[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 571.237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjarrel99
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-05-2024
He allen,

Heeft iemand een antwoord op mijn vraagje ???

Misschien een overbodige vraag.

Ook ik ben aan het twijfelen om over te stappen naar Tele2.

Ik heb nu de volgende vragen.

1) omdat ik eredivisie live wil hebben krijg ik ook de telefonie van Tele2 erbij. Is dit uit te zetten in de davolink modem ?
Reden is dat ik via Voip buster bel

2) Kan ik het wireless uitzetten in de davolink modem

3) Indien ik bovenstaande stunts uit haal kan ik dan mijn oude speedtouch modem aansluiten op de davolink en deze gebruiken om mijn telefonie en mijn wireless af te handelen. Ik gebruik deze router dan min of meer als tussen station. De Davolink moet dan internet en tv afhandelen.

** antwoord op vraag 2 heb ik gelukkig al gevonden in dit topic toppie echter ben ik wel benieuwd naar de ander vraag voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Allereerst wil ik graag bedanken voor deze how-to. Vanmiddag een linksys router gekocht (WRT160N) en de standaard handleiding was echt enorm beperkt. Dit heeft me uit de brand geholpen :)

Dan de vraag over Tele2: Je kunt in de router niets instellen over telefonie (aan/uit).
Ik ben ook bang dat je niet jouw speedtouch kunt gebruiken, aangezien de firmware van de davolink alle abonnementsgegevens afhandeld, en je dus niks van je gebruikersgegevens zult kunnen overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
rob1n schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:05:
Ik ben ook bang dat je niet jouw speedtouch kunt gebruiken, aangezien de firmware van de davolink alle abonnementsgegevens afhandeld, en je dus niks van je gebruikersgegevens zult kunnen overzetten.
Normaal wel hoor, maar je Speedtouch zal je dan moeten instellen zoals in deze howto, dus als switch icm een ap, en in jouw geval blijkbaar ook nog als VoIP apparaat.

Zou moeten werken. Laat iets weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Mij is het ook gelukt met de duidelijke handleiding.

Zyxel modem + router (Telfort 20 MB) (192.168.1.254) en DHCP (192.168.1.33 -192.168.1.66)
Linksys WRT160N (192.168.1.1) (staat op hybride mode, zowel g als n)(Firmware 1.02.2)

De laptops (Vista enterpise en viste HP) die via de wireless router verbonden is krijgt netjes een ip uit de DHCP range.
Nu mijn probleem:

Ik heb volledig bereik, maar de internet snelheid is echt belabberd laag via wireless (slechts enkele KB/s). (via de kabel van zowel de router als de Wireless AP is alles prima in orde)
De firewall op de WRT160N heb ik uitgezet omdat ik dacht dat dit de verbinding hinderde.
Wat zouden de geavanceerde WLAN instellingen moeten zijn om dit op te lossen, of zijn er ook andere verklaringen??

Zijn er mensen die een soortgelijk probleem hebben omgelost met een DD-WRT firmwire update??

http://www.coderetard.com/2008/05/30/installing-dd-wrt-firmware-on-a-linksys-wrt150n-wireless-router/

Update 15/9 22:00:
- Het IP-adres van de wireless router naar 192.168.2.1 leverde niets op, behalve dan dat ik hem hierna niet meer kon benaderen.
- Opnieuw een harde reset en het uitzetten van de beveiliging helpt iets (Nu 30 KByte/sec), maar nog steeds heel traag, krijg nu tenminste wel verbinding met websites.

Update 15/9 22:15:
- Snelheid via de wireless verbinding is (vanaf dezelfde plaats) nu tussen de 50 en 100KByte/sec)

Update 15/9 22:20
- WPA2-personal beveiliging weer aangezet. Haal nu makkelijk 100KByte/sec, soms 200 of 500, ligt aan de test (www.speedtest.nl)

Waar nu precies het probleem zat weet ik niet, de reset schijnt geholpen te hebben.

Update 23/9
Ik blijf problemen houden, van het ene op het ander moment klapt de internetverbinding in. IP-adres blijft, verbinding is ook goed, maar snelheid is bijna 0.

[ Voor 46% gewijzigd door Checkeys op 23-09-2008 16:46 ]

Anoniem: 168888

Ik heb een Livebox van Orange (Online) die als gateway en DHCP fungeert. Hierachter (via een 16 poorts switch) heb ik onder andere 2 WiFi routers (met DHCP UIT) gekoppelt. Werkt allemaal prima! MAAR, de internetsnelheid is sindsdien de twee nieuwe routers er zijn, zo nu en dan erg langzaam (dus onstabiel, voor de bekabelde internetters zowel de WiFi-ers). Iemand enig idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 168888 op 17-09-2008 16:22 ]

• HyperBart
  • Nu online
Anoniem: 168888 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:21:
Ik heb een Livebox van Orange (Online) die als gateway en DHCP fungeert. Hierachter (via een 16 poorts switch) heb ik onder andere 2 WiFi routers (met DHCP UIT) gekoppelt. Werkt allemaal prima! MAAR, de internetsnelheid is sindsdien de twee nieuwe routers er zijn, zo nu en dan erg langzaam (dus onstabiel, voor de bekabelde internetters zowel de WiFi-ers). Iemand enig idee?
Ik zie niet direct een reden waarom, misschien eens alles gewoon eens uittrekken en even alles rebooten ? Wie weet wat problemen af en toe met verkeer door te sluizen ofzo ?

Ik denk dat je beter een nieuw topic voor dit hier kan starten... Niet dat ik je hier niet wil helpen, maar het is een vrij specifieke vraag waar je lang over kan doorgaan, en dat mag hier niet, gezien de waarschuwing ;)

Anoniem: 274672

Misschien nog een leuke tip:
Ik heb zojuist een avond doorgebracht met het keer op keer nalopen van de How-to, en ik kreeg maar geen internet via mijn Linksys WRT160N die ik op mijn Davolink DV201AMR had aangesloten. Uit wanhoop ben ik uiteindelijk maar verschillende combinaties van LAN-poorten gaan uitproberen. Wat blijkt? De opstelling werkt alleen als ik op de Davolink LAN3 of LAN4 gebruik. Bareuh...

/edit: Overigens bedoel ik dit niet als kritiek op de How-to (want die is erg nuttig, bedankt daarvoor!), maar meer als kritiek op Davolink...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 274672 op 18-09-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackraven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-06 14:25
Hetzelfde SSID in het hele huis/pand, hiervoor moet bij iedere router hetzelfde SSID worden ingesteld, hetzelfde kanaal en dezelfde beveiligingssleutel -en manier.
Het wordt aangeraden om verschillende kanalen te gebruiken om interferentie te voorkomen, ook bij dezelfde SSID.
Ik ben zelf uren bezig geweest om een vergelijkbare situatie aan de praat te krijgen (zyxel P-2602R-D1A en een linksys WRT54GL met DD-WRT). Ondanks dat ik *zeker* wist dat ik alles juist had ingesteld: geen werkend internet. |:( Toen beide apparaten een minuutje uitgezet en toen werkte het wel. 8)7 Dus een reset na wijziging van de instellingen is misschien nog een goede toevoeging voor je uitstekende startpost.

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

• HyperBart
  • Nu online
Blackraven schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 21:14:
[...]

Het wordt aangeraden om verschillende kanalen te gebruiken om interferentie te voorkomen, ook bij dezelfde SSID.
Inderdaad, kanaal mag verschillen, my bad...
Ik voeg het toe aan mijn post ivm die reset enzo...

[ Voor 8% gewijzigd door HyperBart op 20-09-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275212

Hoi, ik heb even een vraagje.

Ik heb sinds kort digitale tv en internet van tele 2 en nu wil ik via deze modem een draadloze verbinding maken met mijn speedtouch modem/router (die ergens anders in huis via een lan-kabel aan een desktop zit).

Kan iemand me vertellen of dit kan , want mij lukt het niet. Het lijkt erop dat de speedtouch per se een adsl ingang moet hebben om het signaal door te kunnen geven.

Ideeen of suggesties?

Bedankt in ieder geval!

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Anoniem: 275212 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:35:
Hoi, ik heb even een vraagje.

Ik heb sinds kort digitale tv en internet van tele 2 en nu wil ik via deze modem een draadloze verbinding maken met mijn speedtouch modem/router (die ergens anders in huis via een lan-kabel aan een desktop zit).

Kan iemand me vertellen of dit kan , want mij lukt het niet. Het lijkt erop dat de speedtouch per se een adsl ingang moet hebben om het signaal door te kunnen geven.

Ideeen of suggesties?

Bedankt in ieder geval!

