'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Maar dan kan ik ze wel mooi wegfilteren... Met dank aan die wereldtip aan het begin van dit draadje!NMe schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:11:
[...]
Mja, zo kun je natuurlijk voor elk huidig subforum wel een eigen aankoopadviesforum maken. Ik denk niet dat iemand op een verdubbeling van het aantal fora zit te wachten.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Juist dat was de reden, individuele vragen beantwoorden. Dat is een groot succes dus...-The_Mask- schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:06:
[...]
Nou zo te zien niet, want ik zie continue mensen met dezelfde vragen. Is er ook nog een goede reden om het niet te doen?
Nee, we gaan voorlopig niets veranderen. Na de introductie van Tweakers 7 gaan we wel nadenken over hoe het (nog) beter kan. Hoe kun je goede antwoorden beter laten scoren, hoe ga je de moeite die door velen wordt gedaan om de vragen te beantwoorden beter belonen, etc. etc.Maar gaat er ook nog iets veranderen? In principe hebben de mods het nu drukker dan ooit omdat de helft van de topics bijna wel op slot kan, maar aangezien dit niet wordt gedaan gaan heel veel topics ook nergens over...
Dus dat we nu niets veranderen wil niet zeggen dat aankoopadvies voor eeuwig zo blijft.
Verwijderd
Ik heb er zelf nog nooit eentje gelezen dus naar mijn smaak werkt het. En als je het niet eens bent met adviezen van mensen kun je gewoon reageren daarop dat staat je vrij (en moet ook gewaardeerd worden).
En zo niet dan negeer je het gewoon.
Succes is dan wel in the eye of the beholder.zeef schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 01:05:
[...]
Juist dat was de reden, individuele vragen beantwoorden. Dat is een groot succes dus...
[...]
Veel van dezelfde kansloze "ik heb geen zin om moeite te doen" vragen. Veel te veel individuele topics om te bekijken. Waar vind ik de goede antwoorden op vergelijkbare vragen in de historie?
Call me a cynic maar ik zie als achterliggende gedachte vooral een manier om meer (computertotaal)gebruikers te trekken, de drempel lager te maken (dat lukt). Tweakers moet natuurlijk groeien en geld verdienen maar het aantal tweakers is eindig. Dus ja hoe los je dat op....
Dat laatste mag ik inderdaad wel hopen.Nee, we gaan voorlopig niets veranderen. Na de introductie van Tweakers 7 gaan we wel nadenken over hoe het (nog) beter kan. Hoe kun je goede antwoorden beter laten scoren, hoe ga je de moeite die door velen wordt gedaan om de vragen te beantwoorden beter belonen, etc. etc.
Dus dat we nu niets veranderen wil niet zeggen dat aankoopadvies voor eeuwig zo blijft.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Die gedachte had ik dus ook toen ik dit topic startte, maar ik ben nu uitstekend tevreden met de filter opties die mij ergens in het begin van dit topic aangereikt werden. Dus ik vind het dus helemaal prima gaan op deze manier, hoe meer zielen hoe meer vreugd, hoe meer Aankoop Advies Fora hoe liever.Help!!!! schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:42:
[...]
vooral een manier om meer (computertotaal)gebruikers te trekken, de drempel lager te maken (dat lukt). Tweakers moet natuurlijk groeien en geld verdienen maar het aantal tweakers is eindig. Dus ja hoe los je dat op....

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat maakt het uit? Een forum bestaat bij de gratie van mensen die ergens informatie over willen uitwisselen. Schijnbaar is er een bepaalde informatiebehoefte (welk pc moet ik kopen?) bij mensen en er zijn schijnbaar ook mensen die daar tijd aan willen spenderen. Dat kan nu en wel op een plek waar de die-hard tweaker er ook nog eens geen last van heeft.Help!!!! schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:42:
[...]
Succes is dan wel in the eye of the beholder.
Veel van dezelfde kansloze "ik heb geen zin om moeite te doen" vragen. Veel te veel individuele topics om te bekijken. Waar vind ik de goede antwoorden op vergelijkbare vragen in de historie?
