Plex media server in samenwerking met plexconnect. Ff avondje spenderen om het in te richten, maar daarna zit je gebakken.
http://www.southpolesoftware.com/iVI/iVI.phpMJ23 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:16:
Weten jullie een snelle manier om MKV files te veranderen in een bestandstype dat afgespeeld kan worden via iTunes? Ik wil nl. m'n Apple TV gebruiken om bestanden te benaderen op m'n Mac Mini, maar ik wil airplay mirroring hiervoor niet gebruiken. Het zou het mooiste zijn als ik ook nog de ondertiteling er bij kan voegen.
Ik converteer nu mijn video's met Handbrake, maar wil dit graag op een snellere manier doen.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Thanks voor de reacties. Ik ben toevallig op Beamer terecht gekomen. Werkt voor wat ik wil perfect, dus daar hou ik het maar voorlopig bij
IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8
Beamer is inderdaad super, man man wat is dat een goed programmaMJ23 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:16:
Thanks voor de reacties. Ik ben toevallig op Beamer terecht gekomen. Werkt voor wat ik wil perfect, dus daar hou ik het maar voorlopig bij
Ik kreeg het niet voor elkaar i.c.m. mijn NAS helaas.FreakNL schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:48:
Plex media server in samenwerking met plexconnect. Ff avondje spenderen om het in te richten, maar daarna zit je gebakken.
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
Firecore valt een beetje door de mand op het moment.
Het lijkt erop dat ze helemaal niet willen dat de ATV3 een JB krijgt, en ze al hun kaarten op de Infuse2 gezet hebben.
Het lijkt erop dat ze helemaal niet willen dat de ATV3 een JB krijgt, en ze al hun kaarten op de Infuse2 gezet hebben.
Dat idd, ik vind persoonlijk Mp4Tools wat beter werken.
Vooral op mijn Macs met dikke specs merkbaar sneller dan Subler.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wat een onzin. Alsof Firecore de enige is die JBs maakt. Als zij laks zouden zijn zou iemand anders het wel gedaan hebben.FreshMaker schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:34:
Wat een onzin! Firecore krijgt de jailbreak aangeleverd en zorgen voor een goede implementatie in de software zodat iedereen keurig en zonder problemen iedereen zijn appletv kan upgraden/jailbreaken. Zonder de bekende jailbreakers kan en doet Firecore helemaal niets.FreshMaker schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:34:
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
Overigens is Infuse helemaal top en gebruik ik de jailbreak niet meer, dus van mij zou het zelfs mogen ;-)
Enige wat echt nog mist aan Infuse is Infuse als native app in een officiele AppStore op de ATV om niet meer de beperkingen inherent aan AirPlay te hebben.
Enige wat echt nog mist aan Infuse is Infuse als native app in een officiele AppStore op de ATV om niet meer de beperkingen inherent aan AirPlay te hebben.
Ik heb ook een aTV3 aangeschaft toen de aTV4 niet kwam. Ben er niet zo erg tevreden over. Eigenlijk gebruik ik hem alleen voor AirPlay omdat dit niet goed werkt in XBMC.
Soms gebruik ik hem voor content op mijn MacBook maar daar staat eigenlijk ook alles van op de NAS, en dan is XBMC weer sneller.
Nu was ik wel benieuwd of het mogelijk is een tweede Apple-account (voor Home Sharing) in te stellen zodat de MacBook van mijn vriend tegelijkertijd aangesloten is.
En kan dit eventueel ook simultaan met photostream-foto's?
Soms gebruik ik hem voor content op mijn MacBook maar daar staat eigenlijk ook alles van op de NAS, en dan is XBMC weer sneller.
Nu was ik wel benieuwd of het mogelijk is een tweede Apple-account (voor Home Sharing) in te stellen zodat de MacBook van mijn vriend tegelijkertijd aangesloten is.
En kan dit eventueel ook simultaan met photostream-foto's?
ik ga binnenkort aan mijn eerste synology beginnen, dus mocht iemand inderdaad nog een handleiding voor plexconnect icm synology willen schrijven, dan heb ik ook zeker interesse.
Ik heb vandaag een nieuwe tv gekocht (Samsung UE40F6740), hier heb ik direct weer mijn ATV2 op aangesloten, ik gebruik de Airplay functie er veel, zowel de schermuitbreiding met audio en de audio alleen. Alleen als ik nu Airplay aanzet krijg ik wel beeld maar geen geluid, ook als ik bij de geluidsuitvoer de Apple TV selecteer dan schiet hij direct weer terug naar de interne luidsprekers van mijn Mac.
Ik heb werkelijk niks veranderd aan de instellingen of de Apple TV, slechts van mijn oude tv aangesloten op mijn nieuwe. Bij mij vorige tv deed hij het uiteraard vlekkeloos.
Zie ik iets heel simpels over het oog?
Ik heb werkelijk niks veranderd aan de instellingen of de Apple TV, slechts van mijn oude tv aangesloten op mijn nieuwe. Bij mij vorige tv deed hij het uiteraard vlekkeloos.
Zie ik iets heel simpels over het oog?
Gebruik je een andere HDMI kabel? Staat audio via HDMI aan op de Samsung TV?
Ik ben trouwens erg gelukkig met de 5.3 update en nieuwe untethered jailbreak. Ik heb tot nu toe geen bufferproblemen meer gehad. Met 5.2 was het soms onmogelijk om een film in een keer volledig af te spelen. Nu ook geen meldingen meer dat de film mogelijk haperend wordt weergegeven.
