Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
meesje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:51:
Ervaren jullie ook dat wanneer je content afspeelt via de NPO start app de pauzeer mogelijkheid het niet altijd doet? Hard afsluiten en opnieuw proberen, dan werkt het vaak wel.
Met of zonder NPO Plus account ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

Met of zonder NPO Plus account ?
Zonder. Het viel me op dat bij de laatste keer dat het zich voordeed, de serie direct startte zonder reclame vooraf. Reclame kan je niet pauzeren of doorspoelen, maar omdat deze ontbrak wordt deze beperking kennelijk overgenomen naar wat er afgespeeld wordt. Niet dat we nu een oplossing voor het probleem hebben ;), maar wel een duidelijkere beschrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijgen jullie eigenlijk YouTube in 4K op de Apple TV? Volgens mij is bij mij alles up to date maar heb nog steeds niet de 4K optie in YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:32:
Hoe krijgen jullie eigenlijk YouTube in 4K op de Apple TV? Volgens mij is bij mij alles up to date maar heb nog steeds niet de 4K optie in YouTube.
lees dit topic eens door zou ik zeggen, met name de discussies in de afgelopen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:15

Mr. Freeze

¡GO!

Zijn er hier mensen die al een extra verlening hebben gekregen van hun gratis proef abonnement op Apple TV+ ? Bij mij staat nog steeds dat het abonnement wordt verlengd op 05-11.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:54
Mr. Freeze schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:46:
Zijn er hier mensen die al een extra verlening hebben gekregen van hun gratis proef abonnement op Apple TV+ ? Bij mij staat nog steeds dat het abonnement wordt verlengd op 05-11.
Ik heb hem vorige week stop gezet.. (voor de zekerheid)

Nooit aangeraakt in het hele jaar
kreeg het bij me iphone 11 pro

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand enig idee of de nieuwe HomePod Mini ook samenwerkt met je Apple TV? Als in, kan het geluid van bv Netflix ook via mijn HomePod afgespeeld worden? Ik heb enkel een ingebouwde soundbar bij mijn tv, zou mooi zijn als ik een HomePod als rear-speaker kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

engessa schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:27:
Iemand enig idee of de nieuwe HomePod Mini ook samenwerkt met je Apple TV? Als in, kan het geluid van bv Netflix ook via mijn HomePod afgespeeld worden? Ik heb enkel een ingebouwde soundbar bij mijn tv, zou mooi zijn als ik een HomePod als rear-speaker kan gebruiken.
Vrijwel zeker van wel, maar het is waarschijnlijk of soundbar, of HomePod, niet beide tegelijk. Of beide als stereo maar ik verwacht niet voor surround.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

posttoast schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:07:
Klopt inderdaad. Het is niet heel helder geformuleerd. Maar "match dynamic range" zorgt er ook voor dat de resolutie aangehouden wordt :) Ik heb het hier net nog even gecheckt.
Voor zover ik weet stuurt de ATV 4K altijd in 4k uit. Dat geeft niet want zijn upscaling is prima. Match dynamic range zorgt ervoor dat ie automatisch switcht naar HDR/DV/SDR en dergelijke.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
engessa schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:27:
Er is kennelijk al iets meer bekend over dit soort mogelijkheden: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1602650377

'The original HomePod will soon gain new features like 'Home Theater with Apple TV 4K' with support for 7.1 and Dolby Atmos as well as permanent Apple TV pairing.'

Niet voor de mini dus, wel voor de 'normale'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
engessa schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:41:
Er is kennelijk al iets meer bekend over dit soort mogelijkheden: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1602650377

'The original HomePod will soon gain new features like 'Home Theater with Apple TV 4K' with support for 7.1 and Dolby Atmos as well as permanent Apple TV pairing.'

Niet voor de mini dus, wel voor de 'normale'.
Ik had de link ook in het HomePod topic gepost inderdaad. Dit is wel vet. Virtuele Dolby Atmos! Gelukkig heb ik twee oude HomePods en een Apple TV 4K.

@engessa Ik ga er overigens wel vanuit dat je met twee mini's een stereo pair kunt maken, dan is dat vervolgens wel gewoon een Airplay bestemming. De Home Theatre optie (met Dolby) komt niet naar de mini HomePod.

[ Voor 18% gewijzigd door iAR op 15-10-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 11-09 06:42
iAR schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:34:
@engessa Ik ga er overigens wel vanuit dat je met twee mini's een stereo pair kunt maken,
Dit werd tijdens het Apple Event al aangekondigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Dat twee mini's gepaired kunnen worden voor stereogeluid wist ik. Ik ben echter op zoek naar speakers die ik in mijn woonkamer neer kan zetten die als rear-speakers kunnen fungeren.

Ik heb een Philips tv met ingebouwde soundbar en daar komt redelijk geluid uit. Philips komt binnenkort met 'smart speakers' waar hue op ingebouwd is die te koppelen zijn aan je tv en dan fungeren als rear speakers.

Zou mooi zijn als je zoiets ook zou kunnen doen met een HomePod Mini. Ding (of twee) ergens in je huiskamer neerzetten en pairen met je Apple TV. Ding moet dan slim genoeg zijn (microfoon, machine learning, all that jazz) om te bepalen waar ie staat en welk geluidskanaal er heen kan. Sonos speakers doen dit in zekere zin al een beetje. Voor 100 euro per stuk zouden HomePods Mini daar een leuk alternatief voor zijn die veel goedkoper zijn dan Sonos speakers en die Philips speakers. Die zijn allemaal 2x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:29
@engessa Dat gaat je enkel lukken met de grote HomePods. Die zijn geschikte voor meerdere kanaal opstelling. De mini ondersteund enkel stereo. Dwz voorzijde geluid Links en Rechts.

