Linksys WRT160N bricked firmware TFTP error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Er staat hier een Linksys WRT160N waar ik DD-WRT firmware op wilde flashen, dit is mislukt (mogelijk door het gebruik van firefox, of het feit dat ik niet met de router zelf verbonden was, maar met het modem/router).
Origineel was de 160N voorzien van firmware versie 1.53.0, maar ik heb deze geflashed naar de 1.02.2 die op de linksys website stond.

Het Blauwe ledlampje knippert snel, en continu.
30/30/30 reset geeft geen verandering
Ping naar router gaat goed

Maar met TFTP de firmware flashen lukt niet : Handleiding staat hier

Wat gaat er fout als ik via tftp probeer te flashen (zowel via CMD als met tftp.exe van linksys of dd-wrt?:
Bij Linksys firmware 1.02.2: transfer error
Bij DD-WRT firmware (zowel micro generic, mini generic): error on server: Wrong Code Pattern

Ik krijg het dus wel voor mekaar om een verbinding te maken met de router, maar hij accepteert de firmware die ik aanbied niet. Nu ben ik dus op zoek naar firmware die wel te flashen is.

Is er iemand die het lukt om firmware te flashen naar zijn WRT160N via TFTP? Zo ja, welke firmware.
Als er iemand is die de 1.53.0 firmware versie van de WRT160N heeft, dan zou ik deze graag ontvangen, want deze is nergens te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:15
The LED display at the front of the router is the best way to determine what type of brick you have and its recovery method. You should at least check this to prevent unnecessarily opening the router.

When the web interface is no longer available, switch the router off first (remove the power jack) and remove all network cables from the equipment. After some seconds you restart the WRT54G. Now take note of the flashing LEDs.
  1. The power LED flashes very fast. If it keeps on flashing longer than 2 minutes, without having lit up the other LED's, then a defective bootloader is present. If you can ping 192.168.1.1 you can try the TFTP recovery, otherwise you may need to open the router and use the JTAG recovery method below.
  2. The power LED flashes very fast and after some seconds the DMZ LED lights up for approximately 5 seconds. In this case the Bootloader is intact and only the kernel (firmware) is defective. In this case you could possibly still recover with an ethernet cable if you reflash the firmware via TFTP (see TFTP below).
  3. The power LED flashes very fast and after about 20 seconds it lights permanently, but the DMZ LED did not light up. In this case Bootloader and Kernel (firmware) are intact, only a wrong configuration from locked up the router. This can happen if a wrong or corrupt value exists in the NVRAM. Here simply clearing the NVRAM should solve the problem.
concreet betekent dit dat je wel wat problemen hebt, je kan gelukkig nog pingen, maar je moet proberen te TFTP'en op het moment dat de router zijn boot_wait optie heeft geactiveerd, in die tijd wacht de router een aantal seconden met booten, om zo nieuwe firmware te aanvaarden, bij professionele routers kan dit niet voorvallen, want die hebben een apart onbeschrijfbaar geheugen waar altijd een basisfirmware inzit, jammer dat HuisTuinKeukenroutertjes dat niet hebben.

In ieder geval moet je nog eens opzoeken wanneer je net moet flashen en het echt op het juiste moment doen... (het TFTP'en van die firmware)

[ Voor 17% gewijzigd door HyperBart op 02-10-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
HyperBart schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:54:
[...]

concreet betekent dit dat je wel wat problemen hebt, je kan gelukkig nog pingen, maar je moet proberen te TFTP'en op het moment dat de router zijn boot_wait optie heeft geactiveerd, in die tijd wacht de router een aantal seconden met booten, om zo nieuwe firmware te aanvaarden, bij professionele routers kan dit niet voorvallen, want die hebben een apart onbeschrijfbaar geheugen waar altijd een basisfirmware inzit, jammer dat HuisTuinKeukenroutertjes dat niet hebben.

In ieder geval moet je nog eens opzoeken wanneer je net moet flashen en het echt op het juiste moment doen... (het TFTP'en van die firmware)
Het mij gelukt om verschillende keren de juiste timing te krijgen (start TFTP gelijk met insteken van stroom stekker). En dan krijg ik de fouten zoals boven beschreven.

Als ik niet het juiste moment probeer te flashen krijg je een "time-out" melding na je TFTP commando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:15
Dikke kans dat je het toch met JTAG zal moeten gaan doen...

Anders zou ik eens proberen 'm terug te doen naar de winkel, als ze niet te snel zien dat er dd-wrt op draait....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
HyperBart schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:58:
Dikke kans dat je het toch met JTAG zal moeten gaan doen...

Anders zou ik eens proberen 'm terug te doen naar de winkel, als ze niet te snel zien dat er dd-wrt op draait....
Hij is niet benaderbaar via ip, dus van die kant is niet te zien dat ik heb geprobeerd dd-wrt te flashen.

Eens kijken of ik de MM zover krijg dat ze hem terugnemen/omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Checkeys schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:07:
[...]

Eens kijken of ik de MM zover krijg dat ze hem terugnemen/omwisselen.
En de MM nam hem terug (gelukkig), ik had hem al een mand hier liggen.met de tegoedbon en een paar euro's de Netgear WNR834B v2 gekocht. Deze werkt tot nu toe heel erg fijn, zowel op g als n.
Pagina: 1