PC kan geen netwerken vinden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-08-2020
Hallo,

ik heb vandaag mijn pc binnen gekregen. Zelf samengesteld, wel laten assembleren. Heb Windows erop geinstalleerd en wou dus de drivers even zoeken, maar hij kan dus geen netwerken vinden. Even wat gegoogeld op de iPod en ik heb dus een netwerkkaart nodig. Ik dacht dat die bij het moederbord inbegrepen zat maargoed, niet dus. Nu weet ik niet welke ik moet hebben. Dit is mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Green WD10EZRX, 1TB€ 78,95€ 78,95
1Samsung SH-222BB Zwart€ 14,13€ 14,13
1Cooler Master Silencio 450€ 45,90€ 45,90
1Logitech MK260 Wireless Combo€ 18,74€ 18,74
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,95€ 37,95
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 60,37€ 60,37
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 38,98€ 38,98
1XFX Radeon HD 6850 1GB€ 109,90€ 109,90
1Gigabyte GA-H61MA-D3V (rev. 2.0)€ 54,20€ 54,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 626,12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hebt geen netwerkkaart nodig, je moederbord heeft een Gbit netwerk aansluiting. Zoek even de drivers op de bijgeleverde CD. Sowieso is het vreemd, want Windows 7 zou je netwerkkaart gewoon moeten vinden en om de driver vragen. Check even bij Device Manager of daar geen gele uitroeptekens staan.

Hier staan de drivers: http://www.gigabyte.us/pr...uct-page.aspx?pid=4089#dl

[ Voor 52% gewijzigd door Microkid op 13-07-2012 19:34 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Ik heb de drivers al geinstalleerd. Het is wel voor draadloos internet, voor de duidelijkheid. Ik zal even bij Device Manager kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Je moederbord heeft geen draadloos internet, dus leg eens uit wat je nou probeert te bereiken? Als je wifi wilt gebruiken zal je een usb wifi dongle moeten gebruiken of iets vergelijkbaars.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Ik probeer verbinding te krijgen op m'n pc, draadloos vanaf een modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:58
Ik raad je sterk af om draadloos internet te gebruiken. Kijk eerst eens of je met een powerline-adapter een bedrade verbinding kan leggen.

Een voorbeeld van een WiFi-kaart (voor PCI) is deze: pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 Deze kaart heb ik zelf ook in een simpele internet-pc, en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
Microkid schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:30:
Je hebt geen netwerkkaart nodig, je moederbord heeft een Gbit netwerk aansluiting. Zoek even de drivers op de bijgeleverde CD. Sowieso is het vreemd, want Windows 7 zou je netwerkkaart gewoon moeten vinden en om de driver vragen. Check even bij Device Manager of daar geen gele uitroeptekens staan.

Hier staan de drivers: http://www.gigabyte.us/pr...uct-page.aspx?pid=4089#dl
Niet altijd waar. Bij mij Asrock Z77 moet ik de drivers apart installeren en windows herkent de netwerkcontroller niet.

@TS Hoe bedoel je dat hij geen netwerk herkent. Geen connectie met internet/lokaal netwerk of bedoel je iets anders. Heb je wel een kabel in de netwerkaansluiting, is de kabel defect? Modem/router nieuw of eerder gebruikt, kan deze defect zijn?

Iets meer info zou wenselijk zijn.

Heb je al eerder gebruik kunnen maken van het wireless netwerk? Krijgt je telefoon wel connectie? Wireless dongle?

[ Voor 5% gewijzigd door Lumics op 13-07-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Lumics schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:43:
[...]

Niet altijd waar. Bij mij Asrock Z77 moet ik de drivers apart installeren en windows herkent de netwerkcontroller niet.

@TS Hoe bedoel je dat hij geen netwerk herkent. Geen connectie met internet/lokaal netwerk of bedoel je iets anders. Heb je wel een kabel in de netwerkaansluiting, is de kabel defect? Modem/router nieuw of eerder gebruikt, kan deze defect zijn?

Iets meer info zou wenselijk zijn.

