[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 570.344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51
Hoe is je Buffalo aangesloten op de Ubee? LAN naar LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:05
Ik ben de Buffalo momenteel aan het configureren via mijn laptop, LAN naar LAN.

Of is het logisch dat de Buffalo na het instellen niet meer via mijn laptop werkt? Ik zal 'm eens aan de Ubee koppelen, eens kijken wat dat oplevert.

Edit: Dat leverde inderdaad wat op, hij doet het nu! YES!

[ Voor 12% gewijzigd door musicfreak op 15-12-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Waarschijnlijk had je je laptop nog op DHCP-assigned IP adres staan en kreeg 'ie van je router na configureren geen IP adres meer (immers, geen DHCP server meer). Wellicht dat als je je laptop een vast adres in de juiste range had gegeven dat je er wel bij had gekunt.

Maar: mooi dat het nu werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Al enkele jaren heb ik thuis voor mijn netwerk een WNDR3700v1 in de meterkast staan. Het leek mij wel leuk om een upgrade te doen naar de RT 66u van Asus. De bedoeling was dat de nieuwe Asus in de meterkast zou komen te staan en dat de Netgear in de huiskamer zou komen te staan.

Asus in meterkast op internet aangesloten:
pricewatch: Asus RT-N66U

Netgear in huiskamer welk ik in bridge wilde gebruiken:
pricewatch: Netgear WNDR3700

Waarom?
Ik dacht op die manier, leek in netwerken, een verbinding te kunnen maken op 5ghz tussen de twee routers. Aangezien de NAS direct op de Asus zit met UTP in de meterkast zou streamen beter moeten gaan dan de homeplugs die ik nu nog gebruik. Een tweede reden is dat ik Netflix heb geactiveerd op mn ps4.

Hoe?
Dat weet ik niet, dat wist ik niet.... Ik ben maar aan de gang gegaan met het aansluiten van de oude Netgear met kabel op de laptop. Via de ipad met wifi ben ik eens gaan lezen op internet wat nu eigenlijk de bedoeling was. Ik heb eerst een 30/30/30 reset gedaan op de stock firmware en op de Netgear DD-Wrt v24 gezet. Weer een 30/30/30 reset gedaan.
Er zijn veel forums bezocht, wiki’s gelezen en door trial&error kwam ik uiteindelijk tot een verbinding.
Binnen de Netgear en de DD WRT firmware heb ik gekozen voor een bridge, daarna een virtuele WDS-AP verbinding gemaakt met een andere naam.

Resultaat:
De Netgear staat nu naast de PS4. Ik heb de snelheid van de verbinding gecheckt met de PS4. Ik weet dat dit niet de beste benchmark resultaten geeft.... Zowel :
PS4>utp>Netgear>wifi>Asus
PS4>wifi>netgear>wifi>Asus
geven beiden minder snelheid dan PS4>WIFI>Asus. Ik begrijp dat als je een bridge/repeater mode gebruikt de snelheid voor de helft minder is maar dit was wel erg langzaam. Ik heb geen UTP kabel liggen van de meterkast naar de PS4 dus bekabeling is niet mogelijk.

Vraag:
Wat ik begreep ontstaan er problemen als de chipset verschillend is tussen de twee routers, Netgear Atheros AR7161& Asus Broadcom 4706, wellicht heeft het hier iets mee te maken.
-Is het normaal dat deze snelheid zo laag is of valt hier nog winst te halen?
-Zou ik niet een andere setup/instelling kunnen gebruiken?
-Als ik mijn Asus welk direct op de modem zit instel als WDS station, en de Netgear als WDS AP heb ik dan nog WIFI op de ASUS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
@Oban606: het lijkt mij dat je vraag hier off-topic is. Het gaat hier specifiek over een wireless router gebruiken als access point: bedraad aansluiten om een wifi access point ergens aan te leggen.

Wat jij wilt is met DD-WRT een wireless bridge aanleggen: wireless verbinden naar de router en een wireless access point zijn. Zou ik een apart topic voor maken: krijgt het wat meer publiek en is het hier niet off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
vanaalten schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:29:
Waarschijnlijk had je je laptop nog op DHCP-assigned IP adres staan en kreeg 'ie van je router na configureren geen IP adres meer (immers, geen DHCP server meer).
Dat had ik inderdaad, nu snap ik waar het door kwam.

Wat wel gek is: als ik mijn router en accespoint beide hetzelfde SSID laat uitzenden dan kan mijn Windows 7 laptop er geen verbinding mee maken (ook niet als ik het netwerk eerst bij de opgeslagen netwerken en bij de netwerklocaties wis). Ik heb ze nu maar verschillende SSID's gegeven, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ondertussen draai ik nu een weekje met de Buffalo achter mijn Ubee. Dat werkt prima, ik heb echter nog één ding waar ik tegenaan loop. Het wifi gedeelte van mijn Buffalo kan ik met een tijdschema in- en uitschakelen. Wel handig, dat ding mag van mij 's nachts uit. Nu gebruikt deze router hiervoor de tijd die hij van een NTP server binnenkrijgt. Dit mislukt echter, ik krijg de melding Schedule feature can not work because time is not obtained from NTP server.

Heb eerst de server veranderd van nist.time.gov in pool.ntp.org maar dat lost het probleem niet op. Moet ik nog een of andere poort openzetten op de Ubee ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Lijkt mij niet, want het is de Buffalo die het verzoek doet aan de timeserver - een actie van binnenuit gestart. Poorten openzetten is normaal gesproken alleen van belang voor acties die van buitenaf gestart worden.

Kan je eens proberen om in plaats van een domeinnaam een IP adres op te geven? Dus 46.249.47.127 in plaats van pool.ntp.org?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb het geprobeerd maar helaas ook met een IP adres lukt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:16

job

Om ntp te laten werken moet je in je Buffalo wel als gateway en dns het ip van je modem opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Aha. Dus zowel bij DNS en bij gateway hetzelfde modem ip opgeven?

Edit: Ik heb dit gedaan en het werkt. Bij secondary DNS heb ik een Open DNS server opgegeven. Ik heb alleen nog last van één gek ding: ondanks het feit dat ik nl.pool.ntp.org als server opgeef blijft mijn router vinden dat het een uur vroeger is dan de werkelijk tijd. Hoe zou dat komen?

[ Voor 93% gewijzigd door musicfreak op 24-12-2013 07:44 ]

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 20:21
Gelukt.

[ Voor 97% gewijzigd door larsiey op 02-01-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Heb je wel de topicstart hier gelezen en de aanwijzingen daarin opgevolgd? Dus vast IP adres binnen de LAN range, DHCP server uit en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-05 13:00
Even uit het stof halen.

Ik wil mijn netwerk thuis gaan veranderen maar weet niet goed hoe ik dit moet doen.

Huidige situatie is;
Kabelmodem(Ziggo) beneden in meterkast.
UTP kabel naar boven.
Router Linksys wrt 54gs boven met aangesloten 2 pc en printer(bekabeld). Tevens is dit mijn Wifi.

Nu is beneden de ontvangst best slecht.
Wat wil ik gaan doen.
Draadloos netwerk beneden maken waar ik het nodig heb, en mijn vaste pc en printer bekabeld in netwerk boven.

Nieuwe situatie:
Kabelmodem(Ziggo) beneden in meterkast.
Router Linksys met wifi in meterkast. de wrt 54gs
UTP kabel vanaf modem naar boven.
2e router linksys (zonder Wifi) befsr41 boven met aangesloten 2 pc en printer (bekabeld)

Kan dit en welke router deelt nu de adressen uit?
Wie kan mij dit uitleggen hoe ik dit instel en aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik gok (want het model nummer is mij niet bekend) dat je ziggo modem nog het oude variant is. Deze oude modems zijn alleen een bridge. De wrt54gs is dan je router.
De befsr41 is dan de tweede router en moet je instellen als switch (precies zoals beschreven in de topicstart).
Wat jij wilt is een router achter router, en dat wordt nou exact in de topicstart beschreven.

Dat ik het hier instellen als switch noem is omdat die befsr41 geen wifi mogelijkheden heeft. Dat maak niet uit, maar de instellingen die je moet veranderen (dhcp uit, vast ip, etc.etc..) zijn gelijk als een wifi router instellen als accesspoint.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 21-01-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:56

lier

MikroTik nerd

Mike-Nikon schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:20:
Wie kan mij dit uitleggen hoe ik dit instel en aansluit?
DHCP op router boven uit, alle kabels boven in de LAN poorten... klaar

offtopic:
Geen topics meer kapen, hè!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

En als ik nog een tip mag geven, gooi die wrt54gs en befsr41 gewoon weg.
Vraag ziggo een nieuw modem (met ingebouwd wifi, router en gigabit lan) en koop voor 25 euro een gigabit router. Ben je gelijk klaar voor de komende jaren.

edit: waarom ik dit aanraad.. die wrt54gs is te langzaam om ook maar de langzaamste ziggo internetverbinding (30mbit) te kunnen routeren, om het over wifi maar niet te hebben).