Zie het volgende artikel voor meer informatie hierover. https://www.macrumors.com...od-cant-be-stereo-paired/

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:47
Mr. Freeze schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:27:
Toevallig meer mensen last van vreemde plaatsing van stemmen over Dolby Atmos op de Apple TV 4k?

Viel me deze al eerder op, maar gisteren tijdens kijken "Tiny World" ging het gesproken woord soms helemaal rond door de woonkamer, dat hoort echt niet zo. Mijn Sony receiver staat op A.F.D. wat wil zeggen dat hij de kanalen gewoon doorgeeft zoals aangeboden, 1:1 dus.
Hier hetzelfde probleem. Het komt sporadisch voor, maar extreem storend. Tot nu toe alleen bij Atmos meegemaakt. Ik ervaar dit ongeveer eens per twee weken voor een paar seconden, dus nog niet dringend genoeg om met alle instellingen te gaan spelen om een oplossing te zoeken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:23

Ik had eigenlijk wel wat eerder een update verwacht maar misschien is dit ook wel voor de hand liggender met al de wilde geruchten die er nu de ronde doen (uitbreiding van Arcade, game controller etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sluw schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:05:
[Twitter]

Ik had eigenlijk wel wat eerder een update verwacht maar misschien is dit ook wel voor de hand liggender met al de wilde geruchten die er nu de ronde doen (uitbreiding van Arcade, game controller etc.)
Dus voor UWB is nu de enige optie om uit het buitenland een HomePod Mini te laten overkomen.
Toch weer een argument er bij om een HomePod Mini te kopen. ;) Ook al ondersteunt ie nog geen NL.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 16-10-2020 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 11:35

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Bij mij bleek de oplossing een handmatige software update van tvOS te zijn van 14.0.0 naar 14.0.2. Ondanks dat ik automatische updates aan heb staan, bleek die minor update niet geïnstalleerd. Geen idee of dat bij anderen ook zo werkt, maar wie weet.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:02
Ik heb gisteren de beta 3 van tvOS 14.2 geïnstalleerd en nu heb ik 4K, kan toeval zijn maar het heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Iemand een idee hoe de gedownloade screensavers van een Apple TV 4K kunnen worden verwijderd? Momenteel is op mijn ATV de opslag vrijwel vol. Nu heb ik niet eens zo heel veel apps erop staan dus waarschijnlijk is hij vol gelopen met screensavers. Het vervelende is dat elke keer de metadata van MrMC en Infuse wordt gewist.

Uiteraard nu een eenvoudige screensaver gekozen, maar de ruimte is nog niet terug. Is er nog iets wat ik kan doen behalve een compleet herstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

Ik heb gisteren de beta 3 van tvOS 14.2 geïnstalleerd en nu heb ik 4K, kan toeval zijn maar het heeft geholpen.
Dat is toeval ben ik bang. Want ik heb het nog steeds niet en zit ook op de laatste beta.

Edit: App verwijderd > herstart > app opnieuw geïnstalleerd en gekoppeld > nu ook eindelijk 4K beeld 🥳

Toch fijn dat 80% van mijn content nu ook 4K is op een 4K device :P

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 18-10-2020 12:04 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:02
Donstil schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Dat is toeval ben ik bang. Want ik heb het nog steeds niet en zit ook op de laatste beta.

Edit: App verwijderd > herstart > app opnieuw geïnstalleerd en gekoppeld > nu ook eindelijk 4K beeld 🥳

Toch fijn dat 80% van mijn content nu ook 4K is op een 4K device :P
Ik ging ook eerder uit van toeval. Ik had de app ook al een paar keer verwijdere en herstart maar dat deed niets bij mij.
Het was gewoon een kwestie van geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAR schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:34:
[...]

Ik had de link ook in het HomePod topic gepost inderdaad. Dit is wel vet. Virtuele Dolby Atmos! Gelukkig heb ik twee oude HomePods en een Apple TV 4K.

@engessa Ik ga er overigens wel vanuit dat je met twee mini's een stereo pair kunt maken, dan is dat vervolgens wel gewoon een Airplay bestemming. De Home Theatre optie (met Dolby) komt niet naar de mini HomePod.
Ik ben ook wel benieuwd naar meerdere HomePods in Home Theatre eigenlijk.

In mijn vorige huis had ik een 7.2 set-up via een Marantz receiver en fatsoenlijke speakers. Maar door mijn huidige woonkamer met veel glas/ramen is dit nu lastiger. Ik zoek dus eigenlijk iets makkelijks met toch fatsoenlijk geluid.

