Het is een aankondiging voor de eerste silicon mac(s), dus ik ga er niet echt van uit
Ik hoop hier ook op. Ik ben de aankoop van een Apple TV nu al bijna een half jaar aan het uitstellen omdat er er telkens geruchten met elk event dat er een nieuwe Apple TV aangekondigd wordt.BikkelZ schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:36:
Ik ben benieuwd of er een nieuwe Apple TV uit komt de 10de.
99% kans van niet. Er gaan Macs met Silicon aangekondigd worden.BikkelZ schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:36:
Ik ben benieuwd of er een nieuwe Apple TV uit komt de 10de.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Die geruchten blijven inderdaad elke keer weer terug komen, en dan ook nog eens van leakers/analisten die veel dingen ook nog goed voorspeld hebben.Bobo221 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:33:
[...]
Ik hoop hier ook op. Ik ben de aankoop van een Apple TV nu al bijna een half jaar aan het uitstellen omdat er er telkens geruchten met elk event dat er een nieuwe Apple TV aangekondigd wordt.
Apple zal op de achtergrond ook best bezig zijn met een opvolger, maar het kan zomaar nog 2 of 3 jaar duren voordat er een komt.
Wat zou nu de meerwaarde zijn van een nieuwe Apple TV? De 4K heeft eigenlijk alles in huis wat je van een mediaspeler kan verwachten.
Bovendien is 8K nog lang geen gemeengoed.
Het enige wat nu de meerwaarde zou kunnen zijn is een Apple TV die ook op gaming gebied goed kan meekomen met bijvoorbeeld de next gen generatie.
Als er dit event geen Apple TV komt, waar ik niet vanuit ga, zou ik er echt een kopen. Je krijgt er ontzettend veel voor terug.
Ik heb mijn Apple TV een tijdje weg gedaan toen ik een nieuwe tv kreeg met WebOS, maar het gemak van de ATV bleek niet te evenaren.
Als er volgend jaar alsnog een nieuwe komt zet je de 4K op marktplaats. Hij behoudt nog best wel zijn waarde namelijk.
[ Voor 17% gewijzigd door yorroy op 09-11-2020 09:56 ]
Als er morgen niks aangekondigd wordt dan weet ik dat er tot zo goed als zeker maart / april niks nieuws komt en dat het prima is om er nu een te halen. Stel dat je er vandaag een koopt en morgen is er een nieuwe: dat is zuur.Als er dit event geen Apple TV komt, waar ik niet vanuit ga, zou ik er echt een kopen. Je krijgt er ontzettend veel voor terug.
WebOS is het minst kut van alle smart TV OS'en maar het is uiteindelijk ook niet geweldig. Maar het maakt een ChromeCast stick overbodig.Ik heb mijn Apple TV een tijdje weg gedaan toen ik een nieuwe tv kreeg met WebOS, maar het gemak van de ATV bleek niet te evenaren.
[ Voor 28% gewijzigd door BikkelZ op 09-11-2020 10:35 ]
iOS developer
En dat is dus ook precies de reden waarom ik het telkens uitstel.yorroy schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:51:
[...]
Die geruchten blijven inderdaad elke keer weer terug komen, en dan ook nog eens van leakers/analisten die veel dingen ook nog goed voorspeld hebben.
Apple zal op de achtergrond ook best bezig zijn met een opvolger, maar het kan zomaar nog 2 of 3 jaar duren voordat er een komt.
Er zal niks wereldschokkends veranderen op gebied van resolutie of hardware, de huidige chip is nog snel genoeg voor een vloeiende interface. En voor wat gaming betreft zal mijn voorkeur altijd uitgaan naar een game console.yorroy schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:51:
[...]
Wat zou nu de meerwaarde zijn van een nieuwe Apple TV? De 4K heeft eigenlijk alles in huis wat je van een mediaspeler kan verwachten.
Bovendien is 8K nog lang geen gemeengoed.
Het enige wat nu de meerwaarde zou kunnen zijn is een Apple TV die ook op gaming gebied goed kan meekomen met bijvoorbeeld de next gen generatie.
Maar de Hollander in mij vertikt het om de volle mep, want de 2ehands prijzen wijken nauwelijks af van de nieuwprijs, te betalen voor een apparaat van 3 jaar oud.
Ik wacht inderdaad het event van morgen af en maak dan een beslissing.
Hoe weet je dat? Maart en april zal misschien net te vroeg zijn maar verwacht bij het eerste Apple Event rond die tijd wel wat. Er gaan al een tijdje geruchten dat begin 2021 de nieuwe Apple TVs komen die zich ook op Gaming gaan richten.BikkelZ schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:33:
[...]
Als er morgen niks aangekondigd wordt dan weet ik dat er tot zo goed als zeker maart / april niks nieuws komt en dat het prima is om er nu een te halen. Stel dat je er vandaag een koopt en morgen is er een nieuwe: dat is zuur.
[...]
...
Volgens Mark Gurman & Fudge
Apple Arcade is getting BIG money poured into it. There are currently titles in the works that are aiming to rival the likes of Breath of the Wild, which is why new A12X/Z AppleTV, "A14X-like" AppleTV, and Controller are in the works.
— Stella - Fudge (@StellaFudge) 3 oktober 2020
Some games will require A13 and up to run 💁🏼♀️
[ Voor 20% gewijzigd door Sluw op 09-11-2020 10:51 ]
Ja OK maar ik kan altijd een nieuwe halen eind volgend jaar, zo duur zijn ze niet.Sluw schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:49:
[...]
Hoe weet je dat? Maart en april zal misschien net te vroeg zijn maar verwacht bij het eerste Apple Event rond die tijd wel wat. Er gaan al een tijdje geruchten dat begin 2021 de nieuwe Apple TVs komen die zich ook op Gaming gaan richten.
iOS developer
Tuurlijk, lijkt me ook een goeie optie en misschien heb je helemaal geen behoefte aan de nieuwe functies maar er is een grote kans dat er dus wel wat aan komt. Eigenlijk gepland voor eind dit jaar maar alles lijkt bij Apple een beetje vertraagd door covid.BikkelZ schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:56:
[...]
Ja OK maar ik kan altijd een nieuwe halen eind volgend jaar, zo duur zijn ze niet.
Sowieso zit ik ook naar een PS5 te kijken dus games is niet de hoogste prioriteit.Sluw schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:58:
[...]
