Aankoopadviesfora in HW

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fiber schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:50:
Het worden er vast wel meer als je het een beetje leuk bekend maakt... ;)
Mja, zo kun je natuurlijk voor elk huidig subforum wel een eigen aankoopadviesforum maken. Ik denk niet dat iemand op een verdubbeling van het aantal fora zit te wachten. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:30

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
NMe schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:11:
[...]
Mja, zo kun je natuurlijk voor elk huidig subforum wel een eigen aankoopadviesforum maken. Ik denk niet dat iemand op een verdubbeling van het aantal fora zit te wachten. :P
Maar dan kan ik ze wel mooi wegfilteren... Met dank aan die wereldtip aan het begin van dit draadje! :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:06:
[...]

Nou zo te zien niet, want ik zie continue mensen met dezelfde vragen. Is er ook nog een goede reden om het niet te doen?
Juist dat was de reden, individuele vragen beantwoorden. Dat is een groot succes dus...
Maar gaat er ook nog iets veranderen? In principe hebben de mods het nu drukker dan ooit omdat de helft van de topics bijna wel op slot kan, maar aangezien dit niet wordt gedaan gaan heel veel topics ook nergens over...
Nee, we gaan voorlopig niets veranderen. Na de introductie van Tweakers 7 gaan we wel nadenken over hoe het (nog) beter kan. Hoe kun je goede antwoorden beter laten scoren, hoe ga je de moeite die door velen wordt gedaan om de vragen te beantwoorden beter belonen, etc. etc.

Dus dat we nu niets veranderen wil niet zeggen dat aankoopadvies voor eeuwig zo blijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag je zelf ook dit, hoeveel topics zijn er gemaakt dat men niet tevreden is over de PC die men heeft gekocht na het advies van medetweakers?

Ik heb er zelf nog nooit eentje gelezen dus naar mijn smaak werkt het. En als je het niet eens bent met adviezen van mensen kun je gewoon reageren daarop dat staat je vrij (en moet ook gewaardeerd worden).

En zo niet dan negeer je het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

zeef schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 01:05:
[...]
Juist dat was de reden, individuele vragen beantwoorden. Dat is een groot succes dus...
[...]
Succes is dan wel in the eye of the beholder.

Veel van dezelfde kansloze "ik heb geen zin om moeite te doen" vragen. Veel te veel individuele topics om te bekijken. Waar vind ik de goede antwoorden op vergelijkbare vragen in de historie?

Call me a cynic maar ik zie als achterliggende gedachte vooral een manier om meer (computertotaal)gebruikers te trekken, de drempel lager te maken (dat lukt). Tweakers moet natuurlijk groeien en geld verdienen maar het aantal tweakers is eindig. Dus ja hoe los je dat op....
Nee, we gaan voorlopig niets veranderen. Na de introductie van Tweakers 7 gaan we wel nadenken over hoe het (nog) beter kan. Hoe kun je goede antwoorden beter laten scoren, hoe ga je de moeite die door velen wordt gedaan om de vragen te beantwoorden beter belonen, etc. etc.

Dus dat we nu niets veranderen wil niet zeggen dat aankoopadvies voor eeuwig zo blijft. :)
Dat laatste mag ik inderdaad wel hopen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Help!!!! schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:42:
[...]
vooral een manier om meer (computertotaal)gebruikers te trekken, de drempel lager te maken (dat lukt). Tweakers moet natuurlijk groeien en geld verdienen maar het aantal tweakers is eindig. Dus ja hoe los je dat op....
Die gedachte had ik dus ook toen ik dit topic startte, maar ik ben nu uitstekend tevreden met de filter opties die mij ergens in het begin van dit topic aangereikt werden. Dus ik vind het dus helemaal prima gaan op deze manier, hoe meer zielen hoe meer vreugd, hoe meer Aankoop Advies Fora hoe liever. :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Succes is dan wel in the eye of the beholder.

Veel van dezelfde kansloze "ik heb geen zin om moeite te doen" vragen. Veel te veel individuele topics om te bekijken. Waar vind ik de goede antwoorden op vergelijkbare vragen in de historie?

Call me a cynic maar ik zie als achterliggende gedachte vooral een manier om meer (computertotaal)gebruikers te trekken, de drempel lager te maken (dat lukt). Tweakers moet natuurlijk groeien en geld verdienen maar het aantal tweakers is eindig. Dus ja hoe los je dat op....
Wat maakt het uit? Een forum bestaat bij de gratie van mensen die ergens informatie over willen uitwisselen. Schijnbaar is er een bepaalde informatiebehoefte (welk pc moet ik kopen?) bij mensen en er zijn schijnbaar ook mensen die daar tijd aan willen spenderen. Dat kan nu en wel op een plek waar de die-hard tweaker er ook nog eens geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:38:
[...]

