Heb apple hierover al geinformeerd..meesje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:12:
[...]
Dit lijkt me dan een bug in iOS en tvOS. Hopelijk is dit straks (in 13.4) weer opgelost. Wellicht kunnen anderen dit probleem ook bevestigen? Het probleem lijkt echt specifiek in de grootte instelling te zitten.
Thanks! Voor mij is het nu niet duidelijk of een 13.3 dingetje is of dat Netflix hun app moet aanpassen. Dit verklaart overigens dat in de Netflix app opeens de subs wat groter waren. Wanneer precies kon ik me niet herinneren, maar wellicht inderdaad sinds 13.3. Hopelijk in 13.4 gefixt.
[ Voor 24% gewijzigd door meesje op 15-03-2020 17:46 ]
Heb met Netflix vrijdag aan de chat gehangen,gingen me deze week bellen.
Over hoe en wat.....
Over hoe en wat.....
Ben ik de enige die bijna dagelijks opnieuw moet inloggen in de NPO Start app?
Zowel op ATV als iphone. Zodra ik op iPhone weer inlog is tv ook gelijk weer gekoppeld.
Zowel op ATV als iphone. Zodra ik op iPhone weer inlog is tv ook gelijk weer gekoppeld.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Nee daar ben je niet de enige in. Heel irritant dat ik mij na het afsluiten op nieuw moet inloggen, zelfs onder het afspelen van een serie gooit de app mij er uit.amphora schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:40:
Ben ik de enige die bijna dagelijks opnieuw moet inloggen in de NPO Start app?
Pfff gisteren de remote op de grond...Glas gebarsten...ZUUR!
Zonde zeg! Daarom heb ik vanaf vrijwel dag 1 een rubberen hoesje er om heen zitten (1 à 2 euro via Ali). Het maakt de remote er natuurlijk niet mooier op, maar geeft wel voldoende grip en bescherming. Dat laatste vind ik wel een fijne gedachte aangezien mijn zoontje van vier zelf YouTube opstart. Btw, lang leve HDMI-cec, de televisie gaat zo mooi gelijktijdig uit/aan zonder extra remote nodig te hebben.Rebbelx schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:59:
Pfff gisteren de remote op de grond...Glas gebarsten...ZUUR!
Ik heb ook om beide remotes zo’n stuiterhoesje zitten. Houdt bovendien ook nog fijner vast, niet zo’n iel dingetje nu.meesje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:33:
[...]
Zonde zeg! Daarom heb ik vanaf vrijwel dag 1 een rubberen hoesje er om heen zitten (1 à 2 euro via Ali). Het maakt de remote er natuurlijk niet mooier op, maar geeft wel voldoende grip en bescherming. Dat laatste vind ik wel een fijne gedachte aangezien mijn zoontje van vier zelf YouTube opstart. Btw, lang leve HDMI-cec, de televisie gaat zo mooi gelijktijdig uit/aan zonder extra remote nodig te hebben.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Voor diegenen die jonge kinderen hebben:
Noggin is nu beschikbaar als Apple TV Channel in de TV-app dus kinderprogramma's als Dora, Diego en Paw Patrol en andere Nick Jr.-programma's zijn on-demand beschikbaar voor €3,99 per maand.
Het is overigens zo dat Noggin vandaag in 25 landen is gelanceerd via de TV-app dus het is nog zeker mogelijk dat er meer diensten komen via TV Channels.
Noggin is nu beschikbaar als Apple TV Channel in de TV-app dus kinderprogramma's als Dora, Diego en Paw Patrol en andere Nick Jr.-programma's zijn on-demand beschikbaar voor €3,99 per maand.
Het is overigens zo dat Noggin vandaag in 25 landen is gelanceerd via de TV-app dus het is nog zeker mogelijk dat er meer diensten komen via TV Channels.
:strip_exif()/f/image/NB6GaeqfdjNzUTvfvh0YdnFd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben benieuwd of deze maand nog een "nieuwe" Apple TV wordt gelanceerd. De geruchten zeggen van wel, maar wanneer?
Dat kan heel snel gaan. De nieuwe MacBook Air, Mac mini en iPad Pro waren er ook zomaar...
Hmmm, de update van mijn ATV 4K HDR verliep soepel en snel, maar de update van mijn ATV 3 naar 7.5 mislukte meerdere malen. Later nog maar eens proberen.
Ik heb de update (Apple TV4) nog niet gedaan.
@iRobert
Sommige geruchten zeggen deze maand, maar dat wordt wel erg kort dag.
Andere geruchten zeggen dit jaar. Laten we het hopen! Alhoewel, nog tot oktober wachten...
@iRobert
Sommige geruchten zeggen deze maand, maar dat wordt wel erg kort dag.
Andere geruchten zeggen dit jaar. Laten we het hopen! Alhoewel, nog tot oktober wachten...
Gelukkig probleem met de ondertiteling in netflix opgelost door de update.....
Top! Bedankt voor de terugkoppeling. Ik had het zelf nog niet getest.Theodor schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:35:
Gelukkig probleem met de ondertiteling in netflix opgelost door de update.....
Gelijk even een test gedaan via Netflix op de iPad en de ondertitels zijn weer de normale grootte. Het was dus kennelijk een bug in iOS en tvOS.
Zelf zou ik het alleen voor Paw Patrol doen voor m'n zoon, maar voor zoiets ga ik niet wéér een dienst afnemen. Zo kijkt ie Thomas de Trein via Videoland, Paw Patrol via Prime Video, en andere meuk via Netflix.VirinR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:48:
Voor diegenen die jonge kinderen hebben:
[Afbeelding]
Paw Patrol overigens ook via Netflix. Ik vind het zelf ook beetje te veel van het goede en het aanbod wat karig.xoniq schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:08:
[...]
Zelf zou ik het alleen voor Paw Patrol doen voor m'n zoon, maar voor zoiets ga ik niet wéér een dienst afnemen. Zo kijkt ie Thomas de Trein via Videoland, Paw Patrol via Prime Video, en andere meuk via Netflix.
Netflix en Ziggo Movies & Series (geen XL) vind ik op dit moment wel best. Wellicht tzt Prime Video, met een paar aardige series.
Klopt, maar Netflix heeft seizoen 1 al gestopt, Prime Video niet, vandaar.meesje schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:29:
[...]
Paw Patrol overigens ook via Netflix. Ik vind het zelf ook beetje te veel van het goede en het aanbod wat karig.
Netflix en Ziggo Movies & Series (geen XL) vind ik op dit moment wel best. Wellicht tzt Prime Video, met een paar aardige series.
