Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:03
Ik word een beetje moe van dit hele gebeuren mbt infuse, plex, vlc, etc. (ik verwoord het nu nog netjes).
Waarom kan er niet objectief hierover gesproken? Wat kan de een wel, de ander niet, etc, etc.? Wat zijn jouw ervaringen (wat nog niet DE waarheid is)?

Wat betreft het alles afspelen, dat zal ongetwijfeld geen van allen 100% doen. De maker van Infuse beweert dat inderdaad ook helemaal niet.
Even copy/paste.
Infuse
Go beyond iTunes and play most any media format including as MKV, AVI, MP4, WMV & many others
Infuse Pro
Enjoy even more video formats (up to 4K Ultra-HD) and save yourself from hours of file conversions.

Dat Infuse wellicht het meeste afspeelt, dat zal ongetwijfeld zijn, maar dat beweren ze zelf niet. Er zal heus wel weer een bestandsformaat, container of whatever opduiken, dat net niet 100% vlekkeloos wil afspelen. Vandaar dus ook hun voorzichtige bewoordingen. Ga je alsjeblieft dan niet zelf beweren dat Infuse echt alles afspeelt, terwijl de ontwikkelaar dat zelf ook niet beweert. Dat jij (jij, bedoel ik in het algemeen) nog geen last gehad hebt van niet goed afspelende bestanden, is een ander verhaal. Verwoord dat dan ook zo! Spreek uit je eigen ervaring en ga jouw ervaring niet als de waarheid neer zetten.
De meeste dingen die mensen hier neerzetten, zijn ervaringen, geen feiten. Feiten zijn leuk, maar ik kom niet op dit forum voor de feiten, die vind ik ook wel op de sites van de fabrikanten / makers. Hier kom ik voor gebruikerservaringen, en de verhalen achter de feiten.

Als ik zeg dat Infuse Pro alles afspeelt, dan zeg ik dat ik nog geen (video)bestand tegen ben gekomen welke niet met Infuse Pro afgespeeld kan worden. En ik heb al heel wat (types) bestanden afgespeeld! Maar inderdaad, de mensen die kritiek op mij leveren hebben gelijk: er is vast een videoformaat te vinden welke niet met Infuse Pro kan worden afgespeeld.

Ik heb een tijdje OneVideo gebruikt, dat was vlak na de introductie van de Apple TV 4 en voordat Infuse 4 uitkwam voor deze Apple TV, en in die tijd heeft HandBrake overuren gemaakt, totdat ik besloot dat de oude Apple TV 2 met Infuse 2 erop maar weer naar de woonkamer moest verhuizen.

• meesje
ikweethetbeter schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:30:
Als ik zeg dat Infuse Pro alles afspeelt, dan zeg ik dat ik nog geen (video)bestand tegen ben gekomen welke niet met Infuse Pro afgespeeld kan worden. En ik heb al heel wat (types) bestanden afgespeeld! Maar inderdaad, de mensen die kritiek op mij leveren hebben gelijk: er is vast een videoformaat te vinden welke niet met Infuse Pro kan worden afgespeeld.
Hier sla je de spijker op z'n kop! Verwoord het dan gewoon anders ipv het als een feit neer te zetten. Ik denk dat heel veel gezeur (en haantjes gedrag) hier in dit topic begint met het goed te verwoorden.
Bovenstaande zin is heel wat anders dan dat je hier (ikweethetbeter in "[Apple TV] Discussietopic - deel 3") zegt. ("speelt alles" vs "...nog geen bestand tegen gekomen..."). Dat tweede klinkt toch veel beter?
De eerste zin kan als een feit (wat niet zo is) worden beschouwd, terwijl de tweede zin pas de lading dekt.
Mijn advies: als iedereen z'n zinnen eens goed en zorgvuldig formuleert, zouden we in dit topic een stuk minder onnodige vervuiling hebben. Het kan toch niet zo zijn dat zinnen vertaald, geïnterpreteerd of anders gelezen moet gaan worden?

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Ik ben HIER niet bezig met het prediken van geloofsovertuigingen, dus voel je eigen niet aangesproken @ICT Consultant

Het zijn reacties op vragen zoals deze, waar ook wat objectiever op gereageerd kan worden:
brambello schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:35:
Ik neig naar de Nvidia Shield, die zal ook goed zijn dan?
ikweethetbeter schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:29:
@brambello
En verwacht overigens niet dat je in dit draadje een Nvidia Shield koopadvies krijgt!
De vragende partij is hier zich gewoon aan het oriënteren, waarbij er dus OOK gebruikers scenario's voorgeschoteld kunnen worden, waarom een Shield juist WEL een betere keuze zou kunnen zijn dan een Apple TV 4K.

Denk bijvoorbeeld aan zaken dat de vrager misschien al Kodi gebruikt met diverse user addons, of misschien een verzameling films in zijn bezit heeft met Dolby ATMOS geluidssporen..... Met deze 2 gebruikers scenario's kun je dus NIET terecht op een Apple TV 4K, dus dat zou HIER dan ook VERMELD mogen kunnen worden ipv dat er ALLEEN gereageerd wordt vanuit het beperkte perspectief van je eigen gebruikers scenario...
ikweethetbeter schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:49:
Waarom? Wat doet je naar deze speler neigen?
En waarom vraag je dat aan Apple fans?
Waarom zou deze vraag niet gesteld mogen worden aan gebruikers die ervaring hebben met Apple devices 8)7

Spreek aub voor jezelf en laat mensen de vrijheid om die vraag te stellen, want voor sommige mensen maakt het GEEN ZAK UIT welk MERK er aan aan een product hangt, zolang de product eigenschappen maar voldoen en aansluiten op de gebruikers wensen.

De toon die in dat soort subjectieve beperkte reacties zit, daar zijn er op Tweakers al genoeg van. De wereld bestaat uit meer geweldige devices waar de naam Apple niet op staat :)
@Montoya200x
Als je mijn reacties leest, dan weet je dat ik de Nvidia Shield Android TV een goede mediaspeler vindt. Kwalitatief doet-ie niet onder voor de Apple TV 4K (muv misschien Dolby Vision, wat nog niet zo ingeburgerd is, en wat voor de meeste mensen geen showstopper is).

Natuurlijk mag brambello hier vragen stellen over de Nvidia Shield, hij doet dat ook, en hij krijgt er netjes antwoord op. Ook van mij!

Alleen ik vraag me af wat brambello verwacht van Nvidia vragen in een Apple draadje. Als ik een Nvidia Shield zou overwegen (en ik heb het in het verleden overwogen!), dan zou ik ook in een Shield draadje vragen stellen. Na de antwoorden is er radiostilte van brambello, vandaar mijn tweede bijna gelijke vraag.

• meesje
ikweethetbeter schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:59:
@Montoya200x
Als je mijn reacties leest, dan weet je dat ik de Nvidia Shield Android TV een goede mediaspeler vindt. Kwalitatief doet-ie niet onder voor de Apple TV 4K (muv misschien Dolby Vision, wat nog niet zo ingeburgerd is, en wat voor de meeste mensen geen showstopper is).

Natuurlijk mag brambello hier vragen stellen over de Nvidia Shield, hij doet dat ook, en hij krijgt er netjes antwoord op. Ook van mij!

