Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06:35
TonVH schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:39:
[...]

Meeste Smart TV's hebben een DLNA optie om films rechtstreeks zonder tussenkomst van andere pakketten af te spelen.
DLNA werkt alleen als je op hetzelfde netwerk zit, wat mijn ouders natuurlijk niet zitten want die wonen 20km verderop. Kom dus niet met dit soort onzin aanzetten.
Je volgende argument is zeker een VPN tunnel opzetten?
TonVH schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:39:
Geen van beide. Hooguit het corrigeren van misverstanden zoals dat je Plex perse nodig hebt terwijl het ook zonder kan.
Kan je me even aangeven waar er wordt gemeld dat je Plex perse nodig hebt?

Sluuz wijzigde deze reactie 02-11-2018 11:01 (30%)

PSN: Sluuz

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:21
Sluuz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:45:
Kan je me even aangeven waar er wordt gemeld dat je Plex perse nodig hebt?
Die suggestie zit wel degelijk bij enkelen.

• omnom
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20-03 17:36
Ik gebruik nu sinds een tijdje Infuse Pro op de ATV 4K i.c.m. een wat oudere Synology en dat gaat allemaal supergoed (eindelijk die HTPC weg) alleen is het zo dat mijn vriendin af en toe (en soms best wel vaak) op haar laptop een serie verder wil kijken als ik even wil gamen o.i.d. Hiervoor had ik Plex geinstallerd op de HTPC en kon ze verder kijken met de Plex videoplayer op haar Macbook.

Zijn daar goede oplossingen voor? Heb een beetje zitten Googelen maar ik kwam er niet echt uit. Nu gaat ze via de finder naar de Synology en speelt dan gewoon het bestand af met VLC maar dan kan ik dus de subs gaan zoeken en je weet niet goed meer waar je gebleven bent. Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie?

Nu hoor ik steeds dat ik "de boel gesloopt heb" :+

edit: Ik dacht trouwens dat ik Plex kon linken in Infuse (lijkt niet te werken bij mij?) en dat ze dan nog steeds via de Plex VP op haar MacBook kon kijken maar dat gaat niet toch? Want de HTPC met de Plex server is ertussenuit en Plex kan dus niet transcoden?

omnom wijzigde deze reactie 02-11-2018 13:01 (14%)

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:53
Denk dat de discussie wel klaar is nu :) Laten we verder gaan over AppleTV en zijn geweldige kwaliteiten nu! :P

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• Sluuz
omnom schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:54:
Ik gebruik nu sinds een tijdje Infuse Pro op de ATV 4K i.c.m. een wat oudere Synology en dat gaat allemaal supergoed (eindelijk die HTPC weg) alleen is het zo dat mijn vriendin af en toe (en soms best wel vaak) op haar laptop een serie verder wil kijken als ik even wil gamen o.i.d. Hiervoor had ik Plex geinstallerd op de HTPC en kon ze verder kijken met de Plex videoplayer op haar Macbook.

Zijn daar goede oplossingen voor? Heb een beetje zitten Googelen maar ik kwam er niet echt uit. Nu gaat ze via de finder naar de Synology en speelt dan gewoon het bestand af met VLC maar dan kan ik dus de subs gaan zoeken en je weet niet goed meer waar je gebleven bent. Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie?

edit: Ik dacht trouwens dat ik Plex kon linken in Infuse (lijkt niet te werken bij mij?) en dat ze dan nog steeds via de Plex VP op haar MacBook kon kijken maar dat gaat niet toch? Want de HTPC met de Plex server is ertussenuit en Plex kan dus niet transcoden?
Je kan Plex op je Syno NAS zetten. In de player op de MacBook van je vriendin moet je dan aangeven dat Plex NIET moet transcoden, maar gewoon het origineel moet afspelen.
Als je Plex hebt draaien op je NAS, kan je in Infuse aangeven dat je met je Plex library wil verbinden. Als je dus de Plex weg kiest, zou ik wel alle apparaten via Plex laten lopen.

Disclaimer: dit is 1 van de opties, en zeker niet de enige, en het is niet verplicht, niet nodig en ik raad je niks aan. :+

Sluuz wijzigde deze reactie 02-11-2018 13:48 (11%)

Sluuz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:01:
Dan moeten ze wel een AppleTv hebben en Infuse aanschaffen, terwijl het gratis kan met de Plex app die op hun Smart TV draait.
Let even op in welk draadje je reageert! Iemand die hier iets post, die heeft al een Apple TV.

Daarbij gebruik ik liever niet het smart deel op een smart tv. Na een jaar zonder updates is het toch echt onveilig, en het is bijna zonder uitzondering tergend traag.
Sluuz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:25:
Je doet je nickname wel eer aan zeg...
Een nick is slechts een nick. Als je al met dit argument moet beginnen, belooft dat niet veel goeds voor de rest van je argumenten!
Plex plugins zouden een phone home functionaliteit kunnen hebben. Waarheen zou ik niet weten, misschien de pukkelige puber die de plugin heeft geschreven. Maar klopt, het kan.
Phone home is meestal richting home. Toch?

En waarom? Waarom verzamelen Google en Facebook en vele anderen alles wat ze kunnen over mij en jou en miljarden andere internetgebruikers?
Wat zeg je hier nou? Het gaat erom dat Plex je library overal ter wereld beschikbaar maakt en je Plex apps hebt voor allerlei apparaten. Trakt is puur een online db die bijhoudt wat je hebt gekeken.
Het voordeel wat jij van Plex noemde was dat je op een ander apparaat verder kunt gaan met je serie te volgen, ook als je halverwege een aflevering gestopt bent. Trakt was mijn antwoord hierop. Het wereldwijd beschikbaar maken van mijn collectie heb ik niet genoemd, dat is ook iets wat ik absoluut niet wil, en dat gaat Trakt zeker niet doen. Bekeken / tot waar gezien markering, dat is alles, meer niet, maar meer heb ik ook niet nodig. Zo kan ik beginnen op m'n Apple TV en verder kijken op m'n iPad of andersom.
Dus de gedachtegang van deze gebruikers projecteer je hier op mensen die op je reageren? Nogal vooringenomen vind je niet? De voorgaande reacties waren het er allemaal over eens: het is niet nodig, maar voor sommige functionaliteiten wel ontzettend makkelijk en voor andere functionaliteiten onmisbaar.
Ik projecteer helemaal niks. Ik weet uit eigen ervaring hoe Plex werkt, ik heb het vroeger ook gebruikt, voordat ik een Apple TV 2 (met jailbreak en Infuse en z'n voorlopers) had. M'n mediaspeler was incapabel en had Plex nodig.

Huidige mediaspelers (Apple TV, Nvidia Shield) zijn capabel en hebben geen Plex nodig. Ja, het kan, het biedt voor een bepaalde groep gebruikers voordelen, maar mijn inschatting is dat het gros hier geen gebruik van maakt. Je NAS en router zo instellen dat je anderen van buitenaf gecontroleerd (dus met de juiste rechten en limieten op bandbreedte) toegang geeft tot je video's is niet iets wat tante Truus uit Assen zomaar doet, en zelfs haar neefje Handige Henkie krijgt dat niet zomaar voor elkaar (of stelt per ongeluk het hele netwerk van tante Truus voor de buitenwereld ter beschikking).

Maar als jij dat wel kunt en nodig hebt: doe het vooral, ik hou je niet tegen! Maar ga hier niet zeggen dat Plex onmisbaar is om een serie van je lokale harde schijf op tv te kijken.
Generaliseren en bepalen dat als het voor de grote massa niet interessant is, dan voor ons ook niet? Hou toch op man. Mijn NAS is sterk genoeg (Syno 1817+) en mijn verbinding laat het ook toe.
Prima, vooral doen. Jouw NAS is duidelijk ver bovengemiddeld. Nogmaals, ik hou jou (en de rest van "ons") niet tegen. Heerlijk dat dat allemaal mogelijk is, techniek kan prachtig zijn!

De gemiddelde bevolking heeft volgens mij een (iets) mindere NAS en een (iets) mindere internetverbinding en moet het ook stellen met (iets) minder kennis om alles goed in te stellen. Die groep, die volgens mij aanzienlijk groter is dan de groep waartoe jij behoort, heeft (veel) minder aan Plex dan jij. Daarom is Plex perfect voor jou en totaal niet besteed aan de grote groep.
Bron?
Een vriend van mij, echte tweaker/nerd, zegt dat KPN online is ingeperkt. Via Google kwam ik erachter dat dat waarschijnlijk iTVonline is.
Ik vind die van Plex beter.
Prima, ik snap dat, en gebruik dan vooral Plex. Ik zal je weer niet tegenhouden, ik zal je alleen tegenspreken als je ergens beweert dat Plex een must is om een filmpje te kijken.
Dat zegt hier ook niemand, dat de hele bevolking het nodig heeft.
Gelukkig, dan zijn we het met elkaar eens!

• omnom
Sluuz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:46:
[...]

Met het gevaar dat hier op de loer ligt: Je kan Plex op je Syno NAS zetten. In de player op de MacBook van je vriendin moet je dan aangeven dat Plex NIET moet transcoden, maar gewoon het origineel moet afspelen.

Disclaimer: dit is 1 van de opties, en zeker niet de enige, en het is niet verplicht, niet nodig en ik raad je niks aan. :+
Haha, ik heb een discussie gemist geloof ik.

