Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:58
Voor de Wii destijds had je van die stuurtjes waarin je de controller kon klikken, waarna je dus leuker kon mariokarten. Bestaat zoets niet voor de remote van de ATV 4K? Ik heb zojuist wat gegoogled en Ali en DX bezocht maar niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2024
meesje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:58:
@RobertoBOZ Zojuist nog even een test gedaan met Amazon Prime (Video), Netflix en iTunes movies. De ondertitels van Prime en Netflix zijn echt 100% identiek aan elkaar (Prime zet de sub wel lager in het scherm dan Netflix). Die van iTunes lijkt hetzelfde, echter deze sub wordt in de breedbeeld film geplaatst. Dus niet in de zwarte balk. Hierdoor denk ik dat de ondertitel iets kleiner is dan die bij Netflix/Prime. Maar het lettertype, kleur, etc. is wel hetzelfde. Ik denk dat het wel gewoon goed werkt.
Maar wel kleiner waardoor ik echt moeite heb het te lezen...
Vind dit toch vreemd. Dan maar switchen van stijlen af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

RobertoBOZ schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:11:
[...]

Maar wel kleiner waardoor ik echt moeite heb het te lezen...
Vind dit toch vreemd. Dan maar switchen van stijlen af en toe.
Of je er iets aan hebt weet ik niet, maar op deze pagina staan veel tips.

https://www.iculture.nl/t...-ondertiteling-aanpassen/

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-08 13:05
Even een vraagje,

Ik woon vortaan net over de grens in belgie.
Nu heb ik dus zelf geen fox sports meer, maar ik heb wel fox sports go app via mijn ouders op mijn telefoon.
Nu heb ik een iphone x en een LG oled tv maar krijg het niet voor elkaar om fox sports te streamen naar de tv. Iemand tips?? En anders werkt het wel via apple tv als ik deze koppel via mijn LG tv? En is fox sports dan in 4k kwaliteit? Of hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is het een nieuwe LG tv, heeft deze AirPlay 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
Geen idee, het is de LG OLED55E7N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
joey1990 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:50:
Geen idee, het is de LG OLED55E7N
Die heeft geen Airplay en gaat het ook niet krijgen. Pas vanaf de 9 serie welke dit jaar op de markt is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
Bedankt voor je bericht! Dus te streamen via mijn iphone heb ik dan echt apple tv nodig?
En is fox sports dan in 4k? Sorry voor de misschien stomme vraag maar ik ben niet zo technisch ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

joey1990 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:18:
Bedankt voor je bericht! Dus te streamen via mijn iphone heb ik dan echt apple tv nodig?
En is fox sports dan in 4k? Sorry voor de misschien stomme vraag maar ik ben niet zo technisch ingesteld.
Ja, je hebt echt een Apple tv nodig, en Fox sport is nog niet in 4K te kijken, nog geen enkele zender is in 4K te kijken, op een enkele experimentele zender na dan. Via satelliet is de enige manier om bijvoorbeeld formule 1 in 4K te zien.

Edit, als je een Apple tv hebt hoef je waarschijnlijk ook veel minder te AirPlayen want veel speelt rechtstreeks vanaf Apple tv zoals Netflix waar je wel veel in 4K kan zien.

https://www.iculture.nl/a...-live-voetbal-fragmenten/

[ Voor 18% gewijzigd door Mr. Freeze op 02-08-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kreeg weer zo'n pushbericht over de nieuwe TV app, maar niet zeggen dat ik er nog niet zo over te spreken ben. Ze hebben met name energie gestoken in automatisch afspelen van trailers en dat soort 'moderne' features.
Als ik echter lekker door de beschikbare films wil bladeren heb je weinig overzichten en vreemde kleurstellingen. Dan werkt de oude iTunes Movies app toch echt nog stukken prettiger.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb even als test (om alles subtitles te kunnen testen: itunes, netflix, amazon prime) een gekochte film in itunes opgestart. Nu wordt deze film elke keer als ik de ATV4k opstart bovenaan het scherm getoond (onder kopje ‘volgende’). Hoe krijg ik dit weg?
Als ik de film opstart en twee keer op de menu knop druk, zie ik de optie staan ‘in volgende’. Deze optie kan ik uitzetten, echter de film blijft weergegeven worden onder het eerder genoemde kopje ‘volgende’.

Edit: Gevonden! Instellingen > Apps > TV > Wis afspeelgeschiedenis
Wel irritant dat het uitzetten van ‘in volgende’ (van de film) niet werkt. Nu moet je in één keer alles verwijderen.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 04-08-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!rk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-08 11:04
Vanmiddag heb ik een Apple 4K gekocht, installatie en afspelen van apps (Prime, NPOstart etc.) loopt probleemloos, maar netflix helaas niet. Ik krijg deze melding, na het inloggen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pjYh4Pm/58690149043-251-D8-C8-B-CA24-444-B-80-E1-F96-A509-FF096.jpg

Een update&reset, de stekkers uittrekken etc. geven weinig soelaas. Ook een foutcode ontbreekt.

Wat moet ik doen?

Gr.

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21
D!rk schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:28:

Een update&reset, de stekkers uittrekken etc. geven weinig soelaas. Ook een foutcode ontbreekt.

Wat moet ik doen?

Gr.

Dirk
When in doubt, re-install? :P

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
D!rk schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:28:
Vanmiddag heb ik een Apple 4K gekocht, installatie en afspelen van apps (Prime, NPOstart etc.) loopt probleemloos, maar netflix helaas niet. Ik krijg deze melding, na het inloggen:

[Afbeelding]

Wat moet ik doen?

Gr.

Dirk
xsess schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 07:57:
[...]

When in doubt, re-install? :P
Ik zou het later eens proberen, Netflix heeft bij mij wel vaker gedonder, streams die vaak in lage kwaliteit beginnen, lager dan normaal, of de stream ineens kapt met een foutmelding, terwijl ik gewoon een volledig stabiele verbinding heb via de kabel zonder gedonder. Heb dit enkel bij Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21
xoniq schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:56:
[...]