Alleen ik vraag me af wat brambello verwacht van Nvidia vragen in een Apple draadje. Als ik een Nvidia Shield zou overwegen (en ik heb het in het verleden overwogen!), dan zou ik ook in een Shield draadje vragen stellen. Na de antwoorden is er radiostilte van brambello, vandaar mijn tweede bijna gelijke vraag.
Radiostilte is inderdaad niet zo netjes, maar wellicht is er een goede reden voor. Als ik een vraag zou stellen in een topic, zou het betreffende topic continu in de gaten houden. Of zelfs bookmarken.

Aan de andere kant je reacties zijn wel dezelfde dag en ook nog achter elkaar. Ik zou wel meer dan 8 uur er tussen laten zitten. Je mag een ander ook wel wat tijd geven. Volgens de tweakers regels zou je overigens je oude eigen bericht moeten updaten ipv een nieuw bericht, maar dat terzijde. ;)

Als ik het nu zo lees, slaat je tweede bericht nergens op. Je beantwoordt eerst netjes de vraag en daarna ga je over naar "wat moet je eigenlijk hier?". Dat snap ik dan niet. Ik snap ook niet waarom je in dit draadje geen nvidia advies zou kunnen krijgen. Er zullen ongetwijfeld tweakers zijn die overgestapt zijn van ATV naar Shield, maar ook dit topic (af en toe) volgen.
meesje schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:18:
Als ik het nu zo lees, slaat je tweede bericht nergens op. Je beantwoordt eerst netjes de vraag en daarna ga je over naar "wat moet je eigenlijk hier?".
Zo bot was het niet, en het was zeker niet bot bedoeld, maar je hebt een punt, het was een dubbele (overbodige, ongeduldige) post van mij. Ik heb de tweede verwijderd.

• meesje
ikweethetbeter schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:22:
[...]

Zo bot was het niet, en het was zeker niet bot bedoeld, maar je hebt een punt, het was een dubbele (overbodige, ongeduldige) post van mij. Ik heb de tweede verwijderd.
Ok, netjes! Goed om te weten dat het niet bot bedoeld was.

• brambello
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15-01 22:09
ikweethetbeter schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:59:
@Montoya200x

Ik ben erg blij met je antwoorden hoor, en ook met de uitleg van Montoya. Heb uiteindelijk voor de Shield gekozen. Waarom precies weet ik niet, maar heb het maar gedaan. Ik kan er tot nu toe inderdaad beter de grotere media files mee afspelen vanaf mijn NAS naar mijn televisie, waar dit zonder tussenkomst van de Shield niet ging.

• ICT Consultant
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12-01 15:20
@brambello
Dit is precies volgens verwachting!

De meeste smart tv's hebben incapabele mediaspelers, en zowel de Apple TV als de NVidia Shield zijn capabele mediaspelers.

@Montoya200x
De Apple TV ondersteunt Dolby Atmos.
De vraagsteller had voorheen waarschijnlijk geen Kodi gezien de vragen die hij stelde.

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Nadat de vredespijp in dit topic al gerookt was, zou het wel fijn geweest zijn als je even de juiste context gebruikt had voordat je reageerde... :
Montoya200x schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:16:
.... een verzameling films in zijn bezit heeft met Dolby ATMOS geluidssporen.
Voorlopig zijn alle apps die intern NIET de native Apple player gebruiken nog zoekende om Dolby Atmos op hun eigen players werkende te krijgen voor non streaming content:
https://firecore.com/forum/topic/20983
https://forum.mrmc.tv/vie...15&t=4172&start=50#p20950

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:38
DennusB schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:48:
Philips Hue integratie zou wel echt heel vet zijn :D
Dat zou inderdaad wel erg vet zijn.
Ik maak nu gebruik van een Plex handler via HomeBridge maar die heb ik nog niet werkend.
Het zou cool zijn als je een scene kunt activeren.

PS: over de war between Plex en Infuse en MrMC... een tabelletje met feiten opnemen in de startpost? Kun je in een oogopslag de features vergelijken. Heel leuk allemaal maar ik wordt een beetje moe van de meningen die als feiten worden gepost. elke. keer. opnieuw O-)
brambello schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:43:
[...]

Ik ben erg blij met je antwoorden hoor, en ook met de uitleg van Montoya. Heb uiteindelijk voor de Shield gekozen. Waarom precies weet ik niet, maar heb het maar gedaan. Ik kan er tot nu toe inderdaad beter de grotere media files mee afspelen vanaf mijn NAS naar mijn televisie, waar dit zonder tussenkomst van de Shield niet ging.
Gefeliciteerd met je aankoop!

Het juiste antwoord was al gegeven: zwart wit gesteld zijn de mediaspelers in tv's nogal slecht, en zijn de Apple TV en Nvidia Shield goed.

Nu kun je mooi onbezorgd van je series en films genieten.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10:46
Iemand nog aanraders voor een betaalbare goede HDMI kabel voor 4K HDR & Dolby?

Toch aan het denken mijn Apple TV4 te upgraden voor de 4K variant zodat de TV4 naar de slaapkamer kan gaan, want de 3 die daar nog staat is niet heel stabiel ook qua airplay en ofc het gebrek aan dedicated apps.

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:36
Scrtz schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:54:

Toch aan het denken mijn Apple TV4 te upgraden voor de 4K variant zodat de TV4 naar de slaapkamer kan gaan, want de 3 die daar nog staat is niet heel stabiel ook qua airplay en ofc het gebrek aan dedicated apps.
Die wat apple van Belkin verkoopt zijn uitstekend.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• Nennie
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06:03
sharkoon voor 11,50 bij bol

• NvO_91
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-01 13:58

Ik heb deze belkin besteld: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Scheelt 10€ met de kabel die Apple verkoopt

• buffy1966
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09-01 11:15
Bierkameel schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:45:
...

Jammer dat de subs zo hoog in beeld staan, ik lees hier veel klachten over, hopelijk voegen ze nog een optie toe om de sub helemaal onderin beeld te plaatsen.
Bedoel je de hoogte van de subs die standaard door Netflix worden weergegeven, of plaatst de Apple TV de subs hoog in beeld?

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:57

Rivanov

Apple freak

Tip voor mensen die de subtitles bij Netflix 'irritant' vinden, je kunt deze via de tvOS instellingen aanpassen. Ik vind ze standaard namelijk nogal een lelijk lettertype hebben en wil die zwarte transparante box er ook niet achter hebben.

Máár dit kun je verhelpen, door binnen tvOS naar de Toegankelijkheidsinstellingen te gaan en hier je eigen subtitle opmaak te creeëren. Hier kun je zelf je lettertype kiezen, de grootte van de letters en of er een transparante box achter moet komen. Wanneer je vervolgens aangeeft dat hij de originele subs moet overrulen dan hanteert Netflix voortaan 'jouw' opmaak. :)

Dit werkt overigens ook binnen iOS voor je iPhone en iPad.

@Bierkameel @buffy1966

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• buffy1966
Maar plaatst de Apple TV de subs hoger dan wanneer je bijvoorbeeld Netflix via de app op je televisie zou bekijken?

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

https://www.amazon.com/gp/product/B01GCGKI3O/

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

C.R.E.A.M.

