Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dreirie
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-10 23:46
Voor de liefhebbers van James Bond filmen; Op nog een paar na zijn de meeste geüpgrade naar 4k. Nu nog wachten op een price drop/aantrekkelijke bundelprijs.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
dreirie schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:50:
Voor de liefhebbers van James Bond filmen; Op nog een paar na zijn de meeste geüpgrade naar 4k. Nu nog wachten op een price drop/aantrekkelijke bundelprijs.
Vooral dat laatste vind ik van belang bij ome James. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:40
dreirie schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:50:
Ik hoop ooit eens op een mega pack van alle 24 films voor een knappe prijs. Net als dat ik alles van Harry Potter heb voor 15 euro. Als ik dan eens de JB films kan krijgen in een bundel van 40 of 50 euro ofzo, dan ben ik er als eerste bij.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:34

Rivanov

Apple freak

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:50
Tot en met gisteren kreeg je nog 15% extra tegoed. Wel bijzonder, want de folder aanbieding van de AH loopt t/m 26 december.

• dreirie
xoniq schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:10:
[...]

Ik hoop ooit eens op een mega pack van alle 24 films voor een knappe prijs. Net als dat ik alles van Harry Potter heb voor 15 euro. Als ik dan eens de JB films kan krijgen in een bundel van 40 of 50 euro ofzo, dan ben ik er als eerste bij.
Dat hoop ik ook, heb ze wel op BR én dvd maar 4k voor een mooie aanbieding kan er zeker nog bij :)

Momenteel staan de 4 recentste id sale voor 6,99€/stuk, maar twijfel om ze te kopen, wetende dat er binnenkort misschien een mooie bundelprijs aankomt. Dan is 4x6,99€ weer weggesleten geld. :?

Edit: alle bond movies nu id sale voor 6,99€/stuk

dreirie wijzigde deze reactie 24-12-2018 10:46 (3%)

• dreirie
meesje schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:40:
[...]

Ik ben er nu ook heel alert op. Zo heb ik ooit de gok genomen met The Dark Knight trilogy. Deze zou op korte termijn op 4k disc gereleased worden en de verwachting dat deze dan ook in iTunes omgezet zou worden naar 4K. Dat is gelukkig wel gebeurd, maar kennelijk heb je daar geen garantie op.
Heb hetzelfde voor met Die Hard With A Vengeance. Is nu via andere uitgever in 4k en ik blijf met de HD versie zitten. Had die gekocht id hoop dat deze een upgrade zou krijgen |:(
Was maar 4€; dus first world problem, maar toch beetje tegenstrijdig met de mooie,belofte van Apple dat je gratis 4k upgrades ging krijgen.

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Nu online

amphora

Online creatie

Irritatie factortje: nieuwe interactive black mirror film op Netflix werkt niet op Apple tv. Maar wel op gare smart tv... 'Can't be displayed on this device'. Update niet goedgekeurd door Apple? iPhone app werkt wel...

amphora wijzigde deze reactie 28-12-2018 12:04 (5%)

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Thallyos
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:57
amphora schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:02:
Irritatie factortje: nieuwe interactive black mirror film op Netflix werkt niet op Apple tv. Maar wel op gare smart tv... 'Can't be displayed on this device'. Update niet goedgekeurd door Apple? iPhone app werkt wel...
Hier zit Apple voor niets tussen. Toevallig vanmorgen op Variety gelezen:
Engelbrecht’s interactive content team got a lot of help from across the company to build the tech for “Bandersnatch,” which also included tweaking the way Netflix streams content. “Fast-forward breaks in a nonlinear story,” she explained. Instead, Netflix began testing simplified playback controls with “Bandersnatch.”

Another tweak affects Netflix’s streaming itself: The service’s apps typically pre-cache some content to make for a smooth streaming experience even when a viewer’s internet connection temporarily slows down. For “Bandersnatch,” the app now has to pre-cache two possible paths — something that older versions of the Netflix app aren’t able to do.

That’s why the movie isn’t available on Netflix’s app for some older smart TVs. The company is also excluding “Bandersnatch” from playback on Google’s Chromecast and Apple TV for technical reasons, but Netflix vice president of product Todd Yellin didn’t seem to be too worried about leaving anyone behind. “Almost every single Netflix household has a device that can play ‘Bandersnatch,'” he said.
Het volledige artikel is hier te vinden.

• amphora
  • Nu online

amphora

Online creatie

'For technical reasons' is wel lekker vaag. Chromecast snap ik nog, dat is gewoon minder interactief. Maar waarom zou het op een Apple TV niet kunnen?

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile

• D!rk
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16-10 22:19
Kan iemand mij vertellen of ATV 4K i.c.m. Uitzending gemist ook ondertitelingen weergeeft? Op NPOstart.nl werkt dit wel bij de meeste uitzendingen, maar op ATV ben ik mij nog niet zeker van.

• Thallyos
amphora schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:55:
'For technical reasons' is wel lekker vaag. Chromecast snap ik nog, dat is gewoon minder interactief. Maar waarom zou het op een Apple TV niet kunnen?
Het is het eerste experiment met dit soort video. Misschien willen ze de reactie zien voor ze de effort doen die code op alle platformen werkend te krijgen? Het is een enorm datagedreven bedrijf, dus ze zullen er wel een zeer rationele reden voor hebben. (Ook al had ik het liever zelf ook anders gezien)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Voor zover ik weet staat het Netflix vrij om een nieuwe App aan te leveren voor het Apple TV OS. De ATV4 4K heeft er volgens mij qua resources méér dan genoeg capaciteit voor.

@D!rk Wat bedoel je precies met ondertiteling? De standaard ondertiteling of de ondertiteling welke je via "TeleTekst" onder een NL gesproken uitzending, zoals bijvoorbeeld het NOS Journaal, kunt zetten?

wimmel_1 wijzigde deze reactie 28-12-2018 18:54 (41%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• D!rk
@D!rk Wat bedoel je precies met ondertiteling? De standaard ondertiteling of de ondertiteling welke je via "TeleTekst" onder een NL gesproken uitzending, zoals bijvoorbeeld het NOS Journaal, kunt zetten?
Yep, ik bedoel T888. Ik ben zelf slechthorend, en zou het wel prettig vinden als de ondertiteling ook aan kan bij NL gesproken programma' s. Ik ben ook wel benieuwd of de ondertiteling nog aan te passen is qua lettertype, achtergrond etc., net als bij de Netflix app. Ik heb wel eens bij de Applestore hier naar gevraagd, maar daar kom ik helaas niet verder dan de demomodus :(

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

D!rk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:50:
[...]

