• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb net geupdate. Wauw, wat duurde dat lang! Downloaden zelf duurde maar een paar minuten, maar het hele proces duurde ruim een half uur ofzo. Uiteindelijk gelukt, dus even een hart onder de riem voor anderen die het idee hebben dat het lang duurt: komt goed.

Bij mij was de ondertiteling ook versprongen. Iemand een goeie suggestie voor een te kiezen stijl? Ik heb nu praktisch default (Wit, medium, zonder achtergrond) maar vind Helvetica niet echt de beste keuze. Suggesties welkom!

[ Voor 30% gewijzigd door Keypunchie op 21-09-2013 11:03 ]

Verwijderd

Het installeren duurde inderdaad een hele tijd. Ik heb ook een Amerikaans iTunes account (ben daar regelmatig) en heb nu met de update ook hier het nieuwe streaming iTunes Radio op de Apple TV.
Dat is echt zo cool, werkt ook volledig in het Nederlands.

Zelf radiostations aanmaken op basis van een artiest en met mooie variatie. Met weinig reclame tussendoor, al is die niet vervelend - nu veel over het iTunes Festival. Dat kanaal ben ik toch al fan van. Heb je ook iTunes Match dan is iTunes Radio reclamevrij. En het is direct gekoppels aan de iTumes Store zodat je gelijk het album of song wat je hoort ook kunt kopen. Slimme zet.

Ik ga eens op zoek naar een optical switch om de Apple TV ook op de geluidsinstallatie aan te kunnen sluiten. iTunes Radio is dat meer dan waard.

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49
ronwiel schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:56:
Netflix werkt perfect, strak 1080p op je scherm :)
Inderaad, de kwaliteit is goed.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@!*&@#*&$^@*&$^@*# Mijn zoon van 4 jaar heeft zojuist de update van mijn ATV2 in gang gezet terwijl ik mij nu juist had voorgenomen om dat ding binnenkort te jailbreaken. Nu is het maar afwachten wanneer er weer een jailbreak beschikbaar komt en zitten we met die ondertitelbug in Netflix opgescheept. :( 8)7 |:(

Update: hmm.. op mijn ATV2 na de update gele subs op een halfdoorzichtig balkje. Die witte waren net zo mooi.. :(

Apple TV 2 iOS 6.0 Netflix subs

[ Voor 27% gewijzigd door BamSlam_ op 21-09-2013 17:03 ]

Verwijderd

BamSlam_ schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:32:
@!*&@#*&$^@*&$^@*# Mijn zoon van 4 jaar heeft zojuist de update van mijn ATV2 in gang gezet terwijl ik mij nu juist had voorgenomen om dat ding binnenkort te jailbreaken. Nu is het maar afwachten wanneer er weer een jailbreak beschikbaar komt en zitten we met die ondertitelbug in Netflix opgescheept. :( 8)7 |:(

Update: hmm.. op mijn ATV2 na de update gele subs op een halfdoorzichtig balkje. Die witte waren net zo mooi.. :(

[afbeelding]
De kleur van je lettertype en balk kun je gewoon aanpassen in het menu, was bij mij ook maar heb hem nu weer op wit staan zonder balk.

EDIT://

voor de duidelijkheid.

Ga naar instellingen ----> Algemeen ----> Toegankelijkheid ---> Stijl ----> Wijzig stijlen ---- Maak nieuwe stijl aan

Kies hier de kleur wit en bij achtergrond "ondoorzichtigheid" op 0% zetten

Thats it :>

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
He, dat is fijn. Bedankt voor de tip, mijn ondertitels zijn nu weer mooi wit met een zwarte outline :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56
Is het verstandig om de nieuwe update te installeren? ik begrijp dat de ondertitels bij Neflix na de update zo wat in het midden staan. OF is dit toeval en op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Bij mijn ATV2 staan ze ook na de update op de normale plek. Wel was de stijl van mooi wit naar lelijk geel gegaan, zoals hierboven te lezen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@chippie777 Het lijkt vooral alsof er een paar kleine instellingen verloren gaan bij de install. Zo moest ik weer opnieuw inloggen en screensaver instellen met photo stream, de stijl van de ondertitels opnieuw instellen. (zie post van freaky_revolt).

De nieuwe features zijn beperkt en komen voornamelijk neer op betere samenwerking met streaming vanuit iCloud. Het sluit aan op de updates op dat gebied in iOS 7 en iTunes 11.1. (en waarschijnlijk ook straks OS X Mavericks).

Al met al, ik zou het voor de 10 minuten die het je kost om de ondertitels goed te krijgen niet laten.

[edit]
Oeps. Bij Apple zijn ze het niet met mij eens, blijkbaar >:) Ze hebben de update teruggetrokken: http://www.iphoneclub.nl/...update-terug-na-klachten/

[ Voor 14% gewijzigd door Keypunchie op 22-09-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:24
Ze hebben de update geüpdatet met de nodige 6.0 fixes. Het installeren ging ook gelijk een stuk sneller.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
NetFlix ondertitels was mij ook opgevallen. Vanavond even terugzetten naar wit. Of is dit in de nieuwe iOS 6 release alweer aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
Morpheusk schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:30:
[...]

Kan de ATV3 i.c.m. plexconnect niet zonder transcoding werken?
Ja dat wil ik ook graag weten.

Doet plexconnect op de Apple TV 3 direct play van MKV bestanden?