Jammer alleen dat je het nergens even kunt uit proberen voor aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:31
Sluw schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:05:
[Twitter]

ik ben het wachten beu op een nieuwe Apple TV en ga toch maar een 2e handse Apple TV 4K scoren op marktplaats, ik zie dat ze flink in prijs zijn gedaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:33
Krijg nu bij de ZiggoGo app toch wel erg vaak de melding "Maximale aantal schermen geopend"
Meer mensen last van deze melding ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Bobo221 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:31:

ik ben het wachten beu op een nieuwe Apple TV en ga toch maar een 2e handse Apple TV 4K scoren op marktplaats, ik zie dat ze flink in prijs zijn gedaald
Wat is daar erg aan? Met een beetje pech komt de nieuwe TV over enkele maanden al uit en verkoop je je TV 4K voor een tientje of twee minder op datzelfde marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Albert020 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:05:
Krijg nu bij de ZiggoGo app toch wel erg vaak de melding "Maximale aantal schermen geopend"
Meer mensen last van deze melding ?
ja af en toe, die hele Ziggo app is eigenlijk nog een beta versie.
App hard sluiten en je kan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:33
sambalbaj schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:35:
[...]

ja af en toe, die hele Ziggo app is eigenlijk nog een beta versie.
App hard sluiten en je kan weer.
Nou af en toe een paar keer voor dat ie veder wil.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vinden jullie nu van de Ziggo beeldkwaliteit? Ik kijk nu naar de Vooravond en ik vind de kwaliteit erg goed. Ruim een week geleden naar Formule1 gekeken en dat niet om aan te gluren. Het leek wel alsof Ziggo toen de bitrate flink naar beneden had geschroefd om de piek via Ziggo Go (ook op ander devices) te kunnen opvangen. Toen maar weer even overgestapt naar Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

meesje schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:47:
Wat vinden jullie nu van de Ziggo beeldkwaliteit? Ik kijk nu naar de Vooravond en ik vind de kwaliteit erg goed. Ruim een week geleden naar Formule1 gekeken en dat niet om aan te gluren. Het leek wel alsof Ziggo toen de bitrate flink naar beneden had geschroefd om de piek via Ziggo Go (ook op ander devices) te kunnen opvangen. Toen maar weer even overgestapt naar Next.
Ik probeerde gisteren het Studio Sport te kijken, maar was niet om aan te zien. Statisch beelden als het journaal prima, maar sport is echt slecht. Heb verschillende beeldinstellingen geprobeerd maar zo'n vreselijk onrustig beeld. Daarna over op mijn Nvidia Shield, frame rate matching aangezet en was wel beter. Maar allemaal nog niet fijn. Dat zou toch anno 2020 beter moeten. Ik ga maar weer Sport opnemen op mijn Vu+ decoder...

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima maar heb geen verschil gemerkt de afgelopen weken.

Gebruik de app voor 2 zaken, rtlz als ik thuis werk (dan zit ik wat verder weg) en Undercover op zondag avond (dan zit ik gewoon op de bank), alle twee prima beeld en is niet beter/slechter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
Wij hebben een nieuwe tv met de TV-app van Apple. Nu heb ik ook een Apple TV 4k, maar ik vroeg mij af wat nu de meerwaarde is van de Apple TV zoals ik die heb, wat kan de Apple TV wat ik nu niet kan met de app op mijn televisie?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

carpebios schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:50:
Wij hebben een nieuwe tv met de TV-app van Apple. Nu heb ik ook een Apple TV 4k, maar ik vroeg mij af wat nu de meerwaarde is van de Apple TV zoals ik die heb, wat kan de Apple TV wat ik nu niet kan met de app op mijn televisie?
De apple tv app op je tv is alleen voor de tv+ streaming dienst van apple. Dus hetzelfde als de tv+ app op de Apple tv zelf. De 'echte' apple tv kan dus veel meer met de duizenden apps on de app store.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
@carpebios
De Apple TV+ app op je tv is niks meer of minder dan een Apple TV+ app. Dus als je niks anders doet dan Apple TV+ series en films (al dan niet gehuurd/gekocht) kijken, dan heb je geen Apple TV 4(K) nodig.

Op een Apple TV 4(K) kun je apps installeren. Dat kan ook op moderne tv's, aan jou om te beslissen of dat het waard is. Eén van de apps die je alleen op een Apple TV kunt installeren is Infuse.

De Apple TV 4 is 5 jaar oud, en nog steeds helemaal bij de tijd met tvOS en apps. Dat doet geen enkele smart tv 'm na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:48
carpebios schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:50:
Een TV in ons huishouden, een LG 4K MY2020, heeft naast de Apple TV+ app ook AirPlay. Als jouw TV dit ook heeft kun je dus content streamen van je iPhone of iPad naar je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
Ik heb ook een tv (Samsung 2020) met Apple TV+ en Airplay 2. Tizen is, net als tvOS, lekker snel. Voor Netflix heb ik geen Apple TV nodig, maar toch gebruik ik 'm daarvoor nog dagelijks. Voor Infuse is Tizen / WebOS geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Dus eigenlijk mis ik alleen infuse, want the frame 2020 heeft idd ook AirPlay. Maar met AirPlay heb in infuse niet nodig. (Note: ikzelf niet omdat ik sporadisch iets kijk wat gedownload is, alleen de slimste mens ter wereld uit België). Dank voor de antwoorden, dan gaat hij naar de schoonouders of schoonbroer.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
carpebios schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:36:
Dus eigenlijk mis ik alleen infuse, want the frame 2020 heeft idd ook AirPlay. Maar met AirPlay heb in infuse niet nodig. (Note: ikzelf niet omdat ik sporadisch iets kijk wat gedownload is, alleen de slimste mens ter wereld uit België). Dank voor de antwoorden, dan gaat hij naar de schoonouders of schoonbroer.
Ik heb ook een, zelfs twee, ATV('s) 4K en ik betaal (graag) maandelijks EUR 1,00 om gebruik te kunnen maken van Infuse Pro. Wat een fijne app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zelf gebruik ik Plex op de Apple TV, ik kan er niet achter komen waarom ik (een klein bedrag) zou betalen voor infuse. Wat kan ik niet in vergelijking met Plex?

