Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:50
Vreemde plek om een aTV neer te zetten.

En hoe krijg je het HDMI signaal vanuit je meterkast naar de TV.

• wes-
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14-10 18:38
TonVH schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:12:

Waar zie jij een ATV? Dat zwarte kastje is een Raspberry Pi. Waarschijnlijk voor Pi-hole.
@TonVH
Ik was er in eerste instantie ook ingetrapt, maar was er net op tijd achter gekomen dat het geen ATV maar een RPi was...

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-10 17:34

Het is een pi

Maar voor jou info je ATV in de meterkast is nog niet gek idee. Eigenlijk maakt het niets uit waar hij staat net zoal je tv STB die ook overal staan en hen voor meerdere tv’s helemaal niet meerdere atv of stb nodig.

YouTube: Multi Room HDMI - Wireless, HDMI over IP, Powerlines, HDMI over Ethe...

• U2psv
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:40
Ik heb nu sinds een paar weken de 4K versie de andere Apple tv(4) staat boven. Op de nieuwe die met een floating grip(leuk spul) achter de tv hangt heb ik vaak connectie problemen met de afstandsbediening, de vorige die hing precies op dezelfde plek en nooit problemen. Waar zou dit aan kunnen liggen. Wat ik al geprobeerd heb nieuwe installatie en de afstandsbediening gereset.

• Scidd0w
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11-10 00:50

Scidd0w

3000Wp

sorry verkeerde topic... :o

Scidd0w wijzigde deze reactie 24-01-2019 09:35 (95%)

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

• Kju
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14-10 16:21
Jongens, mijn Samsung TV heeft HDCP ruzie met de Apple TV 4K. Sinds de laatste update krijg ik het niet meer aan de praat. Behalve crappy HD kwaliteit in itunes wil hij verder niets meer afspelen van Netflix of Prime, alleen zwart beeld en/of hdcp error. Kabels verwisseld, alle mogelijke tips die ik op het web kon vinden heb ik ook al geprobeerd. Heeft nog iemand hier ervaring mee?

Kju wijzigde deze reactie 24-01-2019 10:05 (5%)

PSN: Kjujay | Tweakscrew PS4 Gaming Community

U2psv schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:43:
Ik heb nu sinds een paar weken de 4K versie de andere Apple tv(4) staat boven. Op de nieuwe die met een floating grip(leuk spul) achter de tv hangt heb ik vaak connectie problemen met de afstandsbediening, de vorige die hing precies op dezelfde plek en nooit problemen. Waar zou dit aan kunnen liggen. Wat ik al geprobeerd heb nieuwe installatie en de afstandsbediening gereset.
Wat voor afstandsbediening gebruik je, de meegeleverde RF afstandsbediening, of een IR afstandsbediening?

In het laatste geval is het heel belangrijk dat de IR sensor de IR commando's kan "zien". Mogelijk zit het IR oog op de 4K op een iets andere plek.

Gebruik je de Apple RF remote, dan kun je de pech hebben dat de antennes net iets anders geplaatst zijn, zodat de tv elektronica of de ophangbeugels net in de weg zitten.

In beide gevallen moet je experimenteren met het iets verplaatsen van je ATV achter je tv.

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:54
Sinds een kleine anderhalve week heb ik een ATV 4K aangeschaft en deze aangesloten op mijn LG Oled B7. Ding bij de MM gekocht en bijbehorende (en duurste) HDMI kabel aangeschaft. Ik had al zo'n vermoeden dat de beste kabel daar in Almere bij de MM niet afdoende was. En bij het testen bleek dat ook. Ik heb toen de HDMI kabel van mijn PS4 Pro aangesloten op de ATV en toen kon ik wel Dolby Vision en Atmos kijken.

In eerste instantie heb ik de ATV 4K aangeschaft omdat ik graag een thuisbioscoop ervaring wilde met wat nieuwere films via Itunes. Met een groter gezin elke 2 weken naar de bios kost echt een godsvermogen dus dat is een goede oplossing. Uiteraard wil ik met een dikke Oled wel 4K kijken.

Nu keek ik altijd via mijn Smart TV naar Netflix/Videoland en heb nu dus die apps op de ATV gezet. Gisteren eens via de ATV naar Videoland gekeken en er viel me toch iets op. Niet 4K materiaal (en dat is Videoland) ziet er mooier uit via de ATV 4K dan via mijn televisie. Is dat nou placebo ofzo. Heel gek.

4K en Dolby Vision is op beide apparaten even mooi. Het viel me vooral op wanneer ik niet 4K materiaal bekijk.

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

Cyrax0508 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:50:

Nu keek ik altijd via mijn Smart TV naar Netflix/Videoland en heb nu dus die apps op de ATV gezet. Gisteren eens via de ATV naar Videoland gekeken en er viel me toch iets op. Niet 4K materiaal (en dat is Videoland) ziet er mooier uit via de ATV 4K dan via mijn televisie. Is dat nou placebo ofzo. Heel gek.
Afhankelijk van je instellingen maakt de ATV er zelf een soort HDR van. Zie deze reactie:
WvB22 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:59:

Over dat HDR/SDR verhaal:

Nogmaals dat is niet wat er gebeurd. Apple probeert gewoon SDR beeld in een HDR container te gieten. Dat moet theoretisch gewoon makkelijk kunnen omdat het kleurenbereik van SDR makkelijk in HDR past. Probleem is kennelijk dat de TV’s allerlei rare fratsen toepassen op het inkomende beeld. Eigenlijk is dat heel raar. Immers: geen HDR data en/of Dolby Vision meta data zou je SDR beeld over moeten houden. Maar op de één of andere manier (tenminste, om technische redenen die ik niet ken/weet) doen onze 4K HDR televisies hele gekke dingen met het beeld, óók als er geen HDR metadata beschikbaar is. Eigenlijk is dat heel raar maar het is nu eenmaal zo. Daarom blijft het een slechte keuze van Apple in mijn ogen. Ze hebben het uitgebreid kunnen testen en zelf ook wel kunnen zien dat het met bepaalde content er niet uitziet.
Soms ziet dat er goed uit, maar soms verstoort het de kleuren waardoor het er niet uitziet.

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

Ik heb onlangs een 4K HDR TV gehaald, dus kon wat met de HDR instellingen spelen. Wanneer HDR/Dolby Vision aan staat, zijn de interfacekleuren een beetje washed out. Content in apps ziet er wel prima uit...

SDR:

HDR:

Ik kan er mee leven omdat alle content wel prima is, maar toch jammer ;(

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

@Chester
Er bestaat helaas niet één HDR standaard, het is een serie standaards: HDR, HDR10, HDR10+, DV, ... Daarnaast heb je nog 25/30/50/60 fps.