Heb je al eerder gebruik kunnen maken van het wireless netwerk? Krijgt je telefoon wel connectie? Wireless dongle?
Topicstarter verwachtte dat er een WiFi-module op zijn moederbord zat, maar die is er niet. Hierdoor worden natuurlijk geen draadloze netwerken gevonden. Hij zegt zelf een netwerkkaart nodig te hebben, maar hij heeft een draadloze netwerkkaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Nou, op de laptop van m'n moeder hebben wel gewoon draadloos internet van die modem, net als op mijn iPod en 3 xboxen hier in huis.

Is tegenwoordig toch heel normaal dat je draadloos internet hebt vanaf een modem?
En voor degene die meer duidelijkheid wilt: er staat simpelweg "No connections are avaible".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiedB schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:43:
Ik raad je sterk af om draadloos internet te gebruiken. Kijk eerst eens of je met een powerline-adapter een bedrade verbinding kan leggen.

Een voorbeeld van een WiFi-kaart (voor PCI) is deze: pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 Deze kaart heb ik zelf ook in een simpele internet-pc, en werkt prima.
Je raad (sterk) af om draadloos te gebruiken... why, als ik vragen mag?

Verder wel apart dat jezelf dan wel een pc met wireless uitrust.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:53:
Is tegenwoordig toch heel normaal dat je draadloos internet hebt vanaf een modem?
En voor degene die meer duidelijkheid wilt: er staat simpelweg "No connections are avaible".
Een modem kan inderdaad draadloos (wifi) zijn en bedraad. En ja, tegenwoordig zijn de meeste modems zowel wifi als draadloos. Maar je pc moet natuurlijk ook over een draadloze netwerkkaart beschikken. En tot nu toe lees ik nergens dat je die in je pc hebt zitten. Dan klopt het wel dat je netwerkstatus "no connections are available" weergeeft, als je pc niet via het bedrade netwerk aangesloten is en je geen wifi adapter hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Nou, dan is de cirkel rond en komen we bij de de OP uit. Welke kaart moet ik hebben dan?

En is er geen (tijdelijk) alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een draadloze netwerkkaart,er zin er zat
take your pick http://tweakers.net/price.../wlan-netwerkkaarten.html

altenatief ? usb stick met wireless ?

Moet je ook kopen ,whatever, werkt vaak allebij even goed hoor

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 13-07-2012 20:08 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:03:
En is er geen (tijdelijk) alternatief?
Ja, kabeltje leggen. Dat is voor desktops sowieso aan te raden, vuistregel is dat je enkel mobiele apparaten uitrust met een draadloze verbinding. Hoe vaak denk je van plan te zijn die computer te verplaatsen? Enkel in bepaalde gevallen kan een draadloze verbinding een betere keus zijn maar daar heb je eigenlijk niks over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:03:
Nou, dan is de cirkel rond en komen we bij de de OP uit. Welke kaart moet ik hebben dan?
Een beetje eigen inzet wordt wel gewaardeerd hier hoor.
Kijk eens in de pricewatch zou ik zeggen, en lees de nodige topics in dit forum eens door.
Hier staan bijvoorbeeld de USB wifi sticks: http://tweakers.net/price...KPNqkVRFnnsQycD49VCX2M8QM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
De modem zit aan de andere kant van het huis en een verdieping lager, kabeltje is dus ook veel te kort en totaal niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:12:
De modem zit aan de andere kant van het huis en een verdieping lager, kabeltje is dus ook veel te kort en totaal niet praktisch.
Wat wil je nu eigenlijk ???

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
fish schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:16:
[...]

Wat wil je nu eigenlijk ???
Dat lijkt me nu onderhand wel duidelijk: verbinding maken met de modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:19:
[...]

Zet dan je PC dichterbij en gebruik een kabel, of wacht tot je je wifikaart in je PC hebt zitten.
Verwacht je nu echt dat er magischerwijs plots internet gaat verschijnen?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:19:
[...]

Jou antwoord getuigd anders niet van enige inzet, ik krijg de indruk dat je het besluiteloos bent en enigzings overwhelmed door alle opties

Dus opties
-Kabel
-wireless
-dlan
-tam tam

niet gaan zeuren over wat niet kan/praktish is
Kabel te kort? so what koop een langere ...
heb je geen wireless kaart ? koop er een ...