Maar... Is het transcoden niet nodig? En hoe zit het dan met de (gedeelde) database? Kan ze ergens stoppen op de tv en weer verder op haar Macbook? Nee toch? Of moet dat lukken met Trakt? Een Infuse macOS app zou wel handig zijn... :)

edit: ik zie nu dat je wat toegevoegd heb maar ik was eigenlijk stiekem wel blij dat ik van Plex af was en gewoon alleen met Infuse ging werken. Ik heb dat (Plex->Infuse) wel geprobeerd in het begin trouwens maar dan deed de coverart het niet in Infuse en ik kreeg dat niet gefixed. Dus toen maar gewoon Infuse direct naar de shares van de nas gestuurd.

omnom wijzigde deze reactie 02-11-2018 13:54 (19%)

• Sluuz
ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:48:
[...]

Let even op in welk draadje je reageert! Iemand die hier iets post, die heeft al een Apple TV.

Daarbij gebruik ik liever niet het smart deel op een smart tv. Na een jaar zonder updates is het toch echt onveilig, en het is bijna zonder uitzondering tergend traag.
De rest ga ik maar even niet meer op in. Maar gast, kan je nou niet begrijpend lezen of hoe zit het?

Ik heb een Apple TV. Ik gebruik Plex icm Infuse. Hierdoor kunnen mijn ouders (die geen ATV hebben) ook genieten van films en series.
Mag ik dit niet in dit draadje zetten omdat mijn ouders geen ATV hebben? Het is een uitleg waarom ik Plex gebruik.
omnom schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:49:
[...]

Haha, ik heb een discussie gemist geloof ik.

Maar... Is het transcoden niet nodig? En hoe zit het dan met de (gedeelde) database? Kan ze ergens stoppen op de tv en weer verder op haar Macbook? Nee toch? Of moet dat lukken met Trakt? Een Infuse macOS app zou wel handig zijn... :)

edit: ik zie nu dat je wat toegevoegd heb maar ik was eigenlijk stiekem wel blij dat ik van Plex af was en gewoon alleen met Infuse ging werken.
Transcoden is alleen nodig als het afspelende apparaat een bestand niet goed kan decoden. Ligt dus aan de app en platform dat je gebruikt als mediaplayer. Als dat een MacBook is en je gebruikt de Plex mediaplayer, zal je 9 van de 10 keer niet hoeven transcoden (YMMV).

Als je alles via Plex laat lopen, kan je in jouw situatie verder waar je bent gebleven. Dit geldt dus alleen als je meerdere players gebruikt dan alleen ATV's met Infuse.
In dit geval zou een MacOS Infuse app handig zijn ja, dan zou je Plex kunnen lozen.

Sluuz wijzigde deze reactie 02-11-2018 13:54 (41%)

omnom schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:54:

De Plex Client heeft een Plex Server nodig.

Wil je Plex als bron toevoegen in Infuse, dan moet je ergens Plex Server installeren. Dat kan op een NAS, een PC of een Mac, een computer die het liefst altijd aanstaat.

Wil je vriendin met Plex kunnen kijken op haar MacBook, dan kan ze daarop Plex Server draaien. Dan werkt daar alles zoals ze gewend was. Wil ze ook nog makkelijk verder kunnen kijken waar ze gebleven was met zo'n decentrale Plex server, dan zou je Trakt kunnen gebruiken.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:58
Wie o wie wil even de laatste paar pagina's doornemen en (een beetje objectief natuurlijk ;)) pro's en cons opstellen van Infuse, Plex en (de app die ik gebruik) DS Video. :+
Dan kan ieder voor zich bepalen welke app het beste bij hem of haar past. En kan een moderator wat gaan opschonen (of niet, who cares). ;)

meesje wijzigde deze reactie 02-11-2018 13:57 (6%)

• omnom
ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:55:
[...]

De Plex Client heeft een Plex Server nodig.

Wil je Plex als bron toevoegen in Infuse, dan moet je ergens Plex Server installeren. Dat kan op een NAS, een PC of een Mac, een computer die het liefst altijd aanstaat.

Wil je vriendin met Plex kunnen kijken op haar MacBook, dan kan ze daarop Plex Server draaien. Dan werkt daar alles zoals ze gewend was. Wil ze ook nog makkelijk verder kunnen kijken waar ze gebleven was met zo'n decentrale Plex server, dan zou je Trakt kunnen gebruiken.
Thanks Sluuz en ikweethetbeter.

Ja, bovenstaande begrijp ik allemaal :)

Dat zij de Plex server draait op die Macbook is op zich wel een goede optie denk ik, aangezien Plex Server op de Synology i.c.m. Infuse op de ATV niet lekker werkte. Ik weet niet meer precies waarom niet maar sowieso gaf 'ie de coverart niet weer en het werkte nogal traag geloof ik. Toen maar over gegaan op volledig Infuse Pro. Ik geloof dat ik de Plex Server nog wel heb draaien op de Synology dus dan zou ze op de Macbook gewoon via Plex kunnen kijken.

Maar goed, Plex blijft dus wel de beste optie... Alleen even kijken of ik kan fixen dat op beide systemen de watched status klopt.

En vanuit de iOS app van Infuse streamen naar de Macbook, is dat nog iets om naar te kijken? Kan dat standaard via Airplay dat jullie weten? Of zeg ik nu iets heel geks?

omnom wijzigde deze reactie 02-11-2018 14:07 (6%)

• meesje
omnom schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:05:
[...]
Maar goed, Plex blijft dus wel de beste optie...
Voordat iedereen er weer op springt. ;) Je had beter kunnen schrijven: "Maar goed, Plex blijft dus voor mij wel de beste optie." :+

• omnom
meesje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:15:
[...]

Voordat iedereen er weer op springt. ;) Je had beter kunnen schrijven: "Maar goed, Plex blijft dus voor mij wel de beste optie." :+
Jezus, wat is er gebeurd in dit topic?

En voor mij op zich niet, ik zit achter de tv met Infuse ;)

Maar ik moet dus wel iets hebben waardoor ik niet continu commentaar krijg over hoe het nu is geregeld allemaal :P Zij vond Plex beter omdat ze kon stoppen en op haar Macbook verder kon waar ze gebleven was.

omnom wijzigde deze reactie 02-11-2018 14:20 (9%)

• meesje
omnom schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:18:
[...]

Jezus, wat is er gebeurd in dit topic?

En voor mij op zich niet, ik zit achter de tv met Infuse ;)

Maar ik moet dus wel iets hebben waardoor ik niet continu commentaar krijg over hoe het nu is ingesteld allemaal :P
Dan is Infuse voor jou dus het beste. :+

Het topic is een beetje een Infuse vs Plex discussie geworden. En wat het beste is, moet ieder zich bepalen, lijkt me. Soms krijg ik het idee dat de een de ander moet overtuigen van zijn/haar gelijk. Er lopen hier wat haantjes rond... ;) M.i. moet ieder zelf bepalen wat het beste is. Dat is namelijk niet echt een objectief gegeven. Voor mij is DS Video het beste, maar kent wel veel minder mogelijkheden en functionaliteit dan de andere twee.

• omnom
meesje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:23:
[...]

Dan is Infuse voor jou dus het beste. :+

Het topic is een beetje een Infuse vs Plex discussie geworden. En wat het beste is, moet ieder zich bepalen, lijkt me. Soms krijg ik het idee dat de een de ander moet overtuigen van zijn/haar gelijk. Er lopen hier wat haantjes rond... ;) M.i. moet ieder zelf bepalen wat het beste is. Dat is namelijk niet echt een objectief gegeven. Voor mij is DS Video het beste, maar kent wel veel minder mogelijkheden en functionaliteit dan de andere twee.
Snap ik.

Maar ik zoek gewoon een goede oplossing voor mijn probleem ;)
omnom schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:05:
Maar goed, Plex blijft dus wel de beste optie... Alleen even kijken of ik kan fixen dat op beide systemen de watched status klopt.

En vanuit de iOS app van Infuse streamen naar de Macbook, is dat nog iets om naar te kijken? Kan dat standaard via Airplay dat jullie weten? Of zeg ik nu iets heel geks?
De watched status is te regelen via Trakt.
Airplay naar de MacBook zou ik niet doen. Dat werkt niet out of the box, daarvoor moet je gaan fröbelen met tooltjes...

• Sluuz
De discussie is ook niet echt Plex vs Infuse, want iedereen is het er over eens dat Infuse een top app is. Die dus sowieso gebruiken.

Vanaf de AppleTV streamen naar andere devices gaat helaas niet (out of the box iig) werken. Het is puur een apparaat om naartoe te streamen wat dat betreft.

Als je via Trakt je watched & play status gaat syncen, moet je er wel op letten dat al je players ondersteunen dat ze met Trakt verbinden en die status kunnen uitlezen.

Sluuz wijzigde deze reactie 02-11-2018 14:50 (22%)

• omnom
Hmm.

Is er een reden te verzinnen dat Synology > Plex Server > Infuse ATV bij mij niet goed werkt? Want als ik dat werkend zou krijgen is het ook opgelost volgens mij. Ik heb destijds Plex Server op de Synology geïnstalleerd, Infuse Pro geinstalleerd en in Infuse geconnect de met Plex Server (die kon Infuse ook zien) maar het werkte niet goed. Zoals ik al zei deed de coverart het niet en het werkte gewoon niet soepel.

