Heb zoiets ook ooit gehad. Ik heb toen voor de omslachtige weg gekozen:Grunfeld schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:14:
Als eerst: hartstikke bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb exact dezelfde configuratie gebruikt als in de screenshots.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
- Ik heb dus van m'n tweede router een access-point gemaakt. Nu wil ik deze weer benaderen om het een en ander te fine-tunen, maar nu kom ik er helemaal niet meer in.
Voor zover ik weet heb ik als IP van de access-point zelf, 192.168.2.200 ingesteld. De wireless router/access-point zit nog wel in hetzelfde subnet etc, maar dus logischerwijs niet in dezelfde range (zoals beschreven staat in de TS).
Verder heb ik dit geprobeerd door middel van een kabel naar de access-point (naar zowel de LAN-poorten als de WAN-poort) als Wi-Fi. In m'n primaire router staat de access-point gek genoeg nog op 192.168.0.1. Ook op dat IP lukt het mij niet om hem te benaderen (maar dat komt zeker omdat 'ie niet in hetzelfde subnet zit).
Accesspoint-router er tussen uit gehaald, harde reset gedaan. Kabeltje er in en benaderen via default login, instellingen aangepast, en weer toegevoegd aan mijn netwerk.