Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Cyleo En dat is dus met het deurtje dicht?

Als dat het geval is valt het binnen de marge van Apple zelf:
De Apple TV werkt het best in een omgeving met een temperatuur tussen 0° en 35° C en kan worden bewaard bij een temperatuur tussen -20° en 45° C.
En dit geval heb je nog een versterker staan ook. Die lijkt mij ook redelijk wat hitte te generen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
Dit is hem dan, de nieuwe Apple TV 6
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQXqGPEwzvBq5V1ZENA8g3VvNvQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hATElKHvCZcSdPOMZy7mN4Aj.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 21-06-2020 09:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Klinkt wellicht stom, maar ik ben blij dat het design (ook van de ab) hetzelfde is gebleven. ;) Mits er geen waanzinnige games voor alleen de ATV6 verschijnen, hou ik het wel bij mijn 4K versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 17:48
meesje schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:36:
Klinkt wellicht stom, maar ik ben blij dat het design (ook van de ab) hetzelfde is gebleven. ;) Mits er geen waanzinnige games voor alleen de ATV6 verschijnen, hou ik het wel bij mijn 4K versie.
Als jij stom klinkt, dan zal ik ook stom klinken. Kijk er ook zo tegenaan. Moet het nog zien of er ‘waanzinnige’ games uit zullen gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Als Apple echt stappen wil maken met het gebruiken van een Apple TV als gaming device dan zal het toch echt met AAA games als Call of Duty etc moeten komen, of met bepaalde exclusives van AAA game uitgevers moeten komen.
Ik ken echt niemand die behalve de proefperiode nog Apple Arcade gebruikt.

Dan komt echter het probleem dat de Apple TV op ARM draait en PC, Xbox en PS allemaal x86 doen wat het ontwikkelen voor ARM natuurlijk niet aantrekkelijk maakt.

Ik zie dan ook niet echt de meerwaarde van een nieuwe Apple TV. Op mediagebied kun je nu toch niks missen op een ATV 4K?
Het enige wat ik kan bedenken is ondersteuning voor 8K, maar daar zijn ze toch echt veel te vroeg voor nog.

Maar wie weet verrast Apple ons.. ze zijn natuurlijk de laatste jaren wel veel bezig met AR/VR en daarbij zou een krachtige Apple TV natuurlijk de perfecte HUB voor zijn.

Er gaan natuurlijk ook geruchten over dat er een ARM MacBook gaat komen. Zou de nieuwe Apple TV dan een combinatie zijn van Apple TV en ARM Mac Mini waardoor je hebt ook als simpele Mac kan gebruiken.
Volgens mij heeft 80% van de thuisgebruikers van een PC namelijk ook voldoende aan een ARM based Mac waarop je kan browsen en Office apps kan gebruiken.

[ Voor 54% gewijzigd door yorroy op 21-06-2020 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
Vreemd, ik lees in dat artikel bij elk ding "naar verwachting" en "naar verluid" dus eigenlijk weet je dus helemaal niets. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
yorroy schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:30:
Ik persoonlijk ben geen gamer, maar ik neem wel Arcade af van Apple. Mijn kinderen willen op hun iPad en iPhone wel eens een Arcade game spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:57
yorroy schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:30:

Wordt hier thuis veelvuldig gebruik van gemaakt, vooral voor m'n zoontje is het top. Veel spelletjes, geen aankopen nodig, ziet er best aardig uit.

Maar hij speelt het niet op de Apple TV. Te ingewikkeld voor hem.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
@RicoK @kw_nl
De kinderen van mij willen Sims en Monstrum spelen, en alle Mario titels, om maar even wat te noemen. Is er iets in Apple Arcade wat hierop lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:57
Gadget Freak schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:05:
@RicoK @kw_nl
De kinderen van mij willen Sims en Monstrum spelen, en alle Mario titels, om maar even wat te noemen. Is er iets in Apple Arcade wat hierop lijkt?
Niet dat ik zo weet, die van mij speelt vooral racespelletjes, voetbalspelletjes en Lego spellen.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
Gadget Freak schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:05:
@RicoK @kw_nl
Dit is misschien een betere vraag in het Apple Arcade onderwerp: [Apple Arcade] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
Dank kw_nl en ChrisM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Jon Posser hoeven we de komende jaren dus ook niet meer serieus te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yorroy schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:25:
[...]

Jon Posser hoeven we de komende jaren dus ook niet meer serieus te nemen :+
Hoezo? Er werd toch niet beweerd dat ie vandaag werd gepresenteerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, eindelijk 4k in Youtube op de AppleTV, ze zijn fijn bezig!

https://9to5mac.com/2020/...outube-in-4k-on-apple-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Finally!!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Volgens Verge misschien via de AV1 codec, maar zou me verbazen als die good old A10X van drie jaar geleden al AV1 hardware support had. Heeft Apple misschien toch VP9 aangezet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:16:
[...]

Volgens Verge misschien via de AV1 codec, maar zou me verbazen als die good old A10X van drie jaar geleden al AV1 hardware support had. Heeft Apple misschien toch VP9 aangezet.
Netflix gebruikt op sommige Android devices al AV1 en naast mijn weten is er nog geen chip die dit hardwarematig kan. Software support gaat vast prima werken, ik zie Apple niet betalen voor VP9 :)
Grote kans dat de A14 dit wel kan, ik ben benieuwd!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2020 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
@Verwijderd vp9 is open en royalty free, dat is het gekke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:30:
@Verwijderd vp9 is open en royalty free, dat is het gekke
Ah ja je hebt gelijk, combinatie geweest van niet willen investeren in dit hardwarematig te ondersteunen en VP9 is niet geheel vrij, althans niet legaal en mogelijk hadden dan alanog moeten betalen terwijl ze al op de HVEC trein zaten. Anyways gelukkig is dat nu bijna voorbij 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het wel mooi dat de Apple TV HD (uit 2015) nog wordt voorzien van de nieuwste TVOS.

