Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

in het geval zoals @Moris beschrijft is een player zoals een shield die eigen USB poorten wel handiger hoor.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Dat zou wel heel jammer zijn.
Er moet toch een of andere manier zijn om een ATV voor wat films in de camper te gebruiken zijn?

Anders blijft er inderdaad als Apple gebruiker enkel nog een Nvidia Shield als oplossing over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Moris schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:40:
Er moet toch een of andere manier zijn om een ATV voor wat films in de camper te gebruiken zijn?
Gaat die router nog ergens anders voor gebruikt worden, zoals bv 4G voor je Camper Wifi netwerk ?

[ Voor 4% gewijzigd door Montoya200x op 24-06-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Indien dit mogelijk zou zijn is dit mooi meegenomen...,,twee vliegen in een klap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Moris schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:09:
Indien dit mogelijk zou zijn is dit mooi meegenomen...,,twee vliegen in een klap.
Dat zal dan voer voor een eigen topic op Tweakers worden dan....

Want de combo Apple TV 4K + 4G router, waarvan bekend is wat de DOORVOER zal zijn van de USB aansluiting zal het nodige huiswerk gaan kosten voor je, want reviews nemen niet vaak meer de USB doorvoersnelheid mee.

Enigste wat bij mij nu boven komt drijven als TOEKOMST bestendige 4G router wat ik in jouw situatie aan zou schaffen:
pricewatch: Netgear Nighthawk M2 Mobile Router
of z'n 1 jaar oudere broer:
pricewatch: Netgear Nighthawk M1 Mobile Router
Klein genoeg om ook op stap eventueel mee te nemen buiten je camper, dankzij de aanwezige interne accu.

Maar gezien bovenstaande prijzen zou ik persoonlijk EERST kiezen om je Apple TV 4K te combineren met een draadloze externe harde schijf die zelf z'n eigen netwerk in de lucht kan gooien waarmee de Apple TV 4K kan connecten voor z'n media zoals bijvoorbeeld:
product: WD My Passport Wireless Pro

Story Short.... had maar een Shield gekocht, zoals hier al eerder vermeld was door @Mr. Freeze, dan was je met plug en play van je externe SSD klaar geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Wauw, dat is zeer nuttige info voor me.
Ik ga de voorgestelde 4G routers zekers eens rustig bekijken en me verder in de materie verdiepen.

Intussen was ik op de achtergrond al zover gekomen dat het een Android Box zal worden.
Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De wijzigingen in tvOS 13 in beeld gebracht. Geen wereldschokkende veranderingen.
https://www.macrumors.com/2019/06/26/hands-on-with-tvos-13/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:52:
De wijzigingen in tvOS 13 in beeld gebracht. Geen wereldschokkende veranderingen.
https://www.macrumors.com/2019/06/26/hands-on-with-tvos-13/
Nee, het is redelijk minimaal. Maar de toevoeging van meerdere users vind ik echt wel een goede toevoeging. Ik hoop dat het een beetje makkelijk werkt.

Ik hoop overigens dat het automatisch afspelen in de achtergrond niet zo irritant is als bij Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Ik hoop dat ze een keer vp9 of een andere codec gaan ondersteunen zodat we ook 4k YouTube krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:34:
Ik hoop dat ze een keer vp9 of een andere codec gaan ondersteunen zodat we ook 4k YouTube krijgen
Ik ben bang dat dit niet gaat gebeuren. Apple gelooft heilig in H265 en Google niet.

Was er niet een nieuw format waarbij zowel Google als Apple in de commissie zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
iAmRenzo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:42:
[...]

Ik ben bang dat dit niet gaat gebeuren. Apple gelooft heilig in H265 en Google niet.

Was er niet een nieuw format waarbij zowel Google als Apple in de commissie zaten?
Av1 volgens mij. Vp9 is royalty-vrij, dus om het geld is het niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:43:
Av1 volgens mij. Vp9 is royalty-vrij, dus om het geld is het niet te doen
Klopt ja.
Google, Apple, Netflix, Microsoft, Intel, Amazon and a host of other companies have taken steps to make sure AOMedia Video Codec 1.0 (AV1) moves a bit faster, and for several good reasons.
Maar ik lees al berichten hierover in vroeg 2018. Release (of gebruik) zal 2020 zijn...

Ben dan wel benieuwd of we dan weer nieuwe hardware moeten en of oude video codec ondersteund blijven. Als je sinds een jaar of 10 foto's (jpeg en heic) en videos (allerlei oude zooi, h264 en hevc) verzameld heb je nogal wat verschillende formaten.

[ Voor 24% gewijzigd door iAR op 27-06-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
iAmRenzo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:04:
[...]

Klopt ja.

[...]

Maar ik lees al berichten hierover in vroeg 208.
YouTube is september vorig jaar met testen begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Moris schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:54:
Wauw, dat is zeer nuttige info voor me.
Ik ga de voorgestelde 4G routers zekers eens rustig bekijken en me verder in de materie verdiepen.

Intussen was ik op de achtergrond al zover gekomen dat het een Android Box zal worden.
Toch bedankt voor de tip.
Zelf maak ik in de camper gebruik van een rasberry-pi met kodi daarop, en een externe usb-hd.... werkt prima.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Dev0o schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:19:
[...]
Zelf maak ik in de camper gebruik van een rasberry-pi met kodi daarop, en een externe usb-hd.... werkt prima.
Ben zelf erg tevreden over de [Mediaplayer] Vero 4K+ naast mijn appletv 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacBook Air, USB schijfje met films, mini display port naar HDMI kabel: ideaal om op vakantie een computer te hebben en films te kunnen kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De Spider-Man trilogie in de aanbieding voor 9,99 euro. Geen verkeerde deal lijkt me voor drie 4K films en Atmos ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saninl
  • Laatst online: 17:30

Saninl

Weet iemand waarom mijn tv (Philips) automatisch de input naar Apple tv zet terwijl ik via een andere input op de PS3 aan het spelen ben?

Zoals verwacht wil ik dit natuurlijk niet, maar de enige oplossing die ik zo kon bedenken die helpt is tijdens het gebruik van de PS3 de hdmi kabel van de aTV eruit halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:51
Afgelopen weekend mijn iTunes tegoed aangevuld. wat ik wel jammer vindt is dat ik nu Movies en Atv app dezelfde inhoud hebben.

Al is de Movies app wel uitgebreider met zoals : bundels, deze kan ik nog niet terug vinden in de Atv app.

