[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 569.704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als je zeker weet dat je alles correct hebt aangesloten, denk ik dat je beter een nieuw topic maakt om je probleem uit te leggen, want hier lijkt het weinig mee te maken hebben.

Overigens al geprobeerd om een bestand te versturen tussen een LAN-poort op de modem en een LAN-poort op de router?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 12:09
Iets wat ik niet precies kan vinden in de handleiding. Is het ook mogelijk om de router wireless aan te sluiten op de MODEM/ROUTER/SWITCH?

Dus dan krijg je :

Internet --Kabel--> MODEM/Router --Wireless--> Router --Wireless/Kabels--> PC's

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

Smarron

The bend

Petervanakelyen schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:30:
Als je zeker weet dat je alles correct hebt aangesloten, denk ik dat je beter een nieuw topic maakt om je probleem uit te leggen, want hier lijkt het weinig mee te maken hebben.

Overigens al geprobeerd om een bestand te versturen tussen een LAN-poort op de modem en een LAN-poort op de router?
Alles zat goed aangesloten. Zelfs via kabel aan de router en dan naar de modem ging het traag, evenals kopieren vanuit modem naar de router.

Ik heb het opgelost op een andere manier: De modem en de router zijn vervangen voor een Belkin Wireless N modem/router. Instellen was easy en mijn internet is nog iets sneller geworden ook (De Zyxel trainde hooguit op 18mbit in, de Belkin staat nu op 20.5mbit). Draadloos N ontvangst is goed, zit tussen de 100 en 160mbit, wat ruim zat is.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik heb alles zorgvuldig nagevolgd wat hier beschreven staat, maar ik krijg nog steeds geen internet.

Ik wou dan mijn instellingen weer veranderen, maar ik geraakte niet meer op de router, heb hem dan maar gereset, had de instellingen gebackuped en geraak nu weer op het internet.

Weet er soms nog iemand een andere oplossing voor mijn probleem?
Sitecom WL-153 Router als switch gebruiken?

I do what I like to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43

job

Bartjuuhn schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:12:
Ik heb alles zorgvuldig nagevolgd wat hier beschreven staat, maar ik krijg nog steeds geen internet.

Ik wou dan mijn instellingen weer veranderen, maar ik geraakte niet meer op de router, heb hem dan maar gereset, had de instellingen gebackuped en geraak nu weer op het internet.

Weet er soms nog iemand een andere oplossing voor mijn probleem?
Sitecom WL-153 Router als switch gebruiken?
Twee mogelijkheden waarom het niet werkt..
- je hebt een kabelmodem... en daarom gaat het mis (dit topic is er voor als je twee routers achter elkaar hebt).
- je doet toch iets verkeerds... bouw de boel rustig op.. en voeg telkens 1 onderdeel toe.

Anoniem: 359252

Hallo,

Misschien een domme vraag (hoewel ze zeggen die zijn er niet, er zijn alleen domme antwoorden).

Ik heb ook de bekende modem van Telfort (zyxel en wifi) maar heb een slecht bereik ik huis dus ook een nieuwe router gekocht namelijk de Dlink 655.
Deze moet dus mijn accespoint worden (wifi).

Het aansluiten van deze modem aan de zyxel staat hier wel in hoofdlijnen bescheven, maar wil het iets anders.

Ik wil het wifi signaal van de Zyxel uitschakelen en dus alleen de Dlink gebruiken voor internet.

Moet ik dan iets anders doen dan de handleiding beschrijft (heb gelezen dat het hier 2 draadloze netwerken betreft)?
Verder hoe zit het met de beveiliging van mijn draadloze netwerk? Neem aan dat ik die ook moet instellen toch?

De snelheid van mijn verbinding. Ik lees uitzetten van de firewall?
Wat zijn nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden? Dus modem van Telfort alleen voor VOIP en de DLINK voor internet.

Overigens is er iemand die dit al heeft gedaan graag eventuele opmerkingen plaatsen (dus de DLINK geinstalleerd).

Alvast bedankt,

Tim

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:40

RvL

Ik geloof niet dat 't de bedoeling is om hier je vragen te stellen, zie ook de waarschuwing boven de Quickreply ;)

Omdat je er kennelijk toch niet helemaal uit komt, zal ik je bericht uit dit topic in je eigen topic quoten en uitleggen waar nodig. Dan gaan we in dat topic verder.

[ Voor 6% gewijzigd door RvL op 12-08-2010 10:25 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Petervanakelyen
Anoniem: 359252 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:14:
Hallo,

Misschien een domme vraag (hoewel ze zeggen die zijn er niet, er zijn alleen domme antwoorden).

Ik heb ook de bekende modem van Telfort (zyxel en wifi) maar heb een slecht bereik ik huis dus ook een nieuwe router gekocht namelijk de Dlink 655.
Deze moet dus mijn accespoint worden (wifi).

Het aansluiten van deze modem aan de zyxel staat hier wel in hoofdlijnen bescheven, maar wil het iets anders.

Ik wil het wifi signaal van de Zyxel uitschakelen en dus alleen de Dlink gebruiken voor internet.

Moet ik dan iets anders doen dan de handleiding beschrijft (heb gelezen dat het hier 2 draadloze netwerken betreft)?
Verder hoe zit het met de beveiliging van mijn draadloze netwerk? Neem aan dat ik die ook moet instellen toch?

De snelheid van mijn verbinding. Ik lees uitzetten van de firewall?
Wat zijn nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden? Dus modem van Telfort alleen voor VOIP en de DLINK voor internet.

Overigens is er iemand die dit al heeft gedaan graag eventuele opmerkingen plaatsen (dus de DLINK geinstalleerd).

Alvast bedankt,

Tim
Hangen er ook nog computers vast aan de Zyxel?

Als dat niet het geval is, kan je de Zyxel in Bridge zetten met WiFi uit. Dat kan je normaal gewoon instellen in de webinterface van het beestje (meestal op 192.168.1.1). De D-Link fungeert dan als router die het publiek IP doorkrijgt van de Zyxel. Uiteraard kan je op de D-Link ook inloggen en de beveiliging, portforwarding, QoS, etc instellen.

Anoniem: 324553

Hoe kan ik Belgacom B-Box instellen zodat deze samen werkt met TC.
Uitzetten van wifi op B-BOX is geen probleem, maar hoe moet ik TC instellen zodat deze als default gateway de b-box heeft?
Iemand ervaringen met B-BOX in deze combinatie?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:40

RvL

Als je de ZyXEL in bridge mode zet werkt VoIP niet meer!

Aangezien hij ook VoIP afneemt van Telfort, lijkt me dit dus niet het meest handige advies.

Daarnaast, graag verder in Nieuwe router installeren (DLink-655) voor Telfort

[ Voor 11% gewijzigd door RvL op 12-08-2010 10:44 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• job

job

Anoniem: 324553 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:41:
Uitzetten van wifi op B-BOX is geen probleem, maar hoe moet ik TC instellen zodat deze als default gateway de b-box heeft?
Wat is een TC?
En instellen. als het een router is.. net als alle andere routers.
van bbox naar router via de lan poort. ip adres router zelf met de hand invullen. (staat wel in de topicstart).

[ Voor 32% gewijzigd door job op 12-08-2010 10:49 ]

• Petervanakelyen
Anoniem: 324553 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:41:
Ik neem aan dat je met een "TC" een "Time Capsule" van Apple bedoeld? Als je de TC als router wil gebruiken, zet je de B-Box in brigde en hang je de TC er gewoon aan, anders volg je deze HowTo :)

Spreken we hier overigens over de B-Box 1 (ADSL, Philips, broodrooster-model) of de B-Box 2 (VDSL2, Sagem, langwerpig)?

• job

job

Wat hij hierboven zegt (bbox als bridge) kan inderdaad ook. Maar het is of het een, of het ander.
Niet beiden uitproberen.

Anoniem: 324553

Petervanakelyen schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Ik neem aan dat je met een "TC" een "Time Capsule" van Apple bedoeld? Als je de TC als router wil gebruiken, zet je de B-Box in brigde en hang je de TC er gewoon aan, anders volg je deze HowTo :)

Spreken we hier overigens over de B-Box 1 (ADSL, Philips, broodrooster-model) of de B-Box 2 (VDSL2, Sagem, langwerpig)?
Inderdaad, Time Capsule ... Brigde kan ook als ik Belgacom TV heb?
B-BOX 1 (Philips)

• Petervanakelyen
Hmm, stel maar gewoon de Time Capsule als Access Point in.

Ga eerst naar 192.168.1.1 (configuratiepagina van je b-box) en stel je DHCP-server wat strakker in.
Staat volgens mij (uit het hoofd) ergens bij "Advanced Settings" --> "Home Networking".
Daar stel je in dat hij pas DHCP-adressen mag beginnen uitdelen vanaf 192.168.1.3.

Dan hang je de TC aan je PC (nog niet aan de b-box) en zet je daar de DHCP-server op uit. Geen idee waar dat ergens in de instellingen staat, maar het moet te vinden zijn. Je stelt een vast IP-adres in van 192.168.1.2.
Daarna hang je de TC met een straight LAN-kabel aan LAN1 of LAN2 op de b-box en ook aan LAN1 van de TC (en dus niet de WAN).

