Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 19:58
Conversies kan met Handbrake. Ook met ondertiteling inderdaad.

Verder werkt Airparrot prima voor het delen van je bureublad en surfen etc. YouTube ook nog wel, maar films kijken wordt em niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Als het alleen om films kijken gaat die bovendien daarvoor eerst nog geconverteerd moeten worden dan zijn er betere opties dan een ATV lijkt me. Of is er nog een andere reden voor je pa om toch hiervoor te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

vooghel

Cunning linguist

MJ23 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:55:
Is er nog een programma voor windows wat de container van het bestand snel overzet naar een itunes geschikt formaat? Het liefst dat de ondertiteling er gelijk in wordt gezet.
iVI is hiervoor prima geschikt, en kan bij de juiste codec in MKV ook pass-thru doen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:09
vooghel schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:18:
[...]

iVI is hiervoor prima geschikt, en kan bij de juiste codec in MKV ook pass-thru doen.
Windows??? Dacht het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MJ23 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:55:
Is er nog een programma voor windows wat de container van het bestand snel overzet naar een itunes geschikt formaat? Het liefst dat de ondertiteling er gelijk in wordt gezet.
HandBrake is gratis, mar ik ben meer tevreden over de Wondershare converter

Op een vlotte pc met gpu ondersteuning zijn mkv's in een kleine 6 minuten omgezet ( met subs )
één op één zonder subs kan zelfs sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
smeerbartje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 07:41:
[...]

Als het om de Mac ging zou ik Subler aanbevelen, maar helaas is die er niet voor Windows :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:07

Shabbaman

Got love?

CUDA zeker? Ik heb een videokaart van de rode fabrikant, maar Handbrake gebruikt mijn videokaart helemaal niet bij het converteren. Op zich kan de GPU dat wel.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik heb een i3, en daar wordt de intel HD van de onboard gebruikt.
Ook Cuda en de versie van de Ati Radeon kunnen worden ingezet, zijn misschien zelfs nog sneller

( op een iets oudere c2d met intel onboard en de N40L ( brazos ) wordt het niet aangegeven )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
Ik zit met het volgende, hopen dat jullie mij de goede richting in kunnen helpen.
Heb servertje staan met Itunes om muziek/films op de ATV's aan te bieden. Nu zou ik ook graag mijn foto collectie hierop willen laten zien. Is dit mogelijk?
Het gaat dan niet om de foto's uit fotostream, maar die lokaal staan.

Op Itunes zijn geen apparaten gekoppeld.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
barry457 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:05:
Ik zit met het volgende, hopen dat jullie mij de goede richting in kunnen helpen.
Heb servertje staan met Itunes om muziek/films op de ATV's aan te bieden. Nu zou ik ook graag mijn foto collectie hierop willen laten zien. Is dit mogelijk?
Het gaat dan niet om de foto's uit fotostream, maar die lokaal staan.

Op Itunes zijn geen apparaten gekoppeld.

Alvast bedankt.
Ik ben bang dat je die mappen wel zult moeten importeren in iTunes daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:11:
[...]

Dat verwachte ik al, maar voor films/muziek heb je gewoon een tabje. Maar foto bestaat niet (bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:03:
Ik heb een i3, en daar wordt de intel HD van de onboard gebruikt.
Ook Cuda en de versie van de Ati Radeon kunnen worden ingezet, zijn misschien zelfs nog sneller

( op een iets oudere c2d met intel onboard en de N40L ( brazos ) wordt het niet aangegeven )
Ik heb geen on-board gpu. Ik zal de trial eens downloaden. Handbrake werkt trouwens al een hele tijd aan support voor OpenCL, dus wellicht kan ik binnenkort ook sneller dan real-time converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:11:
[...]

Nee hoeft niet! :)

In iTunes:
1) File -> Home Sharing -> Choose Photo's to Share with Apple TV
2) Mapje met je foto's kiezen

Op je Apple TV kan je dan via Computers -> etc je foto's bekijken. En je kan ze als screensaver instellen, dan worden ze random afgespeeld als screensaver op je ATV :)

[ Voor 66% gewijzigd door FreakNL op 25-04-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
@FreakNL
THnx, dat was het. Dat ik dat niet zag |:( |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:26:
[...]

In iTunes:
1) File -> Home Sharing -> Choose Photo's to Share with Apple TV
2) Mapje met je foto's kiezen

Op je Apple TV kan je dan via Computers -> etc je foto's bekijken. En je kan ze als screensaver instellen, dan worden ze random afgespeeld als screensaver op je ATV :)
Is dat een vaste setting, of moet je die elke keer opnieuw aanzetten ?
Want het laten mporteren was mijn grootste tegenwerking.
Als ik gewoon onze fotomap kan aanwijzen, dan is het wel prettig ( maar 600GB nl. geen zin in dubbele bestanden op dezelfde server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

smeerbartje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 07:41:
[...]