Draait volgens mij ook op de A8, en de Homepod wordt ook nog ondersteund. (die heeft nu ook TVos toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:17

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:56:
Vind het wel mooi dat de Apple TV HD (uit 2015) nog wordt voorzien van de nieuwste TVOS.

Draait volgens mij ook op de A8, en de Homepod wordt ook nog ondersteund. (die heeft nu ook TVos toch)
Dit is in mijn ogen één van de grootste voordelen van Apple producten. Je blijft lang up-to-date. In tegenstelling tot veel Aziatische spul waar je blij mag zijn dat je na een jaar nog een update krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door amphora op 23-06-2020 14:59 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@amphora Absoluut, maar vooral voor een TV vind ik dat fijn. Mijn tv heb ik in 2017 gekocht(maar kwam uit in 2016) en die wordt softwarematig niet meer ondersteund. Vind dat vrij kort voor een apparaat wat ik niet vaak vervang. Ben ik wel blij met een Apple TV die nog wel regelmatig updates krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:01:
@amphora Absoluut, maar vooral voor een TV vind ik dat fijn. Mijn tv heb ik in 2017 gekocht(maar kwam uit in 2016) en die wordt softwarematig niet meer ondersteund. Vind dat vrij kort voor een apparaat wat ik niet vaak vervang. Ben ik wel blij met een Apple TV die nog wel regelmatig updates krijgt.
Daarom hou ik mijn tv lekker ‘dom’ en laat het smart gedeelte wel over aan de Apple TV (of Nvidia Shield, als je meer met Android hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

meesje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:24:
[...]

Daarom hou ik mijn tv lekker ‘dom’ en laat het smart gedeelte wel over aan de Apple TV (of Nvidia Shield, als je meer met Android hebt).
Precies dat :P Mijn TV is welgeteld 1 uur aangesloten geweest op internet om de firmware bij te werken en sindsdien heb ik heel die interface niet meer gezien. Dankzij HDMI-CEC gaat mijn AppleTV aan als ik mijn TV aanzet (en standby als TV op standby gaat) en hij is ook gewoon te bedienen met de TV-remote, hemelse oplossing (bijkomend voordeel; ik hoef dat onding dat Apple een AB durft te noemen nooit te gebruiken :P )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Tomba schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:21:
[...]

Precies dat :P Mijn TV is welgeteld 1 uur aangesloten geweest op internet om de firmware bij te werken en sindsdien heb ik heel die interface niet meer gezien. Dankzij HDMI-CEC gaat mijn AppleTV aan als ik mijn TV aanzet (en standby als TV op standby gaat) en hij is ook gewoon te bedienen met de TV-remote, hemelse oplossing (bijkomend voordeel; ik hoef dat onding dat Apple een AB durft te noemen nooit te gebruiken :P )
oh ik vind juist die ab van apple ideaal, maar ik kijk ook tv via de apple tv.

helaas is mijn lg remote gesloopt door mijn zoontje van 3. Maar ik heb hem nooit gemist eigelijk.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:21:
[...]

Hier zelfde gedachte, maar ik vind de AB juist wel fijn. Als straks Ziggo met hun app komt, dan doe ik alles via de ATV en de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

DancePlaza schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:39:
[...]

oh ik vind juist die ab van apple ideaal, maar ik kijk ook tv via de apple tv.

helaas is mijn lg remote gesloopt door mijn zoontje van 3. Maar ik heb hem nooit gemist eigelijk.
ik kijk ook TV via AppleTV (T-Mobile dan toch ;) ) sterker nog dat was de reden om een AppleTV te kopen, hopelijk komt F1TV voor 5-7 ook nog met een app en ik ben helemaal gelukkig :D
meesje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:43:
[...]

Hier zelfde gedachte, maar ik vind de AB juist wel fijn. Als straks Ziggo met hun app komt, dan doe ik alles via de ATV en de AB.
Meen je dat? Hij is mij wat aan de kleine kant, dat swipen matcht niet heel erg met mijn motoriek (doe mij maar fysieke knoppen :P) en ik heb hem geregeld ondersteboven (en dan swipe je en swipe je en gebeurt er niks. Ergonomisch gezien een echte Apple accessoire ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 23-06-2020 16:51 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:50:
Meen je dat? Hij is mij wat aan de kleine kant, dat swipen matcht niet heel erg met mijn motoriek (doe mij maar fysieke knoppen :P) en ik heb hem geregeld ondersteboven (en dan swipe je en swipe je en gebeurt er niks. Ergonomisch gezien een echte Apple accessoire ;) )
Je bent niet de enige hoor die het een onding vindt. Zelf kan ik er wel goed mee overweg, mijn zoontje overigens ook. ;) Ik weet niet of het met een andere AB ook kan, maar met die van Apple vind ik het erg handig om tijdens het kijken naar Netflix twee zachte tikjes te doen op het touch gedeelte en zo te zien hoe laat de aflevering is afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:50:
[...]
en ik heb hem geregeld ondersteboven (en dan swipe je en swipe je en gebeurt er niks. Ergonomisch gezien een echte Apple accessoire ;) )
Ik heb er zo'n rubberen hoesje om. Handig tegen het vallen, maar zorgt er ook voor dat je hem niet ondersteboven houdt (want dat probleem had ik ook :P )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!
anandus schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:05:
[...]