Ook beetje jammer dat op alle apparaten je tegoed kan zien behalve de Atv dus moet je eerst kijken op je iPhone of je de film nog kan kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Saninl schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:32:
Weet iemand waarom mijn tv (Philips) automatisch de input naar Apple tv zet terwijl ik via een andere input op de PS3 aan het spelen ben?

Zoals verwacht wil ik dit natuurlijk niet, maar de enige oplossing die ik zo kon bedenken die helpt is tijdens het gebruik van de PS3 de hdmi kabel van de aTV eruit halen...
Misschien HDMI CEC uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
ICT Consultant schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:09:
[...]

Misschien HDMI CEC uitzetten?
Dit. Ik vind het wel prettig, ook dat de TV uit gaat als ik de Apple TV laat sluimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
Het probleem is dat HDMI CEC vaak best goed werkt als je slechts 2 apparaten hebt, een Apple TV en een tv, of een PS en een tv, of een settopbox en een tv, maar als je meer apparaten hebt, dan gaat het vaak fout. In dat geval ben je met een Logitech Harmony beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:58
xoniq schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:42:
ook dat de TV uit gaat als ik de Apple TV laat sluimeren.
Of dat de ATV uitgaat als de TV wordt uitgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
RicoK schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:03:
[...]

True. Ook dat. Ik gebruik toch bijna alleen maar de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
RicoK schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:03:
Je kunt je ATV zo instellen dat hij bv na een kwartier inactiviteit automatisch uit gaat. Daar heb je geen CEC voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:30

amphora

Websites & Fotografie

ICT Consultant schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:05:
[...]

Je kunt je ATV zo instellen dat hij bv na een kwartier inactiviteit automatisch uit gaat. Daar heb je geen CEC voor nodig.
Maar dan heb ik toch de TV afstandsbediening nodig om 'm uit te zetten. Ik gebruik nu echt alleen de ATV remote voor alles. TV remote blijft in de la.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:58
ICT Consultant schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:05:
Uiteraard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Laatst online: 17:30

Saninl

ICT Consultant; dank voor de tip over HDMI CEC (Philips Easylink)

Zoals Xoniq/Amphora inderdaad zegt; ik vond het ook altijd erg handig dat ik enkel de Apple TV afstandsbediening kon gebruiken. Maar helaas is dat nu geen optie meer bij het uitschakelen van HDMI CEC.

Dank voor het meedenken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
Geen dank, graag gedaan! EasyLink, Bravia Link, SimpLink of hoe ze het ook noemen, het werkt aardig met één apparaat aangesloten op je tv, heb je meer, dan wordt de zegen een vloek. Helaas...

Zoals velen hier heb ik ook een Logitech Harmony afstandsbediening, kost wat, maar werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Ziggo Next box en een Apple TV aangesloten op mijn Sony tv. Beide werken goed met HDMI-CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ICT Consultant schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:42:
Geen dank, graag gedaan! EasyLink, Bravia Link, SimpLink of hoe ze het ook noemen, het werkt aardig met één apparaat aangesloten op je tv, heb je meer, dan wordt de zegen een vloek. Helaas...

Zoals velen hier heb ik ook een Logitech Harmony afstandsbediening, kost wat, maar werkt erg goed!
Geen probleem op mijn 2011 LG 55” paneel. Apple TV en PlayStation 4 wisselen elkaar af afhankelijk van welke ik wil gebruiken. Werkt perfect voor zo’n oude TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik was op zich wel tevreden over de instelling voor ondertiteling maar sinds de HDR Netflix werd het soms toch wat fel, zeker bij donkere series (Stranger Things).
Kwam er zojuist achter dat witte ondertiteling op half transparante tekst zetten voor een zeer acceptabel gebroken wit zorgt. Perfect. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ICT Consultant
@meesje
Het kan werken, maar werkt vaak niet of half.

@xoniq
Bij mijn 2008 Samsung werkte het met 1 HDMI bron, toen de oude receiver werd vervangen en er een nieuwe kwam met HDMI en er ook een HDMI bron bij kwam, werkte het niet meer. Bij mijn buurman werkt het goed met 2 bronnen, bij (schoon)ouders en veel anderen niet. Bij CEC problemen en meer dan 1 bron adviseer ik daarom altijd een Logitech Harmony.

@Gonadan
Dank voor de tip! Werkt goed op de tv van mijn vader (volgens hem, ik heb het zelf nog niet gezien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ICT Consultant schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:23:
@meesje
Het kan werken, maar werkt vaak niet of half.
Je hebt gelijk. Voorheen had ik een Ziggo Mediabox XL, aangesloten op dezelfde HDMI aansluiting op de tv als de huidige Ziggo Next box. Toen werkte HDMI-CEC met de Apple TV vrijwel nooit. Nu met Next aangesloten, werkt HDMI-CEC met de ATV wel, terwijl daar niks veranderd (zelf hdmi aansluiting). Echt heel wonderlijk. In ieder geval ben ik blij dat als ik mijn ATV nu uit zet, de tv ook uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2024
Goedemorgen,

Ik heb het volgende probleem met mijn Apple TV 4K.

Ik gebruik de bijgeleverde afstandsbediening.
Als de videoinstellingen staan op 1080P, Dolby Vision werkt deze smooth. Geen haperingen of vertragingen.

Zodra ik de video instel op 4K Dolby Vision ervaar ik lag met het scrollen met de afstandsbediening. Het apparaat verliest dan ook regelmatig verbinding met de remote. Bediening via de app werkt dan wel smooth. Ik heb inmiddels drie Apple TV4K boxjes gehad (ingeruild) maar het probleem blijft.
In de winkel hebben we het nog niet kunnen simuleren.

Mogelijke optie: nieuwe HDMI-kabel? Ben hier niet zeker van omdat bediening via de app wel smooth gaat.

Wie heeft er hier een idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:02
RobertoBOZ schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:21:
Goedemorgen,

Ik heb het volgende probleem met mijn Apple TV 4K.

Ik gebruik de bijgeleverde afstandsbediening.
Als de videoinstellingen staan op 1080P, Dolby Vision werkt deze smooth. Geen haperingen of vertragingen.

Zodra ik de video instel op 4K Dolby Vision ervaar ik lag met het scrollen met de afstandsbediening. Het apparaat verliest dan ook regelmatig verbinding met de remote. Bediening via de app werkt dan wel smooth. Ik heb inmiddels drie Apple TV4K boxjes gehad (ingeruild) maar het probleem blijft.
In de winkel hebben we het nog niet kunnen simuleren.

Mogelijke optie: nieuwe HDMI-kabel? Ben hier niet zeker van omdat bediening via de app wel smooth gaat.

Wie heeft er hier een idee?