En dan zou je normaal beide apparaten moeten kunnen bereiken vanuit je lokaal netwerk. De b-box zit gewoon op 192.168.1.1 en de TC op 192.168.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenabi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-05-2024
HyperBart schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:19:
Iemand nog replies? Aanvullingen, dingen die ik best aanpas? Dingen waarvan je zegt: dat ben je vergeten, ik zou het zo zeggen, van die kleine (of zelfs grote) fouten ?
Een overzichtsscherm van een meer up to date Linksys router zou wel handig zijn. Zit met hetzelfde probleem hier met een Linksys WRT320N. Ik snap alle door jou beschreven stappen, maar boven in het configuratiescherm van de Linksys staat ook 'DHCP automatic'. Moet je dat zo laten staan of veranderen naar static IP? If so, dan moet je naast IP subnets, gateways en DNS'en invullen). En daarmee krijg ik het niet aan de praat.

Update: Bart/ someone else die het weet, toch maar een vraagje in dit topic. Volgens mij doe ik softwarematig alles goed (IP's etc) maar als ik je plaatje van het netwerk uit het begin bekijk lijkt het alsof je op je oorspronkelijke MODEM/ROUTER ook een LAN poort nodig hebt voor de setup. Klopt dat?

Ik wil dus mijn Linksys koppelen aan Speedtouch ADSL modem van Online, alleen op dat Speedtouch ADSL modem zitten alleen maar twee gele Ethernet/WAN poorten. Of hoeft dat geen probleem te zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door Zenabi op 27-08-2010 21:00 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03 13:43

amx

Zenabi schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:19:
[...]

Update: Bart/ someone else die het weet, toch maar een vraagje in dit topic. Volgens mij doe ik softwarematig alles goed (IP's etc) maar als ik je plaatje van het netwerk uit het begin bekijk lijkt het alsof je op je oorspronkelijke MODEM/ROUTER ook een LAN poort nodig hebt voor de setup. Klopt dat?

Ik wil dus mijn Linksys koppelen aan Speedtouch ADSL modem van Online, alleen op dat Speedtouch ADSL modem zitten alleen maar twee gele Ethernet/WAN poorten. Of hoeft dat geen probleem te zijn?
die 2 ethernet poorten zijn LAN poorten, de WAN poort van je speedtouch is de adsl (telefonie) kabel die naar je wandcontactdoos gaat

Wikipedia: Wide area network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zenabi schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:19:
Een overzichtsscherm van een meer up to date Linksys router zou wel handig zijn. Zit met hetzelfde probleem hier met een Linksys WRT320N. Ik snap alle door jou beschreven stappen, maar boven in het configuratiescherm van de Linksys staat ook 'DHCP automatic'. Moet je dat zo laten staan of veranderen naar static IP? If so, dan moet je naast IP subnets, gateways en DNS'en invullen). En daarmee krijg ik het niet aan de praat.
De plaatjes zijn een hulpmiddel, belangrijk is dat je snapt wat en waarom je een optie invult.
Er is namelijk op twee plaatsen spraken van dhcp. De linksys heeft een dhcp-server om zelf dhcp adressen uit te delen. Deze dhcp-server schakel je dus uit. je wilt dat alle pc's een ip krijgen van de speedtouch.
Maar aan de wankant van de router krijgt het ding ook een ip aangeboden via dhcp.

Let op: dit is dus hoe je het instelt als je 2 routers achter elkaar hangt en de eerste wilt latten routeren.
Er zijn meer mogelijkheden (niet beschreven in dit topic).

[ Voor 17% gewijzigd door job op 19-09-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-04 17:24
Hey HyperBart,

Ik ga een netwerk dat op dit moment draait met repeaters (alleen maar ellende) opnieuw opbouwen. Het gaat om ca 4 clients, een printer en een multimediabox. Het huis zit zodanig inelkaar dat één wifi router (in de kelder) onvoldoende is voor dekking in het hele huis en in de tuin.

Dus... Ik begin met een verse Fritzbox in de kelder. Die zit aangesloten op een switch, in de patchkast. Dan wil ik 3 wifi routers als accesspoint door het huis plaatsen (bedraad, dus). 1. Welk merk / type raad jij hiervoor aan?
2. wifi routers via de switch aan de Fritzbox hangen, of liever rechtstreeks in één van de poortjes prikken?

Verder pak ik je handleiding, dus Accesspoints vast IP adres geven, NIET laten DHCP-en..

In het verleden heb ik geprobeerd dit netwerk op te poetsen door 2 subnetten te maken. Eén voor bedraad en één voor wireless. Wat vind jij daarvan? Ik zal nog even de specs van die switch opzoeken, ik heb het idee dat dat ding bij elke wijziging roet in het eten gooit. Misschien zou ik die gewoon moeten resetten na een wijziging?

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378200

Sinds een paar dagen Tele2 Fiberspeed hier in huis. Modem staat beneden bij de ingang, hoogste punt dat bereik moet worden is de derde verdieping. Modem waarmee ik werk is de Comtrend Multi-DSL IAD CT-6373 (standaard geleverd door Tele2), waarop 3 wireless PC's worden aangesloten.

Ik wil morgen graag een wireless router gaan kopen en deze plaatsen op de tweede verdieping als acces point (zoals beschreven in de HOWTO). De verbinding tussen het modem en de router gaat met een kabeltje. Op die manier hoop ik voldoende signaalsterkte te bereiken om een beetje fatsoenlijk te kunnen surfen/downloaden. Situatie wordt dan:

Internet ---> Comtrend CT-6373 ----> te kopen router -------> PC 1, PC 2, PC 3.

Mijn vraag is: zijn er nog (specifieke) overwegingen om rekening mee te houden bij het aanschaf van de router? Bijv. goede/slechte combinaties tussen het Comtrend en andere routers, andere slimme oplossingen, etc. Wilde zelf een routertje oppikken bij Media Markt, waarschijnlijk een Linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat mag geen enkel probleem geven, zolang je de te kopen router maar insteld als Access Point zoals beschreven in deze howto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 19:37
@Bert Beverdam: Waarom koop je niet alleen een Accesspoint als je alleen daarnaar op zoek bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378200

@Bloodshot omdat ik had verwacht dat dit een goedkopere oplossing zou zijn. Vind het ook leuk om een beetje erin om te rotzooien om er hopelijk iets van te leren.

Ben inmiddels aan de slag gegaan. Alvast excuses voor de incorrecte afmetingen van de thumbnails, zal in de toekomst correcte posten.

Heb de handleiding gevolgd, helaas zonder resultaat. Ik krijg de nieuwe router (Sitecom WL-366) niet goed geconfigureerd. Heb het draadloze modem van Tele2 volgens mij goed geconfigureerd (zie eerste screen).
Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/7125/49680498.jpg

Ik heb het IP-adres op 192.168.1.1 laten staan en de DHCP-range aangepast naar 192.168.1.150. De nieuwe router wil ik nu instellen op IP 192.168.1.200 en heb geprobeerd om de DHCP-server te disablen.
Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/5595/88399893.jpg

Volgens mij gaat de DHCP-server wel uit, maar krijg ik geen nieuw IP-adres toegekend. Ik krijg steeds de foutmelding: DHCP Server starting or ending IP adress is illegal. Het IP-adres blijft dan ook hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/8518/74093451.jpg

Wat kan ik eraan doen om te voorkomen dat de nieuwe router steeds terugspringt naar het oude adres?

Nog een tweede vraag: Ik heb de netwerkkabel in de LAN-1 poort van mijn modem gestopt en in de WAN-poort van het draadloze router. Geen connectie. Daarna geprobeerd van LAN-1 poort van mijn modem naar LAN-1 poort van draadloze router. Wederom geen connectie. De juist verbinding is toch van modem LAN-1 naar WAN op de draadloze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Geef je Tele2 modem/router een IP-adres van 192.168.1.1. Laat dat ding IP-adressen uitdelen van 192.168.1.100 tot 192.168.1.200 bijvoorbeeld.

In je Sitecom, stel je het IP-adres in op 192.168.1.2. DHCP-server zet je op "Disable" en van je start en end IP moet je je niets meer van aantrekken aangezien de DHCP-server toch disabled is. Als hij moeilijk begint te doen daarover zet je gewoon het start IP op bijvoorbeeld 192.168.1.240 en het end IP op 192.168.1.250.

Daarna neem je gewoon een UTP-kabeltje en verbind je de Sitecom op LAN-poort 1 met de Tele2 modem op LAN-poort 1. De WAN-poort van de Sitecom gebruik je dus niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-10-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 07:18
kkoenen schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:28:
Hey HyperBart,

Ik ga een netwerk dat op dit moment draait met repeaters (alleen maar ellende) opnieuw opbouwen. Het gaat om ca 4 clients, een printer en een multimediabox. Het huis zit zodanig inelkaar dat één wifi router (in de kelder) onvoldoende is voor dekking in het hele huis en in de tuin.

Dus... Ik begin met een verse Fritzbox in de kelder. Die zit aangesloten op een switch, in de patchkast. Dan wil ik 3 wifi routers als accesspoint door het huis plaatsen (bedraad, dus). 1. Welk merk / type raad jij hiervoor aan?
2. wifi routers via de switch aan de Fritzbox hangen, of liever rechtstreeks in één van de poortjes prikken?

