Michael Knight schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:41:
[...]
Zolang alles rechtstreeks af te spelen is, ben ik tevreden. Transcoden/bufferen was ik jaren geleden helemaal klaar mee. Dus als deze werkt..
Ik kan rechtstreeks direct streamen naar mijn televisie, maar aangezien Sony na anderhalf jaar al de appstore inclusief Plex etc eruitgegooid heeft en de tv regelmatig hapert bij snel switchen tussen de beperkte nog beschikbare apps, zoek ik een mooi kastje voor bij de tv dat alles kan.
Om Transcoden te voorkomen op Plex, gebruik ik het op deze manier:
Apple TV: Infuse
iPhone: Infuse
iPad: Infuse
Mac: Plex Media Player (via website doet ie wel transcoding, via deze officiële desktop app niet)
Dus Infuse is echt the way to go. Plus de intergratie met Plex Media Server is een verademing, Infuse hoeft nu niet zelf een library te indexeren, maar trekt dit 1 op 1 bij Plex weg, en is dus snel klaar. Vroeger moest ie zelf elke file opzoeken op je netwerk.
Plus, mijn vader heeft op zijn Apple TV ook Infuse gezet, en die kan gewoon door mijn Plex gegevens te gebruiken, op zijn Apple TV ook films en series kijken vanaf mijn bak. Perfect.
ikweethetbeter schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:54:
[...]
Vergeet dan Plex, gebruik Infuse Pro. Deze speelt alles af van elke willekeurige netwerkschijf, dus ook een USB schijf die aan je wifi router hangt (als je wifi router dat ondersteunt natuurlijk). Er is geen transcoding nodig, een Apple TV 4(K) is krachtig genoeg om zelf alle video (en audio) te kunnen decoderen en afspelen.
Ik heb een lichte NAS (DS416j) en kan verschillende streams simultaan kijken zonder haperingen.
Ik heb bewust Plex Media Server er tussen zitten, zodat Infuse de Plex lib overneemt, en niet zelf hoeft te scannen, én als ik een keer op mijn Mac kijk, gebruik ik Plex Media Player, waardoor alles gewoon over en weer gesynced wordt tussen 2 apps via één centraal systeem.
[
Voor 24% gewijzigd door
xoniq op 10-12-2019 09:57
]