Tuurlijk, lijkt me ook een goeie optie en misschien heb je helemaal geen behoefte aan de nieuwe functies maar er is een grote kans dat er dus wel wat aan komt. Eigenlijk gepland voor eind dit jaar maar alles lijkt bij Apple een beetje vertraagd door covid.
iOS developer
Hier exact hetzelfde, zoals velen op de ziggo forums. Hij doet het na het killen van de app steeds 1 keer zoals het moet, en dan kom je niet meer terug.Serena schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:09:
[...]
Kan me niet voorstellen dat het aan mij ligt in dit geval, aangezien ik het op beide ATV’s heb.
Hopen dat er snel een update komt, dit is rete irritant.
Ik heb gisteren nog een ATV 4K gekocht (best wel vlotter en sneller overigens) die stond nog op 13.4. Ziggo erop, werkt precies zoals het moet, inclusief de gallery op de hoofdpagina van apple tv. Fingers crossed, OS update naar 14.2 en het werkt!
Alleen geen gallery op de main page, naja....
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik kan ook even inspringen in het Ziggo GO verhaal, wat een klote app is dat zeg!
Gisteravond was er aan de hand (op tvOS 14):
- als ik eenmaal in een tv stream zit, dan kom ik er niet meer uit. De menu knop brengt me naar het aTV scherm. Terug naar de andere opties van de app kom ik niet. [ik lees net dat Ziggo op de hoogte is hiervan]
- ineens staat gesproken ondertiteling aan.
- gister was de app zo traag en hoorde ik ineens 2 streams door elkaar.
Daarnaast heb ik er sowieso al een hekel aan als apps een eigen interface gaan bedenken, en Ziggo dacht: ik doe alles lekker niet intuïtief.
- als ik eenmaal in een tv stream zit, dan kom ik er niet meer uit. De menu knop brengt me naar het aTV scherm. Terug naar de andere opties van de app kom ik niet. [ik lees net dat Ziggo op de hoogte is hiervan]
Daarnaast heb ik er sowieso al een hekel aan als apps een eigen interface gaan bedenken, en Ziggo dacht: ik doe alles lekker niet intuïtief.
[ Voor 4% gewijzigd door iAR op 10-11-2020 12:29 ]
Het eerste punt zie de reacties hiervoor.iAR schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:27:
Ik kan ook even inspringen in het Ziggo GO verhaal, wat een klote app is dat zeg!
Het tweede punt heb ik ook ervaren. En het laatste punt heeft volgens mij te maken met dat op de achtergrond automatisch een meest bekeken live stream opgestart wordt en als je zelf iets anders kiest, hoor je twee geluidssporen door elkaar.... Mijn ervaring is dat dit er al vanaf het begin in zit.
Ik gebruik de app nu vrijwel niet meer en kijk nu weer via de Next box.
Waar moet ik zoeken om het Apple event van vanavond 19:00 te bekijken ?
in de TV app, zie ik alleen de oudere events staan, maar niet de nieuwe van vanavond
Normaal keek ik via de Apple Events app, maar die verwijst nu naar de Apple TV app, maar dar zie ik het niet, ook zoeken zie ik alleen oude events.
in de TV app, zie ik alleen de oudere events staan, maar niet de nieuwe van vanavond

Normaal keek ik via de Apple Events app, maar die verwijst nu naar de Apple TV app, maar dar zie ik het niet, ook zoeken zie ik alleen oude events.
Hier idem. Even gecheckt in de TV app op mijn iPad.absrnd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:29:
Waar moet ik zoeken om het Apple event van vanavond 19:00 te bekijken ?
in de TV app, zie ik alleen de oudere events staan, maar niet de nieuwe van vanavond![]()
De laatste update gedaan, en even gewacht, maar nog steeds geen 10 Nov eventmeesje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:34:
[...]
Hier idem. Even gecheckt in de TV app op mijn iPad.

Als ik overschakel naar mijn US account, staat deze er netjes bij om af te spelen

Ik snap het niet, mogen de Nederlanders niet via Apple TV kijken ?
[ Voor 24% gewijzigd door absrnd op 10-11-2020 17:48 ]
Op ATV inderdaad ook niet. Vreemd. Dan maar de alternatieven in dit artikel uitproberen.absrnd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:43:
[...]
De laatste update gedaan, en even gewacht, maar nog steeds geen 10 Nov event
Wellicht komt de stream bij ons vlak voor 19.00 beschikbaar?
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 10-11-2020 17:49 ]
Even geduld hebben inderdaad. Bij de vorige stream kwam deze 10/15 minuten voor 7 uur online. Er is tot 7 uur toch niets te zien, dus je mist nietsmeesje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:48:
[...]
Op ATV inderdaad ook niet. Vreemd. Dan maar de alternatieven in dit artikel uitproberen.
Vandaag een 2e handse Apple TV 4K op marktplaats weten te scoren voor 50 euro omdat de volumeknoppen van de afstandbediening wat stroefjes waren. Nu even een tutorial zoeken hoe ik de remote open krijgBobo221 schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:48:
[...]
En dat is dus ook precies de reden waarom ik het telkens uitstel.
[...]
Er zal niks wereldschokkends veranderen op gebied van resolutie of hardware, de huidige chip is nog snel genoeg voor een vloeiende interface. En voor wat gaming betreft zal mijn voorkeur altijd uitgaan naar een game console.
Maar de Hollander in mij vertikt het om de volle mep, want de 2ehands prijzen wijken nauwelijks af van de nieuwprijs, te betalen voor een apparaat van 3 jaar oud.
Ik wacht inderdaad het event van morgen af en maak dan een beslissing.
@Bobo221
Vergeet de remote, gebruik je iPhone of een universele remote!
Vergeet de remote, gebruik je iPhone of een universele remote!
Stream is beschikbaar! Even de app opnieuw opstarten.meesje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:48:
[...]
Op ATV inderdaad ook niet. Vreemd. Dan maar de alternatieven in dit artikel uitproberen.
Had ik toen al gedaan. Het was gewoon geduld hebben. We zitten er klaar voor!Serena schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:48:
[...]
Stream is beschikbaar! Even de app opnieuw opstarten.
One more thing > the Mac.
Oké Exit.
Oké Exit.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik ben na 5 minuten al afgehaakt. Beetje door blijven emmeren over een chip.
Totaal off topic: Wil nu gewoon weten of ik mijn gewone computerdingen op een Mac Mini kan doen. Kan ik daar hetzelfde mee als met een MacBook?