[ Voor 31% gewijzigd door job op 21-01-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
Job..... bedankt voor de tips.
Zal inderdaad eerst Ziggo eens gaan benaderen voor een nieuwe modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik ga er vanuit dat je nog zo'n oude hebt. Kan je mij zeggen welk modem je hebt, en welk internetabonnement? De meeste klanten hebben namelijk allang een nieuw model ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
EPC3212 van Cisco is de modem
Abo is een alles in 1 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je abonnement levert maximaal 60mbit, maar je wrt kan maximaal zo'n 35 mbit routeren, dus alleen om die reden zou je hem al weg moeten doen.

Maar dan heb je nog geen router in je netwerk, en die heb je wel nodig. Een nieuw modem van ziggo zou fijn zijn. De nieuwe hebben zoals ik al zei een router functie, wifi en gigabit. De vraag is of ziggo je wel een nieuw modem wilt geven (je huidige is nog snel genoeg). Als ze dat niet willen moet je zelf een nieuwe router aanschaffen. Die nieuwe zet je in de meterkast, en boven zet je een switch neer (of je stelt je befsr41 in als switch, al gaat die 'maar' tot 100mbit.).

[ Voor 10% gewijzigd door job op 22-01-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
Ziggo geeft aan geen modems meer te hebben. Zodra deze weer vooradig zijn krijg ik er eentje.
Heb een Netgear GS105 gigabit switch boven geplaatst en beneden staat nu de router met wifi.
Als dan de nieuwe modem / router komt hoef ik deze alleen maar uit te wisselen met de oude.

Anoniem: 579372

Als je je wifi router instelt als access point kan je dan je andere LAN poorten op de wifi router blijven gebruiken? Ik wil er nl nog een PC aanhangen met kabel.

Ik vraag dit omdat als je bij de ziggo modem de router functie uitschakelt alleen LAN1 blijft werken (is me verteld)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 579372 op 13-02-2014 15:11 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 21:44
Anoniem: 579372 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:10:
Als je je wifi router instelt als access point kan je dan je andere LAN poorten op de wifi router blijven gebruiken? Ik wil er nl nog een PC aanhangen met kabel.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-03 07:45
Zo ik heb kleine oogjes en snap er nog niet alles van.

Voor € 36 inclusief verzenden heb ik bij Wehkamp de volgende router aangeschaft TP-Link TL-WR1043ND.

Nu vraag ik mij het volgende af:

1. Ik steek in 1 poort van mijn switch op zolder een ethernetkabel;
2 het andere uiteinde steek ik in een LAN poort van de TP-Link TL-WR1043ND.

Vraagjes:
- Kan ik dan met de TP-Link TL-WR1043ND op deze manier wireless uitzenden en werken (andere SSID dit weet ik nog net in te stellen)
- Kan ik de overige LAN-poortjes gewoon gebruiken als extra switch?
- Moet ik nog iets met die blauwe internet - poort op de TP-Link TL-WR1043ND doen.

Ik wil sowieso mijn WIFI op mijn Technicolour niet uitzetten. Dit moet blijven voor de wifi-verbinding beneden

Dus krijg ik het volgende schema:

Technicolor met Wifi (SSID1) -> draad -> 8 poort op zolder -> draad -> LAN-poort TP-Link TL-WR1043ND met WIFI (SSID 2) -> draad -> naar bv andere PC / game console.

Update: (nogmaals gelezen).
Dan moet ik wel dat DHCP gebeuren op de TP-Link TL-WR1043ND uitzetten en dan aanpassen zoals het begin aangeeft!

[ Voor 9% gewijzigd door Mouse_NL op 17-02-2014 22:09 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Je TP link staat standaard ingesteld als router dus van internet (wan) naar je eigen netwerk (lan). Aangezien hij alleen maar het signaal door moet geven gebruik je op de TP link alleen maar de LAN verbindingen. Vanaf de switch stop je de kabel dus in (bijv) LAN 1 . De andere 3 LAN poorten zijn dus voor PC's/gameconsoles ed die je in jouw geval boven hebt staan (maar die sluit je pas aan als je TP link goed werkt)

Maar goed je gaat hem niet als router gebruiken maar als accesspoint. Het handigste is om in je Technicolor een IP adres te reserveren buiten je range (192.168.2.11 bijv) voor je TP link.

Daarna sluit je via een kabel je TPlink aan op een losse computer of laptop. Open een browser en log in op je TP Link (nu dus nog http://192.168.1.1) en stel je dat IP adres (192.168.2.11) in en zet je DHCP uit. (want de IP adressen worden uitgedeeld door je Technicolor en de TP link moet dit alleen maar doorgeven) Daarna hang je de TP link aan de kabel (in jouw geval aan de 8 port switch) en controleer je of de Technicolor hem nu ook ziet.

Als het goed is kun je nu via http://192.168.2.11 nu je TP link bereiken en je SSID 2 configureren. Test daarna of je met SSID2 op internet kunt gaan. Zoja hoezee en sluit je de rest van de spullen aan (op de TP link met of zonder kabel)

Simpel gezegd moet je eerst tegen je TP link zeggen dat hij geen IPadressen mag uitdelen en alleen signalen door moet geven. Doe je dat niet dan staan er twee DHCP servers in je netwerk. Dus twee routers die denken de baas te zijn ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Frostbite op 17-02-2014 22:25 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Sc0rPi0N schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:08:
Je TP link staat standaard ingesteld als router dus van internet (wan) naar je eigen netwerk (lan). Aangezien hij alleen maar het signaal door moet geven gebruik je op de TP link alleen maar de LAN verbindingen. Vanaf de switch stop je de kabel dus in (bijv) LAN 1 . De andere 3 LAN poorten zijn dus voor PC's/gameconsoles ed die je in jouw geval boven hebt staan (maar die sluit je pas aan als je TP link goed werkt)

Maar goed je gaat hem niet als router gebruiken maar als accesspoint. Het handigste is om in je Technicolor een IP adres te reserveren buiten je range (192.168.2.11 bijv) voor je TP link.

Daarna sluit je via een kabel je TPlink aan op een losse computer of laptop. Open een browser en log in op je TP Link (nu dus nog http://192.168.1.1) en stel je dat IP adres (192.168.2.11) in en zet je DHCP uit. (want de IP adressen worden uitgedeeld door je Technicolor en de TP link moet dit alleen maar doorgeven) Daarna hang je de TP link aan de kabel (in jouw geval aan de 8 port switch) en controleer je of de Technicolor hem nu ook ziet.

Als het goed is kun je nu via http://192.168.2.11 nu je TP link bereiken en je SSID 2 configureren. Test daarna of je met SSID2 op internet kunt gaan. Zoja hoezee en sluit je de rest van de spullen aan (op de TP link met of zonder kabel)

Simpel gezegd moet je eerst tegen je TP link zeggen dat hij geen IPadressen mag uitdelen en alleen signalen door moet geven. Doe je dat niet dan staan er twee DHCP servers in je netwerk. Dus twee routers die denken de baas te zijn ;)
Okay dus ik moet wel binnen de range een nummer gewoon toewijzen.
Dus niet buiten de range zoals de beginpost aangeeft. Okay helder.

Dit gaat lukken. Wat ik ga doen is deze AP configureren en dan op een strategische plek hangen. Hij krijgt een iets andere SSID - naam met dezelfde encryptie en encryptiecode. Hierop gaan mijn desktop printer

Is het van belang dat het kanaal verschilt of in deze variant niet. Ik heb nu kanaal 1 (via Insidder getuned gekregen).

[ Voor 218% gewijzigd door Mouse_NL op 17-02-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Of je nu een adres buiten je (uitdeel) range pakt van je DHCP server of een adres reserveert dat maakt niet uit. Kans is erg klein dat je in een thuisnetwerk een IP conflict krijgt (dubbel IPadres) maar goed om dat uit te sluiten pak je dus een adres wat je router niet uitdeelt aan clients maar wel binnen dezelfde range ligt.

Stel router ip is : 192.168.1.1 en mijn range is 192.168.1.100 - 192.168.1.150 dan zou ik elk ipadres kunnen pakken vanaf (192.168.1.2 tot 192.168.1.99) en (192.168.1.151 tot 192.168.1.254) omdat deze nooit toegewezen worden aan clients.
Bij een reservering in je router zeg je als het ware 'dit adres is altijd voor deze client' al maakt dat weinig uit als je het adres al handmatig instelt op je TP link.

edit:
ik zie dat je je lap tekst al hebt weggehaald.

Ik heb toevallig pas nog een Asus router ingesteld als AP op een technicolor (kpn) adsl router.
Als je inlogt in je technicolor dan kun je zien welke adressen er worden uitgedeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Frostbite op 17-02-2014 22:32 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Sc0rPi0N schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:28:
Of je nu een adres buiten je (uitdeel) range pakt van je DHCP server of een adres reserveert dat maakt niet uit. Kans is erg klein dat je in een thuisnetwerk een IP conflict krijgt (dubbel IPadres) maar goed om dat uit te sluiten pak je dus een adres wat je router niet uitdeelt aan clients maar wel binnen dezelfde range ligt.