Ik heb er zo'n rubberen hoesje om. Handig tegen het vallen, maar zorgt er ook voor dat je hem niet ondersteboven houdt (want dat probleem had ik ook :P )
Goede toevoeging. Die heb ik inderdaad ook. Geeft ook meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Goede toevoeging. Die heb ik inderdaad ook. Geeft ook meer grip.
Klopt, het houdt lekker vast, niet zo glibberig :P

En kost weinig bij Oom Ali

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!
anandus schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Klopt, het houdt lekker vast, niet zo glibberig :P

En kost weinig bij Oom Ali
Haha, als je 2 euro betaald hebt, dan is dat al veel te veel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 105% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Net een Apple TV besteld dus deze tip komt mooi uit :). Ben benieuwd naar Arcade op tv met Xbox controller.

Na altijd Android devices te hebben gebruikt (volle tevredenheid overigens) heb ik onlangs een Ipad mini gekocht omdat ik steeds meer van een tweaker in een out of the box gebruiker begin te veranderen lijkt het, het zal de leeftijd wel wezen :). En de Ipad mini geeft zoveel meer plezier dan de tablets en surfaces welke ik tot nog toe had. Het aantal scherm uren wat ik vroeger per week/maand had is nu per dag met gemak.

Dus... nu ook een Apple TV besteld. Gelukkig is de Nvidia Shield pro 2019 van een half jaartje oud nog vrij populair en staan sommige vrienden te springen om hem op te halen vanwege de schaarste. Ik zal ze eerst nog 2 weekjes naast elkaar laten draaien.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor degene die alleen hun bookmarks volgen op tweakers ;)
nieuws: Ziggo Go-app komt uit voor Amazon Fire TV, Android TV, Apple TV en Sh...
Morgen gelijk uitproberen! Ik ben heel erg benieuwd. Kan mijn Next box hard uitgezet worden.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 29-06-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 12:30
Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
meesje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:16:
Voor degene die alleen hun bookmarks volgen op tweakers ;)
nieuws: Ziggo Go-app komt uit voor Amazon Fire TV, Android TV, Apple TV en Sh...
Morgen gelijk uitproberen! Ik ben heel erg benieuwd. Kan mijn Next box hard uitgezet worden.
Yessss, nu echt een reden om nog een ATV4K bij de te kopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het nieuwsbericht heeft een update. Mooi dat de app wellicht vandaag beschikbaar komt, maar........ max 720p voor live en replay..... Als dat echt zo is, gaat de app niet vaak gebruikt worden.
@Albert020 Hopelijk heb je de atv nog niet besteld. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 29-06-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
meesje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:34:
Het nieuwsbericht heeft een update. Mooi dat de app wellicht vandaag beschikbaar komt, maar........ max 720p voor live en replay..... Als dat echt zo is, gaat de app niet vaak gebruikt worden.
@Albert020 Hopelijk heb je de atv nog niet besteld. ;)
Nee nog niet besteld, ga het uiteraard eerst even testen....

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Yes! Staat er op. Wel via een omweg. Via een link gevonden op pepper (https://apps.apple.com/nl/app/ziggo-go-tv/id1268584236) kon ik de app ‘downloaden’, maar deze verscheen niet automatisch op mijn atv. Via aankopen de Ziggo app gevonden. Direct zoeken in de App Store leverde nog geen resultaten op. Ik ben zojuist ingelogd.

Mijn (Next) cloud opnames zijn zichtbaar. Als je bekend bent met Next of de Ziggo Go app op iOS dan ziet het er allemaal herkenbaar uit. De komende tijd maar eens testen. 720p vind ik wel jammer. Wellicht wordt de beeldkwaliteit ooit opgeschroefd.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 29-06-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook mooi trouwens dat als je de app opneemt als 1 van de 5 favorieten je automatisch bovenin 'verder kijken', etc. te zien krijgt. Hetzelfde geldt voor bv de Netflix app, maar niet voor Disney+ en Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
meesje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:03:
Yes! Staat er op. Wel via een omweg. Via een link gevonden op pepper (https://apps.apple.com/nl/app/ziggo-go-tv/id1268584236) kon ik de app ‘downloaden’, maar deze verscheen niet automatisch op mijn atv. Via aankopen de Ziggo app gevonden. Direct zoeken in de App Store leverde nog geen resultaten op. Ik ben zojuist ingelogd.

Mijn (Next) cloud opnames zijn zichtbaar. Als je bekend bent met Next of de Ziggo Go app op iOS dan ziet het er allemaal herkenbaar uit. De komende tijd maar eens testen. 720p vind ik wel jammer. Wellicht wordt de beeldkwaliteit ooit opgeschroefd.
Eind van de middag te downloaden, kan hem nu nog niet vinden in de ATV App store.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Albert020 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:13:
[...]

Eind van de middag te downloaden, kan hem nu nog niet vinden in de ATV App store.... :(
Met je iPhone of iPad op bovenstaande link klikken. Dan kun je hem downloaden voor je ATV.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:13:
[...]

Heb je de omweg wel gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
the-body schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Met je iPhone of iPad op bovenstaande link klikken. Dan kun je hem downloaden voor je ATV.
Bedankt, ga even testen ;)

***edit***
Werkt goed, alleen wat je al zegt, nog geen 1080p,
maar wellicht gaat dit naar een paar updates veranderen, blij mee :)

[ Voor 24% gewijzigd door Albert020 op 29-06-2020 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt er op dat bij M&S netjes de ondertitels worden gevolgd zoals ingesteld op de ATV. Wel fijn als je bij Ziggo M&S, Netflix, D+ en ATV+ dezelfde subs hebt. ATV+ tot eind dit jaar overigens. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 29-06-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:31

TDB

Gek: op mijn iPad kan ik wel de series bekijken van mijn abonnement (bijv. Billions), maar op ATV geeft de Ziggo app aan dat ik geen abonnement heb.... Iemand een idee waar ik dit kan melden?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
Hier ook de Ziggo app aan het testen. Beeld is op zich prima, zappen gaat nog een beetje omslachtig.
Maar jeetje, het geluid is 2.0. Dat valt me echt tegen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Serena schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:33:
Hier ook de Ziggo app aan het testen. Beeld is op zich prima, zappen gaat nog een beetje omslachtig.
Méén je dat nou? Ik snap er helemaal niks meer van hoor. 3 jaar de tijd gehad om die app te porten en 5.1 is te moeilijk of zo? Of is het weer een vage rechtenkwestie?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
page404 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Méén je dat nou? Ik snap er helemaal niks meer van hoor. 3 jaar de tijd gehad om die app te porten en 5.1 is te moeilijk of zo? Of is het weer een vage rechtenkwestie?
Er zit inderdaad geen 5.1 geluid in :( Al vanaf dag 1 ook in beta gemeld.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:33:
Op Ziggo community geven ze aan dat het bèta software is, dus hopelijk komt er de komende tijd beter geluid en beter beeld.
Het zappen gaat toch als volgt? Tijdens een live uitzending op de touch button drukken en dan naar boven/beneden swipen? Via de ab van Next gaat dat inderdaad sneller (met de directe toetsen), ze moeten wat verzinnen gezien het minimalistische design van de ab van Apple.
De komende tijd even kijken hoe ik de beeldkwaliteit ga ervaren van sportuitzendingen. Op dit moment overheerst het ‘wat gaaf’ gevoel (dat alles nu via 1 kastje kan). Hopelijk blijft dat gevoel. ;)
Hopelijk voegen ze straks ook stembediening toe. Het is niet meer van deze tijd dat je precies moet weten op welk nummer welke zender zit. Tenminste: zonde om daar je geheugen aan te moeten verspillen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 29-06-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

meesje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:10:
[...]

Op Ziggo community geven ze aan dat het bèta software is, dus hopelijk komt er de komende tijd beter geluid en beter beeld.
Het zappen gaat toch als volgt? Tijdens een live uitzending op de touch button drukken en dan naar boven/beneden swipen? Via de ab van Next gaat dat inderdaad sneller (met de directe toetsen), ze moeten wat verzinnen gezien het minimalistische design van de ab van Apple.
De komende tijd even kijken hoe ik de beeldkwaliteit ga ervaren van sportuitzendingen. Op dit moment overheerst het ‘wat gaaf’ gevoel (dat alles nu via 1 kastje kan). Hopelijk blijft dat gevoel. ;)
Ik ga geen hoop hebben dat dit op korte termijn goedkomt. Had toen ook een abonnement op Knippr (of zoiets, dienst bestaat niet meer). Ja, DD5.1 komt op een later moment. Nee dus. Videoland biedt ook alleen 2.0, dus als het er niet meteen in zit dan komt het ook niet meer. Hetzelfde geldt denk ik voor 720p. Ga je dan met je Gigabit aansluiting :P

@tcviper hebben ze ook nog terugkoppeling teruggegeven over het waarom en hoe?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ach, voor de op de slaapkamer en onder de overkapping (Nog iemand een ATV 4 of hoger te koop? Staat nu nog een 3) is beeld redelijk, daar zijn de tv’s kleiner. Maar mis dus ook op de slaapkamer 5.1 en in de woonkamer al helemaal. En 720 op 55” is prima, maar kan echt stukken beter.
Ja @meesje, gewoon spraakopdrachten, net zoals de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
Iemand toevallig als een vergelijk gemaakt tussen de ziggo en nlziet app ?

En dan ben ik vooral benieuwd naar de kwaliteit van de stream, ik lees hierboven iets over alleen stereo is dat ook bij NLZiet, etc.

Ik heb voor ogen om straks namelijk een Apple TV te gebruiken icm glasvezel en nlziet. Maar ik heb nu tijdelijk ziggo icm een mediabox xl (wat een onding) en twijfel of ik nu meteen al overstap.

[ Voor 69% gewijzigd door KraveN op 30-06-2020 08:59 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
KraveN schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:52:
Iemand toevallig als een vergelijk gemaakt tussen de ziggo en nlziet app ?

En dan ben ik vooral benieuwd naar de kwaliteit van de stream, ik lees hierboven iets over alleen stereo is dat ook bij NLZiet, etc.

Ik heb voor ogen om straks namelijk een Apple TV te gebruiken icm glasvezel en nlziet. Maar ik heb nu tijdelijk ziggo icm een mediabox xl (wat een onding) en twijfel of ik nu meteen al overstap.
NLZiet zend wel 1080p uit op al hun live kanalen, ZIggo 720p Films & Series zijn wel 1080p
maar al met al vind ik de stream kwaliteit van Ziggo heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit is inderdaad Ietjes minder, maar ik toch wel prettig verrast door de App. Ik gebruik een CI+ kaart dus de mogelijkheid to replay te gebruiken is erg prettig. Ik hoop dat ze de app doorontwikkelen en ook 4K gaan aanbieden, F1 in 4K! Ik heb persoonlijk geen trek in zo'n mediabox, hoofdreden dat ik zelden "normale" TV kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:34

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hoppa na jaren eindelijk ziggo app... nu krijgt hopelijk kpn peper in de reet en gaat eindelijk hun smart tv app op meerdere platformen uitbrengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier gisteren ook de eerste ervaringen mbt de Ziggo app opgedaan. Eerste indruk is goed, fijn dat ik als CI+ gebruiker (op een wat oudere tv) nu ook via de Apple TV replay functionaliteit en pauzeren kan gebruiken. En fijn dat alles nu op 1 device beschikbaar is. Ik vermoed dat de ingang 'TV' een stuk minder gebruikt gaat worden nu.

Waar ik gisteren (en vanochtend) wel incidenteel tegenaan liep was de melding dat ik over mijn maximale aantal gelijktijdige schermen heen zou zitten. Ik heb dit gecontroleerd maar niemand had de Ziggo app actief. Nog meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:53
Hoe moet je vooruitspoelen als je iets opgenomen hebt,met miijn logitech harmony lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Servor schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:11:
Waar ik gisteren (en vanochtend) wel incidenteel tegenaan liep was de melding dat ik over mijn maximale aantal gelijktijdige schermen heen zou zitten. Ik heb dit gecontroleerd maar niemand had de Ziggo app actief. Nog meer mensen die dit herkennen?
Van hoeveel schermen kan dan gelijktijdig gebruik worden gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RicoK schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:04:
[...]

Van hoeveel schermen kan dan gelijktijdig gebruik worden gemaakt?
Drie. Daar valt ook Ziggo Go onder op andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Thanks @meesje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
Theodor schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:25:
Hoe moet je vooruitspoelen als je iets opgenomen hebt,met miijn logitech harmony lukt het niet.
Dat, en zappen, is voorbehouden aan de originele Apple TV Remote, dat gaat helaas niet met een andere...

Maar misschien werkt het als je een hub-gebaseerde Harmony hebt en BT gebruikt. Op dit moment gebruik ik IR, maar ik zal vanavond eens proberen om te koppelen met BT.

[ Voor 21% gewijzigd door Gadget Freak op 30-06-2020 13:48 . Reden: Ingeving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Zojuist eens de Ziggo Go app geïnstalleerd op de ATV 4K. En ik moet zeggen, de eerste indruk is positief. De interface is vlot en de beeldkwaliteit (720p op een 55” 4K TV) is allerminst aardig (lees: prima!).
Ik zal de app niet gaan gebruiken, want ik heb de Next, maar je/ik zou hier wel prima mee kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:05

-ET-

Phone Home

ik heb op de TV boven een AppleTV 4K zitten en daar had ik alleen voor ziggo nog een Chromecast aan hangen. Nu met de app kan die ook weg. Werkt prima. Zelfde interface als een Next. Zeer tevreden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even tijdens een voetbalwedstrijd constant gewisseld tussen ATV en Next. Als ik dicht bij de tv ga zitten, zie je inderdaad wat verschil. Echter op een kijkafstand van vier meter en 50 inch scherm is dit verschil door mij niet meer zichtbaar. Ik denk dat ik de Ziggo Go app op de ATV vaker ga gebruiken dan de Next box. Behalve bij een EK/WK, want de Go app heeft een paar seconden vertraging. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 12:30
Hier ook de ATV app getest en positief. Met name voor de slaapkamer. In de woonkamer blijft de Next staan die kan pauzeren en spoelen. Werkt toch net nog iets fijner. Maar de slaapkamer kan de decoder weg eindelijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
B-Force schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:51:
Hier ook de ATV app getest en positief. Met name voor de slaapkamer. In de woonkamer blijft de Next staan die kan pauzeren en spoelen. Werkt toch net nog iets fijner. Maar de slaapkamer kan de decoder weg eindelijk :D
Wij kijken te weinig tv voor pauzeren en spoelen. Recent een nieuwe TV meubel opgehangen, en de simpele decoder weggelaten, dus die app is prima om erbij te houden. Met name voor F1 komend weekend. Normaal ging ik gewoon afspelen op mijn telefoon en dan AirPlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Albert020 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:15:
[...]

NLZiet zend wel 1080p uit op al hun live kanalen, ZIggo 720p Films & Series zijn wel 1080p
maar al met al vind ik de stream kwaliteit van Ziggo heel goed
Verschil is alleen wel de kosten, waarbij je bij NLZiet wéér een extra abbo hebt, zit de Ziggo app inbegrepen in je al bestaande abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:39:
Net even tijdens een voetbalwedstrijd constant gewisseld tussen ATV en Next. Als ik dicht bij de tv ga zitten, zie je inderdaad wat verschil. Echter op een kijkafstand van vier meter en 50 inch scherm is dit verschil door mij niet meer zichtbaar. Ik denk dat ik de Ziggo Go app op de ATV vaker ga gebruiken dan de Next box. Behalve bij een EK/WK, want de Go app heeft een paar seconden vertraging. ;)
Nou, Dolby is voor mij toch echt wel belangrijk. Ben nu even een serie terug aan het kijken. Gewoon om alles te testen. Maar geluid in 2.0 is toch wel een giga stap terug in de tijd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
xoniq schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:00:
[...]