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Ik wil niet flauw doen, maar de vraag in de OP luidt nog steeds: welke kaart heb ik nodig. Ik weet heel goed wat ik wil, alleen krijg ik allerlei optie's voorgeschoteld waar ik niet om gevraagd heb. Dit klinkt misschien ietwat stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Eentje die met je modem kan praten. Die moet je toch echt zelf gaan uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:32:
Ik wil niet flauw doen, maar de vraag in de OP luidt nog steeds: welke kaart heb ik nodig. Ik weet heel goed wat ik wil, alleen krijg ik allerlei optie's voorgeschoteld waar ik niet om gevraagd heb. Dit klinkt misschien ietwat stom.
Volgens mij heb je van mij en microkid en diedb een valide link gekregen.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 13:54
..maar de vraag in de OP luidt nog steeds: welke kaart heb ik nodig.
Je hebt een draadloze netwerk kaart nodig. Wat voor één is helemaal aan jezelf, wil je PCI, PCI-Express of USB, 2.4 en/of 5 GHz, 150, 300 of 450 Mbps, etc. Het is allemaal te vinden in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:20

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat hebben mensen toch al meerdere keren geroepen: Een draadloze netwerkkaart. Er zijn zelfs al voorgekauwde linkjes gegeven naar de pricewatch :|

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Dan nog zijn er tig keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

klopt, en daarom hebben we reviews, en van die mooie sterretjes waaruit je conclusies kan trekken.
je kan je budget instellen etc

we gaan in dit topic niet alle reviews voor je overdoen

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 13-07-2012 20:52 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Kan het niet aan de drivers liggen? Ik ben nu de Netwerk mappen aan het doorspitten (van moederbord-cd) en daar staat ook heel veel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er aan dat je niet leest wat andere aandragen... (of in ieder geval niets mee doet)

Wat wil je met drivers als de hardware niet eens in je pc zit? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:41
Je hebt een Gigabit Ethernet uitgerust moederbord. Daarmee kan je met behulp van Ethernet kabels verbinding maken met een ander Ethernet apparaat, bijvoorbeeld een switch, router, modem of andere pc.

Je kunt de meest complexe drivers gebruiken, maar draadloos internet gaat niet werken met een kabel netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

/facepalm.

Even in extreem simpele lekentaal:

Je moederbord (Die plank waar je alles op prikt) heeft geen draadloze netwerkkaart/chip/antenne of wat dan ook.

Deze zul je los moeten kopen.

Hiervan staan er meer als voldoende in de pricewatch.

Wat er niet is kan je niet gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2012 21:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Nee, je hebt namelijk helemaal geen hardware voor draadloos netwerk in je machine zitten. Hetzelfde gaat op voor bellen met je iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Dan ga ik morgen naar Saturn, kan ik daar gelijk advies vragen welke ik het beste kan nemen.
Wat moet de verkoper/verkoopster weten qua specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Saturn of Mediamarkt raad ik je sterk af. Je gaat geheid terug naar huis met rommel van bijv Trust wat die lui "Geweldig" durven te noemen.. Zeker gezien je kennis van hardware (zeer) beperkt lijkt. (Niet flauw bedoelt)

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Sja, wat raad je me dan wel aan? Klein computerzaakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

http://tweakers.net/price.../wlan-netwerkkaarten.html. Zoals al meermaals is aangegeven.

Edit: Een voorbeeld van een goede kaart die past op je moederbord (PCI-E x1 slot):
pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

[ Voor 81% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Ja, zijn die usb-sticks nou een soort van dongles? De verbinding zelf moet wel gewoon van de modem zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Die USB sticks doen niks meer of minder als een interne kaart. Alleen dan aangesloten op een USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Nee, dat zijn gewoon draadloze netwerk-kaarten, vergelijkbaar met wat er ingebouwd in een laptop of telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nielson schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:30:
Nee, dat zijn gewoon draadloze netwerk-kaarten, vergelijkbaar met wat er ingebouwd in een laptop of telefoon zit.
Nou ja soms noemen ze dat wel degelijk een dongle. een *tadaa* wifi dongle