Sander
Sander,

De vraag die jij stelt is of je met een bepaalde router in client modus kan werken, hiervoor moet je specifiek gaan zoeken met google naar je type en client mode, dit is ook niet zo van toepassing op mijn topicstart, dus ik vrees dat je best een nieuw topicje aanmaakt... ;)

• Checkeys
Checkeys schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:22:
Update 23/9
Ik blijf problemen houden, van het ene op het ander moment klapt de internetverbinding in. IP-adres blijft, verbinding is ook goed, maar snelheid is bijna 0.
Ook gisteren 24/9 viel de snelheid weer terug, verbinding blijft goed, ip-adres ook en via kabel van modem/router is de snelheid maximaal.

Iemand een idee waar ik nog zou moeten zoeken naar het probleem??

Heb geprobeerd om dd-wrt firmware te flashen naar de linksys WRT160N, maar dit is misgegaan.
Zie Linksys WRT160N bricked firmware TFTP error

Edit: De WRT160N terug gebracht en geruild voor een Netgear WNR834B V2, deze werkt perfect

[ Voor 24% gewijzigd door Checkeys op 05-10-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Ziezo, even weer zelf een schopje aan het topic geven, er zijn weer een heel aantal dingen gewijzigd, ik heb onder andere een hoofdstukje toegevoegd over adressering, wat soms wel handig is voor mensen die er iets meer van willen weten.

Ik heb ook nog wat naamgevingen aangepast, het definitielijstje wat aangepast en aangevuld en nog wat opmaak gedaan die ik niet zo netjes vond.

Graag een snelle checkup of eens een controle wat jullie er van vinden of wat er nog beter kan...

En verder, dank jullie wel voor opbouwend kritiek en populariteit van het topic !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
HyperBart schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:30:
Ziezo, even weer zelf een schopje aan het topic geven, er zijn weer een heel aantal dingen gewijzigd, ik heb onder andere een hoofdstukje toegevoegd over adressering, wat soms wel handig is voor mensen die er iets meer van willen weten.

Ik heb ook nog wat naamgevingen aangepast, het definitielijstje wat aangepast en aangevuld en nog wat opmaak gedaan die ik niet zo netjes vond.

Graag een snelle checkup of eens een controle wat jullie er van vinden of wat er nog beter kan...

En verder, dank jullie wel voor opbouwend kritiek en populariteit van het topic !
Misschien leuk om in de startpost een verwijzing te zetten naar een makkelijke handleiding van Netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Checkeys schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:23:
[...]

Misschien leuk om in de startpost een verwijzing te zetten naar een makkelijke handleiding van Netgear.
Hmm, dan schiet ik mijn eigen kraam :+ O-)

neen neen, het lijkt me idd een goede handleiding om naast deze howto te leggen als het je echt niet lukt...

Bedankt voor de tip Checkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 20:55
Hyper!
Dat huge Ego mag je terrecht van mij hebben!! _/-\o_

Ik hoop dat ik hiermee mijn irritante ik-heb-HBO-informatica-en-zeg-dat-het-niet-kan Zwager voorgoed de muil eens kan snoeren.
Luie Donder! Te beroerd om zijn ouders te helpen. :r
Maar lang leve de "simpele" kabeltelevisietechnicus die het wel gaat oplossen voor zijn schoonouders.

aldus ondergetekende ;)

Serieus nu...
Ik vroeg me af waarom er tussen de router en de "use to be router" geen Crosslink kabel moet zitten ipv Straight.
Maar met dat ik er verder over nadenk zal dat zijn omdat de routers elkaar als een aangesloten PC zien. En die gaan straight en niet crossed.

Nogmaals 100 punten voor de (niet onbelangrijk) duidelijk beschreven werkinstruktie. :D

Ik ga dit zeker proberen en zal het resultaat melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Fantomaz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 01:31:
Hyper!
Dat huge Ego mag je terrecht van mij hebben!! _/-\o_
Tis ook maar een quote van House MD hoor, maar allé dan ;)
Ik hoop dat ik hiermee mijn irritante ik-heb-HBO-informatica-en-zeg-dat-het-niet-kan Zwager voorgoed de muil eens kan snoeren.
Luie Donder! Te beroerd om zijn ouders te helpen. :r
abschießen die schweinehunde !
Maar lang leve de "simpele" kabeltelevisietechnicus die het wel gaat oplossen voor zijn schoonouders.

aldus ondergetekende ;)
Eeey, kabeltelevisietechnici verdienen restecpa !
offtopic:
Ali G anyone ? ;)
Serieus nu...
Ik vroeg me af waarom er tussen de router en de "use to be router" geen Crosslink kabel moet zitten ipv Straight.
omdat je puur gezien eigenlijk twee switches verbindt met mekaar, en tussen switches moet je een straight hangen...
Maar met dat ik er verder over nadenk zal dat zijn omdat de routers elkaar als een aangesloten PC zien. En die gaan straight en niet crossed.
zoiets ja ;)
Nogmaals 100 punten voor de (niet onbelangrijk) duidelijk beschreven werkinstruktie. :D

Ik ga dit zeker proberen en zal het resultaat melden
Kom op met die melding dan ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 19:55

BHQ

Fantomaz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 01:31:
Maakt tegenwoordig niet meer uit. Netwerkkaarten/switches doen auto MDI/MDX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Yapser schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:52:
[...]

Maakt tegenwoordig niet meer uit. Netwerkkaarten/switches doen auto MDI/MDX :)
Jaaaa, kijk daar breek je me de bek weer mee open.
Heb ik eens een kleine aanvaring mee gehad toen ik op stage was, even in "discussie" gegaan met de baas (wist toen nog niet dat het de baas was) en toen zei ik ook dat netwerkkaarten dat doen...

Taraaaaraa dus, en nu bij Cisco vorig jaar heb ik het ook gezien, switches doen MDI/MDX (autosensing), netwerkkaarten niet, PUNT was het toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

HyperBart schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:53:
Taraaaaraa dus, en nu bij Cisco vorig jaar heb ik het ook gezien, switches doen MDI/MDX (autosensing), netwerkkaarten niet, PUNT was het toen :)
;(

I stand corrected ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 18:09
Is het ingewikkeld om een onboard wifikaartje te gebruiken als access point? Dit hangt aan een server die via een switch aan de (enkelpoorts) router hangt.

• HyperBart
  • Nu online
Autoreply schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:45:
Is het ingewikkeld om een onboard wifikaartje te gebruiken als access point? Dit hangt aan een server die via een switch aan de (enkelpoorts) router hangt.
Ligt er aan, ik had op mijn Asus moederbord eentje wat ik in AP mode kon zetten.

Moet je even googlen op je type kaart en dat soort dingen (ap-mode en dergelijke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
  • Laatst online: 26-05 20:55
Polako polako!

Alles op zijn tijd...
Ik weet nu hoe het moet en wanneer ik het weer eens aan tijd heb, pak ik het weer op.
Niet mijn favoriete bezoekadres. ;)

Resultaten ga ik zeker posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110164

omdat je puur gezien eigenlijk twee switches verbindt met mekaar, en tussen switches moet je een straight hangen...
Eigenlijk is dit onjuist. Zie ook vraag 3.8 uit de NT-FAQ. Als het werkt met de "verkeerde" kabel komt dat één of beide apparaten auto MDI/MDX heeft. En ja, iedere switch doet dat tegenwoordig, maar oudere niet. Autosensing is niet hetzelfde als auto MDI/MDX of auto-cross.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Wat ik me afvroeg. Ik het een N router van asus en een G router. Heb ze alle 2 dezelfde SSID gegeven. ZElfde Shared key 64 bit en hetzelfde kanaal 9 toch zenden ze allebei apart van elkaar uit. Komt dat omdat ze allebei qua protocol op mixed staan? en dus als die N, N uitzend die G niet erop kan? of is het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Al een tijd heb ik een router met antenne staan die eigenlijk alleen gebruikt wordt voor draadloos internet. Ik heb deze tijden los van elkaar laten draaien. Hierdoor kon er via de draadloze router prima geinternet worden, maar het combineren met het bedrade netwerk was lastig.
Ik zag zojuist dit topic en het weer eens geprobeerd. Tevergeefs, want na precies nalopen van alle stappen werden er hele rare IP-adressen (buiten de range van het bedrade netwerk) gegeven en was het ook niet mogelijk om het bedrade netwerk te bereiken. Zelfs als ik handmatig de juiste gegevens invoerde wilde het nog niet lukken.

Het betreft de digiconnect WIC328. Een router waar eigenlijk heel erg weinig over te vinden is op internet. Weet iemand of ik toch wat fout doe, of dat dit een van de routers is waarbij het simpelweg niet mogelijk is om er een accesspoint van te maken?

Laat maar, ik was zo stom geweest om de kabel nog steeds in de WAN te pluggen. Door gewoon alles in een LAN-kabel te pluggen werkt het prima. Dus ook met mijn router is dit op te lossen.

