Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
m-m schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:25:
[...]

Dat niet, maar audio en video wil gewoon prima. Of werkt spotify alleen met mirroring?
Nee.. die werkt ook gewoon met alleen audio, dus zou ook moeten werken op de iPad 1. Thanks for the info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Inderdaad, spotify kan prima vanaf ipad 1 naar AppleTV of Airport Express audio streamen. Gebruik mijn oude iPad 1 als audio streamer via een Airport Express.

[ Voor 32% gewijzigd door troftnom op 07-11-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 09:53
FreakNL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:23:
[...]

Je kunt beter Plex Media Server op je mbp installeren. Daarna via PlexConnect op je ATV afspelen. Gaat hier prima... (behalve dat PMS bij mij op windows staat, maar dat maakt verder geen verschil).
Die tool werkt toch niet meer op de Apple TV 3 na de laatste firmware update van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Jawel hoor, ook voor de nieuwe firmware hebben ze een fix.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57

FreakNL

Well do ya punk?

Inderdaad. En de ontwikkeling houdt voorlopig niet op ook. Prima project, gebruik het dagelijks... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn ATV binnen. Misschien een hele rare vraag maar klopt het dat de menu button naar binnen toe afloopt netzoals de homebutton en dus anders is dan de playknop? (Ik vind het erg lastig te zien op foto's en ik ken niemand anders in de buurt met een remote...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dat klopt, de knoppen hebben een bolling naar binnen. Hoef je dus geen zorgen over te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
DaMarcus schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:40:
Dat klopt, de knoppen hebben een bolling naar binnen. Hoef je dus geen zorgen over te maken :)
Thank u! Wat is dat ding baas zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Laatst online: 07:55

Niellie41

[object Object]

Sinds woensdag heb ik ook een Apple TV. Heel fijn apparaat! Ik sta best versteld hoe makkelijk het is om streams via de MBP en iPad te streamen.

Ik wil nu ook misschien met Plex en PlexConnect gaan werken. Als ik de DNS van Apple TV verander naar het IP adres van mijn PC verander, wat doet dat voor de andere apps zoals Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:18

JB

Cédric roelt!

me_mrtn schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:37:
[...]

Dat klopt, er zijn twee verschillende manieren van AirPlay. Zoals Apple het zelf noemt 'AirPlay', wat gewoon een uitvloeisel is van AirTunes en de andere manier is AirPlay Mirroring. De eerste variant ondersteunt dus iOS-devices, iTunes, speakers en de ATV. AirPlay Mirroring is veel uitgebreider en wordt dus binnenkort ook door Mountain Lion ondersteunt, maar juist weer niet door bijvoorbeeld speakers (logisch ook). Maar het is soms wel verwarrend door Apple gebracht, wat jammer is want de standaard schopt gewoon kont. :)
Hier net nieuw met Apple TV maar ik wil graag dat mijn iPad 3 16:9 projecteerd op mijn tv maar dit lijkt dus niet te kunnen? Nu zou ik dit al afdoende vinden voor bijvoorbeeld internetpagina's maar ook Safari laat bij het openen via mirroring die prachtige zwarte balken aan beide zijden zien :( Mijn iPhone 5 gaat wel netjes op 16:9 maar dat zal dan komen door de resolutie van de iPhone lijkt mij?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

vooghel

Cunning linguist

Het scherm van de iPad is niet 16:9 maar 4:3, dus als je dat 1-op-1 mirrort op je tv krijg je ook 4:3. De beeldverhoudingen worden niet ineens aangepast.
De iPhone5 is inderdaad wel 16:9, dus dat werkt wel.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

vooghel schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:58:
Het scherm van de iPad is niet 16:9 maar 4:3, dus als je dat 1-op-1 mirrort op je tv krijg je ook 4:3. De beeldverhoudingen worden niet ineens aangepast.
De iPhone5 is inderdaad wel 16:9, dus dat werkt wel.
Er zijn schijnbaar wel apps die dit doen :? Streamen kan uiteraard wel FullHD maar vind het jammer dat dit mirroren niet fullscreen getoond kan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 27-11-2013 10:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Maar waar zou dat extra beeld dan vandaan moeten komen? Als je het uitrekt ziet het er raar uit, en worden bijvoorbeeld je icons rechthoekig i.p.v. vierkant. Streamen kan idd wel 16:9, als het bronmateriaal ook maar 16:9 is. Dan krijg je juist bij het bekijken op de iPad zwarte balken (of cropping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 10:26
JB schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:25:
[...]