Hoe heb je je Apple TV ingesteld?
Hoe heb je je tv ingesteld?
Gebruik je instellingen op je tv die het beeld verbeteren?
Zit er nog een receiver tussen?
Hoe heb je je receiver ingesteld?
Wat voor HDMI kabel(s) gebruik je?

ikweethetbeter wijzigde deze reactie 25-01-2019 09:22 (8%)

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

ikweethetbeter schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:20:
@Chester
Er bestaat helaas niet één HDR standaard, het is een serie standaards: HDR, HDR10, HDR10+, DV, ... Daarnaast heb je nog 25/30/50/60 fps.

Hoe heb je je Apple TV ingesteld?
Hoe heb je je tv ingesteld?
Gebruik je instellingen op je tv die het beeld verbeteren?
Zit er nog een receiver tussen?
Hoe heb je je receiver ingesteld?
Wat voor HDMI kabel(s) gebruik je?
Dat is wat ik bedoelde met het spelen van HDR-instellingen. Ik heb alle combinaties geprobeerd (4K HDR, 4K Dolby Vision). Ook heb ik met de instellingen van de TV gespeeld; niet dat je veel kunt aanpassen in geval van Dolby Vision.
Geen idee welke kabels ik gebruik; het is een combinatie van kabels die ik over de jaren heen verzameld heb. Maar als de 'Check HDMI connection' test van de Apple TV zegt dat dat in orde is, wil ik dat wel geloven.

Maar ik denk niet dat het een instelling buiten de Apple TV is, aangezien YouTube, Netflix, iTunes, Trailers, en zelfs de screensaver het wel prima doen. Het is alleen de UI waarin de kleuren zo washed out zijn.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

@Chester
Heel apart! Misschien vond een Apple engineer dit beter bij HDR passen, meer controle over de helderheid, "lekker pastel" ofzo...

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Thallyos schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:51:
[...]

Hier zit Apple voor niets tussen. Toevallig vanmorgen op Variety gelezen:

[...]

Het volledige artikel is hier te vinden.
Oh de arrogantie. "Ieder huishouden heeft wel een apparaat waarop het wel kan." Ja leuk Pino, maar ik heb een AppleTV om knap op een groot scherm te streamen. Dan ga ik zo'n film toch niet via mobiel of laptop zitten kijken? 8)7

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Afroman9
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 29-09 21:52
Ik heb een vraag over de Apple TV wat wellicht mijn aankoop kan bevestigen.
Ik heb thuis een Synology NAS (met DLNA) en een tv van LG met WebOS (ook met DLNA). Voorheen zag mijn tv redelijk vaak de NAS staan waardoor ik direct kon streamen. Nu is het vaker zo dat hij de NAS niet ziet. Elk ander apparaat in huis(computers, tablets, telefoons) zien de NAS prima staan. Alles werkt ook als een zonnetje behalve films streamen naar de TV.

Nu zat ik te denken om een Apple TV 4K te kopen. Paar redenen.
-Ik zit al in het Apple ecosysteem (iPad, iPhone, Macs en een paar HomeKit apparaten). Maar ik zit er niet zo gigantisch ingebakken dat ik moeilijk kan switchen. (Dus als er een andere media speler is teken ik ervoor)
-Het ziet er echt mooi en slick uit.(en dan niet het kastje maar TVOS bedoel ik dan)
-Een 4K streamer. (Want ik heb een 4K tv, en de films op de NAS zijn ook 4K). Ik heb ook Netflix hoor maar daar staat niet alles op. En een beetje future-proof.

Nu zag ik dat Synology ook een DS Video app voor de Apple TV heeft. Dus dat leek mij al handig om het te gebruiken en ik gok dat ik dan altijd mijn films kan streamen vanaf de NAS.(want alle andere apparaten doen dat ook).

Nu zijn mijn vragen.

-Als ik via Ds Video een 4K (HDR)film kijk, kan de Apple TV dat ook in 4K (HDR)weergeven? Of kan de Apple TV alleen de UI en content in de iTunes store in 4K weergeven?

-Los ik hier daadwerkelijk het probleem ook mee op? Kan zijn dat ik zelf al iets verkeerds heb ingesteld maar dat geloof ik bijna niet omdat er verder niets aan de instellingen gedaan is. (De apps op de NAS hebben wel updates gehad, net als de NAS en de TV zelf)

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online
Ik heb zelf geen 4K apple TV, maar ben wel erg gelukkig met de combinatie Infuse als app op de Apple TV + Synology NAS. De DS Video App van Synology zelf werd ik niet zo blij van. Dus neem vooral Infuse even mee in je overweging en kijk of je met de gratis variant uit de voeten kan of dat je de betaalde variant nodig hebt.

PeaceNlove wijzigde deze reactie 07-02-2019 08:50 (3%)

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:05

The Inquisitor

Greetings weaklings

PeaceNlove schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:49:
Ik heb zelf geen 4K apple TV, maar ben wel erg gelukkig met de combinatie Infuse als app op de Apple TV + Synology NAS. De DS Video App van Synology zelf werd ik niet zo blij van. Dus neem vooral Infuse even mee in je overweging en kijk of je met de gratis variant uit de voeten kan of dat je de betaalde variant nodig hebt.
Eens, aTV+Infuse is top. De DS Video app is OK maar Infuse is een heel stuk beter. Andere alternatieven zijn Plex mediaserver en Emby mediaserver, maar beide behalen ook niet het niveau van Infuse.

@Afroman9, als het ' ineens ' niet meer werkt dan zit er waarschijnlijk een instelling fout. Ik heb dit ook gehad met DLNA streaming naar mijn PS4. Oplossing is alle apparaten verwijderen uit DSM onder DLNA instellingen/indexering, en opnieuw toevoegen. Of controleren of je hudiige apparaat op ' blokkeren' staat ipv ' toestaan ' , ook kun je opnieuw proberen te indexeren, of uberhaupt checken of de juiste map nog wordt geindexeerd.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Afroman9
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 29-09 21:52
Thanks heren!

@The Inquisitor
Ik zal eens naar kijken. Ik weet wel dat wanneer ik de ethernet-kabel uit mijn tv trek en daarna weer erin stop dat het na 5 minuten wel werkt. Maar dat vind ik echt irritant. Zal eens kijken naar de indexering van de dlna apparaten. Hopelijk is dat ook wel de oplossing. Zo ja dan stel ik de aankoop wel uit. Maar lijkt me nog steeds een erg mooi apparaatje.

P.S.

@The Inquisitor Bedankt voor de tip man. Ik heb net die lijst gereset met DLNA apparaten (Synology > media center > instellingen). Vanavond even proberen. Weet niet waar het mis is gegaan maar als het werkt kan ik voorlopig even vooruit. Komt de Apple TV later in huis.