Die gedachte had ik dus ook toen ik dit topic startte, maar ik ben nu uitstekend tevreden met de filter opties die mij ergens in het begin van dit topic aangereikt werden. Dus ik vind het dus helemaal prima gaan op deze manier, hoe meer zielen hoe meer vreugd, hoe meer Aankoop Advies Fora hoe liever. :Y
En hoe meer slecht advies van mensen welke eigenlijk te weinig verstand van datgene hebben waar ze advies over geven hoe beter?
Edmin schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:00:
[...]

Wat maakt het uit? Een forum bestaat bij de gratie van mensen die ergens informatie over willen uitwisselen. Schijnbaar is er een bepaalde informatiebehoefte (welk pc moet ik kopen?) bij mensen en er zijn schijnbaar ook mensen die daar tijd aan willen spenderen. Dat kan nu en wel op een plek waar de die-hard tweaker er ook nog eens geen last van heeft.
Edmin schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:00:
[...]

Goed advies is iets anders dan advies. Als de die-hard tweaker er niet komt wie gaat er dan goed advies geven? Dan krijg je iets wat nu gaande is... Mensen die allemaal slecht advies krijgen, zonder het weten. Vertel maar eens tegen die mensen dat het veel beter kon op het moment dat het te laat is, denk niet dat iedereen dan nog blij is met het advies wat die heeft gehad.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:56:
[...]
En hoe meer slecht advies van mensen welke eigenlijk te weinig verstand van datgene hebben waar ze advies over geven hoe beter?
Who cares...? :Z
[...]
Goed advies is iets anders dan advies. Als de die-hard tweaker er niet komt wie gaat er dan goed advies geven? Dan krijg je iets wat nu gaande is... Mensen die allemaal slecht advies krijgen, zonder het weten. Vertel maar eens tegen die mensen dat het veel beter kon op het moment dat het te laat is, denk niet dat iedereen dan nog blij is met het advies wat die heeft gehad.
Kom eens met een voorbeeld van zo'n slecht advies... Zo lang er niet massaal over die slechte adviezen geklaagd wordt zal het allemaal wel loslopen. En buiten dat, er worden sowieso geen slechte computers meer gemaakt en zo groot zijn de verschillen tegenwoordig ook niet meer. En als de aankoop toch een keertje tegenvalt sturen we ze gewoon door naar V&A, goed voor de handel. }) En wellicht letten ze dan bij hun volgende aankoop wat beter op en kunnen ze gerichter advies vragen en keuzes maken in de Pricewatch. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:56:
De waarde van advies is direct proportioneel aan de hoeveelheid kennis van degene die het advies moet gebruiken. Als je toch geen idee hebt wat je moet kopen, en dat heb je niet als je zo'n topic opent, dan is alles wat niet structureel blauwe schermen oplevert al best goed. Als je niet weet wat je nodig hebt om een beetje redelijke gamebak te bouwen, dan heb je je dus niet afdoende ervoor geinterreseerd om te weten dat er dingen zijn als muislag, framedrops, laadtijden, swapping, etcetera. Dan wil je gewoon een PC waar je spelletje op werkt.
Als je al die termen begreep had je ook geweten waar ze door verooraakt worden en dus geweten wat je wel en niet moet kopen :+

Slecht advies is gewoon té subjectief. Als de vrager tevreden is met z'n PCtje dan is het toch prima op zich? Ontevreden maken door te melden dat hij achteraf gezien andere dingen voor dezelfde resultaten voor minder geld had kunnen halen is toch ook niet het doel lijkt me. Het zijn ook niet meer de tijden waarin je op moet passen dat als je die 4x CD-ROm drive koopt je dat ding dan niet op de IDE poort op je SoundBlaster Pro 16 kunt prikken omdat die max 2x CD-ROM drives aankan, en je dus op moet letten dat je een extra IDE controller kaartje moet hebben. Enne... of je newfangled PC PCI ondersteunt. En of je nog IRQs vrij hebt voor al die extra dingen. Het is toch meer de tijd van "koop iets, plug het in, en Windows installeert de drivers voor je en klaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa. Laten we een platform opzetten waar leken advies geven aan leken. Dat wordt zeker een succes. Voor sandforce that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
[...]