O ja, dat is zo. Prime heeft seizoen 1 t/m 3 en Netflix 2 t/m 4. Voor alleen het missen van 1 seizoen zou ik trouwens niet beide diensten afnemen. Of ben ik nu een slechte ouder?xoniq schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:33:
[...]
Klopt, maar Netflix heeft seizoen 1 al gestopt, Prime Video niet, vandaar.
Haha, nee hoor. Ik heb Prime Video initieel voor mezelf (ivm 2,99 qua kostprijs en incl Amazon Prime) en een paar series zoals The Expanse, Jack Ryan, The Widow en nog een paar exclusives van hun.meesje schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:50:
[...]
O ja, dat is zo. Prime heeft seizoen 1 t/m 3 en Netflix 2 t/m 4. Voor alleen het missen van 1 seizoen zou ik trouwens niet beide diensten afnemen. Of ben ik nu een slechte ouder?
Dankzij mijn vrouw (die zonder erbij na te denken de afstandsbediening van onze tv pakte) kwam ik er achter dat we de AppleTV daarmee gewoon kunnen bedienen (via CEC denk ik?). Hebben nu die onhandige Apple remote niet meer nodig. Weet iemand of er wellicht ergens een overzicht is van welke knop wat zou moeten doen? En; is hier op de een of andere manier nog wat aan te tweaker? Zou graag de swipe (waarmee je kan zappen in de T-Mobile app) op de een of andere manier willen emuleren.
Heb je hier wat aan? Zelf geen ervaring mee.Tomba schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:09:
Dankzij mijn vrouw (die zonder erbij na te denken de afstandsbediening van onze tv pakte) kwam ik er achter dat we de AppleTV daarmee gewoon kunnen bedienen (via CEC denk ik?). Hebben nu die onhandige Apple remote niet meer nodig. Weet iemand of er wellicht ergens een overzicht is van welke knop wat zou moeten doen? En; is hier op de een of andere manier nog wat aan te tweaker? Zou graag de swipe (waarmee je kan zappen in de T-Mobile app) op de een of andere manier willen emuleren.
https://www.imore.com/apple-tv-third-party-remote
Dat is dus het bijzondere; ik heb niks hoeven instellen (wist niet eens dat het een optie wasmeesje schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:25:
[...]
Heb je hier wat aan? Zelf geen ervaring mee.
https://www.imore.com/apple-tv-third-party-remote
Misschien doet Panasonic iets aparts? (Het betreft een Panasonic TV) Moet zeggen dat de usability enorm omhoog gegaan is in huis; nog maar 1 AB nodig, sowieso af van dat onbruikbare onding van een AppleRemote en het crapfest dat Panasonic SmartTV durft te noemen is nooit meer nodig
Ik bedien met de AB van mijn Philips OLED ook gewoon de AppleTV4K, zonder iets te hoeven in te stellen.
Ideaal 1 AB voor alles via de HDMI CEC, ook voor de overige randapparatuur.
[ Voor 25% gewijzigd door dinandus op 28-03-2020 11:29 ]
Dat klinkt inderdaad bijzonder. Wat betreft je eerder genoemde ‘tweaken’, in het artikel wordt nog wel iets genoemd over de playback functies.Tomba schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:50:
[...]
Dat is dus het bijzondere; ik heb niks hoeven instellen (wist niet eens dat het een optie was)
Misschien doet Panasonic iets aparts? (Het betreft een Panasonic TV) Moet zeggen dat de usability enorm omhoog gegaan is in huis; nog maar 1 AB nodig, sowieso af van dat onbruikbare onding van een AppleRemote en het crapfest dat Panasonic SmartTV durft te noemen is nooit meer nodig
Voor mijn tv maak ik gebruik van de afstandsbediening van de Ziggo Next box. Ik zal de standaard afstandsbediening van de tv dit weekend ook eens proberen.
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 28-03-2020 11:46 ]
Ah kijk het ligt niet aan mijdinandus schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:27:
Ik bedien met de AB van mijn Philips OLED ook gewoon de AppleTV4K, zonder iets te hoeven in te stellen.
Ik ga gewoon alle toetsen eens indrukken en kijken of ik er uit kom (vooral zappen in T-Mobile TV Anywhere zou prettig zijn)
Weet iemand iets over de life cycle waar apple tv 2010 nu in zit? Vraag het voor de Netflix ondersteuning.
https://buyersguide.macrumors.com/#Apple_TVkarstnl schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:20:
Weet iemand iets over de life cycle waar apple tv 2010 nu in zit? Vraag het voor de Netflix ondersteuning.
Apple TV 2010? Dat is de ATV2. Die krijgt geen updates meer. Geen idee of je dat bedoelde...karstnl schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:20:
De ATV6 komt er aan als je de geruchten mag geloven. Maar of dat nu is of over een half jaar?
Kun je dat beter nu wachten met het kopen van een ATV4K ?ikweethetbeter schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:03:
[...]
Apple TV 2010? Dat is de ATV2. Die krijgt geen updates meer. Geen idee of je dat bedoelde...
De ATV6 komt er aan als je de geruchten mag geloven. Maar of dat nu is of over een half jaar?
@Albert020
Dat is lastig...
Als de ATV6 uitkomt, dan wordt de 4K ongetwijfeld goedkoper. Maar wanneer hij uitkomt...
Ik heb geen nieuwe ATV nodig, maar ik wil er wel één. Ik wacht, als de ATV6 me bevalt, dan koop ik die, maar als de ATV4K heel goedkoop wordt, dan kan het ook wel een 4K worden...
Kun je wachten of kun je niet wachten, dat is de vraag!
Dat is lastig...
Als de ATV6 uitkomt, dan wordt de 4K ongetwijfeld goedkoper. Maar wanneer hij uitkomt...
Ik heb geen nieuwe ATV nodig, maar ik wil er wel één. Ik wacht, als de ATV6 me bevalt, dan koop ik die, maar als de ATV4K heel goedkoop wordt, dan kan het ook wel een 4K worden...
Heb nu boven een ATV4K maar wil beneden ook genieten van het zelfde,ikweethetbeter schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:31:
@Albert020
Dat is lastig...
nu kan ik wel wachten maar hoe lang gaat het wachten duren,
als dit 6 maanden is vind ik het erg lang.....
Als de TV6 uitkomt, gaan er een redelijk aantal TV 4K’s de deur uit. De mijne sowieso.Albert020 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:10:
[...]