Maar infuse ziet er wel interessant uit overigens. Ziet er wel overzichtelijker uit dan de ingebouwde media speler van de tv. Dan kan mijn vriendin zelf ook eens een serie of een film op de NAS opstarten. Ziet er heel easy-going uit.

Afroman9 wijzigde deze reactie 07-02-2019 10:43 (51%)

• The Inquisitor
  • Laatst online: 21:05

The Inquisitor

Greetings weaklings

Afroman9 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:15:

Maar infuse ziet er wel interessant uit overigens. Ziet er wel overzichtelijker uit dan de ingebouwde media speler van de tv. Dan kan mijn vriendin zelf ook eens een serie of een film op de NAS opstarten. Ziet er heel easy-going uit.
Klopt helemaal, het is snel, vloeiend en alle metainformatie wordt direct opgehaald. Het ziet er gelikt uit en werkt gewoon prima, subtitles worden automatisch gedownload en je kunt met 2 klikken ook andere subtitles eronder zetten.

Ideaal

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

Afroman9 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:43:
Nu zag ik dat Synology ook een DS Video app voor de Apple TV heeft.
Ik heb een Synology NAS en een Apple TV 4, maar ik heb geen DS Video op m'n ATV staan, omdat ik Infuse heb, en dat is een enorm goede mediaspeler.
Nu zijn mijn vragen.

-Als ik via Ds Video een 4K (HDR)film kijk, kan de Apple TV dat ook in 4K (HDR)weergeven? Of kan de Apple TV alleen de UI en content in de iTunes store in 4K weergeven?

-Los ik hier daadwerkelijk het probleem ook mee op? Kan zijn dat ik zelf al iets verkeerds heb ingesteld maar dat geloof ik bijna niet omdat er verder niets aan de instellingen gedaan is. (De apps op de NAS hebben wel updates gehad, net als de NAS en de TV zelf)
Gebruik Infuse Pro, deze maakt via SMB / Samba / AFP / ... / verbinding met je NAS (of welke andere bron dan ook), en speelt alles af, HD, FHD, UHD, SDR, HDR, ...

De support van Infuse is fantastisch, veel updates, eventuele bugs worden snel gefixt, en nieuwe functies komen snel.

ikweethetbeter wijzigde deze reactie 13-02-2019 13:34 (0%)
Reden: Quote tag gecorrigeerd

• Saninl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-10 12:19
Pfoe, na allerlei termen via Google te hebben opgezocht (zonder resultaat) probeer ik het hier even. Iemand ervaring met een niet werkende sluimerstand van een Atv icm een Philips tv (/Easylink)?

Als ik met de remote de Atv op sluimerstand zet, krijg ik een melding op de televisie dat de RC-ingang actief is, waarna de tv weer vrolijk inschakelt.

Als ik Easylink totaal uitzet, dan gebeurt het niet, dan kan ik de tv met de afstandsbediening uitzetten. Echter, ik zou het zo graag werkend zien met de remote...

Iemand de gouden tip?

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:04

Niet zo raar hoor, hier staat er ook een als extra Homekit hub. BT is nou eenmaal redelijk r*k qua bereik door een huis.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Thallyos
  • Laatst online: 00:05
In je menu's is er ook ergens een optie te vinden om 'Content passend te maken', waarbij je verversingssnelheid en kleurbereik kunt selecteren. Als je beide aan zet hoef je je de algemene interface niet in Dolby Vision te zetten, maar gaat past hij dit aan als je iets speelt met HDR-data. Ik hoef geen fake HDR op mijn oudere content, dus dat vind ik de beste oplossing.
Chester schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:41:
Ik heb onlangs een 4K HDR TV gehaald, dus kon wat met de HDR instellingen spelen. Wanneer HDR/Dolby Vision aan staat, zijn de interfacekleuren een beetje washed out. Content in apps ziet er wel prima uit...

SDR:
[Afbeelding]

HDR:
[Afbeelding]

Ik kan er mee leven omdat alle content wel prima is, maar toch jammer ;(

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Afroman9 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:15:Maar infuse ziet er wel interessant uit overigens. Ziet er wel overzichtelijker uit dan de ingebouwde media speler van de tv. Dan kan mijn vriendin zelf ook eens een serie of een film op de NAS opstarten. Ziet er heel easy-going uit.
Ik heb heel wat oplossingen geprobeerd sinds ik 6 jaar terug een NAS gekocht heb en Infuse Pro is op afstand de beste. Het geld meer dan waard. Betrouwbaar, goede UI, snel en het slikt alles. Geen tijd verspillen met verder zoeken zou ik zeggen. Ik heb weinig producten gehad in 30+ jaar in IT land waar ik enthousiaster over ben, al moet ik zeggen dat dat met name is uit frustratie over hoeveel net niet werkende rommel er in dit segment rondzwerft.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Infuse Pro werkt gewoon. Eenmaal instellen en je hele gezin kan er gebruik van maken, je hoeft geen IT-er te zijn om elke film of serie met de beste instellingen af te kunnen spelen.

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
nu in de aanbieding bij iTunes: de Indiana Jones bundel (4 films) voor € 17,99

PSN: TDBtje

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:38

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

Met JellyFish kun je testen welke Bitrate/kwaliteit jouw Apple TV en netwerk aankan.

Mijn Apple TV 4k speelt 300mbit vloeidend, het 300Mbit Jellyfish bestand (jellyfish-300-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv) speel ik af met Infuse vanaf mijn Qnap TS-253A NAS met SAMBA share over een 1Gb netwerk.

400Mbit hapert/bufferd op mijn Apple TV 4k. Nu ben ik benieuwd of dit een netwerk limiet is of ATV4K limiet is.

Wat halen jullie?

MuVo wijzigde deze reactie 25-02-2019 16:50 (8%)

• Nennie
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06:09
MuVo schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:34:
Met JellyFish kun je testen welke Bitrate/kwaliteit jouw Apple TV en netwerk aankan.

Mijn Apple TV 4k speelt 300mbit vloeidend, het 300Mbit Jellyfish bestand (jellyfish-300-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv) speel ik af met Infuse vanaf mijn Qnap NAS met SAMBA share over een 1Gb netwerk.

400Mbit hapert/bufferd op mijn Apple TV 4k. Nu ben ik benieuwd of dit een netwerk limiet is of ATV4K limiet is.

Wat halen jullie?
Helaas hapert hij bij mij wel met een appltv 4k op een 1Gb netwerk vanaf mijn Qnap 453 pro.
Wat mij wel verbaast is dat hij wel perfect afspeelt op een nvidia shield met Kodi die ik eens aangeschaft heb voor Dolby Atmoss en Dts-x.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@Nennie: Hier al eens naar gekeken?

