@FreakNL, is misschien ook een mogelijkheid, maar ik lees dat dit reeds is geblokkeerd door apple, ervaringen ?
Voor mij zijn 2 zaken erg belangrijk, nl:
1. Een zo gebruikersvriendelijke oplossing die voor iedereen in het gezin te bedienen is
2. Een oplossing die alle beschikbare videoformaten ondersteund (o.a. ISO's, DVD's met ondertiteling, etc.), waarbij doorspoelen in een film mogelijk is.
De configuratie die ik momenteel heb is een QNAP nas waarop Twonky draait en een Samsung Smart TV.
Wat mij aan deze configuratie bevalt is het volgende:
zonder additionele hardware (lees: extra afstandbediening/mediaspeler) kan ik via m'n tv afstand bediening de source aanpassen naar Twonky (snapt iedereen in het gezin), blader ik door de films heen, klik erop en start de film. Dit werkt erg simpel en prettig zonder veel gedoe.
Het nadeel vind ik:
Niet alle mediaformaten worden ondersteund, zo kan ik geen ISO's afspelen, dus die moet ik eerst uitpakken na het downloaden, tevens worden externe ondertitels niet ondersteund, denk je een leuk filmpje te kijken werken de ondertitels niet.
Dit probleem gaat volgens mij, mijn Apple TV (die al een jaar uit staat omdat ik dacht er één te hebben waarop ik xbmc kon draaien) niet oplossen. Hoe zit het met het afspelen van ISO's op een ATV ?
Als het kan zou ik uiteraard mijn ATV 3 willen inzetten om alles mogelijk te maken, deze heb ik hier gewoon liggen zonder power kabel erin, deze opstarten en updaten is zo gebeurd, maar gaat het apparaat aan mijn wensen/eisen voldoen ?
De ervaringen die ik uit nabije kringen hoor over de raspberry met XBMC erop hoor zijn zéér positief, hij speelt alles en is gewoon met de afstandbediening van de TV te gebruiken.
dilemma, dilemma, dilemma