Verder pak ik je handleiding, dus Accesspoints vast IP adres geven, NIET laten DHCP-en..

In het verleden heb ik geprobeerd dit netwerk op te poetsen door 2 subnetten te maken. Eén voor bedraad en één voor wireless. Wat vind jij daarvan? Ik zal nog even de specs van die switch opzoeken, ik heb het idee dat dat ding bij elke wijziging roet in het eten gooit. Misschien zou ik die gewoon moeten resetten na een wijziging?

Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Ik vind het vaak handig als ik alles opnieuw kan instellen, met een schone lei, even de switch leegmaken kan dus wel helpen... (vergeet belangrijke dingen niet even op te schrijven en maak evt een backup van de config).

Persoonlijk ben ik qua switching-apparatuur wel gecharmeerd van de HP-switchen... Voor routing kies ik vaak voor Cisco vanwege mijn opleiding, Watchguard vind ik ook wel leuk, enige probleem is dat je daar jaarlijks een license fee voor moet betalen... Qua thuisgebruik ben ik heel tevreden van mijn 2 WRT54GL's die draaien op Tomato en DD-WRT, van Tomato heb ik iets meer het gevoel dat het betere kwaliteit is dan DD-WRT, die deed af en toe wel eens gek bij mij.

Mijn opstelling thuis bestaat uit HP-materiaal gecombineerd met 2 WRT54GL's en nog wat bij-apparatuur (oude ADSL2+ modem met wifi die ik ook als accesspoint gebruik enz...). Draait als een zonnetje hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Vreemd. Met Tomato op een WRT54G op school had ik bijna om het uur een reboot, terwijl hij met DD-WRT nu al een maand uptime haalt :) De interface van DD-WRT vind ik ook een stuk overzichtelijker. Maar als het bij jou goed draait, is er het natuurlijk ook goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-11-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Oh neen, hier draait alles al een hele tijd stabiel. En ik vond het net een beetje omgekeerd... Ik had hier een WRT54GL staan die ik gebruikte als client op een ander netwerk en die tevens ook terug opnieuw een AP-SSID moest uitzenden. Ik moest toen zoiets kiezen als client ipv client-bridge enz... Best wel gek, als je dacht dat het eigenlijk toch een bridge was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mooi mooi :)
Speedtouch 706, redelijk zeldzame router, doet het goewd :D
Ik had dit eerder al geprobeerd, wist vroeger niet wat DCHP was, dus was ik dan ook afgebleven.

Thanks !

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordremy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 12:34
edit: nevermind, de opmerking bij de quickreply was niet zichtbaar.

[ Voor 92% gewijzigd door lordremy op 10-06-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 13:14
Mijn netwerk gaat nog een stapje (switch) verder. Ik heb nu:

KPN experiabox (modem + router), daarachter een sitecom router (ingesteld als switch) en daarachter een gewone switch. Alles werkt prima.

Nu wil ik echter de laatste switch vervangen door een router met wifi en die laten functioneren als bedraade switch met wireless mogelijkheid, maar het ik krijg het niet werkend.
Als ik die laatste router op vergelijkbare manier instel als de eerste en hem daarachter hang dan krijg ik geen verbinding (ik krijg een adres buiten de 192.168.x.y range en geen gateway toegekend);
Als ik de eerste router/switch eruit haal en die vervang door de tweede router/switch, dan krijg ik wel verbinding.

Los van elkaar doen ze het dus prima als eerste switch, maar ik kan geen van beiden achter de ander hangen. Zie ik iets over het hoofd of is het gewoon onmogelijk?

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
als je ze hetzelfde instelt, en je wisselt ze uit, dan werken ze. logisch.
als je ze dan achter elkaar hangt, maar je wijzigt niks aan de instellingen van de laatste, dan is het in mijn ogen ook logisch dat ie het dan niet doet.

je moet dus wel dhcp uit zetten, en het ding een statisch adres geven dat wel in het zelfde netwerk als de eerste ligt, die dhcp aan heeft staan.

overigens : bedrijfsnetwerken zijn met 10.x.x.x en thuis netwerken zijn met 192.168.x.x. daarin zie j edat bedrijfsnetwerken een veel groter aantal ip adressen kan uitdelen. volgens mij noem je een bedrijfsnetwerk met 10.0.x.x een klasse b adres, en een 192.168.x.x een klasse c adres, en een adres dat helemaal vrij te kiezen is een klasse a adres. bij een netwerk hoort hoort ook altijd een subnetmasker, dat aangeeft welke delen van het adres kan varieren in het netwerk en welke delen "vast" zijn. bij een 10.x.x.x hoot dan een subnet masker van 255.0.0.0, en bij een 192.168.x.x hoort dan 255.255.0.0 in je router kan echter ook staan 255.255.255.0. Dan is slechts het laatste deel van je netwerk aan te passen ( waar je router dus zijn ip adressen moet gana uitdelen.)

eigenlijk specificeer je daarmee de grootte van je netwerk. je kunt in het laatet geval dus 256 adressen in je netwerk krijgen. ( al zijn er daarvan wel een aantal niet beschikbaar omdat ze al een functie hebben zoals bijvoorbeeld broadcast-adres.)

je kunt ook nog specificeren dat je nog minder beschikbare adressen hebt. ik weet niet of je dat ook in je subnetmasker aangeeft, maar dit kun je in ieder geval op een andere manier opschrijven achter een ip adres nog bijvoorbeeld /1 te zetten. dan is er maar 1 adres mogelijk. op veel modems is dit het geval voor de binnenkomende lijn. het betekent dus dat je modem een adres uitgedeeld krijgt door de router van de provider, dat dan altijd hetzelfde is. als je er /16 achter zet is het een klasse c adres, en als je er 24 achter zet een klasse b adres. ( vergelijk, een ipadres opschrijven in binaire cijfers ziet er als volgt uit: 00000000.00000000.00000000.00000000 je ziet, 4 groepen van 8 bits. totaal 32 bits.
als je dus 192.168.x.x hebt, geef je met het getal achter de schuin streep aan welk deel daarvan kan worden uitgedeeld, en dus kom je op dat de helft kan worden uitgedeeld, en staat er dus /16 achter.

je kunt er dus ook nog van maken /8 of /4, waarbij respectevelijk slechts de laatste 8 en de laatste 4 bits kunnen veranderen van een ip adres.

als je nu ook nog gaat kijken welke schrijfwijze 10.0.0.0 , 192.168.0.0 hebben, en je kijkt ook hoe je 127 en 128 255 en zulke vaak voorkomende getallen binair worden geschreven, dan is ook makkelijker te begrijpen waarom mensen zomaar zulke ogenschijnlijke random getallen heeft gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
engelbertus schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:53:
overigens : bedrijfsnetwerken zijn met 10.x.x.x en thuis netwerken zijn met 192.168.x.x. daarin zie j edat bedrijfsnetwerken een veel groter aantal ip adressen kan uitdelen. volgens mij noem je een bedrijfsnetwerk met 10.0.x.x een klasse b adres, en een 192.168.x.x een klasse c adres, en een adres dat helemaal vrij te kiezen is een klasse a adres. bij een netwerk hoort hoort ook altijd een subnetmasker, dat aangeeft welke delen van het adres kan varieren in het netwerk en welke delen "vast" zijn. bij een 10.x.x.x hoot dan een subnet masker van 255.0.0.0, en bij een 192.168.x.x hoort dan 255.255.0.0 in je router kan echter ook staan 255.255.255.0. Dan is slechts het laatste deel van je netwerk aan te passen ( waar je router dus zijn ip adressen moet gana uitdelen.)
Euhm :X

Doorgaans wordt idd een 10.X.X.X range gebruikt voor grotere netwerken, vaak bij bedrijven, maar om deze range nu een "bedrijfsrange" te noemen is te kort door de bocht... Een bepaald merk van netwerkapparatuur deelde standaard in de 10.0.0.0 range uit...

Je hebt ook een foutje gemaakt omtrent de klasses van netwerken.
Wikipedia: IP address

Kijk maar even bij IPv4 Private Adresses...

In de TS staat ook nog wat omtrent subnetting

Nofi ;)

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 19-08-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik zie helaas de plaatjes niet van de Howto, kan dit gefixt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 13:14
engelbertus schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:53:
als je ze hetzelfde instelt, en je wisselt ze uit, dan werken ze. logisch.
als je ze dan achter elkaar hangt, maar je wijzigt niks aan de instellingen van de laatste, dan is het in mijn ogen ook logisch dat ie het dan niet doet.

je moet dus wel dhcp uit zetten, en het ding een statisch adres geven dat wel in het zelfde netwerk als de eerste ligt, die dhcp aan heeft staan.
Engelbertus, Ik volg je niet helemaal. Je zegt dat het logisch is dat het niet werkt als ik niets aan de instellingen wijzig en ze dan achter elkaar hang. Beiden hebben DHCP uit en beiden hebben een IP-adres in de range van de KPN-(hoofd)router (buiten zijn DHCP-pool), maar geen identiek adres, dus ik begrijp niet goed wat er dan wel gewijzigd dient te worden.
Ik proef uit jouw verhaal dat ik twee routers achter elkaar wil zetten, maar ik wil er drie achter elkaar zetten, waarvan de laatste twee dus als switch gebruikt worden.