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Keypunchie schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:35:

Al met al, ik zou het voor de 10 minuten die het je kost om de ondertitels goed te krijgen niet laten.
De kleur is wel bij te stellen en de balk erachter ook maar de positie van de ondertitels blijft te hoog. Ook bij die nieuwe update release bestaat dat probleem nog. Ik hoop wel dat ze dit snel oplossen.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Toch weer en goed Apple-momentje vandaag. Zitten netflix te kijken via mijn AppleTV bij Pa (uitgeleend), zegt 'ie dat de ondertitels wat aan de kleine kant zijn. Hoofdmenu gezocht, en jahoor, instellingen en bingo. Pa blij "kun je dat ook op RTL 7?".. Dat dan weer niet.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Hier ook te hoge ondertitels... Waardeloos !, dit lijkt ook niet veranderd te kunnen worden |:(

[ Voor 37% gewijzigd door LoneWolf op 29-09-2013 12:23 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Hoi allen ik ben van plan een atv3 te kopen nu loop ik alleen tegen twee model nrs aan.kunnen jullie me misschien helpen welke ik moet hebben als ik het laatste model wil?

Partnummer - OEM code
MD199NF/A

Of

Model 199FD/A

Alvast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57

FreakNL

Well do ya punk?

Samplex schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:24:
[...]

Ja dat wil ik ook graag weten.

Doet plexconnect op de Apple TV 3 direct play van MKV bestanden?
Nee. Behalve als het toevallig een format is wat de Atv native snapt. Logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Komt er binnenkort een nieuwe Apple TV uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij Apple weet je het nooit...Maar er gaan geruchten dat er in oktober een hardware update van de ATV wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 22:41
Misschien meer iets voor het itunes topic, maar ik kwam er gisteren achter dat ik een gehuurde film op de apple tv nog maar één keer kan kijken in plaats van onbeperkt binnen 48 uur. De categorie "gehuurde films" op het startscherm was er ook niet meer. De (nieuwe) algemene voorwaarden zijn op dat punt wat vaag, maar ze lijken het wel te bevestigen. Misschien is het iets auteursrechtelijks, maar qua gebruikersvriendelijkheid is het nogal een misser vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple Tv 3 aangeschaft,Netflix geactiveerd en Dexter kijken.Werkt mooi.Toch heb ik per aflevering 2 keer last van Lagging,dit duurt zo,n 8 seconden en speelt dan weer goed.Passage terug scippen en afspelen zelfde verhaal.Setup:Plasma tv,Motorola modem,Timecapsule router,Ziggo Z1 20mbit down-2mbit up.Goede Wifi verbinding.Over algemeen als je goed kijkt heel klein beetje stotter beeld bij horizontale bewegingen. .Scherpte is prima.

Suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wanneer HBO nu komt op apple tv? :)

Op diverse sites zie ik dat het er wel komt maar door regelgeving wordt tegengehouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@onkyo2: Om vast te kunnen stellen of het lokaal zich voordoet of dat het aan je internetaansluiting ligt (of NetFlix zelf) probeer eens via een ander apparaat, op dezelfde wifi, ook een dexterfilm te kijken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik de laatste tijd ook last van naast het feit dat de ATV er af en toe uitklapt en de gehuurde film niet meer op te vragen is.
Na wat zoeken op internet het volgende gevonden : In het menu van de ATV uitloggen bij iTunes, ATV herstarten en weer inloggen bij iTunes. Film is nu weer op te vragen onder de sectie "gehuurd".
Vistajevski schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 09:37:
Misschien meer iets voor het itunes topic, maar ik kwam er gisteren achter dat ik een gehuurde film op de apple tv nog maar één keer kan kijken in plaats van onbeperkt binnen 48 uur. De categorie "gehuurde films" op het startscherm was er ook niet meer. De (nieuwe) algemene voorwaarden zijn op dat punt wat vaag, maar ze lijken het wel te bevestigen. Misschien is het iets auteursrechtelijks, maar qua gebruikersvriendelijkheid is het nogal een misser vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke we zullen zien.Gister aan seizoen 4 begonnen :) en hier geen probleem.Probleem was bij seizoen 3.Alleen viel vannacht kort internet er uit.
Falcon schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:34:
@onkyo2: Om vast te kunnen stellen of het lokaal zich voordoet of dat het aan je internetaansluiting ligt (of NetFlix zelf) probeer eens via een ander apparaat, op dezelfde wifi, ook een dexterfilm te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:06:
Iemand een idee wanneer HBO nu komt op apple tv? :)

Op diverse sites zie ik dat het er wel komt maar door regelgeving wordt tegengehouden ?
Heeft niet met regelgeving te maken maar een technische uitdaging.
Zie http://www.iphoneclub.nl/...derlandse-apple-tv-werkt/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:11
readytoflow schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:54:
Bij Apple weet je het nooit...Maar er gaan geruchten dat er in oktober een hardware update van de ATV wordt uitgebracht.
Ja dat gerucht gaat de ronde. Ik zou voor de zekerheid het volgende apple event afwachten (25 okt dacht ik) voordat je nu een appletv koopt en over 2 weken een nieuwe versie wordt uitgebracht...