Ah, gemist dat het op Win moest draaien, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:20:
[...]

Is dat een vaste setting, of moet je die elke keer opnieuw aanzetten ?
Want het laten mporteren was mijn grootste tegenwerking.
Als ik gewoon onze fotomap kan aanwijzen, dan is het wel prettig ( maar 600GB nl. geen zin in dubbele bestanden op dezelfde server)
Is een vaste setting. En er wordt niets geimporteerd, de foto's blijven gewoon op de bestaande locatie staan. Dit is trouwens best een "vergeten" feature van iTunes/ATV, bij mij duurde het ook een jaar voordat ik hem gevonden had. Hij zit ook niet op een al te logische plek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:38
Ik zit nog met een probleem met Apple TV 3.

Heb nu een aantal films omgezet van mkv naar m4v met darin geluid op passtru setting en op AC3 Dolby Digital Pro Logic II. Nu kan ik in itunes prima de film afspelen en is het geluid goed. Maar wanneer ik airplay aanklik dan zie ik prima de film op de tv, maar geluid is foetsie.

Pak ik de app Beamer dan sleep ik de film erin en heb ik ook geluid via de Apple TV naar de TV. Waaraan kan het nu liggen dat wanneer ik Airplay hanteer het geluid wegvalt? Ik moet nog wel eerlijk bekennen dat ik nog niet heb geprobeerd een optische kabel aan te sluiten op de receiver.

Ander probleem waar ik tegen aanloop is dat via de Beamer app ondertiteling bij films een zooitje is. Daar iemand een antwoord toevallig op hoe dit te herstellen?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:11
Vekeerd gelezen.

[ Voor 77% gewijzigd door MJ23 op 02-05-2013 07:23 ]

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wicked-Game schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:19:
Ik zit nog met een probleem met Apple TV 3.

Heb nu een aantal films omgezet van mkv naar m4v met darin geluid op passtru setting en op AC3 Dolby Digital Pro Logic II. Nu kan ik in itunes prima de film afspelen en is het geluid goed. Maar wanneer ik airplay aanklik dan zie ik prima de film op de tv, maar geluid is foetsie.

Pak ik de app Beamer dan sleep ik de film erin en heb ik ook geluid via de Apple TV naar de TV. Waaraan kan het nu liggen dat wanneer ik Airplay hanteer het geluid wegvalt? Ik moet nog wel eerlijk bekennen dat ik nog niet heb geprobeerd een optische kabel aan te sluiten op de receiver.

Ander probleem waar ik tegen aanloop is dat via de Beamer app ondertiteling bij films een zooitje is. Daar iemand een antwoord toevallig op hoe dit te herstellen?
Ik weet niet of dit de oorzaak is, maar Airplay ondersteund maximaal stereo geluid.

Aangezien je film al in iTunes lijkt te staan raad ik je aan om gebruik te maken van thuisdeling om je content te kijken op de AppleTV. Het gedoe met geluid en ondertiteling zou dan ook voorbij moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he,

ik heb problemen met apple tv en foto's

ze lopen niet synchroon met de foto's van mijn imac.

ik heb alle fotos mooi in mapjes enzo en bij me apple tv zie ik die mapjes ook maar ook veel losse foto's ertussen ( heleboel).

ik heb mijn apple tv al herstelt maar dat heeft niet geholpen.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
ik heb gisteren een Apple TV 3th gekocht :)

Heel stoer bij de voordeur uitgepakt omdat de buren het graag wilde zien, trek ik t doosje aan de verkeerde kant open..
En toen zagen we zo de ATV over de stoep rollen :N

Gelukkig alleen een klein deukje in de achterste rand, niks zichtbaars, verder werkt ie prima, ben al druk aant converteren met Handbrake, kijken of ik mijn ouders kan leren werken met t concept "smart living"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 18:52:
he,

ik heb problemen met apple tv en foto's

ze lopen niet synchroon met de foto's van mijn imac.

ik heb alle fotos mooi in mapjes enzo en bij me apple tv zie ik die mapjes ook maar ook veel losse foto's ertussen ( heleboel).

ik heb mijn apple tv al herstelt maar dat heeft niet geholpen.

iemand?
Volgens mij is de enige manier om dat op te lossen in itunes thuisdeling uitschakelen, een andere map om te delen aanwijzen en dan weer de map aanwijzen die je eigenlijk wil delen, en dan thuisdeling opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Orii schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:39:
ik heb gisteren een Apple TV 3th gekocht :)

Heel stoer bij de voordeur uitgepakt omdat de buren het graag wilde zien, trek ik t doosje aan de verkeerde kant open..
En toen zagen we zo de ATV over de stoep rollen :N

Gelukkig alleen een klein deukje in de achterste rand, niks zichtbaars, verder werkt ie prima, ben al druk aant converteren met Handbrake, kijken of ik mijn ouders kan leren werken met t concept "smart living"
Converteren? Airvideo! (server op pc > map selecteren) Airplay op iPad / iPhone laten spelen via netwerk.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Collaborator schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:37:
[...]