Hier net nieuw met Apple TV maar ik wil graag dat mijn iPad 3 16:9 projecteerd op mijn tv maar dit lijkt dus niet te kunnen? Nu zou ik dit al afdoende vinden voor bijvoorbeeld internetpagina's maar ook Safari laat bij het openen via mirroring die prachtige zwarte balken aan beide zijden zien :( Mijn iPhone 5 gaat wel netjes op 16:9 maar dat zal dan komen door de resolutie van de iPhone lijkt mij?
Volgens mij is het wel mogelijk om met iPad naar 16:9 te mirroren, maar de app moet het ondersteunden. Er zijn nl. games die airplay dualscreen ondersteunen. Deze schakelen perfect over van 4:3 naar 16:9. (vb Fifa 13) Het kan dus wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Iemand eigenlijk ooit een tooltje (of chromeextensie ofzo) voor OSX gevonden om YouTube-links naar een AppleTV te sturen zonder maar gewoon mirroring te gebruiken? Er zit tenslotte een YouTube-player op het apparaat en vanaf de mobiele website kan iOS het ook. Kwestie van de juiste link uit de DOM halen en het juiste commando naar de AppleTV sturen, zou ik denken. Maar ik kan niets vinden dat daadwerkelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

kdhoe schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:12:
[...]

Volgens mij is het wel mogelijk om met iPad naar 16:9 te mirroren, maar de app moet het ondersteunden. Er zijn nl. games die airplay dualscreen ondersteunen. Deze schakelen perfect over van 4:3 naar 16:9. (vb Fifa 13) Het kan dus wel degelijk.
Maar dan is er geen sprake van mirroren van het scherm, maar een app die zijn output via Airplay kan uitsturen. Bijvoorbeeld Uitzending Gemist NPO (stomme naam) kan dat, maar niet tegelijk met iPadscherm.

Dit 'pillarboxing' is niet anders dan 'letterboxing' van films op tv

Hier staat het ook nog een keer uitgelegd: http://www.macworld.com/a...ing_and_aspect_ratio.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

kdhoe schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:12:
[...]

Heb Perfect Browser voor de iPad nu in gebruik en dat is voor mij afdoende om fullscreen te kunnen mirror-en.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 10:26
JB schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:10:
[...]

Heb Perfect Browser voor de iPad nu in gebruik en dat is voor mij afdoende om fullscreen te kunnen mirror-en.
Interessant! 4,49€ voor een browser vind ik wel duur. Maar het is te overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Vandaag, tijdens Black Friday, m'n tweede Apple TV gekocht (bestemd voor vriendin, kunnen we daar ook mooi Netflix kijken). 88 euris bij de online Apple store, geen gekke prijs vind ik zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Weet iemand hoe Airplay technisch een stream verwerkt? Als ik bijvoorbeeld via de uitzending gemist app op een iPhone een stream naar de Apple Tv stuur. Wat gebeurd er dan?

Komt de stream binnen op mijn iPhone, stuurt die hem vervolgens via het lokale netwerk door naar de Apple TV? Of laat de iPhone alleen weten waar de stream vandaan komt en download de Apple TV vervolgens zelf de content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
ronwiel schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:45:
Weet iemand hoe Airplay technisch een stream verwerkt? Als ik bijvoorbeeld via de uitzending gemist app op een iPhone een stream naar de Apple Tv stuur. Wat gebeurd er dan?