Heb nu boven een ATV4K maar wil beneden ook genieten van het zelfde,
Ik zou zeggen, hou V&A in de gaten na de introductie van de TV6
Ach ja wachten kan altijd en is bij technologie zelden de beste optie, ik zou geen wonderen verwachten van een nieuwe Apple TV. Gewoon een snellere soc and that’s it. Draait nog steeds hetzelfde os enz. Moet wel heel gek lopen wil je straks met een Atv4/4K ineens denken “zo dat moet ik hebben”. Oftewel, wil je nu beneden hetzelfde, lekker doen!Albert020 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:10:
[...]
Heb nu boven een ATV4K maar wil beneden ook genieten van het zelfde,
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 31-03-2020 17:53 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
En wellicht een nieuwe afstandsbediening. Voor gaming zou een snellere cpu ook wel handig kunnen zijn.Donstil schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:52:
[...]
Ach ja wachten kan altijd en is bij technologie zelden de beste optie, ik zou geen wonderen verwachten van een nieuwe Apple TV. Gewoon een snellere soc and that’s it. Draait nog steeds hetzelfde os enz. Moet wel heel gek lopen wil je straks met een Atv4/4K ineens denken “zo dat moet ik hebben”. Oftewel, wil je nu beneden hetzelfde, lekker doen!
Ja “gaming” zeg maarmeesje schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:10:
[...]
En wellicht een nieuwe afstandsbediening. Voor gaming zou een snellere cpu ook wel handig kunnen zijn.
Niet echt het gevoel dat dit van de grond komt of ik daar überhaupt een nieuwe Apple TV voor zou moeten.
Remote zou wel wenselijk zijn, de huidige vind ik persoonlijk een drama.
Met de huidige heb ik zelf geen enkel probleem. Ook mijn zoontje van vier niet.Donstil schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:31:
[...]
Ja “gaming” zeg maar![]()
Niet echt het gevoel dat dit van de grond komt of ik daar überhaupt een nieuwe Apple TV voor zou moeten.
Remote zou wel wenselijk zijn, de huidige vind ik persoonlijk een drama.
Ik denk dat voor Apple Arcade wel een snellere cpu wenselijk is. Ik had ergens op Reddit gelezen dat voor een spel als Oceanhorn 2 de huidige cpu van de ATV4K eigenlijk niet krachtig genoeg is. Een snellere cpu kan volgens mij bijdragen aan dat er meer games van console kwaliteit naar AA toe komen. Van mij mag sowieso een spel als GRID Autosport wel naar tvOS komen.
.
[ Voor 103% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:58 ]
Ik zie Apple Arcade eigenlijk niet echt als goed argument om de Apple TV als Gaming apparaat neer te zetten.meesje schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:46:
[...]
Met de huidige heb ik zelf geen enkel probleem. Ook mijn zoontje van vier niet.Maar dat is inderdaad erg persoonlijk. Ik ken ook anderen die de remote niet fijn vinden.
Ik denk dat voor Apple Arcade wel een snellere cpu wenselijk is. Ik had ergens op Reddit gelezen dat voor een spel als Oceanhorn 2 de huidige cpu van de ATV4K eigenlijk niet krachtig genoeg is. Een snellere cpu kan volgens mij bijdragen aan dat er meer games van console kwaliteit naar AA toe komen. Van mij mag sowieso een spel als GRID Autosport wel naar tvOS komen.
Natuurlijk zal er eens een game zijn die wat extra power uit een A13 kan halen maar over het algemeen is het totaal niet nodig, filosofie voor Arcade is daar ook niet echt naar.
Verder natuurlijk wel prima als er een snellere CPU komt hoor, alleen om daar nou voor te upgraden vanaf een 4K, dat zie ik niet.
Ik zou overigens wel direct upgraden als hij native support krijgt voor MKV en de daarin beschikbare high end audio formaten. Dat mis ik echt nog op dat ding. Gaat niet gebeuren natuurlijk maar stiekem droom ik ervan
Edit: Of een Aluminium versie, soort Mini Mac mini zeg maar. dan zou ik ook upgraden.
Optical is Legacy dat komt niet meer terug, voor HDMI 2.1 zie ik eigenlijk geen voordelen, niets wat Apple aanbied (streaming etc) kan daar gebruik van maken. Browser zou wel fijn zijn inderdaad.Vettigedennis schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:55:
Ik zie toch wel een hoop verbeter punten voor een nieuwe apple tv
Hdmi 2.1
Optical out
A13 chip
128 gb of meer geheugen
Een Safari web browser met muis/keyboard/trackpad support.
High res streamen over Airplay 2
Bluetooth twee richting , ontvanger en zender
"Bluetooth twee richting , ontvanger en zender", wat bedoel je daar mee? Wat kan ik dan?
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 31-03-2020 19:15 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:12 ]
Ooh zo, nee dat gaan ze niet doen. Daar willen ze je veel te graag voor op Airplay hebben.
Zit niet voor niets ook niet op de HomePod bijvoorbeeld.
Is het nog een oudere Marantz dan? Want ik heb er ook een en daar hang ik juist alles aan met HDMI, vandaar ook dat ik native high-end audio ondersteuning zou wensen, maar daar lijkt Apple ook niets in te zien helaas.
Zit niet voor niets ook niet op de HomePod bijvoorbeeld.
Is het nog een oudere Marantz dan? Want ik heb er ook een en daar hang ik juist alles aan met HDMI, vandaar ook dat ik native high-end audio ondersteuning zou wensen, maar daar lijkt Apple ook niets in te zien helaas.
.
Ja ik ken grid op de iPad, ziet er voor een mobiele game erg goed uit maar op huidig Console niveau is het toch ook weer niet. Een Forza7 of GT Sport zitten er nog heel ver boven.
Apple TV als volwaardig game platform zie ik persoonlijk voorlopig niet gebeuren, misschien als leuk casual platform erbij met Apple Arcade maar niet tussen de Pc en Console markt in.
Zeker nu de volgende generatie consoles voor de deur staat, die gaan weer een gigantisch gat slaan.
Apple TV als volwaardig game platform zie ik persoonlijk voorlopig niet gebeuren, misschien als leuk casual platform erbij met Apple Arcade maar niet tussen de Pc en Console markt in.
Zeker nu de volgende generatie consoles voor de deur staat, die gaan weer een gigantisch gat slaan.