Yep, ik bedoel T888. Ik ben zelf slechthorend, en zou het wel prettig vinden als de ondertiteling ook aan kan bij NL gesproken programma' s. Ik ben ook wel benieuwd of de ondertiteling nog aan te passen is qua lettertype, achtergrond etc., net als bij de Netflix app. Ik heb wel eens bij de Applestore hier naar gevraagd, maar daar kom ik helaas niet verder dan de demomodus :(
(y) (y) Ik hád al wel zo'n vermoeden. Momenteel ben ik helaas niet in staat om het even snel uit te proberen voor je maar misschien dat iemand anders hier er even tijd vrij voor wil maken?

Vrij specifieke "Use-Case" :9

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• D!rk
Vrij specifieke usercase ja, dat zal wel een uitdaging worden voor de Tweakers hier ;)

• breaq
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 18:13
D!rk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:02:
Kan iemand mij vertellen of ATV 4K i.c.m. Uitzending gemist ook ondertitelingen weergeeft? Op NPOstart.nl werkt dit wel bij de meeste uitzendingen, maar op ATV ben ik mij nog niet zeker van.
Even voor je gekeken. Die ondertitels zijn er bij terugkijken, bij de live uitzending staat geen ondertiteling vermeld bij de programma’s die ik even snel gecontroleerd heb. Bij NLZIET ziet ik helemaal geen ondertiteling. De stijl instellingen voor ondertiteling op de Apple TV hebben geen invloed op de ondertiteling die via NPO Start getoond wordt, maar is zo wel goed leesbaar, wit tegen een donker kader.

• xoniq
Vandaag even NLZIET geprobeerd. Kijk je een programma op SBS6, krijg je reclame. Druk ik aan rechterkant van touchpad: "Voor deze zender is het niet toegestaan om vooruit te spoelen".

Ik denk, flikker een eind heen, is abonnement. Ik blijven drukken op trackpad, kom ik er alsnog doorheen, melding blijft maar flikkeren, maar kon wel hele reclame blok van een paar minuten in enkele seconden weg drukken. Zit lekker in elkaar dus die app, in mijn voordeel :+.

(En nee, ik heb geen betaalde abbo, maar gisteren via een truc een nieuwe 'abbo' gestart met 4 maanden gratis :+)

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ligt niet aan de app. Laatst via Ziggo Replay TV een aflevering op SBS6 teruggekeken. Kon wel vooruitspoelen tijdens de normale uitzending, maar niet tijdens een reclameblok. Toen kreeg ik ook de melding dat ik niet kon spoelen.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• meesje
Wat betreft Ziggo Replay TV klopt het dat je de reclameblokken niet kunt doorspoelen, maar bij een betaald (ongeacht de hoeveelheid gratis maanden) NLziet abonnement zou je de melding niet verwachten. De app is dan inderdaad een beetje brak geprogrammeerd.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-10 19:50
Volgens mij wordt dat (reclame niet kunnen doorspoelen) juist bewust ingebouwd. Is ook de reden dat ze allemaal willen dat je met een STB kijkt want dan hebben zij de controle.

• meesje
@TonVH Dat je niet kunt doorspoelen voor vrijwel alle commerciële zenders (behalve fox), is inderdaad bewust ingebouwd. Echter bij NLziet zou ik dat niet verwachten, want op hun site staat "Grootste reclamevrije on demand aanbod". Ik zou dan helemaal geen reclame verwachten..

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:43
Bij NLZiet is het juist prettig dat zij de reclameblokken eruit knippen.
Meestal kijk ik op zaterdag The Voice terug van de dag ervoor, je kijkt dan alleen het programma en er is geen reclame voor of tijdens de uitzending. Helemaal bij een programma als The Voice scheelt je dat zo een half uur.

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Eerste succesvolle stap voor MrMC is al gezet voor non-streaming content voor Atmos op de Apple TV 4K: https://forum.mrmc.tv/vie...15&t=4172&start=70#p22075

Let op, dit is alleen voor E-AC-3+Atmos non-streaming content en nog niet beschikbaar in TF.

Montoya200x wijzigde deze reactie 04-01-2019 19:02 (19%)

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
voor de mensen (met een recent, goede, nieuwe Smart TV met ditto hard- en software erin) die de afgelopen tijd zich afvroegen wat nou nog echt het nut/toegevoegde waarde is van een Apple TV zal dit nieuwe partnership van Samsung en Apple hen niet echt over de streep gaan trekken tot aanschaf van een nieuwe Apple TV (4K). ;)
(1 van de weinige unique selling points zou nog de UI kunnen zijn, deze is op de ATV vaak stukken prettiger dan op menig Smart TV)

het Smart gedeelte in een Smart TV heeft afgelopen jaren toch echt wel een flinke sprong voorwaarts gemaakt, althans in de high end Smart TV's wereld.

https://9to5mac.com/2019/...-tv-shows-apps-airplay-2/

''Apple and Samsung today announced a partnership to put iTunes TV shows and movies onto Samsung Smart TVs from the spring. The iTunes video content will be exposed through a special app that sits alongside existing apps like Netflix, Hulu and YouTube''

En vanuit marketing perspectief alvast een stap naar de toekomstige eigen streaming's service van Apple, welke dus dan niet alleen op ATV's te gebruiken zal zijn = extra services revenue = $$$$$

Tevens toont dit ook weer aan dat Apple meer en meer een services/diensten (ipv de échte focus op hardware) bedrijf aan het worden is, zie Apple Music dat nu ook op Android devices mogelijk is.