Alvast bedankt!
Heb er ook last van gehad, na aanpassing van HDMI kabel was het probleem goeddeels weg, maar nog steeds lichtelijk last van.

Ik denk dat een hoge kwaliteit HDMI kabel dit dan wel op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb sinds kort een nieuwe 4K 65" tv, hierop zit natuurlijk al de benodigde apps zoals Netflix etc...en mijn NAS via DLNA eraan gekoppeld.
Nu doet alles daarbij perfect, HDR en DV doet het subliem. Maar nu zit ik te kijken naar ATV 4K en zit te twijfelen of het nodig is of niet.

Bedoel ik heb zitten kijken naar de 4K content op iTunes maar echt bijzonder veel staat er ook niet, daarbij films zoals Marvel Avengers of Thor of Iron Man zitten er allemaal niet tussen in 4k (Denk gedoe met Disney<->apple)
Maar ben ik verplicht mijn UHD discs te kopen (gisteren nog 2 gekocht bij bol.com voor 30euro), uiteraard zijn de films goedkoper bij iTunes, alleen in de zin, zou het handig zijn voor mij?

Wat vinden jullie van de content onder 4k? Of kopen jullie ook FullHD films en laten upscalen naar 4k? Ben een beetje in twijfel zelf.
Wij kijken graag naar films en series, Netflix is leuk maar meeste troep daar is oud en betalen wel de premium abo ervoor vanwege 4K. Daarbij ook een nieuwe reciever gekocht voor DTS:X en DA.
Is de Apple TV 4K zijn geld waard?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:45:
Is de Apple TV 4K zijn geld waard?
Hangt van de kwaliteit van je TV af. Ik heb een Sony Android TV en vind dat echt een onding. Voelt traag etc. Voor mijn TV vond ik de ATV echt meer dan de moeite waard. Airplay is voor mij als iPhone gebruiker erg fijn. En alles voelt veel soepeler, stabieler. Maar of dat voor jou ook van toepassing is kunnen wij niet beoordelen.
ATV zit direct aan mijn Denon versterker en heb met bijv. Netflix nu Atmos ondersteuning, Netflix via TV heeft dat bij mij ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door amphora op 16-07-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

amphora schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:52:
[...]

Hangt van de kwaliteit van je TV af. Ik heb een Sony Android TV en vind dat echt een onding. Voelt traag etc. Voor mijn TV vond ik de ATV echt meer dan de moeite waard. Airplay is voor mij als iPhone gebruiker erg fijn. En alles voelt veel soepeler, stabieler. Maar of dat voor jou ook van toepassing is kunnen wij niet beoordelen.
Ik heb zelf de XF9005 van Sony, dus ook Android. Helaas zit ik nog op de Nougat versie (Sony is traag met leveren van Oreo update)

Moet ik trouwens een App starten voor de ATV? of is het gewoon TV aan en dan ATV aan en springt automatisch naar ATV? En ik ben ook Iphone gebruiker. En ik heb net gisteren mijn Denon X2400H binnen gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 16-07-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:54:
[...]

Ik heb zelf de XF9005 van Sony, dus ook Android. Helaas zit ik nog op de Nougat versie (Sony is traag met leveren van Oreo update)

Moet ik trouwens een App starten voor de ATV? of is het gewoon TV aan en dan ATV aan en springt automatisch naar ATV? En ik ben ook Iphone gebruiker. En ik heb net gisteren mijn Denon X2400H binnen gekregen.
Ik gebruik de TV puur als domme monitor eigenlijk, zonder geluid, alles via 1 HDMI kabel vanuit de Denon versterker. TV decoder, ATV etc aan de Denon en daarop selecteer ik welke input ik op de tv wil zien. Geen App op TV voor nodig dus.

En ATV krijgt tenminste regelmatig updates en ieder jaar een grote update. Je gaat daar langer plezier van hebben dan een verouderde Android versie.

[ Voor 12% gewijzigd door amphora op 16-07-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

amphora schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:01:
[...]

Ik gebruik de TV puur als domme monitor eigenlijk, zonder geluid, alles via 1 HDMI kabel vanuit de Denon versterker. TV decoder, ATV etc aan de Denon en daarop selecteer ik welke input ik op de tv wil zien.
Ja mijn vrouwtje kijkt nog wel eens tv. Maar 1 streaming box die snel reageert voor Netflix, youtube en films is wel ideaal.

Ik moet alles nog installeren, morgen nieuwe tv meubel dus dan kan ik pas aan de slag. Wat zou je zeggen, 64Gb of is 32Gb meer dan voldoende?

En ik dacht, 1 HDMI kabel van Reciever ARC naar TV ARC, dan 1 HDMI kabel van ATV naar reciever en 1 HDMI van Xbox one X naar Reciever.

Denk dat dit mijn beste opstelling zou zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Xtr3me4me op 16-07-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:03:
[...]
Ja mijn vrouwtje kijkt nog wel eens tv. Maar 1 streaming box die snel reageert voor Netflix, youtube en films is wel ideaal.

Ik moet alles nog installeren, morgen nieuwe tv meubel dus dan kan ik pas aan de slag. Wat zou je zeggen, 64Gb of is 32Gb meer dan voldoende?
Ik heb de 32GB versie en redelijk wat apps en nog nooit melding gehad dat ie vol zat. Vrijwel alles gaat toch via de cloud. Aan de andere kant is prijsverschil maar 20 euro tegenwoordig. Toen ik 'm kocht was het verschil volgens mij groter. Of was 64GB niet leverbaar in de eerste weken na release, kan ook.

[ Voor 15% gewijzigd door amphora op 16-07-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

amphora schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:04:
[...]

Ik heb de 32GB versie en redelijk wat apps en nog nooit melding gehad dat ie vol zat. Vrijwel alles gaat toch via de cloud. Aan de andere kant is prijsverschil maar 20 euro tegenwoordig. Toen ik 'm kocht was het verschil volgens mij groter. Of was 64GB niet leverbaar in de eerste weken na release, kan ook.
Gebruik je premium kabels? Zat te kijken naar de Monster cables Black Premium 27Gbps. Of overdrijf ik nu erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:08:
[...]

Gebruik je premium kabels? Zat te kijken naar de Monster cables Black Premium 27Gbps. Of overdrijf ik nu erg?
Gewoon een kabel van 15 euro of zo, wel high speed of iets dergelijks. Werkt prima met HDR en 4:2:2 uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:41
Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:08:
[...]

Waarom zou je een "Premium" kabel aanschaffen? Het is een digitaal signaal, het werkt wel, of het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 15:02
Rub147 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:11:
[...]