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Wat maakt het verschil in prijs uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Beste Paws, ik adviseer je dringend om de Algemeene Voorwaarden en FAQ van Tweakers.net er nog eens op na te slaan. Op dit forum verwachten we toch echt wel wat meer kennis dan dat je nu laat zien. We zijn hier geen helpdesk Er zijn voldoende topics, fora, documenten enz om je vragen te beantwoorden.
Je vraagt telkens wat je moet kopen. Daar gaan wij geen antwoord op geven. Elke situatie is anders. Je zal zelf dus moeten bepalen wat bij jouw situatie past en daar een passend product bij zoeken.
Heb je dat eenmaal gedaan en werkt het dan nog niet, dan kan je hier weer een topic aanmaken. Vermeld dan wel duidelijk waar het om gaat, wat je zo al gedaan hebt zodat we je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:33:
Wat maakt het verschil in prijs uit?
NIer per definitie, kan wel .. zoals gezegd lezen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Trouwens wel apart dat bij alles wat ik googel staat dat je de goede drivers moet installeren. Er wordt nergens met een woord gerept over draadloze netwerkkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat google je dan ?
en naar wat voor resultaten kijk je ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:35:
Trouwens wel apart dat bij alles wat ik googel staat dat je de goede drivers moet installeren. Er wordt nergens met een woord gerept over draadloze netwerkkaarten.
Vat dit niet verkeerd op:

De meeste lui snappen wel dat een bedrade netwerkkaart geen draadloos netwerk gaat ontvangen of versturen. Het is dus een redelijk domme vraag.

Nouwja, domme vragen bestaan niet, maar een beetje meer vooronderzoek is wel handig 8)7 .

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:32
Je vraagt hier de hulp van Tweakers. Wij, Tweakers, weten wel waar we over praten.
Zoals iedereen zegt dat je er wel één nodig hebt, klopt.
De andere websites niet.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Nou, "computer doesn't find network" en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Tuurlijk moet je goede drivers installeren, maar dat kan pas als je beschikt over de desbetreffende hardware, wat bij jou dus niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Xerox schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:36:
[...]

Je vraagt hier de hulp van Tweakers. Wij, Tweakers, weten wel waar we over praten.
Zoals iedereen zegt dat je er wel één nodig hebt, klopt.
De andere websites niet.
Ik vertrouw de experts op dit forum ook blindelings. ;) Bewijst alleen maar dat een hoop mensen elders op het web maar wat in de rondte lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:38:
[...]

Ik vertrouw de experts op dit forum ook blindelings. ;) Bewijst alleen maar dat een hoop mensen elders op het web maar wat in de rondte lullen.
Het is niet zozeer dat de rest van het internet dom is, maar je vraag is niet relevant aan je probleem. Je probeert namelijk een DRAADLOOS netwerk te vinden met een BEDRADE netwerkadapter. Dat gaat natuurlijk niet. (Je kan wel gaan googlen maar je moet gewoon een draadloze netwerkkaart hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:36:
Nou, "computer doesn't find network" en dat soort dingen.
ja .. ik heb je mb ook gegoogled
googlen

dan kom ik hier uit
http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=4184#sp

No freaking wlan.

dit is frustrerend, aan een kant denk ik, "fuck that", maar aan de andere kant moet ik gewoon reargeren

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 13-07-2012 21:44 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
D4NG3R schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:40:
[...]

Het is niet zozeer dat de rest van het internet dom is, maar je vraag is niet relevant aan je probleem. Je probeert namelijk een DRAADLOOS netwerk te vinden met een BEDRADE netwerkadapter. Dat gaat natuurlijk niet. (Je kan wel gaan googlen maar je moet gewoon een draadloze netwerkkaart hebben).
Hoe moet ik weten dat ik een bedrade netwerkadapter heb. Ik ben toch maar een megadomme leek met keidomme vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nou, blindelings. Meer eerst tien keer tegen dezelfde muur lopen, vervolgens in een diepe plas gaat staan en daarna nog struikelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:45:
[...]

