Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
meesje schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:42:
[...]

Heb je een bron voor dit bericht?
tvOS Bevat mappings, drivers en verwijzing naar
Een nieuwe Apple TV met een bionic A12x cpu.

Dat is de iPad Pro versie cpu. die bevat meer core’s en geheugen dan de iPhone XS versie.
En is bijna vergelijkbaar met een Intel I7 cpu.

Dat kan pc kwaliteit gaming graphics naar de Apple TV brengen.

https://www.techzine.be/n...t-intel-core-i7-cpus.html

https://www.iculture.nl/n...pple-tv-2019-betere-chip/

[ Voor 44% gewijzigd door xbeam op 15-09-2019 15:23 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
jaihel schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:35:
Is het mogelijk om met een apple tv een film (zonder lag) vanaf mijn pc naar mijn televisie te streamen, bijvoorbeeld een mkv bestand? Ik kan alles via ethernetkabels verbinden.

Ik zet films nu op een harde schijf en die sluit ik dan weer aan op een dune hd mediaspeler maar dat werkt vrij omslachtig.
Ja met de steam app. Die kan je ook voor Remote Desktop gebruiken en aangezien de app gebouwd zo dat je met een controller pc games zonder lag op Apple TV kan spelen

nieuws: Steam Link-app komt uit voor iOS en Apple TV

https://store.steampowered.com/steamlink/about/

[ Voor 10% gewijzigd door xbeam op 16-09-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
jaihel schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:35:
Is het mogelijk om met een apple tv een film (zonder lag) vanaf mijn pc naar mijn televisie te streamen, bijvoorbeeld een mkv bestand? Ik kan alles via ethernetkabels verbinden.

Ik zet films nu op een harde schijf en die sluit ik dan weer aan op een dune hd mediaspeler maar dat werkt vrij omslachtig.
Ik gebruik Plex hiervoor. Werkt prachtig en is overal ter wereld te gebruiken op SmartTV en Apple TV en andere media spelers, zolang je computer thuis maar aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
pdavie2311 schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:55:
Ik heb nog een oude Apple TV, denk al meer dan 7 jaar oud. Deze vraagt om een update dat niet lukt. Aan de pc koppelen lukt mij ook niet. Waar het om gaat, kan ik hier nog Disney App op krijgen? Planning is om over 2 maand een nieuwe OLED te kopen met alles erop, maar juist voor onze kids heb ik nu 2 maanden proef Disney waar ik niks aan heb? Streamen lukt ook niet via iPhone..Geeft ie ook een foutmelding. Tijd om de oude plasma en Apple TV de deur uit te doen?
Hier ook nog een Apple TV3, maar ik kon gewoon streamen hoor van Iphone naar Apple tv, gewoon via airplay.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 10:52
Geld dat gratis jaar Apple TV+ abonnement ook voor als ik een Apple TV 4 van een tweaker overneem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Torac schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:44:
Geld dat gratis jaar Apple TV+ abonnement ook voor als ik een Apple TV 4 van een tweaker overneem?
Een beetje open deur he.
Als die tweaker het device niet heeft geregistreerd/geactiveerd (maw het product is ongebruikt en jij dus de eerste gebruiker bent) dan ongetwijfeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
meesje schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:46:
[...]

Een beetje open deur he.
Als die tweaker het device niet heeft geregistreerd/geactiveerd (maw het product is ongebruikt en jij dus de eerste gebruiker bent) dan ongetwijfeld.
Vind het meevallen hoe open die deur staat. ;)
AppleTV is gebruikt. Kan nergens vinden wat de voorwaarde zijn. Overal staat gewoon bij aankoop van een nieuwe iphone, appleTV of ipad krijg je een jaar gratis appleTV plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:39
Jammer dat de bestaande gebruikers dat niet hebben. Ga er geen nieuwe voor kopen, hoewel ik die 4k met atmos wel leuk zou vinden. De kosten van een 4k t.o.v. mijn huidige 4 vind ik toch wat aan de hoge kant. Hoop op een goede andere appletv. (5?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Torac schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:49:
AppleTV is gebruikt. Kan nergens vinden wat de voorwaarde zijn. Overal staat gewoon bij aankoop van een NIEUWE iphone, appleTV of ipad krijg je een jaar gratis appleTV plus.
Dat is dan toch een duidelijke voorwaarde? Is de ATV van de tweaker nieuw of niet? Indien niet, dan geen AppleTV+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
meesje schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:59:
[...]

Dat is dan toch een duidelijke voorwaarde? Is de ATV van de tweaker nieuw of niet? Indien niet, dan geen AppleTV+.
Nee want waar zie jij dat staan. Word alleen gezegd door apple. Dus eigenlijk zit het alleen op appleTV die na de afgelopen presentatie aangekocht worden. Wat je weer nergens kunt vinden. Een onduidelijke boel maar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:59:
[...]

Nou zijn die 59,- Per jaar ook wel te overzien plus dat het een gezinsabonnement is en dat er waarschijnlijk altijd wel 1 iemand in je familie/ omgeving/mensen met wie je het tv+ kan delen is een nieuwe, telefoon, ipad, laptop, Mac, Apple TV koopt. Aangezien veel mensen om de 2 jaar een nieuwe telefoon kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Torac schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:14:
[...]

Nee want waar zie jij dat staan. Word alleen gezegd door apple. Dus eigenlijk zit het alleen op appleTV die na de afgelopen presentatie aangekocht worden. Wat je weer nergens kunt vinden. Een onduidelijke boel maar. 8)7
Nee. Je leest niet goed.
Starting today, customers who purchase any iPhone, iPad, Apple TV, iPod touch or Mac can enjoy one year of Apple TV+ for free. Through Family Sharing, up to six family members can share one Apple TV+ subscription.
Uit het persbericht.

En dan in de bullet Points onder het persbericht
Customers who purchase any new iPhone, iPad, Apple TV, Mac or iPod touch starting September 10 can enjoy one year of Apple TV+ for free. Beginning November 1, customers can initiate the one-year free offer in the Apple TV app on the device running the latest software. Customers have three months after device activation to claim the offer, or if the device was purchased and activated before the launch of Apple TV+, they will have three months starting November 1.
Dus elk nieuw device aangekocht na 10 sept. Dus niet 2e hands al geactiveerd. Wel 2e hands niet geactiveerd.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Zucht.....
Gelukkig heeft @Zwerver al gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
[...]

Als aanvulling op @Zwerver

Het staat ook gewoon heel duidelijk op de site bij het kopje wat krijg allemaal en hoe werkt het.
Elke maand nieuwe Apple Originals.
Altijd zonder advertenties en on demand.
Voor maximaal zes gezinsleden.
Download en kijk offline.
4K HDR en Dolby Atmos.

Gratis proefperiode van 7 dagen
€ 4,99/maand
Maandabonnement.
€ 4,99 per maand na proefperiode van 7 dagen. Toegang voor maximaal zes personen.1
Bij aankoop
1 jaar inbegrepen
Ontvang 1 jaar Apple TV+ bij aankoop van een nieuwe iPhone, iPad, iPod touch, Mac of Apple TV.2

[ Voor 29% gewijzigd door xbeam op 17-09-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee hoe het zit met de films uit de catalogus zoals End game? Betaal je straks alsnog de huur prijs?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Toppe schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:21:
Iemand enig idee hoe het zit met de films uit de catalogus zoals End game? Betaal je straks alsnog de huur prijs?
Kan je je vraag iets verduidelijken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Tartarus schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:29:
[...]

Kan je je vraag iets verduidelijken misschien?
Als ik nu Apple TV+ open en dan zoek naar ‘End game’ dan heb ik twee opties: kopen voor €16,99 of huren voor €4,99

Betaal je dat straks alsnog, of zit dat ook in je maand prijs?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-09 13:12
Toppe schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:21:
De TV-app omvat drie soorten content:
1) Series en films van Apple TV+ (ook wel bekend als Apple Originals).
2) Series en films van Disney+, Amazon Prime, Netflix en andere streamingdiensten.
3) Huur- en koopfilms (voorheen alleen via iTunes)

Apple TV+ omvat alleen de eigen series en films van Apple, zoals The Morning Show, For All Mankind en Hala. Hiervoor betaal je €4,99 per maand.
Voor andere content (zoals Avengers: Endgame) kan je in de TV-app de film huren of kopen. De TV-app geeft dan ook aan of de film via een streamingdienst beschikbaar is (zoals Disney+).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

VirinR schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:05:
[...]

De TV-app omvat drie soorten content:
1) Series en films van Apple TV+ (ook wel bekend als Apple Originals).
2) Series en films van Disney+, Amazon Prime, Netflix en andere streamingdiensten.
3) Huur- en koopfilms (voorheen alleen via iTunes)

Apple TV+ omvat alleen de eigen series en films van Apple, zoals The Morning Show, For All Mankind en Hala. Hiervoor betaal je €4,99 per maand.
Voor andere content (zoals Avengers: Endgame) kan je in de TV-app de film huren of kopen. De TV-app geeft dan ook aan of de film via een streamingdienst beschikbaar is (zoals Disney+).
Kijk, duidelijk antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:02:
[...]

Als ik nu Apple TV+ open en dan zoek naar ‘End game’ dan heb ik twee opties: kopen voor €16,99 of huren voor €4,99

Betaal je dat straks alsnog, of zit dat ook in je maand prijs?
Ja daar betaal nog steeds voor tenzij je bijv een Disney+ abonnement neemt en die de endgame in hun streaming dienst heeft zitten.

Maar dat heeft Disney momenteel nog niet. Dus het gewoon kopen of wachten tot Disney vindt dat genoeg verdient hebben aan de verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
TV+ gaat inderdaad niet dezelfde principe krijgen als Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Owja, starten vanuit TV+ werkt wel... straks eens kijken naar de rest van de content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:51
Ben ook benieuwd of de sluimer stand hetzelfde gaat werken.
Niet dat je vanuit tvOS 13 eerst naar links moet swipen om uiteindelijk op sleep te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
londemanmp schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:29:
Ben ook benieuwd of de sluimer stand hetzelfde gaat werken.
Niet dat je vanuit tvOS 13 eerst naar links moet swipen om uiteindelijk op sleep te drukken.
Homeknop ingedrukt houden en daarna op de trackpad klikken.
Zoals op tvOS 12 dus. Dat verandert niet.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Vorige week toch de Apple TV 3 gekocht! Werkt prima, zo lang ik airplay gebruik. Interface is niet ideaal en inloggen op iCloud was een hel

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
mr.JamesBond schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:50:
Vorige week toch de Apple TV 3 gekocht! Werkt prima, zo lang ik airplay gebruik. Interface is niet ideaal en inloggen op iCloud was een hel
Je kan je wachtwoord ook intypen via een iOS device he

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik ben in bezit van een atv 4 (hd) heb laatste tijd erg vaak als ik door netflix scroll dat het lijkt dat de geheugen van de atv volloopt. Alles word traag hakkerig en laad langzaam teven als je dan een serie of film start krijg je slechte kwaliteit. Meer mensen hierlast van?

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Coldbullet schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:37:
Ik ben in bezit van een atv 4 (hd) heb laatste tijd erg vaak als ik door netflix scroll dat het lijkt dat de geheugen van de atv volloopt. Alles word traag hakkerig en laad langzaam teven als je dan een serie of film start krijg je slechte kwaliteit. Meer mensen hierlast van?
Ligt het niet aan je netwerk? Indien aangesloten via wifi, leg eens een kabeltje?

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Ik heb de niet-HD versie van de aTV4 en draai mee in het betaprogramma TVOS13 en ondervind hetzelfde probleem. Netflix loopt langzaam vol tot hij er uiteindelijk mee stopt. Een restart van de aTV verhelpt het probleem. Meestal 1 keer per week....

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Iemand al een reaktie van Disney gezien of gekregen omtrent het niet werken van HDR10 & Dolby Vision materiaal? Ik heb ze een support mail gestuurd en nooit wat terug ontvangen :(

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 23:07
Scidd0w schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:27:
Iemand al een reaktie van Disney gezien of gekregen omtrent het niet werken van HDR10 & Dolby Vision materiaal? Ik heb ze een support mail gestuurd en nooit wat terug ontvangen :(
Waar kan ik dit naar toe sturen? Want heb hetzelfde probleem

• Coldbullet

Coldbullet

Dev0o schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:34:
[...]

Ik heb de niet-HD versie van de aTV4 en draai mee in het betaprogramma TVOS13 en ondervind hetzelfde probleem. Netflix loopt langzaam vol tot hij er uiteindelijk mee stopt. Een restart van de aTV verhelpt het probleem. Meestal 1 keer per week....
Ja inderdaad dat is bij mij ook de oplossing, ocerigens als ik dan van netflix naar videoland overschakel als die zo langzaam is is het in videoland ok zo traag. En is de enige remedie tit nu toe herstarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernest
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-08 21:23
DIt probleem heb ik ook gehad met mijn Apple TV4. Tijdens het browsen door de Netflix catalogus werd alles soms erg stroperig. Een herstart van de atv loste dit probleem dan tijdelijk op.

Oplossing in mijn geval; Netflix verwijderen en weer opnieuw installeren, sindsdien heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Evernest schreef op donderdag 19 september 2019 @ 23:40:
[...]

DIt probleem heb ik ook gehad met mijn Apple TV4. Tijdens het browsen door de Netflix catalogus werd alles soms erg stroperig. Een herstart van de atv loste dit probleem dan tijdelijk op.

Oplossing in mijn geval; Netflix verwijderen en weer opnieuw installeren, sindsdien heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.
Dat ga ik vanmiddag proberen! Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Slash500 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:37:
[...]
Waar kan ik dit naar toe sturen? Want heb hetzelfde probleem
chat.disneyplus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je van gamen houdt (binnen het Apple eco systeem) dan is een 64gb kennelijk wel aan te raden.
https://www.iculture.nl/n...-arcade-apple-tv-gestart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 11:31
En inmiddels is TVos 13 ook beschikbaar!
*Austin_77 is aan het updaten*

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 97% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:40 ]

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 12:19
Ideaal dat Control Center in tvOS 13.
Ik kan nu naadloos switchen tussen mijn nl en us iTunes account.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Twee vragen: als ik in control center kijk. Zie ik twee keer mijn eigen naam, een met foto uit iCloud en een met initialen. Bij Instellingen en Accounts sta ik er echter maar één keer. Iemand een idee?

Daarnaast is het me opgevallen dat ik mijn Apple TV niet meer kan aanzetten met een druk op een willekeurige knop van de remote. Gebruikte altijd het touchpad, die drukte ik dan in. Nu moet ik precies die TV knop indrukken...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:43:
Daarnaast is het me opgevallen dat ik mijn Apple TV niet meer kan aanzetten met een druk op een willekeurige knop van de remote. Gebruikte altijd het touchpad, die drukte ik dan in. Nu moet ik precies die TV knop indrukken...
Inderdaad TV knop, maar ook de Menu knop werkt. De overige niet. Overigens drukte ik altijd op de Menu knop. Zo ook mijn zoontje geleerd, de knop met de witte cirkel.

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:48:
[...]

Inderdaad TV knop, maar ook de Menu knop werkt. De overige niet. Overigens drukte ik altijd op de Menu knop. Zo ook mijn zoontje geleerd, de knop met de witte cirkel.
Toch vreemd om zoiets er uit te halen. Misschien dat het te makkelijk was en Apple TV spontaan aan leek te gaan doordat mensen de remote alleen al pakten. Het zal wennen zijn.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

xbeam schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:25:
[...]

Het staat ook gewoon heel duidelijk op de site bij het kopje wat krijg allemaal en hoe werkt het.
Maar het is mij niet duidelijk hoe je na aanschaf van een gerechtigd device je kunt aanmelden voor die gratis jaar. De apple site zegt hier ook niets over.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 08:44
Slasher schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:38:
[...]

Maar het is mij niet duidelijk hoe je na aanschaf van een gerechtigd device je kunt aanmelden voor die gratis jaar. De apple site zegt hier ook niets over.
Ik geloof dat het automatisch gaat, ze kunnen wel aan je account zien of je een nieuw device gekocht hebt.
Maar we moeten toch nog wachten tot 1-11...

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

THE_BASE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:53:
[...]

Toch vreemd om zoiets er uit te halen. Misschien dat het te makkelijk was en Apple TV spontaan aan leek te gaan doordat mensen de remote alleen al pakten. Het zal wennen zijn.
Dat was ook mijn ervaring na installatie van de beta. gezinsleden dachten dat de afstandsbediening kapot was.

Ander nieuwsbericht: Apple Arcade lijkt leuk maar ik kan het niet testen aangezien alle leuke games een controller vereisen. Nu heb ik maar een DualShock 4 controller besteld 8)7

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• xbeam
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:43:
Twee vragen: als ik in control center kijk. Zie ik twee keer mijn eigen naam, een met foto uit iCloud en een met initialen. Bij Instellingen en Accounts sta ik er echter maar één keer. Iemand een idee?

Dat had ik ook en is met De nieuwste update weer weg. Elke gebruiker staat er nu weer 1 keer in

• xbeam
  • Niet online
page404 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:55:
[...]

Dat was ook mijn ervaring na installatie van de beta. gezinsleden dachten dat de afstandsbediening kapot was.

Ander nieuwsbericht: Apple Arcade lijkt leuk maar ik kan het niet testen aangezien alle leuke games een controller vereisen. Nu heb ik maar een DualShock 4 controller besteld 8)7
Test nu Oceanhorn2 leuk spel en ziet er goed uit. Verder spellen ze hier en ik Shadow Gun Legends. Insider is ook een geweldige game.

• THE_BASE
  • Niet online
xbeam schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:18:
[...]

Dat had ik ook en is met De nieuwste update weer weg. Elke gebruiker staat er nu weer 1 keer in
De nieuwste update is voor mij tvOS 13. En daarmee begint het juist. :)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38
THE_BASE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:53:
[...]

Ik gebruik een Logitech Harmony en sinds tvOS 13 gaat de aTV niet meer aan bij het starten van de scene. Ik moet dus ook een keer op Home drukken om hem aan te slingeren.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
rimave schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:31:
[...]

Ik gebruik een Logitech Harmony en sinds tvOS 13 gaat de aTV niet meer aan bij het starten van de scene. Ik moet dus ook een keer op Home drukken om hem aan te slingeren.
Dit kan komen doordat sinds iOS 13 het niet meer mogelijk is om de TV aan te zetten via de trackpad of play button. Voorheen was dit namelijk wel mogelijk.
Waarschijnlijk heeft Apple dit gedaan om abusievelijk opstarten van de TV te voorkomen.
Ik wil zelf nog weleens regelmatig op de TV remote zitten, waardoor die aan ging. 😂

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 18:42
Tartarus schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:38:
[...]

Dit kan komen doordat sinds iOS 13 het niet meer mogelijk is om de TV aan te zetten via de trackpad of play button. Voorheen was dit namelijk wel mogelijk.
Waarschijnlijk heeft Apple dit gedaan om abusievelijk opstarten van de TV te voorkomen.
Ik wil zelf nog weleens regelmatig op de TV remote zitten, waardoor die aan ging. 😂
Hmm ik gebruik de iOS remote regelmatig om de boel aan te zetten en direct op de Apple TV. Jammer dat ze dat weg halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
MuVo schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:41:
[...]

Hmm ik gebruik de iOS remote regelmatig om de boel aan te zetten en direct op de Apple TV. Jammer dat ze dat weg halen.
Dat wijzigt ook niet. Enkel de Menu en Home button kunnen sinds iOS 13 de TV opstarten. Alle andere knopjes niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 18:42
Tartarus schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:42:
[...]

Dat wijzigt ook niet. Enkel de Menu en Home button kunnen sinds iOS 13 de TV opstarten. Alle andere knopjes niet.
Aha dat haalde ik er eerst niet uit. Mooi dat het blijft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:01
[...]

Thank god. Hoe vaak ik de remote wilde verplaatsen van mijn tafel en per ongeluk de hele klimbim aanzette door het touch deel van de remote.

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Na de tvOS update van gisteravond heb ik last van enorme ondertitels in Netflix. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
[...]

Eindelijk, wat was dat gigantisch irritant zeg.

• xbeam
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:29:
[...]

De nieuwste update is voor mij tvOS 13. En daarmee begint het juist. :)
Ow sorry ik draai beta. Zit dus als op 13.1

• Tartarus
DaKuup schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:21:
Na de tvOS update van gisteravond heb ik last van enorme ondertitels in Netflix. Meer mensen hier last van?
Ik heb ondertitels gelijk aangepast naar eigen smaak toen ik mijn TV voor het eerst in gebruik nam. Dat is bij het updaten naar verschillende releases niet gewijzigd of aangepast.
Wellicht moet je even in instellingen het een en ander naar smaak instellen en opslaan onder een eigen titel.

• DaKuup
Bij mij werkte het ook al jaren goed. Nooit iets aan veranderd. Maar sinds de nieuwe update dus niet meer.
Als er 2 lange zinnen worden weergegeven beslaat de ondertitel wel de helft van het scherm (verticaal). Op een Sony 65A1.

Misschien dat Netflix een tvOS 13 update nodig heeft. Maar dan had ik meer mensen met het probleem verwacht...

Ik puzzel nog even verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tartarus schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:37:
[...]

Ik heb ondertitels gelijk aangepast naar eigen smaak toen ik mijn TV voor het eerst in gebruik nam. Dat is bij het updaten naar verschillende releases niet gewijzigd of aangepast.
Wellicht moet je even in instellingen het een en ander naar smaak instellen en opslaan onder een eigen titel.
@DaKuup Wat Tartarus al aangeeft, bij mij is alles ook hetzelfde gebleven. Check inderdaad even je instellingen voor de subs.

• DaKuup
Bedankt voor de reply’s. Was even zoeken waar de AppleTV de instellingen voor ondertitels bewaard... maar gevonden. De stijl die ik had ingesteld weggegooid en opnieuw aangemaakt. Nu is alles weer in orde. Toch vreemd.

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
rimave schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:31:
[...]

Als je een Harmony met hub hebt, Bluetooth gebruiken:

Voeg BT Apple TV 4 van Harmony Pro toe, voeg die weer aan je Apple TV activity toe, haal de oude IR versie weg

Pair de hub met de AppleTV:

https://medium.com/@squar...ng-bluetooth-57942f62b1db
(PS: negeer stap 1, gebruik het device wat ik hierboven noemde, komt uit een post op reddit)

Dan via de Harmony app (of de desktop app)
- Map Guide naar Home voor short press en long press, is std direction down
- Map Menu naar Menu voor short press en long press, is std direction up

Dan kun je ook met lang indrukken van Home (Guide dus op de Harmony) het sleep menu openen.

[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 26-09-2019 10:24 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38
loekf2 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:17:
[...]

Als je een Harmony met hub hebt, Bluetooth gebruiken:

Voeg BT Apple TV 4 van Harmony Pro toe, voeg die weer aan je Apple TV activity toe, haal de oude IR versie weg

Pair de hub met de AppleTV:

https://medium.com/@squar...ng-bluetooth-57942f62b1db

Dan via de Harmony app (of de desktop app)
- Map Guide naar Home voor short press en long press, is std direction down
- Map Menu naar Menu voor short press en long press, is std direction up

Dan kun je ook met lang indrukken van Home (Guide dus op de Harmony) het sleep menu openen.
Thx. Ga ik morgen ff proberen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:22
Even een vraagje.
Ik heb mijn Apple tv 4k aangesloten op mijn ysp 2700 soundbar.

Als ik bijvoorbeeld black panther kijk, zie ik dat het geluid als pcm wordt uitgezonden. Klopt dit? Als ik films via netflix kijk dan wordt het meestal in dolby digital plus uitgezonden

Edit: ik begrijp dat het te maken heeft met de optie Wijzig Structuur. Als ik de beschrijving moet geloven zou ik de optie uit moeten schakelen. Kan iemand mij vertellen wat ‘het beste’ is?

[ Voor 26% gewijzigd door jaihel op 26-09-2019 22:10 ]

• Tartarus
jaihel schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:01:
Even een vraagje.
Ik heb mijn Apple tv 4k aangesloten op mijn ysp 2700 soundbar.

Als ik bijvoorbeeld black panther kijk, zie ik dat het geluid als pcm wordt uitgezonden. Klopt dit? Als ik films via netflix kijk dan wordt het meestal in dolby digital plus uitgezonden

Edit: ik begrijp dat het te maken heeft met de optie Wijzig Structuur. Als ik de beschrijving moet geloven zou ik de optie uit moeten schakelen. Kan iemand mij vertellen wat ‘het beste’ is?
Als ik jou was zou ik in instellingen onder geluid / audio (hoe het ook mag heten in het Nederlands) even spelen met geluidsoutput instellingen. Aangezien je soundbar aangeeft wat voor geluid word aangevoerd, heb je je antwoord heel snel gevonden.

• jaihel
Ja als ik handmatig voor 5.1 kies vind ik dialoog echt heel zacht naar voren komen. Als ik handmatig voor stereo kies komen dialogen loepzuiver naar voren, alleen mis ik dan weer wat bas.

Maar omdat ik mijn soundbar op stereo heb ingesteld is dit denk ik de beste optie.

• Tartarus
jaihel schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:45:
Ja als ik handmatig voor 5.1 kies vind ik dialoog echt heel zacht naar voren komen. Als ik handmatig voor stereo kies komen dialogen loepzuiver naar voren, alleen mis ik dan weer wat bas.

Maar omdat ik mijn soundbar op stereo heb ingesteld is dit denk ik de beste optie.
Ik zou geen oplossing kunnen bedenken zo 1-2-3.

Mijn TV is aangesloten op de ARC poort op mijn tv en een optisch kabel geeft de output van mijn tv door naar mijn computer welke is uitgerust met een dolby digital live enabled geluidskaart van Creative.
Ik heb verder geen zicht op hoe het geluid wordt gedecodeerd maar geniet wel met alle teugen van 5.1.

[ Voor 31% gewijzigd door Tartarus op 26-09-2019 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Tartarus schreef op donderdag 26 september 2019 @ 23:06:
[...]

Ik zou geen oplossing kunnen bedenken zo 1-2-3.

Mijn TV is aangesloten op de ARC poort op mijn tv en een optisch kabel geeft de output van mijn tv door naar mijn computer welke is uitgerust met een dolby digital live enabled geluidskaart van Creative.
Ik heb verder geen zicht op hoe het geluid wordt gedecodeerd maar geniet wel met alle teugen van 5.1.
Het is ook maar een soundbar met 'virtual' surround. Omdat ik geen rears heb, ga ik voorlopig voor stereo. Zal nog wel een beetje gaan testen.
Mijn televisie is aangesloten op de ARC van mijn soundbar (kan het helaas niet gebruiken omdat Samsung en Yamaha niet lekker werken) en ik heb de Apple TV aangesloten op de soundbar. Dat zou voor de hoogste kwaliteit moeten zorgen.

Er viel me nog wel iets anders op. Ik probeerde dat HDR in te schakelen, maar als ik dit wil testen op mijn televisie gebeurt er niks. Terwijl mijn televisie het wel zou moeten ondersteunen (55MU6470). Heeft iemand hier een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 17:17
Voor de update naar 13 kon je bij de screensaver ‘volgende’ en ‘vorige’ gebruiken met een IR afstandsbediening.

Dat kan niet meer, hij gaat 1x volgende maar springt uit de screensaver. Iemand een instelling of anders gevonden wat eventueel een oplossing bied? Ik wil namelijk niet het scherm te hoeven zien om te navigeren op een afspeellijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Is er eigenlijk een mogelijkheid om de manier van zoomen in de screensaver te veranderen wanneer je foto's gebruikt? Ik verschil nogal wat centimeters in de hoogte ten opzichte van mijn vriendin en nu wordt altijd mijn hoofd eruit geknipt. Ik weet dat dit komt omdat een tv 16:9 is en iPhone camera niet, maar ik heb liever zwarte balken dan dat mijn hoofd nergens op de fotos staat.

Ik vind nergens een instelling die dit kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Net ook maar even tvOS 13 binnen gehengeld. Het is wel echt tof dat mijn PlayStation controller nu ook werkt.
Net even Sonic getest en dat werkt prima zo. Binnenkort ook Steamlink eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:28:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om de manier van zoomen in de screensaver te veranderen wanneer je foto's gebruikt? Ik verschil nogal wat centimeters in de hoogte ten opzichte van mijn vriendin en nu wordt altijd mijn hoofd eruit geknipt. Ik weet dat dit komt omdat een tv 16:9 is en iPhone camera niet, maar ik heb liever zwarte balken dan dat mijn hoofd nergens op de fotos staat.

Ik vind nergens een instelling die dit kan doen.
Als je dubbel tapt (niet klikt, maar echt tappen) op de trackpad, zou de foto moeten uitzoomen, dacht ik.
Is dat wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:44
jaihel schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 07:51:
[...]

Er viel me nog wel iets anders op. Ik probeerde dat HDR in te schakelen, maar als ik dit wil testen op mijn televisie gebeurt er niks. Terwijl mijn televisie het wel zou moeten ondersteunen (55MU6470). Heeft iemand hier een tip voor?
Denk dat je soundbar geen HDR door kan geven, beter is het je Apple direct op de tv aan te sluiten, en zoals hierboven gemeld in je instellingen van de tv bij je HDMI deep Color inschakelen. Kijk wel even welke HDMI aans uiting voor HDR geschikt is, zijn niet altijd alle aanwezige HDMI aansluitingen.
Je Soundbar sluit je dan op een andere HDMI ARC aan.

Of een andere HDMI kabel proberen?

[ Voor 2% gewijzigd door dinandus op 27-09-2019 22:42 . Reden: aanvulling tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
dinandus schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:22:
[...]

Denk dat je soundbar geen HDR door kan geven, beter is het je Apple direct op de tv aan te sluiten, en zoals hierboven gemeld in je instellingen van de tv bij je HDMI deep Color inschakelen. Kijk wel even welke HDMI aans uiting voor HDR geschikt is, zijn niet altijd alle aanwezige HDMI aansluitingen.
Je Soundbar sluit je dan op een andere HDMI ARC aan.
Volgens de specs op tweakers wel:
ARC, CEC, 4K passthrough 50/60 Hz, HDR, HDCP2.2, 3D passthrougH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tartarus schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:48:
[...]

Als je dubbel tapt (niet klikt, maar echt tappen) op de trackpad, zou de foto moeten uitzoomen, dacht ik.
Is dat wat je zoekt?
En kan je dat instellen bij je screensaver? (Bestaande uit fotos van iCloud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:55:
[...]

En kan je dat instellen bij je screensaver? (Bestaande uit fotos van iCloud)
Geen idee. Ik gebruik enkel de standaard screensavers en die komen bijna nooit in beeld op mijn TV. Ben een actieve kijker, om het zo te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:30
Ik heb inmiddels ook een arcade abonnement. Zitten op zich leuke games bij, alleen heb ik constant het gevoel dat er framedrops zijn of zelfs structureel lage fps. Het is voor mijn gevoel totaal geen soepele ervaring. Overigens ervaar ik dit ook als ik in het home scherm tussen apps scroll. Hebben meer mensen hier in meer of mindere mate last van? Ik gebruik overigens de 4k versie met een 4k LG C8 tv icm de officiële belkin hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 13:04
Ik heb thuis een Synology 218+ NAS draaien en zoek een manier om via PLEX 4K films af te spelen op mijn TV en twijfel of ik de Nvidia Shield wil kopen of de Apple TV 4K. Van de shield weet ik dat deze ook kan dienen als plex server en dus alle 4K content moeiteloos kan afspelen. De Apple tv kan dit volgens mij niet en kan enkel dienen als player (toch...). Ik wil geen gebruiken maken van Infuse oid omdat ik een Plex lifetime account heb.

Kortom; stel dat ik de Apple TV 4K aanschaf, is deze dan in staat om via Plex al mijn 4K films vloeiend af te spelen vanaf mijn NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:58
Jean-Paul Bidet schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:21:
Kortom; stel dat ik de Apple TV 4K aanschaf, is deze dan in staat om via Plex al mijn 4K films vloeiend af te spelen vanaf mijn NAS?
Ja, mits je de 'enhanced video player' aanzet, is een plex pass dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Met Infuse kun je ook Plex toevoegen als bron
https://support.firecore....62093-Streaming-from-Plex

Alleen dan zul je alsnog weinig hebben aan je Plex abonnement voordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 12:02
The Inquisitor schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:28:
Met Infuse kun je ook Plex toevoegen als bron
https://support.firecore....62093-Streaming-from-Plex

Alleen dan zul je alsnog weinig hebben aan je Plex abonnement voordelen
Yeps, gebruik zelf ook Plex server icm Infuse op AppleTV 4k, dat werkt heel fijn.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
Zet ik de 'enhanced video player' aan op mijn NAS of op de Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Jean-Paul Bidet schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:46:
Zet ik de 'enhanced video player' aan op mijn NAS of op de Apple TV?
In de plex app op de AppleTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
En als ik dat dus doe werkt alles als een zonnetje en kan ik, zover jij dat kan inschatten, alle 4K content afspelen via de Plex app op de Apple TV. Er vanuitgaande dat mijn netwerk snel genoeg is tenminste (wat het is :*))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Voor zover ik kan inschatten (met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) wel ja.
Ik kan het vanavond ook voor je testen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
Zou fijn zijn. Als het werkt bestel ik er denk ik eentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Vettigedennis
Wifi AC kan sneller dan wat jij aangeeft. Ik denk dat je je internetsnelheid hebt gemeten. Heb je ADSL?
Je ADSL snelheid gaat niet omhoog als je van wifi naar bedraad gaat. Ik denk dat je het hiermee moet doen.

Maar net zo belangrijk om te weten is wat je bronmateriaal is. Kijk je naar Netflix? Dan is je internetsnelheid van belang. Netflix heeft 3 abonnementen, instap SD 1 stream, basis FHD 2 streams, en uitgebreid UHD 4 streams. Als je €11 of minder per maand betaalt, dan is je internetsnelheid niet je probleem.

Als je naar je eigen filmverzameling kijkt via bv Infuse, dan heb je niks met het internet te maken. Dan kan het bij hele grote bestanden uitmaken of je wifi of bedraad internet hebt.

En als je een eigen filmcollectie hebt, en je gebruikt een Plex server, dan kan ook je Plex server nog van invloed zijn.

Je ziet, er is niet een simpel antwoord op jouw vraag mogelijk. Graag meer info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 116% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Jean-Paul Bidet schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:02:
Zou fijn zijn. Als het werkt bestel ik er denk ik eentje!
Enigszins verrassend:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dQHqDBx/plex-atv.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Df83kWT/infuse-atv.png

De 'Enhanced Video Player' van Plex zit dus nog steeds niet op het niveau van Infuse. Waarschijnlijk dat het aan de subtitles (burn == transcode) ligt, maar dat is nauwelijks interessant.

Dit is overigens met de laatste versie van de Plex app en Infuse v5.9.6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
@Jean-Paul Bidet @Domino Persoonlijk vind ik Infuse de beste/fijnste app voor de Apple TV voor 4K content. Heb Plex Media Server draaien, maar het kijken doe ik via Infuse.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Rivanov schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 07:21:
@Jean-Paul Bidet @Domino Persoonlijk vind ik Infuse de beste/fijnste app voor de Apple TV voor 4K content. Heb Plex Media Server draaien, maar het kijken doe ik via Infuse.
Ik kijk ook vrijwel alles via Infuse.

Het heeft echter wel een paar nadelen, iig v5 welke ik nog gebruik:

Ik zie geen extra's/featurettes, welke ik wel met de plex app zie.

Ik kan niet vanuit een film direct naar een acteur of actrice klikken om te kijken wat er nog meer in de bibliotheek staat met de betreffende persoon erin. Idem met regisseur ed.

Hoe Infuse met collecties omgaat is ongemakkelijk. Je kunt er niet op sorteren en/of zoeken. De collectie(s) staat(staan) gewoon tussen de rest van de titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
Ok thanks voor je snelle reactie. Moet er nog even over nadenken. Misschien wacht ik wel tot er een nieuwe versie komt van de Apple TV of Shield TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Een nieuwe aTV gaat niks uithalen mbt de plex app, niet als ze de nieuwe video player niet een stuk geavanceerder maken iig.

Beste oplossing is toch een aTV/Infuse combo of een shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 12:02
Infuse ;) Succes gegarandeerd.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vettigedennis schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 00:09:
Ik meet het internet/wifi met de Speedtest app op telefoon en apple tv. Ik zit daarbij altijd op 75-80mb download.

Film kijk ik uitsluitend op Netflix 4k abbo , en youtube gebruik ik veel.

Ik heb thuis internet van kpn (100mb snelheid abbo) modem is de Experia Box V10
Zeker op 'drukke' tijdstippen? Dus uurtje of 20.00 enz. Ik heb de aTV (4) aan de kabel hangen met glasvezel internet, maar ook ik heb soms dat Netflix begint met SD kwaliteit. Dit is altijd op drukke tijdstippen, als je overdag kijkt begint ie gewoon meteen met HD, dus dat is een Netflix dingetje.
Domino schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 07:18:
[...]

Enigszins verrassend:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De 'Enhanced Video Player' van Plex zit dus nog steeds niet op het niveau van Infuse. Waarschijnlijk dat het aan de subtitles (burn == transcode) ligt, maar dat is nauwelijks interessant.

Dit is overigens met de laatste versie van de Plex app en Infuse v5.9.6.
Vreemd dat Plex h265 transcodeerd naar h264... Of vreemd; kansloos is een beter woord eigenlijk. De aTV 4k kan juist h265 content hardwarematig decoderen, dat is de hele kracht van de aTV 4K :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Laatst online: 12:00
ben benieuwd of er een nieuwe Atv komt.
Gerucht dat er in oktober een keynote aankomt :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick25 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:46:
ben benieuwd of er een nieuwe Atv komt.
Gerucht dat er in oktober een keynote aankomt :)
Waarom een nieuwe atv? Wat wil je nog meer dan 4K en Atmos?
Mijn verwachting van een keynote in oktober is trouwens nieuwe macbooks.
Pagina: 1 ... 79 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.