Stel router ip is : 192.168.1.1 en mijn range is 192.168.1.100 - 192.168.1.150 dan zou ik elk ipadres kunnen pakken vanaf (192.168.1.2 tot 192.168.1.99) en (192.168.1.151 tot 192.168.1.254) omdat deze nooit toegewezen worden aan clients.
Bij een reservering in je router zeg je als het ware 'dit adres is altijd voor deze client' al maakt dat weinig uit als je het adres al handmatig instelt op je TP link.

edit:
ik zie dat je je lap tekst al hebt weggehaald.

Ik heb toevallig pas nog een Asus router ingesteld als AP op een technicolor (kpn) adsl router.
Als je inlogt in je technicolor dan kun je zien welke adressen er worden uitgedeeld.
Zit ik moeilijk te doen om een AP te kopen heb ik hier thuis nog de fritz box staan. Getest en het werkt gewoon. Ik kan het morgen met de TP Link testen. De fritzbox heeft maar 2 poorten dus echt voordeel heb ik er niet aan. en ik heb gewoon een nummer binnen de range genomen.

Wat makkelijk met wat hulp.

Update:

De Fritzbox kan ik alleen als WIFI gebruiken; BIj het gebruik op deze manier schakelt hij LAN 1 Poort naar WAN dus hou je maar 1 over. Ook kan ik hem niet uitzetten de mogelijkheid ontbreekt!
Ook de 5 GHZ ontbreekt. Het werkt dus wel dus heb ik goed kunnen oefenen.

De TP link is een goede aankoop. Ik kan ook printen heb ik gezien dus morgen gaan we aan de slag. Bedankt voor alle hulp. Mijn wereld is in een paar uur helemaal open gegaan.

=============
UPDATE:

TP-Link TL-WR1043ND v2 is binnen. Maar ik heb een paar vraagjes:

- Ik kan niet onder WIFI "only 11N kiezen" ; het is op BG mixed of BGN mixed! Klopt dit of moet er iets wijzigen?
- Is het verstandig om onder WIFI alleen 20 hz te kiezen of auto?
- De optie speedboost is die noodzakelijk?

-

[ Voor 22% gewijzigd door Mouse_NL op 18-02-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ik heb beneden mijn modem staan en een router maar vanwege het beperkte bereik heb ik boven nog een router neergezet. Ik heb daar een apart netwerk gemaakt. Alles werkt maar de snelheid via WiFi boven is dramatisch langzaam. Bedraad is het net zo snel als bedraad beneden?? :?

Alles werkt dus wel maar alleen de download is langzaam. De upload is prima. Enig idee? De router boven is een Belkin N1, deze heeft in de setup gewoon een functie, "instellen als access point", welke ik heb gebruikt. Het IP-adres van de router boven ligt in de range van de DHPC server van beneden.

[edit]
Ik wijzig zojuist de wireless mode van B+G+N naar B+G (allen g+n en alleen n had ik al geprobeerd) en de snelheid schiet omhoog :? Ik test het overigens met de speedtest app op een samsung galaxy tab3

[ Voor 15% gewijzigd door thejoker80 op 01-03-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Welke security heb je ingesteld?
WPA2 AES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
En 100% zeker weten dat je met het juiste AP bent verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

oude instelingen (waar het gisteren overigens wel mee werkte):
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/8zijht.png

nieuw (nu werkt het weer goed)
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/or2ecx.png

overige instellingen
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2wmnj4h.png

mmm, op de Tab3 werkt het nu goed, op mijn HTC One s niet... :?

[ Voor 10% gewijzigd door thejoker80 op 02-03-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 09:36
Nog steeds een heel relevant topic! Zelf net gebruikt om mijn twee netwerken (bekabeld en wireless) samen te voegen naar één netwerk! Stappen gevolgd en werkte prima! Thnx @HyperBart voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:11
Mijn situatie zit als volgt:

Ik zit op kot en heb hier bekabeld internet op kot, dat werkt met een login pagina. Met de kabel werkt alles zonder problemen. Met een phillips ADSL wifi modem ertussen met DCHP en NAT uit werkt alles ook zonder problemen.
Als ik nu met een tweede apparaat op wifi probeer te gaan krijg ik de loginpagina te zien, eens ik daarop inlog ben ik de internet toegang op mijn eerste device kwijt.
Als ik een programma zoals connectify of de internetsharing in osx probeer kan ik zonder problemen op het netwerk met beide devices.

Ik zoek dus nu een oplossing om mijn AP/ADSL modem/router om te zetten in iets dat iets vergelijkbaar doet, dus zich voordoet voor het netwerk als 1 device. Ik heb geprobeerd NAT aan te zetten maar dat heeft niet geholpen. Mijn kennis van netwerken rijkt niet zo ver, daarom dat ik hier om hulp vraag.
Router in kwestie is een Phillips SNA6600/18

(een optie zou zijn om met een raspberry pi en een wifi usb modem te gaan klungelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
@AndRo555: ik zou hier even een nieuw topic aanmaken, want volgens mij is het redelijk off-topic hier; daarnaast krijg je met een eigen topic een breder publiek.

(maar, onderbuikgevoel: die wachtwoordpagina maakt het lastig, denk dat je met een RaspPi en losse wireless router misschien wat kan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:13:
oude instelingen (waar het gisteren overigens wel mee werkte):
[afbeelding]

nieuw (nu werkt het weer goed)
[afbeelding]

overige instellingen
[afbeelding]

mmm, op de Tab3 werkt het nu goed, op mijn HTC One s niet... :?
Helaas, niks veranderd maar nu is het op de tab3 ook heel traag :? Snap er niks van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 584368

Mogelijk een simpele vraag, maar voordat ik weer uren bezig ben...
Beneden heb ik een Cisco EPC 3212 modem. Nu wil ik met een Cat5e kabel naar boven en daar het signaal splitsen naar 3 computers. Nu kan ik daarvoor een switch aanschaffen, maar ik heb nog een Sitecom A 18cc8 router liggen, maar ook een Ubee EVM 320b modem.
Twee vragen: beter een switch gebruiken of 1 van genoemde units en zo ja welke?
En als ik voor 1 van de units ga, simpel de DHCP uitschakelen en alleen de Lan poorten gebruiken, of nog meer instellingen?
Thnx, Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Sitecom A 18cc8 kan ik niet vinden, maar gooi maar weg ;)
De Ubee is van Ziggo (?), weet niet of je daar alles kunt veranderen.

Wil je geen draadloos: gebruik gewoon een switch. Kost twee tientjes. Wil je draadloos, koop dan een router, vier tientjes.

Verdere instelling die je anders zou moeten doen: IP-adres van device in subnet van router (Cisco) plaatsen (fixed ip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Laatst online: 13-04 07:50
Hier ook een vraagje, ik ben sinds deze week verhuisd van een appartement naar een woning. In het appartement had ik een losse router Netgear WNDR3700 gekoppeld aan een modem. Dit modem had geen router functie. In de nieuwe woning heb ik een nieuw modem met routerfunctie ingebouwd. Hier krijg ik dus wifi door, dit werkt allemaal goed.

Echter de woning is gerenoveerd en heeft dus veel metalen profielen in de kamers. Hierdoor is het bereik slechts in bepaalde kamers. Nu wilde ik de netgear router als access point gaan gebruiken om zo het bereik te vergroten.

Hier heb ik enkele vragen over. Is het mogelijk de router te gebruiken als draadloze access point? Of is het noodzakelijk het modem met een netwerkkabel aan de router te verbinden?

Wisselt mijn mobiel apparaat (laptop, telefoon) automatisch van apparaat met het beste bereik?

Of zijn er betere oplossingen die betaalbaar zijn?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:55
Praktisch gezien is het inderdaad het beste om de Netgear via een UTP-kabel aan de huidige router te hangen. Eventueel kun je daar ook een Powerlan voor gebruiken, als je geen kabels wilt trekken. Ik heb dezelfde situatie nu:

Meterkast: Sitecom router + Devolo Powerlan
2e Verdieping: Devolo Powerlan + Sitecom router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarlos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-05 20:15
Hallo medetweakers,

Ik heb dit topic (aan het begin en aan het eind) gelezen, en heb een probleem waarvan ik de oplossing niet echt zie:
Sinds kort zijn we thuis over van xs4all naar ziggo. In de oude situatie was er een modem, UTP-kabel naar een WLAN-router (Linksys), die het mac-adres van de pc kloonde. Werkte als een klokje, nooit klachten. Streamen ging in het hele huis naadloos.
Nu met het ziggo modem (Ubee).... helaas. Verbinding valt elk half uur weg (erg vervelend bij films), en boven hapert de verbinding erg. Ik heb wel de router in cascade (LAN-LAN) gekoppeld, en kan gewoon internetten.
Situatie:
UBEE
> streaming device (bekabeld)
> Linksys (bekabeld op LAN-poort)
>> wifi naar media-server en andere streamer (PS3)
In de linksys staat DHCP uit, net als de firewall, upnp enz.
De linksys heeft een static IP (binnen de dhcp-range van de Ubee, maar de Ubee laat niet toe die erbuiten te kiezen).

Nu wil ik graag weten of:
- Ik een optie in de Ubee moet of kan omzetten om e.e.a. vlotter te laten werken (off-topic, i know)
- Ik de Ubee puur als modem kan gebruiken, en de Linksys weer puur als router kan gebruiken?
Ik heb al diverse instellingen geprobeerd, maar krijg geen werkende internetverbinding tussen de Ubee en de Linksys aan de praat. Ik was er vanuit gegaan dat dan de UTP kabel in de WAN poort moet, maar de Linksys krijgt dan geen IP-adres van de Ubee.

Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is, of heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt alvast!

[edit: typo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
swarlos schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:00:
Nu wil ik graag weten of:
- Ik de Ubee puur als modem kan gebruiken, en de Linksys weer puur als router kan gebruiken?
(...)
Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is, of heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, kan: Ziggo helpdesk bellen en zeggen dat je de Ubee in bridge-mode wil hebben. Als dat geregeld is, de Linksys aansluiten van Ubee-LAN1 naar Linksys-WAN (en uiteraard geen vast IP-adres aan de WAN kant, die krijgt 'ie van Ziggo; ook DHCP weer aanzetten indien gewenst).

Fluitje van een cent en lost veel van dit soort problemen op - de Ubee is geen hoog-kwaliteitsrouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symbiotic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10-2022
ik sta op het punt de TP-Link Wireless-AC1750 DualBand Router - ArcherC7 te kopen heb alleen dringend je advies nodig, want :

- ben best een leek op het gebied van netwerkbeheer

- ik wil hem instellen als access point (waarbij hij draadloss contact moet maken met de ubee modem router van ziggo, die slecht bereik heeft )

- zou al dat gelukt is de tp link router , die dan als accespoint functioneerd ook het signaal weer draadloos uit kunnen zenden( als repeater ), hoogstwaarschijnlijk beter om de vier LAN poorten te gebruiken maar voor smartphones en dergelijke niet echt handig, en zo ja verlies je 50 % van de snelheid bij repeaten

- zoek info over hoe hem in te stellen als accesspoint, omdat dit lastig te vinden is op internet en niet standaard optie is

- de antenne(s) van de router wil verlengen dmv een antenne kabel van 5 a 10 meter waarbij ik een antenne buiten hang ivm met dikke betonnen vloer en dubbelglas, er zitten drie antenne's in deze router , naja 6 waarvan de 2, 4 ghz ingebouwd zitten , en de 5 ghz extern die ik verleng dmv kabel , liefst maar 1 ivm kosten of moeten ze alle drie

Bij voorbaat dank _/-\o_

Ps een totaal nieuwe , betere , ander netwerkoplossing is ook van harte welkom natuurlijk , probleem is voornamelijjk twee betonnen vloeren en dubbel glas, nu als oplossing heb ik 5 meter usbkabel met een usb wifi stick eraan, heb de pricewatch: TP-Link TL-WN8200ND met twee dikke 6 db antennes geprobeerd maar dat was geen verbetering ten opzicht vvan mijn zeer oude linksys wireless g usb adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 14:08
Mijn vriendin heeft een slecht wifi bereik boven op zolder vandaar dat ik een TP Link TL-WR841N router (ik noem hem voor de uitleg nu even router 2) heb aangeschaft die bij haar op zolder komt te staan. Beneden staat een modem/router van ziggo met daaraan gekoppeld een TP-Link TL-WR1043ND (router 1) router.

Nu lees ik in de OP dat er met kabels gewerkt wordt, helaas heeft mijn vriendin boven geen kabel liggen (ofja eentje die kapot is) dus ik hoopte dat het ook zonder kon. Gisteren, na lang kloten, kreeg ik router 2 werkend door deze uitleggen een beetje te volgen: http://www.tp-link.com/en/article/?faqid=227 . Toch heb ik het volgens mij niet helemaal goed gedaan en ik heb ook geen enkele router een statisch ip adres gegeven (omdat ik niet precies hoe/wat). Alle telefoons/tablets kreeg ik uiteindelijk connected maar de google chromecast weer niet dus ik ga de boel even opnieuw doen en nu zoals het hoort. Kan iemand mij een beetje op weg helpen want volgens mij moet ik afwijken van de OP maar ik weet niet precies hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Maartendc schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 15:44:
Nu lees ik in de OP dat er met kabels gewerkt wordt, helaas heeft mijn vriendin boven geen kabel liggen (ofja eentje die kapot is)
Er ligt al een kabel? Dan zou ik proberen die te vervangen door een werkende kabel. Kwestie van een goede kwaliteit cat5E kopen, aan de kapotte kabel vastmaken en naar boven trekken.

Als dingen bekabeld kunnen, dan moet je dat vooral doen: het bespaard narigheid (en voor je vriendin heb je toch wel wat over?!?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

symbiotic schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:28:
- ik wil hem instellen als access point (waarbij hij draadloss contact moet maken met de ubee modem router van ziggo, die slecht bereik heeft )
Dan wil je hem niet instellen als accesspoint, maar als wireless repeater.
Maartendc schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 15:44:
Nu lees ik in de OP dat er met kabels gewerkt wordt, helaas heeft mijn vriendin boven geen kabel liggen (ofja eentje die kapot is) dus ik hoopte dat het ook zonder kon.
Ook voor jou geldt dat je in dit topic verkeerd zit. Ook jij wilt de router instellen als wireless repeater.

De vraag of dat kan is afhankelijk van je router, de meeste routers kunnen dit standaard niet.
Wellicht dat het wel kan met een alternatieve firmware om het werkend te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 19-04-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 14:08
Het is al gelukt! Ik heb op router 2/zolder de WDS functie enabled en DHCP uitgeschakeld (op router 1 staat deze ingeschakeld). Nu werkt het prima, boven goede wifi ontvangst en de Chromecast herkent de router uiteindelijk ook. Ik had eerst WDS enabled op router 1 en ik het idee dat niet optimaal werkte. Er is verder niks veranderd aan andere instellingen zoals het statisch maken van IP adressen e.d. Dit alles zonder de tussenkomst van een kabel boven. Ik weet niet of nu alles correct is geconfigureerd maar het werkt dus dat is mooi.

Ik ben overigens ook altijd voor bedraad maar hier ligt boven op zolder een kabel waar een stuk open ligt. Dus open draadjes uit de utp kabel die aan elkaar zijn geknoopt op een manier dat het niet langer werkt. Dus ik hoopte op een draadloze oplossing en dat is bij deze voor 15/20 euro gelukt. Zo heeft haar smart tv, telefoon en tablet ook eindelijk een goede wifi ontvangst boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Laatst online: 13-04 07:50
Ik heb ziggo internet met draadloos modem. Ik heb hier met de kabel een Netgear WNDR3700 wireless router aangesloten als access point.

Dit werkt allemaal, echter als ik via wifi verbind met het ziggo modem haal ik zo 70mb download snelheid, als ik dit test via het netgear router is dit max 20mb.

Ergens iets verkeerd ingesteld? Of is dit het nadeel hiervan?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:04
Recentelijk de Netgear R7000 (NightHawk) aangekocht, ter vervanging van mijn D-Link dir-855. Werkt allemaal prima, en wilde op zolder de D-Link als AP gaan instellen. Ik heb daarvoor de volgende handleiding gebruikt: http://forums.dlink.com/index.php?topic=40856.0

Alles werkt prima, echter kan ik met geen mogelijkheid de D-Link benaderen met het aangepaste IP adres 192.168.0.50

Als ik de D-Link loskoppel van de Netgear, en vervolgens direct in mijn laptop prik, ook dan kom ik er niet op met het IP adres die ik heb toebedeeld aan de D-Link.

Na een reset staat hij weer op 192.168.0.1 en dan kan ik alles weer van voor af aan doen.... Wat moet ik nu doen om de D-Link te kunnen benaderen vanaf het moment dat hij aangesloten zit op mijn NetGear router?

Probleem zelf opgelost, de gateway via de Netgear is 192.168.1.1 en die van de D-Link had ik gezet op 192.168.0.50

Nadat ik die van de D-Link had gezet op 192.168.1.253 kon ik er dus wel inkomen via de NetGear. Helemaal goed, wilde de D-Link eigenlijk al verpatsen, maar kan nu prima als wireless AP dienst doen! _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door A3-D op 03-05-2014 12:23 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
HyperBart schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:12:
Indien je dus 2 draadloze toegangspunt-apparaten in je huis wilt/gaat hebben geldt deze HOWTO hiervoor hetzelfde, het enige verschil is dat je een keuze moet maken wat je opstelling gaat zijn in verhouding tot de twee draadloze apparaten:
  • Twee verschillende SSID's (= naam van een draadloos netwerk) uitzenden, hiervoor heb je best voor iedere SSID een ander kanaal (wat minstens een paar eenheden van mekaar ligt) en een andere beveiligingssleutel.
  • Hetzelfde SSID in het hele huis/pand, hiervoor moet bij iedere router hetzelfde SSID worden ingesteld, hetzelfde kanaal en dezelfde beveiligingssleutel -en manier. (BV. WEP <> WEP / WPA <> WPA / WPA2 <> WPA2) Ook de versleutelingstechniek (AES of TKIP) moeten hetzelfde zijn !

