Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08:05
Ruudox schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:43:
omdat ik wil als er iemand inlogged( om 1 maal iets te laten zien) niet wil dat die persoon vaker wil inlogged.
zonder dat hij weer een nieuwe pin krijgt.

er zijn personen die presentaties moeten laten zien en die kunnen anders mibruik maken dat ze toegang hebben tot de apple tv als ze de pincode hebben.

en om nou meerdere malen per dag de pincode handmatig aan te passen is ook niet te doen.

misschien met Apple MDM management?, want lokaal kan ik het zo niet vinden op de apple tv.
Je kan toch in instellingen iemand verwijderen.
De mijne staat op Engels, dus ff zelf vertalen en daarin het apparaat verwijderen waarvan je wil dat die opnieuw een pincode moet invoeren.
Ga hiervoor naar Settings > Remotes and Devices > Remote App and Devices en verwijder diegene uit dat lijst.
Rinse and repeat elke keer dat er iemand inlogt.

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:58
@Tartarus ja dat klopt maar om dat nou elke keer te doen is geen doen. Dit wil ik juist voorkomen dat dit handmatig moet gebeuren

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:49
Heb de appletv ook maar eens besteld. Ben benieuwd. Draaien de meesten hier met plex of met kodi?

• Tartarus
Sbakker1982 schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:55:
Heb de appletv ook maar eens besteld. Ben benieuwd. Draaien de meesten hier met plex of met kodi?
Plex. Ben er tevreden mee.

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 30-03 12:56

Yucko

One clown to rule them all !

infuse icm plex server 😉

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

Infuse met Plex server is geweldig inderdaad! :)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:46

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ook een plusje voor Infuse. Ik gebruik hem echter gewoon lokaal (via NFS), maar ik ga nog een AppleTV bij iemand anders plaatsen en dan via Plex verbinden met mijn NAS

Ik heb Plex, Emby en DS Video geprobeerd, maar Infuse is en blijft mijn favoriet. DS Video is ook best mooi trouwens (kan natuurlijk alleen icm Synology), maar mekkert enorm vaak dat bestands- of audioformaten niet zijn ondersteund, dus dat was ik snel zat.

h.265 content werkt ook gewoon prima met Infuse op Apple TV HD..

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:39
Hallo, vraagje aan de kenners van infuse, als ik een film bekijk die de verhouding heeft van 1.2:35 dan heb je dikke zwarte balken op tv. Met MrMc kan je het beeld instellen op 120% wat ik persoonlijk een mooi compromis vindt. Echter, in infuse kan ik instellen wat ik wil in de optie zoom of aspect ratio maar er verandert niets. Ligt dit aan mij of aan infuse? Iemand die wel weet hoe dit voor elkaar te krijgen? Alle hulp is welkom. Ik wil graag over van MrMc naar infuse omdat in mrmc elke keer alle metadata verdwijnt, elke paar weken ofzo en is vrij irritant ivm de kijkhistorie die dan ook foetsie is.
Mr. Freeze schreef op zondag 8 december 2019 @ 23:30:
Hallo, vraagje aan de kenners van infuse, als ik een film bekijk die de verhouding heeft van 1.2:35 dan heb je dikke zwarte balken op tv. Met MrMc kan je het beeld instellen op 120% wat ik persoonlijk een mooi compromis vindt. Echter, in infuse kan ik instellen wat ik wil in de optie zoom of aspect ratio maar er verandert niets. Ligt dit aan mij of aan infuse? Iemand die wel weet hoe dit voor elkaar te krijgen? Alle hulp is welkom. Ik wil graag over van MrMc naar infuse omdat in mrmc elke keer alle metadata verdwijnt, elke paar weken ofzo en is vrij irritant ivm de kijkhistorie die dan ook foetsie is.
Dat stel je niet in bij de zoom, maar bij de aspect ratio.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
In iTunes is The Dark Knight trilogie nu heel erg scherp geprijsd: 9,99 euro voor drie 4K films. Zelf heb ik deze ooit gekocht voor 12,99 euro.

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:21

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Tartarus schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 04:55:
[...]

Plex. Ben er tevreden mee.
Wordt 'Direct Stream' van 4K bestanden nu volledig ondersteund via Plex op de ATV4K? Dat was anderhalf jaar geleden nog tricky af en toe namelijk, las ik destijds.

Heb namelijk een server draaien die prima kan direct streamen, maar als er transcodes plaats moeten vinden, vindt ie dat niet prettig..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Michael Knight schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:29:
[...]

Wordt 'Direct Stream' van 4K bestanden nu volledig ondersteund via Plex op de ATV4K? Dat was anderhalf jaar geleden nog tricky af en toe namelijk, las ik destijds.

Heb namelijk een server draaien die prima kan direct streamen, maar als er transcodes plaats moeten vinden, vindt ie dat niet prettig..
Als het goed is wel, maar als je echt alles uit de ATV wilt halen; Infuse :) Die verbind ook met Plex server maar heeft veel meer settings en speelt zo goed als ALLES af.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

tcviper schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:33:
[...]