Komt de stream binnen op mijn iPhone, stuurt die hem vervolgens via het lokale netwerk door naar de Apple TV? Of laat de iPhone alleen weten waar de stream vandaan komt en download de Apple TV vervolgens elf de content?
Volgens mij is het het eerste.. Het werkt dus niet zoals Google's Chromecast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik twijfel, als ik bijvoorbeeld een filmpje van Tweakers start op deze manier, zie ik eerst op mijn Apple TV de URL te voorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Als het kan stuurt 'ie gewoon de URL door. En dat kan vrijwel altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Oftewel de Apple TV haal de stream rechtstreeks bij de aanbieder op. Niet bij de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Inderdaad :)

Je ziet het ook aan de URL die in beeld komt als het spelen begint, maar je kan het ook wel aan de netwerkactiviteit op je router/AP/switch/whatever zien.

(En ja: als je je iPhone uitzet of airplane mode aanzet dan stopt de video na een tijdje, maar dat komt omdat ze wél contact houden over meta-dingen (tijd/playpause/etc ;) )

[ Voor 93% gewijzigd door m-m op 29-11-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Met sommige apps (bijvoorbeeld RTL XL) heb ik het probleem dat de stream naar de Apple TV stopt, wanneer het scherm van de iPhone uitgaat. Ik moet dan dus constant mijn vinger over het scherm bewegen.

Meer mensen dit probleem?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
funk-e schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:07:
Met sommige apps (bijvoorbeeld RTL XL) heb ik het probleem dat de stream naar de Apple TV stopt, wanneer het scherm van de iPhone uitgaat. Ik moet dan dus constant mijn vinger over het scherm bewegen.

Meer mensen dit probleem?
Klopt. Maar de appbouwer is daar de schuldige. Niet Apple.
Het kan nml wel goed bewijzen de NPO, Netflix en HBO Go apps die dat issue niet hebben.

De RTL app is helaas redelijk r*k. In meerdere opzichten trouwens. Unskippable reclames tijdens het programma bijvoorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door xahmol op 29-11-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

:'(
bozzo schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:40:
Vandaag, tijdens Black Friday, m'n tweede Apple TV gekocht (bestemd voor vriendin, kunnen we daar ook mooi Netflix kijken). 88 euris bij de online Apple store, geen gekke prijs vind ik zelf :)
Ik zit enorm te twijfelen war ik zal doen. Vandaag kopen, of toch maar wachten op de update (waar nog met geen woord over gerept is)

EDIT,

Schijt, heb het gewoon gedaan. Kan nog wel een jaar wachten, deze doet het vast prima voor een beetje netflix en huis en tuin filmpjes :)

[ Voor 14% gewijzigd door RoyK op 29-11-2013 21:38 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:00
Is het mogelijk om, met een cd in een andere mac af te spelen op de ATV 3? Krijg het niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Een audiocd? Als je 10.9 hebt werkt dat waarschijnlijk wel als je met option+click op het audio-icoontje in je menubar alle audio-output naar de Apple TV zet. Maar via de apple tv tracks skippen enzo zit er dan natuurlijk niet in.

[ Voor 18% gewijzigd door m-m op 30-11-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
blubbers schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:49:
Is het mogelijk om, met een cd in een andere mac af te spelen op de ATV 3? Krijg het niet gevonden.
In iTunes laten afspelen en dan op het AirPlay icoontje klikken en je Apple TV selecteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ik heb nu ingesteld dat ie meteen de cd moet importeren. Ik heb m'n mac mini als itunes server draaien die ik enkel kan benaderen via screen sharing. Dus eerst m'n MBA nemen dan itunes opstarten en dan apple tv nemen is imo te veel werk voor zoiets simpels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

RoyK schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:10:
:'(
[...]

Ik zit enorm te twijfelen war ik zal doen. Vandaag kopen, of toch maar wachten op de update (waar nog met geen woord over gerept is)

EDIT,

Schijt, heb het gewoon gedaan. Kan nog wel een jaar wachten, deze doet het vast prima voor een beetje netflix en huis en tuin filmpjes :)
Bravo! Zelf ben ik uiteraard ook benieuwd naar de ATV4. Ga ik over op aanschaf t.z.t. dan verdwijnt m'n huidige ATV3 naar de slaapkamer. Wel een LCD-scherm daar met HDMI, echter zonder Smart/LAN, dus dat wordt een second-life aldaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks! Ben er blij mee. Maar, ik had verwacht dat ik mijn nas kon aanspreken. Daar staan films op van heu gezin etc.