[ Voor 5% gewijzigd door RoRoNL op 20-10-2020 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RoRoNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:24:
Zelf gebruik ik Plex op de Apple TV, ik kan er niet achter komen waarom ik (een klein bedrag) zou betalen voor infuse. Wat kan ik niet in vergelijking met Plex?
Plex doet transcoden, Infuse kan gewoon streamen vanaf SMB bijv. Werkt echt super goed en ze ondersteunen werkelijk alles, al is het een blu-ray van 50GB met Atmos en 3D.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Dank @DennusB
Als ik op de Mac Plex-media-server aanzet, dacht ik ook al te kunnen streamen naar de Apple TV (Plex app), maar dit is dan ook transcoden? Voor mij lijkt het als streamen, maar misschien gebruik ik enkel simpele 1080p content die geen zware belasting lijkt te zijn voor de oude mac.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RoRoNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:37:
Dank @DennusB
Als ik op de Mac Plex media server aanzet, dacht ik ook al te kunnen streamen naar de Apple TV (Plex app), maar dit is dan ook transcoden? Voor mij lijkt het als streamen, maar misschien gebruik ik enkel simpele 1080p content die geen zware belasting lijkt te zijn voor de oude mac.
Volgens mij transcode Plex vrijwel alles, zeker met subs, gekke indelingen, moeilijke audio 4K spul

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Dank, dan is het voor de blu-ray's etcetera vast beter. Ik ben weer wijzer.

[ Voor 4% gewijzigd door RoRoNL op 20-10-2020 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadget Freak
carpebios schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:36:
Probeer het eerst eens uit! Ik vind AirPlay geen alternatief voor een native app die op het device zelf staat. Maar als je nog een paar tientjes voor je Apple TV wilt hebben: kom maar op, ik wil 'm wel hebben!
RicoK schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:19:
Ik heb ook een, zelfs twee, ATV('s) 4K en ik betaal (graag) maandelijks EUR 1,00 om gebruik te kunnen maken van Infuse Pro. Wat een fijne app.
Komende maanden even de acties in de gaten houden, ik betaal €5,49 per jaar voor Infuse Pro.
RoRoNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:24:
Plex heeft een Plex server nodig, dus een server of krachtige NAS welke 24/7 aan moet staan. Infuse werkt met een simpele USB schijf aan een router, of een instap NAS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadget Freak
RoRoNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:37:
Dank @DennusB
Als ik op de Mac Plex-media-server aanzet, dacht ik ook al te kunnen streamen naar de Apple TV (Plex app), maar dit is dan ook transcoden? Voor mij lijkt het als streamen, maar misschien gebruik ik enkel simpele 1080p content die geen zware belasting lijkt te zijn voor de oude mac.
Een oude Mac is waarschijnlijk een stuk krachtiger dan een doorsnee NAS. Transcoderen van 1080p materiaal zal 'm inderdaad geen moeite kosten, maar die oude Mac moet wel aan staan, anders zie je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik ga infuse eens bekijken. Heb hem geïnstalleerd, nu nog even uitvogelen hoe ik het dan richting de Apple TV krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Gadget Freak schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:39:
Komende maanden even de acties in de gaten houden, ik betaal €5,49 per jaar voor Infuse Pro.
Kijk! Dat is nog eens interessant!
carpebios schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:24:
Ik ga infuse eens bekijken. Heb hem geïnstalleerd, nu nog even uitvogelen hoe ik het dan richting de Apple TV krijg.
Ik heb een DS114 staan met mijn content. De setup was/is werkelijk kinderlijk eenvoudig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
carpebios schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:24:
Heb je een (SMB) share? Geef gebruiker en wachtwoord op en voeg de juiste map(pen) toe aan je bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Gadget Freak schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:31:
[...]

Heb je een (SMB) share? Geef gebruiker en wachtwoord op en voeg de juiste map(pen) toe aan je bibliotheek.
Ik ga mijn pi eens afstoffen en het uitproberen :). Laat in gelijk alles ernaar toe downloaden vanuit sabnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

Rayzman

+31 Rayzman

Ik heb sinds maandag problemen met Netflix op mijn atv4k. De kwaliteit is slecht en stopt soms om te bufferen. Met Amazon prime nergens last van. Ik heb al contact met Netflix gehad, maar dat schoot niet op. Hij zit via een gigabit switch op glasvezel internet aangesloten en de Speedtest is als normaal. Zijn er meer met Netflix problemen of heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
Ik draai de laatste bèta en de menu knop werkt in veel apps niet meer om de opties tevoorschijn te toveren. Nog meer mensen die dit probleem hebben?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Serena schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:13:
Ik draai de laatste bèta en de menu knop werkt in veel apps niet meer om de opties tevoorschijn te toveren. Nog meer mensen die dit probleem hebben?
Bij mij gaat de menu knop altijd een stap terug, totdat de Home Screen tevoorschijn komt en daarna zelfs de screensaver.

Welk app opties bedoel je precies?
Ik zit op de beta die net enkele minuten geleden is uitgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Tartarus schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:27:
[...]

