Welke drives heb je het over? Welk type? Welke PCIe spec? Zijn het wel NVME drives?andru123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:52:
Als ik 2 SSD M.2 drives in de moederbord stop:
1) PCIe 3.0
2) PCIe 4.0.
Wat gebeurt dan? Wordt mijn hele PCIe bus 3.0? En ik kan geen 4.0 snelheden meer genieten van de 2de SSD?
Er vanuit gaande dat het een NVME disk is, zal je systeem de drive aanspreken op de snelheid die het slot/de drive aankan. Dat staat verder los van de algehele snelheid.
Als je veel transacties tussen disk 1 & 2 hebt, dan gaat het niet sneller dan PCIe 3.0.
Anders zal disk 1 (mits de drive het ondersteund) op PCIe 4.0 snelheid z'n ding doen, en disk 2 op PCIe 3.0 snelheid.
Wat ze betekenen kan je prima zelf googlen.keesdewit schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:09:
[Afbeelding]
Kan iemand mij misschien uitleggen wat deze snelheden precies betekenen en of ik nog iets kan optimaliseren?
Wat heb je daarnaast zelf al ondernomen om eventuele (onder)prestaties te beinvloeden?
Ook vertel je niks qua wat je voor disk(s)/setup hebt (hoe is het e.a. aangesloten, etc)., wat de verwachte specs mogen zijn, e.d.
Glazen bol heeft hier niemand. Wat meer info is dus welkom om een beter antwoord te kunnen geven.
Verder niet lullig bedoeld, maar als dit resultaten van een 1.44 FDD zijn, dan mag je blij zijn.
Komt dit van een NVME storage spaces direct disk array van 24 disks, dan mag je je achter je oren krabben.

/f/image/X92Qmqw0V73Gh1FnM2j3ZlxS.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CHAATJdQj6RcQQCxUZy3Dwch.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3JdCKIpsUMqMs6dJXTjgj0Xc.jpg?f=user_large)
/f/image/fd3egfn7yMi4MdBMbn5bNPKg.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/oJRx9LBW2hg9dZirVZEMhyqL.png?f=fotoalbum_large)