XBL gamertag StayingPow3r
Ik stream zeer zelden van mijn iPhone naar de TV, wanneer ik dat wel doe is om video’s uit Safari te streamen.Albert020 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:31:
[...]
Nee maar bedoel met je iPhone en VLC Player via netwerk, dan gaat het wel goed ?
Voor de rest gebruik ik Plex om mijn media op de computer te streamen naar de tv.
Plex is ook een goeie alternatief. Zeker wel het vermelden waard in dat rijtje.Mr. Freeze schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:41:
[...]
Waarom geen VLC, Infuse of MrMc op je Apple TV installeren? Hoef je niets te airplayen.
Die laatste 2 genoemde zijn overigens wel betaalde apps, MrMc iets van 6 euro, Infuse is wat duurder met een 10'tje per jaar. VLC is gratis.
Oja, die zal zeker goed zijn want heeft veel liefhebbers, maar persoonlijk geen ervaring mee. Goed dat je Plex alsnog even benoemt.Tartarus schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:13:
[...]
Ik stream zeer zelden van mijn iPhone naar de TV, wanneer ik dat wel doe is om video’s uit Safari te streamen.
Voor de rest gebruik ik Plex om mijn media op de computer te streamen naar de tv.
[...]
Plex is ook een goeie alternatief. Zeker wel het vermelden waard in dat rijtje.
Juist, omdat in de regel een verdubbeling van de opslag bij Apple zo'n 100 euro kost en het bij de ATV 4K 'maar' 20 euro is, was voor mij de keuze gauw gemaakt. Niet dat ik de extra 32GB nu gebruik, maar het apparaat is nu wel meer future Proof, hetzij in het geval van eventuele grotere nieuwe apps danwel bij de eventuele verkoop.Albert020 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:01:
[...]Zou je dan voor 20 euro een 64GB nemen, zo ja waarom ?
Daar heb je helemaal gelijk in, die 32GB geannuleerd en 64GB besteld, kon nogRicoK schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:05:
[...]
Juist, omdat in de regel een verdubbeling van de opslag bij Apple zo'n 100 euro kost en het bij de ATV 4K 'maar' 20 euro is, was voor mij de keuze gauw gemaakt. Niet dat ik de extra 32GB nu gebruik, maar het apparaat is nu wel meer future Proof, hetzij in het geval van eventuele grotere nieuwe apps danwel bij de eventuele verkoop.
Niet mee eens eigenlijk. De Apple TV heeft niets aan die extra ruimte, en zelfs 32GB is niet vol te krijgen. Het wordt ook niet gebruikt als buffer, dus het is pure opslag. Maar het is een streaming device... geen iPad waarmee je eventueel episodes offline kunt zetten, dus de opslag is praktisch zinloos. Ik zou het prijsverschil liever in eigen zak houden, want wat heb ik aan 32GB die ik nooit ga gebruiken.RicoK schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:05:
[...]
Juist, omdat in de regel een verdubbeling van de opslag bij Apple zo'n 100 euro kost en het bij de ATV 4K 'maar' 20 euro is, was voor mij de keuze gauw gemaakt. Niet dat ik de extra 32GB nu gebruik, maar het apparaat is nu wel meer future Proof, hetzij in het geval van eventuele grotere nieuwe apps danwel bij de eventuele verkoop.
Ben ik het ook niet mee eens.The Inquisitor schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:34:
Niet mee eens eigenlijk. De Apple TV heeft niets aan die extra ruimte, en zelfs 32GB is niet vol te krijgen. Het wordt ook niet gebruikt als buffer, dus het is pure opslag. Maar het is een streaming device... geen iPad waarmee je eventueel episodes offline kunt zetten, dus de opslag is praktisch zinloos. Ik zou het prijsverschil liever in eigen zak houden, want wat heb ik aan 32GB die ik nooit ga gebruiken.
De ATV 4K is uitermate geschikt om games op te installeren en deze te spelen met de afstandsbediening of een echte controller. Reken maar dat het hard kan gaan als je Apple Arcade games gaat installeren...... De 32GB is echt vol te krijgen! Zelfs de 64GB versie natuurlijk....;)
Games is wellicht de enige manier om dat apparaat vol te krijgen dan... Maar dat is alsnog niet het hoofddoel van de Apple TV. Ik speel er zelf geen games op af, daarvoor heb ik al een PS4. Als media streamer is de extra capaciteit dus vooralsnog zinloos, en zie ik dit niet snel veranderen.RicoK schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:42:
[...]
Ben ik het ook niet mee eens.
De ATV 4K is uitermate geschikt om games op te installeren en deze te spelen met de afstandsbediening of een echte controller. Reken maar dat het hard kan gaan als je Apple Arcade games gaat installeren...... De 32GB is echt vol te krijgen! Zelfs de 64GB versie natuurlijk....;)
[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:54 ]
Daarom kun je dus ook niet zo maar stellen, dat de ATV 4K 32GB niet vol te krijgen is, want dat is deze wel en vrij makkelijk namelijk.The Inquisitor schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:47:
[...]Games is wellicht de enige manier om dat apparaat vol te krijgen dan... Maar dat is alsnog niet het hoofddoel van de Apple TV. Ik speel er zelf geen games op af, daarvoor heb ik al een PS4. Als media streamer is de extra capaciteit dus vooralsnog zinloos, en zie ik dit niet snel veranderen.
Dit is natuurlijk wel afhankelijk met welk doel je de ATV gaat gebruiken
Dus, zeker als je zelf games speelt, ik niet, of kinderen hebt in de games-leeftijd, ik wel, en zeker als je Apple Arcade hebt, ik ook, dan zou je bijna zonder meer voor de 64GB versie moeten gaan.
Het is niet standaard een beter idee om de grotere capaciteit te geven, van dat prijsverschil kun je beter Infuse kopen als je niet wilt gamen.
[ Voor 38% gewijzigd door The Inquisitor op 19-01-2020 17:16 ]
Nee, niet het hoofddoel, maar wel een van de doelen. Apple wil juist meer met gaming doen. Dat zie je o.a. aan Arcade en de ondersteuning van diverse gamepads. Als er spellen van het kaliber Grid Autosport naar Arcade of tvOS komen, zou mijn voorkeur echt wel uit gaan naar de 64gb versie (welke ik trouwens ook heb).The Inquisitor schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:47:
[...]