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:26:
Heeft niet met regelgeving te maken maar een technische uitdaging.
Zie http://www.iphoneclub.nl/...derlandse-apple-tv-werkt/.
Dat is dan lekker knullig gedaan, HBO.. Gelukkig heeft Netflix het beter voor elkaar. >:) Ik zou zelfs willen zeggen: dat is geen HBO-niveau, maar kleuterschoolniveau :)

[ Voor 9% gewijzigd door BamSlam_ op 14-10-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb het vermoeden dat mijn Apple remote kapot is: ik lijk met de middelste button geen 'hold' actie meer te kunnen doen. De knop ingedrukt houden wordt gezien als een 'click'. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld de ATV2 niet meer afsluiten vanuit het hoofdmenu, en kan ik in XBMC tijdens spelen van een film niet meer bij het 'in-film' menu om de ondertiteling e.d. in te stellen. Zeer irritant. Andere dingen die ik heb geprobeerd zonder resultaat, zijn:
- Batterij vervangen
- remote unpairen en opnieuw pairen met ATV2
- hard reset ATV (stekker eruit)
- herkoppelen van netwerkkabel
- volledige reinstall van iOS via iTunes, inclusief nieuwe jailbreak

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
En iemand enig idee of het nut heeft hiermee langs een Apple Store te gaan? (Ik heb de ATV2 tweedehands gekocht, en heb geen aankopbon o.i.d. Garantie is vast ook al verlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Silverscope schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:54:
[...]

Ja dat gerucht gaat de ronde. Ik zou voor de zekerheid het volgende apple event afwachten (25 okt dacht ik) voordat je nu een appletv koopt en over 2 weken een nieuwe versie wordt uitgebracht...
Interessant:

http://www.volkskrant.nl/...-aankondiging-komen.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Hoewel het wat off topic is hier, hoop ik dat ze met home control gaan starten. Op zijn Apple's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Zoals het nieuws dat Apple's iWatch gebruikt zou kunnen worden voor de bediening van bijv. de verlichting van je huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

De bediening van lampen, verwarming/airco, energieverbruik, alarm/brandmelding, TV, audiosysteem, etc.
Alles is allemaal nog een los proces en niet altijd even makkelijk te bedienen. Ik hoop dat we nu eens een smarthouse krijgen.

Maar het zou ook net zo goed een wareable kunnen zijn (tot op heden smartwatch genoemd) maar het kan ook net zo goed een Apple gehoorapparaat kunnen zijn. Nu met bluetooth 4.0 low energy gaat er een hele nieuwe wereld open voor accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netflix via Apple TV is de beeldkwaliteit redelijk.Vloeiend beeld is (redelijk).Als ik het via macbook pro 2010 op Full-HD tv weergeef word het nog minder.Heeft dit te maken met snellere,andere chip.???????.Ben blij met dat ik Netflix maandje kan testen,maar niet onder de indruk van beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Toch jammer dat de Apple TV geen update heeft gekregen! Ik wil er al een tijdje eentje kopen maar heb het gevoel dat een update elk moment plaats kan gaan vinden en durf het daarom dan ook niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nipje schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:23:
Toch jammer dat de Apple TV geen update heeft gekregen! Ik wil er al een tijdje eentje kopen maar heb het gevoel dat een update elk moment plaats kan gaan vinden en durf het daarom dan ook niet te kopen.
Ik heb dus precies het zelfde, maar denk dat ik er toch één ga kopen deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Dennischo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:30:
[...]

Ik heb dus precies het zelfde, maar denk dat ik er toch één ga kopen deze week :)
Ja ik denk dat ik het nu toch ook maar ga doen. Het lijkt me vreemd als ze nu nog ineens een update doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
Nipje schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:36:
[...]

Ja ik denk dat ik het nu toch ook maar ga doen. Het lijkt me vreemd als ze nu nog ineens een update doorvoeren.
Ik durf er mijn hand bijna voor in het vuur te steken dat er dit jaar in ieder geval geen update meer komt. Ik was zelf ook aan het wachten (voor mijn ouders dan), maar ga er ook 1 kopen deze week. (Zij hoeven toch niet perse het nieuwste van het nieuwste.. gaat hun vooral om Netflix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

De update komt waarschijnlijk dan in maart. Met wellicht de iTV.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Eswip schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:13:
[...]
Ik durf er mijn hand bijna voor in het vuur te steken dat er dit jaar in ieder geval geen update meer komt. Ik was zelf ook aan het wachten (voor mijn ouders dan), maar ga er ook 1 kopen deze week. (Zij hoeven toch niet perse het nieuwste van het nieuwste.. gaat hun vooral om Netflix)
Zo dacht ik er inderdaad ook over.
kevinl schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:30:
De update komt waarschijnlijk dan in maart. Met wellicht de iTV.
Maar na deze reactie begin ik toch meteen weer te twijfelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Zeiden we dat vorig jaar ook niet ;)

Geniet nu gewoon lekker van je apple TV voor die 100 euro.

En mochten ze iets uitbrengen in maart, dan koop je dat lekker aan het begin van de volgende herfst als we toch weer wat vaker binnen zullen zitten voor de tv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42

Shabbaman

Got love?

