Vreemde plek om een aTV neer te zetten.
En hoe krijg je het HDMI signaal vanuit je meterkast naar de TV.
Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Waar zie jij een ATV? Dat zwarte kastje is een Raspberry Pi. Waarschijnlijk voor Pi-hole.TonVH schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:12:
Het is een piTonVH schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:12:
Scidd0w wijzigde deze reactie 24-01-2019 09:35 (95%)
Kju wijzigde deze reactie 24-01-2019 10:05 (5%)
PSN: Kjujay | Tweakscrew PS4 Gaming Community
Wat voor afstandsbediening gebruik je, de meegeleverde RF afstandsbediening, of een IR afstandsbediening?U2psv schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:43:
Ik heb nu sinds een paar weken de 4K versie de andere Apple tv(4) staat boven. Op de nieuwe die met een floating grip(leuk spul) achter de tv hangt heb ik vaak connectie problemen met de afstandsbediening, de vorige die hing precies op dezelfde plek en nooit problemen. Waar zou dit aan kunnen liggen. Wat ik al geprobeerd heb nieuwe installatie en de afstandsbediening gereset.
Afhankelijk van je instellingen maakt de ATV er zelf een soort HDR van. Zie deze reactie:Cyrax0508 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:50:
Nu keek ik altijd via mijn Smart TV naar Netflix/Videoland en heb nu dus die apps op de ATV gezet. Gisteren eens via de ATV naar Videoland gekeken en er viel me toch iets op. Niet 4K materiaal (en dat is Videoland) ziet er mooier uit via de ATV 4K dan via mijn televisie. Is dat nou placebo ofzo. Heel gek.
Soms ziet dat er goed uit, maar soms verstoort het de kleuren waardoor het er niet uitziet.WvB22 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:59:
Over dat HDR/SDR verhaal:
Nogmaals dat is niet wat er gebeurd. Apple probeert gewoon SDR beeld in een HDR container te gieten. Dat moet theoretisch gewoon makkelijk kunnen omdat het kleurenbereik van SDR makkelijk in HDR past. Probleem is kennelijk dat de TV’s allerlei rare fratsen toepassen op het inkomende beeld. Eigenlijk is dat heel raar. Immers: geen HDR data en/of Dolby Vision meta data zou je SDR beeld over moeten houden. Maar op de één of andere manier (tenminste, om technische redenen die ik niet ken/weet) doen onze 4K HDR televisies hele gekke dingen met het beeld, óók als er geen HDR metadata beschikbaar is. Eigenlijk is dat heel raar maar het is nu eenmaal zo. Daarom blijft het een slechte keuze van Apple in mijn ogen. Ze hebben het uitgebreid kunnen testen en zelf ook wel kunnen zien dat het met bepaalde content er niet uitziet.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick
ikweethetbeter wijzigde deze reactie 25-01-2019 09:22 (8%)
Dat is wat ik bedoelde met het spelen van HDR-instellingen. Ik heb alle combinaties geprobeerd (4K HDR, 4K Dolby Vision). Ook heb ik met de instellingen van de TV gespeeld; niet dat je veel kunt aanpassen in geval van Dolby Vision.ikweethetbeter schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:20:
@Chester
Er bestaat helaas niet één HDR standaard, het is een serie standaards: HDR, HDR10, HDR10+, DV, ... Daarnaast heb je nog 25/30/50/60 fps.
Hoe heb je je Apple TV ingesteld?
Hoe heb je je tv ingesteld?
Gebruik je instellingen op je tv die het beeld verbeteren?
Zit er nog een receiver tussen?
Hoe heb je je receiver ingesteld?
Wat voor HDMI kabel(s) gebruik je?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick
Oh de arrogantie. "Ieder huishouden heeft wel een apparaat waarop het wel kan." Ja leuk Pino, maar ik heb een AppleTV om knap op een groot scherm te streamen. Dan ga ik zo'n film toch niet via mobiel of laptop zitten kijken?Thallyos schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:51:
[...]
Hier zit Apple voor niets tussen. Toevallig vanmorgen op Variety gelezen:
[...]
Het volledige artikel is hier te vinden.
Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
PeaceNlove wijzigde deze reactie 07-02-2019 08:50 (3%)
Eens, aTV+Infuse is top. De DS Video app is OK maar Infuse is een heel stuk beter. Andere alternatieven zijn Plex mediaserver en Emby mediaserver, maar beide behalen ook niet het niveau van Infuse.PeaceNlove schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:49:
Ik heb zelf geen 4K apple TV, maar ben wel erg gelukkig met de combinatie Infuse als app op de Apple TV + Synology NAS. De DS Video App van Synology zelf werd ik niet zo blij van. Dus neem vooral Infuse even mee in je overweging en kijk of je met de gratis variant uit de voeten kan of dat je de betaalde variant nodig hebt.
Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR
Afroman9 wijzigde deze reactie 07-02-2019 10:43 (51%)
Klopt helemaal, het is snel, vloeiend en alle metainformatie wordt direct opgehaald. Het ziet er gelikt uit en werkt gewoon prima, subtitles worden automatisch gedownload en je kunt met 2 klikken ook andere subtitles eronder zetten.Afroman9 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:15:
Maar infuse ziet er wel interessant uit overigens. Ziet er wel overzichtelijker uit dan de ingebouwde media speler van de tv. Dan kan mijn vriendin zelf ook eens een serie of een film op de NAS opstarten. Ziet er heel easy-going uit.
Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR
Ik heb een Synology NAS en een Apple TV 4, maar ik heb geen DS Video op m'n ATV staan, omdat ik Infuse heb, en dat is een enorm goede mediaspeler.Afroman9 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:43:
Nu zag ik dat Synology ook een DS Video app voor de Apple TV heeft.
Gebruik Infuse Pro, deze maakt via SMB / Samba / AFP / ... / verbinding met je NAS (of welke andere bron dan ook), en speelt alles af, HD, FHD, UHD, SDR, HDR, ...Nu zijn mijn vragen.
-Als ik via Ds Video een 4K (HDR)film kijk, kan de Apple TV dat ook in 4K (HDR)weergeven? Of kan de Apple TV alleen de UI en content in de iTunes store in 4K weergeven?
-Los ik hier daadwerkelijk het probleem ook mee op? Kan zijn dat ik zelf al iets verkeerds heb ingesteld maar dat geloof ik bijna niet omdat er verder niets aan de instellingen gedaan is. (De apps op de NAS hebben wel updates gehad, net als de NAS en de TV zelf)
ikweethetbeter wijzigde deze reactie 13-02-2019 13:34 (0%)
Reden: Quote tag gecorrigeerd
Niet zo raar hoor, hier staat er ook een als extra Homekit hub. BT is nou eenmaal redelijk r*k qua bereik door een huis.TonVH schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:12:
5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581
Chester schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:41:
Ik heb onlangs een 4K HDR TV gehaald, dus kon wat met de HDR instellingen spelen. Wanneer HDR/Dolby Vision aan staat, zijn de interfacekleuren een beetje washed out. Content in apps ziet er wel prima uit...
SDR:
[Afbeelding]
HDR:
[Afbeelding]
Ik kan er mee leven omdat alle content wel prima is, maar toch jammer
Ik heb heel wat oplossingen geprobeerd sinds ik 6 jaar terug een NAS gekocht heb en Infuse Pro is op afstand de beste. Het geld meer dan waard. Betrouwbaar, goede UI, snel en het slikt alles. Geen tijd verspillen met verder zoeken zou ik zeggen. Ik heb weinig producten gehad in 30+ jaar in IT land waar ik enthousiaster over ben, al moet ik zeggen dat dat met name is uit frustratie over hoeveel net niet werkende rommel er in dit segment rondzwerft.Afroman9 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:15:Maar infuse ziet er wel interessant uit overigens. Ziet er wel overzichtelijker uit dan de ingebouwde media speler van de tv. Dan kan mijn vriendin zelf ook eens een serie of een film op de NAS opstarten. Ziet er heel easy-going uit.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3
Volg @tweakers Like Tweakers Rss-feeds
Tweakers vormt samen met
Tweakers Elect,
Hardware.Info,
Autotrack,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019
•
Hosting door True