Converteren? Airvideo! (server op pc > map selecteren) Airplay op iPad / iPhone laten spelen via netwerk.
Is dat niet een extra omweg ?

Ik converteer ze ook, kleine moeite, 10 minuten en in batch mogelijk.
Dan pikt iTunes ze gewoon op, en zonder problemen ( en extra apparaten ) afspelen

Airvideo gebruik ik alleen voor de mkv's die de ipad2 niet stottervrij wil afspelen

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 04-05-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
FreshMaker schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:38:
[...]

Dan pikt iTunes ze gewoon op, en zonder problemen ( en extra apparaten ) afspelen

Airvideo gebruik ik alleen voor de mkv's die de ipad2 niet stottervrij wil afspelen
WElke instellignen gebruik je voor handbrake precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Carnagy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:21:
[...]Welke instellignen gebruik je voor handbrake precies?
Geen .... Ik ben niet tevreden over het gebruik van resource bij Hanbrake
( ik gebruikte altijd de meegeleverde settings ATV3 )
FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 07:56:HandBrake is gratis, maar ik ben meer tevreden over de Wondershare converter

Op een vlotte pc met gpu ondersteuning zijn mkv's in een kleine 6 minuten omgezet ( met subs )
één op één zonder subs kan zelfs sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

FreshMaker schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:38:
[...]

Een mac heb ik toch altijd wel ergens aan staan. iPad is je "remote"/doorgeefluik. Ik vind het het makkelijkst, het lijkt alsof je meer stappen moet doen, maar je hoeft eigenlijk actief helemaal niks te doen. iPad kan zelfs tijdens het spelen op slot (of iets anders doen)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
mijn mac staat ook vrijwel altijd aan, converteren gaat via een apple scriptje, dus eigenlijk heb ik ook weinig werk aan het importeren naar iTunes..

Vind t wel even goed zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 06:56

KroeT

[...]

Collaborator schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:10:
[...]

Een mac heb ik toch altijd wel ergens aan staan. iPad is je "remote"/doorgeefluik. Ik vind het het makkelijkst, het lijkt alsof je meer stappen moet doen, maar je hoeft eigenlijk actief helemaal niks te doen. iPad kan zelfs tijdens het spelen op slot (of iets anders doen)
Zo doe ik het ook. Kan geen tien uur achter elkaar, want de accu trekt lekker leeg op die manier, maar voor mijn gebruik (slaapkamer, dus hoogstens een serie van 50 minuten) uitstekend. Wel een beetje knappe draadloze verbinding nodig, want mijn ATV is ook draadloos verbonden. Dan gaat de stream dus opeens tweemaal door de lucht, of viermaal - afhankelijk van hoe kritisch je kijkt (van Mac naar router, van router naar iPad, van iPad naar router en van router naar ATV).

[ Voor 19% gewijzigd door KroeT op 24-05-2013 14:18 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Converteren naar mp4 doe ik zelf altijd met het gratis Subler (MacOS only). Deze doet niks aan de video (heeft uberhaupt geen functionaliteit om iets met de video te doen, maar de video moet dus wel h264 zijn) en verandert alleen de container (mkv -> mp4) en eventueel het geluid (dts of ac3 -> aac). Ook kan hij overweg met subs en chapters en staan de relevante nodes aan het begin, waardoor het resultaat ook prima gestreamd kan worden. Converteren gaat daardoor lekker rap, van en naar een ssd gaat voor bijna alle materiaal binnen een minuut.

Heb zelf tot nu toe vrijwel alle films en series die hieruit komen, kunnen afspelen (incl subs en chapters) op mijn atv2, iphone4 en ipad3.

Ohja, voor mountain lion nog wel even de perian ac3-plugin updaten (helpt ook in andere applicaties die dat ding gebruiken): https://code.google.com/p/subler/issues/detail?id=404#c12

[ Voor 11% gewijzigd door Kheldar op 24-05-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:24
Vraagje mbt serie's en misschien kijk ik er over heen of zo , heb in de map iTunes waar muziek etc staat keurig een map gemaakt met de Serie flikken Maastricht

Dus Flikken Maastricht... en daarin submappen met seizoen 1 tot en met 6 .. elke aflevering per seizoen is genaamd, heeft info van de aflevering en is getagd met het seizoen waar ze uit komen en welke aflevering is

