[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 572.815 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
De overige poorten kun je gewoon gebruiken omdat deze dan als 'Switch' te gebruiken zijn.
job schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:44:
[...]
Ik ken dat specifieke modem niet, maar ik verwacht dat het je alleen maar poort 1 kan gebruiken (ook omdat je waarschijnlijk maar 1 wan ip hebt). Maar vraag het eens in het upc topic. Wat jij wilt is namelijk niet waar dit topic over gaat.

[...]
Of je voert hetgeen uit waar dit topic wel over gaat.
Dus je technicolor laat je routeren, en de tp-link stel je in als accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48

FreakNL

Well do ya punk?

greatgonzo schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:57:
..

PS: het makkelijkste was alles aan te sluiten op de bestaande utp lijn naar boven, maar deze kan ik niet meer gebruiken voor internet, omdat daar nu het iptv signaal overheen loopt. (Erg fijn dat dat tegenwoordig gescheiden moet zijn van een normale internet utp kabel)
Er ligt al een kabel? De oplossing voor jou is dan simpel! Vlan trunking!

Twee van deze:
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

En je bent klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Dank voor deze HOWTO,
maar ik heb toch 1 probleem met punt 6.
Het IP adres van mijn modem/router is 192.168.1.1 met een DHCP range van .2 tot .254.
Volgens punt 6 moet ik nu de router die ik als AP wil istellen een vast ip adres geven. Dacht zelf aan 192.168.1.300.

Maar overal in de router waar ik het probeer in te geven geeft hij aan invalid ip adress.
In het menu onder netwerk en dan bij wan en lan geprobeerd.
Bij DHCP onder default gateway geprobeerd.

Nergens accepteert hij het ip adres. iemand een idee waar ik dit in moet vullen bij de TP links 1043 v1?

OK, het is nu gelukt door bij LAN 192.168.1.3 in te vullen, alleen weet ik niet of dat nu klopt of dat het toch ergens iets met bijvoorbeeld 300 moet zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Sevenhunt op 29-08-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

192.168.1.300 is niet mogelijk, je kan niet verder dan 192.168.1.254
Maar waarom zou je je dhcp pool zo'n grote range geven? range van .10 to .40 is toch genoeg?

En let er op dat wat je nu doet dus verkeerd is, nu valt het ip van je ap in de range van je dhcp server.
Hoewel je range erg lang is, is er een kans dat er een apparaat in je netwerk .3 krijgt toegewezen, en dat levert problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Laatst online: 10-09 11:23
job schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:05:
192.168.1.300 is niet mogelijk, je kan niet verder dan 192.168.1.254
Maar waarom zou je je dhcp pool zo'n grote range geven? range van .10 to .40 is toch genoeg?

En let er op dat wat je nu doet dus verkeerd is, nu valt het ip van je ap in de range van je dhcp server.
Hoewel je range erg lang is, is er een kans dat er een apparaat in je netwerk .3 krijgt toegewezen, en dat levert problemen op.
Is de standaard Pool van mn router, die kan ik natuurlijk aanpassen en er dan bijv .254 van maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Sevenhunt op 29-08-2014 22:13 ]

Verwijderd

Is het ook mogelijk om een Wireless router (Philips SNA6600/18 in mijn geval) DRAADLOOS met mijn MODEM/ROUTER/SWITCH te verbinden, zodat ik via Ethernetkabel mijn pc kan verbinden met de Wireless router? Indien ja, ga ik hier hetzelfde tewerk of moet ik nog iets extra configureren?

Bedankt!

• job

job

Dan ga je geheel anders te werk.
Je zou gebruik kunnen maken van wds (moeten zowel je router en je modem/router ondersteunen), of je kan de philips instellen als wireless client (dat hoeft alleen je router te ondersteunen, meeste routers ondersteunen dit niet).
Op zoek dus naar de opties in beide apparaten.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 18-09-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vanmiddag ook een oude Netgear wndr3700 in mijn netwerkje geplaatst als AP.
Het lijkt er op dat het goed is gegaan, alleen kan ik nu niet meer de Netgear benaderen via routerlogin,net
Ik wil nog de SSID veranderen en kijken of de wireless settings wel goed staan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:45
Nielsopweg schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:34:
Vanmiddag ook een oude Netgear wndr3700 in mijn netwerkje geplaatst als AP.
Het lijkt er op dat het goed is gegaan, alleen kan ik nu niet meer de Netgear benaderen via routerlogin,net
Ik wil nog de SSID veranderen en kijken of de wireless settings wel goed staan.

Iemand een idee?
Ik heb boven ook een Netgear WNDR3700, deze is niet meer te benaderen nadat je hem als accespoint heb ingesteld. Enkel weer na een harde reset.
Beneden heb ik een Netgear WNDR4300 als acces point, beide wired aangesloten op een Cisco router van Ziggo in de meterkast. De WNDR 4300 is nog wel te benaderen, maar deze heeft ook een ingebouwde acces point optie. Ik heb een SSID voor 2,4 GHz en een SSID voor 5Ghz. Roaming werkt perfect zonder hickups in gesprekken of video tijdens een overgang naar een ander acces point.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Tupolev schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:55:
[...]

Ik heb boven ook een Netgear WNDR3700, deze is niet meer te benaderen nadat je hem als accespoint heb ingesteld. Enkel weer na een harde reset.
Beneden heb ik een Netgear WNDR4300 als acces point, beide wired aangesloten op een Cisco router van Ziggo in de meterkast. De WNDR 4300 is nog wel te benaderen, maar deze heeft ook een ingebouwde acces point optie. Ik heb een SSID voor 2,4 GHz en een SSID voor 5Ghz. Roaming werkt perfect zonder hickups in gesprekken of video tijdens een overgang naar een ander acces point.
Ok, dank je voor de reactie.
Ik ben dus niet de enige die hem niet meer kan benaderen.
Na een harde reset wel, maar als ik een ip invoer en de DHCP server uitzet en de instellingen wil opslaan slaat de Netgear vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 22:27
Ik heb een ziggo ubee router en een netgear nighthawk r7000. Steek in de lan kabel van ziggo in de internetingang van de netgear dan heb ik alleen het netwerk van de netgear en de rest van het netwerk van ziggo niet. Wel kan ik wel de netgear benaderen via de netgear genie app.

Steek ik de lan kabel van ziggo router in een lan poort van de hetgear dan zie ik het gehele netwerk echter kan ik de netgear niet meer via internet ip adres of via de netgear genie app benaderen.

Heeft iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Nielsopweg schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:09:
[...]

Na een harde reset wel, maar als ik een ip invoer en de DHCP server uitzet en de instellingen wil opslaan slaat de Netgear vast.
De truc was inderdaad om de instellingen in de juiste volgorde te veranderen, waarschijnlijk dus als laatste het ip adres instellen en DHCP uitzetten

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Tupolev schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:23:
De truc was inderdaad om de instellingen in de juiste volgorde te veranderen, waarschijnlijk dus als laatste het ip adres instellen en DHCP uitzetten
Ok, dat zal ik morgen in de goede volgorde nog een keer doen.

Maar nog even een ander klein vraagje.
Klopt het dat de wireless verbinding nu wel beveiligd is? Ik kan zonder sleutel inloggen terwijl deze wel staat ingesteld in de modem/router van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Guppie3 schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:21:
Heeft iemand daar een oplossing voor?
Netjes de uitleg in de topicstart volgen lost jouw probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
job schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:13:
[...]

Netjes de uitleg in de topicstart volgen lost jouw probleem op.
Ik zal het morgenvroeg doorlopen

• Guppie3
Guppie3 schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:00:
[...]

Ik zal het morgenvroeg doorlopen
Alles werkt nu 😄👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Nielsopweg schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:30:
[...]

Ok, dat zal ik morgen in de goede volgorde nog een keer doen.

Maar nog even een ander klein vraagje.
Klopt het dat de wireless verbinding nu wel beveiligd is? Ik kan zonder sleutel inloggen terwijl deze wel staat ingesteld in de modem/router van UPC.
Ik heb op elk accespoint dezelfde beveiliging met wachtwoord ingesteld. Als je een acces point vergeet heb je een onbeveiligd acces point.

Engineering

Verwijderd

Ik ben even in de war. Op mijn werk beheer ik het netwerk en heb ik het overgeraden gekregen van een oud-collega. Helaas wordt het netwerk wat groter dan ik gewend ben, dus we willen tussen de modem en de router een managed switch. Helaas, kom ik de managed swich niet in. De managed switch normale IP-adres is: 192.168.2.1.

