PC kan geen netwerken vinden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.309 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

fish schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:30:
Mja en ik heb dus een ping van 2 ms met tweakers en trek ~75mbit wireless en in games heb ik vaak de laagste ping volgens de statistieken

Draadloos dus
75 Mbit is makkelijk haalbaar, zeker bruto, maar een latency van 2ms is praktisch onmogelijk, wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat denkt mijn zoon ook vaak. kijk eens papa!. mijn oog kan geeneens meer fatsoenlijk focussen zo dichtbij

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:58
fish schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:30:
Mja en ik heb dus een ping van 2 ms met tweakers en trek ~75mbit wireless en in games heb ik vaak de laagste ping volgens de statistieken

Draadloos dus
Tsja, ligt aan de afstand tot router, welk router, type verbinding (bij jou kabel/glasvezel), draadloze netwerkkaart, andere draadloze netwerken in de buurt, en anderen op jouw netwerk.

Mijn router staat in meterkast op begane grond, gaming-pc staat op 2e verdieping in de andere hoek van het huis. Ik heb als ik hier op mijn laptop een speedtest doe op draadloos een snelheid van nog geen 1Mbit en een ping van 900 (WiFi-N, Thomson TG789VN) en als ik via de kabel op mijn PC test haal ik een ping van 25ms en een snelheid van pak 'm beet 13Mbit (nog steeds langzaam maar het is de volle snelheid hier :'() Voor mij geen WiFi meer terwijl ik aan het gamen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Exorcist schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:37:
[...]

75 Mbit is makkelijk haalbaar, zeker bruto, maar een latency van 2ms is praktisch onmogelijk, wireless.
Heb vanochtend nog bij iemand anders een 85Mbit over WiFi gehaald (helaas heb ik hier thuis geen glasvezel), praktisch naast het router. Natuurlijk kan het, maar ik vind WiFi niet stabiel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-08-2020
Het is nu alleen de vraag welke ik moet hebben, niet of ik hem moet hebben.
Ben druk reviews aan het lezen. Welke snelheid is een beetje wenselijk om te kunnen gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Exorcist schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:37:
[...]

Ik heb het over netto dus.
mijn vorige router (dlink825 helaas stuk 2ms) met de nieuwe 4ms (wireless-g) op n nog niet getest

Glasvezel van xms heeft een goeie ping. wanneer ik op glas van kpn zit haal ik maar 10~12ms

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:00
@DiedB, jij hebt ook het slechtste scenario mogelijk voor wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49

SmartDoDo

Woeptiedoe

Gezien de hoeveelheid HK-reacties hier is het wel passend als ik even reageer. Laat zulke reacties achterwege, daar heeft niemand wat aan. Reageer ontopic of niet, en zoek anders een interessant HK-topic op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:40:
Ben druk reviews aan het lezen. Welke snelheid is een beetje wenselijk om te kunnen gamen?
Weining bij gamen gaat het om je ping, bandbreedte is eigenlijk nooit het probleem. zolang er geen ander software je bandbreedte opeet that is

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Sowieso is het voor gamen raadzamer een rol kabel te kopen, en die tussen je modem en je pc neer te leggen.
Dan heb je altijd 100% verbinding met de laagst mogelijke latency, zonder storing van buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Hoeveel mbps is een beetje fatsoenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Evenveel als je van je internetprovider krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:46:
Hoeveel mbps is een beetje fatsoenlijk?
Ligt eraan wat jouw internetsnelheid is en wat voor router je hebt. Waarschijnlijk is een 300-N kaart prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:40:
Koop dit ding nou: pricewatch: TP-Link TL-WN821N
Niet verder zoeken, maar bestellen en in de usb-poort van je computer stoppen.

Owja een usb-poort is dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://cdnipad.i-culture.nl/wp-content/uploads/2010/05/usb-poort.jpg?aa711c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:49
Je maakt toch een grapje mag ik hopen?
De reacties die hier gemaakt worden lok je wel een beetje uit.
Op deze plek word je verteld wat je moet doen.
Overigens vind ik dat als je een computer samenstelt wel op de hoogte moet zijn van het reilen en zeilen van zo'n apparaat. Omdat jouw iPod, iPhone, etc toevallig wél verbinding kan maken met het internet wil nog niet zeggen dat alles verbinding kan maken met het internet. Je hebt vast wel ergens een rekenmachine liggen denk ik, kan die verbinding maken met je modem? Gezien je reacties ga ik daar maar niet van uit.
Je hebt een computer samengesteld die alleen via een kabeltje verbinding kan maken met je modem.
Als je er een draadloos netwerkkaartje of dongel bij koopt dan kan jouw computer óók, net als je iPod, draadloos verbinding maken met je modem.
Er is echter 1 probleem. Koop je een wifi-netwerkkaart, dan moet je die op je moederbord bevestigen. Je moet je computerkast dus openschroeven, een slotje vrijmaken en dan je wifi-netwerkkaart bevestigen.
Als je geen idee hebt waarover ik het heb dan raad ik je aan om je pc mee te nemen naar je dealer en daar te vragen om een draadloos netwerkkaartje die zij dan ook even moeten inbouwen. Dit doen ze denk ik niet gratis maar, misschien als je lief kijkt...