Games is wellicht de enige manier om dat apparaat vol te krijgen dan... Maar dat is alsnog niet het hoofddoel van de Apple TV. Ik speel er zelf geen games op af, daarvoor heb ik al een PS4. Als media streamer is de extra capaciteit dus vooralsnog zinloos, en zie ik dit niet snel veranderen.
Zelf zou ik trouwens bij een advies niet alleen kijken naar hoe je het apparaat zelf gebruikt, maar ook naar waar het voor in de markt wordt gezet. De ander kan zelf z’n beslissing maken. B.v. gaming vind ik niks, dan volstaat een 32gb. Indien wel interesse, dan 64gb (zeker gezien het kleine prijsverschil).
Ga er ook zeker mee gamen maar mensen, voor die 20 eurootjes meer dubbele opslag, kom op nouThe Inquisitor schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:15:
Dan is de conclusie dus: een grotere capaciteit ATV is handig als je van plan bent om te gamen, anders vooralsnog niet.
Precies, gewoon blind gaan voor de 64gb!Albert020 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:17:
[...]
Ga er ook zeker mee gamen maar mensen, voor die 20 eurootjes meer dubbele opslag, kom op nou
Juist! Voor een erg kleine meerprijs een dubbele opslag!Albert020 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:17:
[...]
Ga er ook zeker mee gamen maar mensen, voor die 20 eurootjes meer dubbele opslag, kom op nou
Je zou je zelf voor je kop kunnen schieten als je er na verloop van tijd achter komt en zegt 'had ik maar'.....
Heb je gelijk in. Maar reken maar wel, dat de eur 20 meerprijs zich wel kan vertalen in een makkelijkere en betere verkoop t.z.t.The Inquisitor schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:15:
Dan is de conclusie dus: een grotere capaciteit ATV is handig als je van plan bent om te gamen, anders vooralsnog niet.
Het is niet standaard een beter idee om de grotere capaciteit te geven, van dat prijsverschil kun je beter Infuse kopen als je niet wilt gamen.
Niemand van ons kan je daar antwoord op geven. Wij weten niet wat er aangekondigd gaat worden.Hemmik schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:59:
Ik heb een Apple TV 4 maar zit ook te twijfelen over 4K na aanschaf van een LG 4K OLED. Vind 200 euro echter vrij veel voor een product van 2,5 jaar oud. Ben bang dag hij binnenkort geüpdatet wordt en ik net te vroeg ben. Iemand een of dit terecht is?
Je zou kunnen proberen om de Smart tv functies van je LG tv te gebruiken tot de nieuwe Apple TV er is. Heb je nog YouTube 4K ook. Wil je dat niet heb je maar 1 optie denk ik
Zou mij verbazen als dit echt veel meer oplevert als je hem ooit verkocht. Dat lijkt mij een gevalletje “mooi meegenomen” voor de volgende.RicoK schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:10:
[...]
Heb je gelijk in. Maar reken maar wel, dat de eur 20 meerprijs zich wel kan vertalen in een makkelijkere en betere verkoop t.z.t.
[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 19-01-2020 22:05 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik had een TV 4 (HD) 64GB gekocht voor €219 en toen een half jaar later de 4K uitkwam heb ik de HD voor €145 verkocht op Marktplaats.Hemmik schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:59:
Ik heb een Apple TV 4 maar zit ook te twijfelen over 4K na aanschaf van een LG 4K OLED. Vind 200 euro echter vrij veel voor een product van 2,5 jaar oud. Ben bang dag hij binnenkort geüpdatet wordt en ik net te vroeg ben. Iemand een of dit terecht is?
Ik had veel minder verwacht maar kennelijk is er wel genoeg markt voor 2dehands TV’s.
Of je wacht gewoon tot eind september en doet dan pas een aankoop.
Dan zou Apple in 2020 met de Apple TV 6 8K moeten komen,Tartarus schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:32:
[...]
Ik had een TV 4 (HD) 64GB gekocht voor €219 en toen een half jaar later de 4K uitkwam heb ik de HD voor €145 verkocht op Marktplaats.
Ik had veel minder verwacht maar kennelijk is er wel genoeg markt voor 2dehands TV’s.
Of je wacht gewoon tot eind september en doet dan pas een aankoop.
voor de rest zou ik niet zo snel iets vernieuwd weten ?
Ik zou ook echt niet weten wat er vernieuwd kan worden, maar als er rond September niets bekend is over een nieuwe Apple TV, dan is het veilig om een Apple TV 4K aan te schaffen.Albert020 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:01:
[...]
Dan zou Apple in 2020 met de Apple TV 6 8K moeten komen, voor de rest zou ik niet zo snel iets vernieuwd weten ?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ja 8K, en upgrade naar A13 of A14 processor, 128/265GB ?amphora schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:36:
Upgrade naar a13 of a14 processor wellicht voor games?
Het lijkt mij sterk dat Apple een nieuwe versie gaat uitbrengen

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 20-01-2020 11:01 ]
Apple kennende gaan ze niet snel met 8K komen, pas als dat een beetje de standaard is. Extra opslag ook niet, ze verkopen liever cloud opslag.Albert020 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:58:
[...]
Ja 8K, en upgrade naar A13 of A14 processor, 128/265GB ?
Het lijkt mij sterk dat Apple een nieuwe versie gaat uitbrengen
Als er dit jaar een update komt zal het pas in najaar zijn met iPhone updates gok ik. Die geruchten gingen afgelopen jaar ook al
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
TLDR; ligt aan app van Netflix, niet aan de AppleTV
Ik ben van plan een Apple TV te kopen en m'n huidige tv kabelabonnement bij Telenet te stoppen (27€/maand). Ik heb nu toch al Netflix, kijk heel vaak Youtube en genoegt alternatieven zoals VTMgo, en VRTnu voor wanneer ik echt nog ns iets "van de kabel" wil zien.
Maar klopt het dat er dit jaar een nieuwe generatie zou aankomen? Je kan natuurlijk altijd blijven wachten op een nieuwer model...