Eerlijk gezegd zie ik ook niet zo welke features aan de huidige ATV ontbreken en die Apple aan een volgende editie gaat toevoegen. De ATV kan HD content streamen vanuit itunes en via internet. Goed, het ding kan ook heel veel niet, maar "features" zoals niet vanaf een NAS kunnen streamen en altijd itunes nodig hebben heeft Apple opzettelijk ingebouwd en dat zal ook echt niet veranderen. Overigens zijn dat softwarematige features. Nieuwe hippe Apple features dan? Tsja, wie weet. Zonder te weten wat het is durf ik nu al te wedden dat ik best zonder kan.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 11:05
Ik zeg gewoon €100 uitgeven en genieten van wat je wel kan met de AppleTv :)

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Wat een beetje voor twijfel blijft zorgen is het feit dat de chromecast ook goed lijkt te werken (voor netflix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

De ATV als veredelde Netflix-app gebruiken is een beetje zonde, dan kan je inderdaad beter een Chromecast kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Nja het is jammer dat de nieuwste generatie nog niet te jailbreaken is. Anders kosten de overige diensten op de apple tv natuurlijk geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 07:32
Ik heb een ATV 3 en wil graag vanaf m'n nas streamen via SMB (netwerk share) met support voor ISO's, DVD's met ondertiteling, etc. oftewel alle voorkomende video formaten, dit is me in het begin nogal tegen gevallen. als ik iTunes server op de nas moet draaien om een bibliotheek aan te leggen duurt dat allemaal erg lang, kost veel performance op m'n nas en levert geen voordelen t.o.v. een mediaspeler die via SMB streamed.

M'n ATV 3 staat nu al een jaar uit en is niet geupdate in de hoop dat er een JB uitkomt waardoor ik (en waarschijnlijk vele met mij) XBMC erop kan zetten en wel goede ondersteuning voor alle voorkomende video formaten heb.

Ik heb nu de hoop opgegeven en wil een raspberry-pi kopen, dit is volgens mij een veel betere aankoop dan een ATV die niet ge-jailbreaked kan worden.

Kan iemand me een voordeel noemen waarom ik de ATV gewoon als mediaspeler zou moeten houden en geen raspberry-pi zou moeten kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Piet400 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:06:
Ik heb een ATV 3 en wil graag vanaf m'n nas streamen via SMB (netwerk share) met support voor ISO's, DVD's met ondertiteling, etc. oftewel alle voorkomende video formaten, dit is me in het begin nogal tegen gevallen. als ik iTunes server op de nas moet draaien om een bibliotheek aan te leggen duurt dat allemaal erg lang, kost veel performance op m'n nas en levert geen voordelen t.o.v. een mediaspeler die via SMB streamed.

M'n ATV 3 staat nu al een jaar uit en is niet geupdate in de hoop dat er een JB uitkomt waardoor ik (en waarschijnlijk vele met mij) XBMC erop kan zetten en wel goede ondersteuning voor alle voorkomende video formaten heb.

Ik heb nu de hoop opgegeven en wil een raspberry-pi kopen, dit is volgens mij een veel betere aankoop dan een ATV die niet ge-jailbreaked kan worden.

Kan iemand me een voordeel noemen waarom ik de ATV gewoon als mediaspeler zou moeten houden en geen raspberry-pi zou moeten kopen ?
Nee, of je stopt alles in iTunes en hebt daarna een goede stabiele setup die perfect werkt of je wil perse geen iTunes en dan heb je gewoon niks aan je AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Piet400 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:06:
Omdat je al een ATV hebt en een pi geld kost? Een andere reden is er niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tle37
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10-2013
Iemand een idee hoe het kan dat Airplay IT niet meer werkt na de laatste Apple TV update ?
Gebruik het om te streamen vanaf mijn PC, maar sinds kort werkt hij dus niet meer. De film is te vinden, is ook te starten, maar gaat om de paar seconden bufferen, waardoor hij steeds onderbreekt. Airplay IT is geinstalleerd op mijn I-pad en op de PC en ik speel hem dus af via de Apple TV. Op de I-pad doet hij het gewoon met Airplay IT. De Apple TV doet het ook prima via de I-pad met bijv. uitzending gemist. Dus ik kan het even niet meer volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Piet400, PlexConnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 07:32
@FreakNL, is misschien ook een mogelijkheid, maar ik lees dat dit reeds is geblokkeerd door apple, ervaringen ?

Voor mij zijn 2 zaken erg belangrijk, nl:

1. Een zo gebruikersvriendelijke oplossing die voor iedereen in het gezin te bedienen is
2. Een oplossing die alle beschikbare videoformaten ondersteund (o.a. ISO's, DVD's met ondertiteling, etc.), waarbij doorspoelen in een film mogelijk is.

De configuratie die ik momenteel heb is een QNAP nas waarop Twonky draait en een Samsung Smart TV.

Wat mij aan deze configuratie bevalt is het volgende:

zonder additionele hardware (lees: extra afstandbediening/mediaspeler) kan ik via m'n tv afstand bediening de source aanpassen naar Twonky (snapt iedereen in het gezin), blader ik door de films heen, klik erop en start de film. Dit werkt erg simpel en prettig zonder veel gedoe.

Het nadeel vind ik:

Niet alle mediaformaten worden ondersteund, zo kan ik geen ISO's afspelen, dus die moet ik eerst uitpakken na het downloaden, tevens worden externe ondertitels niet ondersteund, denk je een leuk filmpje te kijken werken de ondertitels niet.

Dit probleem gaat volgens mij, mijn Apple TV (die al een jaar uit staat omdat ik dacht er één te hebben waarop ik xbmc kon draaien) niet oplossen. Hoe zit het met het afspelen van ISO's op een ATV ?