Bij mij gaat de menu knop altijd een stap terug, totdat de Home Screen tevoorschijn komt en daarna zelfs de screensaver.

Welk app opties bedoel je precies?
Ik zit op de beta die net enkele minuten geleden is uitgekomen.
Mijn menuknop doet dus niet wat jij omschrijft. Maar zie idd een nieuwe bèta. Kijken of dat helpt.

Edit:

Versie 18K5057a

Lost het niet op.

[ Voor 5% gewijzigd door Serena op 20-10-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
@Rayzman
Ik heb met één Netflix serie een probleem, Sherlock seizoen 2, minuten bufferen zonder resultaat of foutmelding, met de rest (wat ik kijk) geen enkel probleem. Sherlock kan ik wel kijken via mijn MacBook Het lijkt erop dat Netflix niet alles in de juiste resolutie / kwaliteit beschikbaar heeft, ik heb het gemeld bij Netflix, maar zij komen niet verder dan "hoe goed is je internetverbinding" en dat soort shit.

Helaas heb ik geen oplossing anders dan ze bestoken met vragen / klachten, in de hoop dat het ooit wordt opgepakt.

En de oplossing van Netflix dat ik maar op mijn MacBook Sherlock moet kijken vind ik geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@Gadget Freak Hang je macbook even met een HDMI-kabel (en hub) aan je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
@RoRoNL
Ik heb een mini DP naar HDMI kabel, maar dat ga ik niet doen. Kom op zeg, Netflix heeft een structureel probleem, dat mogen ze oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 09:57
Gadget Freak schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:31:
@Rayzman
Ik heb met één Netflix serie een probleem, Sherlock seizoen 2, minuten bufferen zonder resultaat of foutmelding, met de rest (wat ik kijk) geen enkel probleem. Sherlock kan ik wel kijken via mijn MacBook Het lijkt erop dat Netflix niet alles in de juiste resolutie / kwaliteit beschikbaar heeft, ik heb het gemeld bij Netflix, maar zij komen niet verder dan "hoe goed is je internetverbinding" en dat soort shit.

Helaas heb ik geen oplossing anders dan ze bestoken met vragen / klachten, in de hoop dat het ooit wordt opgepakt.

En de oplossing van Netflix dat ik maar op mijn MacBook Sherlock moet kijken vind ik geen oplossing.
Heb je al eens geprobeerd om als hij stilhangt op het zwarte startscherm (wat ik met Netflix/Prime soms heb) eens op pauze te duwen en enkele seconden vooruit te springen. Om een of andere bizarre reden helpt dat hier dikwijls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Gadget Freak schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:00:
@RoRoNL
Ik heb een mini DP naar HDMI kabel, maar dat ga ik niet doen. Kom op zeg, Netflix heeft een structureel probleem, dat mogen ze oplossen!
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit he, ;) terwijl Netflix met man en macht jouw bug aan het repareren is, kan je gerust ondertussen zo even netflixen via je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
Thallyos schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:42:
Heb je al eens geprobeerd om als hij stilhangt op het zwarte startscherm (wat ik met Netflix/Prime soms heb) eens op pauze te duwen en enkele seconden vooruit te springen. Om een of andere bizarre reden helpt dat hier dikwijls.
Hij buffert voordat het afspelen begonnen is, er valt dus niks te springen. Helaas...

Bij andere series heb ik daar geen last van, en bij seizoen 1 van Sherlock ook niet.

Herstart, stekker eruit & erin, pauze & play, alles geprobeerd, niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
RoRoNL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:13:
[...]

Het een sluit het ander natuurlijk niet uit he, ;) terwijl Netflix met man en macht jouw bug aan het repareren is, kan je gerust ondertussen zo even netflixen via je tv.
Dat klopt. Maar het ligt aan Netflix, of ze hebben niet het juiste formaat beschikbaar, of de Netflix app op m'n Apple TV heeft bugs, iets anders zal het niet zijn.

Voordat ik m'n MacBook aan ga sluiten, zal ik eerst wel eens proberen hoe Netflix van mijn tv het doet. Maar ik gebruik mijn Apple TV voor zo ongeveer alles, dus het moet gewoon werken. Simpel. Ik heb ze de info gegeven, ze gaan het maar fixen. Prutsers.

Zo, dat moest er even uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijzonder. Vandaag moest ik opeens weer inloggen op de Ziggo Go app. Dit heb ik nog nooit gehad, ook niet op iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
meesje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:54:
Bijzonder. Vandaag moest ik opeens weer inloggen op de Ziggo Go app. Dit heb ik nog nooit gehad, ook niet op iPad.
De Apple TV verwijderd soms applicatie data zodra er schijfruimte tekort kan komen. Dit heb ik met Infuse, die met Plex linkt, en dan ben ik soms wel eens de hele koppeling + covers enz kwijt.

Heel irritant, maar misschien zat je Apple TV te vol qua schijfruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

De Apple TV verwijderd soms applicatie data zodra er schijfruimte tekort kan komen. Dit heb ik met Infuse, die met Plex linkt, en dan ben ik soms wel eens de hele koppeling + covers enz kwijt.