Ik ben trouwens erg gelukkig met de 5.3 update en nieuwe untethered jailbreak. Ik heb tot nu toe geen bufferproblemen meer gehad. Met 5.2 was het soms onmogelijk om een film in een keer volledig af te spelen. Nu ook geen meldingen meer dat de film mogelijk haperend wordt weergegeven.
[ Voor 65% gewijzigd door BillSpaarbank op 10-01-2014 10:54 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn AppleTV (3) geen geluid meer geeft via Airplay als ik muziek afspeel vanaf mijn iPhone 4 (met IOS7).
Ik zie wel links onderin dat het nummer afgespeeld word en ik zie ook op mijn telefoon de teller lopen, maar ik hoor niets meer. Dit heeft vanaf het begin af aan altijd goed gewerkt, maar sinds vorige week niet meer.
Als ik door de menu's heen blader op AppleTV hoor ik wel de klikjes etc. en ook geluid van youtube video's etc. worden gewoon afgespeeld.
Ik zie wel links onderin dat het nummer afgespeeld word en ik zie ook op mijn telefoon de teller lopen, maar ik hoor niets meer. Dit heeft vanaf het begin af aan altijd goed gewerkt, maar sinds vorige week niet meer.
Als ik door de menu's heen blader op AppleTV hoor ik wel de klikjes etc. en ook geluid van youtube video's etc. worden gewoon afgespeeld.
heb nog geen synology, wel apple tv 3, maar heb zeker interesse in een handleiding voor plexconnect icm synology zoals hierboven al diverse malen genoemd.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Verwijderd
Hmm, ik las enkele pagina's terug iets over Infuse 2..
Nu probeer ik media aangesloten op de router, SMB share dus via nPlayer naar mijn ATV3 te sturen.
Resultaat; enkel geluid ongeacht welk bestandstype ik probeer.
Blijkt dat SMB airplay niet ook het beeld kan sturen,
Is dit wel mogelijk via infuse 2? Iemand ervaring hiermee?
Nu probeer ik media aangesloten op de router, SMB share dus via nPlayer naar mijn ATV3 te sturen.
De beamer app for mac werkt perfect, een stuk beter dan airplay van mac.
Verwijderd
Heb helaas geen Mac, ik hoop op deze manier films toch zonder tussenkomst van een PC te kunnen afspelen..Panamera schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:51:
De beamer app for mac werkt perfect, een stuk beter dan airplay van mac.
Ik heb zelf Infuse 2 al gebruikt om te streamen vanuit netwerk shares. Werkte bij mij gewoon prima, en hij ondersteunde in ieder geval alle codecs die ik probeerde.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:41:
Hmm, ik las enkele pagina's terug iets over Infuse 2..
Mijn router heeft zelf ook een mogelijkheid tot het sharen van media, maar dat heb ik niet geprobeerd. Dat zou ik nog wel even kunnen proberen, maar volgens mij zou dat gewoon het zelfde moeten werken als normale netwerk shares.
Is het mogelijk om met een apple tv zonder bijvoorbeeld de ipad of imac radiozenders direct af te spelen?
Ja, je kan internetradio afluisteren direct via de AppleTV. Volgens mij is dat de zelfde catalogus als je te zien krijgt via iTunes op de PC (het zijn er een hele hoop!).
Enige nadeel is dat je niet kan zoeken op naam (of ik heb dat niet gevonden) dus je moet per categorie bladeren op zoek naar een station.
Enige nadeel is dat je niet kan zoeken op naam (of ik heb dat niet gevonden) dus je moet per categorie bladeren op zoek naar een station.
En zenders als 3FM, 538, BNR etc. staan er dus niet tussen.
Werkt goed idd, behalve het ontbreken van DTS audio.Magnetic_Man schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:08:
[...]
Werkte bij mij gewoon prima, en hij ondersteunde in ieder geval alle codecs die ik probeerde.
Verwijderd
Oke bedankt, ja dat van het ontbreken van DTS had ik begrepen, dit komt ivm het ontbreken/erg dure licenties.
Beste oplossing hiervoor is het simpel remuxxen van de bestanden met een AAC kanaal wat ik heb begrepen.
Ik ga er mee bezig!
Beste oplossing hiervoor is het simpel remuxxen van de bestanden met een AAC kanaal wat ik heb begrepen.
Ik ga er mee bezig!
Heb de AppleTV herstart (met down + menu 6 seconden inhouden) en het probleem is opgelost.pdebie schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:11:
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn AppleTV (3) geen geluid meer geeft via Airplay als ik muziek afspeel vanaf mijn iPhone 4 (met IOS7).
En als je betaald met US dollar is het maar €11,-alwaysleft schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:42:
[...]
Beamer is inderdaad super, man man wat is dat een goed programmahttp://beamer-app.com

538 in ieder geval wel, onder "Top 40 / Pop" en dan "538 - Are you in".vooghel schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:33:
En zenders als 3FM, 538, BNR etc. staan er dus niet tussen.
Hé, dat wist ik dan weer niet. Tnx
Verwijderd
Hmm ik ben inmiddels bezig met Infuse 2 maar streamen via airplay lukt niet, hij speelt ongeveer 2 seconden en blijft dan laden voor een erg lange tijd, speelt weer enkele seconden en dan hetzelfde.
Afspelen op de iPad gaat prima, iemand enig idee wat er mis gaat?