Echter als ik apple tv opstart en wil afkijken zitten alle afleveringen door elkaar en niet op seizoen... iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Staan ze in iTunes in de map Films of in Tv-programma's? Films worden op alfabetische volgorde van titel gesorteerd (ongeacht de mapstructuur waar de bestanden in staan), tv-programma's staan per serie en seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
zelf gebruik ik MetaX om de meta-tags van series te bewerken, als ik ze daarna in iTunes zet staan ze meteen goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Goed nieuws voor de Apple TV 3 gebruikers,
Plex Client mogelijk zonder jailbreak

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik de hack erg interessant en creatief vind, maar van de extra mogelijkheden ben ik nog niet echt onder de indruk. Alle genoemde functionaliteit is op eenzelfde manier te realiseren door middel van iTunes en thuisdeling. Toegegeven, dat is niet te gebruiken met alle formaten audio en video, maar daar krijg je dan weer een stukje support en stabiliteit voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
Is er ook nieuws mbt een nieuwe Apple TV tijdens het WWDC volgende week?
Ik wilde er eentje halen deze week ivm actie MM, echter twijfel ik nu.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:01

B2

wa' seggie?

Het jammere hier aan is alleen dat er een Mac als Mediaserver nodig is. Ik gebruik PMS op Linux, mijn macs staan normaal gesproken niet 24*7 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

@B2 hoezo Mac als mediaserver, ?
Plex Media Server (bedoel je dat met PMS?) draait op Mac, WIndows, en Linux
Plexconnect is voornamelijk phyton, en dat draait ook op deze 3.... zelfs op een aantal nasjes heeft men het al aan de praat.. ( plexforums)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb een apple tv 3 en die is met HDMI is aangesloten op onze Samsung UE46B6000 led tv.
De apple tv schakelde normaal automatisch het signaal van onze Ipad door naar de tv als ik op het apple tv tekentje van de ipad klikte. Ook schakelde de apple tv weer uit als ik via de ipad de verbinding verbrak en ging de tv over naar een tv kannaal.

Voor onze vakantie heb ik de tv en apple tv allen uit getrokken van de netspanning en na terugkomst alles weer ingestoken.

Ik moet nu elke keer als ik bijvoorbeeld fotoos wil bekijken van de Ipad op de Tv, eerst op source van de tv afstandsbediening klikken en de HDMI kiezen van de apple tv. Als ik dan weer Tv wil kijken moet ik via source weer naar tv gaan. De apple tv blijft dan gewoon branden en die moet ik met de bijbehorende apple afstandsbediening op direct sluimeren zetten in zijn menu om hem uit te schakelen. Ook heb ik er al de kortste sluimertijd op ingesteld, maar het ding blijft gewoon urennlang aan staan waarbij het lampje dus onafgebroken blijft branden.

Wie weet er hoe ik dit weer zo kan instellen dat alles weer werkt als voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hoe zijn jullie ervaringen met Plex op de ATV3? Ik ben een sporadische film-kijker. Nu niet echt veel problemen met m'n IVI-procedure om het spul in iTunes te krijgen. Ga ik er iets op vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Ik vind het erg mooi werken, maar dat komt ook omdat ik tot op heden weinig aan de atv3 had, aangezien ik nooit echt fijne software had op windows om mkv's snel om te zetten / andere container.
Daarnaast geeft dit nu ook ac3 5.1 door.

Het Plex systeem loopt verder aardig gelijk op met werken via iTunes, alleen zoekt Plex automatisch nog verdere info over de films op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Thanks; toch eens proberen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik heb de eerste stappen gedaan, maar de boel bleef "hangen" op de connect.
ik kreeg wel de dnsrequests te zien in het pythonvenster, maar geen beeldjes.

Nu de synology-spk er is, ga ik het binnenkort verder proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

De plex connect werkt hier prima.
Draai een pms op ubuntu in een VM, zorg er wel voor dat de bekende poorten etc nog niet bezet zjin door andere progs. Zo was er bij mij eerst een conflict tussen apache en plexconnect, de oplossing was het uitschakelen van apache. Zelfde geld voor Bind dns server.

@FreshMaker:
Waar blijft ie hangen op connect? de apple tv of python? Let op dat het ip van de plexconnect en de pms niet mogen wijzigen zodra de scripts ge-edit zijn.

Problemen met de plexconnect+atv3 tot nu toe zijn bij mij beperkt tot:
een aantal films spelen niet, oorzaak niet bekend.
Music library speelt geen muziek af, vraag me af of dit door de lossless audio komt... Iemand anders die wel succesvol Flac etc. kan afspelen ?

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Plexconnect is toch wel erg fijn! En dat voor een betaversie.