Hoe moet ik weten dat ik een bedrade netwerkadapter heb. Ik ben toch maar een megadomme leek met keidomme vragen.
De eerste reactie in dit topic gaf dit al aan..

Edit: 4e reactie als je het letterlijk wilt nemen. Maar goed het werd redelijk vroeg in het topic al aangegeven.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:45:
[...]

Je vragen zijn niet dom, hooguit stom van je dat je er niet opgelet hebt dat je geen wlan hebt. en niemand verwacht dat iedereen alles weet.

Maar je luisterd niet !!!

Ik krijg daarbij het idee dat je liefst iemand van ons aan het handje meeneem naar de winkel, en het straks ook nog voor je installeer zonder dat daar een zweetdruppel aan te pas komt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 19:09
Serieus jongen, toon eens wat inzet. Ik dacht even dat je goed op weg was... Je had de eerste afslag genomen, je kwam op het spoor van een netwerkkaart kopen. Toen kwam er een bocht naar links. Jij ging hier rechts, door een zandpad en begon plotseling te praten over andere fora en mensen die daar hadden over drivers.

Drivers zijn hulpprogramma's voor ondersteuning van je hardware. Zonder de hardware die ze moeten ondersteunen heb je helemaal niets aan de drivers

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Mag ik dan nog één laatste domme vraag stellen?:

Waarom hebben geen draadloze netwerkkaart hoeven kopen voor de laptop en de pc van m'n vader?
Ik neem aan dat er daar al eentje in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:57:

Waarom hebben geen draadloze netwerkkaart hoeven kopen voor de laptop en de pc van m'n vader?
...? Een laptop is bedoeld voor mobiel gebruik, dus sinds de opkomst van wifi is dat zo goed als standaard geworden. PC zal wel een Medion zijn geweest gok ik?

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 13-07-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:57:

Nee er is een soort dansje die je kan doen bij sommige moederborden waardoor er automatisch een wlan kaart groeit in het kastje/

i give up

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Exorcist schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:00:
[...]

...? Een laptop is bedoeld voor mobiel gebruik, dus sinds de opkomst van wifi is dat zo goed als standaard geworden. PC zal wel een Medion zijn geweest gok ik?
Nee, het was een Dell pc meen ik.

Typisch dat een iPodje zich wel kan draadloos kan verbinden en een pc niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:05:
[...]

Nee, het was een Dell pc meen ik.

Nogmaals, mobiele devices zijn daarop gemaakt, dus zo typisch/vreemd is dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Zit er nog verschil in snelheid tussen bepaalde prijsklasses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:09:
Zit er nog verschil in snelheid tussen bepaalde prijsklasses?
Er zit verschil in snelheid tussen de A, G, B en N netwerken. Hooguit de kwaliteit/bereik dat beter is bij de duurdere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:05:
[...]
8)7

Jij hebt zelf (of met hulp) een PC samengesteld zonder draadloze netwerkkaart. En dan ga jij het vreemd vinden dat je PC niet draadloos kan verbinden en je iPod wel? :X

Los daarvan is het eigenlijk ook vreemd dat je een vaste PC draadloos wilt verbinden. Draadloos vind ik normaal gesproken iets voor mobile devices, zoals laptops, telefoons en tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Exorcist schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:15:
[...]

Er zit verschil in snelheid tussen de A, G, B en N netwerken. Hooguit de kwaliteit/bereik dat beter is bij de duurdere merken.
Nou ja de antenne en de techniek heeft er ook wel iets mee te maken. en N heeft ook meedere (bruto) snelheden 150, 300, 450

Mja en als je ap niet sneller gaat kun je wel een snellere wlan kaart kopen. maar dat is net zoiets als snelle spoilers op een slak zetten

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 13-07-2012 22:20 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

fish schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:18:
[...]