Niemand die het weet wanneer de nieuwe uitkomt, zie vorige berichten. Maar het beeld wat de huidige geeft is voor huidige toepassingen meer dan voldoende. Ik bedoel, hij geeft tot 4K 60Hz HDR door, een nieuwere type gaat niet boeiender worden. Zelf kijk ik vaak NPO Start en dat gaat prima. De bitrate NPO Start is nogal laag, maar daar kan de ATV niets aan doen natuurlijk.RedC schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:20:
Zijn er mensen die hun STB vb vervangen hebben door een appleTV?
Ik ben van plan een Apple TV te kopen en m'n huidige tv kabelabonnement bij Telenet te stoppen (27€/maand). Ik heb nu toch al Netflix, kijk heel vaak Youtube en genoegt alternatieven zoals VTMgo, en VRTnu voor wanneer ik echt nog ns iets "van de kabel" wil zien.
Maar klopt het dat er dit jaar een nieuwe generatie zou aankomen? Je kan natuurlijk altijd blijven wachten op een nieuwer model...
Als er een nieuwe type hoop ik vooral op een andere afstandbediening, want de huidige is een gruwel.
Haha. Dat lees ik veel op internet, en toen ik een ATV wilde aanschaffen was ik hier ook bang voor.. maar ik vind het eigenlijk een prima remote. Ik kan razendsnel door titels swypen door het trackpad, ik heb alle knoppen die ik nodig heb, behalve Mute. De remote kan alleen beter worden door een remote button er op te krijgen, verder heb ik weinig klachten.Mr. Freeze schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:53:
[...]
Als er een nieuwe type hoop ik vooral op een andere afstandbediening, want de huidige is een gruwel.
Ja, hij doet z'n werk prima, maar persoonlijk hou ik gewoon van een beetje meer "body" ;-)The Inquisitor schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:00:
[...]
Haha. Dat lees ik veel op internet, en toen ik een ATV wilde aanschaffen was ik hier ook bang voor.. maar ik vind het eigenlijk een prima remote. Ik kan razendsnel door titels swypen door het trackpad, ik heb alle knoppen die ik nodig heb, behalve Mute. De remote kan alleen beter worden door een remote button er op te krijgen, verder heb ik weinig klachten.
Maar inderdaad, je kan heel snel swipen. Misschien als er een taptic engine in komt dat ie dan prettiger aanvoelt, zodat je beetje feedback krijgt. Nu heb ik er een ali express beschermhoesje omheen zitten wat hem wat meer grip geeft.
[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-01-2020 13:07 ]
Dat lijkt me een mooie aanvullingMr. Freeze schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:04:
[...]
Misschien als er een taptic engine in komt dat ie dan prettiger aanvoelt, zodat je beetje feedback krijgt.

hoe kan ik deze passend maken voor full screenmode, met de app op iPhone is het simpel ?
Alleen vernufte functies zoals ondertiteling offset werkt bij Infuse vele malen beter! Bij Infuse kan ik kiezen uit kleine stapjes van 0,1. Bij plex alleen +50MS of -50MS. Dat gaat bij niet werken, tenzij ik het verkeerd interpreteer (is 50 MS gelijk aan 0,50? Als ik het zoe zie kan 0.50ms niet worden gestapeld.). Ik kijk nu een serie waar de beschikbare ondertiteling niet klopt en gewoon 11 seconden uit de pas loopt.
Hopelijk pakt Plex deze functie aan zodat het een volledige alternatief is van Infuse.
Als het goed is zie je een menubalk met een vierkantje als je omlaag of omhoog swipet, daar kan je aspect ratio aanpassen. Maar bij MrMc of Infuse gaat dat wel eleganter. Ben je beetje bekend met Kodi? Overigens, bij sommige apps kan je full screen krijgen door even te dubbel tappen op de trackpad (niet klikken dus) Dan gaat de film naar fullscreen (sowieso bij Prime Video en iTunes movies)Albert020 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:28:
Vraagje, nu ATV4K als ik met VLC player een film afspeel hou ik de randen boven en onder,
hoe kan ik deze passend maken voor full screenmode, met de app op iPhone is het simpel ?
Misschien VLC ook wel, anders even menu zoeken.
(edit; Infuse heeft een week of maand proefversie, MrMc een lite versie om te proberen, zeker de moeite waard want zoveel mooier) Ben je niet bekend met Kodi, dan zou ik toch infuse adviseren ivm layout en opties, mrmc is wat meer voor gevorderden, wat je misschien wel bent
[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-01-2020 14:00 ]
Ja, je hebt gelijk. Zojuist even gekeken. VLC kan wel zoomen op Android TV, maar niet op Apple TV.Albert020 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:00:
Nope dubbel tappen heeft geen zin, het vierkantje dat in de app bij me iPad is in VLC is niet op de ATV4K ?
Hmm, en nu, is er een andere player die dat wel goed kan ?Mr. Freeze schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:18:
[...]
Ja, je hebt gelijk. Zojuist even gekeken. VLC kan wel zoomen op Android TV, maar niet op Apple TV.
Ja, zoals eerder genoemd, infuse of MrMc.Albert020 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:44:
[...]
Hmm, en nu, is er een andere player die dat wel goed kan ?
Ik ga even met infuse aan de slag...Mr. Freeze schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:48:
[...]
Ja, zoals eerder genoemd, infuse of MrMc.
Ga je heel mooi vinden. Om te zoomen (zo uit m'n hoofd) Kies optie uitvullen (bovenste) en dan naar de optie eronder (aspect ratio) en kies gewenste stand, zelf kies ik meestal breedbeeld B. Heb je toch ingezoomd, maar stuk minder zwarte balk, is net wat meer cinema-achtig dan volledig volbeeld, maar opties voor elk wat wils.
PS: klopt of ontbreekt de filmtitel niet met de gekozen film? selecteer de betreffende film even voor 2 seconden ofzo, en kies "wijzig metadata" Typ dan de juiste film en selecteer de titel waar infuse mee komt, heb je ook mooie hoesjes en alle film info.
[ Voor 20% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-01-2020 15:12 ]
Ja man, infuse is echt heel mooi,week voor 0,99 cent, maar ga zeker jaar nemen, thanks voor de tipMr. Freeze schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:04:
[...]