Waarom zou je een "Premium" kabel aanschaffen? Het is een digitaal signaal, het werkt wel, of het werkt niet.
Dat is niet helemaal waar. Zoals eerder ook al is voorbij gekomen kan dit problemen opleveren met onder andere de afstandsbediening.

Het is zeker waar dat je geen kabel van 100 euro nodig gaat hebben, maar een kabel van 2 euro van de action kan wel voor problemen zorgen. Zeker met signalen van hoge bandbreedte gaat het verhaal van het komt wel of niet aan niet helemaal meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

tweakG5 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:14:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Zoals eerder ook al is voorbij gekomen kan dit problemen opleveren met onder andere de afstandsbediening.

Het is zeker waar dat je geen kabel van 100 euro nodig gaat hebben, maar een kabel van 2 euro van de action kan wel voor problemen zorgen. Zeker met signalen van hoge bandbreedte gaat het verhaal van het komt wel of niet aan niet helemaal meer op.
Nou ik denk dat ik aan een 1,5 meter kabel wel genoeg heb. De tv staat immers op me tv meubel en de reciever onderin.

Dit is mijn tv meubel die morgen binnen komt: De reciever komt in de onderste vak, dan is 1,5m kabel toch wel genoeg?

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.jysk.com/getimage/wd2.large/106728

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 18:42
Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:32:
[...]

Nou ik denk dat ik aan een 1,5 meter kabel wel genoeg heb. De tv staat immers op me tv meubel en de reciever onderin.

Dit is mijn tv meubel die morgen binnen komt: De reciever komt in de onderste vak, dan is 1,5m kabel toch wel genoeg?

[Afbeelding]
Ja dat is genoeg, zo'n opstelling heb ik namelijk ook maar dan met 1 meter kabel. Deze kabel, heb ik twee keer voor Apple TV -> AVR -> TV: https://www.coolblue.nl/p...t-pearl-hdmi-1-meter.html Iets duurder dan de Action kabels maar wel kabels vlekkeloos HDR, 4K en Hoge kleuren (Chroma setting 4:2:2) aankunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door MuVo op 16-07-2019 15:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou heb zonet de apple TV 4K 64Gb besteld, samen met dit: https://www.bol.com/nl/p/...g-zwart/9200000107485256/

En https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000106981278/?s2a=

Morgen een fun dagje! Zag ook dat Apple TV netjes met VLC werkt en deze mooi met mijn NAS connect. Ben ik van de akelige trage TV interface af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:05:
Morgen een fun dagje! Zag ook dat Apple TV netjes met VLC werkt en deze mooi met mijn NAS connect. Ben ik van de akelige trage TV interface af.
Probeer Infuse ook eens uit ipv VLC met je NAS. Kost wat maar veel fijner in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

amphora schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:47:
[...]

Probeer Infuse ook eens uit ipv VLC met je NAS. Kost wat maar veel fijner in gebruik.
Ja ik had dit even gelezen, maar blijkt dus voor elke nieuwe update moet je betalen ongeacht of je al voor de app hebt betaald.
Je kan ook kiezen voor een abo, maar zag dat VLC het ook prima doet voor wat ik wil.

Daarbij, voeg ik altijd mijn .srt bestanden in .mkv bestanden en forceer ik ze om weer te geven, dit doe ik van te voren al op de pc. Heb ik een speciale tool voor die mij ook toelaat andere subs weg te knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Xtr3me4me schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:12:
[...]

Ja ik had dit even gelezen, maar blijkt dus voor elke nieuwe update moet je betalen ongeacht of je al voor de app hebt betaald.
Je kan ook kiezen voor een abo, maar zag dat VLC het ook prima doet voor wat ik wil.

Daarbij, voeg ik altijd mijn .srt bestanden in .mkv bestanden en forceer ik ze om weer te geven, dit doe ik van te voren al op de pc. Heb ik een speciale tool voor die mij ook toelaat andere subs weg te knikkeren.
Dan is er ook nog MrMc, gewoon een eenmalige aanschaf, maar toch net even een heel stuk soepeler en meer mogelijkheden dan VLC. MrMc is een afgeleide van Kodi, maar speciaal voor de platformen waarop het verschijnt geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mr. Freeze schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:27:
[...]

Dan is er ook nog MrMc, gewoon een eenmalige aanschaf, maar toch net even een heel stuk soepeler en meer mogelijkheden dan VLC. MrMc is een afgeleide van Kodi, maar speciaal voor de platformen waarop het verschijnt geoptimaliseerd.
Maar laat deze ook de foto's al zien van bv de films die ik op mijn nas heb staan zoals Infuse? VLC krijg ik alleen de mappen te zien (uiteraard staat wel gewoon de namen van de films erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Xtr3me4me schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:30:
[...]

Maar laat deze ook de foto's al zien van bv de films die ik op mijn nas heb staan zoals Infuse? VLC krijg ik alleen de mappen te zien (uiteraard staat wel gewoon de namen van de films erbij)
edit: Ja, de filmhoesjes laat hij zien :-)

In de eerste instantie dacht ik dat je het over echte foto's had, sorry, ben nog niet helemaal wakker. Hele leuke fanart ook erbij.

[ Voor 33% gewijzigd door Mr. Freeze op 17-07-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mr. Freeze schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:32:
[...]

edit: Ja, de filmhoesjes laat hij zien :-)
Genereert hij deze automatisch dan? Want ik heb in mijn mappen alleen de .mkv bestanden staan. Hhmmm ik krijg hem vandaag binnen ergens in de middag.
Vanavond moet ik erg veel doen: Nieuwe tv meubel in elkaar flantsen, nieuwe reciever plaatsen, alles koppelen en dan de ATV koppelen, zal dan MrMC wel aanschaffen aangezien dit inderdaad een eenmalige aanschaf is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Xtr3me4me schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:39:
[...]

Genereert hij deze automatisch dan? Want ik heb in mijn mappen alleen de .mkv bestanden staan. Hhmmm ik krijg hem vandaag binnen ergens in de middag.
Vanavond moet ik erg veel doen: Nieuwe tv meubel in elkaar flantsen, nieuwe reciever plaatsen, alles koppelen en dan de ATV koppelen, zal dan MrMC wel aanschaffen aangezien dit inderdaad een eenmalige aanschaf is.
Ja, als de bestandsnamen en mappen allemaal correct zijn haalt hij deze binnen via een movie database, zo ook voor series, maar wel alles goed opgeven en de zaken niet door elkaar op je NAS zetten, maar series en films allemaal apart, want het is of dit, of dat.

Neem wel de tijd ervoor, ook voor het configureren van de ATV zelf want anders loop je tegen dingen aan als dat constant de HDR en dergelijke aanstaat, daar zat ik in het begin ook mee te klooien.