Geert1976 wijzigde deze reactie 07-01-2019 05:07 (49%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

@Geert1976 Apple Music is al enkele jaren beschikbaar op Android. ;)

• Geert1976
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 7 januari 2019 @ 07:18:
@Geert1976 Apple Music is al enkele jaren beschikbaar op Android. ;)
Dan klopt mijn zin toch ook gewoon? ;)

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:59
Maar... gaat dit ook over AirPlay video? Dus van mijn iPhone, het beeld streamen naar een Samsung tv? Of alleen audio...

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

ChrisM schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:38:
Maar... gaat dit ook over AirPlay video? Dus van mijn iPhone, het beeld streamen naar een Samsung tv? Of alleen audio...
Dat is nog niet bekend.

• Geert1976
  • Niet online
ChrisM schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:38:
Als je goed het artikel leest waar ik naar link in mijn post van vannacht, staat het kraakhelder uitgelegd d:)b
En dus gewoon al bekend, ook al beweert @Rivanov iets anders ;)

Geert1976 wijzigde deze reactie 07-01-2019 09:08 (8%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Geert1976 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:07:
[...]

Als je goed het artikel leest waar ik naar link in mijn post van vannacht, staat het kraakhelder uitgelegd d:)b
En dus gewoon al bekend, ook al beweert @Rivanov iets anders ;)
Video wel. Maar Screen Mirroring staat niet expliciet vernoemd. ;)

@Geert1976
Apple brengt ongeveer elke 2 jaar een nieuwe Apple TV uit. Deze krijgt zeer lang ondersteuning, met de nieuwste versies van tvOS en software.

Samsung brengt jaarlijks tientallen verschillende modellen tv's uit, en deze krijgen nauwelijks ondersteuning.

Na 1-2 jaar is je Samsung smart tv al niet meer veilig, en na 3-5 jaar doen de apps het niet meer, terwijl het scherm met gemak 10 jaar mee gaat.

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17:24

Yucko

One clown to rule them all !

precies, leuk voor de mensen die een recent Samsung TV-model hebben maar ik zou er zelf (gezien de reputatie van Samsung met updates van hun smartTV platform) niet gerust op zijn.

Ik blijf wel lekker bij de ATV, die ik voor veel meer dingen gebruik dan het kijken van iTunes films alleen ;)

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• Thallyos
Ik zou hier in België al blij zijn als ze in België eens Siri ook beschikbaar maken op de ATV.

Hetzelfde met de tv app zelf die we in België niet hebben (in Nederland ook niet dacht ik?).

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

Thallyos schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:51:
Ik zou hier in België al blij zijn als ze in België eens Siri ook beschikbaar maken op de ATV.

Hetzelfde met de tv app zelf die we in België niet hebben (in Nederland ook niet dacht ik?).
Je kan hem gewoon op Brits of Amerikaans zetten en dan kun je Siri in het Engels gebruiken. Ik vermoed dat dat ook beter werkt dan een Nederlandse versie (als die er al is).

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

• xoniq
Jb! schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:10:
[...]

Je kan hem gewoon op Brits of Amerikaans zetten en dan kun je Siri in het Engels gebruiken. Ik vermoed dat dat ook beter werkt dan een Nederlandse versie (als die er al is).
Nederlandse Siri is er allang op de Apple TV. Gebruik het regelmatig met zaken als:
  • Zet woonkamerverlichting aan.
  • Toon mij actie films op Netflix uit 2018

• Thallyos
xoniq schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:57:
[...]

Nederlandse Siri is er allang op de Apple TV. Gebruik het regelmatig met zaken als:
Dit werkt in Nederland maar niet in België. Om zulke zaken te doen moet ik ook een app store account voor de U.S. store (of Nederlandse store) gebruiken. Maar dan werkt mijn Infuse pro abonnement niet meer. Helaas...

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

[...]

Ik gebruik zelf de Engelse, vooral om zoekopdrachten te doen op bijvoorbeeld Youtube. Werkt vrij goed, eerst waren er nog wat problemen met namen (bijvoorbeeld Colbert werd coal bear of cole bear) maar dat werkt nu wel beter.

Enige probleem wat er nu nog wel eens is is dat hij zegt dat je Youtube nog moet installeren (terwijl die gewoon geïnstalleerd is). Mocht iemand daar nog een fix voor hebben dan hoor ik het graag. Het werkt in ieder geval een stuk beter dan handmatig met de afstandsbediening een zoekopdracht doen.

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

• johoo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:23
Ik heb de volgende opstelling.

Apple TV 4k op een Denon X2500h receiver aangesloten met HDMI op de mediaplayer in.

Op HDMI out 1 zit een Sony LCD TV.
Op HDMI out 2 zit een Sony HW65 projector.

Wanneer ik via netflix een film wil kijken start ik netflix op, projector gaat aan en als ik beeld heb gaat de tv via de afstandbediening uit.

Als ik in Netlfix een film opstart kan ik gewoon kijken via de projector. Wanneer ik terug wil naar het Netflix menu, via de menu knop op de Apple AB, dan klikt meteen de TV weer aan.

Dat wil ik dus niet.

Hoe krijg ik dat opgelost? Maar eigenlijk ook wel zo, dat wanneer ik willekeurig mijn ATV opstart de reciver wel automatisch aangaat en ook de TV.

Dell XPS 17 3D --- Synology 415+ --- Apple TV 4K

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Dat is CEC en kun je uitschakelen in de Instellingen. Maar dan werkt je laatste wens ook niet meer. Het is alles of niets. ;)

Ik adviseer je om een Logitech Harmony te nemen.

• xoniq
Rivanov schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:16:
Dat is CEC en kun je uitschakelen in de Instellingen. Maar dan werkt je laatste wens ook niet meer. Het is alles of niets. ;)

CEC is soms een noodzakelijk kwaad. Ik bedien mijn receiver qua volume met de +/- knoppen, maar als ik bijv. via de PS4 speel, moet ik persé de receiver afstandsbediening pakken voor volume, anders springt de Apple TV ervoor. Daarvoor zet ik CEC niet uit, het feit dat ik met 1 druk op de Apple TV remote de Apple TV en alles aan laat springen, is toch wel weer fijn.