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Nennie
En laat dat nu al zo ingesteld staan,
En ik zeg dit niet om apple te bashen, ik heb praktisch alles van apple en ben dus eigenlijk een apple fanboy.

Nennie wijzigde deze reactie 25-02-2019 19:55 (18%)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:47
Nennie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:54:
[...]

En laat dat nu al zo ingesteld staan,
En ik zeg dit niet om apple te bashen, ik heb praktisch alles van apple en ben dus eigenlijk een apple fanboy.
Probeert die qnap niet te transcoden ofzo?

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• MuVo

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

Nennie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:47:
[...]

Helaas hapert hij bij mij wel met een appltv 4k op een 1Gb netwerk vanaf mijn Qnap 453 pro.
Wat mij wel verbaast is dat hij wel perfect afspeelt op een nvidia shield met Kodi die ik eens aangeschaft heb voor Dolby Atmoss en Dts-x.
Welke bestands versie van jellyfish hapert, 300mbit of de 400mbit?

• Nennie
MuVo schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:09:
[...]

Welke bestands versie van jellyfish hapert, 300mbit of de 400mbit?
Sorry vergeten er bij te zetten. de 400 mbit

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:00
ikweethetbeter schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:37:
Infuse Pro werkt gewoon. Eenmaal instellen en je hele gezin kan er gebruik van maken, je hoeft geen IT-er te zijn om elke film of serie met de beste instellingen af te kunnen spelen.
Infuse Pro op de Apple TV kost 55 euro. Als ik naar de appstore ga op mijn Android telefoon is het maar 16 euro. Kan ik de iphone/iPad versie kopen en hem dan downloaden op de Apple TV zonder opnieuw te kopen?

Verder krijg ik pincode lock van favoriete folders niet werkend in de gratis versie. Is dat een pro versie?

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:53

Rivanov

Apple freak

@Erapaz Ik zou de subscription nemen, die geeft je straks automatisch recht op Infuse 6. Wanneer je nu Pro eenmalig aanschaft heb je maa recht op updates binnen de huidige Infuse 5 versie.
A single Infuse Pro subscription can be used with Family Sharing on all devices (iPhone, iPad, Apple TV).
Those who subscribe (monthly, yearly, lifetime) to Pro now can start enjoying all the current Pro features right away—then receive a free, automatic upgrade to v6 once it's available next year! 🙌 If you're already subscribed to Pro, you'll also be upgraded automatically.

For those that purchased the standalone Infuse Pro 5 (paid) app, we'll have options for migrating to a subscription, or a new v6 standalone paid app. More info on these options as well as pricing will be available once we get closer to the release of Infuse 6.
Ik ben onderdeel van het Beta programma van Infuse en heb dus al enige tijd toegang tot Infuse 6. Prachtige app die steeds beter wordt.

Rivanov wijzigde deze reactie 26-02-2019 15:10 (54%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Erapaz
@Rivanov ah, thanks, ik snap hem. Deze app maakt wel in 1x de Apple TV een fatsoenlijke media player. Nu nog een F1tv versie voor de Apple TV en ik ben helemaal tevreden.

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14-10 16:08

Domino

30 Watts and overheating...

Erapaz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:05:
[...]

Infuse Pro op de Apple TV kost 55 euro. Als ik naar de appstore ga op mijn Android telefoon is het maar 16 euro. Kan ik de iphone/iPad versie kopen en hem dan downloaden op de Apple TV zonder opnieuw te kopen?

Verder krijg ik pincode lock van favoriete folders niet werkend in de gratis versie. Is dat een pro versie?
Ik heb Infuse (Pro 5) gekocht voor de iPhone/iPad en kon het daarna installeren op de aTV.
En middels 'Family Sharing' op elke iPhone/iPad in huis.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

Erapaz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:05:
Infuse Pro op de Apple TV kost 55 euro.
O? Hoe kom je aan die informatie?

Je kunt bij Infuse kiezen tussen eenmalig kopen of een abonnement nemen. Kopen kost 17 euro, en als je 'm nu koopt (versie 5.9), krijg je updates t/m versie 6. Vanaf versie 7 krijg je geen updates meer.

Een abonnement kan voor 1 euro per maand of 10 euro per jaar. Gedurende die tijd krijg je alle updates. Er zijn vaak aanbiedingen, bv na het meedoen aan het beta programma. Zo betaal ik 5,50 per jaar.

Een levenslang abonnement kost 50 euro, maar is ook geregeld in de aanbieding. Laatst nog voor 33 euro.
Als ik naar de appstore ga op mijn Android telefoon is het maar 16 euro.
Voor zover ik weet is er geen Infuse voor Android.
Kan ik de iphone/iPad versie kopen en hem dan downloaden op de Apple TV zonder opnieuw te kopen?
Ja, dat heb ik ook gedaan.

• londemanmp
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07-10 09:13
Wat ik alleen jammer vindt van infuse is dat er geen foto’s getoond kunnen worden.

Tot nu toe weinig apps kunnen vinden die de foto’s kunnen tonen die op de iMac staat

Synology is ook leuk maar heb de foto’s op de iMac en wil het niet op een aparte ssd zetten en die ergens in de meterkast, schuur of kruipruimte plaatsen.

Plex vindt ik waardeloos.

Toon de foto’s nu via computers op de Apple tv

• Erapaz
ikweethetbeter schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:54:
[...]

O? Hoe kom je aan die informatie?

Je kunt bij Infuse kiezen tussen eenmalig kopen of een abonnement nemen. Kopen kost 17 euro, en als je 'm nu koopt (versie 5.9), krijg je updates t/m versie 6. Vanaf versie 7 krijg je geen updates meer.

Een abonnement kan voor 1 euro per maand of 10 euro per jaar. Gedurende die tijd krijg je alle updates. Er zijn vaak aanbiedingen, bv na het meedoen aan het beta programma. Zo betaal ik 5,50 per jaar.

Een levenslang abonnement kost 50 euro, maar is ook geregeld in de aanbieding. Laatst nog voor 33 euro.

[...]

Voor zover ik weet is er geen Infuse voor Android.

[...]

Ja, dat heb ik ook gedaan.
Ik ben er al uit, die 55 euro is inderdaad een lifetime abonnement. En op Android kun je gewoon in de Apple app store browsen :)

• tcviper
  • Laatst online: 22:34
Voor de infuse fans / AppleTV fans. MrMC heeft flinke update gekregen met Atmos support: https://mrmc.tv/
Nu nog wachten tot Infuse dit ook krijgt.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Nindustries
  • Laatst online: 11-10 18:37
Iemand die Telenet Yugo gebruikt op de apple tv?
Telenet heeft een abonnement aangeboden waarbij er geen decoder meer nodig is, maar je kan casten naar een aTV of Chromecast.

