Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:48

Rivanov

Apple freak

Albert020 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:19:
[...]

In me browser is het gewoon goed, op de ATV4K blijft er een donkere rand om de ondertiteling heen staan ?
Je kunt in iOS en tvOS zelf je eigen stijl maken voor de ondertiteling.

https://support.apple.com...aptioning-iph3e2e23d1/ios

Customize the subtitles and captions in supported video apps
  • Go to Settings > Accessibility > Subtitles & Captioning.
  • If you prefer closed captioning or subtitles for the deaf and hard of hearing when available, turn on Closed Captions + SDH.
  • Tap Style, then choose an existing caption style or create a new style based on the following:
  • Font, size, and color
  • Background color and opacity
  • Text opacity, edge style, and highlight

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:08
Rivanov schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:58:
[...]

Je kunt in iOS en tvOS zelf je eigen stijl maken voor de ondertiteling.

https://support.apple.com...aptioning-iph3e2e23d1/ios

Customize the subtitles and captions in supported video apps
  • Go to Settings > Accessibility > Subtitles & Captioning.
  • If you prefer closed captioning or subtitles for the deaf and hard of hearing when available, turn on Closed Captions + SDH.
  • Tap Style, then choose an existing caption style or create a new style based on the following:
  • Font, size, and color
  • Background color and opacity
  • Text opacity, edge style, and highlight
Thanks, contour tekst is voor mij de uitkomst ;)

• Albert020
Kan voor een leuk prijsje een ATV4 HD erbij krijgen, ik begrijp dat deze een A8 processor heeft,
werkt deze wel goed met Infuse 6 en NLziet, en blijft Apple deze nog lang ondersteunen,
nu er een nieuwe ATV 5 aangekondigd is ?

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16:32

amphora

Online creatie

Albert020 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:55:
Kan voor een leuk prijsje een ATV4 HD erbij krijgen, ik begrijp dat deze een A8 processor heeft,
werkt deze wel goed met Infuse 6 en NLziet, en blijft Apple deze nog lang ondersteunen,
Nieuwe ATV5?
En voor video afspelen kan de A8 nog jaren mee

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Albert020
amphora schreef op maandag 17 februari 2020 @ 00:00:
[...]

Nieuwe ATV5?
En voor video afspelen kan de A8 nog jaren mee
Of het aan Applet TV 5 is weet ik niet maar er is een nieuwe aangekondigd.

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16:32

amphora

Online creatie

Albert020 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 00:06:
[...]

Bron of link?

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06:06
Albert020 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 00:06:
[...]

Er zijn geruchten.
Geruchten zijn geen aankondiging.
Er is geen TV 5, noch is er iets over bekend.

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-02 19:44

The Inquisitor

Greetings weaklings

Die geruchten zijn er ook al een aardige tijd, en naar verwachting zal de aTV4 (HD) voorlopig nog ondersteund worden.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Albert020 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:55:
Ja zeker sterk zat dat apparaat. Heb deze laatst omgeruild voor de 4K variant in de woonkamer, HD versie staat nu in de slaapkamer en vervangt de vorige TV3.

Het vervangen van de TV3 voor de HD versie voelt als een stuk grotere update dan de 4K voor de HD in de woonkamer :P Wat een verademing om gewoon alle apps beschikbaar te hebben en niet meer continu airplay te moeten doen wat vroeg of laat wel weer een keertje de verbinding verbrak oid..

• Albert020
Scrtz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:12:
[...]

Ja zeker sterk zat dat apparaat. Heb deze laatst omgeruild voor de 4K variant in de woonkamer, HD versie staat nu in de slaapkamer en vervangt de vorige TV3.

Het vervangen van de TV3 voor de HD versie voelt als een stuk grotere update dan de 4K voor de HD in de woonkamer :P Wat een verademing om gewoon alle apps beschikbaar te hebben en niet meer continu airplay te moeten doen wat vroeg of laat wel weer een keertje de verbinding verbrak oid..
Dat is ook de reden waarom ik er nog 1 bij neem, Airplay werkt hier met mijn iPad AIr 3 voor geen meter !