[...]

Ik zou het later eens proberen, Netflix heeft bij mij wel vaker gedonder, streams die vaak in lage kwaliteit beginnen, lager dan normaal, of de stream ineens kapt met een foutmelding, terwijl ik gewoon een volledig stabiele verbinding heb via de kabel zonder gedonder. Heb dit enkel bij Netflix.
Eens!
Netflix is de enige app op de ATV waar ik de meeste problemen mee heb. Een tijd geleden wilde ik bijv. verder met een serie, maar startte deze niet door en werd er een foutmelding gegeven. Na wat zoekwerk bleek deze foutmelding te maken te hebben met de leeftijdscatagorie. Blijkbaar mocht ik op mijn eigen account niets meer kijken wat 12 jaar en ouder is - en nee, ik had niet per ongeluk de account van een van de kids geselecteerd :P. Geswitched naar de account van m'n vrouw, en die kon wel gewoon alles kijken. Ergens blijkbaar een bug in die app geweest. Na een paar dagen was het opgelost...

En om het nog vreemder te maken:
Dit gebeurde op de ATV die bij ons in de woonkamer staat. In de slaapkamer had ik totaal geen probleen. Heb daar dan ook maar de bewuste serie afgekeken 8)7

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!rk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-08 11:04
Heren,

Bedankt voor jullie input.

Het lag (waarschijnlijk) aan het feit dat ik op mijn laatste dag van mijn abonnement zat. Hoewel ik op mijn iPhone en PC doodleuk tot de laatste dag kon verder kijken, gaf dit problemen na het inloggen op ATV.
Met het vernieuwen van mijn abbo, doet alles weer prima.

Vind het raar, maar het is vooralsnog opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Weet iemand hier hoeveel watt een AppleTV gebruikt in standby als homehub? Ik kan nergens vinden of hij dan gewoon het normale aantal idle watt gebruikt of een verhoogd stroomverbruik heeft en zo ja hoeveel. Wil ‘t graag weten voor de noodstroomvoorzieningen. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:06
Daar was ik laatst ook naar op zoek. Voor een Apple 4K is het 0,35 Watt voor slaapstand inclusief netwerk standby. Apple heeft uitgebreide rapporten hierover op https://www.apple.com/environment/our-approach/#reports-product

Wanneer Homehub actief is, dan zal dat toch wel minder intensief zijn dan het afspelen van een film dus het verbruik zal dan wel minder zijn dan 3,01 Watt. Helaas is mijn Voltcraft energie monitor beneden de 10 Watt niet nauwkeurig om het na te meten.

[ Voor 29% gewijzigd door jurry op 10-08-2019 16:48 . Reden: Het ging niet over standby maar over Homehub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29

B2

wa' seggie?

Iemand toevallig tvOS 13 ook geïnstalleerd en waarbij het sluimeren middels een long press op de tv knop van de remote niet meer werkt?

In eerdere beta’s van tvOS 13 riep je dan het nieuwe control center op. Op mijn AppleTV 4 en 4K werkt het sinds de laatste bèta niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@jurry Thanks! Het stomme is dat ik die zelf ook al had gelezen, toen aan Apple had gevraagd welke van die waardes ik moest pakken voor wanneer HomeHub actief is, en de support rep vertelde me toen dat ie dan constant 18W vreet - hetgeen me wel heel erg excessief leek als een filmpje streamen maar +/- 2,3 watt gebruikt. Dus verder zoeken zoeken zoeken naar informatie en documentatie over de verschillende modi, vervolgens las ik in dit artikel: https://www.totaaltv.nl/t...-ooit,-maar-niet-perfect/ ook die 18W; maar het is nergens te vinden waar dat nou vandaan komt. :+

Afijn, als hij bij jou duidelijk minder dan 10W vreet dan zal dat test-document gewoon kloppen en weet ik niet waar ze dat verbruik van 18W in vredesnaam vandaan toveren. :P

-edit- Ik zie nu trouwens dat het ding blijkbaar een PSU van slechts 11 watt heeft, dus die 18W lijkt me hoe dan ook onmogelijk. :P

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 10-08-2019 18:08 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

@WhatsappHack vergeet overigens niet dat de meeste blogs zelf ook de informatie van het internet halen zonder kritisch te zijn over de bron die zij daarvoor raadplegen.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

B2 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:59:
Iemand toevallig tvOS 13 ook geïnstalleerd en waarbij het sluimeren middels een long press op de tv knop van de remote niet meer werkt?

In eerdere beta’s van tvOS 13 riep je dan het nieuwe control center op. Op mijn AppleTV 4 en 4K werkt het sinds de laatste bèta niet meer.
Je krijg niet die sidebar? Dat werkt bij mij gewoon.

Verwijderd

Al maanden vaak problemen met mijn Apple TV 4K.
Flikkeringen in het scherm en beeld wat wegvalt, soms zelf groen beeld.
Ik had hem ingesteld op 4K SDR 60hz, waar ik geen HDR heb. Wel 4K.
Andere HDMI poort geprobeerd, deed het even goed, daarna weer problemen.
Nu lijkt dus mijn high speed HDMI kabel maar 10.2GBps te zijn. Dit is dus te weinig voor 4K 50/60hz.
Dit gaat maximaal tot 30hz. Nu ik 1080p op 60hz heb ingesteld werkt het goed.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29

B2

wa' seggie?

iAmRenzo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

Je krijg niet die sidebar? Dat werkt bij mij gewoon.
Sinds voorgaande beta wel weer.

