Ik denk dat je dan hooguit nog kan kijken naar kanaalkeuzes en hoe druk het op een bepaald kanaal of frequentie is. Dan zou ik denk ik eerst de wifi van de EB en Sitecom uitzetten en enkel die van de Linksys aanzetten - en dan kijken wat voor verbinding je haalt. Ook even kijken hoe druk het met andere wifi (buren...) op elk kanaal is. Kijk of je dan wel een snelle verbinding weet te halen, dan weet je in elk geval waar het door kwam en kan je naar een oplossing zoeken waarbij je overal goede dekking hebt.
IGMP snooping is nodig in je AP, die je eigenlijk als switch gebruikt.driel24 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:12:
Ben maar weer eens helemaal opnieuw begonnen.
Allemaal naar fabrieks instelling gezet en opnieuw gaan instellen.
EB staat nu op
Lan 192.168.2.1
sub 255.255.255.0
dhcp aan 192.168.2.2 tot 192.168.2.199
dns 192.168.2.1
Ap Sitecom 300n
lan 192.168.2.220
dhcp uit
Ap Linksys wrt160nl
lan 192.168.2.200
dhcp uit
Bedraad haal ik op alle drie 110 Mbit
Via Wifi haal ik op EB 105 Mbit
Wifi op 300N en wrt160NL schommelt tussen 4 en 20Mbit.
En dan zit ik er wel 1 meter naast !
TV's zijn van stroom. Maakt geen verschil.
Die AP's staan boven en het is gewoon te weinig voor Netflix/Youtube
Hoe heb je de twee ap's aangesloten? Beide op een andere poort van de EB? Of zit alleen de 300N op de EB en heb je de Linksys op de 300N aangesloten?
Hoe is het WiFi signaal van de 300N als je deze als enige op de EB aansluit? Dus: enkel de 300N aansluiten, en alle andere kabels uit de 300N halen, ook de kabels die eventueel naar de TV's en PC's gaan.
Als dat signaal al niet goed is weet je meteen dat daar het probleem zit.
Anders één voor één alles aansluiten en telkens kijken hoe het signaal is.
@vanaalten
@zacht
Ik heb al jullie tips nog een keer gevolgd.
Niets helpt.
Modem blijft op 110Mbit draadloos. De AP haperen als een gek.
Ik heb besloten een Mesh te kopen met 3 accespoints.
Zeurende pubers en thuiswerken werkt niet met een slecht wifi netwerk.
De AP blijven bekabeld hun werk doen voor de PC's en TV. Wifi gaat uit.
Mesh gaat het overnemen.
Bedankt voor het meedenken.
@zacht
Niets helpt.
Mesh gaat het overnemen.
[ Voor 4% gewijzigd door driel24 op 22-06-2020 15:23 ]
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Dat klinkt inderdaad als een hoop ellende zonder goede WiFi. Dan is je portemonnee trekken inderdaad vaak de beste oplossing.driel24 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:22:
@vanaalten
@zacht
Niets helpt.
Mesh gaat het overnemen.
Laat je nog even weten of de Mesh het oplost?
Hallo allen,
Ik heb de topicstart goed doorgelezen, maar ik zit met een vreemd probleem. Ik heb voor mijn nieuwe woning een Eminent AC1750 (EM4720) router gekocht, omdat mijn Ziggo Connect Box router/modem niet genoeg bereik heeft.
Ik wil dus mijn draadloze router gebruiken als Acces Point.
Nu heb ik dus mijn router (gereset) aangesloten met een UTP-kabel op mijn pc. (LAN -> LAN, volgens de handleiding van de router) Ik heb het eerst zelf geprobeerd en nu vind in deze forumpost. Alles goed doorgelezen, maar ik kom niet eens op het punt dat ik mijn router kan bereiken via 192.168.8.1 (standaard).Wel heb ik eerder de router via WIFI kunnen bereiken via mijn telefoon, maar dat is nu ook ineens geen optie meer (obtaining ip adress, is de melding op mijn android smartphone).
kortweg, ik ben niet helemaal onbekend in de wondere wereld van netwerken, maar ik verbaas mijzelf erover dat ik hier niet uitkom, enige pointers zijn welkom.
Ik heb de topicstart goed doorgelezen, maar ik zit met een vreemd probleem. Ik heb voor mijn nieuwe woning een Eminent AC1750 (EM4720) router gekocht, omdat mijn Ziggo Connect Box router/modem niet genoeg bereik heeft.
Nu heb ik dus mijn router (gereset) aangesloten met een UTP-kabel op mijn pc. (LAN -> LAN, volgens de handleiding van de router) Ik heb het eerst zelf geprobeerd en nu vind in deze forumpost. Alles goed doorgelezen, maar ik kom niet eens op het punt dat ik mijn router kan bereiken via 192.168.8.1 (standaard).Wel heb ik eerder de router via WIFI kunnen bereiken via mijn telefoon, maar dat is nu ook ineens geen optie meer (obtaining ip adress, is de melding op mijn android smartphone).
kortweg, ik ben niet helemaal onbekend in de wondere wereld van netwerken, maar ik verbaas mijzelf erover dat ik hier niet uitkom, enige pointers zijn welkom.
Speelt graag
Welk IP-adres krijgt je PC als je 'm aansluit? En wat is dan je standaard gateway?Thamell schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:44:
Hallo allen,
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Ziggo modem: 192.168.178.1
Eminent router: 192.168.178.200
DHCP range: 192.168.178.10 - 192.168.178.100
Mijn pc: 192.168.178.16
Het verhaal is nu: PC aangesloten met lan kabel op Ziggo modem. Ziggo modem met lan aangesloten op Eminent router: ik kan de ziggo modem webpage bereiken, maar die van mijn eminent niet. En als ik mijn pc aansluit via lan op mijn eminent router, heb ik geen internet. Ik heb wel natuurlijk de eminent router aangesloten op de ziggo modem.
Daarnaast krijg ik ten allen tijde met mijn nieuwe wifi de melding "avoid poor wifi connection" of "obtaining ip adress"...
Het verhaal is nu: PC aangesloten met lan kabel op Ziggo modem. Ziggo modem met lan aangesloten op Eminent router: ik kan de ziggo modem webpage bereiken, maar die van mijn eminent niet. En als ik mijn pc aansluit via lan op mijn eminent router, heb ik geen internet. Ik heb wel natuurlijk de eminent router aangesloten op de ziggo modem.
Daarnaast krijg ik ten allen tijde met mijn nieuwe wifi de melding "avoid poor wifi connection" of "obtaining ip adress"...
Speelt graag
Persoonlijk vind ik de instructies een raar verhaal. Wat ik zou doen als ik dat ding had:Thamell schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:17:
Ziggo modem: 192.168.178.1
-alles ontkoppelen
-reset knop minimaal 6 seconden indrukken
-lan op lan aansluiten op pc
-in webbrowser op pc https://192.168.8.1
invoeren, (en eigenlijk eerste op de sticker op de onderkant kijken of daar hetzelfde adres aangegeven wordt)
-er vanuit gaande dat je hem nu wel kunt benaderen: home-operating mode-access point-save
-dan zou hij moeten rebooten
-opnieuw benaderen via pc
-setup wizard om je wifi wachtwoord aan te passen
-checken of je ip op dynamisch staat.
-wifi checken met telefoon.
Ik heb dus het volgende gedaan:
-Alles ontkoppeld.
- Eminent router harde reset (In de webpagina, kon ik via wifi wel bereiken ineens, want de 6 seconden resetknop doet dus niet!)
- Toen LAN-LAN. Controleren of alles gereset was, klopte.
- Alles aansluiten volgens handleiding Eminent.
Ziggo LAN naar Eminent WAN. PC aansluiten op LAN Eminent.
En alles werkt volgens de standaardinstellingen. DCHP staat op zowel ziggo als eminent aan, geen ip adressen gewijzigd, de standaardinstellingen werken gewoon...
En ik kan nu ook zowel de Ziggo modem als de Eminent router bereiken via hun standaard ip adres.
-Alles ontkoppeld.
- Eminent router harde reset (In de webpagina, kon ik via wifi wel bereiken ineens, want de 6 seconden resetknop doet dus niet!)
- Toen LAN-LAN. Controleren of alles gereset was, klopte.
- Alles aansluiten volgens handleiding Eminent.
Ziggo LAN naar Eminent WAN. PC aansluiten op LAN Eminent.
En alles werkt volgens de standaardinstellingen. DCHP staat op zowel ziggo als eminent aan, geen ip adressen gewijzigd, de standaardinstellingen werken gewoon...
En ik kan nu ook zowel de Ziggo modem als de Eminent router bereiken via hun standaard ip adres.
[ Voor 10% gewijzigd door Thamell op 02-07-2020 11:10 ]
Speelt graag
Ik heb m'n 2e Router ingesteld als accesspoint, maar als ik daar heen ga, verlies ik altijd connectie op VPN en Zoom/Skype/Teams. Ik lees dat dit met Mesh opgelost is, maar dat er ook oplossingen mogelijk zijn zonder Mesh. Ik heb een R7000 als router en een TP Link C2 Archer als accesspoint. Gaat het nooit werken met deze hardware? Zou ik wel seamless kunnen roamen met een EX7000 van Netgear bijvoorbeeld?