Ondertussen is er een ander probleem opgedoken in de huidige opstelling (sitecom-router als switch achter KPN-(hoofd)router) . Er treed sinds kort namelijk enorme packet loss op als er meer dan één computer op de sitecom is aangesloten (ping test timed out). In dit topic (en in fora elders) werd aangegeven dat na het volgen van de How-To het netwerk wel werkte maar dat het internet traag was, bv door Smarron en Checkeys Beide heren hebben dit opgelost door een nieuwe router te kopen, maar dat wil ik (nog) niet.
Nieuwe bekabeling, een factory reset van de sitecom en deze How-To opnieuw uitvoeren hebben tot nu toe niet geholpen. Ik ga nog kijken of er packet loss optreed als ik een subnetwerk maak van de sitecom.

Heeft iemand nog een idee?

Edit
Oplossing:
Deze how-to vergeten, een factory reset en een cross-cable ertussen voor de sitecom. Feitelijk een subnetwerkje maken dus. Om een of andere vage reden doet alles het dan wel zonder packet loss.
Achter de sitecom router een andere router als switch hangen (middels deze how-to) werkt dan wel en zo is alles alsnog opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door GigaDave56 op 16-10-2011 14:03 ]

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 13:31

TimvH

Kletsmajoor

Wij hebben hier een Thomson TG712, die staat hier in het huis en daar zijn alle PC's op aangesloten en de draadloze apparaten via WiFi. In de garage hebben wij een Sitecom WL-340 die is aangesloten op de TG712 binnen. Nu wil ik de WL-340 als acces point gebruiken. Er staan 2 PC's in de garage en die kunnen niet aan de Thuisgroep van binnen worden toegevoegd en daar komt dadelijk ook onze HomeServer te staan. Die wil ik natuurlijk aankunnen via het interne ip adres, in de garage kan dit maar binnen niet. Hoe kan ik dit allemaal regelen?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

*lama

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 13-01-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-04 12:08
vijf jaar na de start van dit topic is het nog steeds relevant, well done!

Duidelijk verhaal, moet voor de meeste mensen toch te begrijpen zijn lijkt mij. Ik heb wel twee tips:
1. De afbeeldingen werken niet, tenminste niet bij mij. Het lijkt erop dat de server waar naar verwezen wordt ze niet meer heeft of in ieder geval niet op die plek.
2. Het is misschien handig om in stap 7 nog duidelijker te vermelden dat het gaat om een verbinding van Lan naar Lan. Als je alles letterlijk volgt, dan gaat dat ook goed, maar het het is niet overbodig om dat toch met zoveel woorden te vermelden. Het kan er natuurlijk ook aan liggen dat de afbeeldingen het niet meer doen en dat die het normaal gesproken al duidelijk genoeg maken.

Hoe dan ook, mij heeft het geholpen alles in te stellen zoals ik het graag hebben wil, ook al heb ik hele andere apparaten, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Mij heeft het niet geholpen. Want ik begrijp niet alles wat in startpost staat. Maar het is duidelijk dat dit topic "dood" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:48
D'r is niets 'dood' aan dit topic, wat er in staat is nog steeds voor veel mensen nuttig en van toepassing. Er valt alleen weinig meer over te discussieeren, want alles wat er te zeggen valt is al gezegd. :)

Maar inderdaad: de plaatjes in de TS doen het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:44

Bob Popcorn

Plop!

Klein kickje...

Ik woon in een studentenhuis en ik ben de "netwerkbeheerder". Sinds een tijdje hebben we echt een rete instabiel netwerkje... Zwaar balen natuurlijk want internet is wel een primaire levensbehoefte. We hebben een standaard modem van Online welke als DHCP fungeert, deze gaat via een relatief lage kwaliteit kabel naar boven, daar hangt een WRT120N als AP in switch mode.
Aan deze switch hangt weer een kabel waaraan dan uiteindelijk een WRT160 hangt. Is het beter om tussen de WRT120N en de WRT160 nog een bedrade switch te doen zodat het netwerk niet 1 grote Daisychain is?

Ik heb vaak problemen met connecten met m'n iPad, iPhone en Macbook Air, dan krijg ik een "Unable to connect, timeout" error. Na een reset van de desbetreffende router doet alles het weer een paar dagen. Ik heb deze problemen alleen met de laatste AP in de lijn, kan deze rot zijn of ligt het aan de opstelling?

-edit-

Per persoon hebben we ongeveer 3 á 4 apparaten in het netwerk hangen (laptop, smartphone, tv's, consoles, tablets etc). In totaal ongeveer 30 apparaten.

[ Voor 8% gewijzigd door Bob Popcorn op 02-04-2012 13:27 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55

BHQ

Pfoe, dat is een aardige lijst :o Sowieso is dat standaardmodem dat ook DHCP't een beperkende factor (zeker als mensen gaan torrenten enzo is 't een wonder dat zo'n ding niet om de haverklap volloopt).

Als je geen VOIP gebruikt zou ik persoonlijk je ADSL modem in bridge mode gooien, daar een _goede_ router aan (Embedded bakje met pfSense?) en daaraan een zwik switches.

Ik zou persoonlijk enkel switches gebruiken en je access points ergens random in het huis waar de dekking goed is. Je kan evt. nog kijken naar alternatieve firmwares als OpenWRT om eea wat stabieler te krijgen.

Rule of thumb: _een_ apparaat dat aan NAT/PAT doet voor je gehele woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 09:44

Bob Popcorn

Plop!

Jarpse schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:15:
Pfoe, dat is een aardige lijst :o Sowieso is dat standaardmodem dat ook DHCP't een beperkende factor (zeker als mensen gaan torrenten enzo is 't een wonder dat zo'n ding niet om de haverklap volloopt).

Als je geen VOIP gebruikt zou ik persoonlijk je ADSL modem in bridge mode gooien, daar een _goede_ router aan (Embedded bakje met pfSense?) en daaraan een zwik switches.

Ik zou persoonlijk enkel switches gebruiken en je access points ergens random in het huis waar de dekking goed is. Je kan evt. nog kijken naar alternatieve firmwares als OpenWRT om eea wat stabieler te krijgen.

Rule of thumb: _een_ apparaat dat aan NAT/PAT doet voor je gehele woning.
Een van de Linksys routertjes zou dus beter het DHCP gedeelte over kunnen nemen, al dan niet met DD-WRT? Ik heb weinig zin in een embedded bakje thuis aangezien er ná mij in huis eigenlijk niemand is met wat basiskennis van netwerken (ik heb CCNA 1 t/m 3).

UIt jouw bericht haal ik nog meer dat het daisychainen zoals we het nu doen ook beter op een andere manier kan? Dus bijv. met een switchje de WiFi router in het midden uit het netwerk halen...?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55

BHQ

Dat modem moet (als de optie er is) enkel modemmen, die dingen gaan vaak half stuk met zoveel gebruikers (door de hoeveelheid NAT sessies). Als dat allemaal wat lastig is, haal dan alle routers uit je netwerk of maak ze in ieder geval passief, dus dat ze niet routeren en dhcp'en. Qua klapperend wlan: even met Inssider kijken of je geen smerige congestie van een wlan in de buurt hebt. De opstelling is iig niet optimaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Geen idee of dit al aangehaald is, geen zin om tien pagina's door te lezen.
Hetzelfde SSID in het hele huis/pand, hiervoor moet bij iedere router hetzelfde SSID worden ingesteld, hetzelfde kanaal en dezelfde beveiligingssleutel -en manier. (BV. WEP <> WEP / WPA <> WPA / WPA2 <> WPA2) Ook de versleutelingstechniek (AES of TKIP) moeten hetzelfde zijn !
(hier heb ik niet altijd even goede ervaringen mee, ik zend altijd twee verschillende SSID's uit, zodoende heb ik dus twee "draadloze netwerkjes")
Why the hell zou je die AP's op hetzelfde kanaal zetten? Daar is geen enkele reden toe. Het is zelfs ten sterkste aangeraden om elk AP op een eigen kanaal te zetten (met de nodige spacing). Ja, zelfs als de AP's hetzelfde SSID dragen en dus eigenlijk eenzelfde netwerk vormen. Twee AP's op hetzelfde kanaal geeft alleen maar storingen met slechte netwerkprestaties tot gevolg.

Mijn draadloze netwerk hier bestaat uit verschillende AP's, elk op een apart kanaal. Werkt al jaren zonder problemen :-)

Kijk ook eens naar de grote enterprise wifi netwerken. Daar zie je (normaal) ook een rotatie in de kanalen van de AP's.

Overigens zijn er alleen maar voordelen gekoppeld aan het feit dat je één netwerk hebt (overal zelfde SSID) in plaats van voor elke ruimte of voor elk AP een netwerkje te maken. Zo kan je zonder veel onderbrekingen etc door je huis roamen. Iets wat met afzonderlijke netwerken een ramp is. In het laatste geval gaat je adapter immers blijven vasthouden aan dat netwerk tot hij het signaal echt verliest. Heb je één netwerk, dan gaat hij automatisch roamen als het signaal te zwak wordt en een beter signaal in de buurt is.
Toegegeven, die huis tuin en keukenbrol ondersteunt dit misschien niet altijd even goed, maar met degelijk materiaal en vooral een goede installatie (dwz AP's op verschillende kanalen) werkt dit feilloos ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:06
Prima HOWTO maar toch kom ik er helaas niet uit, misschien omdat ik een mac heb.