De standaard resolutie heb ik staan op 4K, 50Hz, SDR. (4:4:4) Wel belangrijk hoor, tijdens HDR schakelt ie toch wel over.

en hou rekening mee, een ATV stuurt geen DTS uit e.d. De decodering voor geluid vindt plaats in de ATV zelf dus alles LPCM, voor sommige toch een tegenvaller, maar op zich maakt niet zoveel uit, alhoewel ik liever gewoon een bitstream naar buiten had gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Freeze op 17-07-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Mr. Freeze schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:43:
[...]

Ja, als de bestandsnamen en mappen allemaal correct zijn haalt hij deze binnen via een movie database, zo ook voor series, maar wel alles goed opgeven en de zaken niet door elkaar op je NAS zetten, maar series en films allemaal apart, want het is of dit, of dat.

Neem wel de tijd ervoor, ook voor het configureren van de ATV zelf want anders loop je tegen dingen aan als dat constant de HDR en dergelijke aanstaat, daar zat ik in het begin ook mee te klooien.

De standaard resolutie heb ik staan op 4K, 50Hz, SDR. (4:4:4) Wel belangrijk hoor, tijdens HDR schakelt ie toch wel over.
Hoe zorg je er voor dat HDR alleen wordt aangezet bij films die het ook ondersteunen (en dat het niet aan staat in het menu). Ik heb dynamic frame rate & resolutie al aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

MuVo schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:52:
[...]

Hoe zorg je er voor dat HDR alleen wordt aangezet bij films die het ook ondersteunen (en dat het niet aan staat in het menu). Ik heb dynamic frame rate & resolutie al aanstaan.
Gaat vanzelf, zowel bij de films uit de iTunes store, Netflix en eigen films. Werkt dat bij jou niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mr. Freeze schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:43:
[...]

en hou rekening mee, een ATV stuurt geen DTS uit e.d. De decodering voor geluid vindt plaats in de ATV zelf dus alles LPCM, voor sommige toch een tegenvaller, maar op zich maakt niet zoveel uit, alhoewel ik liever gewoon een bitstream naar buiten had gehad.
Ik heb alles apart staan, heb mapje HDMovies, 4KMovies, Series en hierin zitten submappen voor iedere film/serie.

Ja had ook inderdaad gezien op youtube dat je ATV 4K wel op SDR moest zetten en niet HDR, anders gooit het SDR materiaal ook naar HDR en ziet er dan korrelig allemaal uit.

Geen DTS geluid? Wel Dolby Atmos en DTS:X en TrueHD? Moet even de specs nalopen van dat ATV kastje.
LPCM, maar de reciever zal dit toch herkennen en het daadwerkelijke geluid omvormen? Aangezien LPCM niks anders is dan ongecomprimeerd materiaal, dus de reciever moet dit signaal omzetten naar juiste format, tenzij je reciever dit niet kan en wordt het 1:1 eruit gepushed en zal het ook laten zien als LPCM op de reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Mr. Freeze schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:54:
[...]

Gaat vanzelf, zowel bij de films uit de iTunes store, Netflix en eigen films. Werkt dat bij jou niet dan?
Aha, dat dacht ik ook. Maar ik dacht wellicht is er nog een andere setting en staat HDR ook in het iOS menu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
Nog een vreemd verschijnsel dat ik niet kan begrijpen.

Ik heb een eigen stijl voor ondertitels gemaakt met de grootte op medium. Dit werkt perfect bij Netflix, Plex, etc.
Maar als ik een gekochte film in iTunes kijk is de ondertiteling een slag kleiner en moet ik dus steeds de grootte aanpassen naar 'Groot'.

Dit is alleen bij iTunes. Iemand die weet hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou gisteren alles in elkaar geflanst, van tv meubel tot tv van de wand afhalen tot alle kabels herorganiseren met nieuwe reciever en uiteraard Apple TV 4K opzetten.

Joh het werkt megasnel, zit alleen met het feit dat wanneer ik zeg, atv uitzetten (gaat helaas alleen in sluimer stand) dan gooit hij alles uit :-/
Ik heb zitten kijken en zoeken maar hoe krijg ik het voor elkaar dat hij alleen zichzelf uitgooit en niet me reciever en tv meeneemt?

Tevens, wat zijn ongeveer de prijzen op iTunes voor 4k films? En de HD films, worden die geupscaled door ATV zelf naar 4K of doet mijn tv dat zelf?

Daarbij als ik op mijn mobiel kijk naar bv Hellboy die 10€ maar is, hoe weet ik of de film die ik koop 4K is? Want ik zie dat nergens staan. Want geluid is ook alleen maar DD5.1,AAC.
Zie wel weer bovenaan staan 4K heel klein, maar vind hem erg goedkoop voor 10€ en dan 4K voor een film die net uit is.

[ Voor 20% gewijzigd door Xtr3me4me op 18-07-2019 06:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Xtr3me4me Middels die (kleine) symbooltjes wordt er inderdaad in iTunes aangegeven of het een 4K film betreft. Ander symbolen zijn bv HDR, Dolby Vision en Dolby Atmos. Het is trouwens heel wisselend, niet elke keer is gelijk bij release in 4K beschikbaar. Zie bv Captain Marvel; op dit moment is deze alleen in HD beschikbaar.

Over het algemeen zijn (4K) films vrij goedkoop bij Apple. Bij bundels kun je helemaal goedkoop uit zijn. Veel bundels bevatten wel wat oudere films. The Matrix Trilogy is 12,99 euro. Is geen geen geld voor drie (oudere) films in 4K en met Dolby Atmos ondersteuning. Of bv de Spider-Man Trilogy: drie films voor 9,99 euro en ook alle in 4K en met Dolby Atmos (3,33 euro per film, goede deal lijkt me).

Voor nieuwe bundels, nieuwe films en welke films in 4K beschikbaar kijk maar eens in de app Cheapcharts of de website cheapcharts.info. Daarin zie je ook de prijsontwikkelingen (laagste prijs ooit, etc.). Deze app check ik regelmatig. Zo je bv dat de bundel met vijf (4K) Transformer films nu 29,99 euro kost, maar recentelijk 17,99 euro.

Wat betreft het uitzetten van je receiver, ik denk dat je daarvoor even in de setting van je receiver moet duiken. Ongetwijfeld zal er iets van hdmi-cec aan staan.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 18-07-2019 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

meesje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:24:
@Xtr3me4me Middels die (kleine) symbooltjes wordt er inderdaad in iTunes aangegeven of het een 4K film betreft. Ander symbolen zijn bv HDR, Dolby Vision en Dolby Atmos. Het is trouwens heel wisselend, niet elke keer is gelijk bij release in 4K beschikbaar. Zie bv Captain Marvel; op dit moment is deze alleen in HD beschikbaar.