(hier heb ik niet altijd even goede ervaringen mee, ik zend altijd twee verschillende SSID's uit, zodoende heb ik dus twee "draadloze netwerkjes")
Nette OP, maar niet helemaal correct. Voor eenzelfde SSID over meerdere AP's moet je dezelfde naam en versleuteling (+password) hebben, maar vooral niet hetzelfde kanaal. Wellicht dat TS dan deze setup wel correct werkend krijgt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 23:15
Bij mij willen de clients niet echt roamen tussen de router en het AP. Beneden staat een TP-Link Archer C7 router. Boven staat een Linksys WRT320N met DD-WRT. Ze broadcasten allebei dezelfde SSID met zelfde instellingen. Geen kanaal overlap en het signaal van router is beneden sterker en van de AP is boven het signaal duidelijk beter. Toch blijven de clients op de router hangen, ook als ik naar zolder loop. Dan moet ik eerst de wifi op telefoon of tablet uitzetten, laten reconnecten en dan pas zie ik in de log van DD-WRT dat de client daar op zit(en het signaal nu 4 keer zo sterk is).

Volgens mij kan ik op de clients niets aanpassen. Heb even door de instellingen van m`n Lumia gesnuffeld maar vind niks over "altijd sterkste signaal kiezen" oid.

[ Voor 12% gewijzigd door Chiel op 11-05-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Roaming aggressiveness kan ik op mijn netwerkadaper aanpassen, op mijn telefoon inderdaad niet. Wat je zou kunnen doen is minder overlap te creëren door het zendvermogen terug te draaien en daarmee een switch te forceren naar het andere AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 23:15
Ja maar als het ik zendvermogen naar beneden schroef, dan heb ik halverwege de tuin ook geen bereik meer. Ik las trouwens dat er in WP8.1 wel iets in te stellen was, dus ik wacht dat even af. Meestal na een kwartiertje ofzo zie ik het apparaat toch wel op de juiste router verschijnen dus zo`n ramp is het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319172

Hallo,
Ik heb een vraag. Mijn opstelling is dit.
Ik heb een sitecom router met bijna alles bedraad.
daarvan loopt ook een draad naar beneden en daar zit een switch aan.
aan die switch heb ik een powerline adapter.
die powerline adapter zit in dezelfde groep als de tuin.
In de tuin zit een powerline wifi signaaltje.
daarvan heb ik de gateway verandert naar 192.168.0.199, want in het topic staat dat het binnen de range van de router moet vallen maar buiten de dhcp range van de router.
dhcp is disabled op dat powerline wifi signaal.
dat moet dus mijn acces point worden.

als ik probeer te verbinden met mijn telefoon dan krijgt hij geen ip adres.
en als ik verbind met een statisch ip adres wat binnen de dhcp ligt van de router dan krijg ik wel verbinding maar heb ik geen internet/danwel verbinding met iets wat op de router zit aangesloten.
want ik wil op de wifi buiten graag een draadloze speaker hangen die dan muziek haalt van de nas die op de router zit aangesloten.

kan iemand mij helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 319172 op 20-05-2014 22:14 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 319172 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:00:
daarvan heb ik de gateway verandert naar 192.168.0.199, want in het topic staat dat het binnen de range van de router moet vallen maar buiten de dhcp range van de router.
Er staat dat je het interne ip adres moet veranderen naar een ip adres in de range van je eerste router, maar buiten de range van de dhcp.
Over de gateway vertelt de TS je niets. :)

Echter dit topic gaat over een tweede wifi router instellen als accesspoint. Voor jouw powerline is dit topic niet geschikt. Je powerline resetten naar de fabrieksinstellingen en je wifi naar behoeften instellen (ssid en wpa2/aes key kiezen) is voldoende. Niet bezig gaan met gateways veranderen en dat soort zaken.
Waarvoor jij hem voor wilt gebruiken (je netwerk uitbreiden met een wifi hotspot) is precies waarvoor dit ding is ontwikkelt en standaard al voor ingesteld is.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 20-05-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heej job. Ja ik heb het standaard ip adres van de router inderdaad verandert. Staat er misschien stom. Maar als ik dat ding standaard ophang heb ik er ook wel wifi op en ik kan internetten. Maar ik kan niet bij de apparaten die achter dat ding zitten. Zoals de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dat is gek en zou niet het standaard gedrag van zo'n powerline module moeten zijn. Ik heb ze echter nog nooit allemaal in mijn handen gehad.

Wat je kan proberen is in de powerline in te stellen dat het ding geen ip adressen uitdeelt (dhcp server uit). Of je verder nog instellingen moet veranderen is een beetje afhankelijk van het specifieke model (welke heb je?) en de instellingen van je apparatuur. Wellicht dat je de gateway in de powerline moet veranderen.. maar dan moet je wel de juiste waarde hebben. Maar om je te helpen hebben we meer informatie nogid.

Als jouw laptop verbonden is met de powerline wifi, vertel mij eens de het ip adres, gateway en dns het ding krijgt uitgedeeld.
Vertel ook het ip adres, gateway en dns als je laptop rechtstreeks verbonden zit met jouw router.
En welke powerline wifi adapter heb je?

[ Voor 25% gewijzigd door job op 21-05-2014 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik hem standaard houd is het ip adres van het wifi ding (ding) 192.168.1.1
dan heb ik geen internet maar kan ik wel connecten.
Als ik het ip adres verander in 192.168.0.199 en ik hou dhcp aan dan kan ik verbinden en heb ik internet. maar kan ik niet op de nas die aan de router hangt. gateway is dan 192.168.0.1
als ik dhcp uitzet kan ik niet verbinden want dan krijgt hij geen ip.

maar wat ik dus wil bereiken is dat ik een wifi punt heb in de tuin waarmee ik op die wifi verbinding kan maken met de nas op de router binnen.

kan dit wel met een outdoor AP? Want anders probeer ik dat wel want ik krijg dit ding niet echt aan de praat.

Want als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat de wifi alleen maar een verbinding signaal is, een draadloze switch zogezegd, die de signalen doorstuurt van en naar de router.
Maar de router moet de ip adressen uitdelen van de apparaten die verbinden op de buiten wifi.
die buiten wifi heeft trouwens de WAN poort standaard op de powerline aansluiting staan.
Dit is misschien niet handig? Deze kan ik wel veranderen waardoor ik er een soort van vanuit ga dat de powerline niks meer wordt dan een gewone "lan"verbinding.
Dan kan ik die verbinding koppelen aan het wifi signaal en dan zou het wifi signaal dus als een soort switch moeten werken voor de draadloze apparaten?
Alles waar ik mis zit hoor ik graag.
maar hoe stel ik die verbinding in.
Als PPoE, DHCP, STATIC of Bridge?
die bridge niet denk ik want dat is de andere kant op toch?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 319172 op 21-05-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

edit: ik snap eigenlijk steeds minder van je verhaal.
Eerst stel je dat je een wifi powerline hebt.. maar dat is niet waar.. nu heb je toch een router..
Als je toch een router hebt die je wilt instellen als accesspoint volg dan exact de topicstart in.. daar wordt namelijk uitgelegd dat je de wanpoort niet mag gebruiken.

Mocht je toch nog hulp willen hebben zet dan overzichtelijk neer welke apparatuur je hebt (inclusief modelnummers). Hoe een en ander aangesloten is. En welke ip adres, gateway en dns een laptop krijgt toegewezen als je die laat verbinden met de verschillende apparatuur.

[ Voor 78% gewijzigd door job op 21-05-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke de opstelling is nog steeds als het begin?
router sitecom wlr4000. (hierop zit een nas, 2 samsung tv's en nog veel meer)
naar beneden naar een asus switch. (hierop zit een boxee box, een wii, een harman kardon set)
vanaf de asus switch een kabel in een powerline adapter.
powerline wifi in de tuin. Dat hele verhaal in mijn vorige post gaat daar dus over. de powerline wifi mag eigenlijk geen ip adressen uitdelen want anders kunnen die niet verbinden met de nas en samsung tv's.)
laptop heeft op normale router met wifi ip 192.168.0.104
laptop heeft op powerline wifi zonder dhcp geen verbinding.
laptop heeft op powerline wifi met dhcp 192.168.0.2(eerste in de dhcp range van de powerline wifi)
en de dns krijgt ie op 192.168.0.1, evenals de gateway.
de powerline wifi is van quallcom of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik heb verschillende qualcomm powerline adapters met wan-poorten gevonden. Maar zonder modelnummer kan ik weinig..... ik weet niet welke powerline je hebt en kan dus ook niet zien of het ding wat jij in je tuin hebt hangen wel kan wat jij wilt. Kan best dat het probleemloos kan, maar ik kan niet zien wat de mogelijkheden van het ding zijn, en ik kan ook de opties in het webmanagement niet zien.

Enige tip die ik je nog wil geven is dat je goed moet begrijpen dat het wel of niet uitdelen van ip's (door de dhcp server) niet gelijk staat aan het niet kunnen verbinden met je nas. In de Topicstart wordt gesteld dat de dhcp server van de tweede router uit moet staan omdat twee dhcp servers (als je het niet goed instelt) in een netwerk problemen geeft met ip-conflicten en verkeerde gateways.
Wat belangrijker is, is dat je goed moet begrijpen dat er met een router sprake is van twee gescheiden netwerken. Je hebt een wan netwerk en een lan netwerk. De router routert het verkeer tussen deze twee netwerken. En dat geeft problemen als je twee routers achter elkaar laat routeren en vanachter router 2 een apparaat wilt bereiken achter router 1.