Afspelen op de iPad gaat prima, iemand enig idee wat er mis gaat?
Zou Apple ooit nog eens HDMi CEC implementatie willen doen op/voor de ATV3? Vrij irritant dat zo'n basisvoorziening tegenwoordig nog steeds niet aanwezig is 
Voor de rest is 't overigens een perfect ding voor dát waarvoor ik 'm gebruik; Airplay en Netflix.
Voor de rest is 't overigens een perfect ding voor dát waarvoor ik 'm gebruik; Airplay en Netflix.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Sinds kort PlexConnect draaien op AT3 via de trailers.app
Ideaal lekker snel content streamen vanaf mac
Het vergt wel wat tijd om alles werkend te krijgen maar dan heb je wel wat 
voor de geïnteresseerde: https://github.com/ibaa/plexconnect/wiki
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 22:58 ]
Verwijderd
welke OS versie draai je dan?Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:58:
Sinds kort PlexConnect draaien op AT3 via de trailers.appIdeaal lekker snel content streamen vanaf mac
Ik dacht dat Apple deze manier van misbruik van de trailer app eruit gesloopt had.
Ja dat hadden ze er inderdaad uitgesloopt. En dat was na anderhalve dag alweer "gefixed" ook:
http://9to5mac.com/2013/0...apple-tv-update-broke-it/
In het begin van deze "fix" moest je nog met een microusb kabel een certificaat aan de ATV toevoegen, tegenwoordig zit dat zelfs in de webserver van PlexConnect ingebouwd. Twee minuten werk:
http://miapple.me/2013/11...-on-apple-tv-without-usb/
Ik heb PlexConnect ook al een paar keer geplugt in dit topic
Heerlijk open-source project.
http://9to5mac.com/2013/0...apple-tv-update-broke-it/
In het begin van deze "fix" moest je nog met een microusb kabel een certificaat aan de ATV toevoegen, tegenwoordig zit dat zelfs in de webserver van PlexConnect ingebouwd. Twee minuten werk:
http://miapple.me/2013/11...-on-apple-tv-without-usb/
Ik heb PlexConnect ook al een paar keer geplugt in dit topic
[ Voor 33% gewijzigd door FreakNL op 17-01-2014 10:40 ]
Verwijderd
Had zelf Plex ook draaien op mijn Synology maar had via Wlan toch veel last van buffering en veel films kon hij niet afspelen. Maar ik kan wel eens kijken of de zaken bij plex zijn verbeterd.
Heb zelf even geen zin in dat kat en muis spel: veel moeite spenderen aan een oplossing die bij elke nieuwe update van de ATV weer kapot kan zijn.FreakNL schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:38:
Ja dat hadden ze er inderdaad uitgesloopt. En dat was na anderhalve dag alweer "gefixed" ook:
Gebruik zelf de ATV dan maar waar Apple hem voor bedoeld (iTunes in the Cloud muziek, AirPlay en Netflix), de rest doe ik wel via mijn Popcorn Hour A400.
Major ergernis hier trouwens: als ik muziek vanaf mijn iPhone luister via Airplay op mijn Apple TV schiet het volume altijd omhoog op het moment dat de screensaver op de Apple TV inschakelt. Even de volume-toetsen op de iPhone aanraken en het is weer goed. Komt denk ik omdat ik het geluid via mijn TV (hdmi) naar mijn versterker heb lopen. Weet iemand of dit zich ook voordoet als je de rechtstreekse audio-out gebruikt van de ATV? Het is 2 of 3 updates geleden ineens begonnen en ik vrees dat het voorlopig niet gefixt zal worden.
[ Voor 10% gewijzigd door m-m op 17-01-2014 14:26 ]
Mijn ATV hangt rechtstreeks aan de versterker en ik heb die rare sprongen in volume niet.m-m schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:25:
Major ergernis hier trouwens: als ik muziek vanaf mijn iPhone luister via Airplay op mijn Apple TV schiet het volume altijd omhoog op het moment dat de screensaver op de Apple TV inschakelt. Even de volume-toetsen op de iPhone aanraken en het is weer goed. Komt denk ik omdat ik het geluid via mijn TV (hdmi) naar mijn versterker heb lopen. Weet iemand of dit zich ook voordoet als je de rechtstreekse audio-out gebruikt van de ATV? Het is 2 of 3 updates geleden ineens begonnen en ik vrees dat het voorlopig niet gefixt zal worden.
Veel moeite?? Haha, gebruik nu bijna een jaar PlexConnect, en ik heb 1 keer 5 minuten werk gehad toen ik een certificaat moest installerenxahmol schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:38:
[...]
Heb zelf even geen zin in dat kat en muis spel: veel moeite spenderen aan een oplossing die bij elke nieuwe update van de ATV weer kapot kan zijn.
Gebruik zelf de ATV dan maar waar Apple hem voor bedoeld (iTunes in the Cloud muziek, AirPlay en Netflix), de rest doe ik wel via mijn Popcorn Hour A400.
Bovendien kun je in PlexConnect installen dat updates geblokkeerd worden. Ik kijken altijd eerst even op het PlexConnect forum of er al iemand over is, daarna update ik zelf pas
Check, dan sluit ik een extra kabeltje aan voor dit scenario, dank je.Tjoekie schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:15:
[...]
Mijn ATV hangt rechtstreeks aan de versterker en ik heb die rare sprongen in volume niet.
ik sta op het punt er een aan te schaffen hoe werkt dit met whs 2011? vrij simpel of toch niet zo heel erg handig?