Sinds gisteren heb ik een Apple TV 4K, en heb er meteen een avondje mee zitten spelen. Ik ben er meer onder de indruk van dan ik had verwacht. Hieronder kort mijn bevindingen:

+ Het was ontzettend snel ingesteld.
+ Als er een tekstveld is, kan ik meteen vanuit de lockscreen op mn telefoon typen.
+ iOS spellen.
+ Ik dacht dat Plex een irritatiepunt zou zijn, maar het werkt perfect.
+ HDMI CEC O+ Ik heb alleen maar de Apple TV remote nodig om alles te bedienen.
+ De afstandsbediening is erg goed, de touchpad is erg handig.
+ Legaal films huren/kopen is beter dan ik had verwacht. HD is meteen 4K als het beschikbaar is. En de prijzen vallen ontzettend mee. Ik dacht alles zal wel evenveel kosten als een fysieke Blu-ray schijfje (net als bij digitale games).
- Soms zijn er frame-drops in het home dashboard.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:05

Grin

Ride si sapis.

Chester schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:53:
Sinds gisteren heb ik een Apple TV 4K, en heb er meteen een avondje mee zitten spelen. Ik ben er meer onder de indruk van dan ik had verwacht. Hieronder kort mijn bevindingen:

+ Het was ontzettend snel ingesteld.
+ Als er een tekstveld is, kan ik meteen vanuit de lockscreen op mn telefoon typen.
+ iOS spellen.
+ Ik dacht dat Plex een irritatiepunt zou zijn, maar het werkt perfect.
+ HDMI CEC O+ Ik heb alleen maar de Apple TV remote nodig om alles te bedienen.
+ De afstandsbediening is erg goed, de touchpad is erg handig.
+ Legaal films huren/kopen is beter dan ik had verwacht. HD is meteen 4K als het beschikbaar is. En de prijzen vallen ontzettend mee. Ik dacht alles zal wel evenveel kosten als een fysieke Blu-ray schijfje (net als bij digitale games).
Kan ik me helemaal in vinden, heb jaren een HTPC gehad maar dit is toch wel even wat anders! Sinds deze zomer m'n eerste ATV 4K. Instellen ging echt nergens over, zo gepiept. Infuse werkt als een trein! ATV remote vind ik een rotding maar misschien moet ik daar nog aan wennen (waarschijnlijk niet...). Het touchpad activeer ik regelmatig zonder dat ik dat wil... Frame drops van tvOS merk ik niet.
Ik gebruik de ATV eigenlijk alleen voor AirPlay en Infuse. Niks spectaculairs maar wel naar volle tevredenheid!

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

Domino

30 Watts and overheating...

Ik gebruik nog een oude aTV3. Ding werkt nog verbazingwekkend goed.
Hoofdgebruik bestaat uit Plex, Netflix en Prime. Af en toe ook wat AirPlay.

Jammer genoeg werkt hij niet met Apple Music. Misschien toch eens een 4K op de kop tikken.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

@Chester
Herkenbaar, muv de frame drops. Gebruik je een goede HDMI kabel? Dan bedoel ik niet een overpriced exemplaar van 200 euro, maar wel één die 4K 60 Hz HDR aan kan, dus niet een kabeltje van 5 euro bij de Action.

• Chester
  • Niet online

Chester

C.R.E.A.M.

ikweethetbeter schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:02:
@Chester
Herkenbaar, muv de frame drops. Gebruik je een goede HDMI kabel? Dan bedoel ik niet een overpriced exemplaar van 200 euro, maar wel één die 4K 60 Hz HDR aan kan, dus niet een kabeltje van 5 euro bij de Action.
Kabel zou niet uit moeten maken, het zit op een 1080p TV aangesloten. Ik zal vanavond nog eens checken, misschien dat het kwam door de updater die bezig was.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

17 hidden tips to master the Apple TV
Here's another hidden setting: demo mode, which sets up your Apple TV exactly how it would be found in an Apple Store. Fun!
Find it in Settings > General > About. Click the Play/Pause button four times.
Haha wist dit helemaal niet. Vanavond eens testen.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 06:24
Net getest, maar helaas werkt de demo mode niet.

Wanneer ik de bovenstaande stappen volg, krijg ik een Apple TV-diagnostiek en moet ik eerst een ticket nummer invoeren om de test te starten.

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 09:19
Andere tip; je kan je tv en/of stereo automatisch aan laten gaan als je je Apple tv aan zet, wisten jullie dit al?

• Evernote
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15-01 20:12
Zijn er nog meer mensen die constant een toegangscode moeten intoetsen wanneer je de Apple TV wil bedienen via de Apple TV regelaar of app?

Wij hebben hier meerdere iPhone's ik heb ook een AW4 en iedere keer als ik een ander apparaat wil gebruiken om de Apple TV te bedienen moet ik een code ingeven.

Heb alle instellingen bekeken maar niks kunnen vinden, dit is echt van de ene op de andere dag gebeurt en het liefst gooi ik 'm nu het raam uit.

Edit: Het gaat hier om een ATV4, niet het 4K model.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:

- Alle apparaten rebooten (inclusief netwerk apparatuur)
- Alle gekoppelde apparaten op de Apple TV vergeten en opnieuw verbinding maken
- Apple TV beperkingen aan en uit zetten
- Bediening vanaf de remote app ipv lock screen
- Uitloggen Apple ID op Apple TV en opnieuw inloggen
- Beta software installeren op Apple TV

Geen van het hierboven genoemde werkt helaas.

Evernote wijzigde deze reactie 29-11-2018 08:20 (34%)

AMD Ryzen 2600@3.85Ghz, MSI RTX 2070 Armor, 16GB Corsair Vengeance Pro RGB RAM, 500GB M.2 SSD,  iPhone X 256GB

• tcviper
DeNachtwacht schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:27:
Andere tip; je kan je tv en/of stereo automatisch aan laten gaan als je je Apple tv aan zet, wisten jullie dit al?
Ja dat is met HDMI CEC :)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• buffy1966
Een kennis heeft een oudere televisie, Philips 42PFL5405H/12
handleiding

Er wordt aan gedacht een Apple TV 4K aan te kopen, voornamelijk voor Netflix en films huren in Itunes Store. De televisie is geen 4k, maar de Apple TV 4K is toekomstgericht.
Kan het een probleem geven als men de Apple TV 4K op een HDMI 1.3 poort aansluit?

Ik heb ook iets gelezen over HDCP 2.2, maar dat blijft me wat onduidelijk.. Blijkbaar moeten alle apparaten dit ondersteunen die aangesloten zijn. Betekent dit dat alle apparaten die op de televisie aangesloten zijn HDCP 2.2 moeten ondersteunen?
Momenteel is daar een soundbar op aangesloten, hiervan weet ik nog niet of deze dat ondersteunt.

• engessa
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Philips 32pfl8404h die al sinds 2010 niet meer op de markt is. Mijn Apple TV 4K werkt zonder problemen in FullHD. Ik lus mijn audio door naar mijn speakers en ook dat werkt perfect.

Het automatisch aan en uit zetten van mijn TV via mijn Apple TV is het enige dat niet altijd goed werkt. Maar ja, dat is niet heel raar aangezien mijn TV ouder is dan de gebruikte standaard..