Als het kan zou ik uiteraard mijn ATV 3 willen inzetten om alles mogelijk te maken, deze heb ik hier gewoon liggen zonder power kabel erin, deze opstarten en updaten is zo gebeurd, maar gaat het apparaat aan mijn wensen/eisen voldoen ?

De ervaringen die ik uit nabije kringen hoor over de raspberry met XBMC erop hoor zijn zéér positief, hij speelt alles en is gewoon met de afstandbediening van de TV te gebruiken.

dilemma, dilemma, dilemma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb internet afgezocht en toch nog vragen.Heb Apple TV3 aangeschaft.Helaas is het niet mogelijk om XBMC er op te zetten.(is bekend).Nu heb ik MacbookPro midd 2010.Airplay Mirroring heb ik dus ook niet.Momenteel Macbook bedraad aangesloten op tv.Zijn er nog goede opties om vanaf M-Pro gewoon beeld draadloos door te zenden zonder hapering na Apple TV3.??Heb gratis versie Airparrot geprobeerd,maar schokkerig beeld.
Zou ik wel de nieuwste Mac-Pro hebben,is het dan wel mogelijk zonder beeldverlies via Airplay mirroring na Apple Tv??.Heb mij net verdiept in XBMC en kom er nu achter dat,dat het erg jammer is,dat Apple 3 dit niet accepteert. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:11:
Heb internet afgezocht en toch nog vragen.Heb Apple TV3 aangeschaft.Helaas is het niet mogelijk om XBMC er op te zetten.(is bekend).Nu heb ik MacbookPro midd 2010.Airplay Mirroring heb ik dus ook niet.Momenteel Macbook bedraad aangesloten op tv.Zijn er nog goede opties om vanaf M-Pro gewoon beeld draadloos door te zenden zonder hapering na Apple TV3.??Heb gratis versie Airparrot geprobeerd,maar schokkerig beeld.
Zou ik wel de nieuwste Mac-Pro hebben,is het dan wel mogelijk zonder beeldverlies via Airplay mirroring na Apple Tv??.Heb mij net verdiept in XBMC en kom er nu achter dat,dat het erg jammer is,dat Apple 3 dit niet accepteert. Alvast dank.
Via iTunes en thuisdeling kun je ook al je spul afspelen. Je Mac Pro dient dan als server van waar de Apple TV kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Heb je je ATV bedraad of draadloos? Misschien dat je draadloze thuisnetwerk niet optimaal is om het beeld goed door te geven via AirParrot.

Ik zat er overigens op te wachten dat er een nieuwe ATV zou komen, maar helaas.
In eerste instantie wilde ik uitzending gemist en dergelijke op mijn TV laten draaien met een kabel naar mijn iPhone 5c of iPad 2, maar die officiële kabels kosten 50 euro. Voor een paar tientjes meer heb ik dan een Apple TV.

[ Voor 14% gewijzigd door yorroy op 26-10-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inderdaad draadloos,volgens Speed-test haal ik mijn snelheid.Goede verbinding via Time-Capsule.Kijk veel via XBMC momenteel en dit draai ik vanaf Macbook bedraad.Wil graag XBMC streamen na Apple TV3.Aangezien alleen de nieuwere modellen(2011) ongeveer deze functie hebben,omdat alleen de nieuwere chips dit aan zouden kunnen volgens Apple.Dus is het mogelijk om met mijn 2010 machine alles goed te streamen via Airparrot of ander programma,zonder beeld verlies.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Wil je echt AirPlay mirroring? Want dan is Airparrot inderdaad de beste kans, als het daarmee niet werkt wordt het moeilijk.

Als je videobestanden van je Mac wilt afspelen op je Apple TV werkt Beamer erg goed. Kost alleen wel een tientje, maar je kan de gratis versie even proberen om te kijken of het überhaupt goed werkt met je videobestanden/hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Plex speelt alles af en is makkelijk te bedienen. Nadeel: er moet een pc of Mac aanstaan met plex media server en plexconnect.

Is overigens niet geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Airparrot gaat voor mij dus blijkbaar niet werken,beeld veel te schokkerig.Beamer is ook geen optie,was ik al over uit.Plex schijn je op de AppleTv3 te kunnen zetten,maar nog best moeilijk.Als ik het nadeel van Mac aanstaan voorlief neem,is het dan mogelijk om Ice-film en Navi-x,probleemloos te streamen met plex? Of mag dit laatste hier niet worden gevraagt?
FreakNL schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:04:
Plex speelt alles af en is makkelijk te bedienen. Nadeel: er moet een pc of Mac aanstaan met plex media server en plexconnect.

Is overigens niet geblokkeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
yorroy schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:19:
In eerste instantie wilde ik uitzending gemist en dergelijke op mijn TV laten draaien met een kabel naar mijn iPhone 5c of iPad 2, maar die officiële kabels kosten 50 euro. Voor een paar tientjes meer heb ik dan een Apple TV.
Wat voor kabel heb jij het over, ik heb een 5 meter HDMI 1.4 kabel voor 10 euro en werkt perfect ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
HereIsTom schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 00:13:
[...]

Wat voor kabel heb jij het over, ik heb een 5 meter HDMI 1.4 kabel voor 10 euro en werkt perfect ;)
http://store.apple.com/nl...-naar-digitale-av-adapter
Zoiets denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Oja :? Ik heb nog de 30 pins connector voor 9,95

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
HereIsTom schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 02:55:
[...]