Geen idee, dus dat ga ik binnenkort eens uitvogelen…
Nou hij neemt wat minder makkelijk meeSerena schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:56:
[...]
Totaal off topic: Wil nu gewoon weten of ik mijn gewone computerdingen op een Mac Mini kan doen. Kan ik daar hetzelfde mee als met een MacBook?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
MacBook = Mac Mini + scherm en draagbaarheid. Verder ongeveer identiek. Wat je op een Mac mini lukt, kun je ook op een MacBook en visa versa.Serena schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:56:
[...]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
damn, goeie deal!Bobo221 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:44:
[...]
Vandaag een 2e handse Apple TV 4K op marktplaats weten te scoren voor 50 euro omdat de volumeknoppen van de afstandbediening wat stroefjes waren. Nu even een tutorial zoeken hoe ik de remote open krijg
Als je de remote kan warm maken is dat het makkelijkst, (verlijmd) anders met een plastic 'plectrum' rond de remote blijven gaan, totdat de lijm voldoende heeft losgelaten.
Met in elkaar zetten ook liefst beetje warm maken, goed dichtdrukken en flink verzwaren en zo laten drogen.
Mijn ene remote had ook stroeve knopjes, vermoedelijk door wat kleverigheid (limonade ofzo) dat erin is gestroomd. Ik hang hem voorzichtig onder een zwakke water straal en druk de knopjes tig keer in. Daarna werkten ze een stuk beter.Bobo221 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:44:
[...]
Vandaag een 2e handse Apple TV 4K op marktplaats weten te scoren voor 50 euro omdat de volumeknoppen van de afstandbediening wat stroefjes waren. Nu even een tutorial zoeken hoe ik de remote open krijg
De remote is dus niet kapot gegaan van een beetje water, maar het is uiteraard op eigen risico, want ze zijn niet waterdicht.
En anders kan je toch gewoon je telefoon als remote gebruiken? Ik heb de remote alleen bij het opstarten even gebruikt, en daarna nooit meer.
Je kunt een shortcut aanmaken dat als de Apple TV gestart wordt, dat dan automatisch de remote app wordt gestart.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik stond er zelf ook van te kijken toen de verkoper me 50 euro compensatie aanboodpaQ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:47:
[...]
damn, goeie deal!
Als je de remote kan warm maken is dat het makkelijkst, (verlijmd) anders met een plastic 'plectrum' rond de remote blijven gaan, totdat de lijm voldoende heeft losgelaten.
Met in elkaar zetten ook liefst beetje warm maken, goed dichtdrukken en flink verzwaren en zo laten drogen.
Ik heb de remote voorzichtig verwarmd en opengemaakt aan de hand van een YT tutorial. En daarna de knopjes voorzichtig verwijderd en goed schoongemaakt. Aan de randjes kleefde wat leek op wijn residu. Na met een wattenstaafje en een klein beetje alcohol alles goed schoongemaakt te hebben werkt het als nieuw.The Inquisitor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:11:
[...]
Mijn ene remote had ook stroeve knopjes, vermoedelijk door wat kleverigheid (limonade ofzo) dat erin is gestroomd. Ik hang hem voorzichtig onder een zwakke water straal en druk de knopjes tig keer in. Daarna werkten ze een stuk beter.
De remote is dus niet kapot gegaan van een beetje water, maar het is uiteraard op eigen risico, want ze zijn niet waterdicht.
Het enige waar ik me een klein beetje zorgen om maak is of de remote zelf nu wel weer helemaal goed vast zit met de bestaande lijmlaag. Ik had helaas geen dubbelzijdige plakstrips meer liggen.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom zoveel mensen niet tevreden zijn met de Apple TV remote. Ik vind het juist fijn dat ik nu alles kan bedienen met de Apple remote ipv de TV remote.
Het werkt niet echt intuïtief maar ik denk na een paar dagen in gebruik icm muscle memory dat het wel goed zal komen.
Ik heb een airport express in het netwerk toegevoegd. Ik kan die vanaf de apple tv 4K prima kiezen als airplay speaker. Ik kan alleen in de instelingen deze niet kiezen als standaard speaker. Ik zie daar alleen de apple tv en de homepod.
Hoe krijg ik het zo dat ik de express als standaard uitvoer apparaat kan selecteren?
Hoe krijg ik het zo dat ik de express als standaard uitvoer apparaat kan selecteren?
Net even gecheckt. Dat kan inderdaad niet. Bij de uitleg staat aangegeven dat je alleen kunt kiezen tussen je tv luidsprekers of een HomePod. Wel vreemd overigens.paQ schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:44:
Ik heb een airport express in het netwerk toegevoegd. Ik kan die vanaf de apple tv 4K prima kiezen als airplay speaker. Ik kan alleen in de instelingen deze niet kiezen als standaard speaker. Ik zie daar alleen de apple tv en de homepod.
Maar dan zit ik ook nog met het probleem dat ik alleen geluid uit de express krijg bij bijv netflix of apple tv+.
Maar niet in het hoofdmenu of in ziggo.
Maar niet in het hoofdmenu of in ziggo.
Het is inderdaad knudde als app ontwikkelaars niet de Apple standaard volgen.
Voor zover mij bekend, kan dit (helaas) niet. Idem voor bv de Disney+ app. Het is zo ontzettend knullig dat ze niet de Apple standaard implementeren. De NOS en NPO apps volgen wel deze standaard.paQ schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:04:
Ok. Het “klopt” dus dat ziggo niet via airplay kan?
Dus ATV+ (logisch
Dan gaat vanavond NLziet er maar eens op. En als dat bevalt het ziggo abonnement maar eens uitkleden.
Ik heb geen ervaring met NLziet. Ik ben benieuwd of deze app de standaard volgt. Volgens mij is Apple best kritisch bij het keuren van apps. Van mij mogen ze wel een eis stellen dat iedereen zich confirmeert aan hun standaard.
NLziet werkt wel via airplay speakers, maar een enorm gebrek van die app is dat je niet kunt zappen

Ik heb zelf nooit uitgeprobeerd, maar werkt het een beetje fijn, het geluid via Airplay over de Airport Express? M.n. loopt het geluid synchroon met het beeld?paQ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:55:
NLziet werkt wel via airplay speakers, maar een enorm gebrek van die app is dat je niet kunt zappen
Met je Apple TV kun je gewoon zappen hoor gewoon met de Apple Remote.paQ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:55:
AirPlay werkt prima met NL Ziet.