Had ook verwacht dat ik extra apps kon instaleren zoals uitzending gemist etc

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
RoyK schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 20:44:
Thanks! Ben er blij mee. Maar, ik had verwacht dat ik mijn nas kon aanspreken. Daar staan films op van heu gezin etc.

Apple TV 2 regelen en jailbreaken. Kun je dat doen met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
RoyK schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 20:44:

volgende keer iets beter research doen dan.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

hmm… ik twijfel of ik hem terug breng. Ik ging er vanuit dat ik apps kon installeren omdat ik hier in het topic mee zat te lezen en mensen over de uitzending gemist app aan het praten waren. Aangezien je op de iphone en ipad natuurlijk apps kan installeren, had ik de link al gemaakt. Nu kan ik er alleen Netflix mee kijken.

Kan ik dan helemaal niets doen met mijn AT3 en NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Niet tenzij je er nog iets tussenhangt, nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wat bedoel je met er tussen hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Iets als Plex of een OSX/iOS device waarop je de video afspeelt maar doorstreamt naar de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik heb het een beetje in de gaten.. dat je eigenlijk je iPad gebruikt als media, en dat afspeelt op de tv. Alleen krijg je steeds van die balken links rechts.. omdat het 4:3 natuurlijk niet past op 16:9

Maar daar zijn geloof ik weer apps voor. Ik zou dus uitzending gemist moeten kunnen streamen naar de TV via de Apple TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

RoyK schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:36:
ik heb het een beetje in de gaten.. dat je eigenlijk je iPad gebruikt als media, en dat afspeelt op de tv. Alleen krijg je steeds van die balken links rechts.. omdat het 4:3 natuurlijk niet past op 16:9

Maar daar zijn geloof ik weer apps voor. Ik zou dus uitzending gemist moeten kunnen streamen naar de TV via de Apple TV
Als je mirroring gebruikt is het inderdaad 4:3, echter zal elke fatsoenlijke app bij videobestanden gewoon een full HD output naar je Apple TV kunnen sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Royk, heb je een server ofzo? Kijk dan ook even naar PlexConnect. Zit er geen device meer tussen verder (behalve die server dan)....

Sommige nassen doen zelfs plex media server... :)

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 01-12-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
m-m schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:12:
Inderdaad :)

Je ziet het ook aan de URL die in beeld komt als het spelen begint, maar je kan het ook wel aan de netwerkactiviteit op je router/AP/switch/whatever zien.

(En ja: als je je iPhone uitzet of airplane mode aanzet dan stopt de video na een tijdje, maar dat komt omdat ze wél contact houden over meta-dingen (tijd/playpause/etc ;) )
Briljant! Ben er net achtergekomen dat de NPO app op die manier de publieke omroep zenders kan streamen naar je Apple TV. Dit in combinatie met Netflix is voor mij rede genoeg om de kabel de deur uit te doen. Scheelt toch weer 300 euro per jaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Laatst online: 12-09 09:23
Heb ook plex geinstalleerd maar kan geen ISO of VIDEO_TS afspelen. Moet je ze alsnog omzetten naar i-tunes formaat.

plex website
quote: Note: ISO, IMG, VIDEO_TS, and other "disc image" formats are not currently compatible with streaming over the network. They'll typically only work in a desktop Plex client on the same machine as the Plex Media Server. unquote

en plex faq
How do I use VIDEO_TS or other "disc image" formats for TV content?

Such disc image formats (VIDEO_TS, ISO, IMG, dvdmedia, etc.) are not technically supported for TV content. While you may find various workarounds in the forum that may be acceptable to you to one degree or another, in the long run you will be far better off extracting or encoding each episode into an individual video file and then naming and organizing them according to the Media Naming and Organization Guide.