Oja :? Ik heb nog de 30 pins connector voor 9,95
Die Larsiey laat zien bedoel ik inderdaad. Ik had al even op DealExtreme gekeken maar daar kan ik ze nog steeds niet vinden, daar had ik ze na een jaar dat Lightning er al is al wel verwacht.

Ik begrijp dat Apple TV nog geen apps als Uitzending gemist en RTLXL heeft?
Als je dit wil gebruiken mirror je dus het beeld van je ipad/iPhone naar je televisie, maar dan is het dus geen full screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Ik kijk uitzending gemist door op m'n telefoon een aflevering op te zoeken en die dan via AirPlay op mijn AppleTV af te spelen. Dat is vrij gemakkelijk en geeft gewoon goede (full screen) kwaliteit. Airplay mirrort niet simpelweg het beeld van het schermpje van je telefoon maar stuurt de (URL van de) videostream door naar je AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb nu sinds zaterdag Apple TV, valt me nog best tegen eigenlijk! Grootste nadeel vind ik nog, als iets afspeel via m'n iPad dan pakt ie meteen de Apple TV terwijl ik het juist wil bekijken via de iPad. Moet ik naar beneden toe om de Apple TV weer uit te zetten -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennischo schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:40:
Heb nu sinds zaterdag Apple TV, valt me nog best tegen eigenlijk! Grootste nadeel vind ik nog, als iets afspeel via m'n iPad dan pakt ie meteen de Apple TV terwijl ik het juist wil bekijken via de iPad. Moet ik naar beneden toe om de Apple TV weer uit te zetten -_-
In je scherm van je iPad gewoon je iPad selecteren.
Hij onthoud je laatste keuze dus als je als laatste via de ATV hebt gekeken dan pakt hij de volgende keer weer de ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:08:
Airparrot gaat voor mij dus blijkbaar niet werken,beeld veel te schokkerig.Beamer is ook geen optie,was ik al over uit.Plex schijn je op de AppleTv3 te kunnen zetten,maar nog best moeilijk.Als ik het nadeel van Mac aanstaan voorlief neem,is het dan mogelijk om Ice-film en Navi-x,probleemloos te streamen met plex? Of mag dit laatste hier niet worden gevraagt?
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met een mid2010 mbp. Blijkbaar is deze gewoon niet krachtig genoeg

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben gewoon pech.HDMI kabel voor 6 Euro en DVI-HDMI connector voor 15 Euro.Werkt prima.Snoer denk ik maar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik ben/was van plan om een ATV te kopen.
De meeste van mijn films/series zijn .mkv bestanden en nu probeer ik deze te converteren.
Al van verschillende mensen gehoord dat Subler een goed programma is om dit te doen, maar bij 80% van mijn .mkv's krijg ik de foutmelding 'there is something wrong in the audio convertor'.
Ik word er gewoon helemaal gek van!
Intussen Perian al geïnstalleerd, verschillende instellingen gewijzigd, maar niks werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

vooghel

Cunning linguist

Handbrake al geprobeerd?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ja, maar dat gaat vrij traag.
Intussen een andere code geïnstalleerd voor Subler en nu werkt alles wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:00
Ik gebruik iFlicks. klaar in enkele minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
iVI is ook erg goed (vooral erg snel)

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuliandeB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-06-2024
cornelisprul schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:13:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met een mid2010 mbp. Blijkbaar is deze gewoon niet krachtig genoeg
Dan raad ik aan om Beamer te gaan gebruiken, werkt perfect op mijn mid 2010 MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien een al vaker gestelde vraag maar is er een tooltje beschikbaar om streaming media van een Windows (8.1) Laptop/PC naar een ATV(3) te streamen via Airplay?

iTunes kan het (sort-of) maar daarmee kun je geen live internetstrams doorzetten, andersom is het wel mogelijk door iets van ShairPort maar da's niet wat ik wil/bedoel. Wat ik wil is bijvoorbeeld de streams van de Moto-GP doorzetten naar m'n TV via de ATV/Airplay.

AirMediaPlayer zou het moeten kunnen maar is helaas niet meer te downloaden op de orginele site.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
wimmel_1 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:25:
Misschien een al vaker gestelde vraag maar is er een tooltje beschikbaar om streaming media van een Windows (8.1) Laptop/PC naar een ATV(3) te streamen via Airplay?
AirParrot?, http://www.airsquirrels.com/airparrot/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 08:29
Iemand hier een QNAP nas met een ATV3 aan de praat? Ik kom er echt niet meer uit namelijk.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Appie Heijn schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:27:
Iemand hier een QNAP nas met een ATV3 aan de praat? Ik kom er echt niet meer uit namelijk.
Gaat denk ik sowieso niet lukken, een niet gejailbreakte ATV ondersteund geen NASsen. En een ATV3 is niet te jailbreaken.

Zelf geen ervaring mee, maar begrijp verder dat zelfs die NASsen waar een iTunes server op kan draaien dan nog steeds maar zeer beperkte functionaliteit leveren op een ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik gebruikte de ATV icm een Synology - Videoserver -> Airplay via een ipad/iPod
Het was niet gebruiksvriendelijk imo, de vrouw wilde er niet aan om het via de webpagina te starten, of langs Airplay op de iPad.

Ik vond het haperende beeld irritant, mijn BDspeler speelt helderder af, langs de allshare server.