Heel irritant, maar misschien zat je Apple TV te vol qua schijfruimte.
Ik heb niet het idee dat de 64gb al vol is, maar ik zal later eens kijken naar de grootte van de diverse apps. Helaas is het niet (meer) mogelijk om direct te zijn hoeveel schijfruimte vrij is. Nu mag je zelf rekenen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

meesje schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Ik heb niet het idee dat de 64gb al vol is, maar ik zal later eens kijken naar de grootte van de diverse apps. Helaas is het niet (meer) mogelijk om direct te zijn hoeveel schijfruimte vrij is. Nu mag je zelf rekenen. ;)
Is een app voor, spaceleft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het gaat eigenlijk om het apparaat; maar er lijkt geen topic te zijn voor Apple TV+? :P
Anyway, ik vroeg me af of jullie ook een mailtje hebben gekregen dat het gratis abonnement verlengd is van november naar februari 2021?
We geven je meer tijd om de nieuwste Apple Originals te ontdekken en bij te blijven met de series die terugkomen voor een tweede seizoen. Je hoeft er niks voor te doen, blijf gewoon gratis kijken tot en met februari 2021.
Ik vind het apart, want had juist verwacht dat ze zouden proberen dat nieuwe combi-abonnement te slijten. Dat kan nu mooi weer uitgesteld worden als je het van plan was. (Gezien ATV+ via de "new device deal" het voor 't hele gezin toevoegt.)

Anyway, wel leuk. Ik gebruik het nog steeds niet eigenlijk omdat er niets boeiends op staat (al moet ik die nieuwe serie nog ff checken), maar het gebaar is leuk. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:41:
Het gaat eigenlijk om het apparaat; maar er lijkt geen topic te zijn voor Apple TV+? :P
Anyway, ik vroeg me af of jullie ook een mailtje hebben gekregen dat het gratis abonnement verlengd is van november naar februari 2021?

[...]

Ik vind het apart, want had juist verwacht dat ze zouden proberen dat nieuwe combi-abonnement te slijten. Dat kan nu mooi weer uitgesteld worden als je het van plan was. (Gezien ATV+ via de "new device deal" het voor 't hele gezin toevoegt.)

Anyway, wel leuk. Ik gebruik het nog steeds niet eigenlijk omdat er niets boeiends op staat (al moet ik die nieuwe serie nog ff checken), maar het gebaar is leuk. :)
Deze nog niet gevonden? ;)
[Apple TV+] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:36
Ja hier ook de verlenging.
Na de Morning Show dacht ik het wel gezien te hebben maar Ted Lasso is een verrassend goeie serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ahhhh staat ie daarrrrrrr. Die mogen ze imho ook in dit board wel linken. :P Niet aan gedacht in de andere subfora te kijken. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Ahhhh staat ie daarrrrrrr. Die mogen ze imho ook in dit board wel linken. :P Niet aan gedacht in de andere subfora te kijken. ;)
Ik kan me herinneren dat in het begin van dit topic ook al werd afgevraagd van waarom niet onder Apple Talk? Ik weet niet of daar nog wat aan te doen is of wat het beleid zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond iets voor 20.00 uur vanavond Veronica opgezet via de Ziggo Go app en tegen 22.30 kreeg ik de melding dat de app wordt gesloten. Jammer dat dit niet ingesteld kan worden. 2,5 uur vind ik erg kort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:41:
Ja dat is voor iedereen
https://www.macrumors.com...ded-apple-tv-plus-trials/

Behalve voor mij want had twee dagen daarvoor net mijn trail opgezegd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:33:
Vanavond iets voor 20.00 uur vanavond Veronica opgezet via de Ziggo Go app en tegen 22.30 kreeg ik de melding dat de app wordt gesloten. Jammer dat dit niet ingesteld kan worden. 2,5 uur vind ik erg kort.
Meteen nog een keer proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ronvgs schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:44:
Ja hier ook de verlenging.
Na de Morning Show dacht ik het wel gezien te hebben maar Ted Lasso is een verrassend goeie serie.
Probeer Mythic Quest: Raven's Banquet eens, dat vond ik veruit de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:36
Ik zet hem in volgende.

@Donstil wat een pech zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronvgs schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:35:
Ik zet hem in volgende.

@Donstil wat een pech zeg.
Haha ja was pech idd.
Ik dacht “ik heb alles nu gezien. Dus annuleer hem even voor de eerste maand eraf gaat”. Kwam daarna dit nieuws.

Nou binnenkort zit het in Apple One dus dan hebben we het alsnog weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas ondersteund de Ziggo app geen standaard output naar HomePods, net als de YouTube app. Volgens iemand op Reddit was dat omdat ze nog een oude AirPlay standaard gebruiken. Dus ik gebruik de Ziggo app helaas niet... :(

Ik heb tegenwoordig veel problemen met mijn Apple TV 4K en de afstandsbediening. Heel vreemd, het voelt alsof het swipen plakt. De focus is op een app, ik swipe maar de focus wil niet echt van de app af. Als je harder swiped dan vliegt ie ineens 3 apps verder. Of 3 items in een lijst.
Ik heb mijn remote al gerest (menu + vol up, bij de Apple TV) en ook al de remote van de Apple TV HD gekoppeld: idem dito.
Als ik de pijltjes toetsen van mijn afstandsbediening van de TV gebruik is er niets aan de hand. Maar voor grote lijsten is dat niet handig...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 00:29
iAR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:42:
[...]