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 20:31
Gebruik de Apple TV bijna elke dag, maar wat ik jammer vind is het volgende. Wanneer ik muziek (spotify bijvoorbeeld) stream naar de Apple TV, dan is de geluidskwaliteit niet lekker en kraakt de bas. Ook lijken video's bij bijvoorbeeld Netflix achtergrondgeluiden harder te klinken dan de stemgeluiden van de personages. Dit merk ik op meerdere geluidssetjes, alsook de hoofdtelefoon. Is hier toevallig een easy fix voor of moet ik dit gewoon for granted nemen?

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:53
Alexknl schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:41:
Gebruik de Apple TV bijna elke dag, maar wat ik jammer vind is het volgende. Wanneer ik muziek (spotify bijvoorbeeld) stream naar de Apple TV, dan is de geluidskwaliteit niet lekker en kraakt de bas. Ook lijken video's bij bijvoorbeeld Netflix achtergrondgeluiden harder te klinken dan de stemgeluiden van de personages. Dit merk ik op meerdere geluidssetjes, alsook de hoofdtelefoon. Is hier toevallig een easy fix voor of moet ik dit gewoon for granted nemen?
Dat ligt aan netflix zelf, kijk laatste tijd vooral via de smart tv omdat die 4K is en mijn apple tv 4 nog niet en in verhouding zijn stemmen bijzonder zacht, zeker met mijn logitech 2.1 set erachter klinkt ineens alle muziek niet proportioneel hard.

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Alexknl schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:41:
Easy fix in de settings van de ATV.

Https://www.cultofmac.com...on-your-new-apple-tv/amp/

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 20:31
Scrtz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:09:
[...]

Dat ligt aan netflix zelf, kijk laatste tijd vooral via de smart tv omdat die 4K is en mijn apple tv 4 nog niet en in verhouding zijn stemmen bijzonder zacht, zeker met mijn logitech 2.1 set erachter klinkt ineens alle muziek niet proportioneel hard.
Was niet alleen bij Netflix, toch bedankt.
Dit heeft geholpen! Thanks :)

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21-10 10:04
De Sky game van bij presentatie van se Apple 4K lijkt nu eindelijk naar Nederland te komen.
Ook lijken ze er nerderlandse taal en teksten in te verwerken.

Maar alleen zo ver ik kan testen allen op iPhone en niet op de Apple TV.

https://tweakers.net/ext/f/6H7ZjLGUgT14JQM7iFViAvKR/thumb.png

xbeam wijzigde deze reactie 12-01-2019 10:15 (68%)

• xbeam
[...]

Wat nog beter werkt, hey Siri (Apple watch/ telefoon ) zet muziek op de thuisbioscoop (de naam van je Apple tv) de Apple tv schakelt dan zelf de versterker aan en zet en mix van van favoriete muziek op. Apple watch commiceert terug dat mij hij mij favo plylist/radio heeft op gezet.

• Thallyos
xbeam schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:13:
[...]

Wat nog beter werkt, hey Siri (Apple watch/ telefoon ) zet muziek op de thuisbioscoop (de naam van je Apple tv) de Apple tv schakelt dan zelf de versterker aan en zet en mix van van favoriete muziek op. Apple watch commiceert terug dat mij hij mij favo plylist/radio heeft op gezet.
Gaat in dat scenario je televisie ook niet aan?

Ik twijfel nog altijd of ik CEC wel of niet aan wil laten of als ik toch eerder de boel via Harmony ga regelen zoals ik voor de aTV deed.

• Bozzel1987
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17-10 15:10
Even een vraag. Ik heb van een oud tante een Apple TV gekregen (ik weet niet zeker welke generatie, ik vermoed 2 of 3). Deze had zij weer van iemand anders gekregen maar ze was de afstandsbediening kwijt geraakt dus deed er niets meer mee (sterker nog ik vermoed dat ze deze zelf nooit heeft gebruikt). Ik kan echter weinig met dit apparaat (ik kan alleen via airplay Youtube etc hier naar toe streamen) zonder de remote.

Ik weet dat er een remote app is, maar om deze te koppelen moeten ik een pincode gebruiken en dat kan weer alleen als ik een remote app. Als ik de Apple tv met een micro usb koppel aan mijn PC doet Itunes hier niets mee.

Ik zit dus in feite met een tweedehands Apple TV die gekoppeld is aan een andere Apple ID (ik neem aan dat dit ook zo is met Apple TV?) zonder de remote dus ik kan deze niet gebruiken? Heeft iemand tips hoe ik deze kan benaderen? Op deze manier is het niet meer dan een ChromeCast..

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:20
Bozzel1987 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:38:
Even een vraag. Ik heb van een oud tante een Apple TV gekregen (ik weet niet zeker welke generatie, ik vermoed 2 of 3). Deze had zij weer van iemand anders gekregen maar ze was de afstandsbediening kwijt geraakt dus deed er niets meer mee (sterker nog ik vermoed dat ze deze zelf nooit heeft gebruikt). Ik kan echter weinig met dit apparaat (ik kan alleen via airplay Youtube etc hier naar toe streamen) zonder de remote.

Ik weet dat er een remote app is, maar om deze te koppelen moeten ik een pincode gebruiken en dat kan weer alleen als ik een remote app. Als ik de Apple tv met een micro usb koppel aan mijn PC doet Itunes hier niets mee.

Ik zit dus in feite met een tweedehands Apple TV die gekoppeld is aan een andere Apple ID (ik neem aan dat dit ook zo is met Apple TV?) zonder de remote dus ik kan deze niet gebruiken? Heeft iemand tips hoe ik deze kan benaderen? Op deze manier is het niet meer dan een ChromeCast..
Je kunt toch gewoon een nieuwe afstandsbediening kopen?
https://www.apple.com/nl/shop/product/MM4T2ZM/A/apple-remote

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone 11 Pro Max Silver 256GB - Apple Watch Series 5 Hermès

• Wouter36
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:09
Bozzel1987 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:38:
Als ik de Apple tv met een micro usb koppel aan mijn PC doet Itunes hier niets mee.
Andere kabel gebruiken? Micro USB is sowieso generatie 3 of lager.

Hdmi eruit.
Gen 2 geen stroomkabel aansluiten, Gen 3 wel

Wouter36 wijzigde deze reactie 13-01-2019 16:21 (13%)

• meesje
@Bozzel1987 Je kunt ook overwegen op MP te kijken. Ik zie al prijzen van 10 euro voorbij komen.