[ Voor 10% gewijzigd door Unverter op 29-12-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
rem4rk4ble schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:43:
Wat ik me afvroeg. Ik het een N router van asus en een G router. Heb ze alle 2 dezelfde SSID gegeven. ZElfde Shared key 64 bit en hetzelfde kanaal 9 toch zenden ze allebei apart van elkaar uit. Komt dat omdat ze allebei qua protocol op mixed staan? en dus als die N, N uitzend die G niet erop kan? of is het iets anders?
Dat komt omdat G uitzend op 2,4Ghz en N op 5ghz, het zijn dus eigenlijk twee verschillende "netwerken" die je PC ziet, je kan ook niet roamen tussen die twee, en dat wil je volgens mij bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Een aantal kleine edits gedaan, spellingsfoutjes, verduidelijkingen en een post naar het topic van Trailblazer omtrent adresseringen...

edit: en nog een subtiele schop :+

[ Voor 12% gewijzigd door HyperBart op 24-01-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292482

he allemaal,

Hier is het dus ook niet gelukt!!

ik heb het netwerk precies zo opgebouwd als in de how-to en het netwerk is er en werkt alleen ik kom niet op het internet via het netwerk!:S

ik heb beneden in de meterkast een speedtouch router (ook draadloos) maar die haalt het dus niet naar de zolder kamer en daar heb ik het netwerk opgebouwd met een Belkin router..

wat doe ik fout? :S
ik zit trouwens bij planet internet.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Top het werkt nu bij mij. Alleen heb ik nog een snelheidsprobleem.

Heb de volgende setup
Telfort 20mb internet (bekabeld haal ik bij bbned speedtest ongeveer 10-11mbit)
Zyxel modem
Linksys WRT160N
TP-Link WN821N

Als ik de speedtest draadloos doe (terwijl mijn verbinding 130Mbps aangeeft) haalt hij ongeveer 5-6mbit. Als ik hem via mijn de netwerkkaart van notebook doe (die is 11mbit) haal ik ongeveer 3-4mbit. Ergo, de het draadloze netwerkgedeelte is niet de bottleneck, maar toch halveert de snelheid. Waar ligt dat dan aan?

Update: Hmmm, net als bij Checkeys valt net mijn verbinding ook gewoon weg, terwijl mijn notebook 5 meter van de Linksys afstaat en er niks geen muur of iets tussen zit...
Update2: En weer valt hij weg...

Is de linksys echt niet normaal aan de praat te krijgen met de Zyxel? Dat is toch vreemd. Heel veel mensen hebben Telfort internet en heel veel mensen hebben die WRT160N (momenteel 1 van de populairste routers in de pricewatch), dus als het niet zou kunnen, had ik wel meer klachten verwacht dan alleen van Checkeys en mij.

[ Voor 33% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 25-02-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 19:22
Bij toeval op dit topic terecht, maar gezien het onderwerp van het topic is het gerelateerd.

Heb nu twee routers/modems aan elkaar hangen. Internet op de ene de andere fungeert alleen als een switch met een acces point.

Alles werkt goed. Ooit een keer uitgetest daarna nooit meer omdat ik zelf altijd alles op kabel heb zitten op de printer na.

Nu heb ik familie een tijd als gast en het viel mij op dat als zij draadloos verbinding maken er 2x word verbonden met het zelfde netwerk. Zou dit kunnen komen doordat ik bv zowel wireless g als b gebruik. Of mischien iets wat ik mogelijk verkeerd heb ingesteld? (mocht iemand het probleem bekend voor komen).
De router met accespoint is een linksys. TS zal dus wel bekend zijn met mooie overzichtelijke installatie pagina.

[ Voor 8% gewijzigd door Th3Eagle op 26-03-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265395

hoi .. ik heb een apple airport extreme nieuw model en zou er graag een buffalo wbr-g54 aan hangen ...

dhcp uitgezet het wan ip adres veranderd in die van de apple 10.0.1.201 1 boven de range
de lan side ip heb ik laten staan omdat er geen kabel naar toe zal gaan alleen draadloos

en nog geen verbinding met internet ..
maar als ik een connect maak met de iphone op de ap dan krijg ik een ip van de ap 169.254.199.79
terwijl de dhcp uit staat.. en niet een van de apple 10.0.1....

Weet iemand iets van deze 2 router af ..

ik lees het wel ...
alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275113

Erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 05:42
Hallo allemaal,

Ik heb het topic eens helemaal doorgelezen en zag een screenshot dat nogal op die van mijn modem leek m.b.t. de instellingen voor het aansluiten van een wifi-router. Maar ik zit toch nog met een paar vraagjes :)

Ik zit met het volgende:
- Ik heb een Thomson TW850-4u (wifi-modem met ingebouwde router... all-in-1 modempje)
- Ik heb 3 computers in huis die allemaal op een wifi-netwerk aangesloten worden
- Ik wil een Apple Time Capsule aanschaffen (in feite een wifi-router met ingebouwde HD

De bedoeling is dat ik van de Thomson Modem de wifi en routerfuncties wil uitzetten, en de Time Capsule deze functies laat overnemen. De Time Capsule heeft namelijk een snellere variant wifi (n-protocol) en een beter bereik, en ik wil graag gebruik maken van de draadloze backup die dit apparaat biedt.

Van de Thomson Modem weet ik hoe ik de wifi-functie kan uitzetten, maar ik heb geen idee wat ik moet doen om de Thomson's routerfuncties kan uitzetten en hem puur kan laten fungeren als basis-modem waarop de Time Capsule aangesloten staat. Ik kreeg te horen via Chelloo.com dat ik dan een IP-adres moet invoeren in de DMZ-host, en deze dan als vast IP-adres moet invoeren in de Time Capsule zodat deze laatste dan zonder problemen alles kan overnemen.

UPClive.nl en nog een paar andere fora gaven aan dat ik in het LAN-network configuratiescherm de DHCP-server moest uitzetten, wat er volgens hun voor zou zorgen dat de Thomson als simpele modem zou fungeren.

Kortom, ik ben de draad een beetje kwijt, want het lijken wel 2 totaal andere oplossingen, en hoewel ik er niet al te veel van begrijp, komen ze een beetje over alsof er iets niet helemaal klopt.

Het lezen van de eerste post van dit draadje doet me vermoeden dat ik iets in het LAN-network configuratiescherm moet doen, maar helemaal duidelijk is het me helaas nog niet.

Zou iemand me misschien wat verder op weg willen helpen?

Bij voorbaat dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hmm, is er een Speedtouch config tooltje voor dat ding (evt. op je CD)? of zijn er losse config-files te vinden? Daarmee zou je een bridge-profiel in de modem kunnen laden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 05:42
Nope, ik heb geen installatieprogrammaatjes e.d.

Het is het standaard draadloze modem/router wat je bij een UPC Fiber abonement krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50792

Checkeys schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:58:
[...]

Ook gisteren 24/9 viel de snelheid weer terug, verbinding blijft goed, ip-adres ook en via kabel van modem/router is de snelheid maximaal.

Iemand een idee waar ik nog zou moeten zoeken naar het probleem??

Heb geprobeerd om dd-wrt firmware te flashen naar de linksys WRT160N, maar dit is misgegaan.
Zie Linksys WRT160N bricked firmware TFTP error

Edit: De WRT160N terug gebracht en geruild voor een Netgear WNR834B V2, deze werkt perfect
Ik heb hier hetzelfde probleem bij het gebruiken van mijn draadloze router als accespoint/switch. Ik heb een een Copperjet 1616-P modem/router van Alice en een Asus WL520G draadloze router met 4-poorts switch. Modem/router heeft als IP 172.19.3.1 en geeft middels DHCPeen IP range uit van 172.19.3.2 t/m 172.19.3.100. Asus draadloze router heeft een LAN ip van 172.19.3.150 en is verbonden met het modem/router op een LAN poort.
PC1 krijgt een statisch IP 172.19.3.200 m.b.v. MAC-adres via WLAN (ingesteld op het Modem/router), PC2 krijgt een statisch IP 172.19.3.201 via een LAN poort van de draadloze router. De IP-adressen uit de DHCP range gebruik ik zelf niet voor mijn pc's, alleen voor bezoek en mijn GSM.

In het begin werkt alles prima, signaal is uitstekend en snelheid 54Mbps. Maar kort daarna zakt de snelheid terug (met data overdracht tussen beide pc's gaat dat nog sneller dan met gewoon internetten) naar uiteindelijk 1 Mbps, de signaalsterkte blijft uitstekend. Nog even later valt de verbinding weg en moet ik (m.b.v. een LAN kabel) inloggen op de router voor een herstart of de stroom er af halen.
Ik ben na alles al tig x opnieuw ingesteld te hebben ten einde raad en eigenlijk al aan het kijken voor een andere draadloze oplossing (Zyxel NWA570N Wireless-N Access Point / Bridge) maar vind dat toch zonde van het geld als ik spullen heb die het zouden moeten doen. Ik vind het ook zo vreemd dat het wel werkt maar slechts voor even en dat het nog korter werkt als er data wordt verzonden tussen de pc's onderling. Het probleem doet zioch ook alleen voor op het WLAN, het bekalbelde netwerk blijft het goed doen.