Over het algemeen zijn (4K) films vrij goedkoop bij Apple. Bij bundels kun je helemaal goedkoop uit zijn. Veel bundels bevatten wel wat oudere films. The Matrix Trilogy is 12,99 euro. Is geen geen geld voor drie (oudere) films in 4K en met Dolby Atmos ondersteuning. Of bv de Spider-Man Trilogy: drie films voor 9,99 euro en ook alle in 4K en met Dolby Atmos (3,33 euro per film, goede deal lijkt me).

Voor nieuwe bundels, nieuwe films en welke films in 4K beschikbaar kijk maar eens in de app Cheapcharts of de website cheapcharts.info. Daarin zie je ook de prijsontwikkelingen (laagste prijs ooit, etc.). Deze app check ik regelmatig. Zo je bv dat de bundel met vijf (4K) Transformer films nu 29,99 euro kost, maar recentelijk 17,99 euro.

Wat betreft het uitzetten van je receiver, ik denk dat je daarvoor even in de setting van je receiver moet duiken. Ongetwijfeld zal er iets van hdmi-cec aan staan.
Wow super bedankt! Die app is echt goed!

Ik zal als ik thuis ben eens naar die hdmi-cec kijken.
Heb sowieso Ready Player One gekocht 4K voor maar 8€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Xtr3me4me De Apple TV hoef je niet uit te zetten, die gaat vanzelf wel uit tegen de tijd dat je de tv uitzet. Gewoon lekker op het hoofdmenu laten staan want het stroomverbruik is dan gewoon heel laag. Overigens wordt de upscaling gedaan door de ATV aangezien je al een 4K signaal uitstuurt, niks mis mee want hij doet dit heel goed.

[ Voor 118% gewijzigd door Mr. Freeze op 18-07-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mr. Freeze schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:29:
@Xtr3me4me De Apple TV hoef je niet uit te zetten, die gaat vanzelf wel uit tegen de tijd dat je de tv uitzet. Gewoon lekker op het hoofdmenu laten staan want het stroomverbruik is dan gewoon heel laag. Overigens wordt de upscaling gedaan door de ATV aangezien je al een 4K signaal uitstuurt, niks mis mee want hij doet dit heel goed.
@Mr. Freeze Oke, alleen sluimertijd had ik wel uitgezet in de instellingen. Dan zal ik dit aanzetten en op ongeveer 8 uur zetten dat ie dan uit moet gaan.

Heb hem trouwens ingesteld op 4K SDR @60Hz en Choma is 4:4:4
Die opties van Match frame rate en Dynamic range allebei op ON. Daarbij selecteert hij automatische bij video instellingen Dolby Vision, daar kan ik niks aan veranderen.

Gebruik jij nog specifieke apps erop? Heb momenteel alleen Netflix, Youtube en VLC erop staan, moet wel zeggen dat VLC het ook erg goed doet en ook de foto's laat zien van de films (mits goed geschreven in de bestandsnaam)

Wat is nog meer handig of leuk qua apps voor Apple TV?

[ Voor 11% gewijzigd door Xtr3me4me op 18-07-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Xtr3me4me schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:37:
[...]

@Mr. Freeze Oke, alleen sluimertijd had ik wel uitgezet in de instellingen. Dan zal ik dit aanzetten en op ongeveer 8 uur zetten dat ie dan uit moet gaan.

Die opties van Match frame rate en Dynamic range allebei op ON. Daarbij selecteert hij automatische bij video instellingen Dolby Vision, daar kan ik niks aan veranderen.

Gebruik jij nog specifieke apps erop? Heb momenteel alleen Netflix, Youtube en VLC erop staan, moet wel zeggen dat VLC het ook erg goed doet en ook de foto's laat zien van de films (mits goed geschreven in de bestandsnaam)

Voor mij is het echt MrMc wat de belangrijkste is voor me, daarnaast NPO start, Neflix, Prime Video en Youtube. Maar wellicht dat andere mensen andere aanbevelingen hebben. Graag had ik een Spotify app gezien op de atv maar dat kan enkel via Airplay, gaat vrij goed overigens maar dan ga ik liever m'n Android TV gebruiken ivm de albumhoezen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 12:30
Xtr3me4me schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:37:
[...]

Ik gebruik de apple tv veel als digitale radio, maar ben ef de naam van de app kwijt die ik daarvoor gebruik. Voor de rest netflix, youtube, plex, twitch, videoland, npo en nog altijd wachtende op de ziggogo app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Scrtz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:05:
[...]

Ik gebruik de apple tv veel als digitale radio, maar ben ef de naam van de app kwijt die ik daarvoor gebruik. Voor de rest netflix, youtube, plex, twitch, videoland, npo en nog altijd wachtende op de ziggogo app..
Ok top! Ik zal ook even kijken naar een goede Radio App. Toevallig de app Nederland.FM gedownload. Gebruik ik ook voor me Soundcore Flare voor in mijn achtertuin muziek te luisteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Xtr3me4me op 18-07-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat ik me afvraag in hoeverre Siri op commands luistert en uit kan voeren. Gisteren super weinig tijd gekregen omdat het laat was, maar ik vroeg bijvoorbeeld hoeveel inwoners mijn stad heeft en dat helaas herkent ie niet.
Het weer zelf weer wel en verwachtingspatroon daarop. Maar zaken zoals NS, inwoners noem maar op lukt niet. Terwijl met de Android google assist op mijn tv zelf geeft wel al de gevraagde informatie weer.

Zelfs de afstand van de aarde naar de maan etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:11:
Wat ik me afvraag in hoeverre Siri op commands luistert en uit kan voeren. Gisteren super weinig tijd gekregen omdat het laat was, maar ik vroeg bijvoorbeeld hoeveel inwoners mijn stad heeft en dat helaas herkent ie niet.
Het weer zelf weer wel en verwachtingspatroon daarop. Maar zaken zoals NS, inwoners noem maar op lukt niet. Terwijl met de Android google assist op mijn tv zelf geeft wel al de gevraagde informatie weer.

Dat is wat in de media bedoeld wordt met dat Siri een stuk dommer is dan Google Assistant. ;)
Maandag de vraag gesteld aan zowel Siri als GA van wanneer moet Feyenoord spelen. Siri geeft als resultaat de eerstvolgende competitiewedstrijd, terwijl GA ook rekening houdt met oefenwedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 15:59
Dat kan wel zo zijn, maar ik vertrouw toch net wat meer op Apple dan Google wat dat betreft. Dan kan die maar iets minder, maar weet ik wel zeker dat het in goede handen is.