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:49
Albert020 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:16:
[...]

Dat is ook de reden waarom ik er nog 1 bij neem, Airplay werkt hier met mijn iPad AIr 3 voor geen meter !
Op zich werkt airplay hier prima, maar als je voor een mooi prijsje een ATV HD kan kopen zeker doen, persoonlijk heb ik er echt een hekel aan dat wanneer ik in bed lig en nog even snel iets wil kijken op tv om op het telefoonscherm te moeten kijken, zo vlak voor het slapen gaan. Dan geef ik de voorkeur aan een echte remote.
Om die reden heeft ook een Chromecast het hier dan nooit lang volgehouden.

• Albert020
Mr. Freeze schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:15:
[...]

Op zich werkt airplay hier prima, maar als je voor een mooi prijsje een ATV HD kan kopen zeker doen, persoonlijk heb ik er echt een hekel aan dat wanneer ik in bed lig en nog even snel iets wil kijken op tv om op het telefoonscherm te moeten kijken, zo vlak voor het slapen gaan. Dan geef ik de voorkeur aan een echte remote.
Om die reden heeft ook een Chromecast het hier dan nooit lang volgehouden.
Heb hem al, nu de ATV 4K 64GB beneden in woonkamer geplaatst en ATV4 HD 32GB in slaapkamer ;)

Merk iets geks, als ik met mijn Samsung 4K TV naar YouTube ga en een 4K film kijk geeft deze ook daadwerkelijk 4K maar doe ik het zelfde filmpje met mijn ATV 4K komt ie niet hoger dan 1080p ?

Albert020 wijzigde deze reactie 17-02-2020 15:37 (19%)

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15:58
M.i. een upgrade om tvOS gaming een boost te geven.
Verder blijft het een gerucht, geen aankondiging. Niet voor niks staat het tussen quotes.
Het zou me overigens niet verbazen dat een nieuwe ATV samen met de opvolger van de iPhone SE wordt gepresenteerd in maart. Maar het blijft gissen.

meesje wijzigde deze reactie 17-02-2020 15:47 (15%)

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:05
Albert020 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:33:
[...]

Heb hem al, nu de ATV 4K 64GB beneden in woonkamer geplaatst en ATV4 HD 32GB in slaapkamer ;)

Merk iets geks, als ik met mijn Samsung 4K TV naar YouTube ga en een 4K film kijk geeft deze ook daadwerkelijk 4K maar doe ik het zelfde filmpje met mijn ATV 4K komt ie niet hoger dan 1080p ?
Klopt. De Apple tv ondersteunt de codec niet die YouTube gebruikt voor 4K.
https://www.onemorething....e-niet-in-4k-op-apple-tv/

• Albert020
rclahsen schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:01:
[...]

Klopt. De Apple tv ondersteunt de codec niet die YouTube gebruikt voor 4K.
https://www.onemorething....e-niet-in-4k-op-apple-tv/
En hoe kun je nou controleren of Netflix wel in 4K afspeelt op de ATV 4K ?

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:05
Albert020 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:24:
[...]

Zie je in de Netflix-app staan voordat je afspeelt (staat '4K Ultra HD' i.p.v. 'HD' als je abonnement het ondersteunt).

• Albert020
rclahsen schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:26:
[...]

Zie je in de Netflix-app staan voordat je afspeelt (staat '4K Ultra HD' i.p.v. 'HD' als je abonnement het ondersteunt).
Dat staat er idd, ok thanks ;)

• meesje
Albert020 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:24:
[...]