Zelf denk ik dat Apple er alles aan gelegen is om een groter publiek aan te spreken (met Apple Arcade) en overigens ook te binden, want dat betekent meer omzet. Een hulpmiddel daarbij kan zijn dat games er grafisch meer console like uit gaan zien. Wellicht niet helemaal gelijkwaardig aan een PS4/Xbox (en later generatie), maar wel meer richting een Switch. Daarbij is een krachtigere cpu wel wenselijk. Deze weg is al ingeslagen doordat ook PS4 en Xbox controllers gekoppeld kunnen worden.Donstil schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:12:
[...]
Ik zie Apple Arcade eigenlijk niet echt als goed argument om de Apple TV als Gaming apparaat neer te zetten.
Natuurlijk zal er eens een game zijn die wat extra power uit een A13 kan halen maar over het algemeen is het totaal niet nodig, filosofie voor Arcade is daar ook niet echt naar.
Een snellere cpu voor alleen 4K is inderdaad niet nodig.Donstil schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:12:
Verder natuurlijk wel prima als er een snellere CPU komt hoor, alleen om daar nou voor te upgraden vanaf een 4K, dat zie ik niet.
Dat is iets dat inderdaad nooit van z'n leven gaat gebeuren.Donstil schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:12:
Ik zou overigens wel direct upgraden als hij native support krijgt voor MKV en de daarin beschikbare high end audio formaten. Dat mis ik echt nog op dat ding. Gaat niet gebeuren natuurlijk maar stiekem droom ik ervan
Nee dat is begrijpelijk maar balen. VLC en Infuse doen het aardig maar ik heb een dijk van een receiver staan die het nog veel beter kan. Dus liever 1:1 doorgeven. Maar goed dat is wat voor ergens anders, dat soort materiaal kijk ik nu gewoon ergens anders mee.meesje schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:55:
Dat is iets dat inderdaad nooit van z'n leven gaat gebeuren.Dat pas echt niet in hun filosofie. Alles lekker gesloten in hun eco systeem en niet mogelijkheden bieden tot 'illegaliteit'. Zonder een hele discussie op te starten, maar we weten allemaal wel waar de meeste mkv bestanden vandaan komen.
Native support inderdaad al helemaal niet. Ik vind ze al redelijk soepel met dat apps als VLC, Infuse, etc. worden toegestaan.
Nou dan doen ze daar wel verdacht weinig aan op het moment. Apple Arcade is in de markt gezet maar daarna is het angstvallig stil geworden rond de dienst.meesje schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:55:
[...]
Zelf denk ik dat Apple er alles aan gelegen is om een groter publiek aan te spreken (met Apple Arcade) en overigens ook te binden, want dat betekent meer omzet. Een hulpmiddel daarbij kan zijn dat games er grafisch meer console like uit gaan zien. Wellicht niet helemaal gelijkwaardig aan een PS4/Xbox (en later generatie), maar wel meer richting een Switch. Daarbij is een krachtigere cpu wel wenselijk. Deze weg is al ingeslagen doordat ook PS4 en Xbox controllers gekoppeld kunnen worden.
Het zou mij verbazen als het over 3 jaar nog bestond. Leeft totaal niet heb ik het idee, zeker niet onder gamers.
.
Apple Arcade moet inderdaad nog wel een beetje een boost krijgen. Wat hierboven ook is aangegeven, ik snap echt niet waarom bepaalde games niet naar tvOS of AA komen. B.v. GRID. Als er nu eens meer spellen van van dat kaliber naar de ATV komen. In mijn ogen valt Oceanhorn 2 daar trouwens wel onder.
Wellicht zorgt een krachtigere cpu er voor dat ‘console like’ games (we houden het maar op niveau Switch
) ontwikkeld gaan worden. We zullen het wel zien. Het kan inderdaad zo maar zijn dat er opeens de stekker uit AA wordt getrokken. We weten natuurlijk ook niet wat het ontwikkelaars oplevert om een spel voor AA te ontwikkelen. Het moet voor hun natuurlijk ook interessant genoeg zijn.
Wellicht zorgt een krachtigere cpu er voor dat ‘console like’ games (we houden het maar op niveau Switch
Ik kan me daar zo bij aansluiten. Wat vind ik die remote een draak van een ding. Het lijkt aan mij te liggen, maar als gezinsleden, met hun grote mond(en), er ook dikwijls moeite mee hebben, ligt het niet aan mij, maar aan dat kleine dan weer ongevoelige, dan weer overgevoelige, touchpadje..... Grrrrrmeesje schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:46:
Ik ken ook anderen die de remote niet fijn vinden.
Maar gelukkig is daar de AW om mijn pols
.
[ Voor 113% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:11 ]
Wauw! Dat ziet er goed uit.Vettigedennis schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:21:
Ik kijk erg uit naar Beyond a Steel Sky voor AA
YouTube: Beyond a Steel Sky - Official Trailer
Misschien dat de ATV6 er zo uit gaat zien...

Maar dat zou ik wel direct kopenAlbert020 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:07:
Misschien dat de ATV6 er zo uit gaat zien...
[Afbeelding]
Edit: Die Apple TV dan tenminste, die remote ziet er nog erger uit dan de huidige

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 01-04-2020 22:34 ]
Hier staat de Apple TV uit het zicht. AB is Bluetooth. Dus maakt het niet hoe die uit ziet als de specs maar goed zijn.Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:33:
[...]
Maar dat zou ik wel direct kopen
Edit: Die Apple TV dan tenminste, die remote ziet er nog erger uit dan de huidige
Even andere vraag. Nu het weer mooie Weer wordt dacht om mijn Bluetooth speaker in de tuin te vervangen.
Nu heb ik in een buiten een switch met power over ethernet en hele goede WiFi.
Nu zoek ik dus een goede water dichte draagbare speaker met Airplay in plaats van of naast Bluetooth. En als De combinatie bestaat een poe+ voeding..
Iemand een idee?
Lesdictische is mijn hash#
Sonos?xbeam schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:10:
[...]
Hier staat de Apple TV uit het zicht. AB is Bluetooth. Dus maakt het niet hoe die uit ziet als de specs maar goed zijn.
Even andere vraag. Nu het weer mooie Weer wordt dacht om mijn Bluetooth speaker in de tuin te vervangen.
Nu zoek ik dus een goede water dichte draagbare speaker met Airplay in plaats van of naast Bluetooth. En als De combinatie bestaat een poe+ voeding..
Iemand een idee?
Werkt dat stand alone?
Ik heb nu alles B&W met Denon alleen geen Heos op de versterker en om om nu voor een buiten speaker een Heos of sonos versterker te mogen kopen gaat me weer een beetje ver
.