Gebruik de Apple Watch iedere dag (knopje induwen ipv automatisch luisteren) voor bijv openen van garage, rolluiken dicht etc. Werkt uitstekend met Homey.

Blogje: https://www.techconnect.n...istenten-privacy-en-meer/

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 18-07-2019 11:37 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Xtr3me4me schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:11:

Zo heeft elk platform zijn voordelen, daarom kies ik ook nooit 100% voor 1 os/dienst/platform. Gewoon lekker open minded je eigen dingen doen op dingen waar je ze het beste op vindt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mr. Freeze schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:07:
[...]

Zo heeft elk platform zijn voordelen, daarom kies ik ook nooit 100% voor 1 os/dienst/platform. Gewoon lekker open minded je eigen dingen doen op dingen waar je ze het beste op vindt werken.
Dat is waar, zelf ook niet hoor. Voorbeeld te noemen is de codec die Disney & Apple hanteren. De ene levert hem alleen in codec X en de andere accepteert alleen codec Y voor 4K DV films en de consument heeft geen keuze dan alleen bij Disney + te halen die pas eind dit jaar gelanceert wordt.

Vind het zo stom, want wil graag de Marvel films, begin tot "End game" maar allemaal zijn ze alleen in HD te krijgen en wil je 4K moet je import nemen zonder NL subs. Nu maakt het voor mij niks uit maar mijn vrouwtje moet perse NL subs eronder hebben zitten en anders geen Marvel ;( ;w

Zelfde als Youtube. Youtube hanteert andere codec voor 4K af te spelen dan Apple gebruikt. Conclusie: Consument wordt genaaid en kan geen 4k beelden afspelen via de Youtube app. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:37:
Dat kan wel zo zijn, maar ik vertrouw toch net wat meer op Apple dan Google wat dat betreft. Dan kan die maar iets minder, maar weet ik wel zeker dat het in goede handen is.
offtopic:
Die discussie wilde ik niet in de topic gaan starten. Verschil in (meer) lokale opslag (Siri) vs cloud opslag benodigd (Google). Maar ik deel je mening. Neemt niet weg dat ik een Google Home Mini in huis heb (voor bediening domotica). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Xtr3me4me Jaaaaa, die End Game zou ik allang gepre-orded hebben als die in 4K HDR zou zijn in de iTunes store. Wel vreemd want de X-Men serie die ik heb gekocht, ook van Marvel, zijn wel allemaal 4K HDR. Zal wel te maken heben dat die door Fox worden uitgegeven en het Avengers universe niet (Paramount?). Zal voor mij wel weer een minder legale manier worden om End Game in HDR te kijken. (2x in de bios gezien, geweldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mr. Freeze schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:38:
@Xtr3me4me Jaaaaa, die End Game zou ik allang gepre-orded hebben als die in 4K HDR zou zijn in de iTunes store. Wel vreemd want de X-Men serie die ik heb gekocht, ook van Marvel, zijn wel allemaal 4K HDR. Zal wel te maken heben dat die door Fox worden uitgegeven en het Avengers universe niet (Paramount?). Zal voor mij wel weer een minder legale manier worden om End Game in HDR te kijken. (2x in de bios gezien, geweldig)
Ja ik vind het erg jammer dat Disney dit doet. Helaas als je hem 4k HDR wilt zal je hem import krijgen, dus zonder NL subs of je krijgt hem met alleen Eng. Subs.
Doe het dan wel nog even met HD versie.

Heb wel zonet op CheapCharts app de DC versie gekocht van Superman, Aquaman, Wonderwoman, Superman VS Batman en Justice League. Gelukkig deze allemaal wel 4k HDR DV. Met DA als audio. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Xtr3me4me op 18-07-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
Xtr3me4me schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:13:
[...]

Ja ik vind het erg jammer dat Disney dit doet. Helaas als je hem 4k HDR wilt zal je hem import krijgen, dus zonder NL subs of je krijgt hem met alleen Eng. Subs.
Doe het dan wel nog even met HD versie.

Heb wel zonet op CheapCharts app de DC versie gekocht van Superman, Aquaman, Wonderwoman, Superman VS Batman en Justice League. Gelukkig deze allemaal wel 4k HDR DV. Met DA als audio. _/-\o_
Paar maanden wachten, Disney bewaart de 4K voor hun eigen streaming dienst Disney+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RobertoBOZ schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:25:
[...]

Paar maanden wachten, Disney bewaart de 4K voor hun eigen streaming dienst Disney+.
Ahhh dan is de vraag of dan Apple de Disney + app toe laat op hun omgeving. Zo van, jullie geven ons de 4K niet dan krijg je van ons geen toegang tot onze omgeving :+ :D

Plaagerij natuurlijk maar ja, helaas toch weer wachten tot november. Daarbij weer de zoveelste streaming aka netflix methode waar je voor moet betalen :F

Waarom doen ze wel de NL subs onder de HD versies en niet onder de 4K versies, snap dat echt niet hoor. Hoeft maar 1 iemand de 4k disc te rippen, nl subs erin branden en onnodige bende eruit laten en opnieuw encoden. Voila!

Disney is gewoon r@@r :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 17:46
Weet iemand of de ingebakken "Apple TV" in de 2019 Samsung Smart TVs dezelfde functionaliteit beiden als een losse AppleTV (4K)?

Zou graag een TV + Apple TV gaan aanschaffen maar als dit dezelfde functionaliteit heeft dan kan ik natuurlijk voor alleen een Samsung TV gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sebas1337 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:44:
Weet iemand of de ingebakken "Apple TV" in de 2019 Samsung Smart TVs dezelfde functionaliteit beiden als een losse AppleTV (4K)?

Zou graag een TV + Apple TV gaan aanschaffen maar als dit dezelfde functionaliteit heeft dan kan ik natuurlijk voor alleen een Samsung TV gaan.
Nee, Samsung krijgt alleen ondersteuning voor Airplay 2 en krijgt een iTunes app. Met deze laatste kun je content uit iTunes (films) afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 17:46
meesje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:48:
[...]

Nee, Samsung krijgt alleen ondersteuning voor Airplay 2 en krijgt een iTunes app. Met deze laatste kun je content uit iTunes (films) afspelen.
Oke Thanks :). Dan toch maar een losse AppleTV en het smart gedeelte laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Sebas1337 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:52:
[...]