Hier in het studentenhuis hebben we een gezamelijke router maar omdat deze bedroevend presteert heb ik thuis nog een andere router uit een doos vandaan getoverd. De router in het studentenhuis is een Netgear WNR3500 en de andere router is een belkin 2.4GHz wireless router. De belkin wil ik als mijn eigen access point gaan gebruiken.

Het probleem onstaat al bij het benaderen van de belkin router. Omdat ik geen ethernetpoort heb kan ik deze niet direct koppenen aan mijn macbook. Ik weet dus niet hoe ik deze router moet gaan benaderen. Ik heb de belkin router gereset en aangesloten met een ethernet kabel aan de netgear router.

Nu is mijn vraag of ik de belkin kan benaderen zonder deze direct aan een computer te hangen. Als dit niet mogelijk is, via welk ip moet ik deze dan benaderen als ik de router aan een computer hang van een huisgenoot?

Het adres waarmee ik de router uit het studentenhuis benader is 10.0.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Belkin routers staan default op 192.168.2.1 (subnetmask 255.255.255.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:06
Henk007 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:15:
Belkin routers staan default op 192.168.2.1 (subnetmask 255.255.255.0)
Thanks. Maar zou ik er zo draadloos in moeten kunnen komen? want dat doet die helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik weet niet of default wifi aan of uit staat. Is het erg moeilijk om even de handleiding van dat ding te downloaden en die door te lezen ?
Sluit hem gewoon met een ethernetkabeltje aan en waarschijnlijk krijg je vanzelf een IP uitgedeeld met DHCP. Daarna configureer je hem zoals in deze howto beschreven is en geeft hem een adres in de 10.0.0.x range. Zet wifi aan configureer dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Erg nuttig dit topic, van mij mag deze sticky op de eerste pagina worden.

Mijn TP-Link TL-WR1043ND werkt nu als een tierelier met mijn Ziggo Cisco modem/router/switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447496

Ja, erg handig. ik had ineens last van haperingen tijdens het HD streamen op mijn netwerk en de oorzaak kon niet extern liggen.
ik check alles na en de SSID was niet gelijk aan de modem voor 1 Wi-Fi. netjes ingevuld en broadcast aan. NAT (net als DHCP) hoort uit te staan op je AP. de router/modem levert al NAT en je wil geen NAT <=> NAT.
ik heb de AP gewoon 192.168.178.2 gegeven, de range van router/modem op 100 - 64(CPEs) gezet, dus de AP staat buiten de DHCP geleverde IPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Misschien is het handig om in de TS te vermelden dat je een andere LAN poort moet proberen als je het niet aan de praat krijgt.

Gisteren wou ik van mijn oude WRT54G een AP maken en nadat ik het IP adres had veranderd en DHCP disabled was de router niet meer te benaderen, na veel proberen en lang zoeken kwam ik er vandaag achter dat je LAN poort #2 moet gebruiken (3 en 4 werken waarschijnlijk ook).
Nadat ik LAN poort #2 had gebruikt werkte het de eerste keer....of ik moet gisteren keer op keer dezelfde fout gemaakt hebben, maar dat lijkt me sterk.

Bron: http://www.wikihow.com/Co...54G-to-Be-an-Access-Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341617

Hallo,

Nou heb ik meerder malen deze how to gevolgd, het lukt me echter nog steeds niet. Het gaat hier om een KPN Experia box, als ik op deze router inlog zie ik vrijwel geen details. Ik weet dat het ip adres 81.207.211.4 is, maar verder kan ik geen range en dergelijke zien? Hoe kan ik hier achter komen? De tweede router die ik wil koppelen is een TP-link (TL-WR841N).

Momenteel is het zo dat als ik alle stappen gevolgd heb, er wel een extra netwerk ter beschikking is, maar er geen internet verbinding is.

Ik hoop dat er nog mensen reageren op dit topic.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is het 'verkeerd' als je voor je WIFI i.p.v. de ingebouwde wifi KPN Experiabox (Thomson TG789vn) een Linksys WRT160N gebruikt MAAR die Linksys is ZO ---> aangesloten: utp kabel van LAN-poort 4 (Experiabox) naar WAN-poort (WRT160N)? Ik heb gewoon internet 'op/via' de WRT160N hoor....want zo heb i het nu aangesloten. Geen problemen daarzo.

Ik heb wel de WRT160N in een nieuwe reeks gezet: 192.168.2.1 (met DHCP van 192.168.2.100 t/m ....149)

Want de Experiabox zit in de reeks: 192.168.1.254 (met eigen DHCP-pool...weet even niet welke range)

Maar zoals ik al zeg: Er zijn geen problemen zo qua internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dubbele NAT is niet aan te raden (en is exact wat er in je huidige setup gebeurd). Voor gewoon gebruik vormt het meestal geen probleem, maar als je ooit een port moet forwarden zal je dat dubbel moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Laatst online: 04-01 19:06
ik heb een iets ander vraagstuk mbt tot een wifi accesspoint.

ik wil mijn linksys wrv200 die stof staat te vangen, gebruiken om het wifi signaal in huis op te vangen en vervolgens via een utp kabeltje, verbonden aan de televisie, ervoor te zorgen dat ik via de tv youtube filmpjes e.d. te kijken.

Ik heb al een diverse keren geprobeerd om op internet te vinden hoe ik dit voor elkaars zou kunnen krijgen. Het is me tot op heden nog niet gelukt.

kan dit en hoe krijg ik dit voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Laatst online: 28-06-2024
arjoderoon schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:34:
ik heb een iets ander vraagstuk mbt tot een wifi accesspoint.

ik wil mijn linksys wrv200 die stof staat te vangen, gebruiken om het wifi signaal in huis op te vangen en vervolgens via een utp kabeltje, verbonden aan de televisie, ervoor te zorgen dat ik via de tv youtube filmpjes e.d. te kijken.

Ik heb al een diverse keren geprobeerd om op internet te vinden hoe ik dit voor elkaars zou kunnen krijgen. Het is me tot op heden nog niet gelukt.

kan dit en hoe krijg ik dit voor elkaar?
De WRV200 ondersteunt geen bridge/cliënt mode zover ik weet, WDS (Wireless Distribution Sytem) word wel ondersteunt, maar je andere router moet ook WDS ondersteunen.

Als je er niet uitkomt kun je beter een nieuw draadje beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149899

Ik heb een UBEE modem/router. Ik wil een extra accespoint op zolder. Ik heb zowel een Sitecom WL-611 als een D-link 655. Nu heb ik in beide enkel DHCP uitgeschakeld en ze vervolgens boven aan de switch gehangen van LAN naar LAN. Bij de Sitecom werkt het wel (standaard IP), maar de D-link werkt niet (ook standaard IP). Ik zie hem ook niet als ik alle WIFI punten in de de straat bekijk. Is hij gewoon kapot, of moet ik bij de D-link extra handelingen doen? Moet ik bijvoorbeeld op de D-link een static IP instellen buiten het DHCP van de UBEE? Bij de Sitecom hoefde ik eigenlijk verder niets aan te passen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 149899 op 11-09-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Duidelijke en relevante HowTo! Ik wil de kennis nu zelf toe gaan passen op een router die ik nog aan moet schaffen. Ik heb interesse in een TP-Link TL-WR1043ND, maar vraag me af of deze ook de noodzakelijke instelmogelijkheden zodat deze als AP gebruikt kan worden?

Thankx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Bertje1 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:54:
Ik heb interesse in een TP-Link TL-WR1043ND, maar vraag me af of deze ook de noodzakelijke instelmogelijkheden zodat deze als AP gebruikt kan worden?
Ik verwacht van wel, maar kan je dat niet zelf uitvinden door de handleiding door te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Bedankt voor de tip!
Heb het al gevonden. Het is uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb een zelfde probleem. Ik heb een Caiway Arris Modem en wil daaraan een Modemrouter (sitecom WL-118) hangen om als wifi accespoint te dienen. Als ik de modemrouter aansluit op de caiwaymodem via de eerste switch poort van de sitecom router geeft hij het signaal wel bedraad door. Nu wil ik dus de WIFI geactiveerd hebben maar kom ik er niet uit.

Ik kan niet in de Caiway Arris modem komen, wat moet ik aanpassen in de Sitecom modemrouter om dit te bereiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
smirri schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:40:
Ik heb een zelfde probleem. Ik heb een Caiway Arris Modem
De modem/router die je nu hebt is niet relevant.
en wil daaraan een Modemrouter (sitecom WL-118) hangen om als wifi accespoint te dienen.
Mwah, zou denk ik moeten kunnen.
Als ik de modemrouter aansluit op de caiwaymodem via de eerste switch poort van de sitecom router geeft hij het signaal wel bedraad door.
Ik denk dat je de Sitecom in eerste instantie *niet* aan de modemrouter moet hangen, maar eerst bedraad direct aan een PC of laptop: eerst direct aansluiten & configureren d.m.v. de webinterface, dan pas op je LAN (modem/router) aansluiten. Zie hoofdstuk 1 van de handleiding.
Nu wil ik dus de WIFI geactiveerd hebben maar kom ik er niet uit.