[ Voor 139% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:10 ]
Dat is mooie omschrijving van het probleem waar tegen aan loop.Vettigedennis schreef op zondag 5 april 2020 @ 01:36:
Als je al B&W fan bent is een B&W Zeppelin Wireless mooi. Of de nieuwe B&W Formation Wedge.
Beide hebben bluetooth , Airplay en Spotify Connect.
De Zeppelin Wireless heeft nog een analoog aux ingang die heeft de Formation niet. De Formation heeft Airplay 2 de Zeppelin Airplay 1
De Zeppelin is wel een kick ass bluetooth speaker. Zit echt wel een goed geluid in.
Moet je alleen wel stroom hebben buiten , of moet het een speaker met ingebouwde accu zijn ?
Thodio is een Nederlands speaker merk.
Handgemaakt in Amsterdam.
https://store.thodio.com/#
YouTube: Thodio ibox xc test
YouTube: YouTube
Deze zijn alleen niet vocht bestendig natuurlijk. De nieuwe bluetooth speakers van Denon zijn dat wel. Alleen hebben die ook weer geen ingebouwde accu.
AirPlay, accu en waterdicht lastige combi.
AirPlay omdat de Apple TV in huis staat en gebruikt wordt als basis om muziek (Apple music ) te spelen op alle Apparaten. Vanaf alle apparaten die lid zijn van HomeKit woning Groep thuis. Wat als voordeel heeft dat wanneer ik weg ga de muziek thuis blijft spelen.
Bluetooth is het zelfde probleem zit gekoppeld aan een telefoon. Daar die persoon naar de keuken is dr muziek weg en kan niets anders met zijn telefoon doen zonder dat andere het horen.
Waterdicht is belangrijk omdat hij vaak wel eens vergeten word en buiten blijft liggen.
Dat ziet er zeer netjes uitThodio is een Nederlands speaker merk.
Handgemaakt in Amsterdam.
https://store.thodio.com/#
YouTube: Thodio ibox xc test
YouTube: YouTube
Deze zijn alleen niet vocht bestendig natuurlijk. De nieuwe bluetooth speakers van Denon zijn dat wel. Alleen hebben die ook weer geen ingebouwde accu.
[ Voor 9% gewijzigd door xbeam op 05-04-2020 11:19 ]
Toch voor een leuk prijsje via MP een ATV4K 32GB erbij kunnen scoren
[ Voor 19% gewijzigd door Albert020 op 05-04-2020 13:14 ]
Vermeld dan ook de prijs er bij.Albert020 schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:51:
Toch voor een leuk prijsje via MP een ATV4K 32GB erbij kunnen scoren
17 euro onder de nieuwprijs, dat vind ik persoonlijk geen goede deal...
Waar is de 4K 32gb €157,- ?ikweethetbeter schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:35:
17 euro onder de nieuwprijs, dat vind ik persoonlijk geen goede deal...
Apple heeft hem voor €200,- en de Pricewatch €196,-
*snip* niet op de man
[ Voor 81% gewijzigd door Daedalus op 06-04-2020 16:26 ]
Verwijderd
Heb je Libratone overwogen?xbeam schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:10:
[...]
Hier staat de Apple TV uit het zicht. AB is Bluetooth. Dus maakt het niet hoe die uit ziet als de specs maar goed zijn.
Iemand een idee?
https://www.libratone.com...s/zipp-2/product-details/
Is niet meteen waterdicht maar wel gemaakt om mee te nemen.
------------
Ik had een vraag.
Ik heb thuis mijn multiroom audio lopen via AirPlay 2. Alleen mijn versterker ondersteund dat niet. Nu heb ik wel een Apple TV 4K. Kan ik deze aan de versterker aansluiten alleen om de versterker Airplay 2 te kunnen geven? En hoe werkt dat dan precies?
Ik heb deze versterker:
pricewatch: Pioneer VSX-831 Zwart
Maar ik wil ook mijn Apple TV via de TV kunnen bedienen. Wellicht lastige vraag, maar ik zoek een relatief makkelijke manier om mijn versterker toch Airplay 2 te kunnen geven zodat ik echt overal multiroom audio heb.
Thanks,
En;
Als je de Apple TV via CEC aansluit aan de tv kan je hem gewoon bedienen met de AB van tv.
En;
Als je de Apple TV via CEC aansluit aan de tv kan je hem gewoon bedienen met de AB van tv.
Ja, dat kan.Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:32:
Ik had een vraag.
Ik heb thuis mijn multiroom audio lopen via AirPlay 2. Alleen mijn versterker ondersteund dat niet. Nu heb ik wel een Apple TV 4K. Kan ik deze aan de versterker aansluiten alleen om de versterker Airplay 2 te kunnen geven? En hoe werkt dat dan precies?
Ik heb deze versterker:
pricewatch: Pioneer VSX-831 Zwart
Maar ik wil ook mijn Apple TV via de TV kunnen bedienen. Wellicht lastige vraag, maar ik zoek een relatief makkelijke manier om mijn versterker toch Airplay 2 te kunnen geven zodat ik echt overal multiroom audio heb.
Een surround receiver is een AV hub. Voor het beste geluid zou ik altijd al mijn bronnen (Apple TV, BD speler, game console, tv kastje, ...) daarop aansluiten, dan hoeft er maar één HDMI kabel naar je tv.
HDMI-CEC werkt goed bij 2 apparaten, bij meer apparaten werkt het vaak veel minder of niet. Overweeg om CEC uit te zetten en in plaats daarvan een programmeerbare AB (Logitech Harmony) te gebruiken, of een apparaat van je tv afstandsbediening, die vast ook te gebruiken is voor andere apparaten, te gebruiken om je Apple TV mee te bedienen.
Succes!
.
[ Voor 100% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:10 ]
Verwijderd
@xbeam @ikweethetbeter
Best dom van me dat ik me dat niet eerder gerealiseerd heb. Ik wist dat ik 6 HDMI poorten had maar ik heb een aparte muziektafel waar mijn versterker op staat. Dus het staat niet onder de tv maar 3 meter ernaast.
Heb meteen een kabel gekocht die lang genoeg was en gelijk aangesloten. Echt heel Nice!
Thanks. Heb ik mijn “oude” versterker toch nog een update naar AirPlay 2 kunnen geven zonder heel veel geld uit te moeten geven!
Best dom van me dat ik me dat niet eerder gerealiseerd heb. Ik wist dat ik 6 HDMI poorten had maar ik heb een aparte muziektafel waar mijn versterker op staat. Dus het staat niet onder de tv maar 3 meter ernaast.