Heeft iemand nog ideeen wat ik zou kunnen proberen? Kan het zijn of heeft iemand er ervaring mee, dat niet alle draadloze routers hiervoor geschikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

sorry voor de kick :>

kan in een draadloze modem verbinden met een draadloze router (draadloos dus, niet via een lan kabel, cheap-ass netwerkadaptertje heeft niet genoeg bereik...) in de schuur? of gaat dat gewoon niet werken?

de afstand is ongeveer 20 meter, als je buiten de schuur staat heb je wel bereik, maar veel packetloss

de snelheid is niet van belang, aangezien ik nog steeds een 3 mbit netwerkje heb...

plaatje: (paint ftw!)
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/1950/routerl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
In principe gaat dat ja, je hebt twee mogelijkheden, het gebruik van:
• WDS
• Een compatibel accesspoint in client-modus zetten, zodat het eigenlijk als een gewoon draadloos pc'tje connecteert met een draadloos netwerk...

Maar... daar start je beter een eigen topic voor ;) , dat heeft hier vrij weinig mee te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241625

Mooie HOWTO!
Alleen zit ik ook nog even met een probleem betreft meerdere draadloze routers over 3 verdiepingen.
Ik heb een linksys 54G en een belkin N+.
Beide gewoon op een lanpoort aangesloten via aantal switchen op mijn modem/router(tiscali zyxel) Die als enige als DHCP server werkt. Werkt prima. Alles in hetzelfde ip range 192.168.1.x.

Nu lijkt mij het mooiste om als ik met mijn laptop van benede naar boven loop dat ik niet opnieuw verbinding hoef te maken (dit moet nu nog wel :sebas1, sebas2).
Als ik nu beide hetzelfde instel, naam, beveiliging ect. ziet hij het dan als één groot dekkend netwerk, of moet ik alsnog verbinding maken met de andere modem? Hoe zit het met de kanalen en extra kanaal?(dat extra kanaal kan ik instellen op de belkin maar weet niet precies wat het doet)
Zoekt hij zelf het sterkte signaal ect?
Heb ik als ik boven ben (hier staat die N+) ook een N verbinding en dan beneden gewoon G?
Hoe het beste in te stellen? Of gewoon houden zoals het nu is en dan maar elke x opnieuw verbinden?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 241625 op 03-11-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-06 18:23
Goede vraag Sebas, ik zat me dat van de week hier ook af vragen. Ik heb het gevoel dat dit niet mogelijk is, wat jij en ik willen. De reden hiervoor is, is dat de ap's een andere snelheid hebben (G en N), dus je moet eerst kiezen om overal op G te werken (heb ik het idee). Maar het kan ook best zijn dat we een extra apparaat moeten aanschaffen (WDS) die dit gaat coördineren (het overlappen van meerder AP's en daaruit de sterkste kiezen?)

Misschien leuk als de TS hier wat aandacht aan besteed?

[ Voor 6% gewijzigd door SparTi op 03-11-2009 21:21 . Reden: Term WDS gevonden... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241625

Ik denk omdat we werken met G en N en ook nog eens verschillende merken dat het niet zo goed gaat werken. Misschien dat als je 2 identieke routers gebruikt dat je ze dan zo kan instellen dat het echt puur 1 netwerk wordt, en dat beide routers precies hetzelfde uitzenden en ontvangen ofzo?
Ik ben benieuwd of iemand hier wat meer over te vertellen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:08
hetgeen je omschrijft is mogelijk met WDS, met WDS maak je van een aantal accespoints een team. wde laptop maakt automatisch verbinding met de dichtsbijzijnde accespoint. ik vermoed dat dit niet werkt als 1 ap wifi G is en 1 N, ik denk dat je dan namelijk alles op G snelheid moet zetten aangezien de accespoints ook onderling communicatie hebben

[ Voor 26% gewijzigd door LinuZZ op 05-11-2009 08:56 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Het nadeel van WDS is weer dat het rete traag is.
Anoniem: 241625 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:48:
Hoe het beste in te stellen? Of gewoon houden zoals het nu is en dan maar elke x opnieuw verbinden?
Allebei op G, ssid gelijk, wpa key gelijk.. en testen maar.
Werkt het.. zo houden.. werkt het niet.. andere oplossing gebruiken.
wds met een G netwerk eigenlijk een afrader, behalve als je echt geen kabels kan trekken (met wds sluit je je router namelijk draadloos aanelkaar).

[ Voor 3% gewijzigd door job op 05-11-2009 09:58 ]

• HyperBart
  • Nu online
Plus je snelheid klapt ook iedere keer met de helft in per AP die erbij komt dacht ik...

maar ik kan dik fout zitten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 12-11-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
Goeie howto!

Mijn situatie is gelijkaardig maar toch anders. Ik zit op een kot van de universiteit, en we maken verbinding met het internet via een vpn verbinding. Per kot hebben we maar 1 ingang in de muur voor een utp kabel. Hieraan wil ik nu dus een draadloze router hangen, zodat ik op mijn kot met meerdere laptops draadloos kan verbinden (via vpn) met het internet.
Ik heb een dlink di-524 wireless router.

Dus wat ik moet doen:
1:
een kabel uit de muur (dus die verbonden is met de router van de universiteit), in een lan poort van de router steken (niet wan).
2.
DHCP op de draadloze router uitzetten. (Dit MOET van de universiteit, anders crasht het netwerk hier, vraag me niet waarom)
3.
De draadloze router een ip geven dat in de range van de router van de universiteit ligt, maar niet in de dhcp range.
Hier zit het probleem! Hoe weet ik welk ip ik hiervoor kan gebruiken, ik kan toch niet weten hoe groot die dhcp-range is?
Normaal deelt de router van de universiteit de ip's dynamisch uit, is het dan geen probleem dat je een vast ip op de draadloze router zet?

Als ik rechtstreeks een kabel van m'n laptop in de muur steek, krijg ik een ip van de vorm 172.16.65.54.

[ Voor 3% gewijzigd door mngm op 13-11-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Als je die router een IP geeft, dan is ie gewoon benaderbaar via dat IP. Wat jij eigenlijk doet is een router gebruiken als switch. Ik ga hier dan ook verder met de benaming "switch".

Als jij die switch een IP geeft à la wat je gewoon bent (meestal zoiets van) 192.168.X.Y
dan is die switch (als jij een IP adres aan je eigen PC geeft wat in het subnet van de switch ligt (maw, als X gelijk is in het standaard geval) bereikbaar via bv de browser en kan je 'm configureren...

Als je dat snapt, dan ga ik verder...:

Die switch verdeelt nu gewoon "een verbinding" (de uplink naar de unief) over alle pc's, maar de unief is verantwoordelijk voor de IP's, maar jij hebt je eigen switch een IP gegeven om 'm te kunnen beheren... Geef die dus maar een eigen IP, maakt niet uit wat, en zo kan je 'm beheren en krijgen je clients IP's van de unief.

Maw, het IP dat je aan de switch geeft moet dus absoluut geen IP zijn dat in hun range ligt, dat zou ik zelfs helemaal al niet doen wnt dan kan het zijn dat je conflicten krijgt.

Nog eens samengevat: die switch kan dus perfect een IP hebben wat absoluut niet beheerd wordt door de unief, maar wat voor jou gebruikt wordt om 'm te beheren.

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 13-11-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Wat HyperBart zegt over het ip adres klopt als een bus.
Zomaar je router een ip geven in de range van de uni is vragen om problemen en afsluiten van je verbinding.
Dit topic is voor thuis gebruik, waarbij jij zelf de beheerder bent van ip adressen, dhcp en ipranges.

Omdat jij dus in een andere situatie zit kan je de linksys een ip geven in de 192.168.1.x range.. maar je kan deze dan net zo goed laten staan op het standaard ip (192.168.1.1). Wil je je router benaderen.. dan zal je laptop even tijdelijk een vast ip moeten geven in de range van je router (192.168.1.2 bijvoorbeeld). Dan kan je de instellingen van de router veranderen.. achteraf weer je laptop een dynamisch ip geven (zodat je weer een ip van de uni krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
Ok, Ik betwijfelde al dat ik de switch een ip zou moeten geven van de range van de unief, daarom vroeg ik het dus ook.