Dan kun je net zo goed in i-tunes en op atv thuisdeling inschakelen. Heb je hetzelfde.

Of zie ik iets over het hoofd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ja. Want hij speelt wel mkv's en avi's met zowat elk formaat. Thuisdeling via iTunes is alleen mp4 (en dan nog niet allemaal).

Als jij iso's en videoTS hebt moet je iets anders zoeken. Persoonlijk heb ik er daar precies 0 van, alles mkv en Avi hier. En dan is plex perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ronwiel schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:35:
[...]

Briljant! Ben er net achtergekomen dat de NPO app op die manier de publieke omroep zenders kan streamen naar je Apple TV. Dit in combinatie met Netflix is voor mij rede genoeg om de kabel de deur uit te doen. Scheelt toch weer 300 euro per jaar :).
Kon ik mijn vriendin maar zo ver krijgen. :P
Ik heb het apparaat nu 2 weken in bezit en ik blijf me verbazen hoe makkelijk en goed Airplay werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:13
Krijgt iemand Plex i.c.m. Synology en ATV3 aan de praat? Ik krijg het maar niet voor elkaar...
https://forums.plexapp.co...-plexconnect-on-synology/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Infuse 2 is nu beschikbaar. Volgens mij kun je vanaf een NAS streamen naar een Apple TV3 via een iPhone of iPad. Er zijn nog wel een paar beperkingen waaraan gewerkt wordt zoals DTS downmix. Als je iets hebt gedownload met DTS only dan heb je nu (nog) geen audio.

http://blog.firecore.com/11245#disqus_thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
robertwebbe schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:51:
Infuse 2 is nu beschikbaar. Volgens mij kun je vanaf een NAS streamen naar een Apple TV3 via een iPhone of iPad. Er zijn nog wel een paar beperkingen waaraan gewerkt wordt zoals DTS downmix. Als je iets hebt gedownload met DTS only dan heb je nu (nog) geen audio.

http://blog.firecore.com/11245#disqus_thread
Streamen vanaf NAS werkt uitstekend, top!

Nu nog een AppStore op de Apple TV en Infuse op de ATV zelf. Dan heb je de beperkingen van AirPlay niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojanni
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:28
loekf2 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:13:
Meer mensen ooit een ATV 3 met soort pixel grid overlay (dus geen random gekleurde pixels, maar soort wit rooster (met random-achtige pixels) gehad ?

Ligt niet echt aan de HDMI kabel, receiver of Netflix streams (denk ik).

Vermoed dat m'n ATV aan een stervingsproces bezig is. In de GUI (home screen, settings) is niets te zien.
Hi, mijn ATV3 heb ik nog maar 2 maanden, maar ervaar hetzelfde bij het bekijken van Netflix video. Gebruik je de bijgeleverde HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
bojanni schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:39:
[...]

Hi, mijn ATV3 heb ik nog maar 2 maanden, maar ervaar hetzelfde bij het bekijken van Netflix video. Gebruik je de bijgeleverde HDMI kabel?
Er zit toch juist *geen* HDMI-kabel in de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hageneis schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:28:
[...]

Er zit toch juist *geen* HDMI-kabel in de doos?
Er zit inderdaad geen HDMI kabel bij.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Nee, dat vond ik redelijk on-Apple-achtig eigenlijk. Het is weliswaar de norm tegenwoordig om essentiele kabels niet meer mee te leveren, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:13
Vevo werkt bij mij niet meer op de ATV. Hij blijft maar op inloggen staan. Meerdere mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

henkna schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:42:
Vevo werkt bij mij niet meer op de ATV. Hij blijft maar op inloggen staan. Meerdere mensen last van?
Als je een clip wil bekijken gewoon op "play" (rechtsonderin) klikken inplaats van op 't middelste knopje op je ATV remote?