Als dit zich doorzet kan ik mijn HDX de deur uitdoen. Support voor myplex zou helemaal geweldig zijn, dan kunnen mijn ouders rechtstreeks vanaf mijn server spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Na een aantal avonden veel lezen, knutselen, commando's inkloppen in "Terminal" heb ik het opgegeven. Na veel proberen en veel info van http://forums.plexapp.com.../136-appletv-plexconnect/ gebruikt te hebben werkt het in de basis op mijn Synology 213 NAS maar het gebrek aan transcoding capaciteiten van de Synology NAS'sen https://docs.google.com/s...SlVReVZhNVBLZ0JxSmc#gid=0 is dit voor mij nog niet (helemaal) de gezochte oplossing en blijft een jailbreak toch wenselijk. Voor mensen die PMS draaien op een PC / Mac enz zal dit zeker van grote toegevoegde waarde zijn en scheelt dit een hoop uren converteer werk. Wat dat betreft dus een goede ontwikkeling. Hopelijk is dit een eerste stap op weg naar meer mogelijkheden op de ATV3 en zullen we ooit nog een jailbreak mogelijkheid krijgen. Ik hou het vooralsnog bij iVI.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:11
Ik heb het geprobeerd te installeren, maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand die me kan uitleggen hoe het moet? ATV software is 5.2.1, maar als ik het terminal command invoer gebeurd er niks.

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Heb nu de laatste plex media server op mijn mini, en hij doet nu ook 5.1 audio bij films met plexconnect op de atv3.
Heb paar films gekeken nu, gaat prima zo. Enige is dat je wat minder functies hebt tijdens film kijken (ondertitels aan of uit zetten, dat moet je dus voor het starten doen)
Heb transcoding op force gezet, en kijk via bedraad netwerk, dus de instelling staat bij mij nu op z'n hoogst, op 1080p 40 mb/s. De pms server draait op een 2.5 ghz core2duo macmini server uit 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
Interessant allemaal, ga hier ook eens mee aan de slag. Wordt tijd dat de Apple TV 3 zonder Beamer-app gebruikt kan worden en niet alleen als Youtube / Dia player fungeert.

Edit: Uiteindelijk na wat uurtjes prutsen afgelopen zaterdag, de Apple Trailer app inderdaad kunnen leiden naar een Plex Media Server. PlexConnect nog niet vanaf de Synology kunnen draaien.

PlexConnect vanaf de Mac werkt prima. Echter heb ik nog geen enkele video kunnen starten. Film of serie. Het project maar even in de gaten houden, het is allemaal nog in een begin stadium.

[ Voor 104% gewijzigd door ChuckyDevil op 02-07-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkef
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:54
Iemand die hier verstand van heeft?

Ik heb een Apple TV gekregen van een kameraad.

Het gaat om de 3e Generatie. Alles in mijn tv geplugd, maar hij blijft maar zoeken naar Datum en Tijd instellingen. Remote controle van Apple reageert ook niet. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 18:36
Wellicht is de batterij van de remote leeg? Anders zou je de datum en tijd instelling moeten kunnen wegklikken met de <menu> toets geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
Heb het zelf ook wel eens zien gebeuren. Bij mij was de Apple TV aan draad netwerk hangen de oplossing. Daarna kon ik draadloos verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
LoneWolf schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:13:
Heb nu de laatste plex media server op mijn mini, en hij doet nu ook 5.1 audio bij films met plexconnect op de atv3.
Heb paar films gekeken nu, gaat prima zo. Enige is dat je wat minder functies hebt tijdens film kijken (ondertitels aan of uit zetten, dat moet je dus voor het starten doen)
Heb transcoding op force gezet, en kijk via bedraad netwerk, dus de instelling staat bij mij nu op z'n hoogst, op 1080p 40 mb/s. De pms server draait op een 2.5 ghz core2duo macmini server uit 2009.
Kan de ATV3 i.c.m. plexconnect niet zonder transcoding werken?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ben wel bang dat Apple bij de volgende update de Trailer app zo aanpast dat alles netjes via SSL getunneled naar een Apple server gaat, en dan is het uit met de proxy pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Bospa01 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:11:
Is er ook nieuws mbt een nieuwe Apple TV tijdens het WWDC volgende week?
Ik wilde er eentje halen deze week ivm actie MM, echter twijfel ik nu.
Het wordt gewoon afwachten... Ik verwacht zelf, als het door gaat:
- zelfde kastje maar nu in het wit (zoals AirPort Extreme)
- 802.11ac Wi-Fi

En de laatste software update zorg ook nog voor:
- bluetooth 4.0 ondersteuning
- muziek kopen in iTunes
- Netflix NL support

En een nieuwe, verbeterde iPhone & iPad Remote app natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 08-09-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
hebben er nog meer sinds kort ruzie met plex?
in python lijkt het er op dat deze nog steeds requests van de trailer app ontvangt en onderschept, maar vervolgens laat de atv niet het plex scherm zien.
Ik heb de plex server en python al verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd op de win7 machine, vanaf m'n android toestel kan ik de bestanden nog wel bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjvisje schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:11:
hebben er nog meer sinds kort ruzie met plex?
in python lijkt het er op dat deze nog steeds requests van de trailer app ontvangt en onderschept, maar vervolgens laat de atv niet het plex scherm zien.
Ik heb de plex server en python al verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd op de win7 machine, vanaf m'n android toestel kan ik de bestanden nog wel bekijken...
Bij de laatste update van de ATv is deze onbedoelde feature eruit gesloopt.
Hier meer.