Ik zie tegenwoordig ook mijn vrouw al NL Ziet gebruiken dus m’n kabel kan er binnenkort uit.
[ Voor 18% gewijzigd door Ronvgs op 12-11-2020 17:43 ]
Hoe dan?Ronvgs schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:40:
[...]
Met je Apple TV kun je gewoon zappen hoor gewoon met de Apple Remote.
Ik zie tegenwoordig ook mijn vrouw al NL Ziet gebruiken dus m’n kabel kan er binnenkort uit.
@meesje ja dat loopt prima synchroon. Maar in ziggo helemaal geen geluid dus.
Maar dus ook dr navigatiekliks van atv zelf niet.
Ik heb het nu via hdmi ARC aangesloten en dan werkt alles overal, maar, ook altijd. Ik ben er nog niet over uit of dat nou fijn is of niet.
Nice! ThxRonvgs schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:46:
Op de afstandsbediening rechts boven klikken en terug links boven.
Minder nice dan bij ziggo, maar wel scherper beeld. Wikken wegen wikken wegen
Niemand ervaringen met NLZIET en/of Tmobile Anywhere op de AppleTV? Ik heb nu NLZIET om deze maand te proberen maar kan ook tmobile via mijn glasvezel afsluiten. Maar welke beter/handiger is, is de vraag?
Ik heb NLZIET en gebruik eigenlijk exclusief de Apple TV app. De app werkt goed, en stabiel, live stream en on demand programma’s starten snel, geen buffer-gedoe, altijd meteen HD...TheKerremenke schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:34:
Niemand ervaringen met NLZIET en/of Tmobile Anywhere op de AppleTV? Ik heb nu NLZIET om deze maand te proberen maar kan ook tmobile via mijn glasvezel afsluiten. Maar welke beter/handiger is, is de vraag?
De navigatie is in principe prima, met uitzondering van de tv gids, je kunt niet even snel zappen, en de enige weergave is met zenders horizontaal (dus niet zoals ik gewend was met digitale tv icm de EPG van de tv zelf, waarbij alle zenders verticaal staan, en horizontaal de tijd).
Het enige dat ik echt mis is het aanmaken van profielen zoals bij oa Netflix en videoland... ik deel mijn account en onze voortgang staat dus door elkaar heen. Verder tevreden en werkt goed.
2 maanden gebruik van mogen maken. Mijn vrouw wilde graag TLC.TheKerremenke schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:28:
Dankjewel @The Inquisitor
Iemand ervaringen met Tmobile anywhere ism Apple TV?
Anders is NLZiet naar mijn mening een betere oplossing (evt icm D-play). Of IPTV (iPlayTV App)
Interface van T-Mobile valt ons zwaar tegen, lastig schakelen (en traag) tussen zenders.
HomePod connectie werkt niet. Overige audio lopen niet synchroon.
| MacBook Pro 13' 2018 | iMac 27' 2017 | TV 4K | iPhone XS Max | AirPods | HomePod | Phillips Hue |
Dank u. Dan blijf ik voorlopig bij NLZIET voor het handige en snelle terug kijken en Canal digital voor de volledigheid van alle zenders.
Is er wat mis met de ziggoGo App op de appleTV. Geluid is veel harder ineens, alle 5.1 kanalen zijn qua volume gelijk. Mijn CEC panasonic AB doet het nog maar half, en ook op de Apple-AB reageert de ZiggoGo app redelijk willekeurig.... Netflix, Disney, amazon etc. Doen het prima.
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Reeds bekend. App werkt niet meer naar behoren sinds 14.2. Ziggo is op de hoogte, maar is zoals gewoonlijk extreem traag met oplossingen.Dev0o schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:40:
Is er wat mis met de ziggoGo App op de appleTV. Geluid is veel harder ineens, alle 5.1 kanalen zijn qua volume gelijk. Mijn CEC panasonic AB doet het nog maar half, en ook op de Apple-AB reageert de ZiggoGo app redelijk willekeurig.... Netflix, Disney, amazon etc. Doen het prima.
Dat kan wel hoor Gewoon links en rechts klikken op je ATV remote.paQ schreef op Thursday 12 November 2020 @ 16:55:
Onze kabel hebben we jaar geleden al opgezegd ten gunste van NLZiet. Op de ATV is dat een heel erg goed alternatief voor lineaire TV.Ronvgs schreef op Thursday 12 November 2020 @ 17:40:
[...]
Met je Apple TV kun je gewoon zappen hoor gewoon met de Apple Remote.
3 dagen zitten klooien met een (voor mij) werkende volgorde van aansluiten van hdmi arc icm tv en 5.1 systeem.
Nu heb ik het eindelijk werkend als volgt:
ATV > HDMI HML sony bravia
Sony bravia HDMI 4 ARC > Fidelio E6 HDMI ARC
Alles schakelt in en uit, en bij aanzetten heb ik automatisch geluid via Fidelio E6
So far so good.
Zet ik de ATV 4K op 4K 60 HDR, dan zie ik de tv ook op HDR schakelen, maar het beeld is aanzienlijk matter/donkerder, zelfs met alle helderheid, contrast en dergelijke op max.
Zet ik de ATV op 4K 60 SDR, dan heb ik op de tv beeldsettings ten over en kun je tomaten kweken als alles te ver open staat.
1. Mis ik nu “kwaliteit” bij SDR vs HDR?
2. Zijn er settings die ik over het hoofd zie waardoor de HDR modus eigenlijk een zeer onbevredigend resultaat geeft?
Alles schakelt in en uit, en bij aanzetten heb ik automatisch geluid via Fidelio E6
So far so good.
Zet ik de ATV 4K op 4K 60 HDR, dan zie ik de tv ook op HDR schakelen, maar het beeld is aanzienlijk matter/donkerder, zelfs met alle helderheid, contrast en dergelijke op max.
Zet ik de ATV op 4K 60 SDR, dan heb ik op de tv beeldsettings ten over en kun je tomaten kweken als alles te ver open staat.
2. Zijn er settings die ik over het hoofd zie waardoor de HDR modus eigenlijk een zeer onbevredigend resultaat geeft?
Staat de kleurindeling van de betreffende HDMI poort op “verbeterde indeling”? (Instellingen>tv kijken>externe ingangen>indeling HDMI signaal) (Sony Android tv).paQ schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:40:
3 dagen zitten klooien met een (voor mij) werkende volgorde van aansluiten van hdmi arc icm tv en 5.1 systeem.