Verschil is alleen wel de kosten, waarbij je bij NLZiet wéér een extra abbo hebt, zit de Ziggo app inbegrepen in je al bestaande abbo.
Vandaar ik ook overweeg deze te stoppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 20:37
Jammer dat je in de ziggo app geen overzicht hebt van best bekeken programma’s om terug te kijken net als bij nlziet en de npo app. Voor de rest werkt de app prima. Wel jammer van de 2.0 audio en 720p stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:50:
[...]

Nou, Dolby is voor mij toch echt wel belangrijk. Ben nu even een serie terug aan het kijken. Gewoon om alles te testen. Maar geluid in 2.0 is toch wel een giga stap terug in de tijd…
Dat kan inderdaad voor velen een dingetje zijn. Voor mijzelf is stereo voldoende. Heel vaak kijk ik tv/netflix op mijn iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:13:
[...]

Dat kan inderdaad voor velen een dingetje zijn. Voor mijzelf is stereo voldoende. Heel vaak kijk ik tv/netflix op mijn iPad.
Ik heb hier de nieuwste Sonos Dolby Atmos 5.1 setup staan. Dan valt dit zwaar tegen…
Ik hoop heel stiekem dat hier iemand meeleest die bij Ziggo werkt.
Kan er niks aan doen, 2.0 vind ik wel heel erg 1997…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Ik heb hier de nieuwste Sonos Dolby Atmos 5.1 setup staan. Dan valt dit zwaar tegen…
Ik hoop heel stiekem dat hier iemand meeleest die bij Ziggo werkt.
Kan er niks aan doen, 2.0 vind ik wel heel erg 1997…
We mogen in ieder geval nog hoop hebben op beter beeld en geluid, want Ziggo heeft aangegeven dat dit beta software is. Natuurlijk kan dit een ‘verschuil’ strategie zijn, maar het kan ook zomaar een bewuste opbouw keuze zijn. Eerst kijken welke effect dit heeft op de infrastructuur en daarna wellicht upgraden. Laten we van dat laatste maar uitgaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavano
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 20:48
Gadget Freak schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Dat, en zappen, is voorbehouden aan de originele Apple TV Remote, dat gaat helaas niet met een andere...

Maar misschien werkt het als je een hub-gebaseerde Harmony hebt en BT gebruikt. Op dit moment gebruik ik IR, maar ik zal vanavond eens proberen om te koppelen met BT.
Ik heb de hub en het werkt ook niet met Bluetooth...Sowieso is het voor mij een raadsel hoe het überhaupt mogelijk is dat het niet werkt. De select knop in het harmony profiel is identiek aan een klik/tap op het touchpad. Dat werkt altijd in alle apps die ik ooit heb gebruikt.Tijdens het navigeren in de ziggo app werkt het ook gewoon:

Start stream -> klik/tap touchpad -> Dat werkt met select op de harmony ook.
Zap tijdens stream -> klik/tap touchpad -> Dat werkt met select op de harmony niet...

Je kan ook zappen door naar boven of beneden te swipen. Werkt niet met harmony. Maar als ik op de apple remote klik werkt up/down op de harmony ineens wel om te zappen. Maar goed, ze hebben het onmogelijk gemaakt om in dat menu te komen zonder apple remote. :X

Het is niet eens een feature die ze weigeren aan te zetten. Nee, er is iemand letterlijk actief bezig geweest om een manier te zoeken om de gebruikerservaring te verkloten... Het mag blijkbaar niet te goed werken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavano
De app is wat je kon verwachten. Leuk voor de slaapkamer, maar niet te leuk want het mag geen volwaardig alternatief zijn voor een normale settopbox.

- Mindere beeldkwaliteit.
- Geen surround sound
- layout/structuur en videospeler die de standaarden van Apple negeert waardoor Ziggo bedieningsfuncties en bedieningsgemak doelbewust laag heeft kunnen houden.

Iets met een gegeven paard... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
meesje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:34:
[...]

We mogen in ieder geval nog hoop hebben op beter beeld en geluid, want Ziggo heeft aangegeven dat dit beta software is. Natuurlijk kan dit een ‘verschuil’ strategie zijn, maar het kan ook zomaar een bewuste opbouw keuze zijn. Eerst kijken welke effect dit heeft op de infrastructuur en daarna wellicht upgraden. Laten we van dat laatste maar uitgaan. ;)
Ga daar maar vanuit. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ik heb toch aardig last van stutter met de ZiggoGo app op de ATV 4K. Merk het met name bij tickers (die lopende balkjes onderaan je TV, met bv aandelenkoersen). De ATV op 50 Hz gezet, maar maakte niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
mavano schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:58:
Ik heb de hub en het werkt ook niet met Bluetooth...Sowieso is het voor mij een raadsel hoe het überhaupt mogelijk is dat het niet werkt. De select knop in het harmony profiel is identiek aan een klik/tap op het touchpad. Dat werkt altijd in alle apps die ik ooit heb gebruikt.Tijdens het navigeren in de ziggo app werkt het ook gewoon:

Start stream -> klik/tap touchpad -> Dat werkt met select op de harmony ook.
Zap tijdens stream -> klik/tap touchpad -> Dat werkt met select op de harmony niet...

