Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:19

The Inquisitor

Greetings weaklings

Het geldt alleen op Apple TV +, met de + dus. Voor de rest is het nog steeds een “videotheek” net zoals voorheen. De Apple originals komen op Apple TV+ en daar mag je gratis kijken

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• RobertoBOZ
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-02 09:45
absrnd schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:46:
Nu al een tijdje last dat na het opstarten de Apple-TV 4K geen netwerk verbinding kan krijgen, en ik altijd een herstart moet doen, heel irritant.
meerdere hier last van ?
Heb ik ook last van sinds dat alles is aangesloten op een Tp-Link Deco M9.
Daar konden ze me ook niet helpen. Probleem speelt zowel op 4K tv als een Apple TV 4.

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
absrnd schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:46:
Nu al een tijdje last dat na het opstarten de Apple-TV 4K geen netwerk verbinding kan krijgen, en ik altijd een herstart moet doen, heel irritant.
meerdere hier last van ?
Ja/nee niet hij zo ver ik weet wel netwerk maar geeft bij Acade games een melden niet starten met dat dat ik abonnement heb. Als ik Dan atv4k opnieuw start gaat het weer een dag goed.

Verder valt het op, ik vindt dat heel raar dat de oklaa Speedtest app op de appleTV een voor mij totaal onbekend wan adress geeft. (Namelijk niet mijn ip adress)

• xbeam
  • Nu online
Sbakker1982 schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:59:
Is er een app die foto’s van een externe hd kan laten zien op je apple tv? Of anders, kan ik mijn foto’s naar de hd van de apple tv kopieren en ze dan via een app bekijken?
Ja je kan gewoon foto’s van je nas bekijken of ze gewoon op je computer zetten en dan streamen of openen op je Apple TV

• xbeam
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:08:
Jeetje het lijkt erop alsof de YouTube app een nadelige update gehad heeft. Vroeger kon ik redelijk soepel scrubben door een video maar tegenwoordig gaat dit met stappen van 10 seconden en nog met een langzame response op de remote ook. Als ik naar bijvoorbeeld 10 minuten moet scrubben is dat haast niet te doen.

Meer mensen hier last van? Of beter nog, is er een oplossing?
You tube is echt de meest waardeloze app. Dat singer al de iPhone en op de Appletv kan er helemaal niets mee. Iets zoeken is echt een Ramp. Na iedere keer een filmpje aanklikken (de verkeerde kan je niet terug maar de hele zoek opdracht weer opnieuw doen. Waardeloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xbeam
  • Nu online
KrisDC schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:39:
Ik heb gisteren de Netflix app voor het eerst echt gebruikt op de aTV. Het valt me op dat er rond de ondertitels een zwarte achtergrond kader is, wat ik vrij storend vind. Kan je dit uitschakelen ?
Ja login via de Pc browser in op je Netflix account ga daar naar instellingen daar vindt je bij ondertiteling instellingen om je ondertiteling te customize kwa kleur en lettertype en omlijning.
https://www.iculture.nl/tips/netflix-ondertitels-aanpassen/

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:59
xbeam schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Ja je kan gewoon foto’s van je nas bekijken of ze gewoon op je computer zetten en dan streamen of openen op je Apple TV
En met welk programma open je ze dan?

• xbeam
  • Nu online
Sbakker1982 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:31:
[...]

En met welk programma open je ze dan?
Deze gebruik voor mijn nas.
https://apps.apple.com/nl/app/ds-photo/id321493106

En volgens mij zijn dit ook foto apps
https://apps.apple.com/nl/app/jottacloud/id1055315751

En dit werkt via DLNA
https://apps.apple.com/nl/app/8player-lite/id38322135
Maar volgens kan je via DLNA ook gewoon infuse gebruiken voor je foto’s

Deze gebruikt gewoon simpel SMB
https://apps.apple.com/nl...oud-ultimate/id1140962826

xbeam wijzigde deze reactie 05-01-2020 14:04 (50%)

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:45

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

rally schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:30:
[...]

Ik heb de 4K versie (2 stuks) en nu je het zegt is die af en toe ook een beetje "laggy". Maar dat is relatief weinig dat het me pas opviel toen jij me er op attendeerde. I.i.g. niet genoeg om me er aan te irriteren.
Het verschilt bij mij van dag tot dag maar de Apple TV HD hier is steeds vaker traag als dikke stront door een trechter. Ik ga de Apple TV hardrenetten in de hoop dat het daarmee over is.

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DaMarcus Ik ervaar hier sinds kort hetzelfde met m'n ATV4-4K wat betreft het 'Hé Siri' deel voor Homekit... Roep je bijvoorbeeld: 'Hé Siri, Welterusten' dan duurt 't ooit ruim 30 seconden voordat 'ze' antwoord geeft én vervolgens pas alle lampen in huis uit zet..."Vroegâh" gaf ze ook vriendelijkere zinnen terug als reactie :o

Grrr... Zal je nét zien: Update ik m'n ATV naar iOS / TVOS 13.3 vanaf 13.2 én Siri is weer 'wakker' geschud :'(

En Siri is hier een 'ze' doordat ik de taalinstelling op Vlaams/Nederlands heb staan, klinkt nét wat vriendelijker dan die NL 'mannen' stem :+

Will_M wijzigde deze reactie 05-01-2020 20:11 (29%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

DaMarcus schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:20:
[...]

Het verschilt bij mij van dag tot dag maar de Apple TV HD hier is steeds vaker traag als dikke stront door een trechter. Ik ga de Apple TV hardrenetten in de hoop dat het daarmee over is.
Dat hoort echt niet, ik gebruikte tot vorige week elke dag mijn ATV HD (nu in woonkamer vervangen door 4K exemplaar, en HD naar slaapkamer), en merk geen sluggy interface. Niet in Netflix, Videoland, NLZiet, YouTube, NPO en Infuse. Meer apps gebruik ik niet.

Dus ik hoop dat je reset werkt, het zou bijna wel moeten, want het apparaat hoort niet zo traag te zijn.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

@wimmel_1 Klopt: Dat merk ik ook. Siri opdrachten voor Homekit worden ook veel trager verwerkt, of de opdracht heel snel, maar het antwoord duurt heel lang.