Ga je heel mooi vinden. Om te zoomen (zo uit m'n hoofd) Kies optie uitvullen (bovenste) en dan naar de optie eronder (aspect ratio) en kies gewenste stand, zelf kies ik meestal breedbeeld B. Heb je toch ingezoomd, maar stuk minder zwarte balk, is net wat meer cinema-achtig dan volledig volbeeld, maar opties voor elk wat wils.
PS: klopt of ontbreekt de filmtitel niet met de gekozen film? selecteer de betreffende film even voor 2 seconden ofzo, en kies "wijzig metadata" Typ dan de juiste film en selecteer de titel waar infuse mee komt, heb je ook mooie hoesjes en alle film info.
We hebben 3 tv's, waarvan er 2 op de kabel zitten, en 1 niet, die heeft alleen een ATV. Daar wordt gekeken naar Netflix, Infuse en NPO Start (gratis) voor live NPO1, 2 en 3, plus terugkijken. De interface is spartaans slecht, maar het volstaat en ik heb geen zin om daar een STB neer te zetten.RedC schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:20:
Yep hierzo. ATV4 4K met Netflix, NLZIET, YouTube en locale multimedia.RedC schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:20:
Werkt perfect 👍
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Daarvoor moet je even een app zoeken, die heet “spaceleft tv”. (Appstore Apple TV)Albert020 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:53:
Waarom kun je nergens zien hoeveel GB er nog beschikbaar is op de Apple TV 4K 64 GB ?
Maar idd, vreemd dat je daar een app voor nodig hebt..
Op het start scherm heb ik van boven naar beneden.
1. 3 tegels met de series/films die ik nu aan het kijken ben.
2. Favorieten (films, series)
Ik zie graag die favorieten volgorde aangepast.
Eerst series, dan films
Weet iemand of dat kan? Ik kan het niet vinden.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 20-01-2020 21:30 ]
Ja hier heb internet only en voor live tv gebruik de app NL-ziet. Geen idee of daar BE versie is.RedC schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:20:
Lesdictische is mijn hash#
Yup, werkt prima. Ik moet je wel zeggen dat VRTnu nog altijd geen ATV app heeft. Bende prutsers, terwijl de Walen dat wel hebben. Ik ben ook bij Tadaam en met hun app kan ik alle zenders zien op de ATV, niet dat ik enorm veel kijk eigenlijk... Vooral Netflix en in mindere mate Apple TV+ (jaar gratis door nieuwe iPad)RedC schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:20:
@Albert020Mr. Freeze schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:08:
[...]
Daarvoor moet je even een app zoeken, die heet “spaceleft tv”. (Appstore Apple TV)
Maar idd, vreemd dat je daar een app voor nodig hebt..
Werkt dit niet:
“ tvOS does provide a way to manage storage and view how much space each app is using. Clicking on Settings > General > Manage Storage displays a list of apps and the amount of storage space they use.”?
[ Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:54 ]
Werkt bij mij ook gewoon goed.Vettigedennis schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:23:
Die spaceleft app werkt hier gewoon.
54 gb vol , vrije ruimte 10gb 😎
Gaat best hard als je wat grote games erop zet.
Bij mj: 8GB vol , vrije ruimte 56GB
Mag ik vragen welke NAS jij heb?MuVo schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:28:
Ik heb Infuse maand abonnement stop gezet omdat Plex nu prima 4K afspeelt zonder buffering vanaf mijn nas. Voorheen werkte Plex niet om 4k content af te spelen. Ook niet met de experimentele speler. Nu sinds 1,5 maand werkt het prima met de expermentele speler. Ik heb een Life time Plex pass, zonde om die niet te gebruiken.
En Expermentele speler......vertel!
[ Voor 40% gewijzigd door Frid0 op 22-01-2020 10:10 ]
Verwijder de blauwe knop voor films.Donstil schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:29:
Ik zit te stoeien met Infuse. Afspelen enz werkt prima en de koppeling naar mijn Plex library ook aardig maar de interface kan ik niet aan wennen. Althans ik kan het misschien niet vinden ofz.
Op het start scherm heb ik van boven naar beneden.
1. 3 tegels met de series/films die ik nu aan het kijken ben.
2. Favorieten (films, series)
Ik zie graag die favorieten volgorde aangepast.
Eerst series, dan films
Weet iemand of dat kan? Ik kan het niet vinden.
Daarna kan je deze opnieuw toevoegen als favoriet via ‘bibliotheek’
Om te beginnen, mijn NAS kan geen 1080P met hoge bitrate of 4k materiaal Transcoderen. Alleen beperkt (Zoals @ikweethetbeter zegt) 1080P en 4K content buiten Plex met QNAP's eigen apps.Frid0 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:10:
[...]
Mag ik vragen welke NAS jij heb?
En Experimentele speler......vertel!
De 4k en 1080p content welke ik afspeel is h.264 of h.265 gecodeerd en dus direct speelbaar is door Plex via de Apple TV.
Ik gebruik de volgende nas: pricewatch: QNAP TS-253A (4GB ram) welke wel een transcoding engine heeft en h.264 en h.265 support heeft. Wat resulteert in beperkt Hardware transcode support in Plex.
Zie Plex compatibiliteit lijst, en de NAS die ik heb:

QNAP TS-253A Transcode test zonder plex, vindt je hier.
Ik heb dus wel een krachtigere NAS met wat meer mogelijkheden, maar het blijft een NAS.
Op mijn NAS draai ik de volgende Plex versie:

Op mijn Apple TV heb ik de volgende Plex instelling aangezet:

De Use Enhanced Video Player optie maakt het voor mij mogelijk om 65GB 4K content af te spelen op de Apple TV met Plex.
Wil je meer weten over Plex en Transcode, zie hier. Voor HW Transcode ondersteuning is Plex Pass vereist.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
[ Voor 7% gewijzigd door MuVo op 23-01-2020 14:35 ]
Wow! super voor je uitlegMuVo schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:27:
[...]
Om te beginnen, mijn NAS kan geen 1080P met hoge bitrate of 4k materiaal Transcoderen. Alleen beperkt (Zoals @ikweethetbeter zegt) 1080P en 4K content buiten Plex met QNAP's eigen apps.