• Scrtz
Domino schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:55:
Ik gebruik nog een oude aTV3. Ding werkt nog verbazingwekkend goed.
Hoofdgebruik bestaat uit Plex, Netflix en Prime. Af en toe ook wat AirPlay.

Jammer genoeg werkt hij niet met Apple Music. Misschien toch eens een 4K op de kop tikken.
Ik heb op de slaapkamer nog een TV3 maar daarvan wilt de Airplay verbinding er nog wel eens vaker mee kappen, heb jij daar eigenlijk ook last van? Bloed irritant vind ik dat, aan het netwerk ligt het niet want de wifi AC router staat namelijk 5 meter verderop.

• Domino
  • Nu online

Domino

Scrtz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:51:
[...]

Ik heb op de slaapkamer nog een TV3 maar daarvan wilt de Airplay verbinding er nog wel eens vaker mee kappen, heb jij daar eigenlijk ook last van? Bloed irritant vind ik dat, aan het netwerk ligt het niet want de wifi AC router staat namelijk 5 meter verderop.
Nee, nooit last van gehad. Moet wel zeggen dat ik maar heel sporadisch AirPlay gebruik.
Maar ook op de slaapkamer/zolder, op een zeer matige wifi verbinding, werkt het tot nu toe zonder problemen.

Welke versie van de aTV3 heb je (er zijn er twee, A1427 en A1469)?

• Scrtz
Domino schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:13:
[...]

Nee, nooit last van gehad. Moet wel zeggen dat ik maar heel sporadisch AirPlay gebruik.
Maar ook op de slaapkamer/zolder, op een zeer matige wifi verbinding, werkt het tot nu toe zonder problemen.

Welke versie van de aTV3 heb je (er zijn er twee, A1427 en A1469)?
De A1427

• buffy1966
engessa schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:10:
Ik heb een Philips 32pfl8404h die al sinds 2010 niet meer op de markt is. Mijn Apple TV 4K werkt zonder problemen in FullHD. Ik lus mijn audio door naar mijn speakers en ook dat werkt perfect.

Het automatisch aan en uit zetten van mijn TV via mijn Apple TV is het enige dat niet altijd goed werkt. Maar ja, dat is niet heel raar aangezien mijn TV ouder is dan de gebruikte standaard..
Hoe lus jij de audio door? Via een andere HDMI poort op de televisie?

Ik weet niet hoe het nu juist zit met HDCP 2.2?
Als de Apple TV 4K is aangesloten op de televisie, moeten dan alle apparaten HDCP 2.2 hebben die op de televisie zijn aangesloten via HDMI?

• Domino
  • Nu online

Domino

Ahh. Ik heb alleen maar 1469’s.
Hoewel er technisch weinig verschil in zit (alleen een andere cpu/gpu naar mijn weten).

• Scrtz
Domino schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:26:
[...]

Ahh. Ik heb alleen maar 1469’s.
Hoewel er technisch weinig verschil in zit (alleen een andere cpu/gpu naar mijn weten).
Hmm oke, ja zou kunnen dat dat wel net het verschil geeft, geen idee :P

• engessa
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
buffy1966 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:10:
[...]

Hoe lus jij de audio door? Via een andere HDMI poort op de televisie?

Ik weet niet hoe het nu juist zit met HDCP 2.2?
Als de Apple TV 4K is aangesloten op de televisie, moeten dan alle apparaten HDCP 2.2 hebben die op de televisie zijn aangesloten via HDMI?
Mijn tv heeft een SPDIF uitgang die naar mijn speakers gaat.

En dat HDCP 2.2. is voor mij iig nog nooit een issue geweest.

• Rokz
  • Laatst online: 15-01 10:59
Iemand die me kan helpen?

Apple TV 4k aangeschaft vooral voor in gebruik met mijn 5.1 hifi set. nu wil ik graag via infuse films die ik op mijn harde schijf heb afspelen op de apple tv? wat zijn hier goeie mogelijkheden in.

Streamen vanaf me laptop met Plex werkt prima, op 't feit na dat ik slecht internet bereik heb met me laptop en de apple tv aangesloten is met kabel. zijn er andere mogelijkheden die wel goed werken?

bijv: harde schijf in Fritz box? dit geprobeerd maar kan dan niet in de harde schijf komen via infuse...

als iemand iets weet graag, kom er zelf niet meer uit naar meerdere uren er mee geknoeid te hebben.
buffy1966 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:57:
Een kennis heeft een oudere televisie, Philips 42PFL5405H/12
handleiding

Er wordt aan gedacht een Apple TV 4K aan te kopen, voornamelijk voor Netflix en films huren in Itunes Store. De televisie is geen 4k, maar de Apple TV 4K is toekomstgericht.
Kan het een probleem geven als men de Apple TV 4K op een HDMI 1.3 poort aansluit?

Ik heb ook iets gelezen over HDCP 2.2, maar dat blijft me wat onduidelijk.. Blijkbaar moeten alle apparaten dit ondersteunen die aangesloten zijn. Betekent dit dat alle apparaten die op de televisie aangesloten zijn HDCP 2.2 moeten ondersteunen?
Momenteel is daar een soundbar op aangesloten, hiervan weet ik nog niet of deze dat ondersteunt.
Het is slim om een 4K te kopen, dan ben je voorbereid op de toekomst, maar ook op een FHD tv kun je voordelen hebben, zoals een snellere processor en h.265 decoderen in hardware.

Voor het weergeven van bepaalde content moet de hele keten HDCP 2.2 ondersteunen. Als je probleemloos BD's kunt kijken op die tv, dan gaat het gewoon werken. Deze techniek is niet voor 4K uitgevonden, die bestond al enige tijd. Voor 4K is de support misschien wel wat belangrijker. Maar maak je geen zorgen, tenzij de tv echt antiek is.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ik heb ook bewust twee 4K Apple TV's. Een hangt ook daadwerkelijk aan een 4K OLED in de woonkamer, maar in de slaapkamer heb ik een 1080p tv maar wel een Apple TV 4K vanwege z'n extra power.

En in m'n nieuwe huis gaat de 55" 4K OLED naar de slaapkamer en komt in de woonkamer minimaal 65" OLED. Dus futureproof. ;)

• breaq
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 11:12
Mijn Apple TV 4K moet ik de laatste tijd af en toe van de stroom af halen omdat er op een gegeven moment een aantal zaken niet meer goed werken. Wat er bijvoorbeeld mis gaat: er komen ineens meldingen van de Hue sensors die er niet moeten zijn omdat ik thuis ben (de Apple TV is de HomeKit hub) en er is geen video beeld op NLZIET of NPO Start. Herstarten alleen lost dit niet op, hij moet echt even van de stroom af, daarna gaat het weer een tijdje goed.

Zijn er anderen die dit gedrag zien?

• MikeL
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 07:53
breaq schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:23:Zijn er anderen die dit gedrag zien?
Ja, HomeKit werkt bij mij ook niet helemaal lekker. Heb dezelfde symptomen als jij met hue. Daarbij loopt oom de connectie met de thermostaat niet helemaal soepel... had ik voor tvOS 12.1 geen last van.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

En dat is altijd het eerste wat ik op een nieuw apparaat uit zet. :+

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• ChuckyDevil
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:08
Ik ook. En je dan afvragen waarom er geen geluid via arc doorkomt. Blijkbaar moet cec dan juist aan. In ieder geval icm een soundbar.