• Bozzel1987
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17-10 15:10
Werk zo’n afstandsbediening altijd? Moet ik die niet eerst koppelen op de een of andere manier?

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Bozzel1987 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:54:
Werk zo’n afstandsbediening altijd? Moet ik die niet eerst koppelen op de een of andere manier?
Als het goed is werkt hij altijd. Ik heb nog een aluminium remote liggen. Tegen verzendkosten wil ik die wel naar je sturen. Mits het niet is voor doorverkoop ;) PM maar als je interesse hebt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 17:30

Domino

30 Watts and overheating...

Bozzel1987 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:54:
Hier werken ze kriskras door elkaar. Heb verschillende atv3 door het huis staan. Ze hoeven niet gekoppeld te worden.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• johoo
Rivanov schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:16:

Thanks, ik was er al bang voor dat een harmony de enige oplossing zou zijn.

Toch jammer dat de menu knop op de ATV afstandsbediening meteen de CEC activeert.

amphora schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:02:
Ik vind dit ook zo irritant. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er een beperking is die er op iPhone niet is. Ik heb gister geprobeerd om de film te kijken met airplay: wat een hel! Ik heb de intro/instructie 4x gekeken en daarna ben ik maar gestopt. iPhone die (logisch) gaat slapen. Storingen bij unlocken, geen keuze knoppen om op tijd een keuze te maken of hij begint doodleuk op nieuw 8)7 |:(

Over NLziet trouwens. Af en toe denk ik wel eens dat ik de enige ben met problemen. Het beperkt zich tot streams van de NPO. Een selectie van errors die ik heb:
- geluid valt enkele (tientallen) seconden weg
- veel slechte kwaliteit stukjes, terwijl mijn verbinding echt prima is.
- vroeger regelmatiger dan nu: flashbacks, dat ie ineens 1 minuut terug in tijd gaat.
De problemen zijn er volgens mij vooral met live tv of live tv vertraagd (met begin gemist) en dan de programma wissel.
Herkennen jullie dit?

• amphora
  • Nu online

amphora

Online creatie

iAmRenzo schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:10:
[...]
Ik vind dit ook zo irritant. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er een beperking is die er op iPhone niet is. Ik heb gister geprobeerd om de film te kijken met airplay: wat een hel! Ik heb de intro/instructie 4x gekeken en daarna ben ik maar gestopt. iPhone die (logisch) gaat slapen. Storingen bij unlocken, geen keuze knoppen om op tijd een keuze te maken of hij begint doodleuk op nieuw 8)7 |:(
Ik denk zelf dat het te maken heeft met de video player die ze gebruiken. Op de Apple TV gebruiken ze de standaard afspeel interface die je in heel veel apps terug ziet. Die is niet interactief te maken denk ik. De Netflix iPhone app gebruikt een eigen afspeel interface en dan kan het wel. Youtube op de Apple TV gebruikt wel een eigen afspeel interface en daardoor kunnen ze die klikbare regio's implementeren maar die interface zorgde bij de lancering nogal voor wat kritiek. Kan me voorstellen dat het maken van een eigen video interface een dingetje is voor developers en dat daarom Netflix het (nog) niet doet op de Apple TV.

NLZiet heb ik overigens na een maandje weer de deur uit gedaan, NPO voldoet voor mij prima.

amphora wijzigde deze reactie 14-01-2019 17:15 (3%)

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
iAmRenzo schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:10:
Over NLziet trouwens. Af en toe denk ik wel eens dat ik de enige ben met problemen. Het beperkt zich tot streams van de NPO. Een selectie van errors die ik heb:
- geluid valt enkele (tientallen) seconden weg
- veel slechte kwaliteit stukjes, terwijl mijn verbinding echt prima is.
- vroeger regelmatiger dan nu: flashbacks, dat ie ineens 1 minuut terug in tijd gaat.
De problemen zijn er volgens mij vooral met live tv of live tv vertraagd (met begin gemist) en dan de programma wissel.
Herkennen jullie dit?
Herkenbaar, met name met vertraagd terugkijken. Met live tv eigenlijk niet. Voor de zekerheid, ik kijk altijd op mn gemak op een later moment terug :).
amphora schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:12:
Ik denk zelf dat het te maken heeft met de video player die ze gebruiken. Op de Apple TV gebruiken ze de standaard afspeel interface die je in heel veel apps terug ziet. Die is niet interactief te maken denk ik. De Netflix iPhone app gebruikt een eigen afspeel interface en dan kan het wel. Youtube op de Apple TV gebruikt wel een eigen afspeel interface en daardoor kunnen ze die klikbare regio's implementeren maar die interface zorgde bij de lancering nogal voor wat kritiek. Kan me voorstellen dat het maken van een eigen video interface een dingetje is voor developers en dat daarom Netflix het (nog) niet doet op de Apple TV.

NLZiet heb ik overigens na een maandje weer de deur uit gedaan, NPO voldoet voor mij prima.
Ja, ik denk er ook sterk over na. Al zeggen ze dat ze de boel voor de jaarwisseling hebben gefixt.
Nadeel van npo: geen begin gemist én pas laat terugkijken.

• Coldbullet
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 08:39

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik heb hier ook nl ziet een maandje uitgeprobeerd. Maar had er last van het lijkt wel bufferproblemen met live tv. Hellaas.. had graag de kabel de deur uit gedaan..

• Montoya200x
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden:
DD+/Atmos ondersteuning is nu ingebakken in de TestFlight versie van MrMC 3.8.0 :)

• Rokz
  • Laatst online: 12-10 15:01
Mijn beeld is erg blokkerig, bij apps zoals Netflix, NPO etc. En dit vooral in de zwarte vlakken alsof t niet helemaal klopt. Met de films van apple heb ik hier geen last van.. iemand die me erbij kan helpen ?

Hoe t aangesloten is:

Apple tv -> audioquest pearl hdmi kabel -> receiver onkyo 575e (met 4K output) -> audioquest pearl hdmi kabel -> Sony xf9005 55 inch tv

Rokz wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:30 (28%)

Rokz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:11:
Mijn beeld is erg blokkerig, bij apps zoals Netflix, NPO etc. En dit vooral in de zwarte vlakken alsof t niet helemaal klopt. Met de films van apple heb ik hier geen last van.. iemand die me erbij kan helpen ?

