer een smaak gevoel!).

Mijn NB heeft 140PK en er zit een hardtop bij. Ik vind het zelf echt prachtig rijden. Heb ook een 1.6 NB gereden en het voelde net niet dat beetje 'oempff'. De 1.8 heeft dat wel (veel) meer.

De enige echte goede tip die ik je kan geven. Ga proefrijden. Ga gewoon dealers/handelaren af en ga gewoon proberen. Kijk wat je prettig vind wat je mooi vind en of je het budget er voor (over) hebt.

Ik kan wel 123904823908 redenen noemen voor de MX-5 NB, maar het blijft smaak :-)

-> https://picasaweb.google....y0liipFm0?feat=directlink

[ Voor 6% gewijzigd door daan.timmer op 07-06-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07 19:35
met een budget van 3k kan ts een mx-5 nb wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 13:34
Scirocco schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:04:
Even snel wat punten waar ik op wil reageren:

Onderhoudskosten
Het doel is om een auto te kopen die in prima staat is. Ik verwacht voor max 3k geen 'als nieuw' status, maar ik wil niet zo zijn dat er nog werk aan gedaan moet worden voordat ik kan rijden. Ik zal wel rekening houden met wat onvoorziene kosten, maar over het algemeen moet het goed voor elkaar zijn.
Zo nodig wil ik later wat meer investeren om de auto wat meer eigen te maken, zij het velgen etc.

Porsche 944
Heb ik ook even naar gekeken, maar daar zit veel rommel tussen. Veel afgeleefde, afgetrapte modellen. Je zal hier indd veel onderhoud aan hebben. Een 944 in goede conditie is dan weer rond de 5000.
Zo duur zijn ze (helaas) niet meer. Ik weet een donkerblauwe en een rode voor 2500-3000 euro. uiteraard niet in showroomconditie maar beiden zijn dan ook al tegen de 30 jaar oud. Dat wil niet zeggen dat de blauwe in staat was om van Haarlem naar Stuttgart te rijden met 200km/h+ zonder een druppel olie te verbruiken. :+

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Even voor de goede orde :

Een 924 is de voorloper van de 944. Ontworpen en gemaakt door Volkswagen om een goedkope sportwagen te kunnen aanbieden. Voor de broodnodige kennis winkelde men bij Porsche. VW trok zich op het allerlaatste moment terug, waarna Porsche het project kocht en het ding met een Porsche schildje werd verkocht. En inderdaad, the engine from a van, a pricetag from Mars etc.

In 1982 kwam de 944. Die was toen al volledig verzinkt. Het was dezelfde auto, maar dan een beetje uitgebouwd en opgeklopt. Er zat hetzelfde interieur in en Porsche lepelde er een eigen 2.5 blok in. Later werd dat blok ook in de 924S gestopt.

Uiteraard is dat verzinken geen garantie tegen roesten. Ze willen nog wel eens plekjes vertonen. Goed opletten bij aankoop. Verder zijn ze (ook na 30 jaar) zeer betrouwbaar, de onderdelenvoorziening is prima en ook betaalbaar, technische kennis is op fora ruim aanwezig en je rijdt iets bijzonders.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Volgens mij is de 924 ontworpen door Porsche in opdracht van Volkswagen, dus niet ontworpen door Volkswagen.
De motor van de 944 is volgens mij ontworpen op basis van een halve V8 (uit de 928). Kritisch punt is de getande riem die elke 60.000km vervangen moet worden wat veel geld kost.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
voor 2000-2500 euro ex importkosten heb je een leuke 924/944 in huis

in DLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

418O2 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:21:
voor 2000-2500 euro ex importkosten heb je een leuke 924/944 in huis

in DLD
http://suchen.mobile.de/a...e&negativeFeatures=EXPORT

damn! Die ziet er nog netjes uit en geen eens een scheur in het dashboard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Obelink schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:20:
Volgens mij is de 924 ontworpen door Porsche in opdracht van Volkswagen, dus niet ontworpen door Volkswagen.
De motor van de 944 is volgens mij ontworpen op basis van een halve V8 (uit de 928). Kritisch punt is de getande riem die elke 60.000km vervangen moet worden wat veel geld kost.
De 2.5 4 cylinder is de helft van de V8, dat klopt. Er zit niet 1 riem in, maar 2. De eerste is voor de nokkenas, de tweede is voor de balansassen. De vervangingstermijn is 80.000 km of 5 jaar. Maar de distributie zit op bijna ieder blok en de termijn is ongeveer hetzelfde. Dus wat je ook doet, eens in de 5 jaar moet dit gedaan worden. Als je er eentje koopt waarbij het net gedaan is, kan je een tijd vooruit. Net als bij andere blokken, knapt je riem dan heb je kromme kleppen. Kosten voor de operatie : 600 euro als je het laat doen.

Dan heb je nog de S variant (die heeft een 16 kleps cylinderkop). Daar zit een ketting tussen de nokkenassen die ook vervangen moet worden bij een distributiewissel.

"We" :) hebben overigens een stuk of 4 studenten bij de club zitten die een 944 rijden. Dat zegt iets over de betaalbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
...

[ Voor 98% gewijzigd door asing op 09-07-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik heb een erg mooie MX-5 gezien en heb contact met de verkoper. De prijs word rond de 2000eu. Op de motorkap zit een grote vale plek, maar verder ziet hij er op de foto's goed uit. Dorpels, distributie riem etc zijn vervangen, zit een sportstuurtje in, leuke velgen en goede stoelen. Hij heeft me uitgenodigd om eens te komen kijken en/of rijden. Even afwachten of hij vanavond niet verkocht word aangezien hij een afspraak zei te hebben.