Helaas ondersteund de Ziggo app geen standaard output naar HomePods, net als de YouTube app. Volgens iemand op Reddit was dat omdat ze nog een oude AirPlay standaard gebruiken. Dus ik gebruik de Ziggo app helaas niet... :(

Ik heb tegenwoordig veel problemen met mijn Apple TV 4K en de afstandsbediening. Heel vreemd, het voelt alsof het swipen plakt. De focus is op een app, ik swipe maar de focus wil niet echt van de app af. Als je harder swiped dan vliegt ie ineens 3 apps verder. Of 3 items in een lijst.
Ik heb mijn remote al gerest (menu + vol up, bij de Apple TV) en ook al de remote van de Apple TV HD gekoppeld: idem dito.
Als ik de pijltjes toetsen van mijn afstandsbediening van de TV gebruik is er niets aan de hand. Maar voor grote lijsten is dat niet handig...
Iemand een idee?
@iAR Vreemd. Hier heb ik af en toe dat gedrag van de Apple TV juist andersom. Met mijn Logitech harmony afstandsbediening heb ik hetzelfde probleem af en toe. Lijkt net of de toetsen plakken. Met de gewone Apple remote of remote app juist niet.

Zou dus een software probleem kunnen zijn... misschien.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:56:
Zou dus een software probleem kunnen zijn... misschien.
Misschien moet ik de boel toch eens even resetten to factory en dan opnieuw instellen... (daar gaan weer een paar uur)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:05
iAR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:42:
[...]

Iemand een idee?
Ik zal je vertellen dat ik precies hetzelfde heb gehad, met 2 Apple TV's zelfs:

* De ATV 2015 op de slaapkamer: Was verholpen na een factory reset

* De ATV 4K: Deze heb ik bijna het raam uit gesmeten. Hij stond in een kastje waar hij het altijd goed in deed. 2x een factory reset gedaan wat geen zin had. Later bleek dat als ik het kastje open deed het probleem opgelost was |:(

Vooral dat laatste is vreemd, omdat de ATV remote met bluetooth werkt, maar toch.

Heb je verder iets nieuws geïnstalleerd wat je bluetooth kan verstoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yorroy schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:56:
De ATV 2015 op de slaapkamer: Was verholpen na een factory reset

De ATV 4K: Deze heb ik bijna het raam uit gesmeten. Hij stond in een kastje waar hij het altijd goed in deed. 2x een factory reset gedaan wat geen zin had. Later bleek dat als ik het kastje open deed het probleem opgelost was |:(

Vooral dat laatste is vreemd, omdat de ATV remote met bluetooth werkt, maar toch.
Heb je verder iets nieuws geïnstalleerd wat je bluetooth kan verstoren?
Wonen we in het zelfde huis? :o

Mijn aTV 2015 op de slaapkamer werkt prima en 'hangt' achter de TV die aan de muur hangt.
Mijn aTV 4K in de woonkamer staat in een kastje, maar ik meende dat ik hem wel eens teruggeplaatst heb om te testen en merkte niet echt verschil. Ik zal hem eens resetten en terug onder de TV plaatsen.
De TV zelf heeft ook bluetooth, voor die afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 09:21
Is er hier iemand bekent met een tooltje dat via AirPlay alleen het filmpje verstuurd naar de Apple TV(heb beamer, maar die werkt niet fijn). Ben benieuwd of er nog meer van deze tools zijn.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Ik heb sinds een tijdje een probleem met de Ziggo app. Als ik een tv zender bekijk en ik druk op ‘Menu’ zou ik normaalgesproken in het vorige menu terecht moeten komen. Nu word ik gewoon volledig uit de app gekiept. Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:37:
Ik heb sinds een tijdje een probleem met de Ziggo app. Als ik een tv zender bekijk en ik druk op ‘Menu’ zou ik normaalgesproken in het vorige menu terecht moeten komen. Nu word ik gewoon volledig uit de app gekiept. Meer mensen dit probleem?
Zojuist tijdens de koffie even een test gedaan. Ik kan jouw probleem niet reproduceren. CNN opgestart. Daarna op Menu geklikt. Je komt dan in het vorige menu met op de achtergrond nog de stream van de zender.
Heb je de app al een keer hard afgesloten?
Ik gebruik de Ziggo Go app overigens niet zo vaak meer. In het begin wel, want ‘alle diensten via hetzelfde kastje’, maar het verschil in beeldkwaliteit vind ik regelmatig toch te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:03:
[...]

Zojuist tijdens de koffie even een test gedaan. Ik kan jouw probleem niet reproduceren. CNN opgestart. Daarna op Menu geklikt. Je komt dan in het vorige menu met op de achtergrond nog de stream van de zender.
Heb je de app al een keer hard afgesloten?
Ik gebruik de Ziggo Go app overigens niet zo vaak meer. In het begin wel, want ‘alle diensten via hetzelfde kastje’, maar het verschil in beeldkwaliteit vind ik regelmatig toch te groot.
Ik heb het op beide ATV’s. Ik ga dus naar TV & Replay en kies daar een zender. Als ik dan terug wil word ik uit de app gemikt.

Edit: Ook de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zelfde probleem…

[ Voor 5% gewijzigd door Serena op 03-11-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Nicj56 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:17:
Is er hier iemand bekent met een tooltje dat via AirPlay alleen het filmpje verstuurd naar de Apple TV(heb beamer, maar die werkt niet fijn). Ben benieuwd of er nog meer van deze tools zijn.
Wat bedoel je precies? Airplay verstuurt toch het filmpje naar je ATV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:27:
[...]