Het gebeurt me regelmatig dat ik de lampen aan of uit doe, de lampen al uit zijn en na 20-25 seconden Siri pas bevestigd, OF me verteld dat ze "I haven't heard anyting back yet".
Uitermate irritant eigenlijk....

http://www.deyterra.com

• Afroman9
  • Laatst online: 19-02 20:42
Ik heb vrijdag besloten een Apple TV 4K te kopen. Heb er geen spijt van! Had ik eigenlijk misschien wel eerder moeten doen.

Ik heb thuis een NAS staan die onder andere dienst doet als Plex Server. Werkt ook goed met de computers en de LG tv in huis(waar je Plex op kunst installeren).
Heb het nu via de Apple TV en dat draait ook goed.
Ik volg nu dit topic al een tijdje en iedereen is helemaal enthousiast over Infuse. Heb ik ook meteen gedownload en het maakt een goede verbinding met de Plex server. Ik kan het alleen niet testen omdat ik er (nog) niet voor betaald heb. Ik kan geen films afspelen zonder dat ik een groot "advertentie-pagina" krijg dat ik er voor moet betalen.

Wat ik nog wilde weten voordat ik Infuse ga kopen is hoe het werkt met ondertiteling.

Ik heb een paar series en films die ik nog niet bekeken heb. Die wil ik graag zien met ondertiteling. Moet ik nu ouderwets via mijn computer handmatig de ondertiteling downloaden en in de juiste map stoppen? Of kan Infuse dit helemaal zelf downloaden zonder dat ik het met de hand moet doen?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Afroman9 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:25:
Wat ik nog wilde weten voordat ik Infuse ga kopen is hoe het werkt met ondertiteling.

Ik heb een paar series en films die ik nog niet bekeken heb. Die wil ik graag zien met ondertiteling. Moet ik nu ouderwets via mijn computer handmatig de ondertiteling downloaden en in de juiste map stoppen? Of kan Infuse dit helemaal zelf downloaden zonder dat ik het met de hand moet doen?
Nee, zeker niet! Gelukkig, haha :)

Infuse zoekt zelf naar ondertitels, maar je kunt ook zelf het zoekvenster openen. Met dit laatste bedoel ik: swype naar onderen (zodat je het menu van audio ook krijgt in netflix e.d.), en daar staat een kopje ondertiteling. Daar kun je vervolgens je taal kiezen en je krijgt een lijst met mogelijk matchende ondertitels.

In mijn ervaring zoekt hij bij de eerst volgende film/serie de taal die je als laatst hebt geselecteerd. Als ik de laatste film met Engelse subs heb gekeken dan krijg ik die ook voor mijn neus in de volgende film. Een nieuwe sub zoeken is echter maximaal 10 seconden werk.

Je hoeft ook niet de hele lijst met talen langs, bovenaan staan je 'favorieten', ofwel gebruikte talen. In mijn geval NL en EN. Zo kun je makkelijk switchen tussen de beschikbare subs..

• Afroman9
Nou fantastisch. Thanks voor je antwoord! Dan ga ik het toch maar aanschaffen. :)

Ik bedenk me nu ook dat ik ook een maandje kon nemen in plaats van meteen het hele bedrag neerleggen. Maar ik ben altijd bang dat ik het vergeet op te zeggen uit gemak. Ben benieuwd! Thanks!

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:05
Afroman9 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:58:
Nou fantastisch. Thanks voor je antwoord! Dan ga ik het toch maar aanschaffen. :)

Ik bedenk me nu ook dat ik ook een maandje kon nemen in plaats van meteen het hele bedrag neerleggen. Maar ik ben altijd bang dat ik het vergeet op te zeggen uit gemak. Ben benieuwd! Thanks!
Je kan ook VLC player proberen, die is gratis. Ziet er kwa interface alleen niet zo gelikt uit als Infuse.
@Mr. Freeze
VLC op de Mac/pc is een onmisbare tool. VLC op de iPad / Apple TV is erg basic, doet alleen aan ondertitels als je ze zelf toevoegt, ik zou deze skippen. Als het dan toch gratis moet, probeer dan OneVideo. Ook basic, ook geen ontertitels, maar het bladert net wat beter, en hij speelt ook mp3 en andere audio af (dat is het enige waar ik deze voor gebruik).

@Afroman9
Ga voor Infuse Pro, en hou de aanbiedingen in de gaten.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Als @Afroman9 het gratis wilt kan hij de Plex app gebruiken aangezien hij ook al de Plex media server gebruikt. Dus volgens mij zijn kosten niet zijn probleem.

Nog een semi-tip, je kunt ook nog Infuse 5 pro kopen, deze kost eenmalig geld ipv een jaarlijkse bijdrage, en is goedkoper dan 6 pro lifetime. Het nadeel is natuurlijk dat deze niet meer bijgehouden wordt.
https://apps.apple.com/nl/app/infuse-pro-5/id1136220915

• KrisDC
  • Laatst online: 15:40
Afroman9 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:58:

Ikzelf had eerst een maandabo genomen op Infuse Pro. Na de maand krijg je opnieuw de advertenties bij het afspelen van filmcontent en kan je je abo dus meteen vernieuwen. Ik heb ondertussen het jaarabo genomen om # redenen:

- Levenslang abo vind ik te duur
- Ik acht de kans klein dat ik levenslang die app ga gebruiken, tech veranderd constant, hoe groot is de kans dat je binnen 10 jaar nog steeds op dezelfde manier content afspeelt ?!
- Het is gewoon een fantastisch app! Ik gebruik het nu een 2 a 3 weken en werkelijk ALLES speelt deze af + subtitles vinden gaat echt zo easy.

Het is gewoon DE app wat mij betreft als je eigen content vanaf een nas wil afspelen.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb zelf ook een Plex server en gebruik gewoon de AppleTV Plex app. Wat is de meerwaarde van Infuse? Tot op heden kan ik namelijk alles gewoon afspelen zonder problemen. (En Infuse vind ik abnormaal duur voor een app...)

Tomba wijzigde deze reactie 06-01-2020 11:46 (15%)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Ik heb het jaarlijkse abonnement op Infuse Pro voor €5,49, ooit in een aanbieding aangeschaft.

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Infuse 'vreet' alles (.ts, BD-mappen etc.) zonder het eerst te moeten transcoderen, inclusief DTS-HD and TrueHD. Ik heb geen Plex Server nodig en heb op de NAS de mappen geselecteerd die moesten worden geïndexeerd.