PSN ID: ChuckDevil

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

ChuckyDevil schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:11:
Ik ook. En je dan afvragen waarom er geen geluid via arc doorkomt. Blijkbaar moet cec dan juist aan. In ieder geval icm een soundbar.
Klopt. CEC en ARC zijn met elkaar 'verbonden'.

• buffy1966
ikweethetbeter schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:51:
[...]

Het is slim om een 4K te kopen, dan ben je voorbereid op de toekomst, maar ook op een FHD tv kun je voordelen hebben, zoals een snellere processor en h.265 decoderen in hardware.

Voor het weergeven van bepaalde content moet de hele keten HDCP 2.2 ondersteunen. Als je probleemloos BD's kunt kijken op die tv, dan gaat het gewoon werken. Deze techniek is niet voor 4K uitgevonden, die bestond al enige tijd. Voor 4K is de support misschien wel wat belangrijker. Maar maak je geen zorgen, tenzij de tv echt antiek is.
Van de soundbar weet ik het nog niet of deze HDCP 2. ondersteunt. Als deze dit niet doet is er dus een probleem met de Apple TV?

Het is de Apple TV die kijkt via de televisie of alle toestellen die via HDMI zijn aangesloten HDCP 2.2 ondersteunen?
buffy1966 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:08:
Van de soundbar weet ik het nog niet of deze HDCP 2. ondersteunt. Als deze dit niet doet is er dus een probleem met de Apple TV?
Nee, dan heb je een probleem met je soundbar bij het afspelen van HDCP 2.2 content.
Het is de Apple TV die kijkt via de televisie of alle toestellen die via HDMI zijn aangesloten HDCP 2.2 ondersteunen?
Nee. HDCP 2.2 content is alleen af te spelen als de speler (Apple TV, bluray, ...) en het scherm (je tv) en alles wat er mogelijk tussenin zit (receiver, soundbar) het ondersteunt.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

ChuckyDevil schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:11:
Rivanov schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 06:50:
Klopt. CEC en ARC zijn met elkaar 'verbonden'.
Als dat echt nodig is gaat het apparaat retour. Waarom zou je CEC aan moeten hebben voor ARC? Dat zijn twee totaal losstaande technieken. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

@Gonadan Dat is bij mijn Marantz NR1508 receiver het geval geloof ik. Het één werkt niet zonder het ander. Weet even de exacte volgorde niet. Maar ik geloof als je CEC wil, dat ARC persé aan moet staan. Of vice versa. Maar ik maak hier zelf geen gebruik van.

• NvO_91
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-01 13:58
NvO_91 schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:52:
[...]

Ik heb deze belkin besteld: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Scheelt 10€ met de kabel die Apple verkoopt
Belkin kabel gaat retour. Apple tv springt na een tijdje terug van 4K HDR naar 720p en kan hem niet terug zetten naar 4K tenzij ik een andere HDMI poort pak en tv aan en uit zet.

Nu op zoek naar een andere kabel, iemand suggesties?
Gonadan schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:38:
Als dat echt nodig is gaat het apparaat retour. Waarom zou je CEC aan moeten hebben voor ARC? Dat zijn twee totaal losstaande technieken. :D
Dat klopt, maar om één of andere voor mij totaal wazige reden zijn die in 99% van de gevallen alleen samen aan of uit te zetten!

• El Martino
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11-01 13:48

El Martino

Zo niet, dan toch.

NvO_91 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:06:
[...]

Belkin kabel gaat retour. Apple tv springt na een tijdje terug van 4K HDR naar 720p en kan hem niet terug zetten naar 4K tenzij ik een andere HDMI poort pak en tv aan en uit zet.

Dit zijn top kabels, heb er zelf ook een voor de AppleTV 4K: https://www.ruconnected.nl/

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

ikweethetbeter schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:23:
Dat klopt, maar om één of andere voor mij totaal wazige reden zijn die in 99% van de gevallen alleen samen aan of uit te zetten!
Bijzonder, ik heb het nog nooit meegemaakt op een apparaat. Ik neem aan dat je dan 99% van de versterkers bedoelt?
Wellicht omdat ik ARC doe via een audiokabel en niet via HDMI. ;)

@Gonadan
Ja, ik bedoel 99% van de versterkers/receivers, want dat zijn apparaten die iets met een ARC signaal kunnen, een bluray speler kan er niet zoveel mee... ;)

Ik voer audio van m'n tv ook terug via een toslink kabeltje. Maar als je dat doet, dan gebruik je dus geen HDMI ARC! Want ARC is dat je over dezelfde kabel die je gebruikt om video van je receiver naar je tv te sturen het geluid van je tv (bv als je naar de ingebouwde tuner kijkt) terug naar je receiver te sturen. Werkt vanaf HDMI 1.4 als ik me niet vergis.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

ikweethetbeter schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:20:
@Gonadan
Ja, ik bedoel 99% van de versterkers/receivers, want dat zijn apparaten die iets met een ARC signaal kunnen, een bluray speler kan er niet zoveel mee... ;)
Klopt, maar op je TV moet je het wel instellen. ;)
Ik voer audio van m'n tv ook terug via een toslink kabeltje. Maar als je dat doet, dan gebruik je dus geen HDMI ARC! Want ARC is dat je over dezelfde kabel die je gebruikt om video van je receiver naar je tv te sturen het geluid van je tv (bv als je naar de ingebouwde tuner kijkt) terug naar je receiver te sturen. Werkt vanaf HDMI 1.4 als ik me niet vergis.
Daar heb je gelijk in inderdaad. Grappig want ik mijn TV noemt dat wel zo dacht ik, maar misschien heb ik gewoon stemmen in m'n hoofd. :P

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
[...]

MaZo in "[Apple TV] Discussietopic - deel 3" ;)

• baba420
  • Laatst online: 15-01 00:26
[...]

https://nl.hardware.info/...r-10k-resolutie-op-120-hz

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-01 15:47
Rivanov schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:39:
@Gonadan Dat is bij mijn Marantz NR1508 receiver het geval geloof ik. Het één werkt niet zonder het ander. Weet even de exacte volgorde niet. Maar ik geloof als je CEC wil, dat ARC persé aan moet staan. Of vice versa. Maar ik maak hier zelf geen gebruik van.
Mag ik vragen wat voor speakers jij heb staan in je woonkamer aangesloten op de NR1508?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Frid0 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:40:
[...]

Mag ik vragen wat voor speakers jij heb staan in je woonkamer aangesloten op de NR1508?
Harman Kardon HKTS 16

https://www.harmankardon....ater-systeem/HKTS+16.html

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-01 15:47
Bedankt!
Aparte combi.....heb die combi nog nooit eerder gezien/gehoord. Bevalt die?
Niet zitten kijken naar andere speakers of iets van Sonos/Heos of zo?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Frid0 schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:30:
[...]