~ beware of misinformation.

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:42
londemanmp schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:30:
Wat ik alleen jammer vindt van infuse is dat er geen foto’s getoond kunnen worden.

Tot nu toe weinig apps kunnen vinden die de foto’s kunnen tonen die op de iMac staat

Synology is ook leuk maar heb de foto’s op de iMac en wil het niet op een aparte ssd zetten en die ergens in de meterkast, schuur of kruipruimte plaatsen.

Plex vindt ik waardeloos.

Toon de foto’s nu via computers op de Apple tv
Ik gebruik gewoon iCloud Foto's, elke foto die ik op mijn iPhone heb, staan ook vrijwel direct op Apple TV. Werkt perfect.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thallyos
Nindustries schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:38:
Iemand die Telenet Yugo gebruikt op de apple tv?
Telenet heeft een abonnement aangeboden waarbij er geen decoder meer nodig is, maar je kan casten naar een aTV of Chromecast.
Ik heb via het werk toegang de app en even geprobeerd om te casten naar de aTV hier. Een soap als Thuis of een reportagereeks als Eviva Espana ziet er redelijk uit. Bij de intro van Game of Thrones op CAZ is dan weer duidelijk te zien dat de encodering van die bestanden niet echt super is.

Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen een slecht geoptimaliseerde 1080p stream. Natuurlijk zat ik nu vanop een meter afstand naar de 55" Oled te zien. Vanop de bank zal dat al een stuk minder opvallen.

• Nindustries
Thallyos schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:05:
[...]

Ik heb via het werk toegang de app en even geprobeerd om te casten naar de aTV hier. Een soap als Thuis of een reportagereeks als Eviva Espana ziet er redelijk uit. Bij de intro van Game of Thrones op CAZ is dan weer duidelijk te zien dat de encodering van die bestanden niet echt super is.

Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen een slecht geoptimaliseerde 1080p stream. Natuurlijk zat ik nu vanop een meter afstand naar de 55" Oled te zien. Vanop de bank zal dat al een stuk minder opvallen.
Bedankt! Maar aangezien een digibox 1080i (dus 720) is, is het 'ongeveer' hetzelfde? 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 18:48
Nindustries schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:24:
[...]

Bedankt! Maar aangezien een digibox 1080i (dus 720) is, is het 'ongeveer' hetzelfde? 8)7
Hoe kom je hierbij? Weet je wel wat je schrijft?

1080i is 1080 beeldlijnen interlaced. Bij 50 Hz heb je in 1/50 seconde een half beeld met alleen de oneven beeldlijnen (540 in totaal), en 1/50 seconde later heb je het andere halve beeld met alleen de even beeldlijnen. Elke 1/25 seconde heb je dus een volledig beeld. Feitelijk kun je het beeld de-interlacen, waardoor een 1080i50 beeld een (stabieler) 1080p25 beeld wordt.

Een 1080i signaal is "ongeveer" een 1080p signaal op de helft van de frequentie. En dus niks met 720.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ICT Consultant
tcviper schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:31:
Voor de infuse fans / AppleTV fans. MrMC heeft flinke update gekregen met Atmos support: https://mrmc.tv/
Nu nog wachten tot Infuse dit ook krijgt.
Ligt dit niet aan Apple, die doorvoer van echt Atmos geluid voorbehouden heeft aan streaming diensten zoals z'n eigen films en Netflix?

• ICT Consultant
Thallyos schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:05:
Natuurlijk zat ik nu vanop een meter afstand naar de 55" Oled te zien. Vanop de bank zal dat al een stuk minder opvallen.
Misschien in het vervolg je reviews vanaf je bank schrijven!

• Nindustries
ICT Consultant schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:59:
[...]

Hoe kom je hierbij? Weet je wel wat je schrijft?

1080i is 1080 beeldlijnen interlaced. Bij 50 Hz heb je in 1/50 seconde een half beeld met alleen de oneven beeldlijnen (540 in totaal), en 1/50 seconde later heb je het andere halve beeld met alleen de even beeldlijnen. Elke 1/25 seconde heb je dus een volledig beeld. Feitelijk kun je het beeld de-interlacen, waardoor een 1080i50 beeld een (stabieler) 1080p25 beeld wordt.

Een 1080i signaal is "ongeveer" een 1080p signaal op de helft van de frequentie. En dus niks met 720.
Wat ik hiermee bedoel is dat ik altijd voor 720p kies, en niet voor 1080i.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thallyos
ICT Consultant schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:03:
[...]

Misschien in het vervolg je reviews vanaf je bank schrijven!
Misschien wel, maar bij poging twee vanaf de bank niet veel beter. Elk zijn ding maar ik vind nog altijd de kwaliteit bedroevend laag bij snelle scènes.

Mijn situatie is uiteraard niet die van iedereen. Ik heb met reden een steengoede televisie staan en ik vind dat Vlaanderen technisch serieus achterloopt. Pas op, hoewel ik ook 4K blurays koop, ga je mij niet over de Netflix compressie horen zagen, ook niet op 1080p. Naast kennis en kunde is de keuze van codering niet gespeend van zakelijke beslissingen. En daar is duidelijk beslist dat een beetje minder ook goed genoeg is. Mij niet gelaten, maar zo gaan ze mij persoonlijk nooit overtuigen.

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 04:27

OMX2000

By any means necessary...

MuVo schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:34:

Mijn Apple TV 4k speelt 300mbit vloeidend, het 300Mbit Jellyfish bestand (jellyfish-300-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv) speel ik af met Infuse vanaf mijn Qnap TS-253A NAS met SAMBA share over een 1Gb netwerk.

Wat halen jullie?
Ik moet eerst eens dat bestand binnen krijgen. Geeft nu aan dat het 30 uur gaat duren... Gebruiken jullie een mirror?

• MuVo

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

OMX2000 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:41:
[...]

Ik moet eerst eens dat bestand binnen krijgen. Geeft nu aan dat het 30 uur gaat duren... Gebruiken jullie een mirror?
Nee geen mirror, ik moest wel even wachten tot ik het bestand binnen had (downloade 5 bestanden tegelijk), maar geen uur.

Wellicht even zoeken op de bestandsnaam in een zoekmachine, dan vindt je misschien een mirror.

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 04:27

OMX2000

By any means necessary...

MuVo schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:05:
[...]

Nee geen mirror, ik moest wel even wachten tot ik het bestand binnen had (downloade 5 bestanden tegelijk), maar geen uur.