Ik hoop dat je hier toch een beetje van leert en niet domweg van dingen uitgaat. Als je straks een auto koopt moet je er ook niet de goedkoopste brandstof mee tanken want dat kan je dan nog wel eens duur komen te staan. Verdiep je dus eerst in het geen je gaat aanschaffen. Maar goed, ik heb wel genoten van je topic.

EDIT: 19 extra berichtjes tijdens het schrijven van mijn post :S

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Die reactie die je quote was wel een troll ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
DarkShadow16 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:48:
[...]

Koop dit ding nou: pricewatch: TP-Link TL-WN821N
Niet verder zoeken, maar bestellen en in de usb-poort van je computer stoppen.

Owja een usb-poort is dit ding:
[afbeelding]
Waarom? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

omitz schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:48:
[...]

Je hebt een computer samengesteld die alleen via een kabeltje verbinding kan maken met je modem.
Als je er een draadloos netwerkkaartje of dongel bij koopt dan kan jouw computer óók, net als je iPod, draadloos verbinding maken met je modem.
Er is echter 1 probleem. Die kaart of USB-dongel die je moet kopen, moet je op je moederbord bevestigen. Je moet je computerkast dus openschroeven, een slotje vrijmaken en dan je wifi-netwerkkaart bevestigen.
Als je geen idee hebt waarover ik het heb dan raad ik je aan om je pc mee te nemen naar je dealer en daar te vragen om een draadloos netwerkkaartje die zij dan ook even moeten inbouwen. Dit doen ze denk ik niet gratis maar, misschien als je lief kijkt...
Dat is een USB dongle ;)
Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:53:
Die reactie die je quote was wel een troll ja. ;)
Dat helpt niet om dit topic serieus te maken hè
Omdat deze snel genoeg is, van een goed merk is, en goedkoop is, dus waarom niet? Er zijn honderden, deze is goed, hij is populair in de pricewatch, waarschijnlijk ook wel goed

[ Voor 12% gewijzigd door F.West98 op 13-07-2012 23:55 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Klopt was mijn post al aan het aanpassen, sorry

[ Voor 61% gewijzigd door omitz op 13-07-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Omdat je er geen reet van snapt en het geen slecht stikkie is ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Hoe groot is nou het verschil tussen usb en antenne in snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De antenne heeft geen snelheid .... tenzij je er rondjes mee gaat rennen

allemaal zoekvragen gozer

usb(2) 480mbit, Wireless N bruto heb ik al eerder gepost in dit topic

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 14-07-2012 00:00 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Paws schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:57:
Hoe groot is nou het verschil tussen usb en antenne in snelheid?
USB heeft een antenne als het ware ingebouwd, al zal de kwaliteit misschien iets minder zijn. Als jij geen 500Mbit glasvezel hebt ga jij niets merken van dat minieme verschil dat er zou kunnen zijn. Koop die USB-dongel, werkt prima, steek 'm in je computer en je bent klaar. Scheelt gezeur in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
fish schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:59:
Ik weet niet waarom je zo gefrustreerd bent, maar ga gewoon weg. Ga je zoontje maar trollen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz

allemaal zoekvragen gozer

usb(2) 480mbit, Wireless N bruto heb ik al eerder gepost in dit topic
lol
ik ga slapen, of slaap ik al en droom ik dit??

Edit:
@Paws
Gast, als jij een account kan aanmaken op tweakers, dan kun je ook een zoekopdracht in google intypen.
Tweakers is wel een forum maar gaat er ook vanuit dat je zelf een beetje onderzoek doet. En geloof me, daar leer je ook nog eens het meeste van.

[ Voor 28% gewijzigd door omitz op 14-07-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Paws schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:00:
[...]