De 4k en 1080p content welke ik afspeel is h.264 of h.265 gecodeerd en dus direct speelbaar is door Plex via de Apple TV.
Ik gebruik de volgende nas: pricewatch: QNAP TS-253A (4GB ram) welke wel een transcoding engine heeft en h.264 en h.265 support heeft. Wat resulteert in beperkt Hardware transcode support in Plex.
Zie Plex compatibiliteit lijst, en de NAS die ik heb:
[Afbeelding]
QNAP TS-253A Transcode test zonder plex, vindt je hier.
Ik heb dus wel een krachtigere NAS met wat meer mogelijkheden, maar het blijft een NAS.
Op mijn NAS draai ik de volgende Plex versie:
[Afbeelding]
Op mijn Apple TV heb ik de volgende Plex instelling aangezet:
[Afbeelding]
De Use Enhanced Video Player optie maakt het voor mij mogelijk om 65GB 4K content af te spelen op de Apple TV met Plex.
Wil je meer weten over Plex en Transcode, zie hier. Voor HW Transcode ondersteuning is Plex Pass vereist.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Ik heb alleen geen QNAP nas maar een Syno DS412+, prima NAS maar voor Plex werkt dat niet. Zit nu te kijken of ik een ATV4(k) neem of een Shield. Het is voornamelijk voor mijn vriendin, zodat zij een goed overzicht heb kwa series/films wat we hebben staan en dat zij in een paar klikken het kan bekijken en niet mij elke keer nodig heb als ze een bepaalde serie/film wilt zien.
Mijn vrouw is totaal geen techie maar heeft wel een iPhone en kon dus ook zonder problemen met een aTV aan de slag. Ik lees hier ondertussen al enkele weken mee over mensen die ofwel Plex gebruiken ofwel Infuse. Smaken verschillen...ik draai op mijn synology nas Plex Media Server en die was op een half uur klaar met alles te indexeren en binnen te halen van metadata. Vervolgens op de aTV infuse pro geinstalled met een jaarabbonement en ik zat een uur later al te kijken. Gebruik het nu sinds een paar weken en werkt gewoon uitstekend. Het de app ondertussen ook op Ipad staan en ook daar werkt ie vlekkeloos. Ik heb geen idee hoeveel configuratie er nodig is als je Plex wil gebruilken op aTV maar Infuse is in een paar tellen klaar.Frid0 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:50:
[...]
Wow! super voor je uitleg![]()
Ik heb alleen geen QNAP nas maar een Syno DS412+, prima NAS maar voor Plex werkt dat niet. Zit nu te kijken of ik een ATV4(k) neem of een Shield. Het is voornamelijk voor mijn vriendin, zodat zij een goed overzicht heb kwa series/films wat we hebben staan en dat zij in een paar klikken het kan bekijken en niet mij elke keer nodig heb als ze een bepaalde serie/film wilt zien.
@Frid0 Ik heb geen Shield gehad maar wel een Xiaomi Mi Box met Android TV en naar mijn mening is de Apple TV superieur, met name omdat TV OS beter is. Het grote voordeel van de Shield is natuurlijk dat je emulators e.d. kunt draaien en dat je veel meer 'kan' omdat het Android is, maar ik vind TV OS smoother, gebruiksvriendelijk, en daarnaast hebben we al tijden Videoland app, terwijl Android TV nog steeds achterloopt. En ja, dan kun je wel Chromecasten, maar ik heb nu juist een apparaat met remote gekocht zodat ik dat niet hoef te doen.
De interface is duidelijk en ik vind de remote ideaal om overal doorheen te vegen (maar ook daar zijn de meningen over verdeeld). Alle veelgebruikte apps zijn aanwezig en werken min of meer met dezelfde interface: Netflix, Videoland, NLZiet, NPO, YouTube, etc. en voor de filmpjes op het eigen netwerk: Infuse, Plex, Emby, DS Video (Synology) enz.
[ Voor 4% gewijzigd door joppe113 op 26-01-2020 14:41 ]
Even dubbel tappen op het touchpad gedeelte, dus niet klikken. Dan wordt de film fullscreen weergegeven.joppe113 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:10:
ik heb net mijn oude tv vervangen voor een 4k Apple TV, tv is daar nog niet klaar voor, maar voor de toekomst is het wel handig. Ook voor de apps van Disney en dergelijke was ook toe aan een upgrade. Installatie vrij simpel, en hij werkt als een zonnetje. 1 probleem kom ik niet helemaal uit. Netflix e.d. worden mooi full screen afgespeeld, maar films uit mijn iTunes bieb worden afgespeeld met een zwarte balk er boven en er onder. Kan iemand met vertellen hoe ik dat kan verhelpen? Heb al ingesteld dat hij automatisch de juiste instellingen moet gebruiken maar ook dat helpt niet. Amazone prime overigens ook weer met balken boven en onder.
Ik heb zowel de shield als de Apple TV, omdat ik veel van Plex afspeel. Allergrootste verschil voor mij om telkens de Apple TV te kiezen is dat het afspelen met Plex veel sneller begint. Op beide werkt het, maar op iOS start het streamen echt significant sneller. (Netflix is dan weer sneller op Android, maar dat verschil is niet zo groot)The Inquisitor schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:38:
Plex is ook in een paar tellen klaar te zetten, ik vind Infuse alleen beter qua layout, maar smaken verschillen en gelukkig heb je beide opties.
@Frid0 Ik heb geen Shield gehad maar wel een Xiaomi Mi Box met Android TV en naar mijn mening is de Apple TV superieur, met name omdat TV OS beter is. Het grote voordeel van de Shield is natuurlijk dat je emulators e.d. kunt draaien en dat je veel meer 'kan' omdat het Android is, maar ik vind TV OS smoother, gebruiksvriendelijk, en daarnaast hebben we al tijden Videoland app, terwijl Android TV nog steeds achterloopt. En ja, dan kun je wel Chromecasten, maar ik heb nu juist een apparaat met remote gekocht zodat ik dat niet hoef te doen.