Even een vraagje van mijn kant. Zal hier ongetwijfeld al voorbij zijn gekomen maar zijn een heleboel pagina s om door te lezen.
Vandaag aan het prutsen om een 2e router als accespoint te installeren. Er is me een hoop duidelijk dhcp moet uit enz enz.
Opstelling is modem-> router netgear met dhcp aan -> router tp link wat het ap word via de lan poorten hier moet dhcp uit.
Enige waar ik mee zit zijn de ip nummers. Welk ip nummer moet ik het ap ( de tp link) gaan geven om geen problemen te krijgen.
Gegevens netgear:
Ip adres: 192.168.1.1
Ip subnet: 255.255.255.0
Dhcp range start: 192.168.1.2
Eind: 192.168.1.254
Heb hier een hoop gelezen tussen in de range uit de pool maar ik heb nog steeds geen idee.
Graag hulp nu doet alles het prima wil alleen het bereik op zolder beter maken haha.
Vandaag aan het prutsen om een 2e router als accespoint te installeren. Er is me een hoop duidelijk dhcp moet uit enz enz.
Opstelling is modem-> router netgear met dhcp aan -> router tp link wat het ap word via de lan poorten hier moet dhcp uit.
Enige waar ik mee zit zijn de ip nummers. Welk ip nummer moet ik het ap ( de tp link) gaan geven om geen problemen te krijgen.
Gegevens netgear:
Heb hier een hoop gelezen tussen in de range uit de pool maar ik heb nog steeds geen idee.
Graag hulp nu doet alles het prima wil alleen het bereik op zolder beter maken haha.
De DHCP range aanpassen naar bijvoorbeeld 192.168.1.10 tot 192.168.1.254. Dan heb je 192.168.1.2 tot 192.168.1.9 vrij voor dit soort access points en kan je dus 192.168.1.2 als IP aan de TP-link geven.Jojo90 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:39:
Even een vraagje van mijn kant. Zal hier ongetwijfeld al voorbij zijn gekomen maar zijn een heleboel pagina s om door te lezen.
Gegevens netgear:
Hoi,
Ik denk dat ik een access point met backhaul nodig heb. Dit was mijn situatie tot de router die de rol van secondary access point had (zie tekening) stierf. Amen.
De primary wifi router bestaat nog steeds en is een TP-link WR1043ND. Om de situatie te recreëren dacht ik dat een extra router kopen wat overkill is, aangezien een AP zou volstaan. Belangrijk: beide apparaten moeten dezelfde SSID gebruiken, geen verschillende netwerken en de ethernet backhaul moet gebruikt worden (geen extenders).
Kunnen (AP)producten van elke fabrikant met de TPlink router samenwerken? Volstaat het dan om zoiets als de https://tweakers.net/pric...-m5-1-pack/specificaties/ te kopen? Is het ondersteunen van 802.11 ax een meerwaarde?
Extra topic: wat als ik een gastnetwerk wil opzetten op een andere SSID? Is dat in elk AP mogelijk? Daarrond vindt ik namelijk geen productinformatie. Of zijn er dan andere producten aan te raden?
Ik denk dat ik een access point met backhaul nodig heb. Dit was mijn situatie tot de router die de rol van secondary access point had (zie tekening) stierf. Amen.

De primary wifi router bestaat nog steeds en is een TP-link WR1043ND. Om de situatie te recreëren dacht ik dat een extra router kopen wat overkill is, aangezien een AP zou volstaan. Belangrijk: beide apparaten moeten dezelfde SSID gebruiken, geen verschillende netwerken en de ethernet backhaul moet gebruikt worden (geen extenders).
Kunnen (AP)producten van elke fabrikant met de TPlink router samenwerken? Volstaat het dan om zoiets als de https://tweakers.net/pric...-m5-1-pack/specificaties/ te kopen? Is het ondersteunen van 802.11 ax een meerwaarde?
Extra topic: wat als ik een gastnetwerk wil opzetten op een andere SSID? Is dat in elk AP mogelijk? Daarrond vindt ik namelijk geen productinformatie. Of zijn er dan andere producten aan te raden?
@Punkie, ik heb geen direct antwoord op je vragen (want weinig verstand van AP enzo), maar als je specifiek een AP wil gebruiken in plaats van een generieke wifi-router, dan staat je vraag in dit topic off-topic - want het gaat er hier juist om om een wifi-router als AP te gebruiken ipv een dedicated AP.Punkie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:30:
Hoi,
Ik denk dat ik een access point met backhaul nodig heb. Dit was mijn situatie tot de router die de rol van secondary access point had (zie tekening) stierf. Amen. [Afbeelding]
Wellicht beter om je vraag als nieuw topic te stellen met bijpassende titel - grotere kans dat mensen er dan naar kijken.
Aanvullend: @Punkie , je noemt een router kopen overkill, toch heb ik hetzelfde gedaan, simpelweg omdat een AP duurder is.
@Punkie: Grappig, ik heb ook een TP-link WR1043ND waarvan ik zojuist heb moeten constateren dat de Sitecom router die ik als AP er achter had hangen waarschijnlijk defect is geraakt.
Dus nu ik een nieuwe router als AP er achter wil hangen kom ik iets tegen waarvan ik me afvraag of dat nou gek is of niet. De TP-Link geeft in de instructies:
Start IP Address - This field specifies the first address in the IP Address pool. 192.168.1.100
End IP Address - This field specifies the last address in the IP Address pool. 192.168.1.199 is the default end IP address.
(TP-Link zit bij mij dan op subnet 3).
De Sitecom had ik een reservation gegeven van 192.168.3.2. Dit heeft ook altijd prima gewerkt. Zitten er geen nadelen aan deze config? Of kan ik hem toch beter 192.168.3.1xx geven?
Dus nu ik een nieuwe router als AP er achter wil hangen kom ik iets tegen waarvan ik me afvraag of dat nou gek is of niet. De TP-Link geeft in de instructies:
Start IP Address - This field specifies the first address in the IP Address pool. 192.168.1.100
End IP Address - This field specifies the last address in the IP Address pool. 192.168.1.199 is the default end IP address.
(TP-Link zit bij mij dan op subnet 3).
De Sitecom had ik een reservation gegeven van 192.168.3.2. Dit heeft ook altijd prima gewerkt. Zitten er geen nadelen aan deze config? Of kan ik hem toch beter 192.168.3.1xx geven?
Zolang je het static ip adres van je 2e router uit de DHCP pool houdt van je eerste router is alles ok.Shadow_Zero schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:02:
Kan iemand me alsjeblieft helpen?
Heb hier een tp-wr1043ND (zo'n witte dus v1) ingesteld.Die TP hangt in de lan poort met een cat5 kabel aan een Experia v10 (lan poort) en via een andere lan poort aan een nuc. Een speedtest op de nuc geeft 57mb up 10mb down.
De wifi van de tp daar krijg ik met moeite 1,5mb up en 2,8mb up. (ik zit er naast) Meerdere telefoons geprobeerd. Heb ook de ip range veranderd, helpt niet, ssid veranderd, helpt niet, lijstje vooraan in topic doorlopen, helpt niet enz enz.
Het gaat om een kamer die geen goed wifi signaal heeft maar wel een cat5 kabel naar de experiabox. Wil daar een wifi signaal waar je 2x youtube op kan kijken en 2 lan aansluitingen (printer + nas).
Is die wifi snelheid op te lossen? Hoe kan ik dat oplossen? Of kan ik maar beter iets anders aanschaffen? (ben al een dag aan het klungelen)
Mijn dank!
Heb hier een tp-wr1043ND (zo'n witte dus v1) ingesteld.Die TP hangt in de lan poort met een cat5 kabel aan een Experia v10 (lan poort) en via een andere lan poort aan een nuc. Een speedtest op de nuc geeft 57mb up 10mb down.
De wifi van de tp daar krijg ik met moeite 1,5mb up en 2,8mb up. (ik zit er naast) Meerdere telefoons geprobeerd. Heb ook de ip range veranderd, helpt niet, ssid veranderd, helpt niet, lijstje vooraan in topic doorlopen, helpt niet enz enz.
Het gaat om een kamer die geen goed wifi signaal heeft maar wel een cat5 kabel naar de experiabox. Wil daar een wifi signaal waar je 2x youtube op kan kijken en 2 lan aansluitingen (printer + nas).
Is die wifi snelheid op te lossen? Hoe kan ik dat oplossen? Of kan ik maar beter iets anders aanschaffen? (ben al een dag aan het klungelen)
Mijn dank!
Ik gebruik mijn Asus RT-AC68U als repeater om het wifisignaal van mijn huisbaas (met zijn toestemming) te versterken en een eigen wifi netwerk te draaien.
De AC68U staat recht onder de router van mijn huisbaas op en andere verdieping, maar de vloer is van hout en signaalsterkte is vrijwel maximaal.
Af en toe valt mijn internetverbinding weg; inmiddels gebeurt dit een paar keer per dag. Ik heb helaas geen fysieke en admin toegang tot de router van mijn huisbaas, dus daar kan ik niet in kijken. Maar op het moment dat mijn internetverbinding wegvalt, kan ik wel verbinding maken en het internet op via de wifi van mijn huisbaas. Het lijkt er dus op dat het probleem bij mij ligt.
Recent hebben we hier wat stroomstoringen gehad, wat automatisch resulteert in het rebooten van de router. Dat heeft niet geholpen.