Heb meteen een kabel gekocht die lang genoeg was en gelijk aangesloten. Echt heel Nice!
Thanks. Heb ik mijn “oude” versterker toch nog een update naar AirPlay 2 kunnen geven zonder heel veel geld uit te moeten geven!
Ik heb geen probleem ervaren met HDMI-CEC van Apple TV - Sony AF9 - DN860 (hele loop werkt), en andersom Sony AF9 - DN860 - Apple TV werkt ook. Ik moet wel voor optie 1 gaan, optie 2 heeft bij mij geen doorvoer van 4k HDR.ikweethetbeter schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:09:
[...]
Ja, dat kan.
Een surround receiver is een AV hub. Voor het beste geluid zou ik altijd al mijn bronnen (Apple TV, BD speler, game console, tv kastje, ...) daarop aansluiten, dan hoeft er maar één HDMI kabel naar je tv.
HDMI-CEC werkt goed bij 2 apparaten, bij meer apparaten werkt het vaak veel minder of niet. Overweeg om CEC uit te zetten en in plaats daarvan een programmeerbare AB (Logitech Harmony) te gebruiken, of een apparaat van je tv afstandsbediening, die vast ook te gebruiken is voor andere apparaten, te gebruiken om je Apple TV mee te bedienen.
Succes!
Waar je wel rekening mee moet houden als HDMI-CEC & ARC wil gebruiken is dat de tv dan zeer waarschijnlijk ook aangaat als je de Apple TV aanzet. Ik weet niet in hoeverre dat in jou situatie wenselijk is (in mijn geval is dat namelijk niet het geval).
@Cyleo
Ik heb een antieke tv, dus ik hoef me niet druk te maken over wel of niet doorgeven van HDR video (wat overigens belangrijker is dan de 4K resolutie).
Daarnaast heb ik een Apple TV en een AV receiver, plus nog zo'n apparaat dat schijfjes afspeelt.
Als ik cd's ga luisteren, of mijn Apple TV als Airplay client gebruik, wil ik niet dat de tv aan gaat. Als ik de blueray speler uitzet terwijl ik (Apple) TV kijk, dan wil ik niet dat de tv uitgaat.
Bij mij werkt HDMI-CEC niet, er zijn vast mensen waarbij het wel werkt. Jammer dat je receiver geen HDR doorgeeft.
Ik heb een antieke tv, dus ik hoef me niet druk te maken over wel of niet doorgeven van HDR video (wat overigens belangrijker is dan de 4K resolutie).
Daarnaast heb ik een Apple TV en een AV receiver, plus nog zo'n apparaat dat schijfjes afspeelt.
Als ik cd's ga luisteren, of mijn Apple TV als Airplay client gebruik, wil ik niet dat de tv aan gaat. Als ik de blueray speler uitzet terwijl ik (Apple) TV kijk, dan wil ik niet dat de tv uitgaat.
Bij mij werkt HDMI-CEC niet, er zijn vast mensen waarbij het wel werkt. Jammer dat je receiver geen HDR doorgeeft.
Mis ik iets?
Sinds een paar maanden heb ik een AppleTV en me dus ook aangemeld voor de streamingdienst AppleTV+
Maar daar staat wel heel erg weinig op. Misschien 6 series die interessant zijn.
En als je dan nieuwsgierig bent naar iets, dan komt het via een of ander kanaal waarvoor je extra moet betalen of is het een film waar je extra voor moet betalen.
Op deze manier ga ik natuurlijk nooit mijn abo verlengen na de proefperiode.
Dus ik heb het idee dat ik iets mis...
Sinds een paar maanden heb ik een AppleTV en me dus ook aangemeld voor de streamingdienst AppleTV+
Maar daar staat wel heel erg weinig op. Misschien 6 series die interessant zijn.
En als je dan nieuwsgierig bent naar iets, dan komt het via een of ander kanaal waarvoor je extra moet betalen of is het een film waar je extra voor moet betalen.
Nee, je mist niets, het aanbod volgt elkaar in betrekkelijk langzaam tempo op. Er worden maandelijks nieuwe 'originele', zelfgemaakte producties geplaatst.
Zie hier het aanbod: https://www.apple.com/nl/apple-tv-plus/
Zie hier het aanbod: https://www.apple.com/nl/apple-tv-plus/
[ Voor 21% gewijzigd door RoRoNL op 09-04-2020 13:02 ]
@Crazy Harry
Ja, jij mist wat. En anderen ook, vooral als ze ervoor betalen.
Wat Apple moet doen, is het (al dan niet gratis) abonnementsdeel loskoppelen van het koop- of huurdeel, zodat het duidelijk wordt wat er bij de Apple TV+ dienst hoort.
Het huidige aanbod heb je met een maand bingen uit. Daar ga je niet voor betalen. Het aanbod moet echt vertienvoudigd worden voordat het abonnementsgeld waard is.
Ja, jij mist wat. En anderen ook, vooral als ze ervoor betalen.
Wat Apple moet doen, is het (al dan niet gratis) abonnementsdeel loskoppelen van het koop- of huurdeel, zodat het duidelijk wordt wat er bij de Apple TV+ dienst hoort.
Het huidige aanbod heb je met een maand bingen uit. Daar ga je niet voor betalen. Het aanbod moet echt vertienvoudigd worden voordat het abonnementsgeld waard is.
Zo kan je het ook zien inderdaad.
Ik betaal er gelukkig niets extra's voor. Ik ben het helemaal met je eens dat ze het abo-deel los moeten koppelen van het koop/huur-deel
Ik betaal er gelukkig niets extra's voor. Ik ben het helemaal met je eens dat ze het abo-deel los moeten koppelen van het koop/huur-deel
Ik heb een Apple TV 1 (ja echt waar) gekregen en een andere Tweaker heeft me een remote gegeven.
Ik ga met OSMC aan de slag, maar HD gaat beter met een broadcom bcm70015 card (crystal HD).
Zij die nog ergens te vinden?
Ik ga met OSMC aan de slag, maar HD gaat beter met een broadcom bcm70015 card (crystal HD).
“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
Misschien wel (iig op Ome Ali), maar is eerlijk gezegd dan de kosten en moeite niet meer waard. Ik heb hier nog een ATV1 liggen met SSD en BCM70015 kaart, denk niet daar nog EUR25 voor te krijgen!rayx schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:37:
Ik heb een Apple TV 1 (ja echt waar) gekregen en een andere Tweaker heeft me een remote gegeven.