Bedankt voor de heldere uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-06 14:18
Heb vandaag de Draadloze Router neergezet, en deze guide was daarvoor heel handig. Enigte is dat ik moet lezen dat het in de LAN-Poort moet, zoals rood aangegeven |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Ik wil een PS3 en een NAS met draad met elkaar verbinden (beiden hebben echter maar 1 gaatje voor een netwerkdraad en beiden zijn ze niet wireless). Daarnaast wil ik dat de NAS & PS3 voor het overige netwerk draadloos te bereiken zijn. Ik wil ze dus beiden op een router aansluiten die als draadloze switch fungeert. De NAS, PS3 en router staan dan bij de TV.

Ik wil in de meterkast een draadloze router aansluiten op de modem van de provider, zodat ik overal wireless internet heb met mijn laptop en PC. Tevens zou ik nu met mijn PC ook op de NAS moeten kunnen (om bijvoorbeeld downloads direct naar de NAS te sturen).

Kan dit door de router waarop de PS3 en NAS op aangesloten zijn zo in te stellen zijn als in dit topic?
Andere optie is namelijk een switch met een access point...

Waar moet ik op letten? WDS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

WDS is een draadloze brug tussen twee draadloze routers. Niet van toepassing in jouw situatie.

Of jij dit topic moet volgen is afhankelijk van je modem.
- Is je huidige modem een kabelmodem (upc,ziggo,etc..) dan is dit topic niet voor jou.
- Is je huidige modem een adsl modem, dan zit er hoogstwaarschijnlijk al een router in dan moet je de uitleg uit dit topic wel volgen.
Dit topic is namelijk bedoelt voor mensen die een draadloze router achter een router willen hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 09-12-2009 22:57 ]

• RickV.
Dat is juist wel de situatie, lijkt me.
1 wireless router waar de PS3 & NAS op aangesloten zijn
1 wireless router in de meterkast (aangesloten op de modem van de provider) waar ook de PC's en laptops zijn aangesloten.

Nu wil ik wel dat de PS3 & NAS zichtbaar zijn voor de PC en laptop.

[ Voor 13% gewijzigd door RickV. op 10-12-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
Na verder door te ploeteren lijkt WDS niet wat ik nodig heb. Dezelfde router moet het internet blijven verdelen. De andere router (die als access point dient) moet slechts de NAS+PS3 verbinden aan de router in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-06 20:51
Onderstaande bericht is verplaatst:

Ik heb een Asus WL520G draadloze router waaraan via een utp kabel een pc hangt en via draadloos een laptop. Nu wil ik mijn lcd tv (philips 37PFL8404H) via de ethernet-UTP5 poort draadloos aansluiten op de Asus router.

Wat is de goedkoopste maar vooral ook de eenvoudigste oplossing (zonder veel te hoeven instellen) om de tv met router te verbinden. Ik heb in het topic [HOWTO]Draadloze Router... al veel gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer.. :'(

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door robb. op 23-12-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Ik denk dat je voor dit het best een apart topic start. Maar om je op weg te helpen, een access point dat je afzonderlijk koopt en dat in "client-mode" gezet kan worden kan wel helpen. Ik ben er niet bekend mee, en vlgns mij is het een variant van WDS. Uiteindelijk is WDS ook nog een optie voor je. Maar zoals gezegd: start hier best een topic voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 14:20
Ik heb een Arris UPC modem, en wil hier graag een draadloze modem/router achterhangen die fungeert als switch.
Alleen, hoe kom ik achter de ip-range van het upc-modem? Ik kan namelijk niet in een configuratie pagina komen van het upc modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Robbie T schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:55:
Ik heb een Arris UPC modem, en wil hier graag een draadloze modem/router achterhangen die fungeert als switch.
Alleen, hoe kom ik achter de ip-range van het upc-modem? Ik kan namelijk niet in een configuratie pagina komen van het upc modem.
Je moet niet achter de IP range van de upc modem komen. Hier in belgie hebben we ook arris modems voor telenet. Dat gezegd zijnde: neem gewoon je router/switch/ap en hang die met een SWITCH (!!!!!!) poort, dus geen WAN poort aan de arris modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Zodra ik deze aan de WAN poort hang (Stroom van de Arris, Modem/router eraan koppelen, stroom erop?)
En ik ga vervolgens met 2 laptops draadloos en met een mediaplayer bedraad, zitten ze dan wel in hetzelfde netwerk? M.a.w; kan ik elk apparaat bereiken, ondanks dat de ene bedraad is, en de andere draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je router als switch instellen is niet zo handig... dan kan je maar met 1 pc/laptop het internet op.
Hyperbart heeft waarschijnlijk niet door dat upc alleen bridge modems levert.

Jij moet dus gewoon je router als router gebruiken.
Wat in dit topic wordt besproken is dus ook niet op jouw situatie van toepassing.

Gewoon je router als router gebruiken, en dan krijgen beide apparaten een ip in de zelfde range, en kunnen ze elkaar bereiken (afgezonderd door blokkeren van firewall software die je mogelijk zelf geinstalleerd hebt).

[ Voor 100% gewijzigd door job op 22-12-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
job schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:01:
Je router als switch instellen is niet zo handig... dan kan je maar met 1 pc/laptop het internet op.
Hyperbart heeft waarschijnlijk niet door dat upc alleen bridge modems levert.

Jij moet dus gewoon je router als router gebruiken.
Wat in dit topic wordt besproken is dus ook niet op jouw situatie van toepassing.

Gewoon je router als router gebruiken, en dan krijgen beide apparaten een ip in de zelfde range, en kunnen ze elkaar bereiken (afgezonderd door blokkeren van firewall software die je mogelijk zelf geinstalleerd hebt).
Aah, super, Ik zat weer eens te moeilijk te denken. Morgen gelijk proberen. Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonegunner
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
hallo, ik heb een zyxel modem (met viop) aan de achter kant zit geen wan aansluiting alleen 4 lan aansluiting, ik heb mijn linksys WRT54GL ingesteld zoals je zei, maar ik krijg alleen lokaal en geen internet, ook krijg ik op bekabelde pc's die aan de zyxel hangen geen internet.
ik hoop dat je me kan helpen, ik zal je wel meer info moeten geven neem ik aan, laat me weten wat je moet wteten en ik zal het door geven.
Ook had ik vd week iets wazigs, mijn isp zag alleen mijn linksys wireless terwijl die niet aan gesloten was, en mijn zyxel modem zag hij niet?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 21:26
Heb de topicstart gebruitk en werkte in een keer perfect. Mijn dank :) !

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dit zojuist even toegepast en het werkt inderdaad verbazingwekkend goed!
Had het niet verwacht.

Gebruikte hardware is een Linksys WAG200G met OpenWAG200 0.10-firmware, een Belkin F5D7634-4 met firmware 1.00.05T1 en een Windows Server 2003 R2.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:37
Heb ook deze HOWTO toegepast met m'n Sweex 300N routertje en het werkt allemaal perfect! Bedankt.

MAAR

Ik wil graag het wachtwoord veranderen, hiervoor wil ik naar de setup pagina gaan van de router doormiddel van het ip in te typen dat ik had veranderd; Dat is 192.168.31.2

Maar dan maakt hij geen verbinding op een of andere manier. Ook het oude IP intypen werkt niet.

en als ik via cmd ipconfig /all kijk zie ik 2 ethernet adapters staan waarvan er 1 een standaardgetaway adres heeft staan maar dat is het adres van het modem/router die er al stond, Niet de juiste dus.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
probeer eens te pingen naar dat IP-adres...
het klopt dat als je een ipconfig doet je het IP adres van de andere router ziet staan, dat is normaal.

probeer ook eens via https://192.168.31.2 (als dat ook volgens jou effectief het IP is wat je ingesteld hebt op je AP...).

Als je er verder niet uit geraakt: die Sweex resetten met het knopje vanachter en gewoon terug opnieuw beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
  • Laatst online: 09-04 11:03
Geniaal dit topic. Ik zit al een week te prutsen met een vergelijkbare situatie, die iemand anders verkeerd ingesteld heeft, maar ik ben zelf ook niet zo bedreven dat ik de goede oplossing zo even uit mijn mouw schud. Ik ga dit morgen onmiddellijk toepassen en als ik nog tegen problemen oploop dat meldt ik me hier wel met details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:37
HyperBart schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:17:
probeer eens te pingen naar dat IP-adres...
het klopt dat als je een ipconfig doet je het IP adres van de andere router ziet staan, dat is normaal.

probeer ook eens via https://192.168.31.2 (als dat ook volgens jou effectief het IP is wat je ingesteld hebt op je AP...).

Als je er verder niet uit geraakt: die Sweex resetten met het knopje vanachter en gewoon terug opnieuw beginnen...
Oke hartelijk dank. Zal waarschijnlijk een resetje worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
Ok, ik heb vandaag de HOWto gevolgt, maar het werkt nog niet.