Ik kan niet in de Caiway Arris modem komen, wat moet ik aanpassen in de Sitecom modemrouter om dit te bereiken??
Je hebt de startpost van dit topic doorgenomen? Welke stap loop je op vast, wat zie je als settings in de browser waar je niet uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirri
Ok ik hb de stappen drie keer doorlopen. 1 van de 3 keer heb ik extra de subnetmask aangepast, omdat ik dacht dat het misschien daar aan lag.
Ik heb de modemrouter losgekoppeld en stand alone geconfigureerd. Dhcp disabled en het ipadres aangepast. De originele modem heeft 83.128.58.92, dus had ik er 83.128.58.150 van gemaakt toen aangesloten en de wireless getest, maar wel verbinding en geen internet. Eenmaal dit ook gedaan en daarbij het subnetmask aangepast aangezien die in t netwerk 255.255.252.0 is maar dit bood geen soelaas.

Heb je nog opties voor mij, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat zijn publieke IP-adressen. Waarom wil je je Sitecom instellen als Access Point, lijkt me dat je hem gewoon als router wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirri
Ja dat vermoeden had ik al. Die modem van caiway geeft direct het internet signaal door op de pc en als ik dan ipconfig doe geeft hij dat ipadres.
Als ik de sitecom modemrouter na een reset aansluit werkt hij wel als switch via kabel maar niet via wifi(ik had dat ook even getest).
Ik weet dus niet het default gateway aangezien hij een publiek adres toont zoals jij zegt
Ik wil hem als router gebruiken ja, maar wel het wifi gedeelte.

[ Voor 8% gewijzigd door smirri op 13-01-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Oh, blijkbaar is die Sitecom een ADSL modem/router. Die kan je niet gebruiken als router i.c.m. een kabelmodem. Als Access Point instellen lukt wel, maar dan krijgen clients rechtstreeks een publiek IP-adres (en daar heb je er bij Caiway maar één van). Koop uit de pricewatch een router (zoals deze bijvoorbeeld), dat is de eenvoudigste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249481

Hoi

Ik heb een konig n11 wirreless router achter een cisco gehangen en alles ingesteld.

Het werkt nu en inmiddels heb ik ook de dhcp uitgezet maar het lukt me niet om de nat uit te zetten zodat ik die op de cisco kan regelen.

Ik ben al de hele middag bezig ermee, dinggetjes proberen, google, die verrekte kleine handleiding lezen niks.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 249481 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 00:03:
Het werkt nu en inmiddels heb ik ook de dhcp uitgezet maar het lukt me niet om de nat uit te zetten zodat ik die op de cisco kan regelen.
D'r zijn dacht ik drie dingen van belang:
1) DHCP uitzetten
2) vast IP adres aan het ding geven - binnen je LAN range, maar buiten de DHCP range van je primaire router
3) je 'wireless access point' op een LAN poort aansluiten, *niet* meer aan de WAN poort.

Het klinkt alsof je (3) nog niet gedaan hebt - klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 249481 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 00:03:
Het nat gebeuren vindt plaats tussen de wanpoort en de lanpoorten. Als je de wanpoort niet gebruikt wordt er dus geen nat toegepast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249481

job schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:09:
[...]

Het nat gebeuren vindt plaats tussen de wanpoort en de lanpoorten. Als je de wanpoort niet gebruikt wordt er dus geen nat toegepast :).
Ik heb alle 3 de dingen gedaan die vanaalte opsomde, dat had ik al meteen gedaan.

Dan zit er toch iets mis op de cisco, bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
HyperBart schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:12:

• Hetzelfde SSID in het hele huis/pand, hiervoor moet bij iedere router hetzelfde SSID worden ingesteld, hetzelfde kanaal en dezelfde beveiligingssleutel -en manier. (BV. WEP <> WEP / WPA <> WPA / WPA2 <> WPA2) Ook de versleutelingstechniek (AES of TKIP) moeten hetzelfde zijn !

Ik heb dus gekozen voor 1 SSID i.c.m. 2 x WDR4300, maar niet voor hetzelfde kanaal op de 2.4 en 5 GHz frequenties.

Mijn vraag is: wat is wijsheid? Moet ik ze wel op hetzelfde kanaal zetten, zitten de routers dan elkaar niet in de weg? Verder heb ik bij de 5 GHz frequentie natuurlijk een lijstje met andere kanalen (40 t/m 50 of of zo?), moet ik daar ook rekening houden met 5 kanalen ertussen? :?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Hier een nieuwe puzzel, hopelijk heeft iemand van jullie een tip. Ik heb het stappenplan van page 1 meerdere malen doorlopen en krijg het nog niet werkend aan de praat.

Router/Modem: Ubee (van ziggo)
Wireless router: Sitecom 300n XR wl-303

Ik probeer dus de sitecom als AP in te zetten en de Ubee als router. Stappen die ik doe:
1. reset wireless router
2. laptop via lan kabel aan wireless router
3.ip adres naar 192.168.178.2 zetten (ubee is 192.168.178.1 en DHCP aan en levert tussen .30 en .99 adressen uit)
4. dhcp uit
5. ubee kabel naar lan poort ipv wan op sitecom

Het enige waar ik nog valsspeel is dat ik bij stap 2 alle lankabels die in de poorten zitten er gewoon in laat. Zou dit uit kunnen maken?.

Eindresultaat is dat ik wireless router wel kan connecten via wifi maar dat deze mi een soort van voorlopig ip adres heeft gekregen en ik zie staan DHCP JA en iets als device disconnected.

Tips? Thanks!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-05 16:26
Alles opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04 08:00
Ik heb van Online een Thomson TG712 en een Huawei HG655D. De eerstgenoemde is volledig dichtgetimmerd en moet dus als Router/modem gebruikt worden. De tweede, de Huawei, kan ik wel vrij goed aanpassen. Ik heb de stappen gevolgd in deze HOW-TO echter krijg ik nog steeds geen verbinding met het internet.

Ik kan wel zien dat de Huawei data ontvangt van de Thomson, maar om een of andere reden pakt hij het internet niet. Op een zekere pagina kan ik, volgens mij, aangeven waar het signaal vandaan komt. Daarbij staan ook de volgende opties:
- IP-Routed (PPP
- IP-Routed (IP)
- PPPoE_Bridged
- IP-Bridged

vinkje bij IP-extension (ofzo)

Iemand enig idee hoe ik dit aanpak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

Daniel36

vernieuwde formule

Ik doe een kickje.
Gisteren mijn oude modem van Ziggo en tp-link wr1043nd router vervangen door een Cisco modem/router met wifi.
Werkt goed en nu heb ik een wifirouter over, die wil ik gaan gebruiken om de dekking in de achtertuin en bovenverdieping te verbeteren.
Na zoeken in het forum deze howto gevonden (dank :Y hyperbart) en me een beetje voorbereid door flink te lezen.
Morgen wil ik het proberen werkend te krijgen, ben benieuwd.
Update na afloop... :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 538686

Ten eerste: prima HOWTO - door het een paar keer te lezen (en te doen) is het eigenlijk een peuleschil. Als je maar goed leest ;)

Ik heb vorige week mijn oude WRT54GL omgetoverd naar een AP, dat ging goed. Enige dat ik niet voor elkaar krijg is dat mijn wrt nu ook een draadloos signaal afgeeft dat ik kan gebruiken. Als ik bijvoorbeeld met een laptop me wil aanmelden op mijn nieuw aangelegde SSID, krijgt ie geen IP adres. Geen idee wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 18:46

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 538686 schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:20:
Ik heb vorige week mijn oude WRT54GL omgetoverd naar een AP, dat ging goed. Enige dat ik niet voor elkaar krijg is dat mijn wrt nu ook een draadloos signaal afgeeft dat ik kan gebruiken. Als ik bijvoorbeeld met een laptop me wil aanmelden op mijn nieuw aangelegde SSID, krijgt ie geen IP adres. Geen idee wat ik fout doe.
Wauw...een peuleschil alleen het werkt niet... 8)7

Krijg je wel een IP adres als je de laptop met een kabel aansluit?
Zit de AP via een LAN poort aangesloten (en zit er niets in de WAN poort)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou, het werkt in zoverre dat als ik een LAN poort gebruik, hij het gewoon doet (dat was de peuleschil zeg maar). configureren van mn wifi op de wrt lukt dus niet.

AP zit aangesloten via LAN poort, niets in de WAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 538686 schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:17:configureren van mn wifi op de wrt lukt dus niet.
Heeft de AP een vast IP adres dat binnen hetzelfde netwerksegment zit als jouw netwerk (maar nog niet in gebruik is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, AP zit vast op 192.168.2.1 en mijn kpn experiabox op 192.168.2.254 en deelt ip´s uit van 192.168.2.100-252 (ik doe dit even uit mijn hoofd, zit op mijn werk en kan het niet 123 checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Kan je dan uitleggen wat niet werkt aan het configureren van je wifi op de wrt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb twee dingen geprobeerd; 1x een nieuw SSID aan gemaakt, met en zonder encryptie key erop, en 1x hetzelfde SSID gebruiken als mijn bestaande wifi.

Eerste optie werkt niet. Ik kan hem wel vinden, maar als ik wil verbinden met het draadloze netwerk, krijgt ie geen IP adres.

