You are absolutely right, maar ging er van uit dat je toegang had tot het Android TV platform, so my bad and will explain below
TV & Replay >> TV Kijken >> "Laatst bekeken" en "Alle zenders":
Android TV (Shield Pro 2019):
In focus field van geselecteerde zender (in scherm "Laatst bekeken" en "Alle zenders"), LIVE meekijken met huidige uitzending ipv een statisch plaatje in de Apple TV app, die periodiek ververst wordt. Dus browsen in "Laatst bekeken" en "Alle zenders" geeft op het Android TV platform Live TV beeld, voor het focus field waar je met je "cursor" op staat, terwijl op het Apple TV platform alleen statische plaatjes getoond worden.
Als Testflight deelnemer zou bovenstaande toch wel opgevallen moeten zijn

?!
Replay TV:
Skip FW/BW (spoelen) tijdens replay TV is met de Siri remote een drama, omdat deze vaak de correcte input misinterpreteerd. Met de dedicated FW/BW toetsen op Shield Pro remote, heb je dat probleem niet.
Wij kennen elkaar al een tijdje @
meesje, dus van jou zou ik dat absoluut niet interpreteren als een fanboy vraag, omdat wij van elkaar weten hoe openminded wij zijn qua platforms en hoe ons beider ecosysteem (APPLE dus) in elkaar steekt
Jammer om te constateren dat er blijkbaar in het Apple TV topic, nog steeds op eieren gelopen moet worden, gezien onderstaande:
Naar mijn mening was er nog niks gaande, dus beetje overdreven deze waarschuwing

True, voor mensen die GEEN toegang hebben tot het Android TV platform, dus zal hieronder meer informatie geven met een paar voorbeelden van een paar apps die hier het meest gebruikt worden.
NPO Plus app (betaald account):
Pauzeren en daarna resumen tijdens een LIVE TV uitzending, is een FAIL op het Apple TV platform, omdat deze functie vaker NIET, dan wel werkt. Op het Android TV platform, werkt deze functie probleemloos.
Youtube:
Net als met de Ziggo app tijdens replay TV, is Skip FW/BW (spoelen), met de Siri remote een drama, omdat deze vaak de correcte input misinterpreteerd. Met de dedicated FW/BW toetsen op Shield Pro remote, heb je dat probleem niet.
Multi language Voice search:
In bv de Youtube app gaan Voice zoekopdrachten op het Android TV platform in meerdere talen probleemlozer dan op het Apple TV platform. Want mijn ervaring op de Apple TV is, dat Engelstalige ingesproken zoekopdrachten, heel vaak als Nederlands geïnterpreteerd worden
Netflix:
Geen interactieve content mogelijk op het Apple TV platform, terwijl dat op het Android TV platform wel mogelijk is.
Die ervaring heb ik nu ook sind ik de Shield Pro 2019 heb, waardoor ik kan nu een rechtstreeks vergelijk kan maken tussen apps onderling van elk platform en als Testflight gebruiker van de meeste major mediaplayer apps (Infuse/Emby/Plex/MrMC) zie ik gewoon dat het Android TV platform meer development resources toegewezen krijgt, dan het Apple TV platform. Niks meer dan logisch, gezien het Apple TV platform nog steeds een minderheid is tov het Android TV platform.
Kort samengevat, voor mij gaat functie nog steeds boven uiterlijk en als er mankementen zitten in de functionaliteit, dan gaat mijn app voorkeur nog steeds uit naar het platform die functioneert. De ene keer zal dat platform A zijn en de andere keer platform B en het maakt mij geen ene zak uit welke naam er aan A of B hangt, zolang ik en mijn familie maar probleemloos van de gewenste functionaliteit kan genieten