?
Wat dacht je van niet?
Tijd voor wat onderzoek denk ik.
Wat dacht je van niet?
Tijd voor wat onderzoek denk ik.
nogal
excuus haha de helft is ook weggevallen zie ik ik reageerde vanaf mn telefoon.
Vraagje, tevreden over Plex met een ATV? Heb zelf een ATV2 en net gejailbreakt en zit nu te twijfelen tussen XMBC of Plex te installeren.FreakNL schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:02:
[...]
Veel moeite?? Haha, gebruik nu bijna een jaar PlexConnect, en ik heb 1 keer 5 minuten werk gehad toen ik een certificaat moest installeren
Bovendien kun je in PlexConnect installen dat updates geblokkeerd worden. Ik kijken altijd eerst even op het PlexConnect forum of er al iemand over is, daarna update ik zelf pas
Heb dan in de meterkast een NAS, Synology DS212j draaien met films en series
Vrij simpel, wel iTunes installeren natuurlijk.Wognummer schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:48:
ik sta op het punt er een aan te schaffen hoe werkt dit met whs 2011? vrij simpel of toch niet zo heel erg handig?
Ik heb op dit moment een Raspberry PI icm met XBMC, erg tevreden over.
Nu wil ik Netflix ook gaan gebruiken alleen dat gaat (nog) niet op de Raspberry.
Ik heb nu 2 oplossingen gevonden een Apple TV3 (+/- 100 euro) of WD TV Play (+/- 50 euro)
Natuurlijk is de WD een prima oplossing voor Netflix. Apple TV3 is weer interessant mocht er ooit een jailbreak komen, kan ik de Raspberry of Apple TV (Apple verkoopt beter dan een WD) weg doen zodat je weer één device hebt.
Hebben jullie nog advies welke ik het beste kan kopen?
Nu wil ik Netflix ook gaan gebruiken alleen dat gaat (nog) niet op de Raspberry.
Ik heb nu 2 oplossingen gevonden een Apple TV3 (+/- 100 euro) of WD TV Play (+/- 50 euro)
Natuurlijk is de WD een prima oplossing voor Netflix. Apple TV3 is weer interessant mocht er ooit een jailbreak komen, kan ik de Raspberry of Apple TV (Apple verkoopt beter dan een WD) weg doen zodat je weer één device hebt.
Een jailbreak voor de ATV3 verwacht ik niet meer, daar wachten we al veel te lang op. Er schijnt op relatief korte termijn een nieuwe ATV te komen: http://www.macrumors.com/2014/01/23/apple-tv-game-support/Marc3l schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:44:
Ik heb zelf geen ervaring met de WD maar het schijnen prima mediaspelers te zijn.
Als je al een Synology hebt, zou misschien Plexconnect iets voor je zijn, icm een appleTV ?Marc3l schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:44:
( evt icm rasplex op de raspberry )
De WD play heeft een server nodig voor media in het netwerk ( DLNA compatible )
[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 24-01-2014 19:00 ]
Macrumors (what's in a name) spreekt over een software update. Geen nieuwe ATV-hardware dus. En dan moet je maar weer afwachten of het lukt die nieuwe software-versie te jailbreaken...Brm-G schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:56:
[...]
Een jailbreak voor de ATV3 verwacht ik niet meer, daar wachten we al veel te lang op. Er schijnt op relatief korte termijn een nieuwe ATV te komen: http://www.macrumors.com/2014/01/23/apple-tv-game-support/
Thanks Brm-G 
Nadeel van de WD Play is dat ondersteuning voor veel formaten ontbreekt, dan heb je de WD TV Live nodig.
Heb idd al een Synology zal er mij eens in verdiepen.FreshMaker schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:59:
[...]
Als je al een Synology hebt, zou misschien Plexconnect iets voor je zijn, icm een appleTV ?
( evt icm rasplex op de raspberry )
De WD play heeft een server nodig voor media in het netwerk ( DLNA compatible )
Nadeel van de WD Play is dat ondersteuning voor veel formaten ontbreekt, dan heb je de WD TV Live nodig.
Nieuwe Apple TV in aantocht
De huidige versie van Apple TV dateert alweer uit eind 2012. Eén van de mogelijke vernieuwingen in de nieuwe versie van de mediaspeler is het besturingssysteem. Deze zou meer op iOS gaan lijken dat Apple op de mobiele apparaten iPad en iPhone gebruikt.
voor het hele bericht: http://www.totaaltv.nl/ni...apple-tv-in-aantocht.html
De huidige versie van Apple TV dateert alweer uit eind 2012. Eén van de mogelijke vernieuwingen in de nieuwe versie van de mediaspeler is het besturingssysteem. Deze zou meer op iOS gaan lijken dat Apple op de mobiele apparaten iPad en iPhone gebruikt.
voor het hele bericht: http://www.totaaltv.nl/ni...apple-tv-in-aantocht.html
Ik heb sinds het weekend een atv 3 en in eerste instantie was ik wel positief; echter nu, na een dag thuiswerken, ben ik wat minder positief.
Ik stream Spotify vanaf m'n iPad (1) nar de atv (die via een kabel aan het netwerk hangt) en merk regelmatig dat de audio 'hapert' (begint behoorlijk irritant te worden). Heb ook nog een htpc draaien (ASRock, met XBMC 11 erop) die ook Airplay ondersteunt en dan heb ik geen last van haperingen.
wat is jullie ervaring hiermee?