Zie je dit ook niet als je op je tv even van HDMI kanaal wisselt? Ik had ooit eens een probleem met niet vloeiend beeldmateriaal. Bij het wisselen van HDMI kanaal zag ik dat er op 60hz werd afgespeeld ipv 50hz (of net andersom, ik weet het niet meer precies), beide overigens wel 1080p (ik heb geen 4K scherm).

meesje wijzigde deze reactie 17-02-2020 16:47 (5%)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

De verwachting is ook dat er een mini-ATV te koop komt, in plaats van een upgrade. Met andere woorden: een Apple TV chromecast eigenlijk. Dat zou ook logischer zijn in de line-up omdat je dan een lagere prijs hebt. Upgraden vanaf een aTV 4K heeft voorlopig nog geen enkele zin.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• meesje
The Inquisitor schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:11:
De verwachting is ook dat er een mini-ATV te koop komt, in plaats van een upgrade. Met andere woorden: een Apple TV chromecast eigenlijk. Dat zou ook logischer zijn in de line-up omdat je dan een lagere prijs hebt. Upgraden vanaf een aTV 4K heeft voorlopig nog geen enkele zin.
Gezien het artikel van @Albert020 verwacht ik niet zo snel dat er een mini atv komt. Dat zou betekenen dat een mini atv een krachtigere cpu (A13 Bionic) heeft dan de huidige ATV. Ach, we zullen allemaal wel zien wat er gaat komen. In ieder geval zou ik op dit moment geen ATV kopen en eerst even een maandje (of misschien iets langer) wachten.

• OnePlusPro7
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 14:50
Ik heb de AppleTV 4K versie.

Sinds kort heb ik, als ik de VLC media player app open en mijn Synology NAS benader via credentials van een admin account krijg ik geen mappen meer te zijn. Ook niet eens de default openbare mappen.

Ik heb al een nieuw account op de NAS. Deze krijgt ook niet de volledige mappen te zien.

Als ik via uPnP de NAS benader krijg ik zoals het hoort de default mappen van Synology NAS te zien.

De app heb ik al opnieuw geïnstalleerd etc. De machtigingen van het Admin account zijn ook niet recent gewijzigd oid.

Iemand die ook hier last van heeft (gehad)?
@OnePlusPro7
Hoe deel je je mappen van je NAS? SMB, AFP, anders?

Probeer eens alleen SMB, en zet de rest uit.

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:54
Sorry, sorry, ik ben door de bomen het bos kwijt...:(

Op mijn ATV 4K heb ik eens, zoals achteraf bleek, een tijdelijke gratis variant van een Infuse geprobeerd. Nu overweeg ik om de content op mijn Synology DS114 netjes te kunnen bekijken om een betaalde versie van Infuse aan te schaffen. Maar welke en wat?
Nu maak ik nog gebruik van VLC, maar het is wel tijd voor een mooie upgrade. VLC werkt goed, maar is nogal bewerkelijk om even snel een filmpje te kunnen bekijken.

In dit topic wordt heel veel gesproken over Infuse, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. De website van firecore laat Infuse 6 zien in een standaard variant en een Pro variant. Op zich zou m.i. de standaard versie al voldoende zijn. Wie en waarom heeft de Pro genomen?

Wat zijn nu de prijzen van de versies? Ook deze hebben mij doen duizelen.

Alvast hartelijke dank om (al weer) dergelijke vragen langs te zien komen en de moeite van het beantwoorden ervan.

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:21
RicoK schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:45:
Voor zover ik weet: de pro-variant is de betaalde versie, waarbij je dus ondersteuning hebt van meer formaten. Dat is degene die ik zelf heb.

Wat betreft prijzen: je hebt verschillende abonnementen. Ik weet even niet zeker of je ook maandabonnementen kunt afsluiten, maar ik heb zelf het jaarabonnement van (uit m'n hoofd) 7,99. Daarnaast kun je voor een éénmalig bedrag het abonnement afkopen, zodat je dus nooit meer hoeft te betalen. Ik weet alleen niet of je dan ook in aanmerking komt voor nieuwere versies.