Ik heb een statisch ID voor mijn Asus, als de verbinding wegvalt, kan ik echter (zowel bekabeld als draadloos) geen verbinding maken met de router, als ik het ip adres invul, krijg ik een 'connection failed' scherm.
Ik heb de syslog file hier. Tips waar ik op kan kijken om te verifieren of het probleem inderdaad in mijn asus router ligt?
De AC68U staat recht onder de router van mijn huisbaas op en andere verdieping, maar de vloer is van hout en signaalsterkte is vrijwel maximaal.
Af en toe valt mijn internetverbinding weg; inmiddels gebeurt dit een paar keer per dag. Ik heb helaas geen fysieke en admin toegang tot de router van mijn huisbaas, dus daar kan ik niet in kijken. Maar op het moment dat mijn internetverbinding wegvalt, kan ik wel verbinding maken en het internet op via de wifi van mijn huisbaas. Het lijkt er dus op dat het probleem bij mij ligt.
Recent hebben we hier wat stroomstoringen gehad, wat automatisch resulteert in het rebooten van de router. Dat heeft niet geholpen.
Ik heb een statisch ID voor mijn Asus, als de verbinding wegvalt, kan ik echter (zowel bekabeld als draadloos) geen verbinding maken met de router, als ik het ip adres invul, krijg ik een 'connection failed' scherm.
Ik heb de syslog file hier. Tips waar ik op kan kijken om te verifieren of het probleem inderdaad in mijn asus router ligt?
[ Voor 7% gewijzigd door Niekleair op 28-09-2020 19:01 ]
[img]error.jpg[/img]
Ik ga tijdelijk op kamers en kom voor het eerst in een situatie waar geen bekabeld internet ligt. Ik heb een Netgear R7000 en wil deze graag het wifi signaal laten opvangen zodat ik daarna mijn PC aan de router kan hangen.
Is het mogelijk om mijn Netgear R7000 het wifi signaal te laten opvangen (dus geen kabel vanaf het modem naar de router, maar draadloos) als ik geen toegang heb tot het Ziggo modem dat aanwezig is in het huis?
Of is het dan makkelijker om een Asus USB-AC68 adapter https://tweakers.net/pric...b-ac68-wi-fi-adapter.html te gebruiken?
Er zit volgens mij in de kamer wel een COAX aansluiting voor het aansluiten van een TV. Kan ik via hier ook een internetsignaal krijgen?
Is het mogelijk om mijn Netgear R7000 het wifi signaal te laten opvangen (dus geen kabel vanaf het modem naar de router, maar draadloos) als ik geen toegang heb tot het Ziggo modem dat aanwezig is in het huis?
Of is het dan makkelijker om een Asus USB-AC68 adapter https://tweakers.net/pric...b-ac68-wi-fi-adapter.html te gebruiken?
Er zit volgens mij in de kamer wel een COAX aansluiting voor het aansluiten van een TV. Kan ik via hier ook een internetsignaal krijgen?
[ Voor 15% gewijzigd door CalvinD op 29-09-2020 13:58 ]
..fout
[ Voor 98% gewijzigd door GurbY{nl} op 07-10-2020 08:45 ]
Anoniem: 343919
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik heb een relatief simpele vraag.
Ik heb nu een router van Asus. Ben er erg tevreden over. Maar ik wil misschien ooit een nieuwe router kopen. (Met WPA3, WiFi 6 etc). Ik ben dan wel weer zo'n iemand die dan weer alle routers gaat vergelijken en dan ga ik de router kiezen die op dat moment het beste bij ons huishouden past.(Dus het hoeft niet per se een Asus router te zijn). Als ik de nieuwe router instel met dezelfde SSID als mijn huidige router en ook hetzelfde wachtwoord, is het dan zo dat ik alle apparaten thuis niet opnieuw hoef te configureren(computers, tablets, telefoons, smarthome dingetjes)? Het wordt er nu ondertussen best aardig wat apparaten namelijk haha.
Ik heb nu een router van Asus. Ben er erg tevreden over. Maar ik wil misschien ooit een nieuwe router kopen. (Met WPA3, WiFi 6 etc). Ik ben dan wel weer zo'n iemand die dan weer alle routers gaat vergelijken en dan ga ik de router kiezen die op dat moment het beste bij ons huishouden past.(Dus het hoeft niet per se een Asus router te zijn). Als ik de nieuwe router instel met dezelfde SSID als mijn huidige router en ook hetzelfde wachtwoord, is het dan zo dat ik alle apparaten thuis niet opnieuw hoef te configureren(computers, tablets, telefoons, smarthome dingetjes)? Het wordt er nu ondertussen best aardig wat apparaten namelijk haha.
Dat klopt helemaalAls ik de nieuwe router instel met dezelfde SSID als mijn huidige router en ook hetzelfde wachtwoord, is het dan zo dat ik alle apparaten thuis niet opnieuw hoef te configureren
Als tip koop een huawei ax3 voor 35 euro op ali https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ heb je wifi 6
[ Voor 57% gewijzigd door saharoen op 19-10-2020 21:56 ]
Hallo,
Ik heb mijn router geconfigureerd in LAN/WAN in het zelfde subnet met een ander range na het configureren van de 2de router sluit ik de kabel aan op de wan poort de router start dan opnieuw op maar wil ik dan weer inloggen op de 2de router dan krijg ik geen verbinding meer.
De modem van de isp laat het ip adres ook niet zien in de lijst.
Is dat normaal bij LAN/WAN in het zelfde subnet dat je niet meer in kunt loggen?
Ik heb het opgezet zoals omschreven op deze site.
https://hetmanrecovery.co...gain-shared-resources.htm
Ik heb mijn router geconfigureerd in LAN/WAN in het zelfde subnet met een ander range na het configureren van de 2de router sluit ik de kabel aan op de wan poort de router start dan opnieuw op maar wil ik dan weer inloggen op de 2de router dan krijg ik geen verbinding meer.
De modem van de isp laat het ip adres ook niet zien in de lijst.
Is dat normaal bij LAN/WAN in het zelfde subnet dat je niet meer in kunt loggen?
Hier missen punten en komma's. Zo is dit een redelijk onleesbare brei.Erwin08 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:35:
Ik gok dat die het alleen laat zien als die router via DHCP een adres van het modem heeft gekregen. Heb je die router een vast IP adres gegeven (ingesteld in de router zelf)?De modem van de isp laat het ip adres ook niet zien in de lijst.
Als je nou eens van scratch begint, router terugzet naar factory defaults en dan de eerste post van dit topic volgt: [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access PointIs dat normaal bij LAN/WAN in het zelfde subnet dat je niet meer in kunt loggen?
...want nu vraag je van ons om een heel artikel door te lezen dat mogelijk wel of niet overeenkomt met de manier zoals geadviseerd in de TS, waarbij er - zo op het eerste gezicht - twee verschillende manieren worden genoemd en we niet weten welke jij gekozen hebt.
En ALS je al die andere handleiding wil gebruiken, maak het ons eens makkelijk en vertel gewoon in je post wat je precies hebt aangepast en ingesteld? Liefst met screenshots erbij enzo?
(...want het komt toch best vaak voor dat iemand zegt "ik heb alles goed ingesteld!"... en dat als je dan meekijkt, het toch niet allemaal goed is ingesteld...)
De HOWTO methode die werkt wel DHCP uit en een IP buiten de range van het modem en kabel in de lan poort.
Maar doe ik het op de LAN/WAN manier zoals die site het beschrijft met DHCP aan, IP adressen aangeven die buiten de range van het modem isp vallen en dan de lan kabel aansluiten op de wan dan reboot het modem zich en zie ik nu wel de internet led op de router en werkt ook alles wifi en de lan poorten alleen kan ik dan niet meer inloggen op de router als ik de pc aansluit op een lan poort van de router.
Ik stel het net zo in als op die site modem heeft 192.168.1.1 range begint bij 1.10 tm 1.210
Router ip 192.168.1.2 range 1.211 tm 1.254 alleen bij deze manier kun je niet meer inloggen op de router vandaar mijn vraag.
De verschillen:
Bij LAN/LAN brand het internet ledje niet op de router en haalt de router ook geen tijd op.
Bij LAN/WAN brand de led wel maar kun je niet inloggen in de router.
Edit:
Ik weet al wat er fout gaat, nadat de router reboot zijn alle IP adressen veranderd in de oorspronkelijke IP adressen van de router hij deelt de door mij ingevoerde range niet meer uit maar weer zijn eigen range 192.168.0.1 mijn tablet heeft nu IP adres 192.168.0.101.
Bij dynamisch IP staat nu IP adres 192.168.1.34 Subnetmasker 255.255.255.0 en standaard gateway 192.168.1.1 dit heeft die zelf ingevuld.
LAN kabel modem naar wan router en 1 kabel van LAN 1 router naar pc, verander ik de LAN IP 192.168.0.1 naar 192.168.1.2 dan reboot de router als ik op opsla klik en is het IP adres weer 192.168.0.1
Kan de TP-link Archer c3200 niet op een ander subnet gezet worden?
