+1 voor multi-monitor setup.
Wat me verbaast, is dat niemand ook maar iets rept over 3D vision of zo... Heeft iemand hier ervaringen mee? In dat opzicht geniet Nvidia wel de voorkeur boven AMD afaik.
Ikzelf ben al even aan het uitkijken voor een nieuwe "ultra-high-end pc" - en aan het sparen, want ik wil weer meteen alles...

Zo had ik gedacht aan een triple monitor setup, waarbij de middelste monitor (Benq XL2420T) 120Hz 3D Vision ready is. Welke 2 schermen zouden jullie daarnaast zetten? Zou je ook deze schermen nemen als je 3x hetzelfde (60Hz) scherm aanschaft?
Dat geeft natuurlijk problemen voor de BBG... Nvidia is beter in 3D, AMD is beter in eyefinity. Heeft iemand ervaringen met de geheugenbeperkingen van Nvidia bij triple monitor setups? De 4GB versies zijn een erg grote meerkost die misschien moeilijk te verantwoorden valt... (Al moet in gedachten worden gehouden dat in SLI-opstellingen het videogeheugen niet verdubbelt, maar wordt 'gespiegeld' in beide kaarten... dus om future proof te zijn valt er wel iets voor te zeggen... toch zeker op resoluties van 5760x1080
Over het budget van de high-end pc: Waarom geen 'extra' multi-monitor systeem bespreken, zoals de fotografie-pc of ultra-silent pc of ...
Iemand suggesties voor een systeem dat goed aansluit bij bovenvermelde schermopstelling? Om de case-discussies al even te anticiperen: ikzelf blijf fan van de Corsair Carbide 500R: de gespaarde euro's investeer ik liever in performance, en de case biedt ook de mogelijkheid om later eventueel de radiator van de Corsair H100 waterkoeling (processorkoeler) netjes te installeren met het oog op hogere overclocks wanneer het allemaal weer wat sneller moet kunnen.
@ Geluidskaarten: ik stem Xonar Essence St(x), als eigenaar van een Beyerdynamic DT880 pro. Deze 250 ohm koptelefoon schittert met een deftige ingebouwde hoofdtelefoonversterker. Ik heb geen surround-speakers of high-end speakers die een voldoende hoorbaar verschil kunnen weergeven wanneer de source (geluidskaart) zoveel beter is. Dure geluidskaarten die worden aangesloten op low-end speakers is weggesmeten geld, dat is zoals 3x GTX680 in SLI om te gamen op een 1280x720 scherm. Je kan nooit de eye-candy zien die de kaarten kunnen weergeven. Heel veel mensen kunnen ook nooit de audiodetails horen die deze geluidskaarten weergeven, toch lang niet ten volle. In combinatie met high-end hoofdtelefoons steekt de Xonar Essence St(x) er echter met kop en schouders bovenuit (nadeel: minder functioneel voor gaming, maar zoals reeds werd aangehaald is EAX stilaan passé). Muziek luisteren staat bij velen ook nog hoog aangeschreven denk ik? Natuurlijk doen duurdere externe DAC's dit vaak nog beter, maar dan verlies je weer het compromis met het gamen... en de betaalbaarheid.
Voor wie een gewone (makkelijker aan te sturen) hoofdtelefoon bezit, ga voor een Xonar uit de gamer-reeks van Asus (de D2 bv.). Jullie hebben veel minder baat bij de hoofdtelefoonversterker en kunnen dan beter genieten van de extra EAX-emulaties en gamer-features. Het voornaamste is dat jullie ook kunnen genieten van surround-virtualisatie door Dolby. Hier zit vaak de grote meerwaarde van geluidskaarten boven onboard.
Als je met speakers luistert, heb je geen virtualisatie nodig. Dan zullen de meesten ruim voldoende hebben aan onboard sound. Wanneer er toch high-end speakers aangesloten zijn, kan beter met Toslink gewerkt worden naar een DAC die op hetzelfde niveau als de speakers staat.