De interface is duidelijk en ik vind de remote ideaal om overal doorheen te vegen (maar ook daar zijn de meningen over verdeeld). Alle veelgebruikte apps zijn aanwezig en werken min of meer met dezelfde interface: Netflix, Videoland, NLZiet, NPO, YouTube, etc. en voor de filmpjes op het eigen netwerk: Infuse, Plex, Emby, DS Video (Synology) enz.
Die balken horen. Wat je feitelijk wil is inzoomen en dan mis je weer beeld aan de zijkanten. Dit is het bedoelde formaat van de maker.joppe113 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:10:
ik heb net mijn oude tv vervangen voor een 4k Apple TV, tv is daar nog niet klaar voor, maar voor de toekomst is het wel handig. Ook voor de apps van Disney en dergelijke was ook toe aan een upgrade. Installatie vrij simpel, en hij werkt als een zonnetje. 1 probleem kom ik niet helemaal uit. Netflix e.d. worden mooi full screen afgespeeld, maar films uit mijn iTunes bieb worden afgespeeld met een zwarte balk er boven en er onder. Kan iemand met vertellen hoe ik dat kan verhelpen? Heb al ingesteld dat hij automatisch de juiste instellingen moet gebruiken maar ook dat helpt niet. Amazone prime overigens ook weer met balken boven en onder.
Als je een mooie 4K TV koopt, wel al het moois eruit halen.
Bij mijn ouders staat een (EDIT: Apple TV 4 (2015) Apple TV 3 (2015) en een Synology DS216j. Ik merk dat homevideos afspelen op deze manier niet echt lukt, het hapert/laadt teveel.
Moet er bij mn ouders een Apple TV 4K komen? Of hoort dit met een Apple TV 3 gewoon te kunnen, en ligt het aan de netwerksnelheden?
Op de SHIELD gebruik ik Kodi, en op de Apple TV Infuse. Alles is bekabeld.
[ Voor 9% gewijzigd door brambello op 01-02-2020 15:34 ]
Ik denk dat het aan de NAS ligt. Een j model is in het algemeen niet de snelste.brambello schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:12:
Ik heb oude homevideos laten digitaliseren, en thuis lukt het om ze op de tv af te spelen met de volgende setup: Synology DS418Play + Nvidia Shield (vorig model, niet de allernieuwste).
Bij mijn ouders staat een Apple TV 3 (2015) en een Synology DS216j. Ik merk dat homevideos afspelen op deze manier niet echt lukt, het hapert/laadt teveel.
Moet er bij mn ouders een Apple TV 4K komen? Of hoort dit met een Apple TV 3 gewoon te kunnen, en ligt het aan de netwerksnelheden?
Op de SHIELD gebruik ik Kodi, en op de Apple TV Infuse. Alles is bekabeld.
Zou ook zeker kunnen, maar ik begrijp altijd uit allerlei posts dat dat niet uit zou maken omdat de Apple TV toch het zware werk moet doen.meesje schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:45:
[...]
Ik denk dat het aan de NAS ligt. Een j model is in het algemeen niet de snelste.
Dat is inderdaad het geval als je een ATV4(K) hebt waarbij je apps als VLC, Infuse, etc. kunt installeren. Deze nemen dan het werk over. Echter bij een ATV3 moet de NAS al het werk doen.brambello schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:12:
[...]
Zou ook zeker kunnen, maar ik begrijp altijd uit allerlei posts dat dat niet uit zou maken omdat de Apple TV toch het zware werk moet doen.
Infuse staat erop geinstalleerd, die app gebruik ik ook om de films af te spelen. Gewone films doen het wel, maar heb nog geen 80 GB REMUX geprobeerd.meesje schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:37:
[...]
Dat is inderdaad het geval als je een ATV4(K) hebt waarbij je apps als VLC, Infuse, etc. kunt installeren. Deze nemen dan het werk over. Echter bij een ATV3 moet de NAS al het werk doen.
Oh sorry, dan heb het probleem niet goed gelezen. Ik dacht dat je aangaf dat het niet lukte om een bestand af te spelen vanaf een DS216j op een ATV3.brambello schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:44:
[...]
Infuse staat erop geinstalleerd, die app gebruik ik ook om de films af te spelen. Gewone films doen het wel, maar heb nog geen 80 GB REMUX geprobeerd.
Infuse op een Apple TV3?brambello schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:44:
[...]
Infuse staat erop geinstalleerd, die app gebruik ik ook om de films af te spelen. Gewone films doen het wel, maar heb nog geen 80 GB REMUX geprobeerd.

Of bedoel je dat je Airplay gebruikt?
[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Freeze op 01-02-2020 15:08 ]
OK, helder, maar zowel de Synology als de Apple TV zullen het probleem niet zijn. Die kunnen allemaal prima mkv'tjes afspelen of streamen, misschien dat ze x265 gecodeerd zijn? Daar heeft de ATV 4 bij mijn weten geen hardwarematige ondersteuning voor.brambello schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:33:
Oh heel stom, maar het is een Apple TV 4. Dus ik vraag me af of deze te traag is, of dat het de NAS is, of het netwerk.
Zet anders even jouw ATV4K of Shield bij je ouders en kijk hoe dat werkt?
[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Freeze op 01-02-2020 16:34 ]
Ik heb ook al mijn homevideo's naar progressive om moeten zetten omdat 1080i niet goed aan te kijken was... Wazig beeld, vooral bij het pannen van scenes en bij snelle beeld veranderingen was het niet vloeiend meer..
Een normale AppleTV4 is een stuk minder krachtig dan een AppleTV4k, dus die zal die softwarematige deinterlace van Infuse zeker niet trekken vrees ik.
Kijk als je het filmpje in Infuse afspeelt even bij de video opties, staat daar een deinterlace optie bij, dan heb je interlaced video.
Hyp
[ Voor 28% gewijzigd door hypenotic op 02-02-2020 19:47 ]
Ik heb eerst gekeken naar een Chromecast Ultra maar iets met een echte interface lijkt me toch fijner.
Dus nu lijken me de beste opties de Apple TV 4K en de Nvidia Shield TV (Pro). Al heb ik geen idee welke beter is. Ik wil in ieder geval een goede en snelle interface hebben waar ik apps heb zoals Netflix, Amazon Prime, Disney +, Plex etc.
