Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
The Inquisitor schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:01:
Vreemd dat Plex h265 transcodeerd naar h264... Of vreemd; kansloos is een beter woord eigenlijk. De aTV 4k kan juist h265 content hardwarematig decoderen, dat is de hele kracht van de aTV 4K :P
Zoals ik al zei, ligt waarschijnlijk aan de subs (burn), en aangezien plex zelf niet kan transcoderen naar h265 gaat ie default naar h264. Ik kan vanavond nog wel een testen met een andere release en/of zonder subs. Infuse doet het met dezelfde release en subs helemaal in hardware, dus er zit wel degelijk verschil in de player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37

mwa

meesje schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:34:
[...]

Waarom een nieuwe atv? Wat wil je nog meer dan 4K en Atmos?
Mijn verwachting van een keynote in oktober is trouwens nieuwe macbooks.
Wellicht meer opslag oid. Ik vind het zelf niet zo een rare gedachte, met de komst van Apple TV+. Perfect moment om ook een nieuwe Apple TV (of stick?) te lanceren icm een jaar gratis TV+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mwa schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:48:
[...]

Wellicht meer opslag oid. Ik vind het zelf niet zo een rare gedachte, met de komst van Apple TV+. Perfect moment om ook een nieuwe Apple TV (of stick?) te lanceren icm een jaar gratis TV+.
Die verwachting heb ik niet. Eerder dat ze ATV+ voor andere (niet Apple) devices beschikbaar maken.
Maar ja, we zullen wel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:34:
[...]

Waarom een nieuwe atv? Wat wil je nog meer dan 4K en Atmos?
Mijn verwachting van een keynote in oktober is trouwens nieuwe macbooks.
Krachtige CPU/GPU voor Apple Arcade. Die komt ook naar de Mac op termijn en samen met de controllersupport die er al is zou de Apple TV zo maar een volledige console kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

Plus dat de aTV 4 nog steeds verkocht wordt (en geproduceerd) en een A8 cpu heeft... dezelfde als in een iPhone 6... neem aan dat ze die productie ook eens willen stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
Ik heb sinds 13 dat ik vaak niet kan casten vanuit YouTube op Android naar de atv4k. Ik moet dan de YouTube app afsluiten op de atv voor hij weer zichtbaar is. Hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:21:
Ik heb sinds 13 dat ik vaak niet kan casten vanuit YouTube op Android naar de atv4k. Ik moet dan de YouTube app afsluiten op de atv voor hij weer zichtbaar is. Hebben anderen dat ook?
Is dit een serieus bericht? ‘Casten’, android en atv4k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
meesje schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:16:
[...]

Het is niet casten, per se, maar je verteld gewoon YouTube op eender welk besturingssysteem dat hij de video moet opstarten op een ander apparaat, zoals een tv, of in zijn geval, TV.
Voorwaarde is alleen dat YouTube op dat ander apparaat al geïnstalleerd is en op de zelfde WiFi is aangesloten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
meesje schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:16:
[...]

Ach, hoe moet je het dan noemen... Doe niet zo zuur man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ach, officieel mag je hier natuurlijk alleen over Apple AirPlayTM (dat is het ook niet) spreken maar elke serieuze tweakert hier zal snappen wat je bedoelt. :P

Zelf heb ik die ervaring op zich ook wel, dat de verbindingen van apps niet altijd even lekker gaan. Net alsof hij niet ververst of een oude verbinding niet los laat of zo. Ik gebruik het eigenlijk nooit met AppleTV maar ik herken het idee wel. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:30:
[...]

Ach, hoe moet je het dan noemen... Doe niet zo zuur man
Heeft niks met zuur te maken. Als ik een youtube filmpje opstart op mijn ipad en dit stuur naar mijn apple tv, wordt op mijn atv niet de youtube app opgestart maar gewoon het beeld weergegeven via airplay. Dus hold your horses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
meesje schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:58:
[...]

Heeft niks met zuur te maken. Als ik een youtube filmpje opstart op mijn ipad en dit stuur naar mijn apple tv, wordt op mijn atv niet de youtube app opgestart maar gewoon het beeld weergegeven via airplay. Dus hold your horses!
Als ik in YouTube app op de cast knop klik, dan kan ik de atv selecteren.

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 03-10-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:09:
[...]

Als ik in YouTube app op de cast knop klik, dan kan ik de atv selecteren.
Op zowel iphone als ipad krijg ik via het cast icoon in de youtube app de optie ‘airplay & bluetooth devices’, en daarna mijn verschillende airplay devices. Maar niet direct de atv(4k) en al helemaal niet dat de youtube app op de atv automatisch wordt gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
meesje schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:58:
[...]

Jij doet het vanaf een Apple apparaat die AirPlay ondersteund. Hij doet het vanaf een ander apparaat die dan default naar de YouTube-wijze van een video overnemen. Het is een subtiel verschil maar wel essentieel om te weten om TS zijn probleem te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tartarus schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:18:
[...]

Jij doet het vanaf een Apple apparaat die AirPlay ondersteund. Hij doet het vanaf een ander apparaat die dan default naar de YouTube-wijze van een video overnemen. Het is een subtiel verschil maar wel essentieel om te weten om TS zijn probleem te begrijpen.
Daarom kon ik zijn vraag niet voorstellen, meer mijn gebrek aan kennis. Maar heeft niks met zuur of wat dan ook te maken.

Net even getest met de Ziggo Next box. Daar werkt het inderdaad wel, de youtube app op de Next box wordt netjes opgestart.
@Gonadan Casten = chromecast, airplay = apple device, en wat youtube zelf bakt = youtube. De serieuze tweakert kent dit onderscheid. :+

[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 03-10-2019 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
418O2 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:21:
Zoals meerderen in dit thread, heb ook ik een iPhone icm met een TV. Dat gezegd hebbende: misschien moet je het je even aanleren om YouTube geforceerd af te sluiten op de TV, zodat het allemaal net ietsjes vlotter gaat de volgende keer dat je iets wil opstarten vanaf een Android apparaat op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tartarus schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:25:
[...]

Zoals meerderen in dit thread, heb ook ik een iPhone icm met een TV. Dat gezegd hebbende: misschien moet je het je even aanleren om YouTube geforceerd af te sluiten op de TV, zodat het allemaal net ietsjes vlotter gaat de volgende keer dat je iets wil opstarten vanaf een Android apparaat op je TV.
Ja, maar dat was eerst niet nodig en ook tamelijk onhandig. Die omweg had ik dus zelf ook al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
418O2 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:28:
[...]

Ja, maar dat was eerst niet nodig en ook tamelijk onhandig. Die omweg had ik dus zelf ook al gevonden.
Vooropgesteld, ik begrijp je frustratie, echter kan ik op het moment geen andere oplossing bedenken.
Misschien dat iemand anders wel kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Voor mij was het juist één van de redenen om niet meer via casten en dergelijke protocollen te werken maar gewoon via een app op de AppleTV. Ook als je de app maar gebruikt als afstandsbediening heb je nog wel eens gedoe. Het is gewoon nooit echt vlekkeloos en dat irriteert mij al snel.

@meesje precies, dus de hulpvaardige tweakert neemt fouten in terminologie van voor lief en helpt de vraagsteller gewoon. :> ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gonadan Je blijft lekker doorzeuren he, eerst is het 'serieuze tweakert' en dan ga je verder met 'hulpvaardige tweakert'......

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 04-10-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gonadan schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:45:
Voor mij was het juist één van de redenen om niet meer via casten en dergelijke protocollen te werken maar gewoon via een app op de AppleTV. Ook als je de app maar gebruikt als afstandsbediening heb je nog wel eens gedoe. Het is gewoon nooit echt vlekkeloos en dat irriteert mij al snel.

@meesje precies, dus de hulpvaardige tweakert neemt fouten in terminologie van voor lief en helpt de vraagsteller gewoon. :> ;)
Het werkte prima. En ik kijk vaak aan eind van de avond mijn subs. Dan vul ik de playlist terwijl ik kijk, dat gaat makkelijker via je telefoon, kan je gewoon doorkijken.

Niet het eind van de wereld, maar wel onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:40:
[...]

Het werkte prima. En ik kijk vaak aan eind van de avond mijn subs. Dan vul ik de playlist terwijl ik kijk, dat gaat makkelijker via je telefoon, kan je gewoon doorkijken.

Was dit probleem er ook al voor de laatste tvOS update? Heb je deze toegepast? Heb je de laatste versie van de YouTube app (op je Android device en je ATV)? Ben je op beide apps ingelogd met je google account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
meesje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:48:
[...]

Was dit probleem er ook al voor de laatste tvOS update? Heb je deze toegepast? Heb je de laatste versie van de YouTube app (op je Android device en je ATV)? Ben je op beide apps ingelogd met je google account?
Nee, is sinds 13. Alles is up to date en met hetzelfde account ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

Nee, is sinds 13. Alles is up to date en met hetzelfde account ingelogd.
Hopelijk fixen ze het snel: of youtube in hun app, of Apple met de eerstvolgende update. De eerste beta van tvOS 13.2 is begin deze week vrijgegeven. Volgens onderstaand artikel zal de 13.2 in okt/nov uit moeten komen.
https://www.iculture.nl/nieuws/tvos-13-2-beta/

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 04-10-2019 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:40:

Dat is het ook een beetje. De ene keer werkt het prima, dan ineens even niet en daarna weer wil. Ik kan daar niet zo goed tegen, niet dat jij daar iets aan hebt. :P

@meesje klopt, sorry. Ik heb alleen het gevoel dat je meer tegen mij in gaat dan dat je je beseft dat de toon van je initiële bericht gewoon niet zo aardig is. Ik houd er verder over op. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gonadan Doe dat dan via een privé bericht ipv via dit topic. In dit geval geef je ik een zelfde soort antwoord terug. Dan zou mijn reactie geweest zijn: touché. En that's it.

Verder worden er regelmatig in tweakers topic vragen gesteld/problemen gesteld die zo summier zijn qua informatie. Bijvoorbeeld een tijdje geleden die problemen had met een installatie van homebridge. Na 100 vragen gesteld te hebben, en elke verwijzen naar de handleiding in de topic start, kwam de app uit de mouw dat ie het op andere hardware (niet een rpi) probeert te installeren. Tja, duhhuh, verstrek die informatie dan ook gelijk!

Dus terug komend op Android, cast, etc., het had mij niet verbaasd, omdat Android open/hackbaar is, dat je met een of andere app wel kunt airplayen naar een Apple TV. Zodoende. In mijn ogen moet je, als je een probleem meldt, ook aangeven wat je allemaal geprobeerd hebt, wanneet het probleem zich voor het eerst voor deed, ben je bij met de updates, etc.

Nu maar weer lekker on topic!

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 04-10-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 18:42
Het heuse rel topic is hier opnieuw geopend! :D *O* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

meesje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:45:
Dus terug komend op Android, cast, etc., het had mij niet verbaasd, omdat Android open/hackbaar is, dat je met een of andere app wel kunt airplayen naar een Apple TV. Zodoende. In mijn ogen moet je, als je een probleem meldt, ook aangeven wat je allemaal geprobeerd hebt, wanneet het probleem zich voor het eerst voor deed, ben je bij met de updates, etc.
Die bestaan ook inderdaad, heb ik ooit zelfs wel eens gebruikt toen Google Cast überhaupt nog niet bestond. Werkte ook niet ideaal kan ik je vertellen. :P
Airplay vanaf Android naar een XBMC-box, uiteindelijk toch maar Sonos gekocht. :+

Casten is in die zin ook niet eens een pure Google term, ze hebben het opgenomen in hun naamgeving maar feitelijk bestond de term natuurlijk al heel veel langer. Zal in beginsel wel gejat zijn van 'broadcast'.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MuVo schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:49:
Het heuse rel topic is hier opnieuw geopend! :D *O* :+
Nee hoor, @Gonadan en ik komen er onderling wel uit (lees: zitten op dezelfde lijn).
Voor een rel moet je toch echt verder kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 22:03

Dark Angel 58

Peace!!!

Heeft iemand ook wat problemen met Apple TV?
Sinds laatste update met tvOS (tvOS 13.0) kon ik sommige keren apps niet (naar boven) weg swipen. Na reboot, werkt het weer normaal. Ik heb ook met andere Apple TV afstandsbediening uitgeprobeerd, het ligt niet aan de afstandsbedieningen. Opnieuw pairen verdwijnt het probleem niet.

Ik weet het niet meer wanneer de problemen begonnen, na de installatie van tvOS of Disney+.

Hoe heet het onderdeel waar je de apps weg kunt swipen? Want ik ben van plan om het als bug bij Apple melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Dark Angel 58 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:43:
Heeft iemand ook wat problemen met Apple TV?
Sinds laatste update met tvOS (tvOS 13.0) kon ik sommige keren apps niet (naar boven) weg swipen. Na reboot, werkt het weer normaal. Ik heb ook met andere Apple TV afstandsbediening uitgeprobeerd, het ligt niet aan de afstandsbedieningen. Opnieuw pairen verdwijnt het probleem niet.

Ik weet het niet meer wanneer de problemen begonnen, na de installatie van tvOS of Disney+.

Hoe heet het onderdeel waar je de apps weg kunt swipen? Want ik ben van plan om het als bug bij Apple melden.
Dat is de ‘task switcher’ in het Engels.
Ik swipe zelden iets weg van daar. Nergens voor nodig, tenzij een app zich vreemd gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 16:53
Ik kan ook niet swipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Zojuist met succes een paar apps weggeswiped op mijn TV 4K die op de allerlaatste beta draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:20
Meer mensen last van haperende YouTube filmpjes na tvOS 13.0 update?

Vooral bij het starten van een filmpje duurt het langer en wil daarna het beeld af en toe vast staan en dan weer versneld verder gaan of in lagere kwaliteit. Reboot van de Apple TV lost het op maar helaas maar tijdelijk.

Met de Netflix app heb ik deze problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skidmarks schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:38:
Meer mensen last van haperende YouTube filmpjes na tvOS 13.0 update?

Vooral bij het starten van een filmpje duurt het langer en wil daarna het beeld af en toe vast staan en dan weer versneld verder gaan of in lagere kwaliteit. Reboot van de Apple TV lost het op maar helaas maar tijdelijk.

Met de Netflix app heb ik deze problemen niet.
Hier nul komma nul problemen met youtube (met tvOS 13). Mijn zoontje kijkt vrij veel naar Youtube (Peppa, thomas, lego, etc.) en dat gaat allemaal probleemloos.

Wat me wel opvalt, is om Youtube te verlaten (ik weet niet of het specifiek is voor deze app) meerdere keren op de menu knop moeten drukken. Elke druk resulteert in 1 stap terug, maar soms moet ik wel meerdere keren drukken. De batterij van de remote is helemaal opgeladen, daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
meesje schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:06:
[...]

Hier nul komma nul problemen met youtube (met tvOS 13). Mijn zoontje kijkt vrij veel naar Youtube (Peppa, thomas, lego, etc.) en dat gaat allemaal probleemloos.

Wat me wel opvalt, is om Youtube te verlaten (ik weet niet of het specifiek is voor deze app) meerdere keren op de menu knop moeten drukken. Elke druk resulteert in 1 stap terug, maar soms moet ik wel meerdere keren drukken. De batterij van de remote is helemaal opgeladen, daar kan het niet aan liggen.
Je kan in instellingen de functie van de TV knop wijzigen naar Homescreen. Na dat gedaan te hebben, ga je met één klik op de TV knop terug naar de homescreen.
Als aanvulling hierop: mocht je de werking van de TV knop niet willen wijzigen, dan kan je die ook gewoon 2 seconden ingedrukt houden en alsnog naar de homescreen terugkeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Tartarus op 05-10-2019 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tartarus schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:25:
[...]

Je kan in instellingen de functie van de TV knop wijzigen naar Homescreen. Na dat gedaan te hebben, ga je met één klik op de TV knop terug naar de homescreen.
Als aanvulling hierop: mocht je de werking van de TV knop niet willen wijzigen, dan kan je die ook gewoon 2 seconden ingedrukt houden en alsnog naar de homescreen terugkeren.
Ik ben me bewust van dat je de werking van de tv knop kunt wijzigen. Echter bij mij gaat het om dat de menu knop niet altijd goed lijkt te werken. Naast verlaten van de app, gebruik ik deze ook vaak om één stap terug te gaan. Ik zal ook eens kijken of ik hetzelfde ervaar in bv de Netflix app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:20
Ik gebruik alleen maar mijn logitech harmony afstandsbediening. Daar kan je zien welke ir commando’s er allemaal bestaan voor de Apple TV.

Voor home is een aparte ir code. Er bestaat er zelfs een voor rebooten, die reboot gelijk je AppleTV zonder ook maar iets te vragen.

Maar geen één ir commando om uit/standby te gaan dat vond ik echt heel raar.

Anyway ik zal YouTube eens opnieuw installeren kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
meesje schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:31:
[...]

Ik ben me bewust van dat je de werking van de tv knop kunt wijzigen. Echter bij mij gaat het om dat de menu knop niet altijd goed lijkt te werken. Naast verlaten van de app, gebruik ik deze ook vaak om één stap terug te gaan. Ik zal ook eens kijken of ik hetzelfde ervaar in bv de Netflix app.
Menu knop is bij mij in verschillende apps altijd een stap terug.
Plex, Music, Netflix zijn daar een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tartarus schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:45:
[...]

Menu knop is bij mij in verschillende apps altijd een stap terug.
Plex, Music, Netflix zijn daar een voorbeeld van.
Ja klopt. Wellicht heb ik het eerder niet goed verwoord, maar deze stap terug lijkt alsof dat bij mij niet altijd even goed werkt. Soms heb ik het gevoel dat ik een tweede keer moet drukken om één stap terug te gaan.
Vanavond nog maar een testen. Misschien ben ik te ongeduldig en moet ik rustig wachten tot de stap terug is uitgevoerd en dan pas nog een keer drukken.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 05-10-2019 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
meesje schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:49:
[...]

Ja klopt. Wellicht heb ik het eerder niet goed verwoord, maar deze stap terug lijkt alsof dat bij mij niet altijd even goed werkt. Soms heb ik het gevoel dat ik een tweede keer moet drukken om één stap terug te gaan.
Vanavond nog maar een testen. Misschien ben ik te ongeduldig en moet ik rustig wachten tot de stap terug is uitgevoerd en dan pas nog een keer drukken.
Nu snap ik het 8)7 . Ah well, misschien heeft iemand anders iets aan de informatie die ik zo juist postte.

Doe je dit op een TV HD of 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

meesje schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:49:
[...]

Ja ik herken je probleem. Gebeurt niet vaak maar het gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Ik wil even een probleem voorleggen waar ik maar niet uit kom.

Ik heb een Samsung UE48JU7000 met een One Connect Box Mini. Daarnaast heb ik een Ziggo Media box en een Apple TV 4K die beiden zijn aangesloten aan de One Connect Box Mini.

Met de Samsung afstandsbediening kan ik alles van de TV bedienen.

Via mijn Apple TV 4K (of als ik via mijn iPhone de Apple TV app of Disney+ app opstart) kan ik b.v. Apple TV of Disney+ bedienen. Als mijn TV op standby modus staat gaat de Samsung TV dan automatisch aan.

Wil ik daarna weer "gewoon" TV kijken dan moet ik via de afstandbediening van de TV eerst de bron "Apple TV" wijzigen in "TV Woonkamer". Boven in beeld staan nl. de bronnen "TV" (standaard maar die werkt/gebruik ik niet) "TV woonkamer" (gebruik ik om TV te kijken) "Apple TV" (om de Apple 4K te gebruiken).

Dus switchen van "TV Woonkamer" naar "Apple TV" gaat wel maar de andere kant op niet want dan moet ik de afstandbediening van de TV gebruiken.

Ik ben dus benieuwd of dit is op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59

Yucko

One clown to rule them all !

You can now ask Siri to play Spotify music on iOS 13, Spotify debuts Apple TV app

eindelijk! nu nog een app om rechtstreeks vanaf je apple watch muziek af te kunnen spelen zonder tussenkomst van je telefoon :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Yucko schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:17:
You can now ask Siri to play Spotify music on iOS 13, Spotify debuts Apple TV app

eindelijk! nu nog een app om rechtstreeks vanaf je apple watch muziek af te kunnen spelen zonder tussenkomst van je telefoon :)
Nice! Dit maakt me weer blij :) Ook ideaal voor CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:55
wimbre schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:38:
Ik wil even een probleem voorleggen waar ik maar niet uit kom.

Ik heb een Samsung UE48JU7000 met een One Connect Box Mini. Daarnaast heb ik een Ziggo Media box en een Apple TV 4K die beiden zijn aangesloten aan de One Connect Box Mini.

Met de Samsung afstandsbediening kan ik alles van de TV bedienen.

Via mijn Apple TV 4K (of als ik via mijn iPhone de Apple TV app of Disney+ app opstart) kan ik b.v. Apple TV of Disney+ bedienen. Als mijn TV op standby modus staat gaat de Samsung TV dan automatisch aan.

Wil ik daarna weer "gewoon" TV kijken dan moet ik via de afstandbediening van de TV eerst de bron "Apple TV" wijzigen in "TV Woonkamer". Boven in beeld staan nl. de bronnen "TV" (standaard maar die werkt/gebruik ik niet) "TV woonkamer" (gebruik ik om TV te kijken) "Apple TV" (om de Apple 4K te gebruiken).

Dus switchen van "TV Woonkamer" naar "Apple TV" gaat wel maar de andere kant op niet want dan moet ik de afstandbediening van de TV gebruiken.

Ik ben dus benieuwd of dit is op te lossen.
Kort antwoord nee :)
Ik heb precies hetzelfde probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@superericje
@wimbre
Het kan wel, maar dan met een Logitech Harmony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem119
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-01 12:06
Tot voor kort kon ik een audio app (bijv. Receiver of Emby) opstarten en daarna mijn TV uitzetten.
Het geluid haperde dan even, maar ging vervolgens gewoon door.
Nu, na de laatste update, stopt de audio volledig als ik de TV uitzet.

Is daar iets veranderd? Het is een beetje zonde dat ik nu de TV moet laten aanstaan om een radio te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Willem119 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:12:
Tot voor kort kon ik een audio app (bijv. Receiver of Emby) opstarten en daarna mijn TV uitzetten.
Het geluid haperde dan even, maar ging vervolgens gewoon door.
Nu, na de laatste update, stopt de audio volledig als ik de TV uitzet.

Is daar iets veranderd? Het is een beetje zonde dat ik nu de TV moet laten aanstaan om een radio te horen.
Waar komt het geluid vandaan wanneer de TV uitstaat?
Kan je niet gewoon eco modus op ‘Beeld uit’ zetten? Dat is imo nagenoeg gelijk aan de TV stand-by zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem119
Geluid komt uit een Heos sound bar die er ook nog aanhangt,
Waar zit dat eco modus “beeld uit”? Toch niet in de Apple TV?
Mijn TV (Pioneer Kuro) is al wat ouder en heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Willem119 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:35:
Geluid komt uit een Heos sound bar die er ook nog aanhangt,
Waar zit dat eco modus “beeld uit”? Toch niet in de Apple Tav?
Mijn TV (Pioneer Kuro) is al wat ouder en heeft dat niet.
Ik bedoelde inderdaad op de TV, ja.
Mijn oude Samsung uit 2011 had al een eco modus. Heb nu een LG en die heeft het ook.
Terugkomend op het geluid: als je soundbar twee HDMI poorten heeft, waarvan eentje uitgerust met ARC, dien je je TV aan te sluiten op de soundbar en de TV op de ARC poort.
Want op het moment dat je TV uitstaat, stuurt hij geen signalen door onderling de HDMI poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem119
De Pioneer Kuro komt uit 2007, ben bang dat het toen nog niet zo’n topic was.

Wat betreft de HDMI poorten; zo is het inderdaad aangesloten.
Aan de TV kant staat ARC uit, dus eigenlijk zouden de soundbar en de apple tv helemaal niet moeten merken dat de tv uitgezet wordt.
Toch, in de oude situatie, was er wel even een hapering in het geluid (maar ging het daarna gewoon door).
Nu, na de update, blijft het geluid echt helemaal weg als ik de tv uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Willem119 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:58:
De Pioneer Kuro komt uit 2007, ben bang dat het toen nog niet zo’n topic was.

Wat betreft de HDMI poorten; zo is het inderdaad aangesloten.
Aan de TV kant staat ARC uit, dus eigenlijk zouden de soundbar en de apple tv helemaal niet moeten merken dat de tv uitgezet wordt.
Toch, in de oude situatie, was er wel even een hapering in het geluid (maar ging het daarna gewoon door).
Nu, na de update, blijft het geluid echt helemaal weg als ik de tv uitzet.
Kan je niet op de soundbar de bron veranderen naar Apple TV? Het zou zomaar kunnen dat de bron naar TV luistert ipv Apple TV.
Ikzelf heb mijn TV wel altijd aan, dus kan je weinig verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Willem119 dat doet cec, of hoe Pioneer dat ook moge noemen. Probeer dat eens op te zoeken en uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem119
Tja, het lijkt me dat het goed is aangesloten (misschien heb ik het mis).
Op de soundbar zitten 4 input HDMI aansluitingen, daar heb ik de Apple TV en de Ziggo Horizonbox op zitten.
Er is 1 output ARC HDMi aansluiting, daar zit de TV op.

Heeft in het verleden ook altijd gewerkt, maar nu na de update niet meer.

Catch22: ik ga nog even verder zoeken

[ Voor 6% gewijzigd door Willem119 op 09-10-2019 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Willem119 kuro link noemen ze het als ik het goed lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Skidmarks schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:45:
Ik gebruik alleen maar mijn logitech harmony afstandsbediening. Daar kan je zien welke ir commando’s er allemaal bestaan voor de Apple TV.

Voor home is een aparte ir code. Er bestaat er zelfs een voor rebooten, die reboot gelijk je AppleTV zonder ook maar iets te vragen.

Maar geen één ir commando om uit/standby te gaan dat vond ik echt heel raar.

Anyway ik zal YouTube eens opnieuw installeren kijken of dat helpt.
Ik heb sinds de release van tvOS 13.x de bediening van de AppleTV via BT lopen op m'n Harmony, maar de laatste paar dagen zie ik een irritante bug. Op de een of andere manier verliest de Logitech Harmony contact met de AppleTV. Je krijgt dan een prompt op de Elite dat je weer via de app eerst moet verbinden. Het heeft of met de laatste tvOS update te maken of het heeft iets te maken dat je met een actieve activity de Elite remote in de laad cradle stopt (dus een bug van Logitech).

Dit is op te lossen, door:

- Disconnect/connect Harmony Keyboard vanuit de de UI van AppleTV met de standaard remoter
- Ga naar een andere activity en weer terug

Denk dat ik maar weer naar IR control ga, met wat extra hack werk om een menu commando te sturen aan het begin van de AppleTV activity om hem wakker te krijgen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem119
Tartarus schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:39:
[...]

Ik bedoelde inderdaad op de TV, ja.
Mijn oude Samsung uit 2011 had al een eco modus. Heb nu een LG en die heeft het ook.
Terugkomend op het geluid: als je soundbar twee HDMI poorten heeft, waarvan eentje uitgerust met ARC, dien je je TV aan te sluiten op de soundbar en de TV op de ARC poort.
Want op het moment dat je TV uitstaat, stuurt hij geen signalen door onderling de HDMI poorten.
De Kuro blijkt toch een “beeld uit” setting te hebben, bedankt Tartarus!
Moest hem alleen nog even programmeren op de Harmony, maar nu werkt alles weer zoals bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2024
Onlangs de Apple TV aangesloten hebben op een nieuw aangelegd Mesh netwerkje, TP Link Deco.
Ik constateer nu dat iedere keer als ik de Apple TV uit de sluimermodus haal er geen actieve verbinding met het netwerk is. De Apple TV is wel verbonden met het netwerk maar ik krijg er niks uit (speedtest geeft ook geen resultaat). Dit is zowel op de Apple TV4K als Apple TV 4.

Iemand ervaringen met een soortgelijk issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertoBOZ
Nee, gelukkig deel ik jouw ervaring niet. Vorig jaar ben ik overgegaan op een ander mesh netwerk, Linksys Velop, de triband versie, en dat werkt vlekkeloos.

Wat was je vorige wifi router? Mogelijk had deze een sterker signaal dan je huidige mesh systeem. Heb je een instapsysteem (M5) of het dure systeem (M9)?

Mogelijk zit je ATV tussen 4 nodes in, en kan hij kiezen. Kun je in de settings de ATV aan één node toekennen, en/of prioriteit / QoS instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Ik ben aan het kijken voor een Apple TV 4k het enige waar ik nog mee zit is dat ik deze dan ook graag mee zou willen op vakantie om op de hotelkamer naartoe te kunnen streamen.

Echter lees ik in oude berichten (2017/begin 2018) dat dit vaak een probleem is omdat de Apple TV geen browser heeft.

Kan iemand mij vertellen of dit ondertussen is opgelost door Apple? of moet je nog steeds inloggen op een hotel wifi via lompe omwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.coolblue.nl/product/793780/apple-tv-4k-64gb.html

Hmm online is het uitverkocht. Misschien is het een beetje complot denken. Maar zullen dit de eerste tekenen zijn dat de Apple TV uitgefaseerd wordt en een Apple TV 6 uit gaat komen? Hoop het wel met een A13 chip. Heb je een krachtige mediaspeler met game capaciteiten.(zeker met Apple Arcade en Steam Link icm met de PlayStation controllers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59

Yucko

One clown to rule them all !

dongilles schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:44:
Ik ben aan het kijken voor een Apple TV 4k het enige waar ik nog mee zit is dat ik deze dan ook graag mee zou willen op vakantie om op de hotelkamer naartoe te kunnen streamen.

Echter lees ik in oude berichten (2017/begin 2018) dat dit vaak een probleem is omdat de Apple TV geen browser heeft.

Kan iemand mij vertellen of dit ondertussen is opgelost door Apple?
nope
of moet je nog steeds inloggen op een hotel wifi via lompe omwegen?
inderdaad, bv. door het hotel-wifi te bridgen

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:07:
https://www.coolblue.nl/product/793780/apple-tv-4k-64gb.html

Hmm online is het uitverkocht. Misschien is het een beetje complot denken. Maar zullen dit de eerste tekenen zijn dat de Apple TV uitgefaseerd wordt en een Apple TV 6 uit gaat komen? Hoop het wel met een A13 chip. Heb je een krachtige mediaspeler met game capaciteiten.(zeker met Apple Arcade en Steam Link icm met de PlayStation controllers)
Is 99% zeker dat er een opvolger komt voor de Apple TV 4k op het volgende Apple event! Ik wacht ook nog ff met het aanschaffen van een 'tweede' ATV voor mijn pain cave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RigolleM schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:02:
[...]

Is 99% zeker dat er een opvolger komt voor de Apple TV 4k op het volgende Apple event! Ik wacht ook nog ff met het aanschaffen van een 'tweede' ATV voor mijn pain cave.
Wanneer is de verwachting dat deze komt? Zit er aan te denken om volgende week een 4K-versie te kopen maar nieuwer is natuurlijk beter.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RigolleM schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:02:
[...]

99%? Er zijn nauwelijks geruchten over dat ding. Zou eerder zeggen dat er een grote kans is dat er niets komt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Donstil schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:09:
[...]

99%? Er zijn nauwelijks geruchten over dat ding. Zou eerder zeggen dat er een grote kans is dat er niets komt.
Wegens Apple Arcade is de kans zeer GROOT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RigolleM schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:14:
[...]

Vergeet Apple TV+ niet. Het zou best kunnen dat ze een nieuw model samen met de lancering introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Donstil schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:09:
[...]

Dat zei ook iedereen over de watch series 5 :z

En zoals ik eerder zei in dit topic: de atv 4 heeft een A8 cpu maar wordt nog steeds geproduceerd en dat zal vast niet veel langer doorgaan. Een nieuwe ATV met een A13 zou logischer zijn. En het is inderdaad een mooie aankondiging naast arcade en tv+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:14:
[...]

Want? Al die games draaien prima op de 4K versie. Ik ben dan vooral benieuwd naar bronnen ofz.
Gunner schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:25:
[...]

Vergeet Apple TV+ niet. Het zou best kunnen dat ze een nieuw model samen met de lancering introduceren.
Dat zie ik al helemaal niet, waarom zou AppleTV+ een nieuw model rechtvaardigen?
The Inquisitor schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:51:
[...]

Dat zei ook iedereen over de watch series 5 :z

En zoals ik eerder zei in dit topic: de atv 4 heeft een A8 cpu maar wordt nog steeds geproduceerd en dat zal vast niet veel langer doorgaan. Een nieuwe ATV met een A13 zou logischer zijn. En het is inderdaad een mooie aankondiging naast arcade en tv+
Haha ja de S5 is dan ook nauwelijks een update.

De 4 is een ander verhaal, misschien gaat die eruit ofz maar nieuw model van de 4K als grote update zie ik niet gebeuren, eerder kleine update met 2018 cpu.

[ Voor 76% gewijzigd door Donstil op 18-10-2019 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Donstil schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:04:
Dat zie ik al helemaal niet, waarom zou AppleTV+ een nieuw model rechtvaardigen?
Weet ik veel? Om dezelfde reden dat Apple elk jaar een nieuwe iPhone uitbrengt misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gunner schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Weet ik veel? Om dezelfde reden dat Apple elk jaar een nieuwe iPhone uitbrengt misschien?
Wat ze overduidelijk niet doen met de AppleTV en in dat topic zitten we nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

De 4 is een ander verhaal, misschien gaat die eruit ofz maar nieuw model van de 4K als grote update zie ik niet gebeuren, eerder kleine update met 2018 cpu.
Dat denk ik ook. Maar dat is dan toch alsnog een nieuw model?

Edit, de rumors zijn:

Code found in an internal build of iOS 13 references a new Apple TV 11,1 model, suggesting Apple is working on an updated Apple TV. Little is known about the new device, but it could feature an A12 processor. There's no word on when we can expect a release, but it's possible this new Apple TV will debut sometime this fall.

If Apple holds an event in October, it's possible a new Apple TV could be announced prior to the November launch of the Apple TV+ streaming service.

https://www.macrumors.com...nd-one-more-thing-rumors/

[ Voor 46% gewijzigd door The Inquisitor op 18-10-2019 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Donstil schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:12:
[...]

Wat ze overduidelijk niet doen met de AppleTV en in dat topic zitten we nu :)
tijdslijnen geven ook aan dat er elke twee jaar een nieuw model ATV komt. dan zou je in 2019 een nieuw model kunnen verwachten. En de lancering van Apple TV+ is een mooi moment. Is het nodig? nee omdat het 4K model dat ook prima kan. Maar nogmaals; een nieuwe iPhone uitbrengen is in principe ook niet nodig en toch doen ze het.

Apple liefhebbers kopen nu eenmaal graag het nieuwste model, ook als het niet nodig is.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 18-10-2019 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:13:
[...]

Dat denk ik ook. Maar dat is dan toch alsnog een nieuw model?
Meer een refresh dan denk ik, als er überhaupt wat gebeurd.
Ik verwacht het niet direct, het stuurt de pers eerder weg bij de release van AppleTV+ als er wel hardware komt.

Maar goed ik zie ook geen functies die een nieuw model rechtvaardigen tot nu toe, misschien dat dit tijdens de Keynote ineens anders is (als die überhaupt komt)

De 4K goedkoper maken met de launch van AppleTV+ lijkt mij persoonlijk een veel betere zet.
The Inquisitor schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:13:
Edit, de rumors zijn:

Code found in an internal build of iOS 13 references a new Apple TV 11,1 model, suggesting Apple is working on an updated Apple TV. Little is known about the new device, but it could feature an A12 processor. There's no word on when we can expect a release, but it's possible this new Apple TV will debut sometime this fall.

If Apple holds an event in October, it's possible a new Apple TV could be announced prior to the November launch of the Apple TV+ streaming service.

https://www.macrumors.com...nd-one-more-thing-rumors/
Ja vandaar dat ik nauwelijks zei, dit is een van de weinige, zo niet het enige gegronde gerucht wat we hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 18-10-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Behalve meer opslag en een krachtigere cpu (beide voor Arcade) zou ik inderdaad verder niet meer verwachten. 4K, HDR en Atmos is toch voor films/series nu wel het maximum? Daarvoor hoeft er geen nieuwe atv te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Ik zie een nieuwe ATV nog wel komen dit jaar of volgend jaar.
Voor video lijkt mij een upgrade niet nodig, maar om ook in 4K te kunnen gamen met hoogstaande graphics lijkt mij een upgrade niet overbodig.

Daarnaast verwacht ik dat de ATV wat meer functies gaat krijgen, zoals ingebouwde Siri.
Wellicht zelfs een ATV in HDMI stick formaat, zoals de chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Want? Al die games draaien prima op de 4K versie. Ik ben dan vooral benieuwd naar bronnen ofz.
Voor Zwift zou een snellere CPU welkom zijn, dus ik vermoed dat er ook betere games voor Apple Arcade mogelijk zijn. De huidige games zijn inderdaad op maat van de 4K versie geschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor een nieuwe ATV zou ik graag een optical-audio-out willen zien. Dat mis ik het meest op de huidige.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

zonoskar schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:24:
Voor een nieuwe ATV zou ik graag een optical-audio-out willen zien. Dat mis ik het meest op de huidige.
Hoezo zou je een 'obsolete / legacy' iets nu nog als aansluiting willen? Een S/PDIF / TOSLINK (optical) aansluiting heeft (véél) te weinig bandbreedte beschikbaar om de huidige audioformaten (Dolby Atmos i.e.) overheen te kunnen sturen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

[...]

Haha ja de S5 is dan ook nauwelijks een update.

Krachtigere hardware komt toch alles ten goede? Niet alleen hoe vloeiend TVOS dan is maar ook qua games? En waarschijnlijk is het voor Apple nog eens goedkoper ook want dan hoeven ze de A10X uberhaupt al niet meer te maken. De vorige iPad Pro wordt toch niet meer gemaakt en andere iPads gebruiken de A10 en de A12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:36
Heb met de laatste tvOS update van 12 naar 13 wel dat de apps sluiten of openen er een paar seconden zwart beeld is.

Dit was met 12 niet het geval en er is ook geen enkele andere update of wijziging geweest op de apple tv 4K

Meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

meesje schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:46:
Behalve meer opslag en een krachtigere cpu (beide voor Arcade) zou ik inderdaad verder niet meer verwachten. 4K, HDR en Atmos is toch voor films/series nu wel het maximum? Daarvoor hoeft er geen nieuwe atv te komen.
Helemaal eens, maar het is dus precies dit waarom een update van de Apple TV heel logisch is. Het zou mij niet verbazen als Apple een volledig console waardige Apple TV uit wil brengen zodat ze een concurrent voor Wii worden.

High end gaming zoals de PS of Xbox is misschien teveel een niche markt, maar ik denk dat ze heel graag flink wat marktaandeel van de console markt gericht op casual family gaming willen pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-10-2019 18:56 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koop daarvoor (tweedehands) een ATV2 of 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ikweethetbeter schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:38:
[...]

Koop daarvoor (tweedehands) een ATV2 of 3!
Nee, want dan heb je geen apps. Dus als je Infuse, videoland, enz wilt gebruiken heb je daar niets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:46:
Krachtigere hardware is natuurlijk vooral fijn in onze gedachte, voor het afspelen van de huidige zaken alleen niet echt relevant.

Arcade zou een reden kunnen zijn maar aangezien dit vanaf de iPhone 6s al supported moet zijn is grafische pracht ook weer niet echt een selling point. Nu een AppleTV5 uitbrengen met Arcade als focus is wel wat vroeg denk ik. Dan eerder een A12 als refresh zodat ze kunnen stoppen met de productie van de huidige chip ofz.
Gaat niet meer gebeuren, te veel nadelen aan Optical-audio-out voor de nieuwe standaarden i.v.m. beperkte bandbreedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:48:
Nee, want dan heb je geen apps. Dus als je Infuse, videoland, enz wilt gebruiken heb je daar niets aan
Dat klopt. Op een ATV2 kun je, met jailbreak, Infuse 2 zetten, maar die is zwaar verouderd; Videoland en anderen kun je wel vergeten. Op een ATV3 kun je niks (muv bv het standaard aanwezige Netflix).

Wil je een app store, en dat wil je, dan heb je de ATV4 en de 4K. Deze hebben alleen een HDMI aansluiting als uitgang. Deels is dit omdat Apple van simpel houdt: als iets weg kan, dan is Apple de eerste die het ook weglaat (zoals de floppy drive, later de optische drive, ...), maar deels ook omdat de content providers beperkingen eisen.

De content industrie eist HDCP 2.2, want stel je voor dat je de HDMI stream gaat aftappen om een kopie van een film te maken... Dat is een domme eis, want de gewone consument kan geen HDMI stream aftappen, met of zonder HDCP maakt niet uit, en de mensen die wel weten hoe je een film illegaal moet kopiëren, laten zich niet tegenhouden door iets als HDCP.

Over HDMI wordt HDCP 2.2 ondersteund, over toslink niet. Je gaat dan situaties krijgen dat je wel een film kunt kijken, maar niet kunt luisteren als je je receiver via toslink hebt aangesloten.

De beste oplossing is een moderne receiver (of soundbar) te kopen die HDMI inputs heeft. Als je een soundbar koopt, let dan op dat deze ook verschillende HDMI inputs heeft waar je tussen kunt schakelen (de meeste soundbars doen daar namelijk niet aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:55:
Gaat niet meer gebeuren, te veel nadelen aan Optical-audio-out voor de nieuwe standaarden i.v.m. beperkte bandbreedte.
Beperkte bandbreedte en geen ondersteuning van HDCP 2.2 zijn gegronde redenen om geen toslink in een Apple TV te stoppen. Jammer voor degenen die hun (iTunes) muziek via een Apple TV naar hun antieke receiver willen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ikweethetbeter schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:39:

De content industrie eist HDCP 2.2, want stel je voor dat je de HDMI stream gaat aftappen om een kopie van een film te maken... Dat is een domme eis, want de gewone consument kan geen HDMI stream aftappen, met of zonder HDCP maakt niet uit, en de mensen die wel weten hoe je een film illegaal moet kopiëren, laten zich niet tegenhouden door iets als HDCP.
Is dat een eis of is dat waar fabrikanten zich achter verschuilen. Dit probleem heb je namelijk ook bij TV's m.b.t. Dolby Surround (AC3) passthrough. De meeste tv's sturen geen AC3 door vanaf HDMI bronnen, volgens mij vanwege hetzelfde verhaal als jij zegt. Echter, toch kan het met een Sony en LG TV weer wel.... vreemd, want die zouden zich dan ook aan die regels moeten houden.

Al met al vaag gedoe, en een extra toslink poort op de ATV zou ik prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@The Inquisitor
Van mij mag de toslink poort ook terugkomen, alleen de relevantie daarvan wordt met de tijd minder. Dus ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren.

Ik heb ook nog een oude Apple TV 2 met daarop Infuse 2. Op de toslink uitgang komt DD 5.1 en DTS 5.1. Dat kan en dat mag, deze standaarden zijn nog uit het mid jaren 90 DVD tijdperk. Toen kwam beeld over een SCART plug (analoog nog, als je mazzel had RGB, anders composiet) en audio (als het digitaal was) over coax of toslink. Er was geen HDMI.

Toen kwamen HDMI, de HD audioformaten en HDCP, en sindsdien staat toslink op de zwarte lijst voor HD geluid.

Mijn tv (antieke Samsung) stuurt DD 2.0 tot DD 5.1 uit over de toslink aansluiting als je dat via HDMI erin stopt. Alleen als je er DTS 5.1 of een HD audio formaat in stopt, dan komt er niks uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ikweethetbeter schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:32:
@The Inquisitor
Van mij mag de toslink poort ook terugkomen, alleen de relevantie daarvan wordt met de tijd minder. Dus ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren.
Daar ben ik helaas ook bang voor.
Mijn tv (antieke Samsung) stuurt DD 2.0 tot DD 5.1 uit over de toslink aansluiting als je dat via HDMI erin stopt. Alleen als je er DTS 5.1 of een HD audio formaat in stopt, dan komt er niks uit.
Ik heb Sonos dus ik heb toslink nodig. Gelukkig kon ik mijn Samsung hacken dat er AC3 uit de toslink komt via HDMI bronnen (Apple TV dus). DTS, en alle HD formaten worden keurig gemuxed naar AC3, dus ik ben blij. Maar als ik een nieuwe TV koop begint de ellende weer, dus als de ATV een optical zou hebben zou dat net makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@The Inquisitor
Volgens mij hoef je je tv niet te hacken om ervoor te zorgen dat er AC3 (DD 2.0-5.1) uit de toslink komt als je dat er via HDMI in stopt, volgens mij is dat standaard. DTS is dat niet, en dat heeft waarschijnlijk met de afdracht aan DTS te maken.

Je Apple TV kun je zo instellen dat alle audio maximaal DD 5.1 is of wordt geconverteerd naar maximaal DD 5.1. Dus volgens mij kun je je Sonos gewoon blijven gebruiken, ook al koop je een nieuwe tv. Je hebt dan alleen geen HD audio, maar ik heb dat wel, ik heb een goede audioinstallatie, en ik kan je vertellen dat het verschil tussen een goede DTS track en een DD TrueHD of DTS MA-HD track minimaal is. Het verschil tussen een slecht gemixte DTS MA-HD track en een goed gemixte DD 5.1 is veel groter, en in het voordeel van de goed gemixte track!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ikweethetbeter schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:58:
@The Inquisitor
Volgens mij hoef je je tv niet te hacken om ervoor te zorgen dat er AC3 (DD 2.0-5.1) uit de toslink komt als je dat er via HDMI in stopt, volgens mij is dat standaard. DTS is dat niet, en dat heeft waarschijnlijk met de afdracht aan DTS te maken.
Was het maar zo simpel, dat is helaas niet waar.
https://www.rtings.com/tv...urround-audio-passthrough

Er zijn maar beperkt aantal TV's die 5.1 passthrough doen van HDMI bronnen. Check maar eens het Sonos topic hier op Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:25

amphora

Websites & Fotografie

Sonos ondersteund toch airplay? Geen idee of dat lag veroorzaakt maar het is mogelijk om alle audio vanuit de Apple TV via Airplay naar ander apparaat te sturen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2024
Sinds de update naar iOS13 lijkt het of ik met de volumeknoppen op mijn iPhone niet meer het volume van de Apple TV4K (met tvOS13) kan verzetten.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertoBOZ schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:53:
Sinds de update naar iOS13 lijkt het of ik met de volumeknoppen op mijn iPhone niet meer het volume van de Apple TV4K (met tvOS13) kan verzetten.

Meer mensen last van?
Ik wist niet eens dat dat kon. Je bedoelt bv Netflix opstarten op de ATV en dan het volume hard/zachter zetten via de iPhone? Of bedoel je streamen via Airplay en dan het volume bedienen? Dat laatste heb ik wel recentelijk gedaan, maar dan met een Airport Express als Airplay speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
RobertoBOZ schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:53:

Meer mensen last van?
‘Last van’ is een foute benaming in deze.
Dat is een nieuwe ‘feature’ om accidental wake ups te voorkomen.
Alleen de home button en menu button doen tegenwoordig de TV wakker worden. En gelukkig maar, heb vaak zat op mijn TV remote gezeten en per ongeluk de TV wakker gemaakt.

Ik moet beter lezen 8)7

Alleen als je de TV app open hebt op je iPhone kan je de volume knoppen gebruiken om van een op de TV aangesloten Bluetooth speaker de volumes te wijzigen

[ Voor 13% gewijzigd door Tartarus op 25-10-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:25

amphora

Websites & Fotografie

Tartarus schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

‘Last van’ is een foute benaming in deze.
Dat is een nieuwe ‘feature’ om accidental wake ups te voorkomen.
Alleen de home button en menu button doen tegenwoordig de TV wakker worden. En gelukkig maar, heb vaak zat op mijn TV remote gezeten en per ongeluk de TV wakker gemaakt.
Totaal iets anders dan wat RobertoBOZ bedoelt ;-)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
amphora schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Ik zag t en heb al geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Laat RobertoBOZ nu eerst even reageren op wat hij precies bedoelt. :+ Het is nu een beetje vaag beschreven. Wordt er eerst iets opgestart vanaf de ATV? Of wordt de ATV als Airplay speaker ingezet?
Pagina: 1 ... 80 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.