Wellicht even zoeken op de bestandsnaam in een zoekmachine, dan vindt je misschien een mirror.
Ik heb inmiddels ook getest. En na een seconde of 8 freezed het beeld bij het 400 MBit bestand.

Daarvoor loopt het beeld vloeiend. Netwerk zou geen issue moeten zijn, want ik trek bij bestanden kopieren via samba de gigabit verbinding dicht.

• U2psv
xoniq schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:21:
[...]

Ik gebruik gewoon iCloud Foto's, elke foto die ik op mijn iPhone heb, staan ook vrijwel direct op Apple TV. Werkt perfect.
Maar ik heb foto's vanaf 2002 dus dat zijn er aardig wat(+20.000) gerangschikt per jaar en gebeurtenis dan is een NAS toch makkelijker dan alles in icloud.
Enige nadeel van de DSapp is dat hij niet elke audioformaat ondersteunt dus bepaalde filmpjes speelt hij niet af, denk ooit met een digitale camera genomen ofzo

• ChrisM
  • Laatst online: 22:39
U2psv schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 03:08:
[...]

Maar ik heb foto's vanaf 2002 dus dat zijn er aardig wat(+20.000) gerangschikt per jaar en gebeurtenis dan is een NAS toch makkelijker dan alles in icloud.
Enige nadeel van de DSapp is dat hij niet elke audioformaat ondersteunt dus bepaalde filmpjes speelt hij niet af, denk ooit met een digitale camera genomen ofzo
Ik snap dat je zo denkt... maar sinds ik, een paar jaar geleden, alles heb overgelaten aan Photos (Apple iOS app) en iCloud, bekijk ik veel vaker m’n foto’s terug. Ik heb ca 45k foto’s en 3k filmpjes sinds 2006. Altijd alles overal bij de hand, er worden automatisch herinneringen gemaakt, waardoor je nog eens iets terug kijkt. En de jaartallen: als de gegevens in de meta-data staat, doet Photos dat automatisch ook. En alles gewoon geregeld door de iCloud. Heerlijk!

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:42
U2psv schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 03:08:
[...]

Ik heb ook 25k+ fotos, allen in iCloud, en daar wordt het automatisch gerangschikt op jaar, gebeurtenis, en kan ik zelfs zoeken naar 'auto', of 'witte hond', of 'baby', omdat iOS automatisch je foto's tagged met wat er op de foto staat.

Ik betaal 99ct per maand (gewoon 1x per jaar een 15 euro iTunes kaart opwaarderen), en nooit geen geklooi meer met foto's in de cloud incl. backups van m'n telefoon en iPad erbij.

Vroeger had ik dit ook op een NAS, maar goed, dan heb je soms een keer die momenten van nieuw IP adres (werken forwards niet meer), NAS die hapert, HDD die dood gaat, etc. Dan is je foto's altijd en overal kunnen benaderen via zowel telefoon, tablet en laptop toch echt wel fijn, en bijna instant.

xoniq wijzigde deze reactie 07-03-2019 09:06 (14%)

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:11
xoniq schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Ik heb ook 25k+ fotos, allen in iCloud, en daar wordt het automatisch gerangschikt op jaar, gebeurtenis, en kan ik zelfs zoeken naar 'auto', of 'witte hond', of 'baby', omdat iOS automatisch je foto's tagged met wat er op de foto staat.

Ik betaal 99ct per maand (gewoon 1x per jaar een 15 euro iTunes kaart opwaarderen), en nooit geen geklooi meer met foto's in de cloud incl. backups van m'n telefoon en iPad erbij.

Vroeger had ik dit ook op een NAS, maar goed, dan heb je soms een keer die momenten van nieuw IP adres (werken forwards niet meer), NAS die hapert, HDD die dood gaat, etc. Dan is je foto's altijd en overal kunnen benaderen via zowel telefoon, tablet en laptop toch echt wel fijn, en bijna instant.
Even gekeken, dan heb je 50Gb voor die €0,99, dat zijn niet erg veel fotos met recente cameras. Ik heb hier totaal voor minimaal 600Gb staan, dan praat je al over €10,- per maand, dan is een NAS al snel aantrekkelijk lijkt me.

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• ChrisM
  • Laatst online: 22:39
Ik betaal inderdaad €10/mnd voor 2tb. Die kan je dan weer delen met je familie, dus de 400gb van mijn data en de 50gb aan data van m’n vriendin past er makkelijk op.

Tsja.. een NAS is ook niet gratis, he. En je hebt best wat extra functionaliteit zo..

• U2psv
Beide hebben zo zijn voordelen, ja een nas staat altijd aan/standby en tegenwoordig met de hoeveelheid cloud data kom je een eind.
Gebruik de nas niet alleen voor foto’s, en voor foto’s te delen met niet IOS gebruikers is het ook fijn. Heb zelf geen Mac alleen iPad/iPhone en vind de photo app niet echt fijn maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Maar even ontopic foto’s op de tv kan je dus goed bekijken vind ik veel beter als op een smarttv/Xbox

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
De afgelopen tijd lag kennelijk de focus op het gelijk trekken van Next en Ziggo Go. Hopelijk komt snel na de lancering van Next (zomer 2019) ook de Ziggo Go app voor de Apple TV.
https://www.totaaltv.nl/n...dan-alleen-mediabox-next/

meesje wijzigde deze reactie 08-03-2019 10:43 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Helaas heeft Ziggo in de Mediabox Next een nieuwe melkkoe gevonden. Nu kunnen ze kastjes blijven verkopen / verhuren, en hoeven ze geen Ziggo Go voor tvOS of Android TV te ontwikkelen, of in ieder geval niet met prioriteit...

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:31:
... MrMC heeft flinke update gekregen met Atmos support: https://mrmc.tv/
Voordat we gaan juichen, MrMC ondersteunt nu alleen nog maar Atmos in EAC3 (DD+) formaat, dus TrueHD+Atmos ondersteuning, zoals dit bv op de Nvidia Shield aanwezig is, heeft MrMC nog niet.

Hopelijk gaat MrMC dit uitpluizen in de Test Flight van MrMC 3.9.0, die nu nog niet gestart is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
MrMC heeft dezelfde beperking als Infuse Pro: Apple geeft de ongefilterde HD Audio output niet vrij...

• meesje
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:42:
[...]

Even opgezocht.