Het klopt toch dat het als volgt moet worden geïnstalleerd? Modem -> Router (gateway) -> Managed switch -> switches/access points?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

• vanaalten
  • Laatst online: 19:36
Da's duidelijk. :)
Je post lijkt mij verkeerd geplaatst, je probleem heeft niets te maken met draadloze routers of wireless access points. Beter om er een los topic van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig.

Het heeft wel te maken met access points en naar mijn mening past deze post hier prima. De managed switch wordt namelijk doorgelust naar access points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als je de topicstart doorleest kan je zien dat jouw situatie weinig te maken heeft met wat er in dit topic besproken wordt.

Je kan gewoon een eigen topic aanmaken, maar het lijkt me handig dat je dan wat meer informatie verschaft.
Met de informatie die je nu hebt gegeven kunnen we vrijwel niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13
Ik heb 2 routers succesvol achter elkaar, een Experiabox van Telfort (de router zelf) en een oude Zyxel router van Telfort als 'access point'. De EP zit op kanaal 1, de Zyxel op 11 en inSSIDer geeft beide netwerken op signaal 100 aan (zijn geen andere WIFI netwerken, buren zitten 100 meter verderop \o/)

Nu heb ik echter op GoT gelezen dat je ze beter beide op 20MHz in kan stellen, ipv op 20/40MHz zoals ik nu heb. Waarom is dit?

Overigens heb ik 2 SSIDs, met 2 dezelfde wachtwoorden. Dit is toch geen probleem? Roamen doet ie (uiteraard) niet, en het bereik van de Zyxel valt enorm tegen trouwens.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21
_Brake_ schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:59:
Nu heb ik echter op GoT gelezen dat je ze beter beide op 20MHz in kan stellen, ipv op 20/40MHz zoals ik nu heb. Waarom is dit?
Omdat je in de meeste gevallen het spectrum moet delen met je buren. Blijkbaar heb jij mazzel, maar dan nog:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/2.4_GHz_Wi-Fi_channels_%28802.11b%2Cg_WLAN%29.svg

Is het duidelijk dat 2x40 MHz niet past, dus dan heb je overlap op het extension channel. Bovendien zou je aan 20 MHz genoeg moeten hebben om je Telfortlijntje vol te krijgen.
Overigens heb ik 2 SSIDs, met 2 dezelfde wachtwoorden. Dit is toch geen probleem? Roamen doet ie (uiteraard) niet, en het bereik van de Zyxel valt enorm tegen trouwens.
Dat is geen probleem.

Ook hier geldt trouwens dat je vraag niets met dit topic te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 20:16
Indien je een router als AP instelt, dus achter een nieuwe router, dan vraag ik me af het wifi gast gebruik ook nog enkel toegang heeft tot internet, of dat die functionaliteit niet meer werkt. Kunnen mijn gasten dan gewoon mijn lan op, of toch enkel van mijn wan gebruik maken?

Ik kan dit nergens vinden, waaruit ik de conclusie trek dat het gewoon werkt, anders was ik het denk ik wel tegengekomen. Maar goed, ik ben niet zo van aannames..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Ik kom er niet helemaal uit. Ik heb beneden mijn router staan (thomsom). Op zolder heb ik een draadloze printer staan alleen die werkt nu niet omdat mijn draadloos signaal te zwak is.

Dus nu een oude Telfort modem (zyxel) boven neergezet. Bekabelt aangesloten, via de handleiding in dit topic heeft hij en ipadres in de dhcp range gekregen. Internet wordt doorgegeven, zowel via draadloos als via kabel.

Echter moet ik nu op het draadloos netwerk boven inloggen, maar als ik weer naar beneden ga blijft hij op dat netwerk. Moet handmatig terug naar netwerk van beneden. Daarnaast kan ik beneden, via netwerk van beneden, niet printen (printer staat op netwerk van boven). Lukt wel als ik dus ingelogd sta op netwerk van boven.

Ik wil eigenlijk geen twee verschillende netwerken, gewoon één netwerk en hij moet het sterkste signaal pakken.. Daarnaast is vooral het printen belangrijk, waarom lukt dat nu nog niet? Wat vergeet ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

vanavond wil ik eens gaan beginnen met het omleggen van mijn netwerk, dmv (telfort)Motorola modem -> powerplug -> powerplug naar 1e verdieping -> TP-link accespoint.

Het enige wat ik me afvraag: wat is nu een betere opstelling: met 1 of met 2 SSID's? Opzich lijkt het me goed de netwerken te scheiden van elkaar, zodat ze misschien niet interfereren... maar krijg je dan niet dat je laptop/telefoon blijft "hangen" bij de SSID waar hij als eerste contact mee heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Zolang de twee gelijknamige SSID's op verschillende kanalen met voldoende scheiding zitten zullen ze, lijkt mij, niet interfereren.
Kan mij wel voorstellen dat je telefoon zo lang mogelijk bij een access point blijft hangen tot hij de verbinding echt kwijt raakt en dan pas overgaat naar het andere access point. Maar goed, dat zou met verschillende namen dan ook gebeuren, denk ik. En da's meer een 'feature' van je telefoon dan van het access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Ivm. de openingspost:
De link naar de NetGear-variant van de guide werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Goofyduck384 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:56:
Ik kom er niet helemaal uit. Ik heb beneden mijn router staan (thomsom). Op zolder heb ik een draadloze printer staan alleen die werkt nu niet omdat mijn draadloos signaal te zwak is.

Dus nu een oude Telfort modem (zyxel) boven neergezet. Bekabelt aangesloten, via de handleiding in dit topic heeft hij en ipadres in de dhcp range gekregen. Internet wordt doorgegeven, zowel via draadloos als via kabel.

Echter moet ik nu op het draadloos netwerk boven inloggen, maar als ik weer naar beneden ga blijft hij op dat netwerk. Moet handmatig terug naar netwerk van beneden. Daarnaast kan ik beneden, via netwerk van beneden, niet printen (printer staat op netwerk van boven). Lukt wel als ik dus ingelogd sta op netwerk van boven.

Ik wil eigenlijk geen twee verschillende netwerken, gewoon één netwerk en hij moet het sterkste signaal pakken.. Daarnaast is vooral het printen belangrijk, waarom lukt dat nu nog niet? Wat vergeet ik?
Het is me nog steeds miet gelukt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Het probleem van beneden niet kunnen printen en boven wel geeft mij het idee dat je nog steeds met twee verschillende dhcp servers zit, en dus de boel niet goed ingesteld hebt.

Belangrijk is dat op de zyxel de dhcp-server uitgeschakeld is, ik denk dat je dat vergeten bent.
Kan je een ipconfig output geven als je met je pc boven verbonden bent.. en als je onder verbonden bent?

een andere optie (ik weet niet welk zyxel modem je hebt, maar bij sommige kan het).. je gebruikt op je zyxel de wanpoort. Dat moet je ook niet doen.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 19-10-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
En als laatste: heb je de Zyxel een vast LAN IP-adres gegeven dat binnen de range van je Thomson IP-range zit (maar buiten de DHCP-range van de Thomson)?
Laat anders eens weten welk IP adres je de Zyxel gegeven hebt, wat je voor de Thomson gebruikt om de webinterface te bekijken en wat de DHCP-range van de Thomson is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Mijn thomsom heeft 192.168.1.254
De dhcp range hiervan ligt tot .199
Daarom heb ik de zyxel 192.168.1.200 gegeven als vast adres. Tenminste, daarmee kan ik hem bereiken via mijn webpagina. Of is dat dan wat anders?
Dhcp staat uitgeschakeld op de zyxel. En de utp kabel zit niet in de wanpoort.

Thomsom:

TCP/IP Configuration
Thomson Gateway Address: 192.168.1.254/24
DHCP First Address: 192.168.1.1
DHCP Last Address: 192.168.1.199
DHCP Lease Time: 0 days, 0:00:00
Auto-IP: Disabled
DHCP Server: Enabled

Zyxel:
LAN Information
- IP Address: 192.168.1.200
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: N/A
WLAN Information
- Channel: 7
- Security: WPA2-PSK
Security
- Firewall: Enabled
- Content Filter: Disable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Nogmaals dezelfde vraag.
Kan je een ipconfig output geven als je met je pc boven verbonden bent.. en als je onder verbonden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Daarnaast vraag ik mij af of je op de Zyxel DHCP op de juiste plek hebt uitgeschakeld. Vaak kom je die op twee plekken tegen: de ene voor de WAN-configuratie (krijgt je router automatisch een IP of geef je die zelf op), de andere voor het LAN van je router (router die IP-adressen uitdeelt aan clients).