So far so good.
XBL gamertag StayingPow3r
Het maakt niet uit wat ik daar instel. Als ik die setting wijzig, moet de tv ook rebooten. Zodra ik de atv van hdr afhaal is het “opgelost”.Mr. Freeze schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:00:
[...]
Staat de kleurindeling van de betreffende HDMI poort op “verbeterde indeling”? (Instellingen>tv kijken>externe ingangen>indeling HDMI signaal) (Sony Android tv).
Overigens als ik de tv op verbeterd zet, 4:4:4, enz. Dan gaat het geluid over z’n nek op het ARC kanaal. Trekt het dan duidelijk niet.
[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 15-11-2020 19:05 ]
Die instellingen heb ik wel gewoon zo staan. Misschien is de volgende tip wel erg een losse flodder, maar is de HDMI kabel wel in staat om die gegevens te verwerken?paQ schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:57:
[...]
Het maakt niet uit wat ik daar instel. Als ik die setting wijzig, moet de tv ook rebooten. Zodra ik de atv van hdr afhaal is het “opgelost”.
Overigens als ik de tv op verbeterd zet, 4:4:4, enz. Dan gaat het geluid over z’n nek op het ARC kanaal. Trekt het dan duidelijk niet.
SjaMr. Freeze schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:19:
[...]
Die instellingen heb ik wel gewoon zo staan. Misschien is de volgende tip wel erg een losse flodder, maar is de HDMI kabel wel in staat om die gegevens te verwerken?
Dat is een goeie, ik kan geen markering ontdekken. En als ik via ATV een test uitvoer dan accepteert ie.
edit:
@Mr. Freeze Poosje googlen leert me dat heel veel mensen hier last van hebben, ongeacht de bron. Terwijl Sony altijd verwijst naar de bron.
Zet ik de ATV op HDR, dan schakelt het HDMI kanaal daadwerkelijk op HDR, dus dat 'ziet' ie ook. Net zoals bij iedereen die ik via google vind, wordt mijn scherm daar wat matjes van, beetje vaal en te donker.
Voer ik werkelijk alle waardes op, dan begint het ergens op te lijken, maar komt niet in de buurt van het dynamisch bereik op SDR. Als je dat doet, dan is de UIX overlay van de televisie zelf echt verblindend fel en scherp. Klinkt mij in de oren als incompatibility.
Maar ik begrijp dat jij op HDR staat, helderheid op bijv 30, contrast niet te hoog, en dan toch gewoon prima beeld hebt?
[ Voor 48% gewijzigd door paQ op 16-11-2020 10:58 ]
Ja, dat klopt, nu op een oled (ag9) staat alles wel iets hoger dan bij m’n vorige led (xe9305) helderheid 40, contrast 90 piekverlichting midden. Interface van Apple TV staat op 4K sdr met volg aanbod ingeschakeld. Alle apps doen het mooi als het HDR aanbod er is.paQ schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:25:
[...]
Sja
Dat is een goeie, ik kan geen markering ontdekken. En als ik via ATV een test uitvoer dan accepteert ie.
edit:
@Mr. Freeze Poosje googlen leert me dat heel veel mensen hier last van hebben, ongeacht de bron. Terwijl Sony altijd verwijst naar de bron.
Zet ik de ATV op HDR, dan schakelt het HDMI kanaal daadwerkelijk op HDR, dus dat 'ziet' ie ook. Net zoals bij iedereen die ik via google vind, wordt mijn scherm daar wat matjes van, beetje vaal en te donker.
Voer ik werkelijk alle waardes op, dan begint het ergens op te lijken, maar komt niet in de buurt van het dynamisch bereik op SDR. Als je dat doet, dan is de UIX overlay van de televisie zelf echt verblindend fel en scherp. Klinkt mij in de oren als incompatibility.
Maar ik begrijp dat jij op HDR staat, helderheid op bijv 30, contrast niet te hoog, en dan toch gewoon prima beeld hebt?
Kabel is een gecertificeerde 4K kabel van Philips.
ATV op SDR? wut?Mr. Freeze schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:07:
[...]
Ja, dat klopt, nu op een oled (ag9) staat alles wel iets hoger dan bij m’n vorige led (xe9305) helderheid 40, contrast 90 piekverlichting midden. Interface van Apple TV staat op 4K sdr met volg aanbod ingeschakeld. Alle apps doen het mooi als het HDR aanbod er is.
Kabel is een gecertificeerde 4K kabel van Philips.
Ja, de interface.
ja dat staat ie bij mij nu ook.
Maar dan geeft de TV ook niet aan dat er een HDR signaal binnenkomt. Dan kan ik zelf kiezen voor een setting. Biscoop, sport, gebruiker, enz
Zet ik de ATV op HDR, dan komt er HDR op de tv binnen, maar dan verdwijnen daarmee ook profielsettings.
En, mijn geluid gaat niet meer goed. Alles kraakt en kermt dan.
Ik heb zojuist een HDMI 2.0 (4K UHD HDR gold blabalbalablabalba) kabel besteld, ik zal eens kijken of daar echt iets mis gaat in de snelheid van de kabel
Daar is ook best een goede reden voor, zie: YouTube: The best AppleTV 4K Settings.
Ik ervaar totaal geen nadelen met continu op HDR zitten op de TV. De reden dat ik HDR heb ingesteld is dat ik gek werd van die handshaking die tussen tv en TV plaatsvind.Cyleo schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:08:
[...]
Daar is ook best een goede reden voor, zie: YouTube: The best AppleTV 4K Settings.
Sommige SDR content wordt dan door de ATV omgezet naar HDR en dat ziet er niet altijd even goed uit. Mijn Sony TV is super traag met switchen tussen HDR/SDR (de handshaking, paar seconden zwart scherm) maar het levert wel beter beeld op bij sommige apps/contentTartarus schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:22:
[...]
Ik ervaar totaal geen nadelen met continu op HDR zitten op de TV. De reden dat ik HDR heb ingesteld is dat ik gek werd van die handshaking die tussen tv en TV plaatsvind.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
hmmm ik zal die bitrate eens bij mij nakijken, maar dan ben ik er toch niet (steeds) niet?Cyleo schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:08:
[...]