Plex is goed maar Infuse ontzorgt alles voor mij.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Is er nog iets wat ik kan proberen met een slechtwerkende Siri Remote? Soms werkt die 'best aardig' maar vaker ook gewoon superlaat of amper tot niet en dat bij een Apple TV 4K van nog geen week oud.

Heb al:
- Apple TV gereset naar fabriekswaarden
- Siri Remote losgekoppeld en opnieuw gekoppeld
- Siri Remote volledig opgeladen

Heb ook geprobeerd de Siri Remote te updaten door in de instellingen op Afstandsbediening 4x op Play/Pauze te drukken maar gebeurd niks dan.

• loentje48
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:04
Gisteren infuse 6pro aangeschaft, maar weet niet hoe ik bijvoorbeeld iso of bdmv bestanden moet afspelen via mijn apple tv4k. Bstanden staan op mijn iMac, maar zie ze niet via infus, wel de overige bestanden(films)
Hoe kan ik ze wel zichtbaar krijgen?
DaMarcus schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:51:
Infuse 'vreet' alles (.ts, BD-mappen etc.) zonder het eerst te moeten transcoderen, inclusief DTS-HD and TrueHD. Ik heb geen Plex Server nodig en heb op de NAS de mappen geselecteerd die moesten worden geïndexeerd.

Plex is goed maar Infuse ontzorgt alles voor mij.

• RobertoBOZ
  • Laatst online: 14-02 09:45
Scrtz schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:11:
Is er nog iets wat ik kan proberen met een slechtwerkende Siri Remote? Soms werkt die 'best aardig' maar vaker ook gewoon superlaat of amper tot niet en dat bij een Apple TV 4K van nog geen week oud.

Heb al:

Heb ook geprobeerd de Siri Remote te updaten door in de instellingen op Afstandsbediening 4x op Play/Pauze te drukken maar gebeurd niks dan.
Dit heb ik ook. Heb drie modellen gehad maar het probleem is altijd blijven spelen.
Het went.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:48
KrisDC schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:39:
Ik heb gisteren de Netflix app voor het eerst echt gebruikt op de aTV. Het valt me op dat er rond de ondertitels een zwarte achtergrond kader is, wat ik vrij storend vind. Kan je dit uitschakelen ?
Klopt. Na verloop van tijd wordt ie traag. Net of er een buffer vol loopt.
Opnieuw opstarten van de Atv helpt vaak wel (stroom er even af). En anders opnieuw installeren.
Is wel een known issue, dus hopelijk binnenkort opgelost.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• tweakG5
  • Laatst online: 15:15
Scrtz schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:11:

Heb al:

Ik heb gehad, dat de HDMI kabel het probleem is. Vervangen door 1tje van iets betere kwaliteit heeft dit verholpen. Het leek een beetje ver gezocht, maar het was een wereld van verschil.
loentje48 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:29:
Gisteren infuse 6pro aangeschaft, maar weet niet hoe ik bijvoorbeeld iso of bdmv bestanden moet afspelen via mijn apple tv4k. Bstanden staan op mijn iMac, maar zie ze niet via infus, wel de overige bestanden(films)
Die overige bestanden die je wel kunt zien, staan die ook op je iMac?
Is het ISO bestand wel een echte ISO, dus een dvd of bd rip?
Kan het zijn dat je de film wel ziet, maar onder een andere naam?

Overigens, persoonlijk vind ik een iMac of pc niet de meest ideale plek om films neer te zetten; deze moet dan aanstaan als je films wilt kijken. Een NAS is beter, en dat mag een hele simpele zijn, bv een USB disk aan een router die dat ondersteunt.

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

loentje48 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:29:

[...]
Via AFP (Apple File Protocol) schijnt dit niet te werken, wel via NFS of SMB. In je settings kan je bij 'File Sharing kan je dit aanpassen naar SMB en dan hoort het te werken. Maar zoals eerder aangekaart, een NAS is makkelijker :)

tweakG5 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:29:
[...]

Ik heb gehad, dat de HDMI kabel het probleem is. Vervangen door 1tje van iets betere kwaliteit heeft dit verholpen. Het leek een beetje ver gezocht, maar het was een wereld van verschil.
Dus je zegt, sinds tvOS 13 moet ik een andere HDMI-kabel gebruiken? 8)7

• tweakG5
  • Laatst online: 15:15
DaMarcus schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:06:
[...]

Waar zeg ik dat?

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:24
ikweethetbeter schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:28:
VLC op de Mac/pc is een onmisbare tool. VLC op de iPad / Apple TV is erg basic, doet alleen aan ondertitels als je ze zelf toevoegt, ik zou deze skippen.
Ik maak op mijn ATV 4K gebruik van VLC, waarmee ik mijn content vanaf mijn Syno NAS afspeel. Is inderdaad erg basic, maar voor die enkele film doet ie het voor mij prima. Maar misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik kan wel degelijk ott's on the fly toevoegen.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
tweakG5 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:29:
[...]

Hmm heb speciaal zo'n 4K kabel (die bij de aple tv 4K's in de mediamarkt lag, koop al nooit wat normaal daar maar was beetje impuls :P) maar zal eens een andere kabel proberen dan.

Mijn Apple TV HD had namelijk nooit ergens last van.
RobertoBOZ schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:19:
[...]

Dit heb ik ook. Heb drie modellen gehad maar het probleem is altijd blijven spelen.
Het went.
Ook dat je ligt te swipen op je Remote en er dus helemaal niks gebeurd? Lijkt me niet bepaald de bedoeling en de TV HD heeft altijd perfect gewerkt.

Scrtz wijzigde deze reactie 06-01-2020 17:05 (25%)

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Sorry, ik zit verkeerd te lezen :$ Ik dacht te lezen dat sinds tvOS 13 de gehele interface traag al dikke stront was en dat dat met een andere HDMI-kabel te verhelpen is.

Alleen gaat het om deSiri Remote die af en toe hapert en niet de interface. Mea culpa :>

• loentje48
Mijn iMac staat altijd aan, en gaat na een tijdje over op schermbeveiliging, de film spelen gewoon door.
Overige bestanden staan ook gewoon op mijn iMac. bedankt voor je feedback!
ikweethetbeter schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:48:
[...]

Die overige bestanden die je wel kunt zien, staan die ook op je iMac?
Is het ISO bestand wel een echte ISO, dus een dvd of bd rip?
Kan het zijn dat je de film wel ziet, maar onder een andere naam?