Zal eerste even kijken of de Plex server op de Synology nog werkt en dan via de Plex MP op de Macbook (watched status onthoud ze dan maar even). Anders installeer ik de Plex server denk ik gewoon op de Macbook, dat zou sowieso moeten werken lijkt me.

• Sluuz
Zat redenen:
- Netwerk. Heb je alles bekabeld aangesloten?
- Protocol. Hoe verbind je je ATV met de NAS? NFS? SMB? AFP?
- NAS. Niet krachtig genoeg? Welk model heb je?
- Bestand. Exotisch bestand proberen af te spelen?

• omnom
Sluuz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:04:
Zat redenen:
- Netwerk. Heb je alles bekabeld aangesloten?
- Protocol. Hoe verbind je je ATV met de NAS? NFS? SMB? AFP?
- NAS. Niet krachtig genoeg? Welk model heb je?
- Bestand. Exotisch bestand proberen af te spelen?
Ja, dat vergat ik erbij te zetten, als het geen obvious probleem is (en dat verwachtte ik al) dan heb ik eigenlijk niet zo'n zin om er weer twee weken van m'n leven in te stoppen ;)

Om toch even te antwoorden:

- Alles bekabeld (behalve de ATV bedenk ik me nu, had geen utp-kabel over, is nog steeds zo)
- Weet ik niet meer precies maar heb het nu uit m'n hoofd via SMB in Infuse?
- Die is waarschijnlijk niet krachtig genoeg, is een DS214, vandaar ook de keuze voor Infuse want ik wilde van m'n HTPC af onder m'n tv
- Nee, was ook geen probleem met afspelen wat ik me kan herinneren

• Sluuz
Bekabel dan eerst je ATV en probeer het dan. Durf te wedden dat het daar aan ligt. In principe hoeft je NAS niet heel krachtig te zijn omdat ie alleen het bestand aan de ATV hoeft te voeden niets hoeft te transcoden omdat Infuse native afspeelt.

Dat ene kabeltje gaat je geen twee weken kosten hoop ik ;)
Je kan vast wel ergens een apparaat uitzetten en de kabel daarvan tijdelijk gebruiken als test.

Sluuz wijzigde deze reactie 02-11-2018 15:13 (24%)

• omnom
Sluuz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:11:
Bekabel dan eerst je ATV en probeer het dan. Durf te wedden dat het daar aan ligt. In principe hoeft je NAS niet heel krachtig te zijn omdat ie alleen het bestand aan de ATV hoeft te voeden niets hoeft te transcoden omdat Infuse native afspeelt.
Dat weet ik, daar heb ik me ook flink over ingelezen. Ik had dus een htpc staan die alle transcoding e.d. deed i.c.m. Kodi. Maar dat werkte gewoon niet zo lekker met de afstandbediening, updates en weet ik het allemaal (liep ook telkens vast als de pc uit de slaapstand kwam). Ik wilde gewoon iets dat werkte. Zeker omdat ik het niet alleen gebruik ;)

Dus toen van Kodi naar Plex gegaan (op de htpc) en dat werkte al een stuk beter (en m'n vriendin kon op d'r Macbook verder kijken) maar toen ik hoorde van Infuse en de ATV 4K ben ik daar naar geswitcht. Ben er ook heel blij mee. Heb toen direct geprobeerd om Plex te connecten met Infuse omdat daar alles al in stond maar dat werkte dus niet lekker. Toen maar volledig over gegaan op Infuse en dat draait als een trein, ook zonder kabel dus. Was wel van plan het te gaan bekabelen maar het draait via wifi ook probleemloos.

Maar als ik zin heb zal ik nog eens een poging wagen :) Thanks in elk geval!

Ben nu niet thuis maar even voor de zekerheid: je hoeft in Infuse toch niets anders te doen dan je gebruikersnaam en wachtwoord van Plex in te voeren en vervolgens de shares te kiezen? Dat staat me bij althans.

omnom wijzigde deze reactie 02-11-2018 15:22 (8%)

Mijn ervaring is dat je Plex heel goed moet configureren, zeker ook aan de client kant. Plex server moet denken dat de client alles af kan spelen, anders gaat-ie transcoderen, en daarvoor heb je een krachtige NAS nodig. Met alles bedoel ik alle resoluties, alle audio tracks.

Let ook op je instellingen bij ondertitels, om exact dezelfde reden: een vertaling eronder zetten is vaak al een reden om alle bits uit te pakken, tekstje in het plaatje plakken, en het geheel weer in de pakken.

Mogelijk is het een combinatie van zaken. Probeer eerst eens een simpele (gewoon 2D, FHD, max DD5.1 geluid, liefst minder, geen subtitle track) film/serie zonder ondertiteling en vervolgens dezelfde film met ondertiteling. Zie je verschil?

Zie je verschil tussen een simpele film en een complexer / groter bestand?

• omnom
Daarom vind ik het denk ik wel prima zo. Ben even klaar met al dat geconfigureer :+

Heb me helemaal kapot gezocht avonden lang waarom ik de server niet kon claimen in Plex. Als ik Plex een beetje werkend krijg op die Macbook dan houdt ze zelf maar even bij waar ze gebleven is :P

• Scidd0w
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21-03 10:37

Scidd0w

3000Wp

@ all
Snap waarom er binnen dit topic veel gediscussieerd wordt over plex & infuse maar ik stel voor om de details in een apart topic te gaan bespreken. Dit AppleTV topic wordt nu een beetje overspoelt zo.

just my 2 cents.... :+

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Scidd0w schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:05:
@ all
Snap waarom er binnen dit topic veel gediscussieerd wordt over plex & infuse maar ik stel voor om de details in een apart topic te gaan bespreken. Dit AppleTV topic wordt nu een beetje overspoelt zo.

just my 2 cents.... :+
Dacht vanavond hetzelfde, nadat ik een x aantal pagina’s had ingehaald in dit topic, waar de aandelen Infuse en Plex me om de oren vlogen :+

Gelukkig heb ik het allemaal gemist, anders was ik met aandelen Emby en MrMC gaan smijten :z

Maar goed, back on topic please met de recente ontwikkelingen rondom de Apple TV ;)

Edit: quote toegevoegd

Montoya200x wijzigde deze reactie 04-11-2018 00:52 (36%)

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 02:02
Ik overweeg ook een Apple TV 4K voor het afspelen van bestanden van mijn lokale Windows server. Maar ik wil dat het decoderen van de audio op m'n receiver plaatsvindt. Kan dit alweer? Ik begreep dat het werkte op
tvOS tot 11.3, maar ben daarna de discussie kwijtgeraakt.

Kan Apple TV 4K met tvOS 12 alweer DTS, Atmos etc bitstreamen naar de aangesloten receiver?

• Rudios
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-03 22:34

Rudios

Lost in space?

Rudios schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:14:
Vreemd, ik heb sinds eergisteren een Apple TV 4k maar krijg Dolby Vision niet werkend op mijn LG C7 OLED. Ik heb er gewoon een degelijke HDMI kabel aanhangen. Hij stopt bij de Dolby Vision test al. Iemand enig idee hoe dit kan?
Even een update'tje voor degene die misschien ook dit probleem hebben; een Belkin Ultra High speed HDMI kabel heeft het probleem opgelost. Schijnbaar is de bandbreedte van Dolby Vision zo hoog dat dit gewoon nodig was.

Whole lot of stars ***

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:32
Auw.... heb het hier ook vaak geschreven dat de Atv erg gevoelig is voor een goede kwaliteit kabel, maar er zijn diehards die het maar onzin vinden.

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:29
Bij iTunes weer veel films in de aanbieding (koop). Oa de set van de 5 Mission Impossible films in 4K voor €19,99

PSN: TDBtje

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21-03 14:24
De covers van de Harry Potter-films zijn ook weer bijgewerkt, hoewel sommige films nog de oude covers hebben.
Iemand een idee wanneer Crazy Rich Asians beschikbaar komt op iTunes?
Deze is niet te vinden in de NL iTunes, terwijl rond dezelfde tijd The Meg uitkwam (ook van Warner Bros.) en The Meg is wel beschikbaar voor pre-order.

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Rudios schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:38:
[...]

Even een update'tje voor degene die misschien ook dit probleem hebben; een Belkin Ultra High speed HDMI kabel heeft het probleem opgelost. Schijnbaar is de bandbreedte van Dolby Vision zo hoog dat dit gewoon nodig was.
thanks voor de Belkin HDMI kabel. zonet bij bol.com besteld en wordt nog vandaag binnen nu en 2 uurtjes thuisbezorgd! Schijnt een (nieuwe?) bezorgoptie te zijn hier in Amsterdam; bezorging binnen 2 uur

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
winwiz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:27:
Auw.... heb het hier ook vaak geschreven dat de Atv erg gevoelig is voor een goede kwaliteit kabel, maar er zijn diehards die het maar onzin vinden.
Als DV überhaupt niet wil starten denk ik dat er maar weinig 'die-hards' zijn die gaan beweren dat het niet aan de kabel kan liggen hoor. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• brambello
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19-03 07:47
Ik heb een Sony 4k tv en een Synology NAS, ook nog een Netflix account.