Als je een router als accespoint wilt instellen moet je dus de wan-poort niet gebruiken en de dhcp server schakel je uit om ip conflicten te voorkomen. Het ding geef je een vast ip zodat je het achteraf nog kan bereiken en instellen.
Kan zijn dat je met jouw powerline hetzelfde moet doen (dan is het simpel), het kan ook zijn dat je extra zaken in moet stellen.

toevoeging: kan zijn dat je met de bridge optie van je powerline er ook bent.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 22-05-2014 09:33 . Reden: verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi job. Je laatste post heeft een hoop geholpen. Ik heb dus de wan poort niet op de powerline gezet maar op 1 van de lan poorten. Hierdoor was de powerline wifi gewoon een ander apparaat binnen mijn netwerk. Ik heb daarna een wifi netwerk opgezet in de powerline wifi wat wel wan enabled is maar dus niet via de wan poort gaat. De dhcp heb ik uitgezet en de SSID hetzelfde gemaakt en de wpa2 key ook. Als ik nu naar buiten loop en de deur dicht doe switched hij automatisch over van netwerk en kan ik ook nog de nas bereiken en de tv's binnen bedienen. Ik ben helemaal blij dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 22:34
Ook een gekocht.
Alleen waren de prestaties dramatisch.
Hoop dat het een maandag ochtend model is.. Heb hem iig al terug gestuurd.
Hopelijk sturen ze een nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 19:45
Wat is in deze situatie aan te raden? In de meterkast staat de Thomson router van UPC, die als router functioneert en wireless zend op 2.4. Ghz. Daar hangt direct achter een switch voor bedrade aansluitingen door de woning.

In de woonkamer staat Horizon als accespoint (op 2.4 Ghz kanaal (zelfde SSID als de Thomson) en een 5 Ghz kanaal).

Nu wil ik op de bovenste verdieping het wifi-signaal verbeteren. Ik heb daar een bedrade aansluiting, afkomstig van de switch in de meterkast.

Ik wil dezelfde SSID blijven uitzenden als de Thomson en de Horizon accespoint. Ik wil geen snelheidsverlies door een repeater/extender.

Hoe ga je dan werken? Moet ik daar een accespoint installeren, of een wireless bridge/repeater bridge?

Ik zit zelf te denken aan de volgende routers, mits deze dan als accespoint of wireless repeater bridge kunnen werken. Ik kom daar aan de hand van de handleidingen niet achter (kennen geen bridge modus of ap modus).

Voordeel is dat deze simultaan 2.4. en 5 Ghz uitzenden op het AC kanaal.
pricewatch: D-Link DIR-850L
pricewatch: TP-Link Archer C2

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:41
Onlangs hebben we hier UPC in huis. Werkt allemaal prima, maar nu wil ik dus het netwerk uitbreiden door een aparte router aan te sluiten als access point.

Hier begint het probleem.
Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om in te loggen in de settings van de losse router.

Volgens internet kan dit via 192.168.0.1 maar dan kom ik uit op het UPC modem.

Als ik het UPC modem uit zet, en probeer in te loggen op de losse router dan krijg ik geen verbinding met de router.

Het gaat om een wlr 7100 van sitecom. Als iemand een idee heeft wat er mis gaat hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hang eens een pc rechtstreeks aan die Sitecom zonder dat beide aan het bestaande netwerk hangen en zet daarbij je pc op dhcp ipv statisch ip-adres. Als je een ip-adres krijgt toegewezen, dan kun je bij de gateway het adres van de Sitecom vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 31-05-2014 15:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Raven schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:53:
Hang eens een pc rechtstreeks aan die Sitecom zonder dat beide aan het bestaande netwerk hangen en zet daarbij je pc op dhcp ipv statisch ip-adres. Als je een ip-adres krijgt toegewezen, dan kun je bij de gateway het adres van de Sitecom vinden.
Excuses, ik heb even zitten zoeken en ik moest schijnbaar inloggen met sitecom.router in de browser.

Ik zit nu dus in de router settings.

Bij status --> DHCP server heb ik de DHCP server disabled.

Bij mijn UPC modem/router heb ik bij de Basis --> LAN een ip aders: 192.168.0.1
Het starten lokaal adres staat op 192.168.0.10 en de DHCP poolsize staat op 100.

Nu is het dus de bedoeling dat de sitecom router een statisch ip adres krijgt. Ik dacht zelf aan 192.168.0.200.
Als ik dat invul als ip adres bij de sitecom onder status --> dhcp server --> ip adres krijg ik een foutmelding namelijk "invalid DHCP client start IP address", dit zal dus wel de foute plek zijn om het IP te veranderen.

Nu probeer ik onder het kopje internet settings --> IPv4settings het dynamic IP adres te veranderen in static IP adres met weer het bovengenoemde IP adres 192.168.0.200 dan krijg ik de foutmelding "invalide IP address".

Moet ik nog iets invullen bij primary DNS of secondary DNS invullen? Of wat gaat er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De eerste invalid melding lijkt inderdaad vermoedelijk door de verkeerde plek te zijn. De 2e invalid melding komt vermoedelijk doordat je een LAN-adres aan de WAN-interface probeert toe te wijzen, iets dat normaal niet hoort te kunnen waardoor je een foutmelding krijgt, dus zit je daar ook weer op de verkeerde plek.

Maar dit is gewoon een kwestie van de gebruiksaanwijzing goed lezen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 31-05-2014 16:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Thanks Raven. Maar het gaat dus ergens mis bij stap 6:
Je past het standaard-ip van de Wireless router aan zodat deze niet in conflict komt met de MODEM/ROUTER/SWITCH, deze moet wel nog in dezelfde range liggen als het IP van de MODEM/ROUTER/SWITCH.

Geef je Wireless router een IP-adres in de range van de MODEM/ROUTER/SWITCH, maar buiten zijn DHCP-range. Heeft de MODEM/ROUTER/SWITCH als ip adres: 192.168.2.1 en een DHCP-range van 192.168.2.100 - 192.168.2.150 dan geef je de Wireless router bijvoorbeeld 192.168.2.200 als IP-adres. Houd bij het instellen van een IP-adres ook rekening met andere apparaten die je een statisch adres hebt gegeven.
Deze adressen kan je ook niet gebruiken want elk ip adres mag namelijk maar 1 maal in een netwerk voor komen.
Ik moet het standaard-ip van de Wireless router (mijn losse router dus) aanpassen. Ik neem aan dat hiermee wordt bedoelt van Dynamisch naar Statisch. Helaas kan ik dus de goede plek nog niet vinden waar ik dit precies moet doen.

Mijn UPC modem/router heeft een 192.168.0.x range.
Terwijl mijn losse sitecom router heeft een 192.168.1.x range.

Het veranderen van die 1 in de range van de sitecom router lukt dus niet.

[ Voor 20% gewijzigd door SquareOne op 31-05-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een router hoort, out of the box, een statisch ip-adres te hebben zodat je de webinterface kan benaderen en een dynamisch adres voor de interface waar de internetverbinding komt, de WAN-poort. Het al ingevulde LAN ip-adres moet je dus veranderen. Zie http://www.sitecom.com/file/full-manual/pdf/15352 , blz 18 en 19, op het 2e plaatje op blz 18 moet je letten (blz 19 heeft de uitleg). Als de ingevulde velden dezelfde gegevens bevatten als op het plaatje, moet je meerdere dingen aanpassen:

Ip-address: veranderen naar die jij wil gebruiken
**Start en end ip: veranderen naar een in dezelfde reeks als bovenstaande adres.

**Het zou kunnen dat je die moet veranderen ondanks dat de dhcp-server uit staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 31-05-2014 16:45 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
We zijn alweer een stapje verder, maar we zijn er nog niet helaas.

Nadat ik het start IP en End IP had aangepast naar 192.168.0.10 en 192.168.0.110 kon ik inderdaad het LAN IP aanpassen naar 192.168.0.200.

Ik dacht nu gaat het vast werken, maar helaas. Nadat ik de router had aangesloten op het UPC modem (lan <-> lan), hield het hele netwerk er mee op. Ik kon wel verbinding maken met zowel het modem, als de sitecom, maar er was geen verbinding met internet.

Ik heb nu de sitecom maar even uitgetrokken en werk nu enkel op de UPC.

Naar welke settings moet ik nu gaan kijken? In het modem of in de sitecom?

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 31-05-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je had de dhcp-server op diezelfde instellingenpagina wel uitgezet?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb een Ubee wifi modem/router van Ziggo en een La Fonera 2.0n router met een zowel een Fon als privé wifi signaal. Deze Fon router heb ik via een LAN poort op de Ubee aangesloten, en dat werkt goed. Ik kan ook bij mijn NAS die ik op de Ubee router heb aangesloten. Als ik verbonden ben met de Fonera dan kan ik zowel de instellingenpagina van de Fonera als van de Ubee aanpassen.

De Ubee deelt via DHCP IP adressen uit vanaf 192.168.178.10, de Fonera vanaf 192.168.10.2xx.