Kan je misschien wat screenshots van de relevante pagina's posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 20:16
Mr Orange schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:14:
Indien je een router als AP instelt, dus achter een nieuwe router, dan vraag ik me af het wifi gast gebruik ook nog enkel toegang heeft tot internet, of dat die functionaliteit niet meer werkt. Kunnen mijn gasten dan gewoon mijn lan op, of toch enkel van mijn wan gebruik maken?

Ik kan dit nergens vinden, waaruit ik de conclusie trek dat het gewoon werkt, anders was ik het denk ik wel tegengekomen. Maar goed, ik ben niet zo van aannames..
Zo'n moeilijke vraag is het toch niet? Of heb ik het niet helder geformuleerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ze kunnen overal bij. Wil je dat niet dan moet je met vlans gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien lees ik er totaal overheen maar ik zit met 1 vraag.

Ik wil een router koppelen aan mijn toekomstige ziggo modem. Op het modem sluit ik via de LAN een hardeschijf aan. Een PC sluit ik via LAN aan op mijn eigen router. Kunnen deze 2 apparaten dan nog wel met elkaar communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als je die router instelt als accesspoint (dus volgens de instructies in de topicstart) dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 23:45

StrongArmLance

Endless flow

---

[ Voor 161% gewijzigd door StrongArmLance op 24-10-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mr Orange schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:14:

Het is zelf nog anders. Sinds kort mijn tplink ingesteld als access point allemaal prima, tot dat vandaag iemand meldt dat het gast netwerk niet werkt op z´n android. Blijft lang hangen bij "ip-adres ophalen". Zet ik de instelling "Allow Guest To Access My Local Network" aan, werkt het wel. Maar dat wil dus liever niet, maar lijkt er nu dus op dat dat niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
hi, ik kom er even niet duidelijk aan uit dus hierbij een vraagje
ik gebruik dit systeem al tijden en het werkt prima met meerdere ap's...

nu wil ik toch gaan oefenen met WDS , zodat ik ook gewoon op hetzelfde kanaal/SSID/passkey kan blijven gebruiken.
WDS is toch dat je apparaat aan een mac-adres is verbonden ipv aan een SSID right ?
googling leert me altijd dat je ermee kan bridgen&repeaten enzo (wat ik niet wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:14
Ik ben mijn hele vrijdagavond al een het verkloten om mijn netwerk instellingen goed te krijgen. Het heeft hiervoor ruim een jaar goed gewerkt. Maar moest door omstandigheden de boel opnieuw instellen en nu krijg ik het niet voor elkaar..
Situatie is als volgt:

Ik heb een Zyxel P-2812HNU-F1 van Telfort. Deze staat in de kelder waar mijn internetaansluiting binnenkomt. Op die plek is ook een Nas aangesloten (Poort1). 1kabel loopt naar de slaapkamer voor tv (Poort2). 2 kabels gaan naar de woonkamer waarvan er 1 op het Acces point TP Link WR1043ND is aangesloten. Wifi van de Zyxel staat uit en die van de TP Link staat aan. Ik krijg wat ik ook probeer geen internet verbinding met mijn accespoint. Wat moet ik aan onderstaande gegevens veranderen om het wel voorelkaar te krijgen. Als er nog informatie ontbreekt vul ik het graag nog aan....Alvast bedankt! _/-\o_

Zyxel P-2812HNU-F1 (Telfort router)
IP Adress: 192.168.1.254
Start IP Adress: 192.168.1.1
End IP Adress: 192.168.1.150

TP Link WR1043ND (Acces point)
IP Adress: 192.168.1.1
DHCP server: Disabled
Start IP Adress: 192.168.1.100
End Adress: 192.168.1.199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Heb je 192.168.1.1 fixed in de TPlink gezet of door de DHCP van de Zyxel laten toewijzen? Indien handmatig fixed ingesteld, heb je wel het subnetmasker van 255.255.255.0 en gateway adres van 192.168.1.254 correct ingevuld?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De tp link is een router en heeft de beschikking over een wan poort.
Deze wanpoort mag je niet gebruiken.

Settings op je telfort router staan bijna goed. Je moet het start ip van de dhcp-server verhogen zodat het ip adres van je tplink buiten de range valt.

Gateway en subnet hoef je op de tp-link niet in te vullen. Is wel handig als je wilt dat de tplink de datum/tijd kan ophalen via ntp. Maar verder voegt dat weinig toe.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 15-11-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:54

The Chosen One

Zie signature!

Ik probeer het ff hier te vragen.

info; Op mijn kamer, welke gelijk bovenaan de trap zit, heb ik relatief slechte wifi-ontvangst van de modem die gewoon in de meterkast precies onderaan de trap zit.
Naja plafond en/of muur zorgt er toch voor dat bijv me vita download speed erg langzaam is maar het grootste punt als ik Twitch stream via me ipad die erg vaakt blijft hangen en lage(re) kwaliteit als het wel streamed.

[b[de vraag[/b] Nu heb ik gewoon een wired connectie voor me pc. Halverwege de trap een repeater hangen is ofc geen optie maar wat is wel de goedkoopste optie om gewoon goede wireless voor me ipad te hebben?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Netwerkkabel vanaf de meterkast naar jouw kamer (of een andere kamer op dezelfde verdieping) en een draadloze router daar plaatsen als access point? Met die oplossing past je vraag tenminste nog in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:14
job schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 23:27:
De tp link is een router en heeft de beschikking over een wan poort.
Deze wanpoort mag je niet gebruiken.

Settings op je telfort router staan bijna goed. Je moet het start ip van de dhcp-server verhogen zodat het ip adres van je tplink buiten de range valt.

Gateway en subnet hoef je op de tp-link niet in te vullen. Is wel handig als je wilt dat de tplink de datum/tijd kan ophalen via ntp. Maar verder voegt dat weinig toe.
Bedankt! Alles werkt weer perfect!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje;

Ik heb 1 DHCP-modem waar ik 2 WAPs aan heb hangen. Op mijn telefoon werkt het internet als ik met een WAP connect voor 1 minuut, daarna werkt het niet meer totdat ik mijn wifi uit- en inschakel. Het klinkt mij in de oren als een of ander conflict, maar ik kan niet achterhalen wat het is.

Mijn vraag: Kan het liggen aan het feit dat ik mijn 2 WAPs geen statisch IP-adres heb gegeven? Kan het zo zijn dat, omdat ik ze geen statisch IP-adres heb gegeven, ze automatisch hetzelfde IP-adres krijgen als de DHCP-modem, wat voor de conflicten zorgt?

Mvg

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07
Op het moment dat ik DHCP server uitzet en het LAN IP aanpas naar een ip binnen de range(aangezien ik dat in het begin fout deed) van mijn modem, gaat de router rebooten, daarna kom ik vervolgen niet meer op de router, en heeft mijn verbinding ook geen default gateway adres, deze is leeg na het doen van ipconfig /all..

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

(vervolg van dit topic: Nieuwe TP Link router instellen als access point)

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

• job

job

In dit topic wordt uitgelegd hoe je je netwerk kan uitbreiden met een (extra) draadloze switch. Je moet dan de tp-link bedraad aansluiten op je huidige modem/router.

Jij wilt (volgens dat topic) iets volstrekt anders. Als je de uitleg van tp-link (of dit topic) volgt en eindigt met een onbereikbare router is dit volstrekt logisch.

Wat jij wilt is je tp-link gebruiken om draadloos te verbinden met je modem/router (dus zoals een wifi-kaart/stick zich gedraagt) en eventueel de lan poorten gebruiken om pc's op aan te sluiten.
Dat kan je op twee manieren bereiken.
1. maak gebruik van de wds functie van je tp-link en je huidige router/modem.
2. stel je tp-link in als een wireless-client.