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:54:
Al maanden vaak problemen met mijn Apple TV 4K.
Flikkeringen in het scherm en beeld wat wegvalt, soms zelf groen beeld.
Ik had hem ingesteld op 4K SDR 60hz, waar ik geen HDR heb. Wel 4K.
Andere HDMI poort geprobeerd, deed het even goed, daarna weer problemen.
Nu lijkt dus mijn high speed HDMI kabel maar 10.2GBps te zijn. Dit is dus te weinig voor 4K 50/60hz.
Dit gaat maximaal tot 30hz. Nu ik 1080p op 60hz heb ingesteld werkt het goed.
Bij de action hebben ze philips HDMI kabels voor 4K, werken hier echt perfect met zowel de Apple tv als de shield, alles met HDR wanneer nodig. Ze kosten iets van 5€.

Verwijderd

Mr. Freeze schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:41:
[...]

Bij de action hebben ze philips HDMI kabels voor 4K, werken hier echt perfect met zowel de Apple tv als de shield, alles met HDR wanneer nodig. Ze kosten iets van 5€.
Dat zal wel een 18Gbps kabel zijn, die zijn voor nu prima. Echter zijn mijn HDMI kabels zo weggewerkt dat ik misschien toch wat meer geld er tegen aan gooi en meteen een 48Gbps kabels inprik. Zo kan ik qua kabels wat jaren vooruit.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 18:42
Mr. Freeze schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:41:
[...]

Ik heb die kabel ook bekeken, maar die kabel is HDMI 1.4, ik weet niet of dat nog iets uitmaakt?
Ik heb ze daarom niet gekocht, oa omdat hdr en hdcp.

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

MuVo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:52:
[...]

Ik heb die kabel ook bekeken, maar die kabel is HDMI 1.4, ik weet niet of dat nog iets uitmaakt?
Ik heb ze daarom niet gekocht, oa omdat hdr en hdcp.
De apparatuur bepaalt de standaard, niet de kabel. Mogelijk dat er sprake kan zijn van certificering maar daar is alles mee gezegd.

Overigens, alle testen doorstaan ze met glans, dus chroma 4:4:4 HDR dolby vision, noem maar op. Ook hdcp is ook geen issue, anders geen iTunes films of Netflix natuurlijk. Al met al, prima kabeltjes

https://static.onlinetrad...10_1.8_m_1489829869_1.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-08-2019 17:11 ]

Verwijderd

Ik heb nu mijn Apple TV dus op 1080p 60hz staan en hij blijft haperen. Gaat dan zelf automatisch terug naar 720p sdr en dan ook blijft het beeld haperen. Heb dus nu al 2 poorten en 2 hdmi kabels geprobeerd. Is dit een kabel probleem of Apple tv probleem?
@JFS
Wat voor tv heb je? Hoe staat die ingesteld? Zet CEC uit.

Gebruik een goede kabel (besteed er 2 tot 3 tientjes aan, vergeet de troep van de Action), en zet je ATV op automatisch.

Succes!

Verwijderd

ikweethetbeter schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:18:
@JFS

Gebruik een goede kabel (besteed er 2 tot 3 tientjes aan, vergeet de troep van de Action), en zet je ATV op automatisch.

Succes!
Heb nu weer een andere poort en hdmi kabel (zelfde soort) gebruikt. Perfect nu. Meteen 4k 60hz. Hdmi test is goed. Ik ga dus nog een keer de niet goed werkende hdmi testen op deze poort. Als het dan niet goed is weet ik dat ik die kabel moet vervangen.

Ik heb nog een UE65HU7500 4K SDR TV van Samsung uit 2014

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
ikweethetbeter schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:18:
@JFS

Succes!
Die action kabels werken verrassend vaak wel goed, slecht voorbeeld dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
418O2 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:20:
[...]

Dit, ik heb alleen maar action kabels. En voor die 2 a 3 tientjes koop ik 10 a 15 kabels, genoeg om er 1 te vervangen als deze door veelvuldig bewegen toch stuk gaat.

Getuigt van weinig kennis over die kabels, ondanks zijn nickname.

[ Voor 8% gewijzigd door xoniq op 23-08-2019 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:20:
Dat kan best zijn, bij mij (2 verschillende Apple TV's aangesloten op een Samsung tv) werkte het niet. Een kabeltje van ongeveer 25 euro gekocht bij een lokale radioboer heeft het probleem opgelost.

@xoniq
Ik beweer niet dat ik verstand heb van kabels, ik beweer alleen dat ik 2 keer slechte ervaringen heb met goedkope kabels. Ik kan het nog iets verder specificeren: één kabel kwam van de Action, de andere van de Lidl. Een gratis kabeltje (door Ziggo meegeleverd) deed het ook niet goed, een niet al te dure kabel bij een elektronicazaak doet het nu nog steeds prima.

[ Voor 33% gewijzigd door ikweethetbeter op 23-08-2019 08:16 . Reden: xoniq ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Apple TV is een gevoelig apparaat zo lijkt het. Mijn PS4 en WiiU draaien op dezelfde poort en HDMI kabel zonder problemen 1080p 60hz. De Apple TV heeft daar flikker beeld en kan max 1080p 60z, maar na reboot gaat hij meteen terug naar 720p. Het is nog even een gezoek, maar ik denk dat die 2 HDMI kabels waarop Apple TV nu problemen geeft voor Apple TV dus niet meer goed genoeg zijn (beschadigd geraakt ergens?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Mr. Freeze schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:05:
[...]

De apparatuur bepaalt de standaard, niet de kabel. Mogelijk dat er sprake kan zijn van certificering maar daar is alles mee gezegd.

Overigens, alle testen doorstaan ze met glans, dus chroma 4:4:4 HDR dolby vision, noem maar op. Ook hdcp is ook geen issue, anders geen iTunes films of Netflix natuurlijk. Al met al, prima kabeltjes

https://static.onlinetrad...10_1.8_m_1489829869_1.JPG
Dat is mooi dat de kabels alles aan kunnen, ik heb uiteindelijk duurdere kabels aangeschaft. Volgende keer toch maar de philips proberen.
ikweethetbeter schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:10:
[...]