( wel heb ik op de server een iTunes client staan, welke zijn data op de Synology opgeslagen heeft )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtnsnwbrd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11-2024
Beste mensen,

ik ben nieuw hier, heb eigenlijk altijd een iphone gehad maar ben sinds vandaag overgstapt op de Nexus 5. Nu kon ik altijd makkelijk mijn video's en foto's bekijken vanaf mijn itunes bibliotheek naar mijn apple tv, daar gebruikte ik dan ook mijn iphone als toetsenbord en afstandsbediening. Zo kon ik via me iphone de film aanklikken die ik wilde, nu mijn vraag, bestaat er een soortgelijke app voor android? Ik kom van alles tegen, maar zou graag jullie ervaringen willen weten. Ook weet ik niet of dit het goede forum is om het te vragen, zo niet, excuus alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Appie Heijn schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:27:
Zover ik weet niet zonder een extra device, in mijn geval een mac. Op mijn mac benader ik de NAS met Beamer (http://beamer-app.com/) en die streamt vervolgens naar de ATV.

Via IOS kan het ook, dan draait er op een machine airvideo server en benader ik die via mijn iphone, die het vervolgens weer naar de ATV streamt.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ondanks mijn goede ervaring wil ik even mijn verhaal vertellen.

Zaterdag een Apple TV gekocht. Mijn Mac Mini werkt als iTunes server en beide hangen ze draadloos op het 5Ghz netwerk van m'n Airport Extreme. M'n Airport Express zorgde voor het geluid van de Apple TV. Alles werkte eigenlijk perfect behalve dat het geluid tijdens het bufferen (in achtergrond) zo'n 3-4 keer een seconde weg viel. Na het bufferen was alles perfect. Ik merkte dat een serie van zo'n 1.4GB een 8 tal minuten duurde om te bufferen. Alle devices zitten binnen een bereik van 1m (!!).

Nadien alles bedraad aangesloten en het geluid valt niet meer weg. Perfect dus. Alles bedraad duurd het nog maar 4-5 minuten voor te bufferen.

Toch wel jammer dat het draadloos niet perfect kan werken, ondanks de zo korte afstand draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dank!! 'k Zal er komend weekend eens mee gaan testen. Als het doet wat 't moet doen dan is die $9.99 een zinvolle investering.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Wat ik net opmerkte is dat als je via mavericks naar een Apple tv mirrort die het geluid naar een airport express moet sturen, dit niet doet. Het geluid gaat gwn via de HDMI. Als je dan via mavericks zegt dat het geluid door de AE moet gaan valt de verbinding met de apple tv weg. Via een IOS device werkt dit wel naar behoren als je gwn de apple tv als airplay kiest.. Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Meer mensen ooit een ATV 3 met soort pixel grid overlay (dus geen random gekleurde pixels, maar soort wit rooster (met random-achtige pixels) gehad ?

Ligt niet echt aan de HDMI kabel, receiver of Netflix streams (denk ik).

Vermoed dat m'n ATV aan een stervingsproces bezig is. In de GUI (home screen, settings) is niets te zien.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 08:29
xahmol schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:55:
[...]

Gaat denk ik sowieso niet lukken, een niet gejailbreakte ATV ondersteund geen NASsen. En een ATV3 is niet te jailbreaken.

Zelf geen ervaring mee, maar begrijp verder dat zelfs die NASsen waar een iTunes server op kan draaien dan nog steeds maar zeer beperkte functionaliteit leveren op een ATV.
Appie Heijn in "Het grote QNAP topic - Deel 2" O-) Standalone :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

loekf2 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:13:
Meer mensen ooit een ATV 3 met soort pixel grid overlay (dus geen random gekleurde pixels, maar soort wit rooster (met random-achtige pixels) gehad ?

Ligt niet echt aan de HDMI kabel, receiver of Netflix streams (denk ik).

Vermoed dat m'n ATV aan een stervingsproces bezig is. In de GUI (home screen, settings) is niets te zien.
keiharde factory reset geprobeerd? je weet maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Wat compleet anders: de geruchten over een app store die al jaren rond gaan waren een tijdje terug weer flink toegenomen. Heb de boel niet echt meer gevolgd (al die appleblogs zijn wat typisch en op een gegeven moment ben je dat wat beu) maar afaik is die aankondiging er wederom niet gekomen.

Dus voor de mensen die het wat beter gevolgd hebben: zijn er nog ontwikkelingen op dat gebied of moeten we er inmiddels maar vanuit gaan dat die appstore er niet komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
m-m schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:13:
Wat compleet anders: de geruchten over een app store die al jaren rond gaan waren een tijdje terug weer flink toegenomen. Heb de boel niet echt meer gevolgd (al die appleblogs zijn wat typisch en op een gegeven moment ben je dat wat beu) maar afaik is die aankondiging er wederom niet gekomen.