• meesje
RicoK schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:45:
Sorry, sorry, ik ben door de bomen het bos kwijt...:(

Op mijn ATV 4K heb ik eens, zoals achteraf bleek, een tijdelijke gratis variant van een Infuse geprobeerd. Nu overweeg ik om de content op mijn Synology DS114 netjes te kunnen bekijken om een betaalde versie van Infuse aan te schaffen. Maar welke en wat?
Nu maak ik nog gebruik van VLC, maar het is wel tijd voor een mooie upgrade. VLC werkt goed, maar is nogal bewerkelijk om even snel een filmpje te kunnen bekijken.

In dit topic wordt heel veel gesproken over Infuse, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. De website van firecore laat Infuse 6 zien in een standaard variant en een Pro variant. Op zich zou m.i. de standaard versie al voldoende zijn. Wie en waarom heeft de Pro genomen?

Alvast hartelijke dank om (al weer) dergelijke vragen langs te zien komen en de moeite van het beantwoorden ervan.
Volgens mij heb je de volgende opties:
- Infuse 6 Pro eenmalige aanschaf van 29,99 euro (als Infuse 7 komt, kun je opnieuw gaan betalen)
- Maand/jaar betaling voor Infuse 6 Pro

Check voor dat laatste in de App Store welke (in app) prijzen en opties er zijn. Ik zie daar ook een groot bedrag voorbij komen van 64,99 euro. Ik neem aan dat je dan nooit meer hoeft te betalen voor welke Infuse Pro versie dan ook.

• RicoK
meesje schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:14:
[...]Volgens mij heb je de volgende opties:
- Infuse 6 Pro eenmalige aanschaf van 29,99 euro (als Infuse 7 komt, kun je opnieuw gaan betalen)
- Maand/jaar betaling voor Infuse 6 Pro

Check voor dat laatste in de App Store welke (in app) prijzen en opties er zijn. Ik zie daar ook een groot bedrag voorbij komen van 64,99 euro. Ik neem aan dat je dan nooit meer hoeft te betalen voor welke Infuse Pro versie dan ook.
Bedankt. Zojuist een maandabo ad EUR 0,99 afgesloten. Dat Infuse Pro ziet er gelikt uit en werkt goed.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 25-02 19:37
meesje schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:19:
[...]

Gezien het artikel van @Albert020 verwacht ik niet zo snel dat er een mini atv komt. Dat zou betekenen dat een mini atv een krachtigere cpu (A13 Bionic) heeft dan de huidige ATV. Ach, we zullen allemaal wel zien wat er gaat komen. In ieder geval zou ik op dit moment geen ATV kopen en eerst even een maandje (of misschien iets langer) wachten.
Het zou ook niet per se logisch zijn om daar een oudere soc in te zetten. Die moeten ze dan namelijk langer onderhouden. Het kan best financieel gunstiger zijn om er een nieuwere soc in te zetten. Ik kan mij voorstellen dat je in de ervaring veel van de SOC merkt. De Apple TV is eigenlijk zwaar overpowered.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

meesje schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:14:
[...]
Ik zie daar ook een groot bedrag voorbij komen van 64,99 euro. Ik neem aan dat je dan nooit meer hoeft te betalen voor welke Infuse Pro versie dan ook.
Correct. Die optie heb ik, zij 't dan met korting omdat ik infuse pro 4 ooit gekocht heb.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Cyleo schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:09:
[...]

Het zou ook niet per se logisch zijn om daar een oudere soc in te zetten. Die moeten ze dan namelijk langer onderhouden. Het kan best financieel gunstiger zijn om er een nieuwere soc in te zetten. Ik kan mij voorstellen dat je in de ervaring veel van de SOC merkt. De Apple TV is eigenlijk zwaar overpowered.
Eens. Daarnaast is het even onlogisch op een opvolger van de ATV 4K te introduceren met als enige wijziging de SOC. Een nieuwe formfactor/mini ter concurrentie van de chromecast en fireTV stick lijkt me logischer.