[ Voor 7% gewijzigd door the-body op 14-04-2020 16:19 ]
This title is for sale, please send me a PM
@the-body dank je.
ja Ali X daar had ik even niet aan gedacht. ;-)
ja Ali X daar had ik even niet aan gedacht. ;-)
voor nog geen 25 wil ik hem wel van je overnemen. ;-)Ik heb hier nog een ATV1 liggen met SSD en BCM70015 kaart, denk niet daar nog EUR25 voor te krijgen!
“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
Weer een goed voorbeeld van iets wat “over de plas” veel beter werkt.Crazy Harry schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:42:
Mis ik iets?
Het idee van de AppleTV app is goed en in Amerika werkt dat ook wel oké. Bijvoorbeeld door Apple+ te combineren met een abonnement op Showtime en HBO. De app wordt dan je hub naar de streaming diensten.
Hier werkt dat weer niet lekker omdat de helft (lees:bijna alles) niet beschikbaar is.
Overigens vond ik The Morning show, For all mankind en Mythic Quest wel de moeite waard.
Ik heb een Marantz SR5007 die het voorheen met alleen TV en ps4 prima deed maar sinds ik de ATV4k heb toegevoegd is CEC waardeloos en schakelt ie niet goed tussen de verschillende apparaten.ikweethetbeter schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:09:
[...]
HDMI-CEC werkt goed bij 2 apparaten, bij meer apparaten werkt het vaak veel minder of niet.
Zelfs als ATV4k uit staat wil ie niet naar ps4 schakelen en als je met de hand forceert via marantz zelf springt ie Gewoon terug naar tv audio.
Wel jammer hoor
Only dead fish go with the flow
Vraagje, ik heb sinds een tijdje een Apple TV 4K ter vervanging van een Apple TV 3. Stukken beter in gebruik maar ik heb een probleem met de Remote. Als ik hem uit de standby haal dan scrolt hij continue naar rechts, alsof iemand de knop/touchpad ingedrukt houd. Dit is weg als ik een app open, zoals de TV+ app. Echter terug in het hoofdmenu is het weer terug. Enige workaround is een restart van de Apple TV. Zijn er anderen die dit probleem herkennen en is er een betere oplossing dan herstarten?
Vreemd probleem... Ik heb het nog nooit gehad, dus het komt gelukkig niet bekend voor. Als het een nieuwe ATV is zou je contact kunnen opnemen met Apple, want het klinkt niet normaal.richard-5 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:47:
Vraagje, ik heb sinds een tijdje een Apple TV 4K ter vervanging van een Apple TV 3. Stukken beter in gebruik maar ik heb een probleem met de Remote. Als ik hem uit de standby haal dan scrolt hij continue naar rechts, alsof iemand de knop/touchpad ingedrukt houd. Dit is weg als ik een app open, zoals de TV+ app. Echter terug in het hoofdmenu is het weer terug. Enige workaround is een restart van de Apple TV. Zijn er anderen die dit probleem herkennen en is er een betere oplossing dan herstarten?
Is het alleen bij het starten? Als je daarna naar links swipet, gaat ie dan weer automatisch naar rechts?richard-5 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:47:
Het klinkt mij ook niet bekend.
Heb je hier wat aan? Bijvoorbeeld punt 2 onder Siri Remote of Apple TV Remote.
Heb ik geprobeerd, denk dat ik even contact opneem met Apple want hij is inderdaad nieuw...meesje schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:38:
[...]
Heb je hier wat aan? Bijvoorbeeld punt 2 onder Siri Remote of Apple TV Remote.
@richard-5
Onbekend probleem hier (ATV4).
Heb je dit altijd al gehad, of sinds de installatie van een bepaalde app?
Is je tvOS actueel?
Ligt het aan je remote of aan je ATV? Daar kun je achter komen door bv je iPhone of een universele remote als remote te configureren, en je meegeleverde remote te ontkoppelen.
Is je tvOS actueel?
Ligt het aan je remote of aan je ATV? Daar kun je achter komen door bv je iPhone of een universele remote als remote te configureren, en je meegeleverde remote te ontkoppelen.
Probleem eigenlijk snel na de aanschaf gekregen. Updates maken niet het verschil (zit op de laatste versie) heb ik gemerkt en met de apps via de iPhone of iPad heb ik het probleem niet. Lijkt daar dus aan de remote te leggen, echter als ik de TV+ app opstart is het probleem weg totdat ik weer terug in het hoofdmenu ben. Dit legt de oorzaak weer bij de ATV. Ik ben daarom een beetje lost....ikweethetbeter schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:18:
@richard-5
Is je tvOS actueel?
Als Videoland en NPO Start hun content ook zichtbaar maken in de TV-app, dan zou het zo goed als compleet zijn hier in Nederland. HBO is namelijk alleen voor Ziggo en andere grote streamingdiensten zijn er niet.Donstil schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:40:
[...]
Weer een goed voorbeeld van iets wat “over de plas” veel beter werkt.
Het idee van de AppleTV app is goed en in Amerika werkt dat ook wel oké. Bijvoorbeeld door Apple+ te combineren met een abonnement op Showtime en HBO. De app wordt dan je hub naar de streaming diensten.
Hier werkt dat weer niet lekker omdat de helft (lees:bijna alles) niet beschikbaar is.
Overigens vond ik The Morning show, For all mankind en Mythic Quest wel de moeite waard.
Enige nadeel is dat content van Netflix, Amazon Prime Video en Disney+ niet in de TV-app afgespeeld kan worden. Daarnaast is de filmografie van een acteur niet compleet. Als je in de TV-app zoekt naar Bryan Cranston dan zie je als zoekresultaat 3 dingen, namelijk zijn films, Breaking Bad en zichzelf als acteur. Kies je voor dat laatste, dan staat Breaking Bad er helemaal niet tussen als show.
Dit geldt dus voor alle acteurs met een serie op deze 3 diensten in de TV-app. Bij Aaron Paul staat wel Truth Be Told (want Apple TV+ serie) maar geen Breaking Bad. Het is iets kleins, maar ik vind het daardoor wel onhandig.
Edit: op deze site van Apple staan in welke diensten gezocht kan worden met de TV-app.
[ Voor 5% gewijzigd door VirinR op 16-04-2020 15:21 ]
Videoland inderdaad, en ipv NPO Start zou NL Ziet nog beter zijn, Dan heb je vrijwel alle content bij elkaar.VirinR schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:09:
[...]