Dat kan best zijn, bij mij (2 verschillende Apple TV's aangesloten op een Samsung tv) werkte het niet. Een kabeltje van ongeveer 25 euro gekocht bij een lokale radioboer heeft het probleem opgelost.

@xoniq
Ik beweer niet dat ik verstand heb van kabels, ik beweer alleen dat ik 2 keer slechte ervaringen heb met goedkope kabels. Ik kan het nog iets verder specificeren: één kabel kwam van de Action, de andere van de Lidl. Een gratis kabeltje (door Ziggo meegeleverd) deed het ook niet goed, een niet al te dure kabel bij een elektronicazaak doet het nu nog steeds prima.
Samsung heeft een optie voor UHD kleuren en HDR, als je deze niet aan hebt staan dan wil het niet altijd werken Zie de UHD optie:
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170823/3aa22bda5775f787ba20869305e89408.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:15:
Heb nu weer een andere poort en hdmi kabel (zelfde soort) gebruikt. Perfect nu. Meteen 4k 60hz. Hdmi test is goed. Ik ga dus nog een keer de niet goed werkende hdmi testen op deze poort. Als het dan niet goed is weet ik dat ik die kabel moet vervangen.

Ik heb nog een UE65HU7500 4K SDR TV van Samsung uit 2014
Ik denk dat jij van hetzelfde last hebt als waar ik last van had: de combinatie Samsung met Apple TV is nogal kritisch.

Ik heb een nog oudere Samsung tv.

Ik had een Ziggo kastje met een meegeleverde kabel aangesloten: werkte perfect.
Ik had een DVD speler / HDD recorder met een Lidl kabel aangesloten: werkte perfect.
Ik had een Apple TV 2 met een Action kabel aangesloten: beeld, maar elke minuut een onderbreking met ruis, synchronisatie, en weer beeld. Niet naar te kijken!

Later met de Apple TV 4 problemen met 60 Hz icm een kabel welke ik nog had liggen (de goede kabel verhuisde met de ATV2 mee naar boven). Ook hier loste een betere kabel het probleem op.

Anderen suggereren hier dat dit fake kennis is, maar dat is het niet. Het is geen kennis, het is ervaring. Heb je een andere ervaring, prima, dan heb je geluk. Maar als je denkt dat je een onoplosbaar probleem met je Apple TV hebt omdat geen enkel (Action) kabeltje werkt: kijk eens verder dan de Action, je Apple TV hoeft niet bij grof vuil, je moet gewoon een paar euro meer investeren in een goede kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En ik onderschrijf die ervaring. Onze 2016 Samsung is gewoon kut te combineren met zowel de PS4 als de aTV 4K. Het lijkt me dus eerder een Samsung dingetje dan een specifiek aTV dingetje. Zowel de PS als de aTV hebben last van black screens en ruis.

Wat het heeft opgelost is idd duurdere kabels.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Zwerver schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:03:
En ik onderschrijf die ervaring. Onze 2016 Samsung is gewoon kut te combineren met zowel de PS4 als de aTV 4K. Het lijkt me dus eerder een Samsung dingetje dan een specifiek aTV dingetje. Zowel de PS als de aTV hebben last van black screens en ruis.

Wat het heeft opgelost is idd duurdere kabels.
Gaat het om blackscreens incombinatie van een ATV4 met Versterker en Samsung 2016 TV?

Ik krijg random blacscreens met mijn Denon AVR 2500H, welke ik niet had met mijn ATV4 direct op de samsung TV.

Inmiddels gaat het beter als ik de beedbewerkings opties op de Denon uit heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vind het alleen jammer dat de audiospoor die op gewone losse video's die ik afspeel middels VLC media player app vanuit mijn NAS op de ATV 4K niet de correcte audiokenmerk meegeeft aan mijn reciever.

Dus DTS (AC-6) geeft ie mee aan de reciever als AC-6 multi channel in plaats van DTS (Denon x2400h)
Terwijl iTunes gekochte films wel vrolijk alle audiosporen afspeelt zoals het hoort. Dingetje van Apple weer hoor.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MuVo schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Gaat het om blackscreens incombinatie van een ATV4 met Versterker en Samsung 2016 TV?

Ik krijg random blacscreens met mijn Denon AVR 2500H, welke ik niet had met mijn ATV4 direct op de samsung TV.

Inmiddels gaat het beter als ik de beedbewerkings opties op de Denon uit heb gezet.
Nope, rechtstreeks aangesloten

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:45
Mijn tv vernieuwt zijn signaal telkens ik op mijn Apple Tv 4k een applicatie open of sluit. Ook in Netflix bij het navigeren en dan starten van een serie bijvoorbeeld. Het scherm wordt een seconde zwart, en dan is het weer prima en er verschijnt een melding van de tv omtrent de input (bijvoorbeeld '3840 x 2160').

Lichtjes vervelend, is dit eigen aan de Apple tv of heb ik ergens een instelling fout staan? Mijn Xbox one X doet dit bijvoorbeeld niet, op dezelfde tv met dezelfde content.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:24
Darks schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 18:58:
Mijn tv vernieuwt zijn signaal telkens ik op mijn Apple Tv 4k een applicatie open of sluit. Ook in Netflix bij het navigeren en dan starten van een serie bijvoorbeeld. Het scherm wordt een seconde zwart, en dan is het weer prima en er verschijnt een melding van de tv omtrent de input (bijvoorbeeld '3840 x 2160').

Lichtjes vervelend, is dit eigen aan de Apple tv of heb ik ergens een instelling fout staan? Mijn Xbox one X doet dit bijvoorbeeld niet, op dezelfde tv met dezelfde content.
Ik neem aan dat je tv even zijn refreshrate moet aanpassen op de content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:54:
Vind het alleen jammer dat de audiospoor die op gewone losse video's die ik afspeel middels VLC media player app vanuit mijn NAS op de ATV 4K niet de correcte audiokenmerk meegeeft aan mijn reciever.