Oke Thanks :). Dan toch maar een losse AppleTV en het smart gedeelte laten voor wat het is.
...en dan moeten we nog maar afwachten of Apple de iTunes films in 4K HDR doorgeeft via een TV app, iets in me zegt dat dat voorbehouden blijft aan de Apple tv4K en de rest krijgt max. 1080P. Maar goed, afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26

TDB

Voor mensen die bij iTunes kopen: bij de kruidvat nu iTunes kaarten met 15% extra tegoed. Let op: de 15% krijg je via deze website: https://www.kruidvat.nl/itunesactie

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TDB schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:58:
Voor mensen die bij iTunes kopen: bij de kruidvat nu iTunes kaarten met 15% extra tegoed. Let op: de 15% krijg je via deze website: https://www.kruidvat.nl/itunesactie
Ook via AH.
https://lekkerweglekkerth...tore-itunes-card-25/9115/
Actie loopt tm 28/7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:34:
[...]

...en dan moeten we nog maar afwachten of Apple de iTunes films in 4K HDR doorgeeft via een TV app, iets in me zegt dat dat voorbehouden blijft aan de Apple tv4K en de rest krijgt max. 1080P. Maar goed, afwachten dus.
Hmmm..... dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Een iTunes app ontwikkelen voor Samsung 4K televisies en dan de films in 1080p tonen? Apple wil met de iTunes app voor Samsung ook wat verdienen. Dit is de hoofdreden van de samenwerking met Samsung.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 19-07-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:03
Mr. Freeze schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:34:
[...]

4K, 4K HDR, 4K Dolby Vision, Dolby Atmos, en HDR10 content kan straks ook afgespeeld worden op een Mac (alleen 2018 en nieuwere modellen) met macOS Catalina :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

MelvinW schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:55:
[...]

4K, 4K HDR, 4K Dolby Vision, Dolby Atmos, en HDR10 content kan straks ook afgespeeld worden op een Mac (alleen 2018 en nieuwere modellen) met macOS Catalina :)
Nice, maar daar heb ik niks aan voor me TV :P Moet wel zeggen met mijn 5.1.2 opstelling klinkt DA echt absurd mooi.
Gisteren even film opgezet: Wonderwoman. Wow fenomenaal en met Dolby Vision aan maakte het plaatje helemaal compleet.

Moet wel zeggen dat de iTunes qua films redelijk snel up 2 date is niet zoals Netflix. Ben zeer tevreden over de power van Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Is er iemand die ook de film X Men 3 The Last Stand heeft gekocht in de iTunes store? Bij mij zit er geen Nederlandse ondertiteling bij, wel veel andere maar geen NL dus.

edit: Ik heb deze gekocht als onderdeel van een 6 movie pack en niet individueel opgezocht. Nu ik deze wel specifiek heb opgezocht staat de NL ondertiteling ook niet bij de specificaties van X3. Wel gek want de andere 5 hebben wel subs.

Volgende keer maar wat beter opletten.....

[ Voor 45% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-07-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
RobertoBOZ schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:30:
Nog een vreemd verschijnsel dat ik niet kan begrijpen.

Ik heb een eigen stijl voor ondertitels gemaakt met de grootte op medium. Dit werkt perfect bij Netflix, Plex, etc.
Maar als ik een gekochte film in iTunes kijk is de ondertiteling een slag kleiner en moet ik dus steeds de grootte aanpassen naar 'Groot'.

Dit is alleen bij iTunes. Iemand die weet hoe dat komt?
Niemand dit dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zitten hier ook (public) beta testers? Ik krijg tvOS 13 maar niet op mijn Apple TV HD... hij download in een 20 minuten maar stap 1 blijft op 0 staat totdat de Apple TV zichzelf afsluit (sluimer). Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 15:59
iAmRenzo schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:49:
Zitten hier ook (public) beta testers? Ik krijg tvOS 13 maar niet op mijn Apple TV HD... hij download in een 20 minuten maar stap 1 blijft op 0 staat totdat de Apple TV zichzelf afsluit (sluimer). Heel vaag.
Ik blijf tegenwoordig van de beta's af :P stabiliteit is me te belangrijk bij mijn i-devices hahaha, maar sorry nee, geen idee.

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 22-07-2019 16:08 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

tcviper schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:07:
[...]

Ik blijf tegenwoordig van de beta's af :P stabiliteit is me te belangrijk bij mijn i-devices hahaha, maar sorry nee, geen idee.
Jup same here! Ben blij zoals het nu werkt, stabiel en alles via ARC.

Zit zelf erg te twijfelen of ik nu de Avengers infi war + end game koop of gewoon beter voor de 4k gaan op losse UHD disc. Stomme Disney ook.

Diegene die nu op iTunes aangeboden worden is alleen HD,mja ziet er leuk uit op 4k tv, maar scaled up dus ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
@Xtr3me4me
Bijna alle 4K films hebben een 2K bron en zijn dus opgeschaalde films. Het enige dat je wint is HDR, en het opschalen hoeft niet real time, dus het resultaat is mogelijk beter dan wanneer je tv het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

ICT Consultant schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:22:
@Xtr3me4me
Bijna alle 4K films hebben een 2K bron en zijn dus opgeschaalde films. Het enige dat je wint is HDR, en het opschalen hoeft niet real time, dus het resultaat is mogelijk beter dan wanneer je tv het doet.
Kan zijn maar deze films zijn HD en non HDR. (Marvel films dan op iTunes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
meesje schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:53:
[...]

Helaas wel herkenbaar. Zie: meesje in "[Apple TV] Discussietopic - deel 3"
Overal video voorrang uit staan.
Gedaan maar nog steeds afwijkend bij iTunes.
Ik heb bij mijn gedefinieerde stijl bij iedere subinstelling (lettertype, grootte) video voorrang uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertoBOZ schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:50:
[...]

Gedaan maar nog steeds afwijkend bij iTunes.
Ik heb bij mijn gedefinieerde stijl bij iedere subinstelling (lettertype, grootte) video voorrang uit gezet.
Ik heb precies hetzelfde. Ik krijg het ook niet gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertoBOZ Zojuist nog even een test gedaan met Amazon Prime (Video), Netflix en iTunes movies. De ondertitels van Prime en Netflix zijn echt 100% identiek aan elkaar (Prime zet de sub wel lager in het scherm dan Netflix). Die van iTunes lijkt hetzelfde, echter deze sub wordt in de breedbeeld film geplaatst. Dus niet in de zwarte balk. Hierdoor denk ik dat de ondertitel iets kleiner is dan die bij Netflix/Prime. Maar het lettertype, kleur, etc. is wel hetzelfde. Ik denk dat het wel gewoon goed werkt.
Pagina: 1 ... 77 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.