• Tekst: Helvetica, medium, wit
• Achtergrond: zwart, 0%
• Geavanceerd: ondoorzichtig, schaduw
• Markering: zwart, 0%

Uiteraard overal video voorrang uit staan.
Ik zit toch nog steeds te klooien met de ondertitels. Ik heb volledig een nieuwe stijl gedefinieerd en toch zijn de ondertitels in movies/iTunes en in Netflix niet hetzelfde. Het lettertype, kleur, etc. lijkt goed, behalve de afmeting. Heeft dit te maken dat iTunes de ondertitel binnen het filmkader plaats (dus boven de zwarte onderbalk) en Netflix dit niet doet? Bij Netflix loopt de ondertitel ook in de zwarte onderbalk.
Overal heb ik de video voorrang uit staan. En dat zijn best veel plaatsen. ;)

• Dev0o
  • Registratie: maart 2018
  • Niet online

Dev0o

AC, ACC, PC2, DCS

Voordat ik verder ga lopen zoeken en prutsen...klopt het dat een appleTV 4th gen. geen DTS pass through functie heeft?

i7,GTX2070,16Gb,3x24",Rift-s,TM300,FanatecCSLelite

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-10 17:34
Zijn hier mensen die Shadowgun legends spelen? (Trouwens games of year voor Apple tv )

Dan is het misschien leuk om guild te vormen?

Voor mensen die game niet kennen het is PvP
First person action shooter.
YouTube: Shadowgun Legends On The Apple TV 4K - Team PvP with the Crash Zoom ...

xbeam wijzigde deze reactie 15-03-2019 15:31 (84%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:32
Dev0o schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:05:
Voordat ik verder ga lopen zoeken en prutsen...klopt het dat een appleTV 4th gen. geen DTS pass through functie heeft?
Klopt, alleen multichannel PCM, of converteren naar DD5.1.

De eerste heeft mijn voorkeur.

Mr. Freeze wijzigde deze reactie 15-03-2019 16:08 (10%)

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

AC, ACC, PC2, DCS

Mr. Freeze schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:07:
[...]

Klopt, alleen multichannel PCM, of converteren naar DD5.1.

De eerste heeft mijn voorkeur.
Maar heeft PCM wel hetzelfde freq. bereik als DTS?

Dev0o schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:05:
Die was er ooit wel, maar die is er niet meer; bij een bepaalde tvOS versie was het geblokkeerd. Meld dit als bug bij Apple, dan komt het mogelijk terug (samen met Dolby Atmos voor andere apps dan Apple en Netflix).

Met Infuse Pro wordt DTS en DTS-HD omgezet naar multi channel PCM, zodat je wel van de beste kwaliteit audio kunt genieten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Freeze
[quote]Dev0o schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:41:
[...]

[/quote

https://support.firecore....735707-Audio-Options-tvOS-

Overigens gebruik zelf geen infuse, maar mrmc.
Dev0o schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:41:
Ja, het is hetzelfde geluid, met dezelfde kwaliteit, alleen niet gecomprimeerd. Er gaan dus meer bits over de HDMI kabel.

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

AC, ACC, PC2, DCS

ikweethetbeter schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:43:
[...]

Die was er ooit wel, maar die is er niet meer; bij een bepaalde tvOS versie was het geblokkeerd. Meld dit als bug bij Apple, dan komt het mogelijk terug (samen met Dolby Atmos voor andere apps dan Apple en Netflix).

Met Infuse Pro wordt DTS en DTS-HD omgezet naar multi channel PCM, zodat je wel van de beste kwaliteit audio kunt genieten.
Ik gebruik infuse pro, maar het is mij nog niet gelukt om de Denon receiver via een rechtstreekse hdmi zodanig aan te sturen dat er DTS op het display staat. Er staat iets van ‘multichannel’, en bij hetzelfde videobestand geeft Kodi wel gewoon dts aan. Nog even verder klooien dus....

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dev0o schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:32:
Ik gebruik infuse pro, maar het is mij nog niet gelukt om de Denon receiver via een rechtstreekse hdmi zodanig aan te sturen dat er DTS op het display staat. Er staat iets van ‘multichannel’, en bij hetzelfde videobestand geeft Kodi wel gewoon dts aan. Nog even verder klooien dus....
Nee, dat gaat ook niet (meer) lukken. Reden? Er is multichannel PCM van gemaakt. Geen DTS, want de Apple TV heeft er al PCM van gemaakt. Iets wat normaal in de receiver gebeurt.

De oorzaak hiervan ligt bij Apple.

Als je het DTS lampje wilt zien branden: pech, gaat je niet lukken. Maar boeit dat? Je hebt wel DTS kwaliteit, je levert geen kwaliteit in.

Als je gewoon het beste geluid wilt hebben: gaat lukken, want multichannel PCM (kan beter zijn dan DTS) of DTS, je hebt DTS kwaliteit, alleen zonder het DTS lampje op je receiver.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05:38
Las laatst een fijne tip, even onbekend of deze hier al gedeeld is.
Als je Netflix aan het kijken bent en je tikt op het touchpad komt in beeld hoe lang de film nog duurt. Tik je echter nog eens krijg je in beeld tot hoe laat de film/serie duurt. Ik vind dat best handig!

• meesje
  • Nu online
Serena schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:17:
Las laatst een fijne tip, even onbekend of deze hier al gedeeld is.
Als je Netflix aan het kijken bent en je tikt op het touchpad komt in beeld hoe lang de film nog duurt. Tik je echter nog eens krijg je in beeld tot hoe laat de film/serie duurt. Ik vind dat best handig!
Die kende ik nog niet. Thanks! Hoeven we niet meer zelf te rekenen. ;)

• Mr. Freeze
Voor degene die goed bekend zijn met infuse de volgende vraag, films die opgenomen zijn in 2.35:1 formaat wil ik graag zien met 120% zoom niveau, bij MrMc gaat dit makkelijk maar bij infuse krijg ik het niet voor elkaar. Is er iemand die weet of dit überhaupt kan? Bij de opties van infuse zie ik wel aspectratio staan e.d maar het beeld blijft hetzelfde.
@Mr. Freeze
Zoomniveau op 120% zetten kan niet, maar tijdens het afspelen kun je via het naar beneden menu wel de beeldverhouding en de zoom mode instellen.

Kun je het daarmee oplossen?

• Mr. Freeze
@ikweethetbeter ja, die zie ik, kan het allemaal wel selecteren maar het uiteindelijke beeld verandert niet. Typisch hè.
Inderdaad raar. Je verwacht dat je het beeld in de hoogte (wat meer) beeldvullend krijgt met zoom mode "uitvullen" of "uitrekken"...

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:20

-SaveMe-

-klik-

Ik krijg binnenkort een nieuw Ziggo Abo zonder interactieve TV. Dus dan kan ik volgens mij alleen TV kijken via de Ziggo Go app. Denk erover om een Apple TV aan te schaffen om Ziggo Go op de Tv te krijgen. Er is nog geen native app begrijp ik, maar airplay vanaf de ipad moet werken lijkt me?