Dus DTS (AC-6) geeft ie mee aan de reciever als AC-6 multi channel in plaats van DTS (Denon x2400h)
Terwijl iTunes gekochte films wel vrolijk alle audiosporen afspeelt zoals het hoort. Dingetje van Apple weer hoor.
Omdat de AppleTV geen DTS doet toch? Dat wordt ook door apps die dat wel ondersteunen (VLC dus bijvoorbeeld) eerst softwarematig omgezet.

Oftewel het goeie audio kenmerk :P maar groot gemis van de AppleTV.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DTS wordt omgezet naar multikanaals LPCM. Je hoort het verschil niet (want: dat is er niet), maar je DTS lampje op je receiver gaat niet branden. Als je niets om lampjes op je receiver geeft, is het gemis 0.

Dolby Atmos is een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37

mwa

Ik ben in de markt voor een ATV, maar weet niet of nu het juiste moment is om er 1 te kopen. Momenteel gebruik ik een Chromecast, welke voldoet, maar ik wil iets met een afstandsbediening. Als ik Macrumors mag geloven zit er een nieuwe ATV aan te komen en geven ze dus een 'dont buy' advies.

Wat vinden jullie? De komende maand afwachten (naast nieuwe iphones ook een atv?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wat wil je ermee doen dan? Ik heb een ATV 4 (niet 4k) en voldoet nog steeds. Zo'n ATV kun je voor een relatief laag bedrag kopen op de V&A. Ik heb geen 4K tv, dus voor mij voldoet het, maar ik weet niet wat jij hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

mwa schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:41:
Ik ben in de markt voor een ATV, maar weet niet of nu het juiste moment is om er 1 te kopen. Momenteel gebruik ik een Chromecast, welke voldoet, maar ik wil iets met een afstandsbediening. Als ik Macrumors mag geloven zit er een nieuwe ATV aan te komen en geven ze dus een 'dont buy' advies.

Wat vinden jullie? De komende maand afwachten (naast nieuwe iphones ook een atv?)?
Wil je zeker zijn kan maandje wachten toch geen kwaad? Kan eigenlijk niks verzinnen voor een nieuwe apple tv, behalve krachtigere hardware voor games ofzo? Maar goed, september is het zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

The Inquisitor schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:58:
Wat wil je ermee doen dan? Ik heb een ATV 4 (niet 4k) en voldoet nog steeds. Zo'n ATV kun je voor een relatief laag bedrag kopen op de V&A. Ik heb geen 4K tv, dus voor mij voldoet het, maar ik weet niet wat jij hebt.
Puur Plex en Netflix. Momenteel ook nog ‘maar’ een 1080p tv, maar ik wil in de toekomst ook de tv upgraden.

Ik wacht wel een maandje af!

Verwijderd

Ben benieuwd naar de nieuwe Apple TV. Wilde dit jaar al eentje kopen. De 4K. Niet alleen voor streamen, media en HomeKit, maar ook met games. Zeker aangezien dit jaar aangekondigd werd dat iOS apparaten en de Apple TV de Playstation en Xbox controller gingen ondersteunen en dat Steam Link ook op de Apple TV werkt zie ik dit wel echt als een apparaatje wat bij mij thuis kan staan. Ben benieuwd. Zeker de A12 processor is echt een beest van een CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even tot dinsdagavond wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darks schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 18:58:

Zie mijn eerdere posts hier, dat is denk ik een bekend probleem, makkelijk op te lossen met een betere HDMI kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:30

amphora

Websites & Fotografie

Is dat niet gewoon de ‘maak materiaal passend’ optie? Dan past je tv zich aan aan de fps of HDR van de video. En sommige tv zoals mijn Sony hebben dan even een seconde zwart beeld ja. Enigszins irritant maar levert bij mij wel de beste beeldkwaliteit

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Heb ik het nou gemist bij het Apple event of komt er inderdaad nog geen nieuwe Apple TV?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 15:59
the-body schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:19:
Heb ik het nou gemist bij het Apple event of komt er inderdaad nog geen nieuwe Apple TV?
Nee, er komt nog geen nieuwe appleTV. Gelukkig! :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• mwa

mwa

Iemand enig idee wanneer de actie van een jaar gratis Apple TV+ ingaat, bij aanschaf van een Apple apparaat? Wil wel een Apple TV aanschaffen, maar uiteraard ook van deze deal gebruikmaken.

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Vettigedennis schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:17:
[...]

Heb je toevallig een Sony tv ? Ik dacht ook dat het aan de apple tv 4k lag maar het was een beeldinstelling die in de sony aangepast moest worden.

Iedere keer als ik in de app store een app opende om ff te checken of ik hem wilde kopen ging de tv een seconde of twee op zwart beeld en zodra ik de app weer uitging ging de tv weer twee seconde op zwart. In de apple tv Tidal app deed de tv het ook continu als je op bepaalde dingen klikte. Nu met de aangepaste beeldinstellingen van de tv nergens last meer van. Apple tv is super snel nu.
Ja en zou super zijn als je dan ook even deelt wat die instelling is 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 103% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:42 ]

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:45
Toevallig wel ja.. Dan zal ik nog eens op zoek gaan. 😀

Kabels zijn in orde ik heb onlangs al mijn HDMI kabels door nieuwe 2.0 capabele varianten vervangen.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:37
Iemand al 4K HDR of beter Dolby Vision content kunnen kijken op de Disney+ App?
Mijn app blijft hangen op HD ....