Ik stream Spotify vanaf m'n iPad (1) nar de atv (die via een kabel aan het netwerk hangt) en merk regelmatig dat de audio 'hapert' (begint behoorlijk irritant te worden). Heb ook nog een htpc draaien (ASRock, met XBMC 11 erop) die ook Airplay ondersteunt en dan heb ik geen last van haperingen.
bij mij werkt dat ook niet echt.. heb daarom me aiport maar aan me speakers gehangen direct. werkt stuk beter.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Via wat voor een router?mawi schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:35:
Ik heb sinds het weekend een atv 3 en in eerste instantie was ik wel positief; echter nu, na een dag thuiswerken, ben ik wat minder positief.
Heb er zelf bedraad nooit enig probleem mee gehad. Maar bijvoorbeeld de wifi router die je standaard van UPC of Ziggo krijgt ook, daar heb ik al meerdere slechte verhalen over gehoord.
Begreep dat de Ziggo wifi routers het Apple Bonjour protocol nogal vern**ken. Bridgen en een eigen router kopen en er tussen zetten is dan de oplossing.
[ Voor 12% gewijzigd door xahmol op 27-01-2014 17:42 ]
ik heb er een TP-Link WDR-4300 tussen zitten (ipv de Experia Box die KPN bij z'n glasvezel levert). Vreemde is dat m'n ASRock met XBMC erop geen last van heeft (ondersteunt ook AirPlay)
Ik ondervind precies hetzelfde wanneer ik stream vanaf mijn iPhone (wireless) of vanaf mijn MacBook (bedraad). Mijn aTV is ook bedraad aangesloten aan mijn router, dus de bandwidth kan het niet zijn.mawi schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:35:
Ik vermoed dat het een soort bufferprobleem is, want ik heb ook een receiver die Airplay ondersteund. Wanneer ik hiermee verbind, duurt het even voordat mijn stream begint. Bij de aTV begint mijn stream direct, maar wel met haperingen na verloop van tijd.
[ Voor 14% gewijzigd door RnB op 27-01-2014 17:49 ]
In plaats van of achter die Experia Box? Begrijp dat die Experia boxen helemaal berucht zijn. Zelfs zo erg dat het een reden schijnt te zijn vooral geen KPN glasvezel te moeten willen.mawi schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:45:
ik heb er een TP-Link WDR-4300 tussen zitten (ipv de Experia Box die KPN bij z'n glasvezel levert). Vreemde is dat m'n ASRock met XBMC erop geen last van heeft (ondersteunt ook AirPlay)
Zelf geen ervaring mee, maar genoeg horror verhalen over gehoord.
Zie onderstaande links (eerste paar die een Google op Experia KPN AirPlay opleveren) die aangeven dat de Experia boxen met AirPlay / Bonjour de nodige issues hebben:
http://www.onemorething.n...ox-v8-en-bonjour-airplay/
http://www.onemorething.n.../topic/airplay-instabiel/
http://www.klachtenkompas...iet-met-airplay-van-apple
http://forum.kpn.com/t5/I...ppleTV/td-p/162147/page/2
Sterker nog, als ik Internet Radio start vanaf de atv rechtstreeks, ook dan veel last van haperingen. Als dit zo doorgaat, gaat ie mooi terug naar de Media Markt.....RnB schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:49:
[...]
Ik ondervind precies hetzelfde wanneer ik stream vanaf mijn iPhone (wireless) of vanaf mijn MacBook (bedraad). Mijn aTV is ook bedraad aangesloten aan mijn router, dus de bandwidth kan het niet zijn.
Ik vermoed dat het een soort bufferprobleem is, want ik heb ook een receiver die Airplay ondersteund. Wanneer ik hiermee verbind, duurt het even voordat mijn stream begint. Bij de aTV begint mijn stream direct, maar wel met haperingen na verloop van tijd.
Ik bypass de Experia voor Internet verkeer (Experia box handelt alleen nog telefonie en TV af). Ik heb hiervoor een managed Switch geinstalleerd met aparte VLANs.xahmol schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:51:
[...]
In plaats van of achter die Experia Box? Begrijp dat die Experia boxen helemaal berucht zijn. Zelfs zo erg dat het een reden schijnt te zijn vooral geen KPN glasvezel te moeten willen.
Nogmaals: niet gehinderd door enige ervaring met de Experia of glasvezel, maar weet je zeker dat de Experia desondanks niets filtert/blokt/verziekt?mawi schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:54:
[...]
Ik bypass de Experia voor Internet verkeer (Experia box handelt alleen nog telefonie en TV af). Ik heb hiervoor een managed Switch geinstalleerd met aparte VLANs.
Ik vraag het omdat het in mijn ervaring vrijwel altijd als mensen problemen hebben met AirPlay haperingen en een bedrade aansluiting hebben, dit terug te voeren is op AirPlay / Bonjour issues van slechte Experia of Ziggo/UPC boxen.
Heb er in ieder geval zelf echt nooit last van. En gebruik het regelmatig.
Nee, de VLANs zorgen echt voor een afscheiding. Ik bekijk m'n probleem nu even vanuit een voor mij onverwachte invalshoek, m'n versterker. Het geluid loopt via een Toslink kabel van m'n TV naar m'n versterker en het begint er haast op te lijken dat daar iets mis gaat, dat daar de haperingen vandaan komen..... Speel nu audio rechtstreeks op m'n TV (hdmi) en heb vooralsnog geen haperingen meer (daar had ik even niet aangedacht)xahmol schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:57:
[...]