1. heeft als nadeel dat je de wifi snelheid drastisch beperkt. En het werkt alleen als je huidige router/modem ook wds ondersteunt.
2. is alleen mogelijk als de huidige firmware en hardware van je tp-link deze optie ondersteunt.
Als je tp-link deze optie niet heeft is dit alleen mogelijk met een alternatieve firmware zoals dd-wrt of openwrt.

reactie op de vraag van Weijland (waarschijnlijk te laat):
Waar jij last van hebt wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een verkeerde instelling/aansluiting.
Om je te kunnen helpen moet je ons van veel meer informatie voorzien.
Dus welke opties heb je gekozen, welke waarden heb je ingevuld, welke poorten gebruik je allemaal, etc.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 18-12-2014 17:00 ]

• MyKey
job schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:54:
In dit topic wordt uitgelegd hoe je je netwerk kan uitbreiden met een (extra) draadloze switch. Je moet dan de tp-link bedraad aansluiten op je huidige modem/router.

Jij wilt (volgens dat topic) iets volstrekt anders. Als je de uitleg van tp-link (of dit topic) volgt en eindigt met een onbereikbare router is dit volstrekt logisch.

Wat jij wilt is je tp-link gebruiken om draadloos te verbinden met je modem/router (dus zoals een wifi-kaart/stick zich gedraagt) en eventueel de lan poorten gebruiken om pc's op aan te sluiten.
Dat kan je op twee manieren bereiken.
1. maak gebruik van de wds functie van je tp-link en je huidige router/modem.
2. stel je tp-link in als een wireless-client.

1. heeft als nadeel dat je de wifi snelheid drastisch beperkt. En het werkt alleen als je huidige router/modem ook wds ondersteunt.
2. is alleen mogelijk als de huidige firmware en hardware van je tp-link deze optie ondersteunt.
Als je tp-link deze optie niet heeft is dit alleen mogelijk met een alternatieve firmware zoals dd-wrt of openwrt.
Ik wil mijn router niet draadloos verbinden met mijn modem, gewoon met de kabel.
Dit wordt overigens wel in dit topic uitgelegd. Stap 2 in de begin post geeft het volgende aan.
Je hangt je Wireless router NIET op je MODEM/ROUTER/SWITCH.
Wat ik hier uit op maak, is dat ik dus geen kabel van de router naar mijn modem doe?
Wat ik uit jouw reactie begrijp, moet ik dit dus wel doen?

• job

job

MyKey schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:35:
Ik wil mijn router niet draadloos verbinden met mijn modem, gewoon met de kabel.
Dit wordt overigens wel in dit topic uitgelegd. Stap 2 in de begin post geeft het volgende aan.
In het andere topic zeg je toch dit:
"Wat ik wil is dat deze router het wifi signaal oppakt en versterkt, daarnaast moeten er nog wel kabels in kunnen die naar mijn pc gaat en naar een toekomstige Playstation Tv, maar goed dat ter zijde."
Dat klonk mij in de oren als dat je de tp-link draadloos wou verbinden met je router, en wouversterken (wds).

Maar oke.. je wilt dus gewoon een draad tussen je modem/router en tp-link hangen.
Dan zit je hier goed :)
Wat ik hier uit op maak, is dat ik dus geen kabel van de router naar mijn modem doe?
Wat ik uit jouw reactie begrijp, moet ik dit dus wel doen?
Ik heb het over de eindsituatie. Uiteindelijk moet je je modem/router en tp-link met een draad aan elkaar verbinden (stap 7).
Tijdens het instellen dien je dit nog niet te doen (met een goede reden). Het kan wel (zoals de handleiding van tp-link stelt) maar daarmee is de kans groot dat er zaken mis gaan.

edit: ik zit nog even de handleiding van tp-link te lezen, en die is niet heel handig geschreven.
Probeer het eens met deze handleiding. En dan niet domweg opvolgen (kan ook niet) maar probeer ook te begrijpen waarom je bepaalde dingen moet instellen.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 18-12-2014 18:37 ]

• MyKey
Sorry, ik krijg het niet voor elkaar.

Ik volg de stappen maar het lijkt niet te werken.

1. ; Verbind de tp-link met mijn laptop via een kabel. Ik stop deze in een lan poort in mijn tp-link.
2. inloggen op de tp-link router
3. DHCP server uitzetten (http://gyazo.com/02474a7a092630c2867a63b0e567d871)
4. LAN ip aanpassen naar 1 die in de range zit van mijn modem. (http://gyazo.com/9b93fedc6b4d83319314a88b2f56d928)
5. Reboot van de router.
6. Ik stop de kabel van de modem in het port in de router.

Hierna heb ik nog geen internet. Ik doe iets fout of ik vergeet iets te doen, maar ik kom er niet achter. Na 10x proberen en alle stappen opnieuw te lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
MyKey schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:53:
Sorry, ik krijg het niet voor elkaar.

Ik volg de stappen maar het lijkt niet te werken.
(knip)
6. Ik stop de kabel van de modem in het port in de router.

Hierna heb ik nog geen internet. Ik doe iets fout of ik vergeet iets te doen, maar ik kom er niet achter. Na 10x proberen en alle stappen opnieuw te lezen..
Welke poort van het modem en router gebruik je? Hij moet van een LAN-poort van het modem naar een LAN-poort van de router/access point. Dus *NIET* de WAN poort gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
Hoe vaak ik het probeer, het lijkt maar niet te willen werken. Nadat ik de router een IP geef, moet ik hem rebooten, ik de kabel van de modem in de router stop, ik geen internet krijg via lan, maar ook niet via WiFi.

ipconfig /all geeft geen ip terug. En wat ik op mijn modem zie na het inloggen, is de router, met een ander ip adres dan dat ik hem heb toegekend.

Ik geef de router het ip; 192.168.2.25, andere ip's werken overigens ook niet. 250/200

http://gyazo.com/3564175bcc8bb3e135b2442fb1bede58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Nog steeds:
Welke poort van het modem en router gebruik je? Hij moet van een LAN-poort van het modem naar een LAN-poort van de router/access point. Dus *NIET* de WAN poort gebruiken!
En verder denk ik dat je eens rustig aan van voor af aan moet beginnen:
1) reset de router naar factory defaults
2) reset het modem naar factory defaults
3) kijk of je internet werkt als je een kabel van PC naar LAN-poort modem aansluit
4) Welk IP-adres heeft je PC dan gekregen? Welk gateway IP-adres krijg je?

Als je met die stappen eens begint en wat antwoorden geeft, dan wil ik daarna wel wat adviezen geven wat je volgens mij zou moeten doen - maar ik heb nu even geen overzicht van je situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Ik heb de hele TS doorgelezen en verder ook alle posts met het woord "printer" erin maar heb toch nog een vraagje...

Maakt het voor een wifi printer uit of je één of twee SSID's hebt?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
havana schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:24:
Ik heb de hele TS doorgelezen en verder ook alle posts met het woord "printer" erin maar heb toch nog een vraagje...

Maakt het voor een wifi printer uit of je één of twee SSID's hebt?
Je bedoeld dat je zowel een modem/router met wifi hebt als een wireless access point met wifi, en je nu twijfelt of je ze dezelfde of verschillende SSID's moet geven?

Ik zou denken dat dezelfde SSID het handigste is. Net als met elk ander wireless device zal de printer verbinden met het sterkste netwerk. En dan nog, al doet 'ie dat niet... het is maar printwerk, daarbij ga je de snelheid van de verbinding denk ik niet opmerken t.o.v. de printsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Waar het om gaat is het volgende.

Stel ik kies voor 2 SSID's. En stel dat de printer zit op SSID1 zit. Kan ik dan vanaf SSID2 nog wel draadloos printen?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
In principe mag dat niets uitmaken. Als je printer en het apparaat waarmee je printopdrachten stuurt in dezelfde IP range zitten moet het gewoon werken. Let wel op dat je dingen als wireless client isolation uit hebt staan. Dus draadloze stations moeten elkaar wel kunnen zien uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dank. Wordt vervolgd (woensdag weer bij schoonouders, dan even prutsen).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:36
Ik heb een Apple airport extreme router achter mijn Cisco modem/router van Ziggo hangen. Het gastnetwerk van de Apple werkt niet als deze in bridge modus staat, ik moet DHCP aan hebben staan. Het Cisco modem kan telefonisch door Ziggo in bridge worden gezet maar dan mis ik de Wifispots functionaliteit (ook bij anderen). Dat wil ik liever ook niet.
De oplossing die ik bedacht had is om de DHCP server op de Cisco modem uit te zetten. Is dat een idee, en blijft de wifi functie dan werken? De Cisco en Apple samen hebben nu nl. een mooi wifibereik in mijn woning, met nog een gastnetwerk erbij zou het helemaal mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Super topic!
Op goed doorgelezen, alsmede de eerste paar pagina' en ik had het binnen 5 minuten werkend!