Overigens, persoonlijk vind ik een iMac of pc niet de meest ideale plek om films neer te zetten; deze moet dan aanstaan als je films wilt kijken. Een NAS is beter, en dat mag een hele simpele zijn, bv een USB disk aan een router die dat ondersteunt.

• loentje48
Vreemd SMB staat al aangevinkt bij mij, ik kijk nog ff verder, bedankt voor je feedback!
DaMarcus schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:06:
[...]

Via AFP (Apple File Protocol) schijnt dit niet te werken, wel via NFS of SMB. In je settings kan je bij 'File Sharing kan je dit aanpassen naar SMB en dan hoort het te werken. Maar zoals eerder aangekaart, een NAS is makkelijker :)

[...]

• Afroman9
Oh nee het was zeker geen kwestie van geld. Ik wil gewoon goede software. Ik heb het inderdaad geprobeerd en het is legendarisch goed. Zonder moeite gewoon je subtitles toevoegen. ideaal. Ik ben erg blij met de Apple TV met Infuse. Echt zeer goede software. Wel prijzig de lifetime optie(want ik wil nergens aan vastzitten/maandelijkse kosten hebben), maar goed, het werkt echt als een trein en ik kan alles afspelen en ondertitels worden gedownload. Ik ben dus minder bezig met "systeembeheer" en echt bezig met films kijken zoals op Netflix. Ideale thuisbioscoop-ervaring!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:09

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik ben geen fan van Infuse en vind het maandelijkse bedrag te hoog maar voor 60GB+ 4K HDR Remux rips is het wel de bom hoor, Gewoon kiezen en spelen. Jammer alleen dat hij geen DTS-HD enz kan doorgeven aan mijn versterker maar daar zelf wat mee moet doen, dan was het echt af geweest.

Voor alles behalve die grote files gewoon Plex overigens, fijnere apps en op al je apparaten zomaar verder kunnen kijken wint het voor mij toch nog van Infuse.

Edit: ooh en de interface is wel wat rommelig van Infuse.

Donstil wijzigde deze reactie 06-01-2020 22:28 (6%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

loentje48 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:18:
Vreemd SMB staat al aangevinkt bij mij, ik kijk nog ff verder, bedankt voor je feedback!
Je Mac biedt AFP en SMB aan, maar hoe maakt Infuse verbinding? Dat moet natuurlijk SMB zijn!

• xbeam
  • Nu online
Iemand een hoe je certificaten kan installeren op een Apple TV. Omdat gebruik van maak Ssl inspectie bij al het verkeer dat hier binnen komt. Werkt YouTube niet zonder eigen Root certificaat. (Zscaler)
https://www.zscaler.com/solutions/web-security

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Donstil schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:26:
Voor alles behalve die grote files gewoon Plex overigens, fijnere apps en op al je apparaten zomaar verder kunnen kijken wint het voor mij toch nog van Infuse.
Kan ook gewoon met Infuse, en al helemaal als je Plex toevoegt als bron. Dan is de activiteit zelfs synchroon met de Plex apps.

• KrisDC
  • Laatst online: 15:40
The Inquisitor schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 07:58:
[...]

Kan ook gewoon met Infuse, en al helemaal als je Plex toevoegt als bron. Dan is de activiteit zelfs synchroon met de Plex apps.
Klopt! Ik kan via Apple TV eerst wat kijken, daar stoppen en vervolgens de iPad nemen en hernemen waar ik was gestopt. Ik heb geen ervaringen met Plex player of VLC op aTV. Ik ben meteen voor Infuse gegaan en dat werkt gewoon fenomenaal. Je betaalt er uiteraard wel wat voor maar krijgt er een boel voor terug. Zoals hierboven al stond. De lijn tussen infuse en netflix is gewoon enorm klein. Buiten een andere interfaces doet het gewoon exact hetzelfde

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

The Inquisitor schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 07:58:
[...]

Aah oke, dat zou een tussen oplossing kunnen zijn inderdaad
KrisDC schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:13:
[...]

Klopt! Ik kan via Apple TV eerst wat kijken, daar stoppen en vervolgens de iPad nemen en hernemen waar ik was gestopt. Ik heb geen ervaringen met Plex player of VLC op aTV. Ik ben meteen voor Infuse gegaan en dat werkt gewoon fenomenaal. Je betaalt er uiteraard wel wat voor maar krijgt er een boel voor terug. Zoals hierboven al stond. De lijn tussen infuse en netflix is gewoon enorm klein. Buiten een andere interfaces doet het gewoon exact hetzelfde
Behalve alles voor je hosten enz 8)7

Donstil wijzigde deze reactie 07-01-2020 09:33 (49%)

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xbeam schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 03:23:
Iemand een hoe je certificaten kan installeren op een Apple TV. Omdat gebruik van maak Ssl inspectie bij al het verkeer dat hier binnen komt. Werkt YouTube niet zonder eigen Root certificaat. (Zscaler)
https://www.zscaler.com/solutions/web-security
https://support.apple.com/en-us/HT208124

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• xbeam
  • Nu online
Ja dat is voor profielen maar kan daar geen Root certificaten installeren.

Ik heb dit gevonden, ga dat vanmiddag uitproberen.
https://developer.apple.c...ive/qa/qa1948/_index.html

xbeam wijzigde deze reactie 07-01-2020 10:08 (20%)

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:55
Ik gebruik een Apple TV 4K om content via iTunes, Netflix, Plex af te spelen. Al deze films hebben minimum een Dolby Digital 5.1 audio track. Mijn Marantz receiver (verbonden via HDMI) geeft tijdens het afspelen echter 'MULTI' weer, en niet de het betreffende audioformaat. Wanneer ik Netflix kijk via mijn Proximus (DTV) decoder, geeft hij wel correct DD+ weer bij het bekijken van content die hiermee is voorzien.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Het geluid via Apple TV klinkt evenwel prima, is het dus louter een informatieve issue of verlies ik hier toch ergens geluidskwaliteit?

Gamertag: I Darks I

@Darks
Hoe heb je alles aangesloten? ATV op je receiver, en je receiver vervolgens op je tv? Dat is de geprefereerde methode.

Content van Apple of Netflix laat altijd netjes zien wat het is (DD 5.1 of Dolby Atmos).