Nogmaals: niet gehinderd door enige ervaring met de Experia of glasvezel, maar weet je zeker dat de Experia desondanks niets filtert/blokt/verziekt?
Heb er in ieder geval zelf echt nooit last van. En gebruik het regelmatig.
Apart. Mijn setup is ook audio met toslink naar receiver en beeld HDMI naar TV (audio overigens ook naar TV, dat kun je niet uitzetten. Maar heb volume TV altijd op 0 staan).mawi schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:37:
[...]
Speel nu audio rechtstreeks op m'n TV (hdmi) en heb vooralsnog geen haperingen meer (daar had ik even niet aangedacht)
Ik denk dat ik nu weet wat het probleem was; mijn receiver staat in een kastje onder de tv en eigenlijk past ie net niet in het kastje (steekt een beetje uit). Resultaat: Toslink kabel kwam een beetje in de verdrukking...xahmol schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:53:
[...]
Apart. Mijn setup is ook audio met toslink naar receiver en beeld HDMI naar TV (audio overigens ook naar TV, dat kun je niet uitzetten. Maar heb volume TV altijd op 0 staan).
Ah, vandaar. Dat klinkt logischer. Lek boven dus?mawi schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:59:
[...]
Ik denk dat ik nu weet wat het probleem was; mijn receiver staat in een kastje onder de tv en eigenlijk past ie net niet in het kastje (steekt een beetje uit). Resultaat: Toslink kabel kwam een beetje in de verdrukking...
Yep, lijkt het wel op. En ik die Apple TV maar vervloeken ;-) Sorry Stevexahmol schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:04:
[...]
Ah, vandaar. Dat klinkt logischer. Lek boven dus?
Verwijderd
Een beetje laat maar, ik heb plex nu ook via de trailer app op mijn atv lopen. Het streamen gaat zeker goed zo maar heb alleen geen ondertitels.Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:58:
Sinds kort PlexConnect draaien op AT3 via de trailers.appIdeaal lekker snel content streamen vanaf mac
Ze zitten er wel (los) bij en ze werken wel via de Mac, pc en mobiel maar niet op de atv.
Heb jij deze werkende gekregen?
Had ik eerst ook idd. Na beetje spelen met de subtitle settings werkt alles ok nu. Heb em geloof ik nu op iOS,PMS gezet. Dan moet mijn server de subtitels er wel bij in transcoden wat natuurlijk wel voor flink meer serverbelasting zorgt, maar totdat dit gefixed is in plex connect een goede oplossing.
Las op het forum bij plex dat ze hiermee bezig zijn, om een srt er dus onder te zetten met directplay (zonder transcoding dus)
Las op het forum bij plex dat ze hiermee bezig zijn, om een srt er dus onder te zetten met directplay (zonder transcoding dus)
Heeft er iemand een idee of ik de Apple TV aan kan krijgen zonder afstandsbediening? Ik ben hem namelijk kwijt en heb niet mijn telefoon oid ingesteld als remote.
Je kan de spanning eraf halen en weer erop zetten. Dan gaat ie vanzelf aan.
Maar dan moet je nog in het instellingenscherm zien te komen en dat gaat niet lukken zonder een remote.
Maar dan moet je nog in het instellingenscherm zien te komen en dat gaat niet lukken zonder een remote.
Bluetooth keyboard?
Of hij schijnt ook te bedienen te zijn met een multifunctionele ab. Misschien alleen de ATV2..
Of via een iPad/iPhone: https://itunes.apple.com/...ote/id284417350?l=en&mt=8
Of hij schijnt ook te bedienen te zijn met een multifunctionele ab. Misschien alleen de ATV2..
Of via een iPad/iPhone: https://itunes.apple.com/...ote/id284417350?l=en&mt=8
[ Voor 98% gewijzigd door RobV op 30-01-2014 19:27 . Reden: Extra info ]
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Heb je misschien ook een Mac die geleverd kwam met een afstandsbediening? Die werken namelijk ook op de AppleTV.
Helaas werken die universele afstandsbedieningen enkel na het handmatig te pairen via het instellingen menu..
Helaas werken die universele afstandsbedieningen enkel na het handmatig te pairen via het instellingen menu..
ATV3 doet het prima met mijn Logitech Harmony 555. Alle commando's zijn al bekend bij Logitech.RobV schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:23:
Bluetooth keyboard?
Kun je niet tegenwoordig instellingen via een iPhone naar de Apple TV bumpen?
De Remote App werkt toch ook gewoon? Of is dat Apple ID afhankelijk?
Over Plex icm ondertitels, gewoon "Force Transcode" aanzetten in het PlexConnect settings dingetje (op de atv)
Over Plex icm ondertitels, gewoon "Force Transcode" aanzetten in het PlexConnect settings dingetje (op de atv)
Verwijderd
Klopt als ik het transcoding aanzet op de server dan gaat het goed.
Mijn Nas (synology 411-II) kan het net aan.
Maar het schijnt dat ze er mee bezig zijn om dit te fixen.
Mijn Nas (synology 411-II) kan het net aan.
Maar het schijnt dat ze er mee bezig zijn om dit te fixen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 16:44 ]
Thuisdeling staat niet aan op de apple TV en dit kan ik dus nu niet aanzetten. Ga dit weekend maar even naar de Media Markt om een nieuwe afstandsbediening te kopen. Zit niks anders op denk ik
Gebruik al een lange tijd m'n Apple TV 2 met plezier (met XBMC). Heb 'm toen hij pas uitkwam gejailbreaked en hij draait dan ook nog op 4.1.1.
Nu wil ik Netflix er op gaan gebruiken, maar die zat er toen nog niet in. Heb nog gegoogled naar een mogelijkheid om het toe te voegen in die versie, maar kon die helaas niet vinden. Mijn vraag is nu hoe ik 'm het best kan updaten naar een versie waarin Netflix wel zit en ik 'm nog steeds untethered kan gebruiken?
Nu wil ik Netflix er op gaan gebruiken, maar die zat er toen nog niet in. Heb nog gegoogled naar een mogelijkheid om het toe te voegen in die versie, maar kon die helaas niet vinden. Mijn vraag is nu hoe ik 'm het best kan updaten naar een versie waarin Netflix wel zit en ik 'm nog steeds untethered kan gebruiken?
5.3 kun je untethered draaien. Volgens mij zit daar Netflix in.Walkman schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:57:
Gebruik al een lange tijd m'n Apple TV 2 met plezier (met XBMC). Heb 'm toen hij pas uitkwam gejailbreaked en hij draait dan ook nog op 4.1.1.
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Dat klopt. Maar dan is wel de hele user interface compleet anders t.o.v. 4.1.1:

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 01-02-2014 11:41 ]
Als dit waar is, gaat het er misschien toch nog een keertje een jailbreak voor de ATV 3 komen
Lekker op tijd nu kennelijk de ATV4 elk moment uit kan komen ;-)m-m schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:17:
Als dit waar is, gaat het er misschien toch nog een keertje een jailbreak voor de ATV 3 komen
Och, ik ga geen nieuwe kopen, dus het zal me wat of dat ding uitkomt voor wat betreft het jailbreaken van m'n ATV 3.
Tja. Als de geruchten waar zijn, een ATV AppStore, vervalt zo goed als elke reden om te jaibreaken. Maar is er tevens wel een erg goede reden een nieuwe ATV te kopen.m-m schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:12:
Och, ik ga geen nieuwe kopen, dus het zal me wat of dat ding uitkomt voor wat betreft het jailbreaken van m'n ATV 3.
[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 02-02-2014 19:30 ]
Goedemorgen,
Beetje stomme vraag misschien maar wil het toch graag weten. Als ik mijn ATV2 bedraad aansluit en via mijn iPad en/of iPhone kijk in bv de Spotify app zie ik hem niet tussen de Airplay staan. Kan dan niet streamen naar mijn ATV2. Trek ik de kabel eruit, draadloos dus, dan zie ik hem wel kan ik bv prima muziek streamen via Spotify.
Klopt dit? Als je gebruik van Airplay wilt maken moet de ATV2 draadloos zijn verbonden of doe ik iets fout? Draadloos pakt die gelijk het 5Ghz netwerk op wat ik gemaakt heb met mijn Apple Time Capsule (2Tb)
Beetje stomme vraag misschien maar wil het toch graag weten. Als ik mijn ATV2 bedraad aansluit en via mijn iPad en/of iPhone kijk in bv de Spotify app zie ik hem niet tussen de Airplay staan. Kan dan niet streamen naar mijn ATV2. Trek ik de kabel eruit, draadloos dus, dan zie ik hem wel kan ik bv prima muziek streamen via Spotify.
Klopt dit? Als je gebruik van Airplay wilt maken moet de ATV2 draadloos zijn verbonden of doe ik iets fout? Draadloos pakt die gelijk het 5Ghz netwerk op wat ik gemaakt heb met mijn Apple Time Capsule (2Tb)
Zou moeten werken, mijn ATV is ook bedraad en mijn iPad is draadloos.
Iets zegt me dat je Wifi op een ander subnet zit dan je WiFi (gebruik je soms een gastnetwerk of een op een andere manier gescheiden WiFi netwerk?) aangezien het Bonjour protocol niet over subnets heenkan/routeerbaar is.
Iets zegt me dat je Wifi op een ander subnet zit dan je WiFi (gebruik je soms een gastnetwerk of een op een andere manier gescheiden WiFi netwerk?) aangezien het Bonjour protocol niet over subnets heenkan/routeerbaar is.
Zie je wel, dacht ik ook. Vriend van mij zei, maakt niet uit joh je ATV2 pakt kwa WIFI je 5Ghz netwerk wat net zo snel of misschien sneller is dan bedraad. Ik heb zins kort thuis Glasvezel met 100mb/s.FreakNL schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:21:
Zou moeten werken, mijn ATV is ook bedraad en mijn iPad is draadloos.
Ik heb dus de fijne Experia box in de meterkast hangen, daarvan WIFI uitgezet.
Daar dan een cat6 kabel op aangesloten naar mijn tvmeubel. Daar een simple switch (Zyxel GS-108B v2 Gigabit Ethernet Media Switch) op die van 1 aansluiting er 8 maakt. En vanuit daar heb ik allemaal cat6 1 meter kabels lopen naar mijn PS3, Eminent 7080, TV kastje van KPN, Synology DS212j en Apple Time Capsule. Die gebruik ik dan voor mijn WIFI op te zetten voor in huis.
Mijn ATV2 staat dus wel op mijn tvmeubel maar gisteravond daar de cat6 kabel uitgetrokken omdat Airplay niet werkte.