Blijft dit in de toekomst ook stabiel werken denken jullie? Ik heb even in de Fonera instellingen gekeken. Ik kan bij 'Draadloze privé IP Instellingen', de DHCP server uitzetten, ik hoef dan geen verdere instellingen aan te passen. Dat Prive IP is neem ik aan voor het privé van de Fon.
Bij 'Instellingen van de internet verbinding' kan ik ook DHCP uitzetten, als ik dan kies voor static IP dan moet ik ook een netmask, gateway en DNS server invoeren. Andere keuzes zijn o.a. Bridge, wifi en wifi bridge. Bridge klinkt ook wel goed, als ik op support.fon.com/entries/21654601-Internet-Connection-Bridge-Mode kijk.

Ik vond ook wat Fonera video's, zie YouTube: 08. Internet connectivity en YouTube: 12. Private Network voor een video over beide opties, overigens wel gebaseerd op een oudere firmware met niet alle opties die ik heb.

Eerlijk gezegd duizelt het me een beetje, dus ik hoop dat jullie kunnen helpen. De handleiding van de Fonera 2.0n zie ik helaas niet online.

[ Voor 17% gewijzigd door musicfreak op 05-07-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
marco1812 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:54:
Ik begreep dat de zenders nogal krachtig zijn en daar ben ik zelf geen liefhebber van, qua gezondheid. Is het echt nodig zoveel zenders op te hangen, of kan het met veel minder af?
Da's behoorlijk off-topic hier. Wellicht een apart topic voor aanmaken, maar hier is het er niet de juiste plek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142965

Ik kamp met het volgende probleem, waar ik al talloze topics hier en elders over las, maar die me nog steeds niet verder hebben gebracht. Afgaande op de hoeveelheid topics is wat ik wil niet heel exotisch dus het zou toch moeten kunnen.

Ik heb internet via Ziggo, een Ubee modem router met wifi staat beneden. Hieraan hangt één vaste pc, een mediaspeler en verder tablets/laptops via wifi ( zeg WIFI_onder). Het wifi signaal is veel te zwak voor de rest van het huis daarom heb ik een tweede router (TP-link TP-Link TL-WR1043ND ) aangesloten (bedraad, WAN poort van de TP link). Deze staat boven, hieraan hangen twee vaste PC’s, een NAS en weer tabletys/laptops via wifi (WIFI_boven)

Dit werkte alemaal prima als het gaat om internet toegang, maar het probleem met deze setup is dat er twee LANs ontstaan, beneden rond de UBEE router (192.168.178.x range) en boven rond de TP link 192.168.1.x range. De mediaspeler beneden ziet de NAS dus niet, net zo min als tablets die via WIFI_onder verbinding maken.

Ik heb geprobeerd beide netwerken in dezelfde IP range zetten door de TP LINK als accespoint in te zetten (via WAN maar LAN poort aan te sluiten en DHCP en NAS daar uit te zetten), maar dan is er geen internet acces meer via die router.

Kan wel wat hulp gebruiken, de eindsituatie moet dus zijn dat alles beneden en boven in hetzelfde netwerk hangt en elkaar kan benaderen èn dat de tweede router ook als wifi toegangspunt werkt (al dan niet met eigen SSID, dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik zou zeggen:
1) TP-Link resetten naar factory defaults;
2) geef 'm een vast IP-adres, bijvoorbeeld 192.168.178.240
3) Schakel DHCP uit (geen idee wat 'NAS uitzetten' inhoudt)
4) Sluit de TP-Link aan vanaf een Ubee LAN poort naar een TP-Link LAN poort.

Daarnaast: alles wat je op de TP-link verder aansluit even afsluiten/uitzetten en opnieuw opstarten.

Als het dan nog niet werkt, kan je dan het volgende eens beantwoorden:
- De vaste PC beneden, welk IP adres heeft die op z'n ethernet (bekabelt) poort)?
- Een vaste PC boven - zelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601392

Help!
Ik heb een probleem met het installeren van TPlink powerline met wifi WPA4220 en krijg geen hulp van UPC en nu blijkt TP link iets Chinees zijn (had dit merk gekocht omdat het als beste getest is door de consumentenbond en een powerline leek me handig in de tuin).

Vanwege bereik in de tuin en op zolder heeft UPC geadviseerd een extender te gebruiken omdat mijn Cisco EPC3925 dat niet haalt.

Ik heb de TP link geïnstalleerd en alle lampjes branden en ik zie een draadloos netwerk wat TP link heet. Ik kan daarop ook inloggen met het wachtwoord op de TP adapter.

Alleen zit ik dan op mijn andere netwerk dan mijn UPC wifi, en als ik dan naar zolder ga moet ik wrsch. weer opnieuw inloggen op het andere TP link apparaat? Of moet ik dan al mijn apparaten verbinden met de TP link wifi ipv UPC?

Ik dacht dat het idee was dat je met het WPS knopjes op je router dit heel makkelijk kan schakelen, maar hoe zie ik dat? Mijn UPC wifi heeft nog steeds slecht bereik, op het TP link wifi heb ik wel goed bereik in de tuin, dus volgens mij is de UPC niet 'verlengd' dmv de TP link.

Kan iemand mij helpen? Op de doos stond plug and play maar het lukt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie dat Voehoe mogelijk hetzelfde probleem heeft? Alleen ik snap de tips van Vanaalten niet. Hoe geef ik dat IP adres aan de TP link en schakel de DHCP uit? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nette email gekregen uit China en het is gelukt! Zij het wel met de bijgeleverde CD op een andere manier kon ik niet bij het programma komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142965

vanaalten schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:27:
Ik zou zeggen:
1) TP-Link resetten naar factory defaults;
2) geef 'm een vast IP-adres, bijvoorbeeld 192.168.178.240
3) Schakel DHCP uit (geen idee wat 'NAS uitzetten' inhoudt)
4) Sluit de TP-Link aan vanaf een Ubee LAN poort naar een TP-Link LAN poort.

Daarnaast: alles wat je op de TP-link verder aansluit even afsluiten/uitzetten en opnieuw opstarten.
Thanks, uiteindelijk ben ik er met deze stappen uitgekomen, alles uit, routers resetten etc en dan opnieuw "opbouwen" . Vraag me neit waarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 11:58
Ik hoop dat jullie me wellicht wat kunnen helpen met t volgende probleem.

Ik wilde graag af van de kabels door de gang dus heb ik 2x een TP-Link WDR4300 (pricewatch: TP-Link TL-WDR4300) gekocht. Aansluiten ging relatief makkelijk en heb het netwerk dan ook voor elkaar. Alle computers zien elkaar en kunnen elkaar benaderen.

Het probleem is echter dat ik regelmatig last heb van verschrikkelijk slechte performance. Vooral als hij iets meer moet doen dan een simpele webpagina openen krijgt hij problemen (uTorrent, of het streamen van een filmpje bijvoorbeeld). Het hele netwerk wordt dan opeens traag en zelfs pings duren opeens 2 a 3 seconden.

Ik heb al geprobeerd:
- Ander channel te gebruiken, staat nu op auto maar heb ook 4 geprobeerd
- Channel width naar 20mhz te zetten

Firmware is de laatste versie.

Ook google kom ik tot nu toe niet veel verder mee. Heeft iemand een idee of ik nog meer kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
musicfreak schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:19:
Ik heb een Ubee wifi modem/router van Ziggo en een La Fonera 2.0n router met een zowel een Fon als privé wifi signaal. Deze Fon router heb ik via een LAN poort op de Ubee aangesloten, en dat werkt goed. Ik kan ook bij mijn NAS die ik op de Ubee router heb aangesloten. Als ik verbonden ben met de Fonera dan kan ik zowel de instellingenpagina van de Fonera als van de Ubee aanpassen.

De Ubee deelt via DHCP IP adressen uit vanaf 192.168.178.10, de Fonera vanaf 192.168.10.2xx.

Blijft dit in de toekomst ook stabiel werken denken jullie? Ik heb even in de Fonera instellingen gekeken. Ik kan bij 'Draadloze privé IP Instellingen', de DHCP server uitzetten, ik hoef dan geen verdere instellingen aan te passen. Dat Prive IP is neem ik aan voor het privé van de Fon.
Bij 'Instellingen van de internet verbinding' kan ik ook DHCP uitzetten, als ik dan kies voor static IP dan moet ik ook een netmask, gateway en DNS server invoeren. Andere keuzes zijn o.a. Bridge, wifi en wifi bridge. Bridge klinkt ook wel goed, als ik op support.fon.com/entries/21654601-Internet-Connection-Bridge-Mode kijk.

Ik vond ook wat Fonera video's, zie YouTube: 08. Internet connectivity en YouTube: 12. Private Network voor een video over beide opties, overigens wel gebaseerd op een oudere firmware met niet alle opties die ik heb.

Eerlijk gezegd duizelt het me een beetje, dus ik hoop dat jullie kunnen helpen. De handleiding van de Fonera 2.0n zie ik helaas niet online.
Ik quote mezelf toch maar even, omdat ik toch graag mijn Fon router op een goede manier wil gebruiken en ik niet weet hoe ik e.e.a. moet instellen...