Nou ja de antenne en de techniek heeft er ook wel iets mee te maken. en N heeft ook meedere (bruto) snelheden 150, 300, 450

Mja en als je ap niet snelle gaat kun je wel een snellere kaart kopen. maar dat is net zoiets als snellere spoilers op een slak zetten
Ik zeg toch dat er een verschil zit tussen de snelheid van A, G, N en B netwerken? ;)

Maar idd, chip en antenne maken uit..maar ik ga er niet vanuit dat dat begrepen wordt door de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
@fish dat weten we niet. Het lijkt me ook niet zo'n geweldig idee om te vragen omdat we een antwoord als ''een ubee'' of ''een thompson'' kunnen verwachten.

Het makkelijkst voor TS is een usb stickje. Inpluggen en je hebt internet. Geen pci kaarten die hij in de hdd-bays gaat plaatsen en ook geen losse antennes die hij aan de geluiduitgangen gaat schroeven.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Compizfox schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:16:
[...]

8)7

Jij hebt zelf (of met hulp) een PC samengesteld zonder draadloze netwerkkaart. En dan ga jij het vreemd vinden dat je PC niet draadloos kan verbinden en je iPod wel? :X

Los daarvan is het eigenlijk ook vreemd dat je een vaste PC draadloos wilt verbinden. Draadloos vind ik normaal gesproken iets voor mobile devices, zoals laptops, telefoons en tablets.
Ik dacht dat het vanzelfsprekend was dat een pc zich draadloos kan verbinden omdat dat bij mij ook altijd het geval is geweest. En het liefst zou ik hem ook bedraad willen verbinden, maar zoals eerser gezegd gaat dat niet. Of er moet een kabel door het halve huis liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:21:
@fish dat weten we niet. Het lijkt me ook niet zo'n geweldig idee om te vragen omdat we een antwoord als ''een ubee'' of ''een thompson'' kunnen verwachten.

Het makkelijkst voor TS is een usb stickje. Inpluggen en je hebt internet. Geen pci kaarten die hij in de hdd-bays gaat plaatsen en ook geen losse antennes die hij aan de geluiduitgangen gaat schroeven.
}:| Zo diep kan niemand zakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:22:
[...]

Ik dacht dat het vanzelfsprekend was dat een pc zich draadloos kan verbinden omdat dat bij mij ook altijd het geval is geweest. En het liefst zou ik hem ook bedraad willen verbinden, maar zoals eerser gezegd gaat dat niet. Of er moet een kabel door het halve huis liggen.
Een kabel leggen is nou ook weer niet zo lastig. Haal een steenboor van pak 'm beet 60cm en rag hem door je plafond heen. Zoek op youtube filmpjes hoe je een kabelkopje op een utp kabel kan maken en maak zo je eigen kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Exorcist schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:20:
[...]

Ik zeg toch dat er een verschil zit tussen de snelheid van A, G, N en B netwerken? ;)

Maar idd, chip en antenne maken uit..maar ik ga er niet vanuit dat dat begrepen wordt door de TS.
Euh sja

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:15
Waarom zitten er geen vleugels op mijn auto? Ik wil er mee vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Je moet een draadloze netwerkkaart hebben. Deze kan een WiFi signaal (dat is dus draadloos internet-signaal) opvangen. Kan op 2 manieren worden aangesloten, intern of via USB. USB dingen worden ook wel dongles genoemd, vandaar de naam wifi dongle.
iPods en laptops hebben al zo'n netwerkkaart ingebouwd, omdat je een laptop mobiel wil gebruiken.
merkpc's hebben soms ook een draadloze netwerkkaart, niet altijd omdat je een PC op 1 plek gebruikt (meestal)

Hoe doe je dat?
Stap 1) Ga naar de pricewatch http://tweakers.net/pricewatch
Stap 2) Ga naar netwerkapparatuur http://tweakers.net/pricewatch/cat/59/netwerkapparatuur.html
Stap 3) Ga naar draadloos netwerk http://tweakers.net/price...33/draadloos-netwerk.html
Stap 4) Ga naar WLAN netwerkkaarten (WLAN = wifi = draadloos internet) http://tweakers.net/price.../wlan-netwerkkaarten.html
Stap 5) Kies één, bijvoorbeeld: pricewatch: TP-Link TL-WN821N (direct de laatste en beste snelheden + goedkoop = win)
Stap 6) Koop hem
.....
Stap 7) Stop hem in je USB poort
.....
Profit!