Dat werk dus ook al niet meer :(

Via m'n (IE :o ) browser kom ik nog wel aan m'n playlist :o

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 05-12-2013 23:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

m-m schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:19:
Nee, dat vond ik redelijk on-Apple-achtig eigenlijk. Het is weliswaar de norm tegenwoordig om essentiele kabels niet meer mee te leveren, maar toch.
Ach, aan de andere kant, op een gegeven moment heb je 2 of 3 hdmi kabels. Dan houdt het wel weer op. Vond het niet zo erg dat hij er niet bij zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
xahmol schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:14:
[...]

Streamen vanaf NAS werkt uitstekend, top!

Nu nog een AppStore op de Apple TV en Infuse op de ATV zelf. Dan heb je de beperkingen van AirPlay niet meer.
Werkt hier ook prima op de ipad air maar vanaf internet niet... heb poorten 137-139 en 445 geforward en de firewall uitgeschakeld maar kan het nog niet extern benaderen. Jullie wel?
Trouwens icm met een Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
dkilie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:42:
[...]

Werkt hier ook prima op de ipad air maar vanaf internet niet... heb poorten 137-139 en 445 geforward en de firewall uitgeschakeld maar kan het nog niet extern benaderen. Jullie wel?
Trouwens icm met een Synology DS213+
Nog niet geprobeerd eerlijk gezegd. Dat zou wel moeten werken volgens Firecore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Ja zou wel maar nog steeds niet gelukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik zie ineens 2 nieuwe apps staan. KORTV en Bloomberg.
http://www.iphoneclub.nl/...v-en-kor-tv-in-nederland/

[ Voor 47% gewijzigd door Niellie41 op 11-12-2013 19:43 ]

• blubbers
Ik ga m'n apple tv verkopen. Ik ga terug via m'n mac mini afspelen. Moesten mensen geïnteresseerd zijn stuur je maar een PM. :)

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Niellie41 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:41:
Sinds woensdag heb ik ook een Apple TV. Heel fijn apparaat! Ik sta best versteld hoe makkelijk het is om streams via de MBP en iPad te streamen.

Ik wil nu ook misschien met Plex en PlexConnect gaan werken. Als ik de DNS van Apple TV verander naar het IP adres van mijn PC verander, wat doet dat voor de andere apps zoals Netflix?
Niks, blijft gewoon werken..totdat je je pc uitzet...

[ Voor 8% gewijzigd door Jubby op 22-12-2013 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 11:37
Whaaaa ik word gek! Ik wil dat de Apple TV ALTIJD optisch output aanstuurt. Ik wil NIET dat de Apple TV geluid via HDMI verstuurt. Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Volgens mij kan dit niet. Geluid op je TV muten is de oplossing. En natuurlijk een Harmony ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:58
FreakNL schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:31:
Volgens mij kan dit niet. Geluid op je TV muten is de oplossing. En natuurlijk een Harmony ;)
Inderdaad, mbv een Harmony kom je een heel eind.
Ik heb de apple tv via hdmi aangesloten op mijn versterker, vandaar gaat dan weer een hdmi naar de tv. Op die manier heb ik geen optische kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Jubby schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:27:
[...]

Niks, blijft gewoon werken..totdat je je pc uitzet...
Uiteindelijk PlexConnect maar laten zitten en gebruik de iOS app op de iPad. Werkt ook prima op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zit er wel weer een apparaat tussen en handelingen. PlexConnect is toch wel fijner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nou zo veel meer moeite is het ook weer niet. :P
En ik heb niet altijd mijn PC aan, dan vind ik het wel fijn dat de ATV dan ook werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik wil graag op een andere Apple TV een film bekijken die ik gisteravond heb gehuurd op mijn eigen Apple TV. Helaas krijg ik een foutmelding bij het afspelen: "Deze film wordt al bekeken op een andere Apple TV of computer. Om deze film op deze Apple TV te bekijken, stopt u het afspelen op alle andere apparaten en probeert u het opnieuw". Hoe krijg ik dit voor elkaar? :/ Ik ben niet in de buurt van mij eigen Apple TV. Daarnaast staat deze ook helemaal uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Safaci op 22-12-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica