Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mr. Freeze schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:51:
[...]

@RicoK laat die hele 4th gen maar achterwege, koop gewoon de 4K voor die paar tientjes extra, de mijne was tweedehands 110 euro, en die prijs kom je vaker tegen op MP.
Alleen goed uitkijken, want 90% van de advertenties van een aTV 4k zijn van fraudeurs... Toen ik er eentje zocht afgelopen jaar was het verdachte verkoper na verdachte verkoper (dus al geblokkeerd door MP nadat ze al wat mensen hebben opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:23

Mr. Freeze

¡GO!

The Inquisitor schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:59:
[...]

Alleen goed uitkijken, want 90% van de advertenties van een aTV 4k zijn van fraudeurs... Toen ik er eentje zocht afgelopen jaar was het verdachte verkoper na verdachte verkoper (dus al geblokkeerd door MP nadat ze al wat mensen hebben opgelicht.
Natuurlijk, maar dat geldt voor alles op MP. Met een dosis gezond verstand en vooral op de ervaringen van andere gebruikers letten. Bij iemand die al jaren actief is met diverse positieve ervaringen durf ik wel aan te bellen hoor ;-)

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mr. Freeze schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:02:
[...]

Natuurlijk, maar dat geldt voor alles op MP. Met een dosis gezond verstand en vooral op de ervaringen van andere gebruikers letten. Bij iemand die al jaren actief is met diverse positieve ervaringen durf ik wel aan te bellen hoor ;-)
Bij sommige categorieën is het alleen een stuk drukken met fraudeurs... en dit is precies zo'n categorie. Zelfs accounts van enkele jaren oud met goede reviews worden tegenwoordig gehackt en gekocht, dus dat zegt ook weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Apple TV is een mooi apparaat, maar erg jammer dat de BBC app geen ondertiteling ondersteunt. Soms ben ik lui en wil ik gewoon Engelse ondertitels lezen maar dat kan dus niet :( Schijnt een technische beperking bij BBC zelf te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@RicoK Als het de categorie is "ik moet en wil het nu hebben", dan inderdaad via een betrouwbare advertentie op MP een 4K aanschaffen. Maar als het valt in de categorie "het is geen ramp als ik een maand/twee maanden moet wachten" zou ik even geduld hebben op de ATV5 (of hoe die dan ook gaat heten). Volgens de laatste geruchten schijnt deze ook een andere ab te krijgen. Bij een nieuwe ATV is mijn verwachting dat de 4K nog even in het assortiment blijft voor een lagere prijs dan huidig, en de oude ATV4 verdwijnt.

Natuurlijk het blijven allemaal geruchten. Wanneer een product van Apple is gepresenteerd, zijn er al weer specs bekend van de opvolger. ;) Nu vind ik dat de geruchten zich in een aardig concreet stadium bevinden; in de broncode van iOS zijn modelnummers terug te vinden. Idem voor bv de HomePod. De ATV4 en de HomePod, maar ook de oude iPhone 6, hebben alle de A8 cpu. Op een gegeven moment wordt het denk ik niet meer rendabel om deze te blijven produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 17:48
@Mr. Freeze De advertentie die jij daar aanhaalt is een fake, lees: oplichter, deze verkoper gaat met dezelfde tekst en foto's verder onder een andere naam nadat zijn eerdere naam/account werd geblokkeerd door Marktplaats.

@The Inquisitor Yes, zeker 90% van de aanbieders heeft minder goede bedoelingen in de zin. Nadat ik de laatste jaren 2x ben opgelicht, door mijn eigen naïviteit, denk eeeuh hoop ik door de wol geverfd te zijn en de fraudeurs er inmiddels zo uit te kunnen pakken.
'Ze' hebben wel een handigheidje ontdekt door geen 1 of 2 dagen account meer te hebben, maar al een grote/lange staat van dienst. Hoe? Geen idee. Maar vooralsnog hebben 'zij' ondanks hun lange staat van dienst nog geen enkele beoordeling gehad of gegeven. Dit wordt hun volgende stap om nog 'betrouwbaarder' over te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@meesje Geduld, ja, dat is puntje...... Ik overweeg, zoals ik eerder aangaf, om zelfs/dan maar een Android TV Boxje, zoals een Xiaomi Box S, voor enkele tientjes te gaan halen om de tijd te overbruggen. Het is feitelijk alleen bedoeld om 's avonds nog even een stukje film te kijken vanaf mijn NAS. Maar ja, het bloed blijft kruipen he.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@RicoK OK, excuses dan voor dit verkeerde voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Mr. Freeze schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:29:
@RicoK OK, excuses dan voor dit verkeerde voorbeeld.
Geen probleem ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RicoK schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:28:
@meesje Geduld, ja, dat is puntje...... Ik overweeg, zoals ik eerder aangaf, om zelfs/dan maar een Android TV Boxje, zoals een Xiaomi Box S, voor enkele tientjes te gaan halen om de tijd te overbruggen. Het is feitelijk alleen bedoeld om 's avonds nog even een stukje film te kijken vanaf mijn NAS. Maar ja, het bloed blijft kruipen he.....
Neeeeee....... geen Android, ik heb een Google Home Mini en dat voelt al verkeerd. :+
De GH wordt ook gelijk omgeruild als er een soort van HomePod Mini op de markt komt. Hmmm, dus eigenlijk is de GH ook ter overbrugging...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:17

amphora

Websites & Fotografie

Ben ik de enige die het merkt dat YouTube op de atv nogal lage kwaliteit video heeft tegenwoordig?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
amphora schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:12:
Ben ik de enige die het merkt dat YouTube op de atv nogal lage kwaliteit video heeft tegenwoordig?
Dat hebben ze gedaan als coronamaatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
richard-5 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:47:
Vraagje, ik heb sinds een tijdje een Apple TV 4K ter vervanging van een Apple TV 3. Stukken beter in gebruik maar ik heb een probleem met de Remote. Als ik hem uit de standby haal dan scrolt hij continue naar rechts, alsof iemand de knop/touchpad ingedrukt houd. Dit is weg als ik een app open, zoals de TV+ app. Echter terug in het hoofdmenu is het weer terug. Enige workaround is een restart van de Apple TV. Zijn er anderen die dit probleem herkennen en is er een betere oplossing dan herstarten?
Heb je een game controller?

Dit doet mijn Apple TV namelijk ook Waneer de game controle bijna leeg is maar wel verbonden is.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Tartarus schreef op donderdag 30 april 2020 @ 06:00:
[...]

Dat hebben ze gedaan als coronamaatregel.
Dat Netflix dat deed wist ik. Maar YouTube wist ik nog niet.
Vreemd genoeg via de iPhone app en dan Airplay geeft veel betere kwaliteit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Hmm. Krijg net een mail van Ziggo dat ze Ziggo Go voor de Apple TV gaan testen. Gaat nu toch echt gebeuren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:53:
Neeeeee....... geen Android, ik heb een Google Home Mini en dat voelt al verkeerd. :+
De GH wordt ook gelijk omgeruild als er een soort van HomePod Mini op de markt komt. Hmmm, dus eigenlijk is de GH ook ter overbrugging...... :)
Recentelijk, een erg mooie tweede ATV 4K weten te bemachtigen via Marktplaats voor een faire prijs. Weliswaar een 32GB, maar omdat ik op de slaapkamer toch geen games en andere grote apps installeer, heb ik hier meer dan genoeg aan. Eigenlijk gebruik ik alleen Infuse Pro :) .
Het is een genot om ook op de tweede ATV dezelfde gebruikerservaring te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Laatst online: 09:39
OllieMongollie schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:04:
Hmm. Krijg net een mail van Ziggo dat ze Ziggo Go voor de Apple TV gaan testen. Gaat nu toch echt gebeuren :)
heel benieuwd :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik ook, gelijk aangemeld! Hopelijk mag ik mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kreeg m hier ook, hou je wel in de gaten dat je akkoord bent gegaan met de NDA? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:40

Yucko

One clown to rule them all !

hebben jullie je ooit ergens aangemeld voor het testen van een dergelijke app?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb die mail nog niet gekregen. Doe wel mee met de test voor de app op Android TV (heb een Shield) maar zou heel graag via de ATV willen kijken.

Heb je een linkje voor ons waar je je aan kunt melden?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
Ach, na 5 jaar lang leugens heb ik geen interesse meer. Rare toko die absoluut niet naar klanten luistert, iedereen het leven zuur maakt die wil concurreren met ze. Zo’n waanzinnig smerig bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieMongollie
DennusB schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:44:
[...]

Kreeg m hier ook, hou je wel in de gaten dat je akkoord bent gegaan met de NDA? :P
Jup. Dus vanaf nu mondje dicht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xoniq schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:13:
[...]

Ach, na 5 jaar lang leugens heb ik geen interesse meer. Rare toko die absoluut niet naar klanten luistert, iedereen het leven zuur maakt die wil concurreren met ze. Zo’n waanzinnig smerig bedrijf.
M.i. mag dergelijk taalgebruik best onderbouwd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
meesje schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:39:
[...]

M.i. mag dergelijk taalgebruik best onderbouwd worden...
Oh sorry, je bent geen vaste lezer van nieuwsberichten op Tweakers.net? Waar Ziggo zich in alle bochten wurmt om concurrentie op de kabel tegen te gaan, om de monopolie te behouden? En zichzelf zo duur neerzetten op plekken waar mensen niet anders kunnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17
xoniq schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Oh sorry, je bent geen vaste lezer van nieuwsberichten op Tweakers.net? Waar Ziggo zich in alle bochten wurmt om concurrentie op de kabel tegen te gaan, om de monopolie te behouden? En zichzelf zo duur neerzetten op plekken waar mensen niet anders kunnen.
Prima discussie, maar niet voor dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

xoniq schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Dat noemen ze kapitalisme. Ziggo is echt niet de enige die probeert zoveel mogelijk uit de middelen te halen die er zijn. Als ik weet ik veel hoeveel miljoen/miljard in een kabel netwerk investeer wil ik dat ook niet zomaar open gooien. Het zou ze sieren als ze wat 'liever' zouden zijn maar dat kan je natuurlijk wel vergeten. Net als bij ieder telecom bedrijf. Of ander groot bedrijf.
418O2 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:42:
[...]

Prima discussie, maar niet voor dit topic.
Eens... Ik laat het hier ook maar bij ;)

[ Voor 11% gewijzigd door amphora op 06-05-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Is dit een grap, want de klantenservice weet van niets. Ik loop al twee jaren te mopperen over het ontbreken van een Ziggo Go app voor de ATV, en ik zou daarom erg graag mee willen doen aan deze test. Iemand een idee waar ik mij kan melden?Zoals gezegd; de klantenservice heb ik zojuist gesproken en weet van niets...

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:46
Nee geen grap :-)
Alleen het Ziggo klantpanel heeft deze gekregen. Zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaMDt52WqyuCuOT1TBBGKIAysQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bsi2RyGHBYfpuQShJadiruOs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Darklance op 06-05-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Darklance schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:28:
[Afbeelding]
Hoewel ik geen lid ben van dat panel wel blij mee wetende dat er toch een app zit aan te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Freeze op 06-05-2020 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Aanmelden voor Ziggo Klantpanel kan hier: http://survey.usabilla.com/live/s/5afe8e9360c4c656c6363cd0
Geen garantie natuurlijk dat je wordt toegelaten en/of uitnodiging krijgt voor ATV App. En je moet een account hebben op https://community.ziggo.nl/

[ Voor 14% gewijzigd door amphora op 06-05-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

amphora schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:49:
Aanmelden voor Ziggo Klantpanel kan hier: http://survey.usabilla.com/live/s/5afe8e9360c4c656c6363cd0
Geen garantie natuurlijk dat je wordt toegelaten en/of uitnodiging krijgt voor ATV App. En je moet een account hebben op https://community.ziggo.nl/
Ik heb mij zojuist aangemeld, bedankt voor de info! En nu afwachten helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht ook op een uitnodiging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 19:04
Darklance schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:28:
[Afbeelding]
Iemand heeft zicht niet gehouden aan de NDA :X Staat nog duidelijk in de mail zelf ook :+ 8)7

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 15:20
gekke-gerrit schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Iemand heeft zicht niet gehouden aan de NDA :X Staat nog duidelijk in de mail zelf ook :+ 8)7
Waarom ze geen BETA versie opzetten is mij een vraag ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 19:04
Albert020 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Waarom ze geen BETA versie opzetten is mij een vraag ???
Inderdaad, met een Testflight link had ik zo meegedaan... maar ik ben nou niet zo'n ziggo fan dat ik me ga aanmelden voor een testpanel of iets dergelijks

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Laatst online: 09:39
gekke-gerrit schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:44:
[...]

Inderdaad, met een Testflight link had ik zo meegedaan...
Deed NLZIET toen ook was ideaal!

[ Voor 5% gewijzigd door Nick25 op 06-05-2020 16:45 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17
gekke-gerrit schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:44:
[...]

Inderdaad, met een Testflight link had ik zo meegedaan... maar ik ben nou niet zo'n ziggo fan dat ik me ga aanmelden voor een testpanel of iets dergelijks
Zij hebben er niets aan als je niet bereidt bent om feedback te geven natuurlijk. Vind het wel een slimme manier om er voor te zorgen dat je de luiste mensen er uit vist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
gekke-gerrit schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Het is nog de uitnodiging, op dat moment ben je nog niet akkoord met de uitnodiging, dus nog geen NDA aangeboord. (Nu hopen dat iemand een publieke TestFlight URL lekt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 12:40

Yucko

One clown to rule them all !

zoals op de FP reeds gezegd, beetje onzin dat het alleen werkt via een Ziggo internetlijn.

De Ziggo GO app op mijn telefoon/tablet werkt vanaf elke internetverbinding, zelfs het buitenland .. dus waarom hier ineens door de contentleveranciers beperkingen opgelegd zouden zijn :?

Accountsharing lijkt me een non-argument want in tegenstelling tot het accountsharing via smartcards zitten er veel grotere risico's aan accountsharing via de app. De login is nl. dezelfde als voor MijnZiggo. Derden zouden op die manier dus bv. aanvullende pakketten kunnen afsluiten op kosten van de accounthouder.

@xoniq jij hebt toch geen interesse meer, dus waarom zit je te wachten op de een Testflight url? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Yucko op 07-05-2020 06:42 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:33
Heb ook de uitnodiging ontvangen om de AppleTV app te testen. Hopelijk ben ik één van de gelukkigen! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Yucko schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 06:41:
zoals op de FP reeds gezegd, beetje onzin dat het alleen werkt via een Ziggo internetlijn.

De Ziggo GO app op mijn telefoon/tablet werkt vanaf elke internetverbinding, zelfs het buitenland .. dus waarom hier ineens door de contentleveranciers beperkingen opgelegd zouden zijn :?

Accountsharing lijkt me een non-argument want in tegenstelling tot het accountsharing via smartcards zitten er veel grotere risico's aan accountsharing via de app. De login is nl. dezelfde als voor MijnZiggo. Derden zouden op die manier dus bv. aanvullende pakketten kunnen afsluiten op kosten van de accounthouder.

@xoniq jij hebt toch geen interesse meer, dus waarom zit je te wachten op de een Testflight url? ;)
Ik zal het niet meer gebruiken (ik kijk geen TV meer) maar voor m’n vriendin zal t prima zijn, hoef ik niet telkens die decoder aan te sluiten als ze tv wil kijken. (Gebrek aan beschikbare HDMI poorten op m’n tv uit 2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:38

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Rivanov schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 07:16:
Heb ook de uitnodiging ontvangen om de AppleTV app te testen. Hopelijk ben ik één van de gelukkigen! :)
Kreeg je die gisteren, net als de eerdere mensen in dit topic? Of vandaag?

Ik heb er nog geen binnen, maar hoop dat er nog meer uitgestuurd worden :X

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:33
Ulster Seedling schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:49:
[...]

Kreeg je die gisteren, net als de eerdere mensen in dit topic? Of vandaag?

Ik heb er nog geen binnen, maar hoop dat er nog meer uitgestuurd worden :X
Gisterochtend om 11:01 om exact te zijn. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jarenlang al zitten wachten op die appletv app. Jaren ook al ziggo gebruiker, maar sinds vorig jaar alleen nog ziggo tv. Internet via lokale glasvezel coöperatie. Jammer, geen optie meer voor mij dus. Maar wel retesnel internet, dat dan weer wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:54:
[...]

Zij hebben er niets aan als je niet bereidt bent om feedback te geven natuurlijk. Vind het wel een slimme manier om er voor te zorgen dat je de luiste mensen er uit vist.
De luiste mensen zijn wel meest efficiëntste die doen net genoeg met minimale inspanning 😅
Maar juist door TestFlight te gebruiken kan een tester met 1 druk op de knop problemen of verbeter puntjes melden. Een Testflight vol luie mensen levert veel meer bruikbare data op dan suggestieve vragen lijst.
Ik doe aan heel veel Test-flights mee juist omdat zo makkelijk is.
Zie wat je allemaal mee krijgt als app bouwer.

https://testflight.apple.com/#giving-feedback

En voor tester is het super simpel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4LosRfs_Dn_dVUfRvQnCUG4SBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4nShVxVgAVpfOE1MWwKrYy9j.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeL9QEKGNbIIKgoab7Qzs74YnaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qWCblqAV9SGXobwp886Suu33.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_GdY4vhsuuTxPW4WiTHy9nPVSQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MKZpNgQJuA8104yIoJsY9dCB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door xbeam op 08-05-2020 03:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ziggo gaat ook gewoon testflight gebruiken hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akaash00
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-09 16:35
amphora schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:22:
Ziggo gaat ook gewoon testflight gebruiken hoor.
Als dat zo is, deel de TestFlight link wanneer die beschikbaar is🤐😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

akaash00 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:53:
[...]

Als dat zo is, deel de TestFlight link wanneer die beschikbaar is🤐😬
Eh... Nee?
Niet alle testflight links zijn openbaar. Het gaat juist vaak op uitnodiging. Oftewel de developer geeft aan welke iCloud accounts toegang krijgen. Ziggo vraagt testers dan ook vooraf om hun emailadres en voegen die (hopelijk) toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies. Ik test Infuse Pro met mijn persoonlijke account. Dat is niet overdraagbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
amphora schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:01:
[...]

Eh... Nee?
Niet alle testflight links zijn openbaar. Het gaat juist vaak op uitnodiging. Oftewel de developer geeft aan welke iCloud accounts toegang krijgen. Ziggo vraagt testers dan ook vooraf om hun emailadres en voegen die (hopelijk) toe.
Vragen ze je e-mail adres of je iCloud adres?
Dat zijn voor veel mensen 2 verschillende dingen. Waar van er voor e-mail gebruiken en de ander altijd zijn vergeten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:12
Waarschijnlijk vragen ze het e-mail adres wat bij je Apple ID hoort en dat hoeft niet perse je iCloud adres te zijn.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ikweethetbeter schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:33:
Precies. Ik test Infuse Pro met mijn persoonlijke account. Dat is niet overdraagbaar.
Same, is gelocked aan je Apple ID, waardoor ik deze wel op mijn iPhone en Apple TV kan koppelen, maar niet op de iPad (vrouw haar Apple ID).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Is er al iemand de Ziggo-Go app aan het testen op de ATV? Ik ben erg benieuwd wat de eerste echte ervaringen zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dev0o schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:37:
Is er al iemand de Ziggo-Go app aan het testen op de ATV? Ik ben erg benieuwd wat de eerste echte ervaringen zijn!
Degene die aan het testen zijn, mogen niks zeggen. Je hoeft dus niet echt een antwoord te verwachten. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:36
Ik hoop dat het nu echt heel snel gaat gebeuren met de Ziggo app, heel veel mensen wachten hier al jaren lang op en het zou voor mij zoveel makkelijker zijn om alles via de Apple TV te kunnen doen. Nou ja, bijna alles want gelukkig heb ik ook nog een UHD Blu-ray speler waar ik zeer tevreden over ben, met superieure beeldkwaliteit waar ook de Apple TV (nog) niet aan kan tippen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ptrv schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:53:
Ik hoop dat het nu echt heel snel gaat gebeuren met de Ziggo app, heel veel mensen wachten hier al jaren lang op en het zou voor mij zoveel makkelijker zijn om alles via de Apple TV te kunnen doen. Nou ja, bijna alles want gelukkig heb ik ook nog een UHD Blu-ray speler waar ik zeer tevreden over ben, met superieure beeldkwaliteit waar ook de Apple TV (nog) niet aan kan tippen.
O, de Apple TV 4K kan met gemak de kwaliteit leveren die je UHD BD speler levert! Maar dan moet je wel appels met appels vergelijken, een streaming provider zoals Netflix gebruikt zware compressie, terwijl die bij een BD bijna afwezig is.

Speel met Infuse Pro maar eens een BD50 image af, dat ziet er zeer goed uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:34:
[...]

O, de Apple TV 4K kan met gemak de kwaliteit leveren die je UHD BD speler levert! Maar dan moet je wel appels met appels vergelijken, een streaming provider zoals Netflix gebruikt zware compressie, terwijl die bij een BD bijna afwezig is.

Ik denk dat @ptrv met ‘niet aan tippen’ bedoelt dat de streams via bv Netflix of iTunes niet de kwaliteit hebben van een 4K disc (fysiek of op NAS). De ATV is inderdaad krachtig genoeg om dat goed te kunnen verwerken.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 14-05-2020 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@meesje
Dat was inderdaad mijn achterliggende boodschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 14:59
meesje schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:53:
[...]

Degene die aan het testen zijn, mogen niks zeggen. Je hoeft dus niet echt een antwoord te verwachten. ;)
Zeggen of het werkt of niet en in hoeverre de app 'af' voelt moet wel kunnen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B-Force schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:08:
[...]

Zeggen of het werkt of niet en in hoeverre de app 'af' voelt moet wel kunnen toch?
Ik vermoed dat dat ook niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:36
ikweethetbeter schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:34:
[...]

Ja dat zal inderdaad wel, daar had ik even niet aan gedacht omdat ik de Apple TV alleen gebruik om te streamen en dan eigenlijk alleen Apple TV+ en films die ik huur/koop. Nauwelijks of geen Netflix aangezien ik dit toch steeds meer ben gaan beschouwen als een B-merk, zowel qua kwaliteit van de content als qua streaming kwaliteit, maar dat is mijn persoonlijke mening.

En ik was inderdaad even vergeten dat er mensen zijn die de Apple TV ook gebruiken om een disk image van een blu-ray af te spelen. Ik denk er nooit aan dat het apparaat dat ook kan omdat ik het dus alleen maar gebruik om te streamen vanaf het net en er zijn hier natuurlijk ook mensen die blu-ray's afspelen waar ze een kopie van hebben gemaakt, of - naar ik de indruk krijg - disk images die van een vrachtwagen zijn gevallen. Ik twijfel er niet aan dat het de Apple TV ook prima lukt om dat af te spelen in hoge kwaliteit.

Dat gezegd hebbende, als het gaat om de appels en peren kwaliteit, mede als gevolg van de compressie en de bitrate van zeg Blade Runner 2049 gestreamed via de ATV dan wel bekeken vanaf een 4K UHD blu-ray, kan ik uit eigen ervaring zeggen dat die laatste presentatie er toch echt een stukje strakker uitziet :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OllieMongollie
Heb de Ziggo app net geïnstalleerd. Zal er, vanwege de NDA, maar niet te veel inhoudelijk over zeggen, maar het werkt eigenlijk vlekkeloos. Beeldkwaliteit is super. Ik heb beneden een 4k staan en dat ziet er op het eerste gezicht ook perfect uit. We gaan maar eens een paar dagen via de app kijken, in plaats van CI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OllieMongollie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:57:
Heb de Ziggo app net geïnstalleerd. Zal er, vanwege de NDA, maar niet te veel inhoudelijk over zeggen, maar het werkt eigenlijk vlekkeloos. Beeldkwaliteit is super. Ik heb beneden een 4k staan en dat ziet er op het eerste gezicht ook perfect uit. We gaan maar eens een paar dagen via de app kijken, in plaats van CI.
Hopelijk zijn er weinig bevindingen en wordt de app snel uitgerold. Ik ben erg benieuwd hoe de app werkt met het Ziggo Next platform (opnames in de cloud). Ik heb zo'n vermoeden dat dat net zo goed werkt als via de Go app op je iPad/iPhone.

Het lijkt me erg gaaf als ik straks alles via de Apple TV kan gaan doen: regulier tv kijken, streaming diensten, vanaf je NAS streamen, etc. Alles via de afstandsbediening van de ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://9to5mac.com/2020/...al-engine-5-demo-mac-ios/
Naast sneller cpu en meer opslag bevestigt bovenstaande voor mij extra dat Apple de ATV meer en meer wil gaan neerzetten als een game console.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:12
Infuse 6.4 is sinds een paar dagen beschikbaar.
Je kan nu Emby of Jellyfish gebruiken als contentserver in Infuse.
Daarnaast zijn er HDR-tags en beoordelingen beschikbaar bij films en series.
Releasenotes zijn hier beschikbaar: https://firecore.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Is een Apple TV uberhaupt nog nodig als je zou kunnen casten van iPhone naar Airplay-supported TV?
Ik denk aan InFuse, TV apps, netlifx.

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nindustries schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:56:
Is een Apple TV uberhaupt nog nodig als je zou kunnen casten van iPhone naar Airplay-supported TV?
Ik denk aan InFuse, TV apps, netlifx.
Foei! In dit topic ga je toch niet 'casten' gebruiken? :+ Het is 'airplayen'! Kent VanDale dit al? ;)
Airplayen is inderdaad een optie. Zelf vind ik een ATV met een afstandsbediening fijner, omdat je dan sneller even een serie/film kan pauzeren.
Destijds was Airplay niet altijd goed geïmplementeerd in sommige apps. In principe zou de stream door moeten gaan als je device in slaapstand gaat, maar bij sommige apps stopte dan gelijk de stream. Of dit nog steeds zo is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 14:59
meesje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:05:
[...]

Foei! In dit topic ga je toch niet 'casten' gebruiken? :+ Het is 'airplayen'! Kent VanDale dit al? ;)
Airplayen is inderdaad een optie. Zelf vind ik een ATV met een afstandsbediening fijner, omdat je dan sneller even een serie/film kan pauzeren.
Destijds met Airplay was dit concept niet altijd goed geïmplementeerd in sommige apps. In principe zou de stream door moeten gaan als je device in slaapstand gaat, maar bij sommige apps stopte dan gelijk de stream. Of dit nog steeds zo is, dat weet ik niet.
Ik ben het hiermee eens, ik blijf op de bank of in bed een AB toch fijner vinden om iets aan te sturen dan een telefoon. Wellicht in de toekomst niet meer, maar voorlopig kan dit nog niet tippen aan de combi ' overzicht op scherm' en 'bedienen zonder te hoeven kijken op een glasplaatje'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
Goed punt, maar ik vrees dat de meeste tv zenders nog geen aTV app beschikbaar hebben in Belgie...
Ik merk wel dat ik de aTV kan gebruiken als homekit hub ook, dus da's wel een pluspuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nindustries schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:21:
Goed punt, maar ik vrees dat de meeste tv zenders nog geen aTV app beschikbaar hebben in Belgie...
Ik merk wel dat ik de aTV kan gebruiken als homekit hub ook, dus da's wel een pluspuntje.
Dat was voor mij een extra reden om te investeren in een ATV. Een iPad als HomeKit hub werkte bij mij niet fijn: regelmatig deden automations het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Nindustries schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:21:
VRT nu en VTM bestaan al apps voor Apple TV, hiermee dek je toch al de grootste 2, Vier kan je 'airplayen'...
Ik heb een Samsung TV met Apple TV en toch gebruik ik mijn losse Apple TV 4K, omdat ik vaak en veel Infuse gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
RigolleM schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:33:
[...]

VRT nu en VTM bestaan al apps voor Apple TV, hiermee dek je toch al de grootste 2, Vier kan je 'airplayen'...
Ik heb een Samsung TV met Apple TV en toch gebruik ik mijn losse Apple TV 4K, omdat ik vaak en veel Infuse gebruik.
Goed om te weten, bedankt!
Heb je nog nood aan opnames (en uberhaupt een tv subscriptie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmo
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-09 17:11
Goedemiddag,

Gebruiken jullie ook Apple TV in combinatie met steam link? Hiermee ondervind ik namelijk problemen en het lukt me maar niet om de juiste oplossing te vinden. Mijn probleem is als volgt:

Het lukt mij niet om met steam link 5.1 geluid te krijgen. In de steam link instellingen op apple tv kan je wel een geluidsmodus kiezen, maar ik krijg enkel geluid als ik stereo kies (de andere opties zijn quadraphonic, 5.1 en 7.1). Zodra ik een van deze opties kies heb ik helemaal geen geluid zodra ik mijn PC overneem. Met stereo heb ik prima geluid (maar uiteraard enkel uit mijn front speakers).

Ik heb meerdere dingen geprobeerd om het probleem op te lossen. Na eindeloos gegoogled te hebben en meerdere instellingen aangepast te hebben op mijn host pc was er nog geen oplossing in zicht. Uiteindelijk heb ik mijn apple Tv meegenomen naar het huis van een maatje van mij. Hij had namelijk een 5.1 setup met steam link werkend, in zijn geval met een xiaomi mii box. Ook als ik connectie maakte met zijn PC met mijn apple TV had ik geen audio als ik 5.1 in de instellingen koos.

Ik plaats deze vraag hier omdat ik denk dat het aan de apple tv licht en niet steam. Ook heb ik mijn probleem beschreven en gepost op de steam fora, maar daar bleef het nog stil (https://steamcommunity.co...ns/0/2265817650410637752/).

Heeft iemand van jullie ervaring met het bovenstaande?

Mvg,

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
VirinR schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:27:
Infuse 6.4 is sinds een paar dagen beschikbaar.
Je kan nu Emby of Jellyfish gebruiken als contentserver in Infuse.
Daarnaast zijn er HDR-tags en beoordelingen beschikbaar bij films en series.
Releasenotes zijn hier beschikbaar: https://firecore.com/releases
Jellyfish, zijn dat niet van die bestanden waarmee je je stream-/netwerk-kwaliteit kunt bekijken en beoordelen?

Je bedoelt Jellyfin (Native Emby and Jellyfin integrations)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Nindustries schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:34:
[...]

Goed om te weten, bedankt!
Heb je nog nood aan opnames (en uberhaupt een tv subscriptie)?
Eigenlijk niet... meeste content kan je achteraf bekijken via de apps.. Ik neem ze enkel nog op om ze bv. 15 minuten nadat ze zijn beginnen uitzenden te starten (uitgesteld kijken).

Edit: het is enkel de VTM app, blijkbaar verward met de VRT nu app, die enkel voor iOS bestaat en niet voor TvOS. Blijkbaar bekijk deze dus ook via Airplay 8)7
Bij de VTM app moet je wel de reclame als lief beschouwen, kan je niet doorspoelen... maar ik kijk bijna nooit naar VTM.

[ Voor 26% gewijzigd door RigolleM op 14-05-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34
Ik heb al jaren een tv3 en ever since erger ik me aan een bepaald scenario dat dagelijks voorkomt:

Als ik een stream opgooi van een random app (Plex/YT/Apple Music) via airplay dan werkt dat prima, switch ik vervolgens naar een browser en doe een google search of open een app met actieve adds (funda/mp) > airplay stream stopt en random reclame filmpje of materiaal van de geopende app streamt..

Ik zoek hier eigenlijk al jaren een fix voor maar het lukt me niet. Heb de enige “auto-play” setting die ik kon vinden uitgezet maar die lijkt voor de app store te zijn en bied geen soelaas.

Herkent iemand dit toevallig of is het specifiek (mijn?) ATV3 gerelateerd?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09
Heel herkenbaar! Helaas ook nooit een andere oplossing gevonden dan een extra i-device voor browsen of muziek te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Wackoz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:02:
Ik heb al jaren een tv3 en ever since erger ik me aan een bepaald scenario dat dagelijks voorkomt:

Als ik een stream opgooi van een random app (Plex/YT/Apple Music) via airplay dan werkt dat prima, switch ik vervolgens naar een browser en doe een google search of open een app met actieve adds (funda/mp) > airplay stream stopt en random reclame filmpje of materiaal van de geopende app streamt..

Ik zoek hier eigenlijk al jaren een fix voor maar het lukt me niet. Heb de enige “auto-play” setting die ik kon vinden uitgezet maar die lijkt voor de app store te zijn en bied geen soelaas.

Wat je kan doen is de DNS servers gebruiken van adguard,
176.103.130.130
176.103.130.131

Dan is het afgelopen met alle reclames in je hele thuis netwerk. Voor meer info

https://adguard.com/nl/adguard-dns/overview.html

Maar deze servers kan je gewoon gratis gebruiken, doe het zelf al jaren. Prima dienst.

Helaas staan sommige providers het niet toe om zelf de DNS te wijzigen, een eigen router is dan wel ideaal.

Edit: wat ook een mogelijkheid is om natuurlijk per apparaat de dns servers aan te passen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 15-05-2020 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34
Thanks Mr. Freeze, lijkt een goede work around. Heb nogal een houtje touwtje netwerk thuis dus heb ze even manueel op wat devices ingevuld en so far so good! :)

Was/ben wel wat skeptisch over “gratis” diensten maar kan altijd nog kijken naar een betaalde provider natuurlijk, in de basis prima!