Het punt is dat zodra mijn TV registreert dat de bron HDR zendt, mijn TV dat netjes oppikt en schakelt naar HDR, maar dan wordt het duister en vaal.
Ik mag toch aannemen dat een 4K ATV zijn eigen grafische user interface in HDR uitzendt
Edit; als ik het zo instel als in het filmpje, dan ben ik precies waar ik was met de atv op hdr schakelen. En dan elke keer 3 sec zwart beeld bij het veranderen van app en naar ui en terug. OK het geluid is nu wel goed.
[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 17-11-2020 10:17 ]
Nou. Plottwist
Ik heb de tv op verbeterde beeld jada jada gezet.
De nieuwe 4K hdmi gold vliegende eenhoorn kabel aangesloten. ATV vraagt bij video settings “probeer HDR”. Prima. HDR aangezet en het blijft netjes overeind, 4K 60Hz HDR 4:2:2 maak passend UIT
Geluid blijft goed, en tv geeft aan via HDR te gaan. Geen zwarte schermen met overschakelen tussen apps. De tv echter staat echt voluit. Contrast, helderheid, gamma.
Ik zal eens die tool op de macbook installeren om data te zien wat er nou precies aankomt op het scherm.
De nieuwe 4K hdmi gold vliegende eenhoorn kabel aangesloten. ATV vraagt bij video settings “probeer HDR”. Prima. HDR aangezet en het blijft netjes overeind, 4K 60Hz HDR 4:2:2 maak passend UIT
Geluid blijft goed, en tv geeft aan via HDR te gaan. Geen zwarte schermen met overschakelen tussen apps. De tv echter staat echt voluit. Contrast, helderheid, gamma.
Ik zal eens die tool op de macbook installeren om data te zien wat er nou precies aankomt op het scherm.
[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 17-11-2020 17:33 ]
Gamma niet voluit hè, die moet op 0 staan of maximaal 1.paQ schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:09:
Nou. Plottwist
Edit: anders maar eens een keer fabrieksinstellingen laden van je tv en kijken of dan wel goed is, anders is het Sony draadje een beter forum voor je (Sony led/oled ervaringen 2019) zoiets.
[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 17-11-2020 20:14 ]
Meer mensen met problemen met Netflix op de ATV 4K? Sinds een dag of twee lijkt hij opeens om de zoveel seconde heel even te bufferen of te haperen. Met internet niets mis want via chromecast werkt het perfect. Herstart heeft het ook niet opgelost helaas
Owner of DBIT Consultancy
Net nog eea op Netflix gekeken via de 4K. Geen problemen.DennusB schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:55:
Meer mensen met problemen met Netflix op de ATV 4K? Sinds een dag of twee lijkt hij opeens om de zoveel seconde heel even te bufferen of te haperen. Met internet niets mis want via chromecast werkt het perfect. Herstart heeft het ook niet opgelost helaas
PSN: TDBtje
Eea aangepastMr. Freeze schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:59:
[...]
Gamma niet voluit hè, die moet op 0 staan of maximaal 1.
Edit: anders maar eens een keer fabrieksinstellingen laden van je tv en kijken of dan wel goed is, anders is het Sony draadje een beter forum voor je (Sony led/oled ervaringen 2019) zoiets.
Helderheid 45
Contrast 85
Gamma 1
Kleur 54
Zwart 50
Paar dagen aankijken, maar denk dat ik zo wel goed zit.
Yes! De Ziggo app heeft een update gehad en alles werkt weer naar behoren!!!
Dat zou tijd worden. Vanavond eens proberen!
Heeft iemand al ontdekt hoe ik in de Ziggo app die ondertiteling uitzet. Redelijk irritant dat ik dat steeds handmatig uit moet zetten…
Zelf heb ik het gedaan op de Next, tot dusver gaat het goed. Dus wel ondertiteling bij discovery sience e.d. maar niet bij de NL omroepen.Serena schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:05:
Heeft iemand al ontdekt hoe ik in de Ziggo app die ondertiteling uitzet. Redelijk irritant dat ik dat steeds handmatig uit moet zetten…
Dat staat daar al uit. Als iets ondertiteld is bij een Engels programma komt dat toch vanzelf in beeld.Mr. Freeze schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:16:
[...]
Zelf heb ik het gedaan op de Next, tot dusver gaat het goed. Dus wel ondertiteling bij discovery sience e.d. maar niet bij de NL omroepen.
Onder profielen, of moet ik ergens anders zijn?
[ Voor 22% gewijzigd door Serena op 23-11-2020 16:52 ]
Ja, dat is de decoder van Ziggo, misschien dat jij een andere hebt. Dan naar het menu>instellingen en vervolgens kies je ergens de voorkeuren voor ondertiteling.Serena schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:40:
[...]
Op de Next? Wil je even uitleggen hoe svp?
Als je een andere mediabox hebt van Ziggo weet ik niet of de voorkeuren worden opgeslagen voor al je apparaten, gewoon even proberen.
Anders is er in dit topic vast wel iemand die je nog beter kan helpen ;-)
Je hebt mijn wijziging duidelijk niet gezien. Ik heb ook de Next. Maar dat werkt dus niet.Mr. Freeze schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:54:
[...]
Ja, dat is de decoder van Ziggo, misschien dat jij een andere hebt. Dan naar het menu>instellingen en vervolgens kies je ergens de voorkeuren voor ondertiteling.
Als je een andere mediabox hebt van Ziggo weet ik niet of de voorkeuren worden opgeslagen voor al je apparaten, gewoon even proberen.
Anders is er in dit topic vast wel iemand die je nog beter kan helpen ;-)
Voor de liefhebbers: de trilogieën van The Hobbit en Lord of the Rings worden nu in iTunes in 4K aangeboden. Deze films had ik ooit gekocht in HD. Op dit moment zijn twee van de drie Hobbit films in 4K en maar één van de drie LotR films in 4K. Even gezocht op internet, maar de enige oplossing is geduld hebben. Ik lees veel verschillende berichten, het kan weer per land verschillen.
Hoe is de kwaliteit? Ik meende ergens gezien te hebben dat de kleurfilter ook anders was.meesje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:36:
Voor de liefhebbers: de trilogieën van The Hobbit en Lord of the Rings worden nu in iTunes in 4K aangeboden. Deze films had ik ooit gekocht in HD. Op dit moment zijn twee van de drie Hobbit films in 4K en maar één van de drie LotR films in 4K. Even gezocht op internet, maar de enige oplossing is geduld hebben. Ik lees veel verschillende berichten, het kan weer per land verschillen.