Call me a cynic maar ik zie als achterliggende gedachte vooral een manier om meer (computertotaal)gebruikers te trekken, de drempel lager te maken (dat lukt). Tweakers moet natuurlijk groeien en geld verdienen maar het aantal tweakers is eindig. Dus ja hoe los je dat op....
En hoe meer slecht advies van mensen welke eigenlijk te weinig verstand van datgene hebben waar ze advies over geven hoe beter?Fiber schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:38:
[...]
Die gedachte had ik dus ook toen ik dit topic startte, maar ik ben nu uitstekend tevreden met de filter opties die mij ergens in het begin van dit topic aangereikt werden. Dus ik vind het dus helemaal prima gaan op deze manier, hoe meer zielen hoe meer vreugd, hoe meer Aankoop Advies Fora hoe liever.
Edmin schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:00:
[...]
Wat maakt het uit? Een forum bestaat bij de gratie van mensen die ergens informatie over willen uitwisselen. Schijnbaar is er een bepaalde informatiebehoefte (welk pc moet ik kopen?) bij mensen en er zijn schijnbaar ook mensen die daar tijd aan willen spenderen. Dat kan nu en wel op een plek waar de die-hard tweaker er ook nog eens geen last van heeft.
Goed advies is iets anders dan advies. Als de die-hard tweaker er niet komt wie gaat er dan goed advies geven? Dan krijg je iets wat nu gaande is... Mensen die allemaal slecht advies krijgen, zonder het weten. Vertel maar eens tegen die mensen dat het veel beter kon op het moment dat het te laat is, denk niet dat iedereen dan nog blij is met het advies wat die heeft gehad.Edmin schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:00:
[...]
Wat maakt het uit? Een forum bestaat bij de gratie van mensen die ergens informatie over willen uitwisselen. Schijnbaar is er een bepaalde informatiebehoefte (welk pc moet ik kopen?) bij mensen en er zijn schijnbaar ook mensen die daar tijd aan willen spenderen. Dat kan nu en wel op een plek waar de die-hard tweaker er ook nog eens geen last van heeft.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Who cares...?-The_Mask- schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:56:
[...]
En hoe meer slecht advies van mensen welke eigenlijk te weinig verstand van datgene hebben waar ze advies over geven hoe beter?

Kom eens met een voorbeeld van zo'n slecht advies... Zo lang er niet massaal over die slechte adviezen geklaagd wordt zal het allemaal wel loslopen. En buiten dat, er worden sowieso geen slechte computers meer gemaakt en zo groot zijn de verschillen tegenwoordig ook niet meer. En als de aankoop toch een keertje tegenvalt sturen we ze gewoon door naar V&A, goed voor de handel.[...]
Goed advies is iets anders dan advies. Als de die-hard tweaker er niet komt wie gaat er dan goed advies geven? Dan krijg je iets wat nu gaande is... Mensen die allemaal slecht advies krijgen, zonder het weten. Vertel maar eens tegen die mensen dat het veel beter kon op het moment dat het te laat is, denk niet dat iedereen dan nog blij is met het advies wat die heeft gehad.

Verwijderd
De waarde van advies is direct proportioneel aan de hoeveelheid kennis van degene die het advies moet gebruiken. Als je toch geen idee hebt wat je moet kopen, en dat heb je niet als je zo'n topic opent, dan is alles wat niet structureel blauwe schermen oplevert al best goed. Als je niet weet wat je nodig hebt om een beetje redelijke gamebak te bouwen, dan heb je je dus niet afdoende ervoor geinterreseerd om te weten dat er dingen zijn als muislag, framedrops, laadtijden, swapping, etcetera. Dan wil je gewoon een PC waar je spelletje op werkt.-The_Mask- schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:56:
Goed advies is iets anders dan advies. Als de die-hard tweaker er niet komt wie gaat er dan goed advies geven? Dan krijg je iets wat nu gaande is... Mensen die allemaal slecht advies krijgen, zonder het weten. Vertel maar eens tegen die mensen dat het veel beter kon op het moment dat het te laat is, denk niet dat iedereen dan nog blij is met het advies wat die heeft gehad.