Hoe t aangesloten is:

Apple tv -> audioquest pearl hdmi kabel -> receiver onkyo 575e (met 4K output) -> audioquest pearl hdmi kabel -> Sony xf9005 55 inch tv
Apple TV 4 of 4K?
Met of zonder HDR?
Met 2K of 4K bronmateriaal?
Vaste frequentie of afhankelijk van de bron?
Heb je ook problemen met andere bronnen?
Heb je al eens andere HDMI kabels geprobeerd?

• meesje
ikweethetbeter schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:39:
[...]

Apple TV 4 of 4K?
Met of zonder HDR?
@Rokz Nog een toevoeging aan bovenstaande lijst: doet het probleem zich ook voor als je de atv direct aansluit op de tv?

• Rokz
ikweethetbeter schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:39:
[...]

Apple TV 4 of 4K?
Met of zonder HDR?
ATv 4K
Met hdr maar dit moet me receiver dan ook ondersteunen toch ?
Eigenlijk alle apps behalve de iTunes store zelf tot zover. (Netflix, NPO etc en ze doen t allemaal continu)
Nee Echt alleen de atv
Yes, heeft niet mogen baten.

Op de vraag rechtstreeks naar de tv, een hele goeie ga dit gelijk morgen even uittesten!

Reageerde later ivm werk altijd savonds 😊

Alvast bedankt voor se reacties!

Gaat om 4K films maar ook om 1080p films/video’s!

Rokz wijzigde deze reactie 16-01-2019 23:59 (3%)
Reden: Aanvulling

• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-10 22:43
Rokz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:57:
[...]

ATv 4K
Met hdr maar dit moet me receiver dan ook ondersteunen toch ?
Ik volg deze ook met belangstelling. Hier een Atv non-4k. Merk duidelijk slecht beeld met Netflix. Netflix goedkoopste abo (non-4k, 1 scherm). Op alle tv's / devices prima beeld, behalve op deze atv.

iTunes movies prima beeld. Apple tv op volledig andere tv, andere hdmi-kabel etc aangesloten: zelfde probleem. (Ik koppel dan letterlijk de atv af, sleep hem naar boven en koppel hem daar aan.

Dacht dat het aan mij lag, maar kennelijk hebben meer mensen er last van.

ATV al gereset, opnieuw geïnstalleerd, niets werkt |:(

• johoo
Het 1 scherm abo is toch ook geen HD? Dus automatisch slechter beeld.

• Rokz
Zonnetje83 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Ik volg deze ook met belangstelling. Hier een Atv non-4k. Merk duidelijk slecht beeld met Netflix. Netflix goedkoopste abo (non-4k, 1 scherm). Op alle tv's / devices prima beeld, behalve op deze atv.

iTunes movies prima beeld. Apple tv op volledig andere tv, andere hdmi-kabel etc aangesloten: zelfde probleem. (Ik koppel dan letterlijk de atv af, sleep hem naar boven en koppel hem daar aan.

Dacht dat het aan mij lag, maar kennelijk hebben meer mensen er last van.

ATV al gereset, opnieuw geïnstalleerd, niets werkt |:(
Ook geprobeerd op andere tv, heeft helaas niet geholpen....

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
NLZiet heeft bij mij op de Apple TV 4K regiobeperkingen (lees: VPN nodig), echter op de iPhone totaal niet.
Helaas is er niet meer gereageerd door ze op mijn mail betreffend dit probleem.

• ewf2003
  • Registratie: april 2003
Montoya200x schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:41:
Voor de geïnteresseerden:
DD+/Atmos ondersteuning is nu ingebakken in de TestFlight versie van MrMC 3.8.0 :)
Nu Infuse nog :)

• JustSys
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-10 12:52
Netflix wilt aanmelden op een ATV4? Heeft iemand dit ook voor? Na het ingeven van e-mail en password komt deze terug in een loop en vraagt Netflix om opnieuw aan te melden.

Op de iPhone/iPad zijn er geen issues

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:06
JustSys schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:01:
Netflix wilt aanmelden op een ATV4? Heeft iemand dit ook voor? Na het ingeven van e-mail en password komt deze terug in een loop en vraagt Netflix om opnieuw aan te melden.
Neen, werkt feilloos op ATV4K!

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Montoya200x
  • Niet online
johoo schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:43:
Het 1 scherm abo is toch ook geen HD? Dus automatisch slechter beeld.
@Rokz , ook een 1 scherm Netflix abbo ?
Zo niet, dan kan je ook even de instelingen bekijken in je Netflix account in een webbrowser bij:
> "Instellingen voor afspelen"

Deze instelling bepaalt namelijk ook je streaming bandbreedte dat Netflix naar je toe stuurt, dus daarmee ook de kwaliteit.
Juich niet te vroeg, TrueHD/Atmos heeft misschien nog een lange weg te gaan op de AppleTV 4K voor local content, maar met DD+/Atmos kunnen we alvast proeven van de releases die gebaseerd zijn op de rips van streaming content.

Edit: toegevoegd DD+/Atmos reactie

Montoya200x wijzigde deze reactie 17-01-2019 18:25 (30%)

• xbeam
Thallyos schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:50:
[...]

Gaat in dat scenario je televisie ook niet aan?

Ik twijfel nog altijd of ik CEC wel of niet aan wil laten of als ik toch eerder de boel via Harmony ga regelen zoals ik voor de aTV deed.
Nee ik heb vaker Aleen Muziek op staan dan de tv aan

• breaq
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 18:13
MaZo schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:01:
NLZiet heeft bij mij op de Apple TV 4K regiobeperkingen (lees: VPN nodig), echter op de iPhone totaal niet.
Helaas is er niet meer gereageerd door ze op mijn mail betreffend dit probleem.
VPN nodig, maar bij alle zenders? Met NLZIET 1.7 werken de Talpa zenders bij mij niet op Apple TV, de rest wel. Als ik de vorige versie 1.6 gebruik werkt het wel (zonder VPN). Ik heb dit aangekaart bij NLZIET en ze zijn er mee bezig:
We kunnen je informeren dat we jouw reactie in behandeling hebben. Dit wordt momenteel uitgezocht door onze collega’s. Zodra we met een reactie kunnen komen, zullen we je hiervan op de hoogte stellen.
In een eerder bericht van NLZIET werd mij verteld dat ze ook bezig zijn om de Apple TV app geheel opnieuw te maken.