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 12:19
dinandus schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:32:
Hier ook. Is nog beta hè...
Wie weet rollen ze dat langzaamaan uit

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Eerste wat me opvalt bij de Disney+ app is dat de play/pause knop van de afstandsbediening alleen maar pauzeert. Moet op touch gedeelte klikken om weer verder af te spelen.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Is een Apple TV 3 nog goed voor nu? Het is voor mijn slaapkamer, waar ik geen 4K TV heb, dus een Apple TV 4K heb ik (denk ik) niet nodig.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

mr.JamesBond schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:00:
Is een Apple TV 3 nog goed voor nu? Het is voor mijn slaapkamer, waar ik geen 4K TV heb, dus een Apple TV 4K heb ik (denk ik) niet nodig.
Om met AirPlay dingen te streamen prima. Netflix app werkt ook redelijk maar qua interface zwaar verouderd.

amphora schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:08:
Eerste wat me opvalt bij de Disney+ app is dat de play/pause knop van de afstandsbediening alleen maar pauzeert. Moet op touch gedeelte klikken om weer verder af te spelen.
Zojuist de app geïnstalleerd op mijn ATV4K. Ik kan met de play/pauze knop wel weer verder afspelen. Is de batterij wellicht redelijk leeg?

Het valt me op dat het geluid vrij zacht is (film Cars), veel zachter dan Netflix of Youtube via de ATV4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
dinandus schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:32:
Wilde dit net posten. M’n LG OLED schakelt niet om naar HDR. Maar dat zal dan nog wel een “Beta” dingetje zijn.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• RicoK
mr.JamesBond schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:00:
Dat ligt helemaal aan wat je er mee wil gaan doen. Er zijn weinig tot geen apps te installeren en wat erop staat is erg verouderd, zoals de Netflix app en youtube. Wel kun je er prima mee airplayen en apple films huren/kopen en kijken.

Ik heb ook nog de ATV3 op de slaapkamer staan die ik gebruikte om te Netflixen, maar nu ik een tweede Ziggo Next box heb met een snelle Netflix app, is de ATV3 wat werkloos geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 17:39:
Zojuist de app geïnstalleerd op mijn ATV4K. Ik kan met de play/pauze knop wel weer verder afspelen. Is de batterij wellicht redelijk leeg?

Het valt me op dat het geluid vrij zacht is (film Cars), veel zachter dan Netflix of Youtube via de ATV4K.
De tekenfilm Frozen was ook heel erg zacht, maar het geluidsniveau van Avengers Infiniy War daarentegen was erg luid/goed.

Verwijderd

ikweethetbeter schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:39:
[...]

Ik denk dat jij van hetzelfde last hebt als waar ik last van had: de combinatie Samsung met Apple TV is nogal kritisch.

Ik heb een nog oudere Samsung tv.

Ik had een Ziggo kastje met een meegeleverde kabel aangesloten: werkte perfect.
Ik had een DVD speler / HDD recorder met een Lidl kabel aangesloten: werkte perfect.
Ik had een Apple TV 2 met een Action kabel aangesloten: beeld, maar elke minuut een onderbreking met ruis, synchronisatie, en weer beeld. Niet naar te kijken!

Later met de Apple TV 4 problemen met 60 Hz icm een kabel welke ik nog had liggen (de goede kabel verhuisde met de ATV2 mee naar boven). Ook hier loste een betere kabel het probleem op.

Anderen suggereren hier dat dit fake kennis is, maar dat is het niet. Het is geen kennis, het is ervaring. Heb je een andere ervaring, prima, dan heb je geluk. Maar als je denkt dat je een onoplosbaar probleem met je Apple TV hebt omdat geen enkel (Action) kabeltje werkt: kijk eens verder dan de Action, je Apple TV hoeft niet bij grof vuil, je moet gewoon een paar euro meer investeren in een goede kabel.
Je moet 50 Hz kiezen en niet 60 Hz. De gekozen frequentie dient overeen te komen met die van het lichtnet. In Europa is dat 50 Hz. https://support.apple.com/en-au/HT208074

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

amphora schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:08:
Daar heeft de Videoland app ook last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:22:
Je moet 50 Hz kiezen en niet 60 Hz. De gekozen frequentie dient overeen te komen met die van het lichtnet. In Europa is dat 50 Hz. https://support.apple.com/en-au/HT208074
Ik moet dat helemaal niet, die "eis" is nog uit het analoge tijdperk toen tv's nog geen eigen kloksignaal hadden. Vanaf de multi sync monitoren en tv's (die had je al in het beeldbuistijdperk) bestaat die eis niet meer. Of in ieder geval niet hard.

Ja, ik heb het zo ingesteld, want dat is voor Europa de meest logische instelling, maar wat ik ook heb ingesteld, is dat de frequentie mag worden aangepast als het materiaal dat ik af wil spelen een andere frame rate heeft.

• CrocoDuck
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:00
Vlak na mijn overstap naar T-Mobile Thuis ook via v&a een Apple TV4K overgenomen. Kan je makkelijk net als ik bij Ziggo gewend was tv terug kijken. Netflix is veel mooier en stabieler etc. Kids blij met Disney+.

Anyway, meeste is redelijk recht toe recht aan, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om een gedeelte van de iCloud Foto te laten zien, het zijn of alle foto’s, alle albums, terugblikken enz, of niks. Eigenlijk zou ik alleen een album selectie willen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:55:
[...]

Wilde dit net posten. M’n LG OLED schakelt niet om naar HDR. Maar dat zal dan nog wel een “Beta” dingetje zijn.
Geen last van gehad tijdens beta heb je Apple TV wel op dolby vision staan?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:22:
[...]

Lekker is dat! Heeft het daarmee te maken? Ik gebruik altijd 60hz Omdat ik dacht dat het de refresh rate van het scherm was net en zoals met gamen 60 frames :-) en bijv 120 hz of 200hz schermen. Ik dacht echt hoe hoger hoe beter ;-)

Als het te maken heeft met de wisselspanning hoe zit het het dan met de lager zoals 25hz en dan mogen ze het wel iets duidelijk/uitgebreider uitleggen bij De instellingen. Ik denk dat echt bijna niemand dat weet.