Ik weet niet waarom je zo gefrustreerd bent, maar ga gewoon weg. Ga je zoontje maar trollen ofzo.
Ik heb je anders flink wat tips gegeven. grow up. loop naar een winkel en vraag hoe snel een antenne is. kijk maar wat reactie je krijgt.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Koop een USB WiFi dongle, 300Mbit is zat. Klaar. Geen vragen meer verder. Loop morgen naar je lokale PC boer, zeg dat je een verbinding wilt maken draadloos en kijk waar hij mee komt. Nu weet je wat je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Ik begrijp deels de reactie van Fish, maar ook de reactie van Paws.
Dit topic is niet meer behulpzaam. Je hebt nog geluk dat je geen tientallen lmgtfy links hebt gekregen.

Je moet gewoon naar de winkel gaan en een willekeurge 150 of 300 Mb usb wireless adapter uit het schap trekken. Ze werken eigenlijk allemaal wel. Alleen de "nano" dingen zijn scrap.

Als je nog wat extra op de verpakking leest en controleert of er een USB verlengkabel bij zit, dan ben je helemaal klaar. Deze hebt je nodig omdat het bereik achter de pc tegenvalt, en je geen dongel voorin je pc wilt. Dat is lelijk. (en kan kapot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Abo verschaft 10 mbit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dan is wireless G zelfs al voldoende, maar koop maar gewoon die n stick, de link heb je nu vaak genoeg gezien

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Ik ga morgen ff naar de pc-boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Paws schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:15:
Ik ga morgen ff naar de pc-boer.
Let ook even op de tip van jeroen over de usb kabel! dit kan afhankelijk van de situatie flink schelen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Klopt, zal ik zeker op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Welterusten iedereen, het was weer een druk dag! Paws als je morgen niet weet hoe je internet op je pc krijgt, gewoon even vragen he? Googlen kan altijd nog!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DiedB schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:38:
[...]

Tsja, ligt aan de afstand tot router, welk router, type verbinding (bij jou kabel/glasvezel), draadloze netwerkkaart, andere draadloze netwerken in de buurt, en anderen op jouw netwerk.

Mijn router staat in meterkast op begane grond, gaming-pc staat op 2e verdieping in de andere hoek van het huis. Ik heb als ik hier op mijn laptop een speedtest doe op draadloos een snelheid van nog geen 1Mbit en een ping van 900 (WiFi-N, Thomson TG789VN) en als ik via de kabel op mijn PC test haal ik een ping van 25ms en een snelheid van pak 'm beet 13Mbit (nog steeds langzaam maar het is de volle snelheid hier :'() Voor mij geen WiFi meer terwijl ik aan het gamen ben.
btw dit zijn mijn ervaringen
(ik zit gewoon in de woonkamer 7 meter ofzo van router in de meterkast (met 1 antenne op zolder)

C:\Documents and Settings\fish>iperf -c 192.168.0.60 -w 65000
------------------------------------------------------------
Client connecting to 192.168.0.60, TCP port 5001
TCP window size: 63.5 KByte
------------------------------------------------------------
[1912] local 192.168.0.223 port 4033 connected with 192.168.0.60 port 5001
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[1912] 0.0-10.0 sec 89.7 MBytes 75.1 Mbits/sec

en een ping naar de eerste gateway achter mijn router

C:\Documents and Settings\fish>ping 85.223.48.1
Pinging 85.223.48.1 with 32 bytes of data:
Reply from 85.223.48.1: bytes=32 time=1ms TTL=254

zoals je ziet geeft het/mijn wlan gewoon geen vertraging tov bedraad. (geld voor de laatste 3 routers)
maar op zolder zal het singaal idd flink verloederen, daarom heb ik daar ook 1 van de antennes naar verlengd ;) 20dB winst

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Morgen stuur ik jullie allemaal een berichtje vanuit m'n nieuwe pc!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
De antenne heeft geen snelheid .... tenzij je er rondjes mee gaat rennen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Microkid schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:33:
Beste Paws, ik adviseer je dringend om de Algemeene Voorwaarden en FAQ van Tweakers.net er nog eens op na te slaan. Op dit forum verwachten we toch echt wel wat meer kennis dan dat je nu laat zien. We zijn hier geen helpdesk Er zijn voldoende topics, fora, documenten enz om je vragen te beantwoorden.
Je vraagt telkens wat je moet kopen. Daar gaan wij geen antwoord op geven. Elke situatie is anders. Je zal zelf dus moeten bepalen wat bij jouw situatie past en daar een passend product bij zoeken.
Heb je dat eenmaal gedaan en werkt het dan nog niet, dan kan je hier weer een topic aanmaken. Vermeld dan wel duidelijk waar het om gaat, wat je zo al gedaan hebt zodat we je kunnen helpen.
Klaar. Dicht.

Of de TS is de eigenwijs om advies aan te nemen en simpele feiten aan te nemen voor waarheid of hij zit te trollen. Beide types hoef ik niet hier in NT te hebben.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.