Content welke ik via Infuse Pro afspeel geeft DD 5.1 aan als het DD 5.1 is, maar ik zie multi channel als het een HD audio formaat is. Meestal maakt dat niks uit, als de bron DD HD of DTS MA HD is, dan wordt het gedecodeerd naar multichannel PCM. Er is geen verschil of je receiver of Infuse die conversie doet, het klinkt identiek.

Dolby Atmos werkt anders, daar maakt het wel uit als je receiver het niet converteert, die houdt namelijk rekening met het aantal speakers en de acoustiek van je kamer.

Conclusie: maak je geen zorgen, tenzij de bron Dolby Atmos is en je Multi in je display ziet.

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:52
ikweethetbeter schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:56:
@Darks
Hoe heb je alles aangesloten? ATV op je receiver, en je receiver vervolgens op je tv? Dat is de geprefereerde methode.

Content van Apple of Netflix laat altijd netjes zien wat het is (DD 5.1 of Dolby Atmos).

Content welke ik via Infuse Pro afspeel geeft DD 5.1 aan als het DD 5.1 is, maar ik zie multi channel als het een HD audio formaat is. Meestal maakt dat niks uit, als de bron DD HD of DTS MA HD is, dan wordt het gedecodeerd naar multichannel PCM. Er is geen verschil of je receiver of Infuse die conversie doet, het klinkt identiek.

Dolby Atmos werkt anders, daar maakt het wel uit als je receiver het niet converteert, die houdt namelijk rekening met het aantal speakers en de acoustiek van je kamer.

Conclusie: maak je geen zorgen, tenzij de bron Dolby Atmos is en je Multi in je display ziet.
Maar dan zie ik geen lampje op mijn receiver branden met Dolby TrueHD of DTS HD :'(

:9

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Darks
  • Registratie: november 2011
ikweethetbeter schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:56:
@Darks

...
Zo is het inderdaad aangesloten.

Als ik in de audio settings van de Apple TV ga neuzen, staat de optie 'audiostructuur wijzigen' uit. Ik kan dit ook inschakelen en dan maakt hij er Dolby Digital 5.1 van. Maar dat lijkt me dus niet nodig gezien de receiver dit normaal gezien doet?

Gamertag: I Darks I

Vitamine schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:24:
Maar dan zie ik geen lampje op mijn receiver branden met Dolby TrueHD of DTS HD :'(
Wat wil je? Goed geluid of een lampje op je receiver?

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:52
ikweethetbeter schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:54:
[...]

Wat wil je? Goed geluid of een lampje op je receiver?
Ik dacht dat het gebruik van " :9 " genoeg was om aan te geven dat het niet te serieus genomen hoeft te worden ;) .

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 28-01 14:17
Donstil schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:26:
Ik ben geen fan van Infuse en vind het maandelijkse bedrag te hoog maar voor 60GB+ 4K HDR Remux rips is het wel de bom hoor, Gewoon kiezen en spelen. Jammer alleen dat hij geen DTS-HD enz kan doorgeven aan mijn versterker maar daar zelf wat mee moet doen, dan was het echt af geweest.

Edit: ooh en de interface is wel wat rommelig van Infuse.
Je vind het maandelijks bedrag van Infuse te hoog maar gebruikt wel Plex. Daar heb je toch ook een aardig bedrag moeten betalen voor de lifetime pass?

• amphora
  • Registratie: december 1999

amphora

Online creatie

Frid0 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:59:
[...]

Je vind het maandelijks bedrag van Infuse te hoog maar gebruikt wel Plex. Daar heb je toch ook een aardig bedrag moeten betalen voor de lifetime pass?
Plex is gewoon gratis hoor

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Frid0 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:59:
Nee hoor dat is gratis te gebruiken. Enige waar ik ooit voor betaald heb is de iOS App ooit eens maar die is inmiddels ook gratis.

• Frid0
amphora schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:05:
[...]

Plex is gewoon gratis hoor
Klopt, dat weet ik. Al kan je ook een lifepass kopen waardoor je wat extra features krijgt.
Donstil schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:10:
[...]

Nee hoor dat is gratis te gebruiken. Enige waar ik ooit voor betaald heb is de iOS App ooit eens maar die is inmiddels ook gratis.
Aha, ok! Ik dacht dat jij een lifetime pass had gekocht omdat ik ergens ook iets las dat je offline keek of zo. Maar mijn fout, excuses. Jij bent dus erg tevreden over Plex? Ik heb het net gedwonload op mijn Syno Nas en ga er mee aan de slag. Wat waren voor de de redenen waardoor je Plex koos en niet Infuse, Kodi of dergelijke?

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:40
Misschien een stomme vraag ,maar naast dat ik door mijn leeftijd een aardige digibeet aan worden ben en Google niet meteen een antwoord geeft , stel ik toch maar.

Ik heb 2.4GHZ & 5G op mijn Router aanstaan en als ik inlog dan zie ik dat de meeste draadloze devices op 5G zitten, maar de Apple TV 4K niet. Ik was nieuwsgierig of the ATV zelf uitzoekt welke beter voor hem is of dat ik dat ergens kan forceren?

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Frid0 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:52:
[...]

Klopt, dat weet ik. Al kan je ook een lifepass kopen waardoor je wat extra features krijgt.

[...]

Aha, ok! Ik dacht dat jij een lifetime pass had gekocht omdat ik ergens ook iets las dat je offline keek of zo. Maar mijn fout, excuses. Jij bent dus erg tevreden over Plex? Ik heb het net gedwonload op mijn Syno Nas en ga er mee aan de slag. Wat waren voor de de redenen waardoor je Plex koos en niet Infuse, Kodi of dergelijke?
Ik keek wel eens offline op vakantie ofz maar dan neem ik even een maand pass. Verder is mijn library van buiten bereikbaar dus kan ik overal al streamen enz.

Kodi/xbmc heeft mij nooit getrokken, dat vind/vond ik te veel gedoe en in dat gat sprong Plex mooi. Het is makkelijk en doet zijn ding.

De infuse App vind ik een rommeltje maar het afspelen is wel erg fijn, de reden dat ik dat nog niet gebruik is de maandelijkse sub, ik vind het niet erg te betalen voor zaken maar voor dit soort apps wens ik niet maandelijks te betalen.

• Frid0
Donstil schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:14:
[...]