Als het goed is wel, maar als je echt alles uit de ATV wilt halen; Infuse :) Die verbind ook met Plex server maar heeft veel meer settings en speelt zo goed als ALLES af.
Zolang alles rechtstreeks af te spelen is, ben ik tevreden. Transcoden/bufferen was ik jaren geleden helemaal klaar mee. Dus als deze werkt..

Ik kan rechtstreeks direct streamen naar mijn televisie, maar aangezien Sony na anderhalf jaar al de appstore inclusief Plex etc eruitgegooid heeft en de tv regelmatig hapert bij snel switchen tussen de beperkte nog beschikbare apps, zoek ik een mooi kastje voor bij de tv dat alles kan.

Michael Knight schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:41:
Zolang alles rechtstreeks af te spelen is, ben ik tevreden. Transcoden/bufferen was ik jaren geleden helemaal klaar mee. Dus als deze werkt..
Vergeet dan Plex, gebruik Infuse Pro. Deze speelt alles af van elke willekeurige netwerkschijf, dus ook een USB schijf die aan je wifi router hangt (als je wifi router dat ondersteunt natuurlijk). Er is geen transcoding nodig, een Apple TV 4(K) is krachtig genoeg om zelf alle video (en audio) te kunnen decoderen en afspelen.

Ik heb een lichte NAS (DS416j) en kan verschillende streams simultaan kijken zonder haperingen.

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 30-03 12:12
Michael Knight schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:41:
[...]

Ik kan rechtstreeks direct streamen naar mijn televisie, maar aangezien Sony na anderhalf jaar al de appstore inclusief Plex etc eruitgegooid heeft en de tv regelmatig hapert bij snel switchen tussen de beperkte nog beschikbare apps, zoek ik een mooi kastje voor bij de tv dat alles kan.
Om Transcoden te voorkomen op Plex, gebruik ik het op deze manier:

Apple TV: Infuse
iPhone: Infuse
iPad: Infuse
Mac: Plex Media Player (via website doet ie wel transcoding, via deze officiële desktop app niet)

Dus Infuse is echt the way to go. Plus de intergratie met Plex Media Server is een verademing, Infuse hoeft nu niet zelf een library te indexeren, maar trekt dit 1 op 1 bij Plex weg, en is dus snel klaar. Vroeger moest ie zelf elke file opzoeken op je netwerk.

Plus, mijn vader heeft op zijn Apple TV ook Infuse gezet, en die kan gewoon door mijn Plex gegevens te gebruiken, op zijn Apple TV ook films en series kijken vanaf mijn bak. Perfect.
ikweethetbeter schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:54:
[...]

Vergeet dan Plex, gebruik Infuse Pro. Deze speelt alles af van elke willekeurige netwerkschijf, dus ook een USB schijf die aan je wifi router hangt (als je wifi router dat ondersteunt natuurlijk). Er is geen transcoding nodig, een Apple TV 4(K) is krachtig genoeg om zelf alle video (en audio) te kunnen decoderen en afspelen.

Ik heb een lichte NAS (DS416j) en kan verschillende streams simultaan kijken zonder haperingen.
Ik heb bewust Plex Media Server er tussen zitten, zodat Infuse de Plex lib overneemt, en niet zelf hoeft te scannen, én als ik een keer op mijn Mac kijk, gebruik ik Plex Media Player, waardoor alles gewoon over en weer gesynced wordt tussen 2 apps via één centraal systeem.

[Voor 24% gewijzigd door xoniq op 10-12-2019 09:57]

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

ikweethetbeter schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:54:
[...]

xoniq schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:55:
[...]

Om Transcoden te voorkomen op Plek, gebruik ik het op deze manier:

Mac: Plex Media Player (via website doet ie wel transcoding, via deze officiële desktop app niet)

Dus Infuse is echt the way to go. Plus de intergratie met Plex Media Server is een verademing, Infuse hoeft nu niet zelf een library te indexeren, maar trekt dit 1 op 1 bij Plex weg, en is dus snel klaar. Vroeger moest ie zelf elke file opzoeken op je netwerk.

Plus, mijn vader heeft op zijn Apple TV ook Infuse gezet, en die kan gewoon door mijn Plex gegevens te gebruiken, op zijn Apple TV ook films en series kijken vanaf mijn bak. Perfect.
Perfect, precies zoals ik het wil.. _/-\o_

• Tartarus
xoniq schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:55:
[...]

Om Transcoden te voorkomen op Plex, gebruik ik het op deze manier:

[...]

Ik heb bewust Plex Media Server er tussen zitten, zodat Infuse de Plex lib overneemt, en niet zelf hoeft te scannen, én als ik een keer op mijn Mac kijk, gebruik ik Plex Media Player, waardoor alles gewoon over en weer gesynced wordt tussen 2 apps via één centraal systeem.
Gebruik je dan de betaalde versie van Infuse of de gratis versie?
Ik heb de gratis versie geprobeerd maar kwam tegen te veel beperkingen aan. Als de betaald variant echt zo veel beter is dan Plex, dan waag ik er ook aan om het aan te schaffen.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tartarus schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:35:
[...]