Wat zou een Apple TV 4k nou voor toegevoegde waarde zijn? Ik snap het nut van zo’n apparaat niet. Misschien komt het door gebrekkige marketing, maar welke functies zou het mij geven naast mijn bestaande tv hardware? Met andere woorden, wat kan ik nou precies met Apple TV 4K?

• Sluuz
Dan moet je iets meer informatie geven dan je nu doet. Wat kan je Sony 4k afspelen van je NAS? En wat niet? Wat wil je doen? Waar loop je tegenaan?

Als je nergens tegenaan loopt en geen wensen hebt is het natuurlijk onzin een ATV aan te schaffen.

winwiz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:27:
Ik heb niks met zilveren kabels door elfen gesmeed bij het licht van de volle maan, maar een kabel moet wel gewoon goed zijn. Bij 1080p50 gaan er doorgaans meer bits per seconde over de lijn dan bij 720p50, en wanneer je 4K DV vergelijkt met gewone 4K dan geldt daarvoor hetzelfde.

Bij een hogere bitstream worden er hogere eisen aan de kabel gesteld.

Ik had het jaren geleden al. M'n Apple TV werkte niet goed samen met m'n Samsung tv (die rechtszaken hebben echt effect op die apparaten! ;-) en alle problemen waren opgelost toen ik het kabeltje van een paar euro van de Action had vervangen door een goede kabel van rond de 25 euro.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
brambello schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:39:

Wat zou een Apple TV 4k nou voor toegevoegde waarde zijn? Ik snap het nut van zo’n apparaat niet. Misschien komt het door gebrekkige marketing, maar welke functies zou het mij geven naast mijn bestaande tv hardware? Met andere woorden, wat kan ik nou precies met Apple TV 4K?
Films kopen/huren met iTunes, apps als YouTube, Netflix, NPO, etc. gebruiken. Gamen als je dat zou willen.

Veel van die zaken kan je waarschijnlijk ook met je smart TV, maar het verschil in uiterlijk, prestatie en gebruiksvriendelijkheid is vaak wel erg groot.
Als je van het type 'het werkt toch' bent dan heb je geen AppleTV nodig, wil je graag dat alles soepel en vlot werkt dan word je van de smart opties van een TV meestal snel verdrietig. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Wat kan jouw tv? 4K content afspelen, HDR, DV, ...???

Wat kan jouw tv niet? MKV (h.264 of h.265) van je NAS afspelen, surround geluid over de toslink aansluiting uitvoeren, ...???

Een Apple TV 4K kan alles, en soepel en snel. Plus meer. En Apple onderhoudt z'n apparaten jarenlang met gratis updates en upgrades, en app ontwikkelaars doen hetzelfde voor de apps die ze voor tvOS uitbrengen.

Het is aan jou of een Apple TV een goede investering is. Voor mij is het een uitkomst, mijn Samsung tv heeft alleen maar verlopen apps en wordt als domme tv gebruikt.

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:32

Ik gebruik m voor een paar dingen waar hij beter is dan de TV zelf:
- Netflix, Youtube etc
- Plex
- iTunes films huren
- snel even filmpjes/foto's van mijn iPhone (of die van bezoekers) naar de TV Airplay'en, da's toch leuker dan met z'n allen rond een telefoon zitten
- ik heb 'm ook aan de geluidsinstallatie gekoppeld staan, dus als de tv uit staat, muziek afspelen vanaf m'n iTunes library op de Mac naar de ATV, met de iPhone als afstandsbediening.

specs

• brambello
ikweethetbeter schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:17:
[...]

Wat kan jouw tv niet? MKV (h.264 of h.265) van je NAS afspelen, surround geluid over de toslink aansluiting uitvoeren, ...???

Een Apple TV 4K kan alles, en soepel en snel. Plus meer. En Apple onderhoudt z'n apparaten jarenlang met gratis updates en upgrades, en app ontwikkelaars doen hetzelfde voor de apps die ze voor tvOS uitbrengen.

Het is aan jou of een Apple TV een goede investering is. Voor mij is het een uitkomst, mijn Samsung tv heeft alleen maar verlopen apps en wordt als domme tv gebruikt.
Die TV van mij kan toch wel h.264 en h265 afspelen??

Hier een lijst wat (iig vanaf een USB stick zou moeten kunnen)
MKV (*.mkv): For 4K models

Subtitle Type : Internal / External

Video Codec (Profile@Level)Xvid
Audio CodecDTS core / AC3 / AAC-LC / E-AC3 / HE-AAC v1 / HE-AAC v2 / MPEG1L1 / MPEG1L2 / Vorbis
Max. / Min. Resolution1920x1080 / QCIF (176x144)
Max. Frame Rate1920x1080@30fps / 1280x720@60fps
Video Codec (Profile@Level)AVC / H.264 BP@L3, MP@L4.2, HP@L4.2
Audio CodecDTS core / AC3 / AAC-LC / E-AC3 / HE-AAC v1 / HE-AAC v2 / MPEG1L1 / MPEG1L2 / Vorbis
Max. Frame Rate1920x1080@60fps
Video Codec (Profile@Level)MPEG4 SP@L6, ASP@L5, ACEP@L4
Video Codec (Profile@Level)VP8
Video Codec (Profile@Level)AVC / H.264 BP@L5.2, MP@L5.2, HP@L5.2
Audio CodecDTS core / AC3 / AAC-LC / E-AC3 / HE-AAC v1 / HE-AAC v2
Max. / Min. Resolution3840x2160 / QCIF (176x144)
Max. Frame Rate3840x2160@60p
Video Codec (Profile@Level)HEVC / H.265 MP@L5.1, Main10@L5.1
Audio CodecDTS core / AC3 / AAC-LC / E-AC3 / HE-AAC v1 / HE-AAC v2
Max. / Min. Resolution3840x2160 / QCIF (176x144)
Max. Frame Rate3840x2160@60p
Maar ik zie je punt wel hoor. Kan een Apple TV 4k transcoderen? Wanneer zou ik eigenlijk moeten transcoderen? Het is toch vrij lastige materie.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
ikweethetbeter schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:17:

Jij legt de lat voor een TV wel erg laag hè? :P

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Gister een 4K 32GB gekocht speciaal voor Netflix om Atmos af te spelen en dat werkt goed.
Leuk apparaatje en Apple kennende werkte het binnen een paar minuten, toch moest ik nog aardig wat tweaken omdat de subtitles gigantisch waren, uiteindelijk zelf subs aangemaakt en die zien er goed uit.
Toen ik goed keek bleken de subs nogal te flikkeren, na wat research kwam ik erachter dat dit een conflict van mijn LG OLED, na het uitschakelen van Truemotion is het geflikker weg.

Jammer dat de subs zo hoog in beeld staan, ik lees hier veel klachten over, hopelijk voegen ze nog een optie toe om de sub helemaal onderin beeld te plaatsen.

• OkselFris
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:01

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Alles wat je smart TV kan en dan meer en vaak gebruiksvriendelijker. Daarnaast kan je de Apple TV als hub voor HomeKit gebruiken of muziek hub voor Airplay 2 devices.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• ICT Consultant
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 07:21
brambello schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:21:
Is dit serieus een vraag van jou? Je zou eens in de lijst kunnen zoeken die je zelf in het bericht geplakt hebt.
Maar ik zie je punt wel hoor. Kan een Apple TV 4k transcoderen? Wanneer zou ik eigenlijk moeten transcoderen? Het is toch vrij lastige materie.
Dan moet je je er eens in verdiepen!

Transcoderen is nodig als je mediaspeler niet in staat is om de media af te spelen. Een Apple TV kan alles zelfstandig afspelen.

• Sluuz
ICT Consultant schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:36:
Een Apple TV kan alles zelfstandig afspelen.
Mits je de juiste app erbij koopt (Infuse) :)

• meesje
Sluuz schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:37:
[...]

Neeeeee, niet weer een start van Plex versus Infuse. :+

Een app die ik trouwens nooit voorbij zie komen, is VLC. Wat is de reden dat deze weinig gebruikt wordt?
Zo heb ik afgelopen week S5 van Ray Donovan binnen gehaald. Tot en met S4 had ik gekeken via Netflix, toen wilde ik over gaan naar Ziggo. Echter daar was S5 al weer verdwenen. Nu zijn ze bij Ziggo bezig met S6. En Netflix heeft Ray Donovan uit het aanbod verwijderd. Dus zodoende toch maar sinds jaren, weer wat binnen gehaald.

De afleveringen zijn 1080p met 5.1 geluid. Dat kan de gratis versie van Infuse niet verwerken. Ik kreeg toen gelijk een scherm waarin je kunt betalen. Een weekje gratis en daarna 1 euro p/m of 10 p/j. Voor nood wil ik heus wel even 1 euro betalen om een paar afleveringen te kunnen kijken van een serie.

Echter toen schoot mij VLC opeens te binnen. Eerlijk gezegd ziet het er niet uit. Een lelijke 'verkenner'. Maar VLC kan de afleveringen wel (gratis) afspelen en ook via opensubtitles de juiste ondertitels er bij vinden.

Als je een mooie verzameling hebt met films en series dan wil je dat ongetwijfeld mooi gepresenteerd zien. Dan lijkt me VLC niet de juiste app, maar voor nood voldoet het toch? Of kan VLC wel mooi e.e.a. weergeven. Pas op het laagste niveau (waar de mkv bestanden) staan, zie ik wat fotootjes.

• Sluuz
Ik start helemaal niks, maar wil wel even aangeven dat je een app nodig hebt om alle bestandsformaten af te spelen omdat dit niet out of the box kan.

VLC zelf niet geprobeerd, interessant wel!
Als je een Syno NAS hebt, kan je ook DS Video proberen trouwens. Ook gratis.

• meesje
Sluuz schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:41:
Ik start helemaal niks, maar wil wel even aangeven dat je een app nodig hebt om alle bestandsformaten af te spelen omdat dit niet out of the box kan.
Mijn opmerking niet te serieus nemen he? Vandaar ook mijn clown symbooltje.
Sluuz schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:41:
VLC zelf niet geprobeerd, interessant wel!
Als je een Syno NAS hebt, kan je ook DS Video proberen trouwens. Ook gratis.
Ik heb inderdaad een Synology. De DS Video app speelt bij mij probleemloos 720p, soms ook 1080p, maar het materiaal dat ik nu binnen had gehaald lukte niet (misschien vanwege het geluidsspoor). Ik had geen zin om me er in te gaan verdiepen. In principe kan ik het materiaal ook nog offline transcoderen, dan zou het wellicht wel lukken. Misschien later nog een keer een testje waard, nu happy met good old VLC. :)

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-02 16:39
Ik heb VLC een tijdje geprobeerd, maar hij bevalt me niet. Zoals @meesje al zegt: heel spartaans. Nu vind ik dat op zich nog niet eens zo erg, maar ik moet elke keer weer opnieuw inloggen op m'n Synology. Heb nog geen mogelijkheid gezien om favorieten aan te maken, zodat ik telkens door het hele boom heen moet om bij de gewenste films uit te komen.

Voor Infuse betaal ik dan graag een paar euro per jaar: favorieten, maakt zelfs genres aan (vindt m'n moeder heerlijk, hun Apple TV is via Webdav gekoppeld met mijn Synology). Een veel betere gebruikerservaring.

don_jorg wijzigde deze reactie 12-11-2018 10:17 (23%)

Gonadan schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:36:
[...]

Jij legt de lat voor een TV wel erg laag hè? :P
Jazeker, en als een mediaspeler die lage lat niet haalt, faalt-ie gigantisch!

Ik ga er vanuit dat mensen die hier komen en vragen stellen zelf al twijfelen over de capaciteiten van hun tv, of niet kunnen leven met de beperkingen / beroerde support.
Sluuz schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:37:
Ja, je moet natuurlijk de juiste software hebben. De hardware (een Apple TV 4 of 4K) heeft er geen problemen mee. Je hoeft niet te transcoderen, er hoeft niet ergens een servertje altijd aan te staan, je hoeft geen zware NAS aan te schaffen.
meesje schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:38:
Neeeeee, niet weer een start van Plex versus Infuse. :+
Nee die discussie komt niet, als jij 'm niet opstart. Overigens gaan Plex en Infuse perfect samen, dus het een sluit het ander niet uit.
Een app die ik trouwens nooit voorbij zie komen, is VLC. Wat is de reden dat deze weinig gebruikt wordt?
Het is mijn favoriete mediaspeler op m'n desktop, zowel Windows als macOS. Alleen op de Apple TV kan hij me niet bekoren. Hij staat erop, omdat hij m'n desktop favoriet is, maar gebruik hem niet. Ik zal 'm binnenkort eens verwijderen.
Zo heb ik afgelopen week S5 van Ray Donovan binnen gehaald. Tot en met S4 had ik gekeken via Netflix, toen wilde ik over gaan naar Ziggo. Echter daar was S5 al weer verdwenen. Nu zijn ze bij Ziggo bezig met S6. En Netflix heeft Ray Donovan uit het aanbod verwijderd. Dus zodoende toch maar sinds jaren, weer wat binnen gehaald.

De afleveringen zijn 1080p met 5.1 geluid. Dat kan de gratis versie van Infuse niet verwerken. Ik kreeg toen gelijk een scherm waarin je kunt betalen. Een weekje gratis en daarna 1 euro p/m of 10 p/j. Voor nood wil ik heus wel even 1 euro betalen om een paar afleveringen te kunnen kijken van een serie.

Echter toen schoot mij VLC opeens te binnen. Eerlijk gezegd ziet het er niet uit. Een lelijke 'verkenner'. Maar VLC kan de afleveringen wel (gratis) afspelen en ook via opensubtitles de juiste ondertitels er bij vinden.
Volgens mij betaal ik €5,50 per jaar. Is goed te doen! En er is geloof ik ook een optie van eenmalig €15, maar dan stoppen de updates bij de volgende major release.
Als je een mooie verzameling hebt met films en series dan wil je dat ongetwijfeld mooi gepresenteerd zien. Dan lijkt me VLC niet de juiste app, maar voor nood voldoet het toch? Of kan VLC wel mooi e.e.a. weergeven. Pas op het laagste niveau (waar de mkv bestanden) staan, zie ik wat fotootjes.
Dat is VLC op de Apple TV, een goede speler voor nood. Maar als je Infuse hebt (de betaalde versie) dan heb je VLC niet nodig.

• meesje
ikweethetbeter schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:36:

Nee die discussie komt niet, als jij 'm niet opstart. Overigens gaan Plex en Infuse perfect samen, dus het een sluit het ander niet uit.
Jemig, niet te serieus opvatten he. Niet voor niks een clown symbool. Een beetje humor mag toch ook wel?
ikweethetbeter schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:36:
Het is mijn favoriete mediaspeler op m'n desktop, zowel Windows als macOS. Alleen op de Apple TV kan hij me niet bekoren. Hij staat erop, omdat hij m'n desktop favoriet is, maar gebruik hem niet. Ik zal 'm binnenkort eens verwijderen.

[...]

Volgens mij betaal ik €5,50 per jaar. Is goed te doen! En er is geloof ik ook een optie van eenmalig €15, maar dan stoppen de updates bij de volgende major release.

[...]

Dat is VLC op de Apple TV, een goede speler voor nood. Maar als je Infuse hebt (de betaalde versie) dan heb je VLC niet nodig.
Als ik nu veel download, zou mijn voorkeur inderdaad ook wel uitgaan naar Infuse en dan is 10 euro per jaar (dat werd mij aangeboden) nog best goed te doen. Ik wil dan ook wel dat het een beetje leuk gepresenteerd wordt. Maar ja, het is voor mij echt eenmalig. Dus dan hou ik het wel even bij VLC.

meesje wijzigde deze reactie 12-11-2018 10:45 (4%)

• brambello
ICT Consultant schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:36:
[...]

Is dit serieus een vraag van jou? Je zou eens in de lijst kunnen zoeken die je zelf in het bericht geplakt hebt.

[...]

Dan moet je je er eens in verdiepen!

Transcoderen is nodig als je mediaspeler niet in staat is om de media af te spelen. Een Apple TV kan alles zelfstandig afspelen.
Ja het is wel een vraag misschien zijn er meerdere soorten h264/h265, maar heb het nu wel redelijk duidelijk!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-03 14:36
brambello schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:21:
[...]

Hier een lijst wat (iig vanaf een USB stick zou moeten kunnen)

[...]

Mijn LG OLED kan volgens de specs ook een hoop maar toen ik connectie met mijn Synology maakte viel het allemaal vies tegen, qua compatibility maar ook qua gebruiksgemak.

Ik heb heel wat opties geprobeerd in de afgelopen tien jaar: built-in smart-TV software van drie verschillende TVs, een zelfgebouwde HTPC, een gehackte ATV2 met Kodi, een MacBook Pro, streaming vanaf de NAS via Plex, DS Video. Het werkte allemaal in meer of mindere mate en nooit zonder avonden bezig te zijn om het aan de gang te krijgen.

De ATV4K (i.c.m. Infuse) is het eerste apparaat dat out of the box alles deed, zonder problemen. Apple op zijn best. Echt een heel goed product.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

brambello schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:34:
Ja het is wel een vraag misschien zijn er meerdere soorten h264/h265, maar heb het nu wel redelijk duidelijk!
Er is één soort h.264, en ook één soort h.265. Dat is de video codec. Voor full HD wordt vaak h.264 gebruikt, en voor 4K is dat meestal h.265. Maar dat hoeft niet, ook SD video kun je met h.265 inpakken.

En er zijn heel veel verschillende containers voor je video: MP4, MKV, AVI, WMV, ... Met meerkanaals geluid, al dan niet HD, wel of geen ondertitels, ... Het is een oerwoud aan bestanden en bestandsformaten, met soms zeer kleine verschillen die grote gevolgen kunnen hebben. Je ziet door de bomen het bos niet meer!

Infuse speelt alles af, ik ben nog geen bestand tegengekomen dat ik niet af kan spelen. De meeste tv's kunnen niet alles afspelen, waardoor je moet gaan converteren (of transcoderen, als je Plex gebruikt) om de film of serie te kunnen zien.

Gebruik Infuse, dan heb je die ellende niet dat je niet alle films af kunt spelen.

• brambello
ikweethetbeter schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:26:
[...]

Er is één soort h.264, en ook één soort h.265. Dat is de video codec. Voor full HD wordt vaak h.264 gebruikt, en voor 4K is dat meestal h.265. Maar dat hoeft niet, ook SD video kun je met h.265 inpakken.

En er zijn heel veel verschillende containers voor je video: MP4, MKV, AVI, WMV, ... Met meerkanaals geluid, al dan niet HD, wel of geen ondertitels, ... Het is een oerwoud aan bestanden en bestandsformaten, met soms zeer kleine verschillen die grote gevolgen kunnen hebben. Je ziet door de bomen het bos niet meer!

Infuse speelt alles af, ik ben nog geen bestand tegengekomen dat ik niet af kan spelen. De meeste tv's kunnen niet alles afspelen, waardoor je moet gaan converteren (of transcoderen, als je Plex gebruikt) om de film of serie te kunnen zien.

Gebruik Infuse, dan heb je die ellende niet dat je niet alle films af kunt spelen.
Moet ik voor Infuse een Apple TV 4K hebben?

Zou een Synology DS418+ of DS918+ ook functioneren (Infuse of niet)?

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-02 16:39
brambello schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:35:
[...]

Ik draai Infuse op de gewone versie, niet 4K. Ook H.265 werkt prima. De Synology maakt eigenlijk geen fluit uit, zolang hij maar zo'n 20Mbit kan versturen via het netwerk, dan zit je wel veilig. Dus té oud niet. Ik heb het op een 413 gedraaid zonder problemen.

• brambello
don_jorg schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:47:
[...]

Ik draai Infuse op de gewone versie, niet 4K. Ook H.265 werkt prima. De Synology maakt eigenlijk geen fluit uit, zolang hij maar zo'n 20Mbit kan versturen via het netwerk, dan zit je wel veilig. Dus té oud niet. Ik heb het op een 413 gedraaid zonder problemen.
Is het dan slechts een kwestie van Infuse op de tv installeren of is dat een apparaat die ik moet kopen?

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:53
Mijn vrouw wil graag een AppleTV voor haar verjaardag, maar is het terugkijken van uitzendingen via RTLXL ook mogelijk op de AppleTV? :)

• Sluuz
brambello schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:51:
[...]

Is het dan slechts een kwestie van Infuse op de tv installeren of is dat een apparaat die ik moet kopen?
Je kan zelf natuurlijk ook eens googlen.

Je begint namelijk met een vraag waarom je ooit een ATV zou kopen (dat is een apparaat btw ;)) en nu vraag je of je Infuse op je tv moet installeren, terwijl dat een app is voor de ATV.

Infuse zou een reden kunnen zijn om een ATV te willen omdat de combinatie Infuse + ATV alles afspeelt. Then again, je kan ook voor een ander apparaat gaan en Kodi draaien. Speelt ook alles, mits goed ingesteld.
Als je echter een ATV zou willen, is Infuse toch wel de meest gebruiksvriendelijke, mooiste en compleetste app om videobestanden af te spelen die er is. Echter wel met een prijs.

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-03 15:17
Nou, ik meng me ook nog eens in het topic: kom je in de Plex vs. Infuse discussie!
Ik voel een toevoeging in de TS: feature tabel voor Infuse, Plex en DS Video :)
Danielson schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:57:
Mijn vrouw wil graag een AppleTV voor haar verjaardag, maar is het terugkijken van uitzendingen via RTLXL ook mogelijk op de AppleTV? :)
Niet out of the box. Ik weet niet of RTL een app heeft maar ik gebruik NLziet, en die heeft wel RTLxl aan boord. Geen idee verder, ik kijk er niet naar.

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:53
iAmRenzo schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:25:
Nou, ik meng me ook nog eens in het topic: kom je in de Plex vs. Infuse discussie!
Ik voel een toevoeging in de TS: feature tabel voor Infuse, Plex en DS Video :)

[...]

Niet out of the box. Ik weet niet of RTL een app heeft maar ik gebruik NLziet, en die heeft wel RTLxl aan boord. Geen idee verder, ik kijk er niet naar.
Thx, maar NLziet is een betaalde dienst toch?

• Crazyanz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 00:32
Danielson schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:30:
[...]

Er is geen tvOS RTLXL app, je zou het wel kunnen streamen vanaf je iphone/ipad via airplay.

• NvO_91
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 05:24
Vraagje: zit er ook een volledige versie van safari op een Apple tv?

Ik zoek een apparaat waar ik alle content van mijn iPad naar toe kan sturen/streamen. Voorheen gebruikte ik hier een Mac mini voor met toetsenbord op de bank. Maar de letters zijn klein en ik vind het fijner om te typen vanaf mij iPad/iPhone.

Mijn Sony smart tv is erg langzaam en nu ziggo van plan is te komen met een ziggogo app. Kan ik warschijnlijk alles via de Apple tv doen.

• Crazyanz
NvO_91 schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:51:

Ik zoek een apparaat waar ik alle content van mijn iPad naar toe kan sturen/streamen. Voorheen gebruikte ik hier een Mac mini voor met toetsenbord op de bank. Maar de letters zijn klein en ik vind het fijner om te typen vanaf mij iPad/iPhone.

Mijn Sony smart tv is erg langzaam en nu ziggo van plan is te komen met een ziggogo app. Kan ik warschijnlijk alles via de Apple tv doen.
Airplay? En nee geen safari.

• NvO_91
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 05:24
Crazyanz schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:54:
[...]

Airplay? En nee geen safari.
Ondersteund airplay ook 4K HDR? Ook als ik mijn ipad mirror op de Apple tv?

• Crazyanz
NvO_91 schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:30:
[...]

Ondersteund airplay ook 4K HDR? Ook als ik mijn ipad mirror op de Apple tv?
http://lmgtfy.com/?q=Does+airplay+support+HDR

• brambello
Sluuz schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:07:
[...]

Je kan zelf natuurlijk ook eens googlen.

Je begint namelijk met een vraag waarom je ooit een ATV zou kopen (dat is een apparaat btw ;)) en nu vraag je of je Infuse op je tv moet installeren, terwijl dat een app is voor de ATV.

Infuse zou een reden kunnen zijn om een ATV te willen omdat de combinatie Infuse + ATV alles afspeelt. Then again, je kan ook voor een ander apparaat gaan en Kodi draaien. Speelt ook alles, mits goed ingesteld.
Als je echter een ATV zou willen, is Infuse toch wel de meest gebruiksvriendelijke, mooiste en compleetste app om videobestanden af te spelen die er is. Echter wel met een prijs.
Ten eerste dank je wel, en ten tweede, met alle respect, zulk soort dingen zijn altijd moeilijk te zien op Google. óf de eerste 5 paginas behandelen het als iets dat je al kent, óf het zijn halfbakken vergelijkingssites. Het is echt niet verkeerd om eens te benoemen dat het een app is voor ATV, omdat de resultaten op Google dit niet zo duidelijk zeggen (gaan ervanuit dat je het al weet).

• Crazyanz
brambello schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:15:
[...]

Ten eerste dank je wel, en ten tweede, met alle respect, zulk soort dingen zijn altijd moeilijk te zien op Google. óf de eerste 5 paginas behandelen het als iets dat je al kent, óf het zijn halfbakken vergelijkingssites. Het is echt niet verkeerd om eens te benoemen dat het een app is voor ATV, omdat de resultaten op Google dit niet zo duidelijk zeggen (gaan ervanuit dat je het al weet).
Je zit hier op tweakers niet het breiforum. Er staat dus gewoon letterlijk in de snipet van de allereerste hit: Ignite your video content with Infuse – the beautiful way to watch almost any video format on your iPhone, iPad, and Apple TV.

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 02:00

FreakNL

Well do ya punk?

Crazyanz schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:50:
[...]

Er is geen tvOS RTLXL app, je zou het wel kunnen streamen vanaf je iphone/ipad via airplay.
Plex heeft een NPO en RTL (gemist) channel. Dan werkt het zelfs op een ATV2/3 :)

• Montoya200x
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:26:
Infuse speelt alles af, ik ben nog geen bestand tegengekomen dat ik niet af kan spelen.
Laat ik dan met een paar bestands extensies aan komen die Infuse NIET afspeelt, dus alles is een groot woord :+

- strm
- m3u

Dus op het gebied van streaming bestands formaten, is Infuse niet zaligmakend en behoorlijk beperkt.

Maar goed, ik zal de inkopper alvast uit de lucht halen, voordat ik deze over me heen krijg, dat streaming bestandsformaten natuurlijk nu nog voor een kleine doelgroep van belang is :+

Hoewel die laatste doelgroep een steeds groter aandeel krijgt door alle “cordcutters” wereldwijd ;)

• Sluuz
M3U is een playlistformaat, geen mediacontainer.

Verder is Infuse een player voor "lokale" content. Met "lokaal" bedoel ik dat het niet via een streamingplatform komt. Infuse is geen mediacenter software en zo wordt het ook nergens genoemd.
Je kan ook zeggen dat Infuse geen .doc of .xlsx afspeelt.
brambello schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:15:
[...]

Met alle respect, als je googlet op Infuse kom je vrij snel op de pagina van de ontwikkelaar en kan je gewoon zien dat het een app is.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Danielson schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:57:
Neem je Videoland, daar staat al die RTL-meuk ook meestal wel op.