Tweede optie leek in eerste instantie wel te werken - ik had verbinding, totdat ik mijn laptop (of ander mobiel device) een keer uit en aan deed - zelfde euvel als bij de eerste optie: geen IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Aangezien ik de vraag vaker voorbij zie komen, ga ik hier ook een hopelijke verheldering posten van de te gebruiken WiFi Kanalen.

In Europa, mag je op 2.4 Ghz de frequenties 1 ( 2.412 Mhz ) tot 13 ( 2.472 Mhz ) gebruiken, In Amerika mag je kanaal 1 tot 11 maar gebruiken.

Als je accesspoints installeert, kun je bijvoorbeeld met het programma inSSIDer : http://www.metageek.net/products/inssider/

Kijken welke kanalen er (druk) gebruikt zijn in je omgeving. Probeer zelf ook altijd een kanaal te kiezen waar nog niemand op zit ( of, als het niet anders kan de minste mensen op zitten ).

WiFi is namelijk een uiterst beleefd protocol, wat volgens de standaard netjes wacht, totdat iemand anders klaar is met het verzenden van data, Als je allemaal op kanaal 1 zit, zal er dus veel wachttijd in acht genomen worden, en word jouw WiFi netwerk traag!

Als je meer als 1 accesspoint gaat installeren, zal je even na moeten denken over de gebruikte kanalen. Hier zijn gelukkig handige tabelletjes en denkwijzen voor.

Denk vooraf goed na, voor wie je het netwerk ontwerpt. Krijg je amerikaanse gasten over de vloer, of gebruik je 802.11b ( 11 Mbit ) dan wil je bijvoorbeeld andere kanelen gebruiken, dan wanneer je alleen europese gebruikers hebt.

Voor Europese gebruikers kan je kanalen : 1,5,9,13 gebruiken.
Voor Amerikaanse gebruikers ( of 802.11b clients ) kun je kanalen : 1,6,11 gebruiken.
Amerikaanse netwerkkaart drivers ondersteunen bij default geen kanaal 12 en 13 ( wettelijke regulering aldaar ).

Waarom mag je niet kanaal 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11(,12,13) tegelijk gebruiken ?.
heel simpel, de kanalen overlappen met elkaar, En hoe beleefd het WiFi protocol ook is, als er iemand op kanaal 1 aan het zenden is, en dus ook kanaal 2 en 3 "vervuilt" want zo "breed" is het signaal nu eenmaal, dan kan een luisterend accesspoint op bijvoorbeeld kanaal 2 of 3 hier niets mee, want er word signaal van ontvangen, maar je kan er niets van maken. ( vergelijk het met als je de oude radio afstemt op een radiozender, dan klinkt alles goed. Als je echter de knop een klein tikje geeft, hoor je wel dat er "iets" is maar je kan er niets van maken ).

Gelukkig hebben ze een mooi schemaatje waarin e.e.a. in beeld uitgelegd is. dat vind je hier : http://upload.wikimedia.o...ls2.4GHz802.11-en.svg.png

Lees ook eens, als je geintereseerd bent de gehele wiki pagina over WiFi kanalen door voordat je zomaar ergens WiFi accesspoints gaat neerzetten. Je gaat er altijd signaal winst mee behalen als je de basisregels hanteert.

Wiki : Wikipedia: List of WLAN channels

Ik hoop hiermee in ieder geval een beetje verduidelijking gegeven te hebben over de te gebruiken WiFi kanalen. Mocht ik een update hebben, dan volgt die natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

308972

Het is me helemaal gelukt volgens deze procedure, en het draait opzich prima. Alleen zijn er een aantal errors boven gekomen met name via de WLAN vanaf het accespoint. Schijnbaar alle websites werken via de 2e router (accespoint), behalve websites zoals hotmail, facebook etc.

Ik heb op de hoofd router (KPN EXPERIA BOX) ingelogd om de status te vinden, en hier kwam ik erachter dat het een aantal "Disconnects" aanwezig zijn zodra ik via het accespoint WLAN op facebook of hotmail druk. (Via bekabeld internet werkt het naar behoren).

Ook valt soms het bekabelde internet weg vanaf de hoofd router/modem. Erg vreemd!
STATUS VANAF DE KPN EXPERIA BOX:
11/16/2013 20:31:03 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12002
11/16/2013 20:31:03 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:30:50 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:28:49 192.168.2.3 login success
11/16/2013 20:28:42 If(ATM2) PPP Dial timeout : 10001
11/16/2013 20:28:42 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:28:31 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:27:08 sending ACK to 192.168.2.1
11/16/2013 20:27:08 sending OFFER to 192.168.2.1
11/16/2013 20:27:07 sending ACK to 192.168.2.1
11/16/2013 20:26:23 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
11/16/2013 20:26:23 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:26:10 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:24:02 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
11/16/2013 20:24:02 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:23:49 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:21:41 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
11/16/2013 20:21:41 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:21:28 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:19:20 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
11/16/2013 20:19:20 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:19:12 sending ACK to 192.168.2.1
11/16/2013 20:19:12 sending OFFER to 192.168.2.1
11/16/2013 20:19:11 sending ACK to 192.168.2.1
11/16/2013 20:19:07 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:19:02 sending ACK to 192.168.2.6
11/16/2013 20:18:45 User from 192.168.2.3 timed out
11/16/2013 20:16:59 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
11/16/2013 20:16:59 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:16:46 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:15:36 sending ACK to 192.168.2.1
11/16/2013 20:14:38 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
11/16/2013 20:14:38 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:14:25 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:12:17 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
11/16/2013 20:12:17 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:12:04 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:09:56 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
11/16/2013 20:09:56 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:09:43 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:07:35 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
11/16/2013 20:07:35 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:07:22 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:05:14 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
11/16/2013 20:05:14 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:05:01 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:04:38 sending ACK to 192.168.2.1
11/16/2013 20:03:57 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
11/16/2013 20:03:57 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:03:44 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:03:12 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
11/16/2013 20:03:12 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:02:59 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:02:43 If(ATM2) PPP Dial timeout : 10003
11/16/2013 20:02:43 If(4) disconnect LCP.
11/16/2013 20:02:37 TR069:Session end.
11/16/2013 20:02:37 TR069:Received InformResponse
11/16/2013 20:02:37 192.168.2.3 login success
11/16/2013 20:02:36 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
11/16/2013 20:02:35 TR069:Session end.
11/16/2013 20:02:35 TR069:Received InformResponse
11/16/2013 20:02:34 TR069:Sending 1 BOOT inform.
11/16/2013 20:02:32 If(ATM2) start PPP
11/16/2013 20:02:26 NTP Date/Time updated.
03/04/2013 00:01:00 Get system time from NTP server:213.75.85.246.
03/04/2013 00:00:58 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
03/04/2013 00:00:56 If(ATM2) start PPP
03/04/2013 00:00:54 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
03/04/2013 00:00:54 If(4) disconnect LCP.
03/04/2013 00:00:52 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
03/04/2013 00:00:50 If(ATM2) start PPP
03/04/2013 00:00:48 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
03/04/2013 00:00:48 If(4) disconnect LCP.
03/04/2013 00:00:48 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
03/04/2013 00:00:47 If(ATM1) PPP connection ok !
03/04/2013 00:00:46 If(ATM1) get secondary DNS IP:195.121.1.66
03/04/2013 00:00:46 If(ATM1) get primary DNS IP:195.121.1.34
03/04/2013 00:00:46 If(ATM1) get IP:81.204.218.147
03/04/2013 00:00:46 If(ATM2) start PPP
03/04/2013 00:00:46 If(ATM1) start PPP
03/04/2013 00:00:45 ADSL Media Up !
03/04/2013 00:00:05 sending ACK to 192.168.2.4
Kan iemand mij verhelderen wat nou het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Mooi dat het deels gelukt is! Zou je screenshots willen posten van de instellingen van je router? En in welke IP range geeft je experia box IP's weg? Heeft je Experia box wifi een ander kanaal als je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

308972

Uhm de WIFI channel staan beiden op 6 van zowel de router/modem als het AP. De DHCP END IP (neem aan dat dit de IP range is?) stond op 192.168.2.254 maar heb ik gewijzigd naar 192.168.2.150, en mijn AC op 192.168.2.200. Ik hoop dat dit zo goed is.

Zie de screens:
http://i40.tinypic.com/xnav75.jpg
http://i39.tinypic.com/suzrds.jpg
http://i39.tinypic.com/iegqyw.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door 308972 op 17-11-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Je setup is nu zo goed als voltooid. Ziet er goed uit!

Wat je alleen nog moet doen (ik heb geen idee of het je probleem daadwerkelijk oplost) is je internet connection type veranderen naar "Automatic Configuration - DHCP". Ook moet je je wifi kanalen veranderen. Je kunt je Experiabox op 6 laten staan, maar je AP moet je veranderen naar kanaal 1 of 11 (even inSSIDer starten en kijken welke van de 2 het minst gebruikt wordt).

Heb je je internet/aanvoer kabel in 1 van de LAN poorten zitten? Als dit niet zo is moet je m in 1 van de LAN poorten steken.

Hopelijk lost dat wat op ;)

offtopic:
Ik weet jouw situatie niet, maar je mengt G en N apparatuur in 1 netwerk wat niet helemaal optimaal is in sommige situaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

308972

Super, ik ga daar dit weekend weer mee bezig zodra ik weer thuis ben. Ik zal de connection type veranderen en de wifi kanalen. Internet aanvoer komt via de LAN kabel binnen (AP) poort 1, en er gaat via poort 4 gelijk een kabeltje naar mijn computer.