Call me a cynic maar ik zie als achterliggende gedachte vooral een manier om meer (computertotaal)gebruikers te trekken, de drempel lager te maken (dat lukt). ...
En dan krijg je dus steeds meer van dit soort topics, zoals gisteravond: PC kan geen netwerken vinden Epic! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:50:
[...]

Jaa. Laten we een platform opzetten waar leken advies geven aan leken. Dat wordt zeker een succes. Voor sandforce that is.
Ik word nu wel zo langzamerhand een beetje moe van die houding. Of je nu in een centraal topic advies geeft of in een subforum, iedereen mag zijn zegje doen. Als je jezelf expert vindt, staat het je vrij om door de reacties te grasduinen om beargumenteerd tegengas te geven. Het enige dat er nu veranderd is met DAA, LAA en CAA is dat vragen niet langer ondergesneeuwd worden in de drukte en dat iedereen de aandacht krijgt die hij of zij verdient.

Dat er daarnaast ruimte is voor verbetering dmv een ratingsysteem of iets in die richting is inkiddels iedereen wel duidelijk. Zeef heeft daarbij voldoende aangegeven dat het platform waar GoT op draait nu nog niet over de mogelijkheden beschikt om daar iets mee te doen en de devcapaciteit nu volledig wordt ingezet voor de overhaul. Na de overhaul is er hopelijk ruimte voor een dergelijk project.

Nu blijven schoppen ondanks dat je de belofte is gedaan dat er op termijn inderdaad serieus naar gekeken wordt en de adviezen worden meegenomen, maakt het r echt niet beter op. Wellicht dat het tijd wordt om eens wat minder vastgeroest te zitten in je eigen patronen en mee te denken aan een oplossing. Kom eens met een goed uitgewerkt voorstel, als je schijnbaar de wijsheid in pacht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was een sarcastische reactie op Fiber. Niets serieus. Daarnaast waren de laptopadviesvragen nooit 'ondergesneeuwd' vanwege het veel lagere volume dan mij de desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er was maar één topic waar dat zo was en dat was het gameadvies topic, daarom is het dus voor veel mensen nogal onbegrijpelijk om het allemaal over te zetten naar iets wat duidelijk stukken minder werkt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nu we een tijd met de nieuwe aankoopadviesfora werken ben ik wel benieuwd naar de bevindingen van de mods en dan vooral in relatie tot de oude BBG.

Persoonlijk vind ik de toegevoegde van losse aankoopadviestopics waarde erg laag. Kijk maar naar Desktops in de prijsklasse 800-1250 euro. Deze bevatten allen:
- Z77 mobo
- i5 3570k
- 8 GB Corsair geheugen
- GTX 560 / 7850+
- 500-600 watt voeding (Corsair)
- Samsung 830 / Crucial M4

Bijna dagelijks komt er een nieuw topic waar bovenstaande PC in geadviseerd wordt. Voor de prijsklasses daaronder geldt hetzelfde (i3/phenom + 6850).

In mijn ogen zijn er per prijsklasse niet dusdanig veel beste builds dus wat is er nu eigenlijk meer te adviseren dan in het BBG topic? (je kunt discussiëren over een 560/570/7850/7870 of Corsair Builder vs XFX) maar wordt er wel in ieder topic 10x hetzelfde uitgelegd:
Waarom die i5 en geen i7? Waarom de Builder430 en geen 800watt voeding? Waarom de M4/830 en niet de goedkopere SSD en ga zo maar door.

HTPC idem dito:
E450 of A4-3300
4 GB ram
BeQuiet Pure Power L7
A75-M mobo

Laptops:
N56
Dell

En ga zo maar door.

Zie bijvoorbeeld ook BBG September 2012 High-End. Dat is (in grote lijnen) de PC die hierboven staat en ook in alle losse topics geadviseerd wordt. In mijn ogen wordt het wiel hier dagelijks opnieuw uitgevonden op deze manier. Daarnaast is de gemiddelde TS ook niet om aan te zien.

Vandaar mijn vraag: waarin zien jullie momenteel de toegevoegde waarde van de losse aankoopadviestopics en hoe waarderen jullie deze topics tot heden?