Als je al die termen begreep had je ook geweten waar ze door verooraakt worden en dus geweten wat je wel en niet moet kopen
Slecht advies is gewoon té subjectief. Als de vrager tevreden is met z'n PCtje dan is het toch prima op zich? Ontevreden maken door te melden dat hij achteraf gezien andere dingen voor dezelfde resultaten voor minder geld had kunnen halen is toch ook niet het doel lijkt me. Het zijn ook niet meer de tijden waarin je op moet passen dat als je die 4x CD-ROm drive koopt je dat ding dan niet op de IDE poort op je SoundBlaster Pro 16 kunt prikken omdat die max 2x CD-ROM drives aankan, en je dus op moet letten dat je een extra IDE controller kaartje moet hebben. Enne... of je newfangled PC PCI ondersteunt. En of je nog IRQs vrij hebt voor al die extra dingen. Het is toch meer de tijd van "koop iets, plug het in, en Windows installeert de drivers voor je en klaar."
Verwijderd
Jaa. Laten we een platform opzetten waar leken advies geven aan leken. Dat wordt zeker een succes. Voor sandforce that is.
En dan krijg je dus steeds meer van dit soort topics, zoals gisteravond: PC kan geen netwerken vinden Epic!Help!!!! schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:42:
[...]
Call me a cynic maar ik zie als achterliggende gedachte vooral een manier om meer (computertotaal)gebruikers te trekken, de drempel lager te maken (dat lukt). ...

Ik word nu wel zo langzamerhand een beetje moe van die houding. Of je nu in een centraal topic advies geeft of in een subforum, iedereen mag zijn zegje doen. Als je jezelf expert vindt, staat het je vrij om door de reacties te grasduinen om beargumenteerd tegengas te geven. Het enige dat er nu veranderd is met DAA, LAA en CAA is dat vragen niet langer ondergesneeuwd worden in de drukte en dat iedereen de aandacht krijgt die hij of zij verdient.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:50:
[...]
Jaa. Laten we een platform opzetten waar leken advies geven aan leken. Dat wordt zeker een succes. Voor sandforce that is.
Dat er daarnaast ruimte is voor verbetering dmv een ratingsysteem of iets in die richting is inkiddels iedereen wel duidelijk. Zeef heeft daarbij voldoende aangegeven dat het platform waar GoT op draait nu nog niet over de mogelijkheden beschikt om daar iets mee te doen en de devcapaciteit nu volledig wordt ingezet voor de overhaul. Na de overhaul is er hopelijk ruimte voor een dergelijk project.
Nu blijven schoppen ondanks dat je de belofte is gedaan dat er op termijn inderdaad serieus naar gekeken wordt en de adviezen worden meegenomen, maakt het r echt niet beter op. Wellicht dat het tijd wordt om eens wat minder vastgeroest te zitten in je eigen patronen en mee te denken aan een oplossing. Kom eens met een goed uitgewerkt voorstel, als je schijnbaar de wijsheid in pacht hebt?
Verwijderd
AMD Nieuwsdiscussie
Persoonlijk vind ik de toegevoegde van losse aankoopadviestopics waarde erg laag. Kijk maar naar Desktops in de prijsklasse 800-1250 euro. Deze bevatten allen:
- Z77 mobo
- i5 3570k
- 8 GB Corsair geheugen
- GTX 560 / 7850+
- 500-600 watt voeding (Corsair)
- Samsung 830 / Crucial M4
Bijna dagelijks komt er een nieuw topic waar bovenstaande PC in geadviseerd wordt. Voor de prijsklasses daaronder geldt hetzelfde (i3/phenom + 6850).