Raar dat de router na de reboot weer zijn eigen range en subnet pakt.
https://hetmanrecovery.co...ared-resources.htm#plan_5
Maar doe ik het op de LAN/WAN manier zoals die site het beschrijft met DHCP aan, IP adressen aangeven die buiten de range van het modem isp vallen en dan de lan kabel aansluiten op de wan dan reboot het modem zich en zie ik nu wel de internet led op de router en werkt ook alles wifi en de lan poorten alleen kan ik dan niet meer inloggen op de router als ik de pc aansluit op een lan poort van de router.
Ik stel het net zo in als op die site modem heeft 192.168.1.1 range begint bij 1.10 tm 1.210
Router ip 192.168.1.2 range 1.211 tm 1.254 alleen bij deze manier kun je niet meer inloggen op de router vandaar mijn vraag.
De verschillen:
Bij LAN/LAN brand het internet ledje niet op de router en haalt de router ook geen tijd op.
Bij LAN/WAN brand de led wel maar kun je niet inloggen in de router.
Edit:
Ik weet al wat er fout gaat, nadat de router reboot zijn alle IP adressen veranderd in de oorspronkelijke IP adressen van de router hij deelt de door mij ingevoerde range niet meer uit maar weer zijn eigen range 192.168.0.1 mijn tablet heeft nu IP adres 192.168.0.101.
Bij dynamisch IP staat nu IP adres 192.168.1.34 Subnetmasker 255.255.255.0 en standaard gateway 192.168.1.1 dit heeft die zelf ingevuld.
LAN kabel modem naar wan router en 1 kabel van LAN 1 router naar pc, verander ik de LAN IP 192.168.0.1 naar 192.168.1.2 dan reboot de router als ik op opsla klik en is het IP adres weer 192.168.0.1
[ Voor 49% gewijzigd door Erwin08 op 21-12-2020 22:22 ]
Dat klinkt zo op het eerste gezicht als dezelfde methode als de TS hier. Mooi, wat is er mis mee dat je deze setup niet wil gebruiken?Erwin08 schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:20:
De HOWTO methode die werkt wel DHCP uit en een IP buiten de range van het modem en kabel in de lan poort.
Hmmm, lijkt correct wat je doet, enkel heb je een vast ipv dynamic IP adres voor de WAN kant ingesteld. Maar, dat lijkt mij wel te mogen.Maar doe ik het op de LAN/WAN manier zoals die site het beschrijft met DHCP aan, IP adressen aangeven die buiten de range van het modem isp vallen en dan de lan kabel aansluiten op de wan dan reboot het modem zich en zie ik nu wel de internet led op de router en werkt ook alles wifi en de lan poorten alleen kan ik dan niet meer inloggen op de router als ik de pc aansluit op een lan poort van de router.
Vreemd inderdaad. Zeker weten dat je de settings gesaved hebt? Zo niet, dan houdt het denk ik een beetje op voor deze methode. Hooguit nog kijken voor een firmware update.Edit:
Ik heb het nieuwe ip adres ingevuld en op save gedrukt ik heb dit meerder malen ingevuld en steeds was de uitkomst hetzelfde de Archer C3200 gaat steeds weer terug naar zijn eigen subnet en range.
De Archer C3200 is EOL dus komt er geen firmware meer uit ik zal het probleem eens plaatsen op hun forum.
Heb op internet iemand gevonden die ook dit probleem heeft met de Archer C3200 maar dan met PPPoE die ook het subnet niet kon wijzigen.https://community.plus.ne...nect/td-p/1330590/page/8#
De reden was dat de router bij LAN/LAN de tijd in de router niet sychroniseert en ben toen uit gaan zoeken of er een andere manier was en zag toen LAN/WAN en toen kwam ik er dus achter dat dat niet werkt met de Archer C3200 ik was dus een beetje aan het experimenteren.
Bij WAN heb ik een Dynamisch ip adres.
Ik heb dan nu wel nog de volgende vraag, is het uberhaupt wel mogelijk om het subnet te veranderen als de kabel op de WAN poort van router 2 zit? Dus hebben alle routers dit probleem als het subnet verschilt met die van het modem?
Bij LAN/LAN kan ik het subnet wel veranderen van 192.168.0.1 naar 192.168.1.2
Bij LAN/WAN lukt dat niet.
In het voorbeeld op die site zie je dat bij LAN/WAN beide routers standaard het zelfde subnet hebben n.l. 0 dan heb je dat probleem ook niet.
De Archer C3200 is EOL dus komt er geen firmware meer uit ik zal het probleem eens plaatsen op hun forum.
Heb op internet iemand gevonden die ook dit probleem heeft met de Archer C3200 maar dan met PPPoE die ook het subnet niet kon wijzigen.https://community.plus.ne...nect/td-p/1330590/page/8#
De reden was dat de router bij LAN/LAN de tijd in de router niet sychroniseert en ben toen uit gaan zoeken of er een andere manier was en zag toen LAN/WAN en toen kwam ik er dus achter dat dat niet werkt met de Archer C3200 ik was dus een beetje aan het experimenteren.
Bij WAN heb ik een Dynamisch ip adres.
Ik heb dan nu wel nog de volgende vraag, is het uberhaupt wel mogelijk om het subnet te veranderen als de kabel op de WAN poort van router 2 zit? Dus hebben alle routers dit probleem als het subnet verschilt met die van het modem?
Bij LAN/LAN kan ik het subnet wel veranderen van 192.168.0.1 naar 192.168.1.2
Bij LAN/WAN lukt dat niet.
In het voorbeeld op die site zie je dat bij LAN/WAN beide routers standaard het zelfde subnet hebben n.l. 0 dan heb je dat probleem ook niet.
[ Voor 45% gewijzigd door Erwin08 op 23-12-2020 16:28 ]
Bericht mag verwijderd worden.
[ Voor 95% gewijzigd door oomkoen op 05-01-2021 08:16 ]
Goedenavond,
Even een vraagje, al een tijdje heb ik een setup draaien van
modem-> router -> router als ap
dhcp aan dhcp uit
Router en ap zijn verbonden middels LAN-LAN heb er geen klachten over en het werkt prima. Eigenlijk zoals uitgelegd in dit topic.
Omdat ik mij steeds verder weg wijs wil maken in deze materie heb ik een aantal vragen waar ik niet direct antwoord op kan vinden op het forum.
Ik zie steeds meer mensen die hun 2e router(AP) verbinden middels de LAN-WAN zitten hier voordelen aan? Nadelen? Waarom zou je voor deze optie kiezen?
Ook zie ik bridge modus veel voorbij komen, ook hier kom ik niet helemaal uit. Is er iemand die de tijd wil nemen mij dat even uit te leggen.
Even een vraagje, al een tijdje heb ik een setup draaien van
modem-> router -> router als ap
dhcp aan dhcp uit
Router en ap zijn verbonden middels LAN-LAN heb er geen klachten over en het werkt prima. Eigenlijk zoals uitgelegd in dit topic.
Omdat ik mij steeds verder weg wijs wil maken in deze materie heb ik een aantal vragen waar ik niet direct antwoord op kan vinden op het forum.
Ik zie steeds meer mensen die hun 2e router(AP) verbinden middels de LAN-WAN zitten hier voordelen aan? Nadelen? Waarom zou je voor deze optie kiezen?
Ook zie ik bridge modus veel voorbij komen, ook hier kom ik niet helemaal uit. Is er iemand die de tijd wil nemen mij dat even uit te leggen.
Met wan-1-lan>wan-2-lan zorg je er voor dat alle apparaten op 1 niet met 2 kunnen communiceren. In bridge maak je van de wan poort op de 2e router praktisch een extra poort op de lan-switch kant.
Goedendag allen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mijn situatie is als volgt:
Ik heb de stappen zoals TS beschreven heeft.
Mijn hoofdmodem is een eminent. Daar heb ik vervolgens 1 netwerkkabel naar de 1e verdieping getrokken en aangesloten op een huawei modem. DHCP uitgeschakeld en fungeert alleen als AccesPoint.
Ik heb vanuit mijn eminent hoofdmodem nog 1 netwerkkabel getrokken naar de garage. Daar ook een modem opgehangen (een draytek) en ook hier hetzelfde gedaan DHCP uitgeschakeld.
Ik moet nu regelmatig op de 1e verdieping de huawei modem even opnieuw opstarten willen de apparaten die op de 1e verdieping internet nodig hebben weer verbinding maken. (ik heb een chromecast, een paar nooie wifi stopcontacten, hue lampen / sensoren)
En het stoort mij nu enorm dat ik steeds maar weer de huawei modem opnieuw moet opstarten willen al deze apparaten weer verbinding maken. Dat gaat een paar dagen goed en dan begint de ellende weer.
Bij mijn weten staan in de instellingen alles goed, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Is het misschien ook raadzaam om de uitzendkanalen vast te zetten?
Modem 1 vast op kanaal 1, modem 2 vast op kanaal 6 en modem 3 vast op kanaal 9 bijvoorbeeld?
Ik snap dat de informatie misschien voor de rest een beetje summier is. Mocht er nog aanvullende informatie nodig zijn verschaf ik dit graag.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mijn situatie is als volgt:
Ik heb de stappen zoals TS beschreven heeft.
Mijn hoofdmodem is een eminent. Daar heb ik vervolgens 1 netwerkkabel naar de 1e verdieping getrokken en aangesloten op een huawei modem. DHCP uitgeschakeld en fungeert alleen als AccesPoint.