Ik keek wel eens offline op vakantie ofz maar dan neem ik even een maand pass. Verder is mijn library van buiten bereikbaar dus kan ik overal al streamen enz.

Kodi/xbmc heeft mij nooit getrokken, dat vind/vond ik te veel gedoe en in dat gat sprong Plex mooi. Het is makkelijk en doet zijn ding.

De infuse App vind ik een rommeltje maar het afspelen is wel erg fijn, de reden dat ik dat nog niet gebruik is de maandelijkse sub, ik vind het niet erg te betalen voor zaken maar voor dit soort apps wens ik niet maandelijks te betalen.
Bedankt! Duidelijk verhaal.
Ik heb nu ook Plex op mijn Syno NAS draaien. Ziet er in eerste instantie netjes uit moet ik zeggen. Speelt Plex alle video format af zover je weet? Of download jij alleen bepaalde format?
Frid0 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:52:
Wat waren voor de de redenen waardoor je Plex koos en niet Infuse, Kodi of dergelijke?
Plex is een server oplossing. Met Plex Server op een server (en dat kan ook een krachtige NAS zijn) heb je een Plex client nodig om video's af te kunnen spelen. Infuse kan ook een Plex client zijn.

Plex server haalt metadata op en transcodeert video's als je een film op simpele hardware af wilt spelen.

Infuse heeft geen krachtige server nodig, die werkt met elke netwerkschijf. Infuse kan zelf alle video's decoderen, en haalt ook zelf metadata en ondertitels op. Infuse heeft geen Plex nodig, maar kan wel met Plex werken.

Mijn advies: start zonder Plex, je hebt het niet nodig als je een capabele mediaspeler hebt, wat een Apple TV met Infuse zonder twijfel is.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:11
Heb net van een kennis een Apple TV 3 overgenomen, deze gereset, wil ik inloggen met mijn,
icloud gegevens krijg ik steeds de melding dat het wachtwoord niet klopt, krijg wel een controle code op mijn iPhone binnen, voer ik deze achter mijn wachtwoord krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt ?

En nog iets, heb een full HD Samsung maar Apple TV geeft aan dat ie niet hoger dan 720p kan ?

Albert020 wijzigde deze reactie 14-01-2020 20:59 (15%)

• Mr. Freeze
Albert020 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:29:
Heb net van een kennis een Apple TV 3 overgenomen, deze gereset, wil ik inloggen met mijn,
icloud gegevens krijg ik steeds de melding dat het wachtwoord niet klopt, krijg wel een controle code op mijn iPhone binnen, voer ik deze achter mijn wachtwoord krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt ?

En nog iets, heb een full HD Samsung maar Apple TV geeft aan dat ie niet hoger dan 720p kan ?
De code achter het wachtwoord is niet meer, de laatste keer moest ik normaal mijn ww invullen en dan later de code die ik op m’n telefoon had ontvangen.

Staat er een oude firmware op die atv3?

• Albert020
Mr. Freeze schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:13:
[...]

De code achter het wachtwoord is niet meer, de laatste keer moest ik normaal mijn ww invullen en dan later de code die ik op m’n telefoon had ontvangen.

Staat er een oude firmware op die atv3?
Nee laatste firmware software 6.2.1

Maar het lukt mij dus niet om te activeren, en vindt het raar dat ie 720p geeft terwijl HD TV is aangesloten ?

Albert020 wijzigde deze reactie 14-01-2020 21:46 (13%)

• Mr. Freeze
Albert020 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:44:
[...]

Nee laatste firmware software 6.2.1

Maar het lukt mij dus niet om te activeren, en vindt het raar dat ie 720p geeft terwijl HD TV is aangesloten ?
Staat de HDMI poort ingesteld op “uitgebreid”? Althans, zo heet het bij Sony, wellicht bij Samsung een andere benaming. Kijk daarvoor even in de settings van de tv.

• Albert020
Mr. Freeze schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 06:08:
[...]

Staat de HDMI poort ingesteld op “uitgebreid”? Althans, zo heet het bij Sony, wellicht bij Samsung een andere benaming. Kijk daarvoor even in de settings van de tv.
Heb gekeken bij HDMI instelling van mijn Samsung UE32J5500AW, deze staan allemaal aan ?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Albert020 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:29:
Maak je wel een 2FA code aan vóórdat je inlogt? Of erna? Met andere woorden:

Poging tot inloggen, 2FA ontvangen, wachtwoord foutmelding krijgen, 2FA achter je wachtwoord zetten, en weer poging tot inloggen?

Want dan werkt het niet. Die 2FA hoort namelijk bij de eerste sessie, en zodra je een tweede keer op inlog drukt (ondanks je nu pas die 2FA hebt gekregen) is de eerste verlopen.

Je moet de 2FA aanmaken via iphone>instellingen>op je naam tikken>wachtwoord en beveiliging>ontvang verificatiecode (onderaan).

Dan zou het moeten werken

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik heb een Apple TV 4K staan die het perfect doet en heb altijd zo'n foto screensaver (uit mijn eigen iCloud foto's). Prachtig. Maar sinds 13 reset hij dit elke keer naar. Aerial na een tijdje. Meer mensen die dit herkennen?

Mijn LinkedIn!

• Albert020
The Inquisitor schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:42:
[...]

Maak je wel een 2FA code aan vóórdat je inlogt? Of erna? Met andere woorden:

Poging tot inloggen, 2FA ontvangen, wachtwoord foutmelding krijgen, 2FA achter je wachtwoord zetten, en weer poging tot inloggen?

Want dan werkt het niet. Die 2FA hoort namelijk bij de eerste sessie, en zodra je een tweede keer op inlog drukt (ondanks je nu pas die 2FA hebt gekregen) is de eerste verlopen.

Je moet de 2FA aanmaken via iphone>instellingen>op je naam tikken>wachtwoord en beveiliging>ontvang verificatiecode (onderaan).

Dan zou het moeten werken
Krijg de melding dat hij mijn icloud account niet kan vinden en ik mijn wachtwoord kan veranderen, ben voor foto's en iTunes gewoon wel ingelogd met dit icloud account, alleen met activeren krijg ik die melding ?