In mijn ogen zijn er per prijsklasse niet dusdanig veel beste builds dus wat is er nu eigenlijk meer te adviseren dan in het BBG topic? (je kunt discussiëren over een 560/570/7850/7870 of Corsair Builder vs XFX) maar wordt er wel in ieder topic 10x hetzelfde uitgelegd:
Waarom die i5 en geen i7? Waarom de Builder430 en geen 800watt voeding? Waarom de M4/830 en niet de goedkopere SSD en ga zo maar door.
HTPC idem dito:
E450 of A4-3300
4 GB ram
BeQuiet Pure Power L7
A75-M mobo
Laptops:
N56
Dell
En ga zo maar door.
Zie bijvoorbeeld ook BBG September 2012 High-End. Dat is (in grote lijnen) de PC die hierboven staat en ook in alle losse topics geadviseerd wordt. In mijn ogen wordt het wiel hier dagelijks opnieuw uitgevonden op deze manier. Daarnaast is de gemiddelde TS ook niet om aan te zien.
Vandaar mijn vraag: waarin zien jullie momenteel de toegevoegde waarde van de losse aankoopadviestopics en hoe waarderen jullie deze topics tot heden?
[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 09-08-2012 12:56 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 22:56 ]
Dat niet eens meer. Het is nu volledig "the blind leading the blind", iedereen praat elkaar wat na, niemand kijkt meer wat de eisen van de TS zijn en iedereen krijgt bijna hetzelfde advies. Gaat nergens meer over.gambieter schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:57:
Ik moet zeggen dat ik ook denk dat de kwaliteit van de DAA etc topics laag gaat worden, met een "the blind leading the blind", en topics waar uiteindelijk alleen de topicstrter wat aan heeft.
Daarnaast "overstroomt" CSL met probleem topics, terwijl in het CSL beleid duidelijk staat dat het daar niet hoort.
Nu we twee jaar verder zijn is het mij wel vrij duidelijk dat het niet verbetert is, enige lichtpuntje is template zodat niet 50% van de topics direct weer op slot kan, alleen jammer dat er door "the blind" niks mee gedaan wordt.
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
Daarom moeten we eerst naar een systeem toe waarbij posts ook een rating kunnen krijgen, net als op de FP. Dan ga je vanzelf de echte experts omhoog zien komen.-The_Mask- schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:50:
Er zit naar mijn mening nogal veel verschil in iemand die zichzelf expert noemt en het ook daad werkelijk is.
AMD Nieuwsdiscussie
Zeker, maar uiteindelijk kwil je wel naar een systeem toe dat fijnmaziger is dan karma. Nu weet je alleen dat iemand actief is, maar nog niet over welke onderwerpen en hoe dat gewaardeerd wordt. Dat is wel waar ik uiteindelijk naartoe wil. Maar dat het veel voeten in de aarde heeft, dat is zeker waar.-The_Mask- schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:54:
Dat lijkt mij een heel mooi idee, maar de uitvoering lijkt mij des te lastiger.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het echte probleem is in mijn ogen dat nog steeds veel te veel mensen de Aankoop Advies Fora niet weten te vinden, en dan hun Aankoop Advies vraag maar in VB, CSL, AND, AUD, NT, etc, etc, etc. dumpen...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee hoor. Lang niet altijd en lang niet snel genoeg...gambieter schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:41:
Die topics krijgen toch snel genoeg een schopje naar het juiste subforum?
[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 19-08-2014 17:48 ]
Kijk zelf maar. Alleen al in CSL staan er op de eerste pagina (laatste 7 dagen view) zeker een handvol die in DAA, CAA en/of LAA horengambieter schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:48:
Ik vermoed dat je een beetje verwend bent hier met de snelheid van de moderatie
Complete Systemen & Laptops
Maar het valt vandaag nog mee. Zou best kunnen dat het in het weekend of zo erger is.
[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 19-08-2014 18:06 ]
Die activiteiten zijn toch alleen voor mensen?zeef schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:56:
Nou waren er wat modjes /afk van het weekend. De ene helft zat hier en de andere helft daar.![]()