• iAmRenzo
Danielson schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:30:
Klopt. Je betaalt voor live tv en begin- + uitzendinggemist 8 euro.
Crazyanz schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:50:
Dan moet je toch NLgebruiken dus, of Airplay (als dat werkt, bij Ziggo mag dit bijvoorbeeld niet). Advies: stuur een request naar RTL Nederland.
NvO_91 schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:51:

Nee, er zit geen browser op. Apple wil dat er native apps worden geschreven (en geen webrequests). Er is echter wel een andere optie. Een app die op je iPad een browser is en op de Apple TV (via Airplay) een fullscreen monitor voor die site). Je adresbalk is dan dus alleen op de iPad zichtbaar.

iAmRenzo wijzigde deze reactie 13-11-2018 08:50 (42%)

• tcviper
Dat of wachten tot de Ziggo (Als je bij Ziggo zit) AppleTV app uit wordt gebracht (hopelijk snel) dan heb je al die zenders ;)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

brambello schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:35:
Infuse is de perfecte mediaspeler voor een Apple TV 4 en 4K. Wil je het maximale uit een UHD / 4K tv halen, dan heb je een Apple TV 4K nodig. Een 4K heeft een snellere processor, en heeft hardware ondersteuning voor h.265 gecodeerde video. Ik heb een "gewone" 4, en kan daar met Infuse ook probleemloos h.265 gecodeerde video's afspelen. Software decoderen is dus snel genoeg!

Als je nu nog geen Apple TV hebt, kijk dan goed naar het prijsverschil tussen de 4 en 4K, en beslis dan of de 4K een slimme investering is of dat de 4 een slimme bezuiniging is.
Een Synology is een NAS. NAS staat voor Network Attached Storage. Met andere woorden: het is opslag in je netwerk. Het voordeel van een NAS is dat je 'm weg kunt stoppen in de meterkast en dat je computer niet altijd aan hoeft te staan.

Een Synology uit de + serie is een zeer krachtige NAS. Als hij alleen maar bestanden op het netwerk moet aanbieden is dat pure overkill. Maar met alleen een NAS ben je er nog niet. Je moet ook een mediaspeler hebben!

Nu zijn er Synology's met een HDMI aansluiting, alleen moet je dat niet willen. Je wilt geen lawaaiige NAS naast je tv hebben staan, dat ding wil je wegstoppen in de meterkast.

Heb je een capabele mediaspeler (zoals Infuse op een Apple TV), dan kun je volstaan met een simpele NAS.

Heb je een incapabele mediaspeler (zoals de meeste mediaspelers op de meeste smart tv's), dan heb je een krachtige NAS nodig (een + of Play uitvoering), Plex server op je NAS, en Plex client op je tv.

Mijn advies: neem een Synology DS418j (met minimaal 2 maal een WD Red 4TB) en een Apple TV 4K met Infuse.

• Montoya200x
  • Niet online
Sluuz schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:15:
M3U is een playlistformaat, geen mediacontainer.
Volgens mij was de oorspronkelijke stelling dat meneer ikweethetbeter nog geen BESTAND was tegengekomen die Infuse niet afspeelt.

Maar goed.... Infuse ondersteunde dus WEL m3u BESTANDEN een flink aantal jaren geleden, wat dus NU niet meer het geval is in Infuse :+

• Sluuz
Is dit het topic waar iedereen alles überletterlijk neemt?

Verder denk ik dat je in de war bent met aTV Flash, de voorloper van Infuse die draaide op de Apple TV 1 en 2.

• meesje
Sluuz schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:30:
Ik heb zo'n vermoeden van wel. Ook :+ :) ;) worden genegeerd. Dat is toch een teken dat je de betreffende opmerking niet als serieus hoeft op te vatten?

• Montoya200x
  • Niet online
:o, zal niet meer gebeuren :(:)
Verder denk ik dat je in de war bent met aTV Flash, de voorloper van Infuse die draaide op de Apple TV 1 en 2.
My bad, you are right d:)b

• brambello
ikweethetbeter schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:41:
[...]

Infuse is de perfecte mediaspeler voor een Apple TV 4 en 4K. Wil je het maximale uit een UHD / 4K tv halen, dan heb je een Apple TV 4K nodig. Een 4K heeft een snellere processor, en heeft hardware ondersteuning voor h.265 gecodeerde video. Ik heb een "gewone" 4, en kan daar met Infuse ook probleemloos h.265 gecodeerde video's afspelen. Software decoderen is dus snel genoeg!

Als je nu nog geen Apple TV hebt, kijk dan goed naar het prijsverschil tussen de 4 en 4K, en beslis dan of de 4K een slimme investering is of dat de 4 een slimme bezuiniging is.

[...]

Een Synology is een NAS. NAS staat voor Network Attached Storage. Met andere woorden: het is opslag in je netwerk. Het voordeel van een NAS is dat je 'm weg kunt stoppen in de meterkast en dat je computer niet altijd aan hoeft te staan.

Een Synology uit de + serie is een zeer krachtige NAS. Als hij alleen maar bestanden op het netwerk moet aanbieden is dat pure overkill. Maar met alleen een NAS ben je er nog niet. Je moet ook een mediaspeler hebben!

Nu zijn er Synology's met een HDMI aansluiting, alleen moet je dat niet willen. Je wilt geen lawaaiige NAS naast je tv hebben staan, dat ding wil je wegstoppen in de meterkast.

Heb je een capabele mediaspeler (zoals Infuse op een Apple TV), dan kun je volstaan met een simpele NAS.

Heb je een incapabele mediaspeler (zoals de meeste mediaspelers op de meeste smart tv's), dan heb je een krachtige NAS nodig (een + of Play uitvoering), Plex server op je NAS, en Plex client op je tv.

Mijn advies: neem een Synology DS418j (met minimaal 2 maal een WD Red 4TB) en een Apple TV 4K met Infuse.
Dankjewel! Heldere uitleg. Is nVidia Shield TV dan een goed alternatief voor Apple TV4 of 4K?

Ik merk dat ik nu problemen heb met het streamen van speelfilms van, zeg, 6GB. Kan dit aan mijn (goedkope) switch en netwerkkabels liggen? Mijn NAS en TV zijn allebei op de switch aangesloten die weer op de Xperiabox is aangesloten.

Heeft een 418Play of 918+ veel voordelen op het gebied van apps als Sonarr, Radarr etc (geen idee of ik iets in die richting wil gebruiken)? Is de mogelijkheid van virtuele machines bijvoorbeeld handig om op maar een deel van de NAS een VPN te zetten?
brambello schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:19:
Dankjewel! Heldere uitleg. Is nVidia Shield TV dan een goed alternatief voor Apple TV4 of 4K?
Een Nvidia Shield Android TV is een hele goede mediaspeler (mits voorzien van bv Kodi), en is een volwaardige tegenhanger van een Apple TV 4K. Maar let erop dat je de juiste versie koopt, er zijn versies zonder HDR in omloop.

Bij een Apple TV zit je vast in het Apple ecosysteem, en met een Nvidia Shield zit je vast in het Google ecosysteem. Aan jou de keuze wat je wilt.
Ik merk dat ik nu problemen heb met het streamen van speelfilms van, zeg, 6GB. Kan dit aan mijn (goedkope) switch en netwerkkabels liggen? Mijn NAS en TV zijn allebei op de switch aangesloten die weer op de Xperiabox is aangesloten.
Dat zou kunnen, maar het lijkt me sterk als je alles bekabeld hebt. 6GB voor een film van 1,5 uur is 4GB per uur, en dat is nog geen 10 megabit per seconde. Dat moet elk 100 Mbps bekabeld netwerk aankunnen. Wat natuurlijk zou kunnen, is dat je een 1 Gbps netwerk hebt, en niet minimaal CAT 5E kabels hebt, waardoor veel pakketten verloren gaan.

Wat voor NAS heb je? Een goedkope netwerkschijf van de Aldi, of een "echte" (Synology of QNAP) NAS? Wat voor mediaspeler heb je? Degene die in je tv ingebouwd is? Die heeft waarschijnlijk moeite met het decoderen van je video.

Ter vergelijking, ik heb:
- een DS416j
- een Apple TV 4
- een draadloos wifi AC (wifi 5) netwerk

En dat werkt allemaal perfect als ik films kijk. Mijn films zijn meestal tussen de 10 en 15 GB voor een film van 90 tot 120 minuten, dus ongeveer 2 maal de bandbreedte die jij nodig hebt voor jouw films.
Heeft een 418Play of 918+ veel voordelen op het gebied van apps als Sonarr, Radarr etc (geen idee of ik iets in die richting wil gebruiken)? Is de mogelijkheid van virtuele machines bijvoorbeeld handig om op maar een deel van de NAS een VPN te zetten?
Wat wil je met je NAS?
Waarvoor heb je VM's nodig?

Op een DS416j werkt SABNZB goed. Downloaden gaat snel, uitpakken kost alleen wat meer tijd. Maar aangezien ik niet 24/7 aan het downloaden ben, boeit me dat niet. Een DS418j zal weer wat sneller zijn.

• brambello
ikweethetbeter schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:15:
[...]

Een Nvidia Shield Android TV is een hele goede mediaspeler (mits voorzien van bv Kodi), en is een volwaardige tegenhanger van een Apple TV 4K. Maar let erop dat je de juiste versie koopt, er zijn versies zonder HDR in omloop.