• Mr. Freeze
Albert020 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Heb gekeken bij HDMI instelling van mijn Samsung UE32J5500AW, deze staan allemaal aan ?
Uiteraard staan ze aan :-) Maar kijk even of je iets van kleurbereik oid kan vinden. Eerlijk gezegd weet ik niet of elke TV deze instelling heeft maar mijn (ook oudere) Sony's hebben deze wel. Vroeger was het nog wel een dingetje of je een TV instelde op 1080i of 1080P.

• Albert020
Mr. Freeze schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:43:
[...]

Uiteraard staan ze aan :-) Maar kijk even of je iets van kleurbereik oid kan vinden. Eerlijk gezegd weet ik niet of elke TV deze instelling heeft maar mijn (ook oudere) Sony's hebben deze wel. Vroeger was het nog wel een dingetje of je een TV instelde op 1080i of 1080P.
Kan hier niks over vinden ?

• Mr. Freeze
Misschien heeft je tv deze instelling niet nodig, rest me nog alleen het advies om eens een andere HDMI kabel te proberen.

• Albert020
Mr. Freeze schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:24:
[...]

Misschien heeft je tv deze instelling niet nodig, rest me nog alleen het advies om eens een andere HDMI kabel te proberen.
Heb andere HDMI kabel geprobeerd, herstel van Apple TV uitgevoerd, zelf op mijn nieuwe Samsung 7 serie 4K TV getest en daar gaf ie ook alleen 720p aan, steek mij maar lek 8)7

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:23

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Goede video over het instellen van de video output. Stond hier verkeerd.
YouTube: The best AppleTV 4K Settings.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-02 21:44

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

robbinonline schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:09:
Goede video over het instellen van de video output. Stond hier verkeerd.
YouTube: The best AppleTV 4K Settings.
Handig, ga zo thuis even kijken!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Albert020 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:32:
[...]

Heb andere HDMI kabel geprobeerd, herstel van Apple TV uitgevoerd, zelf op mijn nieuwe Samsung 7 serie 4K TV getest en daar gaf ie ook alleen 720p aan, steek mij maar lek 8)7
Misschien is het stiekem een aTV 2 :P

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

The Inquisitor schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:28:
[...]

Misschien is het stiekem een aTV 2 :P
Inderdaad, weet je 100% zeker dat 't een 3 is? Die zijn best moeilijk van elkaar te onderscheiden…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Albert020
CyBeR schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:51:
[...]

Inderdaad, weet je 100% zeker dat 't een 3 is? Die zijn best moeilijk van elkaar te onderscheiden…
Op de doos staat een serienummer met ATV3 nu serienummer van apperaart gecheck en G** is een ATV2 :(

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Albert020 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:03:
[...]

Op de doos staat een serienummer met ATV3 nu serienummer van apperaart gecheck en G** is een ATV2 :(
_O-

Nu hoef je in ieder geval niet verder te zoeken, alles is weer duidelijk :P

• Albert020
The Inquisitor schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:06:
[...]

_O-

Nu hoef je in ieder geval niet verder te zoeken, alles is weer duidelijk :P
Ja idd, maar baal er wel van, denk je een 3 te kopen.

***edit***
Verkeerde is in de doos gedaan, Apple TV v3 komt nu mijn kant op ;)

Albert020 wijzigde deze reactie 16-01-2020 17:13 (12%)

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nouja of dat zo is is te betwijfelen want ATV2's gingen historisch gezien iig voor meer geld over de toonbank dan ATV3's, omdat 2's te hacken zijn. Of dat nu nog zo is geen idee, ik houd dat niet bij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

CyBeR schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:15:
Nouja of dat zo is is te betwijfelen want ATV2's gingen historisch gezien iig voor meer geld over de toonbank dan ATV3's, omdat 2's te hacken zijn. Of dat nu nog zo is geen idee, ik houd dat niet bij.
Tegenwoordig zijn ze beide weinig waard, ik had laatst een ATV2 te koop en zelfs gehackt wilde niemand dat ding kopen

Ik heb een ATV2 met Infuse 2 en een ATV4 met Infuse 6. De laatste is wel een stukje beter!
Maar als ik moet kiezen tussen een ATV2 of 3, dan wordt het de 2.

• Mr. Freeze
ikweethetbeter schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:18:
Ik heb een ATV2 met Infuse 2 en een ATV4 met Infuse 6. De laatste is wel een stukje beter!
Maar als ik moet kiezen tussen een ATV2 of 3, dan wordt het de 2.
Als je een speler zoekt voor films (MrMc) en streaming in deze prijsklasse kan men tegenwoordig beter een Amazon Fire tv stick basic kopen voor 4 tientjes, ook daar kan je Apple TV+ mee kijken bovenop de vele andere diensten.
@Mr. Freeze
Een Fire TV stick is een soort ChromeCast plus, maar een echt sterke onafhankelijke videospeler is het niet. MrMC komt niet in de buurt van Infuse, een Amazon Fire TV Stick komt (als het om je eigen content gaat) niet in de buurt van een ATV2 met Infuse 2. Je koopt zo'n stick als je "iets streaming" wilt kijken, en niet zoals bij een ChromeCast voor alles afhankelijk wilt zijn van een telefoon of tablet.

• Mr. Freeze
ikweethetbeter schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:51:
@Mr. Freeze
Een Fire TV stick is een soort ChromeCast plus, maar een echt sterke onafhankelijke videospeler is het niet. MrMC komt niet in de buurt van Infuse, een Amazon Fire TV Stick komt (als het om je eigen content gaat) niet in de buurt van een ATV2 met Infuse 2. Je koopt zo'n stick als je "iets streaming" wilt kijken, en niet zoals bij een ChromeCast voor alles afhankelijk wilt zijn van een telefoon of tablet.
Eigenlijk lijkt hij helemaal niet op een Chromecast omdat je er niet mee kan casten, duh ;) . Het is gewoon een soort van mediaplayer waar 100'den apps voor beschikbaar zijn. Kijk anders eens hier .Zie je wat het is, voor het geld een mooi ding, mijn vriendin is er blij mee, en nu heb ik dus een Apple tv 3 op mijn slaapkamer :|
@Mr. Freeze
Ik zeg dan ook ChromeCast plus, het is meer dan een ChromeCast. Echter, als onafhankelijke mediaspeler mist hij de kracht om probleemloos willekeurige mkv's af te spelen, er is veel wat-ie niet slikt.