Hopelijk dat we vanavond horen dat ze de Atv wat meer serieus gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Even kijken of er hier meer mensen last van hebben.

Configuratie:

- AppleTV3 met HDMI aan TV
- Wifi Enabled op een Wifi-N netwerk
- Router Linksys WRT-610N
- Macbook Pro met 2x HDD waarop de films op een 5400rpm HDD staan die als itunes bibliotheek wordt gebruikt.

Bestanden:

- Films zijn mkv's omgezet met mp4tools naar appletv3 compatible files. De films zijn rond de 10GB p/stuk.

Probleem:

Bij het bekijken van films heb ik nu al geregeld dat er na zeg 1,5 uur (soms iets eerder, soms iets later) plots de appletv begint met bufferen. Probleem is dat die de film ook niet meer hervat maar op bufferen blijft staan.

Nu komt het niet altijd voor, kan ook wel eens een film volledig afkijken zonder problemen.

Wat ik zoal al heb gedaan:
- Macbook Pro met ethernet aan router gekoppeld ipv wifi, en wifi uitgeschakeld. AppleTV3 blijft op Wifi-N, dit is al wel merkbaar in de toegankelijkheidssnelheid maar bied nog niet de oplossing.

- AppleTV3 hare reset, dit werkt soms. Ook niet altijd.

Ik kan helaas de appletv3 niet met ethernet bedraden... dus dat is geen oplossing. Tenzij met gebruik van stopcontact netwerken (powerplugs) dit werkbaar is.

Herkent iemand zich in de problemen en heeft iemand een oplossing of een idee waardoor dit soms word veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Wicked-Game schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:27:
Even kijken of er hier meer mensen last van hebben.

Configuratie:

- AppleTV3 met HDMI aan TV
- Wifi Enabled op een Wifi-N netwerk
- Router Linksys WRT-610N
- Macbook Pro met 2x HDD waarop de films op een 5400rpm HDD staan die als itunes bibliotheek wordt gebruikt.

Bestanden:

- Films zijn mkv's omgezet met mp4tools naar appletv3 compatible files. De films zijn rond de 10GB p/stuk.

Probleem:

Bij het bekijken van films heb ik nu al geregeld dat er na zeg 1,5 uur (soms iets eerder, soms iets later) plots de appletv begint met bufferen. Probleem is dat die de film ook niet meer hervat maar op bufferen blijft staan.

Nu komt het niet altijd voor, kan ook wel eens een film volledig afkijken zonder problemen.

Wat ik zoal al heb gedaan:
- Macbook Pro met ethernet aan router gekoppeld ipv wifi, en wifi uitgeschakeld. AppleTV3 blijft op Wifi-N, dit is al wel merkbaar in de toegankelijkheidssnelheid maar bied nog niet de oplossing.

- AppleTV3 hare reset, dit werkt soms. Ook niet altijd.

Ik kan helaas de appletv3 niet met ethernet bedraden... dus dat is geen oplossing. Tenzij met gebruik van stopcontact netwerken (powerplugs) dit werkbaar is.

Herkent iemand zich in de problemen en heeft iemand een oplossing of een idee waardoor dit soms word veroorzaakt?
Ik heb heel af en toe dit probleem ook. Bij mij staat de iTunes library op een Mac Mini (bedraad aangesloten op het netwerk) en is de Apple TV 3 ook draadloos verbonden met een Linksys E4200. Ik heb tot op heden de vinger ook niet op de zere plek kunnen leggen. Het draait nu alweer een maandje of 2 zonder issues. Ik weet wel dat een router reset tot nu toe altijd wel heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddrop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:05
Tjoekie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:08:
[...]