Situatie oud:

KPN internet met Thomson 780 . Internet werkt feilloos, draadloos werkt ook goed. Er zijn GEEN computers via de LAN verbonden met de Thomson 780. Er zijn 4 computers + 2 laptops die draadloos kunnen internetten via de Thomson 780.

Lokatie: Gebouw met meerdere lokalen, zoals een school. Omdat het signaal zwak wordt moet er een 2de wireless access point bijkomen. We hebben een Sitecom 300N-XR WL-306

LAN kabel van Thomson 780 naar WAN Sitecom (NB dit is situatie OUD, dus fout!)

Sitecom is DHCP server: Geeft Ip adress 192.168.0.100-200 uit. SSID BETA

Computers kunnen op internet via BETA, maar internet valt elke 5 minuten uit. Krijgen IP adressen 192.168.0.101 etc,

Thomson is DHCP server. Heeft IP adres 83.232.118.217 SSID ALPHA Computers kunnen op internet via ALPHA. Dit is stabiel. PC's krijgen ip adressen 83.232.118.220 , 221 , 222 etc (maar signaal sterkte zwak op buitenste lokatie, vandaar de noodzaak voor de Sitecom

Ik meende dat deze HOWTO precies is wat ik nodig heb. Dus ik heb het volgende gedaan.

Sitecom RESET.

Sitecom losgemaakt van THOMSON780. Via LANkabel aangesloten op PC.

Naar 192.168.0.1 (Sitecom)
IP adres Sitecom verandert in 83.232.118.230 (230 random gekozen)
DHCP Sitecom uitgezet.
Sitecom slaat dit op. Verbinding met PC is weg. NIC PC ingesteld op 83.232.118.240 (240 wederom random)

Verbinding PC- Sitecom werkt weer.

LAN kabel Thomson - LAN Sitecom verbonden. (Dit is de kabel die vroeger in WAN sitecom zat)

Klaar?

Via andere PC draadloos gegaan naar 83.232.118.217 (Thomson interface) Thuisnetwerk situatie.

Het lijkt te werken! Via het thuisnetwerk zie ik de PC die met LAN kabel met de sitecom is verbonden
(Die met 83.232.118.240) Die PC is op dat moment NIET draadloos verbonden, dus deze informatie kan niet anders dan via de LAN kabel - Sitecom- LAN kabel naar de ST780 gekomen zijn

Echter DIE PC kan niet op internet en kan ook de Thomson NIET pingen.

SSID BETA is verdwenen. SSID ALPHA is er nog.

Heb ik iets vergeten? Heb ik iets fout gedaan. Is die 83.232 raar? Hoe kan ik de ST780 DHCP instellingen bekijken / wijzigen? via de webinterface vind ik dat niet, of is dat typisch bij KPN spul?

Ik hoop dat ik de situatie duidelijk heb beschreven. anders hoor ik het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door blackadder75 op 23-03-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je moet wel rekening houden met het feit dat je IP-adres binnen het subnet van de Thompson moet vallen.
Ik denk dat dat in jouw geval niet zo is.

En inderdaad, lees ook ineens even het nodige door over interne en publieke IP-adressen en de TS.

[ Voor 25% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-03-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
Petervanakelyen schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:12:
Je moet wel rekening houden met het feit dat je IP-adres binnen het subnet van de Thompson moet vallen.
Ik denk dat dat in jouw geval niet zo is.
Ok, ik ga nu het document lezen dat in de link 'Subnetting hoe moet dat nou' van de OP lezen want ik ben een noob op dat gebied. Als je het in 3 zinnen kan verduidelijken hou ik me ook aanbevolen!

Ik ben nu niet op de lokatie waar dat spul staat, maar ik meen te herinneren dat het subnetmask 255.255.255.xxx waarbij xxx NIET 000 was, hetgeen me al opviel maar waarvan ik niet snap wat het betekent. Klinkt dit aannemelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

blackadder75 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:20:
Echter DIE PC kan niet op internet en kan ook de Thomson NIET pingen.

SSID BETA is verdwenen. SSID ALPHA is er nog.

Heb ik iets vergeten? Heb ik iets fout gedaan. Is die 83.232 raar? Hoe kan ik de ST780 DHCP instellingen bekijken / wijzigen? via de webinterface vind ik dat niet, of is dat typisch bij KPN spul?

Ik hoop dat ik de situatie duidelijk heb beschreven. anders hoor ik het wel.
Heb je iets fout gedaan?
Ja je bent eigenwijs geweest en de topicstart niet gevolgd. :P
Waarom ben je met "rare" ip's aan het prutsen?? Waarom geef je die pc een vast ip adres (een van publiek ip subnet)? Waarom ben je upberhaupt bezig met publieke ip adressen?
Gebruik het private ip adres van de thompson!! :)

Je moet de sitecom hetzelfde ip als de thompson geven, maar dan 1 hoger of later.
Is de thompson 10.0.0.1, geef de sitecom dan 10.0.0.2.
is de thompson 192.168.1.254 geef de sitecom dan 192.168.1.253
pc's moeten gewoon op dhcp... en je moet maar 1 dhcp server draaien (alleen op thompson dus).

Lees wat er in de topicstart staat, en snap waarom je bepaalde zaken moet instellen.
Je doet nu maar wat.. maar weet niet waarom je bepaalde zaken doet... of althans.. je snapt niet waarom de topicstart zegt dat je bepaalde zaken moet doen.

edit: het hele subnet masking moet je vanaf blijven. Zolang je je aan de topicstart houdt is er niets aan de hand.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 23-03-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
Ik heb de TOPIC start GOED gelezen. Ik doe helemaal niet maar wat, ik heb exact gedaan wat de TS vermeld namelijk de Modem/router met rust laten en alleen de Router/ wireless AP gaan veranderen.

Bedankt voor de aanwijzing.

Wat jij niet weet is dat ik die ST 780 niet heb ingesteld, dat hele zaakje heb ik daar zo aangetroffen. (Een paar posts terug heb ik dat al laten doorschemeren, maar ik neem niemand kwalijk dat dat niet opviel.) Ik had bij mijn vraagpost duidelijker kunnen aangeven hoe het is. Waarom iemand dat ooit zo heeft ingesteld is onduidelijk voor mij.

Zoals je kan zien in mijn vorige post gaf ik al min of meer aan dat ik die 83.232 ook raar vond. Nu weet ik dus dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

blackadder75 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:50:
Ik heb de TOPIC start GOED gelezen. Ik doe helemaal niet maar wat, ik heb exact gedaan wat de TS vermeld namelijk de Modem/router met rust laten en alleen de Router/ wireless AP gaan veranderen.
Toch niet helemaal. Je hebt de dhcp server van de sitecom niet uitgezet. Tevens ben je de pc's vaste ip's gaan geven. :)
Bedankt voor de aanwijzing.

Wat jij niet weet is dat ik die ST 780 niet heb ingesteld, dat hele zaakje heb ik daar zo aangetroffen. (Een paar posts terug heb ik dat al laten doorschemeren, maar ik neem niemand kwalijk dat dat niet opviel.) Ik had bij mijn vraagpost duidelijker kunnen aangeven hoe het is. Waarom iemand dat ooit zo heeft ingesteld is onduidelijk voor mij.

Zoals je kan zien in mijn vorige post gaf ik al min of meer aan dat ik die 83.232 ook raar vond. Nu weet ik dus dat het daar aan ligt.
Maar hoe kom je nou aan de 83.232 adressen? Is dat echt het lan ip van de thompson?
Hang eens een pc aan de lanpoorten van de thompson en kijk eens welk ip je pc krijgt toegewezen (dmv ipconfig).
Je thompson hoort waarschijnlijk als standaard 192.168.1.254 als ip te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 23-03-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
En ik zou tevens voorstellen om ze beiden een hard reset te geven en met een schone lei te beginnen.
Op voorwaarde dat je alle settings van de ISP kent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
job schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:54:
[...]
Toch niet helemaal. Je hebt de dhcp server van de sitecom niet uitgezet. Tevens ben je de pc's vaste ip's gaan geven. :)
Lees nog maar eens.....
blackadder75 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:20:

Ik meende dat deze HOWTO precies is wat ik nodig heb. Dus ik heb het volgende gedaan.

Sitecom RESET.

Sitecom losgemaakt van THOMSON780. Via LANkabel aangesloten op PC.

Naar 192.168.0.1 (Sitecom)
IP adres Sitecom verandert in 83.232.118.230 (230 random gekozen)
DHCP Sitecom uitgezet.