Ik heb vanuit mijn eminent hoofdmodem nog 1 netwerkkabel getrokken naar de garage. Daar ook een modem opgehangen (een draytek) en ook hier hetzelfde gedaan DHCP uitgeschakeld.
Ik moet nu regelmatig op de 1e verdieping de huawei modem even opnieuw opstarten willen de apparaten die op de 1e verdieping internet nodig hebben weer verbinding maken. (ik heb een chromecast, een paar nooie wifi stopcontacten, hue lampen / sensoren)
En het stoort mij nu enorm dat ik steeds maar weer de huawei modem opnieuw moet opstarten willen al deze apparaten weer verbinding maken. Dat gaat een paar dagen goed en dan begint de ellende weer.
Bij mijn weten staan in de instellingen alles goed, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Is het misschien ook raadzaam om de uitzendkanalen vast te zetten?
Modem 1 vast op kanaal 1, modem 2 vast op kanaal 6 en modem 3 vast op kanaal 9 bijvoorbeeld?
Ik snap dat de informatie misschien voor de rest een beetje summier is. Mocht er nog aanvullende informatie nodig zijn verschaf ik dit graag.
Ik heb bij mij thuis op de begane grond de Ziggo connect box staan en op de eerste verdieping een TP Link Archer als AP.
Nu wil ik het wachtwoord van mijn wifi netwerk veranderen, maar ik heb geen idee meer wat het IP adres van de AP is. Die heb ik destijds volgens mij handmatig een eigen adres gegeven. DHCP van de Ziggo box start vanaf 192.168.178.10, dus ik verwachtte dat het dan 2-9 zou zijn, maar helaas.
- is er een manier waarop ik het IP-adres nog kan achterhalen zonder dat ik de hele boel hoef te resetten? Ik heb Angry IP scanner gedraaid van 178.0 tm 178.255, maar die vond niks.
Daarnaast hebben we sinds kort dat de wifi verbinding soms slechter is op de begane grond. Wifi op de Ziggo box staat uit.
- kan ik de wifi op de Ziggo box gewoon aanzetten met dezelfde ssid en wachtwoord als de TP Link voor een sterkere verbinding op de begane grond of gaat dit voor problemen zorgen? En als dit kan, kan ik ze dan het beste op hetzelfde kanaal zettten of juist verschillend?
Nu wil ik het wachtwoord van mijn wifi netwerk veranderen, maar ik heb geen idee meer wat het IP adres van de AP is. Die heb ik destijds volgens mij handmatig een eigen adres gegeven. DHCP van de Ziggo box start vanaf 192.168.178.10, dus ik verwachtte dat het dan 2-9 zou zijn, maar helaas.
- is er een manier waarop ik het IP-adres nog kan achterhalen zonder dat ik de hele boel hoef te resetten? Ik heb Angry IP scanner gedraaid van 178.0 tm 178.255, maar die vond niks.
Daarnaast hebben we sinds kort dat de wifi verbinding soms slechter is op de begane grond. Wifi op de Ziggo box staat uit.
- kan ik de wifi op de Ziggo box gewoon aanzetten met dezelfde ssid en wachtwoord als de TP Link voor een sterkere verbinding op de begane grond of gaat dit voor problemen zorgen? En als dit kan, kan ik ze dan het beste op hetzelfde kanaal zettten of juist verschillend?
[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 08-05-2021 08:23 ]
Ik heb een soortgelijke setup en ik gebruik op mijn router en acces points (2x) hezelfde SSID en wachtwoord. Gaat prima. Ik gebruik ze wel allemaal op een ander, niet-overlappend, kanaal (1, 6, en 11).Raem schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:22:
Middag,
Vandaag is mijn nieuwe test project binnengekomen. De asus aimesh RT ax92U. 2 pack
Als je kiest om de set draadloos te installeren (modem-> router1 bedraad -> 2e asus ergens draadloos in je huis) dan heb je overal dezelfde ssid en kiest je apparaat zelf welke het sterkste signaal heeft.
Nu wil ik gebruik maken van de ethernet backhaul.
Op de site van asus staat onderstaand plaatje.
:fill(white):strip_exif()/f/image/h0CBXErpBEWJrKmBHxQVYSIY.png?f=user_large)
In mijn optiek creëer je dan een 2e netwerk als je het plaatje van LAN-WAN volgt.
Ik heb wel meerdere systemen aangesloten maar dan kies ik vaak voor LAN-LAN, de 1e router dhcp aan enzovoorts.
Het is mijn eerste mesh systeem wat ik ga gebruiken. Zie ik wat over het hoofd of is het in dit geval goed zoals aangegeven op het plaatje?
Vandaag is mijn nieuwe test project binnengekomen. De asus aimesh RT ax92U. 2 pack
Als je kiest om de set draadloos te installeren (modem-> router1 bedraad -> 2e asus ergens draadloos in je huis) dan heb je overal dezelfde ssid en kiest je apparaat zelf welke het sterkste signaal heeft.
:fill(white):strip_exif()/f/image/h0CBXErpBEWJrKmBHxQVYSIY.png?f=user_large)
In mijn optiek creëer je dan een 2e netwerk als je het plaatje van LAN-WAN volgt.
Ik heb wel meerdere systemen aangesloten maar dan kies ik vaak voor LAN-LAN, de 1e router dhcp aan enzovoorts.
Het is mijn eerste mesh systeem wat ik ga gebruiken. Zie ik wat over het hoofd of is het in dit geval goed zoals aangegeven op het plaatje?
Ik gok dat het idee is om die tweede als 'node' in te stellen en dat dan automatisch de DHCP wordt uitgezet, dat de WAN poort als LAN poort gebruikt wordt en je gewoon 1 netwerk krijgt.
Maar, probeer het uit. Verbindt eens met die tweede en kijk wat vor IP-adres je krijgt en of dat in de range van de router IP zit.
Maar, probeer het uit. Verbindt eens met die tweede en kijk wat vor IP-adres je krijgt en of dat in de range van de router IP zit.
Zoals in het plaatje staat klopt! Wanneer je het op een van de LAN-poorten aansluit, komt AiMesh niet online. Voordeel is wel dat je vier LAN-poorten overhebt om iets op aan te sluiten. De node neemt alle instellingen over van de hoofdrouter. Dit is mijn Asus-setup waarbij ik ook een tekening heb gemaakt hoe de Asus routers onderling verbonden zijn.Jojo90 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:43:
Middag,
[Afbeelding]
Vanwege medische problemen ben ik opeens in een huurwoning komen te wonen waarbij er een enkele netwerkaansluiting in huis is, gedeeld met een gezamenlijke internetaansluiting/provider met 48 andere bewonders.
Provider onbekend, modem onbekend.
Elke bewoner dient een eigen Accespoint aan te sluiten om internet te krijgen. Ik heb geen pc of laptop, alleen een telefoon en Chromecast.
Ik heb een Ziggo Technicolor TC-7200 liggen en aangesloten op een LAN poort. Via Wifi kan ik in 192.168.01 om het modem te configureren, maar ik krijg het niet voor elkaar om internet te krijgen.
Modem moet dus fungeren als AP en de WAN poort is een coax aansluiting die ik dus niet gebruik.
Iemand tips?
Elke bewoner dient een eigen Accespoint aan te sluiten om internet te krijgen. Ik heb geen pc of laptop, alleen een telefoon en Chromecast.
Ik heb een Ziggo Technicolor TC-7200 liggen en aangesloten op een LAN poort. Via Wifi kan ik in 192.168.01 om het modem te configureren, maar ik krijg het niet voor elkaar om internet te krijgen.
Modem moet dus fungeren als AP en de WAN poort is een coax aansluiting die ik dus niet gebruik.
Iemand tips?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Mja, je verteld niet echt wat je wel en niet geprobeerd hebt, dus goede kans dat je dit al gedaan hebt, maar ik zou gokken:Barry schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:40:
Vanwege medische problemen ben ik opeens in een huurwoning komen te wonen waarbij er een enkele netwerkaansluiting in huis is, gedeeld met een gezamenlijke internetaansluiting/provider met 48 andere bewonders.
Iemand tips?
WAN poort (coax) niet gebruiken.
De technicolor configureren: DHCP server uit, wifi configureren
LAN 1 van de Technicolor aan sluiten op de LAN van de onbekende router
...testen maar.
Het kan nog goed zijn om even een PC of zo (ga er van uit dat je wel iets kan lenen) bedraad aan te sluiten om te achterhalen wat het IP-adres, subnet, gateway adres enzo zijn, maar echt nodig zou het niet moeten zijn.
Kan helaas geen pc of laptop lenen. Heb DHCP idd al uit gezet.
Ben bang dat het gewoon niet kan met dit apparaat.
Ben bang dat het gewoon niet kan met dit apparaat.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik ben helaas een echte noob op dit gebied. Maar momenteel hebben wij op de bovenverdieping een betere wifi verbinding nodig. Ik wil dat met een acces point doen die op een centrale plek op de bovenverdieping komt te hangen. Ik kan deze bedraad aansluiten op het KPN wifi modem in de woonkamer.
Is er een (bijna volledig) out of the box oplossing voor?
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Gewoon een AP kopen en zoals je zelf aangeeft bedraad aansluiten op de kpn.Cobb schreef op woensdag 15 december 2021 @ 00:12:
Ik ben helaas een echte noob op dit gebied. Maar momenteel hebben wij op de bovenverdieping een betere wifi verbinding nodig. Ik wil dat met een acces point doen die op een centrale plek op de bovenverdieping komt te hangen. Ik kan deze bedraad aansluiten op het KPN wifi modem in de woonkamer.