[ Voor 31% gewijzigd door xbeam op 13-09-2019 02:36 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
xbeam schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 02:24:
[...]

Geen last van gehad tijdens beta heb je Apple TV wel op dolby vision staan?
Heb de Apple TV zelf op 4K SDR staan (ik wil namelijk SDR materiaal in SDR zien en HDR materiaal in HDR), maar heb Matching Content geactiveerd en in alle andere apps schakelt HDR netjes in bij HDR content. Enkel bij Disney+ niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:22
Ik gebruik al een tijd een chromecast, maar omdat ik ook een iPhone en iPad heb, wil ik graag een Apple TV aanschaffen.

Ik zal de Apple TV gaan gebruiken voor Netflix, Disney+ en misschien Apple Arcade. Ik heb geen behoefte aan 4k televisie kijken. Rekening houdend met bovenstaande, is de Apple 2015 voldoende? Of zijn er andere redenen buiten 4k om om voor de Apple TV 4k te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaihel schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:52:
Ik gebruik al een tijd een chromecast, maar omdat ik ook een iPhone en iPad heb, wil ik graag een Apple TV aanschaffen.

Ik zal de Apple TV gaan gebruiken voor Netflix, Disney+ en misschien Apple Arcade. Ik heb geen behoefte aan 4k televisie kijken. Rekening houdend met bovenstaande, is de Apple 2015 voldoende? Of zijn er andere redenen buiten 4k om om voor de Apple TV 4k te gaan.
Aangezien je ook interesse hebt in Apple Arcade, zou ik voor de 4K versie gaan. Deze heeft een betere cpu dan de gewone 4. Met een 4 zullen wellicht sommigen spellen niet (goed) werken.
Een extra argument voor de 4K versie is als je deze wellicht over een paar jaar wil verkopen, dan is voor de non 4k versie ongetwijfeld weinig interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Zijn er hier meer mensen met het probleem dat soms bij het aanzetten je geen signaal krijgt of gewoon zwart beeld? Ik heb dit toch wel regelmatig en het enige wat dan helpt is de stekker eruit halen en opnieuw erin te doen.

Verder ook nog problemen met de volumeregeling, deze reset zichzelf constant en dan moet ik het weer instellen, zeer frustrerend want ik vind dat het gewoon goed moet werken.

Misschien komt dit door mijn setup (Apple TV in LG SK9Y soundbar, welke weer naar mijn LG C8 TV gaat), maar toch zou dit toch gewoon moeten werken? Ik heb zelfs het probleem dat soms mijn Ziggo box 'vecht' met mijn Apple TV (via soundbar) welke het signaal moet pakken. Hierdoor switcht mijn soundbar telkens van HDMI IN naar Arc en mijn TV van HDMI 1 naar HDMI 2.

Zijn er meer mensen met dit gezeik en hebben jullie hier een oplossing voor? (HELEMAAL GEK WORD IK ER VAN EN MIJN VRIENDIN NOG MEER!!) Haha

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
mwa schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:47:
Iemand enig idee wanneer de actie van een jaar gratis Apple TV+ ingaat, bij aanschaf van een Apple apparaat? Wil wel een Apple TV aanschaffen, maar uiteraard ook van deze deal gebruikmaken.
Dit is wat ik erover kon vinden op onemorething.nl

Een jaar gratis kijken
Iedereen die vanaf 10 september een willekeurige nieuwe iPhone, iPad, Apple TV, iPod touch of Mac koopt, mag één jaar Apple TV+ kijken. Vanaf 1 november kunnen klanten dit aanbod laten ingaan in de Apple TV-app op iPhone, iPad, Apple TV of Mac. Na het gratis jaar gaat het abonnement automatisch in à €4,99 per maand. Dit aanbod geldt voor zowel nieuwe als refurbished apparaten die bij Apple worden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevintjuh93 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:17:
Zijn er hier meer mensen met het probleem dat soms bij het aanzetten je geen signaal krijgt of gewoon zwart beeld? Ik heb dit toch wel regelmatig en het enige wat dan helpt is de stekker eruit halen en opnieuw erin te doen.

Verder ook nog problemen met de volumeregeling, deze reset zichzelf constant en dan moet ik het weer instellen, zeer frustrerend want ik vind dat het gewoon goed moet werken.

Misschien komt dit door mijn setup (Apple TV in LG SK9Y soundbar, welke weer naar mijn LG C8 TV gaat), maar toch zou dit toch gewoon moeten werken? Ik heb zelfs het probleem dat soms mijn Ziggo box 'vecht' met mijn Apple TV (via soundbar) welke het signaal moet pakken. Hierdoor switcht mijn soundbar telkens van HDMI IN naar Arc en mijn TV van HDMI 1 naar HDMI 2.

Zijn er meer mensen met dit gezeik en hebben jullie hier een oplossing voor? (HELEMAAL GEK WORD IK ER VAN EN MIJN VRIENDIN NOG MEER!!) Haha

:)
Stop met het gebruik van HDMI-CEC, zet het overal uit (tv, Apple TV, Ziggo box), en gebruik eventueel een Logitech Harmony afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
ikweethetbeter schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:52:
[...]