Ik had altijd een goede wifi bereik met m'n router beneden, maar nu hebben we een baby'tje gekregen (jee, veel leuker dan een nieuwe router :-) ) en nu stoort de babyfoon het wifi bereik boven. Al verschillende kanalen geprobeerd, maar geen succes. Nu bedacht ik mij dat ik nog een oude linksys wrt54g had liggen en die wellicht als accesspoint kon gebruiken. Ik had al bekabeld internet boven (inclusief een paar switches), dus dat was geen probleem.
Wel G snelheid als Max natuurlijk, maar dat is snel genoeg voor wat surfen op de tablet in bed.

Edit: ik heb eigenlijk nog wel een tip voor de OP. Bij mijn router (netgear - nogwat) kon je wel de range zien van de ip adressen die de dhcp server uitdeelde. Dat was in mijn geval 192.168.1 tot en met 192.168.1.254. Aangezien je accespoint een adres moet krijgen buiten die range zat ik in eerste instantie te denken aan .255 of verder. Toen bedacht ik mij dat ik een keer gelezen had dat een netwerk maar tot 254 gaat. Daarom dhcp range verkleint tot 1-253 en accespoint .254 gegeven. Wellicht is het een idee om dat nog wat te verduidelijken want dat was het enige waar ik tegenaan liep. Misschien ben ik de enige en is het niet nodig..

[ Voor 32% gewijzigd door Dionysos op 02-01-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis nog een stap waarin de beveiliging van de wifi-verbinding van de Router (e.g. WPA-PSK) wordt ingesteld. De sleutel is daarbij gelijk aan die van de Wifi-Modem van de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
vanaalten schreef op zondag 21 december 2014 @ 23:54:
Nog steeds:

[...]

En verder denk ik dat je eens rustig aan van voor af aan moet beginnen:
1) reset de router naar factory defaults
2) reset het modem naar factory defaults
3) kijk of je internet werkt als je een kabel van PC naar LAN-poort modem aansluit
4) Welk IP-adres heeft je PC dan gekregen? Welk gateway IP-adres krijg je?

Als je met die stappen eens begint en wat antwoorden geeft, dan wil ik daarna wel wat adviezen geven wat je volgens mij zou moeten doen - maar ik heb nu even geen overzicht van je situatie.
Ben weer terug van we geweest.

Ik heb je stappen doorlopen. Op het moment dat ik hem direct op de modem zet met een LAN kabel krijg ik gewoon internet.
Ik krijg als ip : 192.168.2.254

[EDIT]

Wauw.. ongelooflijk.. ik heb het probleem gevonden. Al die tijd, deed ik de kabel vanuit de modem in de WAN port van de router, ipv in de LAN..

Hij werkt nu.. alleen is nu mijn vraag, hoe kan ik zorgen dat deze router mijn wifi vanaf mijn router pakt? Moet/kan ik het de zelfde SSID + wachtwoord geven als die van mijn modem?

[ Voor 16% gewijzigd door MyKey op 09-01-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Je wilt dus zowel je router, als je 'nieuwe' wireless access point, beide voor wifi gebruiken?
Je kan ze dan beide hetzelfde SSID en wachtwoord geven - maar dan het liefst op verschillende kanalen met voldoende afstand tussen de kanalen. Je draadloze apparatuur zal dan het sterkste signaal oppakken en mee verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

MyKey schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:27:
Wauw.. ongelooflijk.. ik heb het probleem gevonden. Al die tijd, deed ik de kabel vanuit de modem in de WAN port van de router, ipv in de LAN.
Hoe krijg je dat nou voor elkaar dan? Het staat in de topicstart, en die handleiding van tp-link (die website die je ons gaf). Het is je ook tweemaal expliciet verteld door vanaalten aangezien dit een veel gemaakte fout is.

Maar anyway.. mooi dat het nu allemaal goed werkt :)

[ Voor 23% gewijzigd door job op 10-01-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickTweak1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-01-2015
Tweakers

snelle vraag groot probleem misschien,
ik wil dus mijn sitecom wl-309 instellen als acces point na de how to flikkert wifi er nog steeds uit heb dus wel utp kabel via een devolo aangesloten dus modem kpn dan devolo voor eigenlijk itv boven maar heb dus die utp kabel gebruikt voor de router kan het probleem hieraan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
RickTweak1 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:53:
ik wil dus mijn sitecom wl-309 instellen als acces point na de how to flikkert wifi er nog steeds uit heb dus wel utp kabel via een devolo aangesloten dus modem kpn dan devolo voor eigenlijk itv boven maar heb dus die utp kabel gebruikt voor de router kan het probleem hieraan liggen?
Je hebt de ene UTP kabel voor de andere toepassing gebruikt? Dat zou niets uit mogen maken, tenzij de apparatuur heel kritisch is en het toevallig ook een cross-kabel is.

Maar wellicht dat je je probleem wat beter moet beschrijven: wat voor devolo (type?), wat voor modem is dat van KPN, hoe is de boel aangesloten? Wat voor SSID staat er ingesteld op de Sitecom en wat is er nog ingesteld op die KPN-modem?

En doe gelijk je best om er leesbare zinnen van te maken, interpunctie en hoofdletters toe te passen, want zoals je het nu hebt neergeschreven is er niet echt iets van te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb mijn Tplink archer ingesteld als AP en dat werkt prima.
Ik krijg alleen de system Time settings niet ingesteld met NTP servers, omdat hij geen internet vindt ivm dat de Wan niet is aangesloten.

Ook uit andere fora begrijp ik dat ik een static route moet aanmaken naar een NTP server (ip adres)
deze dan een subnet van 255.255.255.255 geven en de gateway die van mijn router/dhcp server opgeven.

In het TPlink time menu vul ik dan een NTP server in en save en reboot.
Maar dit werkt niet, Get GMT geeft nog een error omdat hij het niet kan vinden, geen internet.

Vraagje; welke server kan je nu het beste invullen hier voor NTP?
En is dat betreft die static routes ook goed ?

Edt:Gelukt! ik heb nl.pool.ntp.org gepingd, dit ip adress in gevuld bij de static route : 87.195.109.220
en dit ipadres en servername ingevuld bij time settings en voilla

[ Voor 11% gewijzigd door ionicdog op 23-01-2015 11:06 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Het zou vrij eenvoudig moeten zijn. static routes heb je niet nodig.
bij de lan settings (daar waar je ook het ip hebt ingesteld) van je tplink stel je het volgende in
gateway: ip van je router
subnet: 255.255.255.0

En dan zou je tp-link het dns van je router nl.pool.ntp.org gewoon moeten kunnen bereiken.

Desnoods moet je nog als dns het ip van je router invullen (of gebruik de google dns: 8.8.8.8), maar dat zou meestal zou niet nodig hoeven te zijn.
Dat je nu zelf een domein heb moeten resolven om het werkend te krijgen geeft al aan dat er iets verkeerd staat ingesteld.Daarnaast is het ook niet handig wat je hebt gedaan. nl.pool.ntp.org verwijst naar een pool, dus een verzameling van verschillende servers. Als de server die jij gebruikt offline gaat werkt ntp niet meer.

[ Voor 59% gewijzigd door job op 23-01-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Dat begrijp ik niet. Bij Lan ip heb ik gewoon de AP een eigen IP gegeven buiten de dhcp; 192.168.1.160
De gateway/hoofdrouter is 192.168.1.1 (asus)
Meer kan je ook niet instellen in de Tplink, alleen IP en subnet bij lan instellingen.
En dan kan hij dus geen Ntp bereiken.
Dus om die reden dus static route.
Maar goed ik zal me er nog eens in verdiepen, momenteel werkt het, thanks anyway voor de tip.
job schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:07:
Het zou vrij eenvoudig moeten zijn. static routes heb je niet nodig.
bij de lan settings (daar waar je ook het ip hebt ingesteld) van je tplink stel je het volgende in
gateway: ip van je router
subnet: 255.255.255.0

En dan zou je tp-link het dns van je router nl.pool.ntp.org gewoon moeten kunnen bereiken.