Deze bundel ook ooit gekocht en voor mij is nu alles geupdate behalve de eerste Hobbit! Ga ze eindelijk eens kijken numeesje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:36:
Wel erg fijn zulke gratis updates hoor
Bij mij The Hobbit zelfde resultaat: alleen An Unexpected Journey nog niet.dglavimans schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:23:
[...]
Deze bundel ook ooit gekocht en voor mij is nu alles geupdate behalve de eerste Hobbit! Ga ze eindelijk eens kijken nu
Wel erg fijn zulke gratis updates hoor
Maar wat betreft LotR geen enkele (meer) in 4K. Gisteren nog wel The Return of the King.
Ook al bracht Apple het destijds bij introductie van de ATV 4K heel mooi, maar het is geen vanzelfsprekendheid dat films gekocht in HD gratis beschikbaar komen in 4K. Dit is erg afhankelijk of de 4K films onder dezelfde distributeur worden uitgebracht.
Gezien de vele berichten op Reddit en Apple forums denk ik dat we gewoon geduld moeten hebben. De resultaten (welke films wel/niet in 4K) wisselen enorm per land. Maar kennelijk ook binnen hetzelfde land. Bijzonder.
Hmm net nog gekeken en ik alleen the Hobbit eerste film ja, geeft het wat tijd waarschijnlijk..meesje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:56:
[...]
Bij mij The Hobbit zelfde resultaat: alleen An Unexpected Journey nog niet.
Maar wat betreft LotR geen enkele (meer) in 4K. Gisteren nog wel The Return of the King.
Ook al bracht Apple het destijds bij introductie van de ATV 4K heel mooi, maar het is geen vanzelfsprekendheid dat films gekocht in HD gratis beschikbaar komen in 4K. Dit is erg afhankelijk of de 4K films onder dezelfde distributeur worden uitgebracht.
Gezien de vele berichten op Reddit en Apple forums denk ik dat we gewoon geduld moeten hebben. De resultaten (welke films wel/niet in 4K) wisselen enorm per land. Maar kennelijk ook binnen hetzelfde land. Bijzonder.
Daar ben ik het wel mee eens je leest op Reddit veel dat bedrijven onder de belofte uitkomen door de film als nieuwe titel aan te bieden.. Wat eigenlijk best wel raar iets is waar Apple i guess niks aan kan doen maar het is wel erg hit en miss ja
Net even gekeken onder movies/iTunes op de ATV en daar woorden bij alle drie LotR films het 4K logo getoond! Bij mij blijft dus ook alleen één film van The Hobbit over.dglavimans schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:06:
[...]
Hmm net nog gekeken en ik alleen the Hobbit eerste film ja, geeft het wat tijd waarschijnlijk..
Daar ben ik het wel mee eens je leest op Reddit veel dat bedrijven onder de belofte uitkomen door de film als nieuwe titel aan te bieden.. Wat eigenlijk best wel raar iets is waar Apple i guess niks aan kan doen maar het is wel erg hit en miss ja
Ik kan me de online ophef/onrust best voorstellen, want als ik via de store op de ATV zoek op ‘lord of the rings’ vind ik maar twee Extended Editions (ipv drie) en als ik deze aanklik, kan ik ze opnieuw kopen ipv direct kijken.... Bij zoeken op ‘hobbit’ kom ik wel drie Extended Editions tegen waarvan twee direct te kijken zijn en eentje kunt kopen. Dat komt dus overeen met de eerdere bevinding. Maar het is allemaal vrij rommelig.
Het is vrij rommelig ja.. Zelfs als ik nu zoek kom ik verschillende bundels tegen en volgens mij is de bundel die ik toen heb gekocht niet eens meer te koop ofzo :’) Naja ik geef het even een week hopelijk zijn ze dan geupdate allemaalmeesje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:32:
[...]
Net even gekeken onder movies/iTunes op de ATV en daar woorden bij alle drie LotR films het 4K logo getoond! Bij mij blijft dus ook alleen één film van The Hobbit over.
Ik kan me de online ophef/onrust best voorstellen, want als ik via de store op de ATV zoek op ‘lord of the rings’ vind ik maar twee Extended Editions (ipv drie) en als ik deze aanklik, kan ik ze opnieuw kopen ipv direct kijken.... Bij zoeken op ‘hobbit’ kom ik wel drie Extended Editions tegen waarvan twee direct te kijken zijn en eentje kunt kopen. Dat komt dus overeen met de eerdere bevinding. Maar het is allemaal vrij rommelig.
Vandaag is de hele extended niet meer te koop van LotR lol.. al die films heb ik nu ook weer in hd
[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 05-12-2020 15:54 ]
Kan het zijn dat je maar van één gebruiker/AppleID (de standaardgebruiker) AirPods kan gebruiken met de Apple TV 2015? Weet niet of dit bij de 4K versie wel kan, maar als nu iemand anders in het gezin met zijn/haar AirPods wil luisteren kan dit niet. Kon er niks over terug vinden in de instellingen of op het web..
Daarnaast heb ik tegenwoordig een irritant probleem met Plex. Als ik op pauze druk, dan duurt het 4 seconden voordat het geluid stopt. Het beeld stopt wel direct. Ik heb mijn Apple TV 4K aan mijn Homepods aangesloten maar ik had dit probleem nooit....
En over die Ziggo app. Is het mogelijk om die te starten zonder dat er direct video begint te spelen?
En over die Ziggo app. Is het mogelijk om die te starten zonder dat er direct video begint te spelen?
Ik heb dit nog nooit geprobeerd. Maar ik zie ook nooit de Beats koptelefoon van mijn partner. En mijn partner krijg ook nooit keyboard input notificaties. Hij heeft wel een account op de Apple TV 4K maar is eigenlijk nooit de actieve gebruiker.Alexknl schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:25:
Kan het zijn dat je maar van één gebruiker/AppleID (de standaardgebruiker) AirPods kan gebruiken met de Apple TV 2015? Weet niet of dit bij de 4K versie wel kan, maar als nu iemand anders in het gezin met zijn/haar AirPods wil luisteren kan dit niet. Kon er niks over terug vinden in de instellingen of op het web..