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 09-08-2012 12:56 ]

Verwijderd

Ik snap niets van deze verandering. Ik zoek nu monitor advies dan wel een lijstje met monitoren die momenteel veel geadviseerd worden omdat ze goed zijn en is het topic is op slot :(. Dit is dus al een reden waarom het systeem niet werkt. Voorheen konden actieve gebruikers eerst eens wat pagina's van een topic doorlezen en vervolgens nog even een concrete vraag plaatsen of nog niet eens en zelf de keuze maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:57:
Ik moet zeggen dat ik ook denk dat de kwaliteit van de DAA etc topics laag gaat worden, met een "the blind leading the blind", en topics waar uiteindelijk alleen de topicstrter wat aan heeft.
Dat niet eens meer. Het is nu volledig "the blind leading the blind", iedereen praat elkaar wat na, niemand kijkt meer wat de eisen van de TS zijn en iedereen krijgt bijna hetzelfde advies. Gaat nergens meer over.

Daarnaast "overstroomt" CSL met probleem topics, terwijl in het CSL beleid duidelijk staat dat het daar niet hoort.

Nu we twee jaar verder zijn is het mij wel vrij duidelijk dat het niet verbetert is, enige lichtpuntje is template zodat niet 50% van de topics direct weer op slot kan, alleen jammer dat er door "the blind" niks mee gedaan wordt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan is het misschien een optie om de kenners beter zichtbaar te maken? Misschien iets van een aanduiding bij de nick dat je dor de community gezien wordt als 'expert' op het gebied van systeemadvies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Er is ooit een systeem verzonnen voor de frontpage, waarbij je je aan kon melden als je vond dat je een bepaalde expertise op een gebied had. Zo kon je dan bij bepaalde onderwerpen op de fp als aanspreekpunt dienen. Geen idee wat er met dat concept gebeurd is, maar afaik kreeg je die aantekening op basis van een onderzoekje achter de schermen. Zoiets zouden wij natuurlijk ook kunnen doen. Zet een 'ballotagecommissie' op en gebruik een numerus fixus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dat is ook wat ik wil, maar dan voor heel Tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er zit naar mijn mening nogal veel verschil in iemand die zichzelf expert noemt en het ook daad werkelijk is. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:50:
Er zit naar mijn mening nogal veel verschil in iemand die zichzelf expert noemt en het ook daad werkelijk is. ;)
Daarom moeten we eerst naar een systeem toe waarbij posts ook een rating kunnen krijgen, net als op de FP. Dan ga je vanzelf de echte experts omhoog zien komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat lijkt mij een heel mooi idee, maar de uitvoering lijkt mij des te lastiger.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:54:
Dat lijkt mij een heel mooi idee, maar de uitvoering lijkt mij des te lastiger.
Zeker, maar uiteindelijk kwil je wel naar een systeem toe dat fijnmaziger is dan karma. Nu weet je alleen dat iemand actief is, maar nog niet over welke onderwerpen en hoe dat gewaardeerd wordt. Dat is wel waar ik uiteindelijk naartoe wil. Maar dat het veel voeten in de aarde heeft, dat is zeker waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik weet niet of ik zo graag als een "expert" zou gelden in die forums. Je gaat dan ook nog DMs krijgen van mensen die denken dat je daarmee aanspreekpunt bent geworden, want helaas zijn veel van de topicstarters daar alleen geinteresseerd in een antwoord :X ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan maak je er toch een opt-out systeem naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Als je naar iemands post historie kijkt dan zie je gauw genoeg of hij/zij ergens iets van af weet. Daar is volgens mij helemaal geen systeem voor nodig.

Het echte probleem is in mijn ogen dat nog steeds veel te veel mensen de Aankoop Advies Fora niet weten te vinden, en dan hun Aankoop Advies vraag maar in VB, CSL, AND, AUD, NT, etc, etc, etc. dumpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die topics krijgen toch snel genoeg een schopje naar het juiste subforum?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:41:
Die topics krijgen toch snel genoeg een schopje naar het juiste subforum?
Nee hoor. Lang niet altijd en lang niet snel genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik vermoed dat je een beetje verwend bent hier met de snelheid van de moderatie ;)

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 19-08-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:48:
Ik vermoed dat je een beetje verwend bent hier met de snelheid van de moderatie ;)
Kijk zelf maar. Alleen al in CSL staan er op de eerste pagina (laatste 7 dagen view) zeker een handvol die in DAA, CAA en/of LAA horen

Complete Systemen & Laptops

Maar het valt vandaag nog mee. Zou best kunnen dat het in het weekend of zo erger is.

[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 19-08-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Nou waren er wat modjes /afk van het weekend. De ene helft zat hier en de andere helft daar. :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
zeef schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:56:
Nou waren er wat modjes /afk van het weekend. De ene helft zat hier en de andere helft daar. :+ ;)
Die activiteiten zijn toch alleen voor mensen? :+
Pagina: 1 2 Laatste