Maar goed, het zijn allemaal maar geruchten.

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:49
The Inquisitor schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Eens. Daarnaast is het even onlogisch op een opvolger van de ATV 4K te introduceren met als enige wijziging de SOC. Een nieuwe formfactor/mini ter concurrentie van de chromecast en fireTV stick lijkt me logischer.

Maar goed, het zijn allemaal maar geruchten.
Vooral die Amazon stick is een concurrent, daar werk Apple TV+ zelfs beter op dan op een echte Apple TV. Volgende aflevering begint direct met aftellen bij begin aftiteling, bij de ATV 3 en 4K mag je eerst even alle aftiteling bekijken, en daarna ook nog even die internationale nasynchronisaties. Hopelijk is de 4K versie van Amazon ook snel in Nederland leverbaar.

(op momenten dat ik te lui ben om de afstandsbediening te pakken bedoel ik dan)

Mr. Freeze wijzigde deze reactie 22-02-2020 14:01 (5%)

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 25-02 19:37
Mr. Freeze schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:57:
[...]

Vooral die Amazon stick is een concurrent, daar werk Apple TV+ zelfs beter op dan op een echte Apple TV. Volgende aflevering begint direct met aftellen bij begin aftiteling, bij de ATV 3 en 4K mag je eerst even alle aftiteling bekijken, en daarna ook nog even die internationale nasynchronisaties. Hopelijk is de 4K versie van Amazon ook snel in Nederland leverbaar.

(op momenten dat ik te lui ben om de afstandsbediening te pakken bedoel ik dan)
Dat is inderdaad verschrikkelijk irritant. Het wordt nog erger doordat er wel een balk op het eind verschijnt, maar als je dan op ok drukt om de volgende af te spelen begint de huidige gewoon opnieuw. Wie dat heeft verzonnen..

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:16
Gewoon op pauze drukken naar einde aflevering swipen, menu indrukken en dan kan je de volgende aflevering beginnen.

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:49
Mogelijk nieuwe Apple TV op komst. Waarschijnlijk of een gewone update. Dus bekendmaking via de Apple site middels een pers bericht of op het te verwachten voorjaars evenement..

https://www.macrumors.com...tory-apple-tv-ipod-touch/

• Escrimador
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 25-02 23:22
Zou ooit ZiggoGO nog eens komen voor de ATV, dat is eigenlijk het enigste wat ik nog mis (HBO series bijvoorbeeld)

Only dead fish go with the flow

Escrimador schreef op zondag 23 februari 2020 @ 02:07:
Zou ooit ZiggoGO nog eens komen voor de ATV, dat is eigenlijk het enigste wat ik nog mis (HBO series bijvoorbeeld)
'Zou ooit?' ja, 'komt ooit?' nee.
Ziggo had dit beloofd bij de introductie van de eerste Apple TV 4, en we zijn nu al wat jaartjes verder. Je kan t vergeten.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• iRobert
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 07:28
Helemaal met het verdien model dat de Next alleen bij het dure abonnement verkrijgbaar is.

• meesje
Gisteren had ik op Reddit gelezen dat het spel Oddmar ook op Apple TV (met mfi control) werkt. Dit spel had ik al op mijn iPad gekocht en zojuist ook op mijn ATV geïnstalleerd. Echter... de ondertitels zijn in het Deens (tenminste dat denk ik ;)). Op mijn iPad zijn de subs wel in het Engels.

Ervaren jullie hetzelfde? Ik zie zo snel niet een optie om op mijn ATV de taal voor de subs aan te passen.

• RicoK
iRobert schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:55:
Helemaal met het verdien model dat de Next alleen bij het dure abonnement verkrijgbaar is.
Niet helemaal waar. De Next is tegenwoordig verkrijgbaar bij TV Max. Als je je pakket zelf samenstelt kom je wellicht minder duur uit.
Pagina: 1 ... 83 84 85 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True