Als Videoland en NPO Start hun content ook zichtbaar maken in de TV-app, dan zou het zo goed als compleet zijn hier in Nederland. HBO is namelijk alleen voor Ziggo en andere grote streamingdiensten zijn er niet. ]
En wat hieronder staat: een integratie met Plex of Infuse zou helemaal mooi zijn, maar dat zie ik niet gebeuren.
Ik vond Mythic Quest echt super. Het is jammer dat Apple+ zo onbekend is, want het is een aanrader die voor veel mensen niet te bekijken is.Donstil schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:40:
[...]
Heb je de ATV ook met je TV via HDMI-CEC verbonden? Zo ja, probeer hem dan eens op te starten met je tv (naar de input gaan, Apple TV gaat dan vanzelf aan zonder dat de remote is verbonden). Als die het dan niet doet, is het probleem sowieso je remote.richard-5 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:36:
[...]
Probleem eigenlijk snel na de aanschaf gekregen. Updates maken niet het verschil (zit op de laatste versie) heb ik gemerkt en met de apps via de iPhone of iPad heb ik het probleem niet. Lijkt daar dus aan de remote te leggen, echter als ik de TV+ app opstart is het probleem weg totdat ik weer terug in het hoofdmenu ben. Dit legt de oorzaak weer bij de ATV. Ik ben daarom een beetje lost....
Even een vraagje. Thans heb ik een ATV 4K en een ATV 3rd gen. Deze laatste overweeg ik te vervangen door een gebruikte, maar een 4K versie zou een overkill zijn. Kan ik nu met een ATV 4e gen Full HD versie ook al mijn content via Infuse afspelen of loop ik tegen beperkingen aan qua cpu en afspeelbare bestanden?
Nee, beide versies zijn qua specs redelijk identiek. Alleen heeft de 4K versie de nodige HDMI specs voor o.a. 4K output etc.RicoK schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:51:
Even een vraagje. Thans heb ik een ATV 4K en een ATV 3rd gen. Deze laatste overweeg ik te vervangen door een gebruikte, maar een 4K versie zou een overkill zijn. Kan ik nu met een ATV 4e gen Full HD versie ook al mijn content via Infuse afspelen of loop ik tegen beperkingen aan qua cpu en afspeelbare bestanden?
Niks noemenswaardig. Bron, mijzelf. Heb ook beide.
Mythic Quest ben ik helemaal op stuk gegaan. Toch wel de leukste ATV+ serie (naast Servant).Cyleo schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:48:
[...]
Ik vond Mythic Quest echt super. Het is jammer dat Apple+ zo onbekend is, want het is een aanrader die voor veel mensen niet te bekijken is.
[...]
Heb je de ATV ook met je TV via HDMI-CEC verbonden? Zo ja, probeer hem dan eens op te starten met je tv (naar de input gaan, Apple TV gaat dan vanzelf aan zonder dat de remote is verbonden). Als die het dan niet doet, is het probleem sowieso je remote.
Ook grappig is dit nieuwtje:
nieuws: Infinity Ward zet CoD-spelers bij elkaar die van cheaten worden verdacht
Doet me heeeeeel erg denken aan die server jail met die cheaters van Mythic Quest
Bedankt.xoniq schreef op donderdag 23 april 2020 @ 00:12:
Nee, beide versies zijn qua specs redelijk identiek. Alleen heeft de 4K versie de nodige HDMI specs voor o.a. 4K output etc.
Echter, ben bang dat ik toch wel zal moeten gaan uitkijken naar een ATV 4K, omdat de ATV 4rd Gen niet overweg zou kunnen met h.265 video content (volgens een vergelijking op Tweakers van beide ATV's). Aangezien veel van mijn content uit h.265 bestaat, zal ik dit dan niet af moeten kunnen spelen op een ATV 4rd Gen.
De Apple TV 4 HD (eerste versie met App Store, zonder 4K) kan inderdaad niet overweg met een h.265. De laatste versie speelt het het inderdaad feilloos af
@DaMarcus Ja, de 4K speelt h.265 content absoluut feilloos af. In combinatie met Infuse is dit een waar genoegen.
Maar goed, dan wordt mijn zoektocht naar een gebruikte ATV 4K ter vervanging van mijn ATV 3rd Gen wel een stuk overzichtelijker, maar wel véél lastiger (lees: kostbaarder) .
Ik heb zelfs (heel eventjes....) overwogen om zo een Android TV boxje te gaan halen.....
Maar goed, dan wordt mijn zoektocht naar een gebruikte ATV 4K ter vervanging van mijn ATV 3rd Gen wel een stuk overzichtelijker, maar wel véél lastiger (lees: kostbaarder) .
Ik heb zelfs (heel eventjes....) overwogen om zo een Android TV boxje te gaan halen.....
Dat is niet waar.DaMarcus schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:41:
De Apple TV 4 HD (eerste versie met App Store, zonder 4K) kan inderdaad niet overweg met een h.265. De laatste versie speelt het het inderdaad feilloos af
Net zoals iOS vanaf iOS11 heeft TV OS gewoon HEVC support, het verschil is alleen dat 4k versie aan hardwarematige decoding doet en de 4/HD softwarematig. Daarnaast is de beperking dat de 4 tot 30 fps kan decoderen.
Video Formats
HEVC SDR up to 1080p, 30 fps, Main/Main 10 profile
H.264 video up to 1080p, 60 fps, High or Main Profile level 4.2 or lower
Zie ook op de site van Apple: https://www.apple.com/bw/apple-tv-hd/specs/
Dit in tegenstelling tot de 4k:
H.264/HEVC SDR video up to 2160p, 60 fps, Main/Main 10 profile
Zie: https://www.apple.com/nl/apple-tv-4k/specs/
Met Infuse Pro erbij heb ik alle h.265 content kunnen afspelen op mijn aTV4, goede bluray rips hadden wel iets meer tijd nodig om te starten, maar dat is alles
Ook belangrijke info voor @RicoK
Nouja, een A8 vs een A10X, nogal een verschilletje hoor.xoniq schreef op donderdag 23 april 2020 @ 00:12:
[...]
Nee, beide versies zijn qua specs redelijk identiek. Alleen heeft de 4K versie de nodige HDMI specs voor o.a. 4K output etc.
@RicoK laat die hele 4th gen maar achterwege, koop gewoon de 4K voor die paar tientjes extra, de mijne was tweedehands 110 euro, en die prijs kom je vaker tegen op MP.
edit: link naar advertentie die waarschijnlijk frauduleus is verwijderd.
[ Voor 27% gewijzigd door Mr. Freeze op 23-04-2020 12:37 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Dit topic is gesloten.