Let even op in welk draadje je reageert! Iemand die hier iets post, die heeft al een Apple TV.
Daarbij gebruik ik liever niet het smart deel op een smart tv. Na een jaar zonder updates is het toch echt onveilig, en het is bijna zonder uitzondering tergend traag.
Een nick is slechts een nick. Als je al met dit argument moet beginnen, belooft dat niet veel goeds voor de rest van je argumenten!
Plex plugins zouden een phone home functionaliteit kunnen hebben. Waarheen zou ik niet weten, misschien de pukkelige puber die de plugin heeft geschreven. Maar klopt, het kan.
Phone home is meestal richting home. Toch?
En waarom? Waarom verzamelen Google en Facebook en vele anderen alles wat ze kunnen over mij en jou en miljarden andere internetgebruikers?
Wat zeg je hier nou? Het gaat erom dat Plex je library overal ter wereld beschikbaar maakt en je Plex apps hebt voor allerlei apparaten. Trakt is puur een online db die bijhoudt wat je hebt gekeken.
Het voordeel wat jij van Plex noemde was dat je op een ander apparaat verder kunt gaan met je serie te volgen, ook als je halverwege een aflevering gestopt bent. Trakt was mijn antwoord hierop. Het wereldwijd beschikbaar maken van mijn collectie heb ik niet genoemd, dat is ook iets wat ik absoluut niet wil, en dat gaat Trakt zeker niet doen. Bekeken / tot waar gezien markering, dat is alles, meer niet, maar meer heb ik ook niet nodig. Zo kan ik beginnen op m'n Apple TV en verder kijken op m'n iPad of andersom.
Dus de gedachtegang van deze gebruikers projecteer je hier op mensen die op je reageren? Nogal vooringenomen vind je niet? De voorgaande reacties waren het er allemaal over eens: het is niet nodig, maar voor sommige functionaliteiten wel ontzettend makkelijk en voor andere functionaliteiten onmisbaar.
Ik projecteer helemaal niks. Ik weet uit eigen ervaring hoe Plex werkt, ik heb het vroeger ook gebruikt, voordat ik een Apple TV 2 (met jailbreak en Infuse en z'n voorlopers) had. M'n mediaspeler was incapabel en had Plex nodig.
Huidige mediaspelers (Apple TV, Nvidia Shield) zijn capabel en hebben geen Plex nodig. Ja, het kan, het biedt voor een bepaalde groep gebruikers voordelen, maar mijn inschatting is dat het gros hier geen gebruik van maakt. Je NAS en router zo instellen dat je anderen van buitenaf gecontroleerd (dus met de juiste rechten en limieten op bandbreedte) toegang geeft tot je video's is niet iets wat tante Truus uit Assen zomaar doet, en zelfs haar neefje Handige Henkie krijgt dat niet zomaar voor elkaar (of stelt per ongeluk het hele netwerk van tante Truus voor de buitenwereld ter beschikking).
Maar als jij dat wel kunt en nodig hebt: doe het vooral, ik hou je niet tegen! Maar ga hier niet zeggen dat Plex onmisbaar is om een serie van je lokale harde schijf op tv te kijken.
Generaliseren en bepalen dat als het voor de grote massa niet interessant is, dan voor ons ook niet? Hou toch op man. Mijn NAS is sterk genoeg (Syno 1817+) en mijn verbinding laat het ook toe.
Prima, vooral doen. Jouw NAS is duidelijk ver bovengemiddeld. Nogmaals, ik hou jou (en de rest van "ons") niet tegen. Heerlijk dat dat allemaal mogelijk is, techniek kan prachtig zijn!
De gemiddelde bevolking heeft volgens mij een (iets) mindere NAS en een (iets) mindere internetverbinding en moet het ook stellen met (iets) minder kennis om alles goed in te stellen. Die groep, die volgens mij aanzienlijk groter is dan de groep waartoe jij behoort, heeft (veel) minder aan Plex dan jij. Daarom is Plex perfect voor jou en totaal niet besteed aan de grote groep.
Bron?
Een vriend van mij, echte tweaker/nerd, zegt dat KPN online is ingeperkt. Via Google kwam ik erachter dat dat waarschijnlijk iTVonline is.
Ik vind die van Plex beter.
Prima, ik snap dat, en gebruik dan vooral Plex. Ik zal je weer niet tegenhouden, ik zal je alleen tegenspreken als je ergens beweert dat Plex een must is om een filmpje te kijken.
Dat zegt hier ook niemand, dat de hele bevolking het nodig heeft.
Gelukkig, dan zijn we het met elkaar eens!