Bedankt!
Aparte combi.....heb die combi nog nooit eerder gezien/gehoord. Bevalt die?
Niet zitten kijken naar andere speakers of iets van Sonos/Heos of zo?
Combinatie bevalt prima. Heb deze speakers al 4 jaar. Waren voorheen aangesloten op mijn Pioneer VSX-S510 receiver, maar die heb ik vorig jaar vervangen door de Marantz NR1508 omdat ik de LG OLED B6 had gekocht en ik dus een receiver nodig had met 4K HDR ondersteuning.

Overigens heb ik ook gewoon Sonos in huis. Een Connect, die aan de receiver hangt via optical en een Play:1 en Play:5 voor in de rest van het huis.

• wes-
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09-01 23:25
Chester schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:53:

Late reactie maar zet je videoformat eens op 50hz ipv 60hz op je apple tv. Dan zul je waarschijnlijk geen drops meer hebben.

• Chester
  • Niet online

Chester

C.R.E.A.M.

wes- schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:28:
[...]

Late reactie maar zet je videoformat eens op 50hz ipv 60hz op je apple tv. Dan zul je waarschijnlijk geen drops meer hebben.
Tnx voor de tip, ik zal het proberen :)

• Scidd0w
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:25

Scidd0w

3000Wp

fonsmeister schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:19:
Kan iemand die The Matrix ooit heeft aangeschaft, checken of die versie nu Dolby Atmos heeft?

Zo te zien zijn er namelijk 2 verschillende versies, 1 met atmos en 1 zonder.

De versie in mijn library is zonder en als ik in de store zoek, zie ik alleen de versie mèt Atmos, maar daar moet ik dan weer opnieuw voor betalen (voor de andere 2 films in de huidige bundel ook, terwijl ik ze allemaal al eens heb gekocht)
Heeft iemand bovenstaande al is uitgezocht?

Ik heb de The Matrix Trilogy dus ook aangeschaft destijds en alleen Deel 1 is geupgrade naar 4k. De andere 2 delen niet terwijl als je in iTunes de films op zoekt deze wel in 4k zijn. Zelfs als ik de bundel op zoek en dan door click op de 3 individuele films dan moet ik ze weer opnieuw kopen.

Heb nu hetzelfde met de Stanley Kubrick: 7 film collection. Van de 7 films is 2001: a space odyssey de enige die is geupgrade naar 4k in iTunes echter niet bij mij. En als ik op de bundel zoek en dan per film door click dan is dat ook de enige die ik weer opnieuw moet kopen! :( :? :-(

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

• fonsmeister
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 08:24

fonsmeister

The Fonz

Scidd0w schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:37:
[...]
Heeft iemand bovenstaande al is uitgezocht?

Ik heb de The Matrix Trilogy dus ook aangeschaft destijds en alleen Deel 1 is geupgrade naar 4k. De andere 2 delen niet terwijl als je in iTunes de films op zoekt deze wel in 4k zijn. Zelfs als ik de bundel op zoek en dan door click op de 3 individuele films dan moet ik ze weer opnieuw kopen.

Heb nu hetzelfde met de Stanley Kubrick: 7 film collection. Van de 7 films is 2001: a space odyssey de enige die is geupgrade naar 4k in iTunes echter niet bij mij. En als ik op de bundel zoek en dan per film door click dan is dat ook de enige die ik weer opnieuw moet kopen! :( :? :-(
Ik heb dit gemeld bij apple, ook over 2001: a space odyssey. Kreeg helaas als antwoord dat dit andere (nieuwe) versies zijn en dat de bestaande (oude) versies de betreffende upgrade niet gaan krijgen, maar wel beschikbaar blijven in je library :(

PSN: fonsmeister

• Scidd0w
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:25

Scidd0w

3000Wp

@fonsmeister Nou dan wil ik eigenlijk wel mijn geld terug en dan koop ik ze wel opnieuw. Heb deze versies gekocht met het idee dat alles wordt geupdate naar 4k als deze beschikbaar komen. Dit is wat mij betreft echt willekeur!

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

• meesje
Scidd0w schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:48:
@fonsmeister Nou dan wil ik eigenlijk wel mijn geld terug en dan koop ik ze wel opnieuw. Heb deze versies gekocht met het idee dat alles wordt geupdate naar 4k als deze beschikbaar komen. Dit is wat mij betreft echt willekeur!
Zo is het inderdaad destijds wel gepresenteerd. Ik vind het een erg slechte zaak.

• Batiatus
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10:43
Vraagje:
Zo'n beetje alle content die ik via mijn Macbook afspeel op mijn Apple TV (4k) zorgt voor hele kleine haperingen continue, het lijkt alsof de content last heeft van te lage frames per seconde, beeld is gewoon niet soepel. Heb dit geprobeerd met een Macbook Air (2013) en Macbook Pro (2018) en beide geven dezelfde problemen. Speel het af via de Apple TV aangesloten op mijn LG Oled B6.
Heb zelf even opgezocht waar het aan zou kunnen liggen, zoals het aantal Hz dat de TV aan kan en of dit neit hetzelfde is als de Apple TV, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Apple TV staat ingesteld om dat automatisch te regelen. Verschillende soorten content geprobeerd, 4k, 1080P, 720P, allemaal hetzelfde. Erg irritant. Als ik de ingebouwde player van de TV met Plex en LG homeshare gebruik, is het beeld wel vloeiend.
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen testen? Zit per slot van rekening liever een film te streamen via mijn Apple TV/Laptop dan continue mijn desktop aan te zetten.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2018
meesje schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:03:
[...]

Zo is het inderdaad destijds wel gepresenteerd. Ik vind het een erg slechte zaak.
Ik vind dit wel een major issue. Het viel me een tijdje terug al op dat er van Heat een HD en een 4K versie in de store stond en dat begreep ik al niet.

Het is natuurlijk volledig onduidelijk voor de koper van een HD film of de 4K versie een nieuw product zal worden of een upgrade. Dat is volledig random.

M.a.w. ik ga geen HD films meer kopen op iTunes nu ik dit weet, alleen nog 4K :(

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• meesje
Ik ben het met je eens hoor. Maar geef ik in mijn opmerking aan dat ik het geen major issue vind? Ik geef toch aan dat ik het een slechte zaak vind?

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-01 17:48
Batiatus schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:07:
Vraagje:
Zo'n beetje alle content die ik via mijn Macbook afspeel op mijn Apple TV (4k) zorgt voor hele kleine haperingen continue, het lijkt alsof de content last heeft van te lage frames per seconde, beeld is gewoon niet soepel. Heb dit geprobeerd met een Macbook Air (2013) en Macbook Pro (2018) en beide geven dezelfde problemen. Speel het af via de Apple TV aangesloten op mijn LG Oled B6.
Heb zelf even opgezocht waar het aan zou kunnen liggen, zoals het aantal Hz dat de TV aan kan en of dit neit hetzelfde is als de Apple TV, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Apple TV staat ingesteld om dat automatisch te regelen. Verschillende soorten content geprobeerd, 4k, 1080P, 720P, allemaal hetzelfde. Erg irritant. Als ik de ingebouwde player van de TV met Plex en LG homeshare gebruik, is het beeld wel vloeiend.
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen testen? Zit per slot van rekening liever een film te streamen via mijn Apple TV/Laptop dan continue mijn desktop aan te zetten.
En op welke manier speel je de content af vanaf uw Mac?
Al eens getest met Infuse?

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:39

page404

Sanity not found

breaq schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:23:
Mijn Apple TV 4K moet ik de laatste tijd af en toe van de stroom af halen omdat er op een gegeven moment een aantal zaken niet meer goed werken. Wat er bijvoorbeeld mis gaat: er komen ineens meldingen van de Hue sensors die er niet moeten zijn omdat ik thuis ben (de Apple TV is de HomeKit hub) en er is geen video beeld op NLZIET of NPO Start. Herstarten alleen lost dit niet op, hij moet echt even van de stroom af, daarna gaat het weer een tijdje goed.

Zijn er anderen die dit gedrag zien?
Precies hetzelfde probleem hier. NPO speelt wel de reclames maar verder niks. Videoland helemaal niks. Netflix geen beeld, wel geluid en ondertitels en de previews. WTF!
Herstarten helpt niet.

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

• Batiatus
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10:43
RigolleM schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:22:
[...]

En op welke manier speel je de content af vanaf uw Mac?
Al eens getest met Infuse?
Met AirPlay, infuse ken ik niet. Zal het eens testen. Thanks!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2018
meesje schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:55:
[...]

Ik ben het met je eens hoor. Maar geef ik in mijn opmerking aan dat ik het geen major issue vind? Ik geef toch aan dat ik het een slechte zaak vind?
Je leest de klemtoon verkeerd denk ik, die ligt op 'major issue' en niet op 'wel', mijn post was 100% bedoeld om het met je eens te zijn :)

Het is niet leuk om te horen dat dit zo is maar wel tijdig want ik heb veel HD films in mijn watch lijst staan op CheapCharts en er zelfs al twee gekocht in de veronderstelling dat het een kwestie van tijd zou zijn dat ze een upgrade zouden krijgen. Dat is dus helemaal niet zo. Een van die films had ik al op Blu-ray dus dat is 2,99 in het putje.

In elk geval heeft dit topic en jouw post me behoed voor nog meer nutteloze uitgaven, dus bedankt daarvoor :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• meesje
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:26:
[...]

Je leest de klemtoon verkeerd denk ik, die ligt op 'major issue' en niet op 'wel', mijn post was 100% bedoeld om het met je eens te zijn :)

Het is niet leuk om te horen dat dit zo is maar wel tijdig want ik heb veel HD films in mijn watch lijst staan op CheapCharts en er zelfs al twee gekocht in de veronderstelling dat het een kwestie van tijd zou zijn dat ze een upgrade zouden krijgen. Dat is dus helemaal niet zo. Een van die films had ik al op Blu-ray dus dat is 2,99 in het putje.

In elk geval heeft dit topic en jouw post me behoed voor nog meer nutteloze uitgaven, dus bedankt daarvoor :)
Ik ben er nu ook heel alert op. Zo heb ik ooit de gok genomen met The Dark Knight trilogy. Deze zou op korte termijn op 4k disc gereleased worden en de verwachting dat deze dan ook in iTunes omgezet zou worden naar 4K. Dat is gelukkig wel gebeurd, maar kennelijk heb je daar geen garantie op.

Nog een stukje taaltechnisch: Klemtoon bestaat alleen voor een lettergreep in een woord en niet in een zin. Met het woordje 'wel' benadruk je juist een tegenstelling (wel-niet). In ieder geval goed om te horen dat we beide het een waardeloze actie vinden van Apple.

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-01 17:48
Batiatus schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:21:
[...]

Ik speel al mijn content af op de ATV4k via Infuse en geen haperingen hieraan te merken... Airplay gebruik ik enkel voor streaming services...

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

[...]

Fantastische app om al je content mee af te spelen.

AirPlay vanaf ...???

Met AirPlay gaat het signaal minstens 3 keer door de lucht. Eerst van je bron naar bv je iPad, dan van je iPad naar je router, dan van je router naar je Apple TV.

Gebruik als het kan geen AirPlay, maar gebruik native Apple TV apps, dat is veel beter!

• page404

page404

Sanity not found

ikweethetbeter schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:15:
[...]

AirPlay vanaf ...???

Met AirPlay gaat het signaal minstens 3 keer door de lucht. Eerst van je bron naar bv je iPad, dan van je iPad naar je router, dan van je router naar je Apple TV.

Gebruik als het kan geen AirPlay, maar gebruik native Apple TV apps, dat is veel beter!
Volgens klopt dat niet en wordt het gecast, de stream wordt overgedragen aan de Apple TV en gaat niet via je iPad. Dus maakt het geen drol uit.
In de eerste versie van AirPlay ging het wel via de telefoon.

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:55
Dat kun je heel snel testen door airplay aan te zetten en dan de iPad in vliegtuigmode zetten.

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

page404 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:09:
Volgens klopt dat niet en wordt het gecast, de stream wordt overgedragen aan de Apple TV en gaat niet via je iPad. Dus maakt het geen drol uit.
In de eerste versie van AirPlay ging het wel via de telefoon.
Ik beschrijf het worst case scenario met AirPlay 1, of het scenario waar er op de iPad / iPhone nog iets intelligents met het signaal gebeurt.

• page404

page404

Sanity not found

ikweethetbeter schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:04:
[...]

Ik beschrijf het worst case scenario met AirPlay 1, of het scenario waar er op de iPad / iPhone nog iets intelligents met het signaal gebeurt.
Ik weet niet wat je beschrijft, maar je brengt het in ieder geval alsof dat het normale scenario is. En daarmee geef je gewoon foute informatie.
Zelfs “worst case” zal in de praktijk gewoon niet voorkomen.

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Sinds een paar dagen mijn oude Apple TV vervangen door een nieuwe. Prachtig mooi, ik ben erg tevreden, zeker ook met de mogelijkheid om apps te installeren, zoals bijvoorbeeld VLC Player.

Enige puntje waar ik nu nog mee zit is de afwezigheid van de digitale toslink uitgang. Mijn oude Apple TV had dat wel en daarmee ging de audio naar mijn receiver. Ik had al even gezocht naar de mogelijkheden en ik kwam HDMI extractor doosjes tegen. Zijn er mensen met ervaringen hiermee? Moet ik nog ergens op letten of werkt ieder willekeurig doosje?

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-01 22:07
wolly_a schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:16:
Sinds een paar dagen mijn oude Apple TV vervangen door een nieuwe. Prachtig mooi, ik ben erg tevreden, zeker ook met de mogelijkheid om apps te installeren, zoals bijvoorbeeld VLC Player.

Enige puntje waar ik nu nog mee zit is de afwezigheid van de digitale toslink uitgang. Mijn oude Apple TV had dat wel en daarmee ging de audio naar mijn receiver. Ik had al even gezocht naar de mogelijkheden en ik kwam HDMI extractor doosjes tegen. Zijn er mensen met ervaringen hiermee? Moet ik nog ergens op letten of werkt ieder willekeurig doosje?
Heb jij geen toslink (optical?) aansluiting op je TV? Ik sluit gewoon alles via HDMI aan op TV, en dan via optical vanaf TV naar versterker. Zo gaat alles wat op dat moment op de TV zichtbaar is, via optisch.

 iPhone 7 128GB |  Retina MacBook Pro 13 (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• wolly_a
  • Niet online
xoniq schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:24:
[...]