En ik heb een Eminent Kodi speler. Nu is er ook geen Kodi voor Apple TV maar wel iets als MrMc. Hoe goed is dat en kan dat mijn Kodi vervangen? (ik gebruik een eigen MySQL server voor de DB) ?

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• PeaceNlove
  • Nu online
AirPlay vanuit de Ziggo Go App werkt bij mij vanaf mijn iPhone, dus dan zal het ook wel werken op de iPad

• Lekkerbek312
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:35
Heb ik geprobeerd met de Ziggo Sport app. Werd om de 10 minuten eruit geknald op de iPad.

Lijkt dus niet erg stabiel.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Zou toch wel stabiel moeten zijn lijkt me? Nog andere opties om Ziggo Go op de TV te krijgen (buiten een nieuwe TV met android TV) ... ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tcviper
Nog even geduld helaas, de Ziggogo app voor Appletv en Androidtv word op dit moment getest bij een selecte groep. Als ik moet gokken, rond Juni ofzo Public.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Freeze
-SaveMe- schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:46:

En ik heb een Eminent Kodi speler. Nu is er ook geen Kodi voor Apple TV maar wel iets als MrMc. Hoe goed is dat en kan dat mijn Kodi vervangen? (ik gebruik een eigen MySQL server voor de DB) ?
Persoonlijk vindt ik MrMc geweldig, mits je geen gebruik maakt van plug-ins want dat kan niet, maar zowel op de Shield als op de Apple tv is het mijn favoriete speler, die paar euro meer dan waard.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

-SaveMe- schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:11:
Zou toch wel stabiel moeten zijn lijkt me? Nog andere opties om Ziggo Go op de TV te krijgen (buiten een nieuwe TV met android TV) ... ?
Chromecast?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05:38
tcviper schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:31:
Nog even geduld helaas, de Ziggogo app voor Appletv en Androidtv word op dit moment getest bij een selecte groep. Als ik moet gokken, rond Juni ofzo Public.
Hoe kom je aan deze wijsheid, heb ik op nog geen enkel forum of pagina gelezen...
Zou wel heel fijn zijn!!!

• tcviper
Serena schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:19:
[...]

Hoe kom je aan deze wijsheid, heb ik op nog geen enkel forum of pagina gelezen...
Zou wel heel fijn zijn!!!
Ik zit onder NDA helaas dus kan er niks verder over zeggen ;)

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 14-10 11:16

amphora

Online creatie

Dan gok ik tegelijk met de Ziggo Mediabox Next. Of in ieder geval niet voordat die box uit komt.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Dat werkt niet met een iPad ...

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Waarom werkt Chromecast niet met een iPad?
De ziggo app heeft daar gewoon ondersteuning voor?

Ik zit inmiddels op NLZiet maar gebruikte daarvoor de Ziggo app met Chromecast. Het voordeel daarvan is dat de iPad niet "gegijzeld" wordt tijdens het tv kijken.

Donstil wijzigde deze reactie 20-03-2019 10:55 (25%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Donstil schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:53:
[...]

Waarom werkt Chromecast niet met een iPad?
De ziggo app heeft daar gewoon ondersteuning voor?

Ik zit inmiddels op NLZiet maar gebruikte daarvoor de Ziggo app met Chromecast. Het voordeel daarvan is dat de iPad niet "gegijzeld" wordt tijdens het tv kijken.
Ah, dat wist ik niet. Thanks!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

AC, ACC, PC2, DCS

-SaveMe- schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:46:
Ik krijg binnenkort een nieuw Ziggo Abo zonder interactieve TV. Dus dan kan ik volgens mij alleen TV kijken via de Ziggo Go app. Denk erover om een Apple TV aan te schaffen om Ziggo Go op de Tv te krijgen. Er is nog geen native app begrijp ik, maar airplay vanaf de ipad moet werken lijkt me?

Het is echter heel vervelend dat sommige TV programma's geen ondersteuning hebben voor Airplay (iets met rechten denk ik). Zo kan ik geen F1 wedstrijden/qualify vanaf een iPad of iphone streamen naar de appleTV :O

Ziggo zou echt tempo moeten maken met een native AppleTV app à la Horizon GO. Pas dan kun je echt zonder TV abbo.

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-10 20:40

Audione0

Strijdt der titanen

Dev0o schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:26:
[...]

Het is echter heel vervelend dat sommige TV programma's geen ondersteuning hebben voor Airplay (iets met rechten denk ik). Zo kan ik geen F1 wedstrijden/qualify vanaf een iPad of iphone streamen naar de appleTV :O
Huh, dit krijg ik wel gewoon voor elkaar.

Welke ATV heb je?

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Haga
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 23:12
Dev0o schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:26:
[...]

Ziggo zou echt tempo moeten maken met een native AppleTV app à la Horizon GO. Pas dan kun je echt zonder TV abbo.
ZIGGO GO zonder een TV abonnement is een NO GO 😏

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

AC, ACC, PC2, DCS

Audione0 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:55:
[...]

Huh, dit krijg ik wel gewoon voor elkaar.

Welke ATV heb je?
Ik heb een appleTV 4 (niet de 4k versie). Ziggo go op de ipad geeft aan dat airplay “helaas niet is toegstaan voor dit programma”. Jammer, en ik ben dus wel erg benieuwd hoe het jou dan wel lukt....

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-10 20:40

Audione0

Strijdt der titanen

Dev0o schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:26:
[...]

Ik heb een appleTV 4 (niet de 4k versie). Ziggo go op de ipad geeft aan dat airplay “helaas niet is toegstaan voor dit programma”. Jammer, en ik ben dus wel erg benieuwd hoe het jou dan wel lukt....
Misschien heb ik het verkeerd gelezen maar ik kan gewoon via de airplay knop F1 kijken (Ziggo kanaal)
Bij mij doet het zowel op de 4 en 4K versie

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Mr. Freeze
Met de ziggo account van m’n vriendin kan ik ook AirPlay doen, al vanaf de atv3, terugkijken kan niet, dat zal @Dev0o bedoelen?

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

AC, ACC, PC2, DCS

Mr. Freeze schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:25:
Met de ziggo account van m’n vriendin kan ik ook AirPlay doen, al vanaf de atv3, terugkijken kan niet, dat zal @Dev0o bedoelen?
Klopt inderdaad, terugkijken kan helaas niet via Airplay. En dat vind ik erg jammer want dan moet ik alsnog terugvallen op de uitermate slechte Horizonbox van Ziggo welke inmiddels stof ligt te vergaren op een plank in de garage. En ik vertik het om dat ding weer aan te sluiten met alle ergernis en frustratie. Dan maar kijken op het kleine schermpje |:( van de iPad

Pagina: 1 ... 74 ... 80 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True