Wat zou in mijn situatie de betere oplossing zijn?
Ik heb een iPhone 11 Pro als dat nog iets uitmaakt.
Daarnaast ook geen idee of ik voor 32 of 64GB moet gaan.
Ik heb ze beide gehad, maar de Apple TV4K is toch wel het mooiste en handigste, zeker als je al een iPhone hebt. Wat betreft de capaciteit, lees de laatste pagina's hier even door, wordt veel over gesproken.Simone96 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:09:
Ik ben aan het denken om een Apple TV 4K of Nvidia Shield TV te kopen (al lijkt die laatste niet echt verkrijgbaar te zijn). Reden is dat ik een prima 4K Samsung TV heb sinds 2015 denk ik. Echter worden een aantal apps zoals Disney+ en Amazon Prime niet ondersteund en zijn apps vaak langzaam. Ik heb wel een PS4 die ik gebruik om bovenstaande apps af te spelen maar ik zou graag een interface hebben waarin ik alle apps heb en niet steeds weer mijn PS4 voor hoef op te starten.
Ik heb eerst gekeken naar een Chromecast Ultra maar iets met een echte interface lijkt me toch fijner.
Dus nu lijken me de beste opties de Apple TV 4K en de Nvidia Shield TV (Pro). Al heb ik geen idee welke beter is. Ik wil in ieder geval een goede en snelle interface hebben waar ik apps heb zoals Netflix, Amazon Prime, Disney +, Plex etc.
Wat zou in mijn situatie de betere oplossing zijn?
Ik heb een iPhone 11 Pro als dat nog iets uitmaakt.
Daarnaast ook geen idee of ik voor 32 of 64GB moet gaan.
Succes met kiezen!!
Ok het werkt simpel, afstandsbediening is intuïtief en het ziet er ok uit.
Maar ik kom dus van jaren een Chromecast, de gewone ondertussen de V2, en het verschil in mogelijkheden vind ik minimaal of zelfs in het nadeel van de Chromecast. Wel nog een full HD tv, dus geen 4k. Qua omgaan met de 5.1 audio wint de Apple tv. Maar Ziggo Go heeft daar geen app op en hogere resolutie bestanden op Plex doet de Chromecast beter.
Nou kom ik er heus wel mee uit door de slechts 130 die ik aan een 32gb kwijt was, maar ik had er blijkbaar meer van verwacht tov een Chromecast van 30 euro die ik ondertussen weer steeds meer gebruik ipv de Apple TV.
Anoniem: 343919
Ik heb nu al een maandje een Apple TV met Infuse en ik geloof dat dit een betere ervaring is dan de bioscoop.
Vroeger had ik al mijn films volgens een mappenstructuur op een harde schrijf en moest ik alles kijken in VLC.
Vervolgens kocht ik een TV en ging ik een harde schijf eraan.
Toen kocht ik een NAS. Die kon ik via DLNA benaderen maar dat was een soort Russisch roulette. Deed het vaker niet dan wel. Toen kwam ik erachter dat ik Plex op mijn NAS kon installeren en op mijn TV (heb een LG tv met WebOS). Nou dat was al heel fijn.
Maar nu een Apple TV met infuse is echt perfect. Alles in 4k. Supervloeiend. Communiceert goed met Plex (dus als iets gezien is wordt dat ook in Plex meegenomen). En automatisch downloaden van subtitels zorgt ervoor dat ik 0
Moeite hoef te doen om een film te checken. En alle meta data wordt automatisch opgehaald. Alsof ik een eigen Netflix in beheer heb. Echt fantastisch. Ben er erg blij mee en had het eerder moeten doen!
Ben benieuwd of Plex ook een beetje goed draait erop. Zie hier veel mensen spreken over Infuse, wat zijn hier de voordelen van en is het de 30 euro waard?
[ Voor 14% gewijzigd door Simone96 op 05-02-2020 10:03 ]
Anoniem: 343919
Ligt aan je Plex server. Met de app moet die soms transcoden, met infuse hoeft dat niet. Persoonlijk heb ik het nog niet nodig gehad. Ik zou het dus even proberen of het voor jou gebruik noodzakelijk is.Simone96 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:01:
Thanks voor de antwoorden. Heb uiteindelijk toch de Apple TV 4K 32GB besteld. Vond de interface er toch mooier uitzien dan bij de Nvidia Shield en aangezien de Shield momenteel uberhaupt niet verkrijgbaar lijkt te zijn is de keuze makkelijk. Heb ook gelijk een nieuwe 4K HDMI kabel besteld op Amazon voor 6,50. Geen idee of er verschil is met oude HDMI kabels, heb er namelijk nog wel eentje liggen van de oude Ziggo Mediabox XL maar leek me beter om een nieuwe te bestellen.
Ben benieuwd of Plex ook een beetje goed draait erop. Zie hier veel mensen spreken over Infuse, wat zijn hier de voordelen van en is het de 30 euro waard?
Ik zweer bij Infuse. Je hoeft niet perse direct 30 euro te betalen. Je kan ook bijvoorbeeld een euro per maand doen, en dan bijv. 3 maanden door laten lopen voor 3 euro in totaal, en dan je eigen oordeel vellen hierover.Simone96 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:01:
Thanks voor de antwoorden. Heb uiteindelijk toch de Apple TV 4K 32GB besteld. Vond de interface er toch mooier uitzien dan bij de Nvidia Shield en aangezien de Shield momenteel uberhaupt niet verkrijgbaar lijkt te zijn is de keuze makkelijk. Heb ook gelijk een nieuwe 4K HDMI kabel besteld op Amazon voor 6,50. Geen idee of er verschil is met oude HDMI kabels, heb er namelijk nog wel eentje liggen van de oude Ziggo Mediabox XL maar leek me beter om een nieuwe te bestellen.
Ik heb Plex allen zodat deze op mijn fileserver een video bibliotheek bij houdt. Als je met Infuse op Plex inhaakt, heeft ie in enkele tellen de hele bibliotheek van Plex gesynced i.p.v. alles stuk voor stuk opzoeken.