Ik heb de gratis versie geprobeerd maar kwam tegen te veel beperkingen aan. Als de betaald variant echt zo veel beter is dan Plex, dan waag ik er ook aan om het aan te schaffen.
Haha, ja je hebt echt de betaalde versie nodig. Ik zag dat de nieuwe versie behoorlijk duur is geworden, ik heb voor Infuse 5 14 euro betaald :|

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• xoniq
Tartarus schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:35:
[...]

Ja is echt goed. Ondersteunt alles, geen transcoded, snel afspelen, snel ‘doorspoelen’ met previous venster, en tijdens het afspelen ondertitels downloaden.

Probeer het gewoon een maandje voor 0.99, ik heb ook de maandelijkse, maar ga gewoon de jaarlijkse nemen voor een tientje.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• xoniq
The Inquisitor schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:51:
[...]

Haha, ja je hebt echt de betaalde versie nodig. Ik zag dat de nieuwe versie behoorlijk duur is geworden, ik heb voor Infuse 5 14 euro betaald :|
Ik had ooit ook pro gekocht, maar goed een tientje per jaar heb ik er wel voor over, de laatste versies waren al aankopen per major versie met een korting als je de vorige versie al had. Een tientje per jaar is prima.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb de lifetime infuse gekocht. Nog letterlijk niks tegengekomen wat dat niet afspeelt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mr. Freeze
Gratis Infuse 6 pro voor gebruikers van versie 4 en 5. Jammer genoeg heb ik al versie 6 gekocht een paar weken geleden.

https://support.firecore....tm_campaign=infuse_sp2019

(voor degene die het mailtje van Firecore niet gezien of ontvangen hebben)

[Voor 13% gewijzigd door Mr. Freeze op 17-12-2019 11:31]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gratis een jaar dus, dat is wel een klein verschilletje. BIj mij staat er nog steeds 1 maand op proef ipv 1 jaar op proef, dus wellicht later deze dag

• H_H
  • Laatst online: 15:42

H_H

'Tis but a scratch!

Misschien een stomme vraag, maar kan het echt niet vinden: ik gebruik ook Infuse, maar heb een probleem met DVD-mappen en images.

Issue 1: hij herkent de map (met audio en video mappen erin) niet als een DVD "schijf" (en dus niet af te spelen).

Issue 2: ik heb een DVD-iso met een menu erin, en het lukt me maar niet om dat menu te bedienen. Kan dus niet kiezen voor afspelen van de film.

Nu kan ik die films misschien wel converteren naar een mkv-file, maar ik meen te me herinneren dat een vroegere versie van Infuse de mappen wel herkende.
De ATV is de 4K versie en Infuse versie 5 (geloof ik).

• robert22nh
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 29-03 21:57
Iemand ervaring hoe het beeld van Netflix is op de Apple TV 4K in vergelijking met de Netflix app op een 4K smart TV?

• Sbakker1982
Kan ik ergens de positie van de ondertiteling bepalen op de Apple TV? Deze is vrij hoog in de disney+ app. Infuse pro biedt deze optie wel.

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:26:
Gratis Infuse 6 pro voor gebruikers van versie 4 en 5. Jammer genoeg heb ik al versie 6 gekocht een paar weken geleden.

https://support.firecore....tm_campaign=infuse_sp2019

(voor degene die het mailtje van Firecore niet gezien of ontvangen hebben)
Oh dat is een leuke deal! Maar even een jaar abonnement genomen met een jaar trail.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ik draai al tijden de beta van Infuse Pro 6 en kom er nu pas achter dat er ook TestFlight voor Apple TV is. :+ Nice, is inderdaad erg leuke software. (Al ga ik 't op de ATV niet veel gebruiken, geen 4K model.)

Dat Apple TV+ trouwens... Ik kreeg een telefoon swap voor m'n X en tot m'n verbazing zat daar ook een jaar gratis Apple TV+ bij. Maar ben ik nou blind, of staan er serieus maar iets van 6 series en 1 of 2 films op en that's it qua content? :|

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:28
Energie verbruik Apple TV UTP bedraad of Wifi Draadloos?

Twijfel gevalletje wat te doen: Weet iemand wat meer energie verbruikt, hem aan de UTP kabel hangen of via Wifi verbinden.
De SonoS verbruikt nl. minder energie als die via Wifi verbonden is, en ik vraag me af hoe dat met de Apple TV4 zit.

Qua snelheid maakt het weinig uit. Switch ligt naast de apple TV samen met het Access Point.

• Tartarus
Stinger_Ventura schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:26:
Energie verbruik Apple TV UTP bedraad of Wifi Draadloos?