Alleen even ssid en wachtwoord configureren en je bent klaar.
Indien je geen AP op de plafond wilt hangen kan je ook van KPN zelf een super wifi ap aanschaffen.
Of je die los moet configureren of dat het zelf de instellingen ophaalt van de riuter weet ik niet. Maar er zal vast wel een handleiding in de doos zitten.
*knip*. Dit is niet de plek voor aankoopadvies. Zou je even een nieuw topic willen aanmaken?
[ Voor 90% gewijzigd door rens-br op 28-06-2022 13:27 ]
Voordat ik er in duik, ik wil de wifi van de experiabox compleet uitschakelen, en alles via de router laten lopen.
Zit ik met deze tutorial goed, of moet ik een tutorial zoeken met titels als "gebruik je eigen router ipv de experiabox"?
Zit ik met deze tutorial goed, of moet ik een tutorial zoeken met titels als "gebruik je eigen router ipv de experiabox"?
Dat laatste.greatgonzo schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:13:
Voordat ik er in duik, ik wil de wifi van de experiabox compleet uitschakelen, en alles via de router laten lopen.
Je kan wel een extra router inzetten maar hou dan rekening met dubbel-NAT.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
ok, want ik zit helemaal niet in deze materie, het gaat mij eigenlijk alleen om het wifi signaal te verbeteren, te beginnen met een fatsoenlijke router, en eventueel uitgebreid met een MESH setje als het nog niet voldoende is
Newbe vraagje denk ik maar ik kan het zo niet vinden: is het van belang om een mbit router of een gbit router te gaan gebruiken als AP?
Reden van de vraag: ik heb nu een setup waarbij ik een inkomende router heb met 30 mbit op de wireless (en dat haal ik dan ook) en een Linksys wrt54g die ik gebruik als AP (bedraad aangesloten) maar daar kom ik niet hoger dan 15 maximaal en meestal veel lager. Soms zelf niet hoger dan 2 of 4 mbit.
Kabel (cat6e) wel gecontroleerd wat betreft aansluiting en kleurencodes (zelf stekkers erop gezet) maar geen kabeltester beschikbaar. Linksys setup als in begin van deze topic uitgevoerd.
Kan het zijn dat de Linksys als AP te 'oud' is?
Reden van de vraag: ik heb nu een setup waarbij ik een inkomende router heb met 30 mbit op de wireless (en dat haal ik dan ook) en een Linksys wrt54g die ik gebruik als AP (bedraad aangesloten) maar daar kom ik niet hoger dan 15 maximaal en meestal veel lager. Soms zelf niet hoger dan 2 of 4 mbit.
Kabel (cat6e) wel gecontroleerd wat betreft aansluiting en kleurencodes (zelf stekkers erop gezet) maar geen kabeltester beschikbaar. Linksys setup als in begin van deze topic uitgevoerd.
Kan het zijn dat de Linksys als AP te 'oud' is?
Dat is inderdaad een oudje. Goed, WiFi is delen. Als je wat apparaten tegelijk op de WRT54G hebt zitten kom je inderdaad niet veel hoger dan de genoemde getallen. Je zou je AP kunnen vervangen door een nieuwer exemplaar. Je zal nooit echt meer dan 30 mbit/s halen vanwege je internetverbinding.justme27 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:36:
Als ik hier beter een apart topic voor kan maken laat het mij weten.
8 jaar een goed werkend netwerk gehad tot ik verplicht een nieuw modem van Ziggo kreeg vorige maand.
Mijn situatie was een Ziggo modem in de meterkast (naast de voordeur) en die stond in bridge mode. Enkel de lan poort werd gebruikt om in de woonkamer de TV,mediaspeler, woonkamer pc en consoles vast internet te geven. (1 kabel naar een lan hub die de verdeling verzorgt). De wifi werd niet gebruikt van dit modem.
Dan een kabel naar de 1e verdieping (kantoor) waar een TP link touch P5 hangt (vlak naast de overloop). Deze gaf goede Wifi dekking door het hele huis en de tuin en het geheel werd gezien als 1 netwerk, want ik kon de Nvidia Shield bijvoorbeeld benaderen vanaf de pc en de Xbox naar de PC boven streamen. En de Touch P5 heeft ook een vaste kabelverbinding naar de PC op mijn kantoor.
Nu dus een nieuwe router van Ziggo en daarbij geven ze aan dat zodra je die in bridge mode zet de lanpoorten worden uitgeschakeld en een nieuwe verbinding maken tussen het woonkamer gedeelte en boven is geen werkbare optie.Dus mijn vraag is wat kan ik nu het beste doen?
Een extra router gelijk achter de Ziggo router zetten en die laatste alsnog in Bridge mode zetten? Of heeft iemand een betere oplossing? Uiteindelijk wil ik weer dat mijn hele huis 1 netwerk is wat het nu duidelijk niet is. Als de Wifi ook hetzelfde netwerk kan geven vanaf 2 plekken zou het mooi meegenomen zijn. Kosten maken mij niet zoveel uit, maar als je zo lang een werkend netwerk hebt zonder problemen merk je pas weer hoe noob je bent als er problemen zijn. Als iemand mij enkel de juiste zoektermen kan geven zou het al helpen.
8 jaar een goed werkend netwerk gehad tot ik verplicht een nieuw modem van Ziggo kreeg vorige maand.
Mijn situatie was een Ziggo modem in de meterkast (naast de voordeur) en die stond in bridge mode. Enkel de lan poort werd gebruikt om in de woonkamer de TV,mediaspeler, woonkamer pc en consoles vast internet te geven. (1 kabel naar een lan hub die de verdeling verzorgt). De wifi werd niet gebruikt van dit modem.
Dan een kabel naar de 1e verdieping (kantoor) waar een TP link touch P5 hangt (vlak naast de overloop). Deze gaf goede Wifi dekking door het hele huis en de tuin en het geheel werd gezien als 1 netwerk, want ik kon de Nvidia Shield bijvoorbeeld benaderen vanaf de pc en de Xbox naar de PC boven streamen. En de Touch P5 heeft ook een vaste kabelverbinding naar de PC op mijn kantoor.
Nu dus een nieuwe router van Ziggo en daarbij geven ze aan dat zodra je die in bridge mode zet de lanpoorten worden uitgeschakeld en een nieuwe verbinding maken tussen het woonkamer gedeelte en boven is geen werkbare optie.Dus mijn vraag is wat kan ik nu het beste doen?
Een extra router gelijk achter de Ziggo router zetten en die laatste alsnog in Bridge mode zetten? Of heeft iemand een betere oplossing? Uiteindelijk wil ik weer dat mijn hele huis 1 netwerk is wat het nu duidelijk niet is. Als de Wifi ook hetzelfde netwerk kan geven vanaf 2 plekken zou het mooi meegenomen zijn. Kosten maken mij niet zoveel uit, maar als je zo lang een werkend netwerk hebt zonder problemen merk je pas weer hoe noob je bent als er problemen zijn. Als iemand mij enkel de juiste zoektermen kan geven zou het al helpen.
Als je nooit een extra router hebt gehad stond het eerste modem ook niet in bridge mode. Nieuwe modem aansluiten en de wifi van dat ding uit zetten zou hetzelfde resultaat moeten geven als de oude situatie.
Deze snap ik niet. De router op het kantoor was toch de extra router? En er is zeker wel wat anders, want windows vraag nu ineens toestemming om een extern netwerk te benaderen en hij raakt constant apparaten kwijt die beneden staan terwijl de hardware/bekabeling situatie hetzelfe is (op een nieuwe Ziggo router na).jadjong schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:40:
Als je nooit een extra router hebt gehad stond het eerste modem ook niet in bridge mode. Nieuwe modem aansluiten en de wifi van dat ding uit zetten zou hetzelfde resultaat moeten geven als de oude situatie.
Edit : En ik herinner mij nog dat ik toen Ziggo moest bellen of ze de router in bridge mode wilde zetten. Het kan zijn dat ik bridge mode verkeerd gebruik vanwege een gebrek aan kennis, maar iig een mode die het door zette naar de router boven. Van wat ik heb vernomen kon dit bij oudere routers nog inclusief het gebruik van de LAN poorten, maar was dat achteraf gezien hoe dan ook een slecht idee vanwege de veiligheid.
[ Voor 32% gewijzigd door Beakzz op 20-05-2023 19:48 ]
Met een modem in bridge mode zouden de TV,mediaspeler, woonkamer pc en consoles die je daar op aangesloten hebt niet werken.
Oh ik had vernomen bij nieuwe routers niet, maar bij oudere nog wel. Dus het kan best dat ze de router nooit in die modus hebben gezet (te lang geleden om zeker te weten), maar het is een feit dat het netwerk nu anders is dan dat het was terwijl de router boven in dezelfde mode staat. Ga nog maar en extra TP link router voor in de meterkast bestellen en dan maar weer aan de netwerk studie.jadjong schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:57:
Met een modem in bridge mode zouden de TV,mediaspeler, woonkamer pc en consoles die je daar op aangesloten hebt niet werken.
Goedemiddag allen,
Ivm de komende Project Q controller voor de PS5 en feit dat vrouw regelmatig klaagt over de matige tot slechte wifi in de tuin wil ik n repeater/imesh halen voor in de tuin die het wifi-signaal versterkt en/of de reeds aanwezige UTP-aansluiting de tuin gebruikt om het wifi-signaal uit te breiden.
Het hoeft geen moeilijk apparaat te zijn en ik heb mijn oog laten vallen op
uitvoering: AVM Fritz!Repeater 2400 - International
maar vraag me af of deze (meer dan) snel genoeg gaat zijn voor bovenstaande doel? Ik wil apparaat via de UTP op netwerk aansluiten en vraag me af of dit apparaat dan hetzelfde reeds aanwezige wifi-netwerk uitbreid?
Eventuele betere apparaten of simpelere oplossingen (waar ik niet aan denk) zijn welkom.
Ivm de komende Project Q controller voor de PS5 en feit dat vrouw regelmatig klaagt over de matige tot slechte wifi in de tuin wil ik n repeater/imesh halen voor in de tuin die het wifi-signaal versterkt en/of de reeds aanwezige UTP-aansluiting de tuin gebruikt om het wifi-signaal uit te breiden.
maar vraag me af of deze (meer dan) snel genoeg gaat zijn voor bovenstaande doel? Ik wil apparaat via de UTP op netwerk aansluiten en vraag me af of dit apparaat dan hetzelfde reeds aanwezige wifi-netwerk uitbreid?
Eventuele betere apparaten of simpelere oplossingen (waar ik niet aan denk) zijn welkom.
Als ik de handleiding zo lees (link) dan heet die configuratie "LAN Bridge".Ruben26 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:13:
Goedemiddag allen,
Handleiding geeft verder niets aan over hoe dan de wifi ingesteld wordt. Kan mij goed voorstellen dat het ding niet automagisch de wifi SSID/wachtwoord overneemt, dus dat zal je wellicht handmatig moeten intikken.
Dus lijkt mij dat dit probleemloos moet kunnen.
Overigens is dit alles wel wat off-topic hier, want het gaat hier eigenlijk over het gebruik van een standaard wifi-router als wireless access point - en niet over de aanschaf van een wireless access point.
Bedankt voor dit waardevolle topic!
Ik heb thuis een situatie waarin ik 2 routers heb, ieder met hun eigen wifi. Een Zyxel T-56 en een TP-link Archer C6.
Internet <=> Zyxel <======> Archer <=>{ 3 PC's
Op de Zyxel komt het internet binnen. TV, playstation, telefoons, laptops etc maken verbinding met die wifi. Vanaf de Zyxel loopt een lange kabel naar mijn TP-Link router. De Archer dient als bekabelde access point voor 3 computers die het internet kunnen benaderen. 1 ervan werkt als NAS, maar is niet benaderbaar voor apparaten die met de Zyxel modem zijn verbonden (wel vanaf de andere clients op de Archer router).
De Archer werkt ook als een soort utility verbinding voor onze Nanit babycamera, die om mysterieuze reden niet met de Zyxel wil verbinden. Dit even terzijde, maar ik kan de Archer er dus niet tussenuit halen. (Nanit maakt gebruik van een Azurewave IOT interface, mocht iemand tips hebben...)
Beide routers hebben DHCP actief, de Zyxel op 192.168.1.xxx, de Archer op 192.168.0.xxx. De Zyxel heeft een subnet mask van 255.255.0.0 en de NAS staat bij de Archer in de DMZ. Moet ik de subnet mask van de Archer ook op 255.255.0.0 zetten?
Ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd, wat zou ik nog kunnen proberen? Ik kan altijd de apparaten die de NAS moeten benaderen (smart TV, laptops) met de tragere Archer verbinden, en Zyxel gebruiken voor mobiele apparaten en chromecast, maar het lijkt mij dat dit niet nodig hoeft te zijn.
Ik heb thuis een situatie waarin ik 2 routers heb, ieder met hun eigen wifi. Een Zyxel T-56 en een TP-link Archer C6.
Op de Zyxel komt het internet binnen. TV, playstation, telefoons, laptops etc maken verbinding met die wifi. Vanaf de Zyxel loopt een lange kabel naar mijn TP-Link router. De Archer dient als bekabelde access point voor 3 computers die het internet kunnen benaderen. 1 ervan werkt als NAS, maar is niet benaderbaar voor apparaten die met de Zyxel modem zijn verbonden (wel vanaf de andere clients op de Archer router).
De Archer werkt ook als een soort utility verbinding voor onze Nanit babycamera, die om mysterieuze reden niet met de Zyxel wil verbinden. Dit even terzijde, maar ik kan de Archer er dus niet tussenuit halen. (Nanit maakt gebruik van een Azurewave IOT interface, mocht iemand tips hebben...)
Beide routers hebben DHCP actief, de Zyxel op 192.168.1.xxx, de Archer op 192.168.0.xxx. De Zyxel heeft een subnet mask van 255.255.0.0 en de NAS staat bij de Archer in de DMZ. Moet ik de subnet mask van de Archer ook op 255.255.0.0 zetten?
Ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd, wat zou ik nog kunnen proberen? Ik kan altijd de apparaten die de NAS moeten benaderen (smart TV, laptops) met de tragere Archer verbinden, en Zyxel gebruiken voor mobiele apparaten en chromecast, maar het lijkt mij dat dit niet nodig hoeft te zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Clogboy op 18-12-2023 09:00 ]
Volgens mij heb je de TS van dit topic over het hoofd gezien...Clogboy schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:54:
Bedankt voor dit waardevolle topic!
De Archer staat blijkbaar nog gewoon als router te werken en heb je waarschijnlijk aangesloten vanaf de Zyxel op de WAN poort van de Archer?
DHCP op de archer moet uit;
Zou de archer een fixed IP adres geven in de 192.168.1.xxx range (even kijken wat de DHCP range van de Zyxel is en dan daar net buiten zitten)
Dan de archer vanaf de Zyxel aansluiten op een LAN poort van de Archer.
Ofwel, zie TS.
Dubbele DHCP moet je vermijden. Zie ook post hierboven hoe dit op te lossen.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Als de Archer geen adressen uitdeelt, kan je hem dan nog wel als access point gebruiken? Ik ga het in ieder geval proberen, bedankt voor de tip!vanaalten schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:52:
[...]
Volgens mij heb je de TS van dit topic over het hoofd gezien...
De Archer staat blijkbaar nog gewoon als router te werken en heb je waarschijnlijk aangesloten vanaf de Zyxel op de WAN poort van de Archer?
DHCP op de archer moet uit;
Zou de archer een fixed IP adres geven in de 192.168.1.xxx range (even kijken wat de DHCP range van de Zyxel is en dan daar net buiten zitten)
Dan de archer vanaf de Zyxel aansluiten op een LAN poort van de Archer.
Ofwel, zie TS.
OK toch goed gezien... ik had het ook al eerder geprobeerd als wanhopige oplossing.
Het probleem is dat de Nanit dan bij de Zyxel router een IP adres moet vragen. Om de een of andere reden wordt dit geweigerd.
Bovendien denk ik ook dat als dit de geadviseerde oplossing is, dat we dan routers niet helemaal goed begrijpen.
De meeste routers bieden hier een interface voor, in het geval van TP-link:
https://www.tp-link.com/u...chapter-13-nat-forwarding
Bijzaak: ik lees ook in andere topics dat de Zyxel T-56 problemen geeft met IoT apparaten. Nu zie ik een topic op een Zyxel forum om voor IoT devices een nieuw virtueel SSID te maken, maar dit geldt voor hun Nebula access point. Altijd het proberen waard bij de T-56.
Het probleem is dat de Nanit dan bij de Zyxel router een IP adres moet vragen. Om de een of andere reden wordt dit geweigerd.
Bovendien denk ik ook dat als dit de geadviseerde oplossing is, dat we dan routers niet helemaal goed begrijpen.
Bijzaak: ik lees ook in andere topics dat de Zyxel T-56 problemen geeft met IoT apparaten. Nu zie ik een topic op een Zyxel forum om voor IoT devices een nieuw virtueel SSID te maken, maar dit geldt voor hun Nebula access point. Altijd het proberen waard bij de T-56.
[ Voor 26% gewijzigd door Clogboy op 19-12-2023 07:53 ]
Het hele idee van de oplossing in de TS is juist dat je die Archer niet gebruikt als router.Clogboy schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:36:
OK toch goed gezien... ik had het ook al eerder geprobeerd als wanhopige oplossing.
Zie die Archer als een drie-in-1 apparaat:
Router, tussen de WAN poort en de ingebouwde switch
Switch, tussen de LAN poorten en de router
Access points, vanaf de switch
Als je DHCP uitzet en de WAN poort vervolgens niet gebruikt, is de router als het goed is niet actief.
Als je vervolgens alles enkel op een LAN poort aansluit, dan gebruik je effectief enkel de switch en zou een apparaat zoals de Nanit dus transparant bij de Zyxel een IP adres kunnen aanvragen.
Waarom het bij jou dan niet werkt weet ik niet. Wellicht dat die Nanit een keer uit/aangeschakeld moet worden, of wellicht een keer een reset naar factory default of zo. Moeilijk te zeggen vanaf een afstand.