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Wackoz schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:12:
Thanks Mr. Freeze, lijkt een goede work around. Heb nogal een houtje touwtje netwerk thuis dus heb ze even manueel op wat devices ingevuld en so far so good! :)

Was/ben wel wat skeptisch over “gratis” diensten maar kan altijd nog kijken naar een betaalde provider natuurlijk, in de basis prima!
Ja, bij gratis ben ik ook wel op m'n hoede hoor, maar Adguard is niet gratis, ze bieden allerlei betaalde diensten aan. Wil er wel verder over kletsen maar dan wel in een ander draadje, anders krijgen we een modbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 15:20
Is er al meer bekend over de Ziggo app voor Apple TV4K ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Albert020 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:52:
Is er al meer bekend over de Ziggo app voor Apple TV4K ?
Begrijpelijk zo’n vraag hoor. Ik zie de app het liefst ook zo snel mogelijk verschijnen. Echter degene die deze vraag kunnen beantwoorden, mogen dat niet. Dus geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik ervaar iets geks met mijn beide ATV 4K's.
Sinds enkele weken heb ik nu een ATV 4K 32GB naast mijn ATV 4K 64GB. Op beide ATV's ben ik uiteraard ingelogd met mijn zelfde Apple ID en zitten deze beiden op het zelfde netwerk.
Op beide ATV's kijk ik Netflix en nu sinds kort (weer) Disney+. Met Netflix had ik dit al: de ondertiteling op de 1ste ATV 4K is zoals deze behoort te zijn, maar op de 2e ATV 4K is deze dat niet. Het lettertype is anders, maar ook is de ott geplaatst in zo'n doorschijnende grijze balk. Vreemd! Echter, nu is het met Disney+ exact hetzelfde. Op de 1ste ATV is deze zoals deze behoort te zijn, maar op de 2e ATV is deze weer anders, maar ook in zo'n doorschijnende grijze balk.

Ik weet dat ott's (voor Netflix) via internet moeten worden veranderd, maar omdat deze op de 1ste ATV wel goed staan, maar op de 2e dus niet, zou ik bijna zeggen dat dit op de 2e ATV moet worden aangepast, maar waar/hoe doe ik dit dan? In de app zelf kan dit niet worden aangepast, maar ook in de Instellingen van de ATV zelf kunnen geen ott's worden ingesteld/gewijzigd.

Dus, eigenlijk de vraag; hoe kunnen nu de ott's op de 2e ATV gelijk worden gesteld aan de 1ste ATV? Zie ik nu gewoon iets eenvoudigs over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RicoK schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:53:
Ik ervaar iets geks met mijn beide ATV 4K's.
Sinds enkele weken heb ik nu een ATV 4K 32GB naast mijn ATV 4K 64GB. Op beide ATV's ben ik uiteraard ingelogd met mijn zelfde Apple ID en zitten deze beiden op het zelfde netwerk.
Op beide ATV's kijk ik Netflix en nu sinds kort (weer) Disney+. Met Netflix had ik dit al: de ondertiteling op de 1ste ATV 4K is zoals deze behoort te zijn, maar op de 2e ATV 4K is deze dat niet. Het lettertype is anders, maar ook is de ott geplaatst in zo'n doorschijnende grijze balk. Vreemd! Echter, nu is het met Disney+ exact hetzelfde. Op de 1ste ATV is deze zoals deze behoort te zijn, maar op de 2e ATV is deze weer anders, maar ook in zo'n doorschijnende grijze balk.

Ik weet dat ott's (voor Netflix) via internet moeten worden veranderd, maar omdat deze op de 1ste ATV wel goed staan, maar op de 2e dus niet, zou ik bijna zeggen dat dit op de 2e ATV moet worden aangepast, maar waar/hoe doe ik dit dan? In de app zelf kan dit niet worden aangepast, maar ook in de Instellingen van de ATV zelf kunnen geen ott's worden ingesteld/gewijzigd.

Dus, eigenlijk de vraag; hoe kunnen nu de ott's op de 2e ATV gelijk worden gesteld aan de 1ste ATV? Zie ik nu gewoon iets eenvoudigs over het hoofd?
Wellicht heb je op je eerste atv ooit al eens een custom sub gemaakt.
Check: https://www.iculture.nl/t...-ondertiteling-aanpassen/
Stap 8 is heel belangrijk. Zet deze optie uit voor alle instellingen van je custom sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:25
Netflix verwijderen en er weer opnieuw opzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Wackoz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:02:

gelukkie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:28:
Heel herkenbaar! Helaas ook nooit een andere oplossing gevonden dan een extra i-device voor browsen of muziek te gebruiken.
Om deze reden heb de mini pi zero w draaiend met pi-hole hierop, en alle apparaten in m’n netwerk gaan via die pi qua DNS. Op geen enkel apparaat reclames, ook niet in iPhone apps (dus free apps met reclame zijn dan echt free)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor degene met (kleine) kids: de YouTube Kids app is nu ook beschikbaar voor de ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er anderen die ook ervaren dat het geluid van bijvoorbeeld Netflix en Disney+ een stuk zachter is dan bijvoorbeeld YouTube of de NPO app?

Edit: Waarschijnlijk oplossing gevonden. Onder Instellingen > Video en Audio heb ik de audio structuur op stereo gezet. Deze stond op Dolby Digital 5.1, terwijl mijn tv gewoon stereo is.

[ Voor 40% gewijzigd door meesje op 27-05-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:00:
Wellicht heb je op je eerste atv ooit al eens een custom sub gemaakt.
Check: https://www.iculture.nl/t...-ondertiteling-aanpassen/
Stap 8 is heel belangrijk. Zet deze optie uit voor alle instellingen van je custom sub.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kat uit de boom
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-03-2021
Ben vooral benieuwd hoe lang de 'test' van Ziggo voor de AppleTV gaat duren, of gaan ze sommige klanten jaren bevoordelen ten opzichte van de grote meute? Zo'n test hoeft geen maanden te duren, laat staan een jaar.

Het heeft wel lang genoeg geduurd dat Ziggo haar klanten aan het lijntje houdt.