Ik heb het op beide ATV’s. Ik ga dus naar TV & Replay en kies daar een zender. Als ik dan terug wil word ik uit de app gemikt.
Ik zal het later vandaag nog een keer testen. Mijn eerste test was direct een zender opstarten vanuit meest bekeken zenders. Dat werkte in ieder geval zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:30:
[...]

Ik zal het later vandaag nog een keer testen. Mijn eerste test was direct een zender opstarten vanuit meest bekeken zenders. Dat werkte in ieder geval zonder problemen.
Dat werkt hier ook. Maar dus niet vanuit TV & Replay. Ook niet na herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:30:
[...]

Dat werkt hier ook. Maar dus niet vanuit TV & Replay. Ook niet na herinstallatie.
Vreemd. Nog een test gedaan, nu via navigatiepad: TV & Replay > TV kijken, maar ook via TV & Replay > TV Replay (dit laatste is dus via de tv gids). In beide geval niks bijzonders.
Wat me nu trouwens opvalt, is dat de Ziggo Go app voor de ATV in de tv guide wel een ‘primetime’ knop heeft, maar op iPadOS niet.

Edit: na het posten van dit bericht nu ook één keer gehad dat vanuit de tv guide op de Home knop van de ab drukken, resulteert in sluiten van de app. Daarna kreeg ik dit niet meer gereproduceerd.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 03-11-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:48:
[...]

Vreemd. Nog een test gedaan, nu via navigatiepad: TV & Replay > TV kijken, maar ook via TV & Replay > TV Replay (dit laatste is dus via de tv gids). In beide geval niks bijzonders.
Wat me nu trouwens opvalt, is dat de Ziggo Go app voor de ATV in de tv guide wel een ‘primetime’ knop heeft, maar op iPadOS niet.

Edit: na het posten van dit bericht nu ook één keer gehad dat vanuit de tv guide op de Home knop van de ab drukken, resulteert in sluiten van de app. Daarna kreeg ik dit niet meer gereproduceerd.
Kan me niet voorstellen dat het aan mij ligt in dit geval, aangezien ik het op beide ATV’s heb.
Hopen dat er snel een update komt, dit is rete irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 09:21
amphora schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:29:
[...]

Wat bedoel je precies? Airplay verstuurt toch het filmpje naar je ATV?
Bedoel via een mediaplager(zoals QuickTime dat kan), niet zoals met VLC dat ik screen mirroring moet doen via.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Nicj56 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:32:
[...]
Bedoel via een mediaplager(zoals QuickTime dat kan), niet zoals met VLC dat ik screen mirroring moet doen via.
Misschien moet je even vermelden vanaf wat voor apparaat je wilt airplayen dan. Want ik snap 'm nog niet helemaal geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik heb sinds de tvOS update veel problemen met instabiliteit van de AppleTV (4K versie). Apps die crashen, opnieuw moeten inloggen, etc. Hebben meer mensen hier sinds de laatste update last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Cyleo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:51:
Ik heb sinds de tvOS update veel problemen met instabiliteit van de AppleTV (4K versie). Apps die crashen, opnieuw moeten inloggen, etc. Hebben meer mensen hier sinds de laatste update last van?
Nee, rete-stabiel hier. Schiet alleen af en toe Netflix af omdat ie soms/vaak content niet goed refreshed en ik te lui ben om te gaan zoeken. MrMC heeft/had een inlog probleem met een SMB NAS (in mijn geval QNAP). Ook in dat geval, killen en opnieuw opstarten. Disney+ duurt soms even voordat ie opstart, maar dat is al tijden zo.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:51:
Nu al weer eventjes niet gebruikt, maar ik heb twee keer ervaren dat ik bij de Ziggo Go app opnieuw moest inloggen. Dit is niet het geval bij Disney+ en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:11:
Nu al weer eventjes niet gebruikt, maar ik heb twee keer ervaren dat ik bij de Ziggo Go app opnieuw moest inloggen. Dit is niet het geval bij Disney+ en Netflix.
Ik had gister na de update wel dat het grijze scherm van Plex hing. Maar na geforceerd sluiten startte die gewoon op.

Ik heb gister ook een factory reset gedaan overigens voor mijn Siri Remote probleem. Dat lostte dus niets op. Met de tvOS 14.2 update leek het overigens wel dat de audio van Ziggo Go via de HomePods ging. Dat zou veel belovend zijn. Hopelijk werkt dat met de kltoe app van YouTube ook. Daarbij moest ik bijna elke keer opnieuw de koppeling met HomePods uitzetten en weer aan, anders ging het geluid gewoon via de tv speakers (blijkbaar omdat Google te lui is om een nieuwe versie van Airplay te implementeren, aldus Reddit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:34
Ene dag heb ik wel Youtube 4K, andere dag weer niet.. Heel apart hoe dit gedaan wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dglavimans schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:58:
Ene dag heb ik wel Youtube 4K, andere dag weer niet.. Heel apart hoe dit gedaan wordt
Hier ook inderdaad. Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:09
Ligt er aan of de video 4K/60 is of 4K/30. Apple TV kan namelijk geen 4K/60 afspelen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:34
Rivanov schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:02:
Ligt er aan of de video 4K/60 is of 4K/30. Apple TV kan namelijk geen 4K/60 afspelen.
Maar dezelfde video die een tijd terug wel in 4K af te spelen was is dit nu niet meer.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik ben benieuwd of er een nieuwe Apple TV uit komt de 10de.

iOS developer

Pagina: 1 ... 92 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.