Hierbij een update (18/1): ik krijg zojuist een mail van de support van NLZIET. Prima support overigens, ze zitten er kort op.
Hi breaq,

Hierbij kom ik terug op je bericht. De kanalen van KIJK mogen niet langer aangeboden worden buiten Nederland op devices voor groot scherm, zoals Apple tv of smart tv. Je mag de zenders in heel de EU kijken, maar alleen op een draagbaar device. Je kan wel streamen vanaf je smartphone.

VOD moet wel beschikbaar zijn, ook de programma’s van KIJK. Kun je de items wel terugkijken (zonder reclame) via de zoekbalk of rijen.
Het ook niet seq een Apple TV probleem, via de smart app op je TV werkt het ook niet meer voor de Talpa zenders. Dan maar niet kijken naar die zenders.

breaq wijzigde deze reactie 18-01-2019 17:41 (29%)

• fonsmeister
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17:49

fonsmeister

The Fonz

Scidd0w schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:37:
[...]
Heeft iemand bovenstaande al is uitgezocht?

Ik heb de The Matrix Trilogy dus ook aangeschaft destijds en alleen Deel 1 is geupgrade naar 4k. De andere 2 delen niet terwijl als je in iTunes de films op zoekt deze wel in 4k zijn. Zelfs als ik de bundel op zoek en dan door click op de 3 individuele films dan moet ik ze weer opnieuw kopen.

Heb nu hetzelfde met de Stanley Kubrick: 7 film collection. Van de 7 films is 2001: a space odyssey de enige die is geupgrade naar 4k in iTunes echter niet bij mij. En als ik op de bundel zoek en dan per film door click dan is dat ook de enige die ik weer opnieuw moet kopen! :( :? :-(
Bij mij zijn deel 2 en 3 van The Matrix inmiddels toch nog geüpgraded naar Dolby Vision met Dolby Atmos :)

PSN: fonsmeister

• Rokz
Montoya200x schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:17:
[...]

@Rokz , ook een 1 scherm Netflix abbo ?
Zo niet, dan kan je ook even de instelingen bekijken in je Netflix account in een webbrowser bij:
> "Instellingen voor afspelen"

Deze instelling bepaalt namelijk ook je streaming bandbreedte dat Netflix naar je toe stuurt, dus daarmee ook de kwaliteit.

[...]

Juich niet te vroeg, TrueHD/Atmos heeft misschien nog een lange weg te gaan op de AppleTV 4K voor local content, maar met DD+/Atmos kunnen we alvast proeven van de releases die gebaseerd zijn op de rips van streaming content.

Edit: toegevoegd DD+/Atmos reactie
Probleem is dan dat t niet verholpen is met alle andere apps, dus dit kan de oplossing voor Netflix zijn, maar niet voor NPO etc.

Foto:

• Rino
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22:03
Degene met die zwart /grijze “vlekken” op netflix moeten hier naar kijken:

https://support.apple.com/nl-nl/HT208288

Dat heeft al mn artifact problemen opgelost.

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Zojuist de Apple TV 4K aangesloten op de C8. Na wat gedoe met de juiste hdmi kabel werken, werkt het allemaal mooi. Wat ik mij nog wel afvraag: de Apple TV staat nu op Dolby vision, maar zodra ik via Plex of Infuse een HDR MKV afspeel, schakelt deze niet naar HDR? Ik zou verwachten dat DV content middels DV wordt afgepeeld, en hetzelfde voor HDR?

Edit: oplossing gevonden. Kwestie van optie 'Match content' aanzetten, en klaar..

renegrunn wijzigde deze reactie 20-01-2019 12:33 (10%)

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:43
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn Apple TV icm Sonos.
Ik kijk een film via Netflix, niks aan de hand. Kijk ik vervolgens een volgende film dan heb ik geen geluid meer. Op de Sonos app zie ik staan: geluid van TV niet ondersteund.

Als ik vervolgens de Apple TV opnieuw opstart werkt het wel weer.

Iemand anders die deze problemen ook ervaart?

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

• Nutterd
  • Registratie: september 2013

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik sta op het punt om Apple TV te kopen, ik heb alleen een vraagje wat ik wel redelijk belangrijk vind en nergens tot nu toe een duidelijk antwoordo p kan vinden.

Als ik bij Ziggo een HBO abbo afsluit maar geen horizon box heb kan ik dan via de ATV gewoon Game of Thrones (of andere series) kijken?

Bedankt alvast!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Nutterd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:56:
ik sta op het punt om Apple TV te kopen, ik heb alleen een vraagje wat ik wel redelijk belangrijk vind en nergens tot nu toe een duidelijk antwoordo p kan vinden.

Als ik bij Ziggo een HBO abbo afsluit maar geen horizon box heb kan ik dan via de ATV gewoon Game of Thrones (of andere series) kijken?

Bedankt alvast!
Nee, want er is geen Ziggo app ?

Is het al bijna vrijdag?

• Nutterd

Nutterd

DennusB schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:56:
[...]

Nee, want er is geen Ziggo app ?
balen!

en bij HBO rechtstreeks een abbo afsluiten dus niet via ziggo?

/edit: of een andere manier om GOT te kunnen kijken via Apple TV?

Nutterd wijzigde deze reactie 21-01-2019 16:03 (13%)

• tcviper
  • Laatst online: 11:14
Geduld (helaas) :) Er is volop beweging bij Ziggo mbt de AppleTV en AndroidTV apps. Hopelijk is die app tweede kwartaal uit voor iedereen.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Nutterd

Nutterd

tcviper schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:08:
Geduld (helaas) :) Er is volop beweging bij Ziggo mbt de AppleTV en AndroidTV apps. Hopelijk is die app tweede kwartaal uit voor iedereen.
ok, thanks maar dan wacht ik nog even met hem kopen...wou hem eigenlijk hoofdzakelijk hebben voor GOT.

bedankt voor de snelle reactive! :-)

• Frank-NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Nutterd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:56:

Bedankt alvast!
Via Airplay kan dit wel, als je vanaf een iPhone of iPad de Ziggo app gebruikt.