Feit blijft dat de Nanit alleen wil verbinden met de Wifi van Archer, en wanneer Archer hem inderdaad een IP adres toekent. Bij tussenkomst van Zyxel (ook enkel voor DHCP) kan ik het vergeten. Nu lees ik bij andere bronnen (zie Odido glasvezel discussie) dat voor IoT apparaten wordt geadviseerd om een VLAN aan te maken indien mogelijk, of met het gastnetwerk te verbinden.vanaalten schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:47:
[...]
Het hele idee van de oplossing in de TS is juist dat je die Archer niet gebruikt als router.
Zie die Archer als een drie-in-1 apparaat:
Router, tussen de WAN poort en de ingebouwde switch
Switch, tussen de LAN poorten en de router
Access points, vanaf de switch
Als je DHCP uitzet en de WAN poort vervolgens niet gebruikt, is de router als het goed is niet actief.
Als je vervolgens alles enkel op een LAN poort aansluit, dan gebruik je effectief enkel de switch en zou een apparaat zoals de Nanit dus transparant bij de Zyxel een IP adres kunnen aanvragen.
Waarom het bij jou dan niet werkt weet ik niet. Wellicht dat die Nanit een keer uit/aangeschakeld moet worden, of wellicht een keer een reset naar factory default of zo. Moeilijk te zeggen vanaf een afstand.
Ik zie hier 4 scenario's.
Deur 1: Nanit kan na wat tweaken toch verbinden met de Zyxel router. De Archer router gaat weg, en de Zyxel router komt ervoor in de plaats met een lange kabel naar de media converter.
Deur 2: Nanit verbindt met wifi van Archer. Op Archer open ik een poort voor de NAS zodat gebruikers van de Zyxel router hem kunnen benaderen.
Deur 3: ik verbind de devices die de NAS als DLNA server gebruiken met de Archer router, die een lagere bandbreedte heeft.
Deur 4: Ik kijk of de Archer router het internet op kan (niet klakkeloos; MAC clonen?). Zyxel router gaat weg.
Opties 1 en 2 hebben mijn voorkeur, maar ik denk dat 3 het meest eenvoudig is met de grootste kans op succes.
Je moet de WIFI ook aan laten staan van de Archer.Clogboy schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:38:
[...]
Feit blijft dat de Nanit alleen wil verbinden met de Wifi van Archer, en wanneer Archer hem inderdaad een IP adres toekent. Bij tussenkomst van Zyxel (ook enkel voor DHCP) kan ik het vergeten. Nu lees ik bij andere bronnen (zie Odido glasvezel discussie) dat voor IoT apparaten wordt geadviseerd om een VLAN aan te maken indien mogelijk, of met het gastnetwerk te verbinden.
Ik zie hier 4 scenario's.
Deur 1: Nanit kan na wat tweaken toch verbinden met de Zyxel router. De Archer router gaat weg, en de Zyxel router komt ervoor in de plaats met een lange kabel naar de media converter.
Deur 2: Nanit verbindt met wifi van Archer. Op Archer open ik een poort voor de NAS zodat gebruikers van de Zyxel router hem kunnen benaderen.
Deur 3: ik verbind de devices die de NAS als DLNA server gebruiken met de Archer router, die een lagere bandbreedte heeft.
Deur 4: Ik kijk of de Archer router het internet op kan (niet klakkeloos; MAC clonen?). Zyxel router gaat weg.
Opties 1 en 2 hebben mijn voorkeur, maar ik denk dat 3 het meest eenvoudig is met de grootste kans op succes.
Dus:
- DHCP uit op de Archer.
- Kabel tussen LAN Zyxel en LAN Archer. Let op, dus niet op de WAN van de Archer maar op een LAN.
- WIFI op de Archer aan.
Om te testen kun je een computer ook op een LAN van de archer aansluiten om te kijken of je dan wel een IP-adres krijgt.
Als je dit niet voor elkaar krijgt, zou ik de Archer vervangen door een switch en een WIFI-accespoint hierop aansluiten.
[ Voor 3% gewijzigd door Ora et Labora op 19-12-2023 09:46 ]
Who's general failure, and why is he reading my disk?
De Archer zou in accespoint mode of ook wel bridged mode gezet worden. Dat houd ook indirect in dat dhcp uitgezet word. Als je dat voor elkaar krijgt in de webinterface van de Archer hoef je verder niks te veranderen.
Nou ja... even de apparaten opnieuw opstarten misschien.
Nou ja... even de apparaten opnieuw opstarten misschien.
[ Voor 12% gewijzigd door Nickname55 op 19-12-2023 09:57 ]
Euhm... \n ...
Dit is precies wat ik gedaan heb. Mijn telefoon wil klakkeloos verbinden met de Archer wifi en het internet op. Maar de Nanit raakt dan de verbinding kwijt en kan niet meer verbonden worden. Blijkbaar is het dan de Zyxel die ook op de Archer Wifi IP adressen uitdeelt, en vervolgens dienst weigert bij de Nanit.Ora et Labora schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:45:
[...]
Je moet de WIFI ook aan laten staan van de Archer.
Dus:
- DHCP uit op de Archer.
- Kabel tussen LAN Zyxel en LAN Archer. Let op, dus niet op de WAN van de Archer maar op een LAN.
- WIFI op de Archer aan.
Om te testen kun je een computer ook op een LAN van de archer aansluiten om te kijken of je dan wel een IP-adres krijgt.
Als je dit niet voor elkaar krijgt, zou ik de Archer vervangen door een switch en een WIFI-accespoint hierop aansluiten.
Kun je zien of de Nanit uberhaupt een adres krijgt of dat hij uberhaupt eventjes verbonden is geweest? Kun je zien in de Zyxel als het goed is.Clogboy schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:07:
[...]
Dit is precies wat ik gedaan heb. Mijn telefoon wil klakkeloos verbinden met de Archer wifi en het internet op. Maar de Nanit raakt dan de verbinding kwijt en kan niet meer verbonden worden. Blijkbaar is het dan de Zyxel die ook op de Archer Wifi IP adressen uitdeelt, en vervolgens dienst weigert bij de Nanit.
Zou ik thuis even moeten kijken, maar via de Nanit app waarmee ik de camera moet verbinden krijg ik foutcode 406 (waarvan ik uitga dat dit een HTTP network error is). Zou ik eerst de mismatch tussen de Accept headers en de server response moeten vinden, en dan kijken of ik dit op kan lossen in de configuratie van de router. Aangezien de Zyxel van Odido redelijk zit dichtgetimmerd ga ik daar niet van uit.Ora et Labora schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:37:
[...]
Kun je zien of de Nanit uberhaupt een adres krijgt of dat hij uberhaupt eventjes verbonden is geweest? Kun je zien in de Zyxel als het goed is.
Je zou kunnen proberen de WIFI basis in te richten op de Archer. Alleen 2.4GHZ met bijvoorbeeld alleen WEP authenticatie.Clogboy schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:51:
[...]
Zou ik thuis even moeten kijken, maar via de Nanit app waarmee ik de camera moet verbinden krijg ik foutcode 406 (waarvan ik uitga dat dit een HTTP network error is). Zou ik eerst de mismatch tussen de Accept headers en de server response moeten vinden, en dan kijken of ik dit op kan lossen in de configuratie van de router. Aangezien de Zyxel van Odido redelijk zit dichtgetimmerd ga ik daar niet van uit.
Dus LAN Zyxel naar LAN Archer, DHCP op Archer uit, WIFI op Archer aan maar dan een andere SSID als de Zyxel, basis 2.4GHZ en WEP of helemaal geen authenticatie als test.
Even een Homer Simpson moment (DOH!). Ik zie nu pas dat ik bij het verbinden een security type moet kiezen.Ora et Labora schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:30:
[...]
Je zou kunnen proberen de WIFI basis in te richten op de Archer. Alleen 2.4GHZ met bijvoorbeeld alleen WEP authenticatie.
Dus LAN Zyxel naar LAN Archer, DHCP op Archer uit, WIFI op Archer aan maar dan een andere SSID als de Zyxel, basis 2.4GHZ en WEP of helemaal geen authenticatie als test.

Update. Bleek inderdaad beveiligingsprotocol te zijn. Nanit ondersteunt niet hoger dan WPA2, de Zyxel staat standaard ingesteld op WPA3. Wat heeft de Zyxel trouwens een belabberde interface om via de telefoon te bedienen. Protocol bijgesteld naar WPA2, vervolgens alle apparaten verbindingsproblemen en ook de Nanit wil nog steeds niet verbinden met Zyxel.
Alle apparaten verbonden automatisch weer met de oude wifi, Zyxel is nu puur een gateway en gastennetwerk. al onze apparaten leven in een netwerk binnen een netwerk, en kunnen de NAS benaderen. Ik vind het prima zo, al ziet de perfectionist in mij gemiste kansen.
Alle apparaten verbonden automatisch weer met de oude wifi, Zyxel is nu puur een gateway en gastennetwerk. al onze apparaten leven in een netwerk binnen een netwerk, en kunnen de NAS benaderen. Ik vind het prima zo, al ziet de perfectionist in mij gemiste kansen.
Let op:
Heb je op of aanmerkingen op de TopicStart dan kan je deze hier melden. Voor specifieke problemen kan je in dit topic niet terecht.
Heb je op of aanmerkingen op de TopicStart dan kan je deze hier melden. Voor specifieke problemen kan je in dit topic niet terecht.