Sitecom slaat dit op. Verbinding met PC is weg. NIC PC ingesteld op 83.232.118.240 (240 wederom random)
De reden dat ik die PC (tijdelijk) een vast IP heb gegeven is omdat die anders de sitecom niet meer vond. Die had immers ineens een 83.232 adres gekregen!
[...]
Maar hoe kom je nou aan de 83.232 adressen? Is dat echt het lan ip van de thompson?
Hang eens een pc aan de lanpoorten van de thompson en kijk eens welk ip je pc krijgt toegewezen (dmv ipconfig).
Je thompson hoort waarschijnlijk als standaard 192.168.1.254 als ip te hebben.
Klopt helemaal, maar het is echt zo. De ST 780 heeft 83.232. etc en als je er een PC aan hangt dan krijg je ook automatisch een adres bv 83.232.118.221 ook via LAN

Ik ga er om 13:00 uur weer heen , en rapporteer wel weer als ik meer weet over het waarom van deze situatie
Het lijkt me ook dat het het beste is om dat ding weer terug te brengen naar de standaard 192.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Hmm, blijkbaar staat je modem dan in een soort bridge-modus (of weet niet hoe dat heet), maar hij geeft dus rechtstreeks IP's die niet privaat zijn aan je PC's?

In dat geval moet je eerst zorgen dat je router-functie (die scheidt het buitenwereldje van jouw interne netwerk) geactiveerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
Ok , ik ben terug op de lokatie.

Eerste opmerking: de HOWTO werkt nu ineens WEL. Ik had niks veranderd sinds gister, Maar vandaag werkt de sitecom router braaf als accespoint. Hij geeft ook nog zijn eigen draadloos SSID naam uit en Pc's kunnen erop.

Het probleem dat de verbinding om de zoveel tijd (erg vaak) uitvalt is er nog wel. Dit is alleen bij Pc's die via de sitecom gaan. En dit was dus de hele reden dat ik deze opstelling ben gaan uitproberen. dus er moet iets anders aan de hand zijn.

Dit zegt de ST780
Servicenaam: PPPoA - IPCP - DHCP (gewijzigd door gebruiker)

Beschrijving: PPPoA configuration: multiple WAN IP-adresses obtained automaticaly at logon (IPCP) from KPN (no NAT, IPCP, DHCP: IPCP pool and default private LAN).

Regio: Netherlands

Internet-aanbieder: KPN - ZDSL

Configuratiedatum: 6-3-2009
Dit zal de clou wel zijn? kan iemand me uitleggen wat het betekent? Ik denk dat ik ook flink off topic ga, zeg het maar als ik hiervoor een nieuw topic moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
even op ingaan, jij kan dus het best dat AP wat je erbij gehangen hebt via de wan poort aansluiten en toch terug dhcp enablen op die AP...

Of je kan het evengoed laten zoals het is en het toffe is dan dat al je pc's een extern ip krijgen (wat handig is voor op afstand dingen te doen, maar niet zo veilig, want iedere pc staat zonder firewall op internet tenzij er een softwarematige firewall enabled is op die pc's).

Maar afhankelijk van je abbonnement kan het ook zijn dat op een gegeven moment teveel pc's de limiet van beschikbare ip's van jou provider voor jou abbonnement hebben ingenomen..., dat los je dus op door de AP via wan aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
ok , dat snap ik, alleen dan ben ik terug bij af, toch? Toen ik daar vorige week kwam, was het AP via Wan aangesloten met DHCP op de 2de router (Sitecom) aan en kregen de pc's gewoon braaf 192.168.etc.etc adressen, maar juist toen werkte het ook juist niet stabiel.

Ik heb vanmiddag in de ST780 een heleboel apparaten verwijderd in het thuisnetwerk overzicht. Sindsdien is alles in elk geval stabiel (Via de HOWTO opstelling) en valt de sitecom niet meer elke 5 minuten uit. Maar ik ben er nog niet aan toegekomen om met het maximale aantal PC's tegelijk te testen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Volgens mij ligt het dan gewoon niet aan je opstelling, maar aan een brakke Sitecom.
Werkt dat ding wel netjes stabiel als je er niets aan hangt, enkel een paar PC's verbind en data gaat uitwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
De sitecom is ok, en ik heb alles ook getest met een linksys, ook die gaf precies dezelfde storing, en ook die werkt prima elders. Ik durf wel uit te sluiten dat het aan de hardware ligt, het moet ergens aan een instelling liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

In weerwil van de waarschuwing toch een specifiek probleem... (ik zie dat andere mensen dat ook gedaan hebben dusss... )

Ik woon in een huis, waar ik toegang heb tot een draadloos netwerk met een vast IP... beveiligd met WPA2
waar het inet vandaan komt en wat er dus allemaal gebeurd voordat ik dit IP adres krijg toegewezen is mij niet duidelijk.

Ip adres 192.168.1.5
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
dns 194.106.6.66/99

Nu wilde ik dit inet graag draadloos toegankelijk maken voor andere app die ik heb. Tweede comp en telefoons e.d.

Dus ben ik vol goede moed naar een comp. winkel gelopen en gevraagd om een router/switch of hoe het dan ook genoemd word, wat dat dan mogelijk maakt... Mij werd daar vrolijk mede gedeeld dat dit niet kon..

Terwijl ik zoiets had van.. je kan toch gewoon een draadloze router/switch kopen en die dan zo instellen dat deze zich "aan de internet kant" bekend maakt me de hierboven opgegeven coördinaten om vervolgens aan de "andere kant" volledig nieuwe IP adressen e.d gebruiken.. maar de man in de winkel was heel stellig en bleef bij bij zijn standpunt.. uiteindelijk ben ik dus met lege handen naar huis gegaan...

Klopt mijn gedachte? Of heeft de man in de winkel (paradigit) gelijk..

netwerken e.d zijn echt abracadabra voor mij, ik heb alleen wel het idee dat je alles kan doorgeven en delen :P

[ Voor 9% gewijzigd door hendrikjan op 25-03-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je hebt een router nodig die Wireless Bridging (ook wel client-mode genoemd) ondersteund.
Maar ben je zeker dat je enkel 192.168.1.5 krijgt als IP? Heb je al geprobeerd met meerdere apparaten tegelijkertijd?

Anyway, ik raad je aan om in dit topic eens te kijken. Gaat over exact hetzelfde.
WLAN als input router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Wat jij nodig hebt is een access point of draadloze router die "client mode" ondersteunt.
pricewatch: Linksys WAP54G Wireless G Access Point
http://linksys.custhelp.c.../std_adp.php?p_faqid=4202

Zoals bv de Linksys WAP54G, de winkel kent het gewoonweg niet, omdat dat niet echt vaak gebruikt wordt, maar het bestaat wel degelijk.

Je kan ook een WRT54GL nemen en daar alternatieve firmware opzetten (dd-wrt) en dan kan je die ook in client-mode zetten...

Maar voor dit soort dingen open je echt wel best een eigen topic.

[ Voor 23% gewijzigd door HyperBart op 25-03-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
Ik heb eindelijk de gegevens van de kpn. Het blijkt een Zakelijk ADSL te zijn, die geven een IP range van 8 Publieke adressen (al kun je er maar 5 gebruiken, de eerste en laatste vallen af en 1 is voor de modem- router zelf)

Via de zakelijke helpdesk kan ik de ST780 laten resetten en zo instellen dat ie gewoon braaf Private IP adressen gaat uitdelen.

Die extra IP adressen zijn bv nuttig voor een beveiligings systeem, of een PIN apparaat of weetikveel, maar heb ik hier helemaal niet nodig. Wel heb ik een DHCP server nodig die netjes en stabiel een X > 10 aantal netwerk apparaten bediend. De Speedtouch gaat dat straks doen, en de extra router gaat alleen als accespoint dienen om een breder wireless bereik te hebben.

Gaat het toch lukken met de mooie HOWTO van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36318

Bij mij probeer ik ook het bovenstaande aan de praat te krijgen alleen is mijn modem volgens mij geen switch (zit enkel 1 lan poort op), en krijg ik als ik de pc er aan hang een extern IP toegewezen.

Bij mij doet de volgende situatie zicht voor:

Ik had een ADSL abbonement, met draadloze wireless modem/router/switch (Zyxell P-2602HW-D1A) De opstelling daarmee werkte perfect (4 computers draadloos verbonden en 1 bekabeld) maar de aanbieder (studentennet) houdt er mee op en ik moest op zoek naar een nieuwe provider. UPC maar gekozen.

Bij UPC kreeg ik een I-net modem met VOIP (Arris TM402B) Hierop kan ik niets instellen en het standaard ip-adres van dit apparaat is 192.168.100.1.

Ik hoopte mijn ADSL modem/router/switch daarna te kunnen gebruiken als accespoint. Ik dus het IP van mijn ADSL router veranderd in 192.168.100.2 om deze daarna ook te gebruiken als DHCP met de toewijzing van IP adressen 192.168.100.30-64. Hierna lukte het voor 1 pc wel om op internet te komen en voor de anderen wel om op het (draadloos)netwerk te komen, maar niet op internet. Hierna heb ik jouw topic nageplozen en het geprobeerd zonder DHCP toewijzing, maar toen kwam ik niet eens het netwerk op.