Ja, er zijn apps voor, maar veel apps missen ook. Ja, hij kan (als je geluk hebt) met MrMC video's afspelen, maar dat is niet z'n sterkste punt. Voor streaming diensten is-ie geknipt.

Het is een prima alternatief voor de ChromeCast, eigenlijk een beter alternatief voor de ChromeCast, omdat hij onafhankelijk van een telefoon of tablet kan werken.

• Mr. Freeze
ikweethetbeter schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:57:
@Mr. Freeze
Ik zeg dan ook ChromeCast plus, het is meer dan een ChromeCast. Echter, als onafhankelijke mediaspeler mist hij de kracht om probleemloos willekeurige mkv's af te spelen, er is veel wat-ie niet slikt.

Ja, er zijn apps voor, maar veel apps missen ook. Ja, hij kan (als je geluk hebt) met MrMC video's afspelen, maar dat is niet z'n sterkste punt. Voor streaming diensten is-ie geknipt.

Het is een prima alternatief voor de ChromeCast, eigenlijk een beter alternatief voor de ChromeCast, omdat hij onafhankelijk van een telefoon of tablet kan werken.
.......in ieder geval, mijn mkv’s speelde hij probleemloos af vanaf de nas. En idd, Netflix en prime doet ie perfect, daar wordt ie ook voor gebruikt nu.

Oja, Kodi schijnt er ook op te kunnen, maar niet geprobeerd. Die moet je sideloaden en had ik geen zin in, vandaar mrmc gebruikt.

Mr. Freeze wijzigde deze reactie 16-01-2020 22:20 (7%)

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 18:45
Vandaag is er een nieuwe Apple TV-channel gelanceerd in Nederland, namelijk Smithsonian Channel Plus.

Smithsonian Channel Plus

Voor 2,99 per maand krijg je toegang tot allerlei documentaires van het Smithsonian.
Voor diegenen die van non-fictie houden, kan dit erg interessant zijn.

• Albert020
Zit toch te overwegen om een ATV4K te nemen, werkt deze ook gewoon.
op een Full HD TV 1080p, of alleen op 4K ?

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19:37
Albert020 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 23:37:
Werkt op alle tv’s die een HDMI ingang hebben.
Je kan zelf de resolutie and refresh-rate instellen. Of overlaten aan de TV.

• Mr. Freeze
Albert020 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 23:37:
Doen, heb je gewoon de beste mediaplayer die er momenteel te koop is. Kan je jaren mee vooruit. En je bent verzekert van lange tijd ondersteuning want Apple.

• Albert020
Mr. Freeze schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:31:
[...]

Doen, heb je gewoon de beste mediaplayer die er momenteel te koop is. Kan je jaren mee vooruit. En je bent verzekert van lange tijd ondersteuning want Apple.
Zou je dan voor 20 euro een 64GB nemen, zo ja waarom ?

• Tartarus
Albert020 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:01:
[...]

Ik had de 64GB versie van de Apple TV 4, zonder de ‘K’ dus. Toen de 4K variant uitkwam heb ik zonder nadenken een 32GB versie gekocht omdat dat meer dan genoeg was voor alle apps die ik er op heb staan.
Je hebt enkel de 64GB nodig als je van plan bent veel spelletjes er op te installeren.

• Mr. Freeze
Albert020 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:01:
[...]

Zelf heb ik de 32 want ik installeer geen games e.d. Alleen de streaming en mediaplayer apps, dan heb ik aan 32 genoeg, maar dat is toch iets wat je zelf even moet berekenen. Content (films, muziek) staan sowieso in de cloud of op een NAS, nooit lokaal opgeslagen zoals je bij een telefoon kan doen. Maar als je 64 neemt zit je altijd goed moet je maar denken, zeker als je het ding vele jaren wilt gaan gebruiken.

• Albert020
Mr. Freeze schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:13:
[...]

Zelf heb ik de 32 want ik installeer geen games e.d. Alleen de streaming en mediaplayer apps, dan heb ik aan 32 genoeg, maar dat is toch iets wat je zelf even moet berekenen. Content (films, muziek) staan sowieso in de cloud of op een NAS, nooit lokaal opgeslagen zoals je bij een telefoon kan doen. Maar als je 64 neemt zit je altijd goed moet je maar denken, zeker als je het ding vele jaren wilt gaan gebruiken.
Kun je overigens met de ATV4K als je een film via Airplay en iPhone afspeelt,
met de afstandbediening pauzeren ?

• Mr. Freeze
Albert020 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:27:
[...]

Ja, gaat allemaal heel mooi, zelfs met een Apple Watch :-)

• Tartarus
Albert020 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:27:
[...]

Dat kan, het werkt niet altijd even vlekkeloos, vooral als je een video van een website streamt naar de TV, maar het werkt vaker wel dan niet.

• Albert020
Tartarus schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:29:
[...]

Dat kan, het werkt niet altijd even vlekkeloos, vooral als je een video van een website streamt naar de TV, maar het werkt vaker wel dan niet.
Nee maar bedoel met je iPhone en VLC Player via netwerk, dan gaat het wel goed ?

• Mr. Freeze
Albert020 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:31:
[...]

Nee maar bedoel met je iPhone en VLC Player via netwerk, dan gaat het wel goed ?
Waarom geen VLC, Infuse of MrMc op je Apple TV installeren? Hoef je niets te airplayen.

Die laatste 2 genoemde zijn overigens wel betaalde apps, MrMc iets van 6 euro, Infuse is wat duurder met een 10'tje per jaar. VLC is gratis.

Mr. Freeze wijzigde deze reactie 19-01-2020 11:45 (19%)

• Albert020
Mr. Freeze schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:41:
[...]

Waarom geen VLC, Infuse of MrMc op je Apple TV installeren? Hoef je niets te airplayen.

Die laatste 2 genoemde zijn overigens wel betaalde apps, MrMc iets van 6 euro, Infuse is wat duurder met een 10'tje per jaar. VLC is gratis.
Ahhh, nog beter, de stap is gemaakt, net de Apple TV 4k 32GB besteld ;)

• Mr. Freeze
Albert020 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:47:
[...]

Ahhh, nog beter, de stap is gesmaakt, net de Apple TV 4k 32GB besteld ;)
Krijg je geen spijt van :-)

• Albert020
Mr. Freeze schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:48:
[...]

Krijg je geen spijt van :-)
Dat denk ik ook niet ;)
Pagina: 1 ... 83 84 85 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True