Je kan ook zappen door naar boven of beneden te swipen. Werkt niet met harmony. Maar als ik op de apple remote klik werkt up/down op de harmony ineens wel om te zappen. Maar goed, ze hebben het onmogelijk gemaakt om in dat menu te komen zonder apple remote. :X

Het is niet eens een feature die ze weigeren aan te zetten. Nee, er is iemand letterlijk actief bezig geweest om een manier te zoeken om de gebruikerservaring te verkloten... Het mag blijkbaar niet te goed werken :/
Inderdaad. Helaas, Ziggo weet de "one remote that rules them all" ervaring goed om zeep te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:53
Heb me speciaal deze gekocht One For All Streamer Urc7935 omdat apple tv er mee te bedienen.
Maar Ziggo helpt weer alles om zeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zappen jullie in de Ziggo Go app met de standaard Apple remote? De enige optie die ik ken, is tijdens een live stream op de touch pad te klikken en dan naar beneden/boven te swipen. Zijn er nog andere opties (tijdens de live stream)? Via de tv guide kan natuurlijk ook, maar dat zie ik niet als zappen.

Elke dag merk ik op dat de eerste keer opstarten van de Ziggo Go app vrij lang duurt. Hebben jullie dezelfde ervaring?
Verder heb ik een paar keer gemerkt dat er twee geluidssporen door elkaar lopen: eentje van mijn gekozen zender en eentje die gelijk start (meest bekeken?).

Los van wat mindere beeldkwaliteit, vind ik het nog steeds super om nu alles via de atv te doen met de Apple remote. Ik heb trouwens een simpele setupinstructies (tv + atv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
the-body schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:40:
Ik heb toch aardig last van stutter met de ZiggoGo app op de ATV 4K. Merk het met name bij tickers (die lopende balkjes onderaan je TV, met bv aandelenkoersen). De ATV op 50 Hz gezet, maar maakte niet veel uit.
Bij welke zender/uitzending heb je dit geconstateerd? Dat wil ik ook wel eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

meesje schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Bij welke zender/uitzending heb je dit geconstateerd? Dat wil ik ook wel eens testen.
RTLZ is het heel duidelijk bij. Op de ZiggoGo app via de Shield Android TV werkt het een stuk beter bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
the-body schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:34:
[...]

RTLZ is het heel duidelijk bij. Op de ZiggoGo app via de Shield Android TV werkt het een stuk beter bij mij.
Net even getest met een aflevering van RTL Z Nieuws, maar bij mij zijn er geen noemenswaardige stutters. Om de zoveel tijd een klein ‘hikje’. Overigens hetzelfde op iOS. Mijn ATV staat ingesteld op 1080p@50hz welke overgenomen wordt door de tv. Staan je tv en atv wel op hetzelfde aantal hz ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
@meesje Gisteren ook weer audiosporen. Die van de zender die achter het menu speelde en die van de opname die ik aanzette.
Ook al een paar keer de melding gehad dat ik het max aantal schermen bereikt heb. Hoe dan? Ik ben alleen!!!
Heeft nog VEEEEL verbetering nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:54:
@meesje Gisteren ook weer audiosporen. Die van de zender die achter het menu speelde en die van de opname die ik aanzette.
Ook al een paar keer de melding gehad dat ik het max aantal schermen bereikt heb. Hoe dan? Ik ben alleen!!!
Heeft nog VEEEEL verbetering nodig.
Ja, volgens mij zit er een redelijke bug in mbt het automatisch afspelen (‘momenteel meest bekeken’). Vandaag zat in de tv guide en op een gegeven moment werd er geluid afgespeeld...
De max aantal schermen melding heb ik gisteren wel een paar keer gezien, maar vandaag nog niet.
Deze twee dingen zijn echte bugs.
Verder is 1080p wel wenselijk (ook al zie ik op 4m afstand echt geen verschil meer tussen 720p en 1080p). En jij en andere tweakers hebben de wens voor beter geluid.
Ook al zijn er bugs en wat wensen, toch maak ik op dit moment met plezier gebruik van de app. De Next box kan op marktplaats. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavano
meesje schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:48:
Hoe zappen jullie in de Ziggo Go app met de standaard Apple remote? De enige optie die ik ken, is tijdens een live stream op de touch pad te klikken en dan naar beneden/boven te swipen. Zijn er nog andere opties (tijdens de live stream)? Via de tv guide kan natuurlijk ook, maar dat zie ik niet als zappen.
Je hoeft niet eerst op het touch pad te klikken. Je kan met omhoog/omlaag swipen meteen andere kanalen selecteren. Maar je moet ook dan wel weer klikken om het kanaal te starten. Je kan niet echt 'zappen' waarbij je met 1 handeling/klik naar het volgende/vorige kanaal gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:39
mavano schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Je hoeft niet eerst op het touch pad te klikken. Je kan met omhoog/omlaag swipen meteen andere kanalen selecteren. Maar je moet ook dan wel weer klikken om het kanaal te starten. Je kan niet echt 'zappen' waarbij je met 1 handeling/klik naar het volgende/vorige kanaal gaat.
Dan vraag je je toch echt af of al de beta-testers hebben liggen slapen...? Of dat het team wat de app heeft ontwikkeld bewust een kreupel appje in elkaar geflanst hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mavano schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Thanks! Dat bespaart weer een klik, je kunt inderdaad gelijk swipen. Je ziet gelukkig wel elke keer een miniatuur van de uitzending. Ik denk niet dat het zappen op een andere manier geïmplementeerd kan worden gezien het minimalistische design van de remote en gevoeligheid van het touchpad. Als je nu per ongeluk verkeerd klikt op het touchpad, loop je niet het risico dat er gelijk van zender wordt gewisseld. In mijn ogen een goede keuze, er zijn genoeg gebruikers die niet goed overweg kunnen met de touchpad.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 03-07-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vj_slof schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:41:
[...]