Ze hebben mij al zoveel beloftes gedaan bij Ziggo, maar de eerste moeten ze nog steeds inlossen. :(

[ Voor 26% gewijzigd door Kat uit de boom op 28-05-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:59:
Zijn er anderen die ook ervaren dat het geluid van bijvoorbeeld Netflix en Disney+ een stuk zachter is dan bijvoorbeeld YouTube of de NPO app?

Edit: Waarschijnlijk oplossing gevonden. Onder Instellingen > Video en Audio heb ik de audio structuur op stereo gezet. Deze stond op Dolby Digital 5.1, terwijl mijn tv gewoon stereo is.
Deze oplossing is de oplossing voor het volume binnen Netflix/Disney+. Maar YouTube/kids en NPO klinken dan weer erg hard. Is dit herkenbaar? Ik vergelijk het volume overigens met het geluid via de tv/coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Hallo, ik weet niet of mijn opmerking in dit topic thuis hoort, maar ik probeer het toch maar.

Ik heb een tweede ATV 4K 32GB aangesloten op een tweede TV, een Full HD. Deze functioneert prima, maar met Netflix heb ik issues. Toen ik deze installeerde, enkele weken/2 maanden geleden, begon Netflix met alle content te piepen dat deze niet kon worden afgespeeld wegens HDMI HDCP issues. Ik had toen een 4K HDMI kabel gepakt en deze gebruikt. Hierop ging het goed. Echter, afgelopen weekend begon Netflix weer out of the sudden te zeuren. Ik heb toen andere kabels geprobeerd, andere HDMI poorten, maar zonder resultaat. Toen had ik de ATV 4K 32GB even aangesloten op de TV waar ook de andere ATV 4K op aangesloten was en hier kon ik zonder problemen Netflix content afspelen. Mooi, ligt het in ieder geval niet aan de ATV. Weer terug naar de andere TV sloot ik de ATV 4K 32GB eens aan op de 3e HDMI poort, aan de zijkant. Warempel, geen issue op deze poort. Hierop heb ik de ATV weer op de oorspronkelijke HDMI poort aangesloten. En daar doet Netflix het opeens weer wel op. Dus zonder HDCP meldingen/issues.
Gelet op deze ervaring kan ik erop wachten dat een en ander weer begint te piepen. Wat kan hier nu de oorzaak van zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RicoK Dit lijkt op het zgn. handshake probleem. Zie bijvoorbeeld: https://discussions.apple.com/thread/250618338
Wat je nog kan checken is de video instellingen van de ATV. Staat deze op automatisch? Wellicht kun je dan deze op de resolutie zetten welke voor de tv geschikt is.
Hier hebben ze het over de HDMI Clock control uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@meesje Thanks!
De videoinstellingen van de ATV staan fixed, niet automatisch.

De laatste reactie in de link die jij meezond, laat zien:

I was going to replace the HDMI cable, but instead I unplugged the cable from the TV and Apple TV for a minute, plugged it back in, restarted the Apple TV box again. And that fixed it! If someone else runs into this in the future, maybe this info will help.

Dit lijkt bij mij ook de oplossing te zijn geweest. Even de HDMI Kabel en de ATV er uit laten..... :?

Het euvel deed zich ook van het een op het andere moment voor he. Opeens was het daar weer (omdat ik dit bij de installatie een maand of 2 terug ook al ondervond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:51:
@meesje Thanks!
De videoinstellingen van de ATV staan fixed, niet automatisch.

De laatste reactie in de link die jij meezond, laat zien:

I was going to replace the HDMI cable, but instead I unplugged the cable from the TV and Apple TV for a minute, plugged it back in, restarted the Apple TV box again. And that fixed it! If someone else runs into this in the future, maybe this info will help.

Dit lijkt bij mij ook de oplossing te zijn geweest. Even de HDMI Kabel en de ATV er uit laten..... :?

Het euvel deed zich ook van het een op het andere moment voor he. Opeens was het daar weer (omdat ik dit bij de installatie een maand of 2 terug ook al ondervond).
Hopelijk is dit een blijvende oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is het een issue om een Apple TV 4K in een gesloten kastje weg te zetten? Voorheen hing hij altijd achter de TV maar nu alles netjes in een kastje heb weggewerkt was ik hier even benieuwd naar. Volgens Apple gebruikt ie max. 6 wat bij 4K HDR streaming. Kan me niet voorstellen dat dat voor problemen zorgt? https://www.apple.com/env...le_TV_4K_PER_sept2017.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ronwiel schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:59:
Is het een issue om een Apple TV 4K in een gesloten kastje weg te zetten? Voorheen hing hij altijd achter de TV maar nu alles netjes in een kastje heb weggewerkt was ik hier even benieuwd naar. Volgens Apple gebruikt ie max. 6 wat bij 4K HDR streaming. Kan me niet voorstellen dat dat voor problemen zorgt? https://www.apple.com/env...le_TV_4K_PER_sept2017.pdf
Ik heb die van mij met mijn versterker in een tv meubel staan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Cyleo maar is dat aan de voor en achterkant afgesloten? Bij gaat zit er namelijk ook een deurtje voor en achter is ook dicht op een gat na voor een paar kabels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yYf9CDUnCTAG1KtgSpmODjPE9A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jFziAvrnPSBD5lnIlyMvR8md.jpg?f=user_large

[ Voor 51% gewijzigd door Ronwiel op 20-06-2020 23:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ronwiel schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 23:22:
@Cyleo maar is dat aan de voor en achterkant afgesloten? Bij gaat zit er namelijk ook een deurtje voor en achter is ook dicht op een gat na voor een paar kabels.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abnXMnl_PRd0dmXMPS2hhftTGp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCgfYmMduvBbLwG3kqakcE1c.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb me dat ook afgevraagd en dus een sensor opgehangen in mijn kabinet. Ik vind de temperaturen (afgelopen 72 uur, ‘s avonds de laatste dagen gebruikt) acceptabel.
Pagina: 1 ... 87 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.