[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 07-12-2020 10:40 ]
Blade Runner 2049 voor 4,99... koopje. Goed demomateriaal met Dolby Vision en Dolby Atmos
These are my principles. If you don't like them, I have others.
@Dr. Strangelove Bedankt voor de tip, voor die paar euro een referentie Dolby atmos/vision film is eigenlijk een no brainer. Binnenkort weer eens kijken.
Mag de dolby atmos opstelling zich hier weer eens uitleven. Helaas geen dolby vision tv/projector hier.
Mag de dolby atmos opstelling zich hier weer eens uitleven. Helaas geen dolby vision tv/projector hier.
Ik gebruik de CheapCharts app, volgens mij een tip van iemand in dat topic. Je krijg daarmee notifications als film die je op je wish list zet in prijs dalen en je kan ook zien wat in het verleden de prijzen hebben gedaan zodat je weet of het een goede deal is.
Die app ken ik wel. In het verleden ooit gebruikt. Ik was hem alweer vergeten. 😬
Ik zag dat Mission Impossible Fallout ook in de aanbieding is voor €4,99. Dit is ook zeker een Dolby Atmos waardige film. Zeker met de helikopter scène.
Ik zag dat Mission Impossible Fallout ook in de aanbieding is voor €4,99. Dit is ook zeker een Dolby Atmos waardige film. Zeker met de helikopter scène.
[ Voor 48% gewijzigd door TheKerremenke op 08-12-2020 23:17 ]
Die series packs zijn enorm goede value op iTunes. Paar tips:
- Indiana Jones Complete Adventures. 15 euro voor allevier de films. Deze zijn nu nog in HD only maar een goede deal als je de BDs nog niet hebt. Beter nog: Er is een 4K release aangekondigd voor de 40ste (damn 40????) verjaardag van Raiders of the Lost Ark in Juni 2021, dus dikke kans dat je dan, net als nu met LotR, een gratis upgrade krijgt.
- Kubrick 7-film set. 20 euro, voor 2001 (4K), Barry Lyndon, A Clockwork Orange, Full Metal Jacket (4K), Lolita, The Shining en Eyes Wide Shut. Minder dan 3 euro voor een klassieker.
- Space Collection: 15 euro voor 3 film. 2001 (4K), Interstellar (4K) en Gravity.
- Harry Potter: Alle 8 films in 4K voor 30 euro. Is zelfs 20 geweest maar dat is alweer een tijd terug. Ook voor 30 een goede deal.
- Tom Cruise collection: 15 euro voor 5 films. War of the Worlds (4K), Collateral, Jack Reacher (4K), Top Gun (4K) en The Firm.
- Star Trek 10 movie collection: 45 euro voor alle original cast en TNG cast films. Is echter ook 25 euro geweest eerder dit jaar.
- Mission Impossible pack: Alle zes in 4K voor 35 euro. Is ook 23 euro geweest dit jaar echter.
- Indiana Jones Complete Adventures. 15 euro voor allevier de films. Deze zijn nu nog in HD only maar een goede deal als je de BDs nog niet hebt. Beter nog: Er is een 4K release aangekondigd voor de 40ste (damn 40????) verjaardag van Raiders of the Lost Ark in Juni 2021, dus dikke kans dat je dan, net als nu met LotR, een gratis upgrade krijgt.
- Kubrick 7-film set. 20 euro, voor 2001 (4K), Barry Lyndon, A Clockwork Orange, Full Metal Jacket (4K), Lolita, The Shining en Eyes Wide Shut. Minder dan 3 euro voor een klassieker.
- Space Collection: 15 euro voor 3 film. 2001 (4K), Interstellar (4K) en Gravity.
- Harry Potter: Alle 8 films in 4K voor 30 euro. Is zelfs 20 geweest maar dat is alweer een tijd terug. Ook voor 30 een goede deal.
- Tom Cruise collection: 15 euro voor 5 films. War of the Worlds (4K), Collateral, Jack Reacher (4K), Top Gun (4K) en The Firm.
- Star Trek 10 movie collection: 45 euro voor alle original cast en TNG cast films. Is echter ook 25 euro geweest eerder dit jaar.
- Mission Impossible pack: Alle zes in 4K voor 35 euro. Is ook 23 euro geweest dit jaar echter.
[ Voor 56% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-12-2020 14:12 ]
ik moet toch eerlijk toegeven. Films huren/kopen vanuit de apple store de kwaliteit is echt goed! Als je ze vergelijkt met de streamingsdiensten oa netflix komen die toch aardig in het geluid en beeld tekort tegen over de applestore aanbod!
Lijkt wel betere codec of compressie? Iemand meer technische info erover?
Lijkt wel betere codec of compressie? Iemand meer technische info erover?
Hoogste bandbreedte van alle streamingdiensten. Zie regelmatig 30Mbit via het netwerk gaan. Beeld is inderdaad top.
3x de Hobbit extended
3x Lord of the Rings extended
Nu alle 6 in 4K en Dolby Atmos voor € 34,99 bij iTunes. Koopje lijkt mij.
Idd goed demomateriaal maar de film zelf is niets bijzondersDr. Strangelove schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:51:
Blade Runner 2049 voor 4,99... koopje. Goed demomateriaal met Dolby Vision en Dolby Atmos
Hangt er vanaf hoe je ernaar kijkt. LotR voor 15 euro is een prima deal. 20 euro voor de Hobbit films vind ik geen koopje, zeer matige films.TDB schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:23:
3x de Hobbit extended
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:21:
[...]
Hangt er vanaf hoe je ernaar kijkt. LotR voor 15 euro is een prima deal. 20 euro voor de Hobbit films vind ik geen koopje, zeer matige films.
offtopic:
interessante nickname: ook matige film
interessante nickname: ook matige film
Tja, in Kubrick’s tijd hadden ze nog geen CGI en moesten ze het acteren en plot doen. Als de Hobbitfilms je ding zijn dan kan ik me voorstellen dat dat wat teveel van je vraagt 
Maar serieus: 20 euro voor drie oudere films is niet echt goedkoop op iTunes. Bundels worden veel afgeprijsd en dan kan je ze voor 4-5 euro per film krijgen. Ik zou wat geduld hebben met de Hobbit trilogie.
Maar serieus: 20 euro voor drie oudere films is niet echt goedkoop op iTunes. Bundels worden veel afgeprijsd en dan kan je ze voor 4-5 euro per film krijgen. Ik zou wat geduld hebben met de Hobbit trilogie.
Dit topic is gesloten.