Ik heb collecties weergeven dus op "Aan" staan in Infuse Pro maar toch toont hij elke film apart. Moet ik ook in Plex Media Server bepaalde acties ondernemen ? Want Infuse gebruikt infeite gewoon exact wat Plex media server op mijn nas gescraped heeft...Domino schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:53:
Volgens mij zit dat er pas in (https://firecore.com/blog/23463), dus een Infuse update/upgrade.
Nu zit er in dat programma een Hue plugin voor een ambilight effect te zorgen,
Ik heb me onlangs een hue pakket gekocht met 2 lampen (kleur) dus links en rechts van de tv geplaatst.
Maar als ik die plugin gebruik krijg ik op die 2 lampen een en dezelfde kleur,dus als er veel rood in het beeld is worden ze rood en blauw dus alle twee dezelfde kleur.
Heb een testfile laten lopen die van 1 kleur naar 2 kleuren gaat,dus links blauw en rechts groen en daar reageren de lampen niet op.
Dus 1 kleur gaat prima maar bij 2 kleuren worden ze gewoon weer wit.
Op het MrMc forum worden vragen over die plugin niet beantwoord,daavoor vraag ik het hier.
Misschien heb ik geluk.
Groet
Antwoord al gevonden na lang zoeken...
Will the Hue service be updated to the latest Hue Sync? I would love to get individual bulb sync, instead of the same colour and brightness of all the bulbs.
Dus nee het gaat niet,alleen maar 1 kleur.

[ Voor 13% gewijzigd door Theodor op 09-02-2020 21:13 ]
Klinkt een beetje alsof je geen entertainment ruimte gemaakt hebt in de Hue app. Of daar de lampen verkeerd hebt staan.Theodor schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:01:
Hallo ik heb een Apple TV 4K met MrMc erop net zoiets als Kodi,alles goed en wel stream vanaf mijn pc.
Nu zit er in dat programma een Hue plugin voor een ambilight effect te zorgen,
Ik heb me onlangs een hue pakket gekocht met 2 lampen (kleur) dus links en rechts van de tv geplaatst.
Maar als ik die plugin gebruik krijg ik op die 2 lampen een en dezelfde kleur,dus als er veel rood in het beeld is worden ze rood en blauw dus alle twee dezelfde kleur.
Heb een testfile laten lopen die van 1 kleur naar 2 kleuren gaat,dus links blauw en rechts groen en daar reageren de lampen niet op.
Dus 1 kleur gaat prima maar bij 2 kleuren worden ze gewoon weer wit.
Op het MrMc forum worden vragen over die plugin niet beantwoord,daavoor vraag ik het hier.
Misschien heb ik geluk.
Groet
Antwoord al gevonden na lang zoeken...
Will the Hue service be updated to the latest Hue Sync? I would love to get individual bulb sync, instead of the same colour and brightness of all the bulbs.
Dus nee het gaat niet,alleen maar 1 kleur.
Verwacht er overigens niet te veel van. Het is een grappige feature maar via Mrmc is er best een merkbare vertraging door het gebruik van de oudere API.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Zonder entertainment ruimte heb ik wel last van vertraging.
Ja dat is ook lastig te zien, ik merkte het doordat mijn mediaplayer (een MacMini) een update van de Huesync app kreeg met de nieuwe api. Dan kan je daarna niet meer terug naar de eerdere api (die bijvoorbeeld mrmc gebruikt(e)) want dan zie je het gelijk.Theodor schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:06:
Entertainment ruimte heb ik wel aangemaakt,vertraging heb ik geen last van.
Zonder entertainment ruimte heb ik wel last van vertraging.
Ik kan morgen wel even kijken wat er hier gebeurd met de huidige versie.
GenoteerdNicj56 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:24:
Vandaag de Apple TV HD gehaald de oude die ik had werd super langzaam en functioneerde niet zo goed meer.
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 09-02-2020 22:55 ]
Die van MrMc doen alleen maar een kleur....
Zelf wil ik binnenkort beginnen aan het tweede seizoen van Killing Eve en deze is te bekijken via Videoland en NPO Start Plus.
Ik heb niet zo goede ervaring met de beeldkwaliteit van Videoland op de Apple TV dus ik vroeg mij af of de beeldkwaliteit Full HD is.
Volgens mij kun je NPO Start Plus 30 dagen uitproberen, lijkt me genoeg om de serie af te kijken.
[ Voor 19% gewijzigd door RnB op 12-02-2020 12:41 ]
Je kunt bij de ATV de ondertiteling volledig aanpassen aan je eigen wensen. Even de instelling induiken. Wel is momenteel door een bug de grootte van de subs in Netflix niet aanpasbaar. Dat wordt in tvOS 13.4 opgelost. (link)Albert020 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:50:
Waarom zit er bij Netflix met Apple TV 4 bij de ondertiteling een donkere rand ?
This title is for sale, please send me a PM
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:51 ]
Instellingen zijn per gebruiker apart in te stellen, gelukkig maar.Vettigedennis schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:14:
Je kunt het idd bij netflix in je browser instellen maar ik geloof dat als je je account deelt dat iedereen dan gewijzigde ondertiteling heeft.
In de instellingen van de apple tv kun je het ook doen.
Heb Videoland nooit geprobeerd maar gebruik wel veel de NPO app (met plus abo). Op mijn 49" 4K TV ziet het er goed uit. Soms zie je wel wat artifacts bij snelle bewegingen wat ik bij Netflix bijvoorbeeld niet heb, waarschijnlijk omdat Netflix veel hogere bitrates aanbiedt. Maar voor die 2,95 vind ik het een ruime voldoende.VirinR schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:02:
Zijn er hier mensen die via de Apple TV naar content van NPO Start Plus kijken?
Zelf wil ik binnenkort beginnen aan het tweede seizoen van Killing Eve en deze is te bekijken via Videoland en NPO Start Plus.
Ik heb niet zo goede ervaring met de beeldkwaliteit van Videoland op de Apple TV dus ik vroeg mij af of de beeldkwaliteit Full HD is.
In me browser is het gewoon goed, op de ATV4K blijft er een donkere rand om de ondertiteling heen staan ?CyBeR schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:02:
Hoe de ondertiteling er uit ziet kun je in je netflix account (in de browser) instellen.
Dit topic is gesloten.