Dus voor de mensen die het wat beter gevolgd hebben: zijn er nog ontwikkelingen op dat gebied of moeten we er inmiddels maar vanuit gaan dat die appstore er niet komt?
Er zal zeker nog wel iets komen.. de vraag is alleen wanneer (en in welke vorm). Er gaan geruchten over een andere manier van input, app-store, en natuurlijk een hele televisie-set. Voor het eind van het jaar zal er in ieder geval niks meer uitgebracht worden. Ik verwacht echter volgend jaar wel een grote update van de Apple TV, alleen durf ik niks te zeggen over hoe deze er uit gaat zien en welke functionaliteit er wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Ik weet het niet, "het is een kwestie van tijd" is iets dat nu toch al zeker 2 jaar geroepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
:)

Het verbaast me dat ze nog niet met een echt beeldscherm zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrienden kan ik ipv een dure SONOS speaker een apple tv aansluiten aan mijn versterker (via hdmi) en alle spotify en mp3 bestanden via airplay streamen naar mijn speakers? Zo ja, is dit niet veel goedkoper en in een zekere zin beter dan een SONOS systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:00:
Vrienden kan ik ipv een dure SONOS speaker een apple tv aansluiten aan mijn versterker (via hdmi) en alle spotify en mp3 bestanden via airplay streamen naar mijn speakers? Zo ja, is dit niet veel goedkoper en in een zekere zin beter dan een SONOS systeem?
Ja dat kan.. of dit goedkoper is kan ik niet zeggen, ik weet niet wat een SONOS-systeem kost.. :P

Let wel even op vanaf waar je wil streamen. Vanaf een Mac of iOS device is het geen probleem (zolang je niet een eerste generatie iPad hebt). Vanaf windows werkt het wat anders. iTunes op windows kan prima via Airplay audio naar je Apple TV sturen, maar voor spotify vanaf je windows machine heb je bijvoorbeeld weer een ander programma nodig, omdat dit niet ingebouwd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:54:
[...]

Ja dat kan.. of dit goedkoper is kan ik niet zeggen, ik weet niet wat een SONOS-systeem kost.. :P

Let wel even op vanaf waar je wil streamen. Vanaf een Mac of iOS device is het geen probleem (zolang je niet een eerste generatie iPad hebt). Vanaf windows werkt het wat anders. iTunes op windows kan prima via Airplay audio naar je Apple TV sturen, maar voor spotify vanaf je windows machine heb je bijvoorbeeld weer een ander programma nodig, omdat dit niet ingebouwd zit.
Ah bedankt. Het is inderdaad bestemd om via een iphone (5s), ipad (mini) en Macbook Pro te streamen.
Daarnaast zou ik het ook leuk vinden om de geschoten filmpjes af te spelen op mijn beeldscherm.

Het grootste gemis vind ik dat het nog altijd geen volwaardige mediaspeler is (mkv) om bestanden op mijn NAS af te spelen maar dat doet er niet toe. Kan ik wel een mkv via airplay op mijn maverick osx mbp streamen naar de apple tv?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:56:
[...]

Ah bedankt. Het is inderdaad bestemd om via een iphone (5s), ipad (mini) en Macbook Pro te streamen.
Daarnaast zou ik het ook leuk vinden om de geschoten filmpjes af te spelen op mijn beeldscherm.

Het grootste gemis vind ik dat het nog altijd geen volwaardige mediaspeler is (mkv) om bestanden op mijn NAS af te spelen maar dat doet er niet toe.
Dat vind ik inderdaad ook erg jammer.. Heeft allemaal met de audio-codecs te maken die de AppleTV ondersteunt. Maar verder denk ik dat een AppleTV heel veel bang for bucks is, zeker als je meerdere Apple devices hebt. Heb er laatst een aangeschaft voor mijn ouders, zodat ze Netflix kunnen kijken. Alleen dit is die 99 euro al waard wat mij betreft. En dan heb je nog eens legio andere mogelijkheden met Airplay. Nu alleen nog hopen dat externe partijen ook Apps mogen maken. Uitzendinggemist op je Apple TV lijkt me ook wel relaxed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
[...]

Het grootste gemis vind ik dat het nog altijd geen volwaardige mediaspeler is (mkv) om bestanden op mijn NAS af te spelen maar dat doet er niet toe.
Dat laatste heb ik dus ook, het is zon prachtig apparaat als je een aantal Apple dingen in huis hebt. Ik heb er ook wel 200 voor over als hij de mediaplayer functionaliteiten heeft van een WDTV.
Misschien is de versie van volgend jaar wat uitgebreider, met een goede app store voor 3rd party apps die wel alle bestanden spelen. Dan heeft Apple echt een winner mediaspeler in handen. Ik begrijp de huidige strategie dan ook niet zo, ze proberen geld te verdienen met te huren/kopen films en muziek via iTunes. Ik kan me echter niet voorstellen dat ze hier zoveel geld mee binnenharken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Eswip schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:54:
[...]

Airplay werkt prima met mijn eerste generatie iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
m-m schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:55:
[...]

Airplay werkt prima met mijn eerste generatie iPad?
Ah okee.. Ook mirroring? Ik dacht dat dat alleen kon vanaf de iPad 2 en later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

..

Het grootste gemis vind ik dat het nog altijd geen volwaardige mediaspeler is (mkv) om bestanden op mijn NAS af te spelen maar dat doet er niet toe. Kan ik wel een mkv via airplay op mijn maverick osx mbp streamen naar de apple tv?
Je kunt beter Plex Media Server op je mbp installeren. Daarna via PlexConnect op je ATV afspelen. Gaat hier prima... (behalve dat PMS bij mij op windows staat, maar dat maakt verder geen verschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Eswip schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:04:
[...]

Ah okee.. Ook mirroring? Ik dacht dat dat alleen kon vanaf de iPad 2 en later.
Dat niet, maar audio en video wil gewoon prima. Of werkt spotify alleen met mirroring?
Pagina: 1 ... 10 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.