Desnoods moet je nog als dns het ip van je router invullen (of gebruik de google dns: 8.8.8.8), maar dat zou meestal zou niet nodig hoeven te zijn.
Dat je nu zelf een domein heb moeten resolven om het werkend te krijgen geeft al aan dat er iets verkeerd staat ingesteld.Daarnaast is het ook niet handig wat je hebt gedaan. nl.pool.ntp.org verwijst naar een pool, dus een verzameling van verschillende servers. Als de server die jij gebruikt offline gaat werkt ntp niet meer.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

ionicdog schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:19:
Meer kan je ook niet instellen in de Tplink, alleen IP en subnet bij lan instellingen.
Ah, dat verklaart wel waarom jij met een static route aan gang bent gegaan.
Al mijn "accesspoints" draaien ddwrt of openwrt. Het zou best kunnen dat een fabriekseigen firmware niet de optie heeft om dat in te stellen.

Ik heb nog even voor je gezocht en kwam op meerdere plekken de volgende instellingen tegen om ntp aan de praat te krijgen via jouw methode (static route). destination ip: 0.0.0.0, subnet: 0.0.0.0 : gateway: ip_van_je_router.
Maar als jouw oplossing ook werkt, en je geen zin hebt om aan te klooien kan je het natuurlijk ook zo laten.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 23-01-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk24
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:26
Ik heb gisteren via deze howto mijn 2e router boven als accespoint ingesteld, werkt nu fluitend! Complimenten voor de uitleg, als je deze volgt, kan er bijna niets mis gaan! Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1976
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07-2024
Grrrr frustrerend als het niet lukt.
Wat doe ik fout?

Ik heb een Cisco EPC3928 Modem/Router van Ziggo
En een X6 N900 Router van Sitecom.

Op de sitecom is DHCP uitgeschakeld. En een Ip gegeven 192.168.178.2.

Op de cisco is de DHCP range 192.168.178.10 tm 192.168.178.74. Op de Cisco zijn de draadloze netwerken uitgeschakeld. Ip-nummer van de Cisco is 192.168.178.1.

Zijn beiden gekoppeld met een korte netwerkkabel, alles op poort 1.

Ziggo heeft een handleiding geplaatst voor "router achter modem:", maar daar klopt weinig van.
- Ik zie in onder het kopje "gebruikers" de sitecom router niet. Wel alle devices die draadloos via de sitecom verbonden zijn.
- Ik kan geen statisch Ip nummer toekennen aan de sitecom router. Hij voegt hem niet toe aan het rijtje.

Ik heb nu een trage en instabiele internetverbinding.
Ben al even aan het prutsen, ik doe ongetwijfeld iets verkeerd of die Cisco is een #$%#$-ding,
Wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ivo1976 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:28:
- Ik zie in onder het kopje "gebruikers" de sitecom router niet. Wel alle devices die draadloos via de sitecom verbonden zijn.
- Ik kan geen statisch Ip nummer toekennen aan de sitecom router. Hij voegt hem niet toe aan het rijtje.
klopt.. je hebt de sitecom een vast ip gegeven in de sitecom zelf, dus de dhcp server weet niet dat de sitecom bestaat.

Je moet ook niet 2 handleidingen door elkaar gebruiken. De handleiding van ziggo is een geheel andere oplossing. Je moet de keuze maken tussen de ziggo handleiding of de uitleg in dit topic.

dus reset beide apparaten, en begin opnieuw. En kies dan voor een van beide oplossingen.
Zie daarbij ook dat je in de ene handleiding de wanpoort van je sitecom wel mag gebruiken, en in de andere handleiding niet.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 01-02-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1976
In de praktijk ben ik dus niet ver gekomen met die handleiding van Ziggo. De instellingen die daar gedaan worden (Sitecom Fixed IP geven, DMZ inschakelen) heb ik dus niet kunnen doen.

De sitecom heeft nu een Ip-nummer buiten de DHCP range van de Cisco, maar in de goede reeks. En DHCP staat nu uit op de sitecom. Meer heb ik niet gedaan.

De sitecom zit aangekoppeld op LAN1, niet op WAN.

Toch zit er iets flink scheef.

Op de speedtest schiet hij na een sekonde enorm naar beneden. Gaat echt met forse pieken en dalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ivo1976 op 01-02-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1976
@Job

Heb je advies opgevolgd. Beide apparaten losgekoppeld, uitgeschakeld, en teruggezet naar fabrieksinstellingen. Daarna volgens de handleiding op pagina 1 van deze handleiding op de sitecom router DHCP uitgeschakeld en deze IP 192.168.178.201 gegeven.

Op de Cisco heb ik helemaal niets veranderd. Deze zendt ook nog een Wireless signaal uit.

Cisco en Sitecom beiden aangesloten op LAN1.

Uitkomst is hetzelfde. Een slecht werkende internetverbinding.

[ Voor 5% gewijzigd door Ivo1976 op 01-02-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Hoe test je de boel? Bedraad of draadloos?
Als je draadloos test, zorg er dan voor dat beide apparaten op een andere frequentie zitten. Gebruik je 2.4ghz, zorg er dan voor dat er 4 kanalen tussen zitten. voorbeeld: cisco kanaal 1, sitecom kanaal 6. Dan is er namelijk geen sprake van overlapping: http://blogs.aerohive.com...s-24-ghz-channel-planning

Als je bedraad test, kijk dan waar het mis gaat. Test zowel met een kabel in je cisco als met een kabel in je sitecom.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 01-02-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1976
Kanalen zijn geen probleem, was met het vorige modem (Ubee) ook geen issue.

Als ik bedraad test.
Kabel in de cisco: 89 mb gaat als een tierelier
Kabel in de Sitecom: enorme speeddips, hij loopt zowat vast.
Getest met speedtest.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1976
Trouwens wel een hopeloze service bij Ziggo. De eerste lijns medewerkers hebben geen idee, de tweedelijns lijkt niet te bestaan. Moet je een extern bedrijf bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Wat jij wilt hoeft ziggo ook niet te ondersteunen. Daarvoor kan je inderdaad het betaalde nummer bellen.
De tweedelijns is er wel, maar die is alleen voor problemen die veroorzaakt worden door ziggo, hun apparatuur en niet opgelost kunnen worden door de eerstelijns.

Jouw probleem lijkt (met de weinig informatie die je ons geeft) voorlopig niet bij ziggo te liggen.

Wat de opmerking over de kanalen betreft. Dat het voorheen geen probleem was is geen argument. Je hebt nu een extra apparaat toegevoegd. Als dat nieuwe apparaat op hetzelfde kanaal zit uit te zenden zal je wifi verbinding trager worden.

Maar anyway.. je hebt de problemen dus (ook)bedraad, richt je daar dan eerst op. Probeer te achterhalen of het probleem zich in de sitecom bevindt, of tussen de sitecom en cisco. Sluit verschillende computers aan op de sitecom en op de cisco en pomp grote bestanden heen en weer in verschillende situaties.. verschillende kabels.

Probeer dingen uit. Als je bijvoorbeeld data verplaatst tussen pc's die beiden aan de sitecom hangen.. kijk wat er gebeurt als je de kabel tussen sitecom en cisco toevoegt/verwijdert.
Test ook de kabel die tussen je sitecom en cisco hangt, verwissel deze.

Edit: dan ga ik er hierboven dus vanuit dat je je sitecom correct hebt ingesteld.
Ik vermoed dat het probleem tussen de cisco en sitecom in de bekabeling zit.. maar alleen jij kan dat vaststellen door alle onderdelen van je netwerk door te lichten.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 01-02-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1976
Tja, Ziggo levert mij internet, maar als het apparaat waar ze daarbij leveren alleen bedraad prettige snelheden levert en het koppelen van externe routers op dat apparaat een drama is, dan weet ik niet of ik blij moet zijn. Hoe moeilijk is het om een degelijke FAQ of handleidingen te posten. In stap een van hun handleiding gaat het al mis. Die zijn helemaal niet toegespitst op dat model. En iemand met netwerkkennis aan de lijn krijgen is ook teveel gevraagd. Maar dat terzijde.

Het feit dat ik bedraad ook al problemen heb laat zien dat er iets mis is met de communicatie tussen de cisco en de sitecom. Andere PC's, andere kabels, het zal me niet veel verder helpen. Er is in de basis iets mis, en het goed instellen van IP en DHCP is blijkbaar niet voldoende.

edit: ook het kabeltje wat tussen Cisco en Sitecom gebruikt wordt werkte prima icm de Ubee.

Hier wat meer info.