Wil je intern? Zou ik niet aan beginnen om nog 10 van deze topics te voorkomen (zie ergens boven mij)

offtopic:
Aan iedereen die offtopic bezig is, niet slim, wel leuk :P

[ Voor 12% gewijzigd door F.West98 op 13-07-2012 22:39 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

carnelain schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:30:
Waarom zitten er geen vleugels op mijn auto? Ik wil er mee vliegen!
Waar woon je :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnelain
Ik wil wel over de weg rijden maar die is er niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
@F.west is de eindbaas hier? _/-\o_

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
-=The End=-

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ïk heb het gevoel dommer te zijn geworden na het lezen van dit topic ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnelain
Jongste 3 jaar-actieve user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:22

Daniel36

vernieuwde formule

TS ziet door bos ff geen bomen meer, hulde voor reactie van F.west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

carnelain schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:34:
[...]

Jongste 3 jaar-actieve user
offtopic:
En 1 maand O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Daniel36 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:34:
TS ziet door bos ff geen bomen meer, hulde voor reactie van F.west
Misschien kan hij zijn netwerk via het stopcontact... Laat maar...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Alles wat de TS moet weten staat hierin. (nadat er hardware is gekocht)
http://www.tijdhof.nl/tc/docs/wifi.pdf

[ Voor 45% gewijzigd door jeroen3 op 13-07-2012 22:53 . Reden: Linkje naar hoe je aan de hardware komt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 14:17
gelukkig mijn weekend toch weer goed begonnen :)
nog nooit zoveel lol gehad bij het lezen van een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:( jij laat mijn geweldige uitleg verbleken door jouw pie die ef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Jij hebt uitgelegd hoe je aan de appatuur komt. Ik link naar uitleg over de termen.
Voordat die vragen hier ook allemaal binnenstromen.

Niet zo boos F.West. :P
ps Dit topic loop helemaal in de soep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Wireless LAN radiogolven hebben geen invloed op ons lichamelijke of geestelijke gestel.

Weten we dit zeker? :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Nee, maar we weten ook niet zeker dat dat wel zo is. ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kraades schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:50:
[...]

Wireless LAN radiogolven hebben geen invloed op ons lichamelijke of geestelijke gestel.

We kunnen het een handje helpen

http://www.teletronics.com/amplifiers24ghz10W.html
Afbeeldingslocatie: http://www.teletronics.com/product_images/amp_2.4ghz_10w.jpg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
...na het lezen van dit topic...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

kraades schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:50:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijs.org/files/images/aluhoedje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le me kijkt in topic
Le me ziet onzin
Le me maakt een useless post
Le me gaat weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Ben nog geen steek wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:55:
[...]

Je raad (sterk) af om draadloos te gebruiken... why, als ik vragen mag?

Verder wel apart dat jezelf dan wel een pc met wireless uitrust.. ;)
Ik snap dat je dat vraagt. Ik heb hele slechte ervaringen met wireless, van wegvallende verbinding tot hoge ping tot lage snelheid. Als je aan het gamen bent zijn dat dingen waar je geen last van wilt hebben, en dat is een van de dingen die hij met zijn PC wil gaan doen.

De PC hier in huis die wel met wireless is uitgerust is een simpel PC´tje die alleen voor een beetje internetten is bedoeld. Dan is wireless nog wel toereikend, zeker omdat het redelijk in de range van het router is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja en ik heb dus een ping van 2 ms met tweakers en trek ~75mbit wireless en in games heb ik vaak de laagste ping volgens de statistieken

Draadloos dus

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb je ondertussen pricewatch: TP-Link TL-WN821N al besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Osiris schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:30:
[...]

Heb je ondertussen ....al besteld dan?
Zal toch wel, ik heb hem al voorbij zien komen. de ts moet hem ook gezien hebben

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 13-07-2012 23:32 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
fish schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:32:
[...]

Zal toch wel, ik heb hem al voorbij zien komen. de ts moet hem ook gezien hebben
'k Heb het idee dat de TS een USB-module in z'n oog geduwd moet krijgen voordat 'ie 'em herkent...
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.