Stop met het gebruik van HDMI-CEC, zet het overal uit (tv, Apple TV, Ziggo box), en gebruik eventueel een Logitech Harmony afstandsbediening.
Thanks ga ik doen! Overigens heb ik dat op de Apple TV al wel eens gedaan, maar deze settings reset zichzelf dus ook... en dan staat tie weer aan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb iets irritants met de Netflix app op de Atv 4K. Speelt al paar weken en er zijn in de tussentijd al updates geweest maar toch blijft het spelen:
Als ik een serie kijk en de aflevering is afgelopen dan start de volgende automatisch. Echter de beeldkwaliteit begint zoals wel vaker laag (je ziet compressie artifacts) maar het wordt niet automatisch beter. Moet echt terug naar de blader interface en de aflevering opnieuw starten voor goede beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
amphora schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:50:
Ik heb iets irritants met de Netflix app op de Atv 4K. Speelt al paar weken en er zijn in de tussentijd al updates geweest maar toch blijft het spelen:
Als ik een serie kijk en de aflevering is afgelopen dan start de volgende automatisch. Echter de beeldkwaliteit begint zoals wel vaker laag (je ziet compressie artifacts) maar het wordt niet automatisch beter. Moet echt terug naar de blader interface en de aflevering opnieuw starten voor goede beeldkwaliteit.
Same here. Ook komt het op mijn TV 4K regelmatig voor dat na 3-4 minuten het beeld stopt and de spinning wheel tevoorschijn komt naast de teller. Ook dan moet ik terug naar de overzicht en opnieuw starten met de aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
kevintjuh93 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:59:
[...]

Thanks ga ik doen! Overigens heb ik dat op de Apple TV al wel eens gedaan, maar deze settings reset zichzelf dus ook... en dan staat tie weer aan :(
De ziggo box next is hardnekkig, maar die moet je dus uitzetten voor CEC. Instelling heet iets van alles met 1 afstandsbediening bedienen ja/nee.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Laatst online: 16:06
Hier een nieuwe eigenaar van de ATV 4 K. Prachtige apparaatje echter heb ik een kleine probleem met de ondertitels. Ik heb een nieuwe stijl gemaakt naar mijn eigen smaak, echter komen de ondertitels iets te hoog op het beeld te staan (netflix en Disney +).
Kan ik het aanpassen? Heb gezocht op de instellingen maar niets kunnen vinden kwa positie in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

chulin schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:54:
Hier een nieuwe eigenaar van de ATV 4 K. Prachtige apparaatje echter heb ik een kleine probleem met de ondertitels. Ik heb een nieuwe stijl gemaakt naar mijn eigen smaak, echter komen de ondertitels iets te hoog op het beeld te staan (netflix en Disney +).
Kan ik het aanpassen? Heb gezocht op de instellingen maar niets kunnen vinden kwa positie in het beeld.
Dat komen ze ook met de standaard ondertiteling toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@chulin Dat kan (helaas) niet aangepast worden. Het is even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
The Inquisitor schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:16:
[...]

Dat komen ze ook met de standaard ondertiteling toch ?
Als we met een aantal mensen via twitter of fb misschien daarover een bericht sturen naar Disney, misschien kunnen ze dan wel iets. Ik heb ook liever de ondertiteling in de zwarte balk onder in beeld ipv in het beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Het is niet erg maar naar mijn smaak iets lager was beter geweest. Misschien met de nieuwe tvOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
chulin schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:15:
Het is niet erg maar naar mijn smaak iets lager was beter geweest. Misschien met de nieuwe tvOS?
Nee dat maakt niet uit, dat ligt aan wat de player doet van Disney. In Infuse bijvoorbeeld kun je dat makkelijk instellen (bottom of the screen). Dat zal Disney zelf moeten implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
tcviper schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:17:
[...]

Nee dat maakt niet uit, dat ligt aan wat de player doet van Disney. In Infuse bijvoorbeeld kun je dat makkelijk instellen (bottom of the screen). Dat zal Disney zelf moeten implementeren.
Is niet alleen met Disney +, ook met netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38
meesje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 17:39:
[...]

Juist! Dat ervaar ik hier ook. Geluid bij Tron Legacy is gewoon ruk, terwijl dat op Netflix top was.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik heb nog een oude Apple TV, denk al meer dan 7 jaar oud. Deze vraagt om een update dat niet lukt. Aan de pc koppelen lukt mij ook niet. Waar het om gaat, kan ik hier nog Disney App op krijgen? Planning is om over 2 maand een nieuwe OLED te kopen met alles erop, maar juist voor onze kids heb ik nu 2 maanden proef Disney waar ik niks aan heb? Streamen lukt ook niet via iPhone..Geeft ie ook een foutmelding. Tijd om de oude plasma en Apple TV de deur uit te doen?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:55:
Ik heb nog een oude Apple TV, denk al meer dan 7 jaar oud. Deze vraagt om een update dat niet lukt. Aan de pc koppelen lukt mij ook niet. Waar het om gaat, kan ik hier nog Disney App op krijgen? Planning is om over 2 maand een nieuwe OLED te kopen met alles erop, maar juist voor onze kids heb ik nu 2 maanden proef Disney waar ik niks aan heb? Streamen lukt ook niet via iPhone..Geeft ie ook een foutmelding. Tijd om de oude plasma en Apple TV de deur uit te doen?
Kennelijk een ATV3 en daar is geen Disney+ app voor beschikbaar. Aangezien je binnenkort een nieuwe tv koopt, is mijn advies om nu al een ATV4K te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:22
Is het mogelijk om met een apple tv een film (zonder lag) vanaf mijn pc naar mijn televisie te streamen, bijvoorbeeld een mkv bestand? Ik kan alles via ethernetkabels verbinden.

Ik zet films nu op een harde schijf en die sluit ik dan weer aan op een dune hd mediaspeler maar dat werkt vrij omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

meesje schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:14:
[...]

Kennelijk een ATV3 en daar is geen Disney+ app voor beschikbaar. Aangezien je binnenkort een nieuwe tv koopt, is mijn advies om nu al een ATV4K te kopen.
En een chromekast? Dan via iPad streamen naar de plasma?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
meesje schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:14:
[...]

Er komt toch een nieuwe aan? Nu een apple tv4k kopen is vrij suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Er komt altijd een nieuwe aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:38:
[...]

Er komt toch een nieuwe aan? Nu een apple tv4k kopen is vrij suf.
Heb je een bron voor dit bericht?
pdavie2311 schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:36:
[...]

En een chromekast? Dan via iPad streamen naar de plasma?
Dat kan natuurlijk ook.
Pagina: 1 ... 78 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.