Heb jij geen toslink (optical?) aansluiting op je TV? Ik sluit gewoon alles via HDMI aan op TV, en dan via optical vanaf TV naar versterker. Zo gaat alles wat op dat moment op de TV zichtbaar is, via optisch.
Jawel, maar daar was iets mee. Volgens mij was het dan zo dat beeld en geluid uit sync waren. Daarnaast willen we ook muziek/radioluisteren via de Apple TV en dan zou de tv altijd onnodig aan moeten blijven staan.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• xoniq
wolly_a schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:47:
[...]

Jawel, maar daar was iets mee. Volgens mij was het dan zo dat beeld en geluid uit sync waren. Daarnaast willen we ook muziek/radioluisteren via de Apple TV en dan zou de tv altijd onnodig aan moeten blijven staan.
Ah, dat out-of-sync heb ik geen last van, gebruik het al jaren zo. Wat betreft de TV, die staat toch hele dag al op de achtergrond aan. (Kind, kost alleen maar geld :+)

 iPhone 7 128GB |  Retina MacBook Pro 13 (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• wolly_a
  • Niet online
xoniq schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:48:
[...]

Ah, dat out-of-sync heb ik geen last van, gebruik het al jaren zo. Wat betreft de TV, die staat toch hele dag al op de achtergrond aan. (Kind, kost alleen maar geld :+)
Ah ja... Dan begrijp ik dat de tv de hele dag aan ‘moet’... Hier is dat nog niet het geval. Wat betreft het ‘probleem’... Ik heb nu tijdelijk de koptelefoonuitgang van de tv op de receiver aangesloten. De analoge uitgang is wel in sync. Ik heb maar gewoon een willekeurige HDMI extractor besteld. Dan zien we wel of het werkt.

• xoniq
wolly_a schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:57:
[...]

Ah ja... Dan begrijp ik dat de tv de hele dag aan ‘moet’... Hier is dat nog niet het geval. Wat betreft het ‘probleem’... Ik heb nu tijdelijk de koptelefoonuitgang van de tv op de receiver aangesloten. De analoge uitgang is wel in sync. Ik heb maar gewoon een willekeurige HDMI extractor besteld. Dan zien we wel of het werkt.
Maar de toslink oplossing kan je even proberen toch? Gewoon om te kijken of dat inderdaad out of sync is? Dan ben je even geholpen tot dat andere spul binnen is. (Je hoeft alleen even de toslink kabel tussen de TV en receiver te spannen en kijken of t echt een sync dingetje is. Vind het zo vaag, het is digitaal, en zou nagenoeg geen latency moeten hebben. (Ja nu ben ik nieuwsgierig, ik gebruik het al 8 jaar zo, zo oud is mijn TV nu)

xoniq wijzigde deze reactie 14-12-2018 23:59 (3%)

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Even hier propberen.
Weet iemand of je een ATV 4K kan gebruiken als Homekit hub in combinatie met een Mifi Router (4G dus)?

Kan je die daarmee dan ook van buitenaf je lampen, CV etc bedienen?

Ik dacht dat de ATV als Homekit hub geen portforwarding nodig heeft en via 'Apple Servers' (kan t niet anders uitleggen) bedient kan worden? Dan zou ik ons vakantiehuisje op deze manier 'smarter' kunnen maken.

Ik heb geen vast internet daar. Maar wel tmobile 4G voor thuis unlimited. Updates, iCloud (photo's) worden gewoon gesynced als we er niet zijn.

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:05

Yucko

One clown to rule them all !

nou ja, ik heb een ATV4 en ik heb thuis niets ingesteld qua portforwarding mbt Homekit en kan vanaf elke verbinding (mobiel of bv. wifi op de zaak met best strenge firewall) de boel thuis aansturen vanaf mijn telefoon.

Lijkt me niet dat de ATV4K of de gebruikte internetverbinding aan de Homekit hub enig verschil maakt. Zolang de ATV die dienst doet als hub zich kan aanmelden bij de iCloud servers zou het volgens mij moeten werken

Yucko wijzigde deze reactie 19-12-2018 11:00 (4%)

 MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• Lyca
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11:38
Wij hebben net Apple TV aangekocht, mijn gezin gebruikt het nu. Maar mijn iCloud account is er wel mee gekoppeld.

De vraag is wel, gaat er naar die Apple TV meldingen gezonden worden die ook naar de Macbook/iPhone komen?
Dat zou ik willen vermijden, dat de Apple TV iMessages kan bekijken of e-mails. Ik zie op het eerste zicht niet echt een mogelijkheid dat dat kan, maar ik vraag het toch voor de zekerheid eens.

• tcviper
Lyca schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:16:
Wij hebben net Apple TV aangekocht, mijn gezin gebruikt het nu. Maar mijn iCloud account is er wel mee gekoppeld.

De vraag is wel, gaat er naar die Apple TV meldingen gezonden worden die ook naar de Macbook/iPhone komen?
Dat zou ik willen vermijden, dat de Apple TV iMessages kan bekijken of e-mails. Ik zie op het eerste zicht niet echt een mogelijkheid dat dat kan, maar ik vraag het toch voor de zekerheid eens.
Simpel: nee

• Lyca
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11:38
Het grappige is dat de Netflix app zich ook al installeerde op de iPhone.
Automatisch downloaden stond nog op.

Lyca wijzigde deze reactie 23-12-2018 10:31 (20%)

• meesje
Nu de bundel mer de eerste zes films van Star Wars te koop voor 51,94 euro. Deze bundel is niet vaak in de aanbieding en nu zelfs de laagste prijs ooit. Een leuk (digitaal) kerstcadeau? ;)
Tip: koop via AH itunes tegoed. Dan krijg je 15% extra tegoed. Toch ongeveer 13 procent korting.

• baba420
  • Laatst online: 15-01 00:26
meesje schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:19:
Nu de bundel mer de eerste zes films van Star Wars te koop voor 51,94 euro. Deze bundel is niet vaak in de aanbieding en nu zelfs de laagste prijs ooit. Een leuk (digitaal) kerstcadeau? ;)
Tip: koop via AH itunes tegoed. Dan krijg je 15% extra tegoed. Toch ongeveer 13 procent korting.
Geen Dolby Vision, jammer.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Onderhand begin ik toch wel chagrijnig te worden van die Netflix app en dat hij soms gewoon niet onthoudt wat je al gezien had. Mijn vermoeden is dat je het kunt voorkomen door de app netjes te sluiten, maar soms klik ik op m'n Harmony gewoon op een andere activiteit en dan die ik dat dus niet.
meesje schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:19:
Is dat weer in de bonus? Zo haal ik mijn meeste tegoed. :+

• meesje
Gonadan schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:49:
Onderhand begin ik toch wel chagrijnig te worden van die Netflix app en dat hij soms gewoon niet onthoudt wat je al gezien had. Mijn vermoeden is dat je het kunt voorkomen door de app netjes te sluiten, maar soms klik ik op m'n Harmony gewoon op een andere activiteit en dan die ik dat dus niet.

[...]

Is dat weer in de bonus? Zo haal ik mijn meeste tegoed. :+
Ik koop ze altijd hier online.
https://lekkerweglekkerth...pp-store-itunes-cards/13/
Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True