Ipconfig /all vanaf mijn laptop (draadloos verbonden met sitecom)

Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek RTL8188CE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 20-68-9D-94-B6-73
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::7067:5735:1d6b:879%12(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.178.11(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 1 februari 2015 15:03:16
Lease verlopen. . . . . . . . . . : zondag 1 februari 2015 16:54:58
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.178.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.178.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 203450525
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-1A-E1-D2-54-74-D0-2B-47-8D-A6
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 212.54.40.25
212.54.44.54
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

De settings van de cisco:

WAN IP adres 84.104.184.114
LAN MAC adres 18:55:0f:c1:e0:3f
LAN IP adres 192.168.178.1
Subnet Mask:255.255.255.0

MAC Address: 18:55:0f:c1:e0:3f
Internet IP Address: 192.168.178.1 / 24
Subnet Mask: 255.255.255.0

Starting IP Address: 192.168.178.10
End IP Address: 192.168.178.73

DMZ Disabled
DDNS disabled
Firewall low.
UPNP on
IGMP on

[ Voor 53% gewijzigd door Ivo1976 op 01-02-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:41
Heb je al eens geprobeerd om de Sitecom cloud security uit te zetten? Deze wil soms ook nog wel eens problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1976
heb ik ook gedaan ja.
Uiteindelijk heb ik de Ubee maar teruggeplaatst. Dat geeft een beter resultaat.
De ubee heeft weer andere kwaaltjes, die moet ik iedere week een keer rebooten omdat de snelheid terugloopt. Maar goed.

• Joster
  • Nu online
Bij mij lijkt alles te werken (Ziggo Ubee modem uit bridge gehaald > Dir 655 via UTP kabel aan laptop DHCP uitgeschakeld + vast IP gegeven > UTP kabel LAN <> LAN gehangen tussen Ubee en Dir 655 > Nu zit ik via Wifi op mijn Dir 655 AP verbonden aan het internet). Klopt het nu dat ik zowel met als zonder UTP kabel mijn Dir 655 AP niet meer in kan komen? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 12-02-2015 16:33 ]

• job

job

Als je de dir een ip geeft in de juiste range (192.168.178.x) dan kan je daar ook gewoon op inloggen.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 12-02-2015 16:34 ]

• Joster
  • Nu online
Dat heb ik dus gedaan (192.168.178.2) maar daar kom ik met geen mogelijkheid in. Hoe kan ik hem het beste achterhalen nu voor het geval ik toch iets fout heb gedaan? Want via IPconfig zie ik alleen maar de 192.168.178.1 van de Ubee (ook al weet ik zeker dat ik via wireless van de Dir 655 verbonden ben).

Edit: Dir 655 (eerst router, nu AP) reset gegeven en opnieuw gedaan, nu werkt alles wel goed :)

[ Voor 77% gewijzigd door Joster op 12-02-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Niet alles, helaas. Allereerst werken LAN poort 2 t/m 4 van de Ubee niet. Zowel mijn AP als een NAS werken op LAN poort 1, maar zodra ik een van de twee op LAN poort 2, 3 of 4 aan sluit werkt het niet. Ik weet wel zeker dat de Ubee als router fungeert, want hij geeft mijn mobiele apparaten netjes een IP middels DHCP. Dit zal dus Ziggo bellen worden.

Verder zat ik eens te kijken in de log van mijn AP. Is dit normaal? (Netwerknaam even vervangen door "Xxxx"):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
Priority    Time    Message
[INFO]  Fri Feb 13 10:08:01 2015    Allowed configuration authentication by IP address 192.168.178.12
[INFO]  Fri Feb 13 10:03:32 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 6036DDCEEFAF secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 10:03:32 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 6036DDCEEFAF associated
[INFO]  Fri Feb 13 10:03:32 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 09:58:19 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 09:58:19 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 09:58:19 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 09:57:50 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 disconnected for reason: Authentication Failed
[INFO]  Fri Feb 13 09:48:44 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 09:48:44 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 associated
[INFO]  Fri Feb 13 09:48:44 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 08:58:04 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 08:58:04 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 08:58:04 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 08:57:50 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 disconnected for reason: Authentication Failed
[INFO]  Fri Feb 13 08:51:59 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 68764FF86CDD secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 08:51:59 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 68764FF86CDD associated
[INFO]  Fri Feb 13 08:51:59 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 08:42:41 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 08:42:41 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 associated
[INFO]  Fri Feb 13 08:42:41 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 08:41:29 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 08:41:29 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 08:41:29 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 08:12:43 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 08:12:43 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 associated
[INFO]  Fri Feb 13 08:12:43 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 07:49:13 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 07:49:13 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 07:49:13 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 07:48:43 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 07:48:43 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 associated
[INFO]  Fri Feb 13 07:48:43 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 07:43:13 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 07:43:13 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 associated
[INFO]  Fri Feb 13 07:43:13 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 07:28:12 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 07:28:12 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 07:28:12 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 07:22:35 2015    Administrator logout
[INFO]  Fri Feb 13 07:17:35 2015    Log viewed by IP address 192.168.178.15
[INFO]  Fri Feb 13 07:17:21 2015    Allowed configuration authentication by IP address 192.168.178.15
[INFO]  Fri Feb 13 07:08:57 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 07:08:57 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 associated
[INFO]  Fri Feb 13 07:08:57 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:54:39 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:54:39 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:54:39 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:53:44 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:53:44 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:53:44 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:51:05 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:51:05 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:51:05 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:50:14 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:50:14 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:50:14 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:48:49 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:48:37 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:48:37 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:40:09 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:40:09 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:40:09 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:29:58 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:29:58 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:29:58 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:23:45 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:23:41 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:23:41 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:23:31 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:23:31 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:23:31 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:23:21 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:23:21 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:23:21 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:23:10 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:23:10 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:23:10 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:22:53 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:22:41 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:22:41 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:22:11 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:22:11 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:22:11 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:22:00 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:22:00 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:22:00 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:21:50 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:21:50 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:21:50 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:21:40 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:21:40 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:21:40 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 06:01:20 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 06:01:20 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 06:01:20 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 05:06:37 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 05:06:37 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 associated
[INFO]  Fri Feb 13 05:06:37 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 04:21:46 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 04:21:46 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 associated
[INFO]  Fri Feb 13 04:21:46 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 03:25:24 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 03:25:24 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 associated
[INFO]  Fri Feb 13 03:25:24 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 02:01:11 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 02:01:11 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 associated
[INFO]  Fri Feb 13 02:01:11 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:51:38 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 01:51:38 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 01:51:38 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:51:22 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 01:51:22 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 01:51:22 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:51:03 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 01:51:03 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 01:51:03 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:50:53 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 01:50:53 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 01:50:53 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:46:27 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 01:46:27 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 01:46:27 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:44:11 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 01:44:11 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address D850E61FA274 associated
[INFO]  Fri Feb 13 01:44:11 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:41:31 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 01:41:31 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 01:41:31 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:41:02 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 01:40:50 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 01:40:50 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:39:47 2015    Administrator logout
[INFO]  Fri Feb 13 01:36:42 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 01:36:42 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 01:36:42 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:35:37 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 68764FF86CDD secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 01:35:37 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 68764FF86CDD associated
[INFO]  Fri Feb 13 01:35:37 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:34:47 2015    Log viewed by IP address 192.168.178.15
[INFO]  Fri Feb 13 01:34:16 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:34:07 2015    Allowed configuration authentication by IP address 192.168.178.15
[INFO]  Fri Feb 13 01:33:57 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 01:33:56 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 18002D9AE054 associated
[INFO]  Fri Feb 13 01:33:56 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:23:35 2015    Administrator logout
[INFO]  Fri Feb 13 01:18:35 2015    Log viewed by IP address 192.168.178.15
[INFO]  Fri Feb 13 01:18:22 2015    Allowed configuration authentication by IP address 192.168.178.15
[INFO]  Fri Feb 13 01:11:38 2015    Administrator logout
[INFO]  Fri Feb 13 01:10:30 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 68764FF86CDD secured and linked
[INFO]  Fri Feb 13 01:10:30 2015    Xxxx: Wireless system with MAC address 68764FF86CDD associated
[INFO]  Fri Feb 13 01:10:30 2015    Above message repeated 1 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:06:38 2015    Log viewed by IP address 192.168.178.15
[INFO]  Fri Feb 13 01:05:26 2015    Above message repeated 3 times
[INFO]  Fri Feb 13 01:05:16 2015    Stored configuration to non-volatile memory