Heb je enig idee of dit toch werkzaam te maken is of moet ik naar de winkel voor een kabel router/switch?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat is toch logisch? Wat jij krijgt is wat een Access Point doet - het IP-adres van de DHCP-server in het netwerk doorgeven (in dit geval is dat dat van je modem).

Wat jij in je opstelling mankeert is een router die interne IP-adressen uitdeelt, en daar sluit je dan je AP op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat begrijp ik, maar die functie zou mijn AP dus ook moeten hebben, maar als ik dat aan laat zoals in eerste in stantie beschreven werkt het dus ook niet omdat dan maar een computer het i-net op kan... Is hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 36318 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:52:
Dat begrijp ik, maar die functie zou mijn AP dus ook moeten hebben, maar als ik dat aan laat zoals in eerste in stantie beschreven werkt het dus ook niet omdat dan maar een computer het i-net op kan... Is hier wat aan te doen?
Als je deze methode gebruikt, kan je de router-functie van je modem/router niet aanzetten. De enige optie is om het ding als AP te gebruiken, en dan wordt er inderdaad slechts één extern IP uitgedeeld door de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus jullie hebben ook geen ander idee hoe ik dit aan de praat zou kunnen krijgen en ik moet dus waarschijnlijk een wireless kabelmodem/router kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 14:24

Belgar

Archmaster ranzige code..

Anoniem: 36318 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:18:
Dus jullie hebben ook geen ander idee hoe ik dit aan de praat zou kunnen krijgen en ik moet dus waarschijnlijk een wireless kabelmodem/router kopen?
waarschijnlijk werkt het wel, je moet alleen je oude router instellen op get automatic IP adress, zolang deze tenminste een WAN poort heeft. de genoemde IP 192.168.100.1 is alleen voor het interne management van de modem. dit is niet het IP adres wat de modem afgeeft aan de netwerk uitgang.

Niet alle ADSL routers hebben echter een wan ethernet aansluiting. In dat geval heb je mogelijk inderdaad een andere router nodig

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahh, helder.

Als ik mijn pc direct aan het modem hang krijg ik het volgende als ik heb opzoek in mijn lan-settings.

Ip: XX.XX.219.196
Subnet: 255:255:255;0
Gateway: XX.XX.219.1
DCHP server: 10.15.100.1
DNS servers: 213.46.228.196 en 62.179.104.196

Heb de volgende dingen geprobeerd:
ip router ingesteld op, XX.XX.219.100 en later op 10.15.100.2 subnet bij beide 255.255.255.0 beide zonder effect. Mijn wirelessrouter heeft helaas geen instelling acquire ip automatically, maar kreeg ook niet het gevoel dat dit nodig was in deze howto.

Aanvullende info:
Op mijn router kan ik mijn IP en subnet instellen. Verder heeft hij drie DHCP modes: none, server en relay. Zowel de relay als de none versie heb ik geprobeerd en dan relayde ik naar de 10.15.100.1. Daarnaast vraagt hij in het scherm van de DCHP om DNS servers, deze heb ik zowel met als zonder bovenstaande DNS servers ingevuld.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, want ik heb het gevoel dat dit gewoon moet kunnen lukken!

Alvast bedankt!

PS XX zijn natuurlijk cijfers, maar heb ip zo even gemaskeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 36318 op 23-04-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han Bosman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09-2023
dit snap ik wel, maar ik wil dit eigenlijk: draadloze router beneden! die geeft het internet draadloos door naar boven een anderen draadlozen router vangt het op en geeft het via een utp kabeltje door naar de pc kan dit? of kan dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit kan, bijvoorbeeld met een range extender. Of er ook andere manieren zijn weet ik niet, is het niet makkelijker om een draadloze kaart in die pc te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Een range extender doet alleen maar het wireless signaal repeaten, wat hij wil is een client bridge of repeater bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 36318 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:14:
Ahh, helder.

Als ik mijn pc direct aan het modem hang krijg ik het volgende als ik heb opzoek in mijn lan-settings.

Ip: XX.XX.219.196
Subnet: 255:255:255;0
Gateway: XX.XX.219.1
DCHP server: 10.15.100.1
DNS servers: 213.46.228.196 en 62.179.104.196

Heb de volgende dingen geprobeerd:
ip router ingesteld op, XX.XX.219.100 en later op 10.15.100.2 subnet bij beide 255.255.255.0 beide zonder effect. Mijn wirelessrouter heeft helaas geen instelling acquire ip automatically, maar kreeg ook niet het gevoel dat dit nodig was in deze howto.

Aanvullende info:
Op mijn router kan ik mijn IP en subnet instellen. Verder heeft hij drie DHCP modes: none, server en relay. Zowel de relay als de none versie heb ik geprobeerd en dan relayde ik naar de 10.15.100.1. Daarnaast vraagt hij in het scherm van de DCHP om DNS servers, deze heb ik zowel met als zonder bovenstaande DNS servers ingevuld.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, want ik heb het gevoel dat dit gewoon moet kunnen lukken!

Alvast bedankt!

PS XX zijn natuurlijk cijfers, maar heb ip zo even gemaskeerd.
De meeste modem/routers hebben geen WAN-aansluiting omdat die intern met de ethernet van de modem is verbonden. Je bent echt aangewezen op een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Klopt met de zyxel gaat je dit niet lukken. Ja er zit wel een router in, maar deze routert tussen de lan kant en de wan kant (zoals elke router). Het probleem is dus dat je de wan aansluiting aan je adsl lijn moet hangen. Je hebt hier geen adsl lijn... dus het is nu een nutteloos ding geworden.

Mocht je nou ergens een speedtouch hebben liggen, dan kon je nog een van de lanpoorten als wanpoort instellen. Maar met het ding wat je nu hebt niet. Koop een router.. paar tientjes en je bent klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 23-04-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok helder, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42

Smarron

The bend

Ik heb nog steeds een probleem met een erg slechte verbinding en ik vermoed dat dit aan mijn modem ligt (Zyxel 2602HW, met Wireless-G).

Ik heb om Wireless-N in mijn huis te krijgen een D-Link D615 aangeschaft. Deze netjes ingesteld zoals in de OP staat (Dus IP buiten de DHCP range van modem en DHCP uit). Verbinding met mijn laptop (Wireless-G) en mijn PC (Wireless-N) was erg goed met de D-Link, maar de internetverbinding was dramatisch slecht. Ook als ik de laptop via een kabel aansloot op de router (ingesteld als AP) was het internet soms goed, vaak slecht. IP's werden wel allemaal netjes toegekend en volgens WinXP en Win7 was een internetverbinding verder ook prima tot stand gekomen.

Dus ik dacht dat dit aan de D-Link zou liggen. Hierop heb ik een TP-Link WR1043ND gekocht. Deze ook weer correct ingesteld en dit werkte eigenlijk erg goed ... voor een maand. Sinds kort is hetzelfde probleem weer helemaal terug. Goede connectie tussen laptop/PC en de TP-Link, correcte IP's, maar dramatische internetverbinding, ook via een kabel in de router!

Als ik de laptop vervolgens via een kabel direct op de modem aansluit, is de verbinding echt meteen zoals deze zou moeten zijn.

Wat heb ik gedaan:

- Modem gereset en opnieuw ingesteld.
- Router gereset en opnieuw ingesteld.
- Volgorde van kabels insteken.
- Handmatige IP op PC ingesteld (Heeft niet geholpen, dus nu weer by DHCP).
- Kabels in verschillende poorten gedaan op zowel modem als router.

Firewall in de router is uiteraard niet ingeschakeld.
Kabels uiteraard enkel in de LAN-poorten.

De verbinding tussen AP (router) en modem is dus om de 1 of andere reden niet goed, maar ik weet dus niet waar het aan ligt. Ik zit nu met 3 apparaten die los van elkaar prima lijken te functioneren, maar de modem wil blijkbaar niet goed samenwerken met 1 van de routers of vice versa.

Ik heb op internet best veel soortgelijke problemen gezien en vaak was dit toch een combinatie van hardware wat niet prettig samen wil werken. Ik heb dit dus al geprobeerd en D-Link en TP-Link lijken dus niet samen te werken met mijn Zyxel modem.

Ik zit nu te denken om de modem te gaan vervangen voor een modem/router met ingebouwde Wireless-N functionaliteit. Dan heb ik geen aparte AP meer nodig en is het probleem opgelost. Dan zit ik wel met 3 los van elkaar goed functionerende producten, maar volgens mij heb ik vrij weinig keus.

Of heeft iemand hier wellicht toch een oplossing voor?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Heb je op of aanmerkingen op de TopicStart dan kan je deze hier melden. Voor specifieke problemen kan je in dit topic niet terecht.