[ Voor 20% gewijzigd door Frid0 op 04-02-2014 13:55 ]
Je kan dit gewoon werkend krijgen hoor, 10 minuutjes werk. Je Apple Time Capsule zal wel als router ingesteld staan ipv als access point.
Krijgt je iPad een andere ip range dan je bedrade apparatuur? En in welke poort zit de kabel die van je switch naar je ATC gaat? De wan poort van de ATC zeker?
Dit is verder offtopic, ik zou hier verder gaan:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Krijgt je iPad een andere ip range dan je bedrade apparatuur? En in welke poort zit de kabel die van je switch naar je ATC gaat? De wan poort van de ATC zeker?
Is dat zo, hoe dan??FreakNL schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:48:
Je kan dit gewoon werkend krijgen hoor, 10 minuutjes werk. Je Apple Time Capsule zal wel als router ingesteld staan ipv als access point.
Klopt, want de Apple Time Capsule kan niet overweg met Glasvezel, hierdoor heb ik helaas de Experia box van KPN nodig. Heb daar wel WIFI van uitgezet en dat laat ik dan lopen via de Apple Time Capsule omdat die een stuk stabieler is dan de Experia werd mij verteld door de Glasvezel monteur.
Weet ik niet, zal ik even moeten kijken vanavond als ik thuis ben. Hoe kan ik dat best zien, met Instellingen en dan WIFI op de iPad?
Denk de WAN ja, niet goed begrijp ik?
Wat is dat, wat kan ik daar vinden?
Je moet je ATC instellen als access point, niet als router (zoals hij nu vermoedelijk staat).
Voor de mensen die hun Apple TV iCloud foto's laten zien als screensaver... de mijn lijkt niet de nieuwste foto's uit de stream te pakken. De foto's die hij laat zien zijn nog steeds de foto's die hij bij installatie ook al liet zien.
Daarnaast staan er op Apple TV maar ongeveer 356 foto's (van de 1000) op mijn iPhone. Gaat er iets mis of was die feature leuker op papier (wel leuk om altijd de laatste gemaakte fotos te laten zien).
Daarnaast staan er op Apple TV maar ongeveer 356 foto's (van de 1000) op mijn iPhone. Gaat er iets mis of was die feature leuker op papier (wel leuk om altijd de laatste gemaakte fotos te laten zien).
Heb je al een keer op je apple tv je ICloud foto's geopend? Deze ververst (bij mij) namelijk ook niet automatisch.iAmRenzo schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:17:
Voor de mensen die hun Apple TV iCloud foto's laten zien als screensaver... de mijn lijkt niet de nieuwste foto's uit de stream te pakken. De foto's die hij laat zien zijn nog steeds de foto's die hij bij installatie ook al liet zien.
Ja, daat stonden de nieuwste ook niet bij...Carnagy schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:58:
Heb je al een keer op je apple tv je ICloud foto's geopend? Deze ververst (bij mij) namelijk ook niet automatisch.
Vreemd dat hij dat niet automatisch zelf download.
Er staan weer wat nieuwe apps op de ATV kwam ik zojuist achter. Red Bull TV is wel aardig
O, ga ik even kijken vanavond. Is het wat, Red Bull TV?wimmel_1 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:33:
Er staan weer wat nieuwe apps op de ATV kwam ik zojuist achter. Red Bull TV is wel aardig
En wat voor ATV heb je?
Ik ATV2 met jb. Heb daardoor niet de nieuwste ios erop draaien omdat die nog niet te jb is
Ik heb een ATV3 (uiteraard zónder JBFrid0 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:22:
[...]
O, ga ik even kijken vanavond. Is het wat, Red Bull TV?
En wat voor ATV heb je?
Ik ATV2 met jb. Heb daardoor niet de nieuwste ios erop draaien omdat die nog niet te jb is
Interessant: Als je van de (extreme) sports houd welke door Red-Bull gesponsord worden wél, houd je daar niet van en kijk je bijv. liever naar andere dingen/sporten dan niet.
Gisteravond even gekeken, maar op mijn ATV2 met JB zie ik geen "app" van Red Bull TV. Denk dat het komt omdat de nieuwste software er niet op staat omdat die (nog) te JB is. Wel jammer, want Red Bull TV lijkt mij toch best grappig.wimmel_1 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:32:
[...]
Ik heb een ATV3 (uiteraard zónder JB). en daar is die app gewoon op beschikbaar (én ook een nieuwe iOS versie naar aanleiding van de SSL issues, maar da's niet interessant als je een JB hebt én die JB wil behouden).
Interessant: Als je van de (extreme) sports houd welke door Red-Bull gesponsord worden wél, houd je daar niet van en kijk je bijv. liever naar andere dingen/sporten dan niet.
Maar ja om nou mijn JB op te geven daarvoor....
Er is een nieuwe software update voor Apple tv 2e & 3e generatie. Tegelijk gelanceerd met de IOS 7.1 update.
Ik heb nog geen goede changelist kunnen vinden. De changelist zal uiteindelijk wel op deze site verschijnen: http://support.apple.com/kb/ht4448
Ik heb nog geen goede changelist kunnen vinden. De changelist zal uiteindelijk wel op deze site verschijnen: http://support.apple.com/kb/ht4448
[ Voor 51% gewijzigd door Mils op 11-03-2014 11:40 ]
WP: Ecodan PUHZ-SW50
O.a. een eenvoudigere mogelijkheid om kanalen te verbergen: http://appleinsider.com/a...to-hide-unwanted-channels
Dit topic is gesloten.