Voor de volledigheid ook nog de docsis van mijn Ubee router:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Startup Procedure
Acquired Downstream Status  Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status  Completed
Docsis TFTP Status  Completed
Docsis TOD Status   Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR Microreflections
1   Locked  QAM256  228000000 Hz    -2.6 dBmV   41.2 dB -25 dBc
2   Locked  QAM256  236000000 Hz    -1.9 dBmV   42.5 dB -28 dBc
3   Locked  QAM256  244000000 Hz    -1.9 dBmV   42.5 dB -27 dBc
4   Locked  QAM256  252000000 Hz    -2.5 dBmV   42.3 dB -32 dBc
5   Locked  QAM256  260000000 Hz    -1.3 dBmV   42.4 dB -24 dBc
6   Locked  QAM256  268000000 Hz    -1.4 dBmV   42.5 dB -25 dBc
7   Locked  QAM256  276000000 Hz    -1.8 dBmV   42.5 dB -34 dBc
8   Locked  QAM256  284000000 Hz    -1.9 dBmV   42.2 dB -26 dBc

Correctables    Uncorrectables
5140    14842

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 42.5 dBmV
2   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 41.7 dBmV
3   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 40.7 dBmV
4   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 39.7 dBmV

Counter
T3 Timeout  1
T4 Timeout  1

Hopelijk kan iemand bevestigen dat dit klopt of me verder op weg helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Zojuist gebeld. Lang gebeld :D Uiteindelijk is de Ubee gedeactiveerd en weer geactiveerd, opnieuw voorzien van de fabrieksinstellingen en is hij 30 seconden van de stroom geweest. Ondertussen had ze ook al een nieuwe router besteld. Maar goed, met bovenstaande handelingen kwam LAN poort 4 (NAS) wel binnen op zijn ingestelde statisch IP en kan ik ook die (via mijn laptop over Wifi verbonden met mijn AP) bereiken :applause:

Als dit stabiel blijft werken is het prima, anders krijg ik alsnog een andere router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabhor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10-2022
Hallo
Ik heb de howto gevolgd en het lukt niet.

Ik zie mijn wifi wel, maar als ik ga verbinden geeft ie aan 'Beperkt' en kan ik internet niet op.

We zijn onlangs geswitcht van Ziggo naar Fiber. Voorheen werkte het wel.

Hardware:
Glasvezelmodem gekoppeld aan Fritzbox 7360 (die overigens ook een wifi netwerk uitzend. Maar dat is prima hebben we er 2).

Aan de Fritzbox heb ik een switch gehangen op Lan3. (Lan1 is voor glasvezelmodem en lan2 is voor een vaste lijnverbinding naar de pc).

Aan de switch zitten de overige verbindingen die door het hele huis gaan (alle slaapkamers hebben toegang tot bedraad internet) en ook de verbinding naar de setopbox voor de tv. Dat werkt overigens prima!

Aan de switch hangt ook mijn Linksys WAP300N.
Deze heb ik ingesteld via de HOWTO op statisch ip 192.168.178.250 (in de fritzbox staat t/m 192.168.178.200)

Verder beveiliging ingesteld e.d.

Ik kan dus de Linksys wifi wel zien en ook connectie maken (accepteert wap2 code) maar vervolgens is de verbinding beperkt en kan ik er niets mee.
Ik heb de laatste firmware op de Linksys gezet voordat ik begon in te richten dus hij is helemaal up-to-date.

Kan iemand me vertellen waarom de verbinding beperkt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Jouw linksys is al een accesspoint, je hoeft de instellingen in dit topic dan ook niet op te volgen.
Gewoon het ding gebruiken zoals de handleiding voorschrijft.

De reden dat je verbinding beperkt is?? Ik gok dat dit komt doordat je pc geen ip krijgt uitgedeeld en een apipa ip adres aanneemt. Grote gok... maar dat is eenvoudig vast te stellen door te kijken welk ip jouw pc ontvangt.
Maar als ik jou was zou ik gewoon lekker opnieuw beginnen en dit topic links laten liggen. Je hebt dit topic helemaal niet nodig aangezien je linksys geen router is.

• sabhor
Dank je Job.

Ik had hem ook eerst gewoon als 'accespoint' (standaard staat dhcp dan aan) en de reden dat ik de HowTo ging opvolgen is dat ie in die modes de wifi van de fritzbox stoorde.
Ik kreeg dan rare verificatiefouten (terwijl het wachtwoord wel klopte) op sommige devices.
Zodra ik de linksys dat uitzette, ging de wifi van de fritzbox goed.

Moet als accepoint de linksys dan gewoon dhcp aan hebben staan?

• sabhor
Heb nu de linksys op 'automatische configuratie DHCP' gezet ipv een vaste IP-adres.

Maar nog steeds: wel verbonden maar geen internet.

Ook als je eenmaal verbonden bent met dit netwerk, en je wil terug naar de Wifi van de fritzbox, geeft die ineens een verificatiefout en moet je het wachtwoord opnieuw ingeven.

Dat is toch raar?

Lijkt toch op een conflict o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik neem aan dat de access point alleen de ip's uitdeelt aan apparaten die met de accespoint zijn verbonden. Als je maar 1 dhcp server wilt.... meestal heeft een accespoint een dhcp forward functie.

Wat je probleem met de verificatie betreft, dat moet aan de instellingen liggen.
Je kan je accespoint instellen met hetzelfde ssid, wel moet je dan de beveiliging exact gelijk instellen als in je router.
Het gebruikte kanaal zou ik echter wel wijzigen.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 21-02-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolterink66
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-03-2015
Ik heb een laptop met een wifihotspot verbinden van UPC.
Ik wil via een utp kabel een apparaat verbinden via mijn laptop naar internet. Dat moet toch kunnen?

Wie kan mij op weg helpen hiermee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Wolterink66 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:01:
Ik heb een laptop met een wifihotspot verbinden van UPC.
Ik wil via een utp kabel een apparaat verbinden via mijn laptop naar internet. Dat moet toch kunnen?

Wie kan mij op weg helpen hiermee???
Genoeg mensen die daarmee kunnen helpen, maar ik denk niet dat dat in dit topic thuis hoort. Wellicht daar een eigen topic voor openen (maar dan zou ik de topicstart wel wat uitgebreider maken, beschrijven waar je naar gezocht hebt, wat je geprobeerd hebt en zo, aanvullen met typenummers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb volgende vraag: ik wil achtertuin een ip-cam ophangen. De afstand tot mijn wifi modem (ubee van ziggo) is te groot om direct draadloos te kunnen. Een draad trekken vanaf modem tot achter in tuin is geen optie. Nu had ik idee om met een niet gebruikte belkin router het volgende te bereiken:
Funtionaliteit:
Ip cam bedraad aansluiten op belkin router. Belkin zou draadloos verbinding moeten maken met ubee modem (dus ahw een draadloze verbinding).

Op de ziggo site staat een duidelijk stappenplan om router achter router aan te sluiten. Echter, in dit stappenplan moet er uiteindelijk wel een bedrade verbinding zijn tussen de ubee en belkin.

Verder heb ik internet afgezocht maar ik kom na diverse aanpassingen in de instellingen van de Belkin niet verder.

Ik heb het vermoeden dat functionaliteiten die ik wil bereiken toch wel mogelijk moet zijn.
Mijn vragen:
1. Wat ik wil aan functionaliteit, is dat uberhaupt technisch mogelijk?
2. Zo ja, wie kan uitleggen hoe ik e.e.a. moet instellen?
3. Zo nee, heeft iemand alternatief (evt. met gebruik van belkin)

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ook jouw probleem heeft niets met dit topic van doen. Wat jij moet doen is
a. gebruik maken van wds.
of b. op zoek naar een router die kan fungeren als wireless client

optie a is de eenvoudigste en wordt ook netjes uitgelegd in handleidingen van routers (als ze uiteraard die optie ondersteunen). optie b komt minder vaak voor in routers.. maar als je een router hebt die dit kan heeft dit de voorkeur. Voor optie b. is een handleiding eenvoudig te vinden.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 15-03-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel het topic uit 2007 is, is het nog steeds actueel. Hartelijk dank voor de duidelijk info. Precies wat ik nodig had. Ik heb op deze manier mijn Sitecom router op zolder kunnen installeren als access point voor betere wifi op zolder en de eerste verdieping. En aan de Sitecom hangt dan nog een PC en NAS. Alles netjes binnen hetzelfde netwerk.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Heb je op of aanmerkingen op de TopicStart dan kan je deze hier melden. Voor specifieke problemen kan je in dit topic niet terecht.