Twijfel gevalletje wat te doen: Weet iemand wat meer energie verbruikt, hem aan de UTP kabel hangen of via Wifi verbinden.
De SonoS verbruikt nl. minder energie als die via Wifi verbonden is, en ik vraag me af hoe dat met de Apple TV4 zit.

Qua snelheid maakt het weinig uit. Switch ligt naast de apple TV samen met het Access Point.
Over hoeveel watt verschil spreken we als we het over de Sonos hebben?

De Apple TV gebruikt sowieso maar ongeveer 6 watt bij het streamen van 4K HDR content. Het verschil tussen bedraad en draadloos zal wel te verwaarlozen zijn, vooral ook omdat de Apple TV over een krachtige processor beschikt.
Zie hier meer informatie over de Apple TV energieverbruik: https://www.apple.com/env...le_TV_4K_PER_sept2017.pdf

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:52

page404

Sanity not found

meesje schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:43:
In iTunes is The Dark Knight trilogie nu heel erg scherp geprijsd: 9,99 euro voor drie 4K films. Zelf heb ik deze ooit gekocht voor 12,99 euro.
Thanks! Meteen gekocht!

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:28
Tartarus schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:16:
[...]

Over hoeveel watt verschil spreken we als we het over de Sonos hebben?

De Apple TV gebruikt sowieso maar ongeveer 6 watt bij het streamen van 4K HDR content. Het verschil tussen bedraad en draadloos zal wel te verwaarlozen zijn, vooral ook omdat de Apple TV over een krachtige processor beschikt.
Zie hier meer informatie over de Apple TV energieverbruik: https://www.apple.com/env...le_TV_4K_PER_sept2017.pdf
Please note that your Sonos product will consume approximately 0.3 W more with an Ethernet connection.

Op een SBV van 2.2watt is dat 13,4% meer verbruik in stand-by met een ethernet kabel dan via WiFi.
Is toch 2,6kwh per jaar dat je niet verbruikt, en heb er een paar staan.
Dus zo’n Apple TV4 kan ook bijdragen, zonder consequenties!

• Tartarus
Stinger_Ventura schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:33:
[...]

Please note that your Sonos product will consume approximately 0.3 W more with an Ethernet connection.

Op een SBV van 2.2watt is dat 13,4% meer verbruik in stand-by met een ethernet kabel dan via WiFi.
Is toch 2,6kwh per jaar dat je niet verbruikt, en heb er een paar staan.
Dus zo’n Apple TV4 kan ook bijdragen, zonder consequenties!
Met ca. 23 cent per kilowatt is dat dus 54 cent dat je meer verbruikt op je Sonos. Vermenigvuldig dat met je aantal soortgelijke apparaten die je hebt staan en je komt hooguit op 2-3 euro uit op jaarbasis.

Nou, als je dat doorrekent met hoeveel calorieën je hebt verbruikt met de energie de je hebt gestoken om dit allemaal op te zoeken en hier een vraag over te stellen op dit forum, dan kom je uit op flinke boterham die al gauw een euro kost.

Met andere woorden, laat het gaan en bekijk waar je echt wat op kan besparen wat er toe doet.

• KrisDC
  • Laatst online: 14:50
Hallo,

Aangezien de mediaspeler er bijna de geest aan heeft gegeven en we geen smart tv hebben denk ik er over na voor een apple tv 4k aan te schaffen. Hebben al iphones, ipad, macbook, apple watch en gebruiken ook icloud en apple music. Het is dus een toestel dat voor de hand ligt. Echter moet het wel aan een paar criteria voldoen.

- Het toestel moet kunne streamen van mijn synology nas. Hierop staat plex media server. Ik las dat je dan best Infuse app installed op apple tv. Wat is het verschil tss de free en de betalende app? Kan het ding overweg met srt files?

- Kan je op de apple tv je icloud photos bekijken?

- Kan je op de apple tv apple music afspelen?

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:58
KrisDC schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:49:
Hallo,

Aangezien de mediaspeler er bijna de geest aan heeft gegeven en we geen smart tv hebben denk ik er over na voor een apple tv 4k aan te schaffen. Hebben al iphones, ipad, macbook, apple watch en gebruiken ook icloud en apple music. Het is dus een toestel dat voor de hand ligt. Echter moet het wel aan een paar criteria voldoen.

- Het toestel moet kunne streamen van mijn synology nas. Hierop staat plex media server. Ik las dat je dan best Infuse app installed op apple tv. Wat is het verschil tss de free en de betalende app? Kan het ding overweg met srt files?

> streamen vanaf synology: zelf gebruik ik de synology app op mijn apple TV, werkt prima. SRT files worden goed meegenomen
> icloud photos: werkt perfect!
> apple music: werkt perfect!

PSN: TDBtje

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 15:54

Domino

30 Watts and overheating...

KrisDC schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:49:
Hallo,

Alle drie.

Overigens kun je voor het afspelen via plex ook de plex player gebruiken (mits plex pass of een eenmalige aanschaf). Even de enhanced vadio player aanzetten zodat plex niet hoeft te transcoderen.