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Je kunt de Ziggo app ook gewoon sideloaden. Dus het kan wel en heel moeilijk is het nou ook weer niet!

Ach joh, werken is ook niet alles

• NvO_91
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:21
the-body schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:16:
Je kunt de Ziggo app ook gewoon sideloaden. Dus het kan wel en heel moeilijk is het nou ook weer niet!
Ervaring mee? Zou je kunnen uitleggen hoe dat te werk gaat? Ik kan ook niet wachten op die ziggo app.

• the-body
  • Niet online

the-body

NvO_91 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 04:53:
[...]

Ervaring mee? Zou je kunnen uitleggen hoe dat te werk gaat? Ik kan ook niet wachten op die ziggo app.
Ja dat kan ik wel uitleggen maar dat staat op het hele internet en zelfs in dit topic al uit en te na omschreven.

• DennusB
  • Niet online
the-body schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:32:
[...]

Ja dat kan ik wel uitleggen maar dat staat op het hele internet en zelfs in dit topic al uit en te na omschreven.
Als ik in dit topic zoek op sideloaden kom ik niets tegen over het sideloaden van de Ziggo app hoor..

Is het al bijna vrijdag?

• the-body
  • Niet online

the-body

DennusB schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:40:
[...]

Als ik in dit topic zoek op sideloaden kom ik niets tegen over het sideloaden van de Ziggo app hoor..
O my bad! Dacht dat ik in het topic van de Nvidia Shield zat 8)7 . Ik heb ook teveel mediaplayers... Op de aTV zou ik het niet weten, inderdaad gewoon wachten op de Ziggo app, maar die belofte staat al heel lang open van Ziggo.

• NvO_91
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:21
Ik heb hier wel iets gevonden https://www.idownloadblog...ideload-apps-apple-tv-4k/
Zal vanavond is proberen. Is het hier iemand al gelukt?

• DennusB
  • Niet online
NvO_91 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:37:
Ik heb hier wel iets gevonden https://www.idownloadblog...ideload-apps-apple-tv-4k/
Zal vanavond is proberen. Is het hier iemand al gelukt?
Ja maar hoe kom je aan die Ziggo app dan...?

Is het al bijna vrijdag?

• Nutterd

Nutterd

bedankt voor de reacties, als ik hem via airplay kan afspelen ben ik tevreden...ipad er langs en klaar.

tuurlijk zou een ziggo app het makkelijkst zijn (het liefst voor april ;-) ) maar als het zo kan en dit werkt goed vind ik het prima!

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:28
Rino schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 08:47:
Degene met die zwart /grijze “vlekken” op netflix moeten hier naar kijken:

https://support.apple.com/nl-nl/HT208288

Dat heeft al mn artifact problemen opgelost.
Ik dacht dat het aan mijn HDR TV lag. Bij donkere scenes lijkt, zoals in het tweede seizoen van Ozark, de weg kwijt te zijn en wordt er in het donkere gedeelte van de scenes continu 'gewisseld' tussen grijs en zwart.

RicoK wijzigde deze reactie 22-01-2019 12:17 (4%)

• xbeam
Ik de laatste tijd last dat mijn Atv-4K zijn netwerk verbinding kwijt is. Dan stop hij in eens met afspelen van muziek en zie hem langs alle nummer skippen in imusic.

Ook heb ik dan moeite om hem via de telefoon te bedienen omdat deze de apptle tv niet kan vinden. Wat logische als hij geen netwerk heeft.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
@xbeam
Nee, ik heb er geen last van (met een ATV4 en een ATV2).

Hoe zit je ATV4K op het netwerk? Ik neem aan dat dat niet met een kabel is, maar via wifi.

Wat voor wifi router heb je?
Zit je ATV op hetzelfde netwerk als je telefoon of zit-ie per ongeluk op het netwerk van de buren?
Wifi N of AC?
2,4GHz of 5GHz?
Hoe sterk is het signaal?
Heeft je iPhone een stabiele wifi verbinding als je 'm op je ATV legt?

• xbeam
ikweethetbeter schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:07:
@xbeam
Nee, ik heb er geen last van (met een ATV4 en een ATV2).

Hoe zit je ATV4K op het netwerk? Ik neem aan dat dat niet met een kabel is, maar via wifi.

Wat voor wifi router heb je?
Zit je ATV op hetzelfde netwerk als je telefoon of zit-ie per ongeluk op het netwerk van de buren?
Wifi N of AC?
2,4GHz of 5GHz?
Hoe sterk is het signaal?
Heeft je iPhone een stabiele wifi verbinding als je 'm op je ATV legt?
Xbeam is dol op kabels, dus natuurlijk zit de ATV met utp aangeloten.

Dit is mijn router momenteel niet zo netjes.

En dit is mijn WiFi. Die is sterk goed en snel zat denk niet dat mijn WiFi het probleem is.

Maar Het lijkt soms net als of de spanning tree er in klapt bij de ATV4. Zou het kunnen dat mijn atv an iPhone via iCloud de WiFi login schare.
Waardoor de atv op de achtergrond ook verbinding via WiFi heeft?

xbeam wijzigde deze reactie 23-01-2019 11:06 (3%)

@xbeam
Mijn ATV4 maakt verbinding via wifi, en dat is een stabiele 5GHz AC verbinding. Nooit problemen.
Mijn ATV2 is bedraad aangesloten (wifi wachtwoord is wel ingevoerd, maar vziw schakelt hij nooit naar wifi), en deze werkt ook goed.

Ik denk dat je in jouw geval de netwerkverbinding van je ATV4K wel uit kunt sluiten als oorzaak van het probleem.

Zelf gebruik ik iMusic niet, maar ik zag dat deze gebruik maakt van YouTube.

Sinds kort is er een YouTube audio app. Probeer eens of dit werkt.
Pagina: 1 ... 73 ... 80 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True