Wel vind ik vreemd waarom de EB (experiabox) disconnects blijft weergeven, met o.a de melding; 11/16/2013 20:31:03 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12002

Ik blijf het even in de gaten houden, maar tot dusver draait het redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

308972

Dit blijft maar voorkomen (vanaf de hoofdrouter/KPN experia box):
11/23/2013 20:54:40 192.168.2.3 login success
11/23/2013 20:54:40 192.168.2.3 login success
11/23/2013 20:54:21 192.168.2.3 login fail
11/23/2013 20:54:13 User from 192.168.2.3 timed out
11/23/2013 20:53:32 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
11/23/2013 20:53:32 If(4) disconnect LCP.
11/23/2013 20:53:13 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
11/23/2013 20:53:11 If(ATM2) start PPP
11/23/2013 20:51:24 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
11/23/2013 20:51:24 If(4) disconnect LCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Waarom denk je dat dat probleem veroorzaakt is door de instellingen zoals genoemd in dit topic?

De melding in de log geeft aan dat je modem het adsl signaal verliest. Dat is meestal veroorzaakt door een verkeerd aangesloten isra, of een fout in de bekabeling.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 23-11-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

308972

job schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:02:
Waarom denk je dat dat probleem veroorzaakt is door de instellingen zoals genoemd in dit topic?
Omdat de router voor deze instellingen deze melding niet weergaf.
De melding in de log geeft aan dat je modem het adsl signaal verliest. Dat is meestal veroorzaakt door een verkeerd aangesloten isra, of een fout in de bekabeling.
ISRA is door KPN aangesloten, en de bekabeling zit gewoon goed lijkt me. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

308972 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:18:
Omdat de router voor deze instellingen deze melding niet weergaf.
Dat lijkt me dan toeval. Het is het modem wat de adsl verbinding verliest.. dat kan echt niet komen door een ander apparaat als accesspoint in te stellen.
ISRA is door KPN aangesloten, en de bekabeling zit gewoon goed lijkt me. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Toch nog eens bekijken of alles wel klopt, en de installatie handleiding bij nalopen of alles wel goed is aangesloten.

Ik weet niet wat voor verbinding je hebt (de experia box is geen type nummer, maar een naam voor tig verschillende modems, zowel adsl als isdn), maar denk aan problemen met de volgende zaken: nt2, adsl splitter, bekabeling stuk/los.

Kom je er niet uit, dan kan je altijd eens naar de helpdesk bellen.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 23-11-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 00:00
Omdat ik niet zeker wist in welke topic mijn vraag gesteld moest worden. Probeer ik het maar even hier.
Onlangs heb ik de Asus RT-AC66U aangeschaft en deze in de meterkast naast mijn Ziggo modem geplaatst. (ziggo modem is als bridge geconfigureerd door ziggo)
Helaas heb ik op zolder nog steeds een aantal zwakke (geen) wifi verbinding.

Nu dacht ik eraan om nog een (asus?) router aan te schaffen en deze dan op zolder te zetten. Vervolgens deze met de LAN verbinden naar de wifi router in de meterkast. Om zo als wifi accepoint in te stellen, zodat de wifi bereik vergroot wordt.

Hierbij heb ik een aantal vragen mbt bovenstaande idee;
1. Is het een beetje overkill als ik nog een asus xx66U router aanschaf, zodat ik deze als accespoint instel? Zo ja, wat zijn de alternatieven? (slechte ervaring met powerlines, wifi extenders)

2. Is het mogelijk dat je een router met een router verbind en de 2e router vervolgens als wifi accespoint instelt als uitbreiding van je bestaande wifi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Eskiya schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:56:
2. Is het mogelijk dat je een router met een router verbind en de 2e router vervolgens als wifi accespoint instelt als uitbreiding van je bestaande wifi netwerk?
Daar gaat dit hele topic over.
Je hebt apparaat wat de nat-router rol heeft, en daar hang je bedraad een apparaat aan dat alleen als accesspoint optreedt. Dat daar in jouw geval nog een bridge modem voor hangt is maakt niet uit. :)

En of je nou 1 apparaat als accesspoint instelt, of 2/3 maakt voor de instellingen niet uit. Met teveel apparaten kunnen ze elkaar wel storen (daarom goed uitzoeken welke frequenties elkaar overlappen). Zo is het met 2.4Ghz slim om niet meer dan 3 apparaten te gebruiken (kanaal 1,6 & 11). De 5Ghz kanalen overlappen elkaar nooit.

En om je eerste vraag te beantwoorden. Als jij een extra accesspoint nodig hebt om overal in huis bereik te hebben dan koop jij toch een extra apparaat. Maar ipv een router kan je natuurlijk ook een accesspoint aanschaffen. Dat maakt het instellen een stuk eenvoudiger.
Dit topic is handig voor hen die al 2 routers hebben.. of perse een specifieke router willen aanschaffen vanwege de instelmogelijkheden of een met een sterk wifi signaal.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 27-11-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 07:30
Zojuist doorlopen en het werkt top!
Bedankt!

[ Voor 188% gewijzigd door DvMaasakker op 08-12-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlandcrap
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 20:48
Ik wil vanavond dit gaan doorlopen zodra ik de TP-link1043 in huis heb, echter toch korte vraag (ben een leek op netwerk gebied). Ik heb momenteel Ziggo internet (inclusief de Cisco Modem) in combinatie met de TP-Link3600. Echter kan mij het Wifi-bereik niet bekoren vandaar de aanschaf van een tweede router. Daarbij gelijk mijn vraag, is dit mogelijk middels de HOWTO? (zie onderstaande setup).

Cisco Modem(wifi uit) WAN bekabeld verbonden -> TP-link1043 (Wifi beneden)
TP-Link1043 bekabeld verbonden middels UTP -> TP-3600 (Wifi boven)

Zowel op de router benden als boven worden eveneens pc's aangesloten (middels kabel en wifi).

Daarbij geef je als voorkeur aan 2 SSID's aan te houden, de TP-link3600 is een dual band router (2.4 en 5GHZ), geeft dit nog enige problemen in bovenstaande setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 09:51
Ik heb geprobeerd om mijn Buffalo WZR-HP-G300NH router met hulp van deze tutorial achter mijn Ziggo Ubee
te plaatsen. Ik krijg het echter niet voor elkaar.

De Ubee deelt via DHCP vanaf 192.168.178.100 adressen uit (max 20). Mijn Buffalo is standaard te benaderen op 192.168.11.1. Ik heb het volgende op de Buffalo ingesteld / aangepast (bekabeld via een kabel in 1 van de LAN poorten):

Method of Acquiring IP Address: Acquire an IP Address Automatically from a DHCP Server
LAN Side IP Address: veranderd in 192.168.178.200
DHCP Server Function: Disable

Na het opslaan van deze instellingen is mijn router niet te benaderen via 192.168.178.200, en ook niet via het oude adres 192.168.11.1. Kan dus geen verdere instellingen maken.

Hoe kan dat, wat doe ik fout? Heb hetzelfde probleem gehad met een D-Link DIR-655, dus het ligt niet aan de Buffalo. De Buffalo heeft overigens nog een Bridge modus, heb ik daar nog wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 09:43
musicfreak schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:00:
Ik heb geprobeerd om mijn Buffalo WZR-HP-G300NH router met hulp van deze tutorial achter mijn Ziggo Ubee
te plaatsen. Ik krijg het echter niet voor elkaar.

De Ubee deelt via DHCP vanaf 192.168.178.100 adressen uit (max 20). Mijn Buffalo is standaard te benaderen op 192.168.11.1. Ik heb het volgende op de Buffalo ingesteld / aangepast (bekabeld via een kabel in 1 van de LAN poorten):

Method of Acquiring IP Address: Acquire an IP Address Automatically from a DHCP Server
LAN Side IP Address: veranderd in 192.168.178.200
DHCP Server Function: Disable

Na het opslaan van deze instellingen is mijn router niet te benaderen via 192.168.178.200, en ook niet via het oude adres 192.168.11.1. Kan dus geen verdere instellingen maken.

Hoe kan dat, wat doe ik fout? Heb hetzelfde probleem gehad met een D-Link DIR-655, dus het ligt niet aan de Buffalo. De Buffalo heeft overigens nog een Bridge modus, heb ik daar nog wat aan?
Volgens mij kun je beter deze ip gebruiken voor je buffalo 192.168.178.2 en dhcp uitzetten in je buffalo router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 09:51
tayram schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:08:
[...]
Volgens mij kun je beter deze ip gebruiken voor je buffalo 192.168.178.2 en dhcp uitzetten in je buffalo router.
DHCP had ik al uitgezet. Heb nog even 192.168.178.2 al ip adres ingevuld, ook op dit adres is mijn router vervolgens niet bereikbaar.

Nu is dit mogelijk een probleem van mijn router, echter ik zou wel graag willen weten of ik de juiste gegevens heb ingevuld (zie mijn eerdere post). Ik hoop dat iemand me dat kan vertellen.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Heb je op of aanmerkingen op de TopicStart dan kan je deze hier melden. Voor specifieke problemen kan je in dit topic niet terecht.