Dan vraag je je toch echt af of al de beta-testers hebben liggen slapen...? Of dat het team wat de app heeft ontwikkeld bewust een kreupel appje in elkaar geflanst hebben...
Kun je toelichten wat er kreupel is aan de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:39
meesje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Kun je toelichten wat er kreupel is aan de app?
De 10 minuten dat ik ermee heb gewerkt stoorde ik me er aan dat het zappen dus best omslachtig gaat. Ook de gids is lomp groot en standje grootmoeder kan het goed lezen. Een mogelijkheid om de gids als lijst in een klein lettertype te krijgen zal wel fijn zijn.

Zappen met extern remote zoals Logitech Harmony of via HDMI-CEC protocol graag...

Als ze willen kunnen ze het. Maar een goede app uitbrengen zal de verhuur van hun standaard TV-ontvangers wel sterk beconcurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vj_slof schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:55:
[...]

De 10 minuten dat ik ermee heb gewerkt stoorde ik me er aan dat het zappen dus best omslachtig gaat. Ook de gids is lomp groot en standje grootmoeder kan het goed lezen. Een mogelijkheid om de gids als lijst in een klein lettertype te krijgen zal wel fijn zijn.

Zappen met extern remote zoals Logitech Harmony of via HDMI-CEC protocol graag...

Als ze willen kunnen ze het. Maar een goede app uitbrengen zal de verhuur van hun standaard TV-ontvangers wel sterk beconcurreren.
Het zappen vind ik zelf wel meevallen. Tijdens een live uitzending naar boven/beneden swipen en dan eventueel een klik. Zoals hiervoor aangegeven vind ik het een juiste design keuze dat het swipen niet direct resulteert in het veranderen van zender (maar eerst met een klik bevestigd moet worden). Niet iedereen is even bedreven met de standaard remote.

De grootte van de tv gids vind ik wel fijn bij een 50 inch tv en 4 meter kijkafstand. In mijn ogen hebben ze een goede app ontwikkeld, want deze volgt dezelfde structuur als bij de Next box en de Go app (op iOS).

Wat betreft externe remotes, daar heb ik geen ervaring mee. Ziggo ondersteunt de standaard remote volledig en heeft binnen die mogelijkheden keuzes gemaakt. Volgens mij zijn nu de externe remotes leveranciers aan zet voor ondersteuning. Zij moeten nu de vertaling gaan maken dat de P+/P- buttons resulteren in een naar boven/beneden swipe.

Zelf ben ik happy met de standaard remote: met 1 druk op de knop ATV en TV aan/uit. Volume gaat ook via de standaard remote. De Next box is al een paar dagen niet aan geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavano
meesje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:26:
[...]

Wat betreft externe remotes, daar heb ik geen ervaring mee. Ziggo ondersteunt de standaard remote volledig en heeft binnen die mogelijkheden keuzes gemaakt. Volgens mij zijn nu de externe remotes leveranciers aan zet voor ondersteuning. Zij moeten nu de vertaling gaan maken dat de P+/P- buttons resulteren in een naar boven/beneden swipe.
Zeker niet! Er hoeft niks ondersteund te worden.

Dit heeft niks met implementeren van functies of keuzes binnen mogelijkheden te maken. AppleTV ondersteunt universele remotes en (vrijwel) alle gestures en kliks zijn te koppelen. https://support.apple.com/en-gb/guide/tv/atvb0410f604/tvos. Zowel via IR als via Bluetooth. De Logitech harmony hub ondersteunt beide en daarmee heb ik altijd alle functies van alle apps kunnen bedienen.

Je kan met een universele remote van 5 euro bij de action gewoon de gestures leren via de systeeminstellingen. Bij alle apps zal dit altijd werken. Bij Ziggo werkt het ook gewoon. In het menu. Maar tijdens een stream ineens niet meer. Dit is een bewuste actie van Ziggo geweest om het uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mavano schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:26:
[...]

Dit heeft niks met implementeren van functies of keuzes binnen mogelijkheden te maken. AppleTV ondersteunt universele remotes en (vrijwel) alle gestures en kliks zijn te koppelen. https://support.apple.com/en-gb/guide/tv/atvb0410f604/tvos. Zowel via IR als via Bluetooth. De Logitech harmony hub ondersteunt beide en daarmee heb ik altijd alle functies van alle apps kunnen bedienen.

Je kan met een universele remote van 5 euro bij de action gewoon de gestures leren via de systeeminstellingen. Bij alle apps zal dit altijd werken. Bij Ziggo werkt het ook gewoon. In het menu. Maar tijdens een stream ineens niet meer. Dit is een bewuste actie van Ziggo geweest om het uit te zetten
Helder! Zoals ik al aangaf, ik heb er geen ervaring mee. Destijds werkte bv Harmony niet goed met de Next box. Toen moest Logitech aan de slag.

Je wilt dus niet met de P+/P- door de zender zappen, maar met de cursor toetsen? Dat werkt dus kennelijk niet voor het zappen? Zo ja, dan is dat inderdaad vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2024
vj_slof schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Ouderwets TV kijken is natuurlijk ook voor grootmoeder.
Zappen is toch ook niet relevant meer met al die content keuze. Je scrolt toch door de lijst met programma's die bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:16
mavano schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:26:
[...]

Even een vraag terzijde. Hoe kan ik thuisknop ingedrukt toets van het bedieningspaneel koppelen aan mijn Logitech Harmony? Bvd.

Ik heb dit al geprobeerd onder de opname knop via de Logitech Harmony app. Helaas zonder succes.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 03-07-2020 14:12 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Pagina: 1 ... 88 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.