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 05-07-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Martijndoes schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:38:
Ik hoop dat jullie me wellicht wat kunnen helpen met t volgende probleem.
Hoe heb je de routers op elkaar aangesloten?
Welke IP adressen gebruik je?
Kan het aan je client liggen (of hebben alle clients problemen)?
UPnP uit staan?

Torrent is best pittig voor routers, kan je met het testen ervoor zorgen dat torent echt uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:18

cky

Zou het volgende gaan werken?
- UPC modem/router op 5 GHZ laten uitzenden. (huiskamer)
- Vanuit de modem bedraad (circa 7 meter) naar een oude Linksys router die ik als accespoint instel en op 2,4 GHZ laat uitzenden. (staat dichterbij slaaplamer)
- Vanuit die linksys weer bedraad (circa 1 meter)naar de computer.

Op deze manier heb ik het voordeel dat er op beide frequenties tegelijk wordt uitgezonden, mijn bereik vergroot wordt, en er minder apparaten op dezelfde frequentie tegelijk ingelogd zijn.

Weet iemand of dit zo gaat werken voordat ik mijn netwerk omgooi?

Gaat dit problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Lijkt mij probleem-vrij.

Je noemt het type Linksys niet, maar hoe oud is 'ie? Als in, 10Mbit poorten, A/B/G standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 10:18

cky

vanaalten schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:46:
Lijkt mij probleem-vrij.

Je noemt het type Linksys niet, maar hoe oud is 'ie? Als in, 10Mbit poorten, A/B/G standaard?
Erg oud!
Een Linksys G 54mbps, moet thuis even het type erbij zoeken.
Zou ik hiermee de snelheden niet halen? 50 Mbps UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Nee, die 50Mbps ga je zeker niet halen. Deel die 54 maar door twee en rond af naar beneden: 20-25Mbps.

Ik weet niet of je LAN nu volledig gigabit-snelheid is, maar als je deze Linksys als switch gaat gebruiken, dan heeft alle apparatuur aan die switch een 100Mbps limiet.

Het is een oud ding - meer dan 10 jaar oud - met bijpassende prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 11:58
lier schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:41:
[...]

Hoe heb je de routers op elkaar aangesloten?
Welke IP adressen gebruik je?
Kan het aan je client liggen (of hebben alle clients problemen)?
UPnP uit staan?

Torrent is best pittig voor routers, kan je met het testen ervoor zorgen dat torent echt uit staat?
Excuses voor de late reactie. Na een paar dagen klieren erachter gekomen wat t was...de routers een metertje dichter bij elkaar zetten was blijkbaar de oplossing :/

Ben nog niet helemaal tevreden over kopieersnelheid maar downloaden gaat gewoon met de volle snelheid en zonder dips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

delete

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 256912 op 08-07-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Laatst online: 17-05 16:23
Chiel schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:27:
Bij mij willen de clients niet echt roamen tussen de router en het AP. Beneden staat een TP-Link Archer C7 router. Boven staat een Linksys WRT320N met DD-WRT. Ze broadcasten allebei dezelfde SSID met zelfde instellingen. Geen kanaal overlap en het signaal van router is beneden sterker en van de AP is boven het signaal duidelijk beter. Toch blijven de clients op de router hangen, ook als ik naar zolder loop. Dan moet ik eerst de wifi op telefoon of tablet uitzetten, laten reconnecten en dan pas zie ik in de log van DD-WRT dat de client daar op zit(en het signaal nu 4 keer zo sterk is).

Volgens mij kan ik op de clients niets aanpassen. Heb even door de instellingen van m`n Lumia gesnuffeld maar vind niks over "altijd sterkste signaal kiezen" oid.
Dit vind ik dus echt superirritant. Heb 3 AP's (op iedere verdieping 1) en met name op de eerste etage switched bijvoorbeeld mijn Ipad continu tussen de netwerken (zelfde SSID en password). Dit bevordert nou niet bepaald tv/film op je ipad kijken. Hij blijft dus niet bij het sterkste netwerk. Voor Android heb je nog de app best wifi, maar is er ook een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:38

FreakNL

Well do ya punk?

Airports gebruiken. Maarja , das wel duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
FreakNL schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 03:48:
Airports gebruiken. Maarja , das wel duur...
Inderdaad.
Het is jammer dat voor de consumenten-markt geen centrale routers met controllers zijn om meerdere ap`s voor roaming aan te sturen.

Voor de zakelijjke markt zijn deze er wel (o.a. van Fortinet).

Iemand die toch een volledig werkende roaming oplossing gevonden voor de consumenten-markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 16:55
Thanks voor deze guide. Nu heb ik mijn ouwelui erg blij kunnen maken met mijn oude Netgear WNR3500. Veel beter wifi bereik dan het Ubee barrel van Ziggo :)

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondhaai
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-03 16:39
Ik heb mijn tp link wr1043nd volgens de instructies ingesteld en hij zend nu wifi signaal uit zoals het hoort, geen problemen! Ik heb het IP veranderd naar 192.168.2.210 maar ik kan alleen maar in mijn experia box komen via 192.168.2.254 en niet in mijn tp link als ik 192.168.2.210 invul... Niet een erg groot probleem aangezien de draadloze router wifi uitzend maar ik wou graag de ssid aanpassen :S

EDIT: Ik heb even een paar keer gereset en opnieuw geprobeerd, komt erop neer dat zodra ik het IP van de draadloze router verander ik niet meer kan verbinden door het (nieuwe) ip in te vullen in mijn browser...

[ Voor 21% gewijzigd door Hondhaai op 02-08-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 09:54

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik ben een beetje klaar met mijn standaard glasvezel router (sitecom WLR 4100). Ik denk er dan ook over een betere router aan te schaffen, en dan op verschillende verdiepingen een accespoint te plaatsen.

Nu heb ik geen zin in het trekken van UTP kabels, dus wil ik het eigenlijk oplossen dmv powerline adapters, zoals bijvoorbeeld die devolo setjes. Daar heb ik eigenlijk slechte ervaringen mee in huis, vorig jaar had ik dit voor digitale TV. Maar door de verschillende stroom groepen toch veel storing op de lijn.

Nu dus mijn vraag: zal zo'n devolo setje wel voldoen voor normaal internet gebruik?

PS: het makkelijkste was alles aan te sluiten op de bestaande utp lijn naar boven, maar deze kan ik niet meer gebruiken voor internet, omdat daar nu het iptv signaal overheen loopt. (Erg fijn dat dat tegenwoordig gescheiden moet zijn van een normale internet utp kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
@greatgonzo: je post hier is flink off-topic. Beter daar een apart topic voor openen of kijken waar het beter past.

Afgezien daarvan: gewoon UTP kabels trekken. 'Geen zin' is een slecht argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 16:55
@Hondhaai: Wat je kunt doen is even de TP Link rechtstreeks met een kabel verbinden met pc, dan zou je er gewoon in moeten kunnen komen en dan kun je alles wijzigen wat je wilt. Dus ook je SSID, check dan meteen even of het IP adres wel in de juiste range zit.

@greatgonzo: Check even de verschillende glasvezeltopics, bijvoorbeeld deze: [KPN] Glasvezel Je vraag wordt vaker gesteld.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Laatst online: 14:38
Ik heb internet van UPC en heb als modem/router de Technicolor TC-7200. Deze wil ik in bridge modus zetten en mijn eigen TP-Link router met custom firmware als router gebruiken.

Vraag: Als de Technicolor TC-7200 in bridge modus staat, kan ik dan nog gebruik maken van de beschikbare ethernet aansluitingen op de TC-7200 om mijn netwerkprinter en NAS op aan te sluiten?

De situatie is namelijk dat ik de Technicolor in mijn meterkast wil hangen (met NAS en netwerkprinter) en meer 'centraal' in het huis mijn TP-Link wil neerzetten. Een andere optie is natuurlijk de TP-Link ook in de meterkast te hangen maar dan verplicht ik mijzelf een extra switch/access point te kopen.
Ik kan natuurlijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Tiuri schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:17:
Vraag: Als de Technicolor TC-7200 in bridge modus staat, kan ik dan nog gebruik maken van de beschikbare ethernet aansluitingen op de TC-7200 om mijn netwerkprinter en NAS op aan te sluiten?
Ik ken dat specifieke modem niet, maar ik verwacht dat het je alleen maar poort 1 kan gebruiken (ook omdat je waarschijnlijk maar 1 wan ip hebt). Maar vraag het eens in het upc topic. Wat jij wilt is namelijk niet waar dit topic over gaat.
De situatie is namelijk dat ik de Technicolor in mijn meterkast wil hangen (met NAS en netwerkprinter) en meer 'centraal' in het huis mijn TP-Link wil neerzetten. Een andere optie is natuurlijk de TP-Link ook in de meterkast te hangen maar dan verplicht ik mijzelf een extra switch/access point te kopen.
Ik kan natuurlijk ook
Of je voert hetgeen uit waar dit topic wel over gaat.
Dus je technicolor laat je routeren, en de tp-link stel je in als accesspoint.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Let op:
Heb je op of aanmerkingen op de TopicStart dan kan je deze hier melden. Voor specifieke problemen kan je in dit topic niet terecht.