Ik heb heel af en toe dit probleem ook. Bij mij staat de iTunes library op een Mac Mini (bedraad aangesloten op het netwerk) en is de Apple TV 3 ook draadloos verbonden met een Linksys E4200. Ik heb tot op heden de vinger ook niet op de zere plek kunnen leggen. Het draait nu alweer een maandje of 2 zonder issues. Ik weet wel dat een router reset tot nu toe altijd wel heeft geholpen.
Hier ook.
Ik had wel de optie om m'n Apple TV bedraad aan te sluiten en dat heeft het probleem ook niet verholpen. Alhoewel het wel minder is. Wel heel irritant als het gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:24
welke software hebben jullie geïnstalleerd op jullie linksys? Ik maak gebruik van DD-WRT en heb verder geen last van problemen met bufferen.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

• Wicked-Game
Heb zelf de basis Linksys Firmware, DD-WRT nooit geprobeerd, maar als dat een oplossing is kan ik het uiteraard nog wel een keer proberen. Anderzijds denk ik na over de router te vervangen door de Asus RT-66.

Maar voor dit probleem even niet relevant.

Ga het dit weekend even proberen met DD-WRT

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Netflix nu beschikbaar voor NL incl app voor de Apple TV. Werkt super!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Als ik terug ben van vakantie ga ik zeker die maand gratis proberen, ben erg benieuwd.

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 19:44
Mooi vanavond Netflix even proberen

• Mils
Gaat er verder nog iets veranderen bij Apple TV?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:40

talin

ES-MA

Mils schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:50:
Gaat er verder nog iets veranderen bij Apple TV?
volgens hier wel: http://www.iphoneclub.nl/...-18-september-ook-update/

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Mils
Ik had gehoopt dat ze bonjour ook een keer zouden aanpakken. Dat zorgt toch voor veel problemen bij de goedkopere modem/routers(ziggo).

• talin
  • Laatst online: 12-09 16:40

talin

ES-MA

Mils schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:01:
Ik had gehoopt dat ze bonjour ook een keer zouden aanpakken. Dat zorgt toch voor veel problemen bij de goedkopere modem/routers(ziggo).
je geeft het zelf al een beetje aan, ik ken die problemen en ben daarom overgestapt op andere routers en aanbieders.

maar ben benieuwd wat er uit gaat komen de 18de

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• xahmol
Mils schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:01:
Modem/router van Ziggo bridgen en zelf een goede router kopen, dan heb je nergens last van.
Dat is geen reden om naar andere internetaanbieder te gaan.

• Mils
Klopt, maar een hoop mensen hebben hier geen verstand van en denken met een router van ziggo helemaal klaar te zijn.

Dat is toch zonde van zo'n mooi apparaatje.

• tiswat
  • Laatst online: 07:59
Mijn Apple TV3 is inmiddels al 3 uur (!) updates aan het downloaden, ik snap niet wat er mee aan de hand is.

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

xahmol schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:22:
[...]

Modem/router van Ziggo bridgen en zelf een goede router kopen, dan heb je nergens last van.
Dat is geen reden om naar andere internetaanbieder te gaan.
Heb je alleen geen Wifispots meer...

This title is for sale, please send me a PM

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:24
Ik zit te overwegen een Apple TV aan te schaffen om Netflix mee te streamen, maar er gaan nu ook geruchten over een hardware update, dus ik wacht het toch nog even af. Kans is natuurlijk aanwezig dat die door de nieuwe technieken een stuk duurder gaat worden, maar dan kan ik alsnog snel de huidige versie in de uitverkoop scoren.

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
the-body schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:21:
[...]
De meeste router hebben tegenwoordig ook wel wifi hoor...

• xahmol
the-body schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:21:
[...]

Alsof je daar ook maar iets aan mist... Bereik en dekking is dermate belabberd dat je er niets aan hebt. Zeker als je toch al een 3G/4G databundel hebt. (En sorry voor het offtopic).
troftnom schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:33:
[...]
De meeste router hebben tegenwoordig ook wel wifi hoor...
WifiSpots is wat anders dan de privé Wifi binnenshuis. Zie https://www.ziggo.nl/#kla...ternet/diensten/wifispots

[ Voor 56% gewijzigd door xahmol op 12-09-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
croxz schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:11:
[...]

Ik zit te overwegen een Apple TV aan te schaffen om Netflix mee te streamen, maar er gaan nu ook geruchten over een hardware update, dus ik wacht het toch nog even af. Kans is natuurlijk aanwezig dat die door de nieuwe technieken een stuk duurder gaat worden, maar dan kan ik alsnog snel de huidige versie in de uitverkoop scoren.
Ik vraag me dus sterk af wat er gedaan kan worden om de Apple TV uit te breiden. De hardware is op dit moment al prima. De Apple TV is snel en geeft ene prima plaatje. Grote vernieuwing zouden moeten worden doorgevoerd door middel van software, maar dat gaat voorlopig niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
De hardware zou wel iets sneller kunnen. Af en toe vind ik de hardware wel een tikkeltje langzaam.(mierenneukerij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Denken jullie dat de nieuwe appleTV duurder gaat worden dan de huidige? En is het betreft Netflix gewoon een kwestie van inloggen en tv kijken?