Maar infuse is wel prettig ja, alleen best prijzig.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

• KrisDC
Domino schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:55:
[...]

Alle drie.

Overigens kun je voor het afspelen via plex ook de plex player gebruiken (mits plex pass of een eenmalige aanschaf). Even de enhanced vadio player aanzetten zodat plex niet hoeft te transcoderen.

Maar infuse is wel prettig ja, alleen best prijzig.
Ik heb gisteren op ps4 de plex app even geprobeerd en werkt echt totaal niet goed. Vandaar dat ik mss infuse probeer. Wat is het verschil tss de gratis en betalende versie?

• Domino

Domino

Geen idee hoe het werkt op een ps4, je had het eerder over een atv4k, dat werkt meer dan prima.

En volgens mij bestaat er geen gratis versie van infuse, alleen een soort trail met in-app aankopen.
De infuse app zelf (pro versie) kost iig €27,99 zie ik. Ik gebruik zelf nog versie 5, ooit aangeschaft voor €9,99.

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:01
Wat is het verschil tss de gratis en betalende versie?
https://firecore.com/infuse

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

KrisDC schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:13:
[...]
Wat is het verschil tss de gratis en betalende versie?
Codec support. Je wilt de betaalde versie als je meer dan je eigen video's wilt afspelen.

• Domino

Domino

Net even die ‘gratis’ infuse geprobeerd op de atv, begint gelijk over een abbo te miepen als ik een film via plex wil afspelen. De app speelt bijzonder weinig native af zonder abbo of in-app aankoop.

De plex app speelt (Direct Play) dezelfde titels wel af. Infuse 5 uiteraard ook, maar die is aangekocht.

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:42
Sinds twee weken een Apple tv 4K icm. Infuse (jaarabonnement) waarmee ik alles van de Synology stream via SMB.
Werkt zo ontzettend goed dat ik dit jaren eerder had moeten doen, ik kom van een Mede8er 500X2 van 8 jaar oud. Zoals door @CyBeR al een keer opgemerkt, Infuse (mits betaald) speelt alles af en geeft ook film informatie en posters zoals Plex.
Bij video bestanden zonder srt kun je Infuse laten zoeken naar geschikte subs en werkt als een trein.
Verder is het installeren een eitje met, in mijn geval, een iPhone. De Apple TV vraagt of hij het account van de iPhone kan gebruiken en regelt zo zelf de installatie.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• xoniq
Domino schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:38:
Net even die ‘gratis’ infuse geprobeerd op de atv, begint gelijk over een abbo te miepen als ik een film via plex wil afspelen. De app speelt bijzonder weinig native af zonder abbo of in-app aankoop.

De plex app speelt (Direct Play) dezelfde titels wel af. Infuse 5 uiteraard ook, maar die is aangekocht.
Bij mij werkt de Plex app op de Apple TV niet via 'direct play' maar via transcoding... Of is dat recent opgelost? Daarnaast is inline subs ondersteuning voor mij DE reden om Infuse te gebruiken. (Samen met Infuse op telefoon, die ook buitenshuis werkt, eveneens zonder transcoding.

[Voor 12% gewijzigd door xoniq op 24-12-2019 11:27]

• Domino

Domino

xoniq schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:26:
[...]

Bij mij werkt de Plex app op de Apple TV niet via 'direct play' maar via transcoding... Of is dat recent opgelost? Daarnaast is inline subs ondersteuning voor mij DE reden om Infuse te gebruiken.
Heb je de ‘enhanced video player’ aan staan?
Overigens werkt het meeste ook zonder, maar dan in ‘Direct Stream’ ipv ‘Direct Play’ (bij stream zet plex wel de container om van bijvoorbeeld mkv naar native apple mp4).
Samen met Infuse op telefoon, die ook buitenshuis werkt, eveneens zonder transcoding.
Dat leunt op remote access van je plex server, wat dan ook gewoon mogelijk is met de plex app uiteraard (op iOS cq iPadOS in ieder geval, geen ervaring met android).

• xoniq
Domino schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:33:
[...]

Dat leunt op remote access van je plex server, wat dan ook gewoon mogelijk is met de plex app uiteraard (op iOS cq iPadOS in ieder geval, geen ervaring met android).
Op de iOS app had ik ook transcoding, en met infuse niet, dus ik zal eens kijken naar die enhanced video player.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het constante gezeur met transcoding is een van de twee redenen waarom ik opgehouden ben met Plex. Dat en de server die a) nodig is, b) constant er mee ophield en c) als 'ie het wel deed, super traag was in het oppikken van nieuwe media.

Infuse heeft dat transcodingprobleem niet en kijkt gewoon direct naar m'n netwerkshares, die ook nog 's niet allemaal op dezelfde plek staan.

Oh en Plex probeert me steeds een of ander abonnement aan te smeren. Ben ik ook niet zo van.

[Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 24-12-2019 12:42]

• Domino

Domino

Het verschil tussen respectievelijk Plex, Plex enhanced en infuse:

https://i.postimg.cc/52Ytd8Ht/ED9558-C5-C9-B8-4-DBD-881-B-A7255-B772378.jpg

https://i.postimg.cc/Zq6K0Zxt/4-C7-BFF27-F38-C-40-B3-B52-A-B0181-E5758-A0.jpg

https://i.postimg.cc/W1B12trw/42-CB864-A-2293-4189-B2-F3-0-D820-B74-C341.jpg

Let niet op de bitrate, is VBR.

• KrisDC
Conclusie is dus..wil je zo goed als geen problemen, gebruik dan infuse(pro)

• xoniq
CyBeR schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:41:
Het constante gezeur met transcoding is een van de twee redenen waarom ik opgehouden ben met Plex. Dat en de server die a) nodig is, b) constant er mee ophield en c) als 'ie het wel deed, super traag was in het oppikken van nieuwe media.

Infuse heeft dat transcodingprobleem niet en kijkt gewoon direct naar m'n netwerkshares, die ook nog 's niet allemaal op dezelfde plek staan.

Oh en Plex probeert me steeds een of ander abonnement aan te smeren. Ben ik ook niet zo van.
KrisDC schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:26:
Daarom heb ik een redelijk lichte bak aan staan die alle media serveert en waar Plex Mediaserver op staat, om een bibliotheek bij te houden, die aan zowel Plex en Infuse word geserveerd.

Om transcoden te voorkomen (kan die lichte bak niet zo soepel hebben):

iPhone: Infuse Pro
Apple TV: Infuse Pro
Mac: Plex Media Player (via de browser doet ie transcoding, via hun eigen desktop client niet)

Plus allen werken gewoon buitenshuis door Plex Mediaserver.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor op m'n computer zelf gebruik ik IINA als player. Die speelt ook gewoon alles en is niet meteen een hele media center.

• xoniq
CyBeR schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:33:
Voor op m'n computer zelf gebruik ik IINA als player. Die speelt ook gewoon alles en is niet meteen een hele media center.
Plex Media Player is ook niet een heel mediacenter, maar slechts een client (player) die tegen de Plex Mediaserver aan praat.

• KrisDC
Kan je een Apple TV 4K infeite aansluiten op een gewone full hd tv en dit met een gewone HDMI kabel zonder 4K support ?

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
KrisDC schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:11:
Kan je een Apple TV 4K infeite aansluiten op een gewone full hd tv en dit met een gewone HDMI kabel zonder 4K support ?
Ja zeker! Dat is ons huishouden het geval.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:27

Rivanov

Apple freak

KrisDC schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:11:
Uiteraard. Ondersteunt gewoon 720p/1080p/4K.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
KrisDC schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:26:
Ik probeerde laatst Infuse, maar toen ik iets af wilde spelen moest ik betalen?
Ik weet niet precies wat ik verkeerd heb gedaan, maar heb toen Infuse er maar weer af gegooid.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:21
Waarschijnlijk speelde je een formaat film af die alleen in de Pro versie wordt ondersteund.

• Tito129
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:45
anandus schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:58:
[...]

Ik probeerde laatst Infuse, maar toen ik iets af wilde spelen moest ik betalen?
Ik weet niet precies wat ik verkeerd heb gedaan, maar heb toen Infuse er maar weer af gegooid.
Mijn beste aankoop voor Apple TV infuse pro. Speelt alles af vanuit de plex server. Alles in te stellen. Top app. Geld meer dan waard.

• Sbakker1982
Tito129 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:35:
[...]

Mijn beste aankoop voor Apple TV infuse pro. Speelt alles af vanuit de plex server. Alles in te stellen. Top app. Geld meer dan waard.
Waarom gebruikt iedereen plex server achter infuse pro? Een samba share kan ook gewoon?

• anandus
  • Niet online
RnB schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:23:
Waarschijnlijk speelde je een formaat film af die alleen in de Pro versie wordt ondersteund.
De gewone versie speelt niet alles af? Dat is jammer.

Moet ik zeggen dat ik op zich ook geen problemen heb met de Plex-app.
Ik was nieuwsgierig omdat mensen het over Infuse hebben.
Maar als je moet betalen om filmjes af te spelen is dat al snel een minpunt :P

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Domino

Domino

Sbakker1982 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:39:
[...]

Waarom gebruikt iedereen plex server achter infuse pro? Een samba share kan ook gewoon?
Niet als je niet op je eigen netwerk zit.
anandus schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:43:
[...]

Voor de plex-app moet je toch ook betalen? Tenzij je een plex pass hebt, maar die is ook betaald.

• anandus
  • Niet online
Domino schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:49:
[...]
Voor de plex-app moet je toch ook betalen? Tenzij je een plex pass hebt, maar die is ook betaald.
Plex-app is gratis.

Plex pass moet je wel voor betalen, maar ik weet niet eens wat je ermee kan :P

• Sbakker1982
Domino schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:49:
[...]