Bij een Apple TV zit je vast in het Apple ecosysteem, en met een Nvidia Shield zit je vast in het Google ecosysteem. Aan jou de keuze wat je wilt.

[...]

Dat zou kunnen, maar het lijkt me sterk als je alles bekabeld hebt. 6GB voor een film van 1,5 uur is 4GB per uur, en dat is nog geen 10 megabit per seconde. Dat moet elk 100 Mbps bekabeld netwerk aankunnen. Wat natuurlijk zou kunnen, is dat je een 1 Gbps netwerk hebt, en niet minimaal CAT 5E kabels hebt, waardoor veel pakketten verloren gaan.

Wat voor NAS heb je? Een goedkope netwerkschijf van de Aldi, of een "echte" (Synology of QNAP) NAS? Wat voor mediaspeler heb je? Degene die in je tv ingebouwd is? Die heeft waarschijnlijk moeite met het decoderen van je video.

Ter vergelijking, ik heb:
- een DS416j
- een Apple TV 4
- een draadloos wifi AC (wifi 5) netwerk

En dat werkt allemaal perfect als ik films kijk. Mijn films zijn meestal tussen de 10 en 15 GB voor een film van 90 tot 120 minuten, dus ongeveer 2 maal de bandbreedte die jij nodig hebt voor jouw films.

[...]

Wat wil je met je NAS?
Waarvoor heb je VM's nodig?

Op een DS416j werkt SABNZB goed. Downloaden gaat snel, uitpakken kost alleen wat meer tijd. Maar aangezien ik niet 24/7 aan het downloaden ben, boeit me dat niet. Een DS418j zal weer wat sneller zijn.
Momenteel heb ik een DS216j. Ik gebruik de mediaspeler die in mijn televisie ingebouwd zit (Sony Bravia XF9005). Zou deze ingebouwde mediaspeler moeite hebben met de 6gb films? Je raad het al, ik vraag me af of de NAS, het netwerk of de ingebouwde mediaspeler de bottleneck vormt. 2GB films gaan prima.

Met mijn nas zou ik bijvoorbeeld automatisch ondertitels willen kunnen downloaden, het liefst achter een VPN.

Ik heb laatst ergens gelezen over iemand die vanuit z’n NAS een virtuele machine had draaien (VM met VPN, de rest van de NAS zonder VPN) die weer films uit z’n seedbox downloadde of zoiets. Ik lees ook veel over Docker maar wat ik er precies mee zou willen doen weet ik eerlijk gezegd ook niet. Is dat meer iets voor ‘echte tweakers’ of is dat een voordeel voor een brede huis/tuin/keukendoelgroep?
Een DS216j is helaas qua CPU en RAM minder dan een DS416j, terwijl je verwacht dat het enige verschil 2 bays voor drives is. Maar met 10 Mbps data streamen doet zelfs jouw NAS op z'n sloffen! Of je netwerk is brak (bv door (bijna kapotte kabels).

Koop eerst eens een Apple TV 4(K), dan werkt alles misschien meteen al helemaal goed!

• ICT Consultant
Montoya200x schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:25:
[...]

Volgens mij was de oorspronkelijke stelling dat meneer ikweethetbeter nog geen BESTAND was tegengekomen die Infuse niet afspeelt.

Maar goed.... Infuse ondersteunde dus WEL m3u BESTANDEN een flink aantal jaren geleden, wat dus NU niet meer het geval is in Infuse :+
Ik kan niet voor een ander spreken, maar ik neem aan dat hij (zij???) videobestanden bedoelde. Een afspeellijst of een pointer naar een stream is geen videobestand. Infuse speelt overigens alle videobestanden af, maar geen enkel ander bestand, zelfs geen mp3 bestand.

Op de Apple TV 2 had Firecore eerst een naamloze mediaspeler, en aan het eind werd dit Infuse 2. Deze versie had opties die niet in Infuse 3 (voor iOS) en Infuse 4 (voor tvOS) zaten, zoals het afspelen van VIDEO_TS mappen of ISO files. Dit zit nu wel in Infuse 5. Dus misschien komt de ondersteuning voor afspeellijsten ook ooit in Infuse 5 of later. Maar dat kan mij niet boeien, films van anderhalf uur zijn niet te vergelijken met muzieknummers van 3 minuten.

• brambello
ikweethetbeter schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:49:
Een DS216j is helaas qua CPU en RAM minder dan een DS416j, terwijl je verwacht dat het enige verschil 2 bays voor drives is. Maar met 10 Mbps data streamen doet zelfs jouw NAS op z'n sloffen! Of je netwerk is brak (bv door (bijna kapotte kabels).

Koop eerst eens een Apple TV 4(K), dan werkt alles misschien meteen al helemaal goed!
Ik neig naar de Nvidia Shield, die zal ook goed zijn dan?

• tcviper
brambello schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:35:
[...]

Ik neig naar de Nvidia Shield, die zal ook goed zijn dan?
Totaal ander systeem. Heb ook een SHIELD gehad voordat ik de AppleTV4k kocht en moet zeggen dat ik AndroidTV net niet zo flexibel en snel vind werken als de ATV4K.

@brambello
Wat tcviper zegt. Qua hardware is het goed, het is een verademing vergeleken met tv's met Android TV erop. Maar het mist de finesse van een Apple TV! Apple eist dat softwaremakers apps speciaal voor de Apple TV maken, en Google stelt niet dezelfde eisen. Daarom zien de meeste apps op een Android tablet of een Android TV er niet uit, het zijn telefoon apps die ze geschaald hebben naar een groter scherm.

En verwacht overigens niet dat je in dit draadje een Nvidia Shield koopadvies krijgt!
Niet relevant

ikweethetbeter wijzigde deze reactie 16-11-2018 15:20 (91%)
Reden: Dubbelpost

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21-03 14:24
Ik heb NPO gemaild met de vraag of de programma’s van NPO Start binnenkort ook te zoeken zijn met de ingebouwde Zoeken-app. Helaas gaan ze dit nog niet inbouwen maar wellicht in de toekomst.
Wel jammer want op deze manier zou ik sneller weten dat Killing Eve via NPO Start Plus te bekijken is.

• iAmRenzo
Update van Infuse! 5.9.
Daarmee zal Infuse 6 begin volgend jaar worden geintroduceerd.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
iAmRenzo schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:24:
Update van Infuse! 5.9.
Daarmee zal Infuse 6 begin volgend jaar worden geintroduceerd.
Is er eigenlijk al een idee wat er in Infuse 6 gaat komen?

Is het al bijna vrijdag?

• iAmRenzo
DennusB schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:27:
Nee. Ben wel benieuwd wat ze nog zouden kunnen toevoegen aan 6.
De releasenotes van 5.9 staan hier.

iAmRenzo wijzigde deze reactie 15-11-2018 13:33 (18%)

• Sluuz
DennusB schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:27:
[...]

https://firecore.com/forum/topic/13575

Volg dit topic. De openingspost wordt continu bijgewerkt (om de paar dagen).

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Sluuz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:47:
[...]

https://firecore.com/forum/topic/13575

Volg dit topic. De openingspost wordt continu bijgewerkt (om de paar dagen).
Philips Hue integratie zou wel echt heel vet zijn :D

Is het al bijna vrijdag?

• Sluuz
In dat forum kan je stemmen op ideen (elk topic is een idee). Zo is Hue er ook in gekomen. Dat het op die lijst staat wil NIET zeggen dat het in de volgende versie zit (logischerwijs).

• Montoya200x
  • Niet online
ICT Consultant schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:31:
Ik kan niet voor een ander spreken, maar ik neem aan dat hij (zij???) videobestanden bedoelde.
Zal hier ver maar niet in detail op in gaan, omdat ik dan weer op mijn vingers getikt wordt als mierenneuker.... :O
Maar zelfs Infuse claimt ZELF NIET dat ze ALLES afspelen op hun Store pagina's :z
Montoya200x schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:38:
Zal hier ver maar niet in detail op in gaan, omdat ik dan weer op mijn vingers getikt wordt als mierenneuker.... :O
Maar zelfs Infuse claimt ZELF NIET dat ze ALLES afspelen op hun Store pagina's :z
Gelukkig heb jij je reactie zelf al juist geclassificeerd! :)

Infuse claimt helemaal niks! En ook FireCore, de maker van Infuse, claimt niet dat Infuse alles af kan spelen.

Het was ik die zei dat Infuse alles af kan spelen. En ICT Consultant heeft gelijk, ik bedoel daarmee dat Infuse Pro alle videobestanden af kan spelen. Gezien de context van deze discussie lijkt me dat een open deur.

• Montoya200x
  • Niet online
Dat krijg je als je in dit topic jouw specifieke geloofsovertuiging op iedereen aan het doordrammen bent, waarbij je vaak in naam van iedereen spreekt, waar anderen misschien helemaal niet van gediend zijn, omdat ze een breder/ander Use Case Scenario hebben dan dat jij dat hebt :(:)

• ICT Consultant
@Montoya200x
Graag on topic verder, ik ben niet geïnteresseerd in geloofsovertuigingen, ook niet in die van jou.

Infuse en Plex spelen alles af, MrMC en VLC spelen veel af, en OneVideo speelt minder video formaten af, maar kan wel overweg met audio zoals mp3 en flac.
Pagina: 1 ... 71 ... 75 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True