[ Voor 33% gewijzigd door RoyK op 13-09-2013 14:56 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Nee. Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Netflix werkt perfect, strak 1080p op je scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Start net m'n atv op, staat er dat er een update is. Lees nergens iets over een update. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Laatst online: 05:37
Gerucht: Nieuwe Apple TV volgende maand.

Ben benieuwd of het meer dan een spec upgrade gaat worden.

[ Voor 40% gewijzigd door jschoorl2 op 13-09-2013 22:03 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

zouden jullie wachten op de nieuwe Apple TV als hij voor het grootste gedeelte enkel Netflix gaat verzorgen in de woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ja, dat ene maandje zou ik nog wachten

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Ja, ik ook hoor. En als je al die maanden al hebt kunnen wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ja, is ook weer zo... het is nu zo een gedoe, met laptops aan de televisie die dan weer niet goed samenwerken... ben in staat om er 1 op marktplaats te scoren haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
RoyK schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:26:
Ja, is ook weer zo... het is nu zo een gedoe, met laptops aan de televisie die dan weer niet goed samenwerken...
Dat ligt vaak aan de gebruiker ....

Al onze laptops gaan gewoon via hdmi / vga aan de tv, en wordt als extra scherm gezien.
kwestie van instellen, wat even lang duurt als een ATV / Mediaspeler / any device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik weet hoe het werkt. Maar regelmatig verliest de tv het signaal van de laptop. Bovendien staat er een laptop op de grond, kabel naar het stopkontakt... Niet echt sjiek / opgeruimd zeg maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:19
Ervarings deskundige,

Kunnen jullie mij vertellen of dit vlekkeloos werkt?

Ik wil een 2e hands apple TV 3 kopen en deze op de slaapkamer neer zetten. Doormiddel van Ipad 4 (iphone 4 werkt volgens mij niet) beeld van de ziggo app mirroren. Aansluiting zou via een home plug moeten gaan verlopen aangezien ik vermoed dat dit stabieler zal zijn dan WIFI.

Doel is geen coax te hoeven trekken naar de slaapkamer en niet een extra HD Decoder te hoeven aanschaffen), en het feit dat de apple tv 3 ingebouwde airplay heeft om muziek te streamen in de slaapkamer (scheelt me weer aanschaf van airport express).

Tv kijken zou dan via de ziggo app op een 32 inch tv moeten gebeuren. Beeld hoeft natuurlijk geen HD te zijn maar moet wel kijkbaar zijn. Voor films zal ik een WD TV live gaan gebruiken aangezien ik hier in de woonkamer ook tevreden over ben en dit een alles slikker is icm Synology NAS Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Als de iPad op hetzelfde netwerk zit als de aTV, moet dit volgens mij gewoon kunnen werken. Als WiFi in de slaapkamer maar stabiel genoeg is en de iPad geen probleem heeft met de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik doe dat ook, zij het met de UPC app. Principe is hetzelfde. Dit zorgt bij mij voor betere beeldkwaliteit dan de (goedkope) Gamma coax kabel die ik jaren geleden getrokken heb.

Gaat prima, beide devices op dezelfde WiFi (Airport Extreme).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:19
Mooi thnx voor de snelle reacties. Dan ga ik daar eens mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Oh wow, Beamer is echt nice. Maar ik vind 15 euro wel wat duur.. Jammer dat de andere tooltjes echt tienduizend keer brakker zijn :/

[ Voor 34% gewijzigd door m-m op 17-09-2013 20:48 ]

• Mils
Hebben jullie al een software update voor jullie Apple tv gehad?

• Ronwiel
  • Niet online
Zojuist de nieuwe update geïnstalleerd. Wel een groot issue met de ondertiteling tegengekomen. De ondertiteling van Netflix video' staan nu midden in het beeld. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Verwijderd

Mils schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:28:
Hebben jullie al een software update voor jullie Apple tv gehad?
Ja maar de update ging niet goed en moest met itunes herstellen, daarna wou hij nog niet opstarten en vroeg weer om itunes. Ik heb toen maar de stekker eruit getrokken en weer erin gedaan. Toen starte hij wel weer goed op.
ronwiel schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 09:15:
Zojuist de nieuwe update geïnstalleerd. Wel een groot issue met de ondertiteling tegengekomen. De ondertiteling van Netflix video' staan nu midden in het beeld. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
De ondertitels waren bij mij geel na de update en de grijze balk weer terug, maar ik heb het kunnen aanpassen in het menu.

• Ronwiel
  • Niet online
Je doelt waarschijnlijk op het toegankelijksheids menu? Ik zie daar helaas niks staan over de positie :(. Hier overigens het probleem in actie.

Netflix ondertiteling

[ Voor 52% gewijzigd door Ronwiel op 21-09-2013 10:34 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.