Nog een mooie MR2 gezien, maar de verkoper heeft nog niet gereageerd. Als laatste nog een 944 gezien, maar die is 2500eu en ik wil het eigenlijk rond de 2000 houden. Maar ik hou m in de gaten.

Ook niet onbelangrijk is de verzekering. Ik ga m alleen WA verzekeren, niet voor schade etc. Een MX-5 zou ik voor ongeveer 65eu p/m kunnen verzekeren, een MR2 of 944 zit rond de 95-120eu. Mede hierdoor neig ik weer naar de MX-5.
Nog iemand goede tips qua verzekeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik wordt altijd argwanend van een ander stuur, stoel en niet originele wielen.

Maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

(jarig!)
Verzekering €65 per maand? Is dat vanwege je leeftijd ofzo? Ik betaal €190 per jaar voor WA en beperkt casco o.b.v. taxatiewaarde.

Overigens mag je voor €2000 ook de mijne zo meenemen, kom maar eens kijken als je in de buurt van Rotterdam bent/komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Orgineel stuur zit er bij, stoel is orgineel, maar ziet er goed uit en is een mooi kuip stoeltje. Orginele velgen weet k niet.

Jep, 21 en eerste auto. Dus 0 schadevrije jaren.

Niet alle onderhouds papieren hoor k net.. K ga binnekort eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Is het niet het originele sportstuurtje van de MX-5? Zit gewoon een leren Momo stuur in, al kan het zijn dat het kunststof 'sierkapje' in het midden mist, wat hem misschien wel mooier maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Nee, beide. Orginele 'leren' sport stuurt en alcantara momo stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:43
Scirocco schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 20:14:

Ook niet onbelangrijk is de verzekering. Ik ga m alleen WA verzekeren, niet voor schade etc. Een MX-5 zou ik voor ongeveer 65eu p/m kunnen verzekeren, een MR2 of 944 zit rond de 95-120eu. Mede hierdoor neig ik weer naar de MX-5.
Dat zijn flinke bedragen, zal met leeftijd en bonustrede te maken hebben. Zelf betaal ik 52 voor een BMW 320 coupe, volledig casco incl SVI en no-claim beschermer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb een erg mooie MX-5 gezien en heb contact met de verkoper. De prijs word rond de 2000eu. Op de motorkap zit een grote vale plek, maar verder ziet hij er op de foto's goed uit. Dorpels, distributie riem etc zijn vervangen, zit een sportstuurtje in, leuke velgen en goede stoelen. Hij heeft me uitgenodigd om eens te komen kijken en/of rijden. Even afwachten of hij vanavond niet verkocht word aangezien hij een afspraak zei te hebben.

Nog een mooie MR2 gezien, maar de verkoper heeft nog niet gereageerd. Als laatste nog een 944 gezien, maar die is 2500eu en ik wil het eigenlijk rond de 2000 houden. Maar ik hou m in de gaten.

Alweer n tijdje geleden, wellicht heb je al een keus kunnen maken.
Toch nog een tip als je voor een mx-5 gaat: de Mx5-Club. Als je lid wordt kun je gebruik maken van de collectieve deal. Ik betaalde dacht ik iets van 500 euro per jaar, all risk, maar er zijn ook andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing

Een 944 zet je in een klassieker verzekering. Dan mag je max 10k km rijden maar de kosten zijn fors lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

(jarig!)
rinkel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:27:
[...]

Alweer n tijdje geleden, wellicht heb je al een keus kunnen maken.
Toch nog een tip als je voor een mx-5 gaat: de Mx5-Club. Als je lid wordt kun je gebruik maken van de collectieve deal. Ik betaalde dacht ik iets van 500 euro per jaar, all risk, maar er zijn ook andere mogelijkheden.
Via MX-5 Owners kun je voordelig verzekeren bij de Wiggers Groep. Ik betaal een kleine €200 per jaar voor WA en beperkt casco (o.b.v. taxatiewaarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:25

PowerFlower

être diable et jouer fleur

^^ ik betaal via de MX-5 Club ook ongeveer €220, allrisk op taxatiewaarde, bij de Smale. Voordeel is dat die ook het dakje verzekeren, als ik me goed herinner zelfs tegen vandalisme. (Wat overigens verbazingwekkend weinig gebeurt, dat iemand er een mes in zet of zo, heb het eigenlijk nog nooit gehoord. Toch is het goed voor de nachtrust dat dat verzekerd is.)

Moet m'n Miata ook maar eens gaan verkopen want die staat nu al een paar maanden stil... ik ben al een half jaar niet meer in Nederland geweest.

De enige reden dat ik niet meer in een MX-5 of Miata rijdt op het moment is dat de airco niet goed genoeg is voor de woestijn. (Woon nu in Dubai.) Verder is het absoluut een van de leukste auto's om sportief te rijden, heel erg controleerbaar en in feite precies het vermogen dat klopt bij de auto. Als je RWD wil leren rijden, doe je dat goed in een MX-5. (Ik ben inmiddels overgestapt op iets meer vermogen, maar natuurlijk nog steeds een open RWD roadster!)

Oh en vrouwen vinden ze fantastisch :P
Pagina: 1 2 Laatste