Niet als je niet op je eigen netwerk zit.

[...]

Je kunt die samba share toch ook naar buiten open gooien?

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:21
Ja, je kan je hele interne netwerk beschikbaar stellen voor het internet.

Of het handig is, is een tweede.
anandus schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:43:
[...]

Ik ken de verschillen niet zo goed meer tussen de Pro en de non-Pro versie. Kijk ff op de website, daar staat het wel goed uitgelegd.
Wat ik me meen te herinneren is dat je met de Pro versie wat exotischere formaten kan afspelen (Dolby Vision, HDR10, Dolby Atmos etc).

[Voor 75% gewijzigd door RnB op 25-12-2019 10:16]

• The Fatal
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 30-03 23:07
Sbakker1982 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:04:
[...]

Je kunt die samba share toch ook naar buiten open gooien?
Beter een vpn server thuis op zetten dan poorten open gooien

• Sbakker1982
RnB schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:14:
Ja, je kan je hele interne netwerk beschikbaar stellen voor het internet.

Of het handig is, is een tweede.
Dat kun je beveiligen he of idd een vpn

• KrisDC
Ik heb net even infuse geinstalled op mijn ipad. De app kan meteen mn plex media server vinden welke geinstalled staat op mn synology nas. Echter als ik effectief de media wil raadplegen kan de app geen verbinding maken?! Probeer ik het via SMB lukt het wel. Iemand een idee waarom plex media server niet werkt? Maakt het verschil uit tss SMB en plex media server?

• Tartarus
KrisDC schreef op woensdag 25 december 2019 @ 17:02:
Ik heb net even infuse geinstalled op mijn ipad. De app kan meteen mn plex media server vinden welke geinstalled staat op mn synology nas. Echter als ik effectief de media wil raadplegen kan de app geen verbinding maken?! Probeer ik het via SMB lukt het wel. Iemand een idee waarom plex media server niet werkt? Maakt het verschil uit tss SMB en plex media server?
Ik zou het niet weten, infuse op mijn AppleTV maakt direct heel mijn bibliotheek op de Plex server zichtbaar en kijkbaar.
KrisDC schreef op woensdag 25 december 2019 @ 17:02:
Met SMB omzeil je Plex helemaal. Met Infuse Pro heb je dan ook helemaal geen Plex server meer nodig.

Misschien Plex wachtwoord issues???

• KrisDC
ikweethetbeter schreef op woensdag 25 december 2019 @ 20:44:
[...]

Met SMB omzeil je Plex helemaal. Met Infuse Pro heb je dan ook helemaal geen Plex server meer nodig.

Misschien Plex wachtwoord issues???
Ondertussen kunnen oplossen. In plaats van plex media server te selecteren die gevonden was op mijn netwerk, heb ik gewooN plex gekozen en ingelogged met username en paswoord. Dit werkte...

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Voor kerst mezelf een AppleTV kado gedaan en er op zich erg tevreden mee maar heb wel 1 issue waar ik niet uit kom. De AppleTV is aangesloten op HDMI1 van mijn TV maar als ik hem inschakel schakelt de AppleTV de tv naar HDMI2. Ik kan in de settings geen instelling vinden om dit gedrag aan te passen. Gebeurt bij wake from sleep en bij een herstart. Iemand de gouden tip?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 30-03 22:15
Lijkt op een HDMI-conflict. Wat gebeurt er als je de andere HDMI-aansluitingen nite gebruikt?

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 26-03 22:03
En als je hem aansluit op HDMI2?

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Rallye schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:56:
Lijkt op een HDMI-conflict. Wat gebeurt er als je de andere HDMI-aansluitingen nite gebruikt?
Bedoel je dan alle andere apparaten loskoppelen?
Ga ik nog testen.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 26-03 22:03
Meestal is maar 1 HDMI aansluiting geschikt voor 4k hdr….zo is dat bij mijn tv HDMI 3

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Tomba schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:08:
Voor kerst mezelf een AppleTV kado gedaan en er op zich erg tevreden mee maar heb wel 1 issue waar ik niet uit kom. De AppleTV is aangesloten op HDMI1 van mijn TV maar als ik hem inschakel schakelt de AppleTV de tv naar HDMI2. Ik kan in de settings geen instelling vinden om dit gedrag aan te passen. Gebeurt bij wake from sleep en bij een herstart. Iemand de gouden tip?
Ik heb je vraag richting het Apple TV-topic verplaatst, gezien deze niets met Apple TV+ te maken had.

• KrisDC
Gisteren ook maar de apple tv aangekocht. Deze morgen Netflix, icloud photos, music, vtm go en infuse pro geinstalled. Na half uurtje was alles klaar en alles werkt gewoon uitstekend. Had ook niks anders verwacht van een apple toestel! Topaankoop gewoon. Hebben bovendien wel een full hd tv maar zonder smart functionaliteit, door de apple tv is dat probleem nu zo goed als van de baan

[Voor 22% gewijzigd door KrisDC op 29-12-2019 14:21]

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 12:21
KrisDC schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:16:
Deze morgen Netflix, icloud photos, music, vtm go en infuse pro geinstalled. Na half uurtje was alles klaar en alles werkt gewoon uitstekend.
Apple TV+ ook geactiveerd?

• KrisDC
Jeroen O schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:30:
[...]

Apple TV+ ook geactiveerd?
Neen ik heb voldoende aan netflix en streamen vanaf mn nas

• BCGraaf
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 30-03 16:17
KrisDC schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:33:
[...]

Neen ik heb voldoende aan netflix en streamen vanaf mn nas
Is een jaar gratis bij aankoop van een nieuw Apple apparaat.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:22
Nu al een tijdje last dat na het opstarten de Apple-TV 4K geen netwerk verbinding kan krijgen, en ik altijd een herstart moet doen, heel irritant.
meerdere hier last van ?
Nee, geen last van.

Hoe sterk is je netwerk signaal? Wordt dat signaal mogelijk weggedrukt door de buren?

• Sbakker1982
Is er een app die foto’s van een externe hd kan laten zien op je apple tv? Of anders, kan ik mijn foto’s naar de hd van de apple tv kopieren en ze dan via een app bekijken?

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:22
ikweethetbeter schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:58:
Nee, geen last van.

Hoe sterk is je netwerk signaal? Wordt dat signaal mogelijk weggedrukt door de buren?
Nee, deze is bekabeld aangesloten, en in de settings geeft deze aan gewoon verbonden te zijn, maar bij het opstarten van een app die internet nodig heeft, krijg ik de melding dat er geen netwerk verbinding is, vreemd.

zodra ik ik via het menu een herstart heb gedaan is alles werkend.

• D!rk
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-03 20:26
Vandaag ben ik The Fellowship of the Ring aan het kijken op Netflix over 5.1., valt me op dat het dialoogvolume weer verschilt. Is dit jullie bekend? De effecten en dergelijke komen prima over, maar juist het dialoogvolume is erg wisselend.

• Mr. Freeze
Sbakker1982 schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:59:
Is er een app die foto’s van een externe hd kan laten zien op je apple tv? Of anders, kan ik mijn foto’s naar de hd van de apple tv kopieren en ze dan via een app bekijken?
Enige manier die ik zo weet is uploaden naar iCloud.com, makkelijker gaat het als je onder Windows gebruik maakt van het programma icloudsetup. Je hebt dan een upload en een download map.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15:45

Donstil

Grab them by the 🐈.

Jeetje het lijkt erop alsof de YouTube app een nadelige update gehad heeft. Vroeger kon ik redelijk soepel scrubben door een video maar tegenwoordig gaat dit met stappen van 10 seconden en nog met een langzame response op de remote ook. Als ik naar bijvoorbeeld 10 minuten moet scrubben is dat haast niet te doen.

Meer mensen hier last van? Of beter nog, is er een oplossing?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:39
Ik vind dat de aTv de laatste tijd sowieso wat traag is, met zowel Netflix als YouTube.
Scrollen gaat in beide apps traag, maar ook het bladeren door de verschillende films/series/video’s.
De Netflix app werkt overigens niet zo heel prettig.

[Voor 18% gewijzigd door rinkel op 31-12-2019 10:24]

• KrisDC
Ik heb gisteren de Netflix app voor het eerst echt gebruikt op de aTV. Het valt me op dat er rond de ondertitels een zwarte achtergrond kader is, wat ik vrij storend vind. Kan je dit uitschakelen ?

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:42

JB

Cédric roelt!

KrisDC schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:39:
Ik heb gisteren de Netflix app voor het eerst echt gebruikt op de aTV. Het valt me op dat er rond de ondertitels een zwarte achtergrond kader is, wat ik vrij storend vind. Kan je dit uitschakelen ?
Dat is al zolang ik me kan heugen op een Apple TV device. Netflix gebruiker van eerste uur hier :)

Mijn boefje is liev!

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:00

rally

Deyterra Consultancy

Ik weet ook niet anders dat het er al heeeeel lang in zit, en wij vinden het juist prettig. Met name bij lichte scenes of witte achtergrond blijft de ondertiteling goed leesbaar (hoewel wij ook vaak zonder kijken overigens)

http://www.deyterra.com

• baviaan
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Volgens mij kun je dat wijzigen zoals ze hier beschrijven. Je wijzigt het dan wel voor alle ondertitels.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15:45

Donstil

Grab them by the 🐈.

rinkel schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:17:
Ik vind dat de aTv de laatste tijd sowieso wat traag is, met zowel Netflix als YouTube.
Scrollen gaat in beide apps traag, maar ook het bladeren door de verschillende films/series/video’s.
De Netflix app werkt overigens niet zo heel prettig.
Nee dat is niet wat ik ervaar, of bedoel.
Het is de manier van scrubben die is aangepast. AppleTV verder is gewoon prima vlot.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica