Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:14
ikweethetbeter schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:45:
[...]Apparaten die op batterijen werken, worden meestal zonder batterijen geleverd.
Behalve de batterijen van een afstandsbediening die worden meegeleverd bij de 'Ziggo-boxjes', de ACRyan en Popcorns en de ATV's, want daarin wordt door de fabrikanten wel voorzien... ;) .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14:44

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ondanks je Nickname, jij je standpunt en ik de mijne.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!
@RicoK
Klopt.

@Donstil
Zeker, er is helemaal niks verkeerds aan om verschillende standpunten te hebben, die leveren vaak discussies op die soms interessant of leerzaam zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

ikweethetbeter schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:55:
@Donstil
Zeker, er is helemaal niks verkeerds aan om verschillende standpunten te hebben, die leveren vaak discussies op die soms interessant of leerzaam zijn.
Precies maar dat ontbreekt hier naar mijn mening.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:15
ikweethetbeter schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:55:
@RicoK
Klopt.

@Donstil
Zulke discussies kunnen inderdaad interessant zijn, maar je moet niet jouw ervaringen (met bv de hdmi kabels, “nog ergens een kabeltje liggen”) als maatstaf laten zijn. Mijn omgeving en familie hebben echt totaal geen enkel probleem met de door Ziggo (vroeger UPC) bijgeleverde hdmi kabel. Je vergelijk met batterijen gaat bij veel produkten helemaal mank. Bij veel kinderspeelgoed (duplo, lego) moet je inderdaad batterijen kopen. Maar bij mijn elektronica (ab voor marantz apparatuur, ziggo, huistelefoon, homekit devices, etc.) werden keurig AAA of AA batterijen geleverd. Destijds bij de ab van mijn ATV3 zat zelfs een platte batterij bij.

Ik zou zeggen probeer je ervaringen niet als waarheid te zien, maar deel het als jouw ervaring (“mijn ervaring is dat...”, etc.). Hierdoor komt het soms over dat je je naam wel een beetje eer aan doet. ;) Je bent overigens niet de enige hierin hoor. Bijvoorbeeld in het Next topic wuift de topic starter elke gemeld probleem mbt 4K weg als dat het geen probleem (bug) is met Next. Later maar een poll opgestart en dan verbaasd zijn dat de uitkomst is dat veel mensen wel problemen ervaren met 4K. Ik zou juist aanvullende vragen stellen en komen tot de oorzaak van het probleem (kabel, upscaling, merk/type tv, settings, etc, etc.).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:27

Grin

Ride si sapis.

Donstil schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:07:
[...]
Nou ja dan gaan we er van uit dat er een goedkope kabel bij gedaan zou worden en dat hoeft natuurlijk niet.
[...]
Nee dat ga ik(we?) niet.
Voor mij volstaat de kabel simpelweg bijna nooit. Duur, goedkoop, kort, lang, kleur, flexibiliteit, compatibiliteit, etc etc Dit zijn allemaal factoren die meespelen.
Ik begrijp jouw redenering dus niet, de relatie tussen: '199,- Euro betalen voor een mediaspeler' en 'het afwezig zijn van een HDMI-kabel'. Prima dat jij een meegeleverde HDMI-kabel verwacht. Het enige wat ik wil aangeven is dat ik dat niet verwacht en dat ik jouw redenatie/post niet volg.

Of een mediaspeler nu: 10,- of 100.000 Euro kost: ik zie geen relatie tussen de prijs van een mediaspeler en het meeleveren van een HDMI-kabel.
En uiteraard: N=1

* Grin out.

Grin wijzigde deze reactie 08-05-2019 18:18 (4%)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Over de Apple Tv 4K gesproken. Ik ben er wel blij mee dat deze eindelijk weer vlot is.

Mijn oude Apple Tv4 was namelijk behoorlijk langzaam geworden. Uit slaapstand komen duurde tegenwoordig ca 10 seconden en ook had ik veel lag in het menu.

Met de 4K is dat gelukkig verdwenen.
Grin schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:11:
Of een mediaspeler nu: 10,- of 100.000 Euro kost: ik zie geen relatie tussen de prijs van een mediaspeler en het meeleveren van een HDMI-kabel.
Oke. Staat genoteerd.

Donstil wijzigde deze reactie 08-05-2019 18:24 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:19:
Mijn oude Apple Tv4 was namelijk behoorlijk langzaam geworden. Uit slaapstand komen duurde tegenwoordig ca 10 seconden en ook had ik veel lag in het menu.
Had je er iets bijzonders mee gedaan?

Ik heb een 4 en die is snel, zoals altijd, zonder lag tussen apps of schermen.

Wel wordt m'n volgende Apple TV een 4K, want hardware h.265 ondersteuning is een groot pluspunt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Donstil schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:19:
Over de Apple Tv 4K gesproken. Ik ben er wel blij mee dat deze eindelijk weer vlot is.

Met de 4K is dat gelukkig verdwenen.

[...]

Oke. Staat genoteerd.
Indien je ook Homekit gebruikt dan heeft de 4k nog als voordeel dat de bluetooth range flink vergroot is. Moet je natuurlijk wel Bt homekit devices hebben... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

ikweethetbeter schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:32:
[...]

Had je er iets bijzonders mee gedaan?

Ik heb een 4 en die is snel, zoals altijd, zonder lag tussen apps of schermen.

Wel wordt m'n volgende Apple TV een 4K, want hardware h.265 ondersteuning is een groot pluspunt.
Kan je er “iets bijzonders mee doen”?

Hij draait gewoon op 12.2, en heb 5 Apps geïnstalleerd staan (Plex, YouTube, Netflix, NLziet en trailers).

Is een release Apple TV4 32 GB, geen idee of dat nog wat uitmaakt overigens. Zou hem eens kunnen restoren maar eigenlijk nooit echt de moeite genomen.
meesje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:37:
[...]

Indien je ook Homekit gebruikt dan heeft de 4k nog als voordeel dat de bluetooth range flink vergroot is. Moet je natuurlijk wel Bt homekit devices hebben... ;)
Ik deed hiervoor wel veel met HomeKit maar inmiddels niet meer, heb bijna 40 Hue apparaten thuis maar het managen daarvan ging in HomeKit moeizaam, schema’s en kleuren beperkt. Enz enz.

Ik gebruik HomeKit nu alleen nog voor wat slimme stopcontacten door het huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
hmm, ik zie bij iTunes nu dat een aantal films die voorheen 4K waren, nu opeens in HD worden aangeboden. Harry Potter delen 2 - 8 is daar een voorbeeld van. Iemand een idee hoe dit kan?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
TDB schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:58:
hmm, ik zie bij iTunes nu dat een aantal films die voorheen 4K waren, nu opeens in HD worden aangeboden. Harry Potter delen 2 - 8 is daar een voorbeeld van. Iemand een idee hoe dit kan?
Oei.... Net even op iPhone gekeken en inderdaad. Ik heb ooit deze bundel voor 20 euro gekocht. Deze films nooit gezien en vond dat geen geld voor acht 4K films. Ik verwacht dat dit een bug is en van tijdelijke aard.
Hetzelfde geldt voor The Dark Knight trilogie. The Maze Runner trilogie wel in 4K.

Als dit blijvend is, wil ik mijn geld terug.

meesje wijzigde deze reactie 14-05-2019 10:29 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 18:28
@ikweethetbeter Ik wil de Apple TV 4K kopen maar vraag me af of er bij het gebruik van Infuse 6 inderdaad geen verschil is te horen tussen DTS-HD en het gedecodeerde LPCM wat via Infuse uit de luidsprekers komt

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:07
marcellux schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:32:
@ikweethetbeter Ik wil de Apple TV 4K kopen maar vraag me af of er bij het gebruik van Infuse 6 inderdaad geen verschil is te horen tussen DTS-HD en het gedecodeerde LPCM wat via Infuse uit de luidsprekers komt
Je stelt bij de AppleTV audio in op Direct / PCM, dan komt het altijd ongecomprimeerd eruit en mag je versterker het afhandelen :)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl - Mikeredfields.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcellux
tcviper schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:07:
[...]

Je stelt bij de AppleTV audio in op Direct / PCM, dan komt het altijd ongecomprimeerd eruit en mag je versterker het afhandelen :)
ik heb begrepen dat bij Infuse de app DTS omzet naar LPCM (omdat Apple geen DTS ondersteuning heeft) en mijn vraag blijft dus of je een verschil hoort tussen het originele DTS en het gedecodeerde LPCM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:07
marcellux schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:12:
[...]

ik heb begrepen dat bij Infuse de app DTS omzet naar LPCM (omdat Apple geen DTS ondersteuning heeft) en mijn vraag blijft dus of je een verschil hoort tussen het originele DTS en het gedecodeerde LPCM
Denk dat je die vraag beter op Infuse forums kunt gooien, maar volgens mij is er 0 verschil.
FYI Ik gebruik ook Infuse, dagelijks :)

tcviper wijzigde deze reactie 14-05-2019 12:19 (4%)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl - Mikeredfields.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcellux
@ikweethetbeter gebruikt Infuse en daarom mijn vraag aan hem

marcellux schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:32:
Ik heb nooit een DTS-HD / LPCM vergelijking kunnen doen, want ik kan de bron niet in DTS-HD afspelen. Wat ik wel weet is de theorie. DD is redelijk zwaar gecomprimeerd, DTS minder, en DTS-HD nog minder (of lossless). Het converteren van DTS-HD in de versterker moet ongeveer een LPCM stream opleveren. In theorie zou je geen verschil moeten kunnen horen, omdat het gelijk is aan dat wat Infuse doet.

Kijk anders ook hier:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1315267

Feit: DTS-HD klinkt fantastisch.

Alleen Dolby Atmos en DTS:X zijn formaten die je in theorie niet straffeloos naar LPCM kunt overzetten. Maar of je dat hoort...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TDB
  • Nu online
meesje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:29:
[...]

Oei.... Net even op iPhone gekeken en inderdaad. Ik heb ooit deze bundel voor 20 euro gekocht. Deze films nooit gezien en vond dat geen geld voor acht 4K films. Ik verwacht dat dit een bug is en van tijdelijke aard.
Hetzelfde geldt voor The Dark Knight trilogie. The Maze Runner trilogie wel in 4K.

Als dit blijvend is, wil ik mijn geld terug.
Blijkt een bug te zijn bij Apple. Inmiddels zijn er alweer veel films weer 4K.
https://www.iculture.nl/n...n-hd-kwaliteit-apple-bug/

• RicoK
Gisteren al mijn devices voorzien van een nieuwe OS. Zo ook mijn ATV 4K, maar ook en dat verraste mij wel, mijn ATV3 uit 2012! Dat is een apparaat van 7 jaar oud!

• iPhoneSE
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:49
Donstil schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:10:
[...]
Ik rij een elektrische BMW dus ik ken de pijn :P
Ik dacht dat Smart van Mercedes was, of heb je dat koekblik ingeruild? :P

Ontopic: Ik gebruik de Apple TV(4) nog alleen als woninghub.
Netflix etc kijk ik gewoon met de ingebouwde smart functies van mijn Samsung QLED 75 inch tv, door de software update van Samsung heb ik nu gewoon AirPlay op mijn tv, top!
Als de tv over een paar jaar geen updates meer krijgt koop ik of een nieuwe of de Apple TV 5 :+

iPhoneSE wijzigde deze reactie 15-05-2019 17:31 (7%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

iPhoneSE schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:30:
[...]

Ik dacht dat Smart van Mercedes was, of heb je dat koekblik ingeruild? :P

Ontopic: Ik gebruik de Apple TV(4) nog alleen als woninghub.
Netflix etc kijk ik gewoon met de ingebouwde smart functies van mijn Samsung QLED 75 inch tv, door de software update van Samsung heb ik nu gewoon AirPlay op mijn tv, top!
Als de tv over een paar jaar geen updates meer krijgt koop ik of een nieuwe of de Apple TV 5 :+
Die heb ik al een tijdje niet meer inderdaad :)

• iPhoneSE
Donstil schreef op zondag 5 mei 2019 @ 23:23:
Ik kocht vandaag een nieuwe tv, dus stap de 4K wereld in (85” :9 ).
Vet! Wij hebben sinds 2 maanden een Samsung QLED 75 inch.
Bij Samsung zelf besteld, ze kwamen hem met 2 man ophangen, hij grapte dat een maatje groter ook nog wel gekund had haha.

Daar voor hadden we een QLED 65 inch, die hebben we slechts 5 maanden gehad, de hond van mijn vriendin had hem flink te grazen genomen :+

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

iPhoneSE schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:42:
[...]

Vet! Wij hebben sinds 2 maanden een Samsung QLED 75 inch.
Bij Samsung zelf besteld, ze kwamen hem met 2 man ophangen, hij grapte dat een maatje groter ook nog wel gekund had haha.

Daar voor hadden we een QLED 65 inch, die hebben we slechts 5 maanden gehad, de hond van mijn vriendin had hem flink te grazen genomen :+
Nice :) , ik heb sinds vorige week een 85” hangen.
Erg blij mee, eindelijk een echte bioscoop ervaring in de woonkamer :)

Fijn die grote maten.

• meesje
Donstil schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:09:
[...]

Nice :) , ik heb sinds vorige week een 85” hangen.
Erg blij mee, eindelijk een echte bioscoop ervaring in de woonkamer :)

Fijn die grote maten.
Met een kijkafstand van 1 meter? :+ Dan heb je zonnebrand nodig. ;)

meesje wijzigde deze reactie 15-05-2019 18:37 (4%)

• Zwerver
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Zwerver

CISSP certified

Hmm... we hebben hier een ATV 4K aan een Samsung UE40MU6400 hangen. Als we 4K Netflix contact bekijken, is de kwaliteit altijd maar zo-zo. Kijken we iTunes 4K content dan is het al beter, maar zwarte weergave is altijd maar matig. Dat geldt overigens ook voor NowTV (we wonen in het VK) als we GoT kijken, terwijl als we de app op de TV gebruiken het behoorlijk veel beter is. Aangezien beiden zowel via de kabel als via WiFi hetzelfde resultaat geven (dus de tv heeft betere kwaliteit dan de ATV), vraag ik me af waar dat aan kan liggen?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

meesje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:35:
[...]

Haha nou wel iets verder. Ik hanteer voor zulke zaken de THX standaard (ook voor mijn geluid setup, de hoogte van het scherm. Enz enz)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 13:41
@Zwerver de meeste tv’s hebben voor iedere input of bron hun eigen instellingen, kijk even of de instellingen op alle manieren hetzelfde zijn. (Contrast, helderheid, kleur e.d.)

• Rino
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 13:16
Zwerver schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:45:
Hmm... we hebben hier een ATV 4K aan een Samsung UE40MU6400 hangen. Als we 4K Netflix contact bekijken, is de kwaliteit altijd maar zo-zo. Kijken we iTunes 4K content dan is het al beter, maar zwarte weergave is altijd maar matig. Dat geldt overigens ook voor NowTV (we wonen in het VK) als we GoT kijken, terwijl als we de app op de TV gebruiken het behoorlijk veel beter is. Aangezien beiden zowel via de kabel als via WiFi hetzelfde resultaat geven (dus de tv heeft betere kwaliteit dan de ATV), vraag ik me af waar dat aan kan liggen?
Zoals eerder als eens door mij aangegeven:

Degene met die zwart /grijze “vlekken” op netflix moeten hier naar kijken:

https://support.apple.com/nl-nl/HT208288

Dat heeft al mn artifact problemen opgelost.

• Mr. Freeze
@Rino edit, wist niet dat die Samsung over HDR beschikte, dus wellicht een hele goede tip. Zelf heb ik standaard 4K sdr 50Hz geselecteerd voor non HDR materiaal, uiteraard met automatische aanpassing beeldsnelheid.

Mr. Freeze wijzigde deze reactie 16-05-2019 17:41 (103%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Iemand enig idee hoe ik de Apple tv 4K kan blokkeren met een toegangscode ?

Bedoel hetzelfde als met IOS of OSX.

Bij beperkingen heb ik al gekeken maar als ik alle apps geen toegang geeft dan mag die wel ATV apps opstarten en dat wil ik eigenlijk ook blokkeren.

Of dat iemand weet hoe ik apps kan verbergen.

Is dit mogelijk ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:34
londemanmp schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:39:
Iemand enig idee hoe ik de Apple tv 4K kan blokkeren met een toegangscode ?

Bedoel hetzelfde als met IOS of OSX.

Bij beperkingen heb ik al gekeken maar als ik alle apps geen toegang geeft dan mag die wel ATV apps opstarten en dat wil ik eigenlijk ook blokkeren.

Of dat iemand weet hoe ik apps kan verbergen.

Is dit mogelijk ?
http://bfy.tw/Njfv

:+

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iPhoneSE
meesje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:35:
[...]

Ik heb met mijn 75 inch een kijkafstand van 5,5 meter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
iPhoneSE schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:14:
Ik heb met mijn 75 inch een kijkafstand van 5,5 meter.
Wow, dat lijkt me wel héél erg ver......

Natuurlijk, een ieder moet dit voor hem-/haar zelf bepalen, maar is/was als een goede leidraad voor 4K UHD TV's niet de 'ideale' kijkafstand 1,2 tot 1,7 maal de beelddiagonaal?

Zie bijvoorbeeld: https://www.televisiewinkel.nl/pagina/kijkafstand-tv#

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:00

-SaveMe-

-klik-

Iemand enig idee hoever het staat met de Ziggo Go App voor Apple TV ?

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-09 15:17
-SaveMe- schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:01:
Iemand enig idee hoever het staat met de Ziggo Go App voor Apple TV ?
Oh die app waar al over werd gesproken als 'binnenkort' toen de eerste Apple TV 4 werd geïntroduceerd (half 2015)? Ha ha ha. Goeie grap van Ziggo. Volgens mij hebben ze daar nog helemaal niks mee gedaan.

Kan sowieso niet wachten tot de kabel hier open gaat of dat glas hier beschikbaar komt, dan ben ik vanaf de eerste minuut over naar een andere ISP.

Kan bij Ziggo ook geen abbo nemen zonder TV, anders had ik dat allang gedaan, en dan gewoon NLZIET erbij.

xoniq wijzigde deze reactie 21-05-2019 12:33 (10%)

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
xoniq schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:31:
[...]

Oh die app waar al over werd gesproken als 'binnenkort' toen de eerste Apple TV 4 werd geïntroduceerd (half 2015)? Ha ha ha. Goeie grap van Ziggo. Volgens mij hebben ze daar nog helemaal niks mee gedaan.

Kan sowieso niet wachten tot de kabel hier open gaat of dat glas hier beschikbaar komt, dan ben ik vanaf de eerste minuut over naar een andere ISP.

Kan bij Ziggo ook geen abbo nemen zonder TV, anders had ik dat allang gedaan, en dan gewoon NLZIET erbij.
Ik vind NLziet een vrij beperkt aanbod hebben. Geen Eurosport, Discovery, etc., maar ook geen Fox NL.
Daarnaast is de beeldkwaliteit niet top. Als je daar niet veel waarde aan hecht, dan is NLziet wel een aardig alternatief. Zelf hecht ik er wel waarde aan. En met de komst van Next is de beeldkwaliteit er flink op vooruit gegaan. Ook bij Replay TV en Movies&Series. Door Next heb ik trouwens een stuk minder behoefte aan de Go app voor de ATV. Next werkt echt superfijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
meesje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:49:
[...]

Ik vind NLziet een vrij beperkt aanbod hebben. Geen Eurosport, Discovery, etc., maar ook geen Fox NL.
Daarnaast is de beeldkwaliteit niet top. Als je daar niet veel waarde aan hecht, dan is NLziet wel een aardig alternatief. Zelf hecht ik er wel waarde aan. En met de komst van Next is de beeldkwaliteit er flink op vooruit gegaan. Ook bij Replay TV en Movies&Series. Door Next heb ik trouwens een stuk minder behoefte aan de Go app voor de ATV. Next werkt echt superfijn.
Als ik iets wil kijken, dan duurt een decoder te lang met opstarten in mijn opinie. De Apple TV staat altijd wel aan, of is in 2 tellen uit standby. Ik heb 4 maanden NLZIET op proef gehad, en is voor mij voldoende. Discovery keek ik vroeger altijd wel, maar sinds er tegenwoordig alleen maar scripted programma's op zijn ben ik daar ook wel klaar mee.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
xoniq schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:52:
[...]

Als ik iets wil kijken, dan duurt een decoder te lang met opstarten in mijn opinie. De Apple TV staat altijd wel aan, of is in 2 tellen uit standby. Ik heb 4 maanden NLZIET op proef gehad, en is voor mij voldoende. Discovery keek ik vroeger altijd wel, maar sinds er tegenwoordig alleen maar scripted programma's op zijn ben ik daar ook wel klaar mee.
Next is ook binnen 2 sec. opgestart. Je tv zal meer opstarttijd vragen. Verder is het natuurlijk erg persoonlijk of NLziet bij je past of niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wat is dat Next ? Ken ik niet ....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
-SaveMe- schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:46:
Ervan uitgaande dat je opmerking/vraag serieus bedoeld was: https://www.ziggo.nl/klan...iabox-next/specificaties/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
-SaveMe- schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:46:
Wat leesvoer: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
meesje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:26:
[...]

Next is ook binnen 2 sec. opgestart. Je tv zal meer opstarttijd vragen. Verder is het natuurlijk erg persoonlijk of NLziet bij je past of niet.
Kan ik niet over oordelen. Ik heb geen 'Next'. Zal Ziggo eens berichten, en eens kijken of dat ding sneller dan 2 seconden opstart/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15:31

amphora

Online creatie

De Next box van Ziggo is inderdaad leuk speelgoed, maar zodra er een fatsoenlijke Ziggo Go App voor Apple TV is stuur ik 'm weer terug. Ik kijk te weinig live TV en alleen maar weer een extra kastje. Twijfel nu zelfs. Heb aan alleen NPO Start eigenlijk ook al genoeg :)

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: maart 2018
  • Niet online

Dev0o

AC, ACC, PC2, DCS

amphora schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:23:
De Next box van Ziggo is inderdaad leuk speelgoed, maar zodra er een fatsoenlijke Ziggo Go App voor Apple TV is stuur ik 'm weer terug. Ik kijk te weinig live TV en alleen maar weer een extra kastje. Twijfel nu zelfs. Heb aan alleen NPO Start eigenlijk ook al genoeg :)
Hier zitten we al zo lang op te wachten dat ik bijna zou denken dat Liberty Global een deal met Apple gesloten heeft en het ziggo aanbod straks standaard in Apple TV zit...... we zullen het zien dit najaar als Apple z’n TV diensten gaat lanceren..

Magic [OW]. i7,GTX2070,8Gb,3x24",Rift-s,TM300,FanatecCSLelite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15:31

amphora

Online creatie

Dev0o schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:58:
[...]

Hier zitten we al zo lang op te wachten dat ik bijna zou denken dat Liberty Global een deal met Apple gesloten heeft en het ziggo aanbod straks standaard in Apple TV zit...... we zullen het zien dit najaar als Apple z’n TV diensten gaat lanceren..
Ik denk dat ze het gewoon helemaal niet willen aangezien het ze omzet gaat kosten omdat klanten zoals ik gaan downgraden omdat alleen de app voldoende is en ze dus geen extra boxen meer kunnen verhuren.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iPhoneSE
RicoK schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:58:
[...]

Wow, dat lijkt me wel héél erg ver......

Natuurlijk, een ieder moet dit voor hem-/haar zelf bepalen, maar is/was als een goede leidraad voor 4K UHD TV's niet de 'ideale' kijkafstand 1,2 tot 1,7 maal de beelddiagonaal?

Zie bijvoorbeeld: https://www.televisiewinkel.nl/pagina/kijkafstand-tv#
Grote woonkamer, 75 inch staat prachtig en is echt groot zat. Daarbij was de prijs bij release 4000,- 8)7
Op het verste punt van de bank (waar ik altijd zit met mijn vriendin) zitten we er 5,5 meter vanaf, dichterbij kan je ook nog zitten (grote hoekbank), daar zitten de kids meestal, dan zit je er op +/- 4 meter.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
meesje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:49:
Daarnaast is de beeldkwaliteit niet top. Als je daar niet veel waarde aan hecht, dan is NLziet wel een aardig alternatief. Zelf hecht ik er wel waarde aan. En met de komst van Next is de beeldkwaliteit er flink op vooruit gegaan. Ook bij Replay TV en Movies&Series.
Zelf heb ik nu ook een proefabonnement lopen sinds een paar weken. Het aanbod is voor mij voldoende, ik kijk zelden iets anders dan NPO, maar de kwaliteit staat mij toch tegen inderdaad. De interface is spartaans maar te overleven, maar zowel live TV als terug kijken is zeer wisselvallig qua kwaliteit.
Ik ben nogal gevoelig voor onscherpte en artefacts dus als dat te veel langs komt wissel ik toch weer naar de Ziggo box. Daarom staat bij mij nu ook een Next, daarmee is het kijkplezier van kijken via Ziggo weer terug.

Na de zomer schijnt NLziet wel verbeteringen te willen doorvoeren, maar dat zie ik dan wel weer. Voorlopig voldoet het voor mij nog niet aan de hedendaagse kwaliteitsnormen.
Door Next heb ik trouwens een stuk minder behoefte aan de Go app voor de ATV. Next werkt echt superfijn.
Dat is in mijn ogen ook de strategie, die Go App gaat er echt niet meer komen. Het duurt maar en duurt maar en ondertussen hebben ze gauw de Next gebracht als tegenhanger.
Als ze nu een goede app uitbrengen voor een platform wat concurreert met hun eigen mediabox dan wordt de drempel om je pakket te downgraden weer een stuk lager, dat is niet hun business model. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Zwerver

CISSP certified

Rino schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Zoals eerder als eens door mij aangegeven:

Degene met die zwart /grijze “vlekken” op netflix moeten hier naar kijken:

https://support.apple.com/nl-nl/HT208288

Dat heeft al mn artifact problemen opgelost.
Hele late reactie maar door verhuisperikelen er nu pas aan toegekomen om het om te zetten: jaaa!!! Dank je wel!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@meesje @Rivanov Ah, mediabox van Ziggo. Ik heb een internet Abo zonder mediabox, vandaar dat ik het niet kende. Ik kijk te weinig TV daarvoor.

Overigens is de kwaliteit van de streams in bijvoorbeeld de NPO Start app wel matig. Met Airplay van Ziggo Go app op mijn iPhone krijg ik gelukkig betere kwaliteit ... Maar dan kan ik weer niet terug kijken meestal.

Hoop toch dat er echt een Ziggo Go app voor de Apple TV verschijnt ...

• meesje
@Gonadan
offtopic:
Ik ervaar exact hetzelfde: het plezier in tv kijken is weer terug.
De redenen hiervoor zijn divers:
- de box is snel opgestart, de navigatie is snel
- het beeld ervaar ik als zeer scherp (op mijn Full HD scherm), scherper dan de Horizon/XL
- opnames zijn ook scherp, idem voor de content die ik tot nu toe heb gekeken via M&S
- op afstand (via iphone/ipad) een opname inplannen werkt ook probleemloos

Ik heb zelf nog geen noemenswaardige problemen ervaren. Ik heb nu zelfs een kijklijst aangemaakt voor M&S. ;) Ik heb ook maar een eenvoudige setup (full hd tv, Apple TV). De meeste problemen zitten in up/downscalen van het beeld en kleurweergave icm 4K televisies en als je gebruik maakt van surround receiver en/of soundbar.

Wat betreft de Ziggo Go app, nu met Next is de noodzaak inderdaad minder groot. Als ze nu bij Next ook voice control verder doorvoeren (bv naar Youtube en Netflix) dan zal ik mijn ATV waarschijnlijk zeer beperkt gaan gebruiken (vnl. als Homekit hub).

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:57

Rivanov

Apple freak

-SaveMe- schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:54:
@meesje @Rivanov Ah, mediabox van Ziggo. Ik heb een internet Abo zonder mediabox, vandaar dat ik het niet kende. Ik kijk te weinig TV daarvoor.

Overigens is de kwaliteit van de streams in bijvoorbeeld de NPO Start app wel matig. Met Airplay van Ziggo Go app op mijn iPhone krijg ik gelukkig betere kwaliteit ... Maar dan kan ik weer niet terug kijken meestal.

Hoop toch dat er echt een Ziggo Go app voor de Apple TV verschijnt ...
Die komt ook, want die wordt momenteel door een selecte groep getest meen ik me te herinneren. De vraag is wanneer de officiële launch gaat zijn.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• meesje
Rivanov schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:51:
[...]

Die komt ook, want die wordt momenteel door een selecte groep getest meen ik me te herinneren. De vraag is wanneer de officiële launch gaat zijn.
En welke functionaliteiten? Dezelfde als de app voor ipad? Of kaler? Om niet te veel te concurreren met hun eigen Next box?

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:23
meesje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:09:
[...]

En welke functionaliteiten? Dezelfde als de app voor ipad? Of kaler? Om niet te veel te concurreren met hun eigen Next box?
Dat weet niemand behalve de testpersonen, maar die hebben een zwijgplicht ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Scrtz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:13:
[...]

Dat weet niemand behalve de testpersonen, maar die hebben een zwijgplicht ;)
Inderdaad, die rot NDA’s... ;)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
meesje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:09:
Wat voor functionaliteiten vrees je dan voor dat er missen? Een gids met mogelijkheden als kijken, opnames plannen en replay lijkt mij toch het minimale.
Het enige wat ik dan kan bedenken is dan bijvoorbeeld het terugkijken van opnames en dergelijke.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• meesje
Gonadan schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:57:
[...]

Wat voor functionaliteiten vrees je dan voor dat er missen? Een gids met mogelijkheden als kijken, opnames plannen en replay lijkt mij toch het minimale.
Het enige wat ik dan kan bedenken is dan bijvoorbeeld het terugkijken van opnames en dergelijke.
Dat laatste inderdaad, maar we zullen het tzt wel zien. Wellicht is het wel een 1-op-1 kopie van de iOS app.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15-09 21:27
A Star Is Born (2018)' van Bradley Cooper
https://itunes.apple.com/...is-born-2018/id1437031362

Is nu € 4,99! Voor de liefhebber (of partner)!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:50

page404

Sanity not found

meesje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:06:
[...]

Dat laatste inderdaad, maar we zullen het tzt wel zien. Wellicht is het wel een 1-op-1 kopie van de iOS app.
Kreeg van de week een reactie van de ontwikkelaar op mijn negatieve review van de ziggo go app dat de Apple tv app er echt snel aan zit te komen. Ben echter bang dat er dezelfde beperkingen op zitten als op de ziggo go app.

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
page404 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:13:
[...]

Kreeg van de week een reactie van de ontwikkelaar op mijn negatieve review van de ziggo go app dat de Apple tv app er echt snel aan zit te komen. Ben echter bang dat er dezelfde beperkingen op zitten als op de ziggo go app.
Welke beperkingen kent de Ziggo Go app dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• page404

page404

Sanity not found

meesje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Welke beperkingen kent de Ziggo Go app dan?
Niet alle zenders beschikbaar op de app, niet alles terug mogen kijken via de app, sommige zenders, programma’s of replay programma’s niet mogen casten naar chromecast of Apple tv. De combinatie van die dingen maakt het een frustrerende exercitie om de app met chromecast of Apple tv te gebruiken en het werkt meer niet dan wel.

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
page404 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:28:
[...]

Niet alle zenders beschikbaar op de app, niet alles terug mogen kijken via de app, sommige zenders, programma’s of replay programma’s niet mogen casten naar chromecast of Apple tv. De combinatie van die dingen maakt het een frustrerende exercitie om de app met chromecast of Apple tv te gebruiken en het werkt meer niet dan wel.
Niet alle zenders, dat is me nooit opgevallen. Dat zal ik deze week eens kijken.
Niet kunnen casten/airplay-en van sommige content, is inderdaad een dingetje voor iOS. Mijn verwachting is dat deze beperking niet voor tvOS geldt (er hoeft niks gecast/airplayed worden). De tv gekoppeld aan je ATV moet je gewoon zien als het scherm van je tablet.
Verder maak ik gebruik van Next, de opnames worden in de cloud opgeslagen. Deze opnames kun je via iOS terug kijken. Ik verwacht dat dat ook kan via tvOS.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@meesje
Het niet kunnen casten van bepaalde (replay) content is geen technisch issue, maar een financieel besluit: als je replay op je tv wilt, dan moet je maar een Ziggo kastje kopen of huren. Dus wat mij betreft staat het niet kunnen casten in de iOS app gelijk aan het niet aanwezig zijn in de tvOS app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
ikweethetbeter schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:11:
@meesje
Het niet kunnen casten van bepaalde (replay) content is geen technisch issue, maar een financieel besluit: als je replay op je tv wilt, dan moet je maar een Ziggo kastje kopen of huren. Dus wat mij betreft staat het niet kunnen casten in de iOS app gelijk aan het niet aanwezig zijn in de tvOS app.
Ik wil alleen maar aangeven dat er een groot verschil zit tussen tvOS en iOS. De tweede is voor mobiel gebruik en de eerste bevindt zich vaak in woon- of slaapkamer. Ik kan me dus goed voorstellen dat Ziggo er anders mee om gaat. We zullen het straks wel zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@meesje
Dat klopt niet, iOS en tvOS lijken onder water heel veel op elkaar. Het verschil is dat iOS een 1 foot touch interface heeft en tvOS een 10 feet remote control interface.

Mensen kijken nog steeds het liefst tv op hun tv. Daarom laat Ziggo je alles doen met de iOS app als je op je iPad of iPhone kijkt, maar mag je heel veel niet meer als je op je favoriete scherm tv wilt kijken. Dan moet je betalen aan Ziggo middels een Horizon / Mediabox XL / Next kastje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
ikweethetbeter schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 00:01:
@meesje
Dat klopt niet, iOS en tvOS lijken onder water heel veel op elkaar. Het verschil is dat iOS een 1 foot touch interface heeft en tvOS een 10 feet remote control interface.

Mensen kijken nog steeds het liefst tv op hun tv. Daarom laat Ziggo je alles doen met de iOS app als je op je iPad of iPhone kijkt, maar mag je heel veel niet meer als je op je favoriete scherm tv wilt kijken. Dan moet je betalen aan Ziggo middels een Horizon / Mediabox XL / Next kastje.
Ik ben bekend dat tvOS en iOS heel dicht tegen elkaar aan zitten (o.a. met de gedachte dat iOS apps vrij eenvoudig geschikt gemaakt kunnen worden voor tvOS). Ziggo kan dan toch nog steeds een afweging maken van tvOS wel bepaalde functionaliteiten en iOS niet?
Je verdere onderbouwing is toch gebaseerd op een aanname? Hoe Ziggo er tegen aan kijkt, is bij ons tweakers (behalve die met een NDA ;)) niet bekend. We zullen het straks wel zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RigolleM
Wordt het niet stilletjes aan tijd voor een ATV Ziggo topic, zijn nu al 2 pagina's over de Ziggo app aan het discussiëren?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• meesje
Dan kunnen we ook wel een ATV NLziet topic starten. Moeten we straks voor elke app voor de ATV een apart topic starten.....? Als de app er daadwerkelijk is en het Apple TV topic stroomt dan vol met opmerkingen over deze app, dan lijkt het me inderdaad wel zinvol.

meesje wijzigde deze reactie 28-05-2019 08:05 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
@meesje
Nee, dat is geen aanname, dat is duidelijk zichtbaar. Waarom werkt AirPlay / Chrome Cast prima bij live tv kijken en niet bij Replay?

Ziggo wil de baas blijven op het grote scherm. Dat doe je met je (live) tv abonnement, en Replay met een kastje waar je Ziggo direct of indirect voor betaalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
ikweethetbeter schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:16:
@meesje
Nee, dat is geen aanname, dat is duidelijk zichtbaar. Waarom werkt AirPlay / Chrome Cast prima bij live tv kijken en niet bij Replay?

Ziggo wil de baas blijven op het grote scherm. Dat doe je met je (live) tv abonnement, en Replay met een kastje waar je Ziggo direct of indirect voor betaalt.
Zucht, ik bedoel met aanname dat je er vanuit gaat dat Ziggo in de app voor de ATV dezelfde beperkingen gaat inbouwen als in de iPad app. Een ATV wordt anders gebruikt dan een iPad. Dat kan toch voor Ziggo een afweging zijn om bepaalde functionaliteit wel op te nemen in de Go app voor de ATV? Nogmaals, dit kunnen alleen tweakers met een NDA 'bevestigen'. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• page404

page404

Sanity not found

meesje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:50:
[...]

Zucht, ik bedoel met aanname dat je er vanuit gaat dat Ziggo in de app voor de ATV dezelfde beperkingen gaat inbouwen als in de iPad app. Een ATV wordt anders gebruikt dan een iPad. Dat kan toch voor Ziggo een afweging zijn om bepaalde functionaliteit wel op te nemen in de Go app voor de ATV? Nogmaals, dit kunnen alleen tweakers met een NDA 'bevestigen'. ;)
Ik denk dat hier het verschil zit in de wens van de consument en het doel van Ziggo. Ik zou ook willen dat ze een fatsoenlijke full-fledged Ziggo app voor de Apple TV uitbrengen zonder al die restricties. Maar er spelen een heleboel andere belangen. De belangrijkste zijn de macht van de content providers die er in slagen allerlei beperkingen in het tonen van de content toe te voegen, en het verdienmodel van Ziggo wat je ook graag voor een kastje laat betalen en waarmee ze veel meer controle lijken te hebben over jou als gebruiker. De tijd dat Ziggo het wel best vond dat jij een willekeurige settop box (of 5 van die dingen) van marktplaats haalde en ze daar bijna onbeperkt CI+ kaartjes voor uitdeelden is ver achter ons. Ze willen hun apparaat (crappy Horizon box of de opvolger daarvan) met bijbehorende abonnementsgelden zodat ze nog steeds controle over jou tv kunnen houden en de content providers tevreden met volledige controle over wat wanner je hoe kijkt. Helaas :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
page404 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Ik denk dat hier het verschil zit in de wens van de consument en het doel van Ziggo. Ik zou ook willen dat ze een fatsoenlijke full-fledged Ziggo app voor de Apple TV uitbrengen zonder al die restricties. Maar er spelen een heleboel andere belangen. De belangrijkste zijn de macht van de content providers die er in slagen allerlei beperkingen in het tonen van de content toe te voegen, en het verdienmodel van Ziggo wat je ook graag voor een kastje laat betalen en waarmee ze veel meer controle lijken te hebben over jou als gebruiker. De tijd dat Ziggo het wel best vond dat jij een willekeurige settop box (of 5 van die dingen) van marktplaats haalde en ze daar bijna onbeperkt CI+ kaartjes voor uitdeelden is ver achter ons. Ze willen hun apparaat (crappy Horizon box of de opvolger daarvan) met bijbehorende abonnementsgelden zodat ze nog steeds controle over jou tv kunnen houden en de content providers tevreden met volledige controle over wat wanner je hoe kijkt. Helaas :(
Klopt, het verdienmodel is zo veel mogelijk verhuur van (Next) boxjes en Ziggo heeft inderdaad rekening te houden met de eisen van de content providers. Bij een commerciële zender als Veronica kun je bij Replay TV niet doorspoelen, maar bij Fox vaak wel. Dit was bijvoorbeeld het geval bij The Walking Dead. Maar ook weer niet alle uitzendingen bij Fox. Bij het laatste seizoen van The Simpsons kun je ook niet doorspoelen, maar bij een herhaling wel.
De makkelijkste "oplossing" is zo veel mogelijk op te nemen wat je wil zien. Mits je Next hebt, kun je opnames op al je devices terug kijken en ook naar Chromecast/Airplay sturen.

Hoe we er ook tegenaan kijken, het blijft een aanname om te denken dat je met de Ziggo Go app voor de ATV geen gebruik kunt maken van Replay TV. Deze kennis hebben alleen de testers (met NDA).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RigolleM
meesje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:57:
Dan kunnen we ook wel een ATV NLziet topic starten. Moeten we straks voor elke app voor de ATV een apart topic starten.....? Als de app er daadwerkelijk is en het Apple TV topic stroomt dan vol met opmerkingen over deze app, dan lijkt het me inderdaad wel zinvol.
Apple TV hardware topic vs Apple TV software topic zou geen slecht idee zijn, vind je niet? Je moet eens weten hoeveel Belgen Tweakers.net volgen, en hebben allemaal geen reet aan het Ziggo/NLziet verhaal, die hier al pagina's vol staat. Dan kan ik het Apple TV software topic gewoon links laten liggen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
RigolleM schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:05:
[...]

Apple TV hardware topic vs Apple TV software topic zou geen slecht idee zijn, vind je niet? Je moet eens weten hoeveel Belgen Tweakers.net volgen, en hebben allemaal geen reet aan het Ziggo/NLziet verhaal, die hier al pagina's vol staat. Dan kan ik het Apple TV software topic gewoon links laten liggen...
Jullie hebben toch Telenet? ;)
Ik zou zeggen bespreek het met de topic starter.

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13:03

Hoedje

Moderator Apple Talk
Een aantal reacties over de discussie van een subforum voor Apple TV zijn afgesplitst naar iOS Feedback.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TDB
  • Nu online
Deze week "First Man" in de aanbieding bij iTunes, nu € 4,99. 4K Dolby Vision, Dolby Atmos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-09 10:17
RigolleM schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:05:
[...]

Telenet laat je casten naar Apple TV :+

Then again, ik heb een business abonnement met eigen modem dus kan geen nieuwe digicorder.. |:(

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Nu online
Het is toch wel groots nieuws dat we straks een PS4 of X1 controller kunnen gebruiken met onze Apple TV.

Ik heb ooit de Nimbus gehad maar toen viel het gameaanbod nog ontzettend tegen.
Heel benieuwd naar deze ontwikkeling samen met Apple Arcade

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

Acties:
  • 0Henk 'm!

• symen89
  • Laatst online: 10:27
weet iemand of je nu twee airpods kan pairen met tvOS 13?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TDB
  • Nu online
symen89 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:26:
weet iemand of je nu twee airpods kan pairen met tvOS 13?
Yep, dat kan.
[edit] oh tvOS... iOS lig. tvOS weet ik niet zeker

TDB wijzigde deze reactie 04-06-2019 14:35 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Freeze
yorroy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:51:
Het is toch wel groots nieuws dat we straks een PS4 of X1 controller kunnen gebruiken met onze Apple TV.

Ik heb ooit de Nimbus gehad maar toen viel het gameaanbod nog ontzettend tegen.
Heel benieuwd naar deze ontwikkeling samen met Apple Arcade
Alleen de Xbox one S controller, niet de normale Xbox one want die heeft geen Bluetooth.

Wel jammer omdat ik die vorige al in huis heb ivm Nvidia shield.

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:57
Iemand enig idee hoe multi user support straks gaat werken? Op basis waarvan worden users aangemaakt? Moet je gebruik maken van iCloud family? Ik heb geprobeerd online te zoeken maar word nog niet veel wijzer.

omniscale.nl

• meesje
posttoast schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:11:
Iemand enig idee hoe multi user support straks gaat werken? Op basis waarvan worden users aangemaakt? Moet je gebruik maken van iCloud family? Ik heb geprobeerd online te zoeken maar word nog niet veel wijzer.
https://www.iculture.nl/t...ounts-gebruiken-wisselen/
Volgens mij hoeven ze niet te onder 1 Family te vallen.

meesje wijzigde deze reactie 13-06-2019 14:15 (6%)

• posttoast
Dank! Eigenlijk wel een beetje een karige oplossing dit. Dan zou je bijvoorbeeld per user een abonnement op Infuse Premium moeten hebben om die te kunnen gebruiken. Die App Store abbonementen kun je per slot van rekening niet delen binnen je family.

omniscale.nl

@posttoast

Dit is een oude tip, die al op tvOS 10 (ofzo) werkte. Straks (tvOS 13) moet het zo ongeveer werken als profielen in Netflix. Of zoals meerdere account op je Mac; apps installeer je met het account van een gebruiker, en alle gebruikers kunnen die apps gebruiken.

• posttoast
Ja, de apps. Maar ook in app purchases en subscriptions?

omniscale.nl

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-09 11:52
Vervelend audio probleem met mijn Apple tv 4k bij het bekijken van Netflix;

De Apple tv is verbonden met de tv via HDMI, waarna deze laatste alle audio via optical naar de receiver stuur. In principe luister ik dus altijd naar Dolby Digital 5.1. Ik heb in de Apple tv instellingen ook aangevinkt dat hij moet omvormen naar DD.

Nu wil dit bij bepaalde content via Netflix blijkbaar niet lukken, ik krijg dan soms slechts PCM stereo audio ondanks dat de content 5.1 ondersteunt. De ene serie doet het wel, de andere niet. Kijk ik Netflix via mijn Xbox one X (op exact dezelfde manier verbonden) krijg ik DD 5.1 op al de content waar dit met de Apple tv niet lukt.

Bij het bekijken van iTunes films via de Apple tv valt het probleem niet voor.

Iemand een idee waar ik nog kan zoeken? Of is het gewoon een slechte communicatie tussen Netflix en de Apple tv?

Gamertag: I Darks I

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden:
Na de vorige primeur in MrMC 3.8.0, met de ondersteuning van Atmos in EAC3 (DD+) formaat, heeft MrMC z'n eerste stapjes al gezet voor de volgende primeur, met de ondersteuning van Dolby Vision, welke dus in de komende Testflight 3.9.0, voor de TF deelnemers beschikbaar komt :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:02
Ik zou graag een ATV 4K in mijn camper willen gebruiken.
Alleen zit ik met het probleem dat je in de ATV nergens iets van lip-sync kan regelen 8)7

Mijn Setup die ik in de amper wil voorzien, zou er dan zo uitzien.

- ATV 4K
- Computermonitor
- Router met USB
- Harde schijf aangesloten op de USB van de router.
- Geluid via Bluetooth speaker

Moris wijzigde deze reactie 23-06-2019 13:16 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Freeze
Moris schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:20:
Ik zou graag een ATV 4K in mijn camper willen gebruiken.
Alleen zit ik met het probleem dat je in de ATV nergens iets van lip-sync kan regelen 8)7

Mijn Setup die ik in de amper wil voorzien, zou er dan zo uitzien.

- ATV 4K
- Computermonitor
- Router met USB
- Harde schijf aangesloten op de USB van de router.
En welke programma’s ervaar je lip sync issues? Netflix e.d.?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moris
Ik speel vanuit infuse de films af die op de externe schijf aan de router hangen.
Ook wanneer ik een gelijkaardige Setup hier thuis naboots, treedt er Lip-sync op.

- ATV 4K
- Computermonitor
- Nas
- Films streamen via Infuse gekoppeld aan de Nas
- Geluid via een Bluetooth speaker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Freeze
Moris schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:16:
Ik speel vanuit infuse de films af die op de externe schijf aan de router hangen.
Ook wanneer ik een gelijkaardige Setup hier thuis naboots, treedt er Lip-sync op.

- ATV 4K
- Computermonitor
- Nas
- Films streamen via Infuse gekoppeld aan de Nas
- Geluid via een Bluetooth speaker
Infuse heb ik zelf niet, maar mrmc heeft een instelling om lip sync corrigeren, misschien infuse ook wel. Heb je alle instellingen nagekeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moris
Zowel bij Infuse als op de ATV zelf is en geen optie om de lip-sync aan te passen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Freeze
Moris schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:14:
Zowel bij Infuse als op de ATV zelf is en geen optie om de lip-sync aan te passen
Sorry, nu kan ik het bij mrmc ook niet vinden op de atv, dus vergeet m'n opmerking maar. Heb ook nog een Shield en wellicht dat ik eea door elkaar haal ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Moris schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:20:
Mr. Freeze schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:09:
.. maar mrmc heeft een instelling om lip sync corrigeren
Voor het instellen van een "Audio Offset" in MrMC:
  1. Swipe naar beneden TIJDENS het afspelen van media
  2. Selecteer Settings
  3. Audio
  4. Audio Offset
  5. Offset instellen
  6. Set as default for all media
Met stap 6 leg je dus de instelling vast voor AL je af te spelen media ivm je bluetooth delay.

• Moris
@Montoya200x
Wauw, geweldig dat het probleem ivm lip-sync dankzij de app MrMc op de ATV 4K dan toch mogelijk is.

Op de ATV 4K thuis gebruik ik Infuse en betaal hiervoor jaarlijks een abonnement voor. Ik veronderstel dat dit bij MrMc voor offline gebruik in de camper hetzelfde werkt?

Aangezien de ATV 4K zelf geen USB-poort heeft om een externe disk aan te hangen, zit ik alleen nog met de vraag of iedere router met USB wel geschikt is om films in full-HD zonder bufferproblemen naar de ATV 4K te streamen?

• Montoya200x
  • Niet online
Moris schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:12:
Op de ATV 4K thuis gebruik ik Infuse en betaal hiervoor jaarlijks een abonnement voor. Ik veronderstel dat dit bij MrMc voor offline gebruik in de camper hetzelfde werkt?
MrMC voor de Apple TV is nu nog een levenslange éénmalige aanschaf :)
Moris schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:12:
Aangezien de ATV 4K zelf geen USB-poort heeft om een externe disk aan te hangen, zit ik alleen nog met de vraag of iedere router met USB wel geschikt is om films in full-HD zonder bufferproblemen naar de ATV 4K te streamen?
Test dit uit zou ik zeggen, met (oude) routers die al in je bezit zijn ;)

In MrMC kan je namelijk rechtstreeks met de Apple remote (alleen met ARIANA skin in MrMC), een Diagnostics Info scherm oproepen tijdens het afspelen van media, die je haarfijn laat zien of er frame drops of skips zijn.
  1. Swipe naar beneden tijdens afspelen van media
  2. Selecteer Settings
  3. Selecteer Codec Info
Herhaal stap 3, om het Diagnostics Info scherm weer te sluiten.

Trekt de usb verbinding op je router niet de overall bitrate van je afgespeelde media, dan kan je in eerste instantie, als je GEEN geld wilt uitgeven aan extra hardware, je media re-encoden naar HEVC zonder zichtbaar kwaliteits verlies, maar wel met HALVERING van benodigde doorvoer bandbreedte en opslagruimte. Ik ga op dat laatste hier NU niet op in, probeer eerst maar je setup met je bestaande apparatuur.

• Moris
Ik heb helaas hier in huis geen enkele router met een USB-poort als mediaserver.
Vandaar de vraag, want kan het helaas zelf niet testen.

De SSD die ik voor de camper gebruik zal al zeker niet de beperkende factor zijn.
Mocht ik een geschikte en betaalbare eenvoudige router met ingebouwde mediaserver USB vinden, dan kan ik de ATV 4K die helaas geen USB bezit, in de camper met MRMC offline gebruiken.

Moris wijzigde deze reactie 24-06-2019 15:32 (49%